Děti by neměly hrát v garáži aneb Mistrovství EU mládeže

05.09.2022 03:00 | Zprávy

Mistrovství EU mládeže 2022 uspořádal Šachový klub Světlá nad Sázavou ve spolupráci se Šachovým svazem ČR. Dnes propojím hodnocení organizátorů z jejich oficiální zprávy a reakcí rodičů.

Oficiální zpráva: 

Chlapci a děvčata hráli v každé věkové kategorii společný turnaj a následně byli vyhodnoceni zvlášť chlapci a zvlášť dívky. Turnaje se zúčastnilo 108 hráčů a hráček z 14 šachových federací. Všechny partie byly přenášeny on-line.

https://www.chess.cz/zaverecna-zprava-20-mistrovstvi-eu-mladeze-2022/

Reakce rodičů: 

Účast - velmi nízká úroveň hráčů. Velká část těch, kteří zdě měli hrát, dala přednost např. turnaji v Říčanech. Divoké karty pak dostaly děti s úrovní 0 - 1000 ELO. 


Oficiální zpráva

V úterý 30. srpna 2022 vyvrcholily v Aparthotelu Svatý Vavřinec v Peci pod Sněžkou boje o vítězství na Mistrovství Evropské unie mládeže do 14 let. Účastníci turnaje měli v hotelu k dispozici řadu možností k aktivnímu odpočinku – wellness, masáže, indoor golf, dětskou a teenagerskou hernu, atd. Účastníci také mohli využít krásu Krkonoš k pěším i cyklo výletům.

Reakce rodičů: 


Podmínky nedůstojné vrcholné mezinárodní akci
- check in byl avizován pořadatelem od 15 hodin, ještě v 18 hodin nebylo možné se ubytovat

- ubytování - v průběhu turnaje byl na pokojích pouze vyměňován koš a doplněn toaletní papír, úklid a výměna ručníků byla jen za poplatek

- hrálo se v prostorách podzemních garáží - smrad, vydýchaný vzduch, špatné osvětlení.  Hráči měli co dělat, aby udrželi pozornost, v garáži se  opravdu špatně dýchá, několik dětí kašlalo.

- využití garáží na hrací prostory přineslo další náklady účastníkům, kteří museli auta zaparkovat v nedalekém parkovacím domě

- strava - černá noční můra ještě dnes - jídlo se servírovalo na dezertních talířcích - např. mini řízeček a pár studených brambor. Běžně se stávalo, že ihned po obědě šlo několik lidí rovnou do vedlejšího supermarketu nebo jiné restaurace, protože se to nedalo jíst.

- Byly podávány tak malinkaté porce, že i dítě mělo hlad (např. při snídani dávkování - lžíce musli, lžíce jogurtu, kostička buchty 2x2 cm).  Na jídlo se stály fronty, byl nedostatek místa k sezení.


Na stránkách ŠSCR je i hodnocení slečny Nikol Kusové a ta píše toto:

Pec byla správná volba. Moc se mi tam líbilo – ubytování bylo skvělé, jídlo mi chutnalo a užívala jsem si i dopolední tréninky s FM Pavlem Němcem, který mi byl přidělen jako trenér na tento turnaj. Pavel s námi probíral nejen partie, ale i šachovou historii – mistry světa, co šachu dali atd. ( https://www.chess.cz/mistrovstvi-eu-mladeze-2022-pec-pod-snezkou-ocima-nikolky-kusove/

Přidávám reakce z Facebooku ŠSČR: 

Zajimalo by me, co cizinci cestujici takovou dalku rikaji na to, ze hraji v garazi.

A co na to říká hygiena ?

Jestli chceme posouvat šachy u nás, nenechávejme děti prosím hrát v garáži. Jestli se nad tím aspoň někdo zamyslí, pak i tento článek měl smysl. A když už se ŠSČR za něco zaručí (například tím, že odkaz na oficiální stránky turnaje odkazuje na stránky ŠSČR), pak prosím ať si pohlídá i kvalitu turnaje. A když se něco nepovede, pak prosím i o objektivitu a snahu o zlepšení. Chválit něco, co se moc nepovedlo,  je často krátkozraké.

Do článku byly použité informace  a fotky z emailů od rodičů se souhlasem se zveřejněním. Rodiče si přáli zůstat v anonymitě. 

Petr Koutný

123x 10549x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (123) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
dolezal
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+1 /-2 | 07.09.2022 15:14

xdavx x

chrz? nebo nekdo jiny ze svazu havličku? :D

+0 /-1 | 07.09.2022 12:36

pawel

Přiznej se Majere, přiznej! Říká inspektor Trachta.

 Kdo je tím nejvíc štekajícím v této diskusi, co byl usvědčen a potrestán, že před 4 měsíci podváděl v soutěži dětí?  

+0 /-0 | 07.09.2022 12:29

xdavx x

Frantisku, to je moc hezka reakce na navrh reseni... z tve konstruktivni kritiky si beru soudruzske ponauceni... 

+0 /-1 | 07.09.2022 12:21

dolezal
K hodnocení p. Fialy na stránkách svazu - pokud jde o údajnou "úroveň". Máme (jeho) tvrzení, že termín velmi nízká úroveň je neznalost či úmyslný argumentační faul a na tomtéž řádku, že účast je 10krát nižší než MS či ME. Proč asi? Zpravidla prý startují bronzoví medailisté. Kategorie (H)14 - startoval 4., 6., 19. 3 další, kteří se na MČR ani nekvalifikovali.(D)14 - 2.,3., 6., 8., 11. (H)12 - 9., 13., 15., 18. 3 na MČR nekvalifikovaní. (D)12 - 2., 4., 7., 12., 20. Společná kategorie U10 je natolik prestižní, že zde bylo dohromady 20 hráčů a hráček, což na 27 členských zemí EU není opravdu mnoho, je to dokonce méně účastníků, než bývá na MČR. (H)10 - 2., 3., 8., 17., 19., 23. (D)10 - o 3 medaile zde bojovalo celkem 7 dívek, z MČR - 1., 3. 1 co se openu MČR dívek neúčastnila. (H)8 - 4., 5., 8., 10., 12., 24., 30. D(8) - 2., 9., 1 co se neúčastnila. O úrovni hovoří také to, že v kategorii H12 zvítězil 13. hráč z březnového MČR, dle FIDE ELO tou dobou 853. hráč Evropy ročníku 2010 (zdroj: chessratings.top). Opravdu skvělá úroveň!
+1 /-1 | 07.09.2022 12:18

srdce

Franta Novák-já to právě vím,že nesedíte s rukama v klíně  a aktivně si hledáte nové prostory.S tačilo kdyby si pořádně přečetli co váš kolega v  klubu psal. Nadzvedlo mě co napsal Karel Havel.  A za ty turnaje ve čtvrtek hats offS pozdravem Petr Kraus

+0 /-0 | 07.09.2022 11:24

Petan

Na stránkách svazu info doplnili o vyjádření pořadatele: https://www.chess.cz/mistrovstvi-eu-mladeze-pohledem-poradatele/

+2 /-0 | 07.09.2022 11:11

Daganvidor

Zdravím všechny a především, Nicky: xdavx x, Karel Havel

V diskuzi jste nejchytřejší na světě, a přitom nevíte vůbec nic o situaci, kterou tady (frustrovaně) popsal kolega z oddílu před několika dny. Pro informaci: není to předseda oddílu. A samozřejmě nesedíme s rukama v klíně a aktivně si hledáme nové prostory. Vaše poznámky jsou naprosto mimo mísu…

Díky za podnět Pavel Ch a srdce za Vaši zpětnou vazbu :-).

Franta Novák, člen oddílu ŠK Praha

+2 /-1 | 07.09.2022 08:47

Pavel Ch

Vojto, já nehodnotím příspěvek "Karel Havel". třeba toho ví 10x více jak já. Byť jeho jméno (přezdívka?) mezi aktivními členy ŠSČR není.

Já napsal, jak bych postupoval já, třeba v roli šéfa sekretariátu. A dovolím se domnívat, aniž bych chtěl mluvit za něj, že součastný FŠ by postupoval na dotaz +/- podobně.

 

 V kraji jsem při 20leté fci předsedy TMK kraje také klubům jsem říkal, nevíte jak mít mládež. Rád poradím, probereme možnosti, co potřeba udělat. Ale krajský svaz nebude ani nemůže zajišťovat každotýdení trénink ve vašem místě. Poradíme, proškolíme ochotné lidi na trenéry, sedneme si na kávu...

 Pane Krausi, děkuji. Jsem rád, že se Vám líbilo, že jste se zúčastnil doprovodného turnaje MČR. A že jste přivezl do cen Vaše pěkné výrobky, bylo to od Vás moc milé. V květnu na festivalu, kde bude více turnajů během 3 dní, 6.-8.5., bychom Vás zase rádi pozvali. 

