Ruští šachisté obcházejí sankce

01.03.2023 06:00 | Zahraniční zprávy

Ruský úprk z evropského sportu začal. První krok udělali šachisté, kteří přešli z evropské pod asijskou federaci, aby obešli zákaz mezinárodních startů. Rozhodl o tom dnešní kongres v Abú Zabí.

 V médiích rezonují snahy o vpuštění ruských sportovců na blížící se Olympijské hry, které se budou konat příští rok v Paříží. Možná někdo z vás zaznamenal pokusy jiných sportů obejít sankce a vypadá to tak, že pvní kdo obejde mezinárodní sankce uvalené na ruské sportovce budou šachisté. 

Šachisté jako první z ruských sportovců přešli z evropské pod asijskou konfederaci, aby obešli zákaz mezinárodních startů. Rozhodl o tom úterní kongres v Abú Zabí, na kterém 29 delegátů hlasovalo pro přijetí Ruské šachové federace, jeden byl proti a šest se hlasování zdrželo. Změna vstoupí v platnost v květnu. Ruská šachová federace to uvedla na svém webu.

Šachisté stejně jako většina ruských sportovců byli po loňské invazi na Ukrajinu vyloučeni z mezinárodních soutěží. Mezinárodní federace FIDE loni v březnu potrestala velmistra Sergeje Karjakina půlročním zákazem činnosti za schvalování vojenského útoku. Již předtím odebrala Moskvě pořadatelství šachové olympiády a kongresu FIDE.

Je to historická události. Jedna z nejsilnějších šachových federací na světě se poprvé přesunula z jednoho kontinentu na druhý. Jsme vděčni delegátům za to, že podpořili náš přechod většinou hlasů. Svědčí to o důvěře v nás a o dobré práci, kterou naše federace odvedla,“ uvedl předseda Ruské šachové federace Andrej Filatov. „Doufám v plodnou spolupráci a účast ruských týmů na kontinentálním šampionátu a v pořádání asijských soutěží v Rusku, které úspěšně pořádá turnaje na nejvyšší úrovni a má veškerou potřebnou infrastrukturu,“ dodal.

Navzdory pokračující ruské agresi na Ukrajině začal Mezinárodní olympijský výbor usilovat o to, aby se ruští sportovci mohli vrátit na mezinárodní scénu, například přesunem do soutěží pořádaných asijskými federacemi. MOV za to čelí kritice.

Přestože politika do sportu nepatří, věřím tomu, že ruští sportovci nepatří na žádné mezinárodní soutěžě po celou dobu ruské válečné agrese na Ukrajině. Ukrajinští sportovci nasazují denně své životy při obraně před ruskou válečnou hrůzou, kterou provádí Rusko na jejich území. 

Ukrajinský biatlonový svaz sdělil, že při výkonu vojenské služby zemřel teprve 19letý Jevhen Malyšev, který byl členem juniorské reprezentace. Na tuto tragickou zprávu zareagovali jeho kolegové z týmu slovy „hrdinové nikdy nezemřou“.

Bránit vlastní zem se mimochodem vydal i mistr světa ve stíhacím závodu z roku 2019 Dmytro Pidručnyj. „Já a můj tým zůstáváme na Ukrajině, abychom ochránili naše domovy a rodiny před ruskými ozbrojenými silami, které 24. února vtrhly na Ukrajinu. Nikdo z nás se teď nehodlá účastnit žádných dalších soutěží,“ vzkázal známý závodník.

Pidručnyj k tomu dodal, že Vladimir Putin je „zas*aný Rus“. Armáda muže, kterého prakticky celý svět aktuálně proklíná ještě daleko horšími výrazy. 

Ukrajinou se šíří také zpráva o smrti dalšího fotbalisty. Jmenoval se Dima Martynenko, bylo mu 25 let a hrával na pozici záložníka za tým FC Hostomel. Na rozdíl od Malyševa a Sapyla nezemřel jako voják, nýbrž coby civilista. Se svojí matkou se ukrýval před bombardováním v baráku.

Do války se vydal například také Serhij Stachovskyj, který vzal do ruky zbraň místo tenisové rakety. K ukrajinskému vojsku se připojili rovněž profesionální boxeři Vasyl Lomačenko s Oleksandrem Usykem. O bývalých hvězdách ringu bratrech Kličkových, kteří hrdě bránili Kyjev, se v minulých dnech napsalo dost.

