Nevesele o veselém konkurzu na českého šachového reprezentanta

10.05.2022 16:43 | Zprávy

Dohráno, dobojováno a Mitropa je minulostí. Je čas hodnotit a to nejenom výsledky hráčů a hráček, ale třeba i hodnocení kapitánů. Tomáš Polák asi objektivně hodnotí neúspěch ženské reprezentace, zatímco Pavel Šimáček už hledá nové reprezentanty.

Hodnocení Tomáše Poláka je v mých očích objektivní a jako fanoušek se s ním umím smířit. 

Na trajektu Bastia/Livorno dne 9. 5. 2022 Tomáš Polák Kapitán ženské reprezentace

Naše předposlední místo se ziskem pouhých 5 bodů je velkým neúspěchem. Prestižní první šachovnici hájila v českém dresu reprezentační novicka Yulia Movsesian a obstála velmi slušně – uhrála 4,5 z 9. Od půlky turnaje byla znát stupňující se únava, jinak by byl výsledek Yulie ještě lepší. Věřím, že v tomto duchu bude Yulie pokračovat i na dalších reprezentačních akcích. Karin Němcové se turnaj vůbec nevydařil. Zatímco na loňském ME družstev byla na 4. šachovnici jednou z tahounek týmu, tentokrát na vyšší desce narážela kosa na kámen – pouhé 2 body z 9 jsou velmi špatné. Pro úplnost dodávám, že na dvě třetiny partií se Karin připravovala online se svým osobním trenérem, avšak také proto, že soupeřky často uhýbaly jinam, se tento recept míjel účinkem. Nezbývá než zatnout zuby - reparát může Karin složit hned na brzkém MČR žen. Česká stálice Olga Sikorová na akci přijela ovlivněna dlouhodobým pracovním stresem, bez formy a bez energie. Tím lze vysvětlit velké množství dobře rozehraných a (v časovkách nebo dlouhých koncovkách) pokažených pozic. K celkovému slabému zisku 2,5 z 9 by se slušelo přičíst pár půlbodů navíc, ale na to se historie neptá – partie kromě šachového umu rozhodují i jiné faktory, např. časová spotřeba a výdrž. Stejně jako u Karin lze očekávat odlišný obrázek Olgy hned na květnovém MČR žen. Benjamínek výpravy Anna Marie Koubová obstála velmi dobře. Hrála podnikavě bez jediné remízy, byla schopna střídat zahájení i vnímat originální pozice. Ve většině partií se na ni dalo spolehnout a pro tým byla rozhodně přínosem. Bodově se dalo vydolovat ještě něco navíc, ale i tak je výsledek 6 z 9 velmi pěkný. 

Hodnocení Pavla Šimáčka je ovlivněno možná tím, že je Pavel novým kapitánem mužské reprezentace. Opravdu zní to naivně, když kapitán české reprezentace věří tomu, že z hráčů s elem 2327 až 2334 budou za dva roky hráči české reprezentace. Nepopírám, že tito kluci jsou talentovaní, že mají před sebou spoustu vítězství a můžou se hodně zlepšovat. Přesto věřit, že hráči s titulem FM do dvou let nahradí hráče GM s elem 2550+ je stejně bláznivé, jako věřit , že vychováme mistra světa. 

Hodnotil bych to jako fanoušek tak, že i výkon tohoto družstva nebyl dobrý a nebyl špatný, že kluci bojovali a asi nikdo nepropadnul, ale chtělo by to trošku respektu k lepším hráčům, k našim reprezentantům a k fanouškům. 

Pavel Šimáček, 9.5.2022

Výkony našich hráčů a celkový výsledek Celkový výsledek, 6. místo, 2 výhry, 3 remízy a 3 prohry, hodnotím jednoznačně pozitivně, i když jsem před turnajem mluvil ambiciózně o pátém místě. Když pominu tým Korsiky, který byl jasným outsiderem soutěže, tak jsme byli podle průměrného ratingu nasazení jako poslední, a to i se započítáním mého ela. Podobně mladý tým měli ještě Němci, ostatní státy měli převážně v týmu o něco zkušenější hráče. Valná většina hráčů byla ve věkovém rozpětí mezi 20 a 30 lety.