+3 /-0 | 06.09.2022 22:09

srdce

Pavel Ch- já osobně si vás vážím a nedovolil bych se vám vysmívat. Já vás vnímám, jako šachového nadšence, který pro  šachy v Ústéckem kraji a hlavně pro mládež dělá hodně.    Celkově si vážím , každého kdo udělal nějakou šachovou akci a děkuji za to. MČR se vám povedlo jak po sportovní  i společenské srtránce. Děkuji. S pozdravem Petr Kraus

+0 /-0 | 06.09.2022 21:54

Agent Voňavka

Pavle, takhle bych si dokázal odpověď představit. Ale podívej se, jak ignorantsky odpověděl anynom Karel Havel. Jako možná se snažil být vtipný a myslel si, že by to bylo ve stylu Martínka, ale mohl si takový komentář odpustit. Obzvlášť, pokud to je někdo z Prahy a co někdy v té hospodě hrál. Bohužel přesně takových lidí je mezi šachisty nejvíce. Co vás na turnaji pozdraví a pak vás pod rouškou anonymity drze uráží a napadají. I proto říkám, že je čím dál obtížnější se mezi šachisty pohybovat, protože to člověk nikdy neví, kdo je ta krysa...

+2 /-1 | 06.09.2022 21:13

Pavel Ch

ad shánění hrací místnosti 

Obráti-lí se kdokoliv z členů na sekretariat@chess.cz s žádostí o radu a pomoc, určitě nebude odmítnut. Rada je samozřemostí, pomoc má své hranice. Třeba. "Máme žáky, nemohl by někdo zdarma ze Strahova trénovat je?". Odpověď by měla být: "Ze Strahova ne, zdarma nikoho asi také sehnat nebudeme umět, ale pozveme vás na kávu na sekretariát a pohovoříme o rozpočtu klubu, abyste na trenéra měli. Dáme vám několik tipů trenérů, které můžete kontaktovat, či dokonce víme, že se nám někteří nabízeli".

---

 Četl jsem také na facebooku, že shánějí zadara místnost v Praze,  třeba salonek hospody, jako měli předtím. Zas, sekretariát může náhodně o něčem vědět, že se zrovna pan majitel ozval, že by tam šachisty chtěl. Málo pravděpodobné. Obvolávat restaurace asi sekretariát za klub nebude, to může klub sám. A zároveň reagovat na dotazy majitelů/pronajímatelů. Jestli bude nějakej kšeft nebo si budou nosit kávu v termosce (to se stalo jinde a šachisté pak tam končili). Nic není zadarmo.

  Nicméně zadarmo, asi není svaz kouzelník a klubu se také bude těžko hledat. Zas mohou přijít na sekretariát na kávu, probrat možnosti klubu, kolik vybíraj členské, jestli shánějí dotace (svaz na mládež, nsa, město) a co z toho mohou pořídit. A třeba nějaké tipy nepředražených míst se dají sehnat. 

  Nicméně s nárůstem energií atd. budou jistě větší problémy. Psali tam, jak se maj dobře jiné sporty, no myslím, že s růstem nákladů budou bojovat a už bojují, daleko předaleko více, než šachisté.

  Možná ta káva na sekretariátu s vedením klubu a pohovořením by byla prospěšná. Pokud se chtějí ozvat.  ----

  Budete-li chtít můj příspěvek negovat, vysmívat se, tak nejprve se zamyslete, jestli jste žádali slušně na oficiální adresu svazu a byli jste odmítnuti. 

+3 /-0 | 06.09.2022 21:10

srdce

KAREL HAVEL- ten nějaký Pražský oddíl, by zasloužil velké poděkování za to, že během covidu=pořádal na chess.com v útery a ve čtvrtek turnaje a nadále pořádá ve čtvrtek. Za to by si  od svazu poděkování zasloužil . Já sám osobně , bych chtěl  ŠACHOVÉMU KLUBU PRAHA 4 PODĚKOVAT. Děkuji. S pozdravem Petr Kraus

+0 /-0 | 06.09.2022 20:47

PanPohoda

"Kričí žena na muža: Ty si taký kretén,že dokážeš pokaziť aj zlu náladu!"

+1 /-0 | 06.09.2022 20:46

Karel Havel
Re Nemiroff: Vy si fakt myslíte, že úkolem předsedy Šachového svazu je osobně hledat prostory pro nějaký pražský oddíl? Já tedy ne. A zejména v Praze, kde takových prostor je spousta. Např. většina pražských šachových oddílů určitě nevyužívá své prostory každý den, jsou různé kulturáky, školy, jiné hospody, třeba i kostely... Jen je třeba se trochu snažit. Dovedu si představit, že problém to může být někde na vesnici, kde je jen jedna hospoda. Ale v Praze? Asi by tedy pan předseda neměl dotčeného odignorovat, ale určitě by ho zdvořile měl poslat někam.
+2 /-5 | 06.09.2022 18:35

Agent Voňavka

Bražiku, ať se dotyčný zeptá současného předsedy svazu, zda mu nějak pomůže. Tipnul bych si, že by to Martínek akorát celé odignoroval a neudělal vůbec nic.

+3 /-1 | 06.09.2022 13:58

xdavx x

Nedavno se tady objevil jisty vedouci prazskeho sachoveho klubu, ze jim majitel restaurace zrusil hernu a zoufale hledal nejakou moznou alternativu... 

V praze je spousta rodinnych domku, ktere maji nevyuzitou garaz. Mozna i autoservisy, ktere zaviraji v 17.00 by nejakou tu garaz mohly pronajmout. Akorat bych vynechal obchodni domy, tam ty garaze jedou temer nonstop.

+1 /-2 | 06.09.2022 10:15

Agent Voňavka

K té Praze. Bolek si tam dělá Master, Challengers a Futures. Open má zcela na starosti AVE - Kontakt z Pardubic a to, že se hrálo v garáži rozhodně není chyba Bolka. Když se organizátoři dohodli s majitelem hotelu (Jarda Svoboda, šachista 1750), že se bude hrát v garáži, tak prosím. Zjevně se Fiala Z. v Peci inspiroval u kluků z Prahy...

+1 /-0 | 06.09.2022 10:01

Kapucínek
Pane Koutný, mýlit se je lidské. Každý se někdy mýlí. Spíše mě to mrzí v tom kontextu, že jste zaútočil na turnaj, který se dle mého panu Boleslavovi a spol. opravdu povedl. Přeji hezký den.
+3 /-2 | 06.09.2022 09:06

Petr Koutný

Kapucínek - Díky za pozornost. Musel jsem projet výsledky a musel jsem zkontrolovat šachovnice které byly v garáži. Pak děkuji za upozornění, že jsem se tady mýlil. Můžete mít pravdu, že jsem odstoupil před tím, než bych hrál pravděpodobně v garáži, ale na druhou stranu jsem v garáži trávil dost času, protože tam hráli kamarádi, já je sledoval a tady nemáte zase pravdu vy. Nebyl chudák pan Boleslav, ale tito hráči. Bylo to opravdu příšerné, určitě z této doby, mám strašný odpor z garážových šachů. Takže ano, nachytal jste mě, ale ne při lži, ale při mylné vzpomínce na turnaj, který se hrál před několika lety a já za to děkuji. Ne, nemáte pravdu, že by byl chudák pan Boleslav. Na tom všem nic nemění, že ta garáž tenkrát v Praze byla odporná a šachy by děti neměly hrát v garáži. Moc děkuji za takovou pozornost mé osobě, možná si zahraji pár partií v druhé lize, tak aspoň máte mě kde sledovat...Třeba mě i v budoucnu opravíte, protože opravdu si všechno v životě už nepamatuji a nevím, kde a s kým jsem šachy hrál. Budu rád, když mi to připomenete. Děkuji, jestli jste chtěl i omluvu, omlouvám se za nepřesnost,ale né za lež. 

+4 /-3 | 06.09.2022 06:51

Kapucínek
Byl jsem jako divák skoro každý den na Pražském turnaji. Koukat na velmistry. Fakta se dají dohledat na chess-results
+0 /-0 | 05.09.2022 23:01

srdce

Petr Koutný-prosím o reakci co napsal Kapucínek , který by se mohl představit pod svým jménem-i tak vás prosím o reakci , protože pokud má pravdu tak to není v pořádku. Petr Kraus

+3 /-0 | 05.09.2022 22:53

Kapucínek
Pane Koutný musím reagovat, ale teď jsem vás chytil při lži. V turnaji v Praze jste v garáži nehrál, odstoupil jste po prohře se Sofii Přibylovou a to si pamatuji, že bylo nahoře, protože se Vaši kamarádi smáli, kdo že vyhrál sázku, že odstupujete v 5. kole a to jste jistě hrál nahoře a byla to podle chess-results 76. ve vašem turnaji nejhorší šachovnice. Takže se zase ohýbají pravdy a pomlouvají organizátoři. Chudák pan Boleslav a další organizátoři. Na nikom jiném, než na Luhačovicích nenecháte nit suchou.
+5 /-2 | 05.09.2022 22:03

Robert Cvek
Magnus Carlsen odstupuje ze Sinquefield Cupu, tak to je něco!
+5 /-0 | 05.09.2022 21:09

xdavx x

no tak skoda ze je za 30000 nedostali ucastnici ME...

+1 /-0 | 05.09.2022 20:58

Budějovičák

Svatý Vavřinec je dost luxusní hotel, jeden z nejlepších v Peci. Ceny má velmi vysoké (7000 Kč za noc v zimní sezóně, večeře tam vyjde min na 500 Kč na osobu). Trochu jsem se divil, že tam někdo chce pořádat MEU dětí v šachu... Zjevně organizátor tlačil na cenu a provozovatel hotelu proto snížil kvalitu a rozsah poskytovaných služeb. Když si tam pan Ciki zaplatí pobyt za jejich standardní cenu, dostane vysoce nadstandardní služby. 

