Robert Cvek o ME družstev a co naši?

12.11.2021 06:00 | Domácí zprávy

Mistrovství Evropy družstev se kvapem blíží. Již dnes vypukne vrcholová týmová soutěž, kde nás bude reprezentovat mužský i ženský tým. Pojďme se podívat na nominaci a trochu si zaspekulovat jak můžeme dopadnout. Článek aktualizován o video Roberta Cveka

Pojďme nejdříve na dámy. Mají přednost.


Repre ženy: 1. Karolína Pilsová, 2. Kristýna Petrová, 3. Magdaléna Miturová, 4. Nataša Richterová, 5. Karin Němcová. Kapitán Tomáš Polák.

Když vidíte tuto sestavu, určitě vás, stejně jako mne napadne, proč nehraje Joanna Worek. Vysvětlení jsem našel na stránkách ŠSČR, cituji: "kapitán dočasně vyřadil Joannu Worek z týmu vzhledem k opakovanému porušování povinností plynoucích z reprezentační smlouvy". Nechci spekulovat co se stalo, ale asi to vypadá na to, že hráčka odmítla hrát, když to nařídil kapitán. Jsem zvědav jak se tento "případ" bude nadále vyvíjet.



Na fotce 2. Olga Sikorová, 1. Karolína Olšarová, 3. Kristýna Petrová - foto chess.cz


Jinak za mne perfektní sestava. Karolína Pilsová i Kristýna Petrová jsou zkušené hráčky, které by měly hrát "na jistotu". Myslím si, že zápasová strategie bude postavena na tom, aby Karolína držela první šachovnici a Kristýna tu druhou. 


foto archív nss.cz


foto: Mistrovství České republiky žen 2018 - QCC Šachová Univerzita

Na třetí šachovnici je Magda Miturová. Magda už dlouhodobě ukazuje, že šachy umí, jen to stále tolik nevycházelo na MČR žen (asi klíčový nominační turnaj). Až nyní zahrála velmi dobře na MČR žen a podle mne je zaslouženě na třetí šachovnici. Pro ní premiéra v tak vrcholné týmové akci. Podobně je to u Nataši Richterové - nejsem žádný znalec - ale také to je asi pro ni premiéra nebo jeden z prvních startů na tak významné soutěži. Zaslouženě. Šachu se věnuje, pravidelně hraje a podává slušné výsledky.
 


foto: Mistrovství České republiky žen 2018 - QCC Šachová Univerzita


A jako náhradnice je Karin Němcová. Myslím si, že jde o skvělou volbu. Pro Karin určitě první taková velká akce. Ale právě ona by na čtvrté šachovnici mohla přinášet body a možná tak rozhodovat zápasy. Navíc je to velký příslib pro ženský šach. 


Tedy za mne je sestava na jedničku. Hráčky nejsou profesionálky a je podle mne trapné něco vyčítat (jak je zvykem po boji) nebo mít příliš velké oči. Vidím to tak, že jakékoliv umístění lepší než nasazení bude dobré. Navíc je to určitá generační obměna týmu a právě nové hráčky to může motivovat k další práci a růstu. Klíčová bude atmosféra v družstvu, tak doufám, že "aféra" ohledně Joanny tým nijak negativně neovlivní a naopak se semknou a budou hrát s klidem v duši. 




A nyní pánové. 


Repre muží: 1. David Navara, 2. Thai Dai Van Nguyen, 3. Jan Krejčí, 4. Štěpán Žilka, 5. Vojtěch Plát. Kapitán Zbyněk Hráček.



Zde nám také chybí jedno jméno - Viktor Láznička. Proč Viktor nehraje? Můj osobní typ je ten, že prostě odmítl proto, protože by musel dodržovat tzv. "dress cod". Je to oslabení, že Viktor nehraje? Podle mne ano. Je to samozřejmě otázka, protože Viktor šachy netrénuje, ale stále to je "Viktor čistič" a ačkoliv šachy nedělá, cítí je, má je v ruce. Což mimochodem prokazuje na chorvatské lize. Když píši tento článek, tak s elem 2647 připisuje do ela.


fotohttp://jmsschess.cz/2018/11/david-navara-sachy-clovek-a-duse/


Klíčovou osobností družstva byl, je a bude David Navara.  Nakolik se bude nebo nebude dařit na Evropě, bude dáno formou naší jedničky. Pamatuji si, jak v roce 2006 v Turíně na Olympiádě David rozhodoval zápasy, hlavně pak ten poslední, který byl klíčový. Když se podíváte na naše zápasy jak šla Olympiáda a Evropa, byl to David, který byl největším "drtičem a tahounem" mužstva. Dobrá zpráva je ta, že David má formu. Můžeme se jen modlit, aby ji měl i zhruba za měsíc. Pokud David bude mimo formu, tak (šachový) Bože chraň nás.


foto: https://www.chess.com/fr/member/ntdvan12


Nic proti dalším borcům, ale ten výkonnostní rozdíl je znát.  Na druhé desce je Van Nguyen. Myslím si, že to je velmi chytrá volba. Van je takový "držák" a dokáže (jak už několikrát dokázal) udržet hodně silné hráče. Se silnějšími mužstvy bude tedy hrát Van roli "železného muže". Nicméně na druhou stranu se nyní Vanovi nedařilo. Věřím však, že za měsíc bude připraven. Jeho zbroj se bude třpytit a s heslem se štítem nebo na štítu se vrhne i do těch nejprudších bitev. Věřím a doufám, že druhou desku udrží.


foto: https://www.nss.cz/domaci/extraliga-2011-2012/patek


Na třetí šachovnici je Honza Krejčí. Mohu jen napsat, konečně! Nějak nechápu, proč tak dlouho nedostali šanci Honza se Štěpánem. Ale a teď to napíši upřímně - ta správná doba se promeškala. Honza není ve své životní formě. Že hraje dobře je bez jakýchkoliv debat a že zde bude hrát (na Evropě) je dobře. Také bych ho nominoval. Nicméně má rodinu, malého Honzíka, což je samozřejmě v životě nejdůležitější, ale šachy nejsou jeho profese. Avšak kdo ví, třeba ho to správně nakopne. Nicméně si myslím, že to Honza bude mít hodně těžké na třetí šachovnici a proti silnějším týmům mám obavu. Osobně bych raději dal na třetí šachovnici Štěpána a na čtvrtou Honzu. Navíc Honza není typický "držák". Je to hráč aktivního stylu.


foto: https://www.nss.cz/stepan-zilka-vitezem-uzavreneho-velmistrovskeho-turnaji-ve-vidni

Na čtvrté šachovnici je Štěpán Žilka. Docela mne pobavilo, že před MČR byly tutové jen dvě jména (David a Van). Nějak jsem nechápal koho jiného vzít než Štěpána. Dělá nyní jenom šachy, má stabilní výsledky, elově patří mezi úplnou elitu. Prostě hraje v životní formě. Přijde mi spíše divné, že to je teprve jeho první významnější repre akce (tím myslím akce Evropa a Olympiáda). Podle mne měl být Štěpán na 3. šachovnici. Nicméně možná kapitán bude chtít, aby na čtverce plnil Štěpán roli "zabijáka". Stylově mi však Štěpán více sedí na "držáka". I když je to sporné, dokáže hrát hodně drně. Uvidíme.



A jako náhradník je Vojta Plát. Osobně bych raději v týmu viděl Peťo Michalíka nebo Jiřího Štočka nebo Vlastu Babulu. Na druhou stranu - čistě šachově - je Vojta zabiják a může na čtvrté šachovnici rozhodovat zápasy. Pokud bude mít formu jako z Olympiády, kterou hrál, může to být pro tým rozhodující. Na druhou stranu, vyšel mu skvěle přebor, ale ty akce před tím nebyly nic moc. Navíc nevím, netuším, jak jeho účast ovlivní týmového ducha. 

Protože právě při podobných akcí je klíčový týmový duch. Tým nemusí být hvězdný a dokáže zahrát skvěle, ale musí to skvěle klapat. Myslím si, že tento tým může překvapit a dopadnout dobře, možná velmi dobře. Ale je tu i určité riziko, že se spálí. Ono taky - z vlastní zkušenosti - premiéra (premiéra pro Honzu a Štěpána) na takové akci vás ovlivní, ať už máte jakékoliv zkušenosti (třeba Mitropa je dětská hra proti Evropě). Ten tlak tam prostě je. Bude na kapitánovi a dalších členech naší výpravy, aby dokázali tento tlak eliminovat. Pokud si budou hráči vzájemně fandit, podporovat a pomáhat si, můžeme dojít daleko. Pokud tam ale bude nějaká nevraživost, zášť a hádky, srazí nás to.

A jak to všechno dopadne, se dozvíme 22.11. kdy celá akce skončí. Hrát se bude ve Slovinsku v lázních Čatež.


Robert Cvek
205x 13056x Robert Cvek
Fotogalerie
Komentáře (205) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
xdavx x

jirikovka, pavel Ch nikdy v nicem neuznal, ze se mylil, z toho si nic nedelejte

+0 /-1 | 12.11.2021 21:18

Jirikovka@post.cz

Tady jde o to jak mužstvo zahraje jako celek,ne jako jednotlivec!

+0 /-0 | 12.11.2021 15:33

Jirikovka@post.cz

Tak uvidíme zda kapitán reprezentace mužů  GM Hráček mužstvo dnes dobře postavil nebo udělal blbost,tedy nesprávné rozhodnutí! Já jsem navrhoval,aby dnes hrála základní soupiska ČS Reprezentace!

+0 /-0 | 12.11.2021 15:30

Jirikovka@post.cz

Dodatek! Šachova Olympiáda Skopje se konala r.1972! A šačhová Olympiáda Novi Sad se konala 1990!

+0 /-0 | 12.11.2021 15:23

Jirikovka@post.cz

Ano pane fifikusi! Já plně fandím na 4.šachovnici GM Žilkovi!

+0 /-0 | 12.11.2021 15:13

Jirikovka@post.cz

Kapitulujte pane Pavle Ch! Jste totálně poražen! Jako člena ŠSOK Vás cítím přímo povinost Vás proškolit! Vaše řeči mohou někoho z titulu Váší funkce oblbnout mě,ale ne! Povinné školení pro Vás začíná! Naši muži se na šachových Olympiádách umístili na 4 místě 4x! Jak jsem již psal1.Šachová Olympiáda 1952 Helsinky! 108družstev ! Czechoslovakia 4.místo! Sestava: Filip Pachman Šajtar ,Kottnauer,Zíta a Pithar! 2.Šachová Olympiáda 1954 Amsterodam! 26 družstev ! Czechoslovakia 4! Sestava:Pachman Filip,Zíta,Šajtar,Fichtl a Ujtelky!  3.Šachová Olympiáda Skopje!62družstev ! Czechoslovákia 4! Sestava: Hort,Smejkal,Filip,Jansa,Přibyl,Trapl! 4. Šachová Olympiáda Novi Sad ! 108 družstev !Czechoslovakia 4! Sestava:Ftáčnik,Smejkal,Štohl,Blatný,Mokrý a Hráček! Pane Pavle Ch.pokud ani po těchto přesvědčivých argumentech neuznáte že naši muži byli 4x na Olympiádach 4! Pak jste politik a běžte se otužit do jezera Milada!

 

+0 /-0 | 12.11.2021 15:11

Pavel Ch

Pom hodn. je součin skore a B-H.

Ještě večer prostuduji nasazení dalších kol.

Není to klasika jak známe ze švýcaru, je to trošku jinak a ten součin v tom hraje roli.

Takže by nemuselo být (při výhrách nasazených), 2.kolo: 1-10, 11-2, 3.Francie-12.ČR atd.

+0 /-0 | 12.11.2021 13:49

Pavel Ch

Na "zápasové body".

"Olympijsky" - pojen známý mnoho desetiletí, je již matoucím pojmem, raději říkejme skore.

Na olympiádách se hraje také na body.

+0 /-0 | 12.11.2021 13:47

Petr Koutný

Dotaz, hraje se " olympijským způsobem" a nebo klasicky na body? 

+0 /-0 | 12.11.2021 13:46

Pavel Ch

Bez Davida jsem ráno tipoval, sestavy, partie na 1.kolo :

https://chess24.com/en/watch/live-tournaments/european-team-championship-2021/1/1/1

+0 /-0 | 12.11.2021 12:38

kiklos

Změna v sestavě

Rusko má místo Karjakina Griščuka

 

+0 /-0 | 12.11.2021 12:05

Pavel Ch

jirikovka pletete tam turnaje ktere olympidami nebyly mluvili jsme o muzich bronz pisete to zeny poradne si vygooglete 

+0 /-0 | 12.11.2021 11:55

Jirikovka@post.cz

Šachové Olympiády! 1924-Czechoslovakia 1! 1927-5!,1928-7!1930-5! 1931-3!,1933-2!,1935-5! 1937-5! 1939-Protektkrát Čechy a Morava-6! Czechoslovakia 1952 4! 1954-4!,1956 -7!1958-5! 1960-5! 1964-5! 1966/6! 1969-3! 1970-5! 1972-4, 1980 5! 1982 2! 1986-6!,1990-4!, Pane Pavle Ch.-slovutný matematiku! Píšete o 4.místě,že bylo 1x! Já slabší žák z matematiky umístění na Olympiádě napočítal 4.místo 4x! Vidíte ty krásné výsledky! Potřebujete dostat schopnost rozlišitco je úspěch a co neúspěch! 29 místo je neúspěch!

+0 /-0 | 12.11.2021 11:29

Zaplji

Sestavu mame vybornou mohlo by to dopadnou dobre! Hodne dulezity ale byva los v poslednich 2 kolech. Muze se stat, ze druzstvo se pohybuje cely turnaj v popredi a po prohre v poslednim kole nasleduje pad o spousty mist... Tenhle Svycarsky system je velmi osidny... Kdysi se stalo, ze zeny hraly cely turnaj kdesi vzadu a po vyhrach na zaver jeste dopadly co se tyce unisteni lepe nez muzi, kteri se po vetsinu turnaje pohybovali vepredu...

+0 /-0 | 12.11.2021 11:24

Jirikovka@post.cz

Pane Pavle Ch! Vy jako člen ŠSČR tento svaz hájíte! My se,ale nesmíme spokojit s průměrnými výsledky ČS šachistů! Pokud naši neuspějí na ME napísi panu Petrovi ať pozve trenéra Azerbajdžánu za peníze,které se jistě chystají zase vyhodit na další charitativní MČR kdy i ten poslední bude brát tisíce!

+0 /-0 | 12.11.2021 11:05

Pavel Ch

OK @jirikovka, nezapomeňte pak "poučení z krizového vývoje" poslat na svaz, aby se poučili.

--

Česká republika nebyla na olympiádě nikdy 4., ani dokonce 10.

Na ME 6. a 8.místo

Ani Československo, to jiný silnější tým nebylo na olympiádách 4. "mnohdy", jak píšete, ale jen 1x 1990. Jinak 2 stříbra a 1 bronz (1931, 1933, 1982).

