Jistotu mají Svidler a Ponomarjov

11.09.2011 05:43 | Světový Pohár 2011

Tejmour Radjabov se s veledůležitou partií moc nepáral. Obětí figury v desátém tahu začal před Ivančuka předkládat nelehké obranné úkoly a o osmnáct tahů později odcházel ázerbájdžánský velmistr s jistotou dnešního tie-break...

Tejmour Radjabov se s veledůležitou partií moc nepáral. Obětí figury v desátém tahu začal před Ivančuka předkládat nelehké obranné úkoly a o osmnáct tahů později odcházel ázerbájdžánský velmistr s jistotou dnešního tie-breaku. Výsledek další ukončené partie vyřešil tajenku prvního postupujícího do semifinále. Judita Polgárová chtěla až moc od rovné pozice a to se hodilo Peteru Svidlerovi (foto), který nabídnuté šance využil a raduje se z postupu a na Světovém poháru vůbec poprvé tak daleko. V pokročilých odpoledních hodinách se k němu přidal Ruslan Ponomarjov vítězstvím nad Vugarem Gašimovem.

Psycholog Radjabov a klikař Griščuk

Tejmour Radjabov

Za psychologického vítěze včerejšího kola lze označit Tejmoura Radjabova. Vsadil na jednu kartu a ta mu přišla. K rozhodnutí zahrát 10.Jxg5 nevedla jistě snadná cesta. Bohužel špatnou cestičku si vybrala Judita Polgárová, jejíž pověstná a chvályhodná bojovnost byla tentokráte potrestána. "Myslela jsem, že mám po 36...Rd5 ještě dobrou hru, po soupeřově e5-e4 se všechno změnilo. Peter na mě nastražil minové pole," komentovala Judita Polgárová. Naopak dle volby zahájení chtěl až příliš jistoty Vugar Gašimov. Berlín bílými přetavil v podezřelou pozici. Ruslan Ponomarjov se chytil příležitosti, kterou už nepustil. "Vugar se mě snažil ze začátku porazit, ale později nabídl remízu. To už bylo pro mě málo," vyjádřil se Ruslan Ponomarjov a dodal: "Teď jsem spokojený. Nejdůležitější teď bude, neskončit na 4. místě, bylo by to zklamání."

"David Navara byl blízko ke vstřelení rozhodujícího gólu," uvádí komentář ke kolu na oficiálních stránkách. Po zahájení postupně úspěšně zvyšoval tlak na Griščukovu pozici, což nakonec vyústilo v zisk pěšce. Jeden neopatrný tah však umožnil ruskému velmistrovi na poslední chvíli vyklouznout a partii zremizovat. "V rozhodující chvíli jsem zahrál velmi rychle chybné 49.Ke5," řekl na tiskovce David Navara. Měl Griščuk pověstné štěstí? "Budu se opakovat. Hrál jsem velmi rychle, což byla moje velká chyba. To je důvod, proč výsledek je naprosto objektivní."

Dnešní tie-break

David Navara - Alexander Griščuk
Tejmour Radjabov - Vasilij Ivančuk

Komentuje IM Štěpán Žilka

Navara,David (2722)
- Grischuk,Alexander (2746)

World Chess Cup 2011, (5.2), 09.09.2011
[IM Štěpán Žilka]

1.c4 e6 2.Jc3 d5 3.d4 Bílý správně obsazuje centrum a vrací se do odmítnutého dámského gambitu. 3...Se7 4.Jf3 Jf6 5.Sf4 Častěji se zde hrává 5.Sg5, tah v partii se však dá také velmi dobře hrát. 5...0-0 6.Vc1 Na první pohled na mě tento tah působí dobře, má knihovna zahájení ho ale považuje za chybu. V rychlosti si ukážeme, proč. 6.e3! c5!? 7.dxc5 Sxc5 8.Dc2! Jc6 9.a3 S možnostmi spojenými s tahy 0-0-0 a Vd1. 6...c5 7.dxc5 Sxc5 8.e3 Jc6 9.a3!

Tento profylaktický tah jsem při sledování onlinu považoval za nejlepší, a když ho pak David zahrál, udělal mi radost. Proto malý vykřičník. 9.Se2?! dxc4 se „ztrátou“ tempa. 9...a6 10.cxd5 exd5 11.Se2 Bílý vytvořil černému izolovaného pěšce, nemůže toho ale přímo využít, protože černý ho okamžitě vymění. 11...d4 12.Ja4?! Lidské 12.exd4 i počítačové 12.Jb5 vede v obou případech k přibližné rovnováze. 12...Sa7 13.exd4 Jxd4 14.Jxd4 Dxd4 15.Dxd4 Sxd4 16.0 0 Typická remízová pozice, která se dá prohrát za obě strany. 16...Sd7 17.b3?! Sb5?

Chyby zde nejsou nikterak závažné, chválit však za ně oba soupeře nemůžu. David se měl místo krytí jezdce vrátit normálně do středu tahem 17.Jc3. Griščuk měl nyní hrát 17...Vac8! s malou, ale naprosto viditelnou výhodou. Co pak dělat s jezdcem na a4? 18.Vfd1! Výborný protiúder, zajišťující bílému malou výhodu. 18...Sxe2 19.Vxd4 Sb5 20.Jc3 Sc6 21.Sg5! Velmi silný tah, bílý využívá svůj náskok ve vývinu k poškození pěšcové struktury soupeře. 21...Vfe8 22.Sxf6! gxf6 23.f3! Zde musel být David se svou pozicí více než spokojený. Má lepší pěšcovou strukturu, lepší lehkou figuru a aktivnější figury. 23...Ve5 24.Kf2 Vae8 25.b4 Kg7 26.Vc2 a5 27.Vcd2 David nikam nespěchá a pomalu vylepšuje své figury. Černý nemá kde hrát, musí čekat. 27...Vc8 28.Vd8!

Výměna jednoho páru věží přesně podle učebnice. Bílý chce rozehrát krále, proti dvojici útočných věží soupeře by se ale mohl dostat vždy do nějakých problémů. 28...Vxd8!? Více se mi líbí 28...Vc7, s jednou věží už černý bude nucen vyčkávat do konce partie bez jakéhokoliv náznaku protihry. 29.Vxd8 axb4 30.axb4 f5!? Není mi úplně jasná motivace tohoto tahu, já bych se pěšce snažil udržet na černém poli. 31.Je2 Vb5 32.Vd4 Kf6 33.Jc3 Ve5 34.Vh4!

V tom je ten vtip, černý králem nikdy moc daleko nedojde kvůli slabosti pěšce h7. 34...Kg7 35.Kg3 Ve1 36.Vd4 Vc1 37.Jd1 Kf6 38.Kf4 Ke7 A jsme u toho, pěšec na f5 je ztracen. Bylo by pro bílého tak snadné získat ho, i kdyby stál na f6? 39.Kxf5 Sd7+ 40.Kf4 Se6 41.g4!+- Bílý jde pomalu vpřed, výhra by měla být otázkou (trochu pokročilé) techniky. Tu ale David bezpochyby má. 41...h6 42.h4!Vb1 43.Jc3 Vb2 44.h5!

