Alexander Riabov - vyloučen z SŠS

04.10.2022 09:37 | Zahraniční zprávy

Každoroční konference Slovenského šachového svazu měla tento rok neuvěřitelnou zápletku. Alexander Riabov v nevolebním roce podal kandidaturu na prezidenta Slovenského šachového svazu a nakonec byl vyloučen právě ze Slovenského šachového svazu. .

30.9.2022

 - Delegáti sa schádzajú pred začiatkom konferencie, ktorá sa uskutočňuje v priestoroch strednej odbornej školy na Garbiarskej ul. v Kežmarku.

- Ján Plachetka vo svojom príhovore apeluje na delegátov, aby volili zdravým rozumom a vyhli sa voľbe ľuďom, ktorí niesú v šachovej verejnosti doposiaľ známi a zároveň ich komunikácia je častokrát hanlivá.

- Bol schválený Návrh programu konferencie, ktorý predložil Michal Vrba s doplňujúcimi úpravami Vladimíra Gajdošíka (presunutie bodu o termíne volebnej konferencie) a Rastislava Nemečkaya (o hlasovaní o vylúčení Alexandra Riabova zo SŠZ)

Konferencia hlasuje o pripustení osôb ako hostí na zasadanie konferencie
Alexander Riabov - nie
Miroslav Minich st. - áno
Miroslav Minich ml. - áno
Andrej Kokavec - nie
Andrej Kráľovič - áno
Rebeka Riabová - nie

1.10.2022

Rastislav Nemečkay predkladá návrh a zdôvodnenie na vylúčenie Alexandra Riabova zo SŠZ. 
Členovia konferencia tajnou voľbou hlasovali o návrhu.

Tajným hlasovaním delegáti vylúčili Alexandra Riabova zo SŠZ už před volbou do VV a případnou volbou na prezidenta SŠS. 

Zajímavostí na této kauze je několik. Tak, například Alexander Riabov podal kandidaturu na prezidenta Slovenského šachového svazu. Na každé takové konferenci je možnost hlasovat o důvěře vedení a navrhnout nové vedení. Kandidatura byla podána a v tomto odkaze si jí můžete přečíst. 

Získal dva hlasy a nebyl zvolen. Hlasovalo se v tajném hlasování následně o jeho vyloučení ze svazu a v tomto hlasování byl vyloučen ze SŠS. Je důležité doplnit, že Alexander Riabov byl dlouholetým funkcionářem a členem VV. 

Člověk, když se hodně ptá, hodně se dozví a tady jsou věci, které pravděpodobně rozhodly. Nemohu jmenovat lidi, kteří mi dali tyto informace, přesto toto vše je potvrzené z různých zdrojů a považuji je za věrohodné a logicky nám mohou říct, co se vlastně stalo na této konferenci. 

- FIDE prošetřuje šachový turnaj v Košicích  a v Topolčanech za porušení zákazu zveřejňovat u hráčů Ruska a Běloruska vlajky. Toto bylo organizátory porušeno a je tady široká škála trestů. Od zákazů povolení pořádat turnaje až po finanční pokutu, která může být až do výše 200 000 Eur. Organizátorem byl A.Riabov.

- Bylo podáno trestní oznámení na A.Riabova za vyhrožování nezletilé osobě.

Abych nemusel přepisovat slovenštinu, budu kopírovat několik emailů.

Nebudu uvádět žádná jména, protože jsou v šetření policie a byla podána žaloba. 

 - Důvody pro vyloučení - 

Dôvodov by sa našlo veľa. V skratke len dôvody hraničiace s trestným činom.

1. Dlhodobá kyberšikana členov SŠZ, ktorý majú iný názor ako AR.

2. Vyhrážanie sa dieťaťu - citácie SMS: 

"No čo ty posratý hrdina, už sa bojíš aj zdvihnúť telefón. Na internete veľký hrdina, ale inak iba zakomplexovaný chudáčik. Tak si tie svoje sračky pekne napchaj do vlastnej huby a ešte raz budem o tebe alebo hoc aj o komkoľvek s tvojho okolia počuť pol slova, že povieš alebo niekto ďalší povie dačo o mne, o mojej rodine alebo o komkoľvek z môjho okolia, tak priamo tebe tak rozbijem papuľu že si ani zuby nepozbieraš" " Takže náš malý interneový hrdina pokračuje. Aby si sa neposral, keď ti náhodou odo mňa zazvoní telefón. Neboj sa, porátame sa inak, ty hovno posraté."

Tamto vykonny vybor predlozil, lebo to ma znaky trestneho cinu vydierania a este voci chranenej osobe - dietatu. Konferencia v tajnom hlasovani schvalila. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nestává se často, aby bývalý člen VV byl vyloučen ze šachového svazu, ale protože spoustu slovenských hráčů hraje šachy v naší zemi a čeští hráči jezdí na turnaje na Slovensko, věřím, že i touto formou můžeme informovat o tom, co se děje v zemi, kde máme spoustu přátel a známých. 

Co mě ještě zaujalo na SŠS, je zveřejňování všech faktur a podmínky na pořádání dotovaných turnajů, jsou opravdu v porovnáním toho, co u nás známe  a každý rok zažíváme, bez podezření na klientelismus. 

Do výberového konania sa nesmie prihlásiť člen VV SŠZ, člen kontrolného orgánu SŠZ, prezident SŠZ a tieto osoby nesmú byť v štatutárnom, výkonnom a kontrolnom orgáne právnickej osoby, ktorá sa do konkurzu prihlasuje. Do výberového konania sa nesmie prihlásiť osoba podnikajúca na základe zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní v znení neskorších predpisov alebo osobitných zákonov v oblasti podnikania, ak je takáto osoba členom štatutárneho orgánu, kontrolného orgánu alebo výkonného orgánu SŠZ alebo jeho člena.

U nás tomu někdy někdo říká " klientelismus ", ale nerozumím tomu, když takto to mají nastavené na Slovensku, proč toto u nás nejde?? Za podobnou kritiku našeho svazu, nás náš šachový svaz chtěl žalovat. Vyhrožovali soudní žalobou za něco, co je v jiných zemích naprosto samozřejmé. Škoda, že tenkrát Petr Martin a Rostislav Svoboda tu žalobu nepodali. Možná i soud by jim vysvětlil, co to je klientelismus . 

Petr Koutný 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Vyjádření Alexandera Riabova - 

V prvom rade je nutné priamo povedať, že skutočným dôvodom na moje vylúčenie zo zväzu bola moja silná a trefne formulovaná kritika vedenia zväzu a obrovských prešľapov, zámerného porušovania predpisov, nerešpektovania záverov Kontrolnej komisie a dokonca až finančných machinácií, ktorých sa už úplne bezbreho vedenie Slovenského šachového zväzu dopúšťa. 

Z posledných 7 rokov som 5 rokov z nich pôsobil v troch najužších vedeniach SŠZ pre legislatívu a mediálne záležitosti a mám nielen výborný prehľad o fungovaní procesov vo zväze a nielenže viem veľmi dobre tieto informácie investigatívne dohľadávať, mám na to ekonomické a právne vzdelanie, ale život ma obdaril aj písomným talentom, že tieto veci viem veľmi dobre zachytiť, podoprieť a komunikovať. 

Mnoho ľudí totiž pozná buď iba svoju agendu, alebo nevie svoj problém dobre naformulovať, alebo ani netuší, kam sa má vôbec obracať. V kombinácii s mojimi skúsenosťami a vzdelaním som tieto veci jasne pomenúval, a to bol samozrejme veľký problém... Treba si tiež uvedomiť druhú časť skladačky, že existujú vo zväze aj ďalšie záujmové skupiny, ktorým síce rovnako tak veľmi vadí (ne)práca vedenia, ale chceli by ho nahradiť inými - už skompromitovanými osobami - a pre tieto kruhy, som rovnako tak oponentom. V konečnom dôsledku nerobilo najmenší problém hlasovať za moje vylúčenie a obmedzenie mojej činnosti aj organizátorom konkurenčných podujatí, ktorí dostávajú podujatia od zväzu bez konkurzov a zväčša ich organizujú katastrofálne, kde je aj jasný ekonomický konflikt záujmu, ktorý aj v zmysle zákona o športe boli povinní oznámiť – ak im to už nevadilo aspoň z etického hľadiska (P. Nemergut a T. Perička). Tým, že sa tieto osoby stali účastníkmi Konferencie ako náhradníci (tých prišlo spolu až 4 z 24 a inak nie sú členmi Konferencie), došlo k môjmu vylúčeniu zo zväzu jednoduchým uznesením s jednoduchou väčšinou o jeden hlas.

Aby to nevyznelo len ako mlátenie slamy: V drvivom množstve mojich podnetov proti vedeniu zväzu mi Kontrolná komisia dala za pravdu proti prešľapom vedeniu zväzu. Kontrola zväz podržala iba v situáciách, kedy hrozilo, že škody budú katastrofického charakteru (položky za tisíce eur z ministerstva), pretože by sa o vec už začalo zaujímať aj o ministerstvo. Vtedy bola snaha vec nejakým spôsobom aspoň upratať. Ide totiž o to, že ľuďom v kontrole vždy záležalo aj na tom, aby zväz napriek katastrofálnemu vedeniu neprišiel o 90% svojho financovania, čo by znamenalo likvidáciu šachu na Slovensku. 

Pred rokom a pol som bol o 1 hlas odvolaný z Výkonného výboru SŠZ, o čo požiadal tento VV SŠZ. Mesiac na to z jeho vedenia odstúpil známy rozhodca FA Ladislav Šipeky, čo v abdikačnom liste zhrnul dvoma slovami ako dôvod: prezident zväzu Milan Roman. O pár mesiacov na to, z vedenia zväzu odstúpil ďalší člen. Počet členov VV klesol na štyroch v rozpore so stanovami požadovaným počtom 5 až 9. Na prijímanie akýchkoľvek uznesení tak stačí hlas prezidenta a jeho hlavného pobočníka. Doslova dvaja ľudia ovládajú organizáciu o rozmere 4 500 členov s financiami ročne 300.000 €. Do tejto konferencie nemali najmenšiu potrebu dovoliť zvyšných členov a v skutku, nikto normálny - kto je informovaný - sa s nimi ani špiniť nechce pri riadení. Pripomínam tiež, že dvaja zo 4 členov VV SŠZ vrátane prezidenta zväzu majú rating 1000, sú registrovaní vo zväze každý 4 roky a spolu obaja odohrali dokopy 10 partií za celý život! Toto je zloženie nášho VV SŠZ. Druhý menovaný má na starosti agendu metodiku trénovania a pôsobenie najtalentovanejšej mládeže – skrátka človek na svojom mieste.

Spočiatku som teda kritiku písal striktne inštitucionálnym spôsobom, tak ako ju upravujú stanovy, obracaním sa na kontrolu a spisovaním náročných textov vo formálnom duchu. Závery kontroly sú však vždy iba odporúčacieho charakteru, hoci majú vo zväze roky vysokú autoritu a do pôsobenia tohto vedenia zväzu boli jej závery vždy akceptované. Až s príchodom týchto 4 pánov do VV SŠZ sa Kontrolná komisia začala ignorovať. V istom momente som si teda povedal, že táto cesta už nikam nevedie a snažil som sa presadiť opatrenia proti vedeniu zväzu cez 25-členný orgán Konferencie, kde je skutočne ťažké pri takom množstve osôb, ktoré často sledujú rôzne záujmy a vedia diskusiu zaviesť do stratena niečo priame presadiť. Keď bola aj táto cesta zarúbaná, prišiel som s alternatívnym riešením ako ukončiť pôsobenie vedenia zväzu. Doteraz som zažil spolu aj s mojou manželkou obrovskú vlnu šikany zo strany zväzu za tieto aktivity, na ktoré nemajú mnohí odvahu napríklad aj zo strachu z pomsty proti nim. Msty tohto výboru si zažili už aj iné osoby. Zámerne boli rušené konkurzy, v ktorých sme mohli uspieť pri organizácii podujatí, alebo sa napríklad 9 mesiacov meškalo s vydaním konkurzu na MSR v šachu amatérov, ktorí bol „zhodou okolností“ vyhlásený až deň po skončení turnaja v Topoľčanoch. Bolo nám zakázané publikovať články o výsledkoch najväčších turnajov na Slovensku, ktoré organizujeme, kde sme na tento fakt poukázali. Dokonca nám bolo zakázané aj publikovať článok o našej šachovej svadbe s Rebekou Nadzamovou, napriek predchádzajúcej kritike zo strany kontroly. Radšej bol zrušený celý 4-stranový predpis pre publikáciu článkov na zväzovej stránke, ktorý pri tejto cenzúre porušili a ten nahradili jednou vetou, že mediálna komisia podľa ľubovôle bude rozhodovať o zverejňovaní článkov. Ekonomicky nám pri organizácii našich najpopulárnejších podujatí na Slovensku bola spôsobená škoda 2.500 €. Keďže dokážem existenčne uniesť aj takéto zásahy, prišla teraz odpoveď v podobe zákazu akejkoľvek šachovej činnosti vrátane funkcionárskej angažovanosti. Vec sa vyriešila.

O úsilí vylúčiť ma zo zväzu sa hovorilo v kuloároch už na jar tohto roku, čo len ďalej dosvedčuje, že dôvody, ktoré sú teraz uvádzané vtedy jednoducho vtedy ešte ani neexistovali, a neboli v žiadnom prípade dôvodom k tomuto činu. Dokonca, ak by aj boli, je na každého posúdení, či sú hodné takéhoto postupu, a to napríklad vzhľadom (ale kľudne aj bez ohľadu na ne) na moje funkcionárske pôsobenie a všetky aktivity, ktoré pre šach vykonávam.