Vlastimil Babula mezi 2. a 5. kolem uhrál jen půl bodu, když se nedokázal vyvarovat nepřesností v jinak zajímavých partiích. V druhé polovině turnaje už však našel svůj rytmus a týmu pomohl i výsledkově. Celou dobu si udržoval pozitivní energii a byl určitě inspirací i učitelem pro naše tři mladé hráče. Celkový výsledek 3,5/8 a ztráta několika elobodů je mírně za očekáváním, jeho přínos pro náladu a bojovnost týmu byl určitě důležitý. Já jsem nastoupil pouze k jedné partii, kterou jsem prohrál černými s elově silnějším hráčem.

A nyní naši tři „mladí“. Před turnajem jsem očekával, že se může reálně stát, že se jednomu z nich nebude vůbec dařit. Jsem moc rád a mile překvapen, že všichni tři zahráli výborně. Všichni tři mají potenciál zařadit se v dohledné době do mužského reprezentačního Áčka. Jakub Kůsa měl těžký úkol udržet druhou desku. Kromě jedné partie, která se mu nepovedla, splnil úkol beze zbytku. Jeho předností je obrana mírně horších pozic, slabinou je občas málo ambiciózní hra. Marek Miča se občas potýká se špatným hospodařením s časem, občas nedoceňuje dynamiku pozice. Jeho předností je vynalézavost. Důležitá pro jeho hru je sebedůvěra. Jednou jsem ho střídal, spíš z taktických důvodů. V průběhu turnaje se (podle mě) zlepšoval. Adam Frank má solidní a rychlý propočet a také u něj hraje velkou roli sebedůvěra. Do budoucna by měl zapracovat na rozšíření svých znalostí mimo „svoje“ pozice. Perlička na závěr – největší tři přírůstky do ela ze všech hráčů v mužské kategorii měli právě naši tři mladí, i když to je samozřejmě ovlivněné i jejich dvojnásobným koeficientem, Pavel Šimáček, 9.5.2022

Objevilo se i neveselé hodnocení veselého Pavla Šimáčka, který na svazových stránkách napsal toto: 

Celkové šesté místo a zisk devíti zápasových bodů hodnotím jednoznačně pozitivně. Tým pracoval vzorně a všichni tři mladíci (Kůsa, Miča, Frank) předvedli velmi dobrý výkon na úrovni performance kolem 2450 a připsali každý 20-30 bodů do ela. Zblízka poznali, jak tvrdý je chlebíček na mezinárodní scéně, jak se připravují špičkoví hráči a měli možnost debatovat o partiích s velmistrem Babulou a dalšími borci. Pokud se ve svém růstu nezastaví, můžou být reálně za rok až dva součástí reprezentačního Áčka. Zkušený Babula se na první šachovnici pomalu rozehrával a byla na něm znát nedostatečná praxe z poslední doby se silnými hráči. V druhé polovině turnaje už však chytil svůj rytmus, a i on přispěl k výbornému výsledku družstva.

Hodnocení závěru ženské části turnaje ponechám na kapitánovi našeho ženského týmu, GM Tomáši Polákovi, který vše shrne ve své závěrečné zprávě. Omezím se jen na konstatování, že naše hráčky skončily celkově na devátém, předposledním místě a rozhodně neodjížděly spokojené. Pochválit lze jedině Annu Marii Koubovou, která na čtvrté šachovnici uhrála 6 bodů z devíti možných, dobrý výkon podala i Yulia Movsesian s 50% na první šachovnici.

Pavel Šimáček

A reakce dvou bývalých reprezentantů: 

10.05.2022 14:53 | Robert Cvek

Překvapila mne věta: "Pokud se ve svém růstu nezastaví, můžou být reálně za rok až dva součástí reprezentačního Áčka". Já klukům samozřejmě fandím, fandím všem mladým, kdo mne zná. Nicméně toto je docela maso :-) "A" tým je kolem 2550 a více. A kdo někdy čuchnul k vyššímu šachu, tak ví, co to je za level a kolik práce to je. To mi přijde zcela nereálné. Jestli za rok dva budou všichni IM cca 2450, tak to bude super.

