VIII. kolo muži: blížíme se první desítce

30.09.2010 09:47 | Šachová Olympiáda 2010

Osmé kolo znamenalo zápas s teoreticky slabší Austrálií, která ovšem svou kůži rozhodně nechtěla dát lacino. Dokonce jsme v jeden moment prohrávali 0,5:1,5, ale naši zbylí dva bojovníci dokázali zvítězit a otočit tak zápas v ná

Osmé kolo znamenalo zápas s teoreticky slabší Austrálií, která ovšem svou kůži rozhodně nechtěla dát lacino. Dokonce jsme v jeden moment prohrávali 0,5:1,5, ale naši zbylí dva bojovníci dokázali zvítězit a otočit tak zápas v náš prospěch. To pro naše barvy znamená tři kola před koncem průběžné 13. místo, přičemž dnes změříme síly s opět poměrně přijatelným soupeřem z Kanady. Nicméně podcenit je rozhodně nesmíme, například jejich druhá šachovnice IM Roussel zatím hraje výborně a má 6/8 bez prohry s perfo přes 2600. Online začíná opět 11:00, sledovat jej můžete zde.

V čele Ukrajina

Ukrajina udržela se 14 body průběžnou první příčku po remíze s Ruskem, když výhru Jefimenka paradoxně kompenzoval Sergej Karjakin, původem právě Ukrajinec. Rusko 1 a dalších pět týmů má o bod méně, to jest 13 bodů. Češi jak již bylo řečeno jsou s 11 body díky výbornému pomocnému hodnocení na 13. místě a Slováci rovněž s 11 body na místě 25. (čeká je souboj s Běloruskem).

ČR - Austrálie

Navara sehrál černými bojovnou partii, ovšem po hromadných výměnách ve střední hře vznikla koncovka různobarevných střelců, kterou dokázala australská jednička udržet. Votava naopak ztratil při přechodu do koncovky pěšce, kterého dokázal jeho soupeř uplatnit k výhře. Naši tak prohrávali 0,5:1,5, naštěstí se však včera vytáhly obě naše bílé šachovnice: Láznička i Babula své soupeře jednoznačně přehráli a zajistili tak českému celku velmi důležité 2 body za nejtěsnější vítězství v poměru 2,5:1,5.

Kanada může být oříšek

kapitán IM Michal Konopka

Důležitá výhra nad Austrálií. Zdálo se, že šlo o pohodový zápas?
"Do pohody bylo daleko! Honzovi se partie nepovedla, prohrávali jsme 0,5:1,5, a i když jsme měli s bílými značnou převahu, definitivně jsme si vydechli až ve chvíli, kdy Smerdon vzdal Viktorovi. Do té doby se může vždy něco přihodit. Australané byli důstojnými soupeři a museli jsme se o výhru porvat."
Co říkáte na zítřejší los - Kanada?
"Los je přijatelný, chceme utkání vyhrát. Poslední čtyři zápasy našich soupeřů ( Kanada - Dánsko 2,5:1,5, Kanada - Bulharsko 2:2, Kanada - Chorvatsko 2:2, Kanada - Mongolsko 2,5:1,5) ale naznačují, že to nebude jednoduchá úloha a výsledek bude těsný. A ještě malá zajímavost: Kanaďané jsou našimi bezprostředními sousedy v obrovském hotelovém komplexu "Olympijskij", bydlí na stejné chodbě v pokojích naproti nám."

David Navara: "Bojím se, že mě doopravdy nikdo nepotřebuje."

GM David Navara

Cestujete hodně?
Ano, jistě. Jsem mladý a už jsem navštívil hodně zemí. Nejradši cestuju do států, ve kterých mohu mluvit jejich rodnou řečí. Nemám rád situace, kdy lidem nerozumím.

Kde jste se naučil tak dobře rusky?
Ve škole byla ruština jedním z mých nejoblíbenějších předmětů. Stále se mi Váš jazyk velice líbí.

Chodíte rád do kina?
Po pravdě ani moc ne. Avšak občas se kouknu na filmy s mým oblíbeným hercem Louis de Funesem. Jeho filmy se mi velmi líbí, vlastně ani nevím proč. Možná proto, že je zcela originální, jeho filmy mi vždy dokážou zlepšit náladu.

Pokud vím, jste velký fanda do literatury. Máte oblíbeného spisovatele?
Ano, mým oblíbeným autorem je Karel Čapek. Hodně se zajímal o filozofii, což ovlivnilo jeho dílo.

Máte rád ruskou literaturu?
Mám rád Dostojevského, zvláště jeho "Zločin a trest". To je úžasné dílo.

Jak často porušujete sportovní řád?
Zřídkakdy. Nekouřím, nepiju, neberu drogy. Beru pouze léky na předpis, ale to se doufám nepočítá, že? (smích).

Čeho se nejvíc bojíte?
Možná to bude znít směšně, ale cítím, že začínám "hloupnout". Bojím se, že s přibývajícími roky budu tak hloupý, že ani nebudu moct hrát šachy. Také si myslím, že mě nikdo doopravdy nepotřebuje. Lidé mě znají a respektují jen proto, že jsem dosáhl určitých šachových úspěchů. Bojím se, že jednoho dne vstanu a už o mě nikdo vědět nebude. Proto se snažím, aby moji příznivci byli šťastní co nejdelší dobu.

Sestava ČR - muži

Šachovnice Jméno a příjmení ELO 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 Počet b.
1. David Navara 2722 - 1 1 0,5 1 0,5 0 0,5
2. Viktor Láznička 2690 1 1 0 1 1 0,5 0,5 1
3. Zbyněk Hráček 2633 0,5 1 0,5 - 1 0 1 -
4. Jan Votava 2579 1 - 0 0,5 - 0,5 - 0
5. Vlastimil Babula 2515 1 0,5 - 1 1 - 0,5 1
CELKEM 3,5 3,5 1,5 3 4 1,5 2 2,5

Partie k přehrání

Odkazy

Oficiální stránky
Výsledky - muži
Výsledky - ženy

Live na Chessbomb
Live na The Week in Chess
248x 4720x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (248) Aktualizovat
01.10.2010 10:13 | Autor neznámý

Re SKA: Samozřejmě, už po dvojím opakování tahů to počítač bere jako remis protože není důvod, aby v každé variantě opakoval tahy (to by neúměrně zatěžovalo propočet). Jestli chceš danou pozici ohodnotit objektivně, tak ji musíš zadat jako výchozí.

