X. kolo muži: risk anebo zisk?

02.10.2010 11:43 | Šachová Olympiáda 2010

V předposledním kole se český výběr utkal s velmi silnou Arménií, dvojnásobným olympijským vítězem. Těsná prohra 1,5:2,5 asi nemusí mrzet, i když celková remíza 2:2 nebyla až tak daleko, jak se dočtete níže. Před posledním kol...

V předposledním kole se český výběr utkal s velmi silnou Arménií, dvojnásobným olympijským vítězem. Těsná prohra 1,5:2,5 asi nemusí mrzet, i když celková remíza 2:2 nebyla až tak daleko, jak se dočtete níže. Před posledním kolem, které se hraje zítra již od 7:00 našeho času, je tak český celek na 17. místě a utká se se zhruba stejně silnou Anglií. Případná výhra by mohla náš tým katapultovat na velmi lichotivou příčku. Desáté kolo naopak vyšlo Slovákům, kteří si smlsli na Bulharech, a to zvláště díky výhře Movsesjana nad Topalovem. I naši východní sousedé tak mohou nakonec dopadnout hodně dobře, k tomu musí v posledním porazit Rusko 4, což rozhodně není nereálné.

ČR - Arménie

Prohru českého týmu v 10. kole zařídil jeden z nejlepších světových hráčů Levon Aronjan, který porazil českou jedničku Davida Navaru.

Partie na třetí a čtvrté šachovnici skončily prakticky dřív než začali: Hráček se dohodnul na dělbě bodu v 18. a Babula dokonce již ve 13. tahu (přestože po více než dvou hodinách hry). Láznička černými celou dobu bránil mírně horší pozici a díky jeho vynikající technice obrany dokázal udržet remízu. Konečný výsledek tak měli v tu chvíli ve svých rukou borci na první šachovnici. Tak to alespoň vypadalo z pohledu nás, diváků. Kapitán Michal Konopka nám ovšem poslal důležitou poznámku k zápasu: "Byla to porážka, která nás velmi mrzí. Zápas jsme chtěli vyhrát... Viktor i Vlasta, hrající s černými figurami, překonali problémy, které před ně postavili soupeři a odremizovali. Objektivní byla i remíza Zbyňka. Odpovědnost na sebe vzal David, který odmítl za stavu 1:1 remízu (po tahu 24...Ve8) a pokoušel se o výhru. Záhy se ale ukázalo, že černá pozice je velmi pevná a na výhru začal hrát Aronian, který nakonec dotáhl zápas do vítězného konce." Nechci tady polemizovat nad tím, jak velký to byl risk, každopádně David nakonec podlehl, což znamenalo nejtěsnější prohru 1,5:2,5.

Sestava ČR - muži

Šachovnice Jméno a příjmení ELO 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 Počet b.
1. David Navara 2722 - 1 1 0,5 1 0,5 0 0,5 1 0 5,5/9
2. Viktor Láznička 2690 1 1 0 1 1 0,5 0,5 1 0 0,5 6,5/10
3. Zbyněk Hráček 2633 0,5 1 0,5 - 1 0 1 - 1 0,5 5,5/8
4. Jan Votava 2579 1 - 0 0,5 - 0,5 - 0 - - 2/5
5. Vlastimil Babula 2515 1 0,5 - 1 1 - 0,5 1 1 0,5 6,5/8
CELKEM 3,5 3,5 1,5 3 4 1,5 2 2,5 3 1,5

Komentované partie

Navara, David (2722) - Aronian, Levon (2783)
ČR - Arménie, 10. kolo
1.e4 e5 2.Jf3 Jc6 3.Sb5 a6 4.Sa4 Jf6 5.0-0 Se7 6.d3 b5 7.Sb3 d6 8.a4 Sd7 9.Sd2 b4 10.c3 0-0 11.Ve1 Vb8 12.Sc4 Dc8 13.d4 Ja5 14.Sf1 c5 15.cxb4 cxb4 16.Sg5 Bílý správně odmítá pěšce, po 16.dxe5 dxe5 17.Jxe5 by bylo velmi nepříjemné 17...Se6 s hrozbou Jb3, bílý by asi musel obětovat kvalitu po 18.Se3 Jb3 19.Jd2 Jxa1 20.Dxa1 Db7, ovšem dostatečnou kompenzaci by neměl. 16...h6 17.Sh4 exd4 18.Jbd2 To je dobrý tah, ale kdyby bílý věděl, co ho čeká, jistě by zahrál spíše 18.Jxd4 18...g5!?

19.e5!? David reaguje na malinko odvážný tah černého také trochu nečekaně. Po klidnějším 19.Sg3 Jh5 20.Vc1 Db7 21.Jxd4 Jxg3 22.hxg3 Sf6 23.J4b3 Jxb3 24.Dxb3 Vbc8= by vznikla vyrovnaná pozice, kde by měl bílý lepší pěšcovou strukturu, ale černý dvojici střelců. 19...gxh4 20.exf6 Sxf6 21.Je4 Sg7 22.Jxh4 Výsledkem výměnné operace je to, že bílý oslabil královské křídlo černého, na druhou stranu má černý dvojici střelců a stále i pěšce více. 22...Dd8 Zajímavé bylo také 22...Jc4, bílý dost dobře nemůže 23.Vc1 Jxb2! 24.Db3 Dd8 25.Dxb2 Dxh4 s jasně lepší pozicí černého.

23.g3?! Při vší úctě k Davidovi tento tah se mi pranic nelíbí a v podstatě se dá s nadsázkou označit jako rozhodující chyba, protože od tohoto momentu začne černý stát lépe a lépe a bílý proti tomu těžko bude moci něco udělat. Tahem g3 bílý sice vytváří domeček a "okno", ale střelec tak jako tak stojí na f1 výborně, na g3 už nemůže bílý jezdec z e4 (odkud by dál mohl jak na f5, tak na h5) a také je to tak trochu ztráta tempa. Po myslím si logickém 23.Dh5 by vznikla pozice s dobrou kompenzací bílého za obětovaného pěšce a s oboustrannými šancemi. 23...Vb6 24.Sd3 24.Jg2!? 24...Ve8 25.Df3 Ve5 Černý správně kryje důležité pole f5. 26.Df4 Se6 27.Vad1 Vc6 Bílé figury sice nestojí špatně, ale černý vše kryje a výhoda dvojice střelců a pěšce mu nadále zůstává. 28.Jf3 Vf5 29.Dh4 Jb7 30.Dxd8+ Jxd8 31.Se2 Další poněkud zvláštní tah, trochu lepší asi bylo 31.Jed2, i když bílá pozice už se nehraje nijak dobře. 31...Vd5 32.b3 Kf8 33.Jed2?! A to je poslední chyba, po které již opravdu nebude možné partii zachránit. V odporu mohl bílý pokračovat po 33.Sf1, přestoze černý už si může dovolit i tahy typu 33...Vc3!? 33...d3 34.Sf1 Vc3 35.Ve3 Jb7-+

Je jasné, že bílý černého d-pěšce zpátky nedobere. Výhru si již černý nenechal ujít. 36.Jc4 Vxb3 37.Jfd2 Vc3 38.Sg2 Sd4 39.Ve4 Jc5 40.Vh4 Sf6 41.Sxd5 Sxd5 42.Vxh6 Kg7 43.Je3 Se6 44.Vh5 b3 45.Jd5 Sxd5 46.Vxd5 b2 47.Jb1 Vc1 48.Vf1 Jxa4 49.Vxd6 Jc3 50.Jd2 Je4 Aronjan v této partii předvedl, že je hráčem, který by klidně mohl zápasit o titul mistra světa: David se dopustil jedné drobné nepřesnosti a Armén mu už nedal šanci tuto chybu napravit.
0-1

