Ohlasy nad strašidelným MČR mládeže do 16.let

01.04.2024 16:50 | Zprávy

Původně jsem se k tomuto turnaji nechtěl vracet. Říkal jsem si, že když se lidi nechávají brát na hůl a dělají to každý rok, pak si za to můžou sami. Jenomže, když není na výběr a není záměrně, pak i oni si zaslouží mít prostor.

 Konkurz  


 https://www.chess.cz/wp-content/uploads/2023/06/M%C4%8CR-ml%C3%A1de%C5%BEe-do-16-let-2024.pdf 


Vítězná konkurzní nabídka


https://www.chess.cz/wp-content/uploads/2023/06/M%C4%8CR-ml%C3%A1de%C5%BEe-do-16-let-2024.pdf

* Konkurz psal o hráčích uvedených na listině talentů a listina talentů má skupinu A a skupinu B. Jenomže v propozicích se píše v rozporu s konkurzem jen o skupině A a skupině B se účtuje 900 Kč startovné. 

Realita ?

Zápis ze 176. schůze VV ŠSČR 



Shrnutí: 

Vypsaný konkurz, nejlepší  a vítězná nabídka, která slibuje dodržet podmínky konkurzu a potom KM ( pod vedením pana Fialy) si odsouhlasí s tichým svolením VV ŠSCR změnu startovného v doprodovných turnajích z 200Kč na 900Kč Odhadovaný rozdíl + 19 800 Kč 


Jídlo

  •  ... na druhé k obědu špenát, tj. hromádka brambor, 2 volská oka a šufánek špenátupolévka pouze keramická miska o objemu tak 1,5dl pouze voda zdarma, v džbáncích cena 210Kč jeden den byly ovocné knedlíky s tvarohem,  k tomu polévka, cena 210Kč, přitom v restauraci je mají na menu za 140Kč
  • Jídelníček sice viděl každý dopředu a už to byl šok, nikdo však netušil, jak budou ona jídla ve skutečnosti vypadat (za tu cenu!) Opravdu je vařené vejce + HK jídlo za 210 Kč? Jak je možné, že my platíme 210 a stejné jídlo (cerstve) lze objednat z jidelnicku za 140? Lze ohřívat smažené filé, smažený sýr, hermelín 4 hodiny ve vodní lázni? Přemýšlel někdo, jestli může sportující dítě jíst jen špagety s kečupem a kolečkem salámu?

    Zkoušela jsem na místě komunikovat ihned se zaměstnanci i panem Fialou. Provozní mi sdělila, že to ale nejsou peníze, které dostává hotel za jídlo. Pak už jen pan Fiala vynadal zaměstnancům, že s náma mluví, a já jsem byla předvolána na kobereček. Pokud budu dělat problémy, mám bydlet jinde, ale jídlo jsem si mohla odhlásit. Jak ale v této situaci může postupovat skupina dětí s trenérem? Bude jim při takovém selhání trenér ještě na místě vařit?

  • Byl jsem na tomto mistrovství s dětmi, byl jsem loni v Teplicích, byl jsem i v Luhačovicích. Můžu říct, že snídaně za 170,-Kč to je docela dost, zvlášť když si moji svěřenci dali rohlík, plátek šunky a čaj. Někdy s panem Koutným nesouhlasím, ale tentokrát má pravdu. Vrcholem byla večeře (190,-) 4ks knedlíky plněné uzeným o průměru 3cm. V Luhačovicích se ceny stravy pohybovaly někde uplně jinde ( myslím, že celodenní byla za cenu oběda v Koutech) a opravdu jsme si pochutnali. 
  •   170 za snídani ?? za to se najím v top hotelu.Stráně jsou hnusně předražené , knedlíky jsou na menu hotelu za 140 ?? , NECHÁPU .........


Shrnutí:

Jídlo oproti cenám na hotelu bylo cenově nadsazeno a i personál hotelu odpovídal, že oni dostávají úplně jiné peníze. Tedy tím logicky docházíme k závěru, že si pořadatel nadsadil své ceny a tím vydělával na hráčích a doprovodu, který neměl jinak na výběr. Je i toto opravdu v pořádku?

Reakce hráčů, doprovodu a pořadatelů

  •  Pokud budu dělat problémy, mám bydlet jinde, ale jídlo jsem si mohla odhlásit. Jak ale v této situaci může postupovat skupina dětí s trenérem? Bude jim při takovém selhání trenér ještě na místě vařit?
  • Strava a ubytování u Fialy katastrofa, ti co jezdí pravidelně, ví, že u Fialy nemají bydlet ani jíst. Stěžoval si mi jeden rodič, co byl prvně, že byl ubytován na horní budově, studené, vlhké, zatuchlé, hnus. Jídlo katastrofa, kluk prý nic nejedl, horší než ve školní jídelně. Polívka prý jako když vyždíme hadr z podlahy, Jídlo stálo o třetinu víc, než nabízela hotelová restaurace. Děti nedostaly ani propisku. Takhle se vydělávaj prachy. Loni v Teplicích přitom bylo ubytování v *** hotelu včetně plné penze (jídlo skvělé) 990 Kč!
  • Vrcholná šachová dětská akce v republice byla prostě příšerná. Rodič zaplatí desetisíce, aby si dítě mohlo zahrát na MČR (postupový mechanismus) a když se tak stane, chce se mu brečet.

    A každý znalý poměrů mu řekne, že takto je vždy a jinak nebude, neboť je organizováno pořád stejně. Proboha, proč si to necháváme líbit? Propagace taky tragédie... Stream o ničem, fotografie během týdne žádná. až dva dny po skončení turnaje......Byla nabídnuta možnost focení,ale to bylo to odmítnuto..bo by to asi něco svaz stálo...

  • Dobrý den.Taky jeden nespokojený rodič.A to ještě ubohé jednání pana Fialy.Nervák k pohledání.

  • Je to smutné. bohužel, jsou tam stále stejné lobby..... z ohlasů....co  jsem slyšel "zlaté Luhačovice 2022" A  nezajistit pitný režim pro "děti"  je fakt ubohost.
  • Vrcholná šachová dětská akce v republice byla prostě příšerná. Rodič zaplatí desetisíce, aby si dítě mohlo zahrát na MČR (postupový mechanismus) a když se tak stane, chce se mu brečet.
  • Na horní budově měli ubytovaní 15 stupňů. ( Pro srovnání: Podle platné vyhlášky č. 304/2022 Sb. minimální teplota v objektech Vězeňské služby ČR je 19 °C. Odkaz: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2022-304 )


  • Závěr

Propozice turnaje neodpovídaly vítězné konkurzní nabídce. Jídlo bylo pro šachisty dražší, než to, které nabízel hotel. Ubytování a hrací prostory neodpovídaly významu turnaji. Arogantní jednání pořadatele a rodiče, kteří si přáli, ať tato hrůza už skončí. 

