Sinquefield Cup 2022 6.kolo

09.09.2022 07:01 | Zahraniční zprávy

Šesté kolo bylo výsledkově atraktivním kolem, ale spíše šlo o kolaps dvou elitních velmistrů. Že by tíživá atmosféra?

Zajímavou teoretickou bitvu svedli Levon Aronian s MVL. Zdálo se mi, že má ze hry více Levon, ale pozice nakonec zabloudila do rovné koncovky, jen Maxime měl zahrát 36...Ve7!  byl by OK. Jenže to se nestalo a pozice se mu rychle zhroutila.

-
. kolo -
Ještě fatálnější zhroucení zažil Šak Mamedyarov, který měl černé figury s Alirezou Firouzjou. Šak svého soupeře přehrál a potrestal za pasivní zahájení (nemohu si pomoci, ale ta varianta anglické, kterou hrál Ali, mi přijde jako super pro černého). Po 22.Vf1 má černý výhodu jako vrata a po správném pokračováním by to asi bílý neustál. Jenomže partie sice skončila brzy, již za 6 tahů, ale vzdával se Šak (!!) Takový kolaps u tak silného hráče se vidí málokdy.

-
. kolo -
Prohrál (anti) hrdina posledních dnů, Hans Niemann (bílé) s W.Soem. Hans měl dobrou pozici, ale pak to nezahrál nejlépe a přišel kritický moment po 21...cxd5. Zde měl bílý velmi silný, ale také velmi těžký tah, 22b4! Hans ho nenašel a dostal se do nepříjemné pozice. Přestože byla pozice pasivní, byla branitelná, ale včera partie Hansovi nesedla a prohrál bez odporu.

-
. kolo -
Ze všech tří partií ukazuji klíčové momenty zde, a pak na YouTube Robert a Petr šachy.

Robert Cvek
150x 6850x Robert Cvek
Fotogalerie
Komentáře (150) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
azvl
Jo Pavlíku, předseda který je bordelar to bude všude o sobě rozhlasovat. Přemýšlej trochu hlavou a nerozciluj se.
+0 /-1 | 10.09.2022 21:34

Pavel Ch

Vícekrát tu bylo zmíněno, nejen ode mě,

že paní Kniezková vícekrát urguje. 

Ale stále tu svou....,že!

 

Necím jestli mluvím přímo s dotčeným předsedou klubu nebo místopředsedou nebo někým, co někde od sousedů slyšel v hospodě.

 

Tímto ukončuju tuto nesmyslnou diskuzi, kde jsem se snažil vysvětlit, poradit. Ještě s přáním:

Na volební konferenci tento případ nezapomeňte zmínit,delegáti blush. S nepořádníky, co přes urgenece na vše 6 měsíců a tejden kašlou, lepšímu svazu a lepším zítřkům vstřícthats off 

+1 /-0 | 10.09.2022 21:03

azvl

To Pavel Ch: paní Kniežková je zaměstkankyně svazu(pokud se pletu oprav). Takže urgence nedělá ve svém volném času, ale v zaměstnání. Dle slov Petra Martina jsou skoro celé dotace od státu nyní pouze na počet členů. Odkaz je na webu ŠSČR. 

Samozřejmě v první řadě za neodeslání registrace může předseda dotčeného oddílu. Jenže svaz je přímo závislý na dotacích od státu, takže urgovat oddíly je v jeho zájmu, na všechny předsedy je telefonický kontakt, tak v případě potřeby zavolat nemůže být problém. Celkově je zhruba v ČR 500 družstev, takže uhlídat relativně pár oddílů které z různých důvodů neodeslali registraci nemůže být žádný problém. Kdekdo za pár tisíc by Vám to bezproblémů na vedlejšák pohlídal. Pokud administrativa skutečně nemá čas. 

A hlavně by tohle měl celé kontrolovat placený předseda svazu. Jenom na tomhle jediném oddílu ztratil svaz 20 000 kč. A nevěřím, že to byl jediný oddíl. Kdoví kolik se teď před sezónou doplnilo registrací a zaplatilo příspěvků. 

A v čem napadám paní Kniežkovou nevím, její jméno jsi tady vytáhl pouze Ty Pavle. 

+0 /-2 | 10.09.2022 20:48

azvl
Tento komentář byl smazán.
+0 /-0 | 10.09.2022 20:45

Pavel Ch

ad 3, dotčeného klubu, pardon, překlep.

+0 /-0 | 10.09.2022 09:12

Pavel Ch

azvl

1. I jiní Vám píší, že se paní Kniezková snaží v takových případech seznam vymoci. Nevím, čím to je, ale "v roce šachistek" mi to případá, se někteří snaží vyhodit (znechutit je)  pramálo šachistek a organizačních pracovnic, co se vůbec v šachupohybují. Asi nemají tito muži, ženy rádi. Nebo je to další z nepřímých terčů na MP. O to horší, že přes ženské.

 

2. Byl jsem u toho, kdy přes vešerou snahu paní Kniezkové, stále neodpovídal předseda klubu. Kontaktovala další lidi z klubu i krajský svaz. Až se zpožděním vyšlo najevo, že v době covidu došlo k tém nejsmutnější události. Ostatní v klubu byli v obraze asi tak, jak je v 98% klubů, jak jsou "v (ne)obraze" všichni členové kromě předsedy. Co je to registrace každý rok? Cože se musí dělat? Bohužel, tak to v klubech je. Velmi se snažila paní Kniezková pomoci.

 

3. Takže bez doznání předsedy dotřeného a vyjídření org. komise, jestli 3x nebo vícekrát šla urgence a komu dalšímu, i kraje jí pak dostávají děláte závěry. Vím, že každý dobrovolný pracovník může něco zpozdit, má svou civil. práci, může být marod, nečekaná služebka ale brečet na nss, že někdo se zpozdil o 6 měsíců a týden a nádávat svazu, místo toho pomoci mu k nápravě, to je tedy i tady na nss premiéra.

 

4. S takovouto argumentací novému kandidujícímu výboru provádíte maximálně medvědí službu. Potencionální delegáti, voliči, kteří sem nepřispívají, ale čtou, si jistě říkají, to je ta změna, to je ten lepší svaz za pomoci těchto lidí?

 

5. Tykání neopětuju, to si nezasloužíte, nepředstavil jste se mi, tak nevím, kdy jsme spolu husy pásali.

 

6. Petře K. Dík, souhlas a nápodobně hats off

+1 /-0 | 10.09.2022 09:09

kraken8

Pane Ciki, k partii Mamedyarov vs Nepomniachtchi. Nepomniachtchi měl černý, takže tam kritizovat nemá smysl. No a Mamedyarov? Ten pán už jen dohrává svou kariéru, zatím má extrémně vysoký Elo, který si zuby nehty snaží držet s tím, aby klesalo co nejpomaleji a pozvánky na super turnaje ještě občas chodí, tak co by to nevyužil ... Za mě je záhadou, proč pořadatelé pořád omílají vesměs ty samý jména, to je pořád dokola dokolečka ty partie pak. Tolik mladých Indů atd. a tady není žádnej atd. atd. atd. Jo, Niemannem to trochu okořenili, akorát asi jinak, než zamýšleli xd Ale tohle je už na můj vkus až moc, to je pořád Aronian vs Caruana, Mamedyarov vs Vachier atd. Nechápu. Za mě je klasickej šach stejně mrtvá disciplína, doba velí hrát online rapidy.

+2 /-0 | 10.09.2022 06:49

Remcik z Banika

Nazory nasich spickovych hracu, tak to by, Pote, bylo urcite moc zajimave poctenicko. Tento tyden jsou mimochodem v pracovnim procesu na Polske extralize, zbyvaji 2 kola, tak at jim finis vyjde na vybornou ! A Jergus tam hraje zatim moc dobre. Tak jednu Banikovskou at to pada do sibenic!