To asi hráčům 2300+ není třeba vysvětlovat, ale kdyby měl někdo pocit, že je tento tah chyba, vysvětlím, proč není. Výměna pěšců po 44.g5? by byla těžkou strategickou chybou, útočník potřebuje na šachovnici zachovat co nejvíce pěšců. Navíc bílý zvětšuje svou prostorovou převahu (je pěšci blíž poli proměny) a fixuje slabinu na h6, která by se tak ráda vyměnila za pěšce h4. 44...Vc2 45.Je4 Vc6 46.b5!? Rukou bych zde zahrál 46.Jc5 s přivyhranou pozicí. David staví pěšce na pole, kde může být jednou slabý, musel tedy hodně počítat. V každém případě ale nepočítal špatně a i zde stojí na výhru. 46...Vc2 47.Vd6! Jedině tak, věž jde na b6. 47...Vb2 48.Vb6 Sd5

49.Ke5?? To je ovšem vážná chyba, následující tah musel být pro bílého šok. Po 49.Jc3 není o co hrát, černý by ztratil druhého pěšce a mohl by se s čistým svědomím vzdát. Nyní může aspoň doufat. 49...Sc6! 50.g5! Vxb5+ 51.Vxb5 Sxb5 52.g6?! Ani na tento tah asi David nebude vzpomínat v dobrém. Po 52.Jd6! má stále ještě šance hrát dál na výhru. Černý asi prohraje po 52...Sc6? 53.Jf5+ 54.Kf8 f4 se ztrátou pěšce f7. Radost mu neudělá ani 52...Se2 53.g6! fxg6 54.hxg6 Kf8 55.Kf6 s dalším Jc8 se snadnou výhrou bílého. Jediné hratelné pro černého bude 52...Sd3! 53.gxh6 f6+ 54.Kd4 Sc2 55.Jxb7 Kf7 s pravděpodobnou remízou. To ale nemusí být pro černého úplně snadné nalézt a i kdyby se mu to podařilo, stále by měl ještě prostor udělat později chybu. 52...fxg6 53.hxg6 Sd3! 54.Jc5 1/2:1/2

Partie:

Odkazy:

Stránky turnaje
On-line přenos (11.00 hodin)
Průběžné výsledky
Postupový pavouk
Program
Živé vysílání
Video archiv
225x 5687x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (225) Aktualizovat
15.09.2011 08:06 | Autor neznámý

Re: Zdeněk Janda: Tak jsem asi špatně, pane doktore, četl :

...k té debatě o zafinancování doprovodu Davida - je to pro vás (některé šachisty) typické. Už jsem to tu mnohokrát opakoval - to je výsledek vaší (všeobecně)  neochoty dávat větší příspěvky na Svaz...

O výši příspěvků se dá diskutovat, napsat to tak nešťastně v souvislosti s tímto argumentem, dokážete opravdu  jenom Vy.

Pro Vaše lepší  pochopení, tak když často uhýbáte v diskusích ke své profesit, tak vám to zřetelně napíši.

Bavíme-li se o poplatcích za zdravotní péči, tak při argumentaci, že "až bude kdokoliv z nás potřebovat nákladnou léčbu, tak ji díky poplatkům bude mít zaplacenu". Tak o tom se dá alespoň diskutovat, kladně i záporně nebo zda je to pravda nebo není, atd..

Vyjde-li článek, že si pan prezident poranil kotník a že by potřeboval operaci, která není hrazena, aby mohl hrát stále tenis. Tak kdybyste na tomto příkladě napsal lidu Českému, "no vidíte, kdybychom platili více u lékaře, tak z toho mohl mít pan prezident  zaplaceno", tak to by i propagátoři poplatků obraceli oči v sloup, jak nešťastně můžete, doktore, argumentovat. (Obdobně jako propagátoři příspěvků svazu u vašeho argumentu s sekundantem Davida).

  Prostě jak jsem již citoval dřívější trefný a vtipný příspěvek jiného diskutujícího o způsobu Vaší argumentace, přečtěte si ho prosím ještě jednou a příště zkuste lépe.

15.09.2011 06:15 | Autor neznámý

Hlavní problém vidím v tom, že světový pohár nepatří - pokud vím - k akcím, které jsou z hlediska ministerstva důležité pro poskytování dotací svazu. Takže i kdyby svaz zaplatil celý tým sekundantů a David Navara vyhrál, tak by od úředníků nedostal ani korunu navíc, protože je to zkrátka nezajímá. Právě proto si myslím, že svaz by měl především podporovat akce jako olympiádu, MS a ME, kde při dobrém umístění (do 16.místa) získává od ministerstva tolik potřebné body, které jsou důležitým kritériem pro výpočet státního příspěvku - psal o tom Marek Vokáč v článku "Tohle asi neznáte". 

14.09.2011 21:07 | Autor neznámý

re Pawel - teď  jsem se konečně oprostil od profesních starostí,takže se mohu věnovat drobátko svému koníčku - pro nounejmáky,jako ty,Pawle, ale i 90% dalších (proto také se stydíte se jednoznačně podepsat) je to typické. Zabýváte se ptákovinami (no,napadají mě expresivnější výrazy,ale ty by zákonitě neprošly redakcí) , to důležité nejste schopni uchopit. Mimochodem můj názor nebyl o sekundantovi Davida, Ale říkejte to tomu,komu chybí ta trocha inteligence a invence   ...

12.09.2011 11:36 | Autor neznámý

Oprava, omluva: zaplatili členové, poté opraveno na ..... příspěvky členů, opomenuto opravit předchozí slovo z i na y; Tedy zaplatily.

12.09.2011 11:30 | Autor neznámý

Pane Jando, jak již zde napsal kdysi někdo vtipnější než já, že "pronesete-li zde jakoukoliv myšlenku, která nemusí být v jádru úplně špatná, je vámi podána tak, že s vámi nelze, ani při nejlepší vůli, souhlasit" (konec přibližně přepsaného citátu).

 Tedy v překladu:  Pokud chcete oživit diskusi o příspěvcích a kam peníze mají jít, tak vám v tom nikdo nemůže bránit, můžete v příslušné rubrice diskuze  nebo i u článků (jistě vaše všechny myšlenky, odmyslíme-li si však vaší stylistiku se způsobem  argumentace, nejsou hned úplně zavrženihodné), ale vaše spojení, plaťme větší příspěvky, aby měl pan Navara sekundanta na svěťáku, je prostě usměvné; Pan Navara, když bude chtít, tak ho bude mít neb mu to zaplatí postup do 2.kola a určitě by nechtěl, aby mu ho zaplatili  příspěvky členů.

  Těšil bych se na jeho slovní obrat, kdyby vám odpověděl s úsměvem gentelmana, tak aby vás samozřejmě neurazil, ale řekl by vám to samé, co si o vašem návrhu ostatní myslí, a (omluvte  že) jen "prostou" mluvou vám sdělují.

12.09.2011 10:50 | Autor neznámý

 

Tak ještě jednou v rychlosti (soustřeďuji se na jednu zkoušku)

Re plzeňák:

-vůbec má reakce není (a nebyla) o příspěvcích, jen jsem reagoval na chess

- povýšit náš Svaz na pouhou servisní organizaci je (podle mě) zhůvěřilost. Zaujala mě preambule jednoho Svazu malého sportu . Cituji:

„ Hlavním zájmem Čes. svazu ... je zajistit kvalitní sportovní reprezentaci ČR na mezinárodním poli ve zmiňované oblasti ... sportů, hájit zájmy sdružených subjektů a budovat sportovní, tréninkové a organizační zázemí vhodné pro výchovu mladých talentovaných sportovců“ (konec citace,nerozlišují repre individuální či týmovou) .

  • podrobnosti nesleduji, ale pokud jsem stačil zaregistrovat, tak nám hrozila ztráta příspěvků od MŠMT (Dobeš to chtěl dát na platy nepedagogickým pracovníkům). Už jednou tohle udělal Špidla,takže i o tyto prostředky můžeme jednou přijít (jsou na repre,ne?) . A rozlišovat "oni " ,a " my ", to v repre opravdu neumím.