10.05.2022 13:49 | Vojta Plát

Výborný je za 1 a takový výkon to upřímně nebyl. Spíše bych to viděl na průměrně chvalitebný, což je ale i tak velice slušné. Snad mladým vydrží elán i do dalších let. Nemělo by se zapomínat, že v jejich věku už spousta členů repre byla minimálně mezinárodním mistrem, takže mají stále co dohánět.

Osobně se mi víc líbí hodnocení Tomáše Poláka. Nepíše pohádky a popsal turnaj, který dopadl špatně. Ženský šach je u nás v hluboké krizi a správná cesta ven z krize, je jí správně pojmenovat a hledat třeba systémem " pokus - omyl " cestu k lepším zítřkům. 

Osobně nerozumím hodnocení Pavla Šimáčka. Mužská reprezentace určitě nezahrála výborný turnaj, ale nezahrála ani špatný turnaj. Ale psát, že kluci s titulem FM můžou být za dva roky součástí A týmu, je jako neveselá zpráva o veselém konkurzu na českého reprezentanta. 

V zemi, která vychovává mistra světa je možné vše. Třeba i to, že z hráčů FM budou do dvou let GM s elem 2550 +  a tím pošlou zkušené české reprezentace do důchodu. Těším se na českého mistra světa a na novou reprezentaci, ve které snad za dva roky bude aspoň jeden velmistr.

Možné je u nás vše, přesto si zaslouží současní i bývalí reprezentanti respekt, který jim právem patří. 

Petr Koutný

hodnocení kapitánů ČR

hodnocení na stránkách českého šachového svazu

43x 5687x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (43) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
hulíňák

To Pavel Ch: to je všechno hezké, ale jsem zvědav, kolik dřívějších účastníků S70 a S80 do Olomouce pojede. Už kvůli nesmyslnému startovnému. V Rychnově 500 a v Olomouci 1000, při dojíždění jako bonus dalších 500 navíc? Jako dřívější vítěz S70 stoprocentně se nezúčastním, 1500 startovného je pro seniora nepřijatelné

+0 /-0 | 13.05.2022 13:31

Karel Havel
Předně jsem rád, že kapitáni dostali možnost se k průběhu i výsledkům turnaje vyjádřit. V hodnocení Tomáše Poláka mi chybí zdůvodnění, proč nominoval "šachovou důchodkyni" Olgu Sikorovou. Paní Sikorové si přitom osobně velmi vážím, ale přesto myslím, že Mitropa už není turnaj pro ní. Pavel Šimáček svou nominací dost zariskoval a jsem rád, že mu to jakštakš vyšlo. Nicméně jako dlouholetý trenér mládežnické reprezentace určitě nevybíral náhodně. Jestli právě tito kluci budou schopni v dohledné době nahradit stárnoucí opory naší repre je otázka, ale jisté je, že generační obměna bude brzy nutná. Při vší uctě k jménům Navara, Láznička, Štoček a spol. čas holt nezastavíš...
+3 /-0 | 11.05.2022 23:23

Pavel Ch

Hulíňák ad senioři:

 

Vždy byli v konkurzu S60.

 

Jiří Daniel k tomu "dobrovolně" pořadal S50, 70, 80.

 

Nyní opět vyhrál Jiří Daniel konkurz, ale kvůli nedostatku ubytování se musel z pořádání později omluvit.

 

STK byla ráda, že se někdo přihlásil.  Dala do opakovaného konkuzu pořádání S50 a S65 (tedy kategorii navíc, místo jen S60), jako má FIDE. 

+3 /-0 | 11.05.2022 21:36

paulz

Tak že nedělají nic taky netvrdím. Jen mě teda připadá, že hodně málo. Asi jako nejmenovaný velmistr který se bude plácet na průměrných 2540 a přitom při troše snahy by taky o nějakých 120 bodů ela mohl mít víc....smiley

+2 /-0 | 11.05.2022 21:13

xdavx x

i tak ale bych uplne netvrdil ze ty holky nic nedelaji... to si myslim ze neni uplne pravda... navic znam taky i par chlapu co makaji a drzi to 2200 zuby nehty... ze to neni zadnej zazrak je podle me prave tim, tebou zminovanym, talentem.. 

