Neuvěřitelný souboj 6.partie zápasu o mistra světa

03.12.2021 22:24 | Zahraniční zprávy

Dneska to byla partie, která musela zaujmout i toho největšího skeptika z hlediska vývoje šachu. Partie mi připomněla dávné souboje Kasparov x Karpov, hlavně pak "infarktovou" časovou tísní a neuvěřitelnou vůlí mistra světa vyhrát.

A přitom to všechno začalo zase tak nevinně. Na začátku se stala komická věc. Vzácný host zahrál za Magnuse 1.e4 načež rozhodčí zmáčknul hodiny Magnusovi. Ten - očividně překvapený - rychle tak e4 vrátil a zahrál d4. Rozhodčí rychle zastavil hodiny a vrátil čas.



Magnus tedy šel 1.d4 a směřoval do katalánských pozic. Nepo Magnusovi přímo katalána nabídnul, ale Magnus místo 6.c4 zahrál 6.b3 a hrál evidentně dle přípravy spoustu tahů. Nepo nebyl tak dobře připraven, přesto zvládl zahájení na jedničku. Hlavně pak jeho tah 11...b5! stojí za povšimnutí. Jako mávnutím kouzelným proutkem Nepo vyřešil Sc8 a docílil rovné pozice.

Magnus se pak snažil hrát na lepšího jezdce proti střelci, přesně po vzoru klasických partiií Ulfa Anderssona nebo slavné partie Ribli - Karpov 1-0. Ale Nepo správně hledal iniciativu a stavěl své figurky dopředu.



Po chvíli přišel na šachovnici zlom, kdy černý dal dvě věže za dámu. Pozice byla stále v mezích roviny, ale mistr světa ztrácel hodně času. A pak to přišlo. Přišla časová tíseň, Magnus si nechal velmi málo času. Chyba střídala chybu. Přesnost se v časové tísni vypařila a nahradila ji houština adrenalinu. Podívejte se na rozbor partie, tam uvidíte co všechno zůstalo za oponou. 

Po čtyřicátém tahu se mohlo zdát, že na pozici je nudná remíza. Ale všechno bylo jinak! Bílý měl v pozici dva plány. Jednak jednoduše odebrat pěšce a3, tím, že ho třikrát napadne nebo obětovat za pěšce a3 a střelce věž. Pak by bílá věž s jezdcem řádili v pozici černého jako černá ruka. 



-
. kolo -

Nepo se dlouho bránil dobře, ale Magnus umí. To jsou přesně ty pozice, které hraje jako stroj. Nepo se velmi dlouho bránil přesně. Ale Magnus byl jako neústupný smrťák s kosou, stále a stále si brousil svoji kosu. Nepo zmožen dlouhou obranou se "najednou" ocitnul v prohrané pozici. To jak smrťák Magnus Carlsen zacházel s figurami a to všechno na půl minutě je, jedním slovem, neuvěřitelné. Důležité je, že po 136 tazích (!!) Magnus Carlsen vítězí a vede 3,5:2,5.



Moje dojmy z šesté partie

Jako kdybych viděl zápas KxK nemohu si pomoci, ale úplně mi to tato partie připomněla. Asi tedy tou časovkou, kde jistota a přesnost hráčů se změnila v adrenalin s příchutí gamblingu, tedy alespoň hra Nepa mi takto přišla. Znovu a znovu se ukazuje jak silný a těžký soupeř Nepo je. V těch minulých zápasech Magnuse, ať už se jedná o Ananda, Karjakina nebo Caruanu, to bylo jinak. Tam přece jenom Magnus působil o něco jistěji než soupeři, někde více, někde méně. Ale zde mi to nepřijde. Nebo nepřišlo. To je lépe napsáno. Magnus Carlsen ukázal, proč se mu někdy říká "robot". Nepo sehrál spoustu výborných tahů a bránil se skvěle, ale na robota to nestačí. Ten vás prostě jednou dorazí. A stalo se to i v této partii. Zápas dostává úplně nový rytmus. Nepo bude muset hrát na výhru. Bude muset přitvrdit. Zápas se dostává do dalšího dějství. Dokáže Nepo kontrovat nebo ho tady tato sto třiceti šesti tahová masáž odrovnala? Uvidíme.