+1 /-0 | 10.09.2022 01:55

Remcik z Banika

Tak si to shrneme :-) ikdyz uz to tady zaznelo mockrat. Ze se podvadi a podvadet bude, to je jasne a stare jako lidstvo samo. Amaterska uroven, to je jasne, nema cenu se bavit.  Ale u profiku uz to tak lehke nebude. Online turnaje hraji s kamerami a s nejakym anticheatem programem, to je uz tezsi obechcat, ale i takove pripady uz byly. Ale na zivo uzavreny turnaj, jak ten Hans mel podvadet? Divak, ne, telefon na hajzlu, ne, jine elektronicke zarizeni, ne. Tak jak? Neco uplne noveho? Je aspon potreba neco konkretne navrhnout, technicke reseni, jak by mel podvadet.

+1 /-0 | 10.09.2022 00:04

ciki333

https://www.youtube.com/watch?v=ZZ-51lNSe8U&ab_channel=DailyDoseofChessClips

Nakamura a jeho host: Vše, co jste chtěli vědět o podvádění v šachách hraných "naživo" a báli jste se zeptat...Můžete si na videu pustit anglické titulky a "ozubeným kolečkem" český (neumětelský) překlad...

+1 /-0 | 09.09.2022 23:33

Remcik z Banika

V pohode, ja uz treba diakritiku zrusil uplne :-)

+1 /-0 | 09.09.2022 23:32

Remcik z Banika

Diky moc.

+1 /-0 | 09.09.2022 23:31

ThePot
Sorry, rychle píšu z mobilu, hrozně to hází gramatické nesmysly, tak se omlouvám :)
+2 /-0 | 09.09.2022 23:30

ThePot
Daniel tvrdí, že myslet si, že cheatování za šachovnici je nemožné je úplně mimo. Poukazuje na jakéhosi kanadského velmistra, který si vymyslel složitý kód signálů, které mu byly předávány. Vykládá osobní zkušenost, jak na open turnaji ho přejel IM s Elo 2380, a vedle stal celou dobou divný týpek (pak se zjistilo, že měl nalepený telefon v kapse). Završil svoje úvahy souhlasem s Hikarem, že FIDE by měla konat, a jelikož na on-line turnajích není prakticky žádný cheating oficiální trestaný, oba streameři se shodli na tom, že chycen-li někdo jest za podvody, FIDE mu musí odebrat rating či jinak potrestat. Těmi devadesátkami myslel to, že to téma bylo žhavé jít od dob, kdy on byl dítě.
+2 /-0 | 09.09.2022 23:28

Remcik z Banika

Ptam se hlavne proto, jestli ma cenu vubec na to koukat, kdyz GM Naroditsky, rocnik 1995, pises, ze poukazuje na skutecnost, ze tu bylo cheatovani ve velke mire uz od devadesatek.

+1 /-0 | 09.09.2022 23:17

Remcik z Banika
Pote, neshrnul bys prosim te jeho vyklad, o cem tam mluvil, dik.
+1 /-0 | 09.09.2022 23:06

ThePot
Brilantní analýza Narodického a jeho výklad celé situace, stejně jako pojednání o osobních zkušenostech s cheatery je zde : https://www.youtube.com/watch?v=ZZ-51lNSe8U&ab_channel=DailyDoseofChessClips Daniel, v rozporu s uvažováním mnohých, poukazuje na skutečnost, že cheatování tady bylo ve velké míře už od devadesátek. Mimochodem, Petře a Roberte, nechcete oslovit české jedničky (Navaru a spol.) co si o tom myslí?
+1 /-0 | 09.09.2022 22:56

Remcik z Banika

Nekdy tady zaznivaji prispevky, ktere jsou na hrane a nekdo by je mohl zazalovat. Doba je cim dal vic polarizovana a teoreticky by to mohlo nastat. Doufam, ze tady nikdo takovy neni a je to tady svobodna diskuse. Takze proto jsem se ptal a meli byste na to byt pripraveni, pokud by takova vec nastala, jestli a co pripadne mate povinnost poskytnout.

+0 /-0 | 09.09.2022 22:49

azvl
To Petan já nejsem členem, jen se divím že těch zhruba 20000 Kč dotaci nestalo svazu za to aby někdo zavolal. A to kdoví kolik takových klubu bylo.
+0 /-0 | 09.09.2022 22:49

azvl
To pch. Tak že je páni Kniezkova placená od svazu je nadávka? Nebo těch 750 dotací za člena o které svaz přišel nesmysl? Dohromady je necelých 500 klubů v ČR je to problém zkontrolovat?
+0 /-0 | 09.09.2022 22:39

Petr Koutný

Nevím jestli musíme archivovat, ale server archivuje všechny. Není to dostupné, ale na vyžádání mi to IT vyfiltruje a pošle v nějakém souboru podobném excellu. Na čtení těch komentářůje je nějaký speciální program, je to asi několikrát zabaleno a nějak komprimováno a tomuto už vůbec tomu nerozumím jak a proč to funguje. Moc bych chtěl, aby se ty vlákna v diskuzi povedla. V září to prý určitě bude. Jen na dnešní změny jsem čekal cca měsíc. 

+0 /-0 | 09.09.2022 22:38

Remcik z Banika

Jestli mate povinnost archivovat prispevky, jestli je nejaka takova povinnost ze zakona, nevim, ale zajimalo by me to. Vlakna budou urcite fajn.

+0 /-0 | 09.09.2022 22:29

Petr Koutný

Pavle - ale ty moc dobře víš, že tebe respektuji a jsem rád, že umíš komunikovat s šachisty tady u nás. Né ve všem s tebou souhlasím, ale respektuji tě. 

+0 /-0 | 09.09.2022 22:26

Petan

Re azvl: Nás Kniezková upomínala, takže předpokládám, že upomíná všechny. Co takhle zvolit si předsedu, který to nemá na háku? Není to jednodušší, než buzerovat svaz, že málo urguje?

+4 /-0 | 09.09.2022 22:21

Pavel Ch

azvl

ano, ženám se tady v poslední době dost nadává. Určitě něco zvorala, co v pátek pozdě večer neověříme a v pondělí si už nikdo nevzpomene

.

Ale Jsem rád, že to tu všichni vidí.

Zatímco poslední "blbej bafuňář", co tu na nss ještě zbyl, snaží se trpělivě odpovídat i poradit, tak tazatel, jak ten slon z porcelánu, povídá si furt svou, jak je ten svaz blbej.

 

 Takvých se prosím držte, to je ta pravá změna, tito sloni z porcelánu pomohou vykvést tomu lepšímu svazu.

+3 /-0 | 09.09.2022 22:20

Remcik z Banika

Tak ja nevim, jestli jsem to dobre pochopil, ale Pavel Ch se nabidl, ze to poresi? Tak to tady vyuzijte, ne. Chapu dobre, ze jako oddil fungujete dal, prispevky mate zaplacene, takze jde jen o tu databazi? Neomlouvam svaz, ale chyba se prece stat mohla, nemohli se s vami spojit, atd. a nevim co vsechno to obnasi.

+1 /-0 | 09.09.2022 22:16

Petr Koutný

Nic Nevím - když bude chtít člověk zkončit, zneviditelním ho a tím se pro veřejnost všechny komentáře zneviditelní. Pro admina tady zůstanou, protože se všechny ukládají na server, pro případ nějaké žaloby a nebo stížnosti. Prostě nevíte, kdy Vás nějaký úředník k něčemu vyzve a bude chtít něco doložit. Jinak já jako admin, nevidím emaily, neznám lidi co komentují a nemám přístup k osobním údajům lidí. Teď bych chtěl tu diskuui naprogramovat do vláken....Něco asi tak, že člověk uvidí první komentář a dvě odpovědí a pak, když bude chtít si rozkline vlákno a nebo ho nebude tato část diskuze zajímat a nezobrazí si jí sám sobě. Tak nějak to má seznam. 