Partie k přehrání

Odkazy

Oficiální stránky
Výsledky - muži
Výsledky - ženy

Live na Chessbomb
Live na The Week in Chess
221x 5048x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (221) Aktualizovat
04.10.2010 09:30 | Autor neznámý

Gratulace našim. V první dvacítce jsme skončili

Potřebnou porci štěstíčka si vybraly naše basketbalistky

Myslím, že jsme mohli být spokojeni. A vždycky je lepší, když je předvedená hra ještě lepší než konečné umístění. A jestli jsme 15. nebo 20. je mi fakt úplně jedno! Myslím, že ani Slováci to neberou nijak prestižně, že skončili před náma. A přeju jim to, protože s nimi nikdo nepočítal. Každopádně společné česko-slovenské nebo spíš podle umístění slovensko-české družstvo by mohlo bojovat o příčky nejvyšší. Jinak výraz "tupá hra" (opak ostrá hra ) bych nebral jako urážku. Naši fotbalisti tak hrají pořád a v minulosti s ní slavili i úspěchy. Prostě styl hry se musí přizpůsobit mé herní síle a síle soupeře! Je-li tomu jinak, dopadá to většinou zle. Důkazem je Navarova partie v zápase s Arménií.. 

04.10.2010 08:28 | Autor neznámý

 Samozřejmě i při 14.kolech rozhoduje poslední,  jak píše Honza Hučín, ale náhoda již menší.

  Především naši neměli moc šancí dokázat kam patří, mezi 8. a 28.místem (s týmy se kterými by měli rovnoceně hrát) potkali jen 2 soupeře (jako u 14kol)

  Nechápu polemiku o Israeli. 3.místo zasloužené, pom. hodnocení zohledňuje násobek s jak silným soupeřem se hrálo a kolik se uhrálo. Nu a Maďaři, když se bavíme o pom. hodnocení, tak s nimi prohráli. Nikdo v 11 kolech neobehraje první desítku týmů.

  Znovu připomínám systém Drážďan, rozdělení na 2 poloviny a pak jdou silnější rychleji proto sobě.     

04.10.2010 06:43 | Autor neznámý

bolek: uvádím citaci anonyma plzenaka:

03.10.2010 11:59:05 | plzenak

 

"Tak Slováci se svou tupou hrou a štěstím na los skončí před náma "

Moje reakce na tento jeho příspěvek byla záměrně ostrá a navíc adresovaná JEMU. Očekával jsem totiž Vaší reakci na tuto drzost, leč Vám to zjevně nevadilo. Osočující výrazy by si měl odpustit především plzenak. Zatímco já jsem jen urazil anonyma, on urazil nejlepší šachisty Slovenska a to je trochu rozdíl. Je tedy s podivem, že zatímco jeho příspěvek je bez komentáře, já jsem kárán. Popravdě řečeno je ten jeho příspěvek doslova hnusný a doufám, že už si podobné výlevy odpustí.

03.10.2010 22:43 | Autor neznámý

Myslím, že jsme si tady "právem" :) vylili vztek na Izraeli, který vyklikařil 3. místo, ale to neznamená, že nemá výborné hráče nadto Emil Sutovský předvedl nejlepší perfo výkon ze všech. Takže byl lepší než drtič Čuky :)

Ad plzeňákův šťouch do Slováků: Tak to ses teda netrefil. Příště až budeš někoho kritizovat, měl bys mít lepší náhled než že sis všimnul několika rychlých remíz. Párkrát jsem sledoval krásný partie Slováků radši než rychlé remízy našich... a remíza s Čínou si myslím byla úplná paráda. A Bělorusko, tam teda Žigalko s Tetřevem hráli přímo parádně. Můžeme si stěžovat jen na Brazílii a Dánsko, kteréžto proklouzly před nás jaksi !omylem".

Maucta

03.10.2010 22:25 | Autor neznámý

Už toho moc nového do diskuse asi nepřinesu. Každopádně si myslím, že předvedená hra byla výborná, moc děkuju za skvělý zážitek a gratuluju. Že by Zbyňka a Vlastu nakoplo ME?

I kdyby se hrálo 14 kol, vždycky si bude po tom posledním někdo stěžovat, co by kdyby. Samozřejmě víc kol vliv náhody zmenší, ale pořád tam bude, tak to prostě je. A řekl bych, že zrovna my si stěžovat nemůžeme, se třemi z první desítky dle nasazení jsme prohráli, se dvěma z druhé desítky remizovali, umístění do 10. místa by bylo nezasloužené. (Samozřejmě, cenit sílu každého soupeře jednotlivě jen podle nasazení se nedá, ale dohromady to nějaký obrázek dává.)

Uhráli jsme víc "olympijských" bodů než leckdo před námi, ale zase kdyby se bodovalo postaru, chytli bychom víc silnějších soupeřů. Taky nám los místo Austrálie a Kanady mohl přihrát Španělsko, Chorvatsko, Slovensko... Ano, chtělo by to pátého špičkového hráče, ale Arménie odehrála 2.-11. kolo ve stejné sestavě.

Ještě k tomu posuzování síly soupeře podle nasazení. Měli byste ve 2. kole větší strach z Norska (se slavným Magnusem) než z "nějakého" Íránu? Asi ano. A podívejte se, kde ten "nějaký" Írán skončil, doceňme pořádně výsledek z 2. kola. Předběhlo nás Bělorusko, ale tak prostě mělo ještě lepší formu než my. Pro nás to ostuda není.

No a Izrael. Když nepočítám poslední kolo, porazil USA, Holanďany (3:1) a Maďary, remizoval s Francií, prohrál s Ruskem 3, to je 7 z 10 zápasových bodů proti silným soupeřům. Že pomocné hodnocení nahnal na těch slabých? Tak si zkuste jen tak porazit Peruánce s třemi GM 3,5:0,5.

Je mi líto, že na další vrcholnou akci družstev si budu muset počkat nejmíň rok ;)

03.10.2010 22:00 | Autor neznámý

Složení mužské reprezentace na prvních 2 šachovnicích je jasné, ale čas neúprosně letí a Zbyněk Hráček též nebude hrát věčně... Ještě nějaký ten zápas za ČR hrát bude, ale kdo bude jeho nástupcem a doplní tak sestavu?
Možná by chtělo zapojovat více mladé hráče, něco podobného jako to udělali Bulhaři s Berbatovem, který má budoucnost na příštích 30 let..

03.10.2010 21:43 | Autor neznámý

diagnóza, postarším zp. diagnosa, z řec. διαγνώσις  čili dia-gnósis, roz-poznání, rozlišení, vyšetření) znamená:

  • soustavné hledání příčin nějakého obvykle nežádoucího stavu, nemoci, poruchy, poškození;
  • určení a klasifikace těchto příčin

Slova se uživá zejména v medicíně.

03.10.2010 21:36 | Autor neznámý

Tak já nevím, jestli Votava zklamal, co jste od něj proboha čekali? Vždyť už šachy nehraje profesionálně a hrát takhle těžký turnaj, to je něco jiného než hrát o víkendech ligu proti soupeřům, které věsměs zná a příprava na ně není tak těžká. Mimo to když hrál na olympiádě posledně, taky to za moc nestálo. To je skoro jako kdyby hrál Oral, který už taky nehraje. Prostě hrajeme s tím, co máme, Štočkovi to minule taky nešlo, moc dalších kloudných hráčů nemáme.