Toto bylo MČR mládeže do 16.let v Koutech nad Desnou, který pořádal předseda komise mládeže., člen VV s posvěcením VV ŠSCR  a organizátor turnajů - pan Ing. Zdeněk Fiala. 

Zamyšlení na závěr

Když roky poukazujeme na prapodivné konkurzy a výběrové řízení, jsme často za ty špatné. Když pořádáme turnaj v Luhačovicích, abychom dokázali, že jdou dělat turnaje lépe, jsme šikanování svazem a těmito lidmi a nakonec dostaneme pokutu 15 000Kč za naprosto vymyšlené a vylhané důvody. Když píšeme proti podobným praktikám a konkurzům, musíme se soudit. A za celou tu dobu se nás jen málo lidí zastane. Jsme prý ti špatní a zlí. Až soud nám dá za pravdu a tam celá ta šikana od těchto lidí končí. 

Je mi líto, že rodiče a děti museli zažít hrůzu tohoto ročníku MČR mládeže do 16. let. Opravdu mě to mrzí. Přesto už se prosím ozvěte! Jestli vám to vadí, pište na váš šachový svaz stížnosti. Řešte to, protože ten kdo mlčí, ten pojede i příští rok do Kout a bude si připadat opět jako ovce, kterou holí nenajezený ovčák. 

Řešení

Osobně vidím jenom jediné možné řešení. Pan Fiala by měl rezignovat na post předsedy KM a měl by dostat krácení dotací ŠSCR. V dalších letech by neměl být připuštěn do konkurzů pro mládežnické turnaje. Vše ostatní je jen potvrzení spoluviny nad touto hrůzou. 

Že se to nestane a že se za rok všichni potkáte v Koutech, je nadmíru jasné. 

 PK

* jestli chcete vidět opravdový rozdíl, pak se přijeďte podívat do Hluku na MČR Amatérů. Samozřejmostí nealko zdarma po celou dobu turnaje. Posezení u vínka ( samozřejmě zadarmo), domluvená kapela a stále vymýšlíme další a další nápady. 

173x 15658x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (173) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Pavel Ch

Petře, super, že chceš šachy posouvat. A když nechceš dávat přihlášku proti, tak že jsi nabídl, že dáte nabídku společnou. A že jste se dohodli, že to bude příště skvělé MČR, Ty s panem Fialou. Jak když se spojí Bolek s Ave-kontaktem, také krása. 

+1 /-0 | 01.04.2024 18:20

Petr Koutný
Nerozumím myšlence Pavle... Možná mi napovíš co tím myslíš?
+0 /-1 | 02.04.2024 01:03

Pavel Ch

Viz automatický řádek pod mým textem. 

+2 /-0 | 02.04.2024 13:49

Petr Koutný

Pořád nerozumím myšlence, já opravdu nebudu dávat společnou přihlášku s panem Fialou. Ono, máme na pořádání opačné pohledy. Já chci, aby byli lidé spokojeni a užili si turnaj. Nepotřebuji lidi oškubat na předraženém jídle a ubytování. V tom si určitě nikdy nesedneme. Tak se bojím, že tady asi nic z toho nebude. 

+0 /-1 | 02.04.2024 16:50

Petr Koutný

Přidám další mystifakaci PM....píše...

Téma mistrovských akcí mládeže je ale důležité. Osobně vnímám jako vážný problém, že se do konkurzů na pořádání prakticky všech MČR hlásí jediný pořadatel. 

odpovím: Nikdo nechce dávat přihlášku proti panu Fialovi, protože to nemá cenu. Je to ztracený čas a pak ta šikana za to nestojí. Když si člověk sám řídí KM, lidi z KM pak nominuje na svůj turnaj  a platí je a tito lidé mu pomáhají vyhrávat konkurzy, je naprosto zbytečné jít s nabídkou proti těmto lidem...Stačí se nad tím zamyslet, proč nejsou protinabídky...odpověď je ta, protože to nemá cenu....je to naprosto zbytečné a je to tak nastavené úmyslně. 

Takže za rok v Koutech a rodičům bych dnes doporučil už šetřit, pan Fiala určitě bude mastit co to půjde....

+2 /-3 | 21.03.2024 06:21

chess64geek

Nikdo nechce? Nemá cenu? Loni poslali přihlášku Teplice a turnaj byl v Teplicích.

+1 /-0 | 21.03.2024 07:18

romanburda

Petře s tímto s Tebou nesouhlasím. Kouty porazí každý a je jedno, kdo se s nimi bude hlásit.  Přiznejme si, že ty pořadatelé zkrátka nejsou.  Jako já většinou nemám konkurenci, když se hlásím na MČech nebo rapidy, tak na MČR neměl konkurenci ani Z.Fiala.  Loni konkurenci měl a taky se MČR konalo v Teplicích.  Já už bohužel na MČR neměl časovou kapacitu a tak jsem se s Harrachovem nepřihlásil.  Jinak vím, že proti Koutům bych určitě uspěl. Mám pocit, že by Kouty snad porazili i Herlíkovice :-)  

+0 /-0 | 21.03.2024 11:05

Michal Mach

Ale Romane, kamaráde, ty ve snaze být dokonalý zapomínáš, že jsme ty Herlíkovice vysoutěžili spolu a to dokonce 2*. Poprvé nám je zatrhl Covid, podruhé jsme sice Covid porazili. Pomohlo hodně, že jsme byli v Covidu jediný kdo byl ochoten něco pořádat, stejně ako 2* v Don Giovanni.  

+0 /-0 | 24.03.2024 18:48

romanburda

Jako letitý pořadatel turnajů v kompetenci Komise mládeže se mě informace o předražování pobytových nákladů dotkla a bohužel jí i věřím.  Napsal jsem již vedení ŠSČR doporučení, aby    v pořadatelských smlouvách a v podmínkách konkurzů byl zakázán přeprodej ubytování a stravy pořadatelem za jinou cenu, než sám platí hotelu. Ze strany Spolku (neziskovky) to dokonce považuji za podvodné jednání.  

+3 /-0 | 21.03.2024 00:25

Michal Mach

Já ji věřím tky, ale tvůj návrh vede k tomu, že už to nebude pořádat nikdo.

1 - Budeš muset zhánět sponzory, bez šance, co ti dá kraj jak sám víš je marnost při povinných nákladech od svazu. A ani co ti dá svaz náklady vstupní nevyrovná

2 - Naopak pořadatele poženeš do mezákoných praktik, fakturování neexistujících ukonů či předražených vedlejších úkonů.

3 - Nebo nebudeš jako pořadatel nabízet ubytování dopředu a to je taky "paráda".