 

  Stručný pohled do historie,

už vystupuji z auta na služebce, mějte se a fanděte.

+0 /-0 | 12.11.2021 10:46

ciki333

Zaujal mě duel Rusko vs. Česko v ženské sekci. Zvučná jména soupeřek - Gorjačkina, Lagno, Gunina, Kashlinskaya - nevěstí nic dobrého. Ruské profesionálky s převahou ELO cca 300 neponechají nic náhodě a zvítězí 4 : 0. Pokud některá z našich dívek urve 1/2, bude to malý zázrak...

+0 /-1 | 12.11.2021 10:25

Jirikovka@post.cz

Pane Pavle Ch! Máte svůj názor nikdo Vám ho nebere! Já mám také svůj názor! A to jak se ČS mužstvo umístí! Do 10.místa úspěch! 12. míso,zahráli to svoje,nenadchli ani nezklamali! 15.místo neúspěch a pro ŠSČR z toho plyne poučení,že je do ČR třeba pozvat trenéra Azerbajdžánu ,aby školil trenéry našich supertalentů Finěk a spol,aby ze supertalentů vyrostli hráči světové úrovně aby ČS mužstvo hrálo o medaile na ME a Olympiádě nebo byli na 4.místě ,jak na Olympiádě mnohdy byli!. Na ČS šachisty je třeba se také dívat očima nešachistů,zda jsou úspěšní nebo neuspěšní! Šachisté nemohou být jen uzavřenou komunitou! Když Tolja porazil Korčného jistě tím žilo celé Rusko!

+0 /-0 | 12.11.2021 10:21

Pavel Ch

@jirikovka:

Pište, co důležité... pro Vás.

 Když není medaile, tak historii je skoro jedno, jestli 9. nebo 13.

 Ale když 13. a potkaj 5 týmů z první šestky se kterými navíc se všemi neprohrají  a když 9. a potkaj jenoho silného s vysokou prohrou, tak pro diváka i perspektibu týmu lepší a) var. 

--

A rád se díváte, kdo ztratil či získal ELO a podle toho Vy hodnotíte,

tak vězte, že mohou být 13., obehrát špic a všichni získat ELO a mohou být 9. hrát vzadu a všichni ztratit ELO. By mně pak zajímalo, jak byste dle svých kriterií hodnotilwink

--

 David se dost často unavil, teď ještě má za sebou těžký turnaj, cestu, proto by bylo rozumné až od 2.kola, uvidíme poo co kapitán až naskočí soupisky.

+0 /-0 | 12.11.2021 09:52

Jirikovka@post.cz

ČS mužstvo potřebuje vyhrát hned od začátku aby se chytilo a získalo sebedůvěru!

+0 /-0 | 12.11.2021 09:50

Jirikovka@post.cz

Záleží co je prioritní! Zda umístění,nebo krásné partie! Já osobně jsem pro umístění,neboť historie se dívá na úspěch nebo neúspěch ČS mužstva  dle umístění! Samozřejmě krásné některé partie budou sehrány i tak! Pokud je otázka zda David Navara bude mít formu,tak potřebuje vyhrát od 1.partie! Hráč který vyhraje pak hraje lehce všechno vidí a je povzbuzen výhrou!

+0 /-0 | 12.11.2021 09:37

Pavel Ch

Boj o medaile by byl krásný, medaile úžasná. Zatím v historii tohoto století czech flag na ME  6., 8.místo, většina umístění jak tehdejší nasazení 10.-13.místo, jednou 16. I pak neúspěchy, hůře jak 16. a jednou ve 3.desítce.

 

Ovšem já beru, když medaile necinkne,

a) boj v popředí u medailových stolů a když se pak odpadne (třeba na 11.-16.místo), viděli jsme alespoň krásné boje a to, že by mohli stačit na nejlepší.

  Lepší než

b) se flákat vzadu potkat 1, 2 zvučné týmy, se kterými dost prohrají  a pak finišem nějak přes průměrné celky dolézt na 9.místo.

  ad a) bych cenil výše.

 

Jak olymp Turín, pamatuje Robert Cvek (David poprvé na první a Zbyněk samože pamatuje z sestavy + nehr. kap. nyní), já pamatuji jako divák v místě. Sice "až" 11. místo (bohužel stejně nejlepší z samostatné ČR), ale hraní na medailových stolech ve většině turnaje, remízy 2:2 s Ruskem (nešťastná, bylo to na 3:1 pro naše), 2:2 s USA, 2:2 Maďarskem, 3:1 s Izraelí. Pak bohužel k závěru prohry s Arménci, Čínou a auž výhrou s Řeky do desítky neklaplo,

ale supr olympiáda z pohleduczech flag  zážitek pro diváky životní. 

+0 /-0 | 12.11.2021 09:14

Jirikovka@post.cz

Pokud má mít mužstvo týmového ducha,tak základní sestava musí hrát od 1.kola! Experimentovat,až k tomu bude důvod!

+0 /-0 | 12.11.2021 09:05

Morphynista

Litva se dvěma IM a dvěma FM by neměla představovat problém. Jinak je tomu u ženského týmu, kde čeká Rusko. Šancí příliš nemáme, ale vzpomínám na olympiádu v roce 1990 ( Novi Sad ) ,kdy ženy remizovaly v předposledním kole se SSSR 1,5 : 1,5 a prakticky tím rozhodly o konečném prvenství Maďarek - tedy hlavně sester Polgárových .

+1 /-0 | 12.11.2021 09:03

Jirikovka@post.cz

Můj typ: 1.Rusko,2.Francie,3.Azerbajdžán! Samozřejmě by si každy přál,aby naši z ME dovezli medaili! Ale to by byl zázrak! Za úspěch našeho mužstva budu považovat,když se umístí do 10.místa! 

+0 /-0 | 12.11.2021 09:02

Jirikovka@post.cz

Já bych nechal Davida i na 1. kolo! Žádné experimenty už v 1. kole! ČS tým už musí pocítit úspěch od.1. kola! Doufám,že 1.kolo vyhrajeme!

+0 /-0 | 12.11.2021 08:58

Pavel Ch

Včera jsem psal, že máme 31. Litvu nebo 32. Albánii (pokud by do suda doplnili Slovinsko"C").

Je mi trochu s podivem, proč to neudělali nebo proč to neprošo, dělo se s "céčky" i na olympiádách.

Takhle má vždy jeden volno.

 

Naši tedy 31. Litvu a pokud výsledky prvního kola budou bez překvapení, můžeme se těšit ve druhém kole 3. nasazený celek. Tedy Francouze, které tipuji ještě výše než mají nasazení.

 

 Můj tip byl: 1.Polsko, 2. Francie, 3. Česko, myslel jsme ho vážně, jak se někdo ptal. Každý tip medailistů  je samozřejmě jedna ku hodně. Tak kdo se směje, musí dát svůj tip a pak na konci porovnáme, kdo byl blíže. Pravda, že utkáme-li se už ve 2.kole právě s Francií, tak pravděpodobnost na stříbro+bronz dotčených dvou týmů klesá.

 Nasazení 1.kola  Počítám, že ve 12.h. budou sestavy, vynechal bych Davida na 1.kolo.

+0 /-0 | 12.11.2021 08:46

Jirikovka@post.cz
Naši muži v 1.kole by měli zvítězit ,neboť budou mít soupeře z dolní části tabulky! Což by je mohlo povzbudit do dalších bojů! Celkově pak po skončení soutěže prokáží jak jsou na tom vůči Evropskému šachu! Jinak pokud se bude družstvu dařit sestavu neměnit a hrát v základní sestavě,pokud tito hráči budou ve formě a nikdo se nebude cítit nemocen nebo vyčerpán!
+0 /-0 | 12.11.2021 08:26

Jirikovka@post.cz
GM Plát dnes v Polské lize prohrál! Myslím,že tam má 50%! Takže na vítěze MČR nic moc!
+0 /-0 | 09.10.2021 20:22

Pavel Ch

tchen: Díky! V pohoděwink

 

Pane Lykane a spol.

Děkuji Vám za Vaši milou starostlivost o mojí maličkost, ano, budu na sobě i dál pracovat.

 

Jak říkal jeden úspěšný z úplně jiného oboru. "Kdo se přestane vzdělávat, chytat nové trendy, kdo si myslí, že spokl celou moudrost, udělá nejlépe, pro sebe i jiné, odchodem do důchoduenlightened".

 

 S těmi dospělými, co píšete, jistě zajímavé, v klubech to vypadá spíše tak, že povětšinou hrají již jen z "podstaty".

Připomenul jste mi však výrok (ještě za komančů, ale to je jedno), hokejového trenéra naší repre, který střídal minulého trenéra poté, co se pod ním repre hráči moc nesnažili. Na dotaz v rozhovoru (snad v časopise "Mladý svět", ale to je jedno) možné budoucí nominace odpověděl: "Furt je jednoduší hokejisty motivovat než motivované naučit hrát hokej"laugh.

 

Dobrou!  

+0 /-0 | 09.10.2021 01:03

Jirikovka@post.cz
STŘEDISKO PRO VÝCHOVU SUPERTALENTŮ při ŠSČR by mělo vyhledávat mezi šachovou mládeží supertalenty a pak zajišťovat jejich odborný šachový růst! A to jak růst superšachistů,tak i superšachistek!
+0 /-0 | 08.10.2021 21:18

Jirikovka@post.cz
GM Plát dnes v Polské lize opětně remisoval! Myslím,že je to již 4.remis za sebou! GM Plát neprohrává,ale není to výsledek šampiona! A my potřebujeme do reprezentačního mužstva šampiony! Pokud MČR v Polské lize pouze remisuje je to vizitka,že MČR po stránce šachové síly nic moc! Patrně jediná cesta pro úspěch ČS hráčů ve světě bude mezi mládeží objevovat šachové supertalenty a vychovat z nich hráče světové úrovně! Jinak s úspěchem ČS šachistů ve světě nelze počítat! SSČR by měl zřídit STŘEDISKO PRO VÝCHOVU SUPERTALENTŮ! Jak SSSR,tak NDR dělali pro svè sportovce,všechno možné i nemožné ,nemyslím šachisty,aby byli ve světě nejlepší! A také měli ve světě úspěchy!
+0 /-0 | 08.10.2021 21:08

lykan

Kvalitní trenér může být obrovská pomoc. Kdysi jsem já, tréninkem nepoznamenaný, hostoval v malém oddílu, ve kterém působil známý trenér Gonsior. Nebyl jsem na žádném tréninku, jen jsme občas v jednom týmu hráli zápasy. I to, co pan Gonsior občas o pozici utrousil, bylo pro mne něco velmi zajímavého a inspirativního. Tenkrát jsem pochopil, jak obrovskou brutální výhodu mají ti, kteří mají možnost s ním systematicky pracovat. Tento člověk jim řekne hned to, co by oni sami zjišťovali půl dne. Anebo by to nezjistili vůbec, protože neví, kam se dívat. Jak napsal gm Markoš, v šachu je mnoho věcí, které je snadné pochopit, když vám je někdo vysvětlí, ale je těžké je samostatně objevit. Pokud to někdo myslí s tréninkem vážně, ať vyhledá kvalitního trenéra. 

 

Takže Pavlu Ch bych doporučoval, pokud chce zlepšit své trenérské schopnosti, si v otázce výkonnosti nejprve důkladně zamést před vlastním prahem. Jinak připomínám, že mládež není jediný zdroj pro výkonnostní zlepšení oddílu. Nejefektivnější je podle mě naučit hrát šachy dospělé hráče, kteří už v oddíle jsou.

+0 /-0 | 08.10.2021 20:28

lykan

Krolop: To ale bohužel není celá pravda. Chtěl jsem tím říct, že pokud výsledkem tréninku je stejně salát, tak ten trénink byl nakonec k ničemu, když se tento hráč mohl na tu úroveň dostat sám. Jsou ale důvody, proč toto živelné samostudium nepovažovat za ideální metodu tréninku. Já jsem prakticky nikdy netrénoval, nicméně jsem něco načetl, především od profesionálního trenéra gm Smirnova. A Smirnov říká, že mnoho hráčů, kteří se to učili živelně, nesystematicky, se výkonnostně zasekne na úrovni řekněme KM, a nevědí, jak se dostat dál. Protože mají špatně vybudované základy. Problémem šachu je to, že většina trenérů tomu nerozumí. Slepí vedou slepé. Slepý vodič slepých s třicetiletou praxí a načtenou literaturou je určitě lepší, než nic, ale taky to není nic extra. Když se podržíme příměru o učení orlů létat, tak to je, jako by mladý orel přišel do školy a tam by mu o létání přednášela slepice, která se sotva vyškrábe na spodní větev. Trenér by měl být hráč mistrovské síly, aby ten tréninkový proces viděl z širší perspektivy, která salátům uniká. Anebo by se trenér salát měl alespoň snažit striktně držet metodiky, kterou vypracoval někdo povolanější, než je on. Bez toho správného pochopení je to ovšem blbý, uniknou mu důležité detaily. Jak říkal jeden jogín: žák vidí mistra, jak mává rukama. Tak se snaží napodobovat mistra. Ale neví, proč těma rukama máve, a tak nějak prostě začne mávat. Neví, že mistr odháněl mouchy.

+0 /-0 | 08.10.2021 20:27

Jirikovka@post.cz
Pane Pavlle Ch! Vycházím z toho že Čeští reprezentanti nemaji ve světě úspěch!NĚCO JE ŠPATNĚ! Nepracuji na ŠSČR ani nejsem kvalifikovaný trenér! Takže do možností nevidím! Jak to,že v Azerbajdžánu vznikaji světoví šachisté a v V ČR ne? Mate výhodu,že do toho nevidím! Kdybých viděl by jste se divil pane Ch.co bych Vám řekl!Ale vidím do toho,že se na MČR vyhodily zbytečně peníze na charitativní turnaj!
+0 /-0 | 08.10.2021 17:41

Pavel Capek

15:12 | tchen : Do nikoho jsem se netrefoval. Jen jsem zpochybnil tvrzení pana Chrze, že dnešní mladá generace ( která v podstatě nedá chytrý mobil z ruky ) musí být navigována na internetu - to bylo vše !

A jak již jsem napsal ( a lykan taky ) tam jde spíš o to, o co mají mládežníci prioritně zájem...

+1 /-0 | 08.10.2021 15:52

Krolop

Mně se celkem líbí názory Lykana. Je dost trefný. Nato, aby se kdejaký mládežník naučil v průměrné kvalitě tahat šachovýma figurkama, tak nato fakt, nepotřebuje trenéra. Škoda času a peněz.

+0 /-1 | 08.10.2021 15:45

tchen

Pavel Ch:

Obdivuji vaši trpělivost na to pořád reagovat, zajímalo by mě, kolik oponentů si aspoň jednou před děti stouplo a trénovalo je, odhadem se to asi bude limitně blížit nule.

