XI. kolo muži: remíza s Anglií mrzí, mohlo to být lepší

04.10.2010 13:45 | Šachová Olympiáda 2010

Poslední kolo znamenalo zápas se silnou Anglií. Rozhodovalo se o všem. Při výhře by náš tým skončil na vynikajícím 11. místě, prohra by znamenala pád kamsi hluboko dolů. Nestalo se ani jedno: zápas po velkém boji skončil remízou 2...

Poslední kolo znamenalo zápas se silnou Anglií. Rozhodovalo se o všem. Při výhře by náš tým skončil na vynikajícím 11. místě, prohra by znamenala pád kamsi hluboko dolů. Nestalo se ani jedno: zápas po velkém boji skončil remízou 2:2. Nicméně vítězství bylo opravdu blízko. "Jsem hrdý na kluky, že tak bojovali," sdělil po zápase kapitán Michal Konopka a dodal: "Ale zklamání nás všech z toho, že jsme dnešní zápas nevyhráli a neskončili jsme okolo 12. místa, je velké. Zbyněk mohl partii vyhrát a i Vlasta "pustil" velkou výhodu." Český výběr tak nakonec obsadil 20. místo. Což vůbec není špatné, avšak muži si letos prostě zasloužili skončit výše. Šachová bohyně Caissa se k nim v posledním kole bohužel otočila zády...

Vítězové a poražení

Vasily Ivančuk, druhý nejlepší hráč letošní Olympiády a hlavní strůjce ukrajinského zlata.

Olympijským vítězem pro rok 2010 se stalo družstvo Ukrajiny, kde zářil především nestárnoucí Vasily Ivančuk, který na první šachovnici uhrál 8/10 při perfo 2890. Stříbro získalo Rusko 1. Domácí hráči si jistě hrozně moc přáli vybojovat zlato a tím pádem cenný double. Nakonec k tomu nebylo daleko: stačilo v posledním kole porazit Španěly. Jenomže to by nesměl dokonce bílými prohrát Svidler se Salgadem, Kramnikova výhra nad Širovem stačila tím pádem jenom k dělbě bodů. Třetí místo vybojoval Izrael, a to zejména zásluhou Emila Sutovského na druhé šachovnici, který získal 6,5/8 při perfo 2895, čímž se zároveň stal nejlepším hráčem celé Olympiády.

Český tým odehrál výborný turnaj. Jak vyplývá z tabulky níže, téměř všichni zahráli nad své ELO. Především Vlastimil Babula zahrál skvěle a stal se 3. nejlepším hráčem na 5. šachovnici. Jediný, komu se bohužel příliš nedařilo, byl reprezentační nováček Honza Votava. Z toho vyplývá, že konečné 20. místo, jak už výše naznačil kapitán družstva, není uspokojivé. Ale co se dá dělat, Švýcar je Švýcar a poslední kolo v něm znamená hrozně moc.
Nesmíme zapomenout ani na naše východní sousedy. Také Slovensko odehrálo velmi dobrý turnaj, v posledním kole nejtěsnějším poměrem porazilo Rusko 4 a vyhouplo se díky tomu na výborné 16. místo. Například Sergej Movsesjan získal na jedničce 8/11 bez prohry při perfo 2766 a získal mimo jiné skalp Veselina Topalova.

Anglie - ČR

Bohužel ani krásná výhra Viktora Lázničky nestačila k tomu, abychom Angličany porazili.

Navara zvolil černými s Adamsem sicilskou a partie byla skoro po celou dobu zcela vyrovnaná. V časové tísni si to David možná malinko zkomplikoval, ale i přesto se mu podařilo přejít do remízové věžovky. Babula bílými svého soupeře postupně přehrával, jenomže v časové tísni se cosi začalo kazit a najednou měl Vlasta pěšce míň a musel bojovat o remízu, kterou však naštěstí ubránil. Krásnou partii sehrál Láznička: Shortovi nedal bílými nejmenší šanci, učebnicově "obětoval" dámu a získal pro náš celek důležitý bod. Také Hráček černými v sicilské bez problémů vyrovnal. Ve 24. tahu se jeho soupeř v dobré pozici dopustil hrubé chyby a Zbyněk mohl získat minimálně silně přivyhranou pozici. Bohužel nestalo se, Zbyněk sice zahrál správnou figurou, ale na jiné políčko a na jinou stranu. Přitom správný tah snad nebyl až tak těžký. Černý pak postupně začal ztrácet půdu pod nohama a po necelých 60 tazích musel kapitulovat, což znamenalo konečný výsledek 2:2.