+0 /-0 | 24.03.2024 18:44

xdavx x

Nebo umoznis rovnou a ferovou soutez a nebude vyhravat nabidka svazoveho kamarada. Zajimave ze neco fungovalo poslednich 30 let, a ted to nefunguje, Asi to bude zmenou vetru nebo prechodem na letni cas a vubec to nebude souviset s praktikami svazu.

+0 /-1 | 24.03.2024 18:47

xdavx x

a hlavne se Fiala ohanel nejakym tim vyhrozovanim o mlcenlivosti, kdy se ti, co platili, nesmeli ptat personalu, jak to vlastne s tou cenou je. Tohle povazuji za neco, co uz si o vysetrovani PCR primo rika. 

+2 /-1 | 21.03.2024 11:33

Petr Koutný
Tento komentář byl smazán a diskutující byl zablokován pro porušení pravidel diskuze.
+3 /-2 | 22.03.2024 14:13

Petr Koutný
Zkouška systému.
+0 /-1 | 23.03.2024 18:02

HumphreyvanWeiden

"Snídaně formou bufetu pro dítě do 12 let byla 90 Kč, oběd 120 Kč a večeře 110 Kč. Cena bufetových snídaní pro ostatní byla 170 Kč."

Tolik pan Fiala. To ať se na mě nikdo nezlobí, ale to mi přijde jako přiměřená cena. Jestli to je či není pravda, nevím, nebyl jsem tam. Ale vyjadřovat by se měli především rodiče, co tam byli. Zatím se tady vyjádřila jenom jedna nespokojená účastnice, a to je dost málo.

Celý článek je zbytečně vyhrocený, mě jako nezaujatému pozorovateli přijde, že hodně vaří z vody.

Na druhé straně ale není v pořádku, že taková akce je přiklepnuta Výkonným výborem členu Výkonného výboru. To už je úplně špatně, i když se ten dotyčný sám vyřadí z rozhodování. Taky, že je pouhá jedna nabídka - to je taky chyba Šachového svazu.

+1 /-1 | 21.03.2024 21:19

xdavx x

tady se vyjadrili dva nespokojeni ucastnici co ja vim. 

a ne kazdy ma potrebu se vyjadrovat tady a radeji to resi emailem.

pouha jedna jedina sachova nabidka, to uz je viktore docela usmevne vzhledem k tomu, ze leta letouci nevyhrava nejlepsi nabidka, ale zalezi ci ta nabidka je.

+0 /-2 | 21.03.2024 21:21

istr

Nevím, tady by měli reagovat spíš rodiče. Takhle je to spíš dštění síry. Když se ozvali i naši jinak mírní velmistři při MČR na Vysočině, nechápu, že se stonásobně neozvali rodiče. Třeba o třetinu vyšší cena za jídlo než v té samé restauraci je pochopitelně prasárna. Moc to nechápu.8

+0 /-0 | 21.03.2024 19:18

xdavx x

protoze nikomu se uplne nechce jit do konfliktu samotnemu. proto jsou tyto diskuze dulezite, aby si rodice uvedomili, ze tady je relativne velka skupina, ktera bude stat za nimi. 

 

+1 /-2 | 21.03.2024 19:19

istr
Jenže pak by bylo třeba, aby se našel někdo, kdo by to uměl a hlavně chtěl dělat líp.
+1 /-0 | 21.03.2024 19:25

xdavx x

kritizovat umi kazdy. to je vzdy to nejlehci. i ty se preci toho muzes ujmout, kdyz je to pro dobrou vec. a ja si myslim, ze je tohle sakra dobra vec.

+0 /-2 | 21.03.2024 19:53

lmouse

Fiala má šachisty za dojnou krávu, dojí je už od 90tek a je úplně jedno, kdo sedí na předsednickém křesle...

Zažil jsem Frymburk, Žihle, Volyně, Seč, Harrachov, Kouty...,  je úplně jedno kde to pořádá, jeho primární cíl je maximalizovat zisk a účastnící jsou pro něj jen kusy - klasický nacistický přístup.

Zažil jsem vybírání pokut za pozdní příjezd, zažil jsem matku co nemohla rozdýchat, že platí ubytování za 5-měsíční mimino /teda po hádce jí odpustil stravné/ a spoustu dalších incidentů a prasáren ze kterých čiší ten jeho přístup k lidem... 

+3 /-2 | 21.03.2024 09:45

Petr Koutný
Díky za tento komentář, protože pan předseda a pan Fiala tvrdí, jak je vždy všechno skvělé a kdo se ozve, tak útočí na svaz. Moc děkuji za tento komentář a jsem rád, že se to lidí můžou dočíst.
+2 /-3 | 21.03.2024 13:09

xdavx x
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+1 /-3 | 21.03.2024 13:49

tosizaslouziregistraci
To byl Zaruba z BŠŠ skrze ockovani (a mel pravdu). Vy mate spatnou pamet nebo opet umyslne lzete.
+3 /-0 | 21.03.2024 17:57

Tomáš Klimecký

tak mne to konečně došlo...stejný to pan Fiala ......jak lmouse připoměl Seč . Byl jsem s dcerou tam v 2007 v kategorii D10.Dcera bohužel po druhem kole v neděli po partii dostala 40 stupnové horečky,tak náma  známí zajeli  do Chrudimi na pohotovost kde ji našly těžký zápal plic .Okamžitě nás poslali domů na Moravu.Žádal jsem o aspon částečnou kompenzaci a částeční vrácení nákladů , ale AROGANTNÍ jednaní pana Fialy mne zaskočilo , pochopil bych za stravu ale byli jsem zde jen jednu noc a měli zaplacený celý týden.Do dnes nemám zpět nic Proto budu rád když se připojíte k "MÉ" petici.Už je na čase jednat a nenechat sebou vláčet. https://www.petice.com/signatures/petice_za_odvolani_pana_ingzdeka_fialy_z_pozice_pedsedy_komise_mladee_achoveho_svazu_r/ děkuji tomáš

+3 /-5 | 21.03.2024 16:26

xdavx x
+1 /-2 | 21.03.2024 17:38

xdavx x

radeji bych tedy videl podnet ke statnimu zastupci pro podezreni z tunelovani svazovych penez formou podezrelych konkurzu pro pracovnika svazu, ale i tak podepsano.

+1 /-3 | 21.03.2024 17:40

tosizaslouziregistraci
Tento komentář byl smazán a diskutující byl zablokován pro porušení pravidel diskuze.
+2 /-0 | 21.03.2024 17:54

ciki333

"Na horní budově měli ubytovaní 15 stupňů. ( Pro srovnání: Podle platné vyhlášky č. 304/2022 Sb. minimální teplota v objektech Vězeňské služby ČR je 19 °C. Odkaz: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2022-304 )"

I MPA dvousvetrá vyžadovala pro občany ČR pokojovou teplotu 19 °C (v rámci boje proti putinovským uhlovodíkům.) Martin Petr aka horlivý stoupenec fialové vlády posunul laťku o čtyři šprdlinky níže.