 

 

 

+2 /-0 | 05.09.2022 20:41

hejdic
Max díky. Taky ten pán Cvek píše, že pan Koutný vše rád zašle, tak je toho asi víc. Není nač čekat měli by to zveřejnit a rozmaznout!
+0 /-0 | 05.09.2022 20:40

MaX

hejdic: zde

+1 /-0 | 05.09.2022 20:31

hejdic
Pane Cveku velmi si vážím co pro šachy děláte. Nemohli byste neděle zveřejnit co přesně ven svaz vyčítal u těch Luhačovic? Snad by to zajímalo víc lidí!
+0 /-0 | 05.09.2022 20:23

MaX

NSS: ty mínuska k vašim příspěvkům dostávate od stálých přispěvovatelů, nebo je to jsou to "nové" účty?  

+0 /-1 | 05.09.2022 20:22

HumphreyvanWeiden

Petr Koutný: Čas 19:16

+0 /-1 | 05.09.2022 20:21

Robert Cvek
Jj, děkuji Marku,
+2 /-2 | 05.09.2022 19:55

karasek06
@Robert Cvek - Chápem Váš pohľad a rozhodne nie som na nikoho strane. Len som sa snažil uvádzať veci na pravú mieru. Bez mihnutia oka sem napíšem, že Vaša akcia v Luhačoviciach bola takisto super. Že mohla byť neprávom skritizovaná, alebo pokutovaná (!) niekým zo zväzu samozrejme nevylučujem a nepovažujem za správne.
+6 /-0 | 05.09.2022 19:53

Petr Koutný
Semode - věř nebo ne, ale nikdy v garáži....
+1 /-2 | 05.09.2022 19:52

Petr Koutný
Humph - můžete mi prosím napsat, o čem píšete? Já se snažil dát dohromady všechny dostupné informace k turnaji. Je na tom něco špatného? Prosím o odpověď, o čem píšete?
+1 /-1 | 05.09.2022 19:52

Semod
RP pořád papouškojí ty své Luhačovice, které zvládli údajně na 100% (až na pár drobností, na které svaz poukazal) ... a před Luhačovicemi pořádali také nějakou významnou akci ... kurňa, neví někdo co to bylo ?
+4 /-1 | 05.09.2022 19:51

ciki333

Jakmile se někdo u koryta, a je jedno u jakého, jmenuje Fiala, tak jde všechno do kopru...

+2 /-1 | 05.09.2022 19:44

HumphreyvanWeiden

Petře Koutný, už to prosím vás nepřehánějte. Proč zatahujete 10leté dítě do svých, místy nechutných, sporů se Svazem. Trošku se vzpamatujte.

+4 /-3 | 05.09.2022 19:42

Robert Cvek

Marku a spol, zde nejde o bezduchou kritiku pana Fialy, určitě se snažil jak mohl, organizoval a bude organizovat dobré turnaje. O co jde:  A) o sebereflexi svazu, která je jedna velká nula, což tady PK poukazuje "už nehrát v garáži" B) o rovnost Bod b mi je zde nejbližší. Když jsme dělali Luhačovice, dostávali jsme sodu za každou hovadinu, i za věci, co se vůbec nestaly (!!) Komise rodičů (nebo jak se to jmenuje) - a mám všechno schované, emaily - udělala závěr, že nám chyběla polívka (skutečně to byl hlavní zívěr!!!). OMG! Ale třeba to, že jsme dávali švédkské stoly zadarmo, už tam nebylo...Byli jsme "ničeni" za každou kapku, co někde ukápla. Papaláši nám dali sodu jako "kráva" s bonbónkem jménem pokuta. A mne prostě zajímá, kde je ta rovnost. Protože, nebuďme naivní, žádná není.Takže jsem moc zvědav, jak se bude hodnotit tento turnaj po mojí osobní zkušenosti. A znovu podtrhuji, jde mi jen a pouze o rovnost, nic osobně proti panu Fialovi nemám, naopak, vždycky jsme vycházeli OK. 

+4 /-3 | 05.09.2022 19:17

Petr Koutný

Pavle - kde je prosím ten článek te mladé slečny na svazových stránkách, nejak mi zmizel? Proč byl z první stránky tak nějak odsunut do zapomnění? Za druhé, kdo se tady komu směje? Můžes prosím citovat, nebo se omluvit? Já jsem chtěl pro objektivitu dát více zdrojů. 

- Marku - Takže když mi napíše Marek Karas jak byl spokojený, mám o tom psát článek a nebude to tendenční a neobjektivní, jen protože to psal Marek Karas? Já jsem ale přeci nepsal o turnaji, kdo jej vyhrál a jak dopadnul. Já jsem psal o tom, že děti by neměly hrát v garáži. Na tom opravdu neměním ani písmenko. Můžu tě ujistit, že bych o tom psal, i kdyby to nemělo spojistost se svazem. mě tady přeci nešlo o svaz. Mě tady opravdu šlo, že děti nepatří do garáže. O to víc mi to vadí, že toto nebyl nějaký vesnický turnaj, ale Mistr. EU... 

Proč se tady snažíte hrát hru na svaz a anti svaz? Proč prostě si neřekneme, že děti do garáže nepatří? 

 

 

+1 /-4 | 05.09.2022 19:16

xdavx x
Tak teď ještě aby určitě chyby uznaly i zodpovědné osoby na svazu že? Zatím totiž ani náznak že by něco neklaplo.
+1 /-0 | 05.09.2022 18:36

karasek06
Tak ja sa ti sem verejne podpisujem, že som si pobyt v Peci pod Sněžkou užil a rovnako (podľa môjho vedomia) aj celá slovenská výprava. Vadila nám nedôstojná hracia miestnosť a strava striedavej kvality, ale pozitíva prevažovali. Bude aj o tomto článok? :) Alebo sa pochvalné ohlasy na adresu p. Fialu a ČŠS píšu ťažko? Marek Karas
+7 /-2 | 05.09.2022 18:29

Pavel Ch

  A ještě Petře, Ti pomohu k rozšíření Tvých znalostí, tak jsem ještě na Tebe hodný, děkovat nemusíš.

 

  Děti, které mají nějakou dotaci, odpuštěné vložné, postoupili nebo vyjmenovaní talenti (komise P.Piska) zažádali o malý grant na 1 vybranou akci mají za povinnost  napsat článek o účasti, jak byla přínosná nebo ne, ajk se jim líbilo a komentovanou partii.

  To sis fakt ještě nikdy nevšiml, že těch článků dětí už bylo předtímo jiných turnají mnoho.

 

 

Takže se tu směješ 10letému děvčeti, které splnilo povinnost, danou požadavky. A diviš se, ironicky, proč to asi psalo. A protože to nebylo hodnocení offiko pořadatele nebo svazu, není to už na titulcem ale  "jen" v sekci "mládež". 

Tam to najdeš.

 

 Už pochopeno?

+7 /-2 | 05.09.2022 18:13

Petr Koutný

Pavle - proč pořád píšeš o volbách?  Co má tento článek s volbami společného, kromě toho, že o tom píšeš jenom ty? Máš toto zapotřebí? 

+2 /-0 | 05.09.2022 18:05

Petr Koutný

Marku - ale já mám podpisy a emaily. Nebyl jsem tam, jen jsem chtěl, aby příště se garáž nestala standardem pro turnaje. Neumím posoudit smrad, pokoje a jídlo. Jen dokola říkám, prosím děti do garáže nepatří. Ale v tom se nepřeme. V článku je jen jeden můj odtavec, vše ostatní je "copy " a to ten poslední s přáním. 

+2 /-2 | 05.09.2022 18:04

Pavel Ch

Petře, viděl jsem situace, jak se tvrdě dohadovali s předsedou KM o blbosti na ubytování a neměli pravdu. Znám mnoho rodičů a proto absolutně nesouhlasím s tím,když se hromadně napíše, že se bojí. Jsou to sebevědomí inteligentní lidé. Jistě mezi obrovskou množinou lidí se najdou jednotlivci, kteří nechtějí zveřejnit své jméno.

--

Hned na začátku ráno jsem psal, že komise rodičů je na starně rodičů, jimi volena, tak ať adresují tam. VV ani nikdo do svazu do ní nesmí zasahovat.  

Promiň Petře, jsi nyní tvrdě na straně volebního týmu, který kandiduje proti současnému, tak nezávislost žrnalistiky nss a P+R je prostě v háji. Cokoliv napíšeš, že Ti jiní píšou (se zamlčeným jménem), nutno brát s velkou rezervou.   