30.09.2010 20:16 | Autor neznámý

Taky jsem to nemyslel moc vážně, uvidíme...

30.09.2010 19:36 | Autor neznámý

Re noELO: To je matematická aplikace

- přísloví "Žádný strom neroste ..."

- nebo síly Armenie.

30.09.2010 19:21 | Autor neznámý

Ale logiku z hlediska posloupnosti to nemá

30.09.2010 19:19 | Autor neznámý

10. kolo 1,5 - tomu se říká cyklus.

30.09.2010 19:09 | Autor neznámý

 Tempus: ale nesměl by hrát Ivančuk, tomu individuálně fandím nejvíc bez ohledu na národnost, i když to dnes přehnal, se Šachem mu to dlouhodobě nejde... no ale třeba by stačilo 3:1

30.09.2010 18:56 | Autor neznámý

noElo: no představa je to krásná :D

30.09.2010 18:47 | Autor neznámý

Peške: v 11.kole s Ukrajinou 4:0, těším se

30.09.2010 18:43 | Autor neznámý

a nebo ať jim tam napálí 3,5 ať to máme popořadě :D

30.09.2010 18:42 | Autor neznámý

že by 2? :)

30.09.2010 18:39 | Autor neznámý

Doufám, že naši budou pokračovat i nadále. Kdo vyřeší následující posloupnost?
6. kolo 1,5b
7.kolo 2b
8.kolo 2,5b
9.kolo 3b
10.kolo ??b 

30.09.2010 18:33 | Autor neznámý

jak je vlastně to bodování? za remízu 1 bod a za výhru 2?

30.09.2010 18:32 | Autor neznámý

hádám remízu :)

30.09.2010 18:22 | Autor neznámý

Pokud čtu dobře, měli bychom mít na první a třetí šachovnici bílé (tedy David a Zbyněk). To vidím jako malinkaté plus. Zítra jsem celý den mimo dosah internetu, takže výsledek se dozvím až pozdě večer po návratu. I tak ale samozřejmě budu držet palce. Tipnu si naší těsnou výhru 2.5 - 1.5 (David, Viktor, Zbyněk remis, rozhodne Vlasta na čtyřce) 

30.09.2010 17:33 | Autor neznámý

¨Tentokrát se smíříme i s těsnou výhrou... ;) 

30.09.2010 17:31 | Autor neznámý

No jo tak naši budou hrát s dvojnásobným vítězem olympiády a obhájcem titulu, tak jim držme pěsti ať pokud prohrají tak se ctí ale radši ať neprohrají či vyhrají , určitě na to mají

30.09.2010 17:22 | Autor neznámý

Heh takze rybka kdyz ji das superpocitac a analyzovat partii a ne pozici tak si mysli ze uz po 2x opakovani je to remiz jo ? To vam dela rybka 4 i doma pokud nekdo mate ji ? Tak to teda zlata Arena+Houdini zadarmo hehe ty tuhle chybu nedelaji :))

Jinak jim ten web funguje hur nez kdyby tam vysledky psal nekdo rucne do html (coz by zvladl za par vterin) : uz snad pul hodiny tam je ze nebyla ctvrta sachovnice na prvnim stole ukoncena a pritom kdyz se klikne view tak je tam uz davno 0-1, tomu rikam technika :)

30.09.2010 17:22 | Autor neznámý

Chlapi mají Arménii, těžkej soupeř

30.09.2010 17:16 | Autor neznámý

Ještě se někde hraje?

30.09.2010 17:11 | Autor neznámý

SKA -Proč? Protože to tak prostě dělá... Já jsem ten program nepsal. A všimni si, že u té možnosti 38. ...Ra8 po 38.Qf4 už žádné další tahy nejsou, takže to bere jako opakování. Jiné vysvětlení myslí není.

30.09.2010 17:05 | Autor neznámý

Proč by to bral jako opakování tahů když takovou chybu nedělá ani starý slabý počítač s Arenou a Houdinim zadarmo natož rybka na superpočítači ....

30.09.2010 16:59 | Autor neznámý

SKA - ale žádný superpočítač a žádný trik, ale prostě to 38...Ra8 bere jako opakování tahů (i když to v té chvíli ještě není 3x stejná pozice), takže 0

30.09.2010 16:47 | Autor neznámý

Na soupeře do dalšího kola tipuji Bělorusy nebo Španěly

30.09.2010 16:42 | Autor neznámý

No můj notebook též hlásí výhru pro bílého, ale v rusku používají prý nějaký superpočítač tak sem se ptal zda je tam nějaký trik, resp. co udělal Ivančuk blbě že to nezremizoval když je tam psáno v komentáři 0.00  a Df4 se dvěma otazníkama viz http://games.ugra-chess.com/broadcast.php?key=round9.pgn&game=0

30.09.2010 16:34 | Autor neznámý

Tak Markoš už složil zbraně. Slováci tedy rupli. Tentokrát se jim ty rychlé remízy na prvních dvou stolech příliš nevyplatily

30.09.2010 16:32 | Autor neznámý

to: SKA

Podle mého compu tam žádná remíza není (Ivančuk - po 38.Df4). Bílej je jasně vyhranej. Počítač jako nejlepší hodnotí 38...Ja6, ale i tady po 39.Sb5! (nebo i 39.Se6 či 39.Df6+) bílý snadno vyhraje.

30.09.2010 16:27 | Autor neznámý

SKA - Odborník sice nejsem, ale program to asi vyhodnocuje do budoucna jako opakování tahů, takže remíza (0), i když tam remíza ve skutečnosti není. 

30.09.2010 16:25 | Autor neznámý

Tak dámy se zase předvedly! Kristýna rupla v miniaturce, Eva není schopná vyhrát elementární jezdcovku, Olga si zase ve slibné pozici nechá dát věčný šach.   Jen Katka dnes zahrála na úrovni!   Bod je za jejich dnešní výkon ještě lichotivý výsledek!

30.09.2010 16:24 | Autor neznámý

ten Teterev  to asi  vie uhrat do 50 tahov  ..

30.09.2010 16:19 | Autor neznámý

Jano vzdaj to, to uz je  ruhanie... 

