
Kraťasy ve Tbilisi a tvrdý hák pro Carlsena
10.09.2017 12:19 | World cup 2017Mistr světa podlehnul bílými figurami velmistru Bu. David Navara se v první partii ubránil náporu Grischuka. Kraťasový skandál otřásá Světovým pohárem v šachu.

Shortsgate
Nezmínili jsme ještě jeden rezultativní výsledek v tabulce. Nadpis nemá odkazovat na Nigela Shorta, ale na kraťasy, anglicky shorts, Antona Kovalyova, kolem nichž se strhla pořádná smršť. Kanadsko-ruský velmistr podle vlastních slov nepočítal s tím, že se v Tbilisi zdrží tak dlouho, a protože se nevlezl do svých kalhot, vzal si s sebou pouze jedny šortky, v nichž vyhrál jak v prvním kole, tak i v druhém nad Viši Anandem.I wanted to wait a little till I calm down, but I'm tired of seeing lies everywhere. So here's what happened:
The issue were not the shorts but how I was treated. I came to the game and was approached by the arbiter asking me to change (first time). I told him that I don't have pants with me, and then I noticed that I was playing black instead of white, which came as a surprise for me and asked him to check that. He and the other arbiters checked and confirmed to me that I'm playing with black, we talked a little and everything was fine. Then came Zurab, he was very agressive, yelling at me and using the racial slur "gypsy" to insult me, apart from mentioning several times that I will be punished by FIDE. I told him that I had asked before at the previous world cup if what I was wearing was OK and I was told by somebody from the organization that yes. Zurab, in a prepotent way, said he doesn't care, he's the organizer now. At this point I was really angry but tried not to do anything stupid, and asked him why he was so rude to me, and he said because I'm a gypsy.
So imagine this, the round is about to start, I'm being bullied by the organizer of the tournament, being assured that I will be punished by FIDE, yelled at and racially insulted. What would you do in my situation? I think many people would have punched this person in the face or at least insulted him. I decided to leave.
Worth pointing out, I didn't take any pants with me because I gained some weight and they were to tight. If the organization of the tournament would have warned me sooner I would have taken a cab to the mall and bought pants, without any problems whatsoever, but instead I was treated like garbage. I was too stressed out by the way I was treated and the threats of being punished by FIDE no matter what I do, so I choose to leave before I do anything stupid.
Another point worth pointing out, Zurab never asked me to go and change, the conversation consisted of threats, insults, and agressive behavior from Zurab. He was clearly provoking me.
I will not appeal anything. I am disgusted by this type of people. I don't want the money. I'm coming back home.
Ad istr - Hardcore :-)
+0 /-0 | 11.09.2017 14:09Radši si pusťte Davida :)
+0 /-0 | 11.09.2017 14:00Zurab prostě plácnul, že je oháknutý jako cikán, zřejmě ten obrat používali jeho rodiče. Nic rasistického z jeho strany to nebylo. A Kovalyov měl další "argument". Ale jinak stojím na jeho straně, jak už jsem tady napsal. Obléci se ale mohl samozřejmě líp.
Ad sach - Já zas nechápu, proč by se měl tedy běloch, původem z Ukrajiny, cítit podobným přirovnáním dotčen?
@SchwartzBlack: To je drama globalizace. Penízky od sponzorů jdou z celého světa a svět bohužel není celý "bílý" jako dříve. To barbaři z Východu stále ještě nechápou. Ani u nás.
+0 /-0 | 11.09.2017 13:15Ještě k tomu rasizmu - zřejmě mají v Gruzii, jako správní spolubarbaři z Východu, nějaké rčení o oblékání Cikánů, podobně jako my máme slovo cigánit. Zurab zapomněl, že má co ničit s obyvatelem vyspělého a politicky hyperkorektního Západu, kterému se při slově Gypsy zažehne nějaké mozkové centrum, okamžitě vyšle myšlenku "Fuj, rasizmus" a debata tím končí.
