Čtyři kola ke zlaté

06.05.2010 07:02 | MČR 2010

Úterní čtvrté, poněkud remízovější kolo než jsme byli doposud zvyklí, vygenerovalo do samostatného vedení jedničku turnaje Davida Navaru, který ve svižné partii porazil Davida Kaňovského a ujal se půlbodového vedení. Se zlou se p...

Úterní čtvrté, poněkud remízovější kolo než jsme byli doposud zvyklí, vygenerovalo do samostatného vedení jedničku turnaje Davida Navaru, který ve svižné partii porazil Davida Kaňovského a ujal se půlbodového vedení. Se zlou se potázali naši junioři, kteří nestačili na své soupeře z první šestky. Zbyněk Hráček porazil Vojtěcha Pláta a Tomáš Polák si bílými poradil s Janem Krejčím.

Holandský večírek

Megamaratón v podání Štěpána Žilky a Martina Vaculíka, jejichž partie měla stotřicet tahů a končila až po desáté hodině, posunula zhruba o hodinku plánovaný start turnaje v holanďanech. Přesto se na startovní čáru postavilo plných deset dvojic, které vzhledem ke stanovenému systému každý s každým s odvetou čekalo osmnáct kol. Bez duelové porážky neprošla turnajem ani jedna dovojice. Povedené akci odzvonil zvonec o jedné hodině po půlnoci a přišlo na řadu vyhlášení. Ve finálním součtu křížové tabulky největšího počtu bodů dosáhla dvojka Novotný - Šklíba, které patří zlatá pozice. Bod a půl ztrátu na vítěze měla stříbrná dvojice Malík - Hladík, bronz patří smíšence Zwardoň - Novosadová.

Tak jeden koníkovský skok pro medailisty

Zleva: Kristýna Novosadová, Vojtěch Zwardoň, Martin Šklíba, Michal Novotný, Oto Hladík a Jan Malík (foto: nss.cz)

Navara udeřil popáté

Začíná být pravidlem, že kdo se objeví na prvním stole proti Davidu Navarovi, je smeten. V pátém kole se české jedničce postavil černými oddílový kolega Milan Orság, ale ani ten neobstál. Romantiku s Petrem Veličkou (3. kolo) a taktiku s Davidem Kaňovským (4. kolo) tentokrát vystřídala "strohá" technika. V dopoledním rozhovoru pro Moravskoslezský deník David Navara uvedl: "Je pravda, že mám turnaj dobře rozjetý. Ale to je vše." Po výhře ve včerejším pátém kole by se dalo parafrázovat, že má turnaj dobře zajetý. David Navara po pátém kole disponuje bodem náskoku před pětičlennou čtyřbodovou skupinkou, do které se díky výhrám dostali IM Martin Petr, který svou výhru nad Rišou Biolkem jr. komentoval: "Postavil jsem to jako důchodce. Ríša chtěl vyhrát a pozici přepnul.", IM Honza Bernášek (porazil FM Josefa Mudráka) a IM Vítězslav Rašík, který nadělil miniaturku Studničkovi. Naopak remízový výsledek k dosažení čtyřbodové hranice stačil dvojici IM Pavel Šimáček - GM Tomáš Polák, ale rozhodně nebyl předem dán. "Po 21...Se6 jsem odmítnul remízu, protože pozice byla pro černého ještě nepříjemná, ale Tomáš zahrál dva velmi přesné tahy a pozici bezpečně udržel," sdělil po partii obhájce loňského titulu Pavel Šimáček.

Karolína Olšarová

Tereza Olšarová

Ženám vládne se třemi nasbíranými body WIM Olga Sikorová, která si po porážce od Roberta Cveka spravila v pátém kole chuť s Alešem Krajinou, WFM Kristýna Havlíková, která po porážce v prvním kole nasbírala dvě výhry a dvě remízy a WIM Kateřina Čedíková, která v posledních dvou kolech bodovala naplno. Na dvou a půl bodu zůstala po pátém kole WGM Kateřina Němcová, které vystavil stopku IM Vojta Plát. Dočkali jsme se také prvního "ženského derby", když proti sobě nastoupily Martina Folková a Tereza Olšarová a jelikož se radovala bílá, uvidíme v dnešním šestém kole sesterský souboj WFM Olšarová Karolína - WFM Olšarová Tereza.

