Jde se do finiše

08.05.2016 08:07 | Mistrovství ČR můžů a žen 2016

Polák, Caletka a Plát tělo na tělo dobíhají do cílové rovinky, kdo bude vítězem? Normové žně, napjaté souboje i hrubé chyby, Ostravu čeká poslední kolo.

Nejlepší výchozí pozici z výše jmenovaného trojlístku má Polák, nejen, že by se na něj jako vítěze dal ušít nějaký kreativní nadpis, ale má nejlepší pomocné hodnocení. V sedmém kole mu však šlo v partii s Robertem Cvekem doslova o holý život a může si opravdu gratulovat, že nakonec vyváznul s remízou. Hvězdy byly nakloněny i Radomíru Caletkovi z úvodní fotky, který tak tak rozdýchal partii s Janem Krejčím

Avšak v sedmém kole byl knockoutován Vlastimil Jansa, respektive mladičký Jan Miesbauer mu uštědřil spíše už ránu z milosti. Po tomto dvojitém Nelsonovi (v předešlém kole prohrál s Magdalénou Miturovou) už se legenda českého šachu do ringu nevrátila. V redakci můžeme jen spekulovat, zda byly za skrečem i jiné, nešachové důvody, rozpitváme si pouze část šachovou.


-
. kolo -

Robert Cvek (zdroj: FB ŠSČR)

Rychlým oslím můstkem se tak přesuneme do ženské části tabulky. Magdaléna Miturová sice hraje opravdu výborně, neméně zdatně si ale počínají i její soupeřky. Bodově se utrhla Joanna Worek, která plně povstala z popela – sérii tří proher za sebou vyměnila za sérii tří výher. S bodovým odstupem na ni pohlíží skupinka jejích sokyň – přesně za sebou v tabulce srovnané Rodshtein, Olšarová, Richterová a Miturová. Vše tak rozsekne kolo štěstí v posledním kole.

Joanna Worek (zdroj: FB ŠSČR)

Kostrbatá forma Tomáše Poláka dovolila v předposledním kole, kdy jeho napínavou partii přerušila až soupeřova nabídka remízy (černými v 7. tahu), dotáhnout se na dělenou první příčku Vojtěchu Plátovi, když Pavel Šimáček neuhlídal jeho taktické choutky, a největšímu překvapení turnaje, Radomíru Caletkovi, jenž dekapitoval Petera Michalíka. Partie by si zasloužila okomentovat celá – autor článku totiž chtěl vybrat nějaký pěkný taktický moment, jenže to skoro vypadá, že černý prohrál start-cíl. 60bodový přírůstek na ratingu a normu IM mu již nikdo nevezme, velkou šanci má i na normu velmistrovskou (postačuje remíza).


-
. kolo -

Skoro to samé jako o Caletkovi se dá říci i o Svatopluku Svobodovi, ten však, stejně jako Vojtěch Plát, potřebuje na velmistra velmistra černými porazit. V předešlém odstavci naleznete (nebo jste již nalezli) v hitparádě hrubých chyb partii Jiřího Rýdla, tomu jen výhra zajišťuje normu mezinárodního mistra.

V konečném důsledku se můžeme ale dočkat úplně jiného vítěze, než z trojlístku z perexu. Pokud rezultátem neskončí partie Plát – Polák ani Rašík – Caletka, budou se moci na první příčku dotáhnout i stíhači Žilka, Cvek, Svoboda, Krejčí či Černoušek, minimální rozdíly v pomocném hodnocení tak mohou zajistit až 6člennou loterii o zlatou medaili. Nechme se však překvapit, jak vše nakonec dopadne.


text a komentář: IM Tadeáš Kriebel


9. Kolo startuje v 10:00 hodin

Šach.Čís.
JménoELOBodyBody
JménoELOČís.
18IMPlát Vojtěch 249266GMPolák Tomáš 25117
212IMRašík Vítězslav 24516FMCaletka Radomír 233136
34GMCvek Robert 2523FMSvoboda Svatopluk 236329
45GMŽilka Štěpán 2518IMČernoušek Lukáš 24669
56GMKrejčí Jan 25125GMŠtoček Jiří 25343
630GMLechtýnský Jiří 235855GMBabula Vlastimil 25611
723IMKonopka Michal 241655IMŠimáček Pavel 245510
824GMVoloshin Leonid 240355GMVelička Petr 243218
922FMRýdl Jiří 242155IMMichenka Jozef 231737
102GMMichalík Peter 2552WGMWorek Joanna 234233



70x 13557x
Fotogalerie
Komentáře (70) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Carlos

Tak jsme ěvéďáky nakonec roznesli 4:2 !