+0 /-0 | 11.09.2017 12:02For: sach
Argumentace typu, že Zurab nepodepsal smlouvu a tak tam může běhat oblečený jako kretén je zcestná a demagogická, Zurab by snad měl být tím nejlepším příkladem. Používáte zvrácené argumenty, nejste právník?
+0 /-0 | 11.09.2017 11:35Carlsen je správný profesionál. I jeho emoce po partiích jsou super pro média.
Dost šachistů by se od něj mělo učit nejenom šachy.
+0 /-0 | 11.09.2017 11:20No každopádně nejlepší je to mít vyřešené jako Carlsen - ten je vždy fešně oblečen, má to zdarma a ještě bere milióny za reklamu. Těmi šachami si jenom tak přivydělává
+0 /-0 | 11.09.2017 11:09Jsou dvě možnosti, buď se Kavaljov špatně díval nebo to byl protiútok na upozornění organizátorů na nevhodné oblečení. Což by bylo dost dětinské... A že by byl Kovaljov jediný kdo si všiml špatnéko nasazení barev se mě nějak nezdá.
+0 /-0 | 11.09.2017 11:08No já jsem to pochopil tak, že tam fakt původně visel špatný rozlos, což by bylo tristní od pořadatelů. Takže jak to bylo?
+0 /-0 | 11.09.2017 10:50Jelikož vztahy ve FIDE jsou dost napjaté už delší dobu, předpokládám že tahle petice není poslední...A Kovaljov je jen zástupný důvod... Jinak celá tato kauza je naprosto zbytečná, Kovaljov má dost roků aby mohl vědět že bermudy nejsou to pravé na světový pohár a pořadatelé to mohli řešit mnohem lépe. Jinak kdyby Kovaljov nebyl s odpuštění provokatér nebo něco jiného, člověka napadají různé slova / na což nejvíc doplatil on sám/ měl šanci na fantastický výsledek. Každý svého štěstí strůjce....
+0 /-0 | 11.09.2017 10:30Mně přijde podivná reklamace barev těsně před partií. Rozlosování barev je známo nejpozději od předchozího dne (např. David Navara ví od včerejška, že v dnešním prvním rapidu bude mít černé); hráči na této úrovni se připravují na partii, tj. zahájení, několik hodin. Nechce se mi věřit, že je GM Kovaljov takový mimoň, že si to špatně přečetl nebo se tam nepodíval vůbec.
+0 /-0 | 11.09.2017 10:25No já bych to bral po americku - no shoes/no shirt/no service. A jiná konfigurace je OK. A je to samozřejmě jeho vizitka, jak se prezentuje v přímáku před celým světem. Ale v každém případě pokud by to bylo v regulích turnaje přesně definováno, tak mu to měli říct před 1.kolem.
+0 /-0 | 11.09.2017 10:13paulz, sach, Repes a jim podobní - V první řadě jde o to a to již zde zmínil SchwartzBlack, že pořadatel to měl hráči oznámit po partii. Nebo ještě lépe po zápase s Anandem , kde fotka Kovaljova v kraťasech obletěla celý svět. Souhlasím s názorem Morphynisty, že Petr Svidler se vyjádřil naprosto trefně. Kovaljov přece není arogantní blbeček, jak se zde nepřesně vyjádřil paulz. Tím je jednoznačně Azmaj. Jak zde poznamenal morboj, pořadatelé přesně nedefinovali, co je dress code. Samozřejmě každý rozumný člověk si na takovouto akci kalhoty vezme. Ale ruku na sdce, co je pro sponzory menší zlo. Jeden šachista v kraťasech a nebo skandál s kontumací hráče s rasovým podtextem ?