+7 /-2 | 05.09.2022 18:04

karasek06
@Petr Koutný - Ja nemám ambíciu sa nejak hádať, vieš, že s tebou, ako osobou, nemám problém. Len mi niektoré tvoje vyjadrenia prídu formulované schválne v neprospech zväzu a prikrášlené. Deti by nemali hrať v garáži - súhlasím, neprišlo mi to v poriadku. Deti kašlali, lebo sa v miestnosti nedalo dýchať - nie je tomu tak. V hracej sa dalo dalo normálne existovať a myslím, že to dokážem posúdiť objektívnejšie, ako ty. Ako už tu niektorí spomínali, anonymná kritika nie je dvakrát dôveryhodná.
+7 /-1 | 05.09.2022 18:01

Petr Koutný

Petan můžu tě ujistit, že se někteří lidé nemůžou dočkat, až mě budou žalovat u soudu. Proto, jestli cokoliv zveřejňuji, mám to písemně a můžu to doložit. Nemusím si ověřovat fakta, kterájsou na fotkách pořadatele a rodičů. Prostě hrálo se v garáži. Na jídlo si lidé stežují i tady. Toto není článek, kde potřebuji znát vyjádření všech stran. Fotky mluví za vše. Neumím si představit, že bych sem si toto celé vymyslel, nafotil a pak ještě publikoval. Přesto jak jsem končil článek? 

Jestli chceme posouvat šachy u nás, nenechávejme děti prosím hrát v garáži. Jestli se nad tím aspoň někdo zamyslí, pak i tento článek měl smysl.

 

Škoda, že i toto u nás je tak těžký problém....

+1 /-4 | 05.09.2022 17:59

Petan

Re PK: Tak možná jsem jen naivní a netušil jsem, jak dlouhé prsty mají někteří funkcionáři. Já být rodič, tak bych se do kritiky obul natvrdo a veřejně, ale na druhou stranu, pokud je to opravdu tak, jak je uvedeno v tom emailu, tak ta obava z pomsty nemusí být úplně planná.

+4 /-0 | 05.09.2022 17:54

Petr Koutný

Petan - někteří rodiče pracuji na svazu, umíš si představit co by se stalo, kdybych řekl jejich jména? Když už sami lidi ze svazu mi toto pošlou? 

+3 /-2 | 05.09.2022 17:52

Petr Koutný

Pro Petana kopíruji z dopisu....Ahoj, tlumočím zkušenosti z MEU a moc prosím o zachování anonymity , protože pan Fiala má dlouhé prsty a umí se postarat o bytí či nebytí v šachovém světě, pokud s ním nejsi zajedno .....V příloze jsou i nějaké fotky.

 

Toto jsem do článku nedával, abych nebyl obviněn z nějaké manipulace. Proč je těžké pochopit, že lidé mají strach dnes říct veřejně svůj názor? Jména rodičů mám, fotky jsem si sám sobě neposlal a protože jsem nebyl na turnaji, asi bych sem si těžko vymyslel fakta, které jsou v článku a která jsou i tady v diskuzi potvrzená. 

 

Co by se stalo, kdybych dělal já turnaj v garáži?  Víte kolik jsem dostal stížností na Herlíkovice za horší světlo a to tam byla okna! Víte, kdo tam na mě řval nejvíc? A vše bylo špatně, protože jsme to organizovali my!! Když se dělá jiný turnaj, je v garáží, bez oken, pak to je ok?! Proč nemůžemehrát padni,komu padni!? Jsem si jistý, že jestli by v garáži nehrála reprezentace, pak děti by taky neměly. A klidně tady pište o tom, že tam byl malý smrad. Děti by v garáži neměly hrát. 

+4 /-6 | 05.09.2022 17:51

Petan

Re PK: V článku je hodnocen hotel i jídlo. Článek přeci není tvořen jen titulkem. Na tom, že garáž není ideální místo pro šachové turnaje se shodneme (i když v čechách to má již tradici - viz legendární open v garáži hotelu don giovany) Přeme se o formu novinářské práce. Působí to prostě podezřele, pokud se tvoje zdroje informací až příliš často  vyznačují tím, že chtějí zůstat anonymní. Obzvláště v případě, že k tomu nemají logický důvod. Nebo se snad bojí, že když řeknou veřejně, že děti měli hlad, tak se jim ŠSČR bude mstít?

+8 /-1 | 05.09.2022 17:50

Petr Koutný

Jinak.... záhadně z první stránky šachového svazu https://www.chess.cz/ zmizel citovaný článek! Odkaz funguje, ale na první stránce, kde dneska byl, už není. Takže jen to dokazuje, že něco nebylo správné. Ono, jak jsem psal v článku. Chválit něco, co není pravda, je krátkozraké. 

+1 /-4 | 05.09.2022 17:44

Petr Koutný

Marku, Petan - já ale mám podpisy rodičů v emailech. Přáli si zůstat v anonymitě a to respektuji. 

 

Já celoou dobu říkám to samé, prosím kouknětě do článku. Kouknětě na nadpiš článku. Děti by neměly hrát v garáži. Prostě je naprosto jedno, jestli se tam někdo dusil a nebo ne. Je naprosto jedno, co si o tom myslíme. Není jedno, že se hrálo v garáži. Jídlo jsem nikde nehodnotil, hotel jsem nehodnotil, jenom v diskuzi garáž. Ano, to mi vadí. O čem se vlastně přeme? 

+1 /-4 | 05.09.2022 17:42

karasek06
@Petr Koutný - Čítaš, čo ti sem píšem? Že sa v tej hracej dalo normálne existovať. Bol som v tej miestnosti každý deň a zápach som neregistroval. Ak bol, tak som ho neregistroval/nestihol zaregistrovať, takže to asi nebolo nič kritické. A reči, že som tam "vydržal pár minút a prežil nirvánu" znamenajú v preklade : " Je mi absolútne jedno, čo mi sem píšeš (že, som v tej miestnosti dlhšie byť nemohol a rovnako nikto iný dospelý) a budem si ďalej rozprávať svoje." Opäť raz (pre pomalších) zopakujem, že hracia miestnosť podľa môjho názoru nebola vhodná pre MEÚ a bola v niektorých miestach slabšie osvetlená. Riešim tu len spôsob vyjadrovania Petra Koutného a snažím sa veci uvádzať na pravú mieru.
+6 /-0 | 05.09.2022 17:38

Petan

Re PK: Jestli to správně sleduju, tak tady máme jedno vyjádření od toho, kdo tam byl a je ochoten se pod to podepsat a ten má řadu výhrad, ale nevidí to jako totální tragedii. A pak tady máme několik vyjádření od lidí, kteří to tragicky vidí, ale chtějí být v anonymitě. Důvěryhodněji by vypadalo, pokud by někdo z těch, podle kterých bylo všechno špatně byl ochoten vystoupit z anonimity. Působí totiž divně, pokud je někdo silně nespokojen s organizací turnaje a není ochoten to říct veřejně. Nešlo by dodat alespoň nějakou podepsanou kritiku? Celý článek by tak byl výrazně věrohodnější.

+5 /-0 | 05.09.2022 17:37

Petr Koutný

Pavle Ch - prosím přestaň tady mluvit o volbách. Tobě jde možná o flek, mě jde o to, aby děti nehrály v garáži. Jestli máš s tím probém, asi nemáš děti. Nerozumím o čem se bavíme, já jsem psal, že děti by neměly hrát v garáži a tomu věřím. Věřím tomu, že si děti zaslouží kvalitní hrací místnost a to garáž u mne není. Jestli do tohoto pleteš volby, pak už amén. Je snad naprosto jedno, jestli tam byl zápach den, nebo tři a nebo týden. Je naprosto jedno, jestli tam ternér  vydržel několik minut a prožil nirvánu. Toto prosím pochop není útok na svaz, na organizátory...Toto je přání, aby děti nehrály v garáži. Jestli toto nepochopíš, pak nejsi šachista. 

+1 /-5 | 05.09.2022 17:27

Petr Koutný

Kapucínek - kolik turnajů jste hrál v garáži? Jak ohýbám pravdu? Mám emaily od rodičů, kteří si na garáž ztěžují a podle fotek se hrálo v garáži! Co jsem ohnul, kromě toho, že jsem si dovolil o tom psát? Protože, když už se o tom píše někde jinde, pak jen s nadšením, přitom tomu tak třeba ani nebylo. Ale přeci tady nejde o děti pane Kapucínku. Podle Vás je úplně jedno, že děti týden hrají v garáži. Přitom jsem si jenom přál, aby děti měly lepší hrací podmínky. Jestli jsem chtěl moc, omlouvám se, příště budu radši mlčet. 

+1 /-5 | 05.09.2022 17:26

Kapucínek
Díky Markovi za objektivní hodnocení. Zase uvedl věci na pravou míru a ukázal, jak pan Koutný ohýbá pravdu, jak se mu hodí.
+6 /-0 | 05.09.2022 17:20

Black ring
Bohužel vybrat si ubytování nelze, protože musíte bydlet v oficiálním hotelu...
+2 /-0 | 05.09.2022 17:15

karasek06
@Petr Koutný - a) Vec, ktorá je známa všetkým účastníkom akýchkoľvek medzinárodných majstrovstiev : Diváci sa v hracej miestnosti nemôžu zdržovať. Na MEÚ je politika oproti MS, ME nastavená ešte trochu voľnejšie - sprievodné osoby môžu byť v miestnosti prvých 10 minút po začatí hry (obyčajne musia pred štartom odísť). Do miestnosti som obvykle prichádzal 14:40-14:45, dával som posledné pokyny zverencom, debatoval s rodičmi, 10 minút som pozeral, ako mi vyšli prípravy a potom som podľa pokynov odišiel. Z toho vyplýva 1) Vydržal by som v tej miestnosti bez problémov viac. 2) Dotyční rodičia tam strávili viac času ako ja len veľmi ťažko. Ak áno, tak len veľmi symbolicky.
+8 /-1 | 05.09.2022 17:12

Pavel Ch

Petře, přečti si ještě jednou, co píše nezaujatě mladý pán ze Slovenska. A trochu mu věř. Napsal veřejně se jménem. K od Tebe popsaným textů rodičů, co nechtěj uvést své jjméno (byť jsem četl hned poprvé) jsem rezervovanější. Ani nepíšeš, jestli je to 6 rodičů s 1 připomínkou nebo 1 rodič se 6 připomínkami.