Velká gratulace našemu týmu, který i bez 25 "omluvených hvězd" (a se 13 nováčky) opravdu příkladně zabojoval a obrátil zápas z 0:2 smiley wink

 

+0 /-0 | 09.05.2016 21:43

naska

......děsně jsem se zasmál:-)))Libí se mi věta od pana Dr. Jandy.....To jsou argumenty,že by se jeden zjevil:-)))) Máte pravdu....je to vše povídání o h...ě! Přijede zase bohém Vojta Plát,který nic neřeší,zasedne za šachovnici,natře mnoha šachistům p...l skončí někde v popředí,protože má talent a hlavně hraje fantastické šachy!:-) Hodně šachistu Vojtovi fandí a mnoho taky samozřejmě nepřeje. IM ICCF Naska

+0 /-0 | 09.05.2016 20:37

Carlos

3:2 sad

 

+0 /-0 | 09.05.2016 20:35

Carlos

Hrajeme výborně se Švédy - v druhé třetině je vaříme a z 0:2 je to 2:2.czech flag

 

+0 /-0 | 09.05.2016 20:31

...

Re p.Janda. Pokuste se zamyslet co ty věty znamenají, než na ně odpovíte. Děkuji. A Stefansson není z Izraele.cheeky

+0 /-0 | 09.05.2016 20:30

Pavel Capek

09.05.2016 19:07 | nvmea - často se zapomíná, že většině lidí nevadí remízy samotné, ale ty krátké bez jakékoliv hry

Přesně !!

Kdysi dávno, když jsem začínal, se hrál superturnaj v Montrealu. A tehdy v  prvním ČS šachu ( bývalý šachový časopis )  který jsem si koupil, byl nadpis u jedné partie - Remízová bouře. No a byla to partie jako řemen ! A to je ono - nevadí remízy, ale musí se o něco hrát...

+0 /-0 | 09.05.2016 20:11

Zdeněk Janda

ad : 09.05.2016 17:14 | ... Re Drahil. Můj příspěvek byl pouze reakcí na pány Chrze a Jandu, kteří Sofijské pravidlo dávali do souvislosti s úspěchy turnaje v Teplicích, který podle mého názoru spočívá v úplně jiných věcech. Pochybuju, že právě kvůli tomuto pravidlu přijedou šachisté např. z Izraele .blush

To jsou argumenty , že by se jeden zjevil. Proč by zrovna z Izraele hráči nepřijeli?  Letos je přihlášených 6 hráčů z první 50tky. A vloni v Teplicích vyhrál Stefansson , druhý byl Postny a 6. Nabaty (všichni Izrael). Takže co je čeká v Teplicích , Izraelci dávno ví. A že se rádi vrací , co ?

Vloni Vojta skončil na 10.místě , bude zajímavé sledovat , jak si povede letos.

Souhlas s těmi , kterým nechybí hráči , jejichž cílem je přijít k partii a dát partii , když se to zrovna hodí , do 8.tahu za bezduchou plichtu.

+0 /-0 | 09.05.2016 20:01

nvmea
často se zapomíná, že většině lidí nevadí remízy samotné, ale ty krátké bez jakékoliv hry. Případné řešení by to mělo reflektovat
+0 /-0 | 09.05.2016 19:07

lykan

Jsem rád, že tahleta pořadatelsko-divácká křížová výprava proti opatrné hře a remízám naštěstí neuspěje. Kdyby se snížilo procento remíz v openu, startovní pole se bodově roztáhne a hráčům z druhého sledu, kteří už teď moc nepodepisují remízy, se sníží reálná šance na cenu.

 

A hlavně, remízy v openu zajišťují alespoň nějakou stabilitu systému. Pokud ubude remíz, vynese to větší počet hráčů na vyšší bodové hodnoty (prý, že náhoda v šachu neexistuje smiley), kteří budou mít nereálně vysoké performance jen kvůli variaci. Pak nevyhraje turnaj silný hráč, který uhrál solidní výkon, protože solidní výkon bude málo, vyhraje ten, kdo má kliku.