+0 /-0 | 09.09.2022 22:09

azvl

To Petan: pokud svazu nezáleží na těch 750kč dotace na jednoho člena tak máš samozřejmě plnou pravdu. Jinak paní Kniezková pokud se nepletu je placená od svazu, kterém by mělo na počtu registrovaných členů záležet.  A pokud nezáleží jsou pouze dvě možnosti, buď má šachový svaz dost peněz a tu druhou radši ani nebudu psát.

+0 /-2 | 09.09.2022 22:04

Remcik z Banika

To Petr: Vypada to hodne rozumne. Snad to IT spravne pochopi a zrealizuje. Po upravach se to samozrejme odzkousi, odladi a pripadne opravi. Jeste bych mel navrh k zamysleni treba pro priste, kdyz tady bude chtit clovek ukoncit "cinnost", to znamena kompletne vymazat svuj ucet, vymazat vsechny sve komentare, jestli by to slo treba udelat na jedno kliknuti v nastaveni uctu.

+0 /-0 | 09.09.2022 22:04

azvl
Tento komentář byl smazán.
+0 /-0 | 09.09.2022 21:57

Petr Koutný

AZVL- Pořád přemýšlím nad současným stavem. Máme tady " šachovou válku " a vzájemně si podkopáváme kotníky. Teď nemluvím jen o RP a ŠSČR, ale repre, oddíly, pořadatelé......Nikdo nevidí chybu v sobě a nikdo nechce ustoupit a jen se to zhoršuje. Nevím, jestli to i volby vyřeší, protože kdokoliv prohraje, bude hloubit příkopy ještě větší. Já jen vím, že RP neustoupí a nikdy nebude s těmito lidmi ze svazu spolupracovat...A je to tady, nevím jak dál...Jo, pak asi nemá cenu, abych říkal, že lidi ze svazu sami od sebe nic neudělají, protože to je práce navíc. Protože když to řeknu, bude to bráno zase jako útok na svaz. Přitom, je to pravda....Když se člověk zamyslí, co dělá předseda svazu 8 hodin denně, 5 dní v týdnů, 22 dní v měsíci? Kolik dní z toho je na Strahově a kolik dní má homeoffice? Nakonec je jedno kolik, protože výsledky mluví jasně...Ale opět, toto nesmím říct, protože se to hned vezme jako útok na svaz a třeba to je útok a třeba není, je to prostě fakt. 

+0 /-0 | 09.09.2022 21:57

Petan

Pokud předseda nějakého klubu nedělá to co dělat má, tak to není chyba svazu. Mohu potvrdit, že paní Kniezková, pokud zjistí, že někdo něco neudělal v termínu, oddíly kontaktuje a připomíná jim, že něco opomněly (také jsme občas něco zapomněli..). A určitě není její povinností nahánět někoho, kdo nedělá, co by dělat měl.

+3 /-0 | 09.09.2022 21:53

azvl

To PK: na všechny předsedy mají telefony, stačí zvednout telefon zavolat. Nebo co se oddíly neregistrují třeba do 15.března dát  upozornění na web.Koneckonců na tom záleží dotace od státu.  25x 750 o to teoreticky přišel svaz o dotace na tomhle jediném oddíle a s... to někoho na svazu? 

+0 /-0 | 09.09.2022 21:51

Petr Koutný

Nic nevím. Toto jsem psal právě IT:

1) Ta věta,když vymaže admin komentář je super, to se povedlo 2) Když si člověk maže komentář sám, bylo by možné tam nechat cca 3 minuty na opravu? Nějaký symbol hodinek? Kdyby ne, pak bych to tady radši vypnul, teď je to chaotické.... 3) Je možné do psaní článků a do psaní komentářů nahrát češtinu? Tedy jak word kontroluje chyby, že by to podtrhnul? Kdyby ne, nevadí 4) TOP důležité - vše je druhořadé, kdyby se povedla diskuze naprogramovat aby šla do vláken jak na seznamu!!    Moc děkuji
+2 /-0 | 09.09.2022 21:50

Remcik z Banika

No panove, jestli to takhle poresite v diskusi, super a klobouk dolu! :-)

+0 /-0 | 09.09.2022 21:46

azvl

Ale z databáze hráčů zmizelo komplet. Na rozdíl od neaktivních členů různých klubů kteří byli někdy možná v evidenci a jsou tam dosud. A že na Zlínském svazu to nikdo neví doteďka, to je fakt komunikace šachového svazu. Platy a odměny jsou nyní zhruba na výši celého rozpočtu před 12 lety a co tam kdo dělá je naprostou záhadou.

+0 /-0 | 09.09.2022 21:45

Petr Koutný

Chtělo by to opravdu reformu svazu. Pozor to nemluvím o volbách, ale o tom jak funguje a nefunguje. Mě to připadá, jako by svaz zamrznul někde na konci minulého století. Spoustu věcí jde dělat automaticky, jen v nastavení. Třeba, když se oddíl, který hrál minulý rok soutěže nepřihlásí další rok do soutěže, co třeba automatický email, nebo automaticky vygenerována zpráva někomu na svazu, ať to prověří? To je pro IT deset minut práce, ale pro svaz další krok, jak fungovat lépe....Asi by se našlo dalších xxx jednoduchých vylepšení....

+0 /-0 | 09.09.2022 21:44

Pavel Ch

... nemluvím za jiné (org.komisi), ale u nás z kraje jeden klub, který měl vážný problém, se snažila paní Kniezková asi 3x různými formami kontaktovat, aby napravili. Jestli předseda nezměnil kontakty (tel, email) nevěřím, že by nebyl kontaktován.

  Ještě prosím o ctěné jméno, komu jsem poskytl rady, především, že do pár minut můžete mít napraveno a +2 dny jste v systému jako aktivní. 

+2 /-0 | 09.09.2022 21:40

Pavel Ch
Tento komentář byl smazán.
+0 /-0 | 09.09.2022 21:39

Pavel Ch

Tedy:

1. Dolní Němčí nezmizelo z databasse: https://www.chess.cz/vyhledavani-oddilu/?oddilName=Doln%C3%AD+N%C4%9Bm%C4%8D%C3%AD&kraj=&city=&sortOddil=1

 

2. Aktivní hráči : 0

 

3. Možno napravit a poslat, byť 6 měsíců po termínu. Pokud jste z klubu, už jste mohl předsedovi pomoci, je to práce na méně času, než 4 nářky na nss.

 

4. Rozumní delegáti nejspíš nezvolí nové vedení, které prohlásí, že je mu registrace jedno, aby všem padly ruce do klína, aha tak třeba v prosinci nebo nikdy, říkali, že nás prej nás nevyloučej. A nebo, ať to kandidující  tým prohlásí, jako úlitbu všem klubům. Třeba hlas navíc dostane, ale mnozí znalí delegáti se chytnou za hlavua řeknou, tak tohodle teda néé.

 

5. Jinak to má na starost organizační komise, nikoliv STK, psal jsem v úvodu.

+2 /-0 | 09.09.2022 21:35

Remcik z Banika

Taky mohli dat ciki takovou tu vyhlasenou obehranou remizovou spanelku, ale to uz by asi bylo moc :-) No atmosfera na turnaji bude asi fest studena, tak jako kdyz se vstava ve 4:30 rano do prace.