Když už padla střela vedle do Šachů do škol, tak svaz posílá "pseudotrenérům" i normálním trenérům peníze v rámci projektu Podpora šachových kroužků. Výše dotace je ve třech úrovních dle počtu aktivních dětí a jejich účasti na turnajích. My jsme při cca 22 aktivních mládežnících dostali jářku cca 15 000 Kč. Další děti neměly splněno, ale do kroužku rovněž chodí. Vše má jít výhradně na platy trenérům, takže to jednomu trenérovi na 30 dětí "hodí" tak do 1500 Kč měsíčně: to za 1-2 kroužky týdně a doprovod na turnajích. Opravdu báječný penězovod. 90% lidí by za to ani nevstalo z gauče, ale těch 10% bude ještě za obětavost napadáno. Ono to opravdu na nižších úrovních bez toho čirého entusiasmu nejde.

+0 /-0 | 08.10.2021 15:12

Pavel Ch

jirikovka: A můžete nám sdělit, Vy všechno víte, co dělá svaz vůči V.F. špatně, či co a jak by měl dělat lépe?

+0 /-0 | 08.10.2021 12:37

Jirikovka@post.cz
Dokud na ŠSČR nedojde ke změně v přístupu k supertalentům( Fiňek a spol!) Vše zůstane při starém jako ,,úspěchy,, ČS hráčů na World Cupu!
+0 /-0 | 08.10.2021 12:32

Pavel Ch

ciki:

Do "šachu do škol" neposílá svaz, ani nezprostředkovává,  peníze na trenéry, lektory, učitele.

Vygooglete si sám, jak to samé předpokládáte od dětí.

 Sice toto vím, ale této oblasti se více nevěnuji, případné další dotazy, co nedohledáte, jinam. 

+0 /-0 | 08.10.2021 12:30

Pavel Ch

lykane 12:10

 

jj to máte pravdu, někde bude chyba, přiznávám, snažíme se na tom pracovat, zjišťovat, radit se, motivovat. Ale holt mládež 15-23 let končí v mnoha klubech i ve všech sportech, někde více, někde méně. U nás jsem čekal, že zůstane více, a nejde mi jen o to v klubu, ale u šachu obecně, třeba jinde. Od ročníku 1976 (co jsem začal dělat s mládeží a min. 10 na rok bylo nových) po roč. 1994 zůstalo u šachů 12 býv. žáků, z toho 6 u nás, 6 jinde (většina přestěhováním). 5 jich nečekaně přišlo (náhodným přestěhováním, do Ústí nebývá zvykem). To jsme spočítali.  Později, s mladšími ročníky, to vypadá nadějněji, ale uvidíme.   Holt doba mojí generace, kdy jsme vlétli mezi dospělé jako parta a prolétli do 1.ligy devadesátek a dvakrát hráli v posledním kole 1.místo, se těžko vrátí. Ale stašně bych si to přál u nás pro novou generaci. S uvolněním místa v áčku nemá nikdo u nás problém mladým snaživým.

----

 

Máte-li recept, rád se nechám poučit. I toto konzultujeme na trenérských seminářích. Preferuji semináře, které dělám,  z nemalé části počtu hodin, moderovanou diskuzí.       

 

PS: Omlouvám se za odbočení tématu článku, když se o mně někteří zmínili, vím, dikuse o VP je více k tématu.  

 

 

+0 /-0 | 08.10.2021 12:30

Zmestabileho

Petr Koutný tady před nedávnem psal, že ví o člověku co by byl ochotný kandidovat na předsedu svazu. Jestli takový člověk fakt je nebo není - to netuším - ale tohle je jediná cesta jak se posunout dál z toho současného stavu.

 

 

 

 

 

 

+0 /-0 | 08.10.2021 12:13

lykan

Tak asi někde bude chyba.

+0 /-0 | 08.10.2021 12:10

lykan

Pavel Ch: Trenérské zkušenosti nemám, ale mohu vyhodnocovat výsledky. A výsledkem desítek let Vaší trenérské práce je to, že Ústí hraje krajský přebor. A na úroveň 1.vt nebo KM se kdekdo dohrabe sám. 

+0 /-0 | 08.10.2021 12:08

ciki333

08.10.2021 11:56 | Pavel Ch

Jó, takže ti "trenéři" trénují děti z čirého entuziasmu?

+0 /-1 | 08.10.2021 11:58

Jirikovka@post.cz
Pokud ma ČS šach uspět ve světě jako v minulosti musí dojít ke změně! Především ŠSČR musí vybrat kvalitního trenéra,který bude mít jediný úkol! Z našich supertalentů vychovat hráče světové úrovně! Tento musí mít i finance na výchovu supertalentů! Finanční toky na ŠSČR neznám,ale o jednom bych věděl! Nedělat z MČR charitativní turnaj,že každý hráč bude brát tisíce,ale finančné bude oceněno prvních 5 míst! A peníze za ostatní místa budou věnovány na výchovu supertalentů! Pokud ke změně na ŠSČR nedojde v tomto směru pravděpodobně budeme stále na světové šachové scéně outsidery!
+0 /-0 | 08.10.2021 11:58

Pavel Ch

ciki333,

"šachy do škol" neživí vůbec nikoho ani jednoho. To fakt nemá cenu ztrácet čas, energii, něco vyvracet, když si někdo neumí najít informace (a přitom píše, že by si děti měly umět hledat samy).

+0 /-0 | 08.10.2021 11:56

ciki333

08.10.2021 11:35 | david brazina

Za chvíli vyrážím do terénu, tak jenom krátce...Smyslem není vychovat silné hráče, smyslem je napíchnout se na penězovod spojený s tímto bussinessem. Celý ten cirkus s názvem "šachy do škol" živí hezkou řádku (pseudo)trenérů, kteří tak maximálně ví, že kůň skáče do "L." Pokud se nezmění systém, tj. především finanční zainteresovanost (spoluúčast) rodičů všech těch talentů s ELO 1600 na jejich výchovu, věci zústanou při starém. Status quo vyhovuje všem, hlavně že stát to dotuje...

+0 /-1 | 08.10.2021 11:52

Pavel Ch

11:22: Já jsem hovořil za sebe. Jiné jsem nehodnotil.

+0 /-0 | 08.10.2021 11:38

xdavx x

me spis prekvapuje ta bohorovna arogance nekoho, kdo nikdy nevychoval zadneho kvalitniho hrace. a takhle prosim pekne funguje cely svaz, jehoz clenove ani nemaji tolik soudnosti, aby si priznali, ze neco delaji spatne a zacli to resit. to si jen teple mistecka prohodi petr s novotnym, navysi se odmeny kamaradum,  a pokud zazni nejaka kritika, tak se dotycnemu vyhrozuje soudem a pravnik posila vyhruzne dopisy. to fakt chces

+0 /-1 | 08.10.2021 11:35

Jirikovka@post.cz
V Azerbajdžánu se věnují supertalentům a vyrostli z nich hráči světové úrovně! Bude třeba aby ŠSČR také se zaměřil na naše supertalenty a ne se jen věnoval široké šachové základně!
+0 /-0 | 08.10.2021 11:27

xdavx x

PavelCh, no takze jsme se dovedeli ze to v podstate tady treneri delaji dobre. Pak je ovsem otazkou, proc jsme na kazde repre akci uz tak dvacet let za otloukanky. Ale hlavni je poplacat se po ramenou... to snad neni fakt uz mozne.

+0 /-1 | 08.10.2021 11:22

Pavel Ch

Pane Čapku, jak jsem psal, kdybyste se zúčastnil někdy mého semináře, zjistil byste, třeba, mimo jiné, že o motivaci je základ všeho. Ba vám mohu doporučit prameny, kde se dozvíte více a kde zkušení trenéři čerpají. Zatím to od vás je, jak bych já dával Iťákovi rady s počítačovou sítíblush. Chytrolínů, kteří by něco dělali lépe, věděli by prý jak, ale maj tisíc překážek se do něčeho pustit, jsou na světě stamiliony. 

+0 /-0 | 08.10.2021 11:18

Jirikovka@post.cz
Zaplji! To se omlouvám ,myslel jsem,že jsi informátorem GM Pláta! Tys pouze vyřídil ,co on ti napsal,abys to zde uveřejnil!
+0 /-0 | 08.10.2021 11:17

Zaplji

Jirkovka, 7.10. v 11,29. Nepis o mne nesmysly!! Ja nikoho neinformuji, o cem se tu pise! To je blbost, on si to asi precte sam.. . Pozadal mne pouze, abych zde napsal o Van Nguyenovi, ktery za gm Platem udajne stoji! Tak jsem vam to vyridil a jeste jsem napsal neco o Ronaldovi. A to je vse. Vojta moc dobre vi, co tu o nem pises a ja ho o nicem neinformuji! 

+0 /-0 | 08.10.2021 11:09

Pavel Capek

10:49 | lykan : Souhlas ! Ale pan Chrz si raději bude lhát do kapsy...

+0 /-0 | 08.10.2021 11:09

Jirikovka@post.cz
Souhlasím s panem Zmestabilého! ŠSČR věděl moc dobře o amorálním chování GM Pláta z více stran! I já jsem na ŠSČR přímo přeposlal emaily o zvrhlostech co mi GM Plát psal! Pan Petr mi napsal,abych si zablokoval psaní !Pláta,místo toho aby byl Plát řádně potrestán! On sice byl potrestán,ale směšnou pokutou 1000kč,když na MČR mu bylo svazem uděleno 55000kč! Správný trest pro GM Pláta by byl 1 rok distanc z reprezentace! V jednom dílu Dobrodružství kriminalistiky řádili lupiči a vrahové! Soudce tyto kauzy zametal pod koberec! Teprve až se vyměnil soudce a nastoupil nový,tak obnovil procesy a lupiči a vrahové byli po zásluze potrestáni!
+0 /-0 | 08.10.2021 11:08

xdavx x
Tak on svaz je i svým posledním krokem spíše pro srandu. A Martin Petr začíná být silné trapný.
+0 /-1 | 08.10.2021 10:54

lykan

Pavel Ch: Ten žák, kterého musíte "navnadit, trošku navést", aby se zajímal o šachy, pak přijde z tréninku domů, a aniž by ho kdokoliv "navnadil, trošku navedl", tak sedne k počítači a tři hodiny v kuse paří svou oblíbenou hru. Tu skutečnou, ne šachy. A pokud mu v tom okolnosti nezabrání, tak druhý den zase. To je rozdíl mezi vnější a vnitřní motivací. To je to, co vy trenéři nechápete, a tak investujete mnoho času do lidí, kteří s tím pak ve dvaceti seknou, místo toho, abyste se snažili vyselektovat ty, kteří mají opravdový zájem. Takoví se nenechají odradit, ty byste musel vyhodit. Kdybych byl v pozici trenéra, tak bych žákům říkal: život je kratší, než si myslíte, tak pokud vás šachy nebaví, tak nebuďte blbí a neplýtvejte tu časem, dělejte to, co vás baví. Čím dřív odsud odejdete, tím lépe pro vás i pro nás. 

 

Trenér ze mě nebude, nicméně bratr má kloučka, za pár dní mu budou čtyři roky. S šachama jsem to na něj zatím nezkoušel. Nevím, jestli je takovému dítěti lepší nejprve ukázat šachovnici plnou figur, nebo naopak jak na prázné šachovnici král s věží loví samotného krále, tak možná přece jenom budu studovat nějakou trenérskou metodiku. smiley

+0 /-0 | 08.10.2021 10:49

Zmestabileho

Ad kiklos: Souhlasím s tím, že by p. Hráček jako kapitán repre měl vysvětlit nominaci Pláta. Ale bohužel v šachu vůbec neexistuje standardní komunikace repre vs. fanoušci. Jako by celá repre fungovala v nějaké "šedé zóně", doteď byl nejviditelnějším projevem tohoto obývákový zápas současného kapitána repre Hráčka a reprezentanta Krejčího. Nyní zde máme nově reprezentanta Pláta, co vyhrožuje smrtí dětem, vedení svazu k tomu má jak veřejné tak i adresné informace, a zase je zde "mlčení" a "šedá zóna". Pokud se nezmění lidé ve vedení, nezmění se ani tento stav. 

+0 /-0 | 08.10.2021 10:35

Jirikovka@post.cz
Pane kiklos! Mohu Vám sdělit,že výkřiků na GM Pláta není nikdy dost! A na jeho adresu je nutná nekonečná řada,dokud bude existovat !! ,protože je nenapravitelný! Vůbec se od jeho omluvy ke mě nezměnil- nezlepšil v urážkách i nadále pokračuje! Změnil si svůj Email z vojtechplat(zavináč).cz na mcronline(zavináč)email.cz!(nevím proč,ale značku pro zavináč na mém tabletu nemám!)(GM Plát asi email změnil proto,kdyby došlo k dokazování na úřadech,tak by řekl,že to nepsal on!) a jiný už nebude! Pokud jsem Vás pane kiklos nazval fanouškem GM Pláta a pro Vás je to urážka,tak se omlouvám!
+0 /-0 | 08.10.2021 10:06

kiklos

Pavel má bohužel pravdu.

Při vší úctě a soucitu s postiženými a uraženými si opravdu ze srdce přeju, aby informace o podobných aférách byly maximálně stručné. Dozvědět se chci, ale nerozmazávat.

S účasí Vojty Pláta na ME, MČR a jeho následnou nominací do družstva na ME nesouhlasím. Nemám dost informací o názorech všech potenciálních reprezentantů a hlavně kapitána a to není moje vina. Zbyněk Hráček by měl předstoupit natvrdo před novináře a odpovídat na nepříjemné otázky o tom, jak a proč se rozhodl. Takováto nominace není možná bez vysvětlení. Účel nesvětí prostředky. Nechci panu Plátovi upírat právo na předpoklad neviny, ani právo na obhajobu ani právo kajícnost a odpuštění. Myslím, že příležitostí dostal hodně a zatím je moc nevyužil.

 

A pana Fialu prosím, aby své oponenty po vzoru některých současných politiků nenazýval fanoušky Vojty Pláta. Já s Vámi, pane Fialo soucit mám, tak se mě nesnažte urážet. Neupírám Vám právo hlasitě vykřiknout o tom, co se Vám stalo. Vadí mi jen, že takových výkřiků je nekonečná řada.

+0 /-0 | 08.10.2021 09:30

Pavel Ch

Lykane, já se bavím o mládeži napříč republikou, ono to bude všade stejné, prostě malá množina je tak snaživá, že si šachy najde všude, velká, když je trenér navnadí, trošku navede a zbytek jsou pak "šachoví rekreanti". Víte co, můžete přijet na nějaký můj trenérský seminář, ale k čemu by Vám to bylo, když neúpracujete s mládeží. Možná jen být více v obraze v diskuzích.  