+0 /-0 | 11.05.2022 19:31

paulz

Davide o profesionálním Elu ve výši 2200 mě nepřesvědčíš. Samozřejmě u žen kterých hraje mnohem míň než mužů to znamená víc. Ale pro repre teda nic moc. 

+1 /-0 | 11.05.2022 19:29

xdavx x

Pavle, no tak sis prece sam odpovedel ze? A fakt se da 2200 dosahnout jen tak bez prace, kdyz na sobe nikdo nedela a jen tak, a proto to maji ty holky kolem 2200 protoze jsou line...?  tak to je super, v CR jestli se divam dobre je 240 hracu s elem nad 2200 a cela clenska zakladna s elem cita zhruna 12tisic hracu....  nemyslim si pavle ze uplne vis o cem mluvis... 

+0 /-0 | 11.05.2022 19:17

paulz

To David: Jacková měla zhruba 2400 a něco taky do šachu dělala. Polgar Judith nejen do šachů hodně dělala, ale taky měla obrovský talent od přírody. A oboje je obrovský rozdíl od skutečně amatérského Ela 2200 které se dá dosáhnout pro hodně lidí prakticky bez práce jen díky jejich talentu pro tuto hru.  Jinak 2300 se stačí kouknout do statistik kolik šachistů to dosáhlo aspoň jednou, oproti 2200 hodně velký rozdíl...

To VP: tak na instagramu KN pokud jsi dobře citoval nic o závěrečné zprávě nebylo, pouze o turnaji. Že mohla být závěrečná zpráva trochu jiná o tom žádná. 

+1 /-0 | 11.05.2022 19:05

hulíňák

A nedávno pohřbili víc jak dvacetiletou tradici MČR seniorů v kategoriích S60, S70, S80. Jen proto, že Rychnov letos nemohl turnaje dělat

+1 /-1 | 11.05.2022 18:08

Agent Voňavka

Viktore, kdyby tam byly asympatie, tak už ho dávno někdo odvolal. Ale ono je to na svazu každému dost u pr****. Dotace za lepší umístění stejně už nejsou, takže i kdyby skončily baby na Olympiádě poslední, tak to nikomu vadit nebude. Do prdele lidi, kdy už pochopíte, že současný svaz ničí celý český šach a musí se něco změnit? Nebo vám to je všem už taky jedno? To se potom na to tady vyserme úplně a nechme šach u nás pohřbít. Jakože fakt se už lidi vzpamatujte, takhle to prostě dál nejde!

+0 /-2 | 11.05.2022 16:46

xdavx x

nebo mu dat aspon zbynek po hube. 

+1 /-1 | 11.05.2022 16:20

HumphreyvanWeiden

Mě ani nezajímají šachové sympatie a antipatie v českém šachovém rybníčku, důležitá je jiná věc. Kapitán ženské repre se rozhádal s naší nejlepší hráčkou, ostatní reprezentantky s ním taky nejsou spokojené, má špatné výsledky, nominuje na Mitropu 2 starší hráčky, z nichž jedna je z formy a on to zjistí až po turnaji.

To nemá žádnou sebereflexi a sám neodstoupí ? Když ne, tak by ho měl odvolat Svaz.  

+1 /-1 | 11.05.2022 16:10

Agent Voňavka

Pavle, ty o voze, já o koze. Tady jde o to, co napsal kapitán do závěrečné zprávy. Sikorovou obhajuje kapitán jak může, ale s Karin se moc nepáral. Myslíš, že by se vyjádřil stejně například o Kristýnce Petrové? To by kapitán omlouval dost možná i počínajícím menstruačním cyklem tvl...Z toho komentáře vůči Karin je cítit jízlivost a snaha to vrátit Zbyňkovi za ME, kde se Karin dařilo a to hlavně díky Zbyňkovi. I tehdy se Karin pokoušel shodit a teď znovu. To asi na motivaci hrát příště za ČR moc nepřidá.