Údajné dôvody

  1. Dôvodmi teda malo byť, že som napísal súkromnú sms správu 17-ročnému šachistovi, že mu rozbijem ústa, ak sa ešte raz bude hanlivo vyjadrovať o mojej manželke, mojom nenarodenom dieťati a zvyšnej rodine – je to presne tá sms, ktorú uvádza pán Koutný a niečo jej samozrejme predchádzalo. Tento chlapec sa spolu s ostatnou 15-člennou rastúcou šachovou mládežou 1,5 roka venoval vulgárnej kyberšikane voči mnohým osobám v šachovom a nešachovom prostredí, ktorých výpočet je ťažké obsiahnuť. Posledné dva mesiace sa v tejto skupine intenzívne venovali urážaniu mojej tehotnej manželky pre jej tehotenské brucho, či dokonca aj urážok nášho ešte nenarodeného dieťaťa, mňa vo všeobecnosti, či nechutnými sexuálnymi urážkami 15-ročnej sestry mojej manželky a urážkami množstva iných osôb. Daného mladíka najprv skúšala telefonicky dopytovať moja svokra – matka týchto dievčat. Internetový hrdina si však naložil do nohavíc, a po chvíľke mlčania zavesil. Tak som mu obratom volal ja. Tam už nemal odvahu ani len telefón zodvihnúť, načo prišla sms správa, kde som mu rázne vysvetlil, že sa takto nebude viac o nás vyjadrovať. Na jeho veľké prekvapenie mu tak odo mňa neprišla za to pozvánka na dezert. Do týždňa po tejto akcii sa celá šikanátorská skupina rozpadla a množstvo mladíkov z nej sa nám za ňu ospravedlňovalo a uznávalo si morálne ponaučenie z tejto skúsenosti. Je smutné, že ich vzormi či dokonca trénermi sú alkoholici finančne a reputačne podporovaní týmto vedením zväzu, ako je Tomáš Danada (odsúdený za jazdu pod vplyvom alkoholu trestným súdom počas jeho rozhodcovského pobytu na MSR mládeže 2021 – kde dokonca zväzu podľa záveru Kontrolnej komisie zatajil stratu bezúhonnosti potrebnej pre výkon rozhodcovstva, trénerstva a funkcionárstva vo zväze – naďalej vo zväze pôsobil ako predseda a člen rozhodcovskej a mediálnej komisie a dokonca ho VV SŠZ v máji tohto roku ešte aj nechali sprevádzať reprezentačnú mládež) alebo Denis Nemšák, ktorý vytvára alkoholické excesy prakticky na každom podujatí (ďalší človek vymenovaný na sprevádzanie a trénovanie akademickej mládeže – rating cca 1900 – všetky tieto nominácie schválilo toto VV SŠZ). Danému mladíkovi za jeho kyberšikanu aktuálne hrozí vylúčenie zo školy a umiestnenie do diagnostického ústavu. Avšak páchateľom som vraj v očiach zväzu ja – nakoľko toto bol jeden z komunikovaných dôvodov na schôdzi Konferencie. Nič na tom nemení ani jedna zo správ, ktorá pritom vyplávala tiež napovrch - v ktorej referoval, že ho prezident zväzu, Tomáš Danada a Patrik Nemergut na turnaji v Skalici učili, ako sa pije tequilla a spili ho podľa vlastných slov pritom takmer do nemoty, čo zakladá ich trestnú zodpovednosť na poli trestného činu toxikománie. Toto predmetom šetrenia nebolo ani nebude a samozrejme, že ho zdroje pána Koutného neinformovali. Ide mimochodom o to isté „chránené dieťa“, ktoré 1,5 roka organizovalo kyberšikanu a osobitne sa jeho alkoholickej výchove prizeral pán prezident zväzu počas jeho turnaja. Teda nie ako súkromná správa medzi šachistami, ale priamo ako záučba mladého šachistu prezidentom zväzu na turnaji vo voľnom čase. Ku správam som sa dostal tak, že tieto hlúpe a drzé „deti“, ktoré nevedeli už čo od radosti – jedného večera pridali do skupiny aj jednu z osôb, z ktorej si dlhodobo uťahovali a urážali ju (úplne iná osoba) – tá vytvorila množstvo screenshotov z ich aktivity, do ktorej ho sami pozvali. Týždeň na to sa táto skupina zrušila a drvivá väčšina mladých ľudí sa za ňu dotknutým ospravedlnila a oľutovala akúkoľvek formu participácie v nej. Ostáva iba dúfať, že to v nich zanechalo aj nejaké morálne ponaučenie, ak im ho ich trénerské a opilecké vzory nastavili inak.


  1. Ďalším z dôvodov malo byť moje „vyhrážanie sa“ zväzu, že sa obrátim s podnetmi v mimoriadne závažných kauzách na hĺbkovú kontrolu ministerstva školstva, ktorých majetková podstata spočíva v neoprávnenom zaobchádzaní s 80 až 90.000 € pri mimoriadne závažných a hlavne zámerných pochybeniach. Čo k tomu dodať? Ak sú dlhodobo vyčerpané všetky možnosti interného riešenia, je aj toto formou odstránenia problému. Okrem toho, že je to svojím spôsobom aj povinnosť oznamovateľa. K tomuto kroku som dospel potom, čo nám zakázali už aj vydávať články na stránke zväzu a následne nám zakázali aj organizovať šachové turnaje bez akéhokoľvek férového procesu – kvôli čomu sme museli zrušiť novembrový turnaj v Tatrách – na najvyššie položenom mieste v Európe priamom pod Gerlachom.


  1. Tretím dôvodom malo byť vyvesenie ruskej vlajky na mojom turnaji. Túto záležitosť prešetruje so mnou FIDE, ktoré toto mimoriadne kontroverzné pravidlo vymyslelo (bez uvedenia akejkoľvek sankcie) a malo by si vedieť s ním v prvom rade poradiť samo. Aj FIDE však malo toľko „zmyslu pre férovosť“ narozdiel od našich orgánov, že mi dokonca dovolilo sa k obvineniam vyjadriť. Od tej doby, čo som hutné a vecné 12-stranové vyjadrenie v cudzom jazyku zaslal, sa mi už 5 týždňov z FIDE neozvali vôbec. U nás v tom ale majú všetci oveľa jasno aj bez toho, aby k nejakému riadnemu vyšetrovaniu vôbec čo i len náznakom došlo.

Ani jeden z týchto 3 dôvodov (oficiálne mi ich inak ani pred schôdzou ani po schôdzi nik neoznámil) neexistoval na jar, keď už v kuloároch hovorili, že bude vedenie zväzu usilovať o moje vylúčenie zo zväzu - toľko k relevancii a skutočnému zámeru a či sú aj bez toho sami o sebe dôvodom na ukončenie šachového života v monopolne organizovanom športe pre danú krajinu, už treba zvážiť každému čitateľovi samostatne. 

Pán Koutný ešte v článku uvádza, že vraj som sa venoval kyberšikane ja sám – toto nebolo prezentovaným dôvodom na schôdzi. Tento pojem uviedol prezident zväzu, keď prišla na pretras jeho kauza zaúčania „chráneného dieťaťa“ pitu tequilly a mala obsahovo postihovať moje podania na kontrolnú komisiu a informovanie členov Konferencie o prešľapoch vedenia zväzu – vždy slušným a zákonným spôsobom. Zvážte, či je toto kyberšikana, alebo či sa tomu hovorí kritika riadenia zväzu – Pán Koutný by sám seba predpokladám nenazýval kyberšikanátorom, keď kritizuje český zväz. Nechutné je pritom aj to, že sa tým chce zámerne zľahčíť to, čo páchali deti v uvedenej kyberšikanovej skupine. Je totiž možné, že takto sa správali aj voči svojím rovesníkom, čo máva aj mimoriadne tragické následky. To, že aj takúto formu zľahčovania niekto používa tiež samo o sebe vypovedá o jeho nastavení.

Za 30 rokov existencie zväzu došlo k dvom vylúčeniam zo zväzu a k jednému podmienečnému vylúčeniu.

Dodám tiež, že napriek tomu, že som sa nachádzal len kilometer od miesta rokovania – nik nemal za potrebu ma kontaktovať, či by som sa k týmto obvineniam chcel vyjadriť, nebodaj nie nejak brániť. Do zasadacej miestnosti nás deň predtým bezprecedentne nevpustili, hoci všetky doterajšie schôdze za množstvo rokov boli vždy pre verejnosť sprístupnené – pravidlá totiž nikdy striktne verejnosť nevylučovali a každý zúčastnený bol vítaný ako osoba so záujmom o zväz. Výnimkou bolo jediné zasadnutie, keď sa odhlasoval zákaz účasti konkrétnej osobe - vylúčenému členovi zväzu. Okrem iného, sme sa schôdze so záujmom chceli zúčastniť aj preto, lebo sme boli kandidátmi na nové vedenie zväzu – iní kandidáti sa nedostavili vôbec. Vzhľadom na toto konanie sme sa už do priebehu konferencie viac nezapájali a krátko poobede sme odišli, hoci sme kandidatúry nestiahli a nevyužili priestor na osobnú prezentáciu. Vnímali sme to totiž ako veľkú urážku súvisiacu so zneužitím predsedníctva schôdze pánom Tisoňom, ktorého dva roky dozadu tiež nikto zo schôdze nevyhadzoval, a ktorý vlastne ani žiadnym šachistom nie je – narozdiel od nás, čo ho hráme desiatky rokov. Všetci kandidáti sme si zaplatili kopu peňazí za ubytovanie, cestu, uvoľnili sme sa z práce. Okrem iného som tiež aj 1. náhradníkom za Nitriansky kraj v Konferencii. Na zasadnutie sme prišli so záujmom o informovanie sa o zväze, v ktorom chceme pôsobiť v prípade zvolenia. Celá schôdza bola tiež mimoriadne znásilňovaná jej predsedajúcim Lukášom Tisoňom – človekom, ktorý vstúpil do zväzu týždeň pred zvolením Milana Romana za prezidenta pred dvoma rokmi a v živote neodohral ani jednu partiu. Na druhý deň už znásilňovanie predsedajúcim povereného predsedať – ako inak prezidentom zväzu - účastníci schôdze nevydržali, keď im odmietol otvoriť bod o skrátení volebného obdobia tohto VV SŠZ (kto by to bol tušil pri tak ospevovanom vedení pánom Koutným), a rozhodli sa schôdzu opustiť. Po hodine obštrukcie bolo pripustené o bode najbližšej schôdze vôbec rokovať. Krásna to demokracia v slovenskom šachu.

Na margo vylúčenia - dodám ešte pár informácií z môjho šachového životopisu, aby bolo zrejmé, akej osobe sa zakázala akákoľvek šachová aktivita a angažovanosť. Som dvojnásobný majster Slovenska (mládež a rapid družstiev mužov). Som dvojnásobný majster kraja mužov v klasickom šachu. Zorganizoval som cez 120 turnajov a z nich 30 majstrovstiev Slovenska. Šach hrám 27 rokov, môj navyšší rating bol 2160 a aktuálny 2065. Organizujem najpopulárnejšie šachové podujatia na Slovensku s účasťou zo 17 krajín sveta a s cenovým fondom 10.500 € - bez akejkoľvek podpory zväzu. Som 7 rokov podpredseda a člen výkonného výboru Šachového zväzu Nitrianskeho kraja. 5 rokov som pôsobil v 3 výkonných výboroch Slovenského šachového zväzu pre agendu legislatívy a mediálnej komunikácie. Okrem toho som tiež pôsobil 3 roky v Legislatívnej komisii Slovenského olympijského výboru. Implementoval som do vnútornej legislatívy zväzu náročný zákon o športe, ako nevyhnutné požiadavky na prijímanie dotácií z ministerstva školstva. Urobil som mediálnu propagáciu šachu v celoštátnych slovenských médiách v hodnote desiatok tisíc eur. Aj napriek krivým obvineniam, som nikdy v živote nehľadal skratky a ak bolo niečo hodné podozrenia, tak som radšej z toho vycúval, pretože žijem život a robím kroky v ňom z dlhodobej perspektívy a nie pre krátkodobé úspechy, či zisky. To pozná každý účastník našich podujatí.

ČO S TÝM?

Viacero ľudí sa na mňa obrátilo, či je toto koniec. Či sa budem brániť, odvolávať sa niekam. Že takto to jednoducho predsa nemôže skončiť. Odpovedám im jasné: NIE. Nikam sa odvolávať či nebodaj súdiť nebudem. Ak raz 4,5 tisícová šachová komunita ústami 13 ľudí v jej najvyššom orgáne povie, že ma vo svojom kruhu nechce, tak to žiaden súd nemôže predsa znegovať, že moju prítomnosť v tejto komunite niekto chce. Sú to ich zástupcovia a vyjadrili to dostatočne jasne. 

Viem, že pár ľudí chce požiadať tiež o svoje vylúčenie zo zväzu s tým, že sa plne stotožňuje so všetkým, čo som urobil a najmä s kritikou vedenia zväzu. Chlapci v našom prvoligovom klube existujúcom takmer 70 rokov vážne uvažujú o konci svojho ďalšieho pôsobenia. Niektorí sa smutne pýtajú, že či to znamená, že už nebudú viac ďalšie turnaje. Záleží niekomu vôbec na nich? Budú niekomu chýbať? Iní organizátori si mastia ručičky, lebo si do košiara budú môcť nahrabať o kúsok viac bez ohľadu na to, ako svoje turnaje robia. No a napokon - Sú tu predsa nejaké záujmy pár osôb, jedných, čo chcú bezbreho a pažravo vládnuť, a druhých podobne skompromitovaných, ktorí by ich chceli nahradiť. To sú silnejšie motívy ako ponuka pre slušné fungovanie zväzu, ktorú pripájam v prílohe k vyjadreniu pre čitateľov, a ktorú som chcel prezentovať aj na schôdzi Konferencie. 

Mám za to, že ľudia by sa nemali skrývať za svoje názory a vystúpiť zo svojho komfortného tieňa, a tak pripájam aj menným zoznam, ktorý podľa mojich informácií hlasoval za moje vylúčenie zo zväzu – môže byť samozrejme jemne chybný, nakoľko šlo o tajné hlasovanie, ale ak ich poznáte, oni vám napokon sami povedia, ak budú féroví, ako hlasovali. Ide čisto o môj expertný odhad z praxe a poznania členov orgánov zväzu a ich záujmov. Za moje vylúčenie zo zväzu z najrôznejších záujmových pohnútok s najväčšou pravdepodobnosťou hlasovali tieto osoby: Peter Petraň, Michal Vrba, Rudolf Diviak, Tomáš Perička, Vladimír Szucs, Martin Dobrotka, Štefan Capák, Juraj Ivan, Andrej Gajdošík, Marianna Aľušíková, Rastislav Serbin, Patrik Nemergut a Niki Vrbová – štyria z nich zasadali iba ako náhradníci a hlasovanie prešlo o 1 hlas. Istá skupina z nich je pevné jadro podporovateľov tohto vedenia, časť z nich je mu zavďačená prideľovaním podujatí bez konkurzov v tisícových sumách a sú v priamom ekonomickom konflikte záujmov voči našim úspešným a pre ľudí populárnym turnajom (nemali potrebu to ohlásiť v zmysle zákona ani etiky), istá časť sa vie pretvarovať a hrať na dve strany a pripravuje nástup do vedenia zväzu hlboko skompromitovaného Martina Hubu, za ktorého lobovala už aj v predvečer tohto divadla v lokálnom podniku, kde sa dohadovalo aj moje vylúčenie. Ale to je jedno, ako to vníma šachová verejnosť – podstatné je, že na čokoľvek vo zväze stačí 13 hlasov v mene jeho štyri a pol tisíca členov. Tým mimochodom ešte zvýšili členské poplatky, málo sa totiž rozhadzuje na nezmyselné a neúspešné podujatia pridelené kamarátom.