03.10.2010 21:13 | Autor neznámý

Já si na los nestěžuji. Jsem rád, že jsme chytli atraktivní soupeře, po celou olympiádu jsem měl otevřených 10-12 oken a přepínal a byl to pro mě obrovský svátek a zážitek "vidět" nejlepší šachisty světa v týmové soutěži, i když jen online :) ! No ale zpět k dnešku – byl to mnohem zajímavější zápas než třeba s Arménií nebo na druhou stranu s Mexikem, napínavý až do konce.

03.10.2010 21:10 | Autor neznámý

Tých pár krátkych, veľmajstrovských remíz sa odohralo na našich prvých dvoch doskách. Netrúfol by som si ich veľmi kritizovať. Sergej aj Ľuboš odohrali komplet 11 partií, nášmu náhradníkovi sa nedarilo. Ak je u Sergeja rýchla remíza s Van Welym či Žigalkom predpokladom, aby potom vládal napr. zarezať Topalova - to beriem. A kárať 53-ročného Ľuba na 2. doske za občasnú oddychovejšiu remízu už vôbec nemôžem, neúnavná bojovnosť svedčí mladým ... a Korčnému. :)

 

03.10.2010 20:37 | Autor neznámý

No,Bolku,Jirky Kadlece bych se zastal, jsou situace, že když řekneš někomu, že je idiot, tak to není nadávka , ale diagnoza  .. Na hodnocení naší účasti jsou tu povolanější , jen jsem si vzpomněl na polemiku třeba s Pavlem Chrzem - ano,měli jsme Elově silné družstvo , já jako kapitán družstva ale vždy bral v potaz , jak kdo umí hrát "pro" družstvo. To ne každý umí..Škoda některých , co nemají zájem reprezentovat...Ale oproti Drážďanům to byl u našich velký kvalitativní skok ve hře . Jednou to vyjde - viz basketbalistky . Souhlasím , ještě jeden s Elem k 2650 - 2700 by se do party  hodil ...

03.10.2010 20:09 | Autor neznámý

No, myslím že není nic hroznýho říct o někom, že hrál tupě a rozhodně to není důvod hned být na někoho naštvaný. Při fotbalu lidi řvou horší věci. Z mého pohledu byl největší nespravedlností pravidel ten hodně podezřelý losovací systém. Jak je možné, že jsme hráli v posledním kole s Angličany (12. nasazený tým) a právě např. Slovensko dostalo 52. nasazené Rusko 4. Možná že poslední kolo nasazoval Kirsan ručně...

03.10.2010 19:38 | Autor neznámý

Jirka Kadlec: prosím Vás, vynechávejte osočující výrazy. díky

03.10.2010 18:34 | Autor neznámý

ad nvmea: Ano, máte naprostou pravdu, jakmile něco změníme v historii, může být od té chvíle vše jinak. Opravdu by usilovali o výhru, otázkou jak úspěšně.
   Já se jen matematicky (při shodném výsledku Ukrajiny) podíval přímo na swiss-soubor, "zremizoval" výsledek Svidlera a Ukrajina opravdu klesla na 2.místo (jinak to při složitém výpočtu pom.hodn. nejde snad ani udělat).
  Stejně tak při případném našem vítězství 2,5 by ČR byla dvanáctá.  

03.10.2010 18:24 | Autor neznámý

plzenak: Jseš jen anonym sedící u počítače. Chytrost sama, je ti vše jasné. Napsat o slovenských velmistrech, že hrají tupě, může nepochybně jen idiot. Vypni počítač a máš možnost, gumáku! Třeba pojedeš na příští olympiádu! Ale než se tak stane, tak važ slova, nebo prostě drž zobák!

03.10.2010 17:46 | Autor neznámý

Slovensku gratulace, ale těch moc rychlých remíz na prvních deskách mě taky moc netěšilo, takže výraz "tupá hra" bych toleroval. Důležitý je výsledek a ten je lepší než u ČR, no a? Švýcar nebude nikdy úplně objektivní - zvláště v pořadí třeba od 5.-6. místa dál.

03.10.2010 17:13 | Autor neznámý

Pavel Ch: pokud se nepletu tak to Ukrajinci dali za remis přesně poté co Svidler prohrál - v tu dobu mohl Kramnik už jen vyrovnat. Jinak by ještě hráli Eljanov a Efimenko dál a nějaké šance na výhru tam rozhodně měly.

03.10.2010 16:57 | Autor neznámý

Pán plzeňák očividne neznáša tzv. nespravodlivosť Openov. Ale ponižovať kvôli tomu (BTW výborné) výkony "akejsi Brazílie a Slovenska," necharakterizuje ani Brazíliu, ani Slovensko, ale len a len plzeňáka. Samozrejme, že české mužstvo podalo výkon lepší, než má umiestnenie. Keby sa počítalo po starom (skóre), boli by hádam aj v desiatke. Možno kritzovať pravidlá, ale sú pre všetkých rovnaké. A šťastie k športu tiež patrí.

 

03.10.2010 16:53 | Autor neznámý

No jo,jsou to jenom šachy,hlavně aby se holky poučily.

03.10.2010 16:12 | Autor neznámý

vyhrať s bulharskom, remizovať s čínou, a prehrať dohromady len 4 partie, to nie je tupá hra, pán plzeňák...

03.10.2010 15:48 | Autor neznámý

Zato ty dámy ...

Přiznám se, že jsem nečekal žádné zázraky, ale takový výbuch? Začátek dobrý, ale po senzační výhře nad Arméniií se všechno začalo sypat. Holkám nevycházelo vůbec nic, kupily jednu chybu na druhou. Nevzpamatovaly se v podstatě až do konce olympiády. No nedá se nic dělat, holky si budou muset i s kapitánem někde sednout a rozebrat si to. Příště již budou mít více zkušeností, snad to zvládnou lépe - horší už to snad být nemůže 

03.10.2010 15:40 | Autor neznámý

Ano, myslím že s výkonem mužské reprentace můžeme být spokojeni. Výsledné umístění sice asi není úplně podle našich představ, ale za předvené výkony se naši hráči rozhodně nemusí stydět. Čtveřice Navara, Láznička, Hráček a Babula předváděla vesměs velmi pohlednou hru, dokázali uspět i proti velmi kvalitním hráčům. Sice se sem tam vyskytl nějaký výpadek, ale celkově lze výkony všech čtyř označit za velmi solidní. Jen škoda, že se s formou nepotkal Honza Votava, pokud by se přidal i on, první desítka konečného pořadí by byla téměř jistotou  

03.10.2010 15:03 | Autor neznámý

Předvedený výkon mužské reprezentace byl velmi solidní...
Škoda, že v mužské reprezentaci nehráli Jiří Šťoček, Tomáš Oral nebo Tomáš Polák, sestava by byla o něco málo silnější...
Bohužel se ženám Olympiáda moc nepovedla  ... Neúčast Jany Jackové je znát...
To je stejné, jako kdyby muži hráli bez Davida Navary ...

Zajímavý tah do budoucna udělali Bulhaři, když do nominace povolali Berbatova, kterému je teprve 14 let ( elo 2461 ) a v šachovém růstu mu to určitě jenom pomůže ...
 

03.10.2010 14:51 | Autor neznámý

Izrael měl kliku nejen na los, ale i na "spolupráci" soupeřů ze silných týmů. Judit Polgárová si právě proti Izraeli vybrala vyloženě slabší chvilku a to, co předvedl Kamský už v zahájení, když s Izraelem hráli Američani, to se na téhle úrovni hned tak nevidí, přičemž jeho rychlá prohra ten zápas velmi výrazně ovlivnila. Ale trocha štěstí ke sportu a k úspěchu v něm patří skoro vždycky, zvlášť při takové vyrovnanosti konkurence.