+0 /-0 | 09.05.2016 18:38

Pavel Ch

Re: "..." (trošku poopravím)

Já psal, za prvé, že rozhodne pořadatel (k tomu vždy v diskusích o Sofii stejně dojdeme).

Ano, je naopak na každém, zda pojede na ten-který turnaj, v tom souhlas s "..." .

Jako důležité jsem napsal, že možná zavedení Sofie v Open Teplice turnaj  zachránilo (po kontrole těch co peníz dávali). A že účasti neuškodilo; To je jasné, jsem napsal. Jestli souvislost se Sofií v početnosti a kvalitě jsem naopak nepsal, to jsem nechal na čtenářích.

Nu a (tři tečky): "Jako pořadatele by mě asi moc nebavilo pořádat turnaj, kde není snad ani polovina česky mluvících účastníků."  Chápu, nebavilo... Někdo baví dělat otevřené oddíláčky, někoho nejsilnější opny v republice: Áčko Pardubic nebo Open Teplice. (MČR je v tomto samozřejmě kapitolou zvlášť).

+0 /-0 | 09.05.2016 17:50

...

Re Drahil. Můj příspěvek byl pouze reakcí na pány Chrze a Jandu, kteří Sofijské pravidlo dávali do souvislosti s úspěchy turnaje v Teplicích, který podle mého názoru spočívá v úplně jiných věcech. Pochybuju, že právě kvůli tomuto pravidlu přijedou šachisté např. z Izraele. Svůj názor na zavedení tohoto pravidla jsem vyjádřil tak, že jedu jinam. To je moje právo, stejně tak jako pořadatele nastavil pravidla jak uzná za vhodné. Kolik hráčů kvůli tomuto pravidlu nepřijede se nedozvíme,ale  bez zajímavosti není, že z prvních 50 přihlášených hráčů je pouze 5 čechů a z celkem 141 hráčů jen 52 čechů.

 

+0 /-0 | 09.05.2016 17:14

Wittus
Možná je to hloupost, ale napadlo mně ze by bylo zajímavé, kdyby za výhru byl bod, ale za remízu by bílý dostal třeba jen 0,4 bodu černý 0,6.
+0 /-0 | 09.05.2016 17:04

Drahil

re: Carlos: 3 bodový systém (celkem logicky) vede k nižšímu počtu remíz, ale za jakou cenu? Zkoušeli to v Náchodě v roce 2012: http://chess-results.com/tnr76042.aspx?art=2&rd=9&lan=5 a hned další rok se vrátili ke klasickému systému, kdy remíza odpovídá polovině výhry. Navzdory tomu, že v posledním kole Openu byla z prvních 13ti šachovnic pouze jediná remíza se systém neosvědčil, je to narušení rovnovány, kdy se v každém partii nerozděluje mezi oba hráče stejný počet bodů. Na nějaké šachovnici si soupeři rozdělili mezi sebe dva body, na šachovnici vedle tři...Souhlasím, že diváci a nejspíš i sponzoři by 3-bodový systém uvítali, nesouhlasím, že by to šachu prospělo stejně tak, že 2-bodový systém nahrává slabším více než 3-bodový. 3-bodový systém mnohem více tlačí silnějšího hráče se slabším do nějakého šíleného, nekorektního "harakiri",do kterého by se za normálních okolností nikdy nepustil, protože remíza už se téměř rovná prohře. Divákům se to bude líbit, šachům to neprospěje.

+0 /-0 | 09.05.2016 16:28

Carlos

To BloodyXmas: Ono 3 bodové pravidlo má zejména efekt na způsob hry - když hráč dopředu ví, že za vítězství dostane 3 body ( a vyplatí se mu 1* prohrát a 1*vyhrát než dát 2 remízy), tak zakládá partii trochu jinak, než když si jde dát "rychlou plichtu".