  • Pokud bude převažovat mezi členskou základnou názor, jako od Pavla Háseho (je to legitimní názor,nepřu se),tak se nedivte,že náš šach bude v budoucnosti v marasmu (a bude hůře ..) . Jak my starší to známe: „Éto vaše dělo“ …..

  • Re Brazina – mou snahou bylo (nebylo to určené komikům) , abychom zde nečetli takové příspěvky,jako od chess, nebo od p.Hofírka (trochu mě to připomenulo dřívější výzvy na složení se náročných operací v cizině ,protože naše zdrav.pojišťovny na ně neměly peníze).To co zde následně předvedli nounejmáci, chtělo se citovat z jednoho filmu: „Chce se mi blejt,velebnosti“..

12.09.2011 09:45 | Autor neznámý

rapo:

12.09.2011 09:09 | Autor neznámý

Mne vždy fascinují lidé, kteří vědí, jak by ostatní měli naložit se svými penězi!

12.09.2011 08:28 | Autor neznámý

Srovnávat SP z Naganem je asi přehnané, ale zafandil jsem si jako za mlada. A hlavně máme hráče, který je schopen se (s trochou štěstí) probojovat do zápasů kandidátů. Když ne teď, tak příště. Věřím tomu.

Děkujeme Davide.

11.09.2011 22:16 | Autor neznámý

 Sekundanta Davidovi bych neresil. V dnesni dobe Skype, ICQ a dalsich je to o necem jinem. Takhle treba radil Kasparov Carlsenovi. Ja jsem rad, ze David postoupil a hral super a fandil jsem mu a by se dostal mezi 3 a mel moznost hrat pristi rok o pravo vyzvat mistra sveta v sachu, jak uz to tady probehlo bylo by to po 34 letech. Posledni byl Hort se Spasskym a jeho pamatna tusim 5. partie. Je to skoda, ale neda se s tim nic delat. Ale David se porad muze zlepsovat, pote co dodelal skolu, se muze naplno venovat sachum. Porad budu fandit Davidovi (ale i jinym Laznicka, Hracek, Stocek atd.) Snad se v blizke budoucnosti povede a nas sachista bude hrat v nejakem cyklu o to vyzvat mistra sveta.  

11.09.2011 22:01 | Autor neznámý

Proboha. tohle není o příspěvcích. Svaz těžko bude financovat sebelepšího "soukromníka". Od toho tu není. Svaz si platíme kvůli jiným věcem a buďme rádi, že ufinancuje aspoň týmovou repre.

Na druhou stranu mě udivuje, že na turnaj takového významu jede David bez jediného (!!) sekundanta. To opravdu není možné jednou za dva roky si toho sekundanta zaplatit? I kdyby měl vypadnout v prvním kole a významně prodělat, jistě si to vydělá zpátky na jiných (méně významných) turnajích, kde se bez toho sekundanta obejde. Ale jednou za dva roky si zaplatit na pár dní poradce snad nemůže bejt takovej problém?

11.09.2011 21:46 | Autor neznámý

David Navara skvěle - on se na ty nejvyšší příčky ve svém věku může dostat, připadají mi ale trochu zvláštní některé příspěvky na adresu GM Ivančuka (...ujel mu vlak..) a první dámy Judit Polgárové (přišla o poslední šanci...???). V.I.M. tady prokázal (dříve nevídanou) skvělou psychickou odolnost - ty "must-win" situace se Sutovským a Radžabovem. Paní Juditě je 35 let a pánové, zkuste porodit dvě děti, to na profesionální kariéře každé matky zanechá stopy (mám stejně starou dceru). Možná je to zbožné přání, jako příslušník starší generace a zastánce intelektuální rovnoprávnosti bych viděl právě tyhle dva nejraději jako kandidáty MS. Viz věkový průměr zápasu Ánand-Gelfand. Jistě, třeba se ani J.P., V.I.M. nebo D.N. - ten se svou typickou skromností říká, že se na to necítí - mistry světa nestanou, ale proč je odepisovat?

11.09.2011 21:08 | Autor neznámý

Fandíme a měli jsme radost z úspěšného tažení Davida, ikdyž jsme mu všichni přáli postup do kandidátů, prokázal výtečnou výkonnost.

Příspěvky níže mi vůči němu připadají zvrhlé. Copak žádal to co Hofírek, že takto diskutujete? A pane Jando (který si přihříváte polívčičku), tentokrát jste opravdu trefil kozla. I kdyby byly větší peníze na reprezentaci, tak toto by nikdo (svaz, natož pan Navara), nechtěl financovat. Vyřazení v 1.kole znamená pokrytí nákladů a kapesné, ve druhém sekundanta a kapesné. A je pouze na něm, zda se s někým domluví. Pokud by bylo více peněz na reprezentaci, tak na soustředění, lepší zaplacení olympidády, ME, atp. (to platí svaz - ne FIDE), ženám, kteří obyvkle hrají "při práci". Ale domnívám se, že na svěťák nepřispívá žádný svaz i vyspělejší země. Svěťák je lukrativní odměna pozvaným, kteří si to vybojovali. David uznal, že jsou jiné možnosti, jak při turnaji s někým konzultovat, ačkoliv nemusí být na místě nebo že doladění přípravy zvládne sám. A zvládal skvěle.

11.09.2011 21:07 | Autor neznámý

Hráč absolutní špičky musí být výborný ve všech fázích partie. David dosud ovládl koncovky a  střední hru a to v 80% partií stačilo k úspěchu. Pro boj s nejlepšími ho ještě čeká nikdy nekončící práce na zahájení s přechodem do střední hry. Tuto slabinu (která je pro běžné soupeře velmistry zatím nevyužitelná) jsme viděli v zápase s Lázničkou (který se jistě připravoval delší dobu). Griščuk se v rezultativní partii beze slov zeptal: „Vyřešil jsi problém Carokannu bílými?“ Viděli jsme, že nikoliv. Např. R. Fischer dlouho hledal vhodnou variantu v tomto zahájení, až opustil hlavní cesty. Hrával pak 2.d3 a s Petrosjanem v zápase století v Bělehradě 1970 3.exd5 cxd5 4.Sd3. Takže vidíme, že tato práce (i v jednom jediném zahájení!) není lehká.

Turnaj na Sibiři kromě toho trvá už dost dlouho a rostoucí vliv únavy a náhody z něj dělá loterii. Větší šanci mají hráči s dobrým systémem regenerace sil. Sekundant, na kterého je hráč zvyklý, jistě také může pomoci.

11.09.2011 20:30 | Autor neznámý

David Navara hrál velmi dobře a dokázal, že pokud vydrží po psychické stránce, mohl by v brzké době dosáhnout hranice 2750+ elo a pravidelně bodovat s úzkou světovou špičkou ...
Velká gratulace a klobouk dolu k předvedenému výkonu!!!

11.09.2011 20:15 | Autor neznámý

Zvyšování příspěvků určitě není ten správný způsob. Existuje přece jednoduché řešení - stejně jako pan Hofírek může i David Navara požádat šachovou veřejnost o přispění ve formě dobročinné sbírky. Já bych klidně i přispěl, asi 50 - 100 Kč, ale také by záleželo na tom, kdo by jako doprovod jel...

11.09.2011 20:14 | Autor neznámý

 Zdenek Janda opet pobavil... Jinak Davide, super vykon, gratuluju, ac to tak moc neprozivam, tvuj pochod SP me prikoval v monitoru a drzel jsem ti palce jak nikomu. Perfektni!!! 