Tip pro dnešní šesté kolo

Samozřejmě si nenechte ujít souboj na první desce, kde vedoucí muž průběžného pořadí GM David Navara vyzve černými úřadujícího mistra republiky IM Pavla Šimáčka. Na čtvrtém stole se utká dlouhodobý reprezentant GM Zbyněk Hráček s kapitánem české reprezentace IM Michalem Konopkou nebo sedmičce na novoborské derby GM Petr Hába - GM Marek Vokáč. On-line přenos z MČR z devatenácti šachovnic můžete sledovat tradičně od 16.00 hodin, v témže čase se rozběhne pět on-line šachovnic v rámci FIDE Openu.

Dva on-line stoly na pódiu (fotogalerie: 5. kolo)

Partie

Odkazy

Ostravský koník 2010
MČR 2010 výsledky
MČR 2010 on-line přenos
MČR 2010 přehrát partie
MČR 2010 fotogalerie
FIDE Open výsledky
FIDE Open on-line přenos
FIDE Open přehrát partie
49x 2972x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (49) Aktualizovat
08.05.2010 13:33 | Autor neznámý

No rozhodně ta koncepce s přidáním jedné fiktivní remízy proti sobě samému má něco do sebe - při malém počtu partií sráží perfo do realističtějších mezí a při větším počtu už prakticky nemá vliv

08.05.2010 12:36 | Autor neznámý

 To cuhrma: Myslím, že reklama výborná. Nevím, jestli máte stejnou fotku, která se zobrazuje na mém monitoru, ale ja vidím sice davy ale pivo jen 1 - asi pomalý vrchní  :-)

08.05.2010 12:13 | Autor neznámý

Fredy - nebude, píšou tam o tom, že udávané performance je nesmysl, že by matematicky mělo být nekonečné. Přírůstek elo má DN zatim 12,1 bodu a ten nijak s performance nesouvisí....

Jinak je to hezká reklama, viz foto In action at the board, where he has won every game so far , kde zrovna rozebírá, jsou tam vidět davy zvědavců s pivama

08.05.2010 12:00 | Autor neznámý

 to Bond: A jak jsem se dočetl na chessbase.com tak bude problém v případě , že David Navara získá 100% vypočítat mu Elo body z tohoto mistrovství....

08.05.2010 11:42 | Autor neznámý

 V 6. kole z 9-ti domlouvat prohru - nesmysl. Rozhodčí dobře věděl, proč to Karhánek udělal a odvolávání na nějaké možné domluvy jsou z jeho strany pouze alibi. Domluvené jsou právě ty remízy, z kterými nic nedělá. A je otázkou jestli nemůže nebo nechce. Karhánek patří k těm co takové remízy nepraktikuje osobně ani za družstva, pokud ho kapitán "nedonutí". Domnívám se, že rozhodčí jeho vyloučením Koníku neprospěl, protože tato "partie" bude mít pokračování. Na to p. Karhánka znám, abych toto mohl tvrdit. Takže jestli můžeš, tak organizátorům vyjádři mé obavy, ať turnaj nezíská publicitu na místech, která by mu neprospěla.

 

 

08.05.2010 11:42 | Autor neznámý

Vyjadrovat k pravidlum nemam vetsinou zapotrebi, ale tady bych si dovolila lehkou poznamecku.