+0 /-0 | 08.10.2021 07:34

lykan

Pavel Ch: Nerozumíte tomu, že oni to nenajdou, protože většina těch Vašich žáků to má na háku. Motivovaní vypadají úplně jinak: Bobby se učil rusky, pro amíky velice obtížný jazyk, aby měl přístup k informacím.

+0 /-0 | 08.10.2021 01:46

Pavel Ch

Pavle Čapku, neučte orla létat, dělám s mládeží přes 30 let.

Odpovím vám stejně, jestli jste nečetl moji odpověď lykanovi.

Sjíždí všechno, ale zkuste se vzorku šachové mládeže zeptat, co se za významnější Evropskou/světovou soutěž hraje a zda nějakou partii viděli či viděli komentář.

 Ano, malá množinka ano, ale dost malá. 

 Osttaní, aby se podívali, tak musí dostat link a jaký link jim trenér pošle, jestli nss rozbory nebo chess24, je holt na trenérovi.

  Zkuste se pár mládežniků zeptat, třeba na zápase družstev, když s nimi běžně neděláte.

  Psal jsem průměrný vzorek z hráčů 10-18 let, ela 1500-2200.

 Asi se budete divit.

 Ale o FB, Tikťoku vám budou referovat hodiny, jen ty šachy tam nenašli.

 

Bylo by lepší, kdyby se bavila děcka sami od sebe, jak se komentuje anglicky na chess24, jak která partie probíhala, či jak Robert Cvek na nss rozebírá a že tam jsou vtipné/blbé/nechutné/dobré komenty v diskuzi, ale toho se dočkáte od od velmi malé množiny děcek, pokud je alespoň trošku trenér linkem a upozorněním nepostrčí. Bohužel. Pak je na trenérovi, jaký link jim dá. 

 

A to bylo, čím jsem začal, když budou pod skvělými rozbory Roberta Cveka diskuze, kde se bude po 99 zas omýlat nechutnosti s VP, k tomu se zas podesáté připomene zápas kapitána s členem týmu a budou se prskat zas ty samé jedy, tak předem tušící trenéři jim pošlou link místo na Roberta Cveka raději....učte se při tom alespoň anglicky, děláte 2 dobré věci najednou.  

+0 /-0 | 07.10.2021 22:12

Pavel Capek

Představovat si, že dnešní mládeži musí trenér říkat, kde mají co najít, si může myslet jen mimoň jako Pavel Chrz !

Otázka zní jinak : Zajímá je to ? Nebo sjíždí jen FB, Twitter, Instagram a hlavně Tiktok ? :-D

+0 /-0 | 07.10.2021 21:12

lykan

ciki333: Njn, taky bych si mohl předvolebně zaagitovat. To mě nenapadlo, díky za tip. Tak já půjdu za cikánama a vysvětlím jim, co proti nim v parlamentu SPD s pravicí upekla.  Uvidíme, kdo z nás nakonec bude v přesvědčování lidí ignorujících volby úspěšnější. smiley

+0 /-0 | 07.10.2021 15:56

Jirikovka@post.cz
Pane ciki 333! Doufám,že jste členem strany SPD! Vaše práce pro stranu SPD je nesporná! Velký Tomio ,pokud o Vašich aktivitách ví má z Vás radost! Můžete v SPD udělat kariéru a můžeme Vás pak tady oslovovat v budoucnu pane poslanče!V SPD se pak musíte obklopit těmi správnými lidmi,aby jste šel nahoru! Nejprve okrení sjezd strany,pak krajský sjezd strany a pak celorepublikový sjezd! Tam musíte promluvit,aby o Vás straníci věděli ,volili Vás a než se nadějete už jste poslanec za SPD! Zvolil jste perspektivní stranu!
+0 /-0 | 07.10.2021 14:03

ciki333

07.10.2021 13:15 | lykan

yesMáte naprostou pravdu. Můj boj skončí 9.10. ve 14:00...Zbývá mi dopravit autem pár lidí k volebním urnám. Stálo mě to obrovské úsilí nerozhodnuté přemluvit. Přispěji tak "pár zrníčky písku" k porážce nenáviděného Bartoše a Pekarové. Po ukončení mise se opět s plnou vervou vrhnu na šachy.

+0 /-1 | 07.10.2021 13:41

Jirikovka@post.cz
Pane Hamphrey,kdyby čtenáři četli komentáře,že je píši já,to by pro mne byla velká čest! Pak jsem,ale velmi platným členem NSS,pokud výrazně zvyšuji čtivost!
+0 /-0 | 07.10.2021 13:30

lykan

ciki333: Když omezíte sledování politiky, budete šťastnější. O tom nepochybuju. Škoda plýtvat omezeným časem, který Vám ještě zbývá.

+0 /-0 | 07.10.2021 13:15

lykan

Pavel Ch: Nepodceňujte schopnost mládeže vyhledávat různé informace na internetu. Většina mládeže tyto online přenášené akce nesleduje ze stejného důvodu, z jakého je nesleduje většina dospělých klubových hráčů: jsou jim naprosto ukradené.  Většinu mládeže na normálních soutěžích dospělých ani nikdy neuvidíme. Zůstanou po nich jen záznamy v databázi. Šachy jsou pro ně jen okrajová zábava, natož aby sledovali nějaké onliny.

+0 /-0 | 07.10.2021 13:12

HumphreyvanWeiden

Pane Fialo, hluboce se podceňujete. Lidi nějaký Plát vůbec nezajímá, ale jakou blbost zase napíše Fiala, to je hit ! Ty nejčtenější články jsou jenom ty, kde jste vy.

Je to zajímavý úkaz, protože vy píšete jako kolovrátek pořád to samý. Asi je to tím, že lidi jsou rádi, když je někdo horší než oni. Můžou si říct sami o sobě: "Hochu, nemáš se čím chlubit, ale tak špatně jako ... a ... na tom ještě nejsi." 

Je to smutné, ale je to tak. Tak ať žije sledovanost a iluze !

+0 /-1 | 07.10.2021 12:06

Jirikovka@post.cz

Zaplji informuje GM Pláta co se tady píše! Je třeba ,aby si GM Plát uvědomil co je úspěch a neúspěch pokud si vezmeme turnaj jako celek! Na hodnocení nemá vliv jestli s tím hráčem hrál tak nebo tak,ale jak celkově dopadl v turnaji! Vezmeme si World Cup! Pokud se nemýlím tak GM Plát nepostoupil ani do 3., Kola! A to je bída! Velká bídal! Zaplji tlumoč tento příklad s World Cupem  GM Plátovi ,aby dostal cit,pro hodnocení,co je to úspěch a neúspěch v turnaji!

+0 /-0 | 07.10.2021 11:29

Jirikovka@post.cz
Pane Pavle Ch! Šachová mládež má na NSS plno hodnotných článků! K morálnímu pokřivení GM Pláta nešlo,ale mlčet! Mládež k jeho osobě by měla nasazené růžové brýle! Navíc když GM Plát nebyl adekvátně k jeho chování potrestán!
+0 /-0 | 07.10.2021 11:08

ciki333

07.10.2021 10:39 | Pavel Ch

Hluboce s Vámi, pane Chrzi, nesouhlasím. Mládeži, nejen z šachových kroužků, naopak vřele doporučuji četbu diskusních vláken nss. Nic je nedokáže připravit na reálný život "tam venku" lépe, než pečlivé studiu příspěvků pana Fialy. Milostné eskapády, líčené tímto neúnavným spisovatelem, dětem otevřou nejen oči dokořán, ale i mysl. Pro nezletilé, od věku 15 let+,  by měla být povinná četba mých (tj.ciki333) politologických rozborů. Napravuji mylné názory indoktrinovaných žáků a studentů ZŠ,SŠ a VŠ českým školstvím. Stručně, co pokazil Pavel Holásek, já napravuji. 

Doporučená literatura pro mládež 12 - 18 let:

1) Bible

2) diskuse na nss, především ciki333 + jirikovka@

+0 /-1 | 07.10.2021 11:06

Pavel Ch

lykane, sorry, je vidět, že nepracujete s šachovou mládeží.

 

Samozřejmě žádný trenér, který nota bene viděl Obecnou školu, neřekne, "nelízejte v zimě zábradlí". Leda v okamžiku, když chce, aby něco naopak udělali.

 

 Ale teď vážně, skvělé by bylo, kdyby naše šachová mládež sledovala, že se hraje Evr.pohár, ME, extraliga, významná světová soutěž, sledovala, kde se dá na to nejlépe dívat. Kolik si myslíte, že % mládeže od ela 1500 do 2200 (10-18 let) to ví a sleduje bez odkazu od trenéra? (ok nepočítaje zápasu o mistra světa, to doufáme, že snad o dost více).

  Schválně tipnětewink.

 

  Takže musí trenér doporučit, poslat jim link na chess24 nebo jinam na komenty nebo na Roberta Cveka na nss. A když tuší, že na nss zas budou v diskuzi ty samé hrůzy, nechutnosti, co Plát někomu psal, že zas to samé, že nemá tam hrát, desítky příspěvků a že se bude zas skloňovat zápas kapitána s letošním hráčem repre, tak fakt, při vší úctě k Robertovi Cvekovi, hodí nejpíš link mládeži preventivně jiný.

 

 Tak asi tak, lykaneenlightened  

+0 /-0 | 07.10.2021 10:39

ciki333

07.10.2021 09:46 | lykan

"Napíšu to ještě jednou po stopadesáté: koho diskuze nezajímá, nebo se mu nelíbí, ať ji prostě nečte a ať nepoučuje ostatní o tom, co mají a nemají psát."

To je veliká moudrost, lykane, jenže řídit se dle ní vyžaduje pevnou vůli. Lidé jsou od přírody zvědaví, nedá jim spát, co že to ten Plát zase vyvedl...A buch, chtě nechtě si nejčerstvější klepy přečtou. V podstatě se jedná o drogovou závislost. Ani já nejsem jiný; vlezu na portál Aktuálně.cz a v duchu si říkám: "Nečti fejetony Martina Fendrycha, zase se ti, Zdeňku, udělá špatně od žaludku. Nemáš to zapotřebí."

A co myslíte, lykane....

a) dodržím předsevzetí?

b) opět selžu?

Nebude Vás napínat....za "bé" je spravně. A u většiny populace to funguje stejně. Zvědavost nakonec zvítězí.

+0 /-1 | 07.10.2021 10:29

lykan

Pavel Ch: Ta Vaše mládež Vám kašle na to, co za weby jí doporučujete číst, a co ne. Čtou si to, co chtějí. Udělají si vlastní názor. Pokud nějaký trenér na tréninku řekne "nečtěte nss, protože ...", je to jen reklama pro nss, aby se tam mládežníci šli podívat. 

 

Jéžiš, Plát bude na šachové scéně nejspíš strašit ještě hodně dlouho. Zrovna tak je pravděpodobné, že bude pokračovat ve stejném kurzu, jako doposud. Takže nejspíš budou další jeho excesy. Osoba pana Pláta budí kontroverze.  A o jeho hře, i o jeho excesech se tu bude psát a pod články o tom diskutovat. Tak se s tím smiřte, naučte se s tím žít. Jediný způsob, jak se zbavit diskuzí o Plátovi, je zrušit diskuzi. Tím bychom ovšem s vaničkou vylili i dítě.

 

Napíšu to ještě jednou po stopadesáté: koho diskuze nezajímá, nebo se mu nelíbí, ať ji prostě nečte a ať nepoučuje ostatní o tom, co mají a nemají psát. Takových článků a diskuzí, které mi nevyhovují, je plný internet. Nebudu ale přece půl dne klikat z webu na web a všude jim vysvětlovat, jak jsou ty jejich články a diskuze blbý a ať to začnou dělat jinak. To je na hlavu. Prostě si na netu najděte to, co vás zajímá a ostatní ignorujte.

+0 /-0 | 07.10.2021 09:46

Jirikovka@post.cz
Pane Pawel! Myslím,že kdyby se udělal průzkum od doby co na NSS působím,patrně v počtu komentářů bych byl asi na 1. místě! NSS potřebuje aktivistu který by vybízel svými komentáři k aktivitě jinè pisatele!
+0 /-0 | 07.10.2021 09:22

Jirikovka@post.cz
Pane Pawel! Jak jsem již psal ,jsou na NSS takové články,které čtenáře velmi zajímají a které již méně! Tak je to i s psaním komentářů! Musím,ale říci,že je zde hodně kvalitních šachových článků!
+0 /-0 | 07.10.2021 09:18

pawel

Nemít tu @jirikovku, co bychom si počali.surprise

 

@jirikovka! je výborný matematik, statistik, moralista, turista, vítěz soutěží fotografů, adept na managera reprezentace, v sázkových kancelářích z něj mají vítr. Stíhač světových rekordů v příspěvcích.

 

 No prostě těžký soupeř Járy Cimrmana!

Ba i Chuck Norris si už raději četl v zítřejším vydání nss, co zas @jirikovka dokázal, aby náhodou nebyl za ním pozadu!enlightened

+0 /-0 | 07.10.2021 08:53

Jirikovka@post.cz
Udělal jsem průzkum zde uvedených článků,jaká je čtivost kde se GM Plát vyskytuje a kde se nevyskytuje! Kde se nevyskytuje: 1625,1560,896,1234,2531,3648,3464! A nyní články,kde se o GM Plátovi píše! Jednoznačně vede článek přímo o něm je 13297přečtení! Další články,kde se o GM Plátovi píše- 6059 a 6250! Tento průzkum jasně ukazuje,že články,kde se píše o GM Plátovi jasně vedou v přečtení před články,kde GM Plát nedominuje! Takže články o GM Plátovi čtenáře velice zajímají a bylo by proti zájmu čtenářů aby byly stahovány a aby se o GM Plátovi nepsalo!
+0 /-0 | 07.10.2021 08:30

Jirikovka@post.cz
GM Plát vyhrál MČR a když zapomeneme na neúspěch na World Cupu a ME v Rejkjavíku,tak po stránce šachové by mohl do reprezentace! Ale po stránce morální do reprezentace vůbec nepatří!
+0 /-0 | 07.10.2021 08:14

Jirikovka@post.cz
Zaplji! Jestli se Ti článek nelíbí tak ho nečti! Tobě se nelíbí,ale jiné zajímá! My tady máme sice jen 117 komentářů,ale mohutných 6229 přečtení! Tady máš Zaplji jasný důkaz že tento článek čtenáře NSS velice zajímá! A tady je třeba zajímavých článků!
+0 /-0 | 07.10.2021 08:11

Jirikovka@post.cz
Samozřejmě Van když mluvil s Plátem,tak za ním stojí! Kdyby za ním nestál mohl by jednu chytit!
+0 /-0 | 07.10.2021 08:06

Jirikovka@post.cz
GM Plát měl dostat 1rok distanc z reprezentace! Hrubě porušil morální kodex reprezentanta! Pokuta 1000kč je jen symbolická! Ta na něho výchovně působit nebude!
+0 /-0 | 07.10.2021 08:04

Zaplji
K zamysleni... Kdyz byl Ronaldo obvinen jakousi zenou z udajneho znasilneni, byl snad vyloucen z portugalske reprezentace?? Ne, protoze to nesouviselo s fotbalem a tu zenskou neznasilnil na hristi, tedy pokud vubec.....Stejne tak i kauzy Plat - Fiala ci Plat vs Koutny se sachama ani reprezentaci nijak nesouvisi, jsou to jejich soukrome zalezitosti a fakt uz mne nebavi o tom cist porad dokola to same! Navrhoval jsem tento clanek odstranit a dat novy az par dni pred ME, ale meli jste jiny nazor. Radsi to budete porad omilat a komentovat, 115 komentaru ....nevim, koho toto muze bavit! Jeste jedna poznamka, Vojta vzkazuje, ze vcera mluvil na polske lize s Van Nguyenem a ten za nim stoji a preje si, aby gm Plat v reprezentaci hral.
+0 /-0 | 07.10.2021 06:31

romison
Ty kraso, tady uz diskutuje jen par postizenych psychopatu, strasny
+0 /-0 | 07.10.2021 00:18

Zmestabileho

Ad ciki333: No Vy jste mě dnes konečně aspoň večer pobavil :-). Slizký jako had, mazaný jako liška :-)) - to nezní špatně, děkuji za tyto komplimenty :-). Akorát hadi nejsou takoví za jaké je máte - nemají slizkost. 

