Můžeme se dotknout bohů

23.06.2021 05:00 | Domácí zprávy

Zajímá mě odpověď na otázku, jestli je správné pokleknout, když všichni klečí. Jestli je správné mlčet, když ostatní mlčí. Jestli je ještě možné říct svůj názor, i když se nebude líbit. Můžeme se dotknout bohů a nebo je lepší klečet na kolenou?

 Když se vás zeptá Angličan obligátní frází " How are You " tak v prvních okamžicích se ho snažíte ohromit a říci mu vše. Asi jste zažili i vy, že dříve než ze sebe vypustíte zvuky vzdáleně připomínají angličtinu, tak dotyčný Angličan je už kdesi za horami a ve skutečnosti ho vůbec nezajímalo, jak se máte.  Za pár dní už na otázku neodpovíte a přejdete do protiútoku stejně znějícím dotazem. Nakonec i vás, podobně jako jeho, nebude zajímat odpověď.


Zní to hloupě a může to být i stupidní představa. Proč bych se měl ptát člověka na to, jak se má, a přitom mě to ve skutečnosti nezajímalo? Stejně hloupě může někomu připadat sportovec, kteří klečí a vzdává hold boji proti rasismu.


A stejně hloupě může znít úvaha, jestli se můžeme dotknout Boha?


Publikoval jsem článek " Král je mrtvý, ať žije brzy nový král" s postranní myšlenkou, abych zjistil,
zdali je možné psát o Davidu Navarovi trochu jinak než s božskou úctou. Upozorňuji nezasvěcené čtenáře, že jsem kritiku uveřejnil po jeho dvou prohrách, a tudíž po dvou hodně nepovedených partiích a také s ohledem na neúspěch ve Světovém poháru.
Doposud jsem věřil, že šachy jsou sport, a že sportovec se hodnotí podle toho, jaké podává aktuální výkony. Jednoduše, hraje skvěle… pak tribuna na Staromáku, skandující dav a nakonec pozvání k prezidentovi na piknik. Naopak když hraje špatně, či dokonce tragicky, pak zaznívají kritické a někdy i hanlivé výkřiky. Zažila to snad každá star v České kotlině. Jágr byl dříve božským Jardou, nyní pomalým důchodcem. Dominik Hašek byl pasován na božského brankaře a hrdinu národa, ale o pár let později na nenažrance, který neví, kdy ukončit kariéru.


Přemýšlel jsem, proč je povoleno veřejně říkat, že Vojta Plát, nebo Viktor Láznička, či Robert Cvek hrají špatné šachy, že na to už nemají, ale stejné řeči o GM Navarovi jsou považovány za hřích!?


Proč je kacířské psát o Davidu Navarovi, že nevěřím jeho cestě zpět mezi světovou elitu? A nepomohou mi ani slova obdivu a respektu k jeho kariéře. Nepomohou mi ani slova uznání za vše, co udělal pro český šach a reprezentaci. Vždyť pouze úvodní titulek vyzněl, jako bych se dotkl Boha.


Před pár lety, když se našim hráčům nedařilo, tak se o nich raději nepsalo a výsledky z neúspěšných turnajů zůstaly fanouškům utajeny. Též zde, na nss, se před pár lety mazaly příspěvky diskutérů, kteří se opovážili veřejně kritizovat třeba právě Davida Navaru.


To samé v bleděmodrém… Když vedení ŠSČR, jmenovitě Viktor Novotný a Petr Martin, vypisují motivační granty a o půl roku později kryjí aféry kolem jejich zneužívání. O tom se prostě musí mlčet. Dotýkat se Bohů je v tomto světě přísně zakázáno.


Co se stalo s redakcí po uveřejnění článku " Král je mrtev, ať žije brzy nový král?" Psali jsme nadpisy jako „Neuvěřitelný souboj" nebo " Skvělá partie ", ale už chyběla síla a chuť napsat pravdu o hrubých chybách, a že to David zahrál prachbídně. Asi je zbytečné dodávat, že kdyby takto chyboval třeba Vojtěch Plát, pak by kritika byla nejen dovolena, ale i žádána. Stále platí „Quod licet Iovi, non licet bovi“

Divný svět, ve kterém žijeme. Vyslovíte názor a dav vás ukamenuje. Nakonec raději mlčíte, když ztratíte odvahu vyslovit vlastní názor.


Osobně si cením upřímnosti a nebojím se oprávněné kritiky. Často závidím lidem, kteří si můžou říkat a psát, co chtějí, zatímco já musím mlčet. Napadlo mě, co by se stalo, kdyby inkriminovaný článek napsal František Emanuel Novák na svoje stránky s názvem www.korektnísachovézpravy.cz  Nikdo by to zřejmě nečetl, nikdo by se nebouřil a nikoho by to netrápilo.


Nechci klečet před Bohy, ať už jsou jimi „utiskované“ menšiny, či česká šachová jednička. Nechci mlčet, chci naopak psát o tom, jak vidím tento svět. A v tom světě si David Navara zasloužil moji kritiku. Proto si za tím, co jsem napsal, pevně stojím. Pro jistotu znovu opakuji, GM Navara je nezpochybnitelná šachová legenda. Stále ho obdivuji. Myslím si ale, že světové oceány jsou pro něho už příliš hluboké a na míle vzdálené.


90x 7147x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (90) Aktualizovat
26.06.2021 12:36 | sarmatam

tak jsem se zase dobře pobavil,co jméno to jiný názor,Petr je nad věcí,a chemik taky,a ostatně asi všichni,jen někdo trochu míň,Petr Koutný tu partii sehrajem někdy možná Vsetín,ten hlavní turnaj já hrával ten slabší,ale uš stím ELEM musím něco udělat,naposledy jsem měl 1611, ale to byly moje začátky to měl Pepa Bednařík eště Elo 1100, a Matyáš Kovařík Taki,a Ondra Karlík ten v tu dobu začínal,jj :-) zatím...

26.06.2021 10:50 | Krolop

Proč máme jen jednu "takovou primadonu" a tolik různých, hrůzných kritiků? Protože , státi se šachovou primadonou není vůbec snadné, ale státi se kritikem, to je nám všem dané asi přímo od pánaboha.

26.06.2021 10:44 | Zmestabileho

Takže takový manuál jak psát o Navarovi:

 

1. Během turnaje jehož se On účastní, je zcela nevhodné vyjadřovat se k Jeho hře. Pouze po vyhrané partii je možné vyjádřit uznání za Jeho skvělou hru a pogratulovat Mu.

 

2. Po Jeho prohrané partii je povolen během turnaje pouze výjimečně komentář, přípustná jsou jen citlivá slova povzbuzení do další hry.