+0 /-0 | 09.09.2022 21:35

azvl

To Pavel CH. Tak už to máš doplněné o kousek níž, jinak fakt na svazu nezáleží na oddíle který má 25 členů jestli je v evidenci? A ještě doplním, čím víc má svaz peněz a více placených lidí včetně odměn VV funguje hůř a hůř. 

+0 /-0 | 09.09.2022 21:33

azvl
Tento komentář byl smazán.
+0 /-0 | 09.09.2022 21:27

Remcik z Banika

Jejda, tak to me mrzi, tydle trable. Mimochodem v Dolnim Nemci jsrm nekolikrat hral, turnaje v rapidu i v krajske soutezi druzstev. Doufam, ze se vam to podari poresit!

+0 /-0 | 09.09.2022 21:24

Pavel Ch

azvl:

Terminus-technikus "zmizí", ten pojen není v org. řádu. Jsou neaktivní pro danný rok, může hned napravit předseda.

Prostě je reguelní čas 1.1.-1.3. 

  Ostatní viz organizační řád na chess.cz, přece tu nebudu kopírovat řád.  

Spíše se optejte, co vás konkrétně zajímá, u jakého klubu k čemu došlo, jak už vám tu jeden psal. Abychom neplevelili diskuzi o Magnusovi našimi řády, pak nás ještě smáznou a zmizímewink 

 

 

 

+1 /-0 | 09.09.2022 21:22

ciki333

Nicméně tihle dva komedianti "dobojovali" asi tak za 18 minut...A když začal přenos, již seděli na barové sesli. Kopnout Shaka do pozadí a nahradit ho Cipískem (=Ánand z Prahy):

https://chess24.com/en/watch/live-tournaments/grand-chess-tour-sinquefield-cup-2022/7/1/1

Celý slavný turnaj přípomíná frašku...

+0 /-2 | 09.09.2022 21:22

azvl

Nic nevím: když už jsi se ptal tak doplním který oddíl zmizel s databáze. Dolní Němčí a stalo se to zřejmě kvůli tomu že měl předseda k řešení hodně závažné události a zřejmě na registraci oddílu v březnu zapomněl. A samozřejmě proč by pány na STK zajímalo jestli nějaký oddíl je v evidenci nebo ne. Nějaký telefon na předsedu klubu nebo zlínského kraje to smrdí přepracováním a koneckonců je asi 8000 neaktivních hráčů na které se berou stejné dotace jako na ty co platí příspěvky a je to bez práce. Takže fakturu nebylo proč posílat  a na rozdíl od faktury která se musí urgovat, neregistrování klubu je vlastně pánům ze svazu ukradená. Jakých 750 kč dotací od státu na jednoho člena při správném vypisování členské základny. 

Čím víc člověk vniká do fungování našeho svazu, tím víc vidí potřebu nového vedení. 

+0 /-0 | 09.09.2022 21:15

ciki333

Nic Nevim

Se sázkami live, které šly od třetí hodiny partie dávat aka v duelu o titul MS mezi Nepem a Magnusem, je amen. Kdybych měl teď po ruce Hanse, tak mu o hřbet přerazím násadu od koštěte. Amík pohřbil asi i rapidy. Tam jsem sázel v pozdějších kolech dle aktuálního stavu tabulky. Časové zpoždění pravděpodobně odzvonilo některým příležitostem z kurzové nabídky Tipsportu - sekce šachy...

+0 /-2 | 09.09.2022 21:10

Remcik z Banika

Coz asi vzhledem k live sazkam ciki neni prave orechove, co :-) Takze vlastne clovek v realnem case vidi vzdy jen to, co bylo pred pul hodinou, ze. Spolukomentuje to 300 dolarovy trener na hodinu, Rustam, mistr sveta 2004-05 :-)

+0 /-0 | 09.09.2022 20:53

ciki333

Kat aby to spral. Samozřejmě, že online přenos ze 7.kola "Sinquefiel Cup 2022" začal s 30 min.

zpožděním...

+2 /-0 | 09.09.2022 20:39

Remcik z Banika

To azvl: presne tak jsem to myslel. A souhlas, minuta je fakt malo. Dal bych 5 minut. proste klasickou blicku :-)

+0 /-0 | 09.09.2022 20:36

azvl

Minuta je málo, to nestačí nikdo opravit. Příspěvek se napíše odešle a pak teprve člověka napadne co tam chtěl opravit nebo dopsat.

+0 /-0 | 09.09.2022 20:23

azvl
Tento komentář byl smazán.
+0 /-0 | 09.09.2022 20:22

Petr Koutný
Zeptám se IT jestli by tu minutu dokázal nastavit. Díky za tip
+0 /-0 | 09.09.2022 20:21

kraken8

Nic Nevim: Však já taky :-D

+0 /-0 | 09.09.2022 20:18

Remcik z Banika

To Petr: psali jsme s cikim, samozrejme editovat svuj komentar jen do urciteho casu, minuta, dve, kvuli opraveni chyb, pravopisu a podobne, pak uz zpetne samozrejme ne.

+1 /-0 | 09.09.2022 20:16

Petr Koutný

Nic nevím a Žlutá špagetka - díky za test.

 

Když smaže Admin, objeví se: 

Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.

 

Když smažete si sami, zatím tam bude 

Tento komentář byl smazán.

 

Při bloku bude jasné, že došlo k bloku a odejde email. 

+1 /-0 | 09.09.2022 20:10

azvl

To Pavel Ch: takže oddíl když se neregistruje do konce března tak zmizí?

I se všemi hráči a nikdo kromě snad předsedy oddílu to neví?

 

+0 /-0 | 09.09.2022 20:08

Petr Koutný

Nechtěli jsme, aby šlo edivota vlastní komentář, protože pak by si člověk mohl změnit cokoliv co napsal a ostatní co mu odpovídají by vypadali divně...Takto by to mohlo fungovat, chtěli jsme, aby diskutující viděli, že bylo mazáno a komu, blokováno a komu. Po bloku bude odcházet email s instrukcemi jak dál. Když si člověk smaže komentář sám, bude tampodobná hláška, jen bude jansé, že došlo k mazání ne vinou admina. 

+1 /-1 | 09.09.2022 20:08

Remcik z Banika
Tento komentář byl smazán.
+0 /-0 | 09.09.2022 20:07

Žlutá špagetka
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+0 /-0 | 09.09.2022 20:07

Remcik z Banika

To kraken8: samozrejme jsem to napsal jen jako blbou srandu :-) Jinak Magnus ma dle netu peknou pritelkyni.

+1 /-0 | 09.09.2022 20:07

Teofil Horáček

První krok ke zlepšení kvality diskuse... 

+1 /-1 | 09.09.2022 20:05

Petr Koutný

Může prosím někdo napsat komeentář s textem - prosím smazat, ať si vyzkoušíme jak to vypadá,když maže admin?? Díky moc 

+1 /-0 | 09.09.2022 20:05

azvl
Tento komentář byl smazán.
+0 /-0 | 09.09.2022 20:04

Remcik z Banika

Takze v databazi na strankach svazu muzou byt vedeni i neaktivni hraci, ale musi byt vzdy clenem nejakeho existujiciho klubu? A pokud klub zanikne nebo nezaplati prispevky (pripadne jiny duvod), z databaze se vymaze klub i vcetne jeho hracu. Chapu to dobre Pavle Ch?

+0 /-0 | 09.09.2022 20:03

Petr Koutný

Aktuálně: 

Když admin vymaže komentář - bude tam hláška, že byl komentář vymazán adminem

Když si čloběk sám smaže komentář, bude tam hláška..Tento komentář byl smazán a tato věta bude asi v pondělí nahrazena  Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář

Když bude někdo zablokován, bude tam hláška o blokaci a doje mu i email s návodem jak se odblokovat....