 

 

Pobavení a sranda rychle končí, když je dáno  téma pan Plát a jeho vyhrožování smrtí dětem jeho oponentů. Pokud tohle napsal - tak je ubožák, který... který nepatří sem na nss (a má ban). A nebo si myslíte, že nikoliv a měl by tady psát???

 

 

Tímto by mohla být tato věc ukončená - ale není. Pan Plát je vybrán jako člen repre, byl přitom asi vyhodnocen jeho přínos pro repre tým... a konec konců - asi nikdo jiný stejně nechtěl hrát? Tohle je ukázka už nikoliv jednání pana Pláta, ale ukázka fungování naší repre - a to už dlouhou řadu let.

+0 /-0 | 06.10.2021 20:16

HumphreyvanWeiden

 "Obhajovat něco, co je jasně neobhajitelné" - pane Krolope, jestliže máte na mysli páně Plátovy vyhrůžky, tak nevím o člověku, který by je tady obhajoval. Mě jen zaráží, proč to tady pan Koutný tak točí a nejde s tím na Policii. Zvlášť, když jsme jeho argumenty četli snad 100krát a od něho se už nic nového nedovíme. 

+0 /-1 | 06.10.2021 18:31

Jirikovka@post.cz
Pan ciki 333! Uráží pana doktora ZMB,který má správný názor nezaujatého občana! Že zrovna nekocmrduje názoru pana ciki333,za to nemusí být označován slizský jako had! Od pana ciki333 je to urážka!
+0 /-0 | 06.10.2021 18:07

Semod

yesyesyes pro pana Chrze 16:00 - i když jsem pro ostatní neviditelný pane Koutný ... tak to berte jako můj souhlasný názor s panem Chrzem, který je určen pouze Vám .... samozřejmě k zamyšlení. S pozdravem pro Vás viditelný Semod.

+1 /-0 | 06.10.2021 17:57

Krolop

Nevím, jestli je pan z bílého města slizký a mazaný, ale soudím, že má správný náhled a tu správnou pravdu. Obhajovat něco, co je jasně neobhajitelné, tak nato musí mít člověk povahu  a nedostatek soudnosti.

+0 /-1 | 06.10.2021 17:45

ciki333

06.10.2021 16:49 | Zmestabileho

Doktore, Vy jste se neminul povoláním...Slizký jako had a mazaný jako liška. Vás bych si přál u soudu, pokud mě někdy někdo obžaluje, za svého obhájce.

+0 /-1 | 06.10.2021 17:07

Zmestabileho

Věci o panu Plátovi se opravdu nečtou dobře. Tady je evidentní snaha některých stabilních pisatelů buď strkat před touhle věcí hlavu do písku - a nebo nějak reagovat způsobem jako: "jde o soukromý spor Pláta a důchodce Jirikovky, onen důchodce ten spor sám vyvolává, a je to starší pán a snad již bude i duševně nemocný..."  Když se dá k tomu do souvislosti známý fakt, že p. Plát takto komunikuje i vůči druhé osobě (panu Koutnému), tak reakce některých pisatelů je že "jest nevhodné aby p. Koutný psal o šachu tímto způsobem, vše již bylo na dané téma řečeno"... A nakonec se ještě jako podpůrný argument použije údajná "lstivost" pisatele ZMB :-), který prý touží po ... po čem vlastně? po obnovení diskuze na kontroverzní téma?

 

Věci o panu Plátovi se opravdu nečtou dobře, a dá se pochopit i snaha tuhle věc už neřešit - jakkoliv ty argumenty (viz výše) působí až směšným dojmem. Já jsem se dnes v té diskuzi zorientoval byť se zpožděním - a ostudu šachistům nedělá jen p. Plát, ale i ti pisatelé zde kteří tuhle věc tak bagatelizují a berou si napomoc až směšnou argumentaci proč je to OK nebo proč si o tom už nemáme psát.

 

Když člověk vstřebá prvotní šok z výlevů p. Pláta, je schopný dál komunikovat s jakýmsi "nadhledem" nad tou... věcí... nemám slov jak to pojmenovat. Tohle je i moje zkušenost dnešní -  člověk je dnes otrlý na internetu. Já si tedy na tuhle otrlost ale zvyknout nechci.     

+0 /-0 | 06.10.2021 16:49

Jirikovka@post.cz
Pane ciki333! To nejsou pomluvy! To je realita! Nebojte pohlédnout realitě do očí!
+0 /-0 | 06.10.2021 16:08

Petr Koutný

Diskuzi začneme víc kontrolovat a nevhodné příspěvky budeme mazat. Petr

+0 /-0 | 06.10.2021 16:07

ciki333

06.10.2021 15:58 | Jirikovka@post.cz

Pane Fialo, důrazně Vás žádám, aby jste na diskutéry přestal vytahovat ničím nepodložené podpásovky. Začínám mít plné zuby těch neustálých pomluv. Pokud neustanete v napadání, prisámbůh zavolám Petrovi, aby Vaše příspěvky plné invektiv odstranil!

+0 /-1 | 06.10.2021 16:03

Pavel Ch

Pan Zapletal yes

Petře, před pár dny si chtěl uzavřít diskusi u sousedního článku, která se zvrtla, stejné příspěvky jako tady, což se tak nějak podařilo.

 

A teď jako šéfredaktor se necháš vyprovokovat od lstivého ZMB, který napíše, "a znovu řekněte, jak je to s tím Plátem, já to (pozn.údajně) nečetl". A Ty hned reaguješ. Místo, aby si ho nechal přečíst vedlejší diskuze, tak rozpumpuješ další, opět ty samé argumenty, opět ty samé hlášky. A samo že se @jirikovka chytí a pokračuje paradoxně za vašeho potlesku v tom, za co dostal před pár dny od vás BAN.

 

 Jestli chceš říci, Petře, že tak budeš pumpovat diskuzi o Plátovi až bude hrát ME, tak je nejvyšší čas se poohlédnout po jiných stránkách, které doporučit mládeži a slušným čtenářům.

 Napíšu Ti více, Petře, Roberte, jak mne zastavili při extralize v Plzni o víkendu rodiče a trenéři jiných klubů a říkali, jak se to nedá číst a že mne obdivují, že tam ještě píšu, rozhodně mládeži a dětem nedoporučují.

  Roberte, snažíš se sebevícyes tady, ale Roberte, Petře, tohle nechte kdyžtak na jediný článek zde. Chápu, že za diskutéry nemůžete, ale teď si se nechal, Petře, chytit na lstivou udičku od ZMB a další nepěknou diskuzi si rozvířil právě bohužel Ty.   

+0 /-0 | 06.10.2021 16:00

Jirikovka@post.cz
Zaplji protestuje i pan Humphrey! Oba příznivci GM Pláta! Co se chce GM Plát obhajovat tady,když panu Koutnému vyhrožoval zabitím jeho dětí! Tady žádná obhajoba by u soudu nebyla uznána !Panu Koutnému věřím! To je na rozdíl od GM Pláta slušný člověk! Zaplji by neraději Cauzu Plát smetl z povrchu zemského! Jenže ta se stala a bude už navždy noční můrou GM Pláta!
+0 /-0 | 06.10.2021 15:45

Zaplji

Doporucuji tento clanek o sestave reprezentace cely odstranit a dat novy az tesne pred zacatkem ME. Ty komentare,  je to hnus

+0 /-0 | 06.10.2021 14:58

HumphreyvanWeiden

V každém případě je pan Plát "agresorem" pouze v očích pana Koutného a jeho podporovatelů. A pokud o tom nerozhodne řádný soud, je správné, že Šachový svaz v tomto případě respektuje presumpci neviny a o nominaci rozhoduje na základě sportovních výkonů. Pan Hráček má u mě bezvýhradnou podporu.

+0 /-1 | 06.10.2021 14:46

HumphreyvanWeiden

Pane Zmestabileho, vy víte, kdo je agresor ? Trestní oznámení nebylo podáno, řádný soud ohledně sporu Koutný vs. Plát neproběhl a vy už znáte viníka ?????

Jsme ještě demokratická země nebo už rozhodují "lidové soudy" na zdejších stránkách ???

Osobně bych byl rád, kdyby to pan Koutný předal Policii a dál nepokračoval v útocích na pana Pláta. Opravdu se divím, že zrovna vy, údajně právník, máte na to jiný názor. 

+0 /-1 | 06.10.2021 14:20

Zmestabileho

Humprey: Souhlasím s tím, že každý - "i pan Plát" -  abych Vás citoval doslovně - má právo na obhajobu. Pan Plát se tedy může hájit proti všem nárokům vůči němu vznášeným, a to ve všech typech právního řízení - ať už trestního, občanskoprávního, správního. 

 

Pokud je pan Plát zde citován, že zabije děti pana Koutného - tak jistě může uvážit použití všech právních prostředků na ochranu své osobnosti.

 

Tady na nss ale svou obhajobu vésti by neměl - nebo si myslíte, že by měl agresor veřejně diskutovat se svou obětí, a tímto způsobem hájit své jednání? Takto to opravdu nefunguje. To jste nevěděl?  

+0 /-0 | 06.10.2021 13:37

HumphreyvanWeiden

Pane Koutný, to tvrzení pana Pláta uvádím pro úplnost. Protože každý, i pan Plát, má právo na obhajobu. Co za vaším sporem ve skutečnosti je, víte jen vy dva. A taky jen vy sám víte, proč jste nepodal trestní oznámení. Pro mě je to záhada.

Nicméně je v pořádku, že už se k tomu nebudete vyjadřovat. Bylo by to jen vršení dávno známých argumentů na které protistrana nemůže odpovědět a o kterých nevíme, zda říkají celou a nezkreslenou pravdu. 

+0 /-1 | 06.10.2021 13:18

Jirikovka@post.cz
To,že Plát dostal od ŠSČR pokutu 1000kc to je pro Pláta muška! To lehce zaplatí z výhry 55 000kč na MČR! To na něho výchovně působit nebude! Jiná věc by byla,kdyby Plát na základě nesporných důkazů o psaní jím zvrhlostí dostal 1 rok distanc z reprezentace pro hrubé porušení morálního kodexu reprezentanta! To uż by na GM Pláta mělo výchovný vliv! Rovněž na zlepšení morálky GM Pláta mělo vliv podání na něho trestního oznámení! Nynějsí situaci bych přirovnal k propíchnutým pneumatikám! Kdybych někomu propíchl 4 pneumatiky před podáním na mě trestního oznámení,tak po podání bych se dotyčnému omluvil! Zlepšil bych se tím,že ne ,že bych zan echal píchání do pneumatik,ale už bych nepropíchl 4,ale jen 1! Takový je současný stav po omluvě GM Pláta!
+0 /-0 | 06.10.2021 13:02

Petr Koutný

Humphe - tak snad naposledy. I když mě mrzí, že pod títmo článkem se řeší Plát. Plát mi vyhrožoval veřejně. K obchodnímu vydírání:). Mám velkou fantazii, ale ne tak velkou abych jsem si dokázal představit co tím určitě opět alkoholem omámeny Plát myslel. Je to lež, jen hloupá výmluva a omluva za vyhrožování zabití dětí. Divím se Plátovi že nechtěl mi ještě zabít rodiče, psa a dokonce i mě. Nakonec jsem měl opravdu štěstí, že Plát si vybral jen moje děti. Omlouvám se, ale k tomuto tématu už se nebudu vyjadřovat. 

+0 /-0 | 06.10.2021 12:45

HumphreyvanWeiden

Davide, buď tak laskav a nepřekrucuj moje slova. Nikde jsem nepsal, že omlouvám Pláta za to, co napsal. Znovu tedy opakuji - "Pan Plát samozřejmě reagoval naprosto nevhodně, o tom není sporu." 

Na panu Fialovi mi vadí především, že tahá soukromí cizích lidí na veřejnost, a to i přesto, že ho tito žádají, aby to nedělal. To je takový faul, že za to měl dostat dávno BAN. Pokud si vzpomínám, tak tobě se taky nelíbilo, když tady někdo jiný vytahoval smyšlené historky o tobě. 

Co se týká vztahu Koutný - Plát, tak já už jsem Pláta už dříve kritizoval za ty vyhrůžky. Plát mi na to odpověděl, pokud si dobře vzpomínám v tom smyslu, že Koutný údajně na něho vyvíjel nepřiměřený nátlak v obchodní záležitosti a jediná možnost, jak se toho nátlaku zbavit prý byly ty vyhrůžky. Potom toho Koutný prý zanechal a on přestal vyhrožovat. Vše bylo neveřejné. Tolik Vojta Plát. Že by Plát vyhrožoval Koutnému veřejně, o tom nic nevím. 

 

+0 /-1 | 06.10.2021 12:32

Jirikovka@post.cz
Pane Zmestabilého! Píšete,že kdyby Vám to Plát napsal,že by zneuctil Vaše tělesné ostatky a pak by je dal sežrat Vaši dceři,že by jste to řešil jinak,ale jak? Patrně trestným činem! Jsou pouze tato řešeni: Oznámit GM Pláta Policii,nebo to řešit tím,že spravedlnost vezmete do svých rukou a pak by jste se mohl dopustit trestného činu a o to já nemám zájem! Nebo na zvrhlosti Pláta poukazovat! Já zvolil tuto možnost a oznámení Policii!
+0 /-0 | 06.10.2021 12:29

Zmestabileho

Petr Koutný: Díky za reakci. Nemám důvod Vám nevěřit - i v kontextu všeho zde napsaného. Jsou věci o kterých se píše velmi obtížně - a tohle je jedna z nich. Také mám dceru - a nevím jak bych reagoval na takového agresora jako je Plát. V takové situaci bych možná i překročil hranice, které jinak mám jako kontrolu svého chování až přehnaně nastavené, zrovna v takové situaci bych dost možná zvedl závoru a raději nedomýšlím co bych udělal.