30.09.2010 16:16 | Autor neznámý

Hm, tak holky 2-2 s dalším týmem, který měly porazit. Když se nedaří, tak se nedaří.

30.09.2010 16:15 | Autor neznámý

Markoš už může jen doufat, že soupeř neumí matit střelcem a jezdcem

30.09.2010 16:13 | Autor neznámý

Ukrajina i přes prohru Ivančuka vítězí.

30.09.2010 16:12 | Autor neznámý

Carlos: To není tak jisté s tím falešným střelcem.

30.09.2010 16:09 | Autor neznámý

A Slováci prohrávají s Bělorusy (Markoš prohraje s Tětěrevem).

30.09.2010 16:09 | Autor neznámý

to Carlos : no nevím nevím :-(

30.09.2010 16:09 | Autor neznámý

Evička to nevyhraje, škoda, že to uspěchala. Stačilo místo b2 zahrát nejdříve a4.

30.09.2010 16:04 | Autor neznámý

Dotaz na odborníky kde je v Ivančukově partii remis po 38.Df4 ?? jak tam mají napsáno 0.00 ?

30.09.2010 16:04 | Autor neznámý

Tak Eva již dosáhla vyhrané pozice, která již nejde zkazit.

30.09.2010 16:02 | Autor neznámý

3-1 pěkné, u Vlastova soupeře 59. Ke2?? (při devíti minutách na hodinách!), zřejmě slušnej oddíl... Po Kg2 hlásí pan Nalimov remis.

30.09.2010 15:45 | Autor neznámý

Holky zatím 1.5 - 1.5, Eva má parvděpodobně vyhranou jezdcovku, ovšem úplně triviální to není, musí ještě zapřemýšlet 

30.09.2010 15:40 | Autor neznámý

Tak koho asi dostaneme ? Poláky, španěly, italy nebo srby? 

30.09.2010 15:38 | Autor neznámý

A holky by to snat taky měly vyhrát..

30.09.2010 15:36 | Autor neznámý

Tak 3 - 1, to je slušivý výsledek. Vlasta zřejmě udrží vedení v tabulce náhradníků, aspiruje tak na individuální cenu! Náš tým by výsledek měl posunout do první desítky. Teď by to chtělo z posledních dvou kol aspoň tři body a můžeme jásat. Ale i dva body by měly stačit na velmi uspokojivý výsledek. Držím palce!    

30.09.2010 15:33 | Autor neznámý

Tak 3:1 je to doma!!!

A teď se přichystat na světovou špičku!

30.09.2010 15:31 | Autor neznámý

3:1 Viktor vzdal. Přesto velmi dobrý výsledek (i když těžší než se čekalo) a velká gratulace!

30.09.2010 15:29 | Autor neznámý

TAK OPRAVA, ONO JE TO PRAKTICKY ČISTÁ VÝHRA, UŽ TAM JE.

30.09.2010 15:29 | Autor neznámý

No nádhera 3:0

30.09.2010 15:29 | Autor neznámý

Tak Vlastův soupeř se dopustil typické chyby a šel na špatnou stranu!!!:)

30.09.2010 15:29 | Autor neznámý

Tak Vlasta vyhral, ale souper prokazal TOTALNI neznalost vezovek.Kdyby znal z namou pozici Tarrashe, tak by prohravajici 59.Ke2?? nemohl zahrat

30.09.2010 15:28 | Autor neznámý

TAKŽE SUPER VÝHRA, BABULA DAL TAH NA POTŘEBNÝCH 2,5. BRAVO

30.09.2010 15:27 | Autor neznámý

bomba :) Vlasta je vyhranej

30.09.2010 15:27 | Autor neznámý

Tak to Vlasta dokázal - Gratulace

30.09.2010 15:26 | Autor neznámý

Vlasto, góóól!

30.09.2010 15:26 | Autor neznámý

60. .... Vh1!!!!

30.09.2010 15:25 | Autor neznámý

Tak myslím, že nám to Vlasta Babula právě ukázal!! Pěkně, gratulace!!

30.09.2010 15:23 | Autor neznámý

co ten Vlasta Babula, vyhraje to?

30.09.2010 15:20 | Autor neznámý

tak Slováci to nezvládli Asi byl ale jejich soupeř silnější než našich.

30.09.2010 15:17 | Autor neznámý

Ano, rozhovor s Davidem Navarou je z oficiálních stránek, zapomněl jsem uvést zdroj.

30.09.2010 15:05 | Autor neznámý

*0,5

30.09.2010 15:04 | Autor neznámý

Bílými je plán splněn na 100% a černými je plán 05 z 2.

30.09.2010 14:59 | Autor neznámý

Vlasta dojde Ka2

30.09.2010 14:58 | Autor neznámý

Taky si myslím, že to Vlasta ještě vyhraje, protože obrana není nijak triviální.

30.09.2010 14:57 | Autor neznámý

Vidím, že Bluvštajn dnes ořezává, ořezává ...

30.09.2010 14:56 | Autor neznámý

2:0

30.09.2010 14:55 | Autor neznámý

Na první ani na druhé to ještě černí nezabalili :o

Vlasta by mohl vyhrát ještě tak, že by získal f3 za a-pěšce a bílý král by zůstal odřezaný.

30.09.2010 14:54 | Autor neznámý

Tak Ivanchuck složil!!!!

30.09.2010 14:53 | Autor neznámý

Oprava:

2) na prvním stole s Ruskem 11

30.09.2010 14:52 | Autor neznámý

Bond: je to překlad( myslím, že jen úryvek) z oficiálních stránek :)

30.09.2010 14:52 | Autor neznámý

Tak za b) není možné. S Ruskem 1 jsme již hráli. Ani ostatní varianty nejsou reálné.

30.09.2010 14:52 | Autor neznámý

samozřejmě za b)

30.09.2010 14:52 | Autor neznámý

PeS: s Ruskem 1 už hráli,pokud sis nevšiml 

30.09.2010 14:51 | Autor neznámý

Anketa:

V posledním kole budou naši hoši hrát:

1) Na prvním stole s Ukrajinou

2) Na prvním stole s Ruskem 1

3) Na prvním stole s Ažerbabajánem

30.09.2010 14:48 | Autor neznámý

u vlasty je to uplna remiza,jedina moznost jak dosahnout rezultativniho vysledku je Kf5

Ale tak 2,5 mame a to je hlavni

30.09.2010 14:48 | Autor neznámý

Babula by musel nějak vyměnit bílé dva pěšce za pěšce g6, to ale nevim jak by se mu mohlo povíst.