+0 /-0 | 11.09.2017 10:13Výborné by bylo, pokud by se k petici přidala celá světová špička. Ovšem už nyní je mezi více než 700 podpisy spousta známých hráčů (což ukazuje, že hráči jsou obecně na mafiánské struktury FIDE dost alergičtí, ale na nich bohužel moc nesejde). Namátkou podepsali Kovalenko, Iordachescu, Postny, Zhukova, Grachev, Demchenko, Kaidanov, Horváth, Edouard, Sutovsky a desítky dalších velmistrů. Otázkou teď samozřejmě je, kolik lidí podepíše antipetici organizovanou FIDE :).
+0 /-0 | 11.09.2017 09:39Kovalyov možná nebyl "slušně oblečen", ale pořadatelé to měli řešit po některé z partií, které ho nechali odehrát. Rozhazovat ho takto, těsně před začátkem partie, je neskutečná prasárna.
+0 /-0 | 11.09.2017 09:26Asociace šachových profesionálů vydala podpisovou petici, která vyjadřuje protest proti chování Zuraba Azmajparašviliho
+0 /-0 | 11.09.2017 09:20Pan "sach" si prostě přišel trošku zatrollit a ještě si děsně nenápadně založil druhý nick "Repes". Nemá cenu na ně reagovat.
P.S.: Asi poprvé se mi tu stalo, že jsem si přečetl příspěvek uživatele "lykan", se kterým souhlasím.
+0 /-0 | 11.09.2017 09:02To Marhula: prostě jsou všude lidé které nějací pořadatelé a propozice nezajímají. Jim přece nikdo nic přikazovat nemůže....To by samozřejmě byla buzerace a popřípadě rasismus v případě příslušníka nějaké menšiny...Klidný pořadatel si řekne, přece se s tím arogantním blbečkem nebudu hádat.
To Morphynista:pokud umím číst tak pořadatel který upozornil Kovaljeva první to udělal slušně. Pak si Kovaljev stěžoval na barvy a až těsně před partií se potkali se Zurabem a začalo divadlo...Jestli měl čas po upozornění pořadatele se jít v klidu převléct není jasné. Jinak Ty jak chápu nevidíš u Kovaljova žádnou chybu...
+0 /-0 | 11.09.2017 08:38Na mistrovství čech v bleskovém šachu 2016. v praze - také řada lidí nebyla oblečena dle propozic-vhodné oblečení pro přítomnost české televize - měli rifle atd. a nikdo podotýkám nikdo ni rozhodčí atd. je nekontumoval. Ani nevykázal z hrací místnosti.
+0 /-0 | 11.09.2017 07:21Diskutér " sach " neví, která bije a má jen velmi povrchní informace. Petr Svidler je známý jako šachový gentleman a na rozdíl od něj u incidentu byl. Vyjádřil se sice diplomaticky , ale i tak je jasné, na či straně vidí hlavní chybu. " Je zcela zbytečné se chovat k hráčům hrubě . Kovaljov odehrál čtyři partie ve stejném oblečení. Pokud se organizátorům nelíbilo, v čem hraje, měli mu to říct dřív. Ale pět minut před partií a navíc arogantním způsobem je nepřijatelné. To by se stávat nemělo. Reakce Kovaljova byla možná až příliš emocionální, ale pokud jde o podstatu věci, jsem na jeho straně. "
+0 /-0 | 11.09.2017 05:49Jestli pořadatelé sami přesně nedefinují, co je to dress code, tak se můžeme o "důstojném vzhledu" dohadovat donekonečna. Je to jen a pouze věc subjektivního názoru. Mě k důstojnému vzhledu stačí bermudy, jiný se spokojí jen se smokingem. Oba budeme mít svou pravdu a není o čem se přít. Horší je, že pořadatelé svou představu prosazovali jako buldozer. Svého dosáhli, ale za cenu skandálu a velmi negativní publicity. Pochybuji, že se to sponzorům líbí.