 

11.09.2011 20:14 | Autor neznámý

Taky jsem si včera vzpomně na Horta, protože tam to byla rovněž chyba hospodaření s časem.

11.09.2011 19:46 | Autor neznámý

@Zdeněk Janda: Určitě nehodlám platit o 200Kč více kvůli komukoliv. To ať si raději David, nebo kdokoliv jiný, stoupne s kloboukem na most, když to nevyloudí jinde. Raději šachů úplně nechám, než bych měl podporovat takové idiotské nápady.

11.09.2011 18:48 | Autor neznámý

taky Davidovi posílám velkou gratulaci.Takhle jsem snad u šachu  nikdy nefandil jako tenhle  turnaj jemu:)  co se týče systému ,tak mi přišel  též atraktivní .Byly  to někdy,ale pěkný nervy

díky Davide a hodně štěstí do dalších šachovejch bitev

 

11.09.2011 18:41 | Autor neznámý

oprava - schválili na Krajích...

11.09.2011 18:38 | Autor neznámý

Po bohulibé činnosti,jakou měl i Viktor Novotný, jsem doufal v příznivou zprávu, bohužel, vidím,David vyřazen. Nějak jsem si nyní vzpomněl na Horta v r.1977 v Reykjaviku (už je to 34 let), jak byl blízko životnímu úspěchu,aby postoupil dále. Také mu stačil , jako Davidovi včera ,jeden dobrý tah. No,může nás těšit, že David,na rozdíl od Horta,nemá zdaleka nic ztraceno.

ad chess - k té debatě o zafinancování doprovodu Davida - je to pro vás (některé šachisty) typické. Už jsem to tu mnohokrát opakoval - to je výsledek vaší (všeobecně)  neochoty dávat větší příspěvky na Svaz. Raději byste sháněli sponzora (který se na vás ,myslím náš Svaz, stejně vykašle) - který by dal 0,5 mega apod. Ale nikoho z vás nenapadne,že kdybychom každý  dali ročně  o 200 Kč  více na Svaz , tak by Svaz měl dostatek prostředků, jak třeba tuto mimořádnou akci finančně podpořit ...Už jste zapomněli,že v anketě,kde by se mělo nejvíce šetřit, jste suverénně zatrhli "reprezentace" ? Co jste si chválili na Krajích  a svazové Konferenci,to nakonec  máte  

11.09.2011 18:29 | Autor neznámý

No odhadnout kdy hrát pomaleji akdy rychleji je asi jedna z nejtěžších věcí při hře a myslím, že se nikdy nedá naučit úplně dokonale, to vypuštění soupeře v důsledku přehlédnutí je velká škoda (svým způsobem to ostatní šachisty může potěšit, když si uvědomí že nejsou jediní kdo dělá takové chyby občas ne ? :) ), ale na druhou stranu jak už bylo řečeno : Navara tímto (doufejme a přeju hodně štestí do budoucna) ukázal, že hrát o top 10 teprve začíná !

Re: Lykan : proč by měl být světový pohár fraškou, tenis se taky hraje vyřazovákem ne ? A je to velmi atraktivní systém turnaje, umožňující aby si o vítěze zahrálo mnoho hráčů.

11.09.2011 17:32 | Autor neznámý

obrovská gratulace, fantastické výkony, škoda včerejška atd... Každopádně už se nemohu dočkat následujícího Wijk aan Zee, to bude bomba! Viktor taky leze nahoru, máme se ještě na co těšit...

11.09.2011 15:58 | Autor neznámý

souhlas s Jiřím Majerem, jen bych podotkl, že výkony na SP je GM Navara již v elitní skupině, možná ještě ne v top kategorii Anand-Kramnik-Carlsen.

Griščuka 2x přehrál, a byl blízko postupu do kandidátských zápasů, jak 30 let nikdo z Čechů...

Jinak velká gratulace !!

11.09.2011 15:43 | Autor neznámý

David hrál skvěle. Doplatil jen na to, že když už byl včera vyhraný a mohl v tempu zvolnit, neměl potřebný nadhled na to, aby to udělal. Jinak ten styl "mladý Anand" mu sedí a určitě se v budoucnu prosadí do absolutní špičky. Už teď chyběl jen krůček!

11.09.2011 15:01 | Autor neznámý

Lidi neblázněte, přece byste nechtěli turnaj kandidátů bez Griščuka .

 

Jen připomínám, že "světový pohár" nepřestane být fraškou jen proto, že se ho účastní David Navara. 

11.09.2011 14:09 | Autor neznámý

 David přiletí v úterý do Brna, čeká ho ještě namáhavá cesta do Prahy.

11.09.2011 14:06 | Autor neznámý

plzenak - Proč by se tato šance už neměla opakovat? David je stále ještě mladý a zlozvyky jako je tento se dají odbourávat. Osobně si myslím, že je stále za svým potenciálem a že takovéto příležitosti se ještě budou opakovat 

Kdo naopak minul asi poslední šanci bojovat o titul mistra světa je Judita Polgárová, tam už nevěřím, že bude více takových šancí...ale je fakt, že její styl v celém turnaji si prostě vybral svou daň...

11.09.2011 14:02 | Autor neznámý

Upozorňuji,že cup pokračuje,bude stále na co koukat!!!

11.09.2011 13:58 | Autor neznámý

jojo, byla to skvělá zábava sledovat Davida na této akci, i s ohledem na to, že přenos je tak dobře zajištěn. komentátoři, tiskové konference... určitě tady David kromě ela získal spoustu mimočeských fanoušků.

11.09.2011 13:56 | Autor neznámý

A teď už zbývá jediná věc - zorganizovat špalír gratulantů na letišti, až David přiletí. Kdo se hlásí dobrovolně?

11.09.2011 13:53 | Autor neznámý

Díky Davidovi velmi atraktivní svěťák. Díky.  

11.09.2011 13:53 | Autor neznámý

škoda toho zbyteného blicání včera

11.09.2011 13:52 | Autor neznámý

Takže si to shrneme:

1) David bohužel končí, nedá se nic dělat

2) Pochvala Davidovi za výborné výkony během celého turnaje a vynikající reprezentaci českého šachu na světové scéně

3) Bohužel můžeme jen smutně konstatovat, že David včera promarnil životní šanci, ktertá se už nemusí opakovat. K tomu jen dodám, že David si vybral snad nejnevhodnější chvíli pro svůj zlozvyk - totiž zahrát tah bez většího přemýšlení, pokud soupeř zahraje "po linii" a on je přesvědčen o správnosti svého propočtu

4) Hodně štěstí Davidovi do dalších turnajů a přání, aby měl ještě někdy podobnou šanci jako v těchto dnech - tedy být na dosah turnaji kandidátů MS a tedy bojům o nejvyšší příčky světového šachu; snad mu to příště vyjde lépe (pevně doufám, že nějaké příště bude)

11.09.2011 13:48 | Autor neznámý

a finále bude doufám Ivančuk - Svidler. Oba mají aspoň nějaké charisma 

11.09.2011 13:47 | Autor neznámý

Veliká škoda, hlavně včera to bylo neuvěřitelně blízko. I tak obrovská gratulace Davidovi, nejen za předvedenou hru.

11.09.2011 13:46 | Autor neznámý

 Ja byt Davidem, tak jeste Griscuka potrapim i GM 2700+ delaji v casovce trivialni chyby.

11.09.2011 13:46 | Autor neznámý

No, pro Radžu taky docela drastický konec. Ale Ivančuk jako postupující je OK.

11.09.2011 13:45 | Autor neznámý

Gratulujem, předvedl rozhodně fantastický výkon!