---

Je mi však jasné, že do voleb, kdo dělá něco pro svaz a tím (podle Tebe) pomáhá MP, bude u Tebe ten nejhorší a budeš o něm psát samé špatné věci. Měl jsem to pochopit dříve, pochopil jsem až po olympiádě. Ale smířil jsem se s tím. Předtím jsem Ti trochu věřil a vyvracel řeči o Tobě na turnajích v Pardubicích a Praze, bránil Tě, kde mě šachisté (které kolikrát ani neznám) zastavovali a začali tématem diskuze nss. Říkal jsem,v poho, Petr dělá také dost dobrých věcí jinak.

+6 /-2 | 05.09.2022 17:07

chess64geek

Nemám zájem hodnotit, nebyl jsem tam, každopádně co tady čtu za názory lidí, co tam byli, dost se odlišují od článku. V zásadě turnaj nebyl ideální, ale podle toho, co jsem četl, v rámci norem. Pokud jde o hrací místnost, tak si dovolím upozornit, že zde má konečné slovo hlavní rozhodčí, tedy mezinárodní rozhodčí pan Záruba a schválení podmínek ke hře je jeho zodpovědnost, ne Svazu (který neorganizuje tuto akci, není to MČR), jak tady někteří píší. Pokud jde o hotely, tak to už je čistě věc hráčů a pokud podmínky špatné byly, je to hlavně reklama toho hotelu, organizátoři s tím těžko něco udělají. Kromě toho v Peci je tolik hotelů, že není problém si vybrat podle svého gusta.

+8 /-1 | 05.09.2022 17:05

Petr Koutný
Marku - máš můj obdiv. Jak píšeš vydržel si neskutečných 30 minut denně v té garáži! Mimochodem, v článku máš vyjádření rodičů, kteří pravděpodobně vydrželi v té garáži trošku déle.
+1 /-4 | 05.09.2022 17:04

ciki333

"Nový Aparthotel Svatý Vavřinec nabízí komfortní designové ubytování a řadí se do kategorie čtyřhvězdičkových hotelů v Peci pod Sněžkou."

Chci se diskutérů optat, zda od 1.10.2019 je host povinnen ve **** hotelu si sám uklízet pokoj? Do uvedeného data jsem byl zaměstnavatelem vysílán služebně do různých evropských prdelí aka Jerevan, Tallin, Benátky (ty italské), ale i do Bratislavy a Brna. Vždy se mi o pořádek staraly pokojské, včetně každodenní výměny ručníků. A to i ve *** hotelích, kde jsem byl ubytován cca ve 20% případů. Problémy jsem měl pouze s majitelkou penzionu na okraji Venezie. Stará čarodejnice mi zatajila, že za 80 € mám nárok i na snídani.

+1 /-0 | 05.09.2022 16:52

karasek06
@Petr Koutný: Prosím neohýbaj situáciu tak, že sa tam chudinky deti 4 hodiny denne dusili. V hracej miestnosti som sa nachádzal cca 30min denne a absolútne nič mi nevadilo. Na turnaji som mal na starosti 6 detí a za celých 9 dní som asi raz započul, že ku koncu tam už bol trochu vydýchaný vzduch. Opakujem, turnaj podľa môjho názoru nebol bez problémov a určite je čo zlepšovať, ale začína byť pre nestranného čitateľa (mňa) nepríjemné, ako neustále upravuješ fakty v neprospech českého zväzu.
+8 /-1 | 05.09.2022 16:51

Petr Koutný

Pavle - nerozumím tomu, proč máš oči zaslepené a co z tebe poslední dny mluví. Opravdu si nečetl tento článek, kde používám zprávy od rodičů? Prosím tě, až budeš někdy dělat MČR mužů, udělel ho v garáži. Nebo raději mlč, protože to co předvádíš, je pro mne už mimo realitu a chápání. Pavle, myslel jsem si, že dětským šachům rozumíš a chceš pro ně to nejlepší. Dnes bych ti nesvěřil moje děti, protože člověku, který obhajuje takové hrací podmínky, které jsou snad až za hrano hygieny a zdraví dětí, nejde o šachy a o děti. O co ti jde už dnes vím, a mrzí mě, že jsem se v tobě tak škaredě zmýlil. 

+1 /-6 | 05.09.2022 16:48

Petr Koutný

Proč tedy nehrajeme MČR v garáži? Můžeme tam poslat naší reprezentaci na týdenní akci! A jestli toto je nepředstavitelná myšlenka, pak poslat tam děti, je snad ještě horší! Co je špatného na tom si říct, že toto není ta správná cesta a proč si nesmíme přát, aby děti nehrály šachy v garáží??  Pozor, všimněte si, že stránky turnaje odkazují na www ŠSČR a i kdyby svaz s tímto turnajem neměl nic společného, pak jen to, že se každý proklikal na naše svazové stránky, tento turnaj propojuje s webem svazu. Ne, prosím nekřičte tady,  jak křičí Pavel, toto není volební článek. Toto je pouze článek, kde si přeji, aby děti nehrály šachy ve smradlavé garáží. A když se to stane, přál bych sem si, aby namísto chvály a úžasu, i naše svazové stránky našly v sobě trochu objektivity. Jestli jsem chtěl moc, omlouvám se. Ale slibuji, že bych své děti nikdy neposlal hrát šachy do smradlavé garáže...Jestli o to nám jde, pak gratuluji. 

+1 /-10 | 05.09.2022 16:43

Pavel Ch

Marku (Karásek z SVK), děkuji Vám na Slovensko za naprosto nezaujatý popis situace v místě. Už mi je vše jasné. Kdo by nerozuměl, má google překladač. 

+5 /-1 | 05.09.2022 16:38

Petr Koutný

Bavíme se tady o tom, jestli byl smrad den a nebo tři dny? To opravdu se musím ptát provozovatele hotelu a nebo organizátora, kolik dní tam musely děti dýchat olovo? Tento článek nebyl o ničem jiném, než o přáním, aby děti nehrály šachy v garáži! V článku jsou použité zprávy od rodičů, takže jsou od přímých účastníků turnaje. 

+1 /-0 | 05.09.2022 16:35

istr
Jediný dva přínosný komentáře jsou od přímých účastníků.
+4 /-1 | 05.09.2022 16:31

Dagobert

Absolutně nerozumím, o čem se tu debatuje :-) Hrací sál alias kobka s nízkým stropem a nedostatečným osvětlením není určený k pořádání šachového turnaje. Tečka! A pokud bylo špatné i stravování, o to horší jsou dojmy z pořádané akce. Jinými slovy pokud se zhodnotí nejdůležitější kritéria - ubytování, strava, prostředí a vyjde z toho poměr 1 : 2 v neprospěch není vhodné hovořit o úspěšné akci. A nejvíce "uchylné" mi příjde toto zhodnotit ústy 10ti leté dívky. Protože po přečtení článku na stránkách svazu mám dojem, že ho ona desetiletá dívka psala jen velmi těžko..

Ale zápach byl jen první den 3x sláva a toto téma jste úspěšně uzavřeli, hahaha

+6 /-2 | 05.09.2022 15:34

xdavx x

tak ja snad naposledy zareaguji... slabe svetlo je mozna ok v pripade zapasu v boxu, ale rekl bych ze zrovna sachisti na slabe svetlo dost trpi. nevim jak ostatni, ale mi zrovna vhodne osvetleni pri sachovem sedmi dennim turnaji prijde jako ta nejdulezitejsi vec... co se tyce jidla, prijde mi, ze za 30t na tyden mam all-inclussive u more, tak bych cekal, ze se nebudou muset ubytovani dojidat za sve v nejakem bistru nebo dokupovat veci z obchodu... za 30t bych cekal nejen novej toaletak, ale take uklid pokoje. a konecne... tohle nebyl poutovy turnaj, ale mistrovstvi evropy deti. 

