Propozice MČR mládeže 2022 + Amatérů

20.01.2022 07:37 | Zprávy

Novinkou je to, že máme slíbeno 40DGT šachovnic z ŠSČR a 80 DGT šachovnic z SŠS. Aktuálně máme zamluvených závazně 380 lůžek a nezávazně až dalších 400. Dnes jsme poslali formulář přihlášky na MČR mládeže na svaz a měl by být brzy viditelný.

Aktuální propozice MČR Amatérů 

-změna v termínu MČR v Rapid šachu Amatérů,

z 19.3.2022 na 18.3.2022!!







Novinky z Luhačovic: 

- K dispozici můžeme mít 120 DGT šachovnic

- Máme aktuálně domluvené dva trenéry a to GM Robert Cvek a IM David Kaňovský. S dalšími jednáme.

- Žádosti o divoké karty pořadatele byly poslány na svaz

- Forlumář k přihlášce byl odeslán na svaz, brzy bude veřejný.

- Domluvili jsme fotografa

- Rozhodčí jsou Tomáš Danada, Pepa Bednařík s jeho týmem z Hošťálkové

- Začínáme plánovat živý komentovaný přenos z turnaje

- Každý hráč dostane od nás cenu

- Nabídli jsme ZKP sponzorování této soutěže pro přístí rok.

- Spolupracujeme s TJ Vlčnov a ŠK Pozlovice na přípravách turnaje

 a další novinky si nechám na další aktualizaci článku. Na konci článku je aktuální startovní listina MČR Amatérů. 













20x 12260x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (20) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
rohlíkpuklej
Já valím pod stan :-)
+0 /-0 | 20.01.2022 18:28

slavista
Pořadatel nabízí ubytování 600kč na noc včetně snídaně. Na bookingu ani airbnb není v daném termínu žádná lepší nabídka.
+0 /-0 | 20.01.2022 13:38

Agent Voňavka

Ubytko si může každý sehnat sám, dnes je tolik možností...booking, airbnb atd...Na Světovém poháru nám nabízeli ubytování přes pořadatele a to bylo snad 200-250 dolarů za noc, já si našel ubytování sám za pětikilo hned vedle a nelitoval jsem. Stačí nebýt líný. Ave-kontakt to již pochopil a dává si do propozic, že kdo nebude bydlet skrze ně, tak platí o 500 korun víc na startovném. Pokud toto Koutný a spol. v propozicích nemají, tak si najděte ubytování sami, protože ty jejich řeči jak je to drahé, jak se nedá nic sehnat apod., tak to jsou jen kecy...V dnešní době se o vás každý přetrhne a bude rád,když vás bude moci ubytovat a to i pod cenou. Aspoň v něčem je ten covid dobrý.

+2 /-1 | 15.01.2022 06:20

Tomáš Klimecký

Už se těším na MČR amatérů, je fajn že se kluci do toho pustily,fandím a palec nahoru yes

S tím začátkem na no .... myslím celkem sice  že 9 je brzo ale ujde to ... však šachové zápasy týmů začínáme taky v deset.......Já osobně budu dojíždět z 50 km vzdáleleného Přerova, ale na 3 noci jsem si sehnal pěkně ubytování za přijatelnou cenu....jak se říká kdo hledá najde , je to v přilehlé vesnici., dá se určitě najít i v okolí 

 

+2 /-1 | 06.01.2022 20:00

Toms2011

Formát turnaje je naprosto v pohodě. Ráno v 9. stejně už nikdo nespí, snad jen ty co dělají bordel po nocích. Alespoň půjdou dříve spát. Děti dopoledne odehrájí a pak je celý den na výlety a zábavu. Není to asi úplně idální pro místní, co chodí hrát po práci, ale pro rodiče s dětmi je to super. Někteří si ani neuvědomují, jak je to náročné, když si musí rodiče vzít skoro na každou akci nebo Open dovolenou. Na spousty akcí jezdíme přes půl republiky a taky nefňukáme, že nemůžume jít hrát z domů v bačkorách.