 

3. Po skončení turnaje pokud pro Něho turnaj nedopadl dobře, nic nehodnotit a pokud možno nejvyjadřovat se vůbec.

 

4. Psát o dlouhodobější prognóze Jeho šachové kariéry v zásadě není povoleno, protože nikdo nemá právo komukoliv předkládat jeho budoucnost.

 

5. Psát o dlouhodobějším vývoji Jeho hry z minulosti je možné jen s časovým odstupem několika let (ideálně po ukončení Jeho kariéry, nejlépe až po Jeho smrti). Kritika musí být citlivá, empatická, a konstruktivní.

 

Ještě že šachy u nás mají jenom jednu takovou primadonu. Jinak by se toho psát o hráčích příliš nedalo. 

26.06.2021 03:32 | david brazina

Chemik vážně? :) a tisíc už bude ok? Nebo milion? Já jen že třeba milion partií někdo neodehraje za celý život...

25.06.2021 17:57 | chemik

david brazina - Ani 100 proher za sebou mi nedává právo komukoliv předkládat jeho budoucnost. Kdo chtěl pochopit, pochopil, kdo ne – pochopí časem, třeba v některém z příštích životů. Váš komentář je smutný, ale nikoliv nepřirozený – negativní energie (např. v článku) obvykle vede v davu k negativní rezonanci, jejímž projevem jsou v lepším případě urážky, v horším případě války, jak známe z lidské praxe. Snad si to zodpovědní lidé pro příště správně vyhodnotí. Tím končím. Mnoho štěstí.

25.06.2021 16:00 | david brazina

A najednou tichounko. Ono mlit něco o pouhém jednom turnaji a ignorovat SP chce už velkou dávku smyslu pro demagogii a tuposti.

24.06.2021 21:16 | david brazina

chemik, a to na SP bylo co?

24.06.2021 17:17 | Petr Koutný

pane Jílek. Sice nám zvedáte návštěvnost a sebe ponižujete, ale přesto Vám odpovím. Vůbec nerozumím o čem píšete. Vůbec nechápu myšlenku. Vůbec nevím co chcete říct. Já ani nevím na co reagovat. Chcete reagovat na to proč jsme Vás z RP vyhodli? Nebo chcete se bavit pod tímto článkem o nějakém přátelském zápase z jendoho už dávno zapomenutého přenosu? Nebo chcete psát o tom, že nemáte zálohovaný článek? A nebo že na Vás utočím? Vyberte si téma a já Vám odpovím, jen teď zrovna nevím na co. Děkuji

24.06.2021 17:08 | Jan Jílek

24.06.2021 13:51 | Petr Koutný Já tu první verzi článku četl a bohužel nezazálohoval, to občas dělám u článků, u kterých na nás kydáte špínu, tak jak jste to např. udělal v článku https://www.nss.cz/kde-sledovat-turnaj-kandidatu , kde jste o našem přenosu mluvil dehonestujícím způsobem. Pak jste článek, věrný svému stylu práce, upravil a nechal tady např. Davida Bražinu mudrovat na téma, že je přeci normální, že na TV Nova neběží reklama na ČT. Ano, naprosto souhlasím. Také by bylo v pořádku, kdybyste o nás nepsal vůbec, ale vy si prostě neumíte odpustit narážky a podpásovky. Prostě nejdřív napíšete něco hnusného, pak to upravíte a děláte jakoby nic - když nic jiného, tak je to velmi nesolidní novinařina. K vašemu tvrzení, nepsal jsem, že to tu nečtu, to bohužel musím, abych se případně mohl bránit. Psal jsem, že si "Po mnoha měsících si dovolím krátký komentář." a to je velký rozdíl. Vaše hysterické reakce na jakýkoliv můj příspěvek ukazují, že nejste schopen se bavit fakticky, bez zavlékání názorového oponenta do vašich emocionálních her. O něco takového ale vůbec nemám zájem. Dovolím si jednoduše tvrdit, že hodnotit jakýkoli turnaj po odehrání ani ne poloviny, natož pak něčí kariéru po dvou nepovedených partiích je velmi neprofesionální a neetické.

24.06.2021 17:01 | chemik

Petr Koutný – Po 2 prohrách v turnaji bych celoživotnímu elitnímu šachistovi (a jeho publiku) nepodsouval názor, že vrchol už je za ním. Paradox dnešní doby: čím méně někoho známe, tím přesněji víme, co by měl dělat a co ho v budoucnosti čeká. To je celé – vše ostatní už zde zaznělo. Sklenice je vždy poloprázdná i poloplná zároveň a záleží jen na nás, jak ji chceme vidět – doporučuje se vidět vždy tu příznivější možnost, protože tak to většinou dopadne. Musím běžet, díky, mějte se a ať se vše daří. 

24.06.2021 16:59 | chess

mne spíše zaráží Robert cvek, že mu nevadí spojení s takovým kyblem hnoje

24.06.2021 16:55 | chess

myslím že uplakánek je zákeřný člověk bez sociální inteligence nebo se snaží, aby takto vypadal... a daří se mu to

24.06.2021 16:45 | istr

Že podělal začátek jednoho turnaje přece neznamená, že zemřel král. Bohužel tady není někdo, kdo by ho v nejbližších letech měl nahradit.

24.06.2021 16:32 | Petr Koutný

Chemik - ale já jsem nepřestřelil. O tom článek opravdu nebyl. Napsal bych jej znovu a jestli David někdy udělá čtyři nuly po sobě tak jej opravdu napíši ještě jednou i s odkazem. prostě bez obalů a na rovinu. Byl poslední a hrál nejhůř ze všech na tomto turnaji. Možná zahraje příště lépe, ale tak to dnes je a psát o tom není přestřelení. Petr 

24.06.2021 16:29 | chemik

Správný chlap – autor článku by měl umět uznat svoji chybu, když někdy přestřelí, stává se to každému. Tím by to mohlo být uzavřeno. Člověk přece ve skrytu duše musí cítit, že to nebylo vše úplně korektní … Nadstavbové komentáře to jen zhoršují.

24.06.2021 15:40 | chess

vrcholový sportovec je vrcholový sportovec, to je moudro, které vypadlo z uplakánka, no nic vidlak je vidlak

24.06.2021 14:04 | david brazina

Asi bych to panove uz nechal plavat. Clanek vysel, to jak vyznel si kazdy uzpusobi podle sebe. Navrhuji uz tuto nesmyslnou debatu uzavrit. Drzime Davidovi palce, at se vylize ze vseho co ho trapi a at z toho vyleze silnejsi. Je uplne jedno jestli bude dal ceskym hegemonem nebo ne, dulezite je, at je v zivote stastny. Tvymi slovy Zdenku, Sachy nejsou stredobodem vesmiru. Davide, pokud to ctes, Drz se.

