Tady je Fialovo, pokračování.

21.12.2022 17:58 | Zprávy

Když už nestačí, že členové VV si rozeberou dotace pro sebe, pak musí přijít záchranné laso přímo od předsedy ŠSČR. Dnes chci tedy komentovat, co nám všem v zemi krále Fialy a Svobody předseda chtěl říct, nebo neříct.

Předseda ŠSCR Martin Petr napsal prohlášení, kde obhajuje důvody, proč ŠSČR rozdal přes 1 mil Kč členům VV na dotacích. Pojďme se na to podívat..

  1. O pořadateli Mistrovství ČR mužů a žen 2023 rozhodla Sportovně technická komise hlasováním. Vítězná nabídka byla o 61 tisíc Kč dražší než nejlevnější nabídka, přičemž v ceně byly zahrnuty i náklady na online komentování ve výši 30 tisíc Kč. Pokud by pořadatel nehradil komentování, byl by rozdíl 31 tisíc Kč. Tento rozdíl je dostatečně vyvážen obsahem nabídky. Vítěz nabízí navíc druhý sál pro dodatečné zápasy ve zrychleném tempu, stream z hrací místnosti a občerstvení pro účastníky. Zároveň vítězná nabídka nabízí preferovaný termín v rozmezí květen – srpen (viz konkurzní podmínky), na rozdíl od nejlevnější nabídky, která svým termínem koliduje s ME mládeže do 18 let. Podrobné konkurzní podmínky a vítěznou nabídku najdete zde.

Komentář: V konkurzu je napsáno Duben až Říjen 2023 jako termín určený pro MČR. V závorce je uveden preferovaný termín, který je opravdu jen v závorce a neměl by mít větší vliv, než termín před závorkou. Rozdíl 31 tis Kč, nebo až 61 tis Kč pro organizaci, která chce hospodařit se schodkem pro rok 2023 až do výše 3 mil Kč není možná na první pohled výrazný. Ale jako správný hospodář, by měl hledat úspory opravdu všude tak, aby se pokusil zmenšit predikovanou ztrátu na minimum. ŠSČR má dvě rovnocenné nabídky, přitom jedna je levnější. Druhá je nabídka od člena VV a dražší. Vybere tu dražší. 

Je až pozoruhodné, že ŠSČR spojením dvou turnajů do jednoho, tedy MČR mužů a MČR žen, nechce dosáhnout úspor v dotacích. Je jasné, že uspořádat turnaj na jednom místě, nebo na dvou místech,  je finančně odlišně náročné. Vybráním dražší nabídky a argumentovat kolizi s ME Evropy mládeže do 18. let, kdy nemáme hráče do 18. let, kteří by reálně měli šachovou sílu hrát MČR mužů je mimo realitu. Proč nebylo jasně dáno v konkurzní nabídce, v kterých termínech se turnaj nemůže konat? Jestliže dvě nabídky splní konkurzní podmínky, měla by vyhrát ta levnější. Protože, když vyhraje ta dražší, myšlenky na korupci jsou pak legální. 


  1. O pořadateli Mistrovství ČR juniorů a juniorek 2023 rozhodla Komise mládeže ŠSČR hlasováním, přičemž předseda KM ŠSČR se vyloučil z jednání a hlasování. KM ŠSČR upřednostnila nabídku, která nabízela novou lokalitu pro Mistrovství ČR juniorů a juniorek. Nové místo konání je uprostřed České republiky. Vítězná nabídka nabízela hotel, který má na všech pokojích WIFI a je prověřený během Mistrovství ČR žen 2022.


Máme dvě nabídky, dvě stejné nabídky a nakonec rozhodne pro vítěznou nabídku jen nová lokalita? Tak málo stačí? Můžu se zeptat, jestli tady máme precedens, kdy stačí nabídnout vyčerpání dotace na maximum a nabídnout novou lokalitu? Nikomu nevadí, že nabídka je nekompletní, neuvádí ceny za ubytování, za jídlo, za doprovod a stačí jenom říct, že nabízí novou lokalitu? Jestli toto je opravdu rozhodující faktor, pak další slova o tom, že pan Fiala se zdržel hlasování, je stejně úsměvné jako věřit, že neloboval za svojí nabídku před hlasováním o pořadateli tohoto turnaje.