Robert Cvek  
46x 9489x Robert Cvek
Fotogalerie
Komentáře (46) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Milando
Hľadám spomínanú partiu Ribli - Karpov 1-0. Našiel som tri takéto partie a v ani jednej sa nevyskytla takáto pešiaková štruktúra. Ktorú partiu Ribli - Karpov, resp. ktoré partie Ulfa Anderssona spomíja pán Cvek? Jazdec proti strelcovi a trosprš pešiakov.
+0 /-0 | 14.12.2021 15:50

Jiří Kadlec

david 10::54: Davide, děkuji, zatím jsem relativně v pohodě :-) 

+0 /-0 | 04.12.2021 18:41

Robert Cvek
Náš komentátor vypustil závěr z prozaického důvodu, aby vůbec článek byl :-) a aby šel spát :-) Jinak máte opravdu, to ...De6 bylo objektivně OK. Ale objektivní tahy po téměř 8 hodinové partii jsou z hlediska praktické partie párou nad hrncem. Děkuji za nalýzy.
+1 /-0 | 04.12.2021 16:44

EmilV

Ten závěr vypustil nejen Nepo, ale i náš komentátor.

Z pohledu vědeckého šachu poslední rozhodující chyba byla až 130...Qe6?, v koršachu by černý remizoval tahy  130.Qc2/Qb1!. Například 130...Qc2! 131.e6 (131.Kg4 Qd1+ 132.Kg5 Qg1=) 131...Qa2 132.Re5 Qd2! 133.Kg4 (133.f5 Qc3 134.Re4 Qb2 135.Kg4 Qg7+! 136.Kh4 Qf6+) 133...Qd1+! 134.Kg5 Qg1!

Pak přišly další chyby černého, které usnadnily výhru.

Po 131...Qa2!?=  by bílý musel vypotit cosi na způsob 132.Nh5 Ke7 133.Kg5 Qg8+ 134.Kh6 Qe6+ 135.Rf6 Qh3 136.Rg6 Kf7 137.Rg7+ Ke6 138.Rb7 Qh1! 139.Rb6+ Ke7 140.Rg6 Kf8 141.Rd6 Qe4 142.Kg5 Kf7 143.Nf6 Qg6+ 144.Kh4 Qh6+ 145.Nh5 Qh8 146.Rf6+ Ke7 147.Kg5 Qg8+ 148.Rg6 Qd5 149.Nf6 Qd4 150.Ng4 Qd1 151.Rc6 Qd2 152.Rh6 Qc1 153.Rh7+ Ke6 154.Rh2! Ke7 155.Rf2 Kf7 156.Kh4 Qh1+ 157.Rh2 Qe1+ 158.Kg5 Qc1 159.Rh3! Qd2 160.Re3 Qd8+ 161.Nf6 Qa5 162.f5.

Podobně 132...Ke7!? 133.Rf6 Qh8 134.Kg5 Qg8+ 135.Rg6 Qd5 136.Nf6 Qd4 137.Ng4 Qd1 138.Rc6 Qd2 139.Rh6 Qc1! 140.Rh7+ Ke6! 141.Rh2! Ke7 142.Rf2 Kf7 143.Kh4! Qh1+ 144.Rh2 Qe1+ 145.Kg5 Qc1 146.Rh3 Qd2 147.Re3 Qd8+ 148.Nf6.

A nakonec 133...Qa7!? 134.Kg5! Qe7+ 135.Kg4 Qa7 136.Rd5 Qg1+ 137.Kf5 Ke7 138.Rd7+ Kf8 139.Rf7+ Ke8 140.Nf6+.