30.09.2010 14:48 | Autor neznámý

BTW ten rozhovor s Navarou dělal kdo (že to vypadá, jako kdyby odpovídal někajému rusovi)?

30.09.2010 14:48 | Autor neznámý

MartinH: všiml jsem si, tahoun by u vás měl být přitom jasný!. Naše musíme opravdu chválit.

30.09.2010 14:47 | Autor neznámý

Samozřejmě že to Vlasta může zkoušet, myslel jsem to tak, že může hrát naprosto v klidu, protože i remíza zajišťuje vítězství v zápase.

30.09.2010 14:47 | Autor neznámý

No Davidovi se dnes kompenzuje na nešťastná prohra na čas.

Teď už vyhrajeme!

30.09.2010 14:45 | Autor neznámý

Dejf: myslím, že vlasta by to měl ještě zkoušet, prohrát to nejde( pokud nenastaví věž :D) a každý bodík do pomocného se hodí

30.09.2010 14:45 | Autor neznámý

U Vlasty zatím marně hledám vyhrávající plán.

30.09.2010 14:45 | Autor neznámý

vasi aspon bojuju vsetci styria, kdezto u nas prve dve dosky povacsinou pri partiach  oddychuju...

30.09.2010 14:43 | Autor neznámý

david je vyhraný pokud najde správné pokračování, babula možná taky, ale ještě to chvíli potrváa, a vikror je asi prohraný:(

30.09.2010 14:42 | Autor neznámý

JJ, aspoň jednou klika!

30.09.2010 14:42 | Autor neznámý

Výborně, takže David druhý bod a Vlasta to může dát za remis, Vikiho pokažená časovka tak naštěstí nevadí.

30.09.2010 14:42 | Autor neznámý

David na výhru!!!!!!! kg2

30.09.2010 14:41 | Autor neznámý

David je hodně v pohodě:)

30.09.2010 14:41 | Autor neznámý

No počkejme si, jestli to David najde, to by nám spadl kámen ze srdce.

30.09.2010 14:41 | Autor neznámý

Pardon, samozřejmě 41.Kg2 

30.09.2010 14:41 | Autor neznámý

Tak Bulubstain to zařídil jednoduše!!

30.09.2010 14:41 | Autor neznámý

Davidovi se povedlo (soupeř totálně zakzil poslední tah) dostat se do vyhrané pozice.

30.09.2010 14:40 | Autor neznámý

David může po Kg2 získat věž, jeestli online nekecá.

30.09.2010 14:40 | Autor neznámý

Lázňa asi prohraje, takže to bude na Davidovi.

30.09.2010 14:40 | Autor neznámý

Pozor! Kontrolní tah Bluvshteina je obří blundr! 41.Kf2 chytá černou věž! 

30.09.2010 14:38 | Autor neznámý

David je celkem v pohodě, do výhry je zatím ale hodně daleko

30.09.2010 14:38 | Autor neznámý

Viktor to bohužel v časovce pokazil, ale nic hrozného se ještě neděje, doufejme. To plzenak: u Vlasty teda žádnou hladkou výhru nevidím, kde ji vidis? 

30.09.2010 14:38 | Autor neznámý

no to se nam to pekne zkomplikovalo:-) pred 20 minutama to vypadalo na 4:0 a najednou abysme se pomalu strachovali o 2 body..

30.09.2010 14:36 | Autor neznámý

Viktor i David to bohužel dost pokazili. Snad v časovce neprohrají. David by se po časovce ještě mohl pokusit o výhru.

30.09.2010 14:36 | Autor neznámý

Zato Viktor je prohranej!

30.09.2010 14:34 | Autor neznámý

Co to ten Viktor dělá????

30.09.2010 14:34 | Autor neznámý

CO se to děje u Lázni. Jf7 nějaké vidle?

30.09.2010 14:32 | Autor neznámý

Myslím, že Vlasta to má teď hladce vyhraný, bílý se připravil o kryt na g2 pro svého krále, takže teď by postup a-pěšce měl rychle rozhodnout

30.09.2010 14:31 | Autor neznámý

Babula asi remis.

30.09.2010 14:30 | Autor neznámý

Hlavně ať Vlasta nezahraje Kf5

30.09.2010 14:29 | Autor neznámý

Zbyněk se zjevně chytil v utkání s Indií, když porazil Gangulyho. Dneska to bylo vynikající představení! 

30.09.2010 14:28 | Autor neznámý

Věřím ve 4:0

30.09.2010 14:28 | Autor neznámý

Doufám, že David zase nespadne na čas! 

30.09.2010 14:24 | Autor neznámý

Zbyněk jede :)dnes to vidím optimisticky

30.09.2010 14:24 | Autor neznámý

1:0

30.09.2010 14:22 | Autor neznámý

Zbyněk zavěsil!

30.09.2010 14:21 | Autor neznámý

Taky jsi myslím, že 4:0 to nebude.

30.09.2010 14:20 | Autor neznámý

4:0 to nebude, hlavně vyhrát!

I když skóre by pomohlo!

30.09.2010 14:19 | Autor neznámý

Zbyňkův soupeř je loženej, Viktorův po případném 29...Jd5 s dalším Je3 skoro taky, Vlasta má poměrně složitou věžovku, ale výhra tam snad je, akorát u Davida je jěště nejasno 

30.09.2010 14:17 | Autor neznámý

No jestli to neskončí 4:0, tak to bude veliké překvapení :-) 

30.09.2010 14:15 | Autor neznámý

To bych rozhodně nedělal, bez h-pěšce by měl bílý velmi dobré remízové šance. Vlasta spíš půjde na h6, řekl bych.

30.09.2010 14:14 | Autor neznámý

Němcová Hotovo.

30.09.2010 14:11 | Autor neznámý

Může Vlasta Babula vylézt králem na f6 a nechat si vzít na h7? Zdá se mi, že se mu moc nechce.

30.09.2010 14:09 | Autor neznámý

Začíná to vypadat velmi dobře!