Za rok nashle v Koutech nad Desnou...A vemte si tři svetry, topit se nebude vůbec...

+0 /-2 | 21.03.2024 14:45

ciki333

Komentář předsedy ŠSČR

Na úvod připomenu usnesení soudu ZDE, jehož výsledkem bylo, že Petr Koutný smazal z webu nss.cz komentáře a omluvil se žalobcům za nepřiměřené výrazové prostředky. O obsahu webu nss.cz přiložené usnesení vypovídá dobře. Články, zveřejněné k nedávno uskutečněnému MČR mládeže, jsou jen pouhým pokračováním lživé a dehonestační kampaně vedené proti ŠSČR, která nemá oporu v realitě.

Téma mistrovských akcí mládeže je ale důležité. Osobně vnímám jako vážný problém, že se do konkurzů na pořádání prakticky všech MČR hlásí jediný pořadatel. Vyvážit zájmy organizátorů, ŠSČR a účastníků je složité, nicméně, v poslední době se zdá, že konkurzní podmínky jsou nastavené příliš přísně. Tématu se ve vedení svazu budeme dále věnovat, budu rád i za případné náměty z členské základny. Konkurence v konkurzech by jistě byla prospěšná.

Co se týká konkrétně MČR mládeže v Koutech nad Desnou, mrzí mě, že někteří účastníci nebyli spokojeni s úrovní stravy a ubytování, případně s jinými podmínkami akce. U všech dotčených uvítám, pokud se na mě obrátí (martin.petr@chess.cz a 602 586 372), podnětům se pochopitelně budu věnovat. Z dosavadních informací, které mám, vyplývá, že organizátor MČR žádným způsobem neporušil podmínky stanovené v konkurzní přihlášce a ve schválených propozicích turnaje, za což mu děkuji. Rád bych také poděkoval organizačnímu týmu, jmenovitě přítomným rozhodčím – Kateřině Šimáčkové, Janu Sikorovi, Martinu Dobrotkovi, Rastislavu Diviakovi, Josefu Bednaříkovi a Josefu Kratochvílovi – za jejich práci při uspořádání turnaje.

Martin Petr, předseda ŠSČR

Článek publikován 20. 3. 2024 v rubrice Aktuality KMKAktuality na hlavní stránce.

+1 /-2 | 21.03.2024 14:29

Petr Koutný

Já se vrátím k tomuto tématu v tomto komentáři....

Když jsem dnes ráno četl jak web ŠSCR, pak jsem se opět přesvědčil, že něco není v pořádku. 

- pan Fiala napsal, jak bylo vše dokonalé a chyba je vždy někde jinde

- pan předseda označil komentáře rodičů a nespokojených lidí za útok poti svazu

- oba dva se shodují, že vše bylo v pořádku a probehla krásná akce

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Takže, když mi přijde xxx emailů, xxx zpráv na messenger a my to otiskneme, pak útočíme na svaz? To opravdu už je vše, co popíše pravdu a zážitky lidí z turnaje jen bulvár? Je na tomto světě jen jediná pravda a to je ta, kterou prezentuje pan předseda a pan Fiala? Vše ostatní je jen útok...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jsem se nechtěl pouštět do tohoto článku, lidem jsem odpovídal, že o tomto svazu nechcu psát, ale nakonec jsem za to rád. Opět se ukázalo, že problém je někde jinde a ten problém je mnohem větší, než si mnoho šachistů umí představit

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Chci poděkovat všem lidem, kteří se nebáli ozvat. Kteří napsali svůj názor, kteří podají stížnosti, kteří si toto vše nenechají líbit. Samozřejmě je to vše marné, tito lidé si nepřipouští nic jiného, než svojí pravdu, ale i zrnko písku dokáže překlopit misky vah. 

+2 /-2 | 21.03.2024 13:27

xdavx x
Za chvíli te Martin Petr označí za patou kolonu a putinivce :D
+1 /-2 | 21.03.2024 13:47

Petr Koutný

Davide...

Mě to připadá až šílené. Místo toho, aby se reakce rodičů brala jako podnět dělat věci lepšími a příště mohla být akce povedenější. Pak naopak. Vše bylo skvělé, všichni na nás útočí, všichni jsou zlí a kopec polopravd a mystifikace. 

Zopakuji,pak předseda napsal, že bylo vše v pořádku...

Tedy, předražené jídlo, zima na pokoji, chování pana Fialy, nekvalitní hrací podmínky, pokuty  a hlavně rozdíl mezi cenou na hotelu a cenou pana Fialy, kde je jasně dokázáno, jak lidi oškubal......

Tak toto je naprosto v pořádku!! Upřímně? Je mi líto rodičů, toto si nezaslouží...

+2 /-2 | 21.03.2024 13:52

lykan

Článek pana Fialy na webu ŠSČR

 

https://www.chess.cz/reakce-k-mcr-mladeze/

+6 /-0 | 21.03.2024 12:29

Rubinus

Jo, zrovna jsem to chtěl také nalinkovat. Vzhledem k tomu, že jsem v Koutech nikdy nebyl, tak nevím, ale není na škoduvidět, co o tom píše protistrana.

+4 /-0 | 21.03.2024 13:03

turban

Dovolím si reagovat na reakci xdavx x.

Pokud chci něco komentovat a vyjadřovat se o práci revizní komise, musím se nejdříve seznámit s jejími kompetencemi. Především zde není pro rozhodování ale proto, aby předložila svá zjištění, ať pozitivní či negativní, konferenci ŠS ČR. Teprve konference rozhoduje a je tedy na ní, aby zvážila, zda: 1. zda vyhodnocení konkursu na pořádání Mistrovství ČR mládeže proběhlo objektivně 2. zda následné propozice odpovídaly vítězné nabídce 3. zda pořadatel mistrovství má i nadále důvěru členů ŠS ČR resp. delegátů konference, aby pokračoval ve svých funkcích v orgánech ŠS ČR Samozřejmě především k bodům 1. a 2. by revizní komise měla pokud možno zaujmout stanovisko ve své zprávě pro konferenci, neboť je problematika nyní již ve veřejném prostoru opakovaně řešena. Předpokládám, že výstupy ze sběru informací k turnaji budou revizní komisi poskytnuty. Zděněk Urban, člen revizní komise ŠS ČR

