Komise: bod I. napomenutí, bod II. v šetření

17.09.2010 08:04 | Mitropa 2010

Před třemi měsíci vyvolal odjezd Kateřiny Němcové z reprezentační akce MITROPA CUP 2010 "velké haló" napříč českým šachovým spektrem a samozřejmě gejzír nározů v diskuzi k našemu článku, ve kterém zaznělo vyjádření samot...

Před třemi měsíci vyvolal odjezd Kateřiny Němcové z reprezentační akce MITROPA CUP 2010 "velké haló" napříč českým šachovým spektrem a samozřejmě gejzír nározů v diskuzi k našemu článku, ve kterém zaznělo vyjádření samotné hráčky, jejího managera Aleše Hradečného a pohled z druhé strany toho času kapitána výpravy Vlastimila Jansy. Zhruba měsíc po skončení akce byla zřízena Disciplinární komise ŠSČR ve složení JUDr. Petr Vaněk (předseda), IA Jaroslav Benák a IA Bohumír Sunek, která měla za úkol celou věc prošetřit.

Bod I.

Komise ustavená na základě podnětu Výkonného výboru ŠSČR ze dne 17. 6. 2010 a následného schválení VV ŠSČR na schůzi ze dne 20. 7. 2010 rozhodla dne 6. 9. 2010 ve věci disciplinárního řízení zahájeného dne 9. 7. 2010 ohledně porušení povinností Kateřiny Němcové svévolným odjezdem z Mitropa Cup v Churu dne 29. 5. 2010 takto:

Obviněná Kateřina Němcová svým jednáním, kdy dne 29. 5. 2010 v odpoledních hodinách opustila svévolně a bez souhlasu vedení reprezentačního družstva ČR turnaj MITROPA Cup 2010, přičemž družstvo muselo odehrát soutěž o dvou hráčkách bez možnosti střídání, porušila rozhodnutí Trenérsko-metodické komise ŠSČR ze dne 19. 3. 2010, které rozhodlo o její nominaci, tedy jednala v rozporu se stanovami a usnesením orgánů ŠSČR, čímž porušila ust. článku 8. organizačního řádu ŠSČR a dopustila se tak disciplinárního provinění ve smyslu článku II. odst. 1 Disciplinárního řádu ŠSČR.
Za toto disciplinární provinění se obviněné Kateřině Němcové v souladu s ust. článku III. odst. 1 písm. a) disciplinárního řádu ukládá trest napomenutí.

Rozhodnutí v bodě I. dosud nenabylo právní moci. Doslovné znění Rozhodnutí disciplinární komise včetně odůvodnění bude na webu ŠSČR zveřejněno po nabytí právní moci.

Padnou další tresty?

Svazové stránky nejdříve 10. 9. informovaly o výše uvedeném bodu I., avšak neúplně. 15. 9. byla zveřejněna kompletní zpráva Disciplinární komise, kde je uveden i bod II. a bod III.

Bod II.

Disciplinární komise ve stejném složení se dále zabývala z podnětu předsedy VV ŠSČR, Dr. Vlastimila Sejkory, prvotním podnětem, který vedl ke konfliktu vyústivšímu v provinění obviněné, a dospěla k následujícímu názoru:

Disciplinární komise zahajuje disciplinární řízení vůči kolektivu – reprezentačnímu družstvu žen, za stejné porušení článku 8. organizačního řádu ŠSČR, neboť osoby oprávněné za složení reprezentačního družstva žen před MITROPA Cup 2010 smluvně neupravily povinnosti reprezentačních hráčů na MITROPA Cup 2010 a navíc byly činěny návrhy na změnu sestavy družstva žen oproti schválené nominaci, čímž je oprávněné podezření, že tento kolektiv nebo konkrétní osoby vážně ohrozily reprezentaci České republiky a dopustily se tak disciplinárního provinění dle článku II. odst. 1 Disciplinárního řádu České republiky.