Kde byli (a jsou) ochranci moralni cistoty 16.1 ledna pri zapase extraligy Geofin Ostrava-A64? Nejvyssi soutez a vsechny partie skoncily hromadnou remizovou shodou mezi 10-12 tahem? Tohle je normalni a je v poradku? Toto je regulerni DOHODNUTY zapas a vsichni se tvarime, ze je to preci normalni...?! Ne?! A neni v nasich soutezich druzstev zcela ojedinely.. A ja myslela ze predem DOHODNUTE zapasy nemohou preci existovat.. (a nejenom ze je to nekorektni, ale i postihnutelne). nerikam ze toto Sofijska pravidla vyresi, ale nejake kroky jsou vzdy lepsi nez jen pasivni prihlizeni..

Zaverem - pana Karhanka ani jeho pripadne kauzy neznam a jejich prubeh i zaver jsou mi uplne jedno.

08.05.2010 11:28 | Autor neznámý

Congrats organizátorům, konečně si nás všimli i na chessbase.com

08.05.2010 11:20 | Autor neznámý

Samozřejmě místo vyloučení mu mohl dát třeba výstrahu před nastoupenou jednotkou (hracím sálem). Ale kdyby to neřešil nijak, tak by rozhodně padl stín podezření na oba hráče. A co se týče těch krátkých remíz, to je obecný (neřešitelný - Sofijská pravidla problém oddalují, ale neřeší) problém, ale každopádně remíza nemůže ovlivnit pořadí v turnaji zdaleka tak jako výhra.

08.05.2010 11:01 | Autor neznámý

 to Bond: Myslíš, že vyloučením rozhodčí, řeší to aby nepadla pochybnost na možné koupení výhry ze strany p. Veselovského. To snad nikdo kdo je oba zná nemůže myslet vážně. jinak pro přesnost má problémy na turnajích, ale ne na všech. Jako korektní člověk se prosím vyjadřuj korektně o člověku, který za Vás bude hrát a který Vám před lety pomohl k poměrně snadnému postupu.

to Vuorin: tak podejte zprávu co se dělo ?

 

08.05.2010 10:55 | Autor neznámý

Re 08.05.2010 02:51:28 | Bond(James)

Panu Navarovi jde o ELO před světovým pohárem - může postoupit pouze na něj.

Držím mu palce!!§

08.05.2010 10:50 | Autor neznámý

 to Gambit: schopnost a pracovitost pana Palovského nezpochybňuji. "Incident" jsem neviděl.  Možná to šlo řešit jinak. V následujícím kole došlo k rychlým pravděpodobným remizam 6 a7tahů - to je v pořádku ? Ve světle následku partie Veselelovsky - Karhánek si myslím,že ne. Možná Vás to překvapí , ale zrovna Karhánek takový způsob "zvláštních" remíz prakticky nezná. Já si teda žádnou nevybavuji. A stejně jako Vás znechutila jeho prohra mne znechutily tyto "pravděpodobně domluvené plichty. A sttlo se jejich aktérům něco - nic. Je to znevažování šachu - je. Takže pan rozhodčí ma jiný metr. Proč ? Nemůže tam být něco osobního ?

 

 

 

08.05.2010 10:12 | Autor neznámý

Falk Novák: Kdo a proč by to proboha dělal? LP znám jako jednoho z nejschopnějších a nejpracovitějších lidí, kteří se u nás okolo šachu pohybují. Pokud rozhodl o vyloučení Karhánka z turnaje, jsem 100% přesvědčen, že to bylo po právu. Nehledě na to, že v roli diváka mě Karhánkova fraška na onlinu značně znechutila.

Bond: Že by podezření jednoznačně padlo na pana Vesselovského? To by musel být pan Vesselovsky opravdu blázen kupovat si "partii" s takovým průběhem :)

All: Pokud je mi známo, tak pan Karhánek už má zákaz startu na všech turnajích Czech Touru, takže pochybuju, že to je pouze smůla na okolnosti. Příčina bude opravdu jinde..

08.05.2010 09:41 | Autor neznámý

A hlavně - na to bych málem zapomněl - jsem těsně před partií s Karhánkem mluvil:-).

08.05.2010 09:40 | Autor neznámý

ad Karhánek: Hrál jsem o dva metry vedle, takže jsem celou frašku viděl "online". Stojím za rozhodnutím pana Palovského, udělal bych to samé...