+1 /-1 | 05.09.2022 15:27

karasek06
Dobrý deň, Neprišiel som sem robiť nejaké rozbroje a hneď na začiatok pre istotu konštatujem, že aj s p. Fialom aj p. Koutným mám čisto neutrálny vzťah. Posnažím sa popísať pohľad priameho účastníka MEÚ. MEÚ organizovaných p. Fialom som sa účastnil ešte ako hráč a takisto ako tréner Slovenskej výpravy, keď sa ešte konali v Koutech nad Desnou a rovnako aj tento rok V Peci pod Sněžkou. Najprv Kouty nad Desnou - Môj názor na túto lokalitu bol dlhodobo negatívny. Hotel úplne odstrihnutý od sveta , síce dôstojnejšia hracia miestnosť, ale strava podľa mňa ešte horšia, ako v Peci. Najbližší obchod - cca 4km. Možnosť výletov, voľnočasového vyžitia nulová, kvalita izieb priemerná. Po príchode na hotel v Peci pod Sněžkou som uvažoval, či som bol niekedy ubytovaný v niečom lepšom. Rovnako okolie bolo úplne neporovnateľné s predošlou lokalitou. Množstvo možností voľnočasového vyžitia (napr. bowling, bobová dráha, bohaté turistické možnosti atď...). Súhlasím, že mal turnaj niekoľko problémov - strava: hlavne raňajky boli z môjho pohľadu dosť komické, obedy a večere mi prišli ešte v rámci normy, aj keď na porciách sa dalo pridať. Hracia miestnosť - pôsobila trochu ako päsť na oko, bola slabšie osvetlená, trochu mimo mi prídu poznámky o smrade a kašlajúcich deťoch. Smrad som osobne absolútne neregistroval a pár kašlajúcich detí mi príde počas pobytu na horách, ako celkom normálne. Nemyslím, že by to súviselo s podmienkami v hracej miestnosti. Párdňový problém spôsobovala WIFI, ale myslím, že šlo o ojedinelú záležitosť. Keď WIFI fungovala, tak fungovala skvele. Celkovo si myslím, že aj napriek citeľným mínusom, ktoré na turnaji určite boli, turnaj získal presunutím miesta konania na atraktivite. Keď sa na týchto mínusoch popracuje, tak si myslím, že úroveň MEÚ bude rásť. Ja sa tam osobne v takom prípade budem veľmi rád vracať. Mimochodom ešte k počtu hráčov - bol o niečo väčší, ako minulé roky. Marek Karas
+9 /-0 | 05.09.2022 14:35

Pavel Ch

fajn kaskito.

Byť jsem tam nebyl, na (ne)úklidu jsme se shodli, jídlo a sílu turnaje jsem se nezmínil (protože právě jsem tam nebyl).

Smrad jsem fakt jen tipoval z avízovaných stejných prostor pro rauty, spletl jsem se tedy jen pro 1.den. 

OK, tím bych to zakončil, Díky za reakcisad

+2 /-4 | 05.09.2022 14:14

HumphreyvanWeiden
No já jsem si na tu akci neudělal žádný názor. Prostě nekvalitní novinařina ze strany RP šachy. V článku mi chybí názor pořadatelů, názor zástupců hotelu. Je tam zmínka o nízké kvalitě turnaje. Zase nevíme, zda to tak doopravdy bylo. Přitom se to dá lehce zjistit. V dřívějších článcích byl zmíněn jakýsi strach rodičů zveřejnit kritiku. A zase jsme se nedočkali vysvětlení, čeho se rodiče boji. Vyhrožuje jim někdo? Zastrašuje je? Nevíme. Ty podmínky tam mohly být hrozné, ale článek působí moc nevěrohodně, spíš jako agitka. Sorry jako, ale to i bulvár je důvěryhodnější. Možná by bylo lepší nedělat dva články denně, ale třeba jeden za týden, ale zato pořádně.
+4 /-3 | 05.09.2022 14:09

xdavx x

kaskito - takze to tam smrdelo jen prvni den a pak ten smrad uz byl prijatelny... tak to uplne meni situaci.

+1 /-0 | 05.09.2022 14:09

Pavel Ch

Petře, vím moc dobře jak vypadá firemní raut a náznak nevůně by hned firma chtěla poplatky zpět. Ostaně, jak ironicky píše manager hotelu, 20x za rok ok, po 21. při šachistech údajně byl smrad.

  Petře, jistě se Ti ty dopisy rodičů, kteří nechtějí zveřejnit své jméno, budou množit před volbami. Já zas vím, že se rodiče nebojí vyjádřit svůj názor, i dost tvrdě, i osobně, když se jim něco nepozdá. A jedno, že před nimi stojí třeba člen VV. Za své jméno se nestydí, nebojí se. Tak abys nedělal z rodičů ustrašné lidi v nesmyslné  obavě o své dítko. Ne nejsou takoví, byl jsem svědkem několika situací a bavil se s mnohými za ta léta. 

+2 /-2 | 05.09.2022 14:08

kaskito
Jako přímí účastnici MEU mohu hodnotit. Hodnoceni od lidi, kteri tam nebyly je nesmysl. Samozrejme vsichni bysme chteli hrat v co nejlepsich prostorach, 1.Hraci sal mohl by byt lepsi, ale smrdel jen prvni den, pak uz to bylo prijatelne. Ubytovani hezke. Resit uklid a jeho placenou variantu je naprosto zbytecne, kdyz si uklizite, neni to problem. Hodnotit silu ucastniku podle ELA u deti je o nicem. Stejne tak divoke karty MEU - proc? Kdo chce, tak si to zaplati stejne jako na MS a ME - staci nemit uplne hluboko do kapsy a cely tenhle system FIDE je Vas. Stravovani byla katastrofa a mam jeste mnohem horsi fotky.
+7 /-1 | 05.09.2022 13:56

Petr Koutný
Pavel zapomněl určitě dodat, že je rozdíl mezi několikahodinovým rautem a týdenní šachovou akci pro děti z celé EU. Že v článku jsou stížnosti rodičů. Přesto bude tady psát pořád dokola to, čemu i on sám nevěří. Aby to nezapadalo, svaz ani zmínka pochybnosti a jenom chvála.
+4 /-1 | 05.09.2022 13:52

Black ring
Tak pro informací, cituji z omluvného dopisu od manažera hotelu, V turnajový sál jsme proměnili podzemní garáž,kde většinu času parkují auta a zhruba dvacetkrát do roka se tu konají velké firemní konference. Tak on ten smrad tam těch dvacet akcí do roka není a na tu dvacátou první jak na potvoru je...nikdo nepíše o tom, že prostor nebyl rekolaudovan. Tady se píše o tom, že na pořádání motosalonu a výstavu zahradní techniky super. Na šachy už asi ne.
+5 /-0 | 05.09.2022 13:31

Vyhnanek

Pane Chrzi, omlouvám se, ale na vaše blabolení už nemám náladu. 

+2 /-1 | 05.09.2022 13:27

Pavel Ch

Pochopitelně musela z garáží proběhnout rekolaudace na sál s večírky, jídlem, pitím pro až 300 lidí, jinak by to neměli na stránkách. Hygienická i bezpečnostní.  

Pane Vyhnálku, nebojte vyznám se.

Až Vy potkáte někoho, kdo dělá ve stavebnictví nebo gastronomii, optejte se ho:

 

Jestli je myslitelné, aby měl hotel na stránkách nabídku a fotky gastronomických služeb, rautů, večírků s podávání jídla pití pro až 300lidí, v prostorách, které nejsou překoludovány z garáží na tyto účely.

Krom mastné pokuty by jim to zavřeli. A že kontrol maj jistě mnoho do roka. Rekolaudace musela proběhnout. I s odvětráním pro jídlo a dalšími nutnými hygienickými a beztpečnostními náležitostmi pro až 300 lidí.

  

  Takže "garáže", bylo kdysi, před rekolaudací. Optej te se pane vyhnálku, určitě nějaké známé máte, co v branži pracují.

+1 /-7 | 05.09.2022 13:19

Black ring
Nemám nic proti tvrdým podmínkám, v tom případě to však nepořádejme a nechlubme se v propozicích supr čupr hotelem a hlavně nechtějme inkasovat sumu, která absolutně neodpovídá službám. Jsme lidé a ne stádo ovcí. Pokud si někdo zaplatí kvalitní hotel, chce se jako v kvalitním hotelu u cítit. Možnost být na ubytovně, bohužel u těchto turnajů není možná....
+5 /-0 | 05.09.2022 13:17

Petr Koutný
Četl Pavel v článku reakci rodičů, nebo se o to ani nepokusil? Nerozumím, o čem zase píše.
+5 /-1 | 05.09.2022 13:14

Vyhnanek

Je mi úplně jedno co za šílenosti z Vás pane Chrzi vychází. Jen dokazujete, že na svazu sedí naprosto nekompetentní lidi a čím dřív dojde k obměně tím líp. 

+3 /-1 | 05.09.2022 13:08

Pavel Ch

Vyhnálek, naposledy, snad pochopíte:

Byl jste někdy na firemním výročním zasedání spojeném v druhé části s rautem a pobavením zaměstnanců nebo vybraných zaměstnanců s vedením firmy. Stojí hodně velké prostředky.

A právě v těchto prostorách (kde hrály děti šachy) se to koná.  Může to být prostor, původně sloužící k něčemu jinému, přestavěný k účelu na kterém hotel více vydělá. Z mnoha prostor sloužící k jinému účelu jsou prostory pro významné akce.

 

 

 Jsem asi stará škola, i když teď jezdím 30 let se žáky, jsme připraveni, že si uklízíme sami po sobě a vše předáme, ja bylo při převzetí. Když nám někdo uklidí, je to spíše překvapení.

  A co mi vyprávěl kolega hokejista, kde byli v cizině na mezinárodním kempu pro výběr, reprezentace starších žáků. Nejen, že se jim nikdo neuklízel.... ale to by bylo na dlouho....