+3 /-0 | 06.01.2022 14:42

Worker

Ahoj. Jsem velmi rád, že jste upravili takovým způsebem formát turnaje (jen 1x dvoukolo). Myslím, že MČR amatérů by mělo být bráno jako velmi významná šachová akce. A byla by velká škoda takový turnaj zkracovat nějakýma dvoukolama. Z vlastní zkušenosti vím, že odehrát 2 partie ve vážném tempu v jeden den je hodně náročné a nedovedu si představit takto hrát naplno několik dní po sobě, případně do toho ještě absolvovat přednášky GM. Navíc jistě pro nemalé procento hráčů je důležitá také příprava na soupeře. Zvláště pak při takovém cenovém fondu.

Naopak si myslím, že pokud to má být MČR amatérů, měly by na turnaji hrát jen amatéři ČR (ti co mají CZE federaci). Jinak se jedná o klasický open, v rámci kterého se vyhlásí amtérský mistr ČR i když celkový vítěz turnaje bude třeba Slovák.

Přeji pěkný den

+3 /-0 | 05.01.2022 23:37

Petr Koutný

Lykan samozřejmě souhlasím. Kdybychom nepořádali MČR mládeže, bylo by to tak, jak to mělo být. 8 kol a 4 dny. Když už pořádáme mládež,pak jsme se rozhodli to spojit, tak aby i doprovod si mohl zahrát tento turnaj. Nedávalo nám smysl, aby dítě hrálo jedno kolo a otec hrál dvě kola. Jak říkám, je to kvůli MČR mládeži. Samozřejmě chápeme rozdíly a plusy a mínusy. Kratší turnaj je levnější, šetří čas. Na druhé straně je pro spoustu hráčů namáhavé hrát dvojkola čtyři dny po sobě. Jsou hráči, co chtějí zahrát turnaj za čtyři dny a nebo ti, co si vezmou dovolenou a užijou si to i s výlety a doprovodným programem. Je to vždy něco za něco. Ale nejde se zavděčit všem. Měl jsem reakce, že člověk nepřijede, protože nedá tolik dvojkol a mám reakce, že člověk nepřijede,protože je turnaj dlouhý. Stejně mám reakce, že teď člověk přijede, protože odpadly dvoukola. Skončím tam, kde jsem začal. Kdybychom nepořádali MČR mládež, je to na 4 dvoukola. Když společně máme i mládež, dáváme to na jedno dvojkolo a stejně s ostatními turnaji. Vše s vědomím, že se to bude někomu víc líbit a někomu méně. Proto jsem psal Lykane, že tě chápu a rozumím. 

+4 /-0 | 05.01.2022 19:27

lykan

david brazina: Dovolená slouží k odpočinku, ale taky k dělání věcí, které člověk jindy dělat nemůže. Obojí je potřeba nějak skloubit. Výkonnostní sport je o podávání výkonu. Bez námahy to prostě nejde. Dvojkolo sice znamená dvojnásobnou námahu, ale taky úsporu poloviny času. Když hráč odehraje turnaj za 4 dny, místo za 8 dní, tak pak klidně může 4 dny ležet na kanapi, pokud chce. Anebo může sehrát druhý turnaj. Pokud se hraje třeba 5 kol od pátku do neděle, může být úspora dovolené markantní. Já dovolenkové turnaje nikomu neberu, jen by byl rád, aby se u nás zavedly i turnaje s dvoukoly, jako v jiných zemích, aby si hráči mohli vybrat. 

 

Zkuste se lidi zamyslet nad tím, že pokud má mít šach v ČR nějakou budoucnost, měla by být organizace soutěží taková, aby byla přijatelná pro mladé hráče, kteří ještě mají výkonnostní ambice. Z tohoto úhlu pohledu mi přijde organizace šachu v ČR velice mizerná. Není to jen o tom nastavit soutěže podle zájmu těch, kteří je dlouhodobě hrají, ale do úvahy je třeba zahrnout i všechny ty, které taková organizace odradila.

+3 /-0 | 05.01.2022 18:05

PanPohoda

Pro šachové dovolenkáře je nejlepší 1 kolo denně, nebo maximálně jeden dvoukolový den, a začínat ráno v rozmezí 7:00 až 8:00. Nebo večer  v rozmezí 19:00 až 20:00.