11.09.2011 13:45 | Autor neznámý

 stejně to bylo pěkný škoda, že neprošel ještě jedno kolo, ale co vyhraje Wijk a 17 bodu do ela taky neni marný,ne?

11.09.2011 13:42 | Autor neznámý

Škoda, bylo to tááááákhle blizoučko

DAVIDE-DĚKUJEM-DAVIDE-DĚKUJEM!!!

11.09.2011 13:42 | Autor neznámý

A Ivanchuk jde taky dál

11.09.2011 13:41 | Autor neznámý

No, pochvala Davidovi za snahu, ale Grischuk to odbránil s přehledem

11.09.2011 13:41 | Autor neznámý

Velmi pěkné vystoupení Davida Navary na Světovém poháru. Blahopřeji.

11.09.2011 13:41 | Autor neznámý

myslim, že jezdcovka 3 na 2 není vyhraná ani ve snu.

11.09.2011 13:41 | Autor neznámý

podepsáno...konec.. 

11.09.2011 13:41 | Autor neznámý

 A je to v cudu. David to dal za remiz . I tak velka gratulace.

11.09.2011 13:40 | Autor neznámý

Tak tady už nevěřím ani já 

11.09.2011 13:40 | Autor neznámý

no nic, takže pa pa lala. Byla to pěkná serie od Davida. Mějte se

11.09.2011 13:39 | Autor neznámý

Tak už ani ten Alláh nefunguje  asi se dám k ateistům

11.09.2011 13:38 | Autor neznámý

ale bohužel to vychází...

11.09.2011 13:38 | Autor neznámý

až jsem se lekl. To f5 od Grischuka mi připadalo jako pěkná ptákovina...

11.09.2011 13:37 | Autor neznámý

 David bohužel chybuje...tak remis..

11.09.2011 13:34 | Autor neznámý

Nechci být zlým prorokem, ale to by se musel Saša někde hodně seknout v časovce (ale proč ne, že jo)

11.09.2011 13:33 | Autor neznámý

Věžovka je jasná. Ale jezdcovka skoro taky. Tady už začínám házet flintu do žita i já...

11.09.2011 13:32 | Autor neznámý

Jezdcovku určitě může vyhrát, věžovka by byla tupá remis...

11.09.2011 13:30 | Autor neznámý

Toto byl jiný vasek s jehož názory se neztotožňuji :-)

11.09.2011 13:30 | Autor neznámý

 Tohle David nemá šanci vyhrát. Škoda toho včerejška.

11.09.2011 13:29 | Autor neznámý

 tak dámy už jsou pryč...tak jezdcovka zas tak jasně remízová být nemůže..

11.09.2011 13:29 | Autor neznámý

mam pocit že jezdcovka 3 na 2 má být teoreticky vyhraná a i když je to hrozná dřina David by to dát mohl....

11.09.2011 13:26 | Autor neznámý

Vasek: to sme už probrali v minulých diskuzích a všeobecně jsem se zhodli, že tohle David prostě s věžkou vyhrává
Homunkulus: volal jsem domů, a oběd jsem si nechal posunout :)

11.09.2011 13:26 | Autor neznámý

No zdá se, že výhoda je ještě nedostatečná, je třeba se ještě pomodlit - Alláhu-dej-vláhu-Alláhu-dej-vláhu

11.09.2011 13:24 | Autor neznámý

Rodney McKay: umíš je stejně jako Navara? závidím:-P 

11.09.2011 13:21 | Autor neznámý

Tak David dámy nechce měnit, zajímavý. Bych asi měnil, ale snad ví, co dělá. 

11.09.2011 13:21 | Autor neznámý

Jezdcovka je remis.

11.09.2011 13:21 | Autor neznámý

Když vymění dámy, vyhraje to? Jezdcovkám vůbec nerozumím, umím jako Navara věžovky 

11.09.2011 13:20 | Autor neznámý

No věžovku s pěšcema 3 na 2 dva by určo proti Griščukovi nevyhrál. Ale tohle je něco jinýho. S dámou a koněm se může stát cokoliv.

11.09.2011 13:20 | Autor neznámý

to je v pytli,já budu muset odejít:/ tak lidi fanděte at se můžu mrknout na Davida v dalším kole:)

11.09.2011 13:19 | Autor neznámý

no ale vyhrávej to

11.09.2011 13:18 | Autor neznámý

Já dnes asi nepoobědvám.

11.09.2011 13:18 | Autor neznámý

A teď trpělivě, třeba i několik hodin, hlavně si nechat rezervu na záchod!

11.09.2011 13:18 | Autor neznámý

Hlavně ať se hluboce nezamyslí :-)   (jako s Polgárovou v Praze)

11.09.2011 13:18 | Autor neznámý

být to věžovka s pěchem víc, tak to je bodík doma v podání Davida :)

11.09.2011 13:18 | Autor neznámý

Je tam jiskřička naděje, tak teď nedýchejte, ať ji nesfouknete!

11.09.2011 13:18 | Autor neznámý

to bude infarktový zápas  

11.09.2011 13:17 | Autor neznámý

 David ma pesce. Pojd Davide .

11.09.2011 13:17 | Autor neznámý

 tak lepší čas a pěšec více....to bude mega nervák...

11.09.2011 13:17 | Autor neznámý

Jsem říkal. David dokáže vymámit i z jalový krávy tele. V tomhle případě dokonce z býka (vola?)

11.09.2011 13:17 | Autor neznámý

Tak máme pěšce a lepší čas!!!

11.09.2011 13:16 | Autor neznámý

no prosím pěšec je doma

11.09.2011 13:16 | Autor neznámý

 Rodney McKay: jj...pravda..

11.09.2011 13:16 | Autor neznámý

Davide!!!

11.09.2011 13:16 | Autor neznámý

David neuvěřitelně bojuje. Byla by to malá sportovní tragédie, kdyby ho o postup připravil 1 zbrklý tah...

11.09.2011 13:16 | Autor neznámý

Teďka hlavně ať nepříjde hrubka od Davida 

11.09.2011 13:15 | Autor neznámý

 a pozor...!!!!Grischuk chyboval..

11.09.2011 13:15 | Autor neznámý

Gríša spadne a natluče si nos.

11.09.2011 13:15 | Autor neznámý

 Je tam hrubka od Griscuka  .

11.09.2011 13:14 | Autor neznámý

Neplkejte a fanděte! Teď nebo nikdy!

11.09.2011 13:13 | Autor neznámý

no, jestli to řikal JHK to nevim, ale já určitě.

11.09.2011 13:12 | Autor neznámý

JHK: Ale ze začátku jsi říkal, že je to rovina a bude to plichta? Nebo si tě pletu? 

11.09.2011 13:12 | Autor neznámý

škoda, že tu partii David nezvládl, ale klobouk dolů. Takhle daleko ho před turnajem asi nikdo netipoval

11.09.2011 13:12 | Autor neznámý

vamos Davide!:)

11.09.2011 13:11 | Autor neznámý

chess: Nic? V rapidech se dá z čehokoliv něco upléct

11.09.2011 13:11 | Autor neznámý

To : Vasek díky za naději

 

11.09.2011 13:11 | Autor neznámý

 Bylo dobře, že o fair play ceně psal Matocha. Mě to nadchlo.

11.09.2011 13:10 | Autor neznámý

trochu šancí má romantik Navara s profíkem Griščukem v časové výhodě,ale jestli zase začne hrát rychle.........

11.09.2011 13:10 | Autor neznámý

Rodney Mckay: no včera jsem říkal že je to výhra...a překvapil mě že je to remis...snad se dneska budu taky mýlit...