Jak se asi cítí pořadatel, který pracoval na nabídce, oslovoval hotely, lidi, sponzory a nevěděl, že už předem nemá šanci? Jediné co ho limitovalo a co doopravdy nevěděl, je to, že nová lokalita je rozhodující faktor. Škoda že MČR do 16. let se hrálo pořád v Koutech nad Desnou a roky to nikomu nevadilo. Ono ani nemohlo vadit, protože to pořádal pan Fiala. 


  1. O pořadateli Mistrovství ČR škol 2023 rozhodla Komise mládeže ŠSČR hlasováním. Do konkurzu se přihlásil jediný uchazeč, takže KM ŠSČR zkontrolovala splnění požadavků konkurzu a nabídku schválila. Mistrovství ČR škol uspořádal ŠK Zlín již v letech 2016 až 2019 a akce měla u účastníků velice dobrý ohlas. Akce byly velmi zdařilé i z pohledu mediálního. Podrobné informace o konkurzech spadajících pod Komisi mládeže najdete zde.

Bylo by dobré doplnit, že tyto propozice jsou ušité na míru pana Svobody, tak aby je vyhrál pokaždé pan Svoboda. Odpovídá tomu i to, že pan Svoboda tento turnaj pořádá od roku 2016. Jedině covid tomu malinko zabránil. 

Když se podíváme na dotace, které zatím ŠSČR rozdělil, pak pan Fiala jako člen VV získal přes 1 mil Kč, pan Svoboda 90 tis Kč a až poslední a nejmenší grant získal někdo, kdo není členem VV. To opravdu nemůže být náhoda. 

Pan Martin Petr píše dále toto: 

Jediným, kdo tak rozdmýchává imaginární války, je web nss.cz, což může souviset s blížícími se volbami do vedení ŠSČR. Již dříve jsem zaznamenal několik prohlášení o podání zaručeně úspěšných podnětů na Státní zastupitelství nebo Národní sportovní agenturu. Prozatím všechny dopadly stejně – tedy vůbec nijak. Jako Šachový svaz ČR jsme ani příslušnými úřady nebyli vyzváni k podání vysvětlení.

Škoda, že ho nenapadne i jiný pohled. Pohled lidí, nebo člověka, který by chtěl nebo chtěli rovné podmínky pro všechny. Který by chtěl věřit, že každý má šanci se přihlásit do konkurzu a že nebude vždy vybrán, nebo skoro vždy člen VV. Pohledem na dotace na rok 2023 věřím jen tomu, že klientelismus je už dnes slabé slovo. 

Sám za sebe můžu říct, že jsme se nehlásili do žádného dotovaného konkurzu. Nešlo nám o to, vyhrát jakýkoliv turnaj a proto tyto články nepíši - protože jsme někde neuspěli. Nejde nám ani o volby a funkce, o kterých tak rád píše Martin Petr. 

Přesto můžu říct, že jsme oslovil Národní Sportovní Agenturu a dnes mám tuto odpověď:

Vážený pane Koutný,

přečetl jsem si Váš podnět, dle kterého, jestli jsem z podkladů dobře pochopil, je s finančními prostředky ze SR (dotací) nakládáno v rozporu s příslušnou výzvou (jak naznačujete).  Předmětné si ještě jednou pročtu a násl. navrhuji zda bychom se mohli sejít (MS Teams) k zodpovězení mých dotazů. S ohledem na blížící se Vánoce doporučuji termín v 1. nebo 2. týdnu ledna 2023.

 Děkuji a jsem s pozdravem

MS

Šachový svaz by měl být svazem všech šachistů. Měl by dávat rovné šance všem pořadatelům a neměl by zvýhodňovat člena VV v žádném výběrovém řízení. Měl by podporovat další organizátory turnajů, měl by šachisty spojovat a měl by být organizací, která je důvěryhodná a respektovaná. 