Šachový rozhodčí  a dětský šachový trenér FIDE Aleksey Druzhinets utrpěl smrtelné zranění ve městě Tokmar na Ukrajině. Jeho smrt potvrdila Ukrajinská šachová federace. Čest jeho památce.

Poznámky pod čarou.


Budu mluvit za sebe a možná i za někoho z vás. 

Nesouhlasím s jakoukoliv účastí ruských sportovců na jakékoliv mezinárodní sportovní akci.

Osobně odsuzuji ruské válečné zločiny proti Ukrajinskému lidu na území Ukrajiny. 

Říkám, NÉ VALCE  - ANO MÍRU. 

A obdivuji Ukrajinský lid za jejich boj za jejich zemi a jejich svobodu. Sláva Ukrajině! 


Článek čerpal z : ČTK , Idnes, Seznam, Tyden, Twitter, Aktuálně, 

Fotky použité z chess.com a Facebooku. 

124x 5497x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (124) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
xdavx x

jako samozvany mistni leader racionalniho pohledu na soucasnou situaci na ukrajine, tady podepisuji kazde pismeno bezezbytku 

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Cile-USA-splneny-Ty-tajne-Drulak-prekvapive-ke-konci-valky-730735?fbclid=IwAR0CnOeH11BfWx9nCmoxfZFawW8c4Zr3TmibXQmY16vHFTLbeDd_t-fi3a4

+4 /-5 | 01.03.2023 12:50

Rubinus

Jako tím samozvaným místním leaderem racionálního pohledu myslíš sebe? Vy nás ale zásobujete, pane Karfík!

+1 /-3 | 01.03.2023 23:17

Petr Koutný

Ty jo četl jsem to a ten pár bere nějaké prášky? Neměl by tolik pít a když s tím má vážně očividný problém, neměl by pod vlivem psát do novin. To byl jeden z největších blábolů, co jsem za poslední dny četl. Ale rozumím, že některým lidem to muselo nahnat slzičky do koutků očí a snít o Rudém Václavském Náměstí a Putinově Mostu v Praze, který se dříve jmenoval Karlův. 

Kluci,pěkné sny....bude to přesně naopak..

+3 /-3 | 01.03.2023 22:06

Sel Mar
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+0 /-2 | 04.03.2023 23:16

Šach

Američané a západní Němci věděli v roce 1968 že nás SSSR obsadí dříve než my. Čti zde.

+1 /-1 | 02.03.2023 08:11

Rubinus

Namísto toho smazaného komentáře jiná formulace:

Stejná situace byla i loni před 24.2. I tehdy západní rozvědky dobré dva týdny před tím tvrdily, že k útoku dojde.

+1 /-0 | 02.03.2023 18:57

Rubinus
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+0 /-0 | 02.03.2023 18:09

roznov

ocenim, kdyz ty sam se vyvarujes podobnych oznaceni, ktere jsi ted pouzil.. mam uz dost toho, jak lidi jako ty trapne nalepkuji vsechny, kdo nesouhlasi s jejich videnim sveta... pokud si nemuzes pomoct, tak to delej vedle... diky

+2 /-1 | 02.03.2023 18:18

JD

Pane Koutný, tento článek je špatný. Zveřejňovat fašistické pozdravy?? Navíc řešit politiku o které nic nevíte??  Psal (propagoval) jste někdy článek o vyloučení např. azerbajdžánských šachistů nebo jiných, kde probíhá válka? Myslím že né, proč zrovna teď?

+3 /-1 | 02.03.2023 14:48

OldřichKuželka

Jaké fašistické pozdravy? "Sláva Putinovi" v článku nikde nevidím... 

+1 /-2 | 02.03.2023 15:14

JD

A pán je vtipný, ok. Také selektování válečných zločinů je v článku mimo. Nebo se pan Koutný snaží tvrdit, že ukrajinské válečné zločiny nejsou nebo jsou v pořádku?  

+3 /-1 | 02.03.2023 17:28

Šach

Ruští šachisté patří k těm nejlepším a zákazem jejich startu se ostatní hráči zbaví silných konkurentů. To ovšem šachové turnaje devalvuje. Po roce 1968 kdy nás přepadla vojska Varšavské smlouvy a kdy na našem území byla "dočasně" umístěna sovětská armáda, nebyly na západě žádné sankce proti sovětským sportovcům. Mohli v západních státech hrát klidně pod sovětskou vlajkou a v případě jejich vítězství byla hrána hymna sovětského svazu. Přitom každý věděl, co to Sovětský svaz je a co se tam děje. Kvůli nám nebyly žádné sankce proti Sovětskému svazu. Na nás se, jako vždy, západ vykašlal. Na mistrovství světa hráli Karpov i Kasparov pod sovětskou vlajkou. Jestliže se však jedná o Ukrajinu, vše je jinak. Proč?