 

+0 /-0 | 09.05.2016 15:53

Drahil

re:... Do Teplic jedu letos potřetí v řadě, je to úžasný turnaj a Čechů je tam vždy spousta. Se sofijským pravidlem nemám nejmenší problém, přestože často dávám (na jiných turnajích samozřejmě :-) rychlé remízy bez hry. Pro mě, jako pro hráče kolem 2000, je to jedinečná příležitost si zahrát (ne v nějaké simultánce) s hráčem 2600+, což se mi v Teplicích už splnilo. Nikde jinde v ČR bych nemohl na takového hráče narazit a zahrát si s ním ani teoreticky, tady je to téměř jisté (v prvním kole :-) A k tomu si ještě člověk popovídá o šachách se skvělými hráči a lidmi jako jsou Sergej Movsesjan, Lukáš Černoušek, Vojta Plát nebo Martin Petr. Za mě top turnaj u nás po všech stránkách.

+0 /-0 | 09.05.2016 15:18

BloodyXmas

Zajímavé by bylo přepočítat výsledky na systém 3-1-0, ale když jse zkusil pár lidí přepočítat, tak jseem měl změnu až někde na 4-5 místě. Takže i když se to nezdá, tak to vychází zhruba podobně. 

+0 /-0 | 09.05.2016 14:48

Ota Válek

Divím se, že tříbodový systém (3-1-0 místo 1-1/2-0)) nebyl v individuálních soutěžích už dávno zaveden. Co tomu brání? Další možností je aplikovat hokejový systém, tj. po remíze přidat bleskový armagedon s bodováním 2-1.

+0 /-0 | 09.05.2016 13:34

Carlos

Dle mého názoru by bylo lepší zavést tříbodový systém (3-1-0). Rychlých remíz by na turnajích hodně ubylo. Myslím si, že by to šachu (podobně jako jiným sportům) prospělo. Zejména diváci (sponzoři i pořadatelé) by to uvítali.

Myslím si, že by to upřednostnilo rezultativní výsledky a dalo výhodu "riskujícím a vítězícím".

Remíza vždycky byla a bude dobrá zejména pro slabšího hráče.wink

 

+0 /-0 | 09.05.2016 12:04

wecker

Nešla by nějaká "dynamická" kombinace obou systémů? Možná se i někde používá či použila, ale tak dalece se v šachových soutěžích neorientuji. Mám na mysli třeba možnost: Sofie pouze v posledních třech kolech. Je to velká hloupost? Jinak pan Plát ukázal, že když je štika v rybníce, mohou osmitahoví půliči třeba už jen plakat nad rozlitým mlékem...

+0 /-0 | 09.05.2016 11:09

pogous

Nevíte, proč GM Jansa odstoupil z turnaje?

+0 /-0 | 09.05.2016 11:01

ELOminator

Jinak pro všechny šachové masochisty tu mám své obvyklé menu z Koníka: http://members.chello.cz/sujaksystems/Chess/Games/GameViewer.html

P.S. Zajímavé, že ve všech mých vyhraných partiích se mi soupeři vzdali tah před matem. Někdo to možná považuje za výraz respektu k soupeři, ale tah před matem - sorry, to už je trochu pozdě, to už si ten met nechám dát cool

+0 /-0 | 09.05.2016 10:12

Pavel Ch

Tyto diskuse tu již opakovaně byly a vždy skončilo, že určí pořadatel. Na něm je ekonomická stránka věci, kdo mu přijede a kdo mu peníze dává.

Když se přišli v Teplicích podívat radní (podpora města), sponzoři (co dali peníze) a 7 z 10 šachovnic pak 20 minutách prázdných, tak může třeba velmistr jim vysvětlovat, že naprosto v šachu legitimní. A oni zase řeknou, že "legitimní" je, aby dali příště peníze třeba kuželkám.

Jak píše lv, těch co kvůli tomu nepřijedou, těch škoda není. Pokud by změnu nezajistili, tak by příště peníze nebyly a turnaj by nebyl.

 Pokud v konkursu pořadatel MČR napíše, že chce Sofii, tak se tím bude svaz zabývat. Pokud nechce, tak je otázkou, zda mu vnucovat. Zatím tak nebylo. Přesto, že mně Sofie se líbí tak říkám, že on, pořadatel, nese kůži na trh, kvůli prestiži města, sponzorů.  Když Sofii nepotřebuje, je to spíše jeho věc. I když je to MČR a peníze dává i svaz. Mohu se však mýlit.