 

Proč: Když někdo na něco odpovídá a to něco je smazáno, nedává to smysl...Takto minimálně tam bude vidět, že tam v té diskuzi chybí nějaký komentář...Uvidíme,snad to bude ok, když tak to vypneme..

 
+0 /-0 | 09.09.2022 20:01

kraken8

Nic Nevim: A neměl ho rovnou sbalit?

+0 /-0 | 09.09.2022 19:56

Petr Koutný
Tento komentář byl smazán.
+1 /-0 | 09.09.2022 19:53

Petr Koutný
Dám podnět ke změn k IT.
+0 /-0 | 09.09.2022 19:38

Pavel Ch

doplním pro azvl, že platby jsou až fakturou v květnu s 30denní splatností, pak penále, ale hráči nemizí (viz níže, kdy mizí).

+0 /-0 | 09.09.2022 19:36

Remcik z Banika

Kterejpak oddil nam zmizel z databazky? Budme konkretni :-)

+0 /-0 | 09.09.2022 19:35

Pavel Ch

azvl:

Je to na organizační komisi.

Nezaplacením jsou vedeni a klubu "jsou vedeny" penále.

Mizí, když od 1.1. do 1.3. neregistrují hráče (klub) na danný kalendářní rok.

Je to nutné pro hlášení výše, aby svazy dostaly dotace na počet hráčů.  

Jsem členem ještě jiného sportovního svazu a tam už běsní v únoru (povinost do konce ledna), že se závodníci nebudou moci registrovat na závody. S vysvětlením, že v březnu hlásí vejš.   

Tak šachový svaz dávají více času, ale vše má své hranice. 

+0 /-0 | 09.09.2022 19:34

azvl

Jenže když nejdou normálně editovat odeslané příspěvky to pak vypadá hrozně.

+1 /-0 | 09.09.2022 19:31

Petr Koutný
Testoval jsem nové nastavení diskuze. Chtěl jsem , aby po smazání komentáře tam byla zpráva, že se něco mazalo. Je to pak dobře vidět, co bylo mazáno. Člověk si může smazat i sám sobě příspěvek. My mažeme jen hrubé urážky.
+1 /-0 | 09.09.2022 19:27

Petr Koutný
Tento komentář byl smazán.
+1 /-0 | 09.09.2022 19:25

Remcik z Banika

Magnus to p....l, mel to dohrat a sledovat Hanse, jak podvadi, chodit s nim jakoby nahodou stejne mocit na wc, poslouchat za zady, jestli nejak Hans nevibruje, prohrabrout mu obcas pratelsky ten paces, jestli tam nema plastove naslouchatko, zkontaktovat soukromeho detektiva, at ho sleduje i po partii, asi holt necte detektivky :-)

+4 /-0 | 09.09.2022 19:25

istr
I na Jerguše už se vaří voda :)
+1 /-0 | 09.09.2022 19:24

azvl

Otázka na Pavla Ch.: chápu že když nějaký oddíl nezaplatí příspěvky musí se něco dít. Ale proč zmizí v oficiální databázi komplet i se všemi hráči. Když o kousek vedle jsou přístupní tísíce neaktivních kteří nemají se šachem dlouhé roky nic společného, řádné příspěvky neplatí. 

+1 /-0 | 09.09.2022 19:24

Pavel Ch

Vždyť tam píšu PS... wink

+0 /-1 | 09.09.2022 19:23

Pavel Ch
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+1 /-0 | 09.09.2022 19:22

azvl

Už vypadá že cenzura padla i na Pavla Chrze smiley

+1 /-0 | 09.09.2022 19:16

Pavel Ch

Jsem přišel z tréninku, nevím, co se tu dělo a čtu Roberte Tvůj příspěvek.

V jedné větě: Carlsen na truc, blázen, není cenzura, Petr s ajťákem na tom pracuje.

 

 Jsem myslel, že se už R+P podílíte na nejvyšší světové šachové politicesurprise.

Aha, musím sjet dolů, co tu děje a pak větu RC rozdělit na úplně 2 různé, nesouvisející, kapitolyenlightened 

 

 

PS: opravuji překlep R+P z omylu P+K a stane se níže po smazání....?

+0 /-1 | 09.09.2022 19:14

Pavel Ch
Tento komentář byl smazán.
+0 /-1 | 09.09.2022 19:12

azvl

No možná Jerguš ani netuší jaké měl štěstí, že s Magnusem jen remizoval....sad

+6 /-0 | 09.09.2022 19:12

HumphreyvanWeiden

No, tak my tady v diskuzi nic dokazovat ani nemůžeme. :-))

Ale dle mého, je to velice nešťastný případ. Poškozeni jsou a budou všichni - Niemann, Carlsen, chess.com a v neposlední řadě dobrá pověst šachu. Zvlášť, když to budou dál rozmazávat zhrzená ega.

+2 /-0 | 09.09.2022 19:07

Robert Cvek

ciki: "jednalo se o poslední kapku" to není mc přesvědčivé...

azvl: pokud to udělal Magnus "na truc" tak je blázen, jinak není cenzura, myslím, že to PK nějak s ajťákem upravují, určitě pak napíše více, až to bude.

+1 /-0 | 09.09.2022 19:05

Remcik z Banika

Pravdou je, ze pro Hanse je to asi prvni superturnaj, pokud se dobre divam. Takze Magnus ho ani ze hry nazivo nezna, tudiz je otazka, odkud se to podezreni vubec vzalo, jestli "jen" z toho podvadeni online? Sedel s nim u te partie par hodin, proste s nejakym vysvetlenim bude muset prijit :-)

+2 /-0 | 09.09.2022 18:58

azvl

ThePot ono to tak v diskuzích většinou bývá.

+0 /-0 | 09.09.2022 18:49

ThePot
Nejzábavnější jsou komentáře rádoby legistů. Neustále namítají, že Hansovi není nic prokázáno. Že nejsou žádné důkazy. Vážení, to víme a vidíme :) Oddělujme, prosím, podstatu věci, a pádné, věcné argumenty obou stran. Aby se Vám ulevilo, ANO, přiznáváme a uznáváme, zcela a explicitně, že nejsou žádné důkazy, nejsou žádné rozsudky. Všechno o čem se tady bavíme jsou soukromé názory zde diskutujících, nikoliv právní, skutkové či kazuistické výklady. Děkuji za pozornost a můžeme diskutovat dál :)
+1 /-2 | 09.09.2022 18:37

Remcik z Banika

No jo, je to cypovina podle me, to se moc nepovedlo, diskuze bude touto hlaskou promorena. Libi se mi, jak to maji jinde, kde si prispevek muzu do urciteho casoveho intervalu jeste doupravit a smazat ho muzu kdykoli. Ale Petr psal, ze se to snazi postupne resit, to se casem asi vychyta.

+0 /-0 | 09.09.2022 18:36

ciki333

Off topic

Za technickou chybu považuji, že v prvotním příspěvku nelze dělat korektury vět, opravovat pravopisné chyby...Nutno "revitalizovaný" článek opět vložit. Pak vzniká chaos "tento komentáž byl smazán."

+0 /-0 | 09.09.2022 18:33

azvl

No mohlo to aspoň napsat, Tento zkur.... komentář byl smazán. A přišla by Martina a rychlo to smazala.smiley

+0 /-0 | 09.09.2022 18:29

istr
Tato funkce je poněkud zvláštní.
+0 /-0 | 09.09.2022 18:27

azvl

No viděl jsem teda dost diskuzí, ale tohle je originální. Takže když chce člověk příspěvek upravit a jinak to tu nejde jen smazáním a napsáním nového, zbude tahle hláška. To budou příspěvky přibývat.smiley

+1 /-0 | 09.09.2022 18:25

azvl
Tento komentář byl smazán.
+0 /-0 | 09.09.2022 18:21

azvl

Tak v okamžimku kdy tu máme cenzorku kterou docela dost lidí nechápe je taková hláška docela vtipná

+1 /-0 | 09.09.2022 18:20

azvl
Tento komentář byl smazán.
+0 /-0 | 09.09.2022 18:18

Remcik z Banika

Tak jsem to prubl, "tento komentar byl smazan" znamena, ze si ho uzivatel smazal sam.