Sestava ČR - muži

Šach. Jméno a příjmení ELO 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 Počet b. Perfo
1. David Navara 2722 - 1 1 0,5 1 0,5 0 0,5 1 0 0,5 6/10 2730
2. Viktor Láznička 2690 1 1 0 1 1 0,5 0,5 1 0 0,5 1 7,5/11 2723
3. Zbyněk Hráček 2633 0,5 1 0,5 - 1 0 1 - 1 0,5 0 5,5/9 2648
4. Jan Votava 2579 1 - 0 0,5 - 0,5 - 0 - - - 2/5 2419
5. Vlastimil Babula 2515 1 0,5 - 1 1 - 0,5 1 1 0,5 0,5 7/9 2668
CELKEM 3,5 3,5 1,5 3 4 1,5 2 2,5 3 1,5 2

Komentované partie

Láznička, Viktor (2690) - Short, Nigel D. (2690)
Anglie - ČR, 11. kolo
1.d4 Jf6 2.c4 e6 3.g3 d5 4.Jf3 Se7 5.Sg2 0-0 6.0-0 dxc4 7.Dc2 a6 8.Dxc4 b5 9.Dc2 Sb7 10.Sd2 Jc6 11.e3 Db8 12.Vc1 Vc8 13.a3 h6 14.Jc3 Jd8 15.b4 a5 16.Vab1 axb4 17.axb4

Zatímco Viktor rozehrál zahájení zcela jednoduše a přirozeně, Shortovy vyumělkovanosti se nesetkaly s úspěchem a jeho pozice je o poznání horší. Snad i proto se rozhodl jít do "zápletek", ačkoliv si tím příliš nepomůže, spíše naopak. 17...Va3 Počítač navrhuje například 17...Jd5 18.Jxb5 c6 19.Jc3 Jxb4 a černému by snad mělo vše jakž takž vycházet, nicméně černá pozice působí natolik nezdravě, že tomu z lidského úhlu pohledu ani za mák nevěřím... 18.Jxb5! To vede de facto do vynucené, ale naprosto korektní oběti dámy. 18...Se4 19.Dc4 Sd3 20.Jxa3 Sxc4 21.Jxc4+/-

Po pravdě slovo oběti, použité o něco výše, není až tak přesné, spíše se jednalo o výměnu: bílý získal za dámu věž, střelce a pěšce. Co je ovšem mnohem podstatnější, bílé figury mají na rozdíl od černých skvělou souhru. Bílý má rovněž jasný plán hry - útok na dámském křídle, kdežto za černého prakticky žádný plán není vidět. 21...Db5 22.Jfe5 Jd5 23.e4 Jistě, na d5 jezdec stojí příliš dobře. 23...Jb6 24.Ja5 A měnit figury by také bylo zbytečné. 24...Sd6 25.Sf1 De8 26.Jd3 f6 27.Jc5 Va8 28.Ja6 Va7 Nadějnější bylo například 28...Dg6 a černý by ještě mohl kousat. 29.b5 Dd7 30.Se3 f5 31.e5 Sf8 32.Jc6 Bílá pozice se hraje sama od sebe, postupnému vylepšování bílých figur černý prostě nemá jak bránit. 32...Jxc6 Rozhodující chyba. Déle se černý mohl bránit po 32...Vb7 33.Jc5 Sxc5 34.dxc5 Jd5 35.Jb4 c6 36.Jxd5 exd5 37.b6 Je6, ale jeho šance na záchranu by i zde byly zcela mizivé. 33.bxc6 Dc8

34.d5!+- Rozhodující otevření pozice. 34...exd5 35.Sxb6 Vxa6 Ani po 35...cxb6 36.Vxb6 už bílého c-pěšce nemá kdo zastavit. 36.Sxa6 Dxa6 37.Sxc7 Sa3 38.Va1 Dd3 39.Sd6 Sxc1 40.Vxc1 Dd2 41.Sa3! Velmi působivý výkon vůdce bílé armády, přestože černý se v podstatě tak trochu porazil sám. 1-0

Howell, David W. L. (2616) - Hráček, Zbyněk (2633)
Anglie - ČR, 11. kolo
1.e4 c5 2.Jf3 d6 3.d4 cxd4 4.Jxd4 Jf6 5.Jc3 Jc6 6.g3 e6 7.Sg2 Sd7 8.0-0 a6 9.a4 Se7 10.h3 0-0 11.Se3 Dc7 12.f4 Ja5 13.Sf2 Vac8 14.Jde2 Vfd8 15.Dd4 Db8 16.Dd3 Dc7 17.g4 h6 18.Sf3