+0 /-0 | 09.05.2016 10:04

alfa

Gratulace vítězovi, i když jsem držel palce Štěpánovi.

Zajímalo by mě, zda si pánové Plát s Vokáčem podali ruce před partií.

+0 /-0 | 09.05.2016 09:58

MaX

... je potřeba si uvědomit proč to Sofijské pravidlo vzniklo, my fandové za to určitě nemůžeme ;)

+0 /-0 | 09.05.2016 09:45

ELOminator

No vida, jak se nám to mistrovství republiky nakonec Zvojtilo wink

Ještě že tak, jinak by to vyhráli samí Poláci cheeky

+0 /-0 | 09.05.2016 08:45

lv
Ad ... Pokud do Teplic Vy (a další) nejezdíte, protože kvůli sofijskému pravidlu nemůžete remizovat v 8. tahu (jako někteří bojovníci na MČR), pak je pro turnaj jen dobře, že tam nejste. Bezduchými remízami trpí turnaj jak po sportovní, tak po "divácké" stránce. Pokud tam nejezdíte z důvodů jiných, pak to je stěží relevantní pro diskusi o sofijském pravidle.
+0 /-0 | 09.05.2016 08:22

Zdeněk Janda

ad ... : pořadatel si musí vybrat mezi 2 zly , buď bez Sofie lavina bezduchých remiz (do 8.tahu) , nebo se Sofií kvalitní turnaj ( pravda zabránit domluveným 3 x opakovaným pozicím také nejde,ale je to minimum)  s tím, že někdo přestane na tento turnaj jezdit. Já , a mnozí pořadatelé,  jsem pro 2.možnost . A to že je v Teplicích více jak polovina zahraničních účastníků ? Nad tím musí každý ministr financí mít radost - účastníci jsou přes týden v Teplicích , kde utrácejí své prostředky cheeky

+0 /-0 | 09.05.2016 06:45

...

Nepřeceňoval bych Sofijské pravidlo. Kvalitních velmistrů je sice v Teplicích celá řada, ale také je tam na takový turnaj nevídaný cenový fond. Jako pořadatele by mě asi moc nebavilo pořádat turnaj, kde není snad ani polovina česky mluvících účastníků, byť je  průměrné ELO předních šachovnic opravdu vysoké. Sám jsem do Teplic rád jezdil a od zavedení tohoto pravidla jsem tam nebyl ani jednou. A nejsem sám.

+0 /-0 | 09.05.2016 00:08

Pavel Kirs

Ad Zdeněk Janda. Na Teplice Open Vojta Plát hrát bude a jsme rádi. www.tepliceopen.cz

 

+0 /-0 | 08.05.2016 21:04

pawel

Re Naska 20:31:

Možná to bude tím, že když prof. mgr. IM ICCF dá ve 14:20 dvacet vykřičníků a píše za fandy a přítele Vojty, není tento "poker v esech" už opravdu čím přebíthats off.

+0 /-0 | 08.05.2016 20:53

Zdeněk Janda

ad cihal - není to všelék, ale Sofie opravdu pomáhá. Jak zmínil již Pavel Chrz , toto se léta (přes počáteční křiky) vyplácí pořadatelům Openu v Teplicích . A nejen že neubývají zájemci o tento turnaj  , ale pořadatelé musí další velmistry odmítat . Jestli tam Vojta bude hrát , budeme zvědaví , jestli mu forma z Ostravy vydrží

+0 /-0 | 08.05.2016 20:48

takychciněconapsat

naska: asi to moc prožíváte

+0 /-0 | 08.05.2016 20:34

naska

....a najednou kritici IM Vojty Pláta ani nemukají!!!!!!!!V koutku tiše závidí fantastický úspěch a talent Vojty!!!!:-)

+0 /-0 | 08.05.2016 20:31

naska
Vložte obsah
+0 /-0 | 08.05.2016 20:27

honzacihal

Pokud mají hráči GM hrazené ubytování a slevu na startovném (ev zdarma), jsou jejich rychlé remízy neúctou k pořadatelům a sponzorům. Jednou z možností je takové hráče na turnaje nezvat.

+0 /-0 | 08.05.2016 20:27

Jan Vaníček

GRATULACE NOVÉMU MISTRU ČR. Tomu říkám tah na bránuhats off

+0 /-0 | 08.05.2016 17:48

Tea Pack

Dnes je to pět let co nás předčasně opustila Soňa Pertlová. R.I.P.