Když Martin Petr říká, že jsou tyto články psány před volbami s cílem očernit někoho, pak lže a je lhář. My kritizujeme ŠSČR dlouhodobě a kritizovali jsme jej dávno před tím, než se začalo mluvit o volbách, funkcích. Mně osobně jde o to, abychom žili ve světě, kde lidé, co dostanou důvěru šachistů, tuto důvěru nebudou zneužívat pro svoje vlastní dobro. Ano říkám, že Martin Petr lhal už v Luhačovicích, prý mladý kluk odmítl hrát s ruským hráčem, lhal o Vojtovi Plátovi ve Slovinsku a lže i dnes. Můžete se mnou souhlasit, nebo nemusíte. Já tomuto člověku nevěřím. 

PK

reakce PM:https://www.chess.cz/vyjadreni-ke-konkurzum-na-poradani-mistrovskych-akci/

Tento článek navazuje na článek: https://www.nss.cz/tady-je-fialovo,-anek-klientelismus-na-prvnim-miste

70x 8653x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (70) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
chemikroro

Dobrý den,

obvykle zde nereaguji, protože se s většinou příspěvků a článků neztotožňuji. Nicméně zde nejde o názor, ale fakta. Jako rozhodčí, který prošel systémem vzdělávání jak ŠSČR, tak FIDE (dříve R1, teď FA) bych rád upozornil, že příspěvek pana Alekhina 18.50 nemá oporu v Soutěžním řádu ŠSČR, je vulgární a urážlivý ke konkrétní osobě, navíc se netýká tématu samotného článku. Proto tímto žádám administrátory, aby byl pro porušení pravidel jeho komentář smazán. R Huňa

+3 /-0 | 17.01.2023 16:46

Petan

Obávám se, že žádat o něco administrátory formou diskuzního příspěvku je zbytečné. Podle doplněných pravidel diskuze je pro smazání některého z žumpoidních příspěvků potřeba poslat Petru Koutnému email se speciální žádostí o smazání některého konkrétního příspěvku. Dokud nedorazí email se žádostí, tak na pravidla všichni s...u

+0 /-0 | 17.01.2023 18:54

Kapucínek
Souhlasím s panem Chemikroro , tohle je neskutečné, jak benevolentní jsou cenzoři. Dle mého smazat příspěvek a ban pro pana Pláta...
+1 /-0 | 17.01.2023 18:11

Michal Mach
Dobrý večer, je to dost hrozné ve svazu, a v komunitě vůbec. Nevidím snahu sjednocovat. Mě osobně samozřejmě mrzí, že již nepořádám s kamarádem Romanem Burdou, bylo to fajn 8 let nebo kolik, aspoň pro mě, a myslím, že jsme společně to pořadatelství někam posunuli výrazně k lepšímu, často jsme museli reagovat na poslední chvilku. Proč to píšu? Jistě jste si všimli , že na akcích jsem měl vždy jako ceny deskové hry za mnoho tisíc. Musím říci, že v komunitě deskových her nejsou dotace, není svaz, nejsou funkce, není šikana za kraviny. co ale je, je vděk lidí, mládeže a dětí, že pro ně něco uděláte, To je obrovský rozdíl. Je to smutné ten rozdíl. 17-19.3 pořádám s TLAMA games v pro mnohé známém hotelu Esprit MČR ve vybraných deskových hrách, setkání fanoušků, prodej, povídání, za rok pak akci prodloužíme a zvětšíme. Kdo chce může si napsat o detail akce. machmichal@seznam.cz Hezký večer Michal
+1 /-0 | 11.01.2023 19:07

Joska1

Mě by spíš zajímalo, kdy ti funkcionáři dělají své funkce, když celoročně pořádají turnaje (a možná k tomu mají i civilní zaměstnání). Potom se musí rozšířené schůze komise mládeže konat během turnaje, který organizuje předseda komise mádeže, protože jindy nemá čas.