11.09.2011 13:10 | Autor neznámý

V klidu, určitě nikdo nečekal, že ho David zařízne brutálním útokem ve střední hře. Tady se bude rozhodovat v koncovce.

11.09.2011 13:10 | Autor neznámý

Grischuk s těma bílýma musí někdy prohrát, takže to bude teďka 

11.09.2011 13:10 | Autor neznámý

z toho už asi ani David nic neuplete    nevadí   tleskám ve stoje Davidovi

11.09.2011 13:09 | Autor neznámý

JHK: včera si taky říkal, že je to remis a nakonec tě David překvapil 

11.09.2011 13:08 | Autor neznámý

 bohužel David musí začít pomalinku balit..

11.09.2011 13:07 | Autor neznámý

Tak pomalu se dostáváme do fáze modlení - Alláhu-dej-vláhu-Alláhu-dej-vláhu

11.09.2011 13:05 | Autor neznámý

 kyssling:souhlas

11.09.2011 13:04 | Autor neznámý

Myslim v sachovem svete. Kvuli te cene "Fair play" atd. To myslim prinese pozvani na nejake turnaje atd.

11.09.2011 13:03 | Autor neznámý

Já bych tedy fandil klidně i Lázničkovi, Hráčkovi nebo Babulovi, kdyby tohle předváděli na světovým poháru...

11.09.2011 13:03 | Autor neznámý

oprava - pro NEšachovou veřejnost

11.09.2011 13:03 | Autor neznámý

Mediálně bude pro šachovou veřejnost zajímavý jen když SP vyhraje. JInak to nebude ani na rozhovor v celostátních novinách. možná tak druhé místo ještě.

11.09.2011 13:03 | Autor neznámý

Rozhodně čísla okolo nuly jsou o 100% lepší než čísla z minulé partie a v rapidu se může stát cokoliv, pokud to David nezploští moc tak Gríša může v časovce uklouznout.

11.09.2011 13:02 | Autor neznámý

 martin: No já si právě myslím že David je velmi mediálně zajímavý typ...(podívej kolik přitahuje lidí,fanoušku)

11.09.2011 13:01 | Autor neznámý

 jira: ano? Co se změní?

11.09.2011 13:00 | Autor neznámý

martin: Tak po svetovem poharu, uz medialne zajimavy bude.

11.09.2011 12:58 | Autor neznámý

 Možná je i škoda to, že David není "mediálně" tak zajímavý. 

11.09.2011 12:56 | Autor neznámý

 Davidovi ukazuje comp malinko výhodu kolem 0,4 ale chtělo by to Grischukovu chybu...

11.09.2011 12:55 | Autor neznámý

To: Daně mi můžete dělat jedině Vy .

11.09.2011 12:54 | Autor neznámý

 Pojd Davide .

11.09.2011 12:53 | Autor neznámý

To : ...  nejseš manažer ?

11.09.2011 12:53 | Autor neznámý

 ... Tak že u nás je zájem malý to je jasný...ale David už dávno není hráč na místní poměry...to už je hráč Top 30, kterej má hrát v zemích kde je po šachách hlad...a né tady aby hrál za Mahrlu 1 ligu...výsměch..

11.09.2011 12:53 | Autor neznámý

MUHEHE,  Pominu-li, že si cucáte čísla z prstu - nechcete mi dělat daně?

11.09.2011 12:51 | Autor neznámý

Homunkulus: jdu si mačkat oba palce

11.09.2011 12:50 | Autor neznámý

David je schopen včetně sponzoringu vydělat ročně MINIMÁLNĚ 1 mil Kč lehce, sám je velmi velmi skromný , proč by nevyhradil cca 500000,- minimálně pro svůj tým, myslím že Hráček nebo Hába by se velmi rádi zúčastnili a ještě by si vydělali peníze.

11.09.2011 12:50 | Autor neznámý

JHK, znovu opakuji, začni mu dělat manažera sám, uvidíš, že to není tak snadné, jako sem napsat návod, jak se to má dělat. Zejména u nás, kde je o šachy zájem takový, jaký je.

11.09.2011 12:48 | Autor neznámý

 chess: no on to blábol takový není...já bych se pod toto podepsal..

11.09.2011 12:47 | Autor neznámý

Když se teď všichni budem soustředit, určitě vychýlíme o pár stupňů zemskou osu ... a moožná i zaboduje David

11.09.2011 12:47 | Autor neznámý

Vasek: Taky mám z toho takový pocit, takže na tom asi něco bude  A teďka mu David ukáže, kdo je salát 

11.09.2011 12:46 | Autor neznámý

A proč vlastně by to mělo být ze strany Davida neortodoxní. Mě to připadá jako docela normální Bogoljubovova Indická. I když nevím, jak přesně se to má hrát.

11.09.2011 12:46 | Autor neznámý

chess - ani se ti nedívím, obhajovat bláboly "Pokud David jede sám do Chanty Mansijsku tak to je nehoráznost pro svaz pro manažera. " by se mi taky nechtělo

11.09.2011 12:46 | Autor neznámý

Sekundanta by si musel David zaplatit sám, stejně jako si platil trenéra Dvoreckého. Problém je v tom, že pokud by vypadl v prvních kolech, zaznamenal by velkou finanční ztrátu. Optimální by bývalo asi bylo, kdyby p. Jansa či někdo na obdobné úrovni dorazil na osmifinále s tím mladým Ukrajincem, což by však bylo organizačně náročné, neboť předchozí kolo se rozhodovalo v tie breaku.

11.09.2011 12:45 | Autor neznámý

Vašek:David předváděl lepší šachy včera...dneska bohužel se to nepovedlo...snad se stane zázrak..

11.09.2011 12:44 | Autor neznámý

Z celého proběhu zápasu mám dojem, že Grischuk Davida dost podceňuje. Myslí si, že toho "saláta" rychle vyklepne... Přitom bych řekl, že David předvádí lepší šachy.

11.09.2011 12:43 | Autor neznámý

 ...: No ono je to o dobrým managerství...špatnej manager uvažuje že by nezaplatil dva sekundanti, že nemá 100 000...ono stačilo, kdyby si vzal k sobě David Lázničku nebo Hráčka, případně Babulu, který pak vypadl...který by  mohli pomáhat víceméně zdarma...Svidler taky třeba pomáhal Grischukovi na kandidátských zápasech..a určitě za to nehtěl nějaký velký peníze...ale David žádnýho managera bohužel nemá...

11.09.2011 12:42 | Autor neznámý

To, že Griščuk sedí a čučí do pozice ještě neznamená, že přemýšlí

11.09.2011 12:42 | Autor neznámý

No to Jh4 je taky docela neortodoxní...

11.09.2011 12:41 | Autor neznámý

To : Rodney   ANO má jen nás

11.09.2011 12:40 | Autor neznámý

David se snaží soupeře vyvést z míry poněkud neortodoxním pojetím v jedné z indických obran. Zdá se, že se mu to daří - Grischuk začal přemýšlet

11.09.2011 12:39 | Autor neznámý

To: ..   Nevíš jaké peníze může David včetně sponzoringu vydělat, už se mi o tom s tebou nechce bavit.

11.09.2011 12:39 | Autor neznámý

chess: Není sám, má přece nás  velkou podpru

11.09.2011 12:38 | Autor neznámý

Věřím tomu, že ho David černými dá. Vysílejte vlnu pozitivní energie, třeba ji zachytí

11.09.2011 12:38 | Autor neznámý

Tak, a včíl všici: LETS GO DAVID LETS GO!!!

