MČR zná startovní listiny

01.02.2008 08:00 | Turnaje

Jak píše Martin Vaculík v předchozím článku, v únoru nás již tradičně čeká i Mistrovství České republiky mužů, žen a juniorů. Máme seznamy účastníků a i vyjádření těch nejlepších, proč MČR nehrají. Navíc stejně jak...

Jak píše Martin Vaculík v předchozím článku, v únoru nás již tradičně čeká i Mistrovství České republiky mužů, žen a juniorů. Máme seznamy účastníků a i vyjádření těch nejlepších, proč MČR nehrají. Navíc stejně jako vloni vyhlašujeme sbírku na cenu pro nejlepší partii MČR.

MČR mužů :

1 VLASTIMIL BABULA AGENTURA 64 GRYGOV GM 2594
2 JIRI STOCEK TJ OSTROV GM 2584
3 TOMAS POLAK SK ZLIN GM 2538
4 JAN BERNASEK SK RAPID PARDUBICE IM 2535
5 ROBERT CVEK 1.
NOVOBORSKY SK GM 2532
6 IGORS RAUSIS BESKYDSKA SACHOVA SKOLA GM 2520
7 PETR VELICKA SK H FUCHS OSTRAVA GM 2506
8 STEPAN ZILKA TATRAN LITOVEL IM 2483
9 MILOS JIROVSKY SK MAHRLA PRAHA GM 2482
10 MICHAL KONOPKA SK ZIKUDA TURNOV IM 2447
11 MAREK VOKAC 1. NOVOBORSKY SK GM 2435
12 VLADIMIR TALLA SK H FUCHS OSTRAVA IM 2419

První změnou oproti minulým letům je absence juniora. Jirka Kočiščák vloni přes velký odpor nakonec nevyválčil ani půlku a i to zřejmě vedlo k závěru, že od příštího roku bude přijat pouze junior s ratingem nad 2400 jinak bude uvloněné místo řešeno ad hoc. I díky tomu se průměr turnaje vyšvihl na velmi slušných 2506. Novinkou je i urychlené přeřazování hráčů na českou listinu a jejich následná možnost hrát MČR. Myslím, že takto alespoň budeme všichni moci poznat nového Čecha – Igorse Rausise. Původně měl hrát i Vigen Mirumjan, ale tomu to nakonec nevyšlo s vízem.

Letošní MČR nabízí více tváří, které jsme dosud případně dlouho neviděli – hraje GM Petr Velička, nováčky jsou mezinárodní mistři Žilka s Tallou. Proč ale jak se stává zvykem nehrají nejlepší hráči ČR, na jejichž mediální přitažlivost vsázel Svaz tolik při MČR v bleskovém šachu, na to jsme se zeptali přímo jich samých:

Proč nehrajete letošní MČR?

David Navara:Kvůli nedostatku času, dostatku zajímavějších (rozhodně ne pouze po finanční stránce) soutěží a kvůli tomu, že mi účast na přeborech kdekdo rozmlouvá. Vím, že bych někdy mistrovství hrát měl, ale já toho vždy s předstihem slíbím tolik, že si potom už nenajdu dostatek času.

Viktor Láznička: Dávám přednost turnaji v Moskvě, který je mnohem silněji obsazen než MČR.

Jako váhu pro Vás má titul přeborníka země?

David Navara: Nepříliš velkou, alespoň v porovnání s turnaji s průměrným ratingem 2600 a vyšším. Myslím, že tohle jste ode mě nechtěli slyšet, ale myslím si, že to dnes i další lidé vidí podobně. Dříve měl sice přebor mnohem větší prestiž, ale na druhé straně dnešní hráči mohou mnohem volněji cestovat do ciziny, čímž se nabídka turnajů samozřejmě rozšiřuje.

Viktor Láznička: Při stávajícím stavu mistrovství není váha přebornického titulu pro mě příliš vysoká z jednoho prostého důvodu, turnaje se neúčastní absolutní špička.

Jaké MČR byste chtěli?

David Navara: Nějaké silně obsazené (za účasti většiny hráčů české špičky), ale zrovna ode mne toto asi není vhodná poznámka. Pro mě by mistrovství republiky s menším počtem účastníků mělo značnou výhodu kvůli menší časové náročnosti, ale naprosto chápu, že to mnozí lidé vidí jinak, ta koncepce je poněkud elitářská.

Viktor Láznička: Velmi atraktivní mně připadal návrh Pavla Matochy. To jest startovní pole zužit na 8 nejlepších hráčů v republice a samozřejmě s tím související pro ně lepší finanční podmínky. Těšil jsem se na nový formát, řekl bych, že ke škodě všech šachových příznivců, se nic z toho nerealizovalo a ani realizovat nebude, bohužel vše zůstane při starém.

MČR žen :

1 KATERINA NEMCOVA SK OAZA PRAHA WIM 2342
2 EVA KULOVANA TJ NAMEST NAD OSLAVOU WIM 2323
3 ALENA KUBIKOVA SOKOL KOBYLISY WFM 2197
4 HANA PIRKLOVA PANDA RYCHNOV N/KN WM 2181
5 SONA PERTLOVA TZ TRINEC WFM 2176
6 HANA KUBIKOVA TJ PRAGA PRAHA WFM 2175
7 KATERINA CEDIKOVA SK SOKOL KLATOVY WIM 2169
8 TEREZA OLSAROVA SK SLAVIA ORLOVA WM 2092

MČR juniorů:

JAN KREJCI 27.9.1992 TATRAN LITOVEL 2357
VOJTECH ROJICEK 21.9.1990 BESKYDSKA SACHOVA ŠKOLA 2349
CYRIL PONIZIL 13.5.1991 SK ZLIN 2295
VOJTECH PLAT 23.1.1994 SK SOKOL KLATOVY 2289
JIRI KOCISCAK 2.4.1993 BESKYDSKA SACHOVA ŠKOLA 2242
JAKUB ROUBALIK 17.10.1991 SK ZLIN 2177
MARTIN SENKYR 5.7.1989 SK ZLIN 2091
JAKUB URICAR 15.11.1990 SK STARE MESTO 2063
SIMON STUKNER 9.2.1990 BESKYDSKA SACHOVA ŠKOLA 2057
PAVEL DVOULETY 26.6.1989 SK STARE MESTO 2054
JAN FOJTU 1.4.1990 TJ TOURIST BIOMEDICA RICANY 2052
JOSEF KRATOCHVIL 1.5.1992 TJ NAMEST N/OSL 2006

134x 1059x Viktor
Fotogalerie
Komentáře (134) Aktualizovat
07.02.2008 16:36 | Autor neznámý

Si hlupák. - nesnášim čokly

07.02.2008 16:35 | Autor neznámý

Si hlupák.

07.02.2008 15:48 | Autor neznámý

Sojka je Baloun! Šachy mají logiku: dělá hrubé gramatické chyby a Josefa Přibyla považuje za "šachové eso, nejlepšího trenéra a čestného člověka"...

07.02.2008 13:41 | Autor neznámý

Sojka,alespoň má nějaké argumenty narozdíl od pánů Orel,xxx,.

06.02.2008 15:59 | Autor neznámý

((-: takhle jsem se už dlouho nezasmal. Ale ja nastesti jeste 145 kg nemam. re xxx: Chcete říct, že superatlet se nemůže srovnávat se superšachystou? Já myslím že Navara a Šebrle jsou ve svém spotrü v republice asi tak nastejno. Tak proc je tedy nesrovnat? Nemá snad Navara taky právo hrazení veškerých výdajů? Já říkám že ano.

06.02.2008 13:46 | Autor neznámý

Milá sojko,aby jsi tady nemohla tvrdit,že žádný z tvých oponentů v téhle rozepři neuvedl žádné konkrétní údaje,posílám ti několik úplně detailních.Myslí,že nejlíp vystihujou podstatu věci :-)))) SOJKA III Lehký taktický bezpilotní prostředek SOJKA-III je určen k vedení vzdušného optoelektronického průzkumu bojiště. V omezené míře může zabezpečovat úkoly elektronického boje. K základním technickým prostředkům průzkumného vybavení bezpilotního prostředku SOJKA III patří širokoúhlá fotografická letecká kamera A-39 pro snímkování z výšek asi 600 metrů a televizní kamera pro šikmé snímkování z prostoru vzdáleného do 60 km. Obraz snímané reálné situace bojiště je spojitě přenášen rádiem operátorovi na zem. Let bezpilotního prostředku SOJKA III je řízen z mobilního řídicího střediska. V něm mají pracoviště dva operátoři - jeden řídí let bezpilotního prostředku, druhý zabezpečuje příjem a zpracování průzkumné informace v reálném čase. Součástí střediska je řídicí počítač pro záznam a zobrazování parametrů letu, vyhodnocování dat od terminálu družicového navigačního systému NAVSTAR/GPS a zpracování snímaného obrazu. Základní taktickotechnická data bezpilotního prostředku SOJKA III · Taktický dolet: 60 - 100 km · Rychlost letu při hlídkování: 130 - 180 km/h · Vytrvalost letu: 1 - 3 hodiny · Operační výška: 50 - 2 000 m · Maximální vzletová hmotnost: 145 kg · Užitečné zatížení: 20 - 30 kg · Délka: 3,78 m · Rozpětí křídel: 4,12 m

06.02.2008 13:34 | Autor neznámý

Je pravda, že hodně vět od Sojky je mimo mísu. Například hvězda světové atletiky Roman Šebrle má nepochybně účast hrazenou pořadateli včetně tučného honoráře. Nicméně i Sojka má právo vyjadřovat se, jen berme její příspěvky s hodně velkou rezervou! :-)

06.02.2008 13:23 | Autor neznámý

Prosím,sojko, už neeee!!!Tohle se nedá číst!!!Srovnávat šachy s atletikou - to snad nemyslíš vážně???A pak si vytáhnout jednoho supertalenta a na základě toho poukazovat jak to jinde jde a u nás ne - to už je vrchol!!!Tohle je ta tvoje konstruktivní kritika?Jdi se s tím už vycpat,jak se na slušnou sojku sluší a patří!