+0 /-0 | 08.05.2016 16:06

Johny the Scar

Na kanálu ŠSČR bude každou chvílí i rozhovor s Terkou Rodshtein. Joanna Worek dohrála během pauzy na oběd a zatím jsem ji neobjevil. Profesionálně vedené rozhovory tu pak natáčí ČT do pořadu V šachu. WIM normy mají Miturová a Richterová, IM Caletka, Rýdl, Svoboda a GM Plát. 

+0 /-0 | 08.05.2016 15:45

Pavel Kirs

Moc gratuluji a těším se na setkání na Teplice Open.

+0 /-0 | 08.05.2016 15:27

Johny the Scar

První norma, první titul, poprvé přes 2500. Vojta Plát : 

 

https://www.youtube.com/watch?v=qPKZ_f7JTzg

+0 /-0 | 08.05.2016 15:25

Pavel Ch

Na fcb ŠSČR je rozhovor (video) a říká, že ještě dvě normy.

Blahopřeji Vojtovi, ať se hlavně daří dále.

+0 /-0 | 08.05.2016 15:17

...

Gratulace Vojtovi. Kolik norem GM má?

+0 /-0 | 08.05.2016 15:03

PalinoS
Majster ČR, GM s ELO 2500 ... Gratulujem, ale kto si teraz bude môcť takého drahého hráča dovoliť ?
+0 /-0 | 08.05.2016 14:59

fru-fru

Gratuluju Vojto, ....čtyři ze čtyř , ...to je palba. K blesk titulu dodáváš ještě titul v klasice. Tož to je mazec !!!!!      sad

+0 /-0 | 08.05.2016 14:37

spanel

Gratuluji Vojtovi, tak se hraje o titul!hats off

+0 /-0 | 08.05.2016 14:29

bohouš z buše

Přidávám se k zástupu gratulantů.

+0 /-0 | 08.05.2016 14:23

obycejnyuzivatel

Tady je vidět, jak se hraje na titul. Od šestýho kola se to dávalo na předních šachovnicích rychle za remísu, ale Plát V.  4 ze 4 :)

+0 /-0 | 08.05.2016 14:22

Mira

A předstihnul všechny "bojovníky" (remízovače). yes Takhle se má hrát na mistrovství! hats off

+0 /-0 | 08.05.2016 14:20

naska

...Vojto,Gratulace!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-) Fandove....Prof Mgr Naska IM ICCF a přátelé:-)))

+0 /-0 | 08.05.2016 14:20

lv
Vojtech Plat si titul jiste zaslouzi - dnes jsem mu proti Polakovi pral jiz kvuli ostudne vcerejsi remize posleze jmenovaneho.
+0 /-0 | 08.05.2016 14:20

Tea Pack

Gratulace Vojtovi!hats off

+0 /-0 | 08.05.2016 14:19

Oma z DC

Je to tam! Gratulace Vojtovi k GM i k titulu mistra republiky wink.

+0 /-0 | 08.05.2016 14:18

spanel

Nemůžu si pomoct a asi těm šachům vůbec nerozumím, ale tak, jak zahrál Plát tu koncovku se Šimáčkem, to bylo dle mého pohledu úplně z říše snů a když už kvůli ničemu jinému, tak kvůli této koncovce si Vojta rozhodně zaslouží ten turnaj vyhrát.

Jinak škoda, že Miturová nedorazia Vana. Tam jí podle mě utekl titul mistryně ČR žen :(

+0 /-0 | 08.05.2016 14:03

Oma z DC

Zdá se, že on-line na první zamrzl ... píše chybu (2x exf4 za bílého), jinak mám dojem, že pěšci dámského křídla by měli dovést Vojtu k vytouženému GMsmiley

+0 /-0 | 08.05.2016 13:56

faust

Trochu mě zklamal Cvek. Naprosto bezzubá varianta a rychlá remíza. Nechápu, že pořádně nezabojoval, Svoboda byl do posledního kola hodně hratelnej soupeř... Blatný z prvních 3 kol 3 body, z dalších 6 pouze 1,5 bodu :-)... Poměrně špatně hrál i Michalík, takhle se do té repre nedostane... Fandím Polákoj, aby neprohrál (o výhře asi nemůže být řeči)...