49x 1340x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (49) Aktualizovat
22.09.2010 09:50 | Autor neznámý

Raný je maximálně středověk, ale Přemyslovci jsou spíše "první", přestože se časově kryjí s raným středověkem.

22.09.2010 09:06 | Autor neznámý

Njn, kupodivu má pravdu. Měnila se v tomto pravidla, nebo to takhle bylo i dřív?

http://www.proofreading.cz/ranni-rany-nebo-ranny

22.09.2010 00:16 | Autor neznámý

@PH: Dobrý ranní pozdní večer :) či rané ranní ráno, uveďte, prosím, odkaz na své tvrzení o Přemyslovcích, pokud nemyslíte, že i raní Přemyslovci mohli mít ranní chvilky s kávičkou než šli makat, protože:,Pavle,Vy mě nepřestáváte udivovat,musím si,Pavle,udělat ranou ranní kávičku sranním lógrem.

21.09.2010 23:59 | Autor neznámý

Re Zdeňka Šimurdová: Aby Vás z toho hlídání pravopisu pana Jandy "neranilo". Mimochodem ranní jsou i ti "časní Přemyslovci", takže za ČJ 1 s * už rovněž nedostanete :).

21.09.2010 23:12 | Autor neznámý

@ váž. p.Zdeňku Jando, ranní kávička se píše "ranní" a ne "raní", protože "raní" někoho raní (ve smyslu bodne, zraní) nebo jde o časné (Přemyslovce třeba). ČJ za pět!

21.09.2010 10:24 | Autor neznámý

Je to jednoduché - vy jste bulvární proto, že umožňujete diskuzi, zatímco chess,cz bulvátní není, protože diskuzi neumožňuje.

Ať žije bulvár!!!

21.09.2010 10:16 | Autor neznámý

ZJ - Přetisk oficiální zprávy může být bulvární pouze tehdy, pokud je bulvární původní sdělení. Jak se vyvine diskuze my už až na výjimky flagrantně překračující únosné meze neovlivňujeme. Má reakce nebyla na sdělení oficiální, ale na anonymní příspěvek, který rozdmýchává jiné spory. Reagoval jsem na to, že ač se v příspěvku naznačuje, že informace tohoto druhu hráčům na klidu nepřidají, samotný příspěvek je ve stejném duchu.  

21.09.2010 09:51 | Autor neznámý

Přeji oběma našim družstvům úspěch a zvláště našim děvčatům dobrou pohodu. Užijte si to.

Jinak nesouhlasím s navrhovanou cenzurou, jsem rád, že se něco dozvím. Každý občas ulítneme a je potřeba nyní vzniklou situaci co nejlépe vyřešit.

21.09.2010 08:44 | Autor neznámý

Z.J. (jen na okraj): logické naopak je, že z nesprávných předpokladů ke správným závěrům dojít můžete :-) Nemůžete dojít ze správných předpokladů k nesprávným závěrům.

21.09.2010 07:34 | Autor neznámý

Bolku, Vy mě nepřestáváte udivovat , neuvědomil jsem si , že jsme přece na bulváru  , tak jubilejní příspěvek ..Mám pocit,že jsme si nerozuměli,tak v rychlosti při raní kávičce , než jdu makat :

1) Ano,fakta byla účastníkům známá, o tom není sporu ,ale svazová informace měla tu výhodu,že tam není možná "diskuze" ..

2) Vím,že pod pojmem "pravda" si každý budeme představovat něco jiného,já jsem svůj názor napsal dříve, a nemám důvod ho měnit. A Bolku, Vy víte, že 80% spodních příspěvků vychází již z nesprávného předpokladu - z toho logicky vyplývá, že nemohou dojít ke správným závěrům. Nevolám po Vaší cenzuře , ale mnoho z nás zachovává jistou "autocenzuru" , zvláště v době, kdy děvčata budou mít jiné starosti ...