Podobně jako u Viktora i Zbyňkův soupeř sehrál zahájení tak říkajíc nemastně neslaně. V pozici na diagramu výše působí černé figury opticky rozhodně lépe než bílé, proto se Zbyněk pustil do boje o iniciativu: 18...d5! 19.e5 Je4 20.Jxe4 dxe4 21.Sxe4 Sxa4?! Tím sice černý získává pěšce zpátky, avšak otevírá bílou věž a de facto dává bílému tempo. Po jednoduchém 21...Sc6!? by měl černý výbornou kompenzaci za pěšce, kterého by tak jako tak dřív nebo později musel získat zpátky. 22.Dc3! Sc6 23.Sd3 b6 Zajímavá byla poziční oběť 23...Vxd3, přestože po 24.cxd3 Dd8 25.Jd4! (25.Vxa5?! b6; 25.Dxa5? Dxd3-/+) 25...b6 26.Jxc6 Vxc6 27.De1 by černý asi neměl dostatečnou kompenzaci za kvalitu. 24.b4??

Obrovská hrubice, po které jsme mohli mít vítězství v kapse. Přitom po triviálním 24.Sxa6 Va8 25.Sb5+/= má bílý prostě a jednoduše pěšce více. 24...Dd7? Ach ouvej! Na druhou stranu, Zbyňo, na druhou... Po 24...Db7! se smrtící myšlenkou Sh1 a Dg2 mat (!) by bílý neměl nic lepšího, než odevzdat dámu po 25.Kh2 (25.bxa5 Sh1 26.Se4 Sxe4 je snad ještě horší) 25...Sh1 26.Vxh1 Vxc3 27.Jxc3, ovšem po 27...Sxb4-+ je výhra černého otázkou času. Škoda přeškoda... Zbyněk asi chtěl vytvořit baterii po Dd5, ale jednoduché 25.Dd4 všechno řeší a bílý opět stojí dobře. 25...Sxb4 Teď už samozřejmě 25...Db7? nešlo kvůli 26.Dxb6+- 26.Dxd7 Vxd7 27.Sxb6 27.Vfb1!? 27...Jb3 28.Vxa6 Jc5 29.Sxc5 Sxc5+ 30.Kh2

Černý tak získal náhradou za pěšce alespoň dvojici střelců. Bohužel i přes tuhý odpor bílý nakonec zvítězil, snad někde v časovce mohl zahrát Zbyněk lépe, těžko říct... 30...Sb7 31.Va4 Sc6 32.Vc4 Sd5 33.Vc3 Vdc7 34.h4 g5 35.Kh3 gxh4 36.Vb1 Kg7 37.Sa6 Va8 38.Vb5 Vxa6 39.Vbxc5 Vxc5 40.Vxc5 Va4 41.Kxh4 h5 42.Jg3 hxg4 43.Kg5 Kf8 44.Kxg4 Va1 45.Kg5 Vg1 46.Kf6 Ke8 47.Vc8+ Kd7 48.Vg8 Vg2 49.Kxf7 Vxc2 50.Jh5 Sa2 51.Va8 Vf2 52.Va4 Sb3 53.Vb4 Sa2 54.Jg7 Vh2 55.Vd4+ Kc6 56.Vd6+ Kb7 57.Jxe6
1-0

Partie k přehrání

Odkazy

Oficiální stránky
Výsledky - muži
Výsledky - ženy

32x 4849x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (32) Aktualizovat
06.10.2010 11:39 | Autor neznámý

Tak tak, baby radši nerátať, ty už to mají zrátané

06.10.2010 11:21 | Autor neznámý

Ešte pridám jedno štatistické kritérium - priemerný performance družstva, váhovaný počtom partií. Že hrali českí hráči v priemere lepšie ako slovenskí vidno nielen z lepšieho skóre, máte performance družstva 2663,45 kým Slovensko má o 50 menej: 2613,16. To sú tie oscilácie openu, ešte nezatlmené po 11 kolách. Ale o víťazovi niet pochýb, Ukrajina má 2761,75 kým Rusko 1 urobilo 2747,5.

Baby ani nerátam, nebudem sypať soľ do rán. :)

 

06.10.2010 08:33 | Autor neznámý

 Někdy i dříve jsem i já tvrdil, že Zbyněk není hráč, ale Hráček...