06.02.2008 12:28 | Autor neznámý

Víte proč Pols¨ko vozí víc medailí? Protože se tam líp daří sojkám. Pane Orle, Zpochybňovat kompetentnost ostatních diskutujících - to je opravdu ubožárna nejvyššího stupně. Říkám snad já, že Vy nic nevíte, nic neznáte, nikde jste nebyl, o práxci s mládeží nemáte ani potuchy? Neříkám. Jistě máte nějaké zkušenosti. Já také. Pokud neumíte konstruktivně diskutovat, tak toho radši nechte. na urážky, osobní útoky a invektivy tady nikdo není zvědavý. A Vy se ptáte, jak jsem přišel na to, že Polsko vozí medaile neüstále a ČR jen 1 x za 5 let a to jsme rádi? To bude tím, že již delší dobu sleduji vývoj a kdybyste chtěl, a jako že nechcete- bojíte se pravdy - kouknout se na stránky svazu a pod rubtikou MS - úspěchy reprezentantů máte vývoj v předchozích letech. Tak se tam prosím nejdříve kozukněte. Šachový Svaz české republiky prostě nepodporuje své reprezentanty a mládež vůbec ne. Stačí si přečíst odpovědi Davida Navary a Victora Lázničky o trochu víše - Mistrovství české republiky je pro ně nezajímavé - cenový fond = výsměch šachu. Mistrovství v jiných zemích mmá fond 10x větší. Pro naše nejlepší reprezentanty je výhodnější jet jinam. Titulusi necení ani ti, kteří ho získali- nezúčastnili se přece ti nejlepší. Kdyby byl Svaz schopen sehnat sponzory a investovat peníze, jistě bychom mohly očekávat šachový přínos. Velmistři by si nemuseli dávat remízy- Remízy si dávali v minulém roce jen a jen proto, že systém byl špatně nastavený a v případě prohry nedostal nikdo nic. Výsledná částka pro vítěze je nedůstojná - v porovnání s ostatními sportovci. ČR by také měla vysílat své největší naděje (Navara, Láznička, ... ) na silně obsazené turnaje - to znamená jim alespoň přispět - vždyť přeci reprezentují ČR. Dáme si ale jeden příklad za všechny. Když jede třeba Šebrle na závody, zaplatí mu to ČR. Proč se to samé neděje v ČR? Svaz není schopen přitáhnout sponzory a zatraktivnit šachovou hru. Za Svaz musí SUPLOVAT společnosti AVE-Kontakt a Pražská šachová společnost ( Bohudík že to dělají) Mládež v České republice hje na tom ještě hůř. Odměny trenérům = další výsměch šachu. Pokud chceme, aby z nich něco šachového vyrostlo, musíme je vysílat na silné mezinárodní turnaje do zahraničí, ale i podporovat jejich snažení na turnajích na domácí scéně. Dnes je v systému práce s mládeží otřesný systém. Dotace ( Ještě ani ne celou částku) dostávají pouze 3 skupiny - "A" "B" "C" . Ten, kdoje v těchto skupinách má zajištěné částečné financování trenéra. A ptáte se, jak se do takové skupiny dostat? Budto se usíte umístit hodně dobře v přeboru země anebo - mít dobré kontakty - dobré známe - dobročinné strýčky. Pokud nikaho takového nemáte, postrádáte šanci být v těchto skupinách. Chybí tam spoustu velice silných hráčů. Celý systém je ale špatný - podchycuje již hráče na silné úrovni - asle to je chyba - hráč se musí podchytit hned na začátku rozvoje. Pak už je pozdě. Nedávno tady byl článek o nějakém velmistru, mlím, že se jmenoval BU. Ten splnil velmistra ve 13 letech. V ČR průměrně v tomto věku dostává hráč trenéra. Nezdá se vám to paradoxní? Uznejte, jak se může potom český reprezentant snažit vyrovnat někomu, kdo již ve 13 letech byl velmistrem? Dnes, pokud chce být junior úspěšný - bojovat na silných turnajích i v zahraničí - musí sehnat sponzora. Není někde chyba? Uznejte sami, takhle to dál nejde.

06.02.2008 02:09 | Autor neznámý

Pane Orel, co vím to vím: aneb oficiální informace lze nalézt na svazovém webu, ohlasy šachového lidu je možno číst na tomto webu, zákulisní informace z důvěryhodných zdrojů lze občas slyšet i jinde. A co něm prosím víte Vy? Samozřejmě ten "jistý" systém v tom našem mládežnickém šachu určitě je (ostatně jako v celé naši společnosti) a jaký je, takový je .... Jestli podle Vás funguje relativně dobře, to je prosím Váš názor. Já takový bohužel nesdílím. Konkrétně v mládežnickém šachu se mi relativně propracovanější jeví systém v sousedním Polsku. A o něm se už tady fundovaně zmiňovali dřívější diskutující. (pokud ne pod tímto článkem, tak potom pod článkem O. Sikorové)

05.02.2008 23:30 | Autor neznámý

Pane velká rošádo, co se vám nelíbí na našem mládežnickém systému? Víte o něm např. něco? Mch. já netvrdím, že je dokonalý, ale systém tam rozhodně je a podle mého názoru funguje relativně dobře.

05.02.2008 23:20 | Autor neznámý

ale pane Orel, nedávejme si prosím růžové brýle ... náš mládežnický (a nejen ten) systém v pořádku úplně není ... ty medaile jsou samozřejmě v pořádku, ale zatím to jsou ojedinělé úspěchy několika mála jednotlivců (a díky za ně!), nikoliv dosavadního mládežnického systému ...

05.02.2008 23:13 | Autor neznámý

Za jakých 5 let pane sojko? Medaile byla např. i před rokem. Dále nechápu, proč bych měl říkat něco o nějakém řešení, mládežnický systém je v pořádku. A nezapomeňte na mojí otázku, jak jste přišel na to, že svaz nepodporuje mládež a reprezentaci. Když jste to tak horlivě kritizoval, tak o tom jistě mnoho víte. Netrpělivě tedy čekáme na vaši fundovanou odpověď.

05.02.2008 23:09 | Autor neznámý

To snad ani nemá cenu komentovat - já chci diskutovat o změně systému, navrhuji konkrétní řešení, o kterých chci diskutovat. Někdo sem píše žblechty, že za všechno můžu já. Paradoxně se pokouším diskutovat o změně. Pokud nemám co říci, nemám argumenty, radši mlčím. To bych ostatmě rád doporučil těm, kteří se vyžívají v osobních invektivách.

05.02.2008 23:01 | Autor neznámý

medaile jako Polsko nemáme,protože tady máme sojky !!!!!! howgh

05.02.2008 22:47 | Autor neznámý

To, že jednou za 5 let někdo přiveze medaily, to já nepovažuji za kdovíjaký úspěch. Stříbro Němcové je sice úspěch, ale celkově nic moc. Pokud se podíváte do historie MS, zjistíte, že většina českých reprezentantů se pravidelně pohybuje opd 100. místa dolů. Pořád jsem od vás neslyšel konkrétní návrh řešení, zvládnetet o?

05.02.2008 22:43 | Autor neznámý

Pane Sojko, podívejte se např. na poslední MS mládeže (pochybuju, že jste o něm někdy slyšel). Naši mládežníci tam byli velice úspěšní, přivezli medaili a několik výborných výsledků a celkově byli úspěšnější i než to vaše Polsko. Ještě nám sdělte jak jste přišel na to, že svaz nepodporuje reprezentanty a mládež. Těším se na odpověď.