+5 /-5 | 01.03.2023 08:13

Jarda Aljochin

zeptej se ivančuka, Śachu.

+1 /-2 | 01.03.2023 15:53

martinn
Nevím, u koho ze Západu jste zaslechl ten kašel. Západ nám velmi pomohl i po roce 1968 přijetím tisíců našich rodin.
+1 /-1 | 01.03.2023 15:07

Šach

Američani i západní Němci věděli v roce 1968 že nás SSSR obsadí dříve, než my. Čti zde.

+0 /-0 | 02.03.2023 08:13

ciki333

Válka samozřejmě jednoho dne skončí a s ní i do očí bijící diskriminace ruských sportovců. Nebude to ale zítra, neb k odříznutí Ukrajiny od Černého moře (= jeden z cílů "speciální vojenské operace") je nutno obsadit Oděsu a vyčistit ji od banderovců. Pak začnou mírová vyjednávání... A nakonec zazní dusot bot při marši vítězných Wagnerovců na Rudém náměstí...To vše před zraky Vladimira Putina a zahraničních televizních štábů.

+3 /-7 | 01.03.2023 14:13

Semod
"Bůh stvořil válku, aby se Rusové naučili zeměpis.“
+3 /-1 | 01.03.2023 22:47

OldřichKuželka

Ciki333, Vaše sny ukončí probuzení s rukou v nočníku... 

+4 /-2 | 01.03.2023 18:49

patmat
+4 /-0 | 01.03.2023 18:53

wlk
Dosť psychopatický postoj zaujíma aj ECU. Na Majstrovstvá Európy 2023 púšťa pod hlavičkou FIDE mraky ruských hráčov https://chess-results.com/tnr712575.aspx?lan=4&art=25&fedb=FID&turdet=YES&flag=30, napriek tomu, že oficiálne sú už "Aziati". Zatiaľ čo skutoční Aziati (všetky zakaukazské republiky, Izrael, ak pominieme prevažnú časť Turecka) roky hrajú a dokonca poriadajú podujatia ECU. Zdá sa, že hranice Európy sa priebežne posúvajú, tak ako sa nám to hodí.
+2 /-1 | 01.03.2023 21:35

patmat
Prechod Ruska pod ázijskú federáciu bude platiť až 1.5.2023.
+2 /-0 | 01.03.2023 22:11

Petr Koutný

Teda až za dva měsíce? smiley

+0 /-0 | 01.03.2023 22:13

ThePot
Kolektivní vína nemá podporu ani v mezinárodním, ani v evropském, ani v angloamerickém právu. Poprvé kolektivní vínu jasně odmítl již císař Diokletián. Politika do sportu z principu věci a z logiky nepatří a patřit nesmí. Přestože je na každém aby činil prohlášení či podepisoval nějaké doklady, stejně tak je v právu sportovec, který když je zabanovanej, tak se ptá, kdo mi vlastně zastavil či ztížil kariéru. Rychlou analýzou zjistí, že jsou to aktuální politici (tedy zcela konkrétní lidé), popohánění svými voliči, a velmi často také jásajícím internetovým plebsem. Je to velmi špatné a nebezpečné, zejména pokud se dotyčný nemůže bránit. A jedná se nejen o sportovce. Mimochodem zlí ruští "oligarchové" (i když v Rusku už žádný oligarcha dávno není) začínají vyhrávat první soudy. Kuzmyčev z Alfa-Group rozmrazil ve Francii své jachty. Abramovič v první instanci v Londýně navrací svých 3 miliardy liber, a na tuto informaci je tvrdý ban v anglosaském (potažmo i dalším, kde to přepisují stažisti) mainstreamu. Zkratka, byť postoj je jasný a válka je válečný zločin putinovy kliky, tak život je mnohem, mnohem složitější.
+1 /-0 | 01.03.2023 22:10

Semod
141 zemí na valném shromáždění OSN vyzvalo Rusko k odchodu z Ukrajiny. Putinovo Rusko je agresor srovnatelný s Hitlerovým Německem ... a pouze proto je legitimní pozastavit činnost na mezinárodní scéně i ruským sportovcům (včetně šachistů), kteří současné Putinovo Rusko chtějí reprezentovat.
+5 /-4 | 01.03.2023 21:38

Petr Koutný

Naprostý souhlas. Jsem moc rád za dnešní článek a za podobné názory. Díky 

+3 /-1 | 01.03.2023 21:44

azvl

Nic ve zlém, ale pouhým přesunutím Ruské šachové federace žádné sankce od FIDE nejsou zrušeny, takže nějaké obcházení sankcí je nesmysl. Ukazuje to pouze to že federacím v Asii podobně jako tamějším vládám je v podstatě celá Ukrajina ukradená. A naznačuje docela velký rozkol v příštích letech ve FIDE. 