+1 /-0 | 04.12.2021 16:30

Morphynista

Můj komentář v 7:51 vše vysvětluje. 

+0 /-0 | 04.12.2021 14:58

HonzaSvatoš

Ještě mě napadlo k tomu úvodnímu tahu 1.e4, provedeného nejspíš jedním ze zástupců sponzorů, který Magnus opravil na 1.d4: To tam není nějaká předběžná informace, co se bude v 1. tahu hrát? Jasně, že to, co bude hrát v 1. tahu, nebude Magnus říkat dopředu, ale třeba pár minut před začátkem partie by to šlo, ne? Nebo se jednalo o malý psychologický útok, kdy musel Magnus 1. tah opravit a mohlo mu to lehce rozhodit koncentraci?

+0 /-0 | 04.12.2021 14:52

HonzaSvatoš

Tak podle objektivních ukazatelů je MC nejlepší hráč všech dob, a nejedná se o projev neúcty k velikánům minulosti. Ono se to má asi tak, že dnešní doktorand na dobré fyzikální fakultě ví o dost víc o fyzice, než věděl Newton, ale to prostě proto, že Newton musel tu cestu prošlapat a ten doktorand staví mj. i na tom, co Newton vymyslel. Ne proto, že kdyby ten doktorand žil v jeho dobách, že by věděl o fyzice víc. No a v šachách se také kumulují znalosti a to, co je dnes běžnou výbavou hráče KM, nebo i 1.VT, musel kdysi někdo objevit a obhájit. A debata typu, kdyby se MC narodil před 100 lety, jestli by byl lepší, než Capa, nemá moc smysl.

+0 /-0 | 04.12.2021 14:42

xdavx x

Martin yes

Morphyn, jiste, kazdy je tady pro rusky troll, a jen ty mas svatou nezpochybnitelnou pravdu....

+0 /-0 | 04.12.2021 14:08

Morphynista
Raději se jdu věnovat užitečným věcem, debata s proruskými trolly je zbytečná ztráta času.
+0 /-0 | 04.12.2021 13:46

Sel Mar

Davide děláš dobře, že Morphynistovy nesmysly nemažeš, aspoň se jimi ještě více znemožňuje. Nikdo tady neřeší politiku, všichni si tu krásně povídáme o šachu a tenhle eurohujer tu vytahuje tyhle věci. Víc k tomu nebudu reagovat, je jasný, že první, co toho tvora napadne, bude napsat nějakou další špínu na Rusko. Vždyť EU a USA jsou přece ctihodné, dobrotivé společenství, které do světa mírumilovně vnášejí demokracii. Něco jako humanitární bombardování, že ano? USA: 800 vojenských základen po celém světě. Rusko: 3. To máme jeden z mnoha faktů, které neokecá ani demagog typu Morphynisty. Američané jich mají tolik asi proto, aby mohli do všech světových krajin lépe distribuovat dárky k vánocům, že?  Poutníku: Jsi alergický, když někdo napíše, že je Magnus nejsilnější hráč všech dob, poněvadž to je dle tebe neúcta k minulým mistrům. Hádám, že sis příliš tuto myšlenku nepromyslel a jen tak ji vypálil, protože tu absurditu musíš vnímat i ty.  Už jsi někdy slyšel o tom, že nemáš lidem vsouvat do úst, něco, co neřekli? Magnus je dle mého názoru prostě objektivně nejsilnější, poněvadž má k dispozici nepoměrně víc informací. Každý mistr světa stojí pomyslně na ramenou toho předchozího, od kterého se mohl poučit a zdokonalit jeho myšlenky. Já k mistrům dob minulých mám nesmírnou úctu a vůbec není jasné, zdali má např Magnus větši nadání, než Morphy nebo Capa. Jenže já nenapsal nejnadanější, nýbrž komplexně nejsilnější. I proto jsem silně přesvědčen, že by Carlsen porazil Bobbyho i v dobách největší slávy, tak samo Garryho. 

+0 /-0 | 04.12.2021 13:43

ThePot
Jo jo. Dneska došlo mléko v Tescu. Nebylo. Za to může jistě Putin a jeho krvavý režim. A statečný pan Surov o tom bude jistě informovat, a jeho obdivovatelé pak psát v komentářích s vykřičníky.
+0 /-0 | 04.12.2021 13:25

Morphynista

Chess-news je jeden z nejkvalitnějších šachových webů a Jevgenij Surov patří k novinářům, kteří mají odvahu kritizovat zlořády, korupci a jiné prohřešky i těch nejvyšších šachových funkcionářů. Jistě má každý právo jej kvůli tomu nazvat bláznem, ale tím vypovídá hodně zejména o sobě. Pro mě je pan Surov statečný člověk, který nechce nikomu podlézat a řídí se svým svědomím. 

+0 /-0 | 04.12.2021 13:11

xdavx x

ThePot, on se pak Morphyn strasne divi, kdyz mu tyhle blaboly mazu. Ale ted je tady necham. To pro pripad, ze zase sklouzne do nadavani vsem okolo, kteri dostatecne silne a uvedomele nenavidi Rusko a dostane blok, Pak si muze stezovat u alkoholickeho pomateneho ubozaka....

+0 /-0 | 04.12.2021 11:54

xdavx x

rytir, souhlas, tezko co rict co ted nepo ma udelat. ukazuje se, ze magnus se da porazit jen v bordelu, ale to neznamena, ze je v nem slaby. V technice ale na nej Nepo nema. Takze pokud bude chtit Nepo vyhrat, musi sachovnice horet. Uvidime, je na co se tesit

+0 /-0 | 04.12.2021 11:53

xdavx x

Robertem pletes se a ja jsem schopen ti to dokazat. Magnus by na Fischera a i na Kasparova v jejich TOP forme stacil a nejen to, byl by porad silnejsi nez oni dva. Ukazatel ELO i ukazatel neprohranych partii, i ukazatel sily jejich tehdejsich souperu a ukazatel skore utkani s jejich nejblize siilnymi hraci, mluvi ve prospech Magnuse. A to i pres to, pokud Fisherovi pripocitas 100elo bodu korekce, ktera probehla ke konci 70let. Miluji takove vykriky, ktere nejdou nicim podporit a proti kterym stoji zrejma fakta...

+0 /-0 | 04.12.2021 11:46

ThePot
Zmestatmavehnedeho, hele, pokud je o něčem rozhodnuto, tak nejspíš o tobě, a to hodně dávno. Teď schválně...Karjakin když vyhrál proti Carlsenovi co se psalo? Co kdo říkal? Že máme za chvíli nového Mistra Světa. On v celku je člověk slabý a náchylný k náhodným emocím. Morphynisto, ten odkaz na ty stránky psychopata Surova sem netahej prosím tě. I Dubov si myslí, že ten nepatří šachového světa. Do všeho, i do toaletniho papíru tahá politiku. Porovnávat kdo je nejlepší z různých dob je holý nesmysl. Každý homo sapiens je plus minus stejný. Úzkonosý primát z nadčeledi hominoidů, dvě ruce, dvě nohy, mozek zhruba 1 kg 300 gr., velmi agresivní, sexuchtivý, všežralý tvor. Občas o dobře hraje šachy. Jinak záleží na genetické dispozici, okolí a náhodě.
+0 /-0 | 04.12.2021 11:36

rytir

Ze zahájení Nepo bez problémů vyrovnal, ale byla to pozice, která Magnusovi vyhovuje – s lepší pěšcovou strukturou. Nepův tah 25...Vac8 - byl hodně ambiciózní, i když počítač takový tah doporučuje, na šachovnici už ale nebylo moc materiálu a věž pak postupně získává sílu. Za velmi pochybný tah považuji  30...h5?! , po čemž se tento pěšák stal velmi slabým a bez toho tahu by to udržel. Určitě jde o jeden z nejlepších výkonů Magnuse.

+0 /-0 | 04.12.2021 11:19

Robert Cvek
Děkuji za komentáře! Jenom v krátkosti: Jirka (10:34) má 100% pravdu :-). gandalf: :-) to je dobré přirovnání. Pawn: asi máte pravdu, ale stejně by bílý stále mohl hrát na výhru. Jak píše Morphynista, nic už objevit asi nejde, myslím nové zahájení. Na druhou stranu je toho strašně moc a v tomto směru je možná kreativita. Kolikrát Nepo nebo Magnus volí tahy, co se stroji vůbec nezdá, myslím rychle puštěného. Díky Carlosi a vám všem za pochvalu :-) Dopad to mělo ten, že kolem půl desáté se mi chtělo strašně spát, ale samozřejmě to přešel, ale pak sem zase nemohl usnout :-) A jen jsem litoval Nepa, jak to asi on má se spánkem. Jsem extra zvědav na dnešní partii. Remíza na uklidnění? Nebo půjde po Mag. klidně či tvrdě? Stále Marshall nebo něco jiného? Za chvíli uvidíme. Už se těším.
+0 /-0 | 04.12.2021 11:07

xdavx x

jirko, jednak vitej zpet, je fajn ze jsi ok... :) a jednak, nemyslim si to ani o jednom. Fisher by v tom nebyl silnejsi nez Kasparov ve svem TOP obdobi a oba by je Megnus, ale i Nepo porazil. :) 

+0 /-0 | 04.12.2021 10:54

Jiří Kadlec

Bobby Fischer s formou z let 1970-72 by si Carlsena namazal na chleba :-) A Kasparov ve svých nejlepších letech nejspíš také..

+0 /-0 | 04.12.2021 10:34

gandalf

Když se podívám ve 102.tahu na skupinu bílých figur, vybaví se mi spartská falanga, se kterou tři "rozlítaný" černý figury nic nesvedou. Poklona černému, že se bránil tak dlouho, motivace je obrovská.

+0 /-0 | 04.12.2021 10:12

pawn
Pořád se mu nezdá 52.....De4, což v komentáři není zduraznovano, a nebál bych se to označit otazníkem. Dáma z d3 Kryla pesce a3 a nevidím tam možnost zlepšení v obou popsaných plánech za bílého, kdyby černý jen tahal králem. Bílý by musel přijít s něčím jiným a je otázka, jestli to bylo možné. Černý zřejmě přecenil zisk pesce h4. Pak to ještě sice byla asi pořád remíza, ale těžší.
+0 /-0 | 04.12.2021 09:02

Morphynista

Příčinou zřejmě bude, že všechna , řekněme normální šachová zahájení už svůj název mají , stejně jako většina i těch neobvyklých nebo přímo bizarních systémů . A dnes už si hráč světové elity nemůže dovolit hrát jedno zahájení stále dokola . 

+0 /-0 | 04.12.2021 08:51

Petr Koutný
Poutníku- podle je Magnus nejlepší v historii a důvod je ten, že i díky počítačům se hrají co do počtu chyb nejlepší šachy v historii. Kdyby dnes byl zápas Carlsen s tím co umí a Aljechin s tím co uměl, pak by to bylo jasné. K tomu v takové době je tolik leť mistrem světa a šachovou jedničkou. Jasně kdyby měli všichni stejné informace, možná by jej poráželi. Ale kdyby neplatí.
+0 /-0 | 04.12.2021 08:49

Marek007
MC je najlepší šachista všetkých dôb. Ma možnosť analyzovať s PC, databázy, poznatky, a ak by si ho postavil proti starým majstrom v ich najlepších dobách, ktorí tie možnosti vtedy nemali, rozdrvil by ich.
+0 /-0 | 04.12.2021 08:46

Poutnik

Všechny komentáře beru, ale na jeden typ jsem alergickej. Když někdo tvrdí, že je MC nejlepší šachista všech dob. Je to naprostá neúcta k minulosti. Proč je Capablanka horší než MC? Kasparov? Proč třeba není nejlepší Philidor, který svou hrou předběhl dobu o několik století. Jmenuje se po Carlsenovi nějaké zahájení? Přinesl něco nového? 

+0 /-0 | 04.12.2021 08:39

rohlíkpuklej
7:51-škoda ,že neumím rusky :-),jdu to zkusit nějak přeložit :-(
+0 /-0 | 04.12.2021 08:27

Morphynista

Proč vlastně Něpomňaščij prohrál ? Bývá zvykem, že symbolický úvodní tah provede nějaká osobnost, případně " osobnost " . K těm druhým patří Sergej Sobjanin, jedna z temných postav putinovského režimu, známý svými zločiny a zneužíváním moci. Právě on byl tím " vzácným hostem " , který v 6.partii se jako první dotkl bílého pěšce na e2... A v jednom z komentářů se píše : " Když partii zahájil Sobjanin, nemohlo to pro Jana dobře dopadnout . " http://chess-news.ru/node/28544

+0 /-0 | 04.12.2021 07:51

Petr Koutný

problém je v tom, že Magnus může čekat. Na takové úrovni, když chce někdo vyhrát,musí riskovat. Nejde vyhrát bez risku. Druhý problém je v tom, že Magnus se oprěvadu těžko poráží.Třeba já jsem ho ještě nikdy neporazil ( to je vtip) a hlavně to co je nejdůležitější, když Magnus vyhraje ještě jednou a povede o dva body, je po zápase. Magnus neprohrál v řadě přes 112 partií! Nevěřím, že ho Nepo dokáže porazit dvakrát. Tím chci říct, že zápas nebude mít 14 partií. Je potřeba 7,5 bodů. Magnus má 3,5 a přes sebou 8 partií.  Potřebuje 4 body. Nebude potřebovat tolikpartii a mlj odhad je ten, že zápas skončí za 6 partií. Samozřejmě Nepo hraje skvěle. Bohužel pro něj, žije v době, kdy šachovému světu vládne Magnus. Je to jako v tenise, Berdych byl jeden z nejlepších hráčů světa, ale byl tady Nadal a Federer. 

+0 /-0 | 04.12.2021 07:49

rohlíkpuklej
Změstabílého ,kdybych byl pes tak si můj patník,MC neprohrává vážné partie tak často,ALE Nepo se ho asponn jednou bude chtít porazit,z těch 14 partií,a věřím ,že se mu to povede,možná už dnes,Nepo má bílé,a tentokrát se bude bránit MC :-)
+0 /-0 | 04.12.2021 07:23

Cnc-profi
Zmestabileho, ty si pil? Vazne milujem, ked trollovia, ktorych sachova uroven je na urovni dedinskej ligy (aj to prehanam), komentuju jedneho z najsilnejsich sachistov momentalne, ze hra zle :-) ty si podareny, truhlik.
+0 /-0 | 04.12.2021 06:16

Carlos

Klobouk dolů za Vaši rychlost s článkem i za vytrvalost Magnuse!

+0 /-0 | 04.12.2021 06:16

Zmestabileho
Zápas je tedy dle očekávání rozhodnutý už v první polovině, ostatně Nepo byl v tomto mači mrtvý muž už před první partií. Nepo se narozdíl od Karjakina a Caruany není schopen ani prošmudlit remízami do tiebreaku - což je maximum možného co jsou tito vyzyvatelé "druhé kategorie" schopní proti Carlsenovi dokázat.
+0 /-0 | 04.12.2021 06:04

Playboy

Carlsen je novodobý Capablanca, velice těžko se poráží. Jedině na něj hrát ultra agresivně, ale on se ubrání a rozcupuje vás na vaše slabiny v pozici. Nepo je velice dobře teoreticky připravený, tato partie ukázala, že správná cesta na něj je rychle vybočit z teorie. Pokud Kasparov skutečně prohlásil, že na něj MC nemá, tak to svědčí o jeho nervozitě, že jej MC zastiňuje. Prorazit v dnešní počítačové době je daleko složitější, než za doby Kasparova. 

+0 /-0 | 04.12.2021 04:46

Sel Mar

Naprostej souhlas ThePote. 

+0 /-0 | 04.12.2021 00:52

ThePot
Souhlas. Nepo hraje nejlépe v životě. Pokud by takto odhodlaně a principiálně hrál v kandidátech, tak by to bylo o 3 body. Silně, soutěživě. Ať už dopadne jakkoliv, další 3 až 5 let může klidně hrát na úplně nejvyšší úrovni, pokud mu zůstane nějaká motivace.
+0 /-0 | 03.12.2021 23:56

Sel Mar

Velká pochvala za rychlý rozbor, stejně jako P. Koutnému za to, co pro šachy dělá a obětuje.  Nepo hrál skvěle. Skvěle! Ale Magnus je dle mého názoru nejsilnější hráč všech dob a takový se neporáží snadno. 

+0 /-0 | 03.12.2021 23:34

MaX

Je to trošku nefér k Nepovi, protože první měl lepší pozici on. I tu výměnu veží vymyslel on. Vyhrál hezky Carlsen, ale Nepo si zaslouží pochvalu také.

+0 /-0 | 03.12.2021 23:23

rohlíkpuklej
Opět rozbor ve videjku super,hodně jsem se zase dnes naučil,jj díky a dobrou :-)
+0 /-0 | 03.12.2021 23:19

Bucefalos
Mám pocit že rozhodující chyba se stala ve sto třicátém tahu a to De6.. Ale je možné že to bylo prohrané už i tak:)
+0 /-0 | 03.12.2021 23:01

ThePot
Mimochodém frajer Garry včera komentoval včera v rádiu zápas a poznamenal si toto : Carlsen? Ten musí ještě 3krát ubránit titul, aby na mě měl. Ať zabere :)
+0 /-0 | 03.12.2021 23:00

Petr Koutný

Díky za komentáře. My budeme te´d do toho šlapat ještě víc, než před tím. Máme hodně důvodů, proč pojedeme s medem! 

+0 /-0 | 03.12.2021 22:59

ThePot
Ať hraje královský gambit ten Nepo, co už :) Jinak toho robota neprorazí. Furt ještě věřím, že Alireza ty šachy může zachránit. Ale něco mi říká, že jejich souboje s Carlsenem budou jako Karpov - Kasparov, ono to sedí skoro přesně i věkově. Škoda Nepa, že žije s Carlsenem v jedné době. Na silného Místra Světa kalibru Smyslova nebo Spasského určitě má. Ale máme prostě na trůnu šachového Klička s dlouhýma rukama a stále stejnou po desetiletí písní...
+0 /-0 | 03.12.2021 22:56

giocozo
Pánové, velká pochvala za článek cca do půl hodiny po skončení partie. Dnes jsem si upřímně myslel po 11. tahu b5 !, že partie skončí opět remízou. Ale Mag ukázal v čem je mistr nad mistry. Různými transformacemi kladl na Nepa pořád nějaké problémy a ikdyž sám v časové tísni párkrát chyboval, zase z rovné pozice vykřesal nějaké praktické šance na výhru. Klobouk dolů před vyzyvatelem, dlouho se urputně bránil, ale MC je zvíře. ;)
+0 /-0 | 03.12.2021 22:55

rohlíkpuklej
To byl fofr,to je v pohodě,jen tak dál.děkujeme.
+0 /-0 | 03.12.2021 22:37