08.05.2010 02:51 | Autor neznámý

Případ Karhánek - neviděl jsem to live, ale kdyby se nedělo nic, tak by podezření jednoznačně padlo na p.Vesselovského, že si tu partii koupil. Jinak p.Karhánek má problémy na všech turnajích, na kterých hraje, takže buďto má opravdu smůlu na okolnosti nebo je příčina jinde (v něm).

Navara - neočekávám, že David remizuje, chce vytvořit rekord 100%  

07.05.2010 23:39 | Autor neznámý

Kdy odloží pana Palovského do nepotřebného haraburdí?

07.05.2010 22:55 | Autor neznámý

Zítra si myslím, že David poprvé remizuje a stane se tak MČR...

07.05.2010 20:56 | Autor neznámý

 to p. Bražina : Jak můžete tvrdit, že mám zkreslené informace, když jsem se je tady jen snažil naznačit ale nekonkretizoval, neboť bych měl obavy o zhoršení dobrého jmena Os. koníka. O exemplarním trestu pro Maníka s Talou vím. Co se týče mych informací z historie Koníka např. roku 2008 buďte bez obav, mám je lepší než si dokážete představit.

Jinak máte pravdu s tím Sergejem, ten za nic nemůže. Ale co se týče pana Karhánka snažil jsem se jen naznačit možnou příčinu jeho jednání, a to že někdy nevěří nasazení. A to se potom chodí těžko někam svěřovat k pořadatelům nebo rozhodčím, kteří z jeho hlediska by v tom v tom mohli mít  prsty. Obavám se, že v 2008 měl taky jakési výhrady k nasazení, a ještě víc mne mrzí, že měl ke svým výhradám víc než důvodné podezření.

Jinak o té (ne)selektivnosti mne presvedčite až dnes budou kontumovány dvě krátké remízy 6 resp. 7 a udělen všem trest podmínečného vyloučení. Jinak tady trochu mlatíme prázdnou slámu.

 

07.05.2010 20:04 | Autor neznámý

to fredy: no nepatrim k poradatelum, spis sem tam vypomuzu. nema cenu se o tom bavit, mate trosku zkreslene informace pokud si myslite ze se tu nekdo selektivne poskozuje. vemte si pripad pana tally a manika, tam zadny pan karhanek nefiguroval a postupovalo se nekompromisne. ja jsem vam rekl svuj nazor a postoj, nikomu jej nevnucuju, ale stojim si za nim. proste pokud nekdo udela neco spatne, musi pocitat z nasledky. vite ono neni problem zajit za rozhodcim nebo za nekym z poradatelu a rict veci se maji tak a tak, a domluvit se. bohuzel toto se nestalo a verte mi nikoho nebavi resit nejake problemy. zvlast kdyz i tak mame starosti nad hlavu. protoze at uz se stane jakykoli problem nikdy se pri jeho reseni nezavdecite vsem.

pisete ze sergej psychologickou ujmu prezije, to samozrejme, ale proc by se timto mel hrac v turnaji vubec zabirat? k takove situaci proste dojit vubec nema.

07.05.2010 16:31 | Autor neznámý

 to p. Bražina k Vašemu 1.odstavci. Víte, já se domnívám, že to co stalo teď by mohla být jen jakási dohra toho co sestalo Karhánkovi na Koníku 2008. Jestli patříte mezi pořadatele tak víte, asi na jakou událost narážím. Vy se tady zaštitujete dobrým jménem festivalu, ale bylo by dobré v jeho jméně jednat nekompromisně vždy a za všech okolností a ne selektivně. Tedy v rámci dobrého jména tady nebudu uvádět podrobnosti, které by toto jméno mohlo poškodit, ale troufám si tvrdit že už v minulosti se mohlo stát, že jste pana Karhánka poškodili. Máte vy (pořadatelé) tak čisté svědomí, že to můžete popřít ? Mně totiž uniká důvod, proč by chtěl p. Karhánek zesměšnovat Vašeho koníka. A jestli pořadatelům mohu zadarmo dobře poradit, tak by v rámci dobrého jména s ním měli jednat tak ať svým rozhodnutím nezpůsobí víc škody jak užitku. Mám tím namysli např navracení startovného atd..