05.02.2008 22:34 | Autor neznámý

to sojka: ano, takhle to muze fungovat, pokud byste nejak omezil pocet ucastniku v tom openu...ale to uz by nebyl open, a zase by bylo sporne, jak stanovit kriteria pro postup na tento uzavreny open... muzu rict z vlastni zkusenosti (z polofinale), ze jsem z prvnich deseti nasazenych hral jen s cyrilem a s alenou kubikovou...jeste markantnejsi je priklad pavla dvouleteho, ktery v prvnich trech kolech potkal hrace nasazenych radove az v druhe polovine turnaje...ale to je asi uplne jiny problem... ja sam nevidim problem ve strukture MCR, ale spis asi chybi tem nejlepsim motivace ucasnit.. a jelikoz tomu nerozumim a nemam k tomu dostatek informace, tak se k tomu nebudu vyjadrovat

05.02.2008 22:22 | Autor neznámý

Já netrvám na 13 kolech, možných je i 9. Chcete snad zpochybnit Švýcarský systém? Já bych si to nedovoli. Ten systém je dostatečně profesionální. Nejlepší musí porazit nejenom své největší konkrenty, ale i slabší hráče. Nemá cenu počítat nějaké průměry. Ve švýcaru ten, kdo bude hrát dobře, bude dostávat silné soupeře. Kdo bude hrát slabě, dostane sobě přiměřené.

05.02.2008 22:17 | Autor neznámý

Pane Orle, tak proč jsou naši mládežníci neúspěšní? Proč nevozí medaile? Proč nemáme úspěchy jako Polsko? Svaz DOSTATEČNĚ nepodporuje své reprezentanty ( oficiální i neoficiální ) a juniory už vůbec ne. Prosil bych o tvůrčí diskusi. Vím dobře, o čem mluvím. Vy však nejste schopen stvořit něco konstruktivního. vaše argumenty jsou nulové, ještě jste tady nepřednesl jediný argument. Vaše argumenty nemají daleko k vašemu trusu. Dočkám se nějakého řešení? nebo tady budete nadále kydat hnůj ( který máte ostatně velmi rád?)

05.02.2008 21:52 | Autor neznámý

Jako jeden z ucastniku preboru, a hlavne ucastnik polofinale bych se chtel vyjadrit k myslence 13koloveho openu. Pokud jsem to dobre pochopil, mohl by tam hrat opravdu kazdy, tedy podobne jako na polofinale, kde mela byt ucast omezena, ale nakonec hral, myslim, skoro kazdy, kdo chtel. A jak uz tady zminil Cyril pred par dny, polofinale nemelo valny prumer, rekl bych, ze byl i pod 2000, a myslim, ze ten 13kolovy turnaj by na tom byl podobne, takze potom se o nejake prestizi ve srovnani s letosnim preborem mluvit moc neda. Podle me je takhle MCR zajimavejsi, protoze se vsech 12 hracu utka kazdy s kazdym a odpadnou tak dohady typu: ten hral v poslednim kolem s nejakym sumarem a ja dostal ponizila... a myslim, ze hrat trinact kol systemem dve kola denne...to je i na juniory moc, ja osobne bych neusporadal takovy turnaj ani pro mladsi deti.

05.02.2008 21:40 | Autor neznámý

Děkujeme panu sojkovi za velice důležitou informaci, že má dobře umytý zadek. Ještě jednou díky! Vaše kritika, pane sojko, je konstruktivní a tvůrčí asi jako slepičí trus (a to jsem ten trus ještě urazil). Vy evidentně nevíte, co tady povídáte. Svaz že nepodporuje reprezentanty a mládež? To snad nemyslíte vážně. Buďto jste tak tupej anebo totálně zhulenej. Pravděpodobně však obojí.

05.02.2008 20:41 | Autor neznámý

Orel mi nestojí ani za utření zadku (Který mám ostatně jako dobře umytý). Je naprosto jasné, že když člověk upozorňuje na podivné chování, podivné praktiky, netransparentní chování atd., Samozdřejmě, že se to někomu nelíbí. Já neřákám že rozumím všemu, Fide ani Svaz bych organizovat nechtěl, vím že to je spoustu práce a spoustu času, proto si cením lidí, kteří dělají něco pro šach. Svaz se chová ale naprosto opačně. Místo aby podpořil reprezentanty a mládež, dává peníze do méně podstatných věcí. Pokud jste si ještě nevšiml, já jsem zatím konkrétní osobu neuvedl. Moje kritika je naprosto konstruktivní, tvůrčí, já navrhuji řešení problému. Narozdíl od Orla. Ten se jenom snaží útočit na můj intelekt ( Naštěstí bezúspěšně.) Zatím jsem od něj neslyšel nějaké řešení. že by se Orel nejdříve zamyslel nad tím, než něco řekne? Dokáže vymyslet řešení? Pochybuji. Řekl bych, že toho není schopen.

05.02.2008 19:40 | Autor neznámý

sojko a spol.,nejdriv jste tady organizovali turnaj,teď koukám,že už začínáte trénovat Krause a zítra už určitě začnete řídit svaz.No a pak je na řadě fide.Už se těším.Ale,že víte úplný hovno,to má orel pravdu.

05.02.2008 19:18 | Autor neznámý

Pane sojka, vy jste opravdu pripad, cist ty vase kydy, navic s pravopisnymi chybami, je jen pro silne natury. Porad tu jen placate o tom, jak je svaz neschopny a prolezly korupci a pritom o tom vite uplny hovno. Nejake prime dukazy nam tady predneste pred tim, nez zacnete nekoho obvinovat, budte tak hodny. Bezte si radsi podrbat a umyt ty vase zada, se kteryma se tu porad ohanite. Doporucil bych vam teda spis mozek, ale ten jiz evidentne mate vymyty a vydrbany az az.

05.02.2008 19:06 | Autor neznámý

Ať dojede k nam, za tyden pote mame u nas super mezinarodni turnaj cipe, stranky chessfm.cz a cuc.

05.02.2008 18:56 | Autor neznámý

Kraus ma šanci ještě v dalším roce, má ještě čas. Myslím, že ho to nijak neblaze neovlivní. Každý, kdo se chce v šachu zlepšit, musí hrát se silnějšími soupeři, takže ne Mistrovství ČR - v tomhle směru mu to nedá vůbec nic. V jeho kůži bych nijak nezoufal a radši si zahral nějaky silně obsazeny turnaj¨, třeba i v zahraniči.

05.02.2008 18:53 | Autor neznámý

Ano, zcela otevřený turnaj. Vyřešilo by se všechno. Přestala by snad korupce, obchodování a handl s divokými kartami. Někam by se to jistě vešlo, i kdyby měli hrat kategorie v jinych terminech - organizovalo by se ale 1x a ne 3x - (Mistrovství Moravy, Mistrovství Čech, Mistrovství Republiky).Stávající systém je neflexibilní, netransparentní, a jen dává za pravdu spekulacím. Na Seči je místa hodně, to samé v pardubickém ideonu,atd. .... Stačí jen fantazie.

05.02.2008 16:41 | Autor neznámý

Tomáš Kraus je určitě šikovný a neúčast na jednom MCŘ by neměla výrazným způsobem ovlivnit jeho další šachový růst. Pro všechny nesouhlasící s udělením divoké karty. Nezastávám se stanoviska KM, ale není to stejné i v případě volného místa v zaměstnání apod ? Odpovězte si sami, získá jej výdy ten nejlepší ? Kdo z Vás šťouralů se chová v podobné situaci stejně jako předseda KM ? Tomáš Kraus měl možná smůlu, nezvládl důležité poslední kolo a věděl po skončení turnaje, že šance zahrát si MČR je nulová. Pro šachistu, který se na MČR dostal na divokou kartu to může být třeba labutí píseň a nikdy o něm neuslyšíme, nebo ho to naopak nakopne k většímu studiu o šachy. Kdo ví ...

05.02.2008 16:11 | Autor neznámý

Sojka: Open ve smyslu zcela otevřený turnaj? To nevím, kam by se to vešlo, už takhle je MČR do 16 let dost mamutí podnik.

05.02.2008 16:05 | Autor neznámý

Samozrejmě že T Kraus o divokou kartu žádal. Souhlasím V. Plát je jinde než zbytek. Mylim, že 0,5 bodu zase tolik není, když se podívám na soupeře čí pomocné hodnocení ... Údajně divokou kartu dostal svěřenec předsedy KM.

05.02.2008 16:04 | Autor neznámý

A jak to tak vypada, vratili jsme se na uplny zacatek : ptám se vás, proc nejde hrád Open s 9 nebo 13koly? Odpadl by handl s kartami a nahradniky

05.02.2008 15:59 | Autor neznámý

Jarda: Rozhodnutí KM neobhajuji, ale nijak skandální není, snad jen trochu alibistické. Takto by se rovnou mohl zvýšit počet postupových míst, když se automaticky zvolí první náhradník. Otázka je ale, zda T.Kraus o divokou kartu žádal. Jinak Tomáš Kraus určitě mezi nejlepší patří, škoda, že se neprobojoval. Ale celé MČR by těžko vyhrál, velkým favoritem je V.Plát...