11.09.2011 12:38 | Autor neznámý

JHK - tak proč mu neděláš manažera sám? Dost pochybuju, že mu David vydělá takový peníze, aby mu mohl zaplatit  cca 100 000, aby s nim mohli jet další dva hráči. A to několikrát do roka.

11.09.2011 12:37 | Autor neznámý

To : ..   Já jsem komik , ale ještě komičtější je David sám v Chanty Mansijsku.

11.09.2011 12:36 | Autor neznámý

 Uz se hraje. Drzim palce Davie  .

11.09.2011 12:36 | Autor neznámý

David to sám zvládnout nemůže, to je úplně jasná věc !!

11.09.2011 12:35 | Autor neznámý

chess - ty seš dobrej komik

11.09.2011 12:31 | Autor neznámý

 u Takovýhle hráče je chyba u jeho managera a ani ne tolik u svazu....

11.09.2011 12:30 | Autor neznámý

Cenovy fond je Svetovem poharu snad slusny. Z toho by si mohl sekundanta zaplatit.

 

Kazdopadne zatim David ukazal, ze ma na to se do spicky dostat. Pokud bude chtit a pracovat na sobe. To uz zalezi jen na nem.

11.09.2011 12:28 | Autor neznámý

 Kdo je současný manažér Davida? Matocha?

11.09.2011 12:28 | Autor neznámý

12:40 další kolo

11.09.2011 12:27 | Autor neznámý

 chess: To mu se těžko dá vůbec uvěřit...na takovéhle úrovni..když se hraje o takový prize pool...neviděl bych chybu na svazu...ale možná trochu i u Davida..jak sám říká..není praktický..a nikdo mu zatím v tomhle ani moc nepomáhá...potřeboval by dobrej manažerskej tým...

11.09.2011 12:23 | Autor neznámý

Invančuk si chce také zahrát. Natáhl pěcha a získal dalších 50tahů. Kdo ví co je mezi nimi

11.09.2011 12:23 | Autor neznámý

Ano David je tam sólo , ani kámoše mu nezaplatili , natož nějaký tým.

11.09.2011 12:22 | Autor neznámý

On tam jel David sólo..?to snad ne..?

11.09.2011 12:21 | Autor neznámý

 Chess: něco na tom bude...tým nemá David ve srovnání s konkurencí žádný...

11.09.2011 12:20 | Autor neznámý

Myslím, že současný manažér Davida nepochopil situaci , vůbec nepochopil koho má na starost a jak se mu věnovat . Pokud David jede sám do Chanty Mansijsku tak to je nehoráznost pro svaz pro manažera. Už se k tomu nevyjadřuji je to HNUS.

11.09.2011 12:19 | Autor neznámý

Protože sám se nezaplatí. A svaz na jeho placení rozhodně nemá. A zápasy pořádané soukromými sponzory jsou o něčem úplně jiném.

11.09.2011 12:18 | Autor neznámý

tam není co pokoušet, chlapci dávají Davidovi více času na regeneraci

11.09.2011 12:17 | Autor neznámý

Ve druhé partii se Radžabov pokouší vyhrát koncovku, hodnocení je  + 1,5, ale Ivančuk se zatím úspěšně brání...

11.09.2011 12:17 | Autor neznámý

To : Plzenak   Nikdo s ním není , hlavně že se organizují nesmyslné zápasy , nechápu proč se nezaplatí nějaký tým viz Jansa Hráček a nějaký analytik ze zahraničí třeba , Jistě by si nechali rádi zaplatit a dělat Davidovi na velkých akcích tým.

11.09.2011 12:13 | Autor neznámý

Už to Jh4 mi přišlo chamtivé, prostě rošovat a zbytek řešit potom.

11.09.2011 12:12 | Autor neznámý

chess: Ano, to je taky významnej faktor. Bohužel v Česku se zatím nenašel nikdo, kdo by byl ochoten Davida "zainvestovat", jako v Rusku či Ázerbajdžánu dělají ropní magnáti nebo v Číně politická garnitura. S takovou podporou (a samozřejmě svým talentem) by se David skutečně mohl světové špičce přiblížit na dosah.

11.09.2011 12:07 | Autor neznámý

Bohužel si to D. prohrál včera. Ten rychlý tah v koncovce s dostatkem času na hodinách. Hodně lehkomyslné. :-( Na kdyby se nehraje a výsledek dvou pěkných partií byla remíza. Dnes se hraje odznova a to byl hodně velký  klepec od Grischuka v první partii. Ani se moc nezapotil :-). Škoda.

11.09.2011 12:05 | Autor neznámý

Co se dá dělat. Uvidíme... Na druhé straně - takových překvapení už se tady pár událo...

11.09.2011 12:04 | Autor neznámý

Možná, že měl zůstat u d4, ale to víme samozřejmě až po partii...

11.09.2011 12:04 | Autor neznámý

David je vynikající šachista - světová extratřída , v některých pozicích mistr světa , ale to nestačí. Jsou i jiné nutné vlastnosti , které  první trojka musí mít. Ale není to Davidova vina , pořád dokola svaz manažér trenér psycholog tým sekundantů atd. Mamed si třeba pozval Lázničku a další hráče do týmu. KOHO MÁ DAVID (světová axtratřída) právě teď v TÝMU ????? Myslím třeba na místě ????? Je mi z toho dost smutně. Prostě nikdo se o něj nestará. Přitom peněz vydělává nebo by mohl vydělávat dost.

11.09.2011 12:02 | Autor neznámý

David udělal chybu s 15.Sd3, po 15...d4! zjistil, že je v problémech a začal panikařit. Jinak se to nazvat nedá. Že by ještě vliv včerejška?

Ještě má David šanci v odvetě, ale bude to mít hodně těžký, Grischuk tady bílýma hraje náramně, 4x vyhrál a soupeřům povolil jen dvě remízy. Nezbývá než držet palce a doufat

11.09.2011 11:58 | Autor neznámý

David se ve vážných partiích rozumně nepouštěl do zápletek, což, bohužel, zcela nesmyslně udělal nyní. Teď už nezbývá, než se pokusit o (téměř) nemožné. Dočkáme se Grünfelda?

11.09.2011 11:58 | Autor neznámý

doufam,ze to jeste srovna,ale začíná mi to připomínat souboj s Karjakinem na minulém světovém poháru.. 

11.09.2011 11:56 | Autor neznámý

Tak co ... zázraky se ještě dějí?

11.09.2011 11:55 | Autor neznámý

kdy začne další? 

11.09.2011 11:54 | Autor neznámý

 konec...0-1

11.09.2011 11:52 | Autor neznámý

S bílýma, taková sebevražda. Jsem s toho nějaký rozbitý …  

11.09.2011 11:51 | Autor neznámý

 David už nepostaví nic...bohužel už šance je pouze, že by spadnul Grischukovi čas a nebo nějaký velký chyby...

11.09.2011 11:49 | Autor neznámý

tak ne, bych to postavil jinak... 

11.09.2011 11:48 | Autor neznámý

Zhoď ho Davide!!!

11.09.2011 11:47 | Autor neznámý

David postaví pevnost a bude remis 

11.09.2011 11:47 | Autor neznámý

Je to základní psychologická chyba - ať už tam počítal cokoliv, v tak důležité partii musím napřed uklidit krále a potom se starat o taktické opičky.

11.09.2011 11:45 | Autor neznámý

 za chvíli se asi dočkáme podání rukou...

11.09.2011 11:42 | Autor neznámý

zajímal by mě rozbor této partie. Si to přehrávám dokola  a nemůžu přijít na to, proč David zvolil zrovna tuhle cestu.