k 2.odstavci : Myslím že to Sergej přežije tu psychologickou ránu a nápad, že by to měl p.Karhánek prodat, resp. Sergej koupit tak to je hloupost z mnoha důvodů.

k dalším odstavcům: Při vědomí mých informací jak pořadatelé konali v 2008 bych třeba já měl docela dilema jet na Váš turnaj...

 

07.05.2010 15:14 | Autor neznámý

 z meho pohledu slo o strasnou kravinu od pavla karhanka. kdyz se chtel vzdat hned tak z toho neudelam prece frasku. navic veselovski by podle me (pokud by slo o prstovou chyby) ten tah vratil.  hlavne jde z meho pohledu  o to ze dana partie se hrala na onlinu. vemte to tak ze uvazujete ze pojedete na nejaky turnaj a divate se na online a tam uvidite toto. to si pak rozmyslite jestli na ten turnaj pojedete protoze mate dojem ze se tam domlouvaji partie a tak podobne. z tohoto duvodu p karhanek jednoznacne poskodil jmeno sachoveho festivalu v ostrave. jina situace by nastala kdyby zahral normalni zahajeni a vzdal se. prece jen existuje spousta cest k tomu jak vzdat souperi partii (treba ze mi neni dobre), aniz bych musel z partie udelat vykricnik do sveta.

A taky by jste si mozna mel uvedomit, ze s pripravou turnaje jakym konik je, je strasne moc prace, a vy chcete aby vami poradany turnaj, byl prijemny pro vsechny hrace. tim co pan karhanek provedl, privedl do rozpaku nejen sveho soupere (ktery podle me toto jeste nezazil ac mezinarodni mistr), ale zejmena i hrace hrajici o cenu v turnaji nebot timto jednoznacne zvyhodnil jineho (a ten ac o to nestal dostal psychologickou ranu, protoze ten kdo nezna podrobnosti, se muze pravem domnivat ze partie byla prodana, a pak na nej muze byt negativne pohlizeno na jinych turnajich.).

Z tohoto duvodu, a take aby se predeslo pripadnym spekulacim vuci hraci, ktery se dopustil viny pouze tim ze chtel hrat, je podle me vylouceni z turnaje adekvatni.

Musite totiz brat v potaz, ze to neni utok na pana karhanka, ale zejmena ochrana jeho soupere, potazmo souperu, a v neposledni rade take ochrana turnaje Ostravsky Konik, ktery ma zajem na ucasti kvalitnich hracu jak z CR tak ciziny, a pro nez by predstava ze by hrali turnaj, kde si hraci budou hazet body, byla nepredstavitelna.

Z hlediska hrace, ucastniciho se turnaje, jsem jednoznacne pro variantu zvolenou panem palovskym, bez ohledu na osobni vztahy k oboum zucastnenym hracum.

07.05.2010 14:59 | Autor neznámý

 to alfil je to ten samy

07.05.2010 14:27 | Autor neznámý

 to... : Já tam nebyl, takže chování nemohu hodnotit. Vycházím jen z informacích na webu. ....

 

07.05.2010 14:19 | Autor neznámý

Pan Karhanek byl vyloucen nejen za styl porazky, ale take za chovani pri partii, ktere zde nechce rozhodci popsat

07.05.2010 14:11 | Autor neznámý

Fredy: Já s těmito argumenty souhlasím, na druhou stranu, stejně, co chce dál dělat na turnaji člověk, který je schopen se k partii dostavit a toto předvést. Pokud neměl z důležitého důvodu čas, mohl se omluvit.