30.09.2010 14:07 | Autor neznámý

I Davidův soupěř pod tlakem hraje nepřesně. Pokud teď vymění dámy, bude na tom zle. Ještě nejlepší je 28...V8g7

30.09.2010 14:05 | Autor neznámý

Viktor sebere na f5 (je vcelku jedno čím) a bude stát také výborně

30.09.2010 14:04 | Autor neznámý

plzenak  ANO!!

30.09.2010 14:04 | Autor neznámý

U Zbyňka to chce 30.Dd2 a je vymalováno 

30.09.2010 14:02 | Autor neznámý

Comp tvrdí, že Hráček stojí na výhru! 

30.09.2010 14:02 | Autor neznámý

už je začínáme mačkat! Při pohledu na poslední šachovnici "Javorové" vidí, že jim stejně nic nepomůže

30.09.2010 14:01 | Autor neznámý

comp napovídá, že  Hráček stojí lépe ale oběť dámy nelze..

30.09.2010 14:01 | Autor neznámý

Viktor i Zbyněk útočí!

30.09.2010 13:56 | Autor neznámý

Přesněji vyhraje do  30.tahu. :-)

30.09.2010 13:55 | Autor neznámý

U holek už i Eva stojí lépe, takže minimálně 2,5 by vyhrát měly.

30.09.2010 13:55 | Autor neznámý

Však proto jsem napsal nějaká koncovka, třeba kdyby byla s věží víc tak bude nejspíš lepší...:):):)

30.09.2010 13:54 | Autor neznámý

Ta Hráčkova pozice, to je fakt něco! Nějaká oběť dámy asi nejde, že?

30.09.2010 13:52 | Autor neznámý

plzenak: dík, to jsem si myslel, ale doufal, že tam bude něco lepšího..

30.09.2010 13:51 | Autor neznámý

David musí 26.Jxd5+ s dalším Dh6 a Dxf6, jinak nemá kompenzaci

30.09.2010 13:51 | Autor neznámý

Neslo u Zbynka Vdg1 (misto f5) s hrozbou Dg6+?

30.09.2010 13:50 | Autor neznámý

A co teď říkají počítače na Davida?

30.09.2010 13:49 | Autor neznámý

Viktor přechází do protiútoku

30.09.2010 13:49 | Autor neznámý

Tři hodnocení bílý dá mat atd vznikne koncovka , myslím , že koncovka pro Zbyňu vzniká v mnoha variantách horší , to už tak bývá....

30.09.2010 13:48 | Autor neznámý

Řekl bych, že Zbyněk stojí na výhru

30.09.2010 13:41 | Autor neznámý

Vd5 byl od Davida velmi pěkný tah!

30.09.2010 13:40 | Autor neznámý

Teď ovšem David postavil soupeře před složitý hlavolam. Najít počítačové 24...Dd8 s přibližným vyrovnáním není vůbec snadné

30.09.2010 13:39 | Autor neznámý

Týna dneska opravdu neměla svůj den, ale snad to ostatní holky napraví. Nejvíc se mi líbilo, jak na čtyřce reagovala černá na Olinino Jg5 zbabělým Se6...:):):)

30.09.2010 13:37 | Autor neznámý

David mi dneska přijde nějak unavenej, PV zdaleka nemá ideální 

30.09.2010 13:35 | Autor neznámý

Tak Havlíková už dohrála! To byl vejbuch! 

30.09.2010 13:31 | Autor neznámý

Tak po dvou a půl hodinách Vlasta stojí na výhru, Davidovu pozici bych asi hrál spíš za černé (mám pocit, že David asi prošel kolem lepších pokračování), u Vikiho asi kolem roviny a Zbyněk určitě nestojí hůř, v takovéto pozici jsou jenom tři možná "hodnocení": bílý dá mat, černý dá mat nebo vznikne nějaká koncovka...:):):)

30.09.2010 13:29 | Autor neznámý

U holek to zatím vypadá takto: Eva snad 1/2, Katka snad 1, Kristýna 0, Olga 1

30.09.2010 13:25 | Autor neznámý

Soupeřka Havlíkové může teď pěkně obětovat dámu 18.Dxg7 Dxe4 19.Dxf7+ Kxf7 20.fxe4 s výhodou, ještě silnější je ovšem asi 18.Jbc5 Dg6 19.Dh3 f5 20.Jxb7 Jd4 21.Sxd4 fxe4 22.Se3

30.09.2010 13:10 | Autor neznámý

Tak po pár tazích Vlasta stále na výhru a přidává se k němu i David. Viktor komplikuje pozici a čeká asi na časovku. Zbyněk podle mne stále stojí dost hůř.

30.09.2010 13:09 | Autor neznámý

TO PĚŠEC: PROČ BY BYL NEJVYŠŠÍ ČAS ABY ČUKY DOSTAL NA ZADEK?

ZATÍM TADY HRAJE NEBOJÁCNÉ ŠACHY, VÍTĚZÍ A VČERA TAKY NEBYL NA TOM MINIMÁLNĚ ŠPATNĚ, SPÍŠ MÁM POCIT, ŽE VOLOĎA BYL JEŠTĚ NA HOTELU RÁD , ŽE REMIZOVAL, I KDYŽ HRÁL BÍLÝMI....

SLEDOVAL JSEM ZÁPAS S JOBAVOU, A TEN MOHL KLIDNĚ PROHRÁT, ALE NEBÁL SE, ZATÍMCO SOUPEŘ DOSTAL DO KAŤAT, A ZBABĚLE PROHRÁL. (hodně nadneseno samozřejmě).

ALE ČUKY HRAJE ZAJÍMAVÉ ŠACHY, TAK JAKO MINULÝ ROK CARLSEN V ČÍNĚ, A TO JE PAK PODÍVANÁ. JEN VÍCE TAKOVÝCH...

30.09.2010 13:00 | Autor neznámý

Je otázka nakolik je teď f5 tah útočný a nakolik je potřeba udělat místo pro dámu k návratu

30.09.2010 12:59 | Autor neznámý

| KhanKar  Tak si myslím,že Ivančuk dnes dostane na zadek,

Nejvyšší čas!!

30.09.2010 12:58 | Autor neznámý

Tak David po dlouhém přemýšlení jde zkusit černého s f5.