+1 /-1 | 01.03.2023 19:04

patmat
No, "obišli" sankcie ECU (Európskej šachovej únie), môžu sa teraz zúčastňovať akcií Ázijskej šachovej federácie. Pre akcie FIDE sa nič nemení.
+1 /-0 | 01.03.2023 19:14

azvl

Já teda žil v přesvědčení že sankce ma federace může dávat jen FIDE. 

+1 /-1 | 01.03.2023 19:26

Jarda Aljochin

íránští sportovci sami od sebe hodlají bojkotovat účast svého zločineckého státu za to, jak vedení státu mučí a vraždí své občany včetně sportovců. v Rusech se nenajde pocit hanby? Vždyť Putin posílá na smrt mladé Rusy, když už nic jiného, když už nepochopí, že vraždí civilisty v sousední zemi?  

+2 /-2 | 01.03.2023 15:49

lubomir1959

Vžcky jsem byl, jsem a budu proti jakékoliv agresi, proti jakémukoliv státu, protože vždycky umírají nevinní civilisté, muži, ženy i děti. Zbabělé politické krysy nikdy nebojovaly a bojovat nebudou, ti za sebe vždycky pošlou obyčejné, mladé lidi!

+1 /-1 | 01.03.2023 16:03

Šach

Tak si kladu otázku, co by asi dělaly USA, kdyby se k jejim hranicím neustále přibližoval nějaký nepřátelský vojenský pakt. Co dělaly USA v 60. letech, když Sověti chtěli navézt zbraně na Kubu? Vystartovali proti nim a nedovolili to. Dnes je to naopak...

+5 /-5 | 01.03.2023 12:43

martinn
Mícháte současnou dobu s minulou. NATO jsou nepřátelé jedině v úzkostných obavách vojenské junty. Víc nemá cenu psát, jsme na platformě sportu.
+1 /-2 | 01.03.2023 14:55

xdavx x
Můžu se zeptat na jakém právním podkladě USA má své základny v Sýrii? A pokud teda Sýrii v současné době okupují, jsou na USA uvaleny nějaké sankce te spravedlivé části světa?
+2 /-3 | 01.03.2023 14:57

Petr Koutný
Dnes psali, že whatabout je levný trik. Jdeš mimo téma a víš to.
+2 /-0 | 01.03.2023 15:17

lykan

Mimochodem, pokud to někdo myslí s posilováním reprezentace vážně, tak teď, během té války, která spoustu Rusů a Ukrajinců nutí nějak reagovat na situaci, je jedinečná příležitost získat nějaké posily do reprezentace. Které mohou být silnější, než to, co tu za nejbližších 15 let vychováme. 

 

Tedy, pokud se dokážeme oprostit od rasových předsudků. 

+3 /-1 | 01.03.2023 12:36

lubomir1959

Ke dlouhodobým úspěchům vede jen dlouhodobá, systematická a trpělivá práce. Rozhodně úspěch nepřijde angažováním jedné nebo více hvězd, mnohokrát už se mi potvrdilo, že mužstvo bez hvězd hraje líp než s namistrovanými hvězdami. Já nerozděluju lidi podle rasy, to dělá jen ubožák, nevidící si ani na špičku svého nosu. A pokud se jedná o reprezentaci ČR, měli by v ní hrát občané ČR, tak to aspoň vidím já!

+0 /-1 | 01.03.2023 15:19

lykan

PK: Mícháš hrušky s japkama. Řadový ruský sportovec zcela objektivně nemůže za válku na Ukrajině. Trestáš nevinného člověka za činy, které nespáchal.

 

Ono by se ti taky snadno mohlo stát, že s tebou osud v budoucnu naloží podle těchto tvých super názorů, založených na principu kolektivní viny, aby sis to vyzkoušel z druhé strany.

+6 /-3 | 01.03.2023 11:32

lubomir1959

Hrušky s jablky, když už...ale jinak kupodivu souhlas.