03.10.2010 14:46 | Autor neznámý

Výkon celkově odpovídá tak asi 10. místu. Hráči za herní systém nemohou a proto jim patří gratulace. David na 1. desce 12. perfo 2730, Viktor na 2. desce 9. perfo 2723, Zbyněk na 3. desce 11. perfo 2648, a Vlasta na 5.desce 3. perfo 2668.

03.10.2010 14:28 | Autor neznámý

  Rusové to nakonec mohli dotáhnout na zlato, stačilo, aby Svidler bílými neprohrál a vyfoukli by ho Ukrajině.
  Karjakin je teď  v pozici, myslím, že Slovenského, hokejisty, jako přestoupil do lepšího klubu a ve finále NHL jeho nový klub prohrál s tím předcházejícím. 
  O to větší úspěch pro Ivančuka a spol., že dokázali bez Karjakina, který proti nim teď bojuje za domácí. 
  

03.10.2010 14:15 | Autor neznámý

Opravdu porovnávat body ve švýcarském systému je zcestné (a ani 14 kol by v tom nic neřešilo, vždycky to bude konvergovat k 50ti procentům). Rozhodující pro hodnocení výkonu je perfo, a to měli všichni naši velmi dobré.

Jinak gratulace Ukrajině, letos byli o parník nejlepší

03.10.2010 14:04 | Autor neznámý

Stačí porovnat perfo našich a nekterých týmů nad námi. Je jasně vidět, že jsme měli skončit výš. Já jsem s našima letos velmi spokojen.

03.10.2010 13:41 | Autor neznámý

bohužel u I zraele nevypovídá pomocné hodnocení o síle soupeřů ale o tom, kolik slabších týmů dokázali porazit výrazným rozdílem a které se nakonec prokousali třeba až k 11-13. bodům.. to pomocné hodnocení při takovém rozptylu kvalit jednotlivých družstev je dost problematické. Možná by stálo za to udělat několik skupin dle kvality, skupiny A.B,C po padesáti a pak by stačilo i devět kol. Navíc by mohlo postupovat i sestupovat deset družstev a houby by se stalo. Takhle můžem říct jen, že si naši dobře zahráli a hráli parádně, ale namísto 6. místa budou asi tak dvacátí...

03.10.2010 13:24 | Autor neznámý

Výsledek našich je čistej průměr...ani špatný ani dobrý...rozhodovali maličkosti...ale líbilo se mi že všichni bojovali a hráli zápasy na výhru...

Izrael si bronz zasloužil..nevím proč píšete že měl lehkej los,když to není pravda...těžší los než Izrael mělo jenom Rusko a Ukrajina...stačí se podívat na pomocný hodnocení..

03.10.2010 13:23 | Autor neznámý

já myslím,že jednodušší by bylo mít ještě jednoho hráče světové extratřídy a můžeme myslet na medaile

03.10.2010 13:17 | Autor neznámý

Jak vidno, klasická taktika v daném systému přes dobrou hru často nevede k úspěchu - navrhuji proto postupovat následovně: první dvě kola (outsideři) vyhrát, následně dvě kola úmyslně prohrát, což zajistí na několik dalších kol slabé až velmi slabé soupeře  - s trochou štěstí tak narazíme na silného soupeře až v posledním kole - tento duel pak bude třeba vyhrát, což zajístí velmi kvalitní výsledek. Pokud bychom v průběju turnaje doháněli silnou skupinu, je možno některé utkání takticky remizovat. Vypadá to sice ohavně, je to ovšem daleko jednodušší způsob, jak se propracovat k takovým 15-16 bodům a vysokým příčkám v celkovém pořadí, než na to jít tradičně od utkání k utkání. Samozřejmě k medaili se tímto způsobem propracovat nedá, ale lichotivá pozice kolem 10.místa by nemusela být problém. I tento návrh ukazuje na problematičnost používaného systému  

03.10.2010 12:55 | Autor neznámý

Ládiku neplacejte nesmysly, diky

03.10.2010 12:54 | Autor neznámý

SKA, jedine snad v casovce prehledl 24..Db7 25.bxa5 Sh1 26.Se4 Dxe4 27.Dg3 a v te rychlosti je vyrovnany material, ale pozice uplne vyhrana

03.10.2010 12:52 | Autor neznámý

hrát dobře je za 3-tedy průměrně,pane Svatoš,prostě hrůza,koukněte za chvíli kolikátý jsme,kolikátý jsme měli být podle nasazení a kdo je před námi  !!! slovensko,brazílie dánsko estonsko a skoro i peru

03.10.2010 12:32 | Autor neznámý

Nakamura bude hrát do zítřka. 

03.10.2010 12:30 | Autor neznámý

Bílý také může zkusit podpořit jezdcův skok věží: 49...Vh2 50.Vg5 Vxc2 51.Jh5 a nyní se zdá, že po 51...Vc7 (možná i 51...Vc4) by černý měl pozici udržet - např. 51...Vc7 52.Kf6 Vc4 53.Vg7+ Kc6 54.Ve7 Sf3! 55.Vxe6+ Kc5! s remízou - buď padne bílý jezdec (věžovka po 56.Kg5 Sxh5 57.Kxh5 Vxf4 je remis) nebo pěšec f4   

03.10.2010 12:25 | Autor neznámý

Já jsem právě koukal na ten SB ve kterém má Gruzie velký náskok. Uvidíme. 

03.10.2010 12:23 | Autor neznámý

Jestli teda rozhoduje skore. Ale oni to možná nějak motaj složitěji¨, kdo se v tom má vyznat.

03.10.2010 12:21 | Autor neznámý

No jestli se nepletu, tak bronz u žen bere Kuba, no to je teda rána.

03.10.2010 12:18 | Autor neznámý

U žen medaile asi takto - Rusko 1, Čína, Gruzie 

03.10.2010 12:18 | Autor neznámý

To Honza73 & magdalenka: Ano, 11 kol je málo. Ale že by si to Izrael vůbec nezasloužil, to bych zase tak odvážně netvrdil. Porazili 3 papírově silnější družstva, což třeba našim alespoň 1 podobná výhra chybí. Ale hodně jim určitě pomohlo, že Ukrajině stačila remíza v posledním kole.

Jinak mně osobně se trochu stýská i po dřívějším olympijském bodování (i když pro něj by byl nezbytný delší turnaj). Těch zápasů 2,5:1,5 při 3 remízách - stejně jako remíz do 20 tahů - mi při současném systému přijde až moc.

A jinak blahopřeju našim klukům za velice bojovný výkon - bylo se rozhodně na co dívat.

03.10.2010 12:15 | Autor neznámý

Mimochodem zajimavy by bylo co viděl hráček proti tomu 24.-Db7, nám se to zdá sice jako relativně jasný tah prostě figuru dostanu zpět na e4 a k tomu hru, ale tam musel něco vidět co hráč co se na to koukne okem v bleskovce a bez většího přemýšlení tam uhne dámou na b7 vrazí  nevidí. Aspoň se přiučíme z velkého boje všichni. Jinak díky našim za napínavé partie !!!

03.10.2010 12:14 | Autor neznámý

Vypadá to že Ázerbajdžánu k lepšímu umístění také chyběl právě ten jeden hráč - Gashimov. 

03.10.2010 12:11 | Autor neznámý

 plzenak: comp ale v těhle koncovkách nevidí nic ... 