+0 /-2 | 11.05.2022 15:59

xdavx x

paulz a jackova jeste mnohem vyssi, a polgarova jeste uplne nejvyssi... To znamena ze Jana sachy flakala protoze Judita mela o 300 bodu vice? To je hrozna blbost co jsi tady napsal.  mimochodem 2300, to je to mnohem vyssi elo? kolik holek kdy v CR repre melo vyssi elo nez 2250? to by me fakt zajimalo 

+0 /-0 | 11.05.2022 15:53

paulz

To VP 14:14: jak si proboha užít turnaj jinak? Snad tam byla za peníze svazu a docela to dělalo velkou částku. Tak snad turnaj dohraji co s největším nasazením i když to zrovna nejde. A nepláču že se snad na ni díval kapitán nějak blbě když to hrála hrozně. Hlavně si vzít ponaučení pro příště, fakt dělám dost do šachů když ve dvaceti mám Elo 2200?  Na člověka co skutečně aspoň něco dělá do šachů je to hodně málo. Koneckonců paní Sikorová která se starala o rodinu a děti a ještě chodila do práce měla Elo hodně větší. 

+1 /-0 | 11.05.2022 15:36

Sachysta
Taková úroveň je ale spíš scifi...spíš mě udivuje ta snaha ušetřit za náhradníci. Takový zásah do rozpočtu už to nebude a střídání by hodně pomohlo, posetrit síly a zároveň dát někomu volno, když se nedaří...
+2 /-0 | 11.05.2022 15:00

Sachysta
Otázka co je směšné elo...ale kolem 2200 je to Česká ženská repre. S vzhledem k věku, by Karin měla být budoucnost repre. U žen jako amatérek je to otázka motivace a zázemí...a to evidentně moc není. Až budou mít holky úroveň 2500 tak to možná bude na profi úroveň...
+2 /-0 | 11.05.2022 14:51

Agent Voňavka

Celou dobu třeba bylo všechno v pohodě, ale mám za to, že ta závěrečná zpráva se nepovedla: Karin Němcové se turnaj vůbec nevydařil. Zatímco na loňském ME družstev byla na 4. šachovnici jednou z tahounek týmu, tentokrát na vyšší desce narážela kosa na kámen – pouhé 2 body z 9 jsou velmi špatné. Pro úplnost dodávám, že na dvě třetiny partií se Karin připravovala online se svým osobním trenérem, avšak také proto, že soupeřky často uhýbaly jinam, se tento recept míjel účinkem. Nezbývá než zatnout zuby - reparát může Karin složit hned na brzkém MČR žen. 

To by mě asi taky mrzelo číst zrovna toto o sobě. Tak snad se Karin bude dařit na MČR a ukáže, že výpadek na Mitropě byl ojedinělý a že do repre skutečně patří.

+1 /-1 | 11.05.2022 14:34

Agent Voňavka

Já bych to chápal tak, že to zkusila hodit za hlavu a myslet pozitivně do budoucna a pokusit si užít nepovedený turnaj aspoň jinak. Nebo radši měla brečet na pokoji a mít depky?

+1 /-1 | 11.05.2022 14:14

paulz

To VP 12:33: no užívat si turnaje kde se člověku vůbec nedaří.....asi hraji šachy moc krátce takže jsem to nezažil. Ale je fakt, slečna která má docela směšné elo na reprezentantku, má samozřejmě na to nárok...smiley

+1 /-1 | 11.05.2022 13:30

Agent Voňavka

U chlapů bych to neviděl tak bledě. Talenty tu máme, za to můžeme vděčit zejména trenérům z F-M - Standovi Jasnému, Kubovi Rabatinovi a spoustě dalších. Jde vidět, že se tam již delší dobu pracuje s mládeží systematicky správně a ty starší trenéry dokaží nahradit ti mladí, moji vrstevníci. Snad jim ten elán vydrží!