05.10.2010 21:51 | Autor neznámý

Určitě! Rozhovor s kapitánem Michalem Konopkou se právě připravuje a oslovíme i samotné hráče. Piště rychle!!

05.10.2010 20:57 | Autor neznámý

Ještě dotaz k redakci - bude možné i letos vaším prostřednictvím položit reprezentantům lár otázek?

05.10.2010 12:01 | Autor neznámý

Já jsme nepsal o tom, že jsme skončili před vámi, ale že jsme (v průměru) hráli na této olympiádě lépe než slováci a tudíž mě netíží, že skončili před námi.

05.10.2010 10:58 | Autor neznámý

2Bond. Kritérium skončiť pred SR (v opačnom garde pred ČR) je úsmevné, asi by nás nenadchlo byť 51 a 52 ako Nóri a Vietnam :)

Odstup od rozdelenia federácie však umožňuje iný pohľad, štatisticky fundovanejší. Priemerné umiestnenie ČR je 26.333, SR 28.375 (o 1 účasť menej, absencia v r. 1998). Čakal by som trochu väčší rozdiel, ale úlohu zohralo IMHO to, že sme na rozdiel od ČR využívali v repre import - aj Timoščenko, ale hlavne Movsesian.

České výsledky sú trochu stabilnejšie, majú menší rozptyl: 11-39, SR 8-43. To srandovné kritérium (kto pred kým) by skončilo 4:4, ale to nie je štatisticky prekvapivé pri malom rozdieli priemerného umiestnenia a malej štatistike 8 olympiád. Ak si mermomocou zarátate tú 1998, vediete 5:4. Tam naši nešli po odrieknutí Ftáčnika a Štohla, takmer určite by ste boli pred naším, citujem, "torzom".

 

05.10.2010 10:46 | Autor neznámý

Jak o tom přemýšlím a dívám se na ratings.fide.com, pouze čtveřice Navara-Láznička-Hráček-Babula hrává jakžtakž pravidelně proti silným světovým hráčům. Ostatní naši (Votava, Oral, Polák atd.) se k hráči 2600+ dostanou zcela výjimečně, hrávají hlavně ligy či openy, kde narážejí na sobě rovné či slabší. (Samozřejmě chápu, že jsou pro ně šachy spíš volnočasová aktivita a musejí se starat o obživu jinak.) Chybí nám turnaj typu Wijk, kam přijedou silní hráči i do B-turnaje a k nim se nasadí domácí hráči. Porovnejte, s kým hrál Viktor před rokem a s kým se utkává letos, a bude vám jasné, proč tak letí vzhůru.

05.10.2010 10:38 | Autor neznámý

re Kadlec - souhlas . Jak už to v životě chodí, je (či bylo) potřeba být ve správnou dobu , ve správné chvíli, na správném místě . Ale to je jen kdyby a historie  ...

05.10.2010 10:27 | Autor neznámý

Votava hrál na Olympiádě v Jerevanu v roce 1996 jako druhý náhradník (3body ze 7partií).

05.10.2010 10:19 | Autor neznámý

Škoda, sestava Movsesjan, Navara, Láznička, Hráček by bojovala o medaili...

05.10.2010 10:18 | Autor neznámý

Máte v článku chybu, GM Votava už za ČR na olympiádě hrál, nebyl tedy žádný nováček, spíš navrátilec.

05.10.2010 10:01 | Autor neznámý

Rozhodně by se mělo zatrhnout stavění B-týmů, to nedává smysl.

A co se týče umístění, byli jsme lepší než slováci, i když jsme skončili za nimi. A to mi k dobrému pocitu stačí

05.10.2010 09:04 | Autor neznámý

2LuboChess. Práve preto FIDE mala dopredu vyhlásiť, že v celkovom poradí štátov bude klasifikované iba jedno mužstvo Ruska a naše 14. miesto by bolo jasné. To by ale nesmel neobmedzene vládnuť nejaký obmedzenec, že, Na otvorených majstrovstvách SR tiež nepoberú medaily traja inostranci.

Nesúhlasím ani s argumentami, že ten či onen chýbal. Ananda celkom chápem, stačí sa pozrieť na jeho katastrofálne výsledky na tých olympiádach, kde prišiel - to je otázka pre psychológa. Ale argumentovať bojkotujúcim Naiditschom a spol. je IMHO nepatričné. V minulosti bojkotovali olympiádu iné esá, pravidelne napr. anglická špička - Adams, Short - alebo na striedačku chodí maďarská dvojka Léko, Polgárová. A tí teraz boli, takže olympiáda bola skôr silnejšia, než v minulosti.