30.09.2010 12:57 | Autor neznámý

Vitor už může přejít po 18...exf4 do protiútoku

30.09.2010 12:57 | Autor neznámý

Tak si myslím,že Ivančuk dnes dostane na zadek,Mamedyarov je můj nejoblíbenější hráč

30.09.2010 12:55 | Autor neznámý

David už musí přistoupit k ofenzivnímu 16.f5 Dxc3 17.fxe6 Dxd4 18.exd7 Vg6 19.Dh3 s menší výhodou, nic lepšího tam asi není, černý jinak bude blízko vyrovnání

30.09.2010 12:53 | Autor neznámý

Tak řek bych, že soupeř Hráčkovi oplácí stejně... Taky nic moc. Lepší bylo.. 21...Je4 22.De3  bxe2+

30.09.2010 12:52 | Autor neznámý

Vlasta má dvojici střelců a výrazně lepší pěšcovou strukturu -tam to vypadá velmi nadějně!

30.09.2010 12:52 | Autor neznámý

Tak Babula už stojí dobře i čas má OK

30.09.2010 12:50 | Autor neznámý

Viktor už podle compu vyrovnal

30.09.2010 12:49 | Autor neznámý

Hráček po 21.   ...,Je4 stojí asi hůř

30.09.2010 12:49 | Autor neznámý

Vlasta teď může dočasně obětovat dámu 15...Dxd4! 16.Dxd4 Jf3+ 17.gxf3 Sxd4 a bude stát výborně

30.09.2010 12:47 | Autor neznámý

Hráček vypotil 21.Sh3 - to teda nic moc.

30.09.2010 12:46 | Autor neznámý

no ale přehrej to ještě 2 tahy a pak ukazuje + 3.2

30.09.2010 12:45 | Autor neznámý

to: MSipek

26.f5 e5 a teď 27.Je6 je taky dobrý, počítač aale tvrdí, že 27.Jc2 je ještě silnější

30.09.2010 12:44 | Autor neznámý

to plzenak: už to taky vidím

30.09.2010 12:43 | Autor neznámý

to: KhanKar

Jxc6+ ne, to by si bílý koledoval o problémy - e5 pak kryje i černá dáma z c3

30.09.2010 12:43 | Autor neznámý

škoda u Davida bylo zajímavé 26. f5 e5 27. Je6 Vg8 28. Jg7 Dxc3 29. Jh5 a pozice je super plus :-)

30.09.2010 12:42 | Autor neznámý

no kluci to mastí jinak než jim radíme,no je to možný???

30.09.2010 12:42 | Autor neznámý

e5 by byl brutální hák, ale takovýto průlom je v dané struktuře typický, to se musí nechat...:)

30.09.2010 12:42 | Autor neznámý

Zbyněk jsi určitě pohoršil!! 21...Je4 22.De3  bxe2+ ???

30.09.2010 12:41 | Autor neznámý

Černý má jen 15...Vaf8 nebo 15...Vag8, po čemž David plánuje asi nějaké Vad1 a f5

30.09.2010 12:41 | Autor neznámý

řekl bych po Dxc3,Jx c6 a potom e5

30.09.2010 12:41 | Autor neznámý

Tak pokud to tvrdí rybka tak na tom asi něco bude...:) Pravda je, že pole d5 by pak bylo příliš slabé.

30.09.2010 12:40 | Autor neznámý

No, teď 15...Dxc3 nejde, po 16.e5!! stojí bílý na výhru

30.09.2010 12:38 | Autor neznámý

Na druhou stranu u Vikiho je bílý král dost oslabený, to by mělo bílému poněkud svazovat ruce v aktivních operacích.

30.09.2010 12:38 | Autor neznámý

to. dejf721

po 15.f5 e5 16.Jc2! by přitom David stál v podstatě na výhru

30.09.2010 12:38 | Autor neznámý

Tak Navara i Hráček se rozhodli po svém. Akorát nevím jestli nejlíp.

30.09.2010 12:37 | Autor neznámý

Nějak se to dneska komplikuje. David i Zbyněk "překvapili" divnými tahy. David má ještě drobnou výhodu, ale Zbyněk si myslím dost pohoršil.

30.09.2010 12:36 | Autor neznámý

Ještě dodám, že po 16.Jc2 vůbec nejde 16...Dxc3, jelikož po 17.Je3 nelze zabránit smrtícímu šachu na d5

30.09.2010 12:36 | Autor neznámý

Tak David profylaxe Kh1, co ale plánuje po Dxc3 nevím...

30.09.2010 12:34 | Autor neznámý

U Davida je samozřejmě po f5 automatický tah e5, nad ničím jiným snad ani nemá cenu uvažovat. Abych pravdu řekl, zatím se mi líbí jenom Vlastova pozice plus samozřejmě těžko říct co se stane u Zbyňka, tam je to zcela otevřené.

30.09.2010 12:34 | Autor neznámý

15.f5 e5 16.Jc2 s dalším Je3 a Jg4 - bílý se dostane na kobylku pěšci f6

30.09.2010 12:32 | Autor neznámý

po f5 a e5 přijde Je6 :-)

30.09.2010 12:31 | Autor neznámý

Carlos  přesně tak!!

30.09.2010 12:30 | Autor neznámý

a co bude hrát Navara po 15.f5 e5 ?

30.09.2010 12:29 | Autor neznámý

Díky za vysvětlení u Zbyňka, ale měl by už konečně táhnout, protože si zadělává na slušnou časovku 38 minut proti 1h 14 minut ve 20 tahu.

30.09.2010 12:29 | Autor neznámý

Heja, heja, Swerige !!

30.09.2010 12:28 | Autor neznámý

21.gxh7+ Kxh7 určitě potom i 22.a3

30.09.2010 12:27 | Autor neznámý

Na pěšce c se může David vykašlat - 15.f5! Dxc3 16.Jxe6!! Jd4 (16...fxe6 17.Dg7+ a vyhraje) 17.Jf4 Jxe2+ 18.Jxe2 Dxc4 19.Jf4 a černý má z pozice trosky.  

30.09.2010 12:24 | Autor neznámý

U Zbyňka lze např. 21.gxh7+ Kxh7 22.cxb3 axb3 23.a3 Je4 24.De3 a bílý by měl být v pohodě (není dobré 24...Sxa3 25.Bxa3 Vxa3 26.Sb2! a černý nic nemá).