03.10.2010 12:08 | Autor neznámý

Technická pozámka: prohrané je to pravděpodobně již od chvíle, kdy Zbyněk dopustil úder 50.Jh5; měl se vykašlat na pika c2 a hrát 49...Vh2, aby se bílý k onomu úderu nedostal. Bílý to sice může zkusit druhou stranou - 49...Vh2 50.c4 Sxc4 51.Je4, jenže černý se zachrání po 51...Vh4 52.Jf6+ Kc6! 53.Vg4 Vxg4 54.Jxg4 Kc5! s převodem krále na e4 a remízou. Aspoň comp nevidí žádný způsob, jak by bílý mohl prorazit, a to je už na poměrně slušné hloubce

03.10.2010 12:08 | Autor neznámý

Ano, mohlo zůstat 14 kol, Izrael si být tak vysoko nezaslouží a myslím, že právě naši na to měli, aby se vešli do desítky. Mladí dravci vepředu se nikoho nezalekli a "starší" vzadu odehráli na co měli. Škoda jen, že nám chybí ještě 1 kvalitní hráč.

03.10.2010 12:04 | Autor neznámý

Evička vyhrála! 

03.10.2010 12:04 | Autor neznámý

2-2, škoda, ovšem stejně zahráli letos muži dobře, všechna čest.

03.10.2010 12:03 | Autor neznámý

USA - Kuba ještě hrají všechny partie :) . 

03.10.2010 12:03 | Autor neznámý

Jojo, chlapi zahráli dobře a já jim tleskám

03.10.2010 12:02 | Autor neznámý

Jedenáctikolovej švejcar na olympiádě je bejkovina. Takhle těm ruskejm internacionálům, který si říkaj Izrael, stačilo splichtit s Indonésií a dostat klepec od Ruska 3, aby si porážením salátů a temízou s Ukrajinou došli pro medajli. Tohle by se při starejch dobrejch 14 kolech stát nemohlo.

03.10.2010 12:02 | Autor neznámý

Za Hráčka zajímavá možnost byla 39.-Va1, pak se to bohužel pořád nějak víceméně zhoršovalo. Každopádně to bylo šancovní. No tak skončí naši přesně jak byli nasazeni či lépe ?

03.10.2010 12:02 | Autor neznámý

Bravo Viktor! "Dnešní výhru Vám, pane Lázničko, upřímně přeji! Takhle mají vypadat olympijské šachy  ". Trochu škoda té prohry na třetí (bo jen remi na první) hází stín smutku na dnešní Viktorovu spanilou jízdu. Ale celkově, z nějakých 150 týmů se za umístění kolem dvacítky (?) myslím vůbec není zač stydět. Díky hoši

 

03.10.2010 12:01 | Autor neznámý

Smůla, ale i tak vystoupení našich bylo skvělé. Kluci gratuluji!!! Škoda, že nechce reprezentovat Jirka Štoček, kdyby se střídal s Vlastikem tak by rozhodně uhrál mnohem více než Votava a team by se vešel do desítky.

03.10.2010 12:01 | Autor neznámý

  Ženy : Rusko 1 přeci jen béčko porazilo.

Jak  jsem psal, nedovolí si jim nechat zisk medaile.  Ale moje obava, že rozhodne nadšení, se ukázala lichá, kvalita je kvalita.

03.10.2010 11:59 | Autor neznámý

Skoda, myslim, ze Zbynka bude hodne mrzet ta hrubice ve 24. tahu, kdy mohl lehce vyhrat.Ale i tak diky za super zazitek

03.10.2010 11:59 | Autor neznámý

Re 03.10.2010 11:43:43 | HonzaSvatoš:

To neříkej nahlas, tady jsou někteří jedinci na slovo remíza alergičtí, jejich představa je, že člověk by měl každou pozici lámat přes koleno "v zájmu družstva" (i když to vůbec v zájmu družstva není).

03.10.2010 11:59 | Autor neznámý

Tak Slováci se svou tupou hrou a štěstím na los skončí před náma

03.10.2010 11:58 | Autor neznámý

HH, kdyz pujdes na c8 tak vychazi Vxa2

03.10.2010 11:57 | Autor neznámý

stejny motiv se ted stal v partii

03.10.2010 11:57 | Autor neznámý

... a když půjdu na c8, tak Va4 a Jg7 nevychází? bohužel to přišlo i v partii :-(

03.10.2010 11:56 | Autor neznámý

 no nevím, nevím, vypadá to, že Hráček prohraje ... 

03.10.2010 11:55 | Autor neznámý

HH, jenze kdyz pujdes Kd8 , tak po Va4 a Jg7 ztratis pika a prohrajes

03.10.2010 11:55 | Autor neznámý

k.o. bohužel 

03.10.2010 11:54 | Autor neznámý

Kéž by to tak bylo, zkončili by jsme cekově cca 9?, což by bylo krásné.

03.10.2010 11:54 | Autor neznámý

...: aha už to vidím, ale pořád myslím, že to jde udržet, vždyť může střelcem uhnout ne?

03.10.2010 11:53 | Autor neznámý

Přesně tak, je to pořád remis. Doufám, že dostanem další varianty od ..., jak yb měl bílý vyhrát... 

03.10.2010 11:51 | Autor neznámý

Podle mě je to tupá remis. To by bílej musel sebrat Pe6 a udržet svoje oba piky, aby měl šanci vyhrát.

03.10.2010 11:51 | Autor neznámý

...: cože?

03.10.2010 11:50 | Autor neznámý

hlavně si nenechat sebrat střelce věží teď  vstříc prohrané koncovce!!! to se dá udržet jen výjimečně, ale to snad Zbyňda ví... Sb3... 

03.10.2010 11:50 | Autor neznámý

po Va7+ jdu králem na d8 a po Vxa2 Vxa2 Kxe6 Ke8 je to podle sestikamenovek remis

03.10.2010 11:50 | Autor neznámý

aha

03.10.2010 11:49 | Autor neznámý

... - myslím zápasouvou s Arménií 

03.10.2010 11:48 | Autor neznámý

... fakt :-( 

03.10.2010 11:48 | Autor neznámý

HonzaSvatoš:ale vemte si to takhle, sice by jsme měli bod navíc po minulém kole, ale kdo ví jakého soupeře by jsme dostali teď? třeba by jsme to prohráli a teď možná vyhrajem, to nikdo neví. Já bych mu to nevyčítal.

03.10.2010 11:48 | Autor neznámý

Tempus:  Taky si myslím, že to Zbyněk udrží.  A rád bych slyšel zdůvodnění od pesimistů, jak by mohl prohrát? 

03.10.2010 11:48 | Autor neznámý

Honza73 ... u nás říkáme té koncovce V+J proti V :) a taky by to prohrát neměl... ještě bohužel to není uplně jasné 

03.10.2010 11:48 | Autor neznámý

nvmea - jak nic neresila?

03.10.2010 11:47 | Autor neznámý

Je to uplne prohrane.Va7+, Kc8 Vxa2 a konec

03.10.2010 11:46 | Autor neznámý

Remíza by asi stejně nic neřešila. 

03.10.2010 11:46 | Autor neznámý

HS V dobe nabidky remizi stal Viktor spatne a Vlasta taky, bylo nepravdepodobne, ze oba udrzi.David musel hrat dal.

03.10.2010 11:45 | Autor neznámý

udži to zbyněk? mě to tak tragické nepřijde

03.10.2010 11:45 | Autor neznámý

Sa2 a prohru nedokážu nalézt 

03.10.2010 11:43 | Autor neznámý

Dobrý bod s vyhlídkou na dva, Viktorova partie lahůdková. Za to u holek holé neštěstí.

Vím, že nebudu s tímto názorem populární, ale: pokud dostal David od Aronjana po Ve8 nabídku remízy, měl ji vzít. Bylo by to nakonec 2-2 a cenná, vybojovaná zápasová remíza se silným soupeřem. Co kdo čekal? Že se Aronjan zblázní?