24.06.2021 14:01 | Petr Koutný

Ciki - vrcholový sportovec je vrcholovým sportovcem. Když se mu daří, pak je hvězda a když se mu nedaří, pak se má mlčet? Nerozumím tomu, každý má své problémy a každý má svůj život a každého něco trápí. Buď se na to povznesu a nebo ne. Nemůžeš po mě chtít, abych o každém psal upřímně a jen o něm mlčel. 

24.06.2021 13:58 | ciki333

https://www.studio27.cz/clanek/studio27-navara-o-sachu-a-o-dusi/

"V pondělí 26. února 2018 proběhla v Pražském kreativním centru na Staroměstském náměstí beseda s velmistrem Davidem Navarou. Šachový profesionál a gentleman, který úspěšně zvládá mimo jiné i lehčí formu autismu, Aspergerův syndrom, a poprvé o tom promluvil na našich videích. Otázky klade rekreační šachista a reportér Studia 27 Tomáš Vaněk."

PS. Vzhledem k tomu, že jsem do dnešních dnů, jako mnoho dalších, vůbec netušil, s jakými problémy se David potýká, navrhuji, abychom příště hodnotili jeho výkony v turnaji ex post. GM Navara čte komentáře a ty vzhledem k výše uvedenému handicapu ovlivňují negativně jeho hru. A teď si dovolím hovořit za všechny...V zájmu fanoušků je dostat Davida psychicky "nahoru." Dovolím si hovořit i za redakci...Fakta o GM Navarovi jsou známa pouze úzkému okruhu jeho známých a přátel, proto nechť je publikum shovívavé ke komentátorům. S českou jedničkou "musíme zacházet" daleko šetrněji než kupříkladu se "splachovacím" Vojtou Plátem.

24.06.2021 13:51 | Petr Koutný

Jan Jílek - proč píšete něco , co není pravda? Článek byl a stále je ve stejném znění, ale protože jste říkal, že to tady nečtete a jste tady po půl roce poprvé, tak opět jak umíte jen prskáte sliny. Koupil bych Vám kapesníček, nejen na sliny, ale i na slzy. Protože to co děláte, to opravdu rozum nebere. Doporučím návštěvu doktora, možná napíše prášky. 

24.06.2021 13:10 | Jan Jílek

24.06.2021 13:05 | david brazina Davide, problém je ten, že se tu články upravují ex-post. Nejspíš si totiž nečetl tu úplně první verzi, která byla hulvátská, nic jiného. A právě na ni hodně lidí reagovalo.

24.06.2021 13:05 | david brazina

Problem je i v tom, ze existuje skupina lidi, ktere se dostava diky internetu drive nemyslitelneho prostoru, kteri maji zajem jen sikanovat ty, kteri nesdili jejich nazory. A pak je to skupina lidi, kteri ostatnim vycitaji nejake chovani, ale sami se chovaji stejne, ne li hure, coz ve sve omezenosti odmitaji uznat.

Petr Koutny napsal clanek, ktery vyjadril jeho pocity ke klesajici vykonnosti naseho nejsilnejsiho hrace za poslednich dvacet let. Nevrtal do jeho soukromeho zivota, nestoural se ve vecech, ve kterych by se s radosti stoural bulvar. A presto se najdou lidi, kteri maji pocit, ze jsou povolani ke kritizovani ciziho nazoru, a pokud je nekdo usvedci z omylu, nebo nedejboze usmerni, uchyluji se ke zbabelym slovnim vypadum, schovani za anonymni nickname. Normalni ctenar si dokaze udelat obrazek sam, a je jen s podivem, jak se nekteri prispivatele snazi tento obraz uzpusobit svemu presvedceni a s jakou vehemenci ho vnucuji ostatnim. Kdyz pak neni po jejich, uchyluji se k urazkam, ktere by si v realnem rozhovoru tvari v tvar hodne rychle rozmysleli...

24.06.2021 11:22 | Krolop

Dotknout se bohů není vůbec snadné, ba dokonce si myslím, že to ani není možné. Jo, dotknout se člověka, či spíše urazit ho, znectít jej, tak to dovede každý blbec. Tedy hlavně každý blbec. Žijeme v době a světě kde je výrazně cítit takové divné napětí, vzájemná nevraživost, nepřátelství. Stačí jakákoliv záminka ( v tomto případě David Navara, byť o něj ve skutečnosti většině rozvášněných diskutérů vůbec nejde) a oheň je na střeše. Oheň jak známo je sluha dobrý, ale pán zlý.

24.06.2021 11:17 | Pavel Ch

wp2t:

To už přidáváte, o čem jsem vůbec nepsal.

O žádném trestu jsme nepsal. Svazy namaj páky na to trestat novináře a to je tak správně.

Napíše-li novinář něco nekvalitně, něco si přimyslí, tak jím mohou čtenáři pohrdat, nečíst ho, majitel ho vyhodit. Někdy je novinář sám sobě majitelem. A někdy píše schválně tak, aby se seběhla naň diskuze a zvyšovalo to kliknutí.  

 Prostě jsem napsal jen svůj názor, že otázku, jestli se novinář může dotknout "bohů" - může, o tom žádná. Ale že dělat definitivní tečku za karierou po druhém kole, 2.partii po covid-pauze, je nesmysl, chyba novináře. Což podobně psal Then, Martin Š., ba i Robert Cvek. Pak se psalo, že David nyní prožívá těžší období, tak to jen můj názor stvrzuje.

24.06.2021 10:47 | ciki333

https://www.chess.cz/charitativni-simultanka-davida-navary-podpori-covidem-zasazenou-indii/

"Pořadatelé z Pražské šachové společnosti a spolku Šach Mat proto připravili charitativní simultánku, kde své umění předvede nejlepší český šachista posledních let David Navara. Koná se v úterý 29. června od 15 do 18 hodin a zúčastnit se jí může každý. Registrace je zdarma, od účastníků se však očekává libovolný finanční příspěvek, který v celé výši poputuje na kéralský vakcinační fondu. I velmistr Navara bude v Obecním domě hrát bez nároku na honorář."