 

Ale  jasně, jen kecat o hnusákovi co se naváží do dětí nemá smysl. Že jste tady na nss dali doživotní ban Plátovi - tak to klobouk dolů. Aspoň tohle jste mohli udělat a udělali - Petře a Roberte. A dovedu si představit že to nebylo lehké rozhodování. Že Plát i s tímto je v repre, vedení ŠSČR o tomhle ví (a byla mu udělena nějaká pokuta 1 000 Kč?? - nevím za co), tak to je ještě navíc bonus na téma šachová repre a její sestava a řízení... Tohle je už úplná katastrofa. 

+0 /-0 | 06.10.2021 12:12

HonzaSvatoš

Tady je to jak v ústavu v Bohnicích, pod článkem o reprezentaci se řeší nekonečný boj Fiala - Plát, přičemž druhý se k tomu nemůže ani vyjádřit.

K tématu článku: Já beru sestavu tak, že Zbyněk Hráček s jeho (více než třicetiletými) zkušenostmi z reprezentace ví, co dělá. Že je nominován do sestavy aktuální mistr republiky mi přijde normální, že nehraje Viktor Láznička, protože má jiné priority, nebo životní etapu, tomu rozumím. Možná i ten problém s dress codem by tam mohl být, jak píše Robert. Spíš se mi nezdá ten Van na druhé desce, dokáže zahrát skvěle, ale taky dokáže dost pohořet, na MČR to bylo bohužel pro něj to druhé. Zbyňa ale asi ví, proč Vana na dvojku staví. A spekulace nad Honzou Krejčím, co když bylo umístění na MČR jedním z kritérií pro nominaci? Jinak předpokládám, že David Navara odehraje všechno, nebo téměř všechno, protože je z našich jasně nejlepší, a ostatní čtyři, výkonnostně srovnatelní mezi sebou, se budou střídat dle potřeby a uvážení kapitána.

+0 /-0 | 06.10.2021 11:57

Jirikovka@post.cz
V každém případě GM Plát vykazuje psychopatické jednání patrně umocněné ještě alkoholem,neboť sám psal,že pod vlivem alkoholu je agresivní! Pochybuji,že z GM Pláta se stane abstinent! Takže v budoucnu se dá očekávat od GM Pláta zase nějaká aféra!
+0 /-0 | 06.10.2021 11:32

Petr Koutný

Zmestabileho - ano - vyhrožoval veřejně zabitím mých dětí. Když v tom pokračoval a přes mé varování ať přestane a nepřestal a dál napadal mé dcery, dostal doživotní blok všude, kde je RP šachy. Když podobně napadal další lidi, například dceru prezidenta SŠS, nebo pana Fialu tak jsem poslal žádost na ŠSČR ať si řeší svého reprezentanta a on dostal pokutu 1000Kč. Svojí rodinu si ochráním, Plát u mě do konce života skončil. U mne tímto vyřešeno. Jen odpovídám na dotaz. Nechci to tady zbytečně vytahovat. Věřím, že život Pláta sám potrestá. Časem bude hrát šachy hůř a hůř a protože nic jiného neumí, pak se mu to vše vrátí. Přesto vše nepochopím, jak může on být reprezentantem naší země. Jak říkám, v žádném případě ho jako reprezentanta neuznávám a pro tyto důvody nikdy neznám . 

+0 /-0 | 06.10.2021 11:10

Jirikovka@post.cz
Pane Zmestabilého! V případě potřeby pan Koutný může doložit ,že GM Plát mu vyhrožoval vyvražděním jeho rodiny! Na Policii jsem toto také uvedl! Pokud by případ se dostal s GM Plátem k soudu a soud pozval pana Koutného jako svědka,ať toto doloží-dosvědčí pan Koutný by to dosvědčil! To mám zjištěno! GM Plát má kliku,že to policie dala pouze ke správnímu řízení!
+0 /-0 | 06.10.2021 11:07

Jirikovka@post.cz
Pane Zmestabilého! Vy jste v anonymitě,Vy se o bezpečnost své rodiny obávat nemusíte!
+0 /-0 | 06.10.2021 11:00

ciki333

06.10.2021 10:45 | Zmestabileho

Genezi, lépe řečeno gró, celé kauzy naleznete, doktore, v diskusi u článku:

https://www.nss.cz/respekt-vojtovi-platovi

Omlouvám se, že jsem vstoupil nezván, ale pánové Bražina a Koutný jsou v zaměstnání a někdo by jeho mohl udat, že se nevěnují náplni své práce...

+0 /-1 | 06.10.2021 10:56

xdavx x
ZMB. Davide už jsem psal že to nechci a nebudu dál rozmazavat. To je mezi nimi. Pokud tě to opravdu zajímá, zkontaktuj Petra. Já se jen pozastavoval nad motivaci weidena.
+0 /-1 | 06.10.2021 10:53

Zmestabileho

Ad David Brazina 09:53: Pan Plát vyhrožoval Petru Koutnému zavražděním jeho dětí? Můžete tohle své tvrzení něčím doložit?

 

Tak nevím - jsem na diskuzi na šachové stránce, ale mám se tady snad i obávat o bezpečnost a život své rodiny???

 

  

+0 /-0 | 06.10.2021 10:45

ciki333

06.10.2021 10:21 | Jirikovka@post.cz

"...proč ASK muselo opustit Armádní dům v Olomouci ,kde mnoho let hráli šachy a museli se uchýlit do myslivny do polí!"

PS. Nechci Vám, pane Fialo, sahat do svědomí, ale "vyslepičíte" úplně všechno. Speciálně ty zákulusní tahanice ohledně ADO se neměly dostat na veřejnost. Humphreye docela chápu, že je na Vás naštvaný...

+0 /-1 | 06.10.2021 10:33

Jirikovka@post.cz
Jeden čas se tady objevovaly komentáře pod nickem zwardic! Jasně to připomínalo ,že to píše IM Zwardoň! Ten se,ale jednou vehementně ohradil proti tomu,že on nepíše pod nickem zwardič a žádal zlikvidování tohoto nicku!
+0 /-0 | 06.10.2021 10:27

ciki333

06.10.2021 10:25 | david brazina

OK a dík za odpověď.

+0 /-1 | 06.10.2021 10:27

xdavx x

ciki - blok. Navic se nejedna o prazskykavarnik ktery tady prispival, stejne jako zwardic, nebyl vojta zwardon -  dal se jiz nebudu k tomuto vyjadrovat, mam za to, ze vsechny strany jiz rekly co mely na srdci a zbytek je jen o zbytecnem rozdmychovani jiz jinak resenych anymozit. chtel jsem jen znat motivaci viktora (weiden), protoze mi skutecne neni jasne, jak muze nekdo tento typ chovani jakymkoli zpusobem omlouvat a bagatelizovat. 

+0 /-1 | 06.10.2021 10:25

Jirikovka@post.cz
Pane brazino! Je to jednoduchè! Pan Humphrey se mi již delší dobu zlehka mstí,tak píše,co by mě poškozovalo! Je to za to,že jsem napsal,že v jedné sezoně za družstvo 5x prohrál za sebou! Pak také se mu nelíbilo,když jsem psal proč ASK muselo opustit Armádní dům v Olomouci ,kde mnoho let hráli šachy a museli se uchýlit do myslivny do polí! To jsou jen takové drobné půtky mezi mnou a Viktorem! To je ale slabý čajíček proti vyhrožování a zvrhlostem co mi psal GM Plát!
+0 /-0 | 06.10.2021 10:21

ciki333

Off topic

Nezobrazují se mi příspěvky Pražského kavárníka. Blok, či technické problémy?

+0 /-1 | 06.10.2021 10:16

xdavx x

weidene, promin, ale to co tady pises je hodne ujete. Co tak hrozneho Fiala napsal o Platovi, aby mu Plat vyhrozoval stylem, ktery ti je urcite znam, muzes mi to prosim pripomenout? Kdyz do nekoho vrazim v metru, je podle tebe adekvatni, ze mi dotycny ustreli hlavu? Nechapu lidi jako jsi ty, skutecne ne. Jak muzes vubec omlouvat to co Plat Fialovi psal, navic co Plat psal tady, kdyz vyhrozoval nekterym ukopnutim hlavy, prokopnutim kolene, nebo je vyzyval na setkani, kdy prijde na radu fyzicka agrese a podobne? (tyto prispevky jsou mimochodem archivovany). A ty pises, ze Fiala provokoval jeste nevhodneji nez reagoval Plat? Cim provokoval Petr Koutny Plata, ze mu vyhrozoval zavrazdenim deti? Cim provokoval Robert Cvek Plata, ze ho tady Plat urazel? Cim jsem provokoval ja Plata, ze tady me zene nadaval do kurev a psal pod ruznymi nicknames o me pomluvy? Obavam se, ze to jsou prave lidi jako ty, kteri tim, ze obhajuji naprosto neomluvitelne chovani druhych, naprosto nesmyslne temto lidem ukazuji, ze jejich chovani je vlastne v poradku a umoznuji jim se dale ukajet nad svym pocitem ublizenosti. Mel by ses za to co tady predvadis stydet. 

+0 /-1 | 06.10.2021 09:53

Zmestabileho

Ad Petr Koutný: Děkuji za odpověď. Kdyby mi někdo psal takové věci - "neslučitelné s lidskostí, překračující všechny hranice, na jaké jsem zvyklý" ...tak nevím, jak bych reagoval, tuhle zkušenost naštěstí nemám. Podrobnosti nepotřebuji a nechci znát, tohle mi úplně stačí abych si z pozice šachového fanouška a čtenáře nss udělal názor. Jen by mě zajímalo - a chápu pokud mi neodpovíte - zda jste tuto situaci nějak řešil - zda jste se nějak bránil právní cestou.

 

Takže pan Plát takto komunikuje vůči dvěma osobám - vůči pisateli Jirikovka (který situaci dle svých vyjádření zde řešil trestním oznámením na p. Pláta), a vůči p. Koutnému, kterého šachová veřejnost zná a netřeba jej představovat.

 

Znovu nevěřícně kroutím hlavou - jak je možné, že p. Plát je za této situace v šachové repre, a je aktuálně nominován na ME družstev. Neboť toto jednání p. Pláta je zřejmě veřejně známé, a musí tak být známé i vedení šachového svazu.

 

+0 /-0 | 06.10.2021 08:26

HumphreyvanWeiden
Pány Fialu a Pláta znám osobně a opravdu nevím, kdo je zde oběť a kdo pachatel. Nejspíš oba dva. Kdyby to bylo na mě, tak je potrestám oba. V každém případě si pan Fiala svou roli "oběti" náramně užívá a neustále zásobuje širokou veřejnost "pikantními" podrobnostmi ze soukromého života pana Pláta. To by se nelíbilo nikomu z vás, pánové, to mi věřte. Pan Plát samozřejmě reagoval naprosto nevhodně, o tom není sporu. Ovšem ty neustálé veřejné útoky a provokace pana Fialy jsou vhodné ještě méně.
+0 /-1 | 06.10.2021 07:42

Petr Koutný

Zmestabileho  - byl jsem vyzván k reakci a i když můj cíl je komentovat opravdu minimálně a vyjímečně, tak odpovím. Prvně si myslím, že jako častý autor článků a jako spolumajitel webu bych opravdu měl minimálně komentovat v diskuzi. Může splývat rozdíl mezi odpovědí PK jako autora/spolumajitele a PK jako soukromé osoby a pak to může ovlivňovat směr článků. Tak a teď k dotazu na Vojtu Pláta. Vojta překročil u mne všechy možné lidské hranice, které jsou v životě představitelné. Jsou neslučitelné s lidskostí a nemůžu je nikdy v životě odpustit a zapomenout. Osobně jsem to vyřešil tak, že kde to jde, jsem si ho vymazal z mého života. Tedy na těchto stránkách má doživotní blok, na Facebooku zablokovaný, na email spamovaný, V RP šachy doživotní zákaz spolupráce, nebudu ho zvát na žádnou naší akci a nikdy s ním nikde nebudeme spolupracovat. Když se rozhodnete toto udělat, věřte mi, že ten důvod musí být opravdu neodpustitelný. V mobilu blokovaný. Když se osobně potkáme, umím slušně ignorovat a když bude reprezentovat a nebo hrát šachy a my o tom budeme psát, pak budu psát jen o jeho šachovém výkonu, kde nebudu přidávat osobní záležitosti. Dodám, že VP je reptezentant České republiky, ale nikdy nebud reprezentovat mě a mojí rodinu. Osobně ho nikdy neuznám za reprezentanta a za někoho, na koho bych mohl být pyšný.  Nechci to ( i když tato odpověď to porušuje) moc ventilovat veřejně, proto jestli chcete vědět víc, napište mi email na koutnyy@gmail.com a něco Vám pošlu. Všem ostatním se omlouvám za tento komentář. Byl jsem vyzván k odpovědi, tak jsem odpověděl. Jak jsem psal, moje komentáře v diskuzi budou hodně vyjímečné a spíš nebudou. 

+0 /-0 | 06.10.2021 07:26

Pavel Capek

Ještě taková malá poznámka k nominaci. Kromě toho, že je to plně v kompetenci kapitána je zde ještě jeden faktor. Ti nominovaní musejí mít zájem hrát ! Padají tady jména Láznička, Oral, Cvek, Michalík. Ví někdo z diskutérů, jestli by měli o případnou nominaci zájem ?

Asi ne, že ? ;-) 

+0 /-0 | 06.10.2021 06:34

Pavel Capek

05.10.2021 13:47 | Prazskykavarnik1

 

Sestavu tvoří přeci vždy kapitán a rozhodně tak nečiní na základě diskutérů na šrotišti. V případě úspěchu se bude mlčet, v případě neúspěchu vylezou všichni z děr a začnou ukazovat prstem. Taková česká klasika v každém sportu. 

Tohle by se mělo tesat do kamene !

[pra] [pra]

+0 /-0 | 06.10.2021 06:27

lykan

Prazskykavarnik1: Takže za útoky agresora vlastně částečně může oběť, protože agresora vyprovokovala. Je fakt super, že mezi námi jsou lidé, co si toto myslí. Tak ono je to svým způsobem pravda. Oběť různých druhů agresorů se obvykle totiž chová tak, že si ji agresor vytipuje jako vhodný cíl. To ale agresora neomlouvá.

 

"Bez vyjádření pana Pláta můžeme pouze polemizovat. "

 

smiley Těch "vyjádření" pana Pláta tu bylo tolik, že jimi úplně rozmrdal diskuzi, že ho museli zabanovat.