03.10.2010 11:43 | Autor neznámý

Jestli se podaří vyměnit Pc2 za Pf7, tak by z toho nakonec mělo vzejít nejhůř R+J proti R, což by Zbyněk prohrát neměl.

03.10.2010 11:42 | Autor neznámý

 No 50.Jh5 je silná hrozba ... 

03.10.2010 11:42 | Autor neznámý

Obavam se, ze Zbynek to udrzet nemuze

03.10.2010 11:41 | Autor neznámý

Tak ještě půlku a bude to velice pěkný výsledek :-) 

03.10.2010 11:40 | Autor neznámý

No tak snad aspoň Kulička dneska něco uhraje za holky, jinak děs a bída.

03.10.2010 11:39 | Autor neznámý

 Sakra ten Zbyňkův soupeř je otravnej... neví, že remíza řeší vše? Cch!

03.10.2010 11:38 | Autor neznámý

 na playchess mu jde čas

03.10.2010 11:37 | Autor neznámý

No na tu Zbyňkovu remízu bych si teda nevsadil...

03.10.2010 11:37 | Autor neznámý

 Short to ještě nevzdal ?

03.10.2010 11:35 | Autor neznámý

Aspoň že tak, bodík už je doma :-)

03.10.2010 11:34 | Autor neznámý

uf, Vlasta remis!!

03.10.2010 11:34 | Autor neznámý

aby si hráček nenechal dát mat

03.10.2010 11:31 | Autor neznámý

tak už to snad Babula zvládne

03.10.2010 11:31 | Autor neznámý

Taky to vidím na výhru 2,5/1,5 ale asi páni angláni čekají zda se někdo z kluků ještě nezblázní

03.10.2010 11:31 | Autor neznámý

Stále to vypadá, že by naši mohli vyhrát, Babula má remízu a Zbyněk se ještě zapotí, snad se zdárným koncem.

03.10.2010 11:29 | Autor neznámý

Vyhrajem 2,5:1,5 :-) 

03.10.2010 11:21 | Autor neznámý

tak nic, už se mi to rozjelo a pozice se jaksizměnili :D

03.10.2010 11:20 | Autor neznámý

bojím,bojm,že to neudrží ani Babula

03.10.2010 11:19 | Autor neznámý

paul, to já bych to tipnul opačně .(

03.10.2010 11:18 | Autor neznámý

Bohužel to vidím na 2:2, Babula remis, Hráček 0

03.10.2010 11:17 | Autor neznámý

miculin: no jo :( nevím o kolik, ale byl to podle mě lepší tah než co se zahrálo :( takto se to jenom víc otevře

03.10.2010 11:16 | Autor neznámý

převod černého krále na f5 nevěstí nic dobrého

03.10.2010 11:13 | Autor neznámý

já bych to tak optimisticky neviděl

03.10.2010 11:13 | Autor neznámý

ale Vlasta tu remis asi moc nechce :( po f3 to černý nemoh hrát na výhru nijak :-( 

03.10.2010 11:13 | Autor neznámý

taky se vám sekl online na chessbombu?

03.10.2010 11:09 | Autor neznámý

Opticky bych řekl, že Vlasta by měl půlku udržet. On ten střelec proti koni v takovéhle koncovce není nic moc. Nevím, kak by černý mohl králem proniknout do bílé pozice a bez toho to nepůjde.

03.10.2010 11:05 | Autor neznámý

jak to s našima vypadá, Viktor je výhraný a David remizoval,co zadní šachovnice?

03.10.2010 11:05 | Autor neznámý

Zbyňkovo 41...h5 je pěkný úder, věřím, že to udrží...ale Vlasta stojí dost nahnutě.

03.10.2010 11:04 | Autor neznámý

oprava... Vlasta remis :-) jdeme slavit  

03.10.2010 11:03 | Autor neznámý

 Babula vypadá na remízu ...

03.10.2010 10:59 | Autor neznámý

David remíza, ok. Stále vedeme 1,5:0,5

03.10.2010 10:57 | Autor neznámý

Israel měl prostě štěstí. Když vytkneme jen 2 věci - nehráli s Ruskem 1/2 a v posledním kole v dané situaci už Ukrajině stačila remíza. 

03.10.2010 10:57 | Autor neznámý

miculin: no taky to tak vidím

03.10.2010 10:56 | Autor neznámý

Zbyněk remis, David remis.... ale Vlasta

 

03.10.2010 10:55 | Autor neznámý

Davidova pozice je remiza

03.10.2010 10:51 | Autor neznámý

Israel si medaile zaslouží(ačkoli jako stát je nemám rád),uhráli si to ,ttak proč ne?

 

03.10.2010 10:46 | Autor neznámý

Israel si medaili dle mě "nezaslouží" (ačkoli je jako stát mám rád). Těch více kol asi stojí za zamyšlení. 

03.10.2010 10:43 | Autor neznámý

bolek: Já bych řekl ne horší, ale prohrané. Mám obdiv vůči Davidově bojovnosti, ale vypadá to, že risk opět nebude zisk.

03.10.2010 10:42 | Autor neznámý

Hráček to nějak pokazil

 

03.10.2010 10:39 | Autor neznámý

A nějak se to kazí :(

03.10.2010 10:39 | Autor neznámý

Tak časovky to začínají nějak obracet. Je dobře, že vedeme 1:0, nalezli jsme nejslabší článek Shorta, ale aby to stačilo. Všechny tři zbylé pozice jsou asi trochu horší.

03.10.2010 10:36 | Autor neznámý

Vuorin.protoze ho ma na sachovnici uz jenom Babula, ale Jones mu ho nemuze vzit.Zatim

03.10.2010 10:36 | Autor neznámý

 Rusko 1 údajně 2:2 a má stříbro

03.10.2010 10:35 | Autor neznámý

Bolek: no jo no, chce dát koně na h3 a nikdo ho pořád a pořád neposlat:-))

03.10.2010 10:30 | Autor neznámý

Tak Short by to možná změnil na "holanďany" a čeká až mu někdo podá z vedlejší šachovnice nějakou figurku

03.10.2010 10:28 | Autor neznámý

 Jak to vypadá se Zbyňkem , spadnul na čas ??

03.10.2010 10:25 | Autor neznámý

takze Ukrajina vyhraje celou Olympiadu

03.10.2010 10:25 | Autor neznámý

Španělé stejně jako na ME sebrali Rusům šance na vítězství :) . 

03.10.2010 10:23 | Autor neznámý

Rusko prohrava se Spanelskem 2-1

03.10.2010 10:23 | Autor neznámý

 Ukrajina - Izrael 2:2 

03.10.2010 10:23 | Autor neznámý

Bolek, jasne, ale tohle je dvojtazka

03.10.2010 10:21 | Autor neznámý

No děvčátka tomu teda dávaj. Dopoledne asi hrát nemůžou.

03.10.2010 10:19 | Autor neznámý

Holky úplně v půlce turnaje ztratily hlavu, škoda, ale tenhle tým má před sebou ještě spoustu olympiád...

03.10.2010 10:18 | Autor neznámý

... s málem času nemusí, to se hraje jinak

03.10.2010 10:17 | Autor neznámý

Tak u holek bohužel znovu musím nahodit

03.10.2010 10:17 | Autor neznámý

to pěšec: jen co se vrátí z kuřárny a WC

03.10.2010 10:16 | Autor neznámý

Skoda Zbynka.Db7 by hrac jeho kvalit mel videt

03.10.2010 10:16 | Autor neznámý

Short má dámu, tak to přece nebude vzdávat. :-D 

03.10.2010 10:12 | Autor neznámý

Ten Short to nemíní složit???

03.10.2010 10:11 | Autor neznámý

Viktor super!!! Dále to bude velmi napínavé.