+1 /-0 | 11.01.2023 14:10

Petr Koutný

Vytáhnu jeden odstavec, který reaguje na větu, že hlavním faktorem pro vybrání nabídky byla lokalita....Zajímavé je to, že když pořád dokola vyhrávaly Kouty nad Desnou pana Fialy, že to bylo naprosto v pořádku. Ale jakmile má pan Fiala novou lokalitu, je toto vítězný důvod v konkurzu. Další ukázka lží Martina Petra, který popsal, že toto byl hlavní důvod pro vybrání nabídky pana Fialy. Zapomněl říct, že v minulosti tomu bylo jinak a hlavně, že vždy se rozhoduje tak, aby to pomohlo panu Fialovi. 

 

Jak se asi cítí pořadatel, který pracoval na nabídce, oslovoval hotely, lidi, sponzory a nevěděl, že už předem nemá šanci? Jediné co ho limitovalo a co doopravdy nevěděl, je to, že nová lokalita je rozhodující faktor. Škoda že MČR do 16. Let se hrálo pořád v Koutech nad Desnou a roky to nikomu nevadilo. Ono ani nemohlo vadit, protože to pořádal pan Fiala. 

+6 /-8 | 21.12.2022 19:03

xdavx x

ja bych asi do toho toho druheho poradatele nezatahoval... zjevne s tim ted - buhvi proc - nema problem... za me je klicova veta, ze na prvni dobrou to i pracovnik NSA vidi jako poruseni podminek pro poradani konkurzu.... Bude jeste zajimave jak se postavi k te pujcce..

 

+4 /-5 | 21.12.2022 19:13

lykan
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 22.12.2022 04:48

Petr Koutný

Řeknu asi tak, že kritizovat svaz jako pořadatel  s tímto předsedou znamená automatickou mstu a stopku do budoucnosti na jakékoliv dotace. To je hlavní důvod, proč tolik lidí mlčí. V tomto světě nejde říct svůj názor, odvolat se a pokusit se o změnu. Říkala mi jedna šachová legenda jeden příběh z minulosti. V dávných dobách tady byly dva  šachové časopisy a svaz si platil prostor v jednom z nich za sta tisíce korun ročně. Ten druhý časopis se ozval a nikdy nic nedostal. Když řekl, že to samé udělá zadarmo, stejně to nedostal. Doplnil, že tenkrát to ale nebylo tak strašné jako dnes. Dnes se ozvete a můžete se jenom dívat, na dotace zapomeňte. 

+5 /-5 | 21.12.2022 19:31

pse
Z vašich článků mám pocit, jakoby zmíněné dotace mizely v něčí kapse. Tak bych se rád zeptal, jestli lze na pořádání takového (mistrovského) turnaje něco vydělat? V nabídce vidím cenový fond, náklady na stravování a ubytování pro hráče, a další menší náklady jako nájmy, rozhodčí, ... Nic jako 'Odměna pořadateli', případně 'Různé' jsem tam neviděl. Soudím, že nejlepší by bylo, kdyby si pořadatel(é) sami sehnal(i) sponzory, ale to asi v šachu nebude úplně jednoduché.
+4 /-2 | 22.12.2022 11:11

patmat
"Nic jako 'Odměna pořadateli', případně 'Různé' jsem tam neviděl."

A čo vklady hráčov do turnaja?

Ak klub pri turnaji prevádzkuje bufet?

Ak je "spriaznený" s prevádzkami ubytovacích, stravovacích či iných služieb?

Možno vás prekvapí, že existujú aj turnaje bez dotácie a kde je ešte aj usporiadateľ v zisku.

+3 /-0 | 22.12.2022 15:33

pse
Myslel jsem, že MČR je uzavřený turnaj pro 10 hráčů bez vkladu. Nebo se pletu? Možná, kdyby to byl Open, tak by se něco navíc vybralo, a třeba by si ubytování a stravu platil každý sám. Vaše další námitky považuji za spekulace (nebo víte něco, co já ne?).
+1 /-1 | 22.12.2022 17:10

patmat
Všeobecnejšia diskusia bola o všetkých turnajoch s dotáciou a medzi nimi asi sú aj open turnaje s vkladom hráčov.

Aké "špekulácie" - ak to podľa vás organizátori robia zadarmo, či ešte to snáď aj dotujú, prečo to robia?

Pri FIDE majstrovstvách dokonca organizátor zaplatí FIDE za to, že môže organizovať turnaj.