30.09.2010 12:22 | Autor neznámý

V Nej150 mají soupeři 1. a 2. Takže cesta musí být přes 3. a 4. (95+28)

30.09.2010 12:20 | Autor neznámý

David pokračuje přesně. Ukazuje se, že ten pěšcový kryt kolem černého krále je poněkud děravý. 

30.09.2010 12:20 | Autor neznámý

Já bych vzhledem k tomu sloupci g hrál napřed f4,potom Sf3 a útok po b sloupci.Nikdy ty "velké šachy "nepochopím

30.09.2010 12:19 | Autor neznámý

Viktor asi už hladá záchrannou brzdu.

30.09.2010 12:19 | Autor neznámý

No myslím, že zahrané.. Jc5 nahrává Zbyňkovi..

30.09.2010 12:17 | Autor neznámý

David to promyslel a začíná tvrdě atakovat černého krále - myslím, že do časovky bude rozhodnuto. Viktor stále přemýšlí (asi hledá něco překvapivého). 

30.09.2010 12:11 | Autor neznámý

Comp tvrdí, že Zbyňkův útok je nebezpečnější - dává mu malinkaté plus.

30.09.2010 12:08 | Autor neznámý

Je velká šance , že Zbyňkův soupeř šlápne trochu vedle

30.09.2010 12:07 | Autor neznámý

U Zbyňka jsou to klasické dostihy. Zatím se drží dobře.

30.09.2010 12:06 | Autor neznámý

Se Zbyňkem to dnes vypadá dost špatně.   Je pomalejší a méně nebezpečný v útoku a zachránit ho může jen chyba soupeře. Viktor je podle mne (když vymění na f3) zhruba v rovnováze a David a Vlastou mají lepší aktivní pozice. Tak snad 2,5:1,5

30.09.2010 12:06 | Autor neznámý

Dle compu stojí teď  Vlasta po případném 13...Jbd7 skoro na výhru.

30.09.2010 12:05 | Autor neznámý

Tak Hráček jde na to g6..

30.09.2010 12:05 | Autor neznámý

nevím , zdá se mi , že Zbyňa by nejradši zapůlil a šel od partie.

30.09.2010 12:04 | Autor neznámý

Njn Dejf je starej lenoch :P

30.09.2010 12:00 | Autor neznámý

Tak po hodině zdá se mi není úplně vidět kdo by měl vyhrávat, snad jedině Zbyněk, kde se schyluje k divoké sicilské šarvátce. Nó ale u Davida si taky musíme počkat, tohle jsou dost náročné pozice, třeba černý nebude úplně na výši... To noELO: s tím Běloruskem to byl překlep a co se týče párování, to já v době kdy píšu článek opravdu neznám: píšu totiž vždycky v noci (resp. než jdu spát) a článek dám publikovat na ráno, kdy samozřejmě spím...:):):)

30.09.2010 12:00 | Autor neznámý

proč by taky měl mít?

30.09.2010 11:58 | Autor neznámý

to Vašek : nemám problémy nechat si zdojit pěšce kvůli "slabině",ale pokud nedohlédnu tak daleko(a já nedohlédnu),nemůžu si riskonout jen tak si vytvořit na svého krále sloupec.Je mi jasné,že Navara o tom sloupci věděl,když jezdce dobíral a určitě  něj strach nemá.

30.09.2010 11:57 | Autor neznámý

Krytí f6, ale potřebuje jen jeden tah - Ke7. (93+29).

30.09.2010 11:57 | Autor neznámý

David se podle mě nějakého útoku černého vůvec obávat nemusí. To spíš ten dvojpěšec na céčku může být někdy problém. Ale kompenzace za něho je dost a dost. 

30.09.2010 11:55 | Autor neznámý

to KhanKar: Spousta hráčů nepřemýšlí a nechce si za žádnou cenu zdvojovat pěšce, protože je to slabina. Další skupina hráčů si zas myslí, a takový otevření sloupců po zdvojení pěšců jsou super. Nejlepší hráči ale vědí, že každý případ je potřeba posuzovat individálně, jednotlivě a ne je házet do jednoho pytle. Na královském křídle bílého není ani jedna černá figura a další se tam nedostanou - ne bez výrazného oslabení pěšcové struktury (např. e5). Naopak Pokud se bílá dáma dostane na h6 (jak už bylo řečeno), černý by mohl zjistit, že Pf6 je výrazná slabina. A dáma k převodu na h6 potřebuje jen 2 tahy. Toť můj názor.

30.09.2010 11:54 | Autor neznámý

Z ostatních partií vypadá na remízu Sergej s Žigalkem. Topa silně tlačí Nakamuru a  Teterev talčil Markoše (naštěstí to posledním tahem dost pokazil a vyrovnává se to).

30.09.2010 11:54 | Autor neznámý

zkouším u Lázničky spočítat oběť kvality na f3,jsou tam zajímavé obraty,ale nikam to nevede

30.09.2010 11:53 | Autor neznámý

U Viktora by hra měla probíhat asi takto - 14...Sxf3 15.gxf3 Je5 16.Sxe6+ Kh8 17.Dxd8 Jxf3+ 18.Kg2 Vaxd8 s plným vyrovnáním

30.09.2010 11:53 | Autor neznámý

No nevím nevím. Dnes se mi to zatím moc nelíbí. Snad si nahradíme ztrátu dobrý pozicí z minulých kol ziskem "smrdících" pozicí v tomhle kole.

30.09.2010 11:51 | Autor neznámý

Vasek - No co není může být. v každé případě je to volná cesta proti králi.

30.09.2010 11:50 | Autor neznámý

Re Vasek: ... ale bude!

Suetin v jedné teoretické práci napsal, že pěšcový kryt jaký má černý nepotřebuje rošádu a nejlíp je králi na e7, pak Sd7 a Vag8 etc.

30.09.2010 11:49 | Autor neznámý

Pokud se David rozhodne pro útok a dostane dámu na h6 a střelce na h5 tak bych nechtěl být v kůži černého.

30.09.2010 11:49 | Autor neznámý

to Vasek:takový útok je dost rychlý,já nejsem silný hráč a už z principu se snažím takových sloupců vyvarovat

30.09.2010 11:48 | Autor neznámý

Viktor naštěstí získá protihru zhyzděním královských pěšců bílého po Sxf3 

30.09.2010 11:46 | Autor neznámý

Sloupec g vypádá děsivě? No nevím... Připadá mi, že samotná věž na géčku bílého krále těžko zmatuje. A žádná jiná figura v útoku na královským křídle není. Nakonec ani ta věž na géčku ještě není...

