Jak mistr světa nevyhrál vyhranou partii, aneb Tata Steel 4.kolo

18.01.2022 20:32 | Zahraniční zprávy

Asi největším překvapením může být partie Magnuse Carlsena s Jordnem Foreestem. Ani ne tak proto, že Magnus jen remizuje. Ale snad protože Magnus nevidí lehkou (vyhrávající) variantu se ziskem figury. Jak je vlastně možné, že i mistr světa chybuje?

Malinko odbočím. Vzpomínám si, jak každý fotbalový fanoušek se rozčiluje, když fotbalista netrefí prázdnou branku. Kolikrát jsem viděl zahozenou penaltu a nebo šanci, kterou nešlo neproměnit. Kolikrát jsem slyšel, že to by dal každý. 

Přesně to se stalo v dnešní partii. V této pozici stačilo zahrát Ke2 a bílý bude mít o figuru víc...


Jenomže je tady jedno velké ALE. Je strašně lehké z pohodlí našich domovů a za podpory počítačů najít tento tah. Je pohodlné potom říct, že to byl lehký tah, který bych zahrál i já. 

Je to hodně podobný příběh, jak s fotbalovými fanoušky. Každý by trefil prázdnou branku, každý by proměnil penaltu, ale nikdo z nás to nedokáže. Nedokáže se dostat do takových příležitostí a nedostane ani šanci, takovou šanci využít. Ono to není jen o tom trefit prázdnou branku. Je to i tom, se k té brance přiblížit a nebo k ní aspoň doběhnout. 

Stane se a je lidské, že i mistr světa chybuje a nevyužije své šance. Jednoduše, nezahrál nejlepší tah a netrefil prázdnou branku. Příště jí trefí:) 

Výborně hrající Vidit byl dnes spokojený s remízou s hodně nebezpečeným Esipenkem. Už Magnus Carlsen řekl, že s Esipenkem není žádná partie snadná a že z Esipenka roste špičkový hráč. Možná jednou jeden z nejlepších...
 Mamedyarov si dnes vyšlápnul na polskou šachovou hvězdu. Možná Mamedyarov už tak nezáří na šachovém nebi tak jasně, jak záříval v minulých letech, ale stále to je pan hráč a Duda si to dnes vyzkoušel na vlastní kůži. 
Přidávám remízové partie. Dost často se říká o takových partiích tak nějak hanlivě, že to jsou velmistrovské remízy. Na druhé straně, člověk by mohl být překvapený, jak urputně velmistři zkoušejí každou sebemenší příležitost k výhře. Podle nějakých statistik, jsou právě partie velmistrů bojovnější, než partie nás normálních hráčů. Jen dodám. Že né vždy velmistři hrají do vyčerpání všech možností. 
A i přes pár méně bojovných partií, si každý fanoušek může najít tu svojí, která se mu bude líbit. 

Aktuální pořadí v turnaji Masters po 4.kolech

#NameRtg12345678901234
1Vidit2727½½113.0/4
2Esipenko2714½½½12.5/4
3Carlsen2865½½½12.5/4
4Mamedyarov2767½1½½2.5/4
5Rapport276310½12.5/4
6Van Foreest2702½0112.5/4
7Duda2760½01½2.0/4
8Caruana2792½½½½2.0/4
9Praggnanandhaa26120½½12.0/4
10Giri27720½½½1.5/4
11Dubov27200½½½1.5/4
12Karjakin27430½½½1.5/4
13Shankland27080½½½1.5/4
14Grandelius2672000½0.5/4

Aktuální pořadí v turnaji Challengers po 4.kole

#FedNameRtgPerf12345678901234
1Erigaisi26322870½1113.5/4
2Nguyen26132743½1½13.0/45.5
3Murzin25192721½½113.0/44.5
4Jumabayev26312653½1½½2.5/44
5L'Ami26222614½0112.5/44
6Bjerre2586265701½12.5/43.75
7Ganguly26272633½½½12.5/42.5
8Van Foreest25392531½0½½1.5/44.25
9Warmerdam260724970½½½1.5/43.25
10Vogel245224830½½½1.5/42.75
11Shuvalova25162470½0011.5/42.5
12Dardha2532236700½½1.0/42
13Zhu2478237300011.0/40.5
14Maurizzi25022243½0000.5/4

Odkazy: 

Oficiální stránky organizátora

fotografie použité ze stránek organizátora - autory fotek jsou Jurriaan Hoefsmit  a Lennart Ootes

pořadí, výsledky  - Masters

pořadí, výsledky  - Challengers

články na našich stránkách:

Tata Steel 2022 - online

Wijk aan Zee 3.kolo

Wijk aan Zee 2.kolo

Wijk aan Zee 1.kolo

Šachový Wimbledon Wijk aan Zee


59x 6791x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (59) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Jarda Aljochin

To jsem zařval smíchy: Ten černý král se trošičku odkopal a není pod peřinkou, spíš je bez peřinky a teďka na něj docela fouká. :) Nelíbilo by se mi to hrát za černého.