05.02.2008 15:53 | Autor neznámý

Aha, už mam jasno, Kraus hral MČech, H14, umistil se na 11. miste za 10. Martinem Pospisilem, ktery mel 6 bodu, tj. o 0,5 bodu vice nez Kraus. 0,5 bodu je docela dost, ne ?

05.02.2008 15:50 | Autor neznámý

Tomas Kraus je jaka kategorie? H 14? Tam myslim dostal "divočinu" Martin Pospišil, ten je sice dost nadejny, ale v tomhle pripade je urcite Kraus lepsi

05.02.2008 15:47 | Autor neznámý

re Josef Spejbl - no prave ten "divoky hráč" skončil jen o místo před ním, ale možná ten kdo rozhodoval se mohl take podivat jak se na to poradi probojoval T. Kraus mel 5/5 pak remiz a pak velka rosada ... jedno z nejlepsich pomocnych hodnoceni. Tomas ma urcite vice zkusenosti a měl na to cele MČR vyhrat.

05.02.2008 15:45 | Autor neznámý

Mně to funguje (samozřejmě bez tečky na konci).

05.02.2008 15:43 | Autor neznámý

spatny link -"soubor nenalezen"

05.02.2008 15:41 | Autor neznámý

Sojka: Podle předběžných startovních listin si pořadatel vybral H16: www.chess.cz/web/mladez/souteze/jednotlivci/mcr16/mcr-mladeze-2008-konkurz-9-16-3-2008/startovni-listina-mistrovstvi-cr-mladeze-2008-sec-8-15-3-2008.html.

05.02.2008 15:39 | Autor neznámý

omlouvam se, uz to aktualizovali, mate pravdu

05.02.2008 15:37 | Autor neznámý

Omyl, na strankach svazu je to jinak - u H10 dava poradatel

05.02.2008 15:31 | Autor neznámý

Škoda dostal divokou kartu od pořadatele, nikoliv od KM.

05.02.2008 15:22 | Autor neznámý

Sice mě to nedá, vypadá to tady jak monolog sojky,. Víte, jak to dbnes funguje u juniorů? Ten, který má schopnosti něčeho v šachu dosáhnout je nechán na holičkách od svazu a je defacto donucen HLEDAT SPONZORA. Finanční podpora Svazu je minimální, téměř nulová.

05.02.2008 15:18 | Autor neznámý

re: jednoducha odpoved: nekdo nabidl vic

05.02.2008 15:18 | Autor neznámý

re: jednoducha odpoved: nekdo nanidl vic

05.02.2008 15:16 | Autor neznámý

Myslel jsem kategorii H16

05.02.2008 15:15 | Autor neznámý

Ale no tak, to je přeci k smíchu, vždyť víme, že to nehraje ani sebemenší roly. Záleží na něčem úplně jiném. A víte co? já nebudu jenom kriizovat. Dám názorný příklad. na Mistrovství Moravy skončil Škoda (dostal divokou kartu na MČR 08) 9. nebo 10. ted presne nevím. Proc nedostal divokou kartu, ten, kdo se umístil pred ním? Proc nedostal divokou kartu Jirka Kociscak, který žádal? A vysvětlí mě někdo, proč divokou kartu nedostal někdo z Čech, které byly mnohem silněji obsazeny? To už se asi nedozvíme. Nejsou zápisy z jednání, není nic. Nezbývá se jen dohadovat "PROČ". Já jen vím, že to ukazuje na KORUPCI ve Svazu, KUPČENÍ a HANDL s divokými kartami. Nic víc za tím nehledejte. Je to tak.

05.02.2008 15:14 | Autor neznámý

Proč to místo nezískal Fiala Petr z BŠŠ ? Prý to mají všechno podplacené. :-)

05.02.2008 15:02 | Autor neznámý

Jarda: Pokud jde o divokou kartu KM v kategorii H14, dostal přednost první náhradník M.Pospíšil. Proti T.Krausovi hrálo to, že na mistrovství Čech skončil až za ním.

05.02.2008 14:50 | Autor neznámý

Takové chování - naprostá likvidace nepříjemného člověka - byla typická za totality. Šachový Svaz české republiky se od té doby moc nezměnil, takže ty choutky sou tam dodnes

05.02.2008 14:48 | Autor neznámý

Ani bych se nedivil

05.02.2008 14:47 | Autor neznámý

... a teď ještě vyjde najevo, že to fakt na svazu někdo zinscenoval kvůli Biolkovi a budu zvracet ...

05.02.2008 14:44 | Autor neznámý

Lolo, Španěl má pravdu s tím "Není mezi nominovanými". n ho tam totiž někdo nominue - Ale je to něco za něco. Nejlépe prašule. A si fakt tak naivní, že si myslíš, že když požádá o "divokou kartu", že ji dostane? HAHA! Co tě nemá? Dostane ji jen ten, Kdo hraje šachy na úrovni mateřské školky, ale zaplatí. Jirka Kočiščák se am sice probojoval, ale do MČR juniorů, které před tím vyhrál, se "kvalifikovali" - (Kdo dá nejvíc) lidé, kteří tam neměli co pohledávat. Jábych uvítal odbornou diskuzi, bez opsobních invektiv a s navrhovánjím konkrétních řešení. To ovšem není LOLO schopen nabídnout. Tak ať radši mlčí.

05.02.2008 14:36 | Autor neznámý

Já nechci nic víc, než aby naši reprezentanti vozili domů medaile a krásné partie. O to by nám přeci mělo jít především. Nevím, o co jde lolovi!?

05.02.2008 14:34 | Autor neznámý

lolo, laskavě neurážej. Já se totiž nemíním s někým takovým bavit. Odpovím ti jenom, proč David Navara nehraje všechny turnaje. Protože si vybírá ty nejlepší. Ale lolo, řekni mi, jak si může vybrat, když ho někam třeba ani nepozvou? Nemůže. Jarda by třeba i rád hrál MČR juniorů, já nevím, ale nemá možnost. Evidentně si jediný, kdotady obhajuje svaz. To není záviděníhodná pozice. Já skutečně mám daleko k nějakému korupčnictví, ale řekněme že mám už dost neblahých zkušeností. Rozhodně to nejsou nějaké "osobní křivdičky". Na ty já kašlu. Když se stane nějaká nespravedlnost, komukoliv, říkám mu, aby si našel jinou cestu, jak dosáhnout nějakého cíle. Nikoliv ale korupční cestou nebo cestou podvodů. Já se nemíním hádat nad tím, kdo by tam ještě měl patřit. Já, narozdíl od tebe, lolo navrhuji neustále řešení. Říkám udělat Open. a jestli to bude 9 nebo 13 kol, to už je jedno. Ubude handlu, kupčení a obchodován0í s divokými kartami a náhradníky. Pokud nechces být svědky toho, jak naši junioři vozí ze Světa umístění od stovky dolů, musíme změnit celý systém. Celý stávající systém je nahnilý, ztrouchnivělý. Vymstí se to nám, šachystům. Mě je úplně jedno, jestli bude hrát hráč A nebo B. Už vím, že to nebyla čistá hra. Proto mi nestojí sledovat protekční hošíčky.

05.02.2008 13:58 | Autor neznámý

mám na mysli MČR mládeže na Seči

05.02.2008 13:57 | Autor neznámý

Ono s divokymi kartami je to nepochopitelne i v jinych kategoriich - na MČR nebude hrát třeba Tomaš Kraus - hráč z listiny talentů ŠSČR, v kategorii do 14 let má čtvrté nejvyšší elo v republice, mezi narozenými v roce 1995 nejvyšší vůbec, na olympiade dětí udělel 100%, byl devátý v kategorii H 18 na posledním polofinále MČR ... divokou kartu prostě nedostal ... což je také zajímavé rozhodnutí.

05.02.2008 12:57 | Autor neznámý

Opravuji a omlouvám se H. Krejčímu - to byl Kočiščák.Sorry to much.

05.02.2008 12:52 | Autor neznámý

to Španěl: To,že se hrálo polofinále MCR juniorů jako samostatný turnaj,způsobil vlastně Honza Krejčí tím,že postoupil jako nejlepší junior H20 na MCR muzu 2007 a někteří z nich to nesli velmi nelibě!!!Tak se to vymyslelo takhle a v tý rychlosti se nenašel jiný,vhodnější termín s tím,že příští ročník bude ve vhodnějším termínu. Já si nemyslím,žeby se tady vytvářelo nějaké korupční prostředí,jen informovanost od svazu silně pokulhává a pak je tady hodně lidí,co hůř slyší a i kdybys jim něco poslal doporučeně,tak o tom jakože nic neví.Ale určité procento "exotů" k šachům patří,jinak by to byla nuda :-)))))

05.02.2008 12:36 | Autor neznámý

Ale sojka jen kdáká nesmysly!!!Asi bude nějaká potrefená,nebo co:-))))Než se tady začnou ventilovat nějaké osobní křivdičky,chce se to podívat alespoň do propozic k daným soutěžím,ať víte jak kdo a proč někde hraje!!!A svinstvo a podvod vidí všude jenom ten,komu to není cizí,že jo sojko - ty už ses tady o tom naskřehotala hodně - ty budeš asi pěknej ptáček?!?!