Poučenie pre porovnanie s Českom

No a osobitne pre českých kolegov – zamyslite sa ako je to u Vás vo zväze – či je normálne mstiť sa kritikom a vylučovať ich zo zväzu. Zakázať im tak vykonávať akúkoľvek šachovú činnosť ako vrchol šikany voči nim. Dovolím si tvrdiť, že vo Vašom zväze, a to napriek kritike, ktorá tu zaznieva, to ani z veľmi ďaleka nie je tak zlé, ako u nás. Mne sa vyčítal nejaký konkurz s odmenou pre mňa horšou ako za vykladanie tovaru v Lidli, z ktorého som po vyvolaní rozruchu, bez problémov vycúval ako člen tímu – výsledok bol, že z extraligy nebolo pekné mediálne pokrytie zabezpečené 4 osobami ubytovanými v prostredí Tatier s celkovým nákladom za nich za 1000 € (nie odmien, ale aj nákladov!). Iste ten konkurz bol krátky vzhľadom na čas. Dnes sa však už po novom konkurzy u nás prakticky vôbec nerobia – aby sa náhodou vôbec nikto neprihlásil do férovej súťaže - a to na podujatia, na ktoré sa konkurzy robievali. Podujatia sú prideľované napriamo. Dokonca sa ide tak na hranu, že sa pridelí podujatiu napriamo podpora 9.990 € (šialená suma!) aby sa o 10 € vyhli zákonu o verejnom obstarávaní – čo ale vôbec nikomu, kto toto bude riešiť na ministerstve, či na prokuratúre nebude ani trošku podozrivé... Turnaj nemá žiadnu propagáciu a príde naň 37 ľudí a nazvú ho Majstrovstvami Slovenska mužov v klasickom šachu – podujatie kde bežne chodilo 150 ľudí! Reprezentáciu mládeže si zabezpečujú rodičia prakticky sami – a to po manažérskej stránke! Reprezentácia dospelých je ako za trest. Ligy sa takmer ani nerozbehli. Akékoľvek dokumenty majú aj 9-mesačné meškania. Náklady reprezentantom nie sú vyplatené ani po 3 mesiacoch – oni úverujú 300.000 € organizáciu! Obstarávajú sa podozrivé zákazky, kde pri zadaní mena zakladateľa dodávateľskej firmy na Vás v googli vyskočí veľká fotka prezidenta zväzu – samozrejme čistá náhoda a úplne zbytočne draho nakúpené obleky reprezentácii napriamo bez prieskumu trhu -  rozpore s našimi predpismi. Rozhadzuje sa lopatami na katastrofálne zorganizované podujatia. Jednodňová konferencia v hoteli v Skalici, ktorá vždy stála do 600 €, zrazu stála 1600 € a na hlavu sa za obed, kávu a minerálku účtovalo 45 € - to bola ale kávička. Zatiaľčo rok predtým 2-dňová konferencia s nocľahom v Tatrách, večerou a raňajkami stála 1350 €. Nikto nikdy nenesie zodpovednosť za nič. Nerešpektujú sa závery Kontrolnej komisie. Po novom už sa natvrdo porušujú aj písané predpisy. Zväz si rozparcelovalo zopár ľudí. Najvyššiemu orgánu nadiktovali formulku, že on s tým nič robiť nemôže – iba odvolať vedenie zväzu. Pamätáte na to Andersenovo dieťa, čo zakričalo, že „cisár je nahý“ – tak na vine nebol cisár – na vine bolo predsa to dieťa!

Pán Koutný rád spomína, že sa na Slovensku zbavili funkcionárov, ktorí organizovali podujatia a zároveň pracovali vo vedení zväzu. Obyčajne podujatia organizovali skôr preto, že boli dlhodobo činní v množstve oblastí šachu a ak vyhrali konkurz, tak robili aj podujatia s podporou zväzu. Z toho boli obviňovaní starí funkcionárski harcovníci ako pán Gregor, pán Pekár, ale rovnako tak aj šikovný Marek Zelnický, no a samozrejme aj ja. Ku vedeniu sa miesto nich aj s týmito heslami dostali ľudia, čo nemajú zo zväzom, či dokonca šachom samotným nič spoločné a mimochodom – keď už na to príde - aj pán Milan Roman si v roku 2021 čerpal 1000 € podporu na Skalický turnaj zo zväzu napriek kúzelným formulkám, pri ktorých ho pán Koutný vyzdvihuje (to bude teraz kritika ak je konzistentný) – jednoducho napísal, že síce je riaditeľom turnaja, ale že toto jedno podujatie vrámci jeho festivalu už organizuje iný klub. Toľká čistota! To, že naoko je nejaká formulka napísaná neznamená, že sa nedeje bezbrehejšia divočina, ktorá spočíva v tom, že sa začali podujatia vo veľkom prideľovať úplne napriamo a bez konkurzov. Pritom ako riešenie by plne by stačilo, aby konkurzy vyhodnocovala objektívnym bodovaním jednotlivých bodov ponuky komisia ŠTK. Predpokladám, že ak pán Koutný pristupuje k veci férovo (aspoň sa tak javí, že sa o to vraj snaží ako kritik zväzu) – malo by byť pre neho aj toto riešenie dostatočne férové, a že teda nejde iba o odstavenie jeho konkurencie, o čom musí uznať, že tiež môže jestvovať vážna pochybnosť, že sám v takomto konflikte záujmu pôsobí pri hlásaní tejto vraj kúzelnej formulky. Tento plán bodovania ponúk predstavil výboru ešte v roku 2020 p. Šipeky – tento VV SŠZ ho odmietol (trošku čudné na taký údajne čistý výbor – nie?), hoci bol spracovaný a celú kompetenciu udeľovať podujatia si VV SŠZ vzal na seba. Po kritike Kontroly znova vrátil ŠTK možnosť odporučiť výber organizátora z konkurzu. Tieto sa však napriek veľkým rozdielom v ponukách vo vyhodnocovacích tabuľkách naďalej nijak nezdôvodňujú. VV SŠZ pritom ignoruje viacnásobné rozhodnutie Kontrolnej komisie, že to má byť ich povinnosťou výber zdôvodniť, aby bolo zrejmé, že nedochádza k manipuláciám. Toľko ku pekným formulkám a tomu, ako sa prihrávajú podujatia v skutočnosti, hoci na papier napíšete nejaké pekné heslo. Nenechajte naletieť lacnému populizmu v tomto smere, ktorý Vás vo zväze oberie o skúsených šachových funkcionárov, ktorých nahradili u nás ľudia, čo so šachom nemajú takmer nič spoločné - tak, ako to dopadlo na Slovensku.

Ak pán Koutný hovorí, že je super, že sú v SŠZ zverejnené faktúry a hlasovania orgánov zväzu – tak opäť raz chváli len naše prvé pôsobenie vo zväze v rokoch 2015 až 2018 – kedy som bol pritom, že sme tieto novinky zaviedli – okrem množstva ďalších transparentných prístupov. Ďakujem – pre mňa je takéto fungovanie organizácie samozrejmosťou – dovtedy to tak za p. Martina Hubu nebolo.

O žiadnom trestnom oznámení nemám najmenšiu vedomosť – je to lož a skôr iba úsilie o ďalšiu formu zastrašovania, ktorej som pri všetkých formách šikany čelil, avšak za život som sa už s podobnými tlakmi stretol neraz. Za každým svojím slovom si stojím. Problém bude skôr, že pri podobných vyšetrovaniach výjdu na pretras aj iné veci a záležitosť sa potom zvykne otáčať proti podávateľovi – preto žiadne podanie podané nebolo a ani sa ho neobávam.

Keď sa Vám nepáči vo firme – hoc s ťažkosťami - ale vždy môžete aj odísť inam. Ak však chcete hrať a pôsobiť v šachu, a nebodaj v ňom vytvárať nejaké hodnoty – športový zväz má v každej krajine monopol pre túto činnosť. Je toto hodné demokratickej organizácie, ktorá má navyše takýto monopol? Je toto hodné akejkoľvek organizácie? 

Aj vy máte vo svojom zväze nejakých kritikov – je toto správny postup vysporiadania sa s kritikou? Popri množstve strát v ekonomickej a sociálnej oblasti, je najväčším výdobytkom usporiadania súčasnej spoločnosti predovšetkým právo vyjadrovať svoje postoje vrátane kritiky v zákonom určených medziach. Ak nám netreba ani toto, tak potom načo to je vlastne všetko toto dobré a negarantujeme rovno niekomu v stanovách nerušené ľubovoľné bačovanie a narábanie s peniazmi, čo vyberie od svojich členov alebo na nich dostane z ministerstva?

Na záver dodám, že moju kandidatúru do vedenia zväzu oficiálne navrhol: Šachový zväz Nitrianskeho kraja (svojou krajskou schôdzou), Košický krajský šachový zväz (uznesenie jeho VV) – 2 z 8 krajských zväzov; dvaja predsedovia krajských šachových zväzov: Mgr. Pavol Sedláček (kraj Žilina), Tomáš Dubecký (Košice), čestný člen SŠZ a predseda viacnásobného víťaza Extraligy pán Ing. Jozef Ráchela a ďalej osobnosti slovenského šachu - prof. RNDr. Blažej Pandula, Marek Zelnický, Fratišek Zelovič a Alexander Bálint. Toľko k údajnej minimálnej podpore mojej kandidatúry, ktorú sa článok snaží evokovať voči mojej osobe. Patrím medzi najskúsenejších funkcionárov nášho zväzu. Toto vedenie zväzu sa dostalo do jeho čela v slabo legitímnych voľbách. Naším zámerom bolo vytvoriť provizórne riadenie zväzu, ktoré dovedie zväz k riadnym voľbám a medzitým ho vyčistí po legislatívnej stránke tak, aby už nikdy viac nemohlo dochádzať k takto okatým zneužívaniam moci a so zárukou, že zväz bude predvídateľný a hlavne bude konečne aspoň fungovať. Narozdiel od ľudí, čo sa naháňajú pre 200 € alebo učmajznutie 9.990 € - ja sa na všetky veci v živote pozerám hlavne z dlhodobého hľadiska a celý môj životný príbeh o tom vypovedá - nie na krátkodobé úspechy. Chcel som vylepšiť procesy v organizácii, ktorých fungovanie a nefungovanie dôverne poznám. Mojím hlavným motívom pre riadenie zväzu bolo ďalších 20 rokov byť hrdý na to, kam som našu organizáciu posunul a odkazovať na to zase aj niekde inde, ako na svoj úspešne uskutočnený projekt – verte tomu, že to má pre mňa osobne oveľa vyššiu hodnotu. Šachom žijem prakticky celý život. Dnes mi tento život bol zakázaný. Šachová komunita povedala jasne, že ma v nej viac nechce.

Mgr. Ing. Alexander Riabov


Zväz bude znova fungovať: https://docdro.id/00jKDeD

Životopis ku kandidatúre: https://docdro.id/GmIKOIm

144x 12453x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (144) Aktualizovat
bonusov
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 11.10.2022 21:45

xdavx x

wlk - i pro politicke popravy se nejaky duvod nasel...

+0 /-2 | 07.10.2022 16:01

wlk
"....Vyloučit bývalého člena VV ze svazu?? Co na to říkáte?? " Nuž, z 2,5 osôb vylúčených zo SŠZ boli 2,5 bývalí členovia VV SŠZ. Teda o tom podmienečne vylúčenom som si nie celkom istý, to bolo ešte v čase, keď bol internet len v plienkach. Má to svoju logiku, vysokí funkcionári vidia najviac do (ne)fungovania organizácie, a preto sa tí neposlušní "upracú". Ale bez dôvodov sa to nedeje..
+0 /-0 | 07.10.2022 15:18

Rubinus

azvl: Možná, ale beru to tak, že se to běžných lidí až tolik netýkalo.

+0 /-0 | 07.10.2022 13:01

azvl

Na Slovensku byly devadesátky o něco drsnější než u nás, ale jinak moc velký rozdíl nebyl. 

 

+0 /-0 | 07.10.2022 12:15

Rubinus

Petr Koutný

....Vyloučit bývalého člena VV ze svazu?? Co na to říkáte?? 

Oni byli vždy takoví - jiní. :) Svině - Na tuto knihu jsem narazil tak před půlrokem, je o slovenských devadesátkách. Celkem drsné čtení.

+0 /-1 | 07.10.2022 11:48

sarmatam
....TAKHLE TO DÁL NEIDE ! .....dobrrrý , dobrýýýýý......
+0 /-0 | 07.10.2022 04:29

sarmatam
.....tak tady jsem ůplně mimo mísu .....proto nenapíši nič ! ........jj .......PROČ SE TADY MOTÁ ? .....co to je za šaška ? .....je divnéééj ......
+0 /-0 | 07.10.2022 04:29

ciki333

Teofil Horáček

Sněte dál, Morphynisto...S Vámi jsem žádnou sázku neuzavřel. Ani to s anonymem není technicky proveditelné.

+4 /-0 | 05.10.2022 22:00

ciki333

Petr Koutný

ČSSD je vysloužilá pivovarská herka v posledním tažení; s ní do "celostátní" politiky ani nenahlédneš. Hnutí SPD = plnokrevník a sázka na jistotu. U hráče ELO 2200+ bych očekával, že si dá dohromady kolik je 1+1 a socanům se obloukem vyhne. Moc jsi mne zklamal, Petře...Tvé maximum leží na pozici řadového zastupitele (čudly) obce Vlčnov.

+3 /-1 | 05.10.2022 21:58

Petr Koutný

Teofile - ne ne ne, já to budu chtít po Cikim celé vše najednou. Klidně může přijet na Moravu za mnou na praseti, v jedné ruce demijón a v druhé slivovici, kolem krku klobásy a v kapse 5 000kč. Už se na to těším....Sázka je vyhraná, jen mu dávám čas, ať si na to našetří. Nechtěl bych ho poslat do chudobince :) 

Safra, ale neutíkejme z tématu, ten slovenský šach a komunikace kolem něj, byla ještě zajímavá....Vyloučit bývalého člena VV ze svazu?? Co na to říkáte?? 

+2 /-0 | 05.10.2022 21:51

Petr Koutný

A ten stupidní systém se brzy změní. Bude linkování do vláken.Už se to testuje na záložním serveru. Tedy, když bude komentář a někdo na něj odpoví a někdo na něj dále odpoví, půjde to pod sebe, vše bude oddělěno a graficky snad pěkné. Chtěl bych, aby nešla vidět celá komunikace, to pro ty, co celé vlákno nechtějí číst a zase kdo chce celé vlákno číst, si jej rozklikne a počte si. Testujeme to, programujeme to. Přesto si tuto větu nepamatuji, že bych jí řekl....

+1 /-0 | 05.10.2022 21:48

Teofil Horáček

@ciki333 : Raději přemýšlejte sám, kde vezmete 10.000, sázku s panem Koutným a dalšími, co se k ní připojili, jste již prohrál, ale dáváme Vám možnost hradit prohru v měsíčních splátkách po tisíci korunách. To, co napsal Pavel Ch, je smutnou zkušeností a zároveň důvodem pro ty, kteří zde publikují v anonymitě... 

+1 /-0 | 05.10.2022 21:48

Brbočelák

@Petr Koutný: to jsou vaše vlastní slova z diskuze z minulého týdne. Kdyby jste neměli tak stupidní systém diskuze, tak sem dám rovnou odkaz.

+1 /-0 | 05.10.2022 21:45

Petr Koutný

Brbolacek - skvělý komentář. Lidí co proti mě sestupují ze schodů nezdravím. Pěkný a něco na tom bude. Díky.

+1 /-0 | 05.10.2022 21:37

Petr Koutný

Ciki - už jsem ti chtěl volat a prohlásit sázku za vyhranou, ale říkal jsem si, že ti dám ještě trošku času si pár korunek našetřit, ať tě to nezrujnuje. Na Slovensku ve Slovenském šachu to trošku zabublalo a jsem zvědav co bude dál. Údajně Bratislavská klika chystá pokus o změnu kormidla a tak březnový sraz bude zajímavý. Bohužel i tito lidé jdou spíš za svým mamonem než za pomoci slovenskému šachu. Tak tuším, že o Slovenskem šachu tady budeme příští rok více psát. Moc nevěřím, že to Riabov zabalí, do toho ta Blava a bude veselo. U nás to bublá a snad taky budou padat hlavy. Tuším že pantáty napadne u nás zvýšení poplatků, prodloužení doby pro funkce a zvýšení dotaci pro  své turnaje a své trenéry... Takže se tunelovat u nás bude dál. Jojo i u nás bude veselo.