PS. Zase jedna z těch akcí, při kterých bude GM Navara zbytečně plýtvat silami. Slabou stránku Davida vidím v tom, že neumí říci razantní NE pseudohumanistickým nesmyslům, jako v tomto případě charitativní simultánce na pomoc Indii. Pokud to myslí s návratem do užší šachové špičky vážně, měl by efektivně vyžívat svůj čas především k intenzivnímu tréninku. Známé osobnosti jsou často zneužívány k marketingovým účelům, ze kterých ale tyjí docela jiné osoby než hlavní aktér. Dobrosrdečný a velmi slušný GM Navara se tak často stává snadnou kořistí všemožných hochštaplerů...To je, myslím, velká chyba.

24.06.2021 10:22 | wp2t

2 Pavel Ch Takže by měl přijít následně po takovém lynči ještě nějaký trest od svazu?

Kde je původně demokratické nesouhlasím s tím co říkáš, ale do posledního dechu budu bránit tvoje právo na vlastní názor?

V tomhle světě se to zvrhlo v : můžeš si říkat co chceš, ale počítej s tím, že po vyjádření svého názoru můžeš být tvrdě potrestán. (viz. twitter PČR).  V čem se to liší od komančů neříkej to nebo budeš potrestán? Pokud ovšem neříkáš to co chce slyšet hlavní proud?

A znovu, po přečtení článku jsem měl velmi rozporuplné pocity, nesouhlasil jsem, stejně jako po vyslechnutí hlášky Vojty Pláta při živém přenosu, ale asi jediný jsem schopen hledat pozitiva. Co když  chtěl tímto génia Davida Navaru povzbudit, naštvat aby začal ještě víc bojovat a zlomil to prokletí, cítil jsem v tom textu i obdiv a také lítost nad nezvratným osudem........

Napsal vám tady další článek, s trochu  "zvláštní" omluvou a vy místo toho, aby jste se uklidnili a zamysleli, ještě zesilujete útoky?

Tak poďte, všichni hromadně, my šachisté svazu českého žádáme pro Petra Koutného nejvyšší možný trest a ..........

(padesátá léta minulého století jsou zpět?)

Tyhle dva poslední roky byly pro všechny lidi příšerné a zvláště pro typ lidí jako je pan David Navara. Já doufám, že se z toho brzy my všichni oklepeme a zvláště v to, že Davidovi se ještě podaří zaútočit na absolutní světovou špičku.

 

 

24.06.2021 10:12 | chess

ochvatil. vše, co jste napsal vím, s jedinou výjimkou, uvedený nick, je, pro mne, anonym. Nikdo s tituly nebo bez, nikdo skutečný by nedokázal psát ty nesmysly, které zde nick brazina pise, otevřete si jakoukoliv diskusi dozadu. Takže buď je skutečný, ale kašpárek s rolnickami, kterému je vše dovoleno, takže zase jistá stylizace nebo je to anonym, jiné řešení to nemá.

24.06.2021 09:44 | Pavel Ch

Přesně co píše Tchen a Martin Š., jsem psal Petru Koutnému na facebooku.

 

a) Může se (slušnější formou) napsat, že Ronaldo, Djokovič, Navara odehráli zápas "jako prase".  Může to napsat portugalský, srbský, český, novinář, byť fandí fotbalistovi, tenistovi, šachistovi, ale...

 

b) Dělat po vynucené pauze covidem, po 2.partii, závěr s titulkem "král je mrtev" a z článku vyznít, že už nikdy nebude mít na elitu 2700plus, je prostě novinářská chyba. City/necity, prostě žurnalistická chyba.

 

  Robert to pak také uváděl na pravou míru ve svém článku.

 

Takže otázka v tomto titulku, "můžeme....." je zbytečná. I kritici původního článku napíší, "ano - možno".  

24.06.2021 07:30 | Ochvatil

Dobrý den, pane Chess. Nick david brazina je skutečně skutečné jméno a mělo by se jednat o Ing. Davida Bražinu PhD, vysokoškolského pedagoga. Pokud jsem porušil pravidla ohledně zveřejnění nějakých osobních údajů, tak prosím můj příspěvek smažte. Děkuji. 

24.06.2021 07:12 | tchen

Martin Šellong: Přesně. Je bez diskuse, že David Navara odehrál otřesný turnaj. Nevidím nic špatného nad tím to takhle, klidně i ostřeji, napsat. A ani by nevadilo, že autor článku není tak silný šachista. Komentáře však výhradně poukazovaly na to, že je příliš brzy nad ním takhle zlomit hůl, zvlášť když může být českou jedničkou (= českým králem) ještě roky. Je to, jako bychom odepsali Djokoviče ve 34 letech, kdyby prohrál 3x po sobě v prvním kole, ale stále zůstaval světovou jedničkou. Kdo by taky třeba před 15 lety řekl, že Jakub Janda, již tenkrát věkově papírově za zenitem, vyhraje SP a Turné 4 můstků? S podobným soudem bych jen počkal minimálně do doby, až Davida někdo v českém žebříčku překoná. Proto mi přijde napsání tohoto "osvětlovacího" článku zbytečné, spíš ještě rozdmýchává další zbytečné emoce...

24.06.2021 02:48 | Martin Šellong

Pane Koutný, Petře, proboha, jste rozhodně inteligentní člověk, tak použíjte někdy své IQ i při čtení a psaní. Drtivá většina, včetně mě, nekritizovala Vaši kritiku, nýbrž Vaši prapodivnou snahu o definitivní ortel nad Davidem - tečka.  Bucefalos, Humprey, Poutník12, Jan Jílek, Chemik a pár dalších Vám to docela jasně osvětlují.

23.06.2021 23:39 | wp2t

2 chess Samozřejmě, Třeba dám příklad, že  na internetových diskuzích v Papui Nové Guineji, tam je ovšem vyjímka, tak si všichni vykají, to je běžné a když se někdo vůbec nezná, tak si naopak hned začnou tykat.

mám hodně rád DJC

 

23.06.2021 23:34 | david brazina

chess, zatimco ty jsi slusny diskuter, ktery pise vecne a svuj nazor ma podlozen argumenty :)

23.06.2021 23:32 | chess

wp2t pan je polyglot s velkýma znalostma o tykání a vykani ve všech jazycích a kmenových nářečích

23.06.2021 23:30 | wp2t

2 istr Problém je ovšem v tom, že máš předzdívku istr, takže z toho nikdo nepozná, že si nějaký pan starosta, premiér nebo herec a na netu v diskuzích po celém světě je tykání zcela normální a běžné.

 

 

23.06.2021 23:29 | david brazina

istr, no a jaky je v tom rozdil? mozna by sis mel projet diskuze na jinych foredh, tykani na internetu je docela  bezne, a plati to co jsem psal, vykani si vynucuji ubozaci, kterym dosli argumenty  a maji problem s autoritou v beznem zivote...