+0 /-0 | 06.10.2021 05:24

Zmestabileho

Vysvětlení mého dotazu na pány Koutného a Brazinu: Dotazuji se jako čtenář nss, který nemá přehled ve zdejších diskuzních příspěvcích, neboť je všechny nečte, je jich mnoho, a je snadné v nich ztratit i orientaci. Můj dotaz tady je pod článkem o nominaci našich GM na vrcholnou týmovou akci ME. A postupně zjišťuji - zpětně i pod jinými články na nss - a nyní i pod tímto článkem - naprosto skandální věci o jednání pana Pláta, který je na zmíněný turnaj ME nominován. A to přitom šachové dění v ČR sleduji a znám i  dřívější excesy pana Pláta. Právě zde na nss jsem četl i dřívější vyjádření pana Koutného, ze kterých vyplývalo že i on a jeho rodina byli atakováni p. Plátem. Takže proto ten dotaz směřuji takto.

+0 /-0 | 05.10.2021 23:56

Jirikovka@post.cz
Pane Zmestabílého! Napřed píšete,že v tom nemate jasno,a když chci,aby jste v tom měl jasno tak to nechcete! Ani nechápu jaké vysvětlení žádáte po panu Koutném a panu brazinovi! Já si myslím pane Zmestabilého,že jste právník,že nechcete nic vědět,protože kdyby jste zjistil,že se jedná o trestný čin musel by jste to hlásit! Tak nic nechcete důkazně vědět!
+0 /-0 | 05.10.2021 23:23

Zmestabileho

Ad Jirikovka: nezajímá mě Vaše osobní korespondence s p. Plátem, a tuto mi tedy prosím nikam neposílejte. Pokud se cítíte chováním pana Pláta ohrožený, postupujte právní cestou - z diskuze pod článkem z minulého víkendu zjištuji že jste podal trestní oznámení, a věc je snad v řešení jen jako přestupek. Právní poradenství jak máte postupovat Vám tady přirozeně dávat nemohu.

 

Já jsem tady v pozici šachového fanouška, který nevěřícně kroutí hlavou nad tím, co se dozvídá o vyjadřování pana Pláta. A z této pozice se dotazuji pana Koutného a pana Braziny, zda mi mohou/jsou ochotní k tomu napsat vysvětlení - zde veřejně, nikde jinde si spolu nepíšeme.

+0 /-0 | 05.10.2021 23:05

Jirikovka@post.cz
Pane Zmestabílého! Dnes už je pozdě,ale pokud chcete být úplně v obraze co mi GM Plát psal,pošlete mi svoji Emajlovou adresu na můj email jirikovka a já Vám zítra pár Plátových emailů co mi psal přepošlu a budete mít v tom úplně jasno! Nebude to informace z druhé ruky ale originál!
+0 /-0 | 05.10.2021 22:53

Jirikovka@post.cz
Pane Z mestabileho! Byly tam i horší věci jako hanobení mých lidských ostatků Platovými exkrementy a obsah mé urny s Plátovými exkrementy chtěl dát sežrat mé dceři! To všechno je pravda,je tam toho daleko více jsou tam nechutnosti co mohl napsat jen psychopat! Podepsán pod všemi zvrhlostmi je GM Plát svoji Emailovou adresou! Takže lepší důkaz GM Plát o svém zvrhlém myšlení nemohl dodat! Je z to celý elaborát v tištěné podobě! Nechtěl jsem o tom hovořit,ale když pan z Mestabílého v tom má nejasnosti,tak o tom píši aby v tom měl jasno! Takže pane Zmestabilého! Věřte informaci,že Plát všechny své zvrhlé a vyhrožující sdělení podepsal svoji Emailovou adresou! A to je velice důležitè!! Jinak by to bylo,že jedna paní povídala! Proto se mi nemůžete divit,že můj názor je ten že GM Plát do reprezentace nepatří pro jeho pokřivený morální charakter!
+0 /-0 | 05.10.2021 22:43

ciki333
Proč je Viktor Láznička tolik kontroverzní?!? A proč trollí?

https://www.youtube.com/watch?v=Tl2qxL_MVx4&ab_channel=Anton%C3%ADnDol%C3%A1k

+0 /-1 | 05.10.2021 22:40

Zmestabileho

Dotaz směřuji na pana Petra Koutného a na pana Davida Bražinu, o kterých se domnívám že diskuzi zde jako správci administrují. Děkuji.

+0 /-0 | 05.10.2021 22:40

Zmestabileho

Ve svém posledním příspěvku jsem nakousl téma - ... Vyplynulo z diskusních příspěvků zde, že pan Plát písemně argumentuje, že bude znásilněno dítě jeho oponenta, pokud tento jeho oponent nebude jednat podle zájmů/požadavků pana Pláta?

+0 /-0 | 05.10.2021 22:37

Jirikovka@post.cz
Já jsem se nějak o domácí fotbal nezajímal,ale i tak se mi doneslo,že Řepka je brán na hřišti jako fotbalový násilník,tedy žádná kladná postava a už vůbec ne příklad mladým fotbalistům!
+0 /-0 | 05.10.2021 22:18

Jirikovka@post.cz
Pane pražský kavárníku1! Máte pravdu,že díky postavě GM Pláta zde přibylo komentářů !Píšete,že Plát si občas vypije a dělá bordel,pro vás ideální postava na propagaci šachu v ČR! Podle Vás jsou tedy šachisté u nešachistů konzumenti alkoholu a bordeláři? To mi jako vhodná propagace nepřipadá!
+0 /-0 | 05.10.2021 22:15

xdavx x

weiden, nemluv nesmysly. repka taky za to co delal nastoupil vykon trestu a jeho chovani v dobe kdy hral za repre a za spartu odsoudily oba tymy. trochu soudnosti.

+0 /-1 | 05.10.2021 22:13

Zmestabileho

Přiznám se, že už nevím čemu věřit, ale tohle je snad dobře ověřená informace, skoro veřejná, která tady před pár dny byla prý diskutována jako věc veřejná... - pan Plát svému oponentovi psal o znásilnění jeho dcery, na které se bude muset jako její otec dívat... 

 

Je tohle vůbec možné - že se tohle o panu Plátovi veřejně ví, a bere se to snad jako nějaký jen folklór, a Plát je i po tomhle nadále v repre a teď i v nominaci na ME???? 

+0 /-1 | 05.10.2021 22:10

Jirikovka@post.cz
Pane pražský kavárníku1 ! Patrně jste byl služebně mimo republiku,že nevíte co se děje na NSS! Proč mám averzi proti GM Plátovi,to,zde nebudu popisovat! Psal jsem to už zde mockrát až to příznivcům GM Plata už šlo na nervy! Panu Humphrey,poukazuje na to že je Plát MČR a do reprezentace patří! Odpůrci GM Pláta zas vytáhnou,že zkrachoval na ME v Reykjavíku a na World Cupu! Se mnou má psychopatickou aféru,která došla tak daleko,že jsem na něj podal trestní oznámení! Můj názor na reprezentanta je neměnný! Reprezentant musí být morálně bezúhonný! A to GM Plát není!
+0 /-0 | 05.10.2021 22:05

kiklos
A s tím já právě nesouhlasím. Řepka byl pro tým mimořádně užitečný player, ale párkrát to pokazil celému týmu. Tady může jeden necita rozhodit ostatní čtyři a ve špatným rozpoložení se medaile nevyhraje. A řekněme si to na rovinu: hrát poslední dvě kola na krev s nadějí na vítězství a dobrý umístění to je přesně to, co tu všichni oceníme. Hodit v posledních čtyřech kolech 2:2 už známe a nijak nás to neláká.
+0 /-0 | 05.10.2021 20:52

HumphreyvanWeiden

Řepka byl větší drsoň než Plát, a jaký to byl reprezentant ! I když se to panu Fialovi nebude líbit, tak Mistr republiky do repre patří.

+0 /-1 | 05.10.2021 20:37

xdavx x
Za prvý tvůj comment kritiky urazil a za druhý měli pravdu. A je úplně jedno jak to okecavas.
+0 /-0 | 05.10.2021 19:32

Pavel Ch

Davide, nemusíš poznat ani mým cílem nebylo se vyjadřovat, co bylo dobře/špatně.

Když popisuji děj, který se stal, tak ho popisuju, jak se stal. 

Když popisujem 2.světovou válku, tak to neznamená, že náš názor je takový, že je dobře že byla.

  Komentáře, jestli to se střídáním (dle mého názoru) bylo dobře/špatně, jsem se úmyslně zdržel, aby někdo nenavázal a nestrhla se zde dávnou uzavřená, tehdy velmi bujará a košatá diskuze. Omezil jsem tedy pouze na to, že to bylo podribeno zde kritice od diskutérů. 

+0 /-0 | 05.10.2021 18:15

Robert Cvek
All: Děkuji za názory. Vůbec mi nevadí, když má někdo jiný názor, či zpochybňuje co jsem napsal. Ono to jsou těžké věci a mohu spoustu věcí vidět mylně nebo vůbec.
+0 /-0 | 05.10.2021 16:18

Robert Cvek
MaX: věci ohledně motivace jsou na dlouhou dobu. Někdy je to těžší než si uhrát nějaké elo. Vůbec to nefunguje vypsání nějaké motivační ceny nebo turnaje. Tam to funguje jen tehdy, když někdo to správnou vnitřní motivaci už má.
+0 /-0 | 05.10.2021 16:16

xdavx x

Pavle, a podle jake kristalove koule se da poznat, ze se nejedna o tvuj nazor?

Stojim si za tim, ze tenkrat to ten co rozhodoval o sestave docela dobre pohnojil. Nechat vykrvacet nejlepsi hrace tymu na prumernych zapasech a pak do tezkeho zapasu postavit nerozehraneho nahradnika, to mohlo napadnout jen skutecneho genia.

+0 /-1 | 05.10.2021 16:09

Pavel Ch

Davide, ale z čeho se domníváš, že já mám jiný názor?  

Jen jsem se snažil napsat historický popis bez vměstnání svého názoru, aby se nestrhla diskuze co před lety bylo dobře a špatně a kterážto diskuze zde dávno proběhla. Přesto si mohl někdo (třeba Ty) odvodit, k čemu se spíše přikláním, ze slov:  "Kapitán chtěl tehdy po vzoru Arménie hrát na sílu, na 4 hráče. Holt naši David, Viktor, a další, pauzu potřebují". 

+0 /-0 | 05.10.2021 15:53

MaX

Já to čtu jako poslední šanci svazu o motivaci pro silného českého GM. Podobně Novoborský motivoval šachově i finančně Lazničku v Coridě a marně.

+0 /-0 | 05.10.2021 15:20

Jirikovka@post.cz
Chybou je že ŠSČR se zajímá pouze o šachové kvality hráče ikdyž jsou nepřesvědčivé a vůbec se nezajímá zda hrác je nebo není morálně pokřiven,zda nevykazuje psychopatickè chování! Reprezentant reprezentuje ČR ,tak musí být kvalitní po všech stránkách! A kvalitní po všech stránkách GM Plát není! Ač byly ŠSČR předloženy nezvratné důkazy o psychopatickém vyjadřování GM Pláta ŠSČR to vůbec nevzal v úvahu a do reprezentace ho umístil! V reprezentaci místo GM Pláta měl být umístěn šachista po stránce šachové na výši a především morálně bezůhonný jako je např .GM Cvek nebo GM Oral! Nebo GM Michalík ! Optimálních šachistů by se našlo více!
+0 /-0 | 05.10.2021 13:45

xdavx x

PavelCh - cituji "Když byla výjimka a tehdy mladý nebafuňář Martin Petr nebyl střídán z 5.místa, strhla se tu na nss tvrdá kritika, proč Davida a další unavujou bez přestávky se slabšími soupeři. Pak na jeden těžký zápas nerozehraný MP nastoupilTo pak také místní odborníci diskuse kritizovali" - Za me ta kritika byla naprosto opravnena.

+0 /-1 | 05.10.2021 13:36

Pavel Ch

Davide a to si vyčetl kde? Že kritika nebyla v pořádku. Ode mne níže???

 Já hlavně psal popis toho jak v nedávné i delší historii byl vytížen 5.hráč.

A protože by mne místní znalci hned chytili na MP, tak jsem uvedl, že to byla v mnohamnohaleté historii ME, olympiád spíše výjimka. A ta také byla hned zde "zdrbána" místními diskutéry.  

 

 Mám-li přidat svůj názor, spíše tip, pro letošek, nemluvil jsem s kapitánem a jistě bude dělat i z průběhu kolo po kole, přesto tipuji, že Vojta sehraje podobně partií jako 2.-5.hráč. Jsem psal.

+0 /-0 | 05.10.2021 12:49

xdavx x
PavelCh. Aha takže kritika že se zatizil silný hráč slabšími a pak na těžký zápas šel nerozehrany náhradník nebyla v pořádku jo? :D
+0 /-1 | 05.10.2021 11:54

Pavel Ch

K diskuzi ohledně nastupování 5. hráče (náhradníka???) bych odkázal na zkušenosti nedávné i delší historie (olympiády, ME).  

 Prostě 5. hráč je součástí týmu a mnohdy nakonec hrál více než třeba 4. 

 

 Když byla výjimka a tehdy mladý nebafuňář Martin Petr nebyl střídán z 5.místa, strhla se tu na nss tvrdá kritika, proč Davida a další unavujou bez přestávky se slabšími soupeři. Pak na jeden těžký zápas nerozehraný MP nastoupil. To pak také místní odborníci diskuse kritizovali. Kapitán chtěl tehdy po vzoru Arménie hrát na sílu, na 4 hráče. Holt naši David, Viktor, a další, pauzu potřebují. Byla to výjimka, jinak 5. hráč hrával jako 3. a 4. v sestavě.

 Dříve se hrály olympiády v 6 lidech na 4 deskách, tam třeba byl ten šestý jako náhradník, kdyby něco. Ale pátý opět plnoprávným hráčem sestavy. Viz od 2.sv.války nejslavnější czech flag v Luzernu, J. Plachetka (5.) nakonec odehrál více utkání, než (4.) V Jansa. Tam 6. byl J.Ambrož na jeden zápas.

 Ale byly roky, třeba v devadesátkách, kdy točili na 4 deskách všech šest hráčů.

 

 Takže i tady tipuji, že Vojta odehraje partií podobně jako 2.-4.hráč.  A že se to @jirikovka moc líbit nebude, dle jeho odborných příspěvků níže, není pro kapitána až zas tak důležitéwink 

+0 /-0 | 05.10.2021 11:44

Jirikovka@post.cz
Myslím,že jednou prohlásil IM Biolek st.,že hráč,který se spoléhá na to že se bude živit šachama,tak bude ve 40 letech s nervama v kýblu,neboť takové intenzivní hraní je značný nápor na psychiku!
+0 /-0 | 05.10.2021 10:31

lykan

S Krejčím tu byl rozhovor v době, kdy byl ještě na střední. Říkal něco v tom smyslu, že šachama by se živit nechtěl, že nechce dopadnout jako ti chudáci průměrní gm, které potkává na turnajích, co dřou za směšné peníze. Tolik k profesionálním ambicím Krejčího.