+2 /-0 | 05.10.2022 21:35

Brbočelák

@Pavel Ch: z Petra Koutného nemusíte mít obavy, ten lidi sestupující proti němu ze schodů ani nezdraví, natož aby jim volal

+1 /-0 | 05.10.2022 21:31

ciki333

Petr Koutný

"Koukám ambiciózně po funkci v nějaké komisi a nebo výboru. Do toho všeho jsem si naložil ještě komunální politiku a chci koukat jednou do celostátní politiky."

Ševče, drž se svého kopyta, tj, edukace veřejnosti v oblasti šachu. V "celostátní" politice bych tě, Petře, viděl nerad. Jsi tak pomýlený, že bys neváhal vyhlásit Ruské federaci válku a zatáhnout tak ČR do zničujícího konfliktu. Přemýšlej spíše, kde vezmeš 5000,- Kč na vyplacení předem prohrané sázky...

 

+1 /-0 | 05.10.2022 21:27

Pavel Ch

Davide, protože je to nejpíš někdo z diskutérů nebo čtenářů nss.

Petře, znovu, 100% jsem v prvním příspěvku vyloučil, že by si zrnkem písku v tom jel a za čtenáře a diskutéry nikdo nenese odpovědnost.

 Davide, nápad je to naopak hloupý, neprůchodný. Tak jsem se holt podíval......stanovy, disciplin. řád..... u nás připravuje DK (s povinností obhajoby viníka) pro VV s možností odvoláním proti rozhodnutí konferenci, které má odkladný účinek. A kdyby si konference uzorpila právo rovnou, jako nejvyšší orgán může, tak stále platí dát prostor pro obhajobu. Nepustit a vyloučit bez obhajoby u nás nelze. Ale nemám detaily, jak proběhlo v SR a co mají v řádech, ani nebudu zkoumat, není naše věc.  

+2 /-0 | 05.10.2022 21:20

Pavel Ch
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-1 | 05.10.2022 21:18

Petr Koutný
Pavle - já jsem mimo časoprostor a na takové srandičky nemám čas. Dokonce na to jak jsme projeli komunální volby, jsme neskutečně uhráli povolební vyjednávání a starosta z KDU-ČSL a ODS se po letech budou loučit z radnicí. Koukám ambiciózně po funkci v nějaké komisi a nebo výboru. Do toho všeho jsem si naložil ještě komunální politiku a chci koukat jednou do celostátní politiky. Takže nestíhám ani svůj pohřeb, nato abych měl čas si z tebe dělat forky. Sám moc dobře víš, že tě respektují jako jednoho z mála z Vašeho svazu.
+1 /-0 | 05.10.2022 21:06

xdavx x

pak ale neni jasne proc to tu pises ty... ale napad je to dobrej, mozna by mohly volby probehnout telefonicky

+0 /-3 | 05.10.2022 20:59

Pavel Ch

Petře,

a) Připadalo mi to dost připravené plus právnické formulace.

b) Hned jsem napsal, aby sis Ty nebo někdo nemyslel, že mám poezření,  že opravdu vím a je mi 100% jasné, že v tom nejedete R+P. Že Tě znám natolik dobře. Tak proč to píšeš? Nikdo, ani já, za blbosti a podlosti svých zastánců nemůžeme.

+2 /-0 | 05.10.2022 20:56

Petr Koutný

Pavle -  Pavle někdo si z tebe vystřelil dobrý fórek. Chápu tě, že va vším  a za vše u nás může RP šachy, Koutný a Cvek a nss.cz....Ještě že to máte na koho hodit.... Už ani tu fantazii nemáte, ach jo...

+1 /-1 | 05.10.2022 20:46

Pavel Ch

Odpovídal jsem už dávno Vojto tady, ještě jednou níže, ale nejprve něco jiného, čí je to práce ten telefon?? Jsem nasr... a asi sem fakt už přestanu psát. Byl nahrávaný, to poznám, skryté číslo. Prý jestli se může optat na něco z řádů a pak velmi úřednicky ostře (postupně jsem se dostávli co chce, schválně nejprv zamlčoval, napíšu stručně pointu): Jestli nehrozí, že vyloučíme obdobně "nepřátele" VV před konferencí, aby nemohli vyhrát. Tak jsem chtěl jméno, o koho se na drátě jedná. Že je to přece jedno, tak jsem mu dal posledních 5s a zavěsil. Petře, vím, že to není Tvá práce, byť mám v něčem jiné názory, znám Tě natolik, že Tvá to není ani jsi ji neinicioval. To tady někdo z diskutérů či čtenářů. Zítra se optám, jestli podobnéšlo na předsedu či sekretariát. Pokud ne, je to na mě, že tu píšu a je to odsud.

  Teď k Vojtovi, již jsem odpovídal, tak je to nastaveno u nás. Někdy snad třeba  zmíněný předseda KM někomu sebral lepší nabídku? V komisích se neúčastní ani diskuze, kdo kandiduje. A hlavně v komisích jsou lidé, kteří něco dělají. Možná by někteří byli radši, kdyby MČR neproběhlo, jen aby nemohl dělat člen KM nebo jiné komise. VV tento postoj nezastává a stovky rodičů a dětí asi....nepředjímám, optejte se, jestli lépe neproběhnout vůbec. Nový VV může přijít s něčím novým. Je spíš obava (už teď byla v drtivé většině konkurzů jediná nabídka, druhým číslem byla nula a druhé kolo a až třetím v pořadí dvě a více nabídek) s rostoucími a nejistými cenami, aby se vůbec někdo hlásil, když doposavaď jsme rádi za nejobvyklejší jedinou nabídku.        

+2 /-0 | 05.10.2022 20:26

Minisko
Hehe, aká debata sa tu zrazu rozprúdila! Súdruh šteká, aby sme ho počúvali! Myslím si však, že nemusíme rozoberať prehistorické konkurzy, ani jeho "porozumeniu potrebám šachovej komunity". Mýli si štrukturálne ťažkosti organizácie šachu na Slovensku s jeho osobnými zlyhaniami. Jeho verzii verí tak akurát jeho rodinka, možno... inak by bol na nich drsný... taký je to hrdina. Zúfalo sa snaží protiútokmi si zachrániť omrvinku cti, nuž, nedarí sa. Aj Rusko je vlastne obeť? Je aktuálne surovo napadnuté na území referendových republík? Zmobilizujú sa však a do konca roka dobyjú Kyjev? Nejako takto asi vníma všetky udalosti. Debata s ním nemá zmysel. Nevenujte mu už ani sekundu svojho času, bola by to chyba, nezaslúži si to. Svoje poznatky nech si píše svojim advokátom a psychiatrom. Je to jeden veľký NIKTO. Arrivederci!
+0 /-0 | 05.10.2022 18:52

Saša Riabov
Petr, tieto tragikomické postavičky v diskusii, nech vykrikujú hocičo, ľudia v Konferencii nie sú nejsvojprávni. Sú to dospelí ľudia, čo nejaký rok pôsobia ako funkcionári, ktorí sú tam pre šport. Nerobme z nich nejsvojprávne postavičky, čo vraj nevedeli, o čom hlasovali. Veľmi dobre to vedeli so všetkými dôsledkami.
+1 /-1 | 05.10.2022 18:29

Petr Koutný

Alexandře - nevím, jestli bylo řešením hlasovat o tvém vyloučení a vyloučit tě. Na to nejsem dost chytrý a nebo hloupý. Neumím vyhodnotit spravedlnost, nespravedlnost a křivdu. Co vidím a čeho se bojím, je to, že stále jsou na slovenském svazu snahy si urvat nějaké drobky, které spadnou ze země, na místo toho abyste společně z těch drobků udělali něco velkého a dobrého. Se spousty věci, co jsi udělal nesouhlasím ( viz konkurzy), některé chápu a některé mě se osobně líbí ( viz Amatéři) . Na mě nezáleží, jen píšu svůj názor. Prohra je nakonec vždy prohrou, čas ukáže kdo doopravdy prohrál a kdo vyhrál. Vždy může být hůř, vždy může být líp. 

 

+1 /-0 | 05.10.2022 18:00

Saša Riabov
Nie Petr. Určite nič obchádzať nebudem. Celá šachová komunita povedala jasne, že ma medzi sebou nechce. Absolvujem teraz kopu čudných rozhovorov, ktoré sa obvykle končia, že veď sa uvidíme alebo že či prídem o týždeň na ligu niekam. No nie. Neuvidíme sa - mne je zakázané hrať akékoľvek turnaje, ligy, organizovať, či rozhodovať alebo sa nebodaj funkcionársky angažovať :) Naše A družstvo sa odhlásilo z 1. ligy, chlapci uvažujú, či budú vôbec ešte niečo hrať. Len tak pár stoviek ľudí v šachu poznám, s ktorými žijem v šachu takmer 30 rokov. Takže asi toľko páni k tej vašej vysokej spravodlivosti na úrovni totalitných zlodejov, ku ktorej si tu navzájom gratulujete. Vyčíňač - lepšie sa už ani sám seba ani označiť nedá - máme polku turnajov s bufetom a polku turnajov bez bufetu s komplet občerstvením zadarmo. Vyčíňači ale do nich prijímaní nie sú, lebo si omnoho viac vážime ľudí, ktorí chcú mať kľudný priebeh turnaja. Nikdy som nikomu žiadne slovo neodoberal - schôdze som neviedol a inde som také kompetencie nemal, a keby som mal, tak mám trošku iné životné princípy, aké sú blízké slabochom, ale keby tu mal človek vyvracať všetky tie vaše lži, čo roky tliachate a špiníte moje meno, tak by to aj tak nemalo zmysel v tých vašich úspešných životoch.
+0 /-1 | 05.10.2022 17:44

vycinac2

Je trápne to kritizovať. Riabov sa tvári ako najsvätejší človek v slovenskom šachu, proti ktorému sa spojila lúza. Pritom sám mnohonásobne viac porušuje to, čo kritizuje. Pitie na turnajoch, pričom on na tých svojich tiež prevádzkuje alkoholický bufet a chľastá sa tam oveľa viac. Pochybné konkurzy, ktoré ma na rováši tiež. "Nedemokratické" hlasovanie na konferencii, pričom on sám v minulosti bral kritikom slovom (keď mal tú možnosť). Hlasovanie o jeho vylúčení bolo rýdzo subjektívne a dopadlo priamoúmerne tomu, koľkých ľudí stihol za svoje šachové pôsobenie naštvať a podviesť. 

+2 /-0 | 05.10.2022 17:22

Petr Koutný

Ono je to stejně úplně jedno. Nic se nestalo. Alexander nebude moct ovlivňovat šachový svaz, jako velká většina šachistů u nás.  Přitom může pořádat turnaje  a žádat dotace přes nějakou loutku a vše půjde tak nějak plynule dál. Možná ztratí možnost něco ovlivňovat, ale tu možnost už poslední roky neměl. Zchladí ambice a třeba se vrhne na politiku, nebo podnikání a nebo najde jiný smysl života. Šachy jsou jen okrajovou záležitostí pro většiny v našich životech a šachový svaz je opět pro většinu z nás něco tak vzdáleného, že i měsíc je k nám blíž. Vsadím se, že budou zase Amatéři a pořádat je bude babička  a děděček a tetička a strýček ( V zákulisí samozřejmě Alexander) , někdy dostane dotace a někdy ne. Někdy na turnaji vydělá a někdy prodělá i gatě. To je život.   Jak říkám, nic se nestalo, život půjde dál. Jeden vyloučený ze svazu, svět se točí dál.Třeba bude úspěšný někde jinde a toto vyhození mu nakonec změní život. Šachy na Slovensku  to určitě přežijí. 

+1 /-0 | 05.10.2022 17:20

2sks
Re Petr Koutný: "Čo bolo, bolo, terazky som major." Koho už len zaujímajú opilecké vystúpenia z minulosti, keď máme súčasných hrdinov - mimochodom prokuratúra dnes po prvý krát v histórii obvinila na Slovnsku opitého vodiča ktorí zrazil a zabil pár ľudí z trestného činu všeobecného ohrozenia, za ktorý mu hrozí až doživotie. Keby vyrazili opilcov robiacich bordel na turnajoch zo SŠZ, tak by si chlapci dávali väčší pozor a robili bordel len v súkromí.
+0 /-1 | 05.10.2022 17:05

Saša Riabov
Máte pocit, že nie som zmierený? Veď je predsa úplne jasné, čo povedala celá šachová komunita a predsa ani náznakom proti tomu neprotestujem. To, že vám za to nie je hlúpo, je už vaša záležitosť. A prosím pekne tie pokrytecké rečičky si nechajte. Zdraví vás srdečne aj zvyšná rodina Nadzamových.
+0 /-1 | 05.10.2022 17:04

igors
Pán Riabov, skúste sa zmieriť s tým, že Vás odmietla veľká väčšina šachovej komunity, rozhodne to nie sú len tí, čo hlasovali za Vaše vylúčenie. Nechcete sa radšej venovať rodine? Máte mladú manželku, onedlho budete mať spolu aj dieťa. Prajem Vám aj Vaším blízkym veľa zdravia & šťastia a fakt dúfam, že ho nájdete mimo šachu.
+1 /-1 | 05.10.2022 16:55

Petr Koutný
Jedná otázka .... Proč nejde nikomu o šachy a šachisty? Pořád já, já já... Smutné.
+2 /-0 | 05.10.2022 16:35

Saša Riabov
Denis objavil ameriku. Veď aké je to ľahké, až sa divím, že není 20 ďalších takých turnajov. Prečo, čo myslíš? Stačí predsa dať len vysoké štartovné a je to hotovo! Hm, ibaže by nebolo, že. Takých hurvínkov, čo všetci vedia, aké je to ľahké a bezprácne, tu bolo už nemálo a ako vyzerajú podujatia, okolo ktorých nerobia robotu celý rok, sme videli, ako vyzerajú. Petr áno - vtedy to bol divoký západ a teraz sa už ani konkurzy nerobia a prideľujú sa napriamo - to je čo potom, divoký férový Mars? No a jasné zväz urobil fatálnu chybu, že poslal turnaje na ratingovanie a nesvojprávnemu FIDE neostalo nič iné než, že turnaje napriek Nemšákovmu výkladu zaratingovalo. Ešte aj to FIDE, čo za porušenie nestanovilo žiadnu sankciu a netuší čo teraz s týmto prípadom má urobiť, mi dalo právo vyjadriť sa k obvineniam a viesť so mnou nejaký férový proces. Od poskytnutia vyjadrenia už ďalších 5,5 týždňa netuší, čo viac k tomu dodať a čo s tým prípadom urobiť. V slovenskom šachu je však všetkým všetko jasno, aj bez toho, aby obvinenej strane dali právo na vyjadrenie sa alebo, aby úplne bez akéhokoľvek konfliktu záujmov (doslovne v zmysle zákona, ak už nie iba obyčajnej etiky) o jeho treste rozhodovali konkurenční organizátori, ktorí ale vonkoncom nemajú najmenší záujem sa zbaviť druhého organizátora a rozhodujú teda striktne objektívne a férovo :)
+0 /-3 | 05.10.2022 16:24

Agent Voňavka

Petře, co takhle napsat další dopis na NSA a detailně tam popsat, jak si u nás vedení rozebírá národní šampionáty, na které si pak samo odhlasuje dotace ze svazu? A že to je z peněz NSA? Ti by asi koukali :-)

Jestli mám konkrétně jmenovat, tak se jedná o tyto pány: Pavel Chrz, Zdeněk Fiala, Rostislav Svoboda, Jiří Novák. Minimálně tito pánové zastávají nějaké funkce ve svazu, případně v komisích svazu a tudíž by jim nemělo být dovoleno se přihlásit do jakéhokoliv konkurzu pod hlavičkou České šachové federace a následně ještě Český šachový svaz žádat o dotaci na svoji akci, jelikož dost možná tito pánové v těchto komisích mohou rozhodovat o dotacích pro svoje akce, což se považuje za jasný střet zájmů.