23.06.2021 23:27 | david brazina

chess, diky, vazim si tohoto hodnoceni od nekoho jako jsi ty :D 

23.06.2021 23:26 | istr

Petrovi jsem tykal, protože si v běžné komunikaci tykáme. Ne tak s Vámi.

23.06.2021 23:25 | david brazina

wp2t - zacinam o tom docela pochybovat, protoze se vzdycky najde nekdo, kdo chce ostatnim narizovat co si maji myslet... 

23.06.2021 23:24 | chess

brazina nemyslím, že bys byl hulvat, podle mě si anonym, co se skrývá pod jakože pravým jménem, přece by skutečný David brazina nemohl být takový kokot.

23.06.2021 23:24 | wp2t

2 chess já si myslím, že je to skutečné jméno=člověk, protože když se tady hádal s Vojtou Plátem, tak si navzájem vyčítali dost podrobné věci ze života.

:) takže asi může a věří, že žije ve svobodném světě a může si svobodně vyjádřit svůj názor.

 

23.06.2021 23:23 | david brazina

istr, vyzadujes li vykani, jiste mi vysvetlis, proc jsi tykal Koutnemu? nebo jak to bylo jak jsi psal o tom hulvatstvi?

23.06.2021 23:22 | david brazina

chess a vis co je srandovni, ze po precteni tveho prispevku, me nekdo nazyva hulvatem :) ale takovych statecnych lidi jako ty je na internetu skutecne mnoho a videl jsem i vetsi hrdinske kousky s klavesnici :)

23.06.2021 23:20 | chess

Bražina. já si myslím, že "David Bražina" je a nikdo mi to nikdy nevymluví anonymní nick. Ve smyslu, že takové příspěvky může dávat jen skutečný králův šašek, že je tak provařený, že si může už psát cokoliv nebo je to anonym. Přikláním se, že je to anonym. Nemůže přece být takový kokot pod svým jménem

23.06.2021 23:15 | wp2t

2 istr podle jakých pravidel myslíš? že si budete navzájem tykat a tobě když dojdou argumenty, tak se začneš vztekat a ukazovat koho je třeba zavřít a zcenzurovat?

23.06.2021 23:14 | david brazina

to istr: a presne o tom jsou lidi jako ty, ufnukanci, kteri nemaji problem se do druhych poustet, ale kdyz jim nekdo oplati stejne, tak knouraji.... :D mimochodem, ze ses v te posledni vete nasel, je spis tvuj problem. 

23.06.2021 23:10 | wp2t

2 istr       Vždyť právo cokoliv psát ti nikdo nebere. Ale jdeš tak s kůží na trh a když napíšeš kravinu, tak si to prostě u některých lidí sežereš, no. 

???????????????????????????

 

23.06.2021 23:10 | istr

Petře, můžeš moderovat diskusi na serveru podle pravidel? Děkuji.

23.06.2021 23:07 | david brazina

duvody tykani jsem ti vysvetlil, nevidim zadny duvod vykat anonymu na internetu, na druhe strane muze sedet starec stejne jako nekdo komu bych mohl byt otcem. zajimave ze tykani na internetu vadi zejmena anonymnim ubozakum, kteri si nejakym zpusobem musi kompenzovat nedostatek ucty v beznem zivote

23.06.2021 23:05 | istr

Třeba už tím tykáním, pane Bražino.

23.06.2021 23:05 | david brazina

V cem spociva moje hulvatstvi? budes jiste schopen to nejak dolozit. a skutecne po mne ty -  anonymni nick - , chces abych ti vykal ja, ktery tady pise pod svym jmenem? a jak se jinak citis?

chapu to tedy tak, ze tvuj nazor je ten jediny spravny, a o tom co je a co neni kravina je tvuj nazor nade vsemi, mistni anonymni hrdino?

23.06.2021 22:56 | istr

My si netykáme, pane místní hulváte. A že se smrtí krále ustřelil, to uznal i Petr.

23.06.2021 20:21 | david brazina

istr, a kdo rozhoduje o tom co je a co neni kravina? strana? ty? ja? asi blbost co jsi napsal, ze?

23.06.2021 19:20 | istr

Vždyť právo cokoliv psát ti nikdo nebere. Ale jdeš tak s kůží na trh a když napíšeš kravinu, tak si to prostě u některých lidí sežereš, no.

23.06.2021 17:46 | david brazina

Chemik. Pěkný názor. Jediné s čím bych asi nesouhlasil je to, že jakkoli podáný článek by měl vliv na cokoli. Spekulace o tom zda kdo kdy je za zenitem se nevyhnuly právě jen výjimečným osobnostem. Lemieux, Gretzky, Jágr, Nedvěd, Ronaldo, Ronaldinho, Phelps, Hilgertová, Železný. Špotáková, Bolt... O každém z nich lze najít článek, který se vyjadřoval o upadajici formě. A to nejen v průběhu nějakého trapného openu, ale MS nebo Olympijských her.

23.06.2021 17:32 | chemik

Obsah na RaP šachy považuji dlouhodobě za perfektní a za to vyjadřuji velký dík – v kontrastu s tím však jsou zmíněné články o Davidu Navarovi, které pokládám za dosti nešťastné. To, že má nějaký sportovec slabší období a sérii neúspěchů, je zcela normální – vše ve vesmíru se děje ve vlnách a trendy někdy trvají déle, než bysme čekali a potřebovali. Čili objektivně okomentovat horší výkony v konkrétním turnaji či období je zcela v pořádku, zdravá kritika není pro hráče problém. Prezentovat své subjektivní názory je do určité míry rovněž v pořádku, ale toto právo je vždy vhodné konfrontovat se zásadami emoční inteligence a schopností vcítit se do druhého.

 

Článek „Král je mrtvý …“ je naplněn negativní energií a ostatní autorovo zmírňování respektem atd. to nemůže vylepšit. Podsouvat někomu názor, že „na vrcholu už byl“ a „lepší už to dlouhodobě nebude“ je devastační – jedná se o formu zlověstné a nemorální psychologické heterosugesce, kdy pokud daná „oběť“ tyto názory akceptuje, tak k nim poté nevědomě směřuje. Takto pracuje propaganda a reklama, která využívá našich slabších chvilek. V tomto byl jediný problém těch článků / komentářů. Pokud by si David po druhém kole přečetl článek v trochu nadějném gardu, mohlo to dopadnout všelijak, takhle byl odepsán už předem. Úplně ideální je nechat každému člověku svobodu utvořit si vlastní budoucnost a netvořit ji za něj – vždy se může stát cokoliv a důležitá je naděje.