03.10.2010 10:09 | Autor neznámý

hmm...nenasel:(

03.10.2010 10:08 | Autor neznámý

Hracek 24...Db7 a je konec-jen to najit

03.10.2010 10:04 | Autor neznámý

 Hm, ale na trojce se to nějak komplikuje ...

03.10.2010 10:00 | Autor neznámý

 Bravo Lázňa !

03.10.2010 09:59 | Autor neznámý

Katka prohrála :/ . 

03.10.2010 09:59 | Autor neznámý

Ano vyhrát 3,5 by si kluci rozhodně zasloužili, předvádějí tu výborné výkony a někdy to chtělo jen více štěstí

03.10.2010 09:55 | Autor neznámý

Nějakých 3,5:0,5 by vůbec nebylo od věci :-)). Smekám před Viktorovým propočtem; poslední tři tahy tam vrazil a tempo...

03.10.2010 09:54 | Autor neznámý

Viktorův tah na branku je úžasný, je vidět to dravé mládí :-) snad tam pan Short nic nenajde!

03.10.2010 09:54 | Autor neznámý

no Davidova pozice se mi nelíbí každým tahem víc.

03.10.2010 09:53 | Autor neznámý

Souhlasím Viktor výhra!

03.10.2010 09:50 | Autor neznámý

tak trofám si říct, že tohle už Viktor vyhraje

03.10.2010 09:50 | Autor neznámý

 p. Hráček to má v pohodě

03.10.2010 09:49 | Autor neznámý

Viktor uz je skoro uplne vyhranej

03.10.2010 09:45 | Autor neznámý

to vuorin: asi to je spíše pocitově, rozhodně si nemyslím, že S proti J má výhodu, tady to smrdí remízou nebo 0. Ale na druhou stranu sedí tam GM +2700, má v klidu čas a může něco ještě vymyslet.

Osobně bych to viděl co nejrychleji dát 1/2. Zbyněk vypadá lépe.

03.10.2010 09:44 | Autor neznámý

Vuorin-já někde napsal,že David stojí hůře  ? To snad ne? Tu koncovku vidím momentálně jako vyrovnanou,ale bude záležet na každém tahu,situace se může rychle obrátit na každou stranu..Viktora chválím za odvahu,ta obět dámy byla zajímavá, je zajímavá i pozice,jen vylepšit ten čas.Vlasta se mi též líbí.. Přeji chlapcům štěstí,jako měli včera naše basketbalistky ..

03.10.2010 09:43 | Autor neznámý

V mnohem větší časovce než Viktor je Jones a Zbyněk...

03.10.2010 09:41 | Autor neznámý

Já jsem vždy více věřil ve spolupráci střelce a věže než V+J. Takže se mi navzdory mírně pasívnější posici Davida zdá koncovka minimálně rovná.

03.10.2010 09:40 | Autor neznámý

 U Lázni se bojím, aby nespadl na čas.

03.10.2010 09:40 | Autor neznámý

No můj bleskový odhad Davidovy pozice jsem učinil po 19.tahu černého. Pak to bílý silně zjednodušil ve prospěch černého a už je to v pohodě. A u Vlasty si zase nejsem jistý tou pěšcovou strukturou, i když figurovou hru by měl mít bílý lepší.

03.10.2010 09:40 | Autor neznámý

 Tak u Davida se vyjasnilo, asi bude remíza.

03.10.2010 09:37 | Autor neznámý

Přemýšlím, na co to chce Viktor vyhrát. Má prostorovou převahu, ale musel by nějak procpat pěšce dopředu, a to se mi zatím zdá nereálné.

03.10.2010 09:34 | Autor neznámý

Potřeboval bych od některých zdejších diskutujících vysvětlit, proč stojí David hůř?:-))  Konkrétně od Bonda a Jandy...

03.10.2010 09:31 | Autor neznámý

na chessbomb stockfish mírně favorizuje čechy na všech deskách, Viktor dokonce vypadá přivyhraně.... uvidíme jak to dopadne, mě osobně to tak jasné není

03.10.2010 09:30 | Autor neznámý

Wittus, díky. Taky myslím, že to je v pohodě.

Zdeněk: jde, taky už to tam je. a teď dojde na slova Wittuse. Jaká byla ta výhoda bílého? Že by jí Admas během těch tří tahů prošustroval? 

03.10.2010 09:30 | Autor neznámý

Tak David se uvolnil, ale můj remízový odhad zůstává v platnosti.

03.10.2010 09:25 | Autor neznámý

David a trpět? Černý trpí když má figury na 8 řadě a třeba tu slabinku na d6, ale né, když mu figury hrajou. Nechápu.

03.10.2010 09:25 | Autor neznámý

Bolku,po náročném včerejšku v Polabinách nemusím vidět vše  . Nemám comp,ale nejde sebrat pika na d6? Vd8 nevychází pro odskok jezdce?

03.10.2010 09:24 | Autor neznámý

Zdravíčko. Takhle po ránu se mi tedy nelíbí nic. A mám problém pochopit, co se to na některých šachovnicích děje.

03.10.2010 09:24 | Autor neznámý

Ano, nenuťte ho chytráci do chaotických šachů. 

03.10.2010 09:23 | Autor neznámý

odhadoval bych, že David míří do výrazně lepší koncovky střelec proti jezdci

03.10.2010 09:22 | Autor neznámý

No David bude spíše trpět, takže by to měl hrát na remízu, ať už mu někteří chytráci z tohoto fóra budo radit cokoliv. Lázňa hraje v pohodě na výhru, 3.deska je remis a mítné obavy mám o 4., snad taky remis.

03.10.2010 09:19 | Autor neznámý

Jestli se nepletu, David může vzít na e4, odevzdat d6 a zamířit do rovné čtyřvěžovky. Nejspíš zkoumá, jak se tomu vyhnout, ale doufám, že si zachová chladnou hlavu a nebude příliš pokoušet osud.

03.10.2010 09:19 | Autor neznámý

Zdeněk: no zrovna o pozici jsem moc nemluvil . Jinak e4 není o nic silnější bod a černý má dvojku střelců.

03.10.2010 09:18 | Autor neznámý

 No rád bych se mýlil, ale Davídek to asi nemá moc dobrý. Souhlas s p. Jandou.

03.10.2010 09:13 | Autor neznámý

No,Bolku, u Davida je určitá slabinka na d6,a nevidím,jak by David mohl bez rizika svou pozici zesílit.Určitou šanci vidím u Vlasty. Pokud si mohu  zatipovat,vidím to tak na remizku..

03.10.2010 09:13 | Autor neznámý

Jen se bojím, co vyvede Viktor v časovce, už si do ní tradičně nabíhá

03.10.2010 09:13 | Autor neznámý

U Zbyňka probíhá soutěž, kdo udělá víc vyčkávacích tahů:)). Vlasta nestandartně, ale zajímavě, to samé Viktor.

03.10.2010 09:05 | Autor neznámý

Tak nikde nestojíme špatně, otázka je, jestli se podaří malé výhody dotáhnout. Každopádně klobouk dolů, jak se naši do nich pustili.

03.10.2010 08:52 | Autor neznámý

Adams to suší. Jestli přistoupil k partiim, že to bílými nějak uremizuje, tak to by nám mohlo hrát do karet. Věřím, že bude v partii ještě hodně trpět.

03.10.2010 08:51 | Autor neznámý

magdalenka: ten můj říká dobrý

03.10.2010 08:48 | Autor neznámý

Tak Olšarka skočila své soupeřce na špek

03.10.2010 08:43 | Autor neznámý

co říká propočet po Viktorovém e4?