 

Takhle kdysi dávno ve svých nejlepších časech komentoval fotbal Míra Bosák.

+1 /-0 | 20.01.2022 17:03

Morphynista

Jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet. 

+2 /-2 | 20.01.2022 11:29

Krolop

Mě koment Dědka P. docela pobavil, ačkoliv není úplně přesný. S cenzorem  Bražinou se dá určitě vyjít, tedy tolerovat. Po psychické stránce je viditelně vyváženější, než jeden v Česku velmi dobře známý GM.

+3 /-1 | 20.01.2022 11:07

Playboy

Osobně se nedivím, že MC po Da7 hledal spíše remízu, protože i když je jasné, že černý střelec padne, tak pozice je lidsky nepříjemná. Kolikrát aktivita figur je více, než materiál a nemyslím si, že Carlsen pokračování neviděl, ale pozice mu nevyhovovala, protože takové ostré pozice nevyhledává.

+2 /-0 | 20.01.2022 10:20

Tomáš Klimecký

 

Zdravím ,

že se to tu zvrhne v hodinu správnosti českého jazyka to by mne teda ani ve snu nenapadlo.Schválně jsem si článek přečetl 10xkrát a za mne v pohodě.Je to napsáno srozumitelně a vtipně.Je to paráda , že  máme zde na nss.cz aktuální info včetně rozborů atd Když se podívám na ostatní české šachové stránky , tak tam skoro ani není zmínka ,že se něci hraje.Petr s Robertem se snaží a já jim velmi fandím a držím palce.

+2 /-0 | 19.01.2022 19:50

xdavx x
Jojo, zuřivé osobní utoky. Ještě že toho tady tolik píšu :) Holt rybí tuk se radeji předepisuje jinym, než aby si ho dotyčný dal sám. :)
+3 /-5 | 19.01.2022 19:42

Morphynista

@Bražina : je rozdíl mezi kritikou a osobním útokem, kraken8 slušně kritizoval, ty předvádíš zuřivé osobní útoky, zkus se nad sebou zamyslet, tímhle chováním odrazuješ i mnoho slušných diskutérů a ti sem raději nic nepíšou. 

+5 /-4 | 19.01.2022 19:22

xdavx x
Myslím si, že Kant tu definici nedotahl do konce. Hezký večer šachovi přátelé.
+2 /-2 | 19.01.2022 19:19

golemcz
pro DB: Podle Immanuela Kanta je hloupost nedostatkem soudnosti.
+2 /-1 | 19.01.2022 18:55

xdavx x
SchwartzBlack lol :D Kraken mám problém jen s hlupáky. Takže ano. Na hlupáky jsem jaký jsem. Nemůžu za to, že svým stupidním útokem.ktery jsi předvedl.se k nim řadíš. .
+2 /-3 | 19.01.2022 18:48

kraken8
SchwartzBlack: Ne, on není víc slušnější, on je míň sprostý. Za mě docela rozdíl.
+2 /-3 | 19.01.2022 17:51

SchwartzBlack

David Bražina je v roli moderátora o celé nebe slušnější, než býval jako standardní diskutující. Takže já bych do té jeho funkce raději moc nevrtal, přátelé.wink

+6 /-0 | 19.01.2022 17:13

gandalf

nějaký postřeh k partii Praggnanandhaa-Grandelius nevloží někdo?