+0 /-2 | 01.03.2023 15:03

Petr Koutný
Myslím si, že může reprezentovat pod neutrální vlajkou a s prohlášením, že odsuzuje ruskou okupaci. Ten kdo podporuje ruskou okupaci, není nevinný.
+5 /-3 | 01.03.2023 11:37

lykan

Ta vlajka vyjadřuje jeho vztah ke své zemi jako takové, je to věc národní hrdosti. Není to vlajka vlády. Češi na hokejovém šampionátu taky nemávají vlajkou, na které by byl xicht Fialy. A podstrkávat jim nějaká prohlášení, která musí povinně odsouhlasit, je prasárna. Většina lidí, jak u nás, tak v Rusku, se o politickou žumpu nezajímá. Navíc takovými prohlášeními by sportovec riskoval problémy ve svojí zemi.

 

Válka je jistě strašná věc. Mnoho lidí na planetě zažívá vážné problémy, z nejrůznějších důvodů, ne jen kvůli válce. Tak je to ale permanentně. Nemůžeme strávit celý život litováním druhých. Nechme obyčejného Rusa žít jeho život. Stejně šikana v oblasti sportu na válce nic nezmění.

+4 /-1 | 01.03.2023 11:57

Meno

Ještě ke kopírování textů z internetu.

Autorský dílem podle zákona není: myšlenka, princip, postup, námět; vědecká teorie, matematické a další vzorce, grafy; zpravodajská informace; tradiční lidová tvorba; úřední dílo - jakýkoliv úřední spis, vyhláška, dokumentace...

Autorské právo se nevztahuje na: reklamní nebo marketingovou strategii; zpravodajský text; právní formulace; běžné metody (učební, cvičební apod.); složení produktů

+0 /-0 | 01.03.2023 11:56

Petr Koutný
Díky za info, Petr
+0 /-0 | 01.03.2023 13:01

istr
Ale pak to stejně nepodepíšeš svým jménen. Stačí napsat podle ČTK a pak pokračovat.
+2 /-0 | 01.03.2023 12:55

istr

To je to tak těžký? Když převezmu zprávu, tak napíšu odkud?

+0 /-0 | 01.03.2023 13:39

Pavel Ch

Proč to (asi) půjde v šachu jednodušeji než v jiných sportech je skutečnost, že jednoduchý je převod mezi federacemi. Nemýlím-li se, je-li dohoda obou dotčených federací, zaplacen poplatek "mateřské" federaci (od nějakého ela) a poplatek FIDE, není v reglementu FIDE, že by tomu mohla bránit. 

  To v jiných sportech tak jednoduché nebývá, každý sport má jinak, ale šachy to mají nejsnadnější.  

  V článcích není nikde uvedeno, o jaký kongres se jednalo, tak si veřejnost řekne, že rozhodla FIDE. Sám to nevím, ale řekl bych že většina z 29 je Asijských států - jejich Asij. federace s tím souhlasilo. Tak s tím kongresem FIDE nemá nic společného. Nicméně pro zabránění by musela FIDE přijmout nějaké jiné rozhodnutí o současném převodu mezi federacemi. Rusů hrálo už předtím jinde spousty. O tom by musel rozhodnout kongres FIDE a to nevidím jako reálné (od svolání po projednání, vůle asi nebude).

 

  Jen doplním....

  Pokud s něčím mám stejný pohled s Petrem Koutným (ono toho bude více, byť to z diskuze nevypadá), tak je to na Ukrajinu a Ukrajince. 

+6 /-3 | 01.03.2023 09:41

patmat
Pre Rusov sa mení len to, že namiesto turnajov organizovaných európskou šach. federáciou, kde by im nedovolili hrať, môžu hrať turnaje ázijskej šach. federácie.

Pre turnaje organizované FIDE sa nič nemení - či áno?

Iné športy ani nemusia mať nejaké kontinentálne "podfederácie".

+0 /-0 | 01.03.2023 12:10

HumphreyvanWeiden

Rusko bylo v Asii přijato zcela přesvědčivým poměrem hlasů. Zamyslel se někdo nad tím - proč?

Petr Koutný tady napsal - válka v Iráku, v Afgánistánu, v Lybii, to je minulost, neřešme to! Jenomže následky těchto válek stále trvají. Z Afgánistánu se naší vinou stal středověký stát s náboženskými fanatiky v čele a v ostatních zemích to není lepší. Počet mrtvých je strašlivý. Asie se s tím potýká právě teď - a my to stále neřešíme.