+7 /-1 | 18.03.2024 22:25

xdavx x

dobry den,

dekuji za reakci. vite, svaz za "hruzovlady" kamaradu kolem martina petra a viktora novotneho v minulosti prosel neuveritelnymi skandaly a prochazi jimi dal. At uz se jedna o podvody v extralize, obyvakove zapasy, ponechani reprezentanta v zahranici, planovani pujcky svazovych penez soukromemu subjektu, dovolene pro zaslouzile funkcionare v ramci repre vyprav, nezvladnuta situace kolem kovidu, kdy se pracovnik svazu vyjadril o neockovanych gestapackym terminem, nechutnym chovanim kapitana zenske repre, podvadeni sverence clena svazu, situace kolem turnaju poradanych svazem, a to at uz kvalitou, nebo vyhrou pracovniku svazu v konkurzech, kdy zverejnena je jen vitezna nabidka - coz je mimochodem dost podivna praxe, a tak dale a tak dale.

prosim, kdy se alespon jednou jedinkrat, za vyse zminovane lapsusy nasla na svazu osoba, ktera byla za ne odpovedna a nesla dusledky? Moc děkuji za alespon jeden uvedeny pripad.

soucasny svaz je spolek neschopnych amateru. avsak to by mi tak ani nevadilo, kdyby ti neschopni amateri nezneuzivali svych funkci, nelhali, nesikanovali, nevyhrozovali a alespon nic nekazili. ale to co je ted na svazu, to je absolutni vrchol vseho neschopneho, co v soucasnem ceskem sachu existuje. a pokud ani jeden z uvedenych lapsusu nevedl k jakekoli reflexi, pak se nabizi otazka, zda kontrolni organ svazu vubec dela to, co ma.

David Bražina

+6 /-4 | 18.03.2024 22:31

Nestor Machno

To je hodně přehnané, některé věci jsou sice pravda,ovšem pár dalších jen výmysly a drby, důsledky, například v "obývákovém zápase" bez přítomnosti rozhodčího vyvozeny byly... 

+3 /-1 | 18.03.2024 22:41

Remcik z Banika

Tak David vyjádřil svůj názor, svoboda slova tu snad pořád ještě je, ne.  A možnost reakce na jeho odpověď taky.  Sám Nestore píšeš, že některé věci jsou pravda. 

+5 /-2 | 18.03.2024 23:26

Petr Koutný

Máme štěstí, že je tady tento komentář...  

Komentář předsedy ŠSČR

Na úvod připomenu usnesení soudu ZDE, jehož výsledkem bylo, že Petr Koutný smazal z webu nss.cz komentáře a omluvil se žalobcům za nepřiměřené výrazové prostředky. O obsahu webu nss.cz přiložené usnesení vypovídá dobře. Články, zveřejněné k nedávno uskutečněnému MČR mládeže, jsou jen pouhým pokračováním lživé a dehonestační kampaně vedené proti ŠSČR, která nemá oporu v realitě.

Téma mistrovských akcí mládeže je ale důležité. Osobně vnímám jako vážný problém, že se do konkurzů na pořádání prakticky všech MČR hlásí jediný pořadatel. Vyvážit zájmy organizátorů, ŠSČR a účastníků je složité, nicméně, v poslední době se zdá, že konkurzní podmínky jsou nastavené příliš přísně. Tématu se ve vedení svazu budeme dále věnovat, budu rád i za případné náměty z členské základny. Konkurence v konkurzech by jistě byla prospěšná.

Co se týká konkrétně MČR mládeže v Koutech nad Desnou, mrzí mě, že někteří účastníci nebyli spokojeni s úrovní stravy a ubytování, případně s jinými podmínkami akce. U všech dotčených uvítám, pokud se na mě obrátí (martin.petr@chess.cz a 602 586 372), podnětům se pochopitelně budu věnovat.

 Z dosavadních informací, které mám, vyplývá, že organizátor MČR žádným způsobem neporušil podmínky stanovené v konkurzní přihlášce a ve schválených propozicích turnaje, za což mu děkuji. Rád bych také poděkoval organizačnímu týmu, jmenovitě přítomným rozhodčím – Kateřině Šimáčkové, Janu Sikorovi, Martinu Dobrotkovi, Rastislavu Diviakovi, Josefu Bednaříkovi a Josefu Kratochvílovi – za jejich práci při uspořádání turnaje.

Martin Petr, předseda ŠSČR

+0 /-2 | 21.03.2024 06:01

PanPohoda

Uznání všem, kdo se dokážou ozvat. Češi sebou nechávají zametat. Národní povaha...

+1 /-1 | 21.03.2024 10:33

xdavx x

Myslim, ze by se o nej Martina Petra a vlastne cele praktiky soucasneho svazu, mela zacit zajimat Policie. Nebo psychiatr.

+1 /-2 | 21.03.2024 10:10

Agata

Aha, tak už víme, že vše bylo v pořádku. Tleskám.

+2 /-0 | 21.03.2024 10:08

Jiří Kadlec
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-1 | 21.03.2024 03:30

lykan

Tak, tak. Tlučete tu prázdnou slámu, protože potencionální oponenti sem už dávno nechodí. Tedy možná chodí, ale jenom se zasmát. Takže si dovolím znovu vložit pár let starý komentář od Martina Petra:

 

 Martin Petr

V zájmu zachování duševního zdraví nebudu web nss.cz navštěvovat, takže kdyby Vám chybělo vyjádření svazu k některým tématům (což si nemyslím, připadá mi, že si diskuze vystačí sama), klidně napište email, nebo se těším, až se potkáme na příštím turnaji. Prostředí, které tady v diskuzi bylo a bohužel nejspíše bude, se účastnit nechci. Mějte se krásně!

 03.09.2020 12:18

+3 /-0 | 19.03.2024 14:20

Petr Koutný

Jo jo, Martin Petr je legenda!  

Naposledy jsem ho potkal u soudu a užil jsem si, jak jeho ego padá k zemi. Zážitek k nezaplacení. 

+2 /-2 | 19.03.2024 14:43

xdavx x

podobnost s fialou a jeho detinskeho chovani ohledne slovenska, je jen ciste nahodna.

1/5 obyvatel teto zeme nevidi zadny problem a tleska. 4/5 si tuka na celo. 

+1 /-4 | 19.03.2024 14:22

Nestor Machno

Nechápu, proč do této diskuse ty a ciki vnášíte politiku,to, že byste na místě Petra Fialy chtěli Tomia Okamuru nebo někoho podobného, tady všichni víme. 

+3 /-0 | 19.03.2024 14:32

Tomáš Klimecký

Protože mne není osud mládeže lhostejný a už by se mělo něco dělat.  Prosím rodiče aby mne rodiče  kontaktovali se  svými postřehy z Kout na email t.klimecky@seznam.cz

díky Tomáš

+2 /-1 | 18.03.2024 19:24

Remcik z Banika

Znám tě Tome jen z vidění, a i z příspěvků tady vidím, že jsi ten opravdu správný šachový fanda. Pokud dobře čtu, tak na turnaji jsi nebyl, ani jsi tam neměl svěřence. Takže budeš jen prostředník, budeš mít něvděčnou úlohu a těžko tyto věci můžeš nějak posoudit. Měli by si to vyřešit, pokud vůbec chtějí, hlavně učastnici a jejich rodiče. Píšu to jen jako přátelskou radu a je to samozřejmě jen tvá věc.