A úplně nejhorší jsou ty rasistické poznámky rozhodčího(!). Kdyby je řekl řadový šachista, tak je to zhovadilost, ale nikdo je asi moc řešit nebude. Pokud ovšem totéž řekne ROZHODČÍ a FUNKCIONÁŘ FIDE, a ještě na tak významné akci, tak to je opravdu průšvih. Nežijeme v 19.století a v jíných sportech se takové "úlety" řeší dost přísně. Doufám, že FIDE bude taky přísná, jinak před ostatními budeme, my šachisté, vypadat jako rasističtí exoti.
+0 /-0 | 11.09.2017 03:12Celý problém by asi nevznikl, kdyby se Kovalyov oblékl trochu normálněji jako ostatní že, místo aby frajer zkoušel, co si může dovolit. Kdo zbytečně zavdá volovi důvod k hádce, je především vůl sám a může se pak cítit ukřivděně jak chce.
+0 /-0 | 11.09.2017 02:30sach: je vidět, že toho o životě moc nevíte. oháníte se poučkami, kdo by co dělal, principiální člověk atd ... ale praxe je jiná. často ustoupí i ten moudřejší a ne každý se hádá a pře do krve, i když je pravda na jeho straně. navíc v Tbilisi fakt evropská pravidla už neplatí ... konec konců, FIDE není evropská organizace a dlouhodobě ji vedou asiaté takže jen plácáte vodu. jistěže příště Kovaljov na svěťáku nebud v krťasech, když mu to dopředu jasně řeknou. Což mohli udělat už teď. 2 kola to nevadilo a nejadnou ano? fakt náhoda, že? pořadatel je primitivní trotl ... ovšem chyba je na straně hráče. asi že mu nedal hlavičku a nešel hrát. mentorovat na diskusi co je podle vás slušností je legrační ... totiž váš názor je každému ukradený. trvat si můžete na čem chcete, váhu to nemá. přesně jak píše ELOminator ... všimnout si toho až ve třetím kole, to je legrační. tož tak.
+0 /-0 | 11.09.2017 00:47No tak jestli tam byly i spletené barvy, tak to fakt zavání sionistickou konspirací
+0 /-0 | 11.09.2017 00:42sach - možná by se k téhle části smlouvy mohl vyjádřit někdo kdo takovou smlouvu podepisoval nebo viděl. Až skončí turnaj. Já jsem zatím pouze četl cosi o FIDE pravidlech které bermudy povolují a slyšel vyjádření Zurana, který na tom sám s dress codem coby pořadatel nebyl nic moc. A pokud jde o onen zástupný problém, tak ten má pocházet z toho, že na stránkách 12 hodin před začátkem kola byly u partie Kovaljov Rhodstein obráceně barvy.
+0 /-0 | 11.09.2017 00:062sach - žádná taková smlouva není, proto nemůžete znát její obsah. Ale celou dobu se jí tady oháníte a stavíte na ní své ničím nepodložené konstrukce.
+0 /-0 | 10.09.2017 23:20@sach: No ta analogie s mobilem - ano, když někdo okatě celý turnaj používal při partii mobil a pak ho v posledním kole zkontumovali, tak to by mi opravdu připadalo nenormální a účelové. Nebo snad byl v sále někdo, kdo si od prvního kola nevšiml v čem chodí?
+0 /-0 | 10.09.2017 23:08Šachisti jsou divní lidé, jde o vrcholnou akci, někdo do toho leje peníze a snad mohu respektovat přání pořadatele, ať mi nelezou chlupy z nohavic. Pořád je to jen o penězích, ty hluboké myšlenky soupeřů za šachovnicí nikoho nezajímají ( vyjma šachistů ). Jsou to profesionálové, je to jejich zaměstnání a to má své podmínky. Nikdo je nenutí je přijmout. Už jsem vyjádřil svůj názor o profesionalitě ME žen a teď ještě pro názornost vyhlášení naší extraligy. Nasyp prachy a čau, nebudu čekat, jede mi vlak. A že Ivančuk hraje v šusťákovce ? - tam odkud je, je to možná normální.