3) Pokud Viktor řekl "B" (viz poslední věta v příspěvku 17.09.2010 13:02:09 "jenik - Tvůj příspěvek má holkám před Olympiádou pomoct? "  | Viktor Novotný ) , pak ale musíte respektovat mnou řečeno "A"  ....

19.09.2010 22:46 | Autor neznámý

Zdeňku, Vy mě nepřestáváte udivovat. Kdyby si dva lidé povídali jen o tom, u čeho oba byli, tak by si moc dlouho nepovídali . Jsem rád, že ukončení diskuze můžete jen navrhovat .

ad vyrukování s článkem: Vyjma úvodního odstavce, který beztak popisuje již známá fakta, se vše objevilo na svazových stránkách (i když až po urgenci o úplnost). Tu samou zprávu dostali zúčastnění od komise "osobně", takže tohle pro ně jistě není žádnou novinkou. Smysl článku (jako i ostatních, které zde uvádíme) je infomovat. Že výrok komise padne v tomto období nijak neovlivňujeme a dle svého zvažovat kdy se která zpráva hodí uvést a kdy ne už zavání jistě víte čím....

Věřím, že děvčatům (a dalším do budoucna) pomůže výsledek šetření bodu II.

  

19.09.2010 22:38 | Autor neznámý

Tezko hodnotit dostupna a objektivni fakta. Tady jde prave o to, ze Katky odjezd byl na zaklade subjektivniho pocitu, ktery ona mela.  To co jeden povazuje za natlak, druhy treba ne. Kazdy ma jinou naturu. A tezko muze nekdo hodnotit pocity druhe osoby. Myslim, ze jsou vsichni pouceni. Katka uz taky jiste vidi vse jiz realne. Uz ji asi moc veci  neprekvapi a to je moc dobre. Hlavne asi vi, kdo je kdo v teto kauze a ze ne vsichni jsou tak velci kamaradi, jak se tvari. Dnes uz je taky zrejme, kdo s kym a proti komu to tahne a ze moc nahody neexistuji. Tim myslim, ze je potreba v kazde kauze vedet kdo s kym chodi, kdo koho trenuje, kdo je ci sekundant, kdo chce udrzet svoji funkci, a kdo to vse ve finale plati, apod.  

19.09.2010 20:49 | Autor neznámý

Kolegové, já bych navrhoval tuto diskuzi ukončit. Nikdo jsme v inkriminované době tam na místě nebyli , neznáme všechna dostupná a objektivní fakta , pak docházíme k všelijakým (ne relevantním) závěrům. K redakci - vyrukováním s tímto článkem jste děvčatům moc nepomohli, jeho smysl mi dost uniká, moc taktické to zrovna před Olympiádou nebylo ,  stačila krátká zpráva na stránkách Svazu ...

19.09.2010 20:24 | Autor neznámý

dosť bolo Jansy,ať si rozkazuje sobě nebo důchodcům

19.09.2010 20:19 | Autor neznámý

Pro ...: slečna Němcová měla ustupovat, jelikož hrála za reprezentaci a ne za sebe. Když za peníze svazu někde hraju, tak se snažím prospět týmu a prostě reprezentovat, i když si třeba myslím (a třeba naprosto oprávněně), že trenér je úplný [nepublikovatelný výraz]. S tím, že si to pak s trenérem vyřídím po akci. Naopak, pokud bych já jel sám za sebe třeba a za své peníze na open do Klatov a Klokan tam záměrně špatně losoval švýcar, abych měl pořád černé a Obelix prodával plesnivou sekačku (to prosím uvádím jen jako příklad, v Klatovech se mi vždy líbilo), tak by bylo zcela na mé úvaze, zda uraženě odkráčím.

19.09.2010 20:08 | Autor neznámý

 NocnikInHell: Doporučuji přečíst celý příspěvěk tří teček v 18.09.2010 10:08:16 . Pro jistotu zkopíruji podstatnou větu: Pred turnajem bylo jasne receno, ze bude na prvni, nikdo ani nepipnul, ze by tomu melo byt jinak, jela tady na turnaj s umyslem uhrat si normu a najednou vam nekdo rekne, ze budete hrat niz a jeden z hlavnich smyslu pro vas tim tedy odpadne?

Prosím příště si přečtěte aspoň pár příspěvku před mým. To tři tečky si dali góla do vlastní branky. :-)

 

19.09.2010 19:42 | Autor neznámý

názor: s tou normou jste se legracne seknul, ze ano? kdyz "obvinena" tam jako JEDINA kvuli norme nejela, naopak, ostatni ve vedeni kaslali na "reprezentaci", aby umoznili dalsim "uhrat normu". povedl se vam slusny zasek do vlastnich rad :)

jestlize stale existuje predstava, ze sachova reprezentace ma fungovat jako armada, kde i blby rozkaz je rozkazem, bude k podobnym nedorozumenim dochazet i nadale ... bohuzel.

19.09.2010 18:35 | Autor neznámý

Dobrý den.

Myslím si toto: Katka po takévém faulu, navíc v hrozně nevhodnou dobu, zřejmě ztratila už koncentraci a chuť do hry. Myslím, že i kdyby zůstala, žádný špičkový výkon by už nemohla předvést. Zřejmě si nechtěla kazit rating a reputaci, a  odjela. Vím o čem mluvím. Párkrát jsem za podobného psychického stavu zůstal a hrál. ..A nestálo to za nic! A to jsem chlap. V jakém psychickém stavu musela být Katka?

 

Podle mě by měl být potrestáni pouze ti, kteří s návrhem přišli:

1. Oni porušili dohody a podmínky jako první. Reakce Katky vznikla jako odezva na jejich chování. Jsou tedy agresoři a měli by nést plnou zodpovědnost oni.

2. Viz výše. Svým jednáním narušili koncentraci a psychickou pohodu Katce. Jak se Katka zachovala, bylo potom už jedno. Koncentrace, motivace, psychická pohoda, to vše už bylo pryč. I kdyby zůstala a hrála, jaký výkon mohla potom předvést?

Michal1898

 

18.09.2010 23:10 | Autor neznámý

Chapu-li situaci spravne, tak byly s Katerinou dohodnute urcite podminky, za kterych bude reprezentovat. 

1.Podminky byly poruseny a

2. Katerina resila problem odjezdem z turnaje.

Na muj vkus je zcela evidentni, ze nejprve byly poruseny podminky smlouvy o reprezentaci ze strany svazu. Pote reagovala Katerina odjezdem. Holt jsem tam nebyla, nemuzu soudit, do jake miry byla situace vyhrocena. Ze zkusenosti vim, ze nekdy je odjezd skutecne tim nejsnesitelnejsim resenim.

Ponekud postradam logiku navrhu na zastaveni cinnosti Kateriny. Timto navrhem se ma dosahnout ceho? Aby dalsi nadejna hracka ukoncila svoji sachovou karieru???

I kdyby trener dosel k zaveru, ze hracka porusila dana pravidla, navrhnout za danych okolnosti trest ukonceni cinnosti postrada veskerou logiku.

Resit takovou otazku ze strany svazu jen par dnu pred odletem na Olympiadu mi take pripada jako reseni prinejmensim nestastne - nominace je provedena, hracky pripraveny, i kdyby vazena komise shledala duvod Katerine cinnost zastavit - jak bylo navrhnuto - zbyva jen minimum casu na nalezeni nahradnice. Pomineme-li technicke starosti jako zadani o vizum na posledni chvili, naklady spojene s novou rezervaci letenek; i ciste sachove hledisko rika, ze se clovek za tyden asi tezko radne pripravi na tak velkou soutez. Pro Katerinu - konec koncu i dalsi hracky druzstva- je to nepochybne stres, at uz je vysledek zkoumani dane komise jakykoli.

18.09.2010 22:11 | Autor neznámý

názor/... - Katka je WGM a lepší normu (IM) si uhrát nemohla, o normy mohly hrát pouze ostatní, což z toho co jsem pochopil byl právě důvod, proč se vymyslelo, že by Katka měla stát do doby, dokud bude u obou zbývajících děvčat norma reálná.

ladik - Sorry, živě se to dnes nepovedlo, jak jsem psal v pozdější reportáži, vypadlo předávání pohárů, vydávání partiářů a hlavně jakékoli povídání, šlo se hned na věc:-).

Emil Szirmai - Disciplinární řád ŠSČR se příliš nezabývá procesními předpisy, právníci v komisi ale potřebují mít nějaká vodítka, jak řízení vést. Zde je evidentně použit termín práva trestního, který se ale objevuje i u mírnějších přestupků.

18.09.2010 12:25 | Autor neznámý

Můj osobní názor je,že by měla být pravidla předem a jasně dána.Sestava podle kritérií XY,seznámení s nominací,souhlas nominovaných z podmínkami,předem určené pravomoci kapitána.

Styl "myslím,že mluvím za všechny" už je trošku z módy a podobné jednání by si žádný člověk už neměl nechat líbit.

18.09.2010 12:16 | Autor neznámý

Do věci nevidím. Ale zaráží mě, proč se o sl. Němcové píše jako o OBVINĚNÉ, to slovo zní v této souvislosti hrozně...

18.09.2010 11:48 | Autor neznámý

Docela mě ve zprávě pana Jansy zaujala věta o tom, že se ve svém šachovém životě s ničím podobným nesetkal. Asi zapomněl na olympiádu v roce 1968, kdy odmítli nasoupit nominovaní a přítomní velmistři Pachman a Kaválek. I tehdy jejich chování bylo odsouzeno (možná trochu později, když se věci projasnily) Předpokládám, že i tehdy měl tehdejší soudruh a dnešní pan emeritní plukovník Jansa stejně odsuzující názory.

18.09.2010 10:32 | Autor neznámý

mělo to v 10 začít

18.09.2010 10:29 | Autor neznámý

Živě ze Strahova??kdy a kde???

18.09.2010 10:23 | Autor neznámý

Děkuji, že jsi více objasnil situaci.  Nejela reprezentovat, ale pouze si jela uhrát normu. Takže napomenutí je zcela oprávněné. 

18.09.2010 10:08 | Autor neznámý

2 Honzour.Mam jiny nazor.Nechapu, proc by  mela sl.Nemcova ustupovat, ci jak pisete "dočasně stáhnout ocas mezi nohy a  teprve PO turnaji to začít řešit".Pred turnajem bylo jasne receno, ze bude na prvni, nikdo ani nepipnul, ze by tomu melo byt jinak, jela tady na turnaj s umyslem uhrat si normu a najednou vam nekdo rekne, ze budete hrat niz a jeden z hlavnich smyslu pro vas tim tedy odpadne?Mne to prijde jako podfuk.

18.09.2010 08:56 | Autor neznámý

Jistě zajímavá je i tato souvislost: na Mitropu letos ženské družstvo původně vůbec nemělo jet a změnu postoje svazu k této akci údajně iniciovala právě Katka, která chtěla, aby se jelo. Možná to informovanější popřou či vyvrátí, já jen prodávám, jak jsem nakoupil - z důvěryhodných zdrojů...

18.09.2010 07:36 | Autor neznámý

Prodle mě to nazvládl ani Jansa ani Katka. Jansovi zjevně není moc radno věřit, když vede řeči o "velice příjemné a přátelské atmosféře"  a neuvedl ani proč vlastně Katka odjela. Pokud to s tou atmosférou myslí doopravdy, tak zjevně nepoznal, jak Katka ty čachry s (ne)nasazováním hráček těžce nesla a zjevně se není schopen vcítit do duše ambiciózní mladé ženy, která má pochopitelně zcela jiné hormonální vybavení než starý muž a reaguje tak v obdobných situacích zcela jinak. (Já taky ženskejm nerozumím, ale to nevadí, protože jsem programátor a né trenér žejskejch.) A nebo ví, že to s tou atmosférou nebyla pravda, a v tom případě nám prostě normálně lže. No a Katka to taky nezvládla. Měla si uvědomit, že nehraje jen za sebe, ale za dotovanou reprezentaci. Pokud jí to tak strašně moc štvalo, tak to měla Jansovi hned říci (vím, že je to pro ženský těžký, ale holt reprezentant to musí umět). Pokud by to nepomohlo, tak měla dočasně stáhnout ocas mezi nohy a  teprve PO turnaji to začít řešit a třeba i vydat prohlášení, že s takovým XXX, jako je starej Jansa už nikdy nikam nepojede, ať si to svaz vyřeší.

18.09.2010 07:17 | Autor neznámý

Úřední šiml se nám hezky na svazu rozrostl. Nejdůležitější je mít pravidla a pak je slepě dodržovat...

Již od dávných dob je kapitán osoba, která je zodpovědná za loď a za svoji posádku. Pokud kapitán ztratil lod, tak v mnohých dobách chodil automaticky před válečný soud, aby  se obhájil. Proto si myslím, že za družstvo ručí kapitán - čili pan Jansa.

 

 

18.09.2010 01:45 | Autor neznámý

jenik:  Jestli Vám šlo o rozvrácení družstva ještě před odjezdem na olympiádu, tak jste Vaším příspěvkem jistě zaťal dost hluboko. Ale komu tím prospějete??

18.09.2010 01:44 | Autor neznámý

Tak ještěže nám to jenik vysvětlil: vedení svazu je prolezlé bolševikama, kteří už léta kují komplot proti naší hvězdě nejjasnější. To aby se teď na olympiádě bál kapitán naši úřadující mistryni vystřídat, sic s nimi bude hozen do jednoho pytle...

17.09.2010 17:52 | Autor neznámý

komunikace jistě byla dobrá, jen Katka ulítla. Dá se její chování pochopit. Ale nedá se pochopit názory, že by měl být potrestán pan Jansa. Katka se provinila a to je fakt.

Jinak jistě ani Katka nám neřekla celou pravdu,každý říkáme jen svoji pravdu. Třeba Zak o kamenování žen v Iránu...

 

17.09.2010 14:36 | Autor neznámý

Tedy okomentoval bych to napůl v žertu takto :

1. Zavést právo aktuálně nejlepší hráčky (řekněme 1a. poslední držitelka titulu MČR (ať je motivace hrát MČR a 1b. dle aktuálního ratingu)) hrát první šachovnici kdykoliv o to bude stát

2. Zavést povodňovou, pardón odlivovou daň - každý šachista zaplatí ročně 10Kč navíc (není to zvyšování příspěvků, prostě to řeší krizi odlivu zájmu špičky reprezentovat ČR) a z toho se bude financovat MČR žen a případně další turnaje na nichž si všech 5 hráček může uhrávat normy aby se pak nemuseli hádat o šachovnice na reprezentačních akcích

3. Vygenerovat pravidla a z toho plynoucí smlouvy s hráčkami (práva a povinnosti a sankce) a tuto buď hráčka podepíše nebo ne, ale obě strany budou mít jasno "vo co de" ještě než se vzdají účasti na večírku či pohřbu ve prospěch reprezentace.

4. Navrhuji aby povinně hráli spolu v různých kombinacích šachistky před takovou akcí bughouse, páč jednak je to stmelí a jednak třeba pochopí co je to opravdu týmová šachová hra :)

Přeji všem a našim reprezentkám obzvláště pěkný den a mnoho úspěchů v barvách země kde bory šumí po skalinách, a určitě se v ní skví i nějaký ten krásný květ ...

17.09.2010 13:02 | Autor neznámý

Ano, Svaz potřebuje hráče. Momentálně jsme jen krůček od toho, že přijdeme o peníze z ministerstva na reprezentaci a mládež, bylo by super udělat nějaký výsledek a tento zdroj zachránit, protože jinak nebudou na reprezentaci a trénování mládeže prostředky. Nicméně rozhodovala disciplinárka a ta má svůj, řekl bych čistě právní, pohled na věc, čili si nemyslím, že by toto brala v potaz.

jenik - Tvůj příspěvek má holkám před Olympiádou pomoct? 

17.09.2010 12:49 | Autor neznámý

 To jsou věci ..., ale díky Jeníku za vysvětlení skutečného stavu věcí ze zákulisí!

17.09.2010 12:21 | Autor neznámý

Teď se bude ještě řešit, proč byla o prázdninách na týden pozastavena nominace žen na Olympiádu. Katka je úřadující mistryně ČR v ženách. Nejmenovaný člen VV přišel s tím, že Kulovaná sdělila, že s Katkou nebude hrát v družstvu.  Další člen VV volal všem reprezentantkám, zda s Katkou hrát budou a zda jim nevadí. Protože to bylo vůči Katce velmi neseriozní ze strany VV, raději vše vymazali ze zápisu z jednání. Už je na svazu dopis, kde manažer Kateřiny žádá písemné a přesné vysvětlení. Bude zajímavé, kdo nemluvil pravdu, zda Kulovaná nebo člen VV. Prý pan Herejk na žádost již odpověděl, ale konkrétním odpovědím se raději vyhnul. 

Ještě je potřeba připomenout, že soudruh Sejkora záměrně, aby poškodil Katku, otiskl na chess.cz  jen část usnesení Disciplinárky (pouze proti Katce). A to v době, kdy rozhodnutí není pravomocné a odjíždí se na Olympiádu. Je otázkou proč se tak děje. Soudruh Sejkora a soudruh plukovník Jansa by měli odpovědět. Je známo, že soudruh plukovník požadoval zastavení činnosti pro Katku. Napomenutí dala Katce TMK hned po MITROPĚ, ale aby bylo potrestání vyšší, tak se to dalo díky soudruhům Disciplinárce.

17.09.2010 12:01 | Autor neznámý

To rozhodnutí - podle mého názoru - vychází z toho, že pro nás (komisi) je jednodušší potrestat, byť na oko, abychom neztratili tvář sl.Němcovou, než pana Jansu.Tento alibismus se mi nelíbí.

V nedávné době se stal podobný případ na MS ve fotbale. V tymu Francie nastala revolta (není důležité proč) a po skončení turnaje nebyl na následující reprezentační zápas pozván žádný z účastníků MS.Tento trest je stejně naivní a hloupý, jako rozhodnutí naší komise. Každý ví, že Francie tyto hráče potřebuje a dřív, nebo později se všichni vrátí a pojede se dál, ovšem pousmání na tváři všech "potrestaných" zůstane.Neboť svaz potřebuje hráče a ne naopak.

17.09.2010 11:51 | Autor neznámý

Já vycházím z rozhodnutí, které provinění (neuposlechnutí rozhodnutí o nominaci) potvrzuje (nepravomocně), nemám samozřejmě všechny podklady rozhodnutí, tak těžko vycházet z něčeho jiného.

17.09.2010 11:48 | Autor neznámý

No z formálního hlediska se musí jednat o provinění, nemůžu jednostranně opustit reprezentační akci na kterou jsem byl povolán, aniž by mi to schválil vedoucí výpravy.

Avšak z morálního hlediska v tomto konkrétním případě žádné provinění nevidím (respektive ho vidím na jiné straně).

17.09.2010 11:32 | Autor neznámý

Oba pánové, tedy Bond a Novotný ale vycházíte z teze, že se slečna Němcová něčím provinila.Dle mého názuru její čin nebyl proviněním, ale reakcí na vzniklý stav, který ji poškozoval a tak měla plné právo odjet.Proto je jakýkoli trest nesmysl a potrestáno by mělo být vedení reprezentace.Předpokládám, že ve stejnou myšlenkou je veden i návrh pany Sejkory

Jistě, mělo dojít k lepší komunikaci, řici, Katko, podle mě nemáš nejvyšší výkonnost, nevadilo by Ti hrát níž?V takovém případě bych věřil v domluvu a nikdo nikam nemusel jezdit a my toto zde řešit.Chování pana Jansy však bylo zcela odlišné, proto je vina na jeho strane.

17.09.2010 11:05 | Autor neznámý

Nepovažuji rozhodnutí ad 1) za nesebevědomé a nízké. Pokud nechceme Katku vyloučit ze ŠSČR, připadají krom napomenutí v úvahu pouze peněžitý trest či zastavení závodní činnosti - viz. www.chess.cz/www/informace/legislativa/zavazne-dokumenty/disciplinarni_rad.html

Zastavení činnosti je za hrubé provinění, těžko její chování klasifikovat takto, když přihlédneme k důvodům, které k němu měla.Zbývá peněžitý trest. Pokud nejde o hrubé porušení, je otázkou, do jaké výše lze vůbec pokutu uložit.

Nicméně je si třeba uvědomit, že i napomenutí je trestem a potvrzuje spáchání provinění, což je základní podmínkou pro možnost vymáhat náhradu škody (úhradu cesty např...), tedy pokud to takto dopadne (rozhodnutí není pravomocné), něco to Katku stát bude... 

17.09.2010 10:46 | Autor neznámý

Re: ... Naopak, rozhodnutí komise je velmi uvážlivé a překvapivě rozumné - na jednu stranu nemůžou jen tak mávnutím rukou přejít jednostranný odjezd z repre akce, to by v tom byl za chvilku opravdu holubník. A na druhou stranu vzali v úvahu okolnosti, které tento odjezd (dle mého názoru) plně ospravedlňují, takže za toto rozhodnutí mají .

Uvidíme ještě, k čemu dojdou při šetření postupu realizačního týmu, tam by to taky nějaký štulec chtělo.

17.09.2010 09:59 | Autor neznámý

Rozhodnutí komise je správné. Netřeba trestat mladou ženu, která jednou zhřešila, ukamenováním. Nejsmě v Íránu.

17.09.2010 09:44 | Autor neznámý

Naprostý souhlas s ...

17.09.2010 09:25 | Autor neznámý

Šestření je zkráceně šest tření, což je ovšem špatně spočítané. Během předestření tření dojde k natření šetření za účelem utření potření s cílem vytření a zastření. Opraveno, přeji dobré jitro.

17.09.2010 09:24 | Autor neznámý

Souhlas s ...

Myslím, že vyjádření pana GM Jansy nebylo hodno zástupce reprezentace ČR, ale zapadá to do celé "koncepční práce" svazu.

17.09.2010 09:04 | Autor neznámý

Souhlasím s panem Sejkorou, nechť se řádně prošetří vedení reprezentace, zejména slušně řečeno chováni pany Jansy, který by si měl uvědomit, že nejedná s hadrem, ale sebevědomu dívkou, která byla v právu a že bolševik už naší zemi nevládne.

Disciplinarní komise musela zaujmout nějaké stanovisko, ale její závěr, tedy napomenutí je směšné.Je to pokus udělat bububu a pokus nechat vlka nažrat, tak, aby koza zůstala celá, ale je to rozhodnutí nesebevědomé a nízké.

17.09.2010 08:35 | Autor neznámý

 co je to šestření?