+1 /-0 | 18.03.2024 22:40

capjar

Pane Klimecký, nejlépe asi by bylo poslat za zúčastněné hráče a přítomné rodiče konkrétní stížnost, adresovanou svazu, tj. výkonnému výboru a revizní komisi.

  

+1 /-0 | 18.03.2024 20:16

xdavx x

jasne :D jako zert dost dobre. protoze pokud si pamatuju, tak ta revizni komise vzdy rozhodovala objektivne ze ano? u domluvenych zapasu v extralize se neco resilo? nebo u podvodneho zapasu, kde ani rozhodci nedorazil, ale partie sly na ELO s odmenou 90.000.

To ze jakykoli organ svazu, neco vysetri v neprospech vedeni svazu povazuji za dobrej vtip takhle pred spanim... 

+2 /-2 | 18.03.2024 21:27

N. Očník

Vtipné je, když na "poměry v ČR" a na současnou vládu (která jistě není dokonalá) nejvíce nadávají stoupenci pitomia, který vytuneloval co mohl a kdyby se dostal k lizu, tak vytuneluje pro své potřeby clou ČR stylem, o kterém se ani největším mafiánům z ODS nesnilo :D

Pochopitelně šachový svaz není žádným zrcadlem ani odrazem vlády země. Nebyl ani za vlád ovara s klausem, ani za jyrky paroubka nebo nečase, nebyl ani za bureše, ani za fialy. Ta srovnání jsou pro promitivy líbivá, ale jinak úplně zcestná.

Svaz má chyby ... hlavní chybou ovšem je, že vůbec nějaké dotace existují. Stát nemá dotovat organizace jako je Šachový či Tenisový svaz. Je naprosto a zcela zákonité, že když je dotuje, tak se peníze "přerozdělují" neefektivně až kriminálně. A je jedno, jestli vládnou bolševici, fašouni, změkčilí či tvrdí kapitalisti. Rozdělování dotací na cokoli je neuhlídatelné - maximálně se tak dostanete do stavu, kdy za "kontrolu" utrácíte více než jsou samotné dotace a máte pocit, že výsledek je "trochu lepší".

Kdyby byl na svazu kdokoli jiný než současná garnitura, nebylo by to o nic lepší. Jen by nadávali jiní lidí, ale úplně stejným způsobem na úplně stejné věci. Jestli si někdo myslí, že by bylo kupříkladu lépe, kdyby byl "na svazu" pan koutný ... je mi takové naivity snad až líto.

+0 /-0 | 19.03.2024 14:31

Petr Koutný

Odpovím...

Souhlas, že dotace jsou zlo. 

Nesouhlas, že kdyby byl na svazu, kdokoliv jiný, nebylo by to lepší. Protože nechávat lidi odtržené od reality desítky let na stejných pozicích je prokazatelně špatně. 

Mimochodem, pan Koutný nikdy neměl a nemá ambice být jäkkoliv spojován s touto organizací a s těmito lidmi, co vedou svaz. Učebnicový příklad je tento turnaj. Těm lidem už ani není trapné lidi takto obírat. Dokonce jim to připadá normální. 

+0 /-1 | 19.03.2024 14:48

Petr Koutný

Stojí za pozornost....

Na stránkách ŠSCR vyšel článek, kde se až vychvaluje skoro dokonalé mistrovství ČR do 16. let. Vše bylo skvělé, všichni byli spokojení a po přečtení tohoto článku to vypadá na idylický turnaj pod záštitou ŠSCR. 

Nebýt totoho serveru, pak se nikdo nikdy nedozví, jak to bylo doopravdy. 

Vzpomínám si na soudní jednání s ŠSCR, kdy nám chtěl Martin Petr ( včetně pana Fialy samozřejmě)  a tito lidé soudně zakázat psát o svazu a až teď mi dochází proč. 

Samozřejmě to soudkyně okamžitě zamítla a řekla těmto pánům, že svoboda slova stále platí. 

I díky tomu se lidé dozví pravdu o tom, co se dělo v Koutech na mistrovství ČR do 16.let. 

+4 /-1 | 19.03.2024 14:12

xdavx x

nevim jak moc clovek, ktery je ve verejne funkci, musi byt totalne mimo, aby si myslel, ze se o nem smi psat jen to, co on sam dovoli.

+2 /-1 | 19.03.2024 14:23

Petr Koutný

Věř mi, ten člověk si myslí, že je ředitelem zeměkoule a nakonec je člověkem, který vede jen organizaci s rozpočtem jedné menší pekárny....V součtu je to nula. 

+3 /-1 | 19.03.2024 14:45

ciki333

Mlátíme tady, bohužel, prázdnou slámu...Pokud PČR nedostane podnět k prošetření (nejen) této kauzy, nezmění se v řídících strukturách ŠSČR vůbec nic. Kaderkovi a spol procházelo "odklánění" dotací a "přihrávky domů" 20 let. Přitom se jednalo o primitiva a hulváta... Martin Petr díky své inteligenci je jinačí level. Toky peněz od NSA ke svazovým bafuňářům a dále k "vyvoleným" trenérům probíhají daleko sofistikovanějším způsobem než u kolegů tenistů. Kaderka podlehl iluzi, že je nepostižitelný a ztratil ostražitost. Klíčová zásada totiž praví: "Když hoduješ za cizí peníze, nemlaskej u toho."

Většina zdejších čtenářů ty nejkřiklavější sviňárny zná, namátkou reprezentační soustředění žen v době covidu, nesmyslný zápas mužské reprezentace (= pouze pro vybrané svazové řiťolezce) s Poláky ze IV. cenové skupiny, bezúročná půjčka svazových peněz soukromému subjektu AVE s.r.o (název bez záruky, nebudu dohledávat), prapodivné finanční odměny GM Lázničkovi, Hráčkovi, byť ve finále po provalení skandálu nezrealizované, cinknutá výběrová řízení s předem známým "vítězem," panem Fialou, který se pak neštítí vydělávat na dětech a jejich doprovodu v jakémsi hotelu na konci světa nehorázné peníze. Ale čemu se vlastně divíme...Vždyť praktiky ŠSČR jen reflektují celkový neutěšený stav v celé ČR. Martin Petr je pouhá zmenšenina premiéra Petra Fialy.

+4 /-4 | 19.03.2024 12:39

xdavx x

odklon dotaci na jakehokoli zamestance svazu by mel byt pro PRC jednoznacnym indikatorem k prosetreni mozneho zneuzivani. Tady imho neni o cem diskutovat.