Budu spekulovat, ale je možné, že nám Asiaté vrátili náš alibismus. Válka na Ukrajině? Je to daleko, neřešme to !

Whataboutismus je pěkná výmluva pro to, proč nedělat věci, které bychom dělat měli. Ty války, které vedl Západ se už staly - nicméně následky těchto válek stále trvají. Pořád je čas na omluvu, na reparaci válečných škod, a hlavně - na zajištění mechanismu, aby Západ už nikdy podobné války nevedl. To se stále nestalo.

Pořád je čas na sebereflexi a zamyšlení se nad vlastním chováním. Pokud se tak stane, tak je možné, že okolní svět - 6/7 lidstva - zavede sankce proti agresorovi stejně jako my.

+4 /-3 | 01.03.2023 11:13

xdavx x

presne tak, 83 procent svetove populace si je vedomo pokrytectvi USA a jejich mopsliku.. A zatimco gen tajemnik OSN jasne rika, ze valka na Ukrajine neni jedina ani ted ani pred tim, pokryteckej zapad se muze podelat z toho co se deje na Ukrajine, jako by sam tenhle ten zapad, neprinesl katastrofu a smrt do snad vsech ostatnich rozvojovych zemi Ariky a Asie.. Tak se neni co divit, ze na knuceni NATO, jak jim dochazi munice a hrozby Cine, at nahodou neposle Rusku vojenskou podporu, odpovida zbytek sveta tim, ze co si USA nadrobili, at si taky sami sezerou, a ze USA nemaji sebemensi pravo, po nekom neco pozadovat... Celej soucasnej zapad je smes degenerace, idiocismu a zejmena dvojiho metru. A uplne nejvtipnejsi je, ze ten kdo chce zjednat napravu a vratit zapad tam kde ma byt, je oznacovan temito degeneraty jako prorusky... 

+1 /-3 | 01.03.2023 11:19

istr

Tak minimálně jedna autorská část psaná nezaměnitelným slohem tam je.

+7 /-0 | 01.03.2023 07:13

Petr Koutný
Jsem rád za ranní kolečko a seznamovací formality a snad se dostaneme už i k tématu. Díky za komentář.
+1 /-7 | 01.03.2023 08:09

Kapucínek
To, že jste celý článek zkopíroval a neuvedl ani zdroj je jedna rovina, ale že neumíte ani správně napsat nadpis to je vážně tristní.
+10 /-1 | 01.03.2023 06:51

Petr Koutný

Samozřejmě zdroje jsou doplněné, jak jsem psal. Každý článek se píše večer. Ráno se kontroluje a ještě edituje. Dokonce prvních pár minut po vydání, ještě můžou proběhnout lehké změny a to i díky reakcím fanouškům a čtenářům.Proto články vychází v 6 ráno, aby většina lidí, až bude číst tento článek, už jej měla takový, jaký má být. 

Ke zdrojům. Tento článěk vyšel doslova stejně na xxx serverech, když se dobře podíváte na tyto články uvedené ve zdroji, tak druhou část článku, tam samozřejmě nenajdete. Takže článek není jen oporívovaný, ale doplněný. Téma je jasné, ale tam , kde jiní končí, ten článek dál pokračuje. 

 

+2 /-10 | 01.03.2023 06:54

Poutnik

Toto je doslova nářez. Vzít cizí článek (sport.cz zdroj ČTK) nakopírovat jej a neuvést aní zdroj, podepsat se pod něj... Něco podobného bych od Vás, kteří kritizujete kde koho a kde co nečekal. Vcelku mne to mrzí. 

+12 /-2 | 01.03.2023 06:39

Petr Koutný

Článek ještě během rána procházel korekcemi a kontrolou chyb, večer se může cokoliv přehlídnout. Samozřejmě doplněno. 

+2 /-10 | 01.03.2023 06:41

Poutnik

Pokud něco okopírujete, argument, že je to pravda opravdu neobstojí. Dále, např. zmiňovaný Sport.cz na rozdíl od vás zmínil zdroj, tedy ČTK. A v tom je zásadní rozdíl, protože pod vaším článkem je jen a pouze vaše jméno, tedy uvádíte čtenáře v omyl. Máte pravdu v tom, že je to trošku mimo. Dodal bych že trošku hodně.

 

+12 /-2 | 01.03.2023 06:44

Petr Koutný

Už jsem Vám odpověděl. Článek se píše večer, ráno je vždy korekce. Snad vše ok. Díky

+4 /-8 | 01.03.2023 06:48