 

A můžeme si sami odpovědět – vsadili bysme celý svůj dům na to, že David lepší nebude – ne, nevsadili, protože víme, že to klidně možné je a že můžou přijít zase silná období. Nikdy bych nad nikým nepsal ortely, když bych za své slovo nebyl ochoten jít all-in. Díky a ať se všem daří.  czech flag

23.06.2021 17:31 | chess

chemik. s většinou příspěvku souhlasím, ještě bych přidal ohledně heterosugesce, že ta se násobí u jedinců citlivých s jistými problémy, což u Davida jistě jemný asper. splňuje, takže empaticky myslící bytost by ten článek nikdy nenapsala v průběhu turnaje už vůbec.

23.06.2021 17:27 | chess

Chudáček se rozplakal, ne všichni s ním souhlasí. Udělejte mu radost a pište jen o tom, jak s ním souhlasíte,jak je nejlepší novinář ze všech negramotných. Jen si pan uplakánek, pan nikdo neuvědomuje, že jediné, co jde úrovní zcela jistě dolů je pouze tento nenávratně zničený web.

23.06.2021 16:25 | HumphreyvanWeiden

Pane Koutný, zdá se, že patříte k lidem, kteří rádi kritizují, ale zároveň těžce nesnáší, když někdo kritizuje je samotné. 

Takže, David Navara sehrál špatný turnaj, to nikdo nezpochybňuje. Ale že kvůli jednomu špatnému turnaji končí celá šachová kariéra ? To je přece nebetyčná hloupost a vy nezkousnete, že vám to lidi řeknou. Nesnášíte kritiku, v tom to celé je. Nebo vám opravdu někdo vyhrožuje? Něco zakazuje ? Kdo, prosím vás, jen to jméno řekněte, nestyďte se ! 

23.06.2021 15:47 | radegast68

Dobrý den všem, rád bych jen poznamenal, že dočasný pokles formy (někdy i delší, z nejrůznějších důvodů) zná mnoho šachistů, nejde o nic mimořádného. David Navara je stále ještě relativně mladý a klidně znovu může být mezi nejlepšími, kde už to zná ... jen najít chuť na sobě zase zapracovat, ideálně včetně fyzičky, aby nechyběla energie (zvláště při delších turnajích).

V poslední době se Davidovi moc nedařilo, to je prostě fakt ... domnívám se, že na domácích mezinárodních akcích, kde je v centru pozornosti, mívá asi trochu problémy s koncentrací; navíc byla corona-pauza, což může mít také vliv na formu. Myslím si ale, že patřit do kategorie 2700+, předvádět pěknou hru a dosahovat dalších úspěchů může David ještě dlouho - záleží jen na něm samotném, potenciál na to stále má.

Každý má právo na svůj názor a toto je ten můj. :-)

 

 

 

23.06.2021 15:17 | Petr Koutný

Sarmatan- přeci by jste nechtěl hrát šachy se začátečníkem. To by Vás nemohlo bavit . Někdy si s Vámi zahrají . Pěkný den Petr

23.06.2021 15:05 | Jan Jílek

Pane sarmatame, Váš zájem mě upřímně těší, leč nemohu výzvu přijmout, jsa těžce zklamán, že jsem se opět nedozvěděl, kdo jsem. Děkuji za pochopení.

23.06.2021 14:59 | sarmatam

Jan Jílek,zahrajeme si šachy ? Prosím, korespondenčně,na diskuzi nebojte vyhraješ,předem díky :-)

23.06.2021 14:53 | sarmatam

KubaN: souhlasím,skoro ste mě rozbrečel....jj... Miluju ŠACHY :-)

23.06.2021 14:50 | sarmatam

Poutník dvanáct trochu jste mě zaujal,a to sem zatím přečetl jen první vaši myšlenku tady, já si myslím že David je super člověk,a díky za něj..... Klobouk dolů za něj, můj názor,a myslete si co chcete, pán šachista u mě ...jj.... zatím kamarádi

23.06.2021 14:20 | Jan Jílek

Pane Koutný, slíbil jste, že "Nebudu psát veřejně o tom kdo jste, ale udělám to, když se tady někdy objevíte." Protože jsem zvědavý tvor, tak se tu objevuji, protože chci vědět, jaký jsem. Pokud se vám do toho nechce, nemáte to slibovat! Já se tak těšil!

23.06.2021 14:16 | Petr Koutný

Pane Jílek- jediná a poslední reakce na Vás je...... :)

23.06.2021 14:13 | Jan Jílek

23.06.2021 14:01 | Petr Koutný

Pane bakaláři, někam se ztratil můj poslední komentář, ve které vás vyzývám, abyste neváhal a popsal, jaký jsem. Vzhledem k tomu, že jste zastánce demokracie, jistě nešlo o nějakou cenzuru zde na webu, ale pouhou chybu serveru. Při tom popisu zkuste prosím vyjít z doložitelných faktů a odpusťte si osobní útoky a nepodložené pomluvy. Hezký den a hodně štěstí s  popisem :)

 

23.06.2021 14:01 | Petr Koutný

Jan Jílek  - Mohl bych poprosit o Vykání, protože Vám nikdy tykání nenabídnu. Po druhé psal jste tolikrát, že tady nikdy nebudete psát a proto poděkuji za dodržení toho slibu. Jste v mých očích ten poslední člověk na světě, kdo by měl moralizovat a radit. Nebudu psát veřejně o tom kdo jste, ale udělám to, když se tady někdy objevíte.  Tyto stránky opravdu nejsou pro lidi jako Vy.   Děkuji Petr Koutný

23.06.2021 13:50 | Jan Jílek

08:56 | MaX Nerad beru iluze, ale vsadil bych se, že článek prošel korekturou (což je jedině dobře). 07:40 | Petr Koutný Problém je ten, že píšeš dost často dehonestujícím způsobem - a když se to nesetká s přijetím, tak články pokoutně upravuješ - což byl i případ toho článku o Davidovi, kde byl opravdu ošklivě a bez jakékoli úcty napsán už perex. Je úsměvné, když zrovna ty píšeš o přijímání kritiky a sám mažeš nepohodlné komentáře. Tak schválně, obránče demokacie, jak dlouho zde můj příspěvek vydrží? Myslím, že bys neměl psát články tím stylem, že něco spíchneš horkou jehlou a pak to potichoučku upravíš jen proto, žes nedostal takovou odezvu, jakou sis představoval.

23.06.2021 13:39 | Playboy

David Navara odehrál proti TOP hráčům světa několik pěkných partií a hráči agresivního a kombinačního stylu se rychleji opotřebovávají. To je stejné, jako rychlí fotbalisté se zhoršují kolem 30 let, viz Milan Baroš, ten od 30 let výkonem rapidně klesal.