+0 /-0 | 05.10.2022 16:24

Agent Voňavka

Zmiňuje se tu jméno pana Šipékyho, ale taky by mě zajímal jeho názor na tebe, Sašenko. Já ho znám jen jako rozhodčího z trojkola extraligy v Bratislavě a divil bych se, kdyby se tě zastával. Škoda, že se tu asi nikdy nevyjádří.

+1 /-0 | 05.10.2022 16:20

Petr Koutný
Od kdy se manažerské schopnosti hodnotí Elo body? Ach jo, zase jsou já Slovensku dál než my.
+2 /-0 | 05.10.2022 16:19

Denisio N
To bolo myslene s nadsazkou :-) ale jo, keby sa niekto stazuje ze zarobil 100 elo bodov a teraz ich nema, urcite by sa mal so svojimi staznostami obratit ma Šaňa :D
+1 /-0 | 05.10.2022 15:57

xdavx x

Denisio - a ta skoda by se zduvodnila cim? psychickou ujmou? protoze, pokud zrovna tohle nekomu vadi, tak u takovych lidi toho moc k poskozeni uz nezbylo... btw, jak vzpominaji moldavsti hraci na bombardovani moldavie ukrajincema? asi se musi ted vsichni dost divit kdyz v pripade napadeni jejich zeme blankytne cista FIDE akorat tak drzela usta ... he?

+0 /-2 | 05.10.2022 15:54

Petr Koutný
Perlička z minulého vedení Slovenského Svazu. Všechny přihlášky se posílaly na e-mail, ke kterému mělo celé VV přístup. Napsat pak lepší nabídku je otázkou fantazie. Ale byl to stejně jen jeden velký podvod. Jako u nás.
+1 /-0 | 05.10.2022 15:54

Petr Koutný
Zajímalo by mě, kdo koho inspiruje. Jestli náš VV okopíroval bývalé slovenské vedení a nebo naopak. U nás si to pánové rozdávají mezi sebou a už se ani nesnaží to krýt. Na Slovensku za minulého vedení to byl divoký západ a kolikrát jsem si říkal, jestli to ti borci myslí vážně. Opravdu si pamatuji na divoké konkurzy na internetové živé přenosy, kde podmínky by nesplnila ani BBC, ale ten kdo je vypsal, ten je taky vyhrál. Náhoda? Ještě že je ta doba na Slovensku pryč.
+0 /-0 | 05.10.2022 15:52

Denisio N
xdavx: Ano, FIDE striktne zakazalo ruske/bieloruske vlajky na vsetkych ratingovanych podujatiach.. po spravnosti teda Šaňove turnaje nemali byt vobec ratingovane, bola to chyba. SSZ si mohol sam sebe poriadne zavarit ze posiela na rating turnaje ktore porusuju pravidla. Pre hracov by to bolo samozrejme nefer, v takom pripade by bolo uplne ok si u Šaňa ziadat nahradu skody.
+3 /-0 | 05.10.2022 15:29

Denisio N
Aleee Šaňo, snad mi nechces tvrdit ze si pri tych konkurzoch nebol v konflikte zaujmov? Pretoze zrovna na ten sa odvolavas napr aj pri hlasovani o tvojom vykopnuti. Tebe konflikt zaujmov predsa nikdy nevadil, tak preco ta zmena nalady? :-) Pri konkurze MSRA by sa dalo popisat kadeco, ved sa aj viedli o tom dlhe debaty. Jednotlive ponuky neporovnavam, boli veeelmi rozne nazory. Ty si napr argumentoval nasobne vyssi cenovy fond no zabudol si spomenut za vklad bol vyssi este nasobnejsie :D Toto je zbytocne rozoberat, kazdy nech si na ten konkurz spravi nazor sam, ako si sa prizivil na cudzej robote. Druhy konkurz, o ktory si sa mohol uchadzat len ty sam si asi spravne zamlcal.. Mudro :-)
+2 /-0 | 05.10.2022 15:28

vycinac2

To musí byť strašné, žiť v toľkej krivde a nepochopení. Všetci ti len závidia, hoci takmer každý z oponentov má úspešnejší a naplnenejší život. Sú naštvaní, lebo im kazíš ich kšefty. Sú naštvaní, lebo odkrývaš ich opilstvo. Sú naštvaní, lebo trestáš skazenú mládež. Dokonca ti všetci kvôli tomu aj zdrhli z klubu. Všetci sú blázni, len ty si lietadlo (samozrejme sovietské - bojové).

+1 /-0 | 05.10.2022 15:24

Saša Riabov
Nemá ani manžérske schopnosti. To som zažil vo výbore s ním, keď nedokázal zadeľovať ani najjednoduchšie úlohy, kto napíše nejaký list pre ministerstvo a možno aj na tom, že celý zväz doslova padá na ústa, že tam nie je nikto, kto by niečo robil, či niečo zadeľoval. Polistuj si tú jeho úžasnú auru na gugli a zistíš, že prvú nejakú firmu kúpil niekde pred 2 rokmi... Nebol som to ja, kto odstúpil z VV v abdikačnom liste s dvoma slovami: prezident zväzu - ale Laco Šipeky - mesiac po mojom odvolaní z VV. Pointa je, nie v ich ele, ale že títo ľudia nemajú nič spoločné so šachom. Pointa je, že nepoznajú komunitu, nerozumejú jej a ani netušia čo vo zväze majú robiť. To by si už aj ty mohol ísť robiť prezidenta rybárom alebo zberačom známok. Nie, konkurzy má vyhodnocovať iná komisia záväzne pre VV, zdôvodnene v tabuľke a skontrolované a je úplne jedno, kto ich robí, ale hlavne, aby to boli kvalitné podujatia pre hráčov.
+1 /-2 | 05.10.2022 15:19

Agent Voňavka

A když teď čtu ten tvůj poslední komentář až do konce, tak si říkám: Kdybys byl ve VV, psal bys ty svoje turnaje na svoji starou nebo na její mámu? Asi podle potřeby, viď. :-)))

+1 /-0 | 05.10.2022 15:12

Agent Voňavka

Vedení svazu není o elu, ale o manažerských schopnostech. A ty podle mě Milan Roman rozhodně má. Stejně tak by mohl být dobrým předsedou třeba Janko Kišoň. To u nás o to nikdo nemá zájem, tudíž nevíme, kdo by takovou funkci měl zastávat. Ale jak vidno, tak ani elo 2500 a titul GM nejsou zárukou kvalitního předsedy. Takže tu zmínku o elu bych vynechal, to je jen nepodstatná omáčka, kterou se snažíš odvést řeč, Sášeno.

+2 /-0 | 05.10.2022 15:08

Saša Riabov
Ano Nemiroff, na Slovensko prišli tiež takí "poctiví" mudrlanti, ktorí vďaka tomu všetkých skúsených funkcionárov vyštvali a miesto nich tam teraz sedia dvaja ľudia s ratingom 1000, čo v živote spolu obaja neodohrali na rating ani 10 partií a sú vo zväze 4 roky dokopy a vôbec netušia, čo majú vo zväze robiť. Pričom si treba uvedomiť, že plne stačí, aby boli ponuky bodované v komisii mimo VV a bola následne iba skontrolovaná objektivita a zdôvodnenosť výberu. Samozrejme, že tu Koutnému toto vyhovuje hovoriť napríklad pre to, že tým viac či menej brojí aj proti svojej konkurencii a že tu rovnako tak môžu existovať vážne pochybnosti, že pri tej kúzelnej formulke ide z jeho strany tiež len o konflikt záujmu. Neurobte v Česku rovnakú chybu, že z vedenia vyženiete ľudí, čo mu rozumejú takýmto lacným populizmom. Obyčajne totiž podujatia organizujú preto, že celým svojím životom sa venujú šachu a to často zahŕňa aj organizáciu podujatí a niekedy, ak majú dobrú ponuku, tak aj s podporou zväzu. A ak si myslíš, že stačí niekde napísať nejakú zázračnú formulku, tak nemáš predstavu čo sa tu začalo robiť od príchodu tohto výboru. Väčšina podujatí je rozdávaná kamošom bez akýchkoľvek konkurzov, alebo sú víťazné horšie ponuky a ignoruje sa povinnosť zdôvodňovať takéto výbery a aby pán prezident čerpal podporu zväzu pre podujatie v Skalici, tak si napíše, že jeden z jeho turnajov neorganizuje Skalica ale iný klub, a už aj sa razom vyhol tej zázračnej formulke a čerpal naň peniaze zo zväzu. Takí veľkí poctivci to sú. Samozrejme je to plne v súlade so zákonom o športe, na to je 12-stranový výklad potvrdený zo Slovenského olympijského výboru. Ono v skutočnosti sa tá akože "pre istotu" urobila, aby boli z VV vyštvaní starí funkcionári. To je celé. O objektívne hodnotenie ponúk tento výbor nemal najmenší záujem - píšem to aj v článku, ako takýto návrh od L. Šipekyho odmietlia a dokonca ešte aj odňali kompetencie ŠTK pre seba do VV.
+0 /-2 | 05.10.2022 15:06

Agent Voňavka

Bylo by dobré, kdyby to někdo porovnal. ČR vs SVK. Zda je u nás normální, že si lidé z VV a podobných funkcí můžou dovolit pořádat národní šampionáty, kvalifikace apod. Možná by se na NSA hodně divili, na co vlastně dávají peníze...Co nám k tomu povíš, Pavlíku Chrzi?

+1 /-0 | 05.10.2022 15:04

patmat
Nemiroff: To ale teraz nie je preto, že by mali slovenskí šachisti také vysoké morálne hodnoty.

Ide o výklad slovenského zákona o športe.

Či to podľa prísneho výkladu nie je možné.

Alebo to za istých okolností možné je...

A tak, "pre istotu", aby neprišli o dotáciu, to teraz radšej možné nie je.

+0 /-0 | 05.10.2022 14:59

Agent Voňavka

Jediný, kdo za poslední roky nebyl jako organizátor v žádné komisi či VV jsem byl snad jen já a Petr Koutný. Všichni ostatní někde působí a je tam tedy nějaký (i když někdy třeba naprosto minimální) střet zájmů.

+1 /-0 | 05.10.2022 14:54

Agent Voňavka

U nás si to loni rozkradl celý VV. Jeden si dělal mládež, druhý si udělal MČR mužů. Letos dělal MČR člen jedné z komisí, P.Chrz, což by u vás také nešlo. Ženy dělal Fiala, člen VV a mládež? Tu dělá Fiala a pokud jde o MMaS či MČech, tak to opět dělají lidé, co jsou v nějakých komisích. Je tohle normální?

+0 /-0 | 05.10.2022 14:53

Agent Voňavka

Jsem myslel, že člen VV nemůže nic pořádat. Nebo se to tak nastavilo až díky Sášeně? U nás je normální, že Zdeněk Fiala je již dlouho členem VV a pořádá si několik turnajů. U vás by mu to zjevně neprošlo.

+2 /-0 | 05.10.2022 14:51

patmat
Nemiroff: Veď rovnako aj vznikli Majstrovstvá amatérov v Starej Ľubovni.

Ako len špeciálny názov pre turnaj do ratingu menej ako 2200 - pre ktorý stačilo skrátené hracie tempo.

Dokiaľ sa to nezapáčilo A. Riabovovi a "nezoficiálnil" a "nezkonkurzoval" to do Topoľčian.

+2 /-0 | 05.10.2022 14:44

patmat
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 05.10.2022 14:43

Saša Riabov
Klameš Nemšák. Konkurzy aj ich dotácie vytváral p. Pekár s R. Diviakom a ŠTK - tých si chcel teraz obviniť? Podobne ako všetky ostatné konkurzy, v ktorých som zvíťazil, či už som bol vo výbore alebo nie, sme vyhrali preto, že sme dali lepšie podmienky, či už násobne vyššie cenové fondy alebo podmienky pre hru v x-faktoroch. Či Ty by si bol radšej, aby vyhrávali konkurzy tvoji kamaráti s horšími podmienkami? Ja viem to sa teraz samozrejme aj deje. Ja viem, že tebe by to neprekážalo, ale iným to vtedy, ktovie prečo asi, vadilo. Ja neviem ani v akom kritériu chceš porovnávať amatérov v Ľubovni s amatérmi v Topoľčanoch? Či za to, že ich niekto 2x zo začiatku zorganizoval, tak iba pre to mu patrí doživotné právo ich bez férovej súťaže už navždy robiť? Áno, ty si vtedy podal podnet na kontrolu pre nejakú somarinu, že v konkurze bol nejaký jediný pevný 4-dňový termín, ktorý bol mimochodom Rasťom Diviakom nastavený práve pre podujatie u Nemerguta, čo bolo totálne neférové nastavenie pre všetkých ostatných. Keď sa to riešilo na kontrole, tak sa zrazu našlo, že aj on mal nejaké chyby vo svojej ponuke - na základe záverov kontroly, nie toho, že si niekto niečo zmyslel boli uznané formálne chyby v oboch ponukách, takže netvrď, že potom niekto niekoho vyradil, lebo takmer vždy naša ponuka uspela v konkurencii s nejakou inou ponukou a predstav si, že tak veľmi som ich ovplyvňoval, že 2x som pritom dokonca ani vo VV nesedel, keď nám boli pridelené. A prosím už tu radšej nehovor nič o kultúre konkurzov. Až od doby tohto výboru sa väčšina vecí prideľuje bez akýchkoľvek konkurzov a všetky také akcie sú jednou veľkou katastrofou - naposledy pre Nemerguta s priamo pridelenou podpoorou bez akejkoľvek súťaže vo výške 9.990 € - aby sa o 10 € vyhli zákonu o verejnom obstarávaní - čo ale samozrejme nikde nebude nikomu podozrivé :) A výsledok? Dokopy jeden propagačný článok na zväzovej stránke. V kalendári nebol ani odkaz na chess-results. V propozíciách nedal ani zmienku o možnosti ubytovania. Na tento "okresný šampionát" s názvom MSR mužov a žien prišlo dovedna 37 ľudí na turnaj, na ktorý chodievalo bežne 150 ľudí - tzv. Majstrovstvá Slovenska mužov a žien v klasickom šachu - hodné pridelenia bez akéhokoľvek konkurzu a 9.990 € dotácie bez konkurzu.
+1 /-2 | 05.10.2022 14:40

Agent Voňavka

Vy naděláte. Já přišel s Mistrovstvím ČR v blesku online a žádný konkurz jsem v životě nepotřeboval a tudíž jsem ani žádný nevyhrál. :-)))