 

05.10.2010 07:37 | Autor neznámý

Vážení přátelé, děkuji Vám za pěkné zprávy na Novoborském šachovém servru. Zvlášť děkuji panu Davidovi Kaňovskémui, panu Marku Vokáčovi a samozřejmě v  neposlední řadě panu Boleslavu Petrovi. S přáním pěkného dne a mnoha dalších kvalitních infomrací pro čtenáře nss.

05.10.2010 07:37 | Autor neznámý

To Honza Hučín:

Naprostý souhlas. K lepšímu umístění chyběla půlka s Anglií, ale to nic nemění na tom, že umístění odpovídá postavení a předeveným výkonům. Jak u mužů, tak i u žen.

Že u mužů to bylo nabitější, našlapanější to je sice pravda, ale je to jen planá polemika na téma ...kdyby.

Myslím, že můžeme být i docela rádi, za systém jakým se hrál, při počtu našich remíz a porážek, bychom v 3b. systému byli asi trochu na tom ještě hůř.

05.10.2010 00:22 | Autor neznámý

 Píšete: "Domácí hráči si jistě hrozně moc přáli vybojovat zlato a tím pádem cenný double. Nakonec k tomu nebylo daleko: stačilo v posledním kole porazit Španěly. Jenomže to by nesměl dokonce bílými prohrát Svidler se Salgadem, Kramnikova výhra nad Širovem stačila tím pádem jenom k dělbě bodů."

Myslím, že to znie trochu zavádzajúco. Ako keby mali rusi (tým Russia-1) veci, čo sa ak aj tak by týka zlatej medaily vo vlastných rukách.

No, ak ste sledovali posledné kolo, tak viete, že Eljanov a Jefimenko z Ukrajiny dali (v lepších pozíciách, Jefimenko možno aj vo vyhranej, alebo minimálne o dosť lepšej - podobnej ako tej s Malachovom) za remízy až potom, čo sa Svidler vzdal. Čím mimochodom asi vzali medailu maďarskému týmu.

Takže aj keby Svidler nebol zohral (z jeho pohľadu) tak nešťastnú partiu, tak aj tak by s veľkou pravdepodobnosťou išlo zlato na Ukrajinu.

-- s.

04.10.2010 21:51 | Autor neznámý

To B-ckar - smola vrchnosti je to jedno koľko v družstvách, tímoch, štafetách je ruských, amerických či kubánskych manšaftov (to by potom museli i Anglicko, Škótsko, Wales ....Guernsey, Jersey rátať za jednu krajinu Veľkú Britániu) - stále je to 16. miesto.

Pred nami síce bolo Rusko 2,3 ako konkurencia navyše (na budúcich olympiádach taká hrozba v podobe Turecka 2,3, či Nórska 2,3 oproti ruským 5 tímom nebude) na druhej strane treba priznať, že s družstiev, ktoré ostali za nami India s Anandom v zostave mohla ašpirovať na vyššie priečky, takisto do prvej 20 by výraznejšie prehovorili Nemci s Naiditschom, Gustafssonom a spol., nebyť vyslania len rezervného tímu pre nezhody so zväzom, resp. i Rumuni s Nisipeanom a spol. by mohli zamiešať poradím, tí absentovali medzi mužmi úplne.

04.10.2010 21:27 | Autor neznámý

gratulace Českému týmu dobrý výkon . Jak by řek rocker "mělo to koule"

04.10.2010 18:51 | Autor neznámý

Pavel Ch: Promiň, ale těžko můžeme tak jistě tvrdit, že by naši měli na přelom desítky. Měli dvě šance to prokázat tím, že porazí tým z druhé desítky (Indie, Anglie) - nepodařilo se ani jednou. Měli tři šance to prokázat aspoň remízou s týmem první desítky (Rusko, Maďarsko, Arménie) - nepodařilo se ani jednou. To je jedno, proč to v tom či onom případě nevyšlo. Takže pardon, ale umístění našich mi zrovna připadá spravedlivé i po 11 kolech.

04.10.2010 18:47 | Autor neznámý

než jsem zareagoval, tak Pavel Ch osvětlil.

04.10.2010 18:24 | Autor neznámý

Pavel Ch: Díky za info!