03.10.2010 08:43 | Autor neznámý

Levon se dnes moc nenadřel :-O ... 

03.10.2010 08:42 | Autor neznámý

Zdravím všechny přátele, také ženy stojí dobře

03.10.2010 08:41 | Autor neznámý

Celkově to ale zatím vypadá nejasně...

03.10.2010 08:39 | Autor neznámý

Wow! Tak Lázňa to přiítvrdil, tipuju, že neprohtaje. David taky vypadá zatím v pohodě.

03.10.2010 08:36 | Autor neznámý

tak to by bylo fajn kdyby se potvrdilo :-)

03.10.2010 08:31 | Autor neznámý

 Doufám, že se dnes potvrdí, co o sobě rozhlašuje Short, že totiž v počítání není moc dobrý...

03.10.2010 08:25 | Autor neznámý

 Tak češi do toho! 

03.10.2010 08:22 | Autor neznámý

Laznička čaruje?

03.10.2010 08:21 | Autor neznámý

Laznickova pozice je velice zajimava....Podle fritzka 12 je to +1.09 :)

03.10.2010 08:18 | Autor neznámý

Dobré ráno,

bohužel to zatím nevidím pozitivně, 2,5b bude asi těžké urvat...

03.10.2010 08:13 | Autor neznámý

U Lázni se to přiostřílo. Po 18.Jxb5 se asi dočkáme větší materiální transformace

03.10.2010 08:13 | Autor neznámý

...ten Adams se s těmi střelci tedy napochoduje, nešlo by to nějak potrestat už ?!

03.10.2010 08:07 | Autor neznámý

Brýý ránko.

03.10.2010 08:02 | Autor neznámý

Dobrá ráno všem fandům šachu!!

03.10.2010 07:46 | Autor neznámý

proč je na 4. špatná pozice?

03.10.2010 07:37 | Autor neznámý

na čtverce pozice ... 

03.10.2010 07:37 | Autor neznámý

Češi do toho! Já to vidím tak, že Navara s Lázničkou vyhrají a Zbyňa s Vlastikem zapůlí, ikdyž Vlastik s bílými by mohl i vyhrát!

03.10.2010 07:12 | Autor neznámý

dvě sicilky černými, jeden volžáček a nejspíš nějaká teoretická katalánia... zatím nevidím, kde to vyhrajeme :D

 

03.10.2010 06:47 | Autor neznámý

...smajlíci se nezdařily, musí zabrat představivost, první vlajka Anglie, druhá naše

03.10.2010 06:46 | Autor neznámý

[url=http://www.celysvet.cz/smajlici-ke-stazeni-smajlik][img]http://www.celysvet.cz/skin/smile/s10803.gif[/img][/url]  1,5:2,5  [url=http://www.celysvet.cz/smajlici-ke-stazeni-smajlik][img]http://www.celysvet.cz/skin/smile/s10804.gif[/img][/url]

Pánové Navara, Láznička výhra. Třetí a čtvrtá deska si podělí prohru a remi. Tolik můj typ, at se daří!

02.10.2010 22:17 | Autor neznámý

Ať jsem bit, jen když se peru... No, jen doufám, že David nedostane z Aroniana komplex, protože pět porážek při dvou plichtách ze sedmi partií, to člověku zrovna sebevědomí nezvedne.

02.10.2010 22:10 | Autor neznámý

  V mužích nic není rozhodnuto, aneb :

DOŽENE OPĚT GELFAND LÍDRA K SLZÁM ? a DEN VELKÉ ODVETY ?

  Připomíná minulou olympiádu Drážďany:
Gelfand poráží Aroniana a tím Arménci prohrávají s  Israelí 1,5:2,5. Israel odsunuje  z prvního místa Arménce a sama na průběžné 1.místo vystoupá. Aronian končí s obličejem v dlaních, utěšuje ho Sargissian i celý tým. Naštěstí nebylo poslední kolo. V následujícím Ukrajina poráží Israel (Ivančuk bílými s Gefalndem remi) a Arménie opět v čele, již nepustí, Israel druhá.  
  Teď má opět šanci porazit Israel lídra tabulky, tentokrát Ukrajinu, a oplatit porážku Ukrajině včetně sebráním prvního místa jako Ukrajina jí v Drážďanech.
  Možná se nepovede, ale zajímavá podívaná to bude.

02.10.2010 21:53 | Autor neznámý

Co ženy Rusko-Rusko 2 ?
1. Nenechají jim to, to si ani pořadatelé nepřejí, znemožnit se
2. Budou však oslavovat, příprava sporadická
3. V unavenějším stavu nehrají "na krev"
4. Béčko, které chce porazit áčko v derby = běžné
5. Zvlášť, když jde o medaili
6. Příprava béčka dokonalá, budou hrát na krev.
  Jaký výsledek tipovat a s tím, že v derby favorit nevyhrává.
Co pak tomu řekne svět, až béčko získá medaili, jak dokáží, že jim nepustili. 
Ale třeba bude vše jinak. 

02.10.2010 21:50 | Autor neznámý

  Tip:
Hráček a Babula půl, Láznička rozhodne výhrou, Navara půl (stačila by), ale objektivně při způsobu jeho hry tipuji trojtip.

02.10.2010 20:03 | Autor neznámý

snad se povede krásná tečka v podobě skalpu anglie :)našim posledním deskám jsem zezačátku nevěřil a vsázel spíš na první 2,ale teď na ně naopak vsázím :)

02.10.2010 19:48 | Autor neznámý

Výborné komentáře! Přesně to jsem měla na mysli, když jsem v zápasu s Arménií psala, že naše výprava potřebuje především dobré fandy. K díkům našemu výběru se samozřejmě přidávám, už teď je děkovat za co.

02.10.2010 18:24 | Autor neznámý

Z hlediska výsledku nešťastné rozhodnutí,z hlediska morálky výborné.Navíc si myslím,že v té době nebylo jisté,jestli Láznička partii udrží.Navara bojoval a prohrál,přesto si zaslouží uznání.Ať už skončí jakkoliv,hráli výborně.Díky

02.10.2010 17:05 | Autor neznámý

určitě by byl výsledek 2:2 hezký, ale já si myslím ( a myslím,že nejsem sám) že cennější je,že máme bojovné hráče :)

02.10.2010 16:33 | Autor neznámý

Davide, smekám  za bojovnost !!!! I když upřimně řečeno, já proti Aronianovi bych tu remizu asi vzal -:) !!! Jen tak dal Davide remízy nejlepším nestačí. 

02.10.2010 16:29 | Autor neznámý

 

   Nevzít remízu a nesměřovat ke 2:2 s Arménií, to se fakt cení !    Remízami nikdo sportovní svět ještě nedobyl.  
  A také proč ji asi Arménci nabízeli ? 
 

   Najděte si knížku "Šachové olympiády" o Luzernu 1982, kde je komentář z dané chvíle k odmínuté remíze 2:2 (při tehdejším přerušení) Jugoslávců od tehdy bezkonkurečního SSSR (nakonec Jugoslávie prohrála 1,5:2,5). Hezké počteníčko a jistě podobné myšlenky byly na obou stranách i v našem zápase.  

02.10.2010 14:44 | Autor neznámý

 @ Viktor: no ale dříve to bylo OK

02.10.2010 14:26 | Autor neznámý

martin - Jj, u mě též ve všech možných prohlížečích...

02.10.2010 14:19 | Autor neznámý

 Hey, co mám špatně, když v Partiích k přehrání mám v poslední době tu šachovnici furt moc velkou - nevejde se do vymezeného místa.  ???

02.10.2010 12:58 | Autor neznámý

Pro Davida za odmítnutí remízy Aronjanovi. Takových hráčů asi moc není.