Na lokálnej českej úrovni by to samozrejme nešlo.

Do konkurzu sa nehlási len organizátor, ale sprostredkovane aj

reklamní partneri, mesto, obec, ubytovacie a stravovacie služby...

A ak je na tom organizátor v zisku, tak to nie je nič "nekalé".

Pokiaľ bol konkurz v poriadku.

+1 /-0 | 22.12.2022 18:05

xdavx x
Ale ony zmizely v něčí kapse, vždy někdo na tom vydělá jinak by to nikdo nedělal. V tomto případě se ale domníváme., že je to v rozporu s principy a požadavky NSA, která peníze přiděluje. Sorry jako.
+2 /-5 | 22.12.2022 11:55

Jiří Kadlec

..."Vzhledem k tomu, že se na internetu objevují nepodložené spekulace, rád bych věci uvedl na pravou míru", říká v úvodu své obhajoby Martin Petr.

Nejsou to spekulace, jsou to podložená obvinění, je jich mnoho a doufám, že budete konečně po zásluze potrestán.  Na pravou míru věci uvede někdo úplně jiný, než Vy...  ...
+7 /-8 | 22.12.2022 10:45

Petr Koutný

Děkuji, lépe bych to nenapsal. 

+5 /-5 | 22.12.2022 11:26

Karel Havel
Hezky to pan předseda napsal. Myslím, že byste mu pane Koutný měl za rychlé a jasné vyjádření poděkovat a více se neztrapňovat. Jak Vás ale znám, tak to jistě nenastane. Ostatně volby se blíží... Osobně se mi zdá, že Vaše křečovitá snaha za každou cenu něco na stávající vedení najít je spíše kontraproduktivní a ke změnám vedeni svazu nepovede.
+14 /-4 | 21.12.2022 23:26

Petr Koutný

právě potože opět lhal Martin Petr, jsem napsal tento článek. Za druhé podle mě, co pomůže českému šachu se zbavit těchto lidí, bude nedostatek peněz. Až budou docházet peníze a nebude co krást, první odejde Svoboda. To už udělal jednou, nebyly peníze a odešel. V tom je opravdu dobrej. Pak odejde celý VV, protože bez peněz ztratí tito lidé důvod, být ve VV a nakonec to šachům pomůže. Změny budou, ale zapříčíní je nedostatek peněz. Stačí si jenom počkat, ta doba se blíží. Hospodařit se schodkem 3mil/ ročně nejde dlouhodobě. 

+3 /-7 | 22.12.2022 06:25

Kapucínek
Český šach potřebuje dle mého jinou věc. A to zbavit se škůdců jako jste vy. Co na plat, že děláte pěkná videa a slušný pořad na seznamu. Vaše vystupování a jednání je na úrovni pubertální školačky, která musi mít vždy pravdu a jiný, než její názor neexistuje. Když už Vám někdo jasně dokáže opak a nepravdu, tak většinou otočíte, nebo to zahrajete do ztracena a říkáte, jak Vás to posílilo. Takhle se konstruktivní opozice a kritika teda určitě nedělá.
+11 /-3 | 22.12.2022 08:49

Petr Koutný

Kapucínek souhlasím. Český šach toho potřebuje hodně. Jestli mu pomůže mlčet, když si VV rozebírá dotace pro sebe to opravdu nevím. Ale dobře, napište mi co mi kdo jasně dokázal. Protože to mě opravdu zajímá. 

 

Já vždy věřil, že zlu se nemá ustupovat a před zlem se nemá mlčet. Ano, věřím tomu, že člen VV by neměl z principu své funkce a pořádat dotované šachové turnaje, minimálně tak to je normální na Slovensku. Věřím tomu, že člen VV by měl pracovat pro dobro šachistů v této zemi a né pro své dobro. Věřím tomu, že korupce, zneužívání fukncí, šikana nepatří mezi ty nejlepší vlastnosti ŠSČR. Přesvěčte mne o opaku, děkuji. 