04.10.2010 18:13 | Autor neznámý

  Krásné je, že naši sehráli velké vyrovnané bitvy s předními týmy. Jasné, že ve švýcaru o 150 týmech na 11 kol nevyjde pořadí "spravedlivě". Jistě by naši měli na přelom desítky.

Ad) Jirka Kadlec: První část před olympiádou, druhá po ní (tento týden) i samozřejmě s vyhodnocením soutěže. Posílám to ke zprac. Viktorovi, ne přes Bolka. 

04.10.2010 17:43 | Autor neznámý

2LuboChess. Ak je 16.-te miesto dotované štátom, 14.-te by mohlo byť dotované ešte lepšie. IMHO v poradí štátov totiž treba odrátať Rusko 2 a 3, ktoré skončili pred nami. Takže voči vrchnosti: 14. SR (a 18. ČR.).

 

04.10.2010 17:36 | Autor neznámý

bolek: Už od 20. září marně čekám na slíbený druhý díl článku " Střípky z Olympiád 21. století" , kde má být m.j. i vyhodnocení soutěže! Prosím o info. Děkuji.

04.10.2010 15:05 | Autor neznámý

Vlastně to byla moje první olympiáda, kterou sem sledoval bedlivě s podporou počítače, který mi často ihned zodpověděl na otázku "a co kdyby zahrál třeba tohle", což nejen že mně vedlo, k tomu, že jsem si zkoušel zda spočítám taktiky jako top hráči, ale zároveň jsem se naučil spoustu myšlenkových zkratek když mi došli souvislosti (typu : on prostě tohle musí/nemůže protože ....). Ono napínavé bylo podívat se na vedlejší varianty (člověka občas něco napadne co není ani v komentářích, protožer prostě je to o něco horší než nejsilnější varianta, ale v důsledku to vede ke stejnému konci a v tomhle je mít doma supervelmistra počítače je k nezaplacení, protože jen tak se člověk okamžitě dozví zda něco přehlédl, či jen našel o drobet horší ekvivalenci hraného.)  Vlastně to bylo takové pokračování zde publikovaných článků o šachu z pera Markoše, tentokrát v přímem přenosu.

04.10.2010 14:58 | Autor neznámý

to Lubo: díky za opravu. Samozřejmě to, že se Caissa otočila zády je částečně subjektivní pojetí, ale stojím si za ním... (btw Vlasta snad nikde vyloženě prohraný nebyl, převahu pěšce černý v dané pozici jen těžko mohl uplatnit k výhře).

04.10.2010 14:55 | Autor neznámý

Jo jo slovenské družstvo jsem též sledoval, též napínavé. K tomu několik velmi zajímavých partií špičkových hráčů z celého světa a člověk se nejen nenudil, ale i velmi poučil :) Jen tak dál !

04.10.2010 14:53 | Autor neznámý

Caissa se otočila zády? No neřekl bych, kdoví, zda Vlasta nebyl v koncovce někdy prohraný a David se na remízu nakonec nadřel. Výsledná remíza je spravedlivá.

04.10.2010 14:52 | Autor neznámý

Oprava v článku sa píše, cit.: "Také Slovensko odehrálo velmi dobrý turnaj, v posledním kole nejtěsnějším poměrem porazilo Rusko 4 a vyhouplo se díky tomu na výborné 17. místo."  V skutočnosti Slovensko (muži) obsadili 16. miesto. (17. je Brazília).

http://chess-results.com/tnr36795.aspx?art=0&rd=11&lan=1&flag=30&m=-1&wi=1000

http://www.ugra-chess.com/standings.php

Nieže by na tom jednom mieste až tak záležalo, avšak z pohľadu Ministerstva tak v SR ako aj ČR je to podstatný rozdiel (16 miesto je ešte dotované - 17 nie a pri tak veľkom počte krajín nad 100 i lepším koeficientom). V neoficiálnom poradí mix mužov a žien

Gapridašvili Cup skončilo Slovensko na 18 mieste (za body mužov 16 + ženy 24. priečka), ČR - 35 miesto (za 20 muži + 50. ženy).

http://chess-results.com/tnr36795.aspx?art=57&lan=1&flag=30&m=-1&wi=1000&zeilen=99999

04.10.2010 14:45 | Autor neznámý

Jo je rozhodně supr že máme hráče schopné sestavit tým s nímž se naši probojují a hrají s nejlepšími hráči na světě divácky atraktivní zápasy

04.10.2010 14:08 | Autor neznámý

Partie našich byly většinou velmi zajímavé, u on-line jsem se rozhodně nenudil.