Je pravda, že GM Navara sehrál kvantum partií proti výrazně slabším hráčům, avšak z pohledu českého profíka asi moc na výběr neměl, pokud chtěl vydělávat a nechtěl chodit do běžné práce.

Jeho nehorázně laxní, až ostudný přístup k šachu, jako profík, kdy odehrál několik zápasů proti těm nejlepším a nedokázal z toho nic vytěžit, protože pořád tvrdil, jak to bere jenom jako zábavu, pomalu se ani nepřipravoval atd ... Kdyby měl někdo tolik podpory a šancí z nynějších hráčů kolem 15-20 lety, Carlsen by se pořádně nadřel na obhajoby titulů. 

23.06.2021 13:36 | Petan

Petře tady vás ale žádný dav nekamenuje za kritický článek o Davidu Navarovi. Prostě některým se to líbilo, některým ne. Nemůžete čekat, že vás budou jenom plácat po ramenou. On byl spor v tom, že článek nevyzněl jako kritika toho, že David hraje na jednom konkrétním turnaji blbě, ale spíše jako hodnocení, že jeho kariéra je téměř u konce.  Možná pokud byste jen zhodnotil jeho mizernou hru v turnaji bez závěru o skomírající kariéře, tak by těch nesouhlasných reakcí bylo méně.

23.06.2021 12:33 | Poutník12

Pavel Capek, děkuji za informaci, omlouvám se Davidu Kaňovskému! :)

23.06.2021 12:29 | KubaN

David ještě odehraje spoustu krásných partií, získá turnajová vítězství... Je vzorem pro spoustu našich talentovaných mladých hráčů a kdo jiný než on jim může pomoci dostat blíže světové špičky... Pevně věřím, že jednou budeme mít top hráče bojujícího opět v turnaji kandidátů a David tomuto hráči může pomoci, stejně jako předchozí generace špičkových Československých velmistrů Hort, Smejkal, Ftáčník, Jansa, atd... David je Československá šachová legenda, moc bych si přál, aby zvedl pomyslnou trenérskou rukavici a pomohl dalším šachovým generacím. 

23.06.2021 12:29 | Pavel Capek

12:23 | Poutník12 : jen pro vaši informaci. Zmestabileho je David Aichmaier z Opavy. David Kaňovský zde měl nick dejf.

23.06.2021 12:23 | Poutník12

Pokud si p.Koutný nebudete psát svoje, tak by to asi nemělo ani smysl. Mne na článku a i na vašich dalších článcích spíš vadí bulvární styl. Ty poznatky, jak jde David Navara šachově dolů a do kytek, jste si měl nechat se svými filosofickými úvahani do shrnutí po skončení turnaje, kde by se lépe hodily. Takto jste začal "střílet náboje" podle mne příliš brzy a v nevhodnou chvíli.

 

Samozřejmě šachová komunita a samotní hráči berou kritické názory na jednotlivé hráče a hlavně na sebe dosti osobně, tím více osobněji, pokud pisatel má nižší elo než oni. Ale i tak je možné se dotknout bohů a napsat, že to hrají "na pytel". Na to divák šachista nemusí mít elo 2600 ani 2300, aby to neviděl. Velmi kriticky tu vždy píše Zmestabileho, jak jsem z ohlasů vyčetl, David Kaňovký. Takže i na něj i na VP (kde to hrozí odvetnými ostrými výpady a možná i bitkou :)  (berte mne s rezervou), můžete napsat, co se vám na jejich hře nelíbí, nehledě na to, že třeba nikdy jejich úrovně nedosáhnete! A i na zatím nejlešího šachistu ČR Davida Navaru. Zde bych nesouhlasil s názorem Zmestabileho, že David Navara není takový profesionál, protože se zahazoval v turnajích, kde by neměl hrát a podobně. Ale co když David nechce a ani jeho povaha a přesvědčení mu nedovoluje být profesionálem podle Davida Kaňovského. Je to jeho volba, ne?

 

Ale zase souhlasím, že za svazové peníze někteří jo, ale stáhli se do privátu a ostatní mají někde. Nebo si za svazové peníze někteří obéznější trenéři a činovníci debužírují bohaté pokrmy, jako jsem viděl našho GM MV v Ostravě a přitom, když se podíváme na svazový kalendář akcí, tak tam najdete turnaje v Košicích, ale ne už letošní Ostravský koník nebo Jeseník Open.

 

 

 

 

23.06.2021 10:34 | sarmatam

Dobře skočím mezi Vás,Petr Koutný má pravdu,Magnus prostě nehraje v Praze,a proto ho David nemá jak porazit,jinak jak sem to tak četl tady ty Vaše názory, souhlasím.... ALE ? Nechme se překvapit,a neberte mě vážně, já sem věčný optimista :-) jinak zdravím.....

23.06.2021 10:05 | miki24

Bucefalos skôr ty si ufňukanek. Petr má pravdu, keby odohral takéto slabé partie V. Plát, V. Láznička, či R. Cvek tak to by bolo príspevkov, ako nemajú už na to. Koniec koncov stačí sa pozrieť na posledný turnaj V. Pláta a aké príspevky žal a to ten turnaj skoro vyhral... Skončil sa mi vidí, že druhý. Možno sa mýlim...D. Navara skončil beznádejne posledný a neviem, či si to niekto neuvedomuje alebo nie . :)

23.06.2021 09:33 | Bucefalos

Zdravím. Nemohu se zbavit dojmu, že autor článku je ufňukánek.. Já jen napsal pravdou, svůj názor a oni jsou na mě zlí.. A to by tedy neměli.. Nejde mi o Davida Navaru a proto jeho jméno zmíním snad desetkrát v článku i v komentářích.. Nezlobte se na mě, můj názor je že je to celé velice trapné někde na úrovni prvního stupně základní školy.

23.06.2021 09:27 | Zmestabileho

Já tady psal kritické příspěvky o Navarovi už před lety – je mi velmi nesympatický jeho přístup k šachu, když jako top hráč objíždí podřadné turnaje a ligové soutěže, a jako borec 2700+ hraje kvanta partií proti amatérům kolem 2400. Je potom přirozené, že v konfrontaci se špičkou Navara neobstojí. Když jsem tady tohle psal už před lety, byl mi vyslovován zákaz psaní tady.  

 

Naši šachisté nebyli a ani dosud nejsou zvyklí vystupovat jako profi sportovci, naše repre špička Láznička, Hráček se nestyděli nedávno hrát šachy o svazové peníze zalezlí někde tajně v privátě, a lidem s úplného vedení ŠSČR to připadá dodnes úplně v pořádku, což výmluvně vypovídá o poměrech v šachu u nás.