+1 /-0 | 05.01.2022 14:22

xdavx x

lykan, vetsinou s tebou souhlasim ale tedy mluvis blbosti. drtiva vetsina skutecne nehraje sachy protoze je berou jako praci, ale je to konicek. Skutecne si nemyslim, ze bych chtel hrat turnaj, kde bych mel byt osm hodin v zaprahu, to pak nemusim kvuli tomu brat dovolenou v zamestnani. profesionalove to samozrejme maji treba nastaveno jinak, ti ale tyden po skonceni turnaje, nejdou do prace... 

+0 /-3 | 05.01.2022 14:00

lykan

Robert Cvek: Ano, měl jsem na mysli dvojkola. Základním důvodem, proč hrát dvojkola (trojkola se neodvažuju navrhnout, i když bych chtěl), je úspora času. Šachy jsou extrémní žrout času. Je třeba, aby délka turnaje byla slučitelná s reálným životem, jinak to hráč dříve či později vzdá. V jiných zemích to už pochopili a organizují převážně kratší turnaje, než je zvykem u nás, tady v ČR bohužel stále převládá konzervativní přístup, který mnoho lidí od šachu odradí. Každopádně, pokud primárně organizujete výlet do Luhačovic, nikoli šachový turnaj, není to nic pro mě.

+1 /-2 | 05.01.2022 11:56

lykan

Petan: Jako že bych vstal brzy ráno jen proto, abych se připravil na soupeře? smiley To nehrozí. Tak především, velká většina hráčů se na konkrétního soupeře nepřipravuje vůbec. To je z jejich výkonnosti zřejmé. Ten, kdo by to bral tak vážně, by šel výkonnostně rychle nahoru. Já sám se dívám s kým budu hrát až bezprostředně před partií. A i kdybych se snad chtěl připravit, tak určitě ne dopoledne.

+0 /-2 | 05.01.2022 11:53

pawel

Petane, pak je tam množina lidí, kteří tam jedou za jiným doprovodným účelem. Ale ti se také přizpůsobí. Mohou začít pít už o dost dříve a dříve skončí.

+5 /-0 | 05.01.2022 11:16

Petan

Většina týdenních turnajů, kde se hraje 1 partie denně, má tu partii nasměrovanou na odpolední hodiny. Ale to chápu tak, že je to kvůli místním, aby si nemuseli brát dovolenou a mohli to hrát po práci. Pokud bych tam byl na dovolené, tak by mi vyhovovalo právě to, že se partie odehraje ráno a tím pádem podle toho, jak dlouho bude partie trvat, mohu zvolit následný program. A tomu, kdo nechodí na výlety, může být jedno, zda se dopoledne připravuje na odpolední partii nebo zda se připravuje odpoledne na následující den.

+4 /-0 | 05.01.2022 10:07

Robert Cvek
Poutník: Ubytování se mění měsíc od měsíce (ceny jdou dost nahoru). Nyní je samozřejmě nejlevnější. na jaké částce se začínalo a vím kolik volání, vyřizování a osobního jednání kolem toho PK měl. Jinak - a to je samozřejmě důležité - každý si může sám vybrat cokoliv.
+4 /-0 | 05.01.2022 08:36

Robert Cvek
Lykan: "MČR amatérů se hraje téměř celé v 9:00 ráno. To mi přijde absurdní" imi to přijde super. Máte pak celé odpoledne na krásy Luhačovic, mohu vřele doporučit z vlastních zkušeností. Naposledy jsem tam byl s rodinkou a paráda. " Jste z toho udělali úplně jiný typ turnaje. Turnajů, kde se musí čekat na další partii až do dalšího dne, máme v ČR mnoho. " : To jsem nepochopil, vždycky se čeká na další den? Nebo to jste myslel tak, že lépe dvojkola? Drtiví většina lidí co jsem se bavil byli proti dvojkolům. Ale možná jsem to nepochopil. "Ubytování drahé" každý si může sehnat sám ubytování, jinak vím moc dobře jak Petr těžce bojoval o cenu, více rozepíši k panu Poutníkovi. Ten turnaj je spojen i s "výletním zážitkem", což Luhačovice bezesporu naplňují. Opět nechápu na co mám čekat? Pokud budu hrát jen turnaj amatérů, pak - nebude-li jedno dvojkolo - mohu po partii, třeba v 11,00 dělat co chci, třeba lokat místní skvělé prameny. Jinak pro mne by byl ideální začátek v mezi šestou a sedmou ráno :-) Hlučná mládež? Uvidíme, mám úplně jiné zkušenosti, spíše ruší ti starší...nezapomeňte, že to bude MČR s týmem rozhodčích.
+3 /-1 | 05.01.2022 08:34