+1 /-0 | 11.05.2022 12:52

kiklos

jojo, psal jsem o mužích, u žen je situace opravdu vážná

+0 /-0 | 11.05.2022 12:46

Agent Voňavka

Asi to nebude dobré, když se naše mladé ženské naděje takto vyjadřují. To na brzký progres nevypadá...

+0 /-0 | 11.05.2022 12:41

Agent Voňavka

Cituji z instagramu Karin Němcové:

"Člověk by řekl, že se dá turnaj užít i když se nedaří, kapitán přesvědčil o opaku. Ale i tak to bylo fajn laugh "

...tak si pak holt musí vsugerovat, že je to pat laugh 

Takže asi tak, no...

+1 /-1 | 11.05.2022 12:33

kiklos

já bych tu naději na vstup do reprezentace pro tyto mladíky neviděl tak nepříjemně

zkuste si to představit - jeden z nich opravdu udělá za rok až dva velký posun dopředu, bude z něj IM 2490 - mezi dvacítkou hráčů na žebříčku před ním, budou hráči výrazně starší, problematičtí, nebo nemající zájem o reprezentaci (z různých důvodů) - pak se může i stát, že takový hráč bude nominován

uznávám, že to není radostná představa, ale bohužel jí k realitě moc neschází

+0 /-0 | 11.05.2022 11:53

Jirikovka@post.cz
Vojtěch Plát vloni vyhrál MČR to je realita ! Na ME ve Slovinsku neudělal za družstvo 50% ! To je realita! Nevím,co se Vám pane Koutný na těch realitách nelíbí a považujete je za napadání V.Pláta!
+0 /-0 | 11.05.2022 10:52

Jirikovka@post.cz

Pane Koutný! To nebylo napadení,ale konstatování reality!

+0 /-0 | 11.05.2022 10:44

Petr Koutný

jirikovka - opet jste bezduvodne napadl Plata pod clankem, ktery neni urcen na vase putky s cilem rozpoutat flame... ban dva dny. 

+0 /-0 | 11.05.2022 10:16

xdavx x

Mira, problem je, ze socialisticky svazov je presne takovy... Polak by za normalnich okolnosti byl davno vyhozen nejen pro neschopnost. Ale jak se pise nize, pokud ty slepice nemaji problem s sikanou a buzeraci, tak at jsou dal pro smich, stejne jako ceskej sachovej svazov...

+1 /-1 | 11.05.2022 08:28

Mira

Dal jsem si tu "práci" a přečetl jsem si komentáře kapitánů. Nechci hodnotit jejich práci na turnaji a výsledek hráčů. Co mně však vadí, to je familiérnost ve zprávě o výsledcích žen. Anička, Olga, Karin..., nepatří do zprávy. Je to směšné až pitomé. Jako kdybychom četli o našich tenistkách, že Peťulce se nedařilo, Markétka hrála dobře, Karolínka na rozdíl od své sestry... Šachový svaz není nějaký klub nebo klubový web. Ani rozvětvená rodina, to prostě do oficiální zprávy svazu nepatří. Jak to pak asi musí vypadat na místě, když pak čtu takovou hrůzu.

+2 /-1 | 11.05.2022 08:19

Jirikovka@post.cz

MČR jednotlivců je prestižní turnaj,ale pouze u nás! Psát,že se někdo spraví na MČR,když neuspěl na Mitropě je k ničemu! Pokud někdo vyhraje MČR je oslavován,ovšem není to záruka,že uspěje ve světě! Typickým příkladem je vítěz loňského MČR GM Plát! V ČR zářil,ale ve světě pohasl! Na ME ve Slovinsku neudělal ani 50%! A my potřebujeme šachisty,kteří budou úspěšní ve světě! Protože tak se na naše reprezentanty dívá šachový svět,ale i nešachisté v ČR!

+0 /-0 | 11.05.2022 07:50

selskyrozum

Hodnocení pana Šimáčka je dle mne v pořádku. Zda tři mladí kluci budou mít brzy zmiňovaných 2550 nebo u nich zvítězí pivko a minisukně (sám na tenhle věk vzpomínám s láskou:-), moc významné není. 