05.02.2008 12:32 | Autor neznámý

to Iolo: možná jsem méně chápavý, ale když vidím, že postup na MČR si hráč uhrát nemohl, protože turnaj kolidoval s minulým MS a postup ma příští MS si musí dle tvého názoru vybojovat na MČR, na které se kvalifikovat nemohl, naskýtá se otázka: Může si to uhrát??? Nepodporuje tento začarovaný kruh nějakou korupci??? Neznám konkrétně případ J. Bureše, ale kladu si logické otázky...

05.02.2008 12:21 | Autor neznámý

Španěl+sojka:Ještě jednou pro Španěla,aby mu to došlo: Na MS+ME ty "hošíky" nikdo nominovat nemůže!!!!!!!!!Musí si to uhrát!!!!!!! A sojko,už dřív jsem koukal na ty tvoje vskutku geniální názory: 1."...je to vynikající hráč,který tam má bezpochyby hrát." -- tak podle týhle teorie,by chudák Navara musel hrát u nás všechno a v zahraničí tak nejmíň 20-30 turnajů!!!Ty víš proč tam není? 2. to jak si psal dřív,že by se odehrálo MCR na 13. kol dvoukolově a tvůj závěr byl,že by ubylo remíz a "přibyde krásných partií" dokazuje,že tomu zas až tak moc nerozumíš.Ale pobavit umíš,to jo.Zůstaň u toho druhýho-jde ti to líp:-D

05.02.2008 11:59 | Autor neznámý

to Iolo: já jsem jen chtěl slyšet názory, jako je např. ten tvůj. Třeba je možné, že J. Bureš ani ty zákulisní hrátky nesleduje a i kdyby, tak je třeba nehodlá komentovat. Já už si osobně radši nemyslím nic, proto chci slyšet názory ostatních a když čtu názory sojky, tak vidím, že u nás je možné skoro všechno ....

05.02.2008 11:43 | Autor neznámý

Tak to je smutné, že je to s podporou talentů tak nefér. Přesto tam nebudou jen "protekční hošíčci". Třeba o Vojtovi Plátovi se to říct nedá a přesto byl nominován. Když se ale podívám na druhou polovinu startovního pole, tak se tam pár těch protekčních asi najde. A jestli se pak bude nominovat na MS nebo ME podobně jak na toto MČR, t.j. hrál na MČR a skončil na krásném 6-9 místě, tak si zase trhneme ostudu.

05.02.2008 11:35 | Autor neznámý

Myslím,že jediný kdo by se k tomu měl vyjádřit je samotný Jarda Bureš.Nevím co si Španěli představuješ pod pojmem "není mezi nominovanými"?Kdo by ho jako měl nominovat?Mohl tam postoupit,nebo žádat o divokou kartu.Pokud vím,tak polofinále nehrál a jestli žádal o DK to ví jen on sám.To si opravdu myslíš,že "kritizovaný svaz" se Biolkovi pomstí tak,že "sestřělí" jeho sveřěnce???Ale no tak... :-))))))A už vůbec nechápu co si představit pod pojmem kritizovaný svaz?To je jakože Biolek kritizuje jednoho po druhém a oni se na něj domluvili a strefujou se do něj skrze Bureše,nebo kritizoval jen někoho a ten někdo poštval ty ostatní,nebo co? Španěli,to si fakt myslíš?Že ne?

05.02.2008 11:18 | Autor neznámý

Samodřejmě, že to spolu souvisí, Jarda trvale podává dobré výkony. V pražském openu byl myslím 20. nebo 19., s performance skoro 2400. Je to vynikající hráč, který tam bezbochyby má hrát. Takhle to bude jen a jen turnaj protekčních hošíčků. Nesnížím se k tomu, abych ten jejich turnajek sledoval. Navrhuji titul: World Cup of patronage boys.

05.02.2008 10:20 | Autor neznámý

Nabízí se otázka, jak víme R. Biolek byl odvolán z funkce trenéra ženské reprezentace, dle mého názoru to může mít souvislost s jeho kritikou svazu. Jeho svěřenec - čerstvě 15. letý Jaroslav Bureš s národním ELO 2267 není mezi nominovanými. Může to vše spolu nějak souviset? Po přečtení příspěvků sojky bych se ani moc nedivil. Má k tomu někdo nějaký názor?

03.02.2008 23:26 | Autor neznámý

popovídat se o tom klidně můžem, ale já nejsem tím kompetentním, který o tom rozhoduje ...

03.02.2008 17:17 | Autor neznámý

Sojka nelítá nad novoborskými lesy příliš dlouho, takže bych řekl, že se neznáme, ale rád Vás poznám a popovídám si.

03.02.2008 16:06 | Autor neznámý

sorry : sojka !

03.02.2008 16:05 | Autor neznámý

sojkaq, ačkoliv ho neznám (nebo snad jo ?) má recht !!!

03.02.2008 14:26 | Autor neznámý

Omlouvám se, s tím textem jsem to trochu nezvlád, že je to tam dvakrát, taky se omlouvám, že je to tak dlouhý. Ale jistě uznáte, že ten problém taky není zrovna jednoduchý

03.02.2008 14:23 | Autor neznámý

Dobrý den, Při troše dobré vůle se termín najde, i kdyby se měli hrát 2 kola deně. Ke genialitě mám hodně daleko, ale chci o svém návrhu diskutovat. Není sdamozdřejmě dokonalý, ale 13 kolový otevřený turnaj by vyřešil mnoho otázek a podivných "metod". Nejdříve uvedu nevýhody: 1) 13 kolový turnaj zabere mnoho času, který lze ovšem vyřešit 2 koly deně. 2) Méně odpočinku - u juniorů asi velký problém nebude 3) Méně času na přípravu - jedině dobře - partiím to dodá originalitu. Výhody: 1) Vítěz musí především porazit své největší konkurenty, ale i výrazně slabší hráče. 2) Odpadne kupčení a handl s divokými kartamia náhradníky - situace jaká je dnes by se již nikdy nemusela opakovat. V přidělování karet a náhradních míst je neskutečný zmatek, řízení není průhledné, nejsou zveřejněné zápisy ze chůzí. Pak se samozdřejmě množí spekulace. 3) Zamezí se rychlým remízám, neboť hráči budou nuceni vyhrávat, nebudou bojovat o nějaká postupová místa, tudíš jim budou remízy k niíčemu.4 ) Silnější junioři nebudou muset hrát kvalifikační turnaje, odpadne starost s jejich financováním a organizováním 5)Celý systém se zjednoduší, zprůhlední. Jen ubude starostí a přibyde krásných partií. Pokud chceme, aby se jakýkoliv hráč výkonnostně zlepšoval, musíme ho přinutit hrát jednoznačně na výhru, jako hrál vždycky Fišer. Pokud budou junioři uzavírat čím dál tím čaastěji rychlé remízy, v celoevropském či celosvětovém měřítku neuspějí. Nadále budeme svědky jejich umístění v dolní polovině. Narozdíl od polských reprezentantů, kteří pravidelně vozí medaile. U nás - jednou za 100 let - a to jsme rádi. Když už jsem u toho Polska, v Polsku každý nadějný junior "dostane" silného velmistra či mezinárodního Mistra, u kterého pravidelně trénuje. To dotuje polský svaz. Velmistr si příjde na slušné peníze a junior získá velice cenné vědomosti. Ptám se Vás, proč to tak nejde v ČR? Celý systém práce s mládeží se musí přepracovat. Neříkám že mnou navržený systém je dokonalý. Není. Musíme o tom především diskutovat, nejít společné řešení, které by vyhovovalo pokud možno všem. Pokud se něco nezmění, ČR nemá v šachové budoucnosti možnost vyniknout. Zkostnatělý systém ji to nedovolí. Já sice oceňuji neutralitu M.V. Ale já nepopírám že nejsem objektivní. Samozdřejmě že ani objektivní nemohu být - po několika nepříjemných zkušenostech. Nemám zájem jenom nadávat. To Vy jistě víte. Já jsem navrhl KONSTRUKTIVNí ŘEŠENÍ problému. V tom se odlišuji od ostatních, kdo jenom kritizují. To, že ten systém také není dokonalý a má své mouchy, je věc jiná. Lze například diskutovat o tom, kolik kol by mělo být. Myslím si ale, že základem je, že by se měl hrát Open. Tak je tomu třeba U MČR v rapid šachu, které se myslím hrává na Open Pardubice. Já se rád do šachového kalendáře kouknu, budu ál hledat pokud možno ideální termín. RE- Cyril Ponížil : Já si narozdíl od Vás za svými příspěvky plně stojím a mohu Vás ujistit, že narozdíl od "hospodských tlachalů " stále navrhuji konstruktivní řešení problému.