07.05.2010 14:05 | Autor neznámý

 to Benák: Může být, ale stejně jsem na rozpacích, jestli se to dá takto hodnotit. To byste v extrému musel přehrávat všechny partie a zvažovat, zda se podobné jednání v nich nevyskytlo. Třeba proto, že někdo spěchal na spoj a proto remízovou partii urychlí úmyslně prohrávajícím tahem. Já bych to teda hodnotit nechtěl. A co třeba kdyby partie mela průběh e4,f6 d4 a černý by se vzdal, protože zjistí že chtěl hrát e6 a dopustil se prstové chyby. Taky by ho vyloučili ? Řekl bych, že jsme na dost tenkém ledě...?

 

07.05.2010 13:56 | Autor neznámý

to Vuorin - normy jistě padat budou, jen Tomáš Studnička nepotřebuje, ten už 3 má...

to LP - pamatuju že jsem viděl vyloučení z turnaje, za menší prohřežky...

07.05.2010 13:54 | Autor neznámý

to Fredy: Osobně to poškození dobrého jména šachové hry (tj. odkaz na čl. 12 odst. 1 Pravidel FIDE) spatřuji v tom, že pan Karhánek hrál úmyslně tak, aby přivodil vlastní porážku (sám píšete, že je jasné, že hrát nechtěl). Oproti tomu (jak je zřejmé i z jeho vyjádření v této diskusi) Martin Petr svůj "osudný tah" nehrál schválně proto, aby prohrál.

07.05.2010 13:47 | Autor neznámý

 to p. Palovský: Máte pravdu že je to Vaše rozhodnutí a zodpovědnost, ale i tak si nejsem zcela jist, zda rozhodčímu přísluší hodnotit průběh partie, který probíhá dle pravidel. To byste na základě podobné logiky mohl vyloučit IM, který v hlavním turnaji jednotahově přijde o dámu. Kde je ta hranice? Já bych si podobnou partii taky mohl vysvětlit, že je to znevážení šachu a šachistovi 2500 se to nemůže stát. Ale vím, že se to stát může. Tak kde je ta hranice, která stanoví, že jednomu to projde a jinému už ne...?

07.05.2010 13:39 | Autor neznámý

Je to moje rozhodnutí a já za něj nesu zodpovědnost. Je mi jasné, že se vytvoří dvě skupiny, které budou říkat, že to bylo tvrdé a někteří, že to bylo správné. Moje funkce je chránit šachovou hru a hráče, včera dle mého názoru dostala šachová hra "tvrdý políček". Pokud nechtěl p.Karhánek s p.Vesselovským hrát (ať už z jakéhokoliv důvodu), dokážu si představit x cest, jak se to dalo provést (nedorazit na kolo, omluvit se atd). Momentálně se z další debaty omlouvám, ale chystám se na odjezd do Ostravy.

07.05.2010 13:20 | Autor neznámý

 to p. Palovský: Bylo nutné jej vylučovat ? Je jasné, že s p.Vesselovským nechtěl hrát a zvolil tuto nešťastnou formu. Nevím jestli bylo nutné takto jednat s dobrým člověkem, zvláště pokud jste rozumější než on a vyznávate heslo: GENS UNA SUMUS .  Tento pán vyhral 2x skupinu C v Pardubicích, není to žádný kokot, jak tu někdo píše.

 


07.05.2010 13:08 | Autor neznámý

Po shlédnutí partie 6.kola Vesselovsky - Karhánek (sami se můžete přesvědčit), osobní debatě s hráčem Vesselovskym po partii o průběhu partie, jsem hráče Karhánka s odkazem na článek 12.1, 12.7 a 13.4.g vyloučil z turnaje. Jistě pochopíte, že další podrobnosti zde nebudu uvádět (co mi kdo co sdělil, co uvedl hráč Vesselovsky atd) - to zde do této diskuze nepatří.

07.05.2010 12:59 | Autor neznámý

 to p. Palovský: OK, a co hledat za nezařazením p. Karhánka. Jestli mne pamět neklame, tak před 2roky taky na Koníku měl jisté problémy či vyhrady a nenastopil na 6 či 7 kolo.