Podstatné je, že konečně hráli mladí a hráli velmi dobře. Změna směru je evidentní a je svěží. Jen škoda, že nehrál ještě supertalent Finěk, pro takhle mladého kluka by tenhle turnaj byl velká pomoc v rozvoji, ale třeba nemohl.

Hodnocení pana Poláka je v podstatě výsměchem. Obsahuje klasickou sebeobhajobu, kdy sice teoreticky “brání” šachistky, ale v podstatě hlavně sám sebe, dokonce určitou dehonestaci jedné hráčky a bohužel pro něho i přiznání, že vlastně moc neví, co dělá.

Výmluva u nejstarší hráčky je vyloženě směšná, “ona byla unavená a ve stresu, ale já si toho všiml až po turnaji”. Pan Polák je de facto manažer a měl by se tedy chovat manažersky, nikoli jako stěžující si ufňukánek. 

Doporučil bych šachistkám a všem, co s tím mají co do činění, aby se ozvali, jinak se těžko kdy něco vyřeší a milého pana Poláka budeme příště zase kritizovat a on se bude v podstatě jen smát.

+2 /-1 | 11.05.2022 00:34

MaX

Já jsem rád, že nějaké zhodnocení vůbec je. U dřívějších kapitánů to nebylo zvykem.  

+3 /-0 | 10.05.2022 22:16

Playboy
Jednoznačně Polák VEN! Že budou hráči a hráčky unavené se dalo čekat, tak proč nehrály ženy Mitropu s náhradníci? To kapitán nečekal, že Sikirova musí chodit do práce, že píše o pracovním stresu? Naprosto se mi nelíbí vyjadřování se o trenérovi Němcové! Šimáček se předvedl výborně a oceňuji jeho odvahu stavět a nominovat mladé.
+1 /-2 | 10.05.2022 20:08

Petr Koutný

Humphe - naprostý souhlas. Šimi zatím super, zkouška ohněm bude Olympiáda. Teda super, až na tuto jednu drobnost, která je prkotina. Jen by to chtělo trošku změnu směru. Od nejlepšího a bezchybného svazu plného nejlepších lidí a podezřelých rozhodnutích, nejasných financování a šikaně, k otevřenosti, upřímnosti a objektivitě. Právě ta objektivita mi tady malinko skřípala, touto možná naivní fabulací. O koncepci ženského šachu asi nerozhoduje kapitán. Možná managér reprezentace a třeba nějaká komise na svazu. Já si myslím, že Tomáš Polák by měl být víc odvážný v nominaci. Prostě vzít tam mladé holky, dát jim šnaci a být poslední s vizí,že získávají zkušenosti, může být lepší než dělat něco půl na půl. Ano, byl to propadák, ale vzít tam juniorský tým a skončit na stejném místě, pak by to byl úspěch a šance do budoucnosti. Odvaha a objektivita.....jinak asi dobrý..:) 

+1 /-0 | 10.05.2022 19:58

HumphreyvanWeiden
Tak Šimi je ještě mladý kapitán, tak má právo na dobu hájení. Možná nepočítal s tím, že se bude každá jeho věta dopodrobna pitvat. Ale on se to určitě naučí :-)) Hlavní je, že má dobrou koncepci. Horší je to u žen. Je hezké, že se kapitán přizná k neúspěchu, ono mu ani nic jiného nezbylo, ale chybí mi tam vize jak dál.
+0 /-0 | 10.05.2022 19:42

Petr Koutný

Humphe - souhlas. Pozitivní je přístup kapitánů. Prostě, když se to nepovede, napíšou pravdu a nebudou psát " Babičku " . Ale ještě bych to napsal více reálněji. Někde jsem četl, že z IM na GM to je 3-5 let tvrdé práce. Z FM na GM to bude asi více. Kapitáni jsou GM, moc dobře to ví, kolik to je dřiny. Šlo to napsat asi tak, že kluci mají talent, když zamakají, můžou být reprezentanti. Ale napsat, do roka a nebo dvou, je prostě blbost, která hodně sráží zprávu kapitána. Jednoduše to je na první pohled nereálné. K ženské repre, kde nic není, ani smrt nebere. Prostě tady se to hodně v minulosti zanedbalo a chce to jasnou koncepci. Třeba i za cenu, že holky nebudou mít dalších pět let velký úspěch, ale bude se stavět na opravdu talentovaných holkách, mladých holkách a počkáme až holky šachově dorostou. Bude se jim věnovat podpora, trenéři, třeba dotace a granty. Takto takový mix nikam nevede. Chce to mít  odvahu, být třeba pět roků na MItropě předposlední a šestý rok jí vyhrát. Než být každý rok předposlední a vědět, že to bude za rok, ještě horší. 