+0 /-0 | 05.10.2021 10:05

Jirikovka@post.cz
Neznám historii GM Krejčího,ale jistě zvolil správnou cestu ,kdy si zajistil povolání pro svoji existenci a zabezpečení rodiny,než by se spoléhal na to,že se bude živit šachama!
+0 /-0 | 05.10.2021 09:56

Zmestabileho

To Jirikovka: Open Pardubice je více měřítkem společenské prestiže než úrovně šachisty :-).  Letošní Pardubice myslím vyhrál IM Zwardoň 2460, a snad na třetím místě byl FM Mládek 2290?...

 

Krejčí svůj čas samozřejmě promarnil hlavně sám, zajímavé je ale nyní to, že on coby hráč "po sezóně" až nyní dostává poprvé šanci v repre na ME.   

+0 /-0 | 05.10.2021 09:41

Jirikovka@post.cz
Vážení pozor! Opisuji titulek z internetu,dle něho GM Krejčí šachové kvality má! Titulek zní: Open Pardubice senzačně vyhrál GM Jan Krejčí! A vyhrát Pardubice,to už něco znamená! GM Krejčí byl nasazený jako 23.hráč!Bylo to 2017! Takový turnaj se GM jen hemží!
+0 /-0 | 05.10.2021 09:27

lykan

Jinak ti, kdo na URS zavítají poprvé, by měli vědět, že žebříček průběžně optimalizuje ratingy všech hráčů, aby je pokud možno co nejlépe vyvážil, a hráči z ČR na něm mají ela oproti elu fide v průměru o několik desítek bodů nižší, tak se neděste, že jste na tom blbě.smiley vaši kolegové z oddílu jsou na tom podobně (tedy kromě těch, které elo fide zjevně podceňuje). Na úrovni 2500+ je už ten rozdíl jen malý (i když stále o něco nižší). Tedy kromě Krejčího a Babuly. Tolik k názoru URS systému na česká ela.

+0 /-0 | 05.10.2021 09:21

Zmestabileho

To lykan: Ohledně Krejčího nemusíte řešit nějaké sofistikované výpočty jeho výkonnosti. Krejčí je průměrný GM, který nikdy nic mimořádného nepředvedl, v prostředí ČR se zviditelnil jen ostudou obývákovým zápasem s GM Hráčkem, zápasem hraným za účelem výplaty odměny od vedení šachového svazu pro naše špičkové talentované GM. Každý se může podívat, kam GM Krejčího tato skandální odměna výkonnostně posunula a namotivovala... - vůbec nikam.

 

Robert Cvek si jen posteskl, že Krejčí měl dostat takovou příležitost v repre jako nyní mnohem dřív. To by jej skutečně mohlo k něčemu nakopnout mnohem více než hrát směšný zápas v obýváku s Hráčkem pro pár desítek tisíc kaček.  

+0 /-0 | 05.10.2021 09:06

lykan

Robert Cvek píše: "Na třetí šachovnici je Honza Krejčí. Mohu jen napsat, konečně! Nějak nechápu, proč tak dlouho nedostali šanci Honza se Štěpánem." 

 

Tak s tím hodnocením Krejčího nemohu souhlasit. Už několik let funguje URS žebříček. Nepochybuji o tom, že je přesnější, než elo fide (zejména u hráčů, u kterých se rychle mění výkonnost, ale i u jiných hráčů, přitom je stabilnější). A podle názoru URS žebříčku je Krejčí přeceňovaný hráč. Na URS je Krejčí aktuálně na dvanáctém místě českého žebříčku. Na URS se momentálně nedají zobrazit ratingy starší než 2 roky, já jsem se tím ale zabýval už před pár lety a vím, že žebříček má tento názor na Krejčího dlouhodobě. Podrobněji analyzovat Krejčího výsledky jsem nezkoušel. Jen si tipnu, že Krejčí asi bude taková ta pumpa na na elo, co trvale pumpuje elo od slabších k silnějším. Na fide žebříčku můžete trvale boostovat svoje elo drcením slabších soupeřů, pokud vám to jde nad rámec tabulkových očekávání, a držet tak svoje elo dlouhodobě o něco výš, než by mělo být, ale na URS žebříčku vám to neprojde, protože ten vám tu tabulku ušije na míru. Stejně, jako to běžně dělají blicařské servery.

 

Potřebovali bychom dokopat fide, aby začala používat složitější algoritmy pro elo fide. Už jenom kvůli mládeži.

+0 /-0 | 05.10.2021 08:47

Jirikovka@post.cz
Osobně si myslím,že nad GM Plátem na ŠSČR drží někdo ochrannou ruku! Jinak by byl už dávno nahrazen hráčem stejných šachových kvalit,ale morálně bezúhonným,tak jak reprezentant má být!
+0 /-0 | 05.10.2021 08:04

lykan

Playboy: Sundej si už konečně ty klapky z očí, ty plátofanoušku. Takového konfliktního člověka by téměř na každém pracovišti už dávno vyrazili. Zvlášť, pokud by za dveřmi čekalo několik prakticky stejně kvalitních kandidátů. Má kliku, že v té reprezentaci vůbec je.

+0 /-0 | 05.10.2021 07:44

Zmestabileho

Naše jasná dvojka Láznička najednou nehraje - proč? Protože sdělil, že letos prostě nemá zájem (snad prý z důvodu, že by musel chodit k partiím oblečený...).

Na třetí šachovnici se náhle objeví nováček Krejčí, který má šachové ambice již za sebou a šachy nejsou jeho profesí...

Týmového ducha jako náhradník stmeluje Plát - který jako hráč sice roky stagnuje na pomezí účasti v naší první desítce, zato se ale trvale v šachovém prostředí prezentuje alkoholickými excesy a směsicí té nejhrubší sprostoty a hulvátství - takže asi dobrý borec do týmu?

 

Takto vypadá naše repre. Je to kombinace nekoncepčního systému řízení repre ze strany šachového svazu a neprofesionálního přístupu samotných hráčů. Obojí se vzájemně doplňuje a podmiňuje.

+0 /-0 | 05.10.2021 07:18

Playboy
Stejně si myslím, že by výhra na MČR měla být více ceněna, než jen zahříváním lavičky. Nebo je to spíše tím, že MČR vyhrál Vojta Plát? Když jsme u té formy, tak třeba Van ideální formu moc nemá a přijde mi, že je přeceňovaný.
+0 /-0 | 05.10.2021 06:54

Jirikovka@post.cz
Dnes GM Navara v Polskè lize vyhrál! Jeho kvality jsou nesporné!
+0 /-0 | 04.10.2021 19:17

Pavel Capek

Ty diskuze  se tady poslední dobou moc nedaří...

Já bych chtěl vyzdvihnout pana Navaru. Skvělý hráč a slušný člověk ! Přestože by mohl machrovat zůstává skromný. Vždy ochotný nastoupit a pokud ne, tak proto má sakra důvod. Reprezentace má obrovskou kliku, že má takového hráče !!

+0 /-1 | 04.10.2021 19:04

Jirikovka@post.cz
Pane Playboy! Ten co zahřívá lavičku sice vyhrál MČR,ale úplně propadl na ME v Reykjavíku-64místo,tak kapitán reprezentace správně věnoval pozornost i tomuto výsledku! Takže 5.šachovnice optimální!
+0 /-0 | 04.10.2021 17:57

Playboy
Je Zarážející, že MČR zahřívá lavičku a ti, kteří skončili za ním, tak hrají v základu před ním, i když je pravdepodobné, že mu bude dovoleno si nějakou partii taky zahrát. Úspěch bude u mužů obhájit nasazení a u žen tipuji daleko horší výsledek.
+0 /-0 | 04.10.2021 17:45

Jirikovka@post.cz
Zaplji! Jestli se zjistí rozdíl v síle hráčů mezi 3.a 4. šachovnicí u zahraničních družstev na ME zvolám:Děti smějte se Zaplji,že neuznává rozdíl v síle hráčů na ME mezi 3.a 4.šachovnicí!
+0 /-0 | 04.10.2021 17:21

Zaplji
Stridat se bude! A je uplne jedno, jestli nastoupi na 3.desce Krejci nebo Zilka! A je uplne jedno, jestli bude na 4.sachovnici Zilka nebo Plat!! V tom neni skoro zadny rozdil! Jediny rozdil by byl, kdyby stridal na 1.desce Navara a misto nej tam byl Van Nguyen, to by rozdil urcite byl !!! A uz se k tomuto tematu nebudu dal vyjadrovat, nejsem kapitan reprezentace a ani nejsem velmistr. Jirko Ty uz taky radeji nekomentuj, stejne to zacne az za 5 tydnu ..
+0 /-0 | 04.10.2021 17:13

Jirikovka@post.cz
Zaplji! Já nesrovnávám KP s ME! Uvedl jsem to jako příklad,že může být rozdíl mezi 3.a 4.šachovnicí v síle hráčů!
+0 /-0 | 04.10.2021 16:39

Jirikovka@post.cz
Zaplji! Ztrapníš se Ty pokud na ME bude rozdíl mezi 3.a 4. šachovnicí! A to poznáme!
+0 /-0 | 04.10.2021 16:35

Zaplji

Jirkovka, nemuzes prece srovnavat KP a hrace s elem 1940 s Mistrovstvim Evropy ! Tam zadni slabi hraci nejsou a rozdil mezi 3.a 4. sachovnici bude minimalni a Stepanovi bude uplne jedno, jestli sehraje partii na 3.nebo 4.desce! Mozna nastoupi na treti rad bilymi nez na ctvrte cernymi na nejktere konkretni soupere.. Kapitan Zbynek Hracek dobre vi, co dela a jiste bude hrace stridat podle potreby.. To neni fotbal s anglickym pravidlem Never change the winning team. V sachu 4 clennych druzstev je i na Olympiade, MS i ME vzdycky hracu 5 a stridaji se vzdycky na kazde akci!  To jsou tezke partii a je dobre sestavu prostridat, to neni zadne KP !! Zbynek Hracek ma sam obrovske zkusenosti jako hrac mnoha akci, tak si jiste poradi i bez nasich pitomych rad!! Jirko neplacej nesmysly, s tim srovnanim s KP se leda tak ztrapnujes!!

+0 /-0 | 04.10.2021 16:28

ciki333

"Zde nám také chybí jedno jméno - Viktor Láznička. Proč Viktor nehraje? Můj osobní typ je ten, že prostě odmítl proto, protože by musel dodržovat tzv. "dress cod". Je to oslabení, že Viktor nehraje? Podle mne ano. Je to samozřejmě otázka, protože Viktor šachy netrénuje, ale stále to je "Viktor čistič" a ačkoliv šachy nedělá, cítí je, má je v ruce. Což mimochodem prokazuje na chorvatské lize."

PS. Pane Cveku, odpovědi na Vaše dotazy naleznete zde: Viktor Láznička, 2. nejlepší český šachista: rozhovor o šachách, duchovní cestě,Oshovi i D. Navarovi 14. 3. 2021

https://www.youtube.com/watch?v=d4wMbNYU6GA&t=4s&ab_channel=Anton%C3%ADnDol%C3%A1k

Dokážete video, pane Cveku, zkonzumovat v celé délce 3 hodin 10 minut? Já ano, proto mám ohledně Viktora Lázničky jasno. Znám ho lépe než jeho vlastní máma a exmanželka, pochopitelně pouze po duševní a duchovní stránce...

+0 /-1 | 04.10.2021 15:46

Jirikovka@post.cz
Zaplji! Uvědom si jednu věc! Pokud se mužstvu daří je totální kravina mênit sestavu mužstva! Jedině,že by hlásil,někdo,že je vyčerpán nebo nemocen! Kapitán mužstva si nemůže hrát na dobráka,aby si všichni zahráli! Naopak musí to být tvrdý manager,který sleduje úspěch mužstva! Má odpovêdnost! Historie se nebude ptát,jestli hrál ten nebo ten,ale jak se umístilo družstvo šachistů ČR! A bude to zajímat i nešachisty! Je to ME! Je velký rozdíl jestli GM Žilka bude hrát 3.šachovnici nebo 4. Vím to podle sebe když jsem hrál KP! Byl velký rozdíl,jestli jsem hrál 2.šachovnici nebo 3.Na 2.jsem měl hráče s Elem 2100,ale na 3.hráče s Elem 1940,což je podstatný rozdíl! Takže sestavu neměnit pokud se jí bude dařit! Jinak při změně sestavy a pokud by byl neúspěch,všechna kritika by padla na hlavu kapitána,že to změnou sestavy podělal!
+0 /-0 | 04.10.2021 13:15

lmouse

"nechci spekulovat" a pak jedna spekulace za druhou :)

opravdový novinář by asi zvednul telefon a zeptal se kapitánů na vyjádření nominaci...

+0 /-0 | 04.10.2021 11:46

Zaplji

Jirko, ono se strida vzdycky! Nekdo si chce odpocinout po dlouhatanske partii, nekdo hraje lip bilymi a jiny cernymi, nekdo chce stridal po prohre! Nekdy je to i jako moment prekvapeni na soupere, aby je zmatla sestava kvuli domaci priprave! Strida se vzdycky, myslim ze pokud bude David ve forme, tak on odehraje vsechno nebo skoro vsechno a ostatni se prostridaji pravidelne!! Rozhodne tam zadny z hracu nebude jen divakem..

+0 /-0 | 04.10.2021 11:02

Jirikovka@post.cz
Že nehraje Viktor Láznička je oslabení! Proč nehraje? Můj názor je ten,že před Evropou dal přednost krásné a mladé Luci! Jenže když by hrál Viktor nehrál by Štěpán Žilka,což by bylo škoda! Pro družstvo je jedno jestli uděláte bod na 2.šachovnici nebo na 4. Osobně si myslím,že Štěpán bude na 4. úspěšný!
+0 /-0 | 04.10.2021 09:02

Jirikovka@post.cz
GM Plát jako náhradník,ikdyby si nezahrál z pozice diváka by mužstvo podporoval fanděním!
+0 /-0 | 04.10.2021 08:56

Jirikovka@post.cz
Bylo by dobré získat sestavy ostatních družstev Evropy a pak bychom mohli odhadovat,jak se naše mužstvo umísti! Důležitá je také pohoda mužstva! Především dobrý zdravotní stav,aby mohli hrát v základní sestavě a nemuseli střídat!
+0 /-0 | 04.10.2021 08:54

Zaplji

No super. Ted je clanek opravdu hezky !!

+0 /-0 | 04.10.2021 07:35

Petr Koutný

Zaplji, moje chyba. Doplním během pár minut. Petr

+0 /-0 | 04.10.2021 06:49

Zaplji
Proc nejsou fotky zenskeho tymu?
+0 /-0 | 04.10.2021 06:41