07.05.2010 12:56 | Autor neznámý

2david brezina: pro zajímavost, jde o stejného pana Karhánka, jak o něm píše Petr Cibulka nebo je to jenom shoda příjmení? Viz: http://www.cibulka.net/nnoviny/nn1996/nn0596/obsah/5.htm

 

07.05.2010 12:55 | Autor neznámý

 to p.Bražina: no když to lámal /j.cempel/ tak se není co divit, že to nevyjde. S tím se  musí počítat...

07.05.2010 12:54 | Autor neznámý

Hráč Rakús požádal z osobních důvodů nelosovat do 7.kola, nic jiného bych za tím nehledal.

07.05.2010 12:41 | Autor neznámý

 o rakusovi nevim ze by tam se neco stalo. p. zidek je ve vedeni protoze cempel jarda to lamal az to presel do prohrane pescovky...

07.05.2010 12:38 | Autor neznámý

 to fredy: karhanek opet nezklamal a provedl pruser. rozhodci turnaje jej vyloucil.(alespon se tak vyjadroval), za nesportovni chovani a znevazeni soupere jako i sachu vubec. kokot no, kdyby aspon nebyl na onlajnu...

07.05.2010 12:07 | Autor neznámý

 V B turnaji vede po 6.kolech  trochu překvapivě pan Žídek. A jak se dívám na nasazení 7.kola nějak mo odpadli jedni z možných konkurentů pánové Rákus či Karhánek, že by měli nějaký problém... ?

07.05.2010 11:54 | Autor neznámý

to Vuorin: Se vším souhlas až na to, že při plnění normy IM lze "povýšit" jen jednoho soupeře a to na 2050. To ovšem v turnaji nebude potřeba, protože poslední nasazený má 2052. Ještě dodám, že při plnění GM normy je možno jednoho hráče "povýšit" na 2200.

07.05.2010 08:29 | Autor neznámý

Jak se dívám, IM normy budou padat, jak na běžícím páse - dobrý náběh mají Mudrák (perfo 2453), Studnička (2505), Kriebel (2451), Turner (2441), Daneš (2436), Bureš (2454) a famózně hrající veterán Václav Pacl (2447). K normě stačí perfo 2450, navíc až tři soupeři pod 2150 se počítají právě jako 2150, což může někomu pomoci.

Na normu GM hrají Šimáček, Plát, Orság, Bernášek a největší šanci má Dejf Kaňovský, perfo 2599, bude ale potřebovat ještě jednoho velmistra. Smůlu má Rašík, krásné perfo 2631 bohatě na normu stačí, jenže David Navara je jeho první velmistr. To by musel mít v posledních kolech hodně štěstí na los...

06.05.2010 21:06 | Autor neznámý

zítra bude hrát D Navara s Rašíkem V a poté s Jirkou Štočkem  to je má předpověd .Štoček -Navara by mohla být plná obětí -korektních i nekorektních ať je na co koukat

06.05.2010 20:53 | Autor neznámý

A zkoušeli jste tomu Navarovi aspoň nabídnout remízu? :-)

06.05.2010 20:48 | Autor neznámý

Škoda P.Martine držel jsem ti palec měl jste pěkně rozjetý turnaj asi jsem měl držet palce  dva    

06.05.2010 19:16 | Autor neznámý

Jo jo, dal, a děsně se stydí :-) Počítal jen s 18.a3, a fakt neví proč.

06.05.2010 18:11 | Autor neznámý

to jako Petr dal jednotahově dámu?

06.05.2010 11:22 | Autor neznámý

uf, omluva, ta mi unikla. doplnil jsem.

06.05.2010 11:07 | Autor neznámý

A nezapomněli jste na Katku Čedíkovou? Ta má taky 3 body.

06.05.2010 07:15 | Autor neznámý

Ten Lumír Hladík na "skákající" fotce je ve skutečnosti Oto Hladík.