+0 /-0 | 10.09.2017 23:062sach - s jakým dresscodem? Jakou smlouvu porušil? Z čeho vycházíte?
+0 /-0 | 10.09.2017 22:55Naprostý souhlas s Lykanem
+0 /-0 | 10.09.2017 22:44Je znát, že šachy jsou sport individualit. Mohli se postavit na stranu hráče a donutit pořadatele srazit podpatky a nehrát si na kata. Jenže, v šachu bojuje každý jen sám za sebe.
+0 /-0 | 10.09.2017 22:332sach - jakou smlouvu Kovalyov porušil a kde se zavázal, jak se bude oblékat?
+0 /-0 | 10.09.2017 22:27sach: Mně přijde jako jednodušší řešení, když propagátoři kravat půjdou do prdele. Nevidím důvod, proč by měli všichni vypadat jako nějaká slizká svině z billboardu.
+0 /-0 | 10.09.2017 22:19Už toho nechme, nic dalšího neobjevíme, došli jsme už k závěru - viz můj příspěvek 20:00.
.....
Připravme se na fandění Davidovi Navarovi
, bude to potřebovat. Vítěz má odklizeného mistra světa, v cestě přemožitele mistra světa
+0 /-0 | 10.09.2017 21:40To Marhula: Když se budete jen trochu namáhat a přečtete si článek a diskuzi, tak zjistíte, že to není o koupi kalhot. Pak pochopíte.
To sach: Nezpochybňuji, že by měl být hráč řádně oblečen. Zrovna tak nepochybuji, že by si Kovalyov po normálním vysvětlení slušnější oblečení koupil (ostatně tento úmysl jasně na FB deklaroval).
Hlavní jádro problému je myslím patrné z fotky Zuraba v "rozhovoru" s Kovalyovem. Pořadatel v tričku a džínách zjevně nadává hráči v kraťasech. Vůbec nechápu, jak proběhla u Kovalyova první 2 kola, pokud opravdu jiné oblečení neměl. Na 3.kolo asi někdo zrovna Zuraba vzbudil. a tím ho asi zároveň naštval. Kdyby s Kovalyovem promluvil kdokoli jiný v sálu, jsem si jistý, že by ještě dnes seděl za šachovnicí.
+0 /-0 | 10.09.2017 21:392sach - jakou smlouvu Kovalyov porušil?
+0 /-0 | 10.09.2017 21:21To: sach
Nesouhlasím. Buran je Zurab, který na Kovaljova, místo, aby pomohl situaci, řve, že je oblečený jako cikán. Kdyby s ním slušně promluvil, asi by uspěl. Absolutně nevhodně oblečený je hlavně Zurab, lítá tam v košili s krátkým rukávem a v riflích, není to idiot?
+0 /-0 | 10.09.2017 21:14Velmistr a nemůže si někde koupit náhradní kalhoty nechápu.
+0 /-0 | 10.09.2017 20:55Jen jestli Carlsen neřekl místo fun, fen... Kraťasy v porovnání s hábity jsou bizarní. Kdyby byl v županu měl na hlavě turban, tak by ani necekl.
+0 /-0 | 10.09.2017 20:40Zurab v džínách jde příkladem. Je to trapárna, všichni víme jak jsou na tom šachisté v oboru dress code. Pokud pořadatelé chtěli vytvořit společenskou atmosféru, pak samozřejmě ano souhlas, ale dá se vytvářet i kulturněji, například mohli asistovat, odvézt hráče do obchodu, prostě ve vší slušnosti požádat a zajistit delší míru kalhot. Zachovali se jako burani. Podívejte se na Čakyho a jeho teplákovou bundu, ve které odehrál několik let a kol turnaje v Linares a jinde. Podívejte se na různé kšiltovky atd. Gruzínci zklamali.
+0 /-0 | 10.09.2017 20:04Myslím, že bylo řečeno už o (ne)kalhotech vše.