 

V tomhle pokřiveném prostředí potom vznikají přepjaté reakce lidí na nevinný článek o Navarovi, podle mě se s tím dá udělat jedině to, že se o šachu i o Navarovi bude psát konečně otevřeně a bez cenzury. A v tomto Vám pane Koutný fandím! 

23.06.2021 09:23 | golemcz

Drahý Ciki333, Tvoje holá a také vymydlená hlava, která Ti bohužel i při Tvém věku umožňuje pouze velmi úzký a názorově omezený pohled na svět, opět zplodila PLK (příspěvek) hodný Okamurovce. Levičácké myšlení bylo vždy založeno na kritice...bohužel nám zatím nenabídlo lepší řešení světového řádu, než jak ho v současnosti máme nastavený. V částech světa, kde vládne tzv. levice se drží při moci pouze díky tvrdé cenzuře, policejní a vojenské síle pod vedením nejsilnějšího "Levičáka v zemi". Tvoje "tzv. rakovinotvorné trendy, které k nám byly importovány z pokrokového Západu" nám alespoň umožňují vést vůbec takovouto diskuzi a veřejně se vyjadřovat, beze strachu před mučením a vězněním. Jan Vaníček Volič pravice, účastník demonstrací milionu chvilek pro demokracii, Havlovec, Pražský kavárník, Holáskovec a zároveň člověk, který plně souhlasí s článkem od Petra Koutného o Davidovi Navarovi s tím, že měl plné právo jako novinář článek uveřejnit. P.S. Vystupování a určitá nekorektnost (bulvárnost) pana Koutného mi často není sympatická....ale přesto: Právě náš "svět" a politický systém toto umožňuje....tedy názorovou a myšlenkovou nejednotnost....

23.06.2021 08:57 | Marek007

Pokiaľ je kritika vecná a konštruktívna, tak je to OK. V dnešnej dobe je však aj veľa iných hier, športov, možnosti, šachistov je málo, a dobrých šachistov ešte menej, tak načo si ešte robiť zle navzájom do psej matere.

23.06.2021 08:56 | MaX

PK: stylově, novinářsky Váš nejlepší článek, asi se to už zlomilo wink

Ciki: yes

23.06.2021 07:40 | Petr Koutný

Mě vlastně na tom nejvíc zajímalo to, proč se může veřejně říct něco jako: Vojta Plát na to nemá, Viktor Láznička hraje špatně, Robert Cvek nebojuje a na druhé straně to samé se nemůže napsat o Davidovi? Kdybych zakryl jména hráčů a nikdo nevěděl kdo je kdo, pak se může říct, že ty partie byly slabší. Ale když se řekne, že to hrál David Navara pak se musí mlčet? To píši s respektem, obdivem k Davidovi a s úctou. Mě nejde ani tak o Davida, ale o tento svět. Kde se lidi začínají krčet u zdi a nechtějí a nebo se bojí říct co si doopravdy myslí. 

23.06.2021 07:22 | Pavel Capek

Samozřejmě, že kritika je možná. Dokonce jsou lidi, kteří se tím živí ( asi nejvíc v umělecké branži ). Na druhou stranu bych rád uvedl dva citáty.

Giacomo Leopardi : "Kritika je lehká - dílo těžké."

Karel Čapek : „Kritizovat - to znamená usvědčit autora, že to nedělá tak, jak bych to dělal já, kdybych to uměl.“

23.06.2021 07:13 | miki24

S tými vecami treba ísť opatrne. Predsa len pán Navara už niečo v šachu dokázal. Ťažko povedať, či bude ešte lepší. Skôr nie ako hej, lebo 40-tka už sa blíži. Jeden šachista Garry Kasparov sa vyjadril, že šach po štyriadsiatke už nie je to ono. Aj keď ostávajú mu ešte 3-4 roky, aby niečo dokázal ešte. Tiež nepomohlo mu ani to, že teraz sa hraje skutočne málo. To sa občas stane, keď hraje sa málo. Šachová prax je dôležitá. Podstatné je, že si turnaj dohrál a vyskúšal si nové vecí. Nabudúce bude to lepšie. Kamil Mihálik

23.06.2021 07:01 | ciki333

Tady nejde o Davida Navaru, ale obecně o svobodu slova a projevu. Ta se stavá trnem v oku levicových progresivistů, kteří tak horují pro (auto)cenzuru, blokování názorových oponentů na sociálních sítích, mázání příspěvků, udávání adminům... Když Petr Koutný uveřejnil inkriminovaný článek na FB, rozpoutalo se peklo. Zaznělo nejčastěji smazat, odstranit, zablokovat...zkrátka typický flašinet současných neomarxistů. 2/3 "kritiků" vykazovalo společné symptomatické znaky ve svých profilech: Drahoš na Hrad, volím Piráty, jdu na demošku "Milionu chvilek pro demokracii"...Tyto rakovinotvorné trendy, požírající principy parlamentní demokracie, byly do ČR importovány z tzv. "pokrokového" Západu. Kritické myšlení není silnou stránkou levičáků, ani dnešní mládeže, která je indoktrinovaná českým školstvím a kantory Holáskova smýšlení. Resumé, progresivisté nediskutují, ale (zatím) "jenom" oponenty blokují. Za pár let, pokud uspějí ve volbách, "třídního nepřítele" rovnou zavřou do vězení. Hysterie kol neškodného článku o GM Navarovi je takovou malou ochutnávkou, předkrmem, chcete-li, toho, co nás v budoucnu pravděpodobně čeká a nemine...

23.06.2021 06:19 | Petr Koutný

Sarmatan - Možná ano a možná ne, tedy není otázka jestli ano a jestli ne. Otázka je, jestli je dovoleno říct i nepříjemné věci a nebo je to zakázáno? Otázka zní i takto...Jsme si všichni v tomto rovni a co se může říct o druhých, je dovoleno říct i o prvních? A nebo první se můžou jen chválit a nesmí kritizovat? 

23.06.2021 05:59 | sarmatam

ne né,furt dokola to samé budu říkat já,David patří mezi 30 nejlepších šachistů současnosti,a proto se brzy zase vrátí do starých kolejí a dokonce se elem přiblíží k hranici 2800 bodů aj s Vanem,pokud budou hrát ovšem, doufám f to,tak sorry ale to je můj názor :-( a jestli budou zdraví samozřejmě, věk zatím nehraje velkou roli,a o štěstí to taky není, prostě oni umí, ostatní taky,NECHME se překvapit, Ave šňů :-)