30.09.2010 11:45 | Autor neznámý

U Evy mne napadlo Db5 místo Se3, nejnadějněji to vypadá u Katky zatim, jak ji znám :-)

30.09.2010 11:44 | Autor neznámý

Je fakt, že ten G sloupec u Davida vypadá děsivě.

30.09.2010 11:42 | Autor neznámý

Kdo nesedi u obrazovky neni Cech, sach sach mat!

Kdo nesedi u obrazovky neni Cech, sach sach mat!

Kdo nesedi u obrazovky neni Cech, sach sach mat!

30.09.2010 11:40 | Autor neznámý

Soudě podle rychlosti hry jsme na 1. a 2. desce ještě v přípravě. Trochu mě překvapilo, že Geržoj nechtěl usušit Viktora ve výměnné slovance, snad se mu to vymstí ;)

30.09.2010 11:40 | Autor neznámý

to jha: david už má podle mne slušnou výhodu i dobrý plán útoku na krále. To u viktora se to komplikuje a už stojí hůř.

30.09.2010 11:39 | Autor neznámý

Ten sloupec g v partii Navary se mi ale vůbec nelíbí

30.09.2010 11:38 | Autor neznámý

David výhodu má, Viktor naopak rozhodně nemá.

30.09.2010 11:35 | Autor neznámý

David dobrý,. jen to nepokazit   A  Bluvštein opravdu ořezávátko není. tak, že pozor na něj.

30.09.2010 11:31 | Autor neznámý

On ten Bluvštein asi není úplné ořezávátko, když vyhrál s Topalovem.

30.09.2010 11:31 | Autor neznámý

U Davida vidím nevýhodu

 

30.09.2010 11:27 | Autor neznámý

David má drobnou a Viktor už docela slušnou výhodu, tak jen dál!

30.09.2010 11:25 | Autor neznámý

Tak jeho soupeř také nelení, b4 a d5. Možná už tyto první šarvátky ukážou...

30.09.2010 11:25 | Autor neznámý

Je zajímavé, že David hraje v každé partii jiné zahájení.  Buď hledá co mu nejvíc sedí (to by nebylo nej) a nebo spíš eliminuje přípravu soupeře?

30.09.2010 11:22 | Autor neznámý

Ano, Zbyněk uz začal v sicílii s nástupem g-pěšce. 2,5 bude stačit, není třeba blbnout.

30.09.2010 11:21 | Autor neznámý

Tipuji 2,5-1,5

30.09.2010 11:20 | Autor neznámý

Hráček má dnes nějakou bojovnou náladu,asi si včera dobře odpočnul

30.09.2010 11:15 | Autor neznámý

bolek...   Souhlas dnes žádné rozptylování          Hoší do toho

 

30.09.2010 11:11 | Autor neznámý

Jedou skvěle, to je bez debat! Dnes bych jen chtěl upozornit, že bychom měli sledovat partie a fandit hned od začátku. Včera jsme se tady trochu nechali rozptylovat jinými starostmi :) a ejhle, začali jsem v zápase prohrávat. Porážet papírově slabší není snadné, chce to dobré nervy.

30.09.2010 11:05 | Autor neznámý

Skutečně impozantní, když se podívám na výsledky našich!

Jen vydržet ještě 3 kola!

30.09.2010 10:45 | Autor neznámý

Držím palce našim mušketýrům! Dnes u toho, bohužel, nebudu, těším se však, že díky dnešnímu vítězství (doufám, že jsem to nezakřiknul) budeme zítra a v neděli moci sledovat napínavé boje s hvězdnými týmy z popředí tabulky.

30.09.2010 10:25 | Autor neznámý

Informace zřejmě z článku výše, publikován dnes v době, kdy už párování bylo známo... Bylo by prima, kdyby si autoři po sobě přečetli, co napsali, ČR-Kanada dnes, SR-Bělorusko zítra... Číst vás však budu neúprosně dál.

30.09.2010 10:25 | Autor neznámý

 a bude pěkně zaděláno

30.09.2010 10:25 | Autor neznámý

Bože muj, Bubu má 5 ze 6 (83%), Zbynek 4 ze 6 (66%)  a některým ocasům je to pořád málo... Já myslím že náš skvělej tým by si hlavně zasloužil lepší fandy!!

GO

30.09.2010 10:24 | Autor neznámý

noELO: Aha, tak to jsem se zmýlil, předpokládal jsem, že Roussel nastoupí, když má zatím nejlepší perfo z Kanaďanů, ale vynechává. Že by ho soupeř nechával odpočinout a utkání s námi vypouštěl?

30.09.2010 10:23 | Autor neznámý

 Dnes tipuji 3,5:0,5

30.09.2010 10:22 | Autor neznámý

Podíval jsem se na perfo našich na olympiádě v Turíně 2006 a porovnal s aktuálním po 8 kolech. Obrázek si udělá každý sám Hlavně aby to vydrželo až do finiše!

30.09.2010 10:18 | Autor neznámý

Honza Hučín: Trochu nerozumím poznámce o druhé desce, podle rozpisu má Láznička hrát s pánem jménem Leonid Gerzhoy, který má zatím performance 2171...

30.09.2010 10:09 | Autor neznámý

Dnes určitě vyhrajeme,tip 3:1

osobně si myslím,že umístění do 10.místa by bylo fantastické,do 20.místa výborné

na absolutní světovou špičku by to chtělo ještě nějaký dva "vlčáky"

30.09.2010 10:06 | Autor neznámý

Výborně rozehraný turnaj. Chlapci do toho!!! Moc fandím. Je radost se dívat na tým, který systematicky poráží slabší soupeře a hraje takřka vyrovnaně se světovou špičkou. Je velká šance na umístění v první desítce.

30.09.2010 09:58 | Autor neznámý

Na soupeřovu hvězdu na druhé desce stavíme naši hvězdu, Viktore, do toho! Volno má dle očekávání Votava. Jestli to chlapcům půjde tak jak dosud, mělo by se podařit vyhrát, dnes budu vděčný za jakékoliv vítězství.