Petr Koutný

Poutníku - přesně jak píšete, ten termín je důležitý. Například termín v dubnu a jsou ceny dvojnásobné a termín v srpnu, tak i trojnásobné. Termín v Luhačovicích dělá strašně moc. Řídí se to lázeňskou sezónou a obsazeností hotelů a penzionů. Klasická ekonomická učebnice poptávky a nabídky. Například na Hotelu Fontána, jsme jednali až s majitelem a podívejte se kolik jsou ceny třeba na bookingu. Ono vždy záleží, jak si chcete užít šachový turnaj. Můžete spát v kempu pod stanem a nebo naproti v luxusním hotelu. Můžete využít nabídku pořadatele a nebo si můžete zajistit ubytování sám. Je mnoho důvodů, proč si jet zahrát šachy na turnaj a je mnoho důvodů proč tam nejet. Je jenom na každém z nás, který turnaj si vybereme a který budeme hrát. Toto je naše nabídka a někoho osloví a někoho neosloví. Přesto věřím, že tento turnaj může být zajímavým turnajem a my uděláme vše proto, aby se lidem u nás líbilo. 

+1 /-1 | 05.01.2022 07:09

Petr Koutný

Lykan - dobré ráno. Když jsem byl mladším, hrál bych denně i trojkola. Jak šel čas, hrál bych méně. Tak bych si třeba užil i jiné věci. Bez jakékoliv reklamy jsou Luhačovice pěkným městem a tentokrát jsme to nastavili tak, aby byl čas na přehradu, třeba na kola, koloběžky, aquapark atd. K tomu programu. Jedno dvojkolo, jeden rapid, jeden blicák, jednou s panem Jansou, jednou s Robertem, jednou posezení u vína a je to hned šest dní, kdy se pokusíme lidi zabavit a zpříjemnit jim den. Je to vždy těžká volba, jestli dvojkola a nebo trochu delší turnaj. Nejde se všem zavděčit, proto rozumím vašemu komentáři. 

+3 /-0 | 05.01.2022 07:01

Poutnik

Pro malé srovnání jsem si vybral jeden z jmenovaných penzionů, kde nabízí pořatel 600Kč za noc. Vybral jsem termín o pár dní vedle, aby to bylo srovnatené a dostal jsem se na cca 500Kč na osobu. A to jsem si klikl na jednu noc. Při týdenním pobytu by jistě cena byla ještě příznivější... 

+0 /-2 | 05.01.2022 06:38

lykan

MČR amatérů se hraje téměř celé v 9:00 ráno. To mi přijde absurdní.

 

A hlavně, podle původních propozic se měl hrát nejprve rapid, pak 8 kol za 4 dny a až potom blesk. Jste z toho udělali úplně jiný typ turnaje. Turnajů, kde se musí čekat na další partii až do dalšího dne, máme v ČR mnoho.  

 

Škoda. Nevidím moc důvodů, proč by si teď měl hráč vybrat zrovna tento turnaj.  Ubytování drahé (je dost rozdíl, jestli jste někde 4 dny, nebo 8). Šanci vyhrát nějakou významnější cenu řadový hráč nemá. O dovolené si bude nařizovat budík, aby byl už v 9:00 u partie, a pak tam bude celý den čekat na další partii (hlavně, že se ta jediná partie za den hraje zkráceným tempem). K tomu bude muset koexistovat s hlučnou mládeží. Ne každý skáče radostí do stropu, kdykoliv se řekne mládež.

+0 /-2 | 05.01.2022 01:49