+1 /-0 | 05.10.2022 14:05

Denisio N
Huraa uz mi sem ide pisat! Konkurzy, konkurzy, ach tie konkurzy.. Šaňoo a co ty si uz vobec nic nepamataaas? :D Je skoda ze sa nikomu nechce ti oponovat. Ale asi aj pochopitelne lebo ty budes vzdy omielat to iste dookola. Bavme sa teda konkretne. Pamatas, ako raz Pato Nemergut prisiel s novym konceptom s nazvom MSR Amaterov? Spravil to dobre, turnaje sa vydarili, pocet ucastnikov bol vysoky a mal stupajuci trend. Pato vybudoval za kratku chvilu silnu znacku bez akychkolvek dotacii, s vlastnymi prostriedkami. Jedine, co aj potom nadalej ziadal bol statut MSR, ziadnu dotaciu. Lenzee potom prave prisiel na scenu sam velky Šaňo. Z pozicie clena VV si presadil na toto podujatie vypisanie konkurzu aj s dotaciou. Preco? No aby si sa o nu sam uchadzal :D Aj si ten konkurz vyhral, kolegovia z vyboru ti to schvalili aj napriek tomu ze si nesplnil konkurzne podmienky :-)) Kontrola potom zistila ze treba konkurz opakovat. Šaňo sa ale nenechal zdeptat, preto ho prefikane upravil tak, aby bola povodna konkurencna ponuka nevyhovujuca a z noveho konkurzu defacto vopred vyradena :-)) Tak si teda opravny konkurz vyhral bez protikandidata, Patovu znacku si si ukradol pre seba a postavil na nej svoj novy turnaj. Toto bolo ale urcite ciste a nejednalo sa o ziaden konflikt zaujmov, ze? :-) A mozno si tiez uz zabudol na konkurz, ktory si opat z pozicie clena VV vypisal ty sam, a to s takymi podmienkami, ze jedine ty sam s tvojimi kamosmi ste ich mohli splnit. Nahoda? Nemyslim :-D Tiez asi ziadny konflik zaujmov, znova vsetko ciste ze? :-) Vtedy si to silou mocou obhajoval, lebo to bolo v pohodke a vsetci ti chceli len uskodit, ze? Kto tu teda vlastne zaviedol kulturu pochybnych konkurzov? Vtedy si nepamatam, zeby nejaky Šaňo rozposielal pomaly vsetkym clenom SSZ otravne protestne maily. Chapem ze ludia zabudaju ale uz si lepsie spominas, ze? :-)
+3 /-0 | 05.10.2022 13:47

xdavx x

petre dve veci - fide tak rozhodla? pokud ano, pak samozrejme mas z tohoto pohledu pravdu... na druhe strane by me treba jako armena urazelo hrat proti azerovi a videt ze napadeni jeho statu je FIDE uplne jedno, protoze jeho zeme za nejakou podporu ani nestoji... dela to podle me vice zle krve, nez chovat se mene hystericky. ta valka jednou skonci, a podle me horsi nez sramy z boje, budou sramy z pokrytecke moralky. 

+1 /-2 | 05.10.2022 10:35

Petr Koutný
Davide - na druhé straně, když dělám FIDE turnaj, musím respektovat pravidla a nařízení FIDE a jestli oni zakážou používání ruských a běloruských vlajek, pak to musím respektovat a nebo nedělat turnaj FIDE.
+3 /-0 | 05.10.2022 10:30

xdavx x

Tak ono lidi obecne jsou tupe stado - za kovidu nekteri nemeli problem se chovat jako nacisti, a kdyby meli tu moc, tak by neockovane pozavirali do lagru. Tito sami se ted mohou pominout, pokud nekdo dostatecne intenzivne neplive na alternativni nazory. Touha poplacani po ramenou je u techto lidi tak silna, ze by dnes nejradeji vymenili svou zemi za nejzkorumpovanejsi zemi v evrope, a o tom co se tam 8 let delo nechteji slyset ani slovo.. jejich vira je pevna a neotresitelna a fakta tito lide proste resit nebudou... vyveseni ruske vlajky v pripade mezinarodniho turnaje neresim do te doby, pokud nekdo nezakaze ruskou vlajku, ale nema problem s Azerbajdzanskou, Francouzskou, Britskou, Americkou nebo dokonce Tureckou... 

+2 /-3 | 05.10.2022 10:26

Saša Riabov
Pán ciki333 chápem Vašu úvahu vo vzťahu k neznalosti pomerov. Všetky veci som riešil interne a nie vypisovaním na nejaké stránky, či kade tade. Spočiatku a dlho striktne po inštucionálnej stránke, až pokým sa tieto interné možnosti celkom nevyčerpali. Mohli by sme sa však snáď zhodnúť aspoň na tom, že vylúčiť zo zväzu niekoho, kto opakovane a potvrdene nezávislým vyšetrovaním usvedčil vedenie zväzu z machinácií, porušovania predpisov, nekalých praktík a pod. nemá nič spoločné s demokraciou a je len obyčajnou hanbou, zneužitím moci a v niektorých intenciách (a osobách, ktoré boli v zjavnom konflikte záujmov, ktorý pre nich samozrejme nebol problémom) dokonca až zámerným krokom pre vlastné majetkové obohatenie - totiž len týždeň po zákaze organizovať turnaje (ku ktorému som mimochodom opäť nemal žiadne právo byť vypočutý a rozhodovali o ňom iní organizátori :) ) a deň po mojom vylúčení zo zväzu, sa už aj hneď vydali nové konkurzy, ktoré posledné 2 roky meškali vždy 9 mesiacov. Teraz už dokonca aj s navýšenými dotáciami a verím tomu, že teraz už aj budú tie hodnotenia konečne férové, keď sa neschopní organizátori zbavili konkurencie. Ak k tomu všetkému ešte pridáte, že ide o šport, v ktorom niekto roky vytvára hodnoty a na druhej strane sú ľudia, čo so šachom nemajú ale doslova nič spoločné, robiť pre zväz sa im nechce a ani nemajú tušenie, čo majú robiť, tak už si potom iba vezmite kýblik na nevoľnosť. Či už to nazvete láskoslnkom alebo obyčajnou zlodejskou totalitou, je to viac menej jedno.
+4 /-4 | 04.10.2022 23:57

ciki333

Saša Riabov

Pane Riabove, v interních bojích SŠZ se nevyznám, nemohu tedy posoudit a ani nechci, kdo je padouch a kdo hrdina...Ale jedno na Vás obdivuji. Cituji vycinac2:

"...pravdou je, že FIDE zakázalo vyvesovať ruskú vlajku na turnajoch, ktoré idú na zápis. Riabov ju v tento rok vyvesil na svojom turnaji v Topoľčanoch, aj v Košiciach, čím poškodil najmä slovenský šach."

Jste chlap, co má koule a nebojí se. Za tu vyvěšenou vlajku, bez ironie, za mne palec nahoru. Ať havloidi v Čechách a čaputovci na Slovensku puknou v té protiruské hysterii vzteky. Dobře jste udělal...

+3 /-6 | 04.10.2022 23:32

Saša Riabov
Tu to je teda riadna zoologická záhrada. Zleteli sa tu očividne najväčšie opilecké a pokrytecká esá slovenského šachu. Ostatným triezvym čitateľom poviem iba toľko, že títo páni píšu absolútne nechutné lži o mojej žene, či dokonca ešte aj o mojom zdraví. Na mojich turnajoch majú títo páni pre svoje excesy, na ktoré nie je nikto zvedavý, zakázaný vstup a tak alkoholické vyčíňania robia iba na všetkých ostatných turnajoch. O tom, či sú moje podujatia neúspešné nepotrebujem viesť veľké debaty - stačí snáď aspoň to, že na ne chodí najviac ľudí. O tom na akej úrovni sa robia, nebudem nikoho presviedčať. Tieto postavičky namiesto rozvoja vlastného života mimo alkoholového poháriku, roky špinia moje meno z najrôznejších dôvodov, častokrát je to aj obyčajná hlúpa závisť. A na záver ešte raz pripomínam všetkým, čo opakovane - tak ako aj prezident SŠZ - zľahčujú používanie pojmu kyberšikana - že kyberšikana "niektorých členov zväzu" - nie je kritika zväzu, ktorej pravdivosť niekoľkokrát potvrdila vyšetrovaním Kontrolná komisia SŠZ, ale jeden hnusný patologický čin internetových hrdinov, ktorí majú inak plné nohavice, po ktorom iní mladí ľudia, ktorí sa mu nevedia brániť, páchajú samovraždy, a nie že niekoho vyfrušujete pritom ako machinuje vo zväze, ktorý sa rozpadáva po všetkých agendách. A ak už aj na samotnej škole usúdili, že by bolo vhodné umiestnenie 17-ročného "dieťaťa" do diagnostického ústavu, tak to asi až taká klukovina nebola, keď sa tomuto dieťaťu z čista jasna, vraj zo dňa na deň zrútil život. Vy ste samozrejme len také tragikomické postavičky, ktoré tlieskajú ako opičky v cirkuse voči ľuďom, ktorí by ale už nejakú zodpovednosť mali mať - a ako tu správne niekto poznamenal, ktoré zmenili zväz nie už iba na autoritátorstvo, ktoré sa mstí oponentom, ale azda aj rovno na taký malý zlodejský a totalitný režimček.
+4 /-5 | 04.10.2022 23:07

Saša Riabov
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-4 | 04.10.2022 22:51

vycinac2

Neviem, aký má zmysel dávať priestor tomu manipulátorovi. Takže:

1. Riabovova ruská propaganda bola reálna vec. Rozumiem, že môžete mať na vojnu na Ukrajine svoj názor, ale pravdou je, že FIDE zakázalo vyvesovať ruskú vlajku na turnajoch, ktoré idú na zápis. Riabov ju v tento rok vyvesil na svojom turnaji v Topoľčanoch, aj v Košiciach, čím poškodil najmä slovenský šach. Dostal vtedy od zväzu trest, zastrešoval sa svojou manželkou, ktorá vraj bola vtedy vo vysokom štádiu tehotenstva a zlý zväz mal potrestať aj ju. Čo na tom, že napriek vysokému štádiu tehotenstva bola hlavnou rozhodkyňou turnaja.

2. 17-ročný chalan si robil z neho srandu na IG, trochu to prehnal, v Česku to nazývate klukovinou. Avšak aj tento tínedžer je jedným z mnohých, ktorých Riabov ako organizátor turnaja podviedol a tak jeho zápalu rozumiem. Riabov sa mu začal vyhrážať násilím. To je trestný čin. 36 ročný sa vyhráža 17 ročnému. Aby to nestačilo, začal bombardovať jeho rodinu. V mene manželky písal, že vďaka nemu takmer potratila. Začal bombardovať aj jeho školu, keď si zaumienil, že ho nechá odtiaľ vylúčiť a zničí mu život.

3. Riabov sa projektuje ako bojovník proti alkoholu pri šachoch. Priznáva, že mal kedysi tiež problém, ale polepšil sa a teraz tvorí hodnoty. Realita je taká, že chľastal ako dúha, kým si neprepil zdravie (inak by pobehoval polonahý po turnajoch dodnes). Mal tak vynútenú niekoľkoročnú pauzu. Tento bojovník proti alkoholu mal aj tento rok na svojich turnajoch bufet s tvrdým chľastom. Po večeroch sa tam ožieral so svojimi kumpánmi, o ktorých vie, že majú s pitím dlhodobé problémy a niektorí boli aj na liečení.

4. Riabov označoval seba za obeť kyberšikany, pritom šikanoval on iných, najmä členov zväzu. Niektorí sa začali brániť právne. Na sobotnajšej konferencii chystal puč, chcel sa stať prezidentom. Napokon bol vylúčený zo zväzu. Bola to stávka all-in a on prehral. Delegáti mu to zrátali za všetky tie roky, keď niekoho podviedol, oklamal či očiernil.

+4 /-3 | 04.10.2022 22:11

Teofil Horáček

Komentář, který napsal Denisio (Nemšák?) - pokud se tu nově zaregistroval, tak první příspěvky musí schválit administrátor, nicméně v článku uvedené alkoholické excesy nepopřel a tak pravděpodobně je aspoň část kritiky pravdivá, ostatně hned v úvodu diskuse toto potvrzuje i náš známý velmistr. 

+1 /-0 | 04.10.2022 22:00

karasek06
Denisio odkazuje, pretoze mu nejde vlozit koment: Nooo pekne pekne. tlieskam delegatom :-D Kedze si vyluceny bolsevik berie do huby celkom rad aj moje meno a spomina ma vo vsetkych svojich mailoch.. zeby laska? Tak teda trosicku tiez prilozim. Uz som sa x-krat docital ako ma vraj zvaz financuje a ako mi zveruje mladez, atd.. isteze.. 1) Ziadna mladez, mal som organizacnu rolu na jednej akcii kde boli vsetko dospeli ucastnici. 2) Nemal som z toho ziadnu odmenu, ani som si ziadnu nepytal. 3) SSZ sa na tom ani nijak financne nepodielal. Vlastne ani s ratingom sa netrafil a ubral mi aj z toho malicko co este mam :-( To je ale len priklad ako podava vsetky tie svoje fakty, asi tolko k jeho doveryhodnosti.. Takze som velmi rad ze tohoto klamara a manipulatora konecne niekto poslal kade lahsie :-) Prijemne ma prekvapilo ze sa naslo dostatok delegatov co maju gule :-) Urcite mu ale neberiem jeho zmysel pre humor, ten joke ako prevezme zvaz sa mu fakt podaril :D Tymto ho pozdravujem :-*
+5 /-0 | 04.10.2022 21:41

karasek06
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+1 /-0 | 04.10.2022 21:35

karasek06
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+1 /-0 | 04.10.2022 21:30

Denisio N
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář
+0 /-0 | 04.10.2022 21:05

azvl

Ale aspoň něco dělal. Samozřejmě je jednodušší kritizovat a nedělat nic jak je třeba běžné v česku. Ono kdo nic nedělá, nic nepokazí. A na pořádání zrovna šachových turnajů musí být nadšenec. Protože výdělek pokud turnaj není v mínusu je naprosto směšný vzhledem k vykonané práci. 

+2 /-1 | 04.10.2022 19:32

Minisko
Hej, "povedlo", dal lákavý cenový fond na krátky, sedemkolový turnaj hodinoviek amatérov, nech je to čo najviac random, s rôznymi kategóriami, špeciálnymi cenami a tombolami. Všade na internet vycapil fotku jeho ženy, keď mala 19 a tvári sa, že uvažuje nad šachovnicou a chce si zahrať (ja viem, je to sci-fi). Vklad mali na túto frašku obrovský, plus náklady, čiže v priemere sa im to vôbec neoplatilo, tzv. casino system. Plus chľast a združovanie starých známych, turistov a detí pod jednou strechou, nech by sa jednalo o hocičo, aj o ich "vtipné" kvízy a "prelomové" kapely. Na podobnej báze osprostenej klientely (pardon, ak som sa niekoho z vás dotkol, ale však nemôžete podporovať takýchto plytkých organizátorov) sú postavené všetky jeho turnaje. Ale ak si vezmeme, že mal k dispozícii zadarmo tie priestory, podporu naivných dobrovoľníkov a masívnu reklamu na stránkach nenávideného SŠZ, tak to muselo byť pre neho trpké sklamanie. Vravel, že už dávno očakával cez 200 ľudí a prvú cenu dá v budúcnosti aspoň 5000 eur, nech to nie je nuda. Len korona mu vtedy skrížila plány. Vlastne všetci si ho nevážia a ubližujú mu, je to kruté...
+2 /-0 | 04.10.2022 17:42

Agent Voňavka

Tak zase něco se mu povedlo, ne? V Topolčianech mu hrálo dost lidí. Akorát by asi neměl míchat politiku se šachem. Pak z toho vznikají excesy, viz to s tím Stankem. 