+3 /-0 | 19.01.2022 16:39

tupouns
+1 /-0 | 19.01.2022 16:27

tupouns

@Pavel Capek: Souhlasím, že pokud někdo chce druhého opravovat, měl by se dopouštět řádově méně chyb. Já jsem se nikoho opravovat nesnažil. Naopak zastávám názor, že pokud gramatické chyby nenaruší smysl a pochopitelnost textu jsou nedůležité. Byste vs. by jste je krásný příklad, kde každý pochopí co je tím myšleno a není pro mě důležité jestli je to napsáno gramaticky správně. Úplně tedy nechápu v jaké souvislosti mi doporučujete víc nadhledu. Mimochodem právě jsem četl krásnou glosu na seznam zprávách: Spolkněte svou pýchu. Na sítích češtinu nezachráníte

+0 /-0 | 19.01.2022 16:27

kraken8
Pavel Capek: Nechcete přece srovnávat práci šachového publicisty s diskuzí pod článkem, že ne? Protože jestli jo, tak je váš příspěvek úplně mimo. On teda úplně mimo je tak jako tak, protože v diskuzi psát hovorově prohřešek proti češtině fakt není. Ale jo, když dochází argumenty, proč neútočit, že?
+2 /-4 | 19.01.2022 16:19

Pavel Capek

Když je tady ten koutek spisovné češtiny...

kraken8 : " Z tvých příspěvků je tohle naprosto zřejmý. " Myslím, že správně je : zřejmé.

tupouns : " Ale jako někdo s právem mazat příspěvky a udílet bany by jste.." Myslím, že správně je : byste.

Chtělo by to trochu nadhledu...

+4 /-0 | 19.01.2022 15:56

HumphreyvanWeiden
Za mě je ten článek výborný. Stručně a přehledně informuje o šachovém dění, které nás zajímá. Navíc je aktuální, ne"tři dny po funuse". Drobné stylistické vady mi v tomto případě nevadí. Více takových článků!
+5 /-2 | 19.01.2022 14:50

kiklos

tvrdá slova, ale OK, tohle beru

jen mi to nesedí, preferuju slušnost

 

včera jsem měl na kroužku sedmiletýho kluka, kterej hltal každej komentář k partii

neumím si představit, jak bych v takové chvíli uspěl, kdybych do vět vkládal slova jako debil, pitomec,blb, mektat blbosti apod.

nešlo by mi to z huby, styděl bych se sám před sebou, ne pro to, že bych byl svatoušek, ale prostě by to bylo nemístné a nevhodné - silné slovo musí mít důvod a správné místo

 

a jako otec dělám spoustu chyb - vůbec nejde o to, jestli jste, Davide, můj otec, spíš jestli by s vaším názorem v tomto souhlasila vaše matka

ale opravdu vás nechci moralizovat, buďte svůj

+8 /-0 | 19.01.2022 14:46

tupouns

Pane Bražino, pokud vím, máte možnost mazat příspěvky a udílet bany. Jestli si v tom případě říkáte moderátor zdejší diskuze nebo létající špagetové monstrum je zase jedno mě. Ale jako někdo s právem mazat příspěvky a udílet bany by jste, alespoň podle mého názoru, měl vystupovat slušněji, s větším nadhledem a objektivitou. A pokud jste tím kdejakým pokrytcem myslel i mě, můžete mi objasnit, co bylo na mých příspěvcích pokryteckého? P.S. Dle wiki: Pokrytec je neupřímný člověk; kdo předstírá, že věří něčemu, čemu ve skutečnosti nevěří, nebo že je lepší, než jaký opravdu je.

+6 /-1 | 19.01.2022 14:46

kraken8

Davide, tobě vůbec není jedno, co si myslí kdejaký pokrytec a nejen pokrytec. Vůbec ti to není jedno. Z tvých příspěvků je tohle naprosto zřejmý. Ale naprosto.

+6 /-2 | 19.01.2022 14:43

rohlíkpuklej
8:35-souhlas..........
+0 /-0 | 19.01.2022 13:12

xdavx x

debilni komentar zustane debilnim komentarem. nevidim jediny duvod proc to nenazvat pravym jmenem. stejne tak pro me clovek, ktery uplne zbytecne napadne autora prispevku, kvuli domnele chybe, ktera ani chybou neni, je chudak, a nevidim jediny duvod proc to nerict. a je mi uplne u zadnice co si o me mysli kdejaky pokrytec. zadny moderator nejsem, je mi uplne jedno co si myslite a to same cekam od jinych. mazu jen naproste ulety. pokud s tim mate problem, je mi to uplne fuk, nejsem vas otec.