11.09.2011 11:40 | Autor neznámý

To je bohužel jak do učebnice.

11.09.2011 11:33 | Autor neznámý

 Grischuk nezahrál přesně..ale David okamžitě na to reagoval hrozně..

11.09.2011 11:32 | Autor neznámý

Shit, shit, shit!

Teď se ukáže Davidova skutečná síla.

11.09.2011 11:32 | Autor neznámý

nevím, možna do blicky, ale rapid

11.09.2011 11:31 | Autor neznámý

no to jsou věci, proti takovému hrači

11.09.2011 11:30 | Autor neznámý

 Grischuk hraje přesně...a David má už mínus 2,84....to vypadá na nulu..

11.09.2011 11:29 | Autor neznámý

 To je na zahození

11.09.2011 11:26 | Autor neznámý

 David stojí bohužel hrozně

11.09.2011 11:25 | Autor neznámý

Uff.. Teď udělal tah, který napadl mě (kavárenského šachistu) - to Qa4, podle počítače to není dobré...

11.09.2011 11:24 | Autor neznámý

 no bohužel David stojí spíše hůře..a možný ztratí pěšce..

11.09.2011 11:23 | Autor neznámý

Tak David už asi bohužel ztrácí pěšce...

11.09.2011 11:23 | Autor neznámý

Nějak se mi ta pozice za Davida 2x nelíbí, ale remis tam snad má.

11.09.2011 11:22 | Autor neznámý

RM: Tak nejdřív by měli být dva rapidy 25min, pak 2x kratší rapid 10min, pak 2 blitsky,a pokud všechno bude remis tak armageddon

11.09.2011 11:18 | Autor neznámý

To běží, ale z počátku neběželo (dnes).

11.09.2011 11:17 | Autor neznámý

tak už jsme ho našel na wiki 

11.09.2011 11:17 | Autor neznámý

JHK: Jen já ten systém neznám  a nikde to nemůžu najít 

11.09.2011 11:16 | Autor neznámý

Video běží na odkaze "Stránky turnaje" nikoli na odkaze "živé vysílání".

11.09.2011 11:15 | Autor neznámý

RM:už je to patý kolo.. Pořád stejným systémem..

11.09.2011 11:14 | Autor neznámý

Máme to těžký s těma ženskejma...

11.09.2011 11:14 | Autor neznámý

no..řekl bych že první partie bude remis...

11.09.2011 11:14 | Autor neznámý

Jakým systémem se hraje prosím vás ten tie-break? 

11.09.2011 11:13 | Autor neznámý

když už tam mluví o hadrech, ten svetr Griscuka je strašný. fuj

11.09.2011 11:10 | Autor neznámý

A David se zamýšlí v rapidu, to se málokdy vidí (asi se poučil z minulé partie )

11.09.2011 11:10 | Autor neznámý

 Asi nepřišel kameraman. Večer šel do lesa a ......

11.09.2011 11:09 | Autor neznámý

No konečně!

11.09.2011 11:08 | Autor neznámý

Tak co je s tím videem?! Ví to někdo? Grrr...!

11.09.2011 11:05 | Autor neznámý

Zajímavé, že Radjabov se ani dnes nepouští do žádné zásadní teoretické diskuze.

11.09.2011 11:04 | Autor neznámý

Jde vám videopřenos? Stále mi tam nabíhá záznam včerejšího dne ... 

11.09.2011 11:04 | Autor neznámý

Zatím se pohybuje 1.partie v mezích šachových i fyzikálních zákonů, uvidíme ja dále.

11.09.2011 11:04 | Autor neznámý

 TAk už to jede...snad ho David přejede...

Dneska si myslím, že Ivanchuk opět pozná že mu už ujel vlak..

11.09.2011 11:04 | Autor neznámý

Nejede videopřenos???

11.09.2011 11:02 | Autor neznámý

Tož Caro-Kann!

11.09.2011 11:02 | Autor neznámý

Nevíte někdo o nějaké stránce kde bude partie Navary přenášena a kde je to nějaká jednoduchá textová/html verze co se dá prohlížet na běžném mobilu ? Tuhle stránku jakžtakž mohu prohlížet ale jinak se zdá je to blbé co se hrálo v partii se nedozvím.

11.09.2011 11:00 | Autor neznámý

Gentlemen only, start your engines!

11.09.2011 10:39 | Autor neznámý

Zíííív... Tak čekám na povel k startu engine... (byť dosud jsem ho uposlechl jen jednou)

11.09.2011 10:12 | Autor neznámý

 Škoda, že není komentovaná partie vložena do Chesstheatre...

11.09.2011 09:43 | Autor neznámý

Mám dneska zápas (ne šachový) a budu tragickej - nespal jsem, abych Davida viděl - tak snad to bude stát za to (samozřejmě, i kdyby nevyhrál - ač něco takového přirozeně nepřipouštím!)

11.09.2011 09:34 | Autor neznámý

M!: Ve Vaší variantě může bílý pokračovat 51.Vxb7+ Kd6 (jinak Vc7 s figurou víc) 52.Vxf7 Vxc3+ 53.Kf4. Krále před šachy schová na h4 a vybere si, zda si dojde pro ph6, nebo pokryje pb5 z f5 a vytvoří druhého volného pěšce pomocí g5. To se mi zdá fakt elementární.

11.09.2011 09:26 | Autor neznámý

jan: Jestli něco chcete od webmastera, bylo by lepší napsat přímo jemu, dole v patičce webu je odkaz na jeho mail.

11.09.2011 09:22 | Autor neznámý

Jan: omluva, ale ve formátu CB nebylo dodáno

11.09.2011 08:56 | Autor neznámý

Kurňa ty šachy jsou zrádné,celou partii se člověk snaží jako blázen a pak udělá 1 či 2 rychlé tahy a je to v háji,kdo z nás to nezná??? Tak snad se to dnes podaří.Přeju!!

11.09.2011 08:44 | Autor neznámý

Prosím o doplnění komentáře ve formátu PGN Štěpána Žilky. Děkuji.

11.09.2011 07:50 | Autor neznámý

Zkoušel jsem hrát proti počítači hrát koncovku, která vznikne, že bílý nezahraje Ke5, ale něco jiného. Je to ještě zrádné, ale dokáže to vyhrát i KM.

Po Jc3 následuje Sxf3 50.Kxf3 Vb3 a bílý se ještě musí snažit. Nejjednoduší by mohlo být Vxh6 s prosazením g a h pěšce do dámy. Proti Fritzi se osvědčil plán s  oběťí pěšce na e6 (vznikl výměnou Sxe4,fxe4) a pochodem dvou spojených pěšců do dámy.

11.09.2011 07:11 | Autor neznámý

Průběh partie potvrdil, jak obtížné je zvládnout poslední krůček na prahu životního úspěchu. Doufejme, že dnes David tuto bariéru prolomí a postoupí.

11.09.2011 06:04 | Autor neznámý

A ty Davide dneska jeď! Sakra Ukaž životní výkon... Včerejší chyba zapomenuta, držíme palce! (koordinovaně, jakmile Bond zvolá "start your engines...")

11.09.2011 06:02 | Autor neznámý

Dovolil jsem si drze založit v diskuzním fóru nové téma "PROGRAMOVÁNÍ ŠACHOVÝCH ENGINŮ", kde jsem navázal na naši diskuzi s Bondem a P.H. o "dokonalém šachovém stroji" Téma nicméně není o tom. Pokud někdo bude mít někdy chuť, napadlo mne, že takové téma chybí a třeba se tam i někdo najde...? Uvidíme.