+0 /-1 | 19.03.2024 14:05

Nestor Machno

Kvůli poslední větě jsem dal minus... 

+1 /-0 | 19.03.2024 13:55

Petr Koutný

Černá Kronika Hříchů Českého šachu má další kapitolu. To by stálo opravdu někdy i za knihu, aby lidi nikdy nezapomněli na hrůzu, co tady byla v tomto století. Člověk se z historie snad někdy poučí a jednou si snad i  řekne, že to jde dělat i poctivě a pro šachisty a nejenom z chamtivosti a hlavně pro sebe. 

+1 /-1 | 19.03.2024 13:53

Agata

Dále tedy cenový fond v přihlášce minimálně 60 tis. 

Kolik mohlo být ve skutečnosti odměněno knihou účastníků? 8 x 3 x 400 kniha, tj. 9600?

Open 10000 dle propozic.

Takže medaile, poháry stály 40 400 - to je hospodaření jak u toho jídla, jestli je cena za 12 sad medaili? Asi mají děti opravdové zlato/ stříbro/ bronz.

Pokud to není vykradené, je pan Fiala s pani Šimáčkovou opravdu řádný hospodář?

+2 /-1 | 19.03.2024 12:42

Petr Koutný

Souhlas....

Člověk až zírá, co vše si dovolí člen VV a předseda KM vůči dětem a rodičům a šachistům a veřejnosti a šachům. To dno českého šachu nabralo zase nové spodní patro. Někdy si člověk říká, že hůř být nemůže a ono vidíte, vždy to jde dělat ještě hůř. 

+1 /-1 | 19.03.2024 13:33

Petr Koutný

A největší gól.....Cena na hotelu je menší, než cena pro cca 220 lidí za jídlo! A personál potvrdí, že oni dostávají za jídlo úplně jiné peníze od pořadatelů, zákaz bavit se s personálem a osobní vyhrožování.....Jestli toto je chování slučitelné s funkcí předsedy KM, pak klobouček dolů....Už chápu, proč tito lidé dělají turnaje, kde hrači musí jezdit, kde mají jisté peníze od svazu...

Proč se ale rozčilovat? Za rok opět v Koutech :)  a tuším, že lépe už bylo.

+4 /-1 | 18.03.2024 15:27

Agata

210/ jídlo by nevadilo, pokud by cena odpovídala jídlu. 

Ale, 210 za hromádku špaget s kečupem a nakrájeným 1 plátkem ?salámu junior? To už je velká drzost.

Mám zkušenost s pořádáním akcí, vždy je na výběr kvalita stravování. Tohle bylo v hodnotě 50-60 Kč, pokud si jídlo necháte dovézt z nejbližší restaurace ve várnici. 

Drahá snídaně mi nevadila, byl to bufet, kde se každý z nás musel najíst na zbytek dne.

Pak je tu jednoduchá matematika 400 ucastniku x ( marze jidla =200-50) x 2 denně x 8 dní. 

V kapse za radost našich deti.

+2 /-0 | 19.03.2024 09:21

Cnc-profi
Na Slovensku je na majstrovstvách juniorov ubytko za 94 eur (2370 CZK) na jednu noc (domček pre 2 osoby), obed za 11,50 eur (290 CZK), raňajky za 9,50 eur. 20 eur (504 CZK) štartovné. Ak sa vyberie jeden rodič s dieťatom na turnaj, tak ich celá táto akcia vyjde na cca 900-1100 eur (27000 CZK).
+1 /-1 | 18.03.2024 19:30

NutellaK
Za problematické považujem najmä ceny za stravu. I keď podľa toho, čo si pamätám je vcelku dobrá, ceny (hlavne za raňajky) považujem za premrštené. Keďže je miesto konania prakticky izolované, potenciálnym účastníkom ostávajú len dve možnosti: Siahnuť si do vrecka alebo využiť auto, čo prirodzene nie je možnosťou pre všetkých účastníkov mládežníckeho podujatia. BTW, ospravedlňujem sa za downvote, preklikol som sa a nejde to zmeniť späť.
+0 /-0 | 18.03.2024 22:53

xdavx x

problematicky je spis fakt, ze hromadna akce plati vice penez nez jednotlivec, a fakt, ze zamestnanci hotelu ani o tom rozdilu ceny nevedeli... 

a pokud se rodice deti doptavali, tak jim bylo Fialou vyhrozovano neco o mlcenlivosti... 

To je co za mafianske metody?

+2 /-1 | 18.03.2024 22:58

NutellaK
O dianí na MČR mám informácie len z tohto článku. Ak sú skutočne pravdivé, súhlasím s tým, že ide o mimoriadne nemorálne praktiky.
+2 /-0 | 18.03.2024 23:00

mikpik

Přidávám se ke kritice. Je velmi neseriozní uvést pouhé dva dny před začátkem turnaje, že se páteční večeře podávají pouze do 19 h. Toto mělo být zveřejněno od začátku. Mnoha účastníkům, kteří jeli po skončení pracovní doby z daleka do Jeseníků by nepropadly drahé večeře, neb by si je neobjednali. A ještě lépe by bylo podávat v pátek večeře do 22 h, jak je tomu u jiných turnajů.

+0 /-0 | 18.03.2024 19:39

NutellaK
Na nastávajúcich MSR mládeže sú ponúkané raňajky za 9,50€, bez akejkoľvek cenovej konkurencie na okolí. Prinajmenšom absurdné.
+4 /-0 | 18.03.2024 17:33

xdavx x

neuveritelne odporne. Se maji rodice tech deti domluvit a ignorovat to. 

+2 /-1 | 18.03.2024 17:49

NutellaK
Ťažko, keď je podujatie kvalifikačným. Ceny za ubytovanie sú našťastie férovejšie.
+1 /-0 | 18.03.2024 18:15

xdavx x

no a? no tak by se nikdo nekvalifikoval.. v cem je problem? proc by to nekdo nezkousel, kdyz to lidi plati. kdyby se na to vykaslali, tak by neco zmenit mohli. 

+1 /-1 | 18.03.2024 18:57

to_je_sila

Množstevní přirážka na jídle by mě svou absurditou pobavila, nebýt toho, že to je realita turnaje pro mládež posvěceného a dotovaného ŠSČR. Turnaj pořádá předseda komise mládeže a člen výkonného výboru. Do konkurzu nevidno, protože je zveřejněná pouze vítězná nabídka... Kdyby se tu loni nezmínil účastník konkurzu, neprasklo by, že loňské MČR mužů a žen bylo sice dražší, ale zato ho opět pořádal předseda KM a člen VV shaking hands Na stránkách svazu chvalozpěv, tady vystřízlivění. Díky za článek. Máte pane Koutný informace, jestli proběhne audit činnosti ŠSČR? 