 

  Jistě, až budou fotbalisté, hokejisté, šachisté, dospělými profíky, pak si budou žít v hotelích jak pánové a mít tam hotelové služebné. V mládeži bych doporučil nerozmazlovat

. Jak říkal Jágr, s námi se také nikdo nemazli, nerozmazloval. Bylo to k jinému příkladu, ale říkal podobné opakovaně, jaké měli drsné podmíky a kam to dotáhli.

 

  Říkal to i sportovní kouč nejlepších hráčů světa hokej/tenis M.Jelínek, v přednášce pro šachisty (byli tam naši reprezentanti a trenéři), co odpověděl v Č.Budějovicích na žádost vyhřívaného autobusu po tréninku do školy rodičům, aby děti nenastydli, že nějak maroděj. Studenou sprchu po tréninku, otužování, pěšky (jak kdysi Jágr) a nemocnost brzy ustoupí.

       

  Tak brečet, že jim tam služebné na hotelu jen doplňovali hajzlpapír a vynášeli koše, je prostě fakt k úsměvu.

+1 /-6 | 05.09.2022 13:04

xdavx x

Ja bych dokonce rekl, ze chovani pani Kusove je naprosto silene. Zneuzivat sve deti k prosazovani a posileni vlastniho nazoru a to v zajmu pozitivni reklamy na naprosto nevyhovujici akci, je tak ubohe a sproste. Ze se takovy clovek ani nezastydi.  

+3 /-3 | 05.09.2022 13:04

Black ring
Pane Pavle CH, máte možnost se na ten reprezentativni prostor podívat v reálu.Zajeďte si do Pece. Fotky na stránkách hotelu jsou krásně upravené pro oko.Photoshop dělá divy. A k podmínkám ohl ubytování, ne vždy chcete za bezmála 30 000-, mít takové podmínky.
+3 /-1 | 05.09.2022 12:56

PanPohoda

9 hracích dní v garáži. I několik hodin, pokud hráči využívají naplno hrací tempo 90 min + 30 sek/tah. Hrůza. Já třeba výpary z garáže špatně snáším. Hrát tam, tak ty výpary v sobě cítím ještě dlouhé hodiny po skončení partie. O takových věcech se musí psát, aby se to příště nestalo.

+3 /-0 | 05.09.2022 12:55

Vyhnanek

Ne Pavle Chrzi... Je to prostředí, které odpovídá mistrovství Evropy. Vlastně se divím, proč to ostatní nenapadlo a necpou děti do garaží při pořádání podobných akcí. Určitě je taky v pořádku, že se dětem neuklízí pokoje. Dospělým hokejistům, fotbalistům se taky neuklizejí (ironie Pavle Chrzi, najděte si to ve slovníku).

Jednim slovem pane Chrzi. To co předvádíte je trapné. 

+3 /-2 | 05.09.2022 12:42

Pavel Ch

Petře Koutný:  

a)

Opravdu si myslíš, že je to smradlavá garáž,

když se tam konají rauty (jídlo wink)  s VIP hosty bohatých firem pro 300 lidí?

Viz poslední 1 + 4 fotky co sdílel odkaz "tchen".

 

b)

Zrovna v Tebou zmiňované Itálii, se hrálo mistrovství Evropy mládeže a jeden rodič psal na nss fotoreprtáže. Překladiště, montované krabice, tam se hrálo a psal nadpis:  "Hlášení: Děti přivezte před vrata sektoru A7".   Čím více na západ, tím hůže. O Španělsku, Francii (na 2lůžkové internáty vecpali 3.ostele) a dalších západních zeních, se vyprávěly skazky. Já měl štěstí, že jsem byl na MS/ME směr východ. Vietnam, Gruzie, Rumunsku (teď právě startuje letadlo s Čechy na ME mládeže také tam). Ubytování, strava ok.

 

PS: Jistě byly i na západě a východě za 30 let MS/ME výjimky, kdy mohlo být obráceně. Obecně holt platí, kde strana a vláda daj do toho hodně peněz, musej se ukázat (viz třeba Vietnam i 120 minutovým přenosem na hlavním vysílacím kanále ve 20.h. jehich času, přímý přenos slavnostního zakončení).

----

 Tím neříkám, abychom se klonili k tomu, když na západě chtěj udělat něco blbě, tak je napodobit. Ale, když vidím, že to je prostor pro bohatou firemní VIP klientelu, která tam i hoduje, tak bych byl ke článku o smradu rezervovanější. 

+4 /-4 | 05.09.2022 12:40

xdavx x

anonymni vymahac... mistrovstvi cehokoli v cemkoli je vystavni akci poradatelu a zeme jako takove... pokud ti to nedoslo, garaze s nizkym stropem, trubkami a ventily, rozdhodne neni reprezentativni mistnost. to ze v takovem bordelu maji hrat - pominuli rodicovske starosti - deti a vybudovat si vztah ke hre jako takove, a nema to byt kritizovano, je docela usmevne a vlastne se ani nedivim, ze to musis psat jako anonym....

+3 /-2 | 05.09.2022 12:29

dolezal
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+6 /-2 | 05.09.2022 12:20

Petr Koutný
A zastanu se Davida, protože nechápu o čem tady zástupce svazu Pavel Chrz vůbec mluví. Smradlavá garáž jako turnajový sál na mistrovství EU ? Já vím, vše bylo super, jak jinak, že?
+6 /-2 | 05.09.2022 12:11

Petr Koutný
Můj názor je ten, že v garáži by děti šachy hrát neměly. Šachy si zaslouží mnohem lepší prostředí. Kdybych měl jet na turnaj do Itálie a hrát v garáži, jde smrdí olej a hnus z výfuku, tak si to budu dlouho pamatovat. Zaráží mě chybějící sebereflexe, jediné co se dočtu je to, jak bylo vše skvěle a super. Škoda, že nám nepřijde vůbec divné, že garáž je pro auta a ne pro dětské šachy. Proč kritiku nebereme jako motivaci dělat příště lepší turnaj?
+6 /-1 | 05.09.2022 12:06

xdavx x

:D :D :D to nema s tebou smysl.. naprosto mimo realitu.

+4 /-3 | 05.09.2022 11:47

Pavel Ch

Davide Bražino, Ty jsi dělal pedagoga?? 

Aha na vejšce s dospělými. 

Přesto jsem si myslel, že o tom víš více, jak vést žáky. 

 

No jo no  ty holt  děcka vůbec nevedeš 30 let a 50 dní v roce na akcích jak já. Učitelé, trenéři by je měli vést k pořádku, doma je také k tomu rodiče vedou (až na nějaké nepřizpůsobivé rodiny). Tak si i na šachových akcích po sobě uklízej a nečekaj na hotelové služebné. Alespoň jim to trenér řekne, když je má na starost.

  Jo, zažil jsem případ na MČR, kdy se o to trenér jedné výpravy nestaral a měli tam takovej bordel, že je o úklid musela požádat až policie. Přijela na jejich telefonát, že jednomu ukradli noťas. "Tak si pánové nejprve uděláme pořádek", řekl policajt.  A hle, noťas se našel.  

 

A se zvyšujícími cenami bude hůř (možná lépe), líbilo se nám několik let v levné turistické základně ve Frýdku na turnaji talentů, kde jsem byl sám s 13 dětmi, 5 dní. Sami jsme si (krom zajištěných obědů) dělali jídlo, uklizeli kuchyň i podlahy. Levné ubytko a  vrátit stejně uklizené, jako při převzetí. 

A ještě, i od rodin, kde spíše nemají problém s penezi a jedou si do Alp do Francie.   

Ve Francii na lyžování (super lyžování, doporučuji), jsou povětšinou ubykace ve studiích, kde předá rodina tak čisté, jak převzala. Někde chtěj kauci 200 éček. Vrátí, po převzetí uklizeného. A věř, že tam jezdí i dost bohaté rodiny.

 

  Takžr brečet, že na turnaji pro děti do 14 let si museli po sobě uklízet sami, mi připadá jako rozmazlování.

+3 /-4 | 05.09.2022 11:39

Pavel Ch

then: Čím významnější turnaj, tím častěji je bez denního světla. Nejen uzavřené TOP turnaje, ale i opny. Jeden z nejslavnějších, Wijk, tak jsme se byl podívat, jak uzavřené, tak obrovský open, vše bez oken. U nás nejilnější openy na zimáku Pardubice (se hrálo 25 let), v Teplicích. Jistě, chce to kvalitní osvětlení. Při denním světle. Zas někomu svítí slunko do očí, jiný ve stínu má málo světla, puštění zářive přebíjí obě světla, bez oken je lépe odhlučněno.  

+2 /-4 | 05.09.2022 11:25

xdavx x

tady ale mluvime o detech sakra uz. co to meles o nejakem neporadku co si deti na pokojich udelaji sami a tak maji v bordelu bydlet... ty zadne decka nemas, tak radeji uz zklapni.

+3 /-1 | 05.09.2022 11:24

Pavel Ch

...nicméně

 

Dle fotek v odkazu, co sdílel níže tchen, to vypadá, že je uzpůsoben prostor pro firemní akce, rauty, za které platí při svých výročních zasedáních či jiných setkáních firmy statisíce. Za tyto náklady, by nechtěli dělat raut a veselí, tam, kde jsou jinak garáže a vzduch, jak je z emailů uváděn.