+0 /-1 | 04.10.2022 16:41

Minisko
Áno, žiaľ som tam hral, ešte som ho vtedy tak nepoznal. Nejde tam ani tak o peniaze, ale o jeho povýšenosť, ktorú dával pocítiť všetkým členom družstva rovnako. Len vďaka priveľmi tolerantným a ochotným ľudom mu to tak dlho vlastne mohlo fungovať. Celé to bolo jedno veľké divadlo, ako je on úspešný a my mu máme pomáhať a tlieskať. Nech mu všetci naokolo pomôžu v jeho detskom sne "popularizácie šachu a seba v ňom". To môžu jedine tak v Inkognite skúšať takéto trápnosti. V dlhodobom horizonte však nemal šancu uspieť, naštval kritickú masu ľudí, ktorá ho jednoducho zosadila. Nemal si dovoľovať tie svoje excesy, nemal si na niektorých vôbec trúfať. Všetko ho dobehlo a vypomstilo sa mu to. Je to z istej strany aj škoda, že to takto dopadlo, ale za to už my nemôžeme. Mal by vyhľadať expertov na poruchy osobnosti...
+0 /-0 | 04.10.2022 16:33

Agent Voňavka

Minisko, nehrál jsi náhodou pár sezón za Topolčiany? Teď se dívám, že tam měli hrát Miki s Kantoríkem, ale odstoupili z první ligy. Taky jsem tam jednu či dvě sezony byl, ale město hnusný, peníze o ničem. Třeba se už Riabov naučil platit velmistry lépe. Nevím.

+1 /-0 | 04.10.2022 15:18

Agent Voňavka

Pavle, 185 cm, tolik nemáš. Navíc brněnský herny a kasina tě naučí. Dneska už je Brno jakž takž, herny tam nejsou. Ale Ústí je furt hnusný. Zkuste se tam spíš zamyslet, co by městu pomohlo. Jestli herny, kasína a smradlaví cigáni, či život bez gemblu a fetu. Zatím je to však u vás jak v džungli, tak si tady nevyskakuj.

+3 /-0 | 04.10.2022 15:17

Pavel Ch

tvl, to snad ne,

ani ze slovenského šachu nejsou zprávy o násilí a tady brňák by se hned pral, už podruhé za 3 dny tak píše. Nepodceňujte starýho pardála, sil má dost a trénuje u mistra světa, jste neviděl reportáž z doprovodného programu MČR mužů, kam jsem pozval i další? 

+1 /-4 | 04.10.2022 13:55

kraken8
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+4 /-1 | 04.10.2022 13:54

patmat
Pavel Chrz očividne nedokáže prziznať fakt, že v inej téme písal nezmysly. No nadhadzovanie toho do tejto témy je asi veľmi nevhodné (16:31). Pokiaľ pán Chrz nemieni svoje ruletové teórie ďalej propagovať, tak je lepšie to uzavrieť.
+1 /-0 | 04.10.2022 13:52

kraken8

Pane Chrzi, pokud budete chtít, můžete mně zavolat na 606 214 314, můžeme si popovídat třeba o tom, jestli krupiér otáčí tím kolem a jestli pod kolem je nějaký pohon (kromě ložisek), nebo nikoliv. Nebo až někdy náhodou pojedete do Brna, zavolejte, pošlete sms (to je lepší, protože já většinou mobil ven nenosím a i doma ho mívám někdy vypnutý) a můžeme spolu zajít na ruletu. A nebo na pivo, ale pak vám hrozí, že přijdete o oko smiley.

+3 /-1 | 04.10.2022 13:42

Pavel Ch

Anonyme Krakene8, pokud tu nejste za 14 dní týden, tak všichni ví, že jsem se přestavoval jako člen komise, pro Vás: https://www.chess.cz/komise-sscr/sportovne-technicka-komise/kontakty-stk/

Anonymnímu nickovihats off

+2 /-2 | 04.10.2022 13:27

kraken8

Pane Chrzi, ale já se přece neskrývám za anonymitou. Máte ten dojem? A pane Chrzi, opravdu považujete nick Pavel Ch za to, že jakože je zrovna tohle vaše pravá identita? No vy máte dost. K Niemannovi jsem měl aspoň něco málo co jakože říct, tady opravdu nemám co. Snad kromě toho, že podle stylu psaní pana Riabova nemám z tohoto člověka dobrej pocit a ještě to, že vyhrožovat děcku se prostě nevyplácí, to už tak v dnešní společnosti chodí. Ale já jsem mizantrop, takže to je vlastně úplně jedno. No, co říkáte na to video? Točí, točí, co? Už jste se byl v kasínu zeptat, čím a jak se to kolo točí? A nebo pardon, vy jste přece mluvil s pánem, co jim to tam pronajímá. Tak to potom jo. Ale mám pro vás dobrou zprávu, přestalo mě to bavit. Já už totiž vím, že minimálně tušíte, že jste se mýlil. A jako mizantropa mě tohle udělalo radost, víc nepotebuju. Mějte se hezky, děkuju za přání a nashledanou, možná někdy u nějaké další diskuze. 

+2 /-2 | 04.10.2022 13:22

Teofil Horáček

Pokud jsou pravdivá slova o podpoře ruské agrese a další věci zde zmíněné, tak je asi nějaký trest na místě, abych posoudil, zda je vyloučení ze svazu sankce přece jen nepřiměřená, neznám situaci ve slovenském šachovém prostředí tak do hloubky, na druhé straně ani někteří z těch, kteří o vyloučení rozhodli, nemají nejlepší pověst...

+0 /-0 | 04.10.2022 13:17

Pavel Ch

Ne, nedokáži pochopit od Vás ani to, že není rozdíl mezi diskuzí pod identitou a diskuzí, kde se jeden skrývá za anonymitou. Musíte se s tím smířit, že to nedokáži pochopit, takovej je holt život.

Někteří lidí prostě něco nechápou. Nebo naopak ten, kdo říká, že tomu nerozumí, bývá jako jediný v obrazeenlightened (Paradox z porad a školení všech oborů).   

 Popřeju Vám hlavně brzké uzdraveníhats off

  ... a radši nezaplevelejte tu diskuzi něčím jiným a přečtěme si k tématu článku, co píší ze Slovenskaenlightened

+2 /-2 | 04.10.2022 13:06

kraken8

Pane Chrzi, vy musíte mít obrovský ego. Vy všem rád všechno vysvětlujete, že? Pane Chrzi, dokážete pochopit, že když vám tady napíšu, že jsem Marek Neduchal, že vám to vůbec, ale vůbec nepomůže k tomu, aby tahle naše diskuze nebyla anonymní? Dokážete pochopit aspoň tohle? Vy považujete to, že tady napíšete svoje jméno, za znak odvahy? To snad ne, až tak?

+1 /-2 | 04.10.2022 12:58

Minisko
Zdravím, váhal som, či sa pridať k tejto polemike, ale myslím, že je načase uviesť pár vecí na pravú mieru. Bolo tu toho popísané veľmi veľa, výborne to zhrnuli Brutus, tsonga6 a igors. Ja sa v mojom príspevku chcem na to zamerať z ľudskej roviny, nech sa neutápame v jednotlivých kauzách, ale spravíme si celkový obrázok. Je vskutku zarážajúce, že on si myslel, že ho tam všetci privítajú, budú dychtivo počúvať jeho "argumenty" a vychvaľovanie sa, všetci mu uvoľnia cestu a následne ho zvolia za PREZIDENTA. Nasledovala studená sprcha v podobe vylúčenia. Spravodlivosť zvíťazila. To, čo tu povypisoval, sú jeho typické žvásty, fakt je ten, že kontrolné orgány SŠZ mu nakoniec nedali za pravdu, nezistili závažné pochybenia, ani ministerstvo by nekonalo, to len v jeho hlave to tak bolo. Zavalí vás tu miliardou "dôvodov" a keď náhodou neviete, alebo nechcete reagovať, tak on vám to "vysvetlí", že VY tomu nerozumiete. Problémy môžu nastať, ale normálni ľudia si ich medzi sebou v dobrej viere vyriešia, to pre neho neplatí. Jeho prešľapov bolo nespočet, od zbabraných turnajov, ligových "nezhôd", aroganciu, konfliktnosť až po tvrdé vyhrážky. Ani netušíte, čo minulé leto stváral. Nevie sa správať, nevie čítať svoje prostredie. Nevie, čo je zodpovednosť, úcta, kompromis. Neospravedlní sa NIKDY, ba priam prilieva olej do ohňa. Na každej vete je vidno tá jeho konfrontačnosť, sebastrednosť, panovačnosť. Na jeho úbohé fabulácie a manipulácie mu už naletí málokto. Tých jeho skalných úprimne ľutujem... Ani tých si v skutočnosti neváži, len ich využíva. NIKOHO nezaujímajú tvoje "zásluhy, vzdelanie, dary". NIKOHO nezaujímajú tvoje "pravdy, úspechy, krivdy". Život je o ľudských vzťahoch, nie o kvalifikáciach, "skúsenostiach" a právnických kľučkách. Tie vzťahy už máš všetky narušené, neveria ti a nechcú dokolečka riešiť tie tvoje bludy. Tvoje požiadavky, kandidatúra a že ste sa chudáčikovia "museli uvoľniť a zaplatiť kopu peňazí" za konferenciu, na ktorú ste vôbec neboli pozvaní, to len svedčí o tvojej úplnej pomýlenosti. Nikto tam po tebe ani po tvojom "tíme" netúžil. Komunita si myslí to isté, má ťa už plné zuby, len nevedela, ako sa ťa zbaviť. Naskytla sa však na to príležitosť, "kuloáre" na to čakali. Sám si si zlomil väz podporou Ruska a vojny. To bola kľúčová chyba na poli verejnom. Zvyšok už bola len agónia. Každému je jasné, že riešiš absolútne blbiny, všetko kritizuješ, všetko nafukuješ, však sa spamätaj! Len znepríjemňuješ ľuďom ich životy. Vôbec si sa nepoučil a nezmenil, vôbec nevnímaš REALITU. Bol si vylúčený z VV SŠZ, ako člen SSŽ, ako organizátor a budeš mať ďalšie právne problémy. Tvoje "dlhodobé smerovanie" ťa doviedlo vidíš kam... Týmto je to hádam uzavreté, nikomu chýbať veru nebudeš. Môžeš ísť po tomto "úspešnom projekte" ďalej, najlepšie do politiky, určite narobíš veľa škody. Pre ostatných si rovnako, ako "matovač vežou" odstrašujúci príklad. Drž sa čo NAJĎALEJ! Všetci uvítajú, že bude konečne pokoj... Milan Pacher
+3 /-1 | 04.10.2022 12:52

Pavel Ch

krakene8,

já jsem potkal mnoho takových podivínů jako jste Vy, co by se hádali do Vánoc příštího roku a nejlepší je jednou vysvětlit a pak neztrácet čas. Na rozdíl od Vás, alespoň nebyli tací srabáci a věděl jsem s kým mám tu čest. Tady mi zbývá jen ... maucta nickovi hats off

+0 /-3 | 04.10.2022 12:34

Denisio N
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 04.10.2022 12:25

kraken8

Pane Chrzi, věřte mně, že ten typ nejsem, ale tak psychologie a hlavně psychologie kolem hazardu mě vždycky zajímala. No a vy jste krásnej studijní materiál. Plus díky vám jsem začal vzpomínat na starý dobrý časy, připomínat si všechny ty podivný figurky, který jsem tam potkal, teď mám totiž víc než dost času, protože jsem po operaci nohy, chodit moc nemůžu a až zítra půjdu na vytažení stehů, už vám dám pokoj, nebojte. Sem tam se možná ozvu, uvidíme. Dívejte, já jsem na tohle, myslím tím vaše uvažování, fakt zvyklej. Pamatuju si na jednoho vysokoškolskýho učitele!, kterej právě si zapisoval ty čísla, věřil tomu všemu co píšete vy a snžil se v tom všem najít něco, co tam prostě být nemohlo. Hodiny a hodiny jsem poslouchal jeho žvásty, to bylo jiný kafe, než si tady psát s váma. A nebojte, vidličku do oka jsem mu nikdy nezapíchl (tam jsem to trochu přehnal, za to se vám upřímně omlouvám, ono mělo tam být "měl bych chuť vám ...", tak promiňte, omlouvám se). No, ať to ukončíme stylově: i ten pan Profesor věděl, že krupiér tím kolem točí hats off

+2 /-1 | 04.10.2022 12:16

Pavel Ch

kraken8: Vy jste tip, který by se hádal do Vánoc příštího roku, proč zaplevelujete další článek svými výjevy, navíc naprosto mimo téma. Jsem Vám nechal poslední slovo ve vedlejším článku a svrbí vás prsty k další diskuzi, jak gemblerovi, že?wink Jo, já se tím citátem řídím a Vy?

+1 /-3 | 04.10.2022 11:54

kraken8
+1 /-1 | 04.10.2022 11:37

kraken8

Pane Chrzi, vy sem dáte citát, kterým popíráte sám sebe? Vy, kterej tady v diskuzích častokrát vysvětlujete určitý svý postoje tím způsobem, že třeba 10x napíšete dokola v podstatě to stejný a pak ještě znovu a znovu? Vy jste dobrej. Tak co, už jste viděl, jak krupiéři roztáčí kolo? Viděl jste to? A nebo jste tak blbej, že nepoznáte ani to, že někdo roztáčí kolo? A co ten váš profík, pořád se živí hraním rulety? A ta vaše známá nebo kdo to byl, ještě nevyšla ze cviku a pořád dokáže naházet to svý datum narození? A pane chrzi, speciálně pro vás: https://www.youtube.com/shorts/eLRbr_EuNR4

+3 /-2 | 04.10.2022 10:57

Pavel Ch

Krakene8, napsal jsem jasně, že už jsem Vám toho vysvětlil dost, co jste nevěděl a že už se nebudu ozývat, nechal Vám i to poslední slovo, o které se lidi v diskuzích perou a proto diskuze neberou konce. Neb si myslí, že pak v diskuzi posledním slovem vyhráli. OK, myslete si to. Přeji Vám to. Nechal jsem Vám ho.

   Ale  zas včera začnete, že se chcete hádat. Ne, žijte si ve své nevědomosti nebo vědomosti, nazvěte si to, jak chcete.