+0 /-0 | 09.09.2022 18:18

Remcik z Banika
Tento komentář byl smazán.
+0 /-0 | 09.09.2022 18:17

Remcik z Banika

Malinka statistika jen tak pro zajimavost, nic nepodsouvam:-) , poslednich 6 vaznych partii Magnuse 3,5 ze 6, remiza bilyma s Jergusem 2594, remiza bilyma s Schitcem (Moldavie) 2490, prohra bilyma s Hansem, takhle tech 2900 nebude :-)

+3 /-0 | 09.09.2022 18:11

azvl

To Robert: bohužel pokud je to tak, že všechno jen spustila výhra s Carlssenem se šachy dostávají někde tam kde nikdy být neměli. Stejně jako nesmyslné cenzorování, jinak co napsal kraken8 tak hrozného, že byl jeho komentář předpokládám smazán?

+1 /-0 | 09.09.2022 18:08

ciki333

Robert Cvek

Jednalo se o "poslední kapku, po které pohár trpělivosti přetekl." Nebo jinak, vystavili Hansi "celkový účet" za to mnohaleté ojebávání na "Chess.com."

Sinquefield Cup pořádá mnoho let zámožná rodina, jejíž předci rovněž sponzorovali šachové turnaje. Rodina finančníků nemá vazby na Carlsena a z pochopitelných důvodů zve americké šachisty. Od Magnuse by bylo velmi nezdvořilé odmítnout účast. O historii turnajů v Saint Louis Chess Clubu psal svého času pan Břetislav Modr v "Šachinfu." Jsem líný to dohledávat, musel bych prolistovat stovky stran...

+0 /-3 | 09.09.2022 18:06

kraken8
Tento komentář byl smazán.
+0 /-0 | 09.09.2022 18:01

Robert Cvek
kraken8: ano, možná právě proto jde dolů, měl by dělat něco jiného, myslím z šachu :-)
+2 /-0 | 09.09.2022 17:59

Robert Cvek
A otázka za deset bodů (klíčová), pokud by to Carlsen udržel, partii s Niemannem, pak by odstoupil nebo ne? Protože mi silně nesedí to, že pokud se tedy vědělo něco proti HN, tak proč na tom turnaji hrál? Jak to, že ho tam vůbec pustili? Z tohoto pohledu se zdá, jako by to celé spustila prohra MC. Ale možná je zatím ještě něco, daleko většího, možná ale ne, kdo ví :-)
+5 /-0 | 09.09.2022 17:59

kraken8

Pane Cveku, i včera se Caruana poprvé zamyslel až ve 22. tahu! 

+1 /-0 | 09.09.2022 17:58

Remcik z Banika

Myslim, ze zatim vsichni vime h...o :-), ale pokud se Hans psychicky neslozi a se sachem nesekne a pokud nepodvadi, tak je to hrac 2700 a toho jen tak ignorovat nepujde :-)

+2 /-0 | 09.09.2022 17:57

kraken8

Největší podvodník je stejně Caruana. Ten ani šachy nehraje, ten se naučil nazpamět všechny možný varianty. On nehraje šachy, ale soutěží v paměťové hře. Je to podvod! 

+3 /-0 | 09.09.2022 17:56

azvl

Jenomže to podváděl už před docela dlouhou dobou. A pokud by s Carlssenem prohrál, ačkoliv se o všem vědělo nic by se s největší pravděpodobností nedělo. A to je na tom to nejhorší. Hledání sr... v minulosti když se to hodí.

+4 /-0 | 09.09.2022 17:54

Robert Cvek
Ps: Proč ho tam tedy pozvali, myslím, Hanse Niemanna
+2 /-0 | 09.09.2022 17:52

Robert Cvek
ciki333: Tak proč tam vůbec Carlsen hrál? Když se to "všechno" vědělo? Proč ho tam tedy pozvali? A proč se to tedy "najednou" provalilo po prohře MC? Neví, nevím, ale má to logické trhliny.
+3 /-0 | 09.09.2022 17:52

kraken8

Pane Ciki, opět brilantní analýza! Není co dodat. Snad jen to, že kdo podvádí, má mít v profesionálním sportu (a nejen v něm) dveře zavřený na dva západy. U Niemanna je ale ten problém, že se (zatím) jedná o prohřešky, kdy byl ještě dítě, nebo v těch 16ti se můžeme bavit aspoň když už ne o dítěti, tak o nezletilým. A teď babo raď. 

+0 /-0 | 09.09.2022 17:51

ciki333

Magnus si sám sobě nic nezavařil a žádná další oficiální vyjádření dávat nemusí. To za něj učinil Danny Rensch. Někteří nechápou podstatu problému. Hans opakovaně podváděl na platformě "Chess.com," na což důkazy existují. Tím poškodil globální firmu, respektive její byznys. Tento "přečin" mu majitelé neodpustí. Američan si definitivně uzamkl cestu na lukrativní internetové turnaje, spolupořádené "strejdou" (jak ho někdo v diskusi nazval) Carlsenem. Již nikdy neusedne k opulentní hostině po boku Alirezy, Remishe, Nepa, Levona...Ať už se provinil, či ne na tomto konkrétním turnaji (=Sinquefiel Cup 2022), považuji za zcela irelevantní. Pro Hanse Niemanna Moka se svět vrcholového šachu uzavřel jako vodní hladina Orlické přehrady po vhození sudu s louhem...

+2 /-4 | 09.09.2022 17:47

ciki333
Tento komentář byl smazán.
+1 /-0 | 09.09.2022 17:39

Remcik z Banika
No Magnus to zavařil i sam sobe, nejake oficialni prohlaseni vydat bude muset a kdyz nema prime dukazy, tak jak to udela :-)
+3 /-0 | 09.09.2022 17:22

ciki333

Mnozí z vás máte krátkou paměť. Připomenu koment z r.2019, ve kterém si jistý diskutér sype popel na hlavu, jak mohl být celé roky tak naivní ohledně Rausise:

"Pana Rausise jsem nikdy v životě nepotkal, nicméně jeho zázračný výkonnostní růst po padesátce jsem zaregistroval. I na tomto serveru jsem viděl poznámky (třeba pana Pláta), že je to povodník, ale musím se přiznat, že jsem byl natolik naivní, že se mi nechtělo věřit, že by to vůbec bylo možné a jeho zlepšení jsem si vysvěloval jeho "geniální" taktikou, kdy hraje zásadně pouze proti Elově mnohem slabším hráčům, které ale s přehledem poráží. Vždyť i v české extralie hrál za BŠŠ vždy jen na nějaké 4. nebo 5. šachovnici. Tím sice jeho Elo rostlo relativně pomalu, ale zato jistě. Dnes již tedy celý svět (zprávu o jeho podvádění už přinesly snad všechny významné šachové servery) ví, že v jeho případě se o zázrak bohužel nejednalo..."

https://www.nss.cz/igors-rausis

Dnes čelíme identické situaci...A co je horší, hlavním aktérem je TOP velmistr, nikoli bezvýznamný Igors Rausis z České extraligy.