+3 /-7 | 19.01.2022 13:09

patmat
Autor by sa mohol vyhovoriť, že chyby a nevhodné použitia tam boli schválne, aby prilákali jazykových puristov a článok tak mal viac diskusných príspevkov a vyššiu čítanosť.
+1 /-1 | 19.01.2022 12:08

tupouns

Uřčitě není úplně jedno kolik je v textu chyb apod., když už je problém pochopit co autor vlastně chtěl napsat, tak je to prostě špatně. Toleranci chyb má každý jinou. Znám člověka, který když v textu najde i jen minimum chyb/překlepů, tak už je pro něho text špatně čitelný, protože se mnohem víc soustředí na chyby něž obsah textu. Já mám naopak toleranci chyb poměrně velkou, ale musí být zachována logika textu.

Na místě moderátora zdejší diskuze bych si také představoval někoho méně kontroverzního, kdo dokáže i na provokativní a urážlivé příspěvky reagovat se slušností a určitým odstupem.  

+4 /-0 | 19.01.2022 11:08

kiklos

morfy souhlas

žádám ban pro Davida Bražinu

ohledně češtiny si myslím, že není pravda, že je to jedno - nějaká ta chyba se dá skousnout, ale když je to moc, člověk má pak problém pochopit, co se chtělo říct, někdy je čtení tak namáhavé, že to pak ani nedočtu, opakující chyby pramenící z neznalosti zase ruší ...

zkrátka novinář má psát správně a hezky

překlepy a hrubky v komentářích neřeším

 

velmi prosím, abychom tu neuráželi nikoho jen proto, že zastává názor, který se nám nelíbí

stačí napsat, že s tím nesouhlasím

+10 /-3 | 19.01.2022 10:47

tupouns

Pro mě je mnohem důležitější obsah než formální správnost textu. Třeba před nějakou dobou jsem četl článek o možnosti úplně zrušit "y" v češtině a jednoznačně bych byl pro. Ale pokud je těch chyb moc, často opakující se slova a nepřirozená větná skladba může to odradit od čtení textu. Každý má toleranci chyb nastavenou jinde. Už jsem tady četl články, kde mě chybovost také vadila, ale tento článek je za mě ok.

+4 /-1 | 19.01.2022 10:40

Morphynista

Podle mě je mnohem horší než určité chyby v interpunkci a stylistice hulvátství tzv. " moderátora ", který sprostě uráží slušné diskutéry. 

+7 /-4 | 19.01.2022 10:27

Krolop

Komentáře plné pýchy, k čertu se všemi hnidopichy!

+3 /-0 | 19.01.2022 09:53

kraken8
david brazina: Tak jinak. Psaný projev pana Koutného je na úrovni žáka pomocné školy. Je to takhle lepší? Z mé strany je řečeno vše, co jsem chtěl tímto říct, nic dalšího už k této věci nenapíšu.
+4 /-5 | 19.01.2022 09:43

kraken8
MaX: To není o slově statostik, to je jen překlep, ale jde o ten zbytek.
+0 /-2 | 19.01.2022 09:39

xdavx x
Kraken tak určitě. Místo toho abys uznal že jsi přestřelil, protože jsi naprosto nesmyslne Petra napadnul, tak placas další blbosti.
+3 /-6 | 19.01.2022 09:38

xdavx x
Patmat, máš pravdu. Otázkou je, jak to ale je v případě když uvozujici věta nemá sloveso. Tam jsou podle mě pravidla jiná a čárka se používá u vět negujicich resp spojek. Stejně jako v angličtině however, still yet uvozuji oddeleni následující věty čárkou. Ale třeba and, due to, becouse carku neuvozuji. Stejně tak je to ve francouzštině a němčině pokud si pamatuji dobře. V češtině je to imho stejné.
+1 /-3 | 19.01.2022 09:37

Magiland

MaX  - to si přímo říká o odpověď - zkusil, proto to dal za remis :-)

+3 /-0 | 19.01.2022 09:17

giocozo
Max - Možná zkusil obojí...
+3 /-0 | 19.01.2022 08:46

MaX

Vy jste mě tady tak domotali, že jsem se radějí podíval jestli slovíčko statostik , náhodou neexistuje. Synci kašlete na češtinu. Raději mi řekněte proč Van remizu vzal a tu babu nezkusil přefiknout.