+3 /-8 | 22.12.2022 08:56

xdavx x

Vzkazuji timto MARTINU PETROVI, že lhář zůstane lhářem a že lhář nemá co dělat na pozici předsedy ŠSČR. Pripadny negativni vystup z setreni NSA bude predpokladam rovnez medializovan. Predpokladam, ze MARTIN PETR nazve i cleny NSA psychopaty, nejlepe v okamziku, kdy se jim stejne tak jako redakci nss.cz, nebude pozdavat jasny korupcni signal, jako i zameteni PODVODU s domluvenym vysledkem v nasi nejvyssi soutezi... predpokladam, ze i tato skutecnost bude pro pripadne setreni ze strany NSA, zajimava.

 

Zduraznil bych ze VEDENI SACHOVEHO SVAZU ZDE NENI OD TOHO, ABY Z TITULU SVYCH FUNKCI JEHO CLENOVE VYDELAVALI  - ale je zde zejmena od toho, aby svou cinnosti umoznilo tem, kteri stoji mimo vedeni svazu,  realizaci pridruzenych akci... TO JSTE SE ASI PANOVE NA SVAZU DOST SPLETLI V TOM, JAKA JE VASE ULOHA!

+7 /-9 | 21.12.2022 19:19

Petr Koutný
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+7 /-9 | 21.12.2022 19:26

capjar

Tu poslední větu, doufám, nemyslíte vážně.

+3 /-1 | 22.12.2022 00:11

Šach

Ve vítězné nabídce není harmonogram. To je velký nedostatek. Neví se, jestli budou partie mužů i žen začínat stejně. V konkurzu není požadavek na druhou místnost pro ženy v případě dodatečných zápasů ve zrychleném tempu. To by v té místnosti musel být další rozhodčí. V konkurzu není požadavek na stream z hrací místnosti. Kolik hráčů do 18 let je vážně schopno hrát na MČR ? Nikdo mladší osmnácti let není GM.hats off  

+2 /-0 | 21.12.2022 21:39

Petr Koutný
Přesně o to jde. Jako pořadatel vím, že pořádání turnajů je těžká práce, obrovská odpovědnost a finančně nejistý výsledek. Právě proto mě mrzí zbytečná práce každého, kdo věří rovným podmínkám a přihlásí se do konkurzu proti členům VV. Kolikrát jsem slyšel, že tady nejsou pořadatelé turnajů a když jsou, tak je svaz takto řízne? Opravdu je potřeba, aby pan Fiala dělal tolik turnajů ročně? Dostane dotaci na MEU, není vyloučeno Mistrovství Moravy... Tyto konkurzy byly ušité, aby to vyhrál. I to rozhodnutí je divné, argumenty jsou divné a celé je to špatně.
+2 /-5 | 21.12.2022 21:53

MaX

PK: stylově dobře napsáno, pokud jste to tvořil vy, tak jste udělal pokrok wink

+4 /-0 | 21.12.2022 20:28

Petr Koutný

Komentář z minulého článku, který si myslím patří i sem....Snad si ho přečte pan Svoboda a Martin Petr..

------------------------------------------

romanburda

Byť v mnoha názorech s Tebou Petře nesouhlasím, ohledně konkurzu na republiku škol se shodujeme.  Z původních tří finále dotovaných 3 x 5000Kč se finále změnilo na mega akci dotovanou 90.000Kč.  Finále ve Zlíně považuji pořadatelsky i mediálně zvládnuté na výbornou, o tom žádný pochyb. Nezvládnuté je ale ze strany KM ŠSČR zadávání této akce formou konkurzu, kde i já se domnívám, že konkurzu s předem známým vítězem. Při setkáních s členy KM jsem je na to několikrát upozornil a vyzval je k tomu, aby nalezli způsob, jak finále škol přidělovat bez konkurzu, pokud panuje dlouhodobá shoda v konání akce ve stejném rozsahu.  Výsledkem je totiž fakt, že se věci znalé pořadatelé vůbec do konkurzu nehlásí a věci neznalé se stávají "užitečnými pitomci". Já nesdílím názor, že na pořádání šachových akcí se má pohlížet jako na ziskovou obchodní aktivitu a že se vše musí řešit konkurzem. 

+2 /-5 | 21.12.2022 20:03