+0 /-0 | 08.05.2016 13:47

Tea Pack

Vojta pěkně, jestli spočítá ten průlom na 41. ,tak je jasnej GM ! Dej to!yes

+0 /-0 | 08.05.2016 13:38

HonzaH.

Víťa Rašík nenašel pěkné a hlavně účinné 32.Vh5! a proti hrozbě Vxf5 nebylo obrany

(omlouvám se, že si hraju na rytíře, ale ten tah se mi prostě líbil)

+0 /-0 | 08.05.2016 13:07

Pepa Kratochvíl
Lukáš Černoušek mohl s věží méně vyhrát, ale nenašel pěknou vyhru
+0 /-0 | 08.05.2016 13:07

obycejnyuzivatel

aspon na první šachovnici se hraje zajímavě :)) půjde zastavit lavina bílých pěšců na dámským křídle?

+0 /-0 | 08.05.2016 12:55

naska

.....IM Vojta Plát to snad dotáhne do vítězného konce:-)Fandíme!! IM Naska

+0 /-0 | 08.05.2016 12:45

Pavel Ch

Vojta Plát při výhře získá GM a tipoval jsem (ráno na fcb u Vojty) 80% šanci na titul když Tomáše Poláka porazí. Na výhru sympaticky hrajícího Radomíra Caletky jsem více jak 20% nedával.

Vojta se snaží vyhrát, to je zřejmé, soupeř však velmi zkušený.

Radek Caletka byl černými pod útokem Víti, jenže má útočné možnosti i sám, několik hezký obrázků na obou stranách může vzniknout. Spíše dvotip výhry B-Č. Pokud by Radek vyhrál, bral by nečekaný titul mistra ČR (krom GM) asi on. Leda, že by Tomáš Polák prazil Vojtu.

+0 /-0 | 08.05.2016 12:37

Pavel Ch

Kdo zde volá po sofijských pravidlech a chce ještě teď na jaře, jede do Teplic. Poté co před léty našli radní a zást. sponzorů 7 z prvních 10 šachovnic po 20min prázdné, zachránili pořadatelé příští ročník "Sofií".

Někdo holt rozumí více variantám na šachovnici, někdo zase pořádání a shánění peněz, prestiže.

Mnozí také říkali, to pak ale nepřijedeme (S tím opakováním, to B-X sice lze, ale prostě se děje jen minimálně). Houby, houby, jezdí i ti co maj jinde nejvíce krátkých remíz, ale hlavně co do kvality i kvantity super TOP turnaj. Mrkněte jen na startovku. 

+0 /-0 | 08.05.2016 12:13

Michal M.

Michalík - Worek 0-1 ve 23 tazích. Moc pěkné! Vyloženě velmistrovské!

+0 /-0 | 08.05.2016 12:10

BloodyXmas

to Mira: to stejně nic nevyřeší. jedině, že by se zakázalo opakovat tahy

+0 /-0 | 08.05.2016 11:10

Mira

Část už běží... Opět hodně krátkých remíz, naštěstí až od 7. desky níž. Doufám, že svaz přehodnotí pravidla a zavede konečně zákaz remíz před 30. tahem, neboť to je fraška a nedůstojné MČR.

+0 /-0 | 08.05.2016 11:02

Michal M.

Škoda, že (zase) neběží online přenos. Viz 

MČR, FIDE Open "A", "B", "C" (9. kolo) ....................... 8.5.2016 v 1000

 

+0 /-0 | 08.05.2016 10:49

Hanka

Joanna by jistě ráda, kdyby měla za sebou pronásledovatelky o bod. Ale jsou za ní jen s půlbodovým odstupem...

+0 /-0 | 08.05.2016 10:27

MaX

tak tak, pěkný upřímný komentář

+0 /-0 | 08.05.2016 09:21

Poutnik

Většinou chválou šetřím, ovšem zde je na místě. Sluší se poděkovat za celou serii článků kolem MČR. Dokonce se autor nebál, ač velmi decentně zmínit odstoupení "legendy". Možná si tím zavřel cestu do reprezentace, ale v očích čtenářů jistě získal kredit smiley

+0 /-0 | 08.05.2016 09:02