 

 Tak ještě obrázek na pozdrav , nejen pro Vás, ale i pro jiné v diskuzích na jiná témata 

+1 /-4 | 04.10.2022 10:04

Agent Voňavka
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+1 /-1 | 04.10.2022 07:33

patmat
Keď už spomínate Ľ. Ch., tak rátajte s tým, že má v obľube písať správcom webov, kde si dovolia o ňom niečo napísať, aj len v diskusii, aby to láskavo všetko zmazali - pod hrozbou všelijakých právnických "vecí".
+0 /-0 | 03.10.2022 22:02

Cnc-profi
Bol som na turnaji v júni v Modre - majstrovstva v rapide. Celkom slušná účasť - Žilka, Maník, Pacher, Jablonický, Stohl, Vlček, Vaculík, spolu asi 90 hráčov. Polovička šachistov tam bola komplet ožratá. Vtipné bolo, ako organizátor vyhlásil, že sa nebude tolerovať požívanie alkoholických nápojov - a vonku v budete sa nalievalo víno a tvrdý alkohol. Skoro tam došlo aj k bitke. Šachisti sú vážne hovadá.... :-)
+0 /-0 | 03.10.2022 21:56

Minisko
Vložte obsah
+0 /-0 | 03.10.2022 19:41

Teofil Horáček

@Rubinus : Ano, je to tak, hlavním problémem bylo, že k tomu došlo v posledním kole a hráči s pořadateli - asi 200 lidí - čekali na ukončení partie, aby se mohly vyhlásit celkové výsledky. Diskuse na slovenském webu už bohužel není, podle toho, co si pamatuji, organizátoři se rozhodli vyhlásit první místa, i když se partie ještě hrála, ale pro určení vítězů byla naprosto bezvýznamná, očitý svědek pak napsal : "Byla vypsána i cena pro náhodně vylosovaného hráče a tu získal právě Lubomir Chripko, ve chvíli, kdy soupeře konečně zmatoval a vstoupil do sálu, kde se vyhlašovalo pořadí (slabší hráči byli odsunuti do jiné místnosti), byl přivítán potleskem (zřejmě ale výsměšným). inu, náhoda je někdy blbec... 

+1 /-0 | 03.10.2022 18:58

xdavx x

no je fakt, ze by me taky zajimalo jak moc musel byt zavazny prohresek pro vylouceni clena ze svazu... protoze presne jak pises, ani trestny cin v podstate nedava duvod pro vylouceni... viz treba Berbr nebo Pelta... 

+1 /-1 | 03.10.2022 18:55

azvl

Jo špatně jsem pochopil i když celkově to na mém příspěvku nemění nic. 

+1 /-0 | 03.10.2022 18:26

2sks
azvl: Konferenciei sa 24 delegáti z 25. Na vylúčenie bolo potrebných 13 hlasov. Hlasovanie skončilo 13:11. Myslieť si o tom môže každý, čo chce, ale bolo to jednoznačne demokratické rozhodnutie. Doteraz boli vylúčení len 2 členovia SŠZ. Delegáti vedia, prečo tajným hlasovaním rozhodli, my ostatní ani len netušíme, čo tí dvaja vylúčení členovia robili...
+0 /-1 | 03.10.2022 18:19

Minisko
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář
+0 /-0 | 03.10.2022 18:03

azvl

To xdavx x: tak ono je spíš zarážející, že k vyloučení člena svazu stačilo 7 hlasů ze 13. Přece jenom u vyloučení jakéhokoliv člena, což je hodně závažný akt u kterékoliv organizace by mělo být použito minimálně tzv. kvalifikované většiny. Nejtěsnějším rozdílem rozhodovat o takové věci je trochu divné. Navíc když i za závažné trestní ciny se neruší členství v podobných organizacích ať již na Slovensku nebo u nás.

+3 /-0 | 03.10.2022 17:50

Messer56
Již Niccolo Machiavelli psal, že lide jsou stádem beranů . Covid, protiruská propaganda -to plně potvrzují Stačí ČT, tisk a stádo souhlasně meká.
+2 /-2 | 03.10.2022 17:19

xdavx x

ciki, nechci verit tomu, ze to byl ten hlavni duvod... na druhou stranu, pokud ano, zadna diktatura netrva vecne. 

+3 /-2 | 03.10.2022 16:45

ciki333

Pozitivní je, že pravda a láska zvítězily nad lží a nenávistí. Z mého úhlu pohledu ale za daleko důležitější fakt považuji to, že byl zneškodněn "ruský trol šíriaci nenávisť a Putinovu propagandu, majster demagógie." SŠZ provedl vnitřní očistu od reakčních živlů a nyní členskou základnu čeká zářná budoucnost...

+6 /-2 | 03.10.2022 16:35

kraken8
Pane Chrzi, tak co u vás v Ústí? Točí krupiéři, točí?
+4 /-0 | 03.10.2022 16:31

Pavel Ch

Já myslel Davide, že napíšeš něco v tom smyslu:... "jó počkej, tos měl říct rovnou, když se jedné o PCh, MP, RS...VV, tak pro tyto případy to neplatíwink

+1 /-0 | 03.10.2022 16:04

xdavx x

PavelCh, ale nepovidej ty kecko.

+2 /-1 | 03.10.2022 15:24

2sks
"Viacero ľudí sa na mňa obrátilo, či je toto koniec. Či sa budem brániť, odvolávať sa niekam. Že takto to jednoducho predsa nemôže skončiť. Odpovedám im jasné: NIE. Nikam sa odvolávať či nebodaj súdiť nebudem. Ak raz 4,5 tisícová šachová komunita ústami 13 ľudí v jej najvyššom orgáne povie, že ma vo svojom kruhu nechce, tak to žiaden súd nemôže predsa znegovať, že moju prítomnosť v tejto komunite niekto chce. Sú to ich zástupcovia a vyjadrili to dostatočne jasne." To je slovo chlapa. Na Slovensku takto dokázali odísť aj niektorí ministri, ktorí tvorili menšinu. Drtivá väčšina odvolaných sa sťažuje na všetky možné krivdy, ktoré im boli napácháne. Len skutoční chlapi vedia aj svoje prehry prijať dôstojne a tí naozajstní machri aj s úsmevom. Najkrajši je, keď sa tie ostatné padavky obhajujú, že ich o to požiadala rodina, kolegovia, politickí partneri a vlastne celý svet....
+4 /-0 | 03.10.2022 15:24

Pavel Ch

To jsem nepřipomínal, svou indent tady říkáš, stejně jak já, s nickem pavelch. Jen vím, že často souzníš (nevadí ti to) v diskuzi mnohými anonymy při nadávkách na konkrétní osobu.wink Proto jsem si říkal, jaká to teď změnaenlightened

+2 /-1 | 03.10.2022 14:51

xdavx x

ne? to je divne, protoze mi to vadi vzdy... a svou identitu jsem tu psal hned, kdyz jsem zmenil nickname... 

+3 /-1 | 03.10.2022 14:35

Pavel Ch

Já s Tebou Davide ohledně anonymní kritiky souhlasím, jen se divím, že si nezkritizoval i dříve, při jiných přeležitostech.  

+3 /-0 | 03.10.2022 14:34

xdavx x

tak pokud nekdo plive na nekoho kybl spiny a uvadi jeho jmeno, je fakt ze to dela jako anonym dost trapny..... za tim si stojim... 

Igors - od tebe to beru (bez ironie)...

+2 /-0 | 03.10.2022 14:27

PalinoS
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+1 /-0 | 03.10.2022 14:22

igors
DB, ak Ti chýba neanonymná kritika - to, čo píšu tsonga alebo Brutus, je skutočne spot on. Pokiaľ mal Riabov v minulosti nejakú šachovú funkciu, gro jeho činnosti bola 1) sebapropaganda 2) vyvolávanie konfliktov 3) obštrukcie.
+6 /-0 | 03.10.2022 12:46

igors
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-1 | 03.10.2022 12:43

Pavel Ch

 xdx... - Davide (11:54 první řádka),

žasnu na Tvou větou laugh, jaké to najednou procitnutí. To jsem ještě od Tebe nečetl. enlightened

+1 /-0 | 03.10.2022 12:35

Rubinus

Vzpomínám si na časy, kdy býval prezidentem svazu Martin Huba. Jeho vláda byla poznamenána autoritativním stylem, napadáním kritiků, navždy mi zůstane v paměti i (nechvalně) proslulý JUDr. Lubomir Chripko,...

Chripko? Nebyl to ten korespondenční mistr či velmistr, jak ho na Open Tatry natočili, jak neumí mat K+V proti K? V pozici byl třítahový mat. Ale asi to byla nějaká recese na to, že to ten jeho soupeř, asi celkem začátečník, nevzdal. Zdržoval tím celý turnaj, říkal jsem si, dobré **** tam na Slovensku mají.

+1 /-0 | 03.10.2022 12:29

Agent Voňavka

O Stankovi bylo kdysi hodně slyšet, zejména při MČR v bleskovém šachu. Teď možná tak maximálně dělá simultánku v Lánech, ale jinak? Nevím no, skoro to vypadá, že ho chtěl Riabov trošku podojit, ale nevyšlo to. Hlavně kdyby došlo na souboj Stanko - Riabov, tak by to trvalo tak deset sekund. Než by byla ze Sašenky fašírka :-)

+1 /-0 | 03.10.2022 12:29

azvl

No pokud je pravda o těch tzv. vyhrůžkách dítěti a jak to pak vysvětloval Riabov, tak je fakt že udělal velkou chybu, bez psaní mu měl dát přes hubu. A 17letý kluk má teda do dítěte hodně daleko. 

+3 /-0 | 03.10.2022 12:00

xdavx x

To Brutus - to vsechno muze byt pravda, ovsem pokud to pisete jako anonym, je to dost sproste  a zbabele.... to same tsonga - mi to pripomina casy pred 89, kdy si kazdy uvedomely soudruh odvazne anonymne oteviral usta na ulicnim nebo narodnim vyboru... koukam, ze ta doba uz je tady, jen anonymni zluc se ted vyleva na internetu... 

+4 /-1 | 03.10.2022 11:54

Brutus
Riabov je známa firma. Ruský trol šíriaci nenávisť a Putinovu propagandu, majster demagógie a v neposlednom rade podlý a zákerný človek, ktorý by pre vlastný prospech neváhal zájsť hocikam. Aj priemerne inteligentný človek musí v jeho texte vidieť, ako sa všemožne snaží odvrátiť pozornosť od problému, ktorým je on sám. Až na hŕstku jeho prívržencov sú šachisti na Slovensku radi, že sa ho zbavili. Kto pozná dianie vo zväze, vie, že je jeho reakcia zmesou vykonštruovaných domnienok, lží, fabulácií, demagógie, nesúvisiacich "odhalení" a vypchávok. Akurát, že nikto nebude plytvať svojim časom, aby všetky tie voloviny vyvracal. Za to tento klaun nikomu nestojí. Ilúzia, ako ho vylúčili za jeho "trefnú kritiku" je smiešna, za tie dlhé roky má toho na rováši až až. Zoznam ľudí, ktorých naštval, oklamal, či podrazil je až príliš dlhý. Chripko vo vylepšenej verzii. Prvý október by si mali šachisti navždy pripomínať ako pamätný deň, kedy sa zbavili ďalšej škodnej.
+7 /-1 | 03.10.2022 11:19

Brutus
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-1 | 03.10.2022 11:12

Mcnamara
P. Riabov by sa mal s jeho "životom darovaným písomným talentom" ešte naučiť vyjadrovať stručnejšie.
+0 /-0 | 03.10.2022 10:58

tsonga6
ako prípad skončil Vám neviem povedať - vzhľadom k rýchlosti košickej polície by som sa nečudoval, kedy ten prípad mal na stole stále vyšetrovateľ. Ďalšou otázkou je, ako mohol byť platený za zber podpísov pre politika, ked to má byť zo zákona neplatená akcia. Podľa mna s morálnou výbavou a (ne)schopnosťou riešiť konflikty by p. Riabov nemal riadiť ani šachový krúžok, nie to ešte reprezentovať šachový zväz.
+3 /-0 | 03.10.2022 10:54

Teofil Horáček

Trestní oznámení může podat kdokoliv - to ještě nic neznamená, no a co se stalo dál ? Byl obviněn nebo i odsouzen nebo je policie odložila ? 

+2 /-0 | 03.10.2022 10:41

tsonga6
pán Riabov by sa na Slovensku uplatnil ako politik - keď sa ho pýtajú na jeho očividné zlyhanie, oponuje protiutokom v úplne iných veciach a snaží sa vykresliť ako obeť systému. Skrátka človek do slovenského parlamentu ako vyšitý. Na ilustráciu pridávam ešte další exces, o ktorom sa písalo v novinách 3 roky dozadu. Na Riabova podal iny lokálny politik, pre nasledujúcú sms od ctihodného Mgr. Ing. Riabova trestne oznamenie: „Ty si v tejto chvíli skončil…dal si mi motiváciu, aby som sa zastavil až tam, kde sa ti na totálku zoserie…o hodinu spúšťam krok jedna,“ písal v SMS Riabov Stankovi. https://kosicednes.sk/spravy/kosicky-poslanec-ma-problem-pre-podpisy-druckerovej-strane/ Obrazok nech si spravi kazdy sam
+3 /-0 | 03.10.2022 10:37

Teofil Horáček

Vzpomínám si na časy, kdy býval prezidentem svazu Martin Huba. Jeho vláda byla poznamenána autoritativním stylem, napadáním kritiků, navždy mi zůstane v paměti i (nechvalně) proslulý JUDr. Lubomir Chripko, také živé a mnohdy konfrontační diskuse na svazovém webu. Již dávná minulost, poté vytvořeny nové webové stránky, diskuse zrušena a tím i možnost vidět činnost svazu z pohledu kritiků. Kdybych se měl vyjádřit k současným a v článku popsaným událostem - pokud nemá někdo možnost se obhájit - navíc když jde o dlouholetého funkcionáře, dokazuje to, že diktátorské způsoby trvají dodnes a v slovenském šachovém svazu je hodně shnilého, na což by se měla soustředit kontrola státních orgánů... 

+1 /-0 | 03.10.2022 10:36

tsonga6
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-1 | 03.10.2022 10:36

Petr Koutný
Je to bída u nás, je to bída v šachu a je to zbytečné.
+2 /-0 | 03.10.2022 07:36

Agent Voňavka

Tak já vím, jak mají naši funkcionáři v pití alkoholu co dohánět oproti jejich slovenským kolegům. Možná proto se dá o dost lépe bavit s těmi funkcionáři na Slovensku. Aspoň z mého pohledu a praxe :-)

+2 /-0 | 03.10.2022 07:28

Petr Koutný
Ale já ten příběh znám ze dvou stran a vím jak to bylo i co potom bylo.
+1 /-0 | 03.10.2022 07:25

Agent Voňavka

S tím alkoholem je to zmíněno v článku A.Riabovem. Já si dal tu práci a přečetl jsem si to celé, ty asi ne :-)

+1 /-0 | 03.10.2022 07:24

Petr Koutný
Jinak je blbost co píšeš s tím alkoholem, to jen tak mimochodem, abys někomu nekřivdil.
+1 /-0 | 03.10.2022 07:22

Petr Koutný
Článek jestli měl dát prostor k vyjádření, nemohl být kratší. Souhlas s tím, že na Slovensku v porovnání s tím co u nás se mají mnohem líp.
+2 /-0 | 03.10.2022 07:21

Agent Voňavka

Sednul jsem si k tomu na záchod a mám teď křeče v nohou. Přehnaně dlouhý článek. Asi se sluší pogratulovat ke svatbě a těhotenství paní Riabov - Nadzamové. Zbytek ohledně Danady, Nemšáka a tak není pro mě nic nového. Jak mě tady jistý anonym Teofil Horáček nepřímo osočil z toho, že navádím mladé k pití alkoholu, tak nechť si tady udělá obrázek o předsedovi SŠS. To já si vypiju sám, s dětmi zásadně nepiji a pokud ano, tak je to jejich věc. Nikdy k tomu nikoho nenutím a nepobízím. I tak je to na Slovensku lepší jak u nás, tím jsem si jist.

+2 /-0 | 03.10.2022 07:11