+1 /-0 | 10.05.2022 19:14

Petr Koutný
Jasně Davide souhlasím je to prkotina, ale je to lež. Ti kluci nebudou do dvou let v mužské repre ani náhodou v A týmu. Pochvalu ano, motivaci ano, ale veřejné si nalhávat je obrázek dnešní společnosti. Kožené si, že vychované mistra světa, lžeme si, že máme novou generaci reprezentantů, lžeme si, že je vše u nás v pořádku. Nevěříme si, protože se bojíme říkat věci narovinu.
+0 /-0 | 10.05.2022 19:01

HumphreyvanWeiden
Nevím, proč děláte takovou vědu z lehké nadsázky, kterou Pavel použil. Mě se jeho přístup moc líbí. Mitropa vždycky byla turnaj pro mladé, talentované hráče a Pavel ten tým postavil dobře. Ti kluci za pár let (možná později než za dva roky) mohou v té reprezentaci být. Podle mě je to dobrý způsob, jak rozhýbat tu neveselou situaci kolem současné repre. To se mi daleko míň líbí kapitán ženské reprezentace. Nevysvětlil proč na turnaj pro mladé naděje nominoval paní Sikorovou, ani jaké má plány jak vylepšit doslova tragickou ženskou repre.
+4 /-1 | 10.05.2022 18:54

xdavx x

tak ono neni problem aby holky si rekly ze pod Polakem proste hrat nebudou a jasne to daly najevo.. pokud jsou v repre slepice, co nemaji problem s tim, ze kapitan jejich kamaradku - a ne jednu - buzeruje, tak at si ty svoje babske sachy smrdlaji klidne dal... to ze jsou cele evrope za chodici body jim zjevne vadit nemusi...

 

Petre, porad si myslim, ze tohle je prkotina a jestli bude mit nekdo IM nebo porad FM je uplne jedno... krom dvou decek tady stejne nikdo lepsi neni...

+1 /-1 | 10.05.2022 18:36

Agent Voňavka

Jak se Polák mstí za ME Zbyňkovi, kde Karin připravoval osobně a hrála velice dobře. Teď jí to nešlo a hned narážka na jejího trenéra, hlavně aby měl to své ostudné kapitánování jak omluvit...U Aničky Koubové třeba informace o přípravě s Tadeášem Baláčkem není. Takže k tomu snad není potřeba víc dodávat.

+0 /-1 | 10.05.2022 18:07

Petr Koutný

Davide ano, může to být motivující článek vůči těmto mladým klukům. Na druhé straně je to trošku bez respektu k ostatním lepším hráčům. A nakonec je to trošku milosrdná lež. Za dva roky z FM na GM a to říkám milosrdně není reálné. Bez GM v A reprezentaci tak snad jedině v Grónsku. Trošku bych přemýšll, že takové vyjádření můžou číst nejenom tito kluci, ale 98 lepších hráčů u nás. Nemůžeš motivovat jednoho a veřejně demotivovat stovku dalších. Teda můžeš, souhlasím, u nás je všechno možné. 

+0 /-1 | 10.05.2022 17:38

xdavx x

ja bych tak prikry nebyl... predpokladam ze to pavel psal ani ne tak jako hodnoceni pro svaz nebo pro nas, my asi vime o co slo, ale spise pro ty kluky.. asi by pro ne urcite nebylo uplne prijemne cist silne negativni hodnoceni.... a kluci uplne spatne nezahrali...

+1 /-0 | 10.05.2022 17:26