03.02.2008 14:23 | Autor neznámý

Dobrý den, Při troše dobré vůle se termín najde, i kdyby se měli hrát 2 kola deně. Ke genialitě mám hodně daleko, ale chci o svém návrhu diskutovat. Není sdamozdřejmě dokonalý, ale 13 kolový otevřený turnaj by vyřešil mnoho otázek a podivných "metod". Nejdříve uvedu nevýhody: 1) 13 kolový turnaj zabere mnoho času, který lze ovšem vyřešit 2 koly deně. 2) Méně odpočinku - u juniorů asi velký problém nebude 3) Méně času na přípravu - jedině dobře - partiím to dodá originalitu. Výhody: 1) Vítěz musí především porazit své největší konkurenty, ale i výrazně slabší hráče. 2) Odpadne kupčení a handl s divokými kartamia náhradníky - situace jaká je dnes by se již nikdy nemusela opakovat. V přidělování karet a náhradních míst je neskutečný zmatek, řízení není průhledné, nejsou zveřejněné zápisy ze chůzí. Pak se samozdřejmě množí spekulace. 3) Zamezí se rychlým remízám, neboť hráči budou nuceni vyhrávat, nebudou bojovat o nějaká postupová místa, tudíš jim budou remízy k niíčemu.4 ) Silnější junioři nebudou muset hrát kvalifikační turnaje, odpadne starost s jejich financováním a organizováním 5)Celý systém se zjednoduší, zprůhlední. Jen ubude starostí a přibyde krásných partií. Pokud chceme, aby se jakýkoliv hráč výkonnostně zlepšoval, musíme ho přinutit hrát jednoznačně na výhru, jako hrál vždycky Fišer. Pokud budou junioři uzavírat čím dál tím čaastěji rychlé remízy, v celoevropském či celosvětovém měřítku neuspějí. Nadále budeme svědky jejich umístění v dolní polovině. Narozdíl od polských reprezentantů, kteří pravidelně vozí medaile. U nás - jednou za 100 let - a to jsme rádi. Když už jsem u toho Polska, v Polsku každý nadějný junior "dostane" silného velmistra či mezinárodního Mistra, u kterého pravidelně trénuje. To dotuje polský svaz. Velmistr si příjde na slušné peníze a junior získá velice cenné vědomosti. Ptám se Vás, proč to tak nejde v ČR? Celý systém práce s mládeží se musí přepracovat. Neříkám že mnou navržený systém je dokonalý. Není. Musíme o tom především diskutovat, nejít společné řešení, které by vyhovovalo pokud možno všem. Pokud se něco nezmění, ČR nemá v šachové budoucnosti možnost vyniknout. Zkostnatělý systém ji to nedovolí. Já sice oceňuji neutralitu M.V. Ale já nepopírám že nejsem objektivní. Samozdřejmě že ani objektivní nemohu být - po několika nepříjemných zkušenostech. Nemám zájem jenom nadávat. To Vy jistě víte. Já jsem navrhl KONSTRUKTIVNí ŘEŠENÍ problému. V tom se odlišuji od ostatních, kdo jenom kritizují. To, že ten systém také není dokonalý a má své mouchy, je věc jiná. Lze například diskutovat o tom, kolik kol by mělo být. Myslím si ale, že základem je, že by se měl hrát Open. Tak je tomu třeba U MČR v rapid šachu, které se myslím hrává na Open Pardubice. Já se rád do šachového kalendáře kouknu, budu ál hledat pokud možno ideální termín. RE- Cyril Ponížil : Já si narozdíl od Vás za svými příspěvky plně stojím a mohu Vás ujistit, že narozdíl od "hospodských tlachalů " stále navrhuji konstruktivní řešení problému.

03.02.2008 14:02 | Autor neznámý

Při troše dobré vůle se termín najde, i kdyby se měli hrát 2 kola deně. Ke genialitě mám hodně daleko, ale chci o svém návrhu diskutovat. Není sdamozdřejmě dokonalý, ale 13 kolový otevřený turnaj by vyřešil mnoho otázek a podivných "metod". Nejdříve uvedu nevýhody: 1) 13 kolový turnaj zabere mnoho času, který lze ovšem vyřešit 2 koly deně. 2) Méně odpočinku - u juniorů asi velký problém nebude

03.02.2008 13:28 | Autor neznámý

to pozorovatel+sojka:Váš hezký návrh na 13-ti kolové MCR je úplně geniální,ale než něco takového vypustíte,chtělo by si to vzít kalendář,tužku a papír a jen tak opravdu nanečisto navrhnout termínový kalendář.A až vymyslíte takový,za který Vám nikdo nebude nadávat a všichni Vás budou uznale plácat po rameni (sojce samozřejmě navíc podrbou záda :-D ),nechte si ho rychle patentovat!!!Budu netrpělivě čekat na Vaše návrhy - takové chytré hlavy to budou mít obratem ruky.Jsem si 100% jist,že tady neplácáte jen tak - k tomu by se snad takový géniové nesnížili,že jo?

03.02.2008 03:14 | Autor neznámý

2C.P. ...prave naopak - ty jsi jeden z mala,co tady mel co napsat :-)))) ...je zvlastni,jak nejvic "dopisovatelu" pise o necem,o cem nemaji ani paru...hlavni je si zanadavat na vsechny co si navzajem drbou zada...navrhuju zvysit prispevky - koupime tunu drbatek zad,aby si je mohl kazdy podrbat sam a vsechny divoke karty se dostanou tomu,kdo si je zaslouzi nejvic...ale kdo to rozhodne???...znam jednoho chytryho ptaka..nejakou sojku...ta to ma zmaknuty :-))))))))

03.02.2008 01:34 | Autor neznámý

Teď když si na závěr dne čtu příspěvky některých hospodských inteligentů,tak jsem si alespoň udělal obrázek o čem tento server je,a je mi líto,že jsem sem dnes v poledne vůbec něco psal.

02.02.2008 22:41 | Autor neznámý

Zdravíčko. Aby nedošlo k nějaké mýlce, podle původního rozpisu finále MČR H18+20 měla o divokých kartách i náhradnících rozhodnout STK ŠSČR. Protože tyto kategorie dosud formálně spravuje TMK ŠSČR, byl nakonec svěřen úkol určit divoké karty této komisi. TMK došla k závěru, že tyto dvě "divoké" karty by měly být uděleny v pořadí aktuálního žebříčku elo juniorské kategorie. Obdobný postup je v TMK jistým standardem pro všechny kategorie, navíc nám v seznamu oprávněných účastníků širší zastoupení žebříčkové špičky trochu chybělo. Formálně to tak myslím i dopadlo, po odřeknutí některých potenciálních kandidátů. Zaslechl jsem pak sice, že se zájemci o divoké karty měli někde nejdříve hlásit, někdo o tom snad ani nevěděl - no jedna paní povídala, ověřené to nemám, výsledek je konec konců snad v souladu se záměrem TMK. O jmenování náhradníků nic nevím. Považuji za pravděodobné, že výběrem těchto náhradníků se STK snaží dodat váhu nově založené soutěži polofinále MČR juniorů. Jeden pán jistě ocení, jak jsem v tomto textu neutrální! MV

02.02.2008 22:11 | Autor neznámý

Samozdřejmě, že se to nelíbí, když upozorňuji na něco, co by se dít nemělo. Krakonošova sojka dělala to samé. Vždycky všechno vyžvanila.

02.02.2008 22:10 | Autor neznámý

Samozdřejmě, že se to nelíbí, když upozorňuji na něco, co by se dít nemělo.

02.02.2008 21:34 | Autor neznámý

ptáku

02.02.2008 21:33 | Autor neznámý

běž už s tím drbáním zad do p....e

02.02.2008 20:15 | Autor neznámý

ZASE TA KORUPCE VE SVAZU. Pánové a dámy, podíval se někdo z Vás, kdo dostal "divokou kartu" pro MČR H16? Že ne? Dostal ji Škoda - elo 1889. Jiří Kočščák - elo 2279, a asi 5 kvalitnějších hráčů ji nedostalo. Proč? Jednoduchá odpověď - Známé "Já ti podrbu zá¨da, ty mě podrbeš záda"

02.02.2008 20:10 | Autor neznámý

Rausis žádný vízum nepotřebuje, Lotyšsko je členem EU, tudíž tu může žít a pracovat, jak se mu zlíbí. Ale pravidla FIDE pro reprezentaci jsou příšerná, vůbec nevyžadují občanství, děs běs.

02.02.2008 19:11 | Autor neznámý

možná,že bude mistrem ČR nějakej naturalizovanej občan z bývalých SSSR,ale když může(zřejmě to tak vypadá)být presidentem ČR občan USA,tak vo co jde???