+3 /-3 | 09.09.2022 17:19

Robert Cvek
Ale zase je pravda, že pokud něco měli, tak by nikdy tam MC nehrál a najednou se to všechno stalo, když prohrál tu partii. To je hodně divné.
+2 /-0 | 09.09.2022 16:54

Robert Cvek
azvl Hump: No nevím, myslíte si, že je Carlsen idiot? Že se neporadil se svým týmem? V minulosti prohrál více partií s takovými hráči a nikam neutekl. Tím ho rozhodně nechci obhajovat, jen si myslím, že to bude "rozhodně složitější", než píšete.
+1 /-0 | 09.09.2022 16:53

azvl

Pokud by Carlssen nenastoupil k této partii ještě by to člověk chápal. Ale pokud ji prohraje a to docela když to řeknu přehnaně amatérsky a až pak odstoupí, tak prostě to prostě smrdí navíc uraženou ješitností. A že se to teď chess.com a další snaží zachraňovat, Magnus Carlssen to znamená prachy pro šachové projekty. 

+4 /-0 | 09.09.2022 16:48

HumphreyvanWeiden
Jisté je jen jedno: z Carlsena se stal nenávistný stařec, který mstivě pronásleduje každého, kdo se ho odváží porazit. Pokud Niemann podváděl na chess.com, tak proč to na něho vytáhli až teď?
+4 /-0 | 09.09.2022 16:10

OldřichKuželka

Samozřejmě taky vím, že "inteligentní cheater" si pomůže jen v kritickém momentu partie, tedy, když se láme chleba a jediný tah rozhoduje o výhře nebo porážce. Stále však platí, že proti Niemannovi zatím nemají vůbec nic... 

+3 /-0 | 09.09.2022 15:16

Petan

Re Oldřich Kuželka: Přirovnání k Miladě Horákové je hodně debilní. Je naivní si představovat, že podvádění na velmistrovské úrovni se odehrává tak, že podvodník hraje celou partii první lajnu stockfishe. Je to stejné, jako byste si třeba mechanický doping v cyklistice představoval tak, že má závodník na rámu připevněnou nenápadně vyhlížející 10ti kilogramovou baterii.

+4 /-1 | 09.09.2022 15:08

ThePot
Oldřichu, nejde jen o tuto partii. Jde o vygradování, o kulminaci nějakého stavu, který už nějakou dobu trvá. Věci je potřeba vnímat v souvislostech, které jsou k objektivnímu posouzení nezbytné. Chess.com je komerční podnik, který ale HODNĚ závisí na veřejném mínění a na reputaci. Prohlásit, že mají jasné důkazy o mnohonásobném cheatování Hanse Niemanna bez oných důkazů je vyloučeno. Pojďme ale pokračovat v logické linii. Když někdo mnohokrát cheatoval (že mu byl 2x uzavřen účet, připomínám...), a najednou porazí černými Mistra světa, pak hravě popisuje ve studiu variantu, kterou hráč 2800 ELO (Firouzja) neviděl vůbec, není to dostatečný argument pro rozvážné lidi, že tady něco jaksi nevoní?
+2 /-3 | 09.09.2022 15:06

eman_fv

In dubio pro reo   -  Pokud někdo připouštíte, že mohl Niemann v té partii podvádět v dnešní době různých opatření anticheatingu, tak vlastně říkáte, že kdokoli dnes chce, tak může za šachovnicí podvádět. To je pro mě mimo realitu. Tím nepodloženým obviněním zaútočil Magnus na psychiku všech účastníků a mě si tím tedy nezískal.

+5 /-0 | 09.09.2022 15:05

istr

Rada pro začínající velmistry: Nikdy nenaser strejdu Magnuse.

+3 /-0 | 09.09.2022 15:03

OldřichKuželka

Zdejší soudci z lidu, tak jako nadšeně požadovali trest smrti pro Miladu Horákovou, dnes už mají jasno, sice nejsou žádné důkazy, že se Niemann proti Carlsenovi dopustil podvodu, ale už by nejraději věšeli... pečlivá analýza jejich partie ukázala, že Niemann hrál normální šachy na své úrovni 2700 a byl to Carlsen, kdo se dopouštěl chyb, pravdu mají ti, kteří se domnívají, že ten den by Magnus prohrál, i kdyby proti němu seděl někdo jiný... 

+3 /-3 | 09.09.2022 14:58

ThePot
Ciki, právě o tomto mluvím ) Nechci si tady hrát na žádného bezpečnostního analytika, ale u lidi jeho typu je důležitý profiling. Zkoumání jeho osobností a psychotypu. Je to mladý hoch, který si trávil hodně času na netu…Na fórech veřejných a neveřejných o předmětu jeho zájmu, tedy jak cheatovat, jaké existují technické prostředky atd. Tam hledejte a zjistíte všechno…Kdyby na tom pracovali investigativci, už by nechali projet ty fóra, a lingvistickou expertizou by zjistili jaký kdy měl nick a na co se ptal…Vsadím si, že někde zanechal brutálně jednoduchou, 100% usvědčující digitální stopu. A vsadím si, že podobnými myšlenkovými postupy se teď zaobírá i Magnusův tým..
+1 /-2 | 09.09.2022 14:54

ciki333

Neuvěřitelných pět let trvalo, než byl z cheatingu usvědčen Rauzis. A to ještě "díky" obrovské náhodě (toaleta bez zastropování). GM Navara, Plát...riskovali dobrou pověst, když upozorňovali na podezřelé chování Igorse, na to jeho věčné odbíhání od partií. Dočkali se nadávek, výhružek soudní žalobou...Teprve čas jim dal za pravdu. Hans zná příběh svého "slavného" předchůdce a dozajista se z "chyb" poučil. Silná indicie, hrající v jeho neprospěch...Když roky podvád(ěl)í na internetové šachové platformě, proč by tak neměl činit u partií hraných "na živo?"

+1 /-5 | 09.09.2022 14:44

ThePot
Pokud někdo cheatoval v minulosti, Chess.com má důkazy (jinak by to asi nepsali veřejně, ne?), že cheatoval HODNĚ, a dělal to už od 12 let, a navíc v tom žil a zdokonaloval se v éře digitální, plus ve špičce se o jeho cheatingu už dlouho mluví, dovolím si zopakovat, že za mě je to VÍC, než jasné. Na straně Hanse je mírumilovný Levon, který vůbec ale neargumentuje, ale vychází ze životní dobrodušnosti, agresivní a pomstychtivý Kasparov, který si neodpustí ŽÁDNÝ důvod si do Magnuse rýpnout (jinak to být nemůže, když Vás někdo před vlastní třicítkou jednoznačně vyhnal pochcaným hadrem z trůnu nejlepšího hráče všech dob), a horda prostých smrtelníků, na jednoduché mozky kterých zapůsobil Hansův mládežnický projev...Na straně Magnuse je ale celá vědomá šachová špička, Chess.com s důkazy a stejné množství smrtelníků. Tak ať si to každý sám posoudí..
+1 /-5 | 09.09.2022 14:32

xdavx x

playboy, to vis ze jo. a je to telepat co? 

+2 /-0 | 09.09.2022 14:31

Playboy

Je zajímavé, že když byl přistižen Rausis na záchodě, tak byl po zásluze potrestán a bylo vymalováno. Tady je zase jasné, že Niemann několikrát podváděl na chess.com, dle vyjádření chess.com, poté podezřele přesně porazí MC, který se v koncovkách vyžívá, jeho výroky byly značně zmatečné. Takový PODVODNÍK své techniky jenom zlepšuje a šachisti se ho ZASTÁVAJÍ? Je jasné, že na záchod si nyní po té celosvětové aféře Rausise dá pozor, ale NEVĚŘÍM MU! Zvát takového POCHYBNÉHO hráče na turnaje je jenom ŠPATNÁ vizitka organizátorů!

+2 /-3 | 09.09.2022 14:23

ciki333

Ať tak či onak nápor na nervovou soustavu teenagera kulminuje. Obdobnou situaci by neustály ani silné charaktery aka GM Cvek, ciki333...Snad jen Andrej Babiš by se nesložil. Ale to jsem odbočil. VLM hraje (zatím) tužku, nicméně dovolím si tvrdit, že Hanse skolí. Proč? Protože Maxim má náročného koníčka - poker - a každý dolar z prize poolu přijde vhod. Žádný soucit z jeho strany neočekávám. Psychicky zlomený mladík v myšlenkách někde úplně jinde, než u 64 polí, padne jak podťatý strom. A co říká lidová moudrost? "Železo se má kout, dokud je žhavé."

https://www.tipsport.cz/tiket?idu=-78018350052&idb=-1&hash=462aa31d&affid=-3WGrq1N6cRH2r0-j9cp8g

+1 /-0 | 09.09.2022 14:12

Robert Cvek
eman_fv: gratuluji ke křišťálové kouli. Já ji bohužel nemám a nevím jak to všechno dopadne, proto jsem napsal v ZÁVORCE slovo anti. Ale už v minulosti jsem se vyjádřil, co si myslím, ale všechno může být úplně jinak. Třeba ten výrok Rensche: "včetně informací, které jsou v rozporu s jeho prohlášeními ohledně množství a závažnosti jeho podvádění na Chess.com." - protože to je co? Jak je to velký ten rozpor? Těch otázek a věcí kolem je hodně, zamotává se to. Chtělo by to Hercula Poirota :-)
+2 /-0 | 09.09.2022 13:43

eman_fv

Jaký "(anti)hrdina" ? Hrdina je to! Jsem na 100% přesvědčen, že v partii s Magnusem Niemann nepodváděl, ale regulerně ho prostě přehrál. Carlsen tu prohru psychicky nezvládl, protože zvláště koncovky jsou jeho doménou. Nakonec je to jen člověk se slabými chvilkami, jako mají i ostatní špičkoví GM a mistr světa není výjimka - viz poslední 6.kolo. Tyhle předsudky bez jasných důkazů mě vadí, protože poškozují nevinné, stejně jako v našem soudnictví a nahrávají senzacechtivým a prolhaným novinářům.

+5 /-3 | 09.09.2022 13:09

giocozo
Playboy - To nebyly dvě partie, nýbrž dvě období. 12 a 16 let. Těch partií samozřejmě muselo být více. Tím nijak nechci Hanse obhajovat.
+1 /-0 | 09.09.2022 13:00

ThePot
Pane pohodo, jak se to vezme, Musk je asi v týmu Muska :) On svými tweety urazil všechny šachisty a celý svět šachu, to bylo tak hloupé, že to nikdo ani nekomentoval. Jeho činy a tweety jsou tak volatilní z hlediska hlouposti asi jako akcie jeho firem.
+4 /-1 | 09.09.2022 12:58

azvl

Je jen docela zvláštní, že až do výhry s Carlssenem se vlastně nic nedělo. Přitom zrovna tahle partie na nápovědu neukazuje po šachové stránce v žádném případě. 

A po správném výsledku by se nic nedělo s největší praděpodobností dál.

+4 /-1 | 09.09.2022 12:52

PanPohoda

ThePot: Není Musk v týmu Hanse?

+1 /-0 | 09.09.2022 12:37

ThePot
Takže prozatímní rozvaha. Tým Hans : Levon, Kasparov, ještě někdo významný? Tým Magnus : Hikaru, Nepo, Elon Musk.
+2 /-0 | 09.09.2022 12:32

PanPohoda

Magnus Carlsen na Hanse Niemanna ohledně 3. partie nic nemá. Vypomůže tedy chess.com, který odvede pozornost na podvádění Hanse v minulosti. Hans vyvolal dojem, že podváděl jen dvakrát, a tím to chess.com ulehčil. Chess.com má záminku vystoupit proti Hansovi, protože přece opravuje nepravdivý výrok Hanse.

+3 /-0 | 09.09.2022 12:31

Playboy

Dle potvrzení chess.com je Hans Niemann PODVODNÍK, Lhář a není to tak, že "jen" 2x podváděl a z toho 1x nevědomky, jak tvrdil. Jako s podvodníkem by se s ním mělo jednat a NEZVAT jej na turnaje!

+1 /-3 | 09.09.2022 12:00

OldřichKuželka

Fabiano Caruana potvrdil tíživou atmosféru, sám se nedokáže na šachy soustředit a myšlenkami je jinde : "I couldn't think about chess yesterday at all. And today I also couldn't think about chess whatsoever, and I more or less didn't prepare because my mind was elsewhere."

+2 /-0 | 09.09.2022 10:33

OldřichKuželka

Pokud jde o prohlášení chess.com, nutno je připomenout, že má hodně blízko ke Carlsenovi, tak i zde s hodnocením opatrně. 

+3 /-1 | 09.09.2022 10:28

Robert Cvek
Tsonga6: děkuji :-) sarmatam: děkuji :-)
+2 /-0 | 09.09.2022 10:26

sarmatam
.....hezké 6. kolo.....hodně šachového materiálu.....pro mě i ZAHÁJENÍ i KONCOVEČKA poučná......
+1 /-0 | 09.09.2022 10:23

Robert Cvek
Z překladače: Poslední dny byly pro mnohé členy šachové komunity bouřlivé. V tuto chvíli jsme se obrátili na Hanse Niemanna, abychom mu vysvětlili naše rozhodnutí soukromě ho odstranit z Chess,com a našich akcí. Sdělili jsme mu podrobné důkazy týkající se našeho rozhodnutí, včetně informací, které jsou v rozporu s jeho prohlášeními ohledně množství a závažnosti jeho podvádění na Chess.com. Vyzvali jsme Hanse, aby nám poskytl vysvětlení a odpověď v naději, že se nám podaří najít řešení, díky němuž se bude moci opět účastnit chess.com. Nepřejeme si nic jiného, než aby nejlepší šachisté na světě uspěli v těch největších soutěžích. Vždy budeme jednat tak, abychom chránili integritu hry, kterou všichni milujeme. Danny Rensch
+3 /-0 | 09.09.2022 10:23

OldřichKuželka
Dear Chess Community, The last few days have been tumultuous for many in the chess community. At this time, we have reached out to Hans Niemann to explain our decision to privately remove him from Chess.com and our events. We have shared detailed evidence with him concerning our decision, including information that contradicts his statements regarding the amount and seriousness of his cheating on Chess.com. We have invited Hans to provide an explanation and response with the hope of finding a resolution where Hans can again participate on Chess.com. We want nothing more than to see the best chess players in the world succeed in the greatest events. We will alway act to protect the integrity of the game that we all love. Danny Rensch Chief Chess Officer Chess.com
+3 /-2 | 09.09.2022 10:09

ThePot
Chess.com vrácí úder Hansu Niemannovi : "Poslali jsme Hansovi dopis s detailním popisem všech případů jeho cheatingu, a ty jsou v hlubokém rozporu s jeho tvrzením o dvou případech cheatování..."
+6 /-2 | 09.09.2022 10:00

tsonga6
článok som ešte nečítal, ale chcel by som ocenit jednu vec. Stále ked si ráno pozeral nss.cz viem, ze je velka sanca ze okolo 6tej, 7mej uz bude nejaky novy clanok. Pritom tieto clankyisto trva nejakú chvilu pripravit a partie kludne mozu skoncit neskoro vecer. Ukazuje to, ako velmi bavi tvorcov tohto portalu sach, za co im dakujem (moja pochvala smeruje k sachovym clankom, spory v sachovom zvaze a pod. necham na zhodnotenie inym)
+12 /-0 | 09.09.2022 08:23