+3 /-0 | 19.01.2022 08:35

Agent Voňavka

Shakh: kamos, Pardubice kdysi mame za sebou, 2019 Evropsky pohar druzstev drzim Shakha, aby nezabil otravnyho dementa aka J.Fiala. Esipenko je superstrong, ale obcas brutalni vykyvy. A nakonec ja Plat v Mariankach s overrated detma z celyho sveta a 4.5/5. Fiala, smradoch, muze zacit chladit vinecko, bo 2600 se blizi, ale za CR uz nikdy. To at hraje Konopka s Petrem a sefuje jim Milos Zeman rovnou. To by tak sedelo, na kreteny :-D

 

+0 /-0 | 19.01.2022 03:45

patmat
Aj po "oprave" je veta "Ale snad protože Magnus nevidí lehkou (vyhrávající) variantu se ziskem figury." asi nezmyselná, v "jazykovom okienku" sa uvádza použitie "protože" ako spojky v súvetí, s čiarkou pred. "Ale snad" však veta súvetia nie je. Zmysel by malo na začiatku vety/súvetia: Protože Magnus nevidí... ak by to však vhodne reagovalo na predchádzajúcu vetu - ako doplnenie či odpoveď na otázku. Pri použití uprostred súvetia si treba všimnúť "detail", že tam je čiarka. Dědek Plesnivý poradil, že treba slová striedať, tak podľa jeho rady striedať "proto, že" s "protože"?
+0 /-1 | 19.01.2022 00:58

kraken8
https://cs.wikipedia.org/wiki/Korektor Osoba korektora Primární a nezbytnou vlastností korektora je perfektní znalost daného jazyka, ve kterém je text psán. Mezi další vlastnosti, který dobrý korektor potřebuje, je vzdělanost. Musí být vzdělán natolik, aby byl schopen autora textu případně upozornit, zda vedle gramatické správnosti dodržuje také daný styl a používá přiměřenou terminologii. Stylistická úprava textu obnáší standardizaci neobvyklých větných vazeb, sjednocení nejednotně použitých jazykových prostředků v celém textu, úpravu slovosledu, předložkových vazeb, eliminace významově nadbytečných slov a tvarů (pleonazmů) apod. Jinou stylistickou formou bude psán beletrický román a jinou formou odborný článek. Stejně tak musí korektor brát zřetel také na termíny, které mohou být pro běžného čtenáře, jemuž je text určen, matoucí. Mimo jiné musí kvalitní korektor umět také porozumět logice sdělení. Musí dokázat porozumět obsahu textu, přestože jej autor formuloval chybně a text nedává smysl – ať již autor textu použil nevhodnou stavbu věty, či chybný výraz.
+1 /-0 | 19.01.2022 00:21

kraken8
"Podle nějakých statostik, jsou právě partie velmistrů bojovnější, než partie nás normálních hráčů. Jen dodám. Že né vždy velmistři hrají do vyčerpání všech možností." Hrůza.
+2 /-2 | 19.01.2022 00:16

kraken8
Pane Koutný, to není o jednom slově, to je o celkové stylistice, o vašem vyjadřování. https://cs.wikipedia.org/wiki/Stylistika Vůbec jsem tím nemyslel hrubky, ale prostě způsob vašeho psaného projevu. Třeba vaše věta, že příště jí trefí, čímž myslíte branku, tak to dlouhé í mě nechává celkem chladným...
+6 /-0 | 19.01.2022 00:15

ciki333

Odpověď pokračování:

1. Poskytuje informaci o tom, že někdo někomu pomohl, a  zároveň i o tom, proč tak učinil. 2. Poskytuje informaci pouze o tom, proč někdo někomu pomohl. Věta s korelativem Pomohl jí proto, že ji měl rád může vyjádřit pouze význam druhý.S výrazy takže a  tak, že je to trochu jinak. Korelativum tak, že vyjadřuje vedlejší větu způsobovou v širokém slova smyslu – např. Voda stoupla tak, že nám natekla do sklepa. Spojka takže naopak uvozuje větu, která vyjadřuje následek vyplývající z  obsahu věty řídící – přičítáme jí tak charakter účinkový: Voda stoupla, takže nám natekla do sklepa.