 

Úplně dole 4 fotky: https://svatyvavrinec.cz/pro-firmy

 

O špíně na pokojích psáno nebylo. Jen, že kdo si nepořádek na pokoji udělal sám a neuklidil si ho sám po sobě.  Asi jsou někteří trošku rozmazlení. My při výpravách se žáky (včetně rodičů)  nějak s tím počítáme, že po nás nebude nikdo uklízet. Asi jsou někteří trenéři a rodiče ještě ze staré školy. Někteří holt ne.

 

PS: Tady je článek o MEU, jestli chceš do toho plést jinou věc, přejdi na článek vedle.

 

+2 /-3 | 05.09.2022 11:22

tchen

Pavel Ch

Ačkoli ve mně shlédnutí těch fotek zaselo pochybnosti o relevantnosti vytýkaného přesunutí do garáží a identifikace místnosti odpovídá propozicím turnaje, pravdou je, že hrát bych tam nechtěl. Proč se dobrovolně zbavovat denního světla? 

+2 /-0 | 05.09.2022 11:18

xdavx x

pak se nevyjadruj. 

podle fotek je to katastrofa a neuveritelny slendrian, tak se samou rozhorcenosti nezakuckej.

+3 /-4 | 05.09.2022 11:05

Pavel Ch

a) Psal jsem hned na úvod, že se k akci samotné nevyjadřuji a že doporučuji +/- klady/zápory posílat komisi toumu ustanovené.

b) Jediný, kdo ironicky rozporoval, jsi byl Ty, ironick se trefuješ se do názoru 10letého děvčete. 

 

Nicméně.....

+5 /-3 | 05.09.2022 11:03

xdavx x

Pavel Ch, co chces zpochybnovat na nazoru o hre v zadychane garazi? na spine na pokojich? na hlavnim jidle na dezertovych talirich... vypadnete uz konecne z toho svazu. jste hrobari, nic vic nez hrobari. 

+3 /-3 | 05.09.2022 10:57

tchen

btw. pro zajímavost Hotel Sv. Vavřinec má na webu ony prostory prezentovány jako konferenční prostor. 

Pro firmy | Svatý Vavřinec (svatyvavrinec.cz)

 

+3 /-0 | 05.09.2022 10:53

Pavel Ch

Davide B., nebudeš tady prát šachovou politiku a komentovat 10leté děvče, které má svůj dětský názor že ne?  Když dostane kom. rodičů +3 -30 nebo -3 +30 klad/zápor názorů, tak se nebojte, že z toho reálnější obrázek nebude. 

+4 /-3 | 05.09.2022 10:39

xdavx x

Karel Havel - protoze hra ve vydychane garazi je pro deti vlastne prinosna a protoze se Kusova vyjadrila, ze JI OSOBNE se to moc libilo, tak se vlastne nic nesmi kritizovat --- dost dobre nechapu tenhle styl uvazovani.. 

+3 /-3 | 05.09.2022 10:14

Karel Havel
Na MEU jsem nebyl, takže se nechci vyjadřovat k tomu, jestli bylo adekvátní prostředí, kde se hrálo, a jestli byly dostatečně velké párečky pro účastníky této akce. Jen musím pochválit pana Koutného, že jeho smršť za účelem prosazení jím vybrané kandidátky na post předsedkyně Šachového svazu už skoro překonává Rudé právo blahé paměti. Už se těším, jak si zítra přečtu, že na Šachovém svazu jsou špinavé záchodky a že jeho nové vedení to zaručeně změní... Jinak mám pocit, že MEU náš Šachový svaz nepořádá. Takže pokud vás za nesplnění toho, co jste naslibovali v Luhačovicích, penalizoval (jestli oprávněně nechci hodnotit, protože k tomu nemám dostatek informací), tak v případě MEU musí akci zhodnotit ten, konu to přísluší, což náš Šachový svaz určitě není.
+8 /-4 | 05.09.2022 09:56

xdavx x

Pavliku, to chce trochu klid. a hlavne si priznat, ze fakt ne vse na tom svazu delate dobre... spis teda je toho vice co delate spatne, a uplne nejvetsi problem je, ze nedelate to co delat mate... kdyz si to pripustis, je to prvni krok k naprave... ale dost pochybuji ze soucasne slozeni svazu vubec dokaze uznat chybu... jste tam vsichni v podstate dokonali, a co rozhodnoti to perla...

+3 /-4 | 05.09.2022 09:52

Teofil Horáček

Nebýt upozornění pana Majetiče, ani bych nevěděl, že dnes v Peci pod Sněžkou skončilo Mistrovství Evropské unie mládeže, které začalo 21. srpna. Pořadatel pan Fiala ze Světlé nad Sázavou tato mistrovství (ať už v rapidu, nebo ve vážných partiích) dělával dlouhá léta v Koutech nad Desnou, ale po výměně provozovatele tohoto hotelu nasadil nový nájemce tak nehorázné ceny (o tom se za chvilku přesvědčí účastníci podzimního žákovského Mistrovství Moravy a Slezska, které jsou těsně před zveřejněním), že pan Fiala musel rozumně hledat jiný hotel. O mistrovství EU se dá konstatovat, že se zapomnělo na jeho propagaci – na webu ŠSČR i na mnoha dalších šachových webech není o této akci ani zmínka! Jen na webu vyškovských šachistů pan Majetič trpělivě každý den podává zprávy o tom, co je nového, protože Vyškov má na soutěži svou reprezentantku Kristýnu Dorazilovou, jež hraje v kategorii do 14 let a se 4 body z 9 partií skončila na 23. místě, tedy zhruba v souladu se svým startovním nasazením. Turnaj vyhrál Rumun Sabarez před nasazenou jedničkou, frýdeckomísteckým talentem Markem Fizerem z Interchessu. 

https://jmsschess.cz/2022/08/dobre-utajene-mistrovstvi-eu-mladeze-v-peci-pod-snezkou/#comments

+0 /-0 | 05.09.2022 09:31

MaX

V garáži? To muselo být husté. Stačí, když tam čekám na ženu při nákupu, ale hrát v tom.

+4 /-0 | 05.09.2022 09:22

Pavel Ch

Nemluv za kompetentní lidi, kterých se to týká, Tebe ne.

+4 /-3 | 05.09.2022 09:19

xdavx x
Jenže Pavliku. My rodiče Ti už na ten svaz serem.
+2 /-7 | 05.09.2022 08:55

Pavel Ch

Komise rodičů!

 

Od toho je komise rodičů, která sbírá podněty. Pište ji, rodiče, účastníci, nejen po MEU. Kladné i záporné věci, kde se líbilo a kde ne a proč. Co pořadatel fdobře/špatně, co by jste vylepšili. 

 

Stejně tak, a hlavně, k průběhu národních šampionátů mládeže a offiko soutěží mládeže.

 Sbírá podněty, nezveřejné jména (ale má je, aby jeden rodič, co se dítku na MČR nedařilo, nepošle z 10 emailů, 10 stížností).  Pak komise rodičů udělá souhrn. A má silný poradní hlas v komisi mládeže.

 

Od toho je zřízena. Komise rodiče je na straně rodičů (jimi zřízena) a účastníků.

Kontakty: https://www.chess.cz/komise-sscr/komise-rodicu/kontakty-kro/

 

 Optám se za týden, jestli reakce má a souhrn je/bude.

 

Nebyl jsem tam ,tak se k článku jinak nevyjadřuji.   

+6 /-3 | 05.09.2022 07:37

Bucefalos
Napadá mě, co by se asi stalo, kdyby v naší zemi vznikl druhý šachový svaz. Něco podobného co udělal Kasparov.
+2 /-0 | 05.09.2022 07:32

tchen

Obecně hrát šachy v místnosti bez denního světla je prostě špatně, tím spíš, že mělo jít o významnou akci. Jak píše Bucefalos, tohle nejde nijak obkecat.

+3 /-0 | 05.09.2022 07:30

Robert Cvek
Tak na toto jsem moc zvědav. My jsme dostali brutální sodu za Luhačovice, viz zde: https://www.nss.cz/toto-neni-muj-svaz Bylo nám vytýkáno "skoro všechno" také jsme dostali pokutu. Tak jsem moc zvěda na ten """stejný""" metr :-)
+4 /-0 | 05.09.2022 07:01

Bucefalos
Obávám se, že svaz zatím ještě není schopen toto nahlédnout. Garáž je prostě garáž. Primárně určena k parkování vozů a nikoliv pro sportovní akce. Toto nejde ničím okecat.
+5 /-0 | 05.09.2022 06:59

Petr Koutný

Mě zaráží jedna věc. Podle ŠSČR a podle jeho www stránek, je vše ok, všichni byli šťastní a všechno bylo super. Ani zmínka pochybení, váhání. Zprávy od rodičů mluvíúplně naopak. Ta garáž prý byla šílená. Světlo a hlavně zápach! Když už to vypadá, že se za to ŠSCR zaručí, minimálně tím, že oficiální stránky turnaje jsou součástí webu ŠSČR, používá se jejich logo, pak garáž prosím ne. Však to jsou děti! 

+3 /-0 | 05.09.2022 06:46

Bucefalos
Taky je mohli nechat hrát na hajzlech..
+4 /-0 | 05.09.2022 06:42