+4 /-1 | 18.03.2024 17:42

Petr Koutný

Věřím, že audit proběhne, tento článek pošlu na NSA a popostrčím je. Teď má NSA asi trošku starostí s tenisem....ale na šachy taky dojde..

+6 /-1 | 18.03.2024 17:56

Tomáš Klimecký

Plánovali jsme s mojí svěřenkyni tento rok , bohužel to nevyšlo kvuli studiu.Tak jsem ji slíbil , že zabojujem a pojedeme příští rok . Po tomto už nikam a raději uděláme jiný program,soustředění třebas ve spolupráci s RP šachy,Robertem Cvekem nebo Martinou.Dostal jsem velmi zajímavou nabídku na ubytování s možností uspořádat soustředění. Kouty už ne ,,, no řekl bych , že když bychom tam byli tento rok i s mamkou od mé svěřenkyně a ta zjistila co se tam děje tak to bylo jíné kafe a hodně lidí by se divilo.

+4 /-1 | 18.03.2024 16:05

xdavx x

souhlas. k cemu je svaz ktery neni schopen ani za osm let vychovat jedineho velmistra? neumi vubec nic. jen natahovat ruku.

+1 /-1 | 18.03.2024 16:17

Petr Koutný

Já jsem svému svěřenci doporučil do Kout nejet a nakonec jsem moc rád, že tam opravdu nejel. A za rok až budou zase Kouty mu to řeknu znovu. Do něčeho takového ho opravdu nepošlu. 

+3 /-1 | 18.03.2024 16:09

chess64geek

Že to není dobré víme všichni a Kouty máme asi všichni trochu spojené s výše uvedenými problémy. Kritizovat je jednoduché, ale něco dělat věc druhá. Co jsem v článku nedohledal je, kolik přihlášek do konkurzu bylo. Pokud vím hlavně z minulosti, tak pan Fiala MČR dost zachraňoval, protože se nikomu nechtělo organizovat, takže by se mohlo stát, že by vůbec nebylo. A pokud se někdo jiný přihlásil (Teplice, Luhačovice), dostávali přednost. Za mě není chyba v tom, že p. Fiala vyhraje konkurz jako jediný kandidát, jako spíš to, zda by se neměla celá koncepce MČR mládeže změnit tak, aby žádostí bylo víc. To chce ale reálnou studii zda na to svaz má a do jaké míry, zda je to vhodné pro účastníky/rodiče atd. Myslím, že je to ideální podnět pro Komisi rodičů a na schůzi rozšířené KM. Pokud ale tam iniciativa nebude, těžko se něco změní.

+2 /-2 | 18.03.2024 15:44

Petr Koutný

Díky za konstruktivní komentář. 

 - Navrhl bych vypsat konkurzy 2 roky dopředu na podobné akce. Pořadatel, pak má víc času na shánění sponzorů a financí. Když vám ŠSCR ohlásí, že jste vyhrál konkurz a podepíšete smlouvu, tak je leden. Pak máte dva měsíce na vše zařídit. Vše máte zařízeno tak napůl, protože nevíte, jestli konkurz vyhrajete. Nemůžete vše domluvit na pevno, protože když to budete rušit, pak budou po vás chtít storno poplatky...Takže první krok - i ve světě je reálné na velké akce mít víc času a konkurz vypsat dva roky dopředu na veškeré velké akce svazu

- Zveřejnit všechny nabídky, jak je na Slovensku zvykem, zakázat členům VV a komisí s tím spojených se hlásit do konkurzů, protože jsou to ti, kdo nakonec rozhodnout. Jenom, v případě že by nebyl zájemce a bylo vyhlášeno druhé kolo, pak by to bylo možné. 

- Navýšit podporu svazu, snížit požadavky na povinné trenéry na místě. Podpora svazu je  roky stejná ( i skrz inflaci) 75 000 Kč a trenéři vás stojí s ubytováním, jídlem a odměnou cca 120 000 Kč. Takto začínáte turnaj v mínusu a dotujete ŠSCR. 

- Pořadatel, který chce pořádat turnaj, by měl prokáza financování, nebo % financování a né být závisly jen na peníze ŠSCR. 

* RP šachy můžou kdykoliv pořádat podobný turnaj. Ale nebudou se hlásit do předem prohraného konkurzu. Nebudeme ztrácet čas nad nabídkou, která proti členům VV nemá žádnou šanci na úspěch. Luhačovice jsme dostali jen protože pan Fiala neměl zajištěný hotel ( Kouty byly myslím v rekonstrukci). Kdyby měl hotel, nebyly by Luhačovice. Jsme schopní zorganizovat MČR mládeže v Luhačovicích v kvalitě, kterou pan Fiala nevyrovná. Ale nebudeme za současného stavu ztrácet čas a radši energii věnujeme do MČR Amatérů, tedy do turnaje, který nečerpá ani korunu z peněz ŠSCR a když se podaří letošní ročník, příští bychom vypsali s první cenou 100 000Kč. 

+4 /-1 | 18.03.2024 15:52

xdavx x

Nepruhledne konkurzni praktiky, neprimereny system pridelovani dotaci, vybirani nabidek jedne osoby prisate ke svazu, to vse jsou podnety, kterymi se klidne muze zabyvat PCR. Na tenisovem svazu machinace s konkurzy taky stacily... 

+5 /-2 | 18.03.2024 15:03

Petr Koutný

Ono to příjde, ono to už je tak do očí bijící, že se to blíží. Jeden trenér si obnovoval dvojku trenéra, u nás nejvyšší trenérská licence ( když se nebere vysoká škola a to je jednička trenér) a kdo tam přednášel nejlepším trenérům u nás?? Pani Kůsová:)....Mě normálně na školení dvojky trenéra přednáší pan Bednařík, Martin Petr....jo je to síla....ale o tom až příště....bude to hodně zajímavé počtení o tom, jak se u nás vychovávají trenéři, kdo je školí a čím je školí....a to už se neptám, kdo to vše komu platí, protože to je jasné...

+4 /-2 | 18.03.2024 15:09

xdavx x

cim driv tenhle svaz v soucasnem slozeni vysvetli svoje kroky prislusnym organum, tim drive se i snad konecne ocisti od parazitu. 

+2 /-1 | 18.03.2024 15:33

Petr Koutný

Stejně na ně dojde, dříve se apoň snažily to nějak krýt a nějak maskovat. Třeba do výchovy Mistra světa. Teď už to berou ze všech stran...Když to tak vidím a přemýšlím nad tím, tak asi oni sami moc dobře ví, že brzy tam už nic nebude a nebude co brát...Tak dokud to jde, tak na maximum co to dá. 

+2 /-1 | 18.03.2024 15:38