+2 /-0 | 18.01.2022 23:03

ciki333

Odpověď: Jedná se o vcelku složitou problematiku tzv. „korelativ“ (korelativních výrazů), která doposud není zcela uspokojivě popsána. Poměrně rozsáhlou kapitolu věnoval korelativům ve své Česko-německé srovnávací gramatice František Štícha. Spojky proto, že a  protože jsou zde rozlišeny významově: „souvětí s korelativem proto, že je vždy toliko odpovědí na potenciální otázku po důvodu realizace děje (stavu), tedy na otázku proč k něčemu došlo. Souvětí se spojkou protože se užívá také tehdy, jestliže celé souvětí poskytuje novou informaci.“ Tento rozdíl Štícha vysvětluje na příkladu věty Pomohl jí, protože ji měl rád, která může mít dva významy:  

+2 /-0 | 18.01.2022 23:02

ciki333

Dotaz: Mám poměrně velký problém rozlišit používání „protože“ a „proto, že“, (podobně „takže“ a „tak, že“). Domnívám se, že jedno uvozuje věty příčinné, druhé účelové, ale nějak se mi nedaří odlišit jedno od druhého. Můžete mi to prosím objasnit, případně doložit názornými příklady?

+2 /-1 | 18.01.2022 23:01

ciki333

Petr Koutný 18.01.2022 21:53

"Já jsem čekal" Nejsi, já jsem Čekal. Jinak jste všichni pitomí jak troky. Možné je obojí. Jak "proto, že"

tak i "protože" viz:

https://ujc.avcr.cz/jazykova-poradna/dotazy/0021.html

 

+2 /-1 | 18.01.2022 22:58

rohlíkpuklej
Nerozumím jazyku vaše ho kmene ho :-),Magnus už druhé zaváhání, první bylo f prvním kole ho :-). Ta TEČKA tam to je piha na bradě :-).
+2 /-0 | 18.01.2022 22:31

Cnc-profi
Ked uz opravujeme, tak opravte aj druhu tabulku (turnaj Challengers), kde je posunuty prvy riadok...
+0 /-0 | 18.01.2022 22:14

Petr Koutný

První ve mě hrklo, kde mám špatně y- i. Pak mi může klávesnice prohodit písmenka a překlep a pak jsem začal řešit slovíčko protože a proto že. Nakonec jsem rád, že to byly dvě čárky. Samozřejmě jsem ty čárky opravil a snad je vše tak, jak má být. Díky...

+1 /-0 | 18.01.2022 22:06

Petr Koutný

Díky DP - ty čárky jsem opravil. Vlastně i díky komentářům jsme to trochu zlepšili. Díky. 

+2 /-0 | 18.01.2022 22:03

Petr Koutný

Já jsem čekal nějakou bombu, něco jako ve videu, špatně vyslovím Jorden, asi jako Džorden a to chápu, to je špatně. Chybu uznám a pod videem se omluvím. Ale toto? Asi to jde rozlišit, ale čekal jsem opravdu něco horšího. Stále to čtu na netu a studuji a neumím říct, co je správně. Asi příště vynechám toto slovíčko ze slovníku, ale zaujalo mě to, jak málo stačí ke kritice, místo rady. Přesto díky. Petr 

+3 /-1 | 18.01.2022 21:53

xdavx x

Nick kraken je blb proto, že mekta blbosti.

Nick kraken je blb, protoze mekta blbosti,

Významový rozdíl je minimální.

https://alzbetavintrova.cz/protoze-nebo-proto-ze/

To je tak, kdyz si nekdo ma potrebu lecit mindraky. A jeste psat, ze je toho moc. Co tohle musi byt za ubozaka...

+4 /-7 | 18.01.2022 21:50

Petr Koutný

Koukal jsem na to slovíčko, třeba tady: https://ujc.avcr.cz/jazykova-poradna/dotazy/0021.html

 a nepžipadá mi to zrovna jako tak jednoznačné a tak kruté, abych tímto vraždil češtinu. Dokonce jsem ten výklad četl několikrát a jsem a nebo nejsem si jistý, že je to chyba? Možná ano, ale omlouvám se za to, že jsem čekal něco horšího.

+2 /-0 | 18.01.2022 21:48

Petr Koutný

Krake jsem hodně unavený a omlouvám se, za tento dotaz. Co mám tak strašně špatně napsáno? Rád to opravím, předem děkuji. 

+4 /-0 | 18.01.2022 20:57

kraken8
"Asi největším překvapením může být partie Magnuse Carlsena s Jordnem Foreestem. Ani ne tak protože, Magnus jen remizuje. Ale snad protože, Magnus nevidí lehkou (vyhrávající) variantu se ziskem figury. Jak je vlastně možné, že i mistr světa chybuje?" První odstavec a čeština ne že jen pláče, ale vy ji tady přímo vraždíte. Pane Koutný, tohle už je opravdu moc. Opravdu.
+7 /-7 | 18.01.2022 20:48