Většina se shodla, jak se říká v krajích Českých, Moravských, Slezských pro podobné mnohé případy:
Jeden je ........ (doplňte si co chcete)
a druhý mu neservíroval důvod přesdr@ky na zlatém podnose.
+0 /-0 | 10.09.2017 20:00Hrát mistrovství světa tímhle pohárem je hovadina, zase a znovu v praxi potvrzená, třeba to teď konečně docvakne i Carlsenovi, jsem zvědav, kolik z té podle jeho vlastních slov "Fun" nálady mu zbylo.
+0 /-0 | 10.09.2017 19:17Zlehka to připomíná incident při poslední partii zápasu Short vs. Hou, kdy Shorta měl při partii (nebo těsně před) jeden z rozhodčích nazvat zbabělcem. Podle rozhovoru je Zurab evidntně Anandův velký fanoušek a šel si po ránu vylít vztek z jeho vypadnutí.
+0 /-0 | 10.09.2017 19:09To je masakr ten světový pohár 3! mistři exmistři světa konec gm anand+gm kramnik+gm carlsen-podobně by asi dopadl i exmistr světa gm kasparov+další žijící exmistři světa.
+0 /-0 | 10.09.2017 18:49Hlavně měl být diskvalifikovaný Wesley So, protože nesedí na židli podle platných kodexů, mutexů a pontifexů FIDE. :D
http://tbilisi2017.fide.com/2017/09/10/round-3-game-2-by-anastasia-karlovich/#jp-carousel-2007
Co třeba takový Bu? Mikina a něco co vypadá jako šusťáky z tržnice? Ale délka v cajku, takže asi oukej.
http://tbilisi2017.fide.com/2017/09/10/round-3-game-2-by-anastasia-karlovich/#jp-carousel-1990
Zbývající mistři světa dnes vypadli, jsem zvědavý kdo se z téhle loterie kvalifikuje do kandidátů.
+0 /-0 | 10.09.2017 18:37Jen kvůli Zurabovi jsem se raději nekvalifikoval.
+0 /-0 | 10.09.2017 18:00@ PeS: Ivančuk nemá vyčištěné kanady :)
+0 /-0 | 10.09.2017 17:51Pavle, vubec bych se nevzrusoval byt tebou, prof naska csc absolvent vetsiny zvlastnich skol v CR a uchazec na ucebni obor alpinista řiťolez, nestoji za reakci :)
PeS :D
+0 /-0 | 10.09.2017 17:47Prohlédl jsem si fotografie z dnešního kola, a musím konstatovat, že dnes se Zurab Azmajparašvili nějak fláká: Kramnik má upatlané brýle, David Navara je rozcuchaný, Magnus je nedostatečně oholen, Valllejo Pons nemá zapnuté knoflíčky u košile, a tak bych mohl pokračovat.
+0 /-0 | 10.09.2017 17:35Ano, v tipování se zásadně mýlím, Magnus už soupeři uvěřil. Měl jsem raději tipovat, že David zítra vypadne
. Ne každý si píše, vážený ''naska'', u svého příspěvku tituly, které jste u svého výjimečně opomněl.
+0 /-0 | 10.09.2017 16:55Dnes to vypadá na pěkný masakr favoritů: Carlsen a Nakamura venku, Giri totálně prohraný, Kramnik brání pozici s pěšcem méně a Aronian z vyhrané pozice prohrál a musí do rozstřelu.
+0 /-0 | 10.09.2017 16:40Tak mistr světa se nekvalifikoval na mistrovsví světa....
+0 /-0 | 10.09.2017 16:37...činovníku CM Pavle Ch. mýlite se.Carlsen si svou poslední cigaretu vykouřil a novou si může zapálit doma a zpytovat svědomí.Pěkný den všem:-)
+0 /-0 | 10.09.2017 16:14Pavel Ch: Tenkrát David vypustil šanci na výhru, poté nevyhrál jezdcovku 3:2, včera vypustil Davida soupeř a následně neuspěl v jezdcovce 4:3 (na rozdíl od Davida se to Griščukovi stalo v jedné a téže partii, to je zatím jediná malinká změna oproti roku 2011). Zatím vše v obráceném gardu, kéž by to platilo až do konce duelu.
+0 /-0 | 10.09.2017 16:09A je venku!
+0 /-0 | 10.09.2017 16:05V 29.tahu David 56 / 4 minuty, včera také lepší čas. Nějaká šance, avšak hrozba, že David vymyslí něco co tam není a bude stát opět hůře.
Neřekl bych, že Magnus v 27. tahu vykouřil svoji poslední cigaretu
+0 /-0 | 10.09.2017 15:33Bu hraje pěkně na jistotu, teď bych si na Carlsena opravdu nevsázel...
+0 /-0 | 10.09.2017 14:50Šemík
Ano, pravda, děkuji, dokonce prodloužení čtvrtfinále. Tam bílými prohra a černými dělal co mohl, jezdcovka 3 na 2 vyhrát nešla.
+0 /-0 | 10.09.2017 14:48Další favorit Giri nestojí dobře a jsem zvědavý jak tohle bude Carlsen vyhrávat
+0 /-0 | 10.09.2017 14:44Dnes hodně pěkných partií s oběťmi materiálu - našinec do toho nevidí, tím zajímavější bude další průběh. Mimo jiné jsou v problémech Aronjan a Giri, máme se na co těšit.
Pavel Ch: Nechci se plést, ale myslím, že v zápase 2011 David nedaroval Griščukovi celý bod, pouze nevyužil svou šanci na výhru (kterou údajně viděl, ale zvolil jinou, zdánlivě stejně dobrou možnost - bohužel jenom zdánlivě) a partie skončila remízou. Zápas se rozhodl až v krátkých patriích.
+0 /-0 | 10.09.2017 14:39Nakamura stojí jako prase a i s Aronianem je to nahnuté
+0 /-0 | 10.09.2017 14:38No na druhou stranu to Kovaljov taky pěkně pohnojil, takhle vyklidit pole bez boje
.
Podle mě při odvolání by žádná komise se zdravým rozumem nemohla takový verdikt potvrdit, zvláště když hrál předchozí 2 kola bez problémů.
+0 /-0 | 10.09.2017 14:36Carlsen logicky riskuje, teď po Je5 nebude asi stát moc dobře. Ale není snadné, aby se k tomu bílý odhodlal, vidět Jd7!? o dva tahy později nemusí být jednoduché...
+0 /-0 | 10.09.2017 14:34Úplně symetrickí pozice z ruské. To vypadá na remízu a zítra rapid. V rapidu bude Griščuk jasným favoritem.
+0 /-0 | 10.09.2017 14:15Přijde dnes/zítra odveta?
. Při svém nejslavnějším tažení SP hrál David s Gríšou o postup mezi poslední 4 (3 pak postupovali na Kandidáty MS). Za stavu 1/2:1/2, stál dobře, mohl po chybě Gríši vyhrát, opětovanou chybou však daroval soupeři bod.
+0 /-0 | 10.09.2017 13:59Měl jít pískat jinam: https://www.youtube.com/watch?v=eoTDquDWrRI
+0 /-0 | 10.09.2017 12:54Naprosto trapné asijské řešení situace od pořadatelů. Hráč má uposlechnout upozornění či varování pořadatelů, nicméně prezentované řešení, které Zurab zvolil, je neakceptovatelné ve slušné společnosti. Ano, šachisté jsou často trochu či více mimoni. Ne, není třeba kolem nich vždy chodit po špičkách. Ale slušné a chápající pochopení od organizátora je nutným předpokladem. Co je Zurab lidsky zač, vědí v podstatě všichni, kdo se ve vrcholném šachu pohybují.
+0 /-0 | 10.09.2017 12:34