Skončila olympiáda v Budapešti 2024. Muži nakonec skončili na 18. místě a ženy skončily na 43. místě.
Olympiádu vyhrály týmy Indie - open (mužskou) i ženskou! To je zdrcující převaha, navíc v mužské části si Indové počínali jako v dávných dobách tým SSSR. Zde je konečné pořadí olympiády open:
To nebyl snadný zápas. Protože se vůbec nepovedlo zahájení Honzovi Vykoukovi a na jedničce partie skončila brzy remízou. Bylo jasné, že k vítězství musí vyhrát 2. a 3. šachovnice.
David Navara měl velmi krátkou (a rychlou) partii:
Van Nguyen byl hrdinou zápasu. Musel vyhrát a nakonec soupeře přehrál a porazil. Byl sice velkým favoritem, ale i tak byl pod velkým tlakem, který skvěle ustál. Partie je zde:
Na trojce (konečně!) bodoval Štěpán Žilka. Hrál přesně tak, jak měl hrát celou olympiádu - na koncovku, jednoduše a pozičně. Velmi důležitá výhra. partie je zde:
Na 4. šachovnici prohrál Honza Vykouk, nutno ale napsat, že jeho soupeř hrál skvěle:
Díky výhře 2,5:1,5 skončil náš tým na 18. místě. Tedy lépe, než byl nasazen. Další úvahy si nechám na příští článek. Zde je tabulka jak komu se dařilo:
Vážení...když naši sportovci na Olympijských hrách obsadili tak do 10 místa,vůbec se o tom ani nepsalo!! Tady jsme v šachu na 18 místě a někteří jedinci se mohou přechvalit,co je to za úspěch? Proč?Zdraví Kodl.-)
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-1|
24.09.2024 16:48
HumphreyvanWeiden
Náš celkový výsledek byl celkem dobrý, neměl by se ale přeceňovat. Jen namátkou srovnání s "horší" Gruzií.
Ta hrála s první 20cítkou takto: 20. Anglie 2:2, 10. Španělsko 2,5:1,5, 15. Francie 2:2, 16. Ukrajina 1:3.
Zatímco Češi hráli takto: 0
Ani jeden zápas !! Jestli jsem nějakého významného soupeře přehlédl, tak mě prosím opravte.
Jinak řečeno, papírově jsme měli lepší výsledek než Gruzínci, ale hráli jsme úplně jiný turnaj. Na velké poplácávání se po ramenou to tedy opravdu není.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+5/-2|
23.09.2024 12:25
David Navara
Hráli jsme s Polskem, které má sestavu Duda, Wojtaszek, Piorun, Bartel. Zápas skončil 1,5:2,5, k výsledku 2:2 chybělo málo.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+6/-0|
23.09.2024 18:33
Pavel Ch
Psal jsem to k minulému článku. Pom. hodnocení by bylo lepší upravené:
Místo skore v zápase x body soupeře udělat skore v zápase x body soupeře na druhou.
Mnohem spravedlivější. Češi by dopadli hůře, ale já to psal už při minulé a předminulé olympiádě.
Pošlu to na FIDE jako zlepšovák.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-0|
23.09.2024 13:41
HumphreyvanWeiden
No nevím, mě to přijde jako hraní si s náhodnými čísly. Mě se spíš líbí Petrův nápad - kvalifikace a potom nasazování do skupin, jako ve fotbale.
To ukáže na skutečnou sílu týmů. Ten dosavadní způsob, kdy konečný výsledek družstva závisí na výsledcích vyloženě slabých týmů, to je hodně špatné.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Přesně tak. Proč ne "na třetí", nebo jen "na tři a půl". Připomíná mi to ekonomické vzorce, které se také nastavují tak, aby to správně vyšlo.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
23.09.2024 20:35
Honza Hučín
Určitě by šlo udělat kvalifikaci a olympiádu nechat hrát jen nějaký počet týmů, základní skupiny a play-off. Na jedné olympiádě (nevím, na které, ale to by šlo dohledat) se zkoušel urychlený švýcar, kdy se týmům v horní polovině na první dvě kola pro účely nasazení přičetly dva (nebo čtyři?) zápasové body, aby hned od 1. kola hrály mezi sebou. Ale FIDE to zrušila, protože chtěla umožnit, aby si i exotické týmy mohly zahrát aspoň v 1. kole s někým silným. Ze stejného důvodu si myslím, že omezení počtu účastníků neprojde, FIDE chce otevřít olympiádu všem.
No a při omezení počtu by se mohlo stát, že zůstaneme venku. Naše ženy v 2. kole hrály s Indií a dovedu si představit, že nějaký indický fanoušek říká, proč musí jeho tým hrát s nějakými slabými hráčkami, lepší by bylo udělat kvalifikaci a pustit jen 30 nejlepších. Pak bychom brečeli, jak je FIDE nefér.
Mimochodem, nějaké MS týmů kdysi existovalo, že? Ale hrálo tam tak max. 8 družstev...
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+3/-0|
23.09.2024 19:06
tchen
Já tedy se současným systémem problém nemám, je to snad jediná sportovní událost, kde hraje tolik národů v jednom turnaji. Na prvních několika místech je pořadí celkem objektivní a nějaký prvek náhody mezi 20. a 40. místem k tomu patří. Příští olympiádu se to může obrátit proti nám. Myslím, že moc korektnosti a hledání vhodných výpočtových vztahů je akorát na škodu, koneckonců třeba skoky na lyžích již moc nesleduji od doby, kdy po dopadu každého skokana přichází rozbor, kolik bodů a za co připisuje nebo odepisuje.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
24.09.2024 10:27
capjar
Mi ani nevadí, že FIDE dává šanci těm slabším, to považuji za pozitivní, ale při tomto velkém počtu účastníků (muži 188 týmů, ženy 169 týmů) mi spíše vadí malý počet kol - jen 11. Ten bych navýšil alespoň o dvě, a ještě lépe až na 17 kol. Tím by celkové pořadí bylo spravedlivější.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
24.09.2024 04:50
David Navara
To je pravda, ale kdo to zaplatí a kdo to odehraje? Družstva by pak potřebovala dva náhradníky (nebo dvě náhradnice). Jen příprava a hra na předních šachovnicích v přední části startovního pole dohromady zaberou v průměru sedm i více hodin denně, přičemž při snaze o špičkový výkon to těžko můžeme srovnávat s osmihodinovou pracovní dobou. Plus ještě dojíždění na partii, čekání na začátek kola, čekání na autobus. Cílem není "odrovnat" všechny ambiciózní soutěžící nad 30 let. FIDE i většina zúčastněných olympiádu vnímá jako světový šachový svátek. Pořadí na prvních místech většinou bývá při daném počtu kol poměrně objektivní, zajistit spravedlivé rozdělení všech dalších míst není zdaleka možné a ani to není cílem soutěže. (Trochu by se k tomu dalo přiblížit úpravou pomocného hodnocení nebo přidáním dvou kol, ale i tyto možnosti mají vedle přínosů také své nedostatky.)
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+4/-0|
24.09.2024 10:09
capjar
Pane Davide, děkuji Vám za Vaši fundovanou odpověď. Jsem už (bohužel) dříve narozený, takže to "jednostranně" vidím z pohledu historie trochu jinak. Olympiády družstev mužů se hrály od r. 1927 v Londýně ve 4-čl. sestavách s 2 náhradníky až do nedávna, do Turína 2006. Poté jsou jen 5-čl. týmy (důvod změny ovšem přesně nevím - organizační, finanční?). Původně, až do r. 1974, se hrálo systémem každý s každým, někdy společně nebo formou kvalifikačních skupin, takže někdy to byl docela "maratón". Např. Salo Flohr, který reprezentoval Československo na první šachovnici před druhou světovou válkou, měl tyto záznamy: Hamburk 1930 - 14,5/17, Praha 1931 - 11/18, Folkestone 1933 - 9/14, Varšava 1935 - 13/17, Stockoholm 1937 - 12,5/16. Obdobně až do Nice 1974 se hrálo podobným počtem kol (1962 měl Filip dokonce 20 odehraných partií). Od r. 1976 se začalo hrát švýcarem, např. v Luzernu 1982 (30. 10. až 15. 11.), kde jsme získali stříbro, se hrálo celkem 14 kol za účasti "jen" 94 týmů (dva pak vystoupily). Tehdy se psalo, s odvoláním na matematické výpočty, že zvolený počet kol je vůči počtu účastníků ještě spravedlivým systémem. Naši medailisté hráli takto: Hort 7/13, Smejkal 10/14, Ftáčník 9,5/14, Jansa 3/6, Plachetka 6/8, Ambrož 0,5/1. V průběhu turnaje byly 2 dny volna. Hrací tempo bylo na klasických mechanických hodinách jiné, tuším asi dvě a půl (minimálně dvě) hodiny na prvních 40 tahů, poté se přerušovalo, analyzovalo a dohrávalo, tuším tempem hodina na 20 tahů, po dalším limitu se přerušovalo po 80. tahu, znovu analyzovalo a dohrávalo. (Nevím ale, jak to bylo ve vzpomínaném Luzernu ve švýcaru, kdy bylo nutné dohrát dříve kvůli losu, ale předtím, při systému každý s každým byly dohrávky třeba i druhý den dopoledne před odpoledním dalším kolem.) Tedy náročné na čas to bylo určitě. Jak to zvládali samotní účastníci, můžu jen odhadovat, ale asi byli zvyklí.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
24.09.2024 14:50
Paul
Pokud si dobře pamatuji, dříve se hrálo 14 kol při daleko nižším počtu družstev, byli 2 náhradníci a asi více volných dní (2-3 ?).
Ale jak pravil klasik, všechno se zkracuje..
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-0|
24.09.2024 10:50
tiplaik
počítal jsem to a dává to smysl!! Skvělý nápad!
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-0|
23.09.2024 13:46
Honza Hučín
Ano, to je přesná charakteristika. Hráli jsme úplně jiný turnaj než Gruzie, ale i než Slovensko nebo Vietnam. Potíž je v tom, že se ty různé turnaje musí nějak dát dohromady do jednoho pořadí a každý způsob, jak to udělat, má své přednosti a slabiny. (Já bych třeba udělal vážený součet zápasových bodů, skóre a Buchholzu, ale jistě by na to existoval příklad, proč je to špatně.)
Jinak soupeře do 20. místa jsme opravdu neměli, hráli jsme s Moldávií a Polskem, které skončily těsně za dvacítkou. Hodně se tu v diskusi mluví o "papírově silnějších", ale ELO už není, co bývalo, nahoře se ocitla řada zemí nasazených nízko, kterým to šlo. Faerské ostrovy si taky musely svou pozici pro 11. kolo nějak vypracovat, porazily Austrálii a remizovaly se Švýcarskem. Musíme se smířit s tím, že se špička rozšiřuje a "nějaká Kanada" už dávno není šachová banánová republika.
Letos jsme po dramatickém průběhu porazili ve finále hokejového MS - Švýcarsko. Ještě před deseti patnácti lety bychom nad takovým soupeřem ohrnuli nos. V šachu je to podobné.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-0|
23.09.2024 12:53
HumphreyvanWeiden
Nebo ještě jinak. Hráli jsme s 93., 62., 35., 90., 100., 60., 31., 23., 22., 65. a 52. týmem celkového pořadí. Taky nic moc.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-1|
23.09.2024 12:38
giocozo
Skončit ve stejném pásmu s Norskem, Francií, Ukrajinou, Polskem, Anglií a Nizozemskem je pro nás hodně lichotivé. Měli jsme tentokrát štěstí na los posledního kola. Pomohly i tři výsledky 4-0 se slabými soupeři. První dvě desky zaslouží absolutorium. Hoši díky.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+8/-0|
23.09.2024 10:29
HumphreyvanWeiden
Skončili jsme sice ve stejném pásmu se silnými celky, ale hráli jsme jen s jedním z nich a prohráli. Jinak jsme hráli jen se slabšími, někdy i výrazně slabšími.
První deska hrála vysoký standard, druhá excelentně. Třetí a čtvrtá hluboce podprůměrně a pátá podprůměr. Z hlediska kapitána - první dva hráče vynechat nemohl a ve zbytku měl špatnou ruku. Pořád nechápu, proč nemohl hrát Michalík, ten tam rozhodně chybět neměl.
Navíc, s ohledem na šachovou výkonnst kapitána, si asi hráči s volbou taktiky na zápasy museli poradit sami. Z mého pohledu to kapitán nezvládl dobře.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-1|
23.09.2024 22:12
Petan
A čím to, že u Novoborského ŠK šachová výkonnost stejného kapitána nevadí?
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-0|
23.09.2024 22:19
xdavx x
protoze kapitan v lize uplne neni od toho aby s tymem resil zahajeni, pripravu na partie, popripade typove pozici na jednotlive soupere? coz jak vim z doslechu delal treba jansa v repre?
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
24.09.2024 14:01
xdavx x
promin, ale jestli prvni deska zaslouzi absolutorium, pak nevis jaky to slovo ma smysl... DN rozhodne nehral tak, aby se to dalo takto oznacit... Hral prumerne az podprumerne. Pri sile jeho souperu, mel rozhodne papirove na vic...
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Šestkrát jsem hrál černými, osm partií z deseti jsem odehrál snad bez jediné větší chyby (s jedním nepovedeným zahájením proti Sri Lance), ve dvou komplikovanějších jsem chyb udělal přiměřeně mnoho. Ty statistiky přesnosti hry jsou zavádějící, protože v jednodušších pozicích je výrazně snazší hrát přesně, ale kdybych o něco lépe sehrál ještě partii Navara - Tissir a místo riskantní hry v předposledním kole klidně zremizoval ve stylu partie Neuman - Navara z letošního MČR, tak by mne možná pořadatelé speciálně prověřovali s detektorem a nejmenovaný exmistr světa by možná zase napsal nějaký tweet.
Pokud za takovouto hru získám jen 2 body ratingu, svědčí to především o tom, že někteří soupeři mají podhodnocené ratingy. (Nebo je tady máme nadhodnocené, ale to není důvod mne kritizovat.) Když jsem měl rating vysoko nad 2700, hrál jsem výrazně méně přesně. (A samozřejmě podnikavěji, ale na olympiádě ode mne v důležitých partiích těžko někdo může očekávat hru vabank.)
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+10/-0|
23.09.2024 18:27
xdavx x
absolutorium to ale porad neni, ze ne? jsi v sachach vyborny davide, hrajes sachy daleko nejlepsi v CR a hodne dlouho, o tom nikdo nepochybuje.. to ale neznamena, ze se nemuzu ozvat, kdyz te i za prumerny vykon vynaseji na absolutni vrchol - a podle me to zadny extra vykon nebyl, viz pripis dvou a neco bodu do ELA, oproti treba Vana, kterej ma pripis skoro dvacet. To byl cely smysl meho komentare...
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-1|
23.09.2024 21:20
paulz
Za stavu kdy se celkově družstvu nedaří, což nikomu nepřidá i 2 bodíčky Ela na první šachovnici je velice hodně. Navíc je docela rozdíl u slabších družstev 1 a 2 šachovnice což David N. určitě sám neřekne. A já teda určitě nejsem ten co by měl zapotřebí si u Davida N. nějak šplhat.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-1|
23.09.2024 21:32
xdavx x
to netvrdim.. pokud ale srovnam Gukeshe a Davida, pak mi slova fantasticky a absolutorium u Davida skutecne neprijdou uplne OK a vlastne ani moc fer prave treba vuci Gukeshovi. Ne ze by to tady Gukesh cetl...
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-2|
23.09.2024 21:38
David Navara
Gukesh samozřejmě hraje daleko lépe než já a na olympiádě předvedl mimořádný výkon, ale má mnoho trenérů, velmi štědré sponzory, učí se distančně a od školy dostal za vítězství v turnaji kandidátů auto. Kdybych od školy dostal auto já, řešilo by se to u soudu. :-) Nezávidím mu, jen chci naznačit, že ty podmínky jsou někde úplně jinde. Těch svých 7,5/10 proti daným soupeřům vnímám jako dobrý výsledek, byť nikterak mimořádný. Snaha i předvedená hra byly tentokrát na vyšší úrovni. (Jindy to bývá naopak.) Je možné, že zmínka o absolutoriu se týkala v prvé řadě těchto aspektů.
Jinak při nějakých normálních výsledcích a průměrné snaze hráč jako já na olympiádě trochu ratingu ztratí, protože někteří soupeři jsou podhodnocení (pravda, na zadních šachovnicích to je častější) a rozdíl v přípravě na olympiádu a na jiné akce je u nich větší než u mne, protože leckdy jindy neberou přípravu moc vážně.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+4/-0|
24.09.2024 10:22
xdavx x
nemam problem uznat, ze bez tebe by cela repra koncila nekde na urovni burkiny faso, a to jeste mozna... v dejinach Ceskoslovenskeho sachu budes legenda, ktere se nikdo doposud nevyrovnal... za to mas muj obdiv... a prave ke tvemu statutu legendy jak to vnimam ja, nepotrebujes zastup lisalu a patolizalu... hodne sil a uspechu preji a to naprosto uprimne.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-1|
24.09.2024 14:16
paulz
Tak Gukesh přes všechnu úctu k Davidovi je přece jen trochu jinde. A co je fantastické u Davida by asi Gukeshe moc neuspokojilo. A jak to indové převálcovali je fantastické i na ně...
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+3/-0|
23.09.2024 21:45
xdavx x
presne tak. tam slovo absolutorium ma ten spravny vyznam... obecne moc nemam rad tyhle superlativy tam kde nejsou na miste...
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-1|
23.09.2024 22:11
Pavel Ch
Davide byl jsi suprový, jako vždy. Velká gratulace. Tvé partie i koncovky jsou navíc velkou školou pro mládež i pro ty co se chtěj ještě šachy přiučit
A vůbec neber v potaz názory člověka, který dokáže kecat o Ukrajincích a naší vládě i dokonce v tak velmi citlivém článku, u kterého se snažíme pomoci klubu s vyplavenou klubovnou v Jeseníku, kde majetek do poslední chvíle chtěl uchránit s nasazením vlastního života předseda klubu.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-0|
23.09.2024 20:26
paulz
Byl to od Tebe a Vana naprosto fantastický výkon. Bohužel nečekaný výpadek dvou silných hráčů vytvořil z této olympiády něco hodně divného pro fanoušky české reprezentace. Ale jsou to šachy. Jinak jaké musí být zklamání třeba u hodně silného družstva Polska.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+4/-1|
23.09.2024 20:04
xdavx x
v cem byl DN vykon fantasticky??? Vykon 2679 - to je neco na takove hodnoceni??
Pokud DN hral fantasticky, jak tedy hral GUKESH?
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-2|
23.09.2024 21:26
paulz
Ano David hrál fantasticky a Gukesh ještě o hodně líp
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-1|
23.09.2024 21:59
xdavx x
:D
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-1|
23.09.2024 22:30
giocozo
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-0|
23.09.2024 17:21
giocozo
David je dlouholetá opora naší reprezentace. Hrál s hráči průměrně o patnáct let mladšími. Bude mu čtyřicet. Ela nejsou jenom čísla. Byl a je určitě pro každého v týmu motivací. Všichni od něho výsledek tak nějak samozřejmě čekají a myslím, že nikdy nezklamal. Absolutorium neznamená, že vždy prospěl s vyznamenáním. ;)
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+5/-0|
23.09.2024 17:38
xdavx x
tak to bezpochyby!
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-1|
23.09.2024 21:27
patmat
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-1|
23.09.2024 17:42
paulz
Poslední kolo nebylo štěstí, to jsme jen v předcházejích kolech hráli hodně blbě, tak už to ve švýcaru chodí. A bohudík v poslední partii Van nakonec porazil amatéra s elem skoro o 300 bodů menším a výsledek dělal rozdíl mezi normálním umístěním a debaklem. Já teda nějaké nadšení nad vystoupením repre nemám. Ano David perfektní, Van super ale na tom se podílelo taky že každý hrál pouze jednou se silnějším hráčem.
Jestli by něco pomohlo mít kapitána který i po šachové stránce by družstvu něco přinesl je otázka. Ale jak si pánové na svazu rozhodnou tak to je.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-1|
23.09.2024 11:17
patmat
Párovanie posledného kola sa dá považovať za "šťastie" pre Česko.
Slovensko malo pred posledným kolom rovnako bodov ako Česko, no hralo v poslednom kole s Anglickom.
Síce je algoritmus párovania kôl jednoznačne určený vopred, no to, ako vyjde párovanie z hľadiska parametrov švajčiarskeho systému sa dá považovať vo veľkej miere za "šťastie", aj vzhľadom na zložitosť systému.
Keby hralo Česko v poslednom kole napr. s Anglickom, tak by bolo jeho celkové umiestnenie so značnou pravdepodobnosťou horšie.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-1|
23.09.2024 16:36
paulz
Losování je podle nasazení. Takže skutečně nemohlo být Česko Anglie ve skupině 13 bodových.Česko muselo hrát proti slabšímu a Slovensko silnějším. Radši se koukni na pravidla švýcaru o kterých teda nevíš nic. Není to vůbec nic složitého.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-1|
23.09.2024 17:46
patmat
Švajčiarsky systém je pomerne zložitý a má aj rôzne nastavenia parametrov, ako je možné postupovať.
A nepáruje (nelosuje?) sa len podľa "nasadenia" a počtu bodov, ale aj podľa toho, ako sa hrali predchádzajúce kolá, kto už s kým hral, kedy a koľkokrát boli družstvá "domáce" a "hostia"...
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-1|
23.09.2024 18:23
ciki333
Vím, někteří to těžce vydýchávají, ale pan Boleslav splnil plán umístit se do 20. místa. Dokonce ho o dvě šprdlinky překročil. Přízeň Bohyně Caissy, nevyzpytatelnost losování v turnaji hraném švýcarským systémem, souhra neuvěřitelných náhod...zajistily "Bolkovi" trvalé místo na piedestalu slávy vedle takových trenérských velikánů aka Marek Vokáč a Vlastimil Jansa. Věřím, že český José Mário dos Santos Félix Mourinho se svými svěřenci příští 46. Šachovou olympiádu v Taškentu vyhraje...
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-1|
23.09.2024 22:57
Petr Koutný
Tak kapitán je spokojený, pak je vše naprosto v pořádku. Jen se chci zeptat, jestli už činovníci šachového svaz uklízejí kolem Strahova a malují kulisy pro nadcházející národní oslavy naší úspěšné reprezentační výpravy?! Teda, v kolik to vypukne? Myslím tím oslavy, rád bych byl u toho a nepromeškal toto životní setkání. Nestihl jsem borce z Lucernu, tak aspoň ty z Budapeště bych si rád nenechal ujít.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+3/-7|
23.09.2024 06:51
doktor.ák
Ano Peťo, bylo by to od Tebe vhodné, protože jsi před Olympiádou prohlašoval, že umístění do 19.-tého místa je úspěch. A on to skutečně je. Vaše "chytré postřehy", že jsme nehráli se silnými družstvy se mně zdá silně pochybený. Proč ty "slabé" družstva měly více bodů jak ty silné. Může za to Bolek? A Peťo, chybí mně od Tebe velká gratulace Vanovi k nejlepšímu výsledku na 2. desce a rovněž omluva Davidovi, kterého jsi již málem pohřbil, za udržení 1. šachovnice bez prohry. Takže hoši gratulace a Bolku díky za 2. dobré umístění( ze dvou )
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+16/-1|
23.09.2024 09:32
Petr Koutný
Jožko. Uznávám uhrát 18 místo jen se dvěmi hráči, bez kapitána a za milión korun je geniální výsledek. Teď si představ, jak bychom skončili mít na olympiádě ty nejlepší z našich a s opravdovým kapitánem?
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+4/-7|
23.09.2024 15:06
doktor.ák
Petře, asi máš pravdu, ale podle mě Bolek sestavil nejlepší možnou sestavu dle aktuální formy. Že Honza Krejčí neopakoval tahy a dvoutahově prohrál ho asi velmi poznamenalo. Ovšem Bolkovi se koučování velmi daří. Pamatuji si jak jsem Vlastovi Jansovi gratuloval k výsledku na Olympiádě, kde jsme porazili Rusy a remizovali s Čínou a přesto jsme dopadli špatně. Myslel jsem , že mně dá přes hubu, protože každý ten výsledek pouze hejtil. Já jsem to však myslel ůpřímně a pak jsme spolu opět pokecali. Tož co je lepší.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Vy bohužel roli kapitána u reprezentace nerozumíte a podle toho se dlouhodobě vyjadřujete. Je to smutné a zcela to degraduje jakoukoli snahu Roberta Cveka o serióznost tohoto serveru.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+8/-3|
23.09.2024 15:19
sisma
Pro pana Koutného je slušné 18. místo tragédie. Jo, kdyby bylo 40., to by se mohl rozjet ve velkém stylu.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-2|
23.09.2024 20:38
Petr Koutný
Říct názor je zakázáno?
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+3/-1|
23.09.2024 16:00
Semod
Přesně tak, já se pod to podepisuji... výborný a hlavně trefný příspěvek.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+4/-2|
23.09.2024 10:15
lubomir1959
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-8|
23.09.2024 11:10
Rubinus
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-1|
23.09.2024 14:05
Semod
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+5/-2|
23.09.2024 11:18
lubomir1959
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-6|
23.09.2024 11:33
patmat
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-1|
23.09.2024 19:22
lubomir1959
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-3|
23.09.2024 19:29
Semod
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+3/-2|
23.09.2024 11:46
lubomir1959
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-3|
23.09.2024 19:12
Stanislav Komín
Náš výsledek je průměrný, a to ještě s hodně přimhouřenýma očima. A záleží na tom, s kým jsme hráli? Určitě, poněvadž nejen já, ale jistě každý šachový fanoušek doufal, že si zahrajeme alespoň jeden dva zápasy s těmi nejlepšími, nikoliv s Kolumbií, Kyrgyzstánem a Faerskými ostrovy. Z tohohle pohledu je celkový dojem zklamáním, byť zlatá medaile pro Vana je jistě velký úspěch.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+4/-2|
23.09.2024 09:56
lubomir1959
Žes tam nebyl nominovaný ty, ty bys nepochybně rozdrtil vše, co by se ti postavilo do cesty! Hlavně pivní lahve, případně podobné. Nepochybně bys bavil publikum svými výkony! Něco tak hloupého jistě dlouho neviděli!
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-6|
23.09.2024 11:06
tiplaik
ti borci z Lucernu by jim dali 3:1 jak nic. Jenom David a Van by neprohráli.:)))
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-0|
23.09.2024 09:16
David Navara
Opravdu ne. Šachy se od té doby posunuly někam jinam, všichni musíme pracovat více než dříve. Já nehraji hůře než když jsem měl rating okolo 2730. V něčem o trochu lépe, v něčem o trochu hůře, ale špička se posunula nahoru. Když někteří z těch nejlepších šachu věnují 8 a více hodin denně, je těžké držet krok.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+4/-0|
23.09.2024 18:31
lubomir1959
Obávám se, že není co slavit. Ok, z hlediska postavení v tabulce 18. místo vcelku odpovídá nasazení, ale: Hráli jsme pouze s jediným, elově lepším soupeřem, a s tím jsme prohráli. Ty relativně slabší a slabé jsme porazili nebo aspoň s nimi neprohráli! Jenže pokud bychom měli pomýšlet na skutečný úspěch, je třeba získávat něco víc, než jen povinné body. Nelze se vymlouvat na to, že snad ani jeden tým, s výjimkou Indie, se nevyhnul slabší chvilce. Bohužel, u nás těch slabších chvilek bylo víc než hodně. David Navara, odvedl svůj standard, což se od něj čekalo. Fantastické výkony odváděl Van, 9/10? No pane že jo. Další tři hráči už bohužel se nepřipojili. Vykouk uhrál, na co měl, nezazářil, ale ani nezklamal, ale nepřekročil svůj stín. Horší to bylo u GM Žilky a hlavně u GM Krejčího. Asi i oni sami od sebe čekali lepší výsledky. Nevím, čím to je, že zejména GM Krejčímu se v reprezentaci nedaří tak, jak by si asi velmi přál. Že by deka z toho, že kdysi uhrál jen půl bodu ze šesti partií? Nebo nemá vítěznou hlavu? Nevím. V extralize hrál výborně, jenže olympiáda je asi někde jinde. Jenže uhráli by jiní hráči víc než ti tři posledně jmenovaní? To dopředu nikdo nemůže zaručit.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-1|
23.09.2024 07:46
Žlutá špagetka
Konečné umístění by se před olympiádou bralo. Navara a Nguyen zaslouží gratulaci. Jen je trochu škoda, že dění během turnaje občas lehce připomínalo text jedné písničky - Hledá se salát
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-0|
23.09.2024 08:20
Kamil Mihálik
Zase podľa mňa je medzi úspechom a neúspechom veľmi tenká čiara. Niektoré partie boli veľmi smolné a nedopadli tak, ako mali. Šachy veľmajstra Žilku prinášajú aj horšie pozície priam infarktové pozície. Pamätám tiež na jedno podujatie asi v Slovinsku. Tam tiež mal väčšinou z jeho pohľadu veľmi zle pozície (aj 4-5 v jeho neprospech z pohľadu stroja, čo je už na hranici prehry), ale dokázal ich vyhrávať a všetko bolo vtedy v poriadku. Preto s jeho kritikou nesúhlasím. Je to jednoducho veľký hráč, ktorému niekedy blaf vyjde, inokedy nie. 4,5 z 9 nie je zlý výsledok, to je však len šedý priemer. To je na jeho šachy úplne normálne. Van sa zlepšil neskutočne. Kedysi boli jeho doménou len remízy. Dnes už víťazí ako na bežiacom páse. Je to skvelý prípad talenta, ktorému keď sa dá šanca, tak môže aj vystreliť niekde vysoko. Veľmajster David Navara hral tiež brilantne a veľmi sa mi páčil. Hoci ku koncu škoda pár remíz, ale to prináša tiež šach. Určite dal do toho všetko. Vykouk bol tiež skvelý. 6 bodov z 9 je úplne v pohode. To je určite skvelý výsledok a nevidím dôvod dívať sa na to cez prsty. Na to, že nemal skúsenosti ešte s olympiádou. Jediný, kto nezahral tak, ako mal bol veľmajster Krejčí, ktorý získal najmenej bodov a dá sa povedať, že 2,5 boda je slabší výsledok z 6. Keby mal možno o polbod viac tak by sa dívalo inak. Z pohľadu umiestnenia platí to tiež. Stačilo získalo získať možno len o bod viac, ako ste mali, tak Česko mohlo byť vysoko. To sú tiež šachy, že nie vždy dopadne všetko tak ako má. Delené 14. miesto s vyspelými šachovými krajinami je však viac ako OK… Treba dívať sa na to, že Česko skončilo na 14.-24. mieste. To je už skutočne širšia šachová špička a treba s ním počítať. Hoci na tejto nevyšlo to.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+3/-0|
23.09.2024 08:15
lubomir1959
Kamile, tvůj příspěvek je hezký a s jeho obsahem většinou souhlasím. Já na kdyby ale nehraju, zajíci se počítají až po honu a historie se neptá na kdyby, ale kdo vyhrál, asi tak!
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-1|
23.09.2024 11:09
David Navara
Pokud se správně dívám, v kategorii open v první padesátce ratingových zisků jsou dva Evropané, přičemž s oběma jejich týmy jsme hráli.
https://chess-results.com/tnr967173.aspx?lan=1&art=39&fed=CZE&turdet=YES&flag=30
Samozřejmě je to dáno i vysokými koeficienty u mládeže a soutěžících s nižšími ratingy, ale je zjevné, že ve velkém měřítku mladí získávají rating proti starším a ti s nižšími ratingy proti těm s vyššími. (Výpočty pana Jeffa Sonase týkající se ratingové deflace se na internetu dají najít.)
Což neznamená, že by náš výsledek byl úspěchem, ale pokud v mezinárodních soutěžích mládeže i dospělých kvůli prudkému růstu popularity šachu v mnoha zemích naši soutěžící běžně ztrácejí rating, moc nedává smysl za to kritizovat reprezentanty a reprezentantky. Za podhodnocené ratingy v mnoha zemích (a potažmo nadhodnocené u nás) nemůžeme. Samozřejmě jsem doufal, že bude soutěž probíhat o něco lépe, ale občas se prostě nedaří. (Mimochodem, jeden z našich méně úspěšných hráčů měl během soutěže nezaviněné zdravotní problémy.)
Teď u nás vyrůstá silná generace, tak se snad za pár let na mezinárodních soutěžích zase bude dařit lépe.
Vanovi blahopřeji k vynikajícímu výsledku!
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+8/-0|
23.09.2024 19:56
Jiří Kadlec
Byla to tragická Olympiáda... Všechno zachraňoval Van, který soupeřům povolil jen dvě remízy, získal 9 bodů z 10 partií a celkem mělo těch jeho deset partií 513 tahů! Nebýt jeho, tak jsme skončili kdovíkde...
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+3/-6|
23.09.2024 13:14
lubomir1959
Neřekl bych, že byla tragická, ale za úspěch bych to určitě nepovažoval, uhráli jsme de facto jen skoro povinné body. Pravda, někteří zdejší opilci, případně navíc neaktivní „silní hubou“ hráči, ti se mohou kochat tímto „veleúspěchem“...
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-1|
23.09.2024 19:51
Semod
Na kdyby (nebýt jeho) se nehraje, Jirko. Realita je taková, že jako družstvo jsme skončili na hezkém 18. místě.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+3/-2|
23.09.2024 13:35
lykan
Jednoznačně úspěšná olympiáda. Vždyť jste tu před rokem blábolili, že když se podaří v závěru párkrát vyhrát, tak je to úspěšná akce, nebo ne? A teď jsme dopadli tak skvěle, že jsme dokonce přeskočili všechny týmy, se kterými jsme hráli. To je maximální výsledková efektivita, vzhledem ke skromným výkonnostním možnostem. Geniální taktika kapitána. A navíc, kromě pirátského drancování ostrovů, jsme dokázali porazit samotnou Kolumbii, která měří od nejsevernějšího bodu k nejjižnějšímu 1800 kilometrů. To je, jako od polského baltského pobřeží k Sicílii. O cenné remíze s 2300 km dlouhým Mongolskem nemluvě. Teď koukám, že tam hrály i naše ženské amatérky. Snad si dobře zahrály. Co ještě k tomu pozitivního říct. Žádná chyba v životě není krokem zpět, protože pomáhá zmapovat, kudy cesta dopředu nevede.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+8/-0|
23.09.2024 13:57
David Navara
Výsledky nevidím zdaleka tak černě jako někteří jiní, ale za velmi vtipný komentář také dávám 1. (Abych byl stručný, na olympiádě hraje mnoho výrazně ratingově podhodnocených soutěžících, především mládežníků a mládežnic. Získávají tam dost ratingu na úkor mnoha svých soupeřů a soupeřek. V mužské soutěži mám na mysli například Sri Lanku, Moldávii, Kyrgyzstán nebo třeba Turkmenistán, s nímž jsme nehráli, ale který v posledním kole naprosto nečekaně vyhrál s Izraelem.)
Jsme silnější než tyto týmy, ale ratingové rozdíly jsou výrazně nadhodnocené. Mimo to v mnoha zemích berou přípravu na olympiádu velmi vážně, zatímco jiné soutěže mnozí účastníci nehrají "na plný plyn".
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+7/-0|
23.09.2024 18:19
Petr Koutný
Skvělý komentář, vyhlašovat cenu za nejlepší komentář roku, byl bys mým favoritem. Mimochodem, c s tou cenou za nejlepší komentáře to není špatný nápad:)
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-0|
23.09.2024 16:22
xdavx x
u tebe nekdy nevim, kde je ironie, kde sarkasmus, a kde to myslis vazne... ale jsi alespon jeden z mala, co me nuti u svych prispevku premyslet :D
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Řekněme, že rád mixuju všechny tři možnosti dohromady. Názor vykonstruovaný za účelem humoru, který ale má svou vnitří logiku a je možno ho hájit.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+3/-0|
23.09.2024 17:55
Praktickysach
Z rozhovuru mě zaujalo "mládí vpřed" myslím, že nepochopil proč ostatní týmy mají mladé v základu, jelikož jsou u nich v ževřičku vysoko.
Aby jsme se příště nedočkali na 3-.5. šachovnici sestavy na první ligu, "mladí vpřed"
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
23.09.2024 17:27
Petr Koutný
Myšlenka správná, jen jsem neslyšel, kdo z našich mladých bude za pár let reprezentovat a kdy a jakou budou mít sílu? Bude tady druhý David Navara? Upřímně, asi ne. Bude tady druhý Van? Upřímně? Možná, ale ta šance je na 50%. Otázka, bude tady další Žílka, Krejčí, Vykouk...? Odpověď, určitě ano a spousty. Jenomže si teď představme olympiády bez Davida a padáme o 20 míst, představme si olympiádu bez Vana a padáme k první stovce. David nebude hrát věčně a už i Bolek připustil, že šachy na vrcholové úrovni je hra pro mladé a mladší. Van jde na školu a pak se může stát cokoliv a já se tedy ptám, kdo z mladých bude reprezentovat a jak dobří budou? Protože není těké mít hráče 2500-2600, ale je těžkémít hráče 2650-2700 a tady to nevypadá dobře...Přesto chápu, že pro Bolka horizont deseti let, je příliš vzdálený most. Po nás, potopa...tak možná tak já čtu odpověď na jeho rozhovor.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-1|
23.09.2024 17:35
Cnc-profi
Snáď len nezdrbú v Nórsku hráčov, kde z ELA odpísali prví štyria hráči vrátane Magnusa :-)
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-0|
23.09.2024 16:56
JirkaH
Pro mě je průběh zklamáním. Konečné umístění obou družstev záviselo na průběhu švýcaru. Jsem zvyklý plácat se někde uprostřed tabulky a vím, že po výhře se slabším soupeřem přijde koule se silným. A tak byl pro oba týmy počet kol 11 tím ideálním.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-0|
23.09.2024 15:30
N. Očník
Hraje se to jako open švýcar ... všichni to vědí. A přesto se tváří, že je to snad nějak nefér, hrát švýcar odspodu. Ach jo.
Kdybychom hráli se silnými týmy a skončili 35, tak tu bude Petr Koutný jako první křičet, jak strašný neúspěch to je a všichni by měli rezignovat. Bohužel pro něj jsme udělali přijatelný výsledek, takže se křičí hůře.
Kdo nechce vidět, že na první desítku nemáme hráče ... ať už hráčskou silou, nebo charakterem, nebo obojím ... je prostě fakt. Kdo fandí reprezentaci, může doufat, že takový hráči dorostou do několika let. Protože u těch stávajících, kteří nehráli, se již hráčská síla ani charakter nezmění.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+7/-2|
23.09.2024 15:24
xdavx x
posledni kolo... van porazi borce o 200 elo bodu slabsiho a je to dulezita vyhra... urcite je super ze jsme skoncili jak jsme skoncili... jen jsme vlastne s nikym silnym nehrali, holt slusna taktika :D tohle povazovat za uspech muze jen nekriticky trouba.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-2|
23.09.2024 12:53
paulz
Malá oprava 270 elo bodů. Ale možná se taktika příště vylepší k dokonalosti. Jako náhradník bude pro jistotu sám Boleslav aby to někdo náhodou nekazil. A finance ušetřené na jednom hráči se dají na rozvoj šachu u nás...
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-1|
23.09.2024 14:19
Rubinus
To třeba jo. Ale co by se psalo, kdybychom skončili 35., jakože k tomu zase tolik nechybělo. To by bylo vylévání emocí či zpěvu. Pokud se Vokouk ještě zlepší a na úroveň olympiády se dotáhne Stalmach, může to být příště, se stejným vedením :) mnohem lepší.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+3/-1|
23.09.2024 14:09
Badger991
Líbilo se mi zhodnocení kapitána žen, kde to řekl objektivně a směrovně. U kapitána mužů to byl takový okec, kde klasicky nechybělo ,,mládí vpřed". Ještě co se týče můžu, tak tam mě mrzí, že jsme s nikým top nehráli a na hlavní přenos se ani nedostali. Pro mě jako diváka raději hrát s top teamy a klidně skončit o pár míst vzadu.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+3/-1|
23.09.2024 08:42
Jakubse
Dobrý den, můžu poprosit o odkaz na to zhodnocení. Nedaří se mi to najít. Děkuji!
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-0|
23.09.2024 10:54
Kamil Mihálik
To sú videá. Vidíte ich aj v tomto článku...
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-0|
23.09.2024 10:56
Jakubse
Aha, děkuju, přiznám se, že jsem hledala text :-D
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-0|
23.09.2024 11:21
MaX
Bez třetího do party v 11 kolech, je výsledek kolem nasazeného místa úspěchem.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+2/-0|
23.09.2024 08:45
Kodl
Výborně!! Naši jsou 18. a Poláci, co nás porazili,jsou na 22 místě.Dle Sonen Born Systemu musíme být za Polskem na 23. místě,nebo se pletu?Vysvětlí mi to někdo? V 21 Finále MČR v kor. šachu jsme 4 šachiste obsadili s výsledkem 12.5 bodů z 15 partii první 4 místa.Takže jsem skončil na 1 místě? Nebo až na 4 místě?Hlavně,že jsou všichni spokojení,ne?.-))))
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+1/-1|
23.09.2024 08:20
Jan Foltys
13.10.190811.03.1952
Československý mezinárodní šachový mistr. V roce 1936 hrál na olympiádě v Mnichově za ČSR na první šachovnici. Postoupil z pásmového turnaje v Mariánských Lázních 1951 na mezipásmový turnaj ve Stockholmu 1952, kam však vzhledem k nemoci již nejel.
Nana Alexandria
13.10.1949
Gruzínská velmistryně a mezinárodní rozhodčí. Byla vyzývatelkou ve dvou zápasech Mistrovství světa žen. Je matka gruzínského politika Giga Bokeria.
František Dedrle
13.10.187828.05.1957
Brněnský úlohář a skladatel studií, šachový publicista a autor řady odborných šachových knih.
Vážení...když naši sportovci na Olympijských hrách obsadili tak do 10 místa,vůbec se o tom ani nepsalo!! Tady jsme v šachu na 18 místě a někteří jedinci se mohou přechvalit,co je to za úspěch? Proč?Zdraví Kodl.-)
Náš celkový výsledek byl celkem dobrý, neměl by se ale přeceňovat. Jen namátkou srovnání s "horší" Gruzií.
Ta hrála s první 20cítkou takto: 20. Anglie 2:2, 10. Španělsko 2,5:1,5, 15. Francie 2:2, 16. Ukrajina 1:3.
Zatímco Češi hráli takto: 0
Ani jeden zápas !! Jestli jsem nějakého významného soupeře přehlédl, tak mě prosím opravte.
Jinak řečeno, papírově jsme měli lepší výsledek než Gruzínci, ale hráli jsme úplně jiný turnaj. Na velké poplácávání se po ramenou to tedy opravdu není.
Psal jsem to k minulému článku. Pom. hodnocení by bylo lepší upravené:
Místo skore v zápase x body soupeře udělat skore v zápase x body soupeře na druhou.
Mnohem spravedlivější. Češi by dopadli hůře, ale já to psal už při minulé a předminulé olympiádě.
Pošlu to na FIDE jako zlepšovák.
No nevím, mě to přijde jako hraní si s náhodnými čísly. Mě se spíš líbí Petrův nápad - kvalifikace a potom nasazování do skupin, jako ve fotbale.
To ukáže na skutečnou sílu týmů. Ten dosavadní způsob, kdy konečný výsledek družstva závisí na výsledcích vyloženě slabých týmů, to je hodně špatné.
Skončili jsme sice ve stejném pásmu se silnými celky, ale hráli jsme jen s jedním z nich a prohráli. Jinak jsme hráli jen se slabšími, někdy i výrazně slabšími.
První deska hrála vysoký standard, druhá excelentně. Třetí a čtvrtá hluboce podprůměrně a pátá podprůměr. Z hlediska kapitána - první dva hráče vynechat nemohl a ve zbytku měl špatnou ruku. Pořád nechápu, proč nemohl hrát Michalík, ten tam rozhodně chybět neměl.
Navíc, s ohledem na šachovou výkonnst kapitána, si asi hráči s volbou taktiky na zápasy museli poradit sami. Z mého pohledu to kapitán nezvládl dobře.
A čím to, že u Novoborského ŠK šachová výkonnost stejného kapitána nevadí?
protoze kapitan v lize uplne neni od toho aby s tymem resil zahajeni, pripravu na partie, popripade typove pozici na jednotlive soupere? coz jak vim z doslechu delal treba jansa v repre?
promin, ale jestli prvni deska zaslouzi absolutorium, pak nevis jaky to slovo ma smysl... DN rozhodne nehral tak, aby se to dalo takto oznacit... Hral prumerne az podprumerne. Pri sile jeho souperu, mel rozhodne papirove na vic...
Vím, někteří to těžce vydýchávají, ale pan Boleslav splnil plán umístit se do 20. místa. Dokonce ho o dvě šprdlinky překročil. Přízeň Bohyně Caissy, nevyzpytatelnost losování v turnaji hraném švýcarským systémem, souhra neuvěřitelných náhod...zajistily "Bolkovi" trvalé místo na piedestalu slávy vedle takových trenérských velikánů aka Marek Vokáč a Vlastimil Jansa. Věřím, že český José Mário dos Santos Félix Mourinho se svými svěřenci příští 46. Šachovou olympiádu v Taškentu vyhraje...
Tak kapitán je spokojený, pak je vše naprosto v pořádku. Jen se chci zeptat, jestli už činovníci šachového svaz uklízejí kolem Strahova a malují kulisy pro nadcházející národní oslavy naší úspěšné reprezentační výpravy?! Teda, v kolik to vypukne? Myslím tím oslavy, rád bych byl u toho a nepromeškal toto životní setkání. Nestihl jsem borce z Lucernu, tak aspoň ty z Budapeště bych si rád nenechal ujít.
Ano Peťo, bylo by to od Tebe vhodné, protože jsi před Olympiádou prohlašoval, že umístění do 19.-tého místa je úspěch. A on to skutečně je. Vaše "chytré postřehy", že jsme nehráli se silnými družstvy se mně zdá silně pochybený. Proč ty "slabé" družstva měly více bodů jak ty silné. Může za to Bolek? A Peťo, chybí mně od Tebe velká gratulace Vanovi k nejlepšímu výsledku na 2. desce a rovněž omluva Davidovi, kterého jsi již málem pohřbil, za udržení 1. šachovnice bez prohry. Takže hoši gratulace a Bolku díky za 2. dobré umístění( ze dvou )
Petře, asi máš pravdu, ale podle mě Bolek sestavil nejlepší možnou sestavu dle aktuální formy. Že Honza Krejčí neopakoval tahy a dvoutahově prohrál ho asi velmi poznamenalo. Ovšem Bolkovi se koučování velmi daří. Pamatuji si jak jsem Vlastovi Jansovi gratuloval k výsledku na Olympiádě, kde jsme porazili Rusy a remizovali s Čínou a přesto jsme dopadli špatně. Myslel jsem , že mně dá přes hubu, protože každý ten výsledek pouze hejtil. Já jsem to však myslel ůpřímně a pak jsme spolu opět pokecali. Tož co je lepší.
Byla to tragická Olympiáda... Všechno zachraňoval Van, který soupeřům povolil jen dvě remízy, získal 9 bodů z 10 partií a celkem mělo těch jeho deset partií 513 tahů! Nebýt jeho, tak jsme skončili kdovíkde...
Neřekl bych, že byla tragická, ale za úspěch bych to určitě nepovažoval, uhráli jsme de facto jen skoro povinné body. Pravda, někteří zdejší opilci, případně navíc neaktivní „silní hubou“ hráči, ti se mohou kochat tímto „veleúspěchem“...
Jednoznačně úspěšná olympiáda. Vždyť jste tu před rokem blábolili, že když se podaří v závěru párkrát vyhrát, tak je to úspěšná akce, nebo ne? A teď jsme dopadli tak skvěle, že jsme dokonce přeskočili všechny týmy, se kterými jsme hráli. To je maximální výsledková efektivita, vzhledem ke skromným výkonnostním možnostem. Geniální taktika kapitána. A navíc, kromě pirátského drancování ostrovů, jsme dokázali porazit samotnou Kolumbii, která měří od nejsevernějšího bodu k nejjižnějšímu 1800 kilometrů. To je, jako od polského baltského pobřeží k Sicílii. O cenné remíze s 2300 km dlouhým Mongolskem nemluvě. Teď koukám, že tam hrály i naše ženské amatérky. Snad si dobře zahrály. Co ještě k tomu pozitivního říct. Žádná chyba v životě není krokem zpět, protože pomáhá zmapovat, kudy cesta dopředu nevede.
u tebe nekdy nevim, kde je ironie, kde sarkasmus, a kde to myslis vazne... ale jsi alespon jeden z mala, co me nuti u svych prispevku premyslet :D
Z rozhovuru mě zaujalo "mládí vpřed" myslím, že nepochopil proč ostatní týmy mají mladé v základu, jelikož jsou u nich v ževřičku vysoko.
Aby jsme se příště nedočkali na 3-.5. šachovnici sestavy na první ligu, "mladí vpřed"
Myšlenka správná, jen jsem neslyšel, kdo z našich mladých bude za pár let reprezentovat a kdy a jakou budou mít sílu? Bude tady druhý David Navara? Upřímně, asi ne. Bude tady druhý Van? Upřímně? Možná, ale ta šance je na 50%. Otázka, bude tady další Žílka, Krejčí, Vykouk...? Odpověď, určitě ano a spousty. Jenomže si teď představme olympiády bez Davida a padáme o 20 míst, představme si olympiádu bez Vana a padáme k první stovce. David nebude hrát věčně a už i Bolek připustil, že šachy na vrcholové úrovni je hra pro mladé a mladší. Van jde na školu a pak se může stát cokoliv a já se tedy ptám, kdo z mladých bude reprezentovat a jak dobří budou? Protože není těké mít hráče 2500-2600, ale je těžkémít hráče 2650-2700 a tady to nevypadá dobře...Přesto chápu, že pro Bolka horizont deseti let, je příliš vzdálený most. Po nás, potopa...tak možná tak já čtu odpověď na jeho rozhovor.
Pro mě je průběh zklamáním. Konečné umístění obou družstev záviselo na průběhu švýcaru. Jsem zvyklý plácat se někde uprostřed tabulky a vím, že po výhře se slabším soupeřem přijde koule se silným. A tak byl pro oba týmy počet kol 11 tím ideálním.
Hraje se to jako open švýcar ... všichni to vědí. A přesto se tváří, že je to snad nějak nefér, hrát švýcar odspodu. Ach jo.
Kdybychom hráli se silnými týmy a skončili 35, tak tu bude Petr Koutný jako první křičet, jak strašný neúspěch to je a všichni by měli rezignovat. Bohužel pro něj jsme udělali přijatelný výsledek, takže se křičí hůře.
Kdo nechce vidět, že na první desítku nemáme hráče ... ať už hráčskou silou, nebo charakterem, nebo obojím ... je prostě fakt. Kdo fandí reprezentaci, může doufat, že takový hráči dorostou do několika let. Protože u těch stávajících, kteří nehráli, se již hráčská síla ani charakter nezmění.
posledni kolo... van porazi borce o 200 elo bodu slabsiho a je to dulezita vyhra... urcite je super ze jsme skoncili jak jsme skoncili... jen jsme vlastne s nikym silnym nehrali, holt slusna taktika :D tohle povazovat za uspech muze jen nekriticky trouba.
Malá oprava 270 elo bodů. Ale možná se taktika příště vylepší k dokonalosti. Jako náhradník bude pro jistotu sám Boleslav aby to někdo náhodou nekazil. A finance ušetřené na jednom hráči se dají na rozvoj šachu u nás...
To třeba jo. Ale co by se psalo, kdybychom skončili 35., jakože k tomu zase tolik nechybělo. To by bylo vylévání emocí či zpěvu. Pokud se Vokouk ještě zlepší a na úroveň olympiády se dotáhne Stalmach, může to být příště, se stejným vedením :) mnohem lepší.
Dobrý den, můžu poprosit o odkaz na to zhodnocení. Nedaří se mi to najít. Děkuji!
Aha, děkuju, přiznám se, že jsem hledala text :-D
Bez třetího do party v 11 kolech, je výsledek kolem nasazeného místa úspěchem.
Výborně!! Naši jsou 18. a Poláci, co nás porazili,jsou na 22 místě.Dle Sonen Born Systemu musíme být za Polskem na 23. místě,nebo se pletu?Vysvětlí mi to někdo? V 21 Finále MČR v kor. šachu jsme 4 šachiste obsadili s výsledkem 12.5 bodů z 15 partii první 4 místa.Takže jsem skