NAVARA!!!

05.05.2014 06:00 | Šachový festival Ostravský koník 2014

Na oficiální předání poháru pro novopečeného šampiona České republiky z rukou předsedy svazu Viktora Novotného si česká jednička David Navara počkal do nedělního odpoledne. Remízou s Vlastimilem Babulou zakončil turnaj se ziskem 8/9.

Těžiště bojů se v posledním kole přesunulo stříbrným a bronzovým směrem. Nejlepší výchozí pozici danou šesti body z osmi kol stvrdili na druhé šachovnici remízou Martin Petr s Tomášem Oralem a dali prostor hráčům na následujících čtyřech stolech smáznout bodový rozdíl. Záhy znějící zvuk telefonu ukončil na devátém stole partii Jindřich Kuba - Vojtěch Plát výsledkem 1:0. Jindřich Kuba ve výborně sehraném turnaji uhrál normu mezinárodního mistra.

Dostatečně okořeněná byla bitva Štěpána Žilky s Richardem Biolkem jun., který v průběhu partie potvrdil, že si do Ostravy přivezl vynikající formu. Výhra mu zajistila vynikající stříbrnou medaili a splnění velmistrovské normy. Potřebný bod v dlouhé bitvě s Markem Vokáčem urval také Jiří Štoček a dobrým finišem zakončil turnaj na 5. místě.


Stupně vítězů: přeborník GM David Navara, stříbrný IM Richard Biolek a bronzový GM Martin Petr

Stupně vítězek ženského mistrovství: přebornice WGM Olga Sikorová, stříbrná WIM Karolína Olšarová a bronzová WGM Eva Kulovaná


Normy splnili (zleva):
Richard Biolek - norma GM
Jindřich Kuba - norma IM
Jiří Kočiščák - norma IM
Tadeáš Kriebel - norma IM
Tomáš Kraus - norma IM
(Jiří Adámek - norma IM - není na fotografii)


MČR 2014 - konečné pořadí

Poř.St.č.
JménoRtgKlub/MístoBody PH 1  PH 2  PH 3 
11GMNavara David27061. Novoborský ŠK8.039.550.042.5
220IMBiolek Richard2418Agentura 64 Grygov6.539.549.534.0
37GMPetr Martin2529ŠK Rapid Pardubice6.539.051.033.0
410GMOral Tomáš2515ŠK JOLY Lysá nad Labem6.538.549.535.5
56GMŠtoček Jiří2540ŠK JOLY Lysá nad Labem6.534.044.029.5
62GMHráček Zbyněk26331. Novoborský ŠK6.039.051.533.5
78GMCvek Robert25191. Novoborský ŠK6.038.548.530.5
83GMRausis Igors2578Beskydská šachová škola6.036.548.533.0
94GMBabula Vlastimil25531. Novoborský ŠK6.036.548.530.5
109GMKrejčí Jan2518Tatran Litovel6.035.045.031.0
1115IMRašík Vítězslav2456ŠK HM Ostrava6.034.545.030.5
1251
Kuba Jindřich2239ŠK ERA 6.031.040.524.5
1317FMKočiščák Jiří2434ŠK HM Ostrava5.537.547.532.0
1418GMVokáč Marek2422ŠK Zikuda Turnov5.537.046.531.0
1527FMKriebel Tadeáš23661. Novoborský ŠK5.537.046.529.0


FIDE Open B - medailové pozice

Poř.St.č.JménoTypFEDRtgKlub/MístoBody PH 1  PH 2  PH 3 
128Hájek OskarU18CZE1947ŠK Lokomotiva Brno7.537.548.035.5
26Dvořák Vladimír
CZE2046SK ROŠÁDA Prostějov7.045.055.538.5
32Řezníček Marcel
CZE2074Slavia Havířov7.044.055.037.5

Kompletní výsledky FIDE Open B


FIDE Open veteránů - medailové pozice

Poř.St.č.
JménoFEDRtgKlub/MístoBody PH 1  PH 2  PH 3 
15
Macura EmilCZE1997Fatra Slavia Napajedla7.538.048.539.5
21FMKroužel JaroslavCZE2135TJ Praha-Pankrác6.536.048.033.5
38
Bříza JiříCZE1910Tatra Kopřivnice6.036.548.032.0

Kompletní výsledky FIDE Open veteránů



51x 16645x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (51) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
ELOminator

No když jsme u těch chyb, u mě je třeba špatně závěr partie s Bělunkem (správná verze viz mé stránky), ale v tom se asi nikdo štourat nebude cheeky

+0 /-0 | 07.05.2014 20:33

tucnak

Opraveno. Měli jsme to špatně i v bulletinu. Díky za upozornění. Nyní jsou snad partie v pořádku.

+0 /-0 | 07.05.2014 20:15

martinn

ELOmInator:

Na stránkách koníka je zmatek. Kupř. Rausis --Navara 1:0 Tak to přeci nebylo.

+0 /-0 | 07.05.2014 19:03

naska

Vážený pane Zmestabileho,

pokládám za zcela zbytečné Vám(jako Narcis...) něco o korespondenčním šachu vysvětlovat...objasnil Vám to,šachista nadmírupovolaný...GM Jiří Dufek,kterému opožděně gratuluji k zisku zlaté medaile ze 16 Olympiády a fantastickému výsledku,kde soupeřům povolil jen 4 remízy,s konečným výsledkem PLUS 8!!! Ještě jednou GRATULUJI!!!

+0 /-0 | 07.05.2014 15:56

pawel

matmanyes Tak přesně, všichni teď pryč od monitorů a šplhat ... na stromy a hledat tam bez pomocí compů selský rozum wink.

+0 /-0 | 07.05.2014 11:52

Zmestabileho

Citoval jsem tady Jiřího Dufka - mám jen v paměti rozhovor, který poskytoval ne tak dávno, v Novém Boru, byl tam pozván snad při příležitosti zápasů novoborské corridy. Nechytejte mě proto za slovo - že korespondenční šach je založen na "noční analýze" počítače. Jde o to, že je založen na počítačové analýze, kterou musí řídit člověk, znalý nejen šachu jako takového, ale znalý zejména specifik šachu počítačového. Takto hrané partie jsou poté odlišné od lidského šachu, mají svůj specifický obsah. Jejich využití pro lidský šach je možné, ale velmi limitované, je to prostě zvláštní disciplína. Tolik si pamatuji z rozhovoru s Dufkem... a nebo jsem opět poslouchal jen rádio Jerevan? smiley.

+0 /-0 | 07.05.2014 11:42

matman

Diskuze stala se velmi "zábavnou". Do budoucna bude zapotřebí poslat k čertu idioty, kteří se zaprodali a obcují se šachovými programy (motory). Bude založena Asociace selského šachu, kam budou mít přístup pouze ti nejchytřejší, kteří uvažují selským rozumem (i když nikdo neví, co to vlastně je). Ostatní budou mít smůlu. re ZMB: Vy raději o počítačovém šachu nic nepapouškujte, evidentně o něm zhola nic nevíte.

+0 /-0 | 07.05.2014 11:03

ELOminator

Kdo podporuje selský rozum v šachu ať podporuje Fischerovy šachy wink

+0 /-0 | 07.05.2014 08:10

JiriDufek

Nevím že bych kdy něco takového psal, možná pro rádio Jerevan, ale aktualizace:

"Takže - současný top korespondenční šach NENÍ hrou s nejvýkonnějším počítačem, který celou noc analyzuje danou pozici. "

Celonoční analýza je ten nejméně produktivní způsob analyzování - ale nezbytný.

+0 /-0 | 07.05.2014 07:49

fru-fru
ZMB: Tentokrát s Vámi musím 100%-ně souhlasit. Je třeba uvažovat tak, že klasický šach, korespondenční šach a počítačový šach jsou dnes definitivně naprosto odlišné disciplíny. Kdysi byl v příloze Mladé fronty rozhovor s našim tehdejším reprezentantem Sergejem Movsesjanem. Na otázku jak hodnotí budoucnost počítačového šachu a jestli si dokáže představit, že jednou budou probíhat zápasy o titul mistra světa v šachu mezi člověkem a počítačem. Už tehdy bylo naprosto jasné, že počítače a programy Fritz atd. jsou o něco málo před světovou špičkou. Na druhou část otázky odpověděl velmi inteligentně tak, že není možné, stejně jako např. v atletice, aby špičkový sprinter běžel závod proti automobilu, byť automobil vymyslel a vytvořil člověk. Hrál jsem před časem nějaký open v klasice proti mezinárodním mistru v korespondenčním šachu, johož elo v klasice bylo v rozmezí 1600 - 1700...a věřte - nevěřte bylo to při praktické síle opravdu DOST znát. V šachu si vážím daleko víc zdravého selského rozumu, než nekonečné analýzy kompu. Na druhou stranu ale chápu, že špička se bez nich VŮBEC neobejde. Dnes se bez nich v klasickém šachu totiž neobejde bohužel většina hráčů nad osm roků. Rozhodně to neodsuzuji, ale zdravý selský rozum by měl mít podle mně přednost.
+0 /-0 | 07.05.2014 01:23

Zmestabileho

Mně podal zde nejzasvěčenější informace k současnému korespondečnímu šachu Jiří Dufek. Když tady popisoval své angažmá sekundanta Topalova v zápase o titul MS. Takže - současný top korespondenční šach je hrou s nejvýkonnějším počítačem, který celou noc analyzuje danou pozici. U počítače je ale člověk, který šachu rozumí, a který se snaží ten motor usměrňovat - aby za celonoční analýzu jednoho rána ohlásil + 0,5 až + 1,0.. Úkolem člověka je nasměrovat motor do tohoto plusu, a pak ho již jen kontrolovat, co z toho vzejde. A jak výslovně řekl Jiří Dufek - tyto počítačové partie jsou zcela mimo lidský šach. Je to zvláštní disciplína, která už nemá z uvažováním živého šachisty nic společného.

+0 /-0 | 07.05.2014 00:47

Ceres

Maxi: Ano hrajeme :)

+0 /-0 | 06.05.2014 22:57

ELOminator

No ale zato se objevily všechny partie na stránkách Koníka takže u mě OK.

+0 /-0 | 06.05.2014 22:23

martinn

Škoda, že na ChessBomb nejdou druhý den zobrazit partie z Ostravského Koníka. Haló, to už bude napořád??

+0 /-0 | 06.05.2014 21:51

MaX
Ceres5: nehrajeme spolu náhodou v českém týmu na chess.com ? :) Ad PC: no je pravdou, že v tom může vyniknout kde kdo, jako třeba já. Než přišla rybka (pak to šlo do háje) jsem měl na playchess elo 2801 nikdo tam od nás neměl tenkrát víc. Přitom jako šachista jsem docela marný. Ad Babula: co s tím všichni máte, to jste opravdu čekali v posledním kole nějaké boje?
+0 /-0 | 06.05.2014 15:31

Ceres

Paulz,

Máš pravdu, chtěl bych říct, že já vůbec neodsuzuji korespondenční šachisty, kteří něco vymýšlejí nebo jsou dokonce tak odvážní jako jeden kamarád a hrají úplně bez pomocí počítače. Ale nelíbí se mi přístup některých hráčů, kteří jen opisují tahy a ani neví proč, neumí vůbec taktiku a o pozičním šachu ani nemluvím, prostě jen tupě opisují tahy, tyhle hráče opravdu odsuzuji...

+0 /-0 | 06.05.2014 13:29

fru-fru
Tak za prve, blahopřeji českému Magnusi Carlsenovi k vítězství a předvedené hře. Za druhé, k názoru pana ZMB: Díval jsem se v neděli online na partii Navara -Babula a taky jsem si myslel a dokonce je o tom i důkaz mého komentáře, že ve chvíli, kdy Vlasta Babula zopakoval tahy, ...tak možná mohl hrát na výhru. Podotýkám, že jsem za celé mistrovství nepoužil ani jednou engin...a ostatně, kdykoliv se na šachy dívám on-line, tak ho nepoužívám. Ale je mi jasné, že Vlasta Babula i ostatní čeští velmistři, by tuto remízu brali všemi desíti. Jsem přesvědčen, že pokud by to někdo hrál dál, tak ze světové špičky asi určitě Magnus, možná Levon, ....ale pod elo 2700 by jich asi moc nebylo....A kdyby se někdo přece jen odvážil, tak by měl hodně co dělat aby to neprohrál. Taky si vážím komentáře k této partii Martina Petra, který sám přiznává, že tam výhru za černého nenašel...tedy když ji sledoval naživo. Tady si opět myslím, že pan ZMB ,,trošku" přestřelil....jak jsme zde ostatně zvyklí. Za třetí bych se vás všech co jste kdy sledovali ruskou Chess TV, chtěl zeptat, nevíte co se stalo s jejich vysíláním přes internet ???
+0 /-0 | 06.05.2014 13:25

paulz

Samozřejmě se korespondenční šach dostal kam neměl, ale lidský faktor tam má pořád vliv.  Bohužel ta hranice kde stačí samotný počítač je dnes už vysoko.

Ale proč korespondenční šach odsuzovat je tam dost lidí co snaží i něco vymyslet vlastní hlavou a že je to s pomocí počítačů-co dnes není...smiley

Třeba teoretické novinky v praktickém šachu i když původní myšlenku měl třeba člověk, stejně se to nechá dodělat PC.

+0 /-1 | 06.05.2014 13:03

Ceres

Paulz, právě o této problematice jsem se bavil s kamarádem, kterého jsem již zmínil, řekl mi, že si dá pozici do několika motorů a pak udělá nejlepší tah na základě všech motorů a že vyhrává díky tomu, že má dobrý počítač. Tohle mu stačí na IM, co se týče, toho, že někteří něco vymyslí je určitě možné, ale fakt nevím co si o tom myslet, zvláště když jsem byl svědkem videa, kde hráč co má v korespondenčním šachu přes 2600 neuměl vymyslet ani jak zmatit pouze věží krále...

+0 /-0 | 06.05.2014 12:25

paulz

To Ceres5: věta V korespondenčním šachu má nejlepší Elo ten kdo má nejlepší počítač ukazuje, že toho mnoho o korespondenčním šachu a zřejmě taky tzv. normálním moc nevíte.

Samozřejmě jsou i takoví co jediné udělají přepíší tah s enginu. Ale takoví nikdy nebudou nejlepší-nebo aspoň dosud nejsou. Ale pořád ještě platí skutečně dobrý koresp. šachista něco musí vymyslet sám, je jasné že to PC tzv. dopočítá.

+0 /-1 | 06.05.2014 12:12

marek

Také se domnívám, že tak od roku 2000 je korespondenční šach o hledání v databázích a síle procesorů.

Jinak k tedy k té diskotované partii p. Navary - jako neobjevila se tu zatím žádná vyhrávající varianta, to je fakt. Třeba ji sám David někde uveřejní, jestli tedy existuje (ta varianta smiley).

+0 /-0 | 06.05.2014 12:12

giocozo
naska - Jak jste to sám trefně popsal. Vy máte IM a elo 2500 totiž v úplně jiné disciplíně, než co se hrála v Ostravě !!!
+0 /-0 | 06.05.2014 11:57

giocozo
Co se týká nasky, souhlas s pány ZMB a Ceres5. Znám praktické hráče úrovně 1800-1900 a v korespondenčním šachu jsou to mistři, či dokonce velmistři s ely 2500-2600. Naživo mají někteří problém s koncovkou dámy proti věži, či dokonce věže proti holému králi. Nedivím se, že pan naska v Ostravě úplně všechno nepochopil. Na netu pak běhá spousta vykuků, co si honí ega pomocí počítače. Příspěvky pana nasky na mě působí podobným dojmem.
+0 /-0 | 06.05.2014 11:51

Ceres

Pane nasko, abych tomu správně rozumněl, tak vy celou dobu mluvíte o svém Elu z korespondenčního šachu? Tak to vám určitě věřím. V korespondenčním šachu má nejlepší Elo ten kdo má nejlepší počítač, jak jinak vysvětlit, že 2. nejlepší hráč na Slovensku neumí dát mat z věží proti holému králi, jak jinak vysvětlit, že můj kamarád, který má Elo 1450 má v korespondenčním šachu titul, po příchodu počítačů šel korespondenční šach úplně do hajzlu, už to není to co bývalo za dob Aljechina. Já osobně hraji korespondenční šach přes internet na stránce chess.com, tam je zakázané používat počítače a velice mě hra baví, bohužel v normálním korespondenčním šachu je to povolené a je velice smutné, že to ty lidi vůbec baví, je to akorát ztráta času sedět u enginu a čekat jaký hodí tah, mě by to teda nebavilo. Kdyby to zakázali, hrával bych asi i korespondenční šachy...V životě nikdy bych neurážel žádné šachové disciplíny které zmiňujete, ale myslím, že někdo mi dá určitě zapravdu, že korespondenční šach s použitím počítačů je akorát sračka a nemá s normálním šachem nic společného. Ale v době kdy jste ho nepoužíval a měl skvělé výsledky tak vás určitě cením a gratuluji k vašim úspěchům, od doby co jste začal používat počítač si můžete své úspěchy strčit někam, jsou mi úplně ukradené, nejsou to Vaše úspěchy, ale úspěchy Vašeho počítače. Taky by mě bavil korespondenční šach před příchodem počítačů, bohužel jsem se narodil do špatné doby....

+0 /-0 | 06.05.2014 11:18

Zmestabileho

Šmarjá jozef...!... Většího narcise naž pana Nasku, jsem tady zatím neviděl.

+0 /-0 | 06.05.2014 11:09

naska

Ale ,ale,vážení chlapci,nevím,že bychom si tykali. Samozřejmě,jak to tady někdo trefně nazval,že korespondenční šachy jsou PAŠACHY....potom i šachisté,kteří se věnuji skladbě,či řešení problému se nazývají PAŠACHISTE???A co rapid,či bleskovky? Jsou tito lidé PABLBÍ ,tlučhubové??Pan CERES,i pan giocozo to tak nějak asi chápou? No ,já jsem hrál šachy už v 80 a 90 létech a to se programy,počítače ještě nepoužívaly,nebo byly tak na úrovni asi 1900 ELO....Samozřejmě,že jsem hrál korespondenční šach,ale i prakticky....1995 Mistr Moravy a Slezska, 1995-97 První až čtvrté místo ve Finále Mistrovství ČR....Vítěz ICCF Master norm 56,Vítěz ICCF Master norm 021 atd.a v roce 2001 V Rimini ,mi byl ICCF udělen titul IM ICCF...V roce 1982 jsem vyhrál super turnaj v Německu....startovalo asi 1200 šachistů v 10 Německých městech....Ve Finále v Mnichově,jsem obsadil mezi mnoha IM FIDE 14. místo....Mohl bych pokračovat,ale to by vypadalo jako sebechvála a tak končím...Žil jsem a bydlel skoro celý svůj život v Rakousku a Německu,no a kdo mě ani tedˇ nepozná,tak atˇ se informuje  třeba u pana Bolka...šéfredaktora.....Hodně úspěchu všem na šachovém poli,PROF.MGR. K.A.(IM ICCF- ELO mezi 2514- 2548)

+0 /-0 | 06.05.2014 10:45

paulz

No ničeho se nebojí jenom internetoví hrdinové, obzvlášť takoví co píší inkognito....

+0 /-1 | 06.05.2014 10:26

pawel

dtto, viz 9:25, kecy, kecy, kecy a práce žádná. Tak se předveďte za V. Babulu, jak nedostat mat nebo věčňák!

+0 /-0 | 06.05.2014 10:13

Zmestabileho

Ad partie Navara - Babula: Bylo po časové kontrole, a Babula měl dost času se rozmyslet, jak dále. Přitom rozmýšlení měl dvě možnosti - buď dál bojovat ve velmi výhodné ale ostré pozici - navíc proti ikoně českého šachu - ....a nebo mít svůj klid, a podepsat remízu. Bylo jasné, že zvolí druhou možnost. Přece když naši borci vidí možnost remízy proti silnému hráči, tak je jejich rozhodnutí předem dané. Jako fanoušek můžu vzkázat jen tohle:  "Pane Babulo, bál jste se hrát, a ten Váš strach byl cítit i na dálku... a žádná příjemná vůně to nebyla. A jako věčná upomínka Vaší připosraženosti, zůstane ona partie z posledního kola". 

+0 /-0 | 06.05.2014 09:55

pawel

paulz: Obecně sice souhlasím.

Ale v této partii, kdy je černý zprava zleva pod útokem, ápik se šachem visí, věž nerozehraje. Než teoretizovat, hoďte sem někdo průkaznou variantu, jak do lepší pozice se má V.Babula dostat. Nestejní střelci a dámy se hrají na útok ne na pěšce.

+0 /-0 | 06.05.2014 09:25

paulz

To noElo:šachy jsou taky o psychice. A ono v takové pozici kterou měl Vlasta Babula to není jednoduché. Hraje proti Navarovi, určitě tuší že pozice není zas tak jasná remiz. Samozřejmě se snaží dopočítat až do úplně jasné výhry. To se mu nedaří-mezitím se občas objeví myšlenka-hraji s Davidem remi zas není tak špatná...Ta remi nejde určitě Vlastovi vyčítat.

Ještě k té psychice-stačí se podívat co hráli někteří supervelmistři proti Kasparovovi-tak blbě by proti nikomu jinému nehráli.

+0 /-1 | 06.05.2014 08:57

...

Re Poutnik - Kdybyste něco o PA vědel, tak byste ji nehanil.

+0 /-0 | 06.05.2014 05:39

giocozo
Ceres5 - Copak se takhle prezentuje nějaký IM ? Troufám si říct, že naska je tak akorát velký tlučhuba.
+0 /-0 | 06.05.2014 00:48

matman

K partii Navara-Babula: Konečná pozice je vyhraná za černého, ale práci by s tím měl i silný motor, natož člověk s necelou půlhodinou času. Horší je, že GM Navara "odmítl" výhru již ve 30.tahu (30.Vhc1! místo 30.Df3?). Tah 30.Vhc1 mě napadl okamžitě, na analýzu motoru jsem se nedíval. Černý by musel zahrát 30...Da7 a po 31.Sh4! hrozí drtivé 32.Jxe6 s okamžitou výhrou. Ještě nejlepší by bylo 32...Da6, načež bílý přejde vynuceně do vyhrané koncovky po 33.Df3 Vhc8 34.Vxc8 Dxc8 35.Vc1+ Kd7 36.Jxd5 Sxd5 37.Dxd5 Ke8 38.Vc7 De6 39.Dxe6+ fxe6 40.Vxg7 Sf8 41.Va7 Vb4 42.Sg5 Vxd4 43.f3 Vd7 44.Vxa4 a vyhraje. Celkově musím říci, že jsem očekával trochu lepší hru, vícero partií mělo slabší úroveň.

+0 /-0 | 06.05.2014 00:05

Ceres

@Naska tebe ještě pořád nepřestala bavit ta pohádka o tom, že jsi IM co má Elo 2514-2548, alespoň by jsi mohl zjistit, jaké ho máš třeba na ratings.fide.com, abys nemusel tvrdit, že je to v nějakém rozmezí, bude to znít možná důvěryhodněji, ale stejně ti to nikdo nesežere :D

+0 /-0 | 05.05.2014 23:58

giocozo
Nečestné remízy ? Vem si prášek.
+0 /-0 | 05.05.2014 23:44

Playboy

Velká gratulace všem medailistům za úmístnění a poděkování každému účastníkovi za i když občasné nečestné remízy, přesto velice pěknou podívanou ! smiley 

+0 /-0 | 05.05.2014 23:19

JD

re:sisoj , pokud zasponzorujete p.Lazničku, tak příště určitě hrát bude.

+0 /-0 | 05.05.2014 22:35

Martin Petr

Já jsem se třeba na partii Davida a Vlasty díval přímo na místě. Už jsem nehrál, takže žádný stres, a dobrou možnost pro černého pokračovat v partii jsem neviděl. Přišlo mi to jako úplná remíza (v té chvíli, kdy opakovali tahy). Pro PC je to něco jiného. Ono to vypadá strašně jednoduše, když se díváte na čísílka na monitoru :-)

+0 /-0 | 05.05.2014 21:13

nvmea
ono objektivně je to extrémně zajímavá pozice, byl bych hodně zvědavý za nějakou analýzu finálního postavení. Já na to nemám v současné době hardware, letmou analýzou variant Stockfishe (ale právě v malých 25-30 hloubkách) to vypadalo že Dxd4 okamžitě je remis, ale po vyšachování krále na h2 už z nějakého důvodu ne (ale fakt vůbec nevim), pak mě vedly varianty do V nestejnopoláci koncovky se stabilním -2 hodnocením, ale nic moc progres.
+0 /-0 | 05.05.2014 21:08

noELO

No jo, asi se nemám k čistě šachovým věcem vyjadřovat. "Podezřívání" jsem určitě na mysli neměl, jaksi chybí motiv, ale připadlo mi, že by se to mohlo hrát dál, prostě trochu zklamání z náhlé remízy. Pro neznalce bylo těch pěšců navíc dost sad

+0 /-0 | 05.05.2014 20:13

sisoj

MČR bylo oproti loňsku zajímavější, ale to že na 2.a 5. místě skončili hráči , kteří neprošli "Navarovým testem" o něčem svědčí. Ten prošli pouze dva, a podívejte se kolikátí skončili a za kolik...

Příště by bylo vhodnější max 30 hráčů, proč ne i s juniory, není potřeba dělat 2 turnaje. Ať se ukáží.

Ale nejlepší by bylo , aby o titul hrál i V.Láznička. I třeba opětovný zápas jako na corridě. Protože je evidentní, že ti dva jsou od dalších o třídu napřed.

+0 /-0 | 05.05.2014 19:55

nvmea
evidentní výhra? Jak?!
+0 /-0 | 05.05.2014 17:37

pawel

No noElo, podezírat hráče, že nechá půlku soupeři, kterému lautr vůbec o nic nejde (pohár již má u sebe) a sám se připraví o posun k cenám??? Estli to nebude tím, že nestejnoplní střelci v kombinaci s dámou jsou (bez ohledu na počet pěšců!) pěkné potvoryangry.

+0 /-0 | 05.05.2014 17:36

naska

Gratuluji GM D.Navarovi k dalšímu titulu...Hrál velice zajímavé šachy!!! Radost pohledět....I když jsem IM (ELO mezi 2514- 2548)a plno věci jsem nepochopil,partie byly pro mě velmi poučné...Děkuji a přeji hodně dalších úspěchů:-))

+0 /-0 | 05.05.2014 17:28

noELO

Mně dojem z turnaje kazí dvě věci z posledního kola: samozřejmě podivuhodná kontumace IM Pláta - a potom ta remíza Navara - Babula. Nevím, ale ta pozice je za černého evidentně vyhraná a velmistr se přece tady nemá moc čeho bát. Tak proč ten věčňák? Asi některé věci z praxe šachových turnajů nikdy nepochopím. To je panu GM Babulovi jedno, jestli si na MČR polepší o pár míst a zaznamená výhru proti 2700+?

+0 /-0 | 05.05.2014 17:11

Inconnu

Mě by se nejvíc líbil systém kombinovaný - točit v tříletém cyklu, aby se eliminovaly výhody a nevýhody:

Open, uzavřené (cca 12 - 16 hráčů), mezinárodní Open

+0 /-0 | 05.05.2014 16:05

Zmestabileho

Pořádání MČR jako openu je jedinou šancí, jak přebor učinit atraktivní. Oproti tomu uzavřený turnaj našich hráčů nad 2500, by byl nechutnou remízovou bramboračkou. I v Ostravě bylo vidět, že když se potkali dva hráči nad 2500, tak to skončilo vždy jaksi nevyhnutelně remízou. I když - myslím, že jedna jediná (!), výjimka byla - pěkný souboj z předposledního kola Petr - Krejčí. Nepočítám samozřejmě partie Navary, který je někde jinde, Navara by s těmito hráči neměl remízy ani v uzavřeném MČR. A když píše níže matman - že přebor byl "báječně obsazen", tak nebyl "báječně obsazen", protože tohle se nedá říci o turnaji, kde se může předávat pohár pro vítěze už před prvním kolem. Ale nic jiného zajímavějšího bohužel s našimi předními současnými hráči dnes uspořádat nelze.   

+0 /-0 | 05.05.2014 14:49

matman

poutnik: smiley

Báječně obsazený přebor. FM Tadeáš Kriebel se opět "povýšil" nad IM Vojtěcha Pláta, to je "drzost".

Loni tolik diskutovaný a "doporučovaný" Alexej Kislinsky nehrál špatně, ale "něco" přece jen chybělo, čekalo se více!

Velmi dobře zahráli veteráni (15.GM Vokáč, 20.GM Jansa, 22.IM Dobrovolský, 27.FM Sobek, 40.GM Lechtýnský).

Příjemné je, že vystrčili růžky hráči do osmnácti let - Szotkowski Jakub (21.místo, navýšení ratingu o 47 bodů), Maříková Jana - navýšení ratingu o 26b.

+0 /-0 | 05.05.2014 09:36

Poutnik

Ten pokerový výraz na fotografii Š. Žilky je dílem pozice v partii, nebo součást reklamní smlouvy s Poker arénou? smiley

+0 /-0 | 05.05.2014 06:40