02.02.2008 18:56 | Autor neznámý

to Nimrod : jsi určitě zvídavý človíček . Sděl mi své jméno , adresu , věk mě nezajímá :-) a já ti to obratem zašlu . Jinak se to dá celkem jednoduše dohledat na web. stránkách svazu . Při tvé inteligenci ti to nepotrvá déle než pár minut .

02.02.2008 18:48 | Autor neznámý

OK, dolož svá tvrzení fakty. Chceme znát jména, věk a adresy :-)

02.02.2008 18:44 | Autor neznámý

to MiM:pokud mi chceš dělat kázání a dávat mi lekce ze slušného chování nechovej se arogantně a nepoučuj mě. Narozdíl od tebe jsem zvyklý nazývat věci pravým jménem. A rád je doložím i fakty . A už , prosím tě , nemlž!

02.02.2008 18:18 | Autor neznámý

to -+. I když vystupuji anonymně, neútočím ani na jednotlivce, ani na oddíly, to mi připadá v Tvém příspěvku ubohé. btw: Divokou karta v MČR do 16ti let dostane ten, kdo není mezi 21 kvalifikovanými z 22 a je jedno, jestli to dostane Tonda z Horní nebo Dolní Lhoty. Předpokládám, že 21 dětí, které prošly open kvalifikačními turnaji je reprezentativní vzorek. Proto je dle mého názoru úplně jedno, komu KM to poslední místo přidělí. Může se stát, že nemoc může zhatit celoroční úsilí, ale s tím nikdo nic nenadělá. Následující rok si vše může vynahradit. Co se týká turnaje juniorů, vše bylo shrnuto: podle přímých účastníků a naopak těch, co jet nemohli byl problémem špatný termín.

02.02.2008 16:35 | Autor neznámý

Nimrod ach jo, ta slivovice :-)

02.02.2008 15:27 | Autor neznámý

to Doči: Přečtěte si ještě jednou můj příspěvek - vůbec jste ho nepochopil. Tvrdím následující: před deseti lety 6 hráčů s elem pod 2200, letos pod 2100 a za deset let pod 2000....

02.02.2008 15:23 | Autor neznámý

Nimrod 1. Letos je 6 hráčů s ELO pod 2100 a ne pod 2200 :-) 2. Nelze srovnávat ELO před 10 lety se současným...

02.02.2008 15:12 | Autor neznámý

to MiM : Jsem rád , že se jako anonym nechováš , ale ubohé argumenty taky předkládáš ty . Už se několikráte stalo , že divoká karta byla udělena KM ŠSČR někomu kdo kvalifikačním sítem neprošel a neměl ani potřebný výsledek z minulého roku .

02.02.2008 15:04 | Autor neznámý

to -+ To je dost ubohý argument anonyma. Zajisté víš, že na MČR mládeže se kvalifikacemi a výlsedkem z minulého roku nominuje 21 dětí z 22. To poslední místo přiděluje KM ŠSČR. Ať si jej klidně dá, komu chce.

02.02.2008 15:01 | Autor neznámý

Tak jsem se kouknul na výsledky MČR juniorů 1998 a také tam bylo šest hráčů s elem pod.....2200. Průměrně byl celý turnaj o 100 bodů silnější. Tudíž letošní rok asi není až tak slabý...za deset let bude hrát šest hráčů s elem pod 2000.

02.02.2008 14:36 | Autor neznámý

A co udělování divokých karet na MČR mládeže ? Tam se už zástupci Frýdku a Boršic nejedenkkrát o karty podělili . A přitom se hrají kvalifikace na mistrovství Čech a mistrovství Moravy .

02.02.2008 14:10 | Autor neznámý

Souhlasim se Sojkou, Open s 13 koly by byl dobrym resenim. Ovsem take jindy, nez tesne pred MS.

02.02.2008 14:02 | Autor neznámý

Stávající situace, kterou zavinili papal¨áši ze Svazu je sice oétřesná, ale zřejmě se s tím už nedá mnoho dělat. Reprezentanti, kteří se rozhodli upřednostnit jiný turnaj, by kartu ale dostat neměli. Jak je možné, že jim divokou kartu slíbí? Kdo si to dovoluje? Vždyť se téměř přiznává ke korupci a svému oblíbenému "já ti podrbu záda, ty mně podrbeš záda", jak to chodí u opic a činovníků svazu. Domnívám se, že NIKDO nemá právo někomu přislíbit kartu, vždyť obchází komisy a to svědčí o čem? O korupci. Reprezentanti, kteří odjeli, by kartu dostat neměli, jistě pečlivě zvážili, že se jim polofinále nevyplácáí, jinak: dali přednost lepšímu turnaji, jinak: Projevili neúctu, laxnost, nezájem o turnaj v ČR. Proto si kartu nezaslouží. Zaslouží si ji ti, kteří hráli a jen se jim nedařilo, ale po celý rok jinak podávali stabilní a vyrovnané výkony.

02.02.2008 13:53 | Autor neznámý

Navrhuji hrát MČR juniorů jako Open, Švýcarákem, 13 kol, Předejde se handlu a kupčení s divokými kartami, ubude starostí s náhradníky a kvalifikačními turnaji. Ten nejlepší musí porazit nejenom své největší konkurenty, ale i výrazně slabší hráče. To, že se dva významné tzurnaje krijí, a juniořiu musí uvažovat, který si vyberou, se mně zdá být otřesné a nedůstojné. Viníci jsou papaláši ze svazu.

02.02.2008 13:21 | Autor neznámý

*Druhá nasazená..:-)

02.02.2008 13:20 | Autor neznámý

Ano.Kdybych jel na MS do Turecka,tak polofinále bych určitě taky nehrál.Ale i tak jsem hodně přemýšlel,zda polofinále vůbec hrát.Polofinále pro mě mělo jedinný smysl,vyhrát ho a dostat se na MČR,z herního hlediska pro mě smysl moc nemělo.Naskytla se otázka,zda kvůli turnaji,který by pro mě asi smysl mohl mít,hrát turnaj,který smysl hrát moc nemá.Je možné,že takhle smýšlela i moje úhlavní konkurence,a nakonec polofinále mělo obsazení takové,jaké mělo (druhý nasazená měla o 100b. menší Elo než já.) Nutno ovšem uznat,že hraní polofinále jsem si užíval,prostředí bylo příjemné a turnaj byl dobře zorganizován.Svého rozhodnutí jet na ten turnaj nelituji.Ale proč takový příjemný turnaj nebyl kvalitní..? Pro mě osobně by se spíš zamlouvalo hrát turnaj,jaký se hrál v minulých letech (silní junioři hráli turnaj společně s dospělími).Určitě,pokud by se zadařilo,měla by pro mě partie s některým z našich velmistrů pro mě mnohem větší smysl,než partie z hráčem o 150b.menším Elem menší (v lepším případě).

02.02.2008 13:17 | Autor neznámý

Aha. No, presto si myslim, ze kartu meli dostat ucastnici MS...

02.02.2008 13:03 | Autor neznámý

to pozorovatel : Rojíček se na polofinále chystal , ale bylo mu sděleno , že dostane divokou kartu , že nemusí plýtvat silami . Zajímalo by mě , proč Příborský a Biolek odřekli účast na MČR juniorů ?

02.02.2008 12:58 | Autor neznámý

Nimrod: skoncili, ale v poradi byli za nimi, tak jejich ucast jako nahradniku je jasna. To, ze to tyto akce byly bohuzel po sobe, to uz se tu resilo. Nicmene kdyz uz byly dany divoke karty, tak mely byt dany reprezentantum, kteri na tom MS byli. Tedy ne Rojickovi. Mne tam chybi treba take Trebovaci, Simek s Zeinertem, ti take jsou lepsi, nez pulka ucastniku. Ale nic nehrali, tak je to jasne. Mistrovstvi neni nafukovaci. :-D

02.02.2008 12:52 | Autor neznámý

to pozorovatel: Fojtů a Kratochvíl si postup také nevybojovali - skončili na nepostupových místech....

02.02.2008 12:37 | Autor neznámý

to pozorovatel: Kuchynka , Bureš i Plát odlétali krátce po skončení polofinále junioru na MS v Turecku . Cyril na MS neletěl proto si to polofinále zahrál. Myslím si , že kdyby na to MS letěl polofinále by taky vynechal.

02.02.2008 12:34 | Autor neznámý

To by se dalo rict, ze tam patri hlavne jini, kteri si to pokazili v zaveru. Neni to jen Vlasak, ale i Fiala a dalsi...

02.02.2008 12:31 | Autor neznámý

to Ponížil: Jmenovaní tam nepatří, protože si to nevybojovali... A je jedno, jetli se nekdo probojoval s odrenýma usima nebo nekdo hral dobre prvni pulku turnaje. Protoze nehral cely turnaj dobre, tak se neda nic delat.

02.02.2008 12:26 | Autor neznámý

Bureše trénuje IM Biolek . Kuchynku trénuje GM Polák a Vlasáka trenuje IM Juřek . Vojta Plát , který dostal divokou kartu je bez trenéra . O jeho divoké kartě měla rozhodnout STK . Rojíčkovi z BŠŠ ji STK přidělila bez problémů . V případě Pláta STK přehodila rozhodnutí na TMK . TMK divokou kartu Plátovi udělila . Dva náhradníky STK vybrala dle pořadí v polofinále .

02.02.2008 12:21 | Autor neznámý

Ještě k MČR juniorům Jakožto účastník polofinále a MČR bych chtěl říct,že je pro mě celková úroveň těchto turnajů docela zklamáním.Připadám si,že hraji pouze turnaj,který se MČR juniorů jmenuje.Od skutečného turnaje MČR juniorů bych očekával,že tam skutečně budou hrát ti nejsilnější junioři,a myslím si,že tam na 100% patří hráči jako Lukáš Kuchynka nebo Jarda Bureš.Místo na MČR by si zasloužil i Lukáš Vlasák,podal na polofinále dobrý výkon,a na rozdíl od J.Kratochvíla se držel celý turnaj na předních stolech,já jsem měl práci jej vůbec zremizovat.Akorát se mu nepovedla poslední partie s Marťou Šenkýřem.

02.02.2008 12:04 | Autor neznámý

A do jakého místa by ty náhrádníky oslovovali? Co kdyby všichni odmítali :-))

02.02.2008 11:46 | Autor neznámý

pokud vím, pro divoké karty by nemělo být elo řídícím faktorem, ale mělo by se k němu přihlížet. Co se týče Jardy Burešea obou Lukášů, Kuchyňky a Vlasáka, jejich kvality jsou mnohem vyšší než zcela neznámí a o dvě třídy slabší "hrdinové " jako Kratochvil a Fojtu. "Divoké karty" - Víte proč se jmenují "divoké"? Protože v celém systému práce s mládeží je divočina, bordel. Účast na turnají mládeže nezávisí na jejich kvalitách ale na tom, jak se kdo komu líbí. Někdo má skutečně štěstí. Princip je jednoduchý - Já ti podrbu záda - ty mě podrbeš záda. Nic víc v tom není. Šachový svaz České Republiky je klasickým příkladem korupčního chování a jednání. Z jakého důvodu by měli nejlepší junioři hrát kvalifikační turnaje? Uvědommě si, že je to pro ně pouhou strátou času. Nejlepší se dnes prosazují v 2. lize, 1. lize popř. extralize dospělích, nižší turnaje pro ně nemají význam. A Vy se ještě ptáte, kdo talentům znechucuje naši nádhernou královskou hru? Je to především svaz. Talenti nedostávají dostatečnou finanční podporu, nedostávají kvalitní trenéry. Pokud chceme, aby byla ČR v budoucnosti v šachhu úspěšná, jke nutné investovat peníze do juniorů, je potřeba, aby se prosazovali na silných mezinárodních turnajích v zahraničí, nejenom doma. Celý systém práce s mládeží je nahnilý, za pár let se nám to vymstí a spadne na hlavu, pak už bude pozdě litovat že jsme nadané nepoodpořili.

02.02.2008 11:28 | Autor neznámý

Podle daných kritérií rozhodla STK a TMK správně . Dvě divoké karty dostali hráči s nejvyšším elem a dva náhradníci dle výsledkové listiny z polofinále / Fojtů a Kratochvíl /. Tady nelze nikomu nic vyčítat . Prestiž v tom opravdu nehraje žádnou roli .

02.02.2008 10:54 | Autor neznámý

Nejaka nesmyslna prestiz by mela jit stranou. Jendou si vybojovali umisteni a byli nahradniky, tak maji pravo hrat. Nejaci Buresove a dalsi s vyssimi ely meli moznost si ucast vybojovat. Snad nebudeme delat cachry i mezi dorostenci? Nebo budeme i jim znechucovat sachy tim, ze budeme nominovat jine dorostence dle znamosti, kontaktu a nejakeho ela? To snad ne...

02.02.2008 10:29 | Autor neznámý

Podle vysledkove listiny Kratochvil a Fojtu skoncili na polofinale na dalsich prvnich nepostupovych mistech... Svaz asi zajima umisteni nez prestiz, a pak se maji divit, ze jim to lidi odmitaji...

02.02.2008 10:10 | Autor neznámý

Jan Fojtu / 2052 elo / a Josef Kratochvíl /2006 / byli ovšem nominováni dodatečně za již postupující a nehrající na MČR juniorů R.Biolka ml. a Příborského Jana . Proč nebyl osloven např. Jarda Bureš nebo Lukáš Kuchynka nebo Lukáš Vlasák zůstává záhadou .

02.02.2008 08:17 | Autor neznámý

V listopadu bylo polofinále H18, H20

01.02.2008 23:26 | Autor neznámý

Jak může být na MČR juniorů 6 hráčů s ELO pod 2100? Si budu muset někde přečíst, jak se tam kvalifikovali :-)

01.02.2008 22:54 | Autor neznámý

Rausis myslim dostal vizum pomerne nedavno(na podzim), pritahla ho sem, tusim, BSS. Mel dokonce jet jako osobni trener Jirky Kociscaka na MS 20, avsak svaz ho nechtel dotovat (Bss si snad mysli, ze dostanou naky spesl dotace od svazu, kdyz uz ani Laznicku nepodporuji... trochu troufalost). BUde to docela sila, skoda, ze jeste nehraje Mirumian - napr. prvni dve mista v rukou "cizincu" by bylo "fair" :-) To je holt nas Svaz.

01.02.2008 22:26 | Autor neznámý

Petr - Na Zbyňka jsme samozřejmě nezapomněli, oslovil jsem cca. první desítku hráčů na žebříčku a na odpovědi stále čekám.

01.02.2008 20:44 | Autor neznámý

oprava: SVAZ je:Je to totiž jen banda papalášů, kteří vymýšlí co pokud možno nejvíe možností, jak nám naši nádhernou královskou hru znechutit a znepříjemnit. Tfuj.

01.02.2008 20:43 | Autor neznámý

BORDEL. ano, to je to správné slovo. Co se týče svazu, už delší dobu se prokazuje nechutnou neschopností něco zorganirzovat či postarat se o sponzory. Funguje tam jedině "já ti podrbu záda- ty mě podrbeš záda" Jistě mi dáte zapravdu, když říkám že s turnaji, které stojí v ČR za povšimnutí, nemá svaz nic společného. Ještě že tady jsou ochotní a objetaví lidé a společnosti jako je např. AVE-Kontakt. Je to totiž jen banda papalášů, kteří vymýšlí co pokud možno nejvíe možností, jak nám naši nádhernou královskou hru znechutit a znepříjemnit. Tfuj.

01.02.2008 19:52 | Autor neznámý

cože tu neni ještě nic o letošní simultánce G.Kasparova ?

01.02.2008 17:59 | Autor neznámý

No a panové co Zbyněk Hráček ten do naší špičky nepatří nebo jste na něho zapoměli?????

01.02.2008 17:27 | Autor neznámý

Rausis hrál v některém z openu Čedok, které pořádal Steimar v Praze od roku 1984. Pamatuji si ho z buletinu, protože občas hrál černými 1.d4 d5 2.c4 Sf5.

01.02.2008 16:28 | Autor neznámý

Já se naopak na účast Rausise vcelku těším - už nebudou fungovat výmluvy, že s dlouholetým kamarádem se hraje těžko na výhru a proto ta krátká remis:-)

01.02.2008 15:49 | Autor neznámý

tak mě to fascinuje, v životě jsem o něm v souvislosti s ČR neslyšel, doufám že mu aspoň svaz nezaplatí nic z těch nezvýšených příspěvků... a čím se jako kvalifikoval?

01.02.2008 15:44 | Autor neznámý

Souhlasím s názorem na Rausise,je to opravdu divné.Hráje letos poprvé extr.?nebo tady už hrál dříve?nevzpomínáte si někdo.

01.02.2008 15:37 | Autor neznámý

V únoru napouštět bazén.... nebo, že by stavět krytý bazén na zahradě ?? :-)

01.02.2008 15:31 | Autor neznámý

tak jsem zvedavej na stepana jak se s tim popere

01.02.2008 15:07 | Autor neznámý

... kdo se v ČR na chvíli zastaví...

01.02.2008 14:53 | Autor neznámý

Tak Igor Rausis, hm, to je Čech jak poleno... Stejně si myslim, že je to bordel, že může hrát MČR

01.02.2008 14:08 | Autor neznámý

Omlouvám se za "tabulky", to už fakt nestihnu, slíbil jsem synkovi za samé jedničky bazén a večer už zase musím být v klubu....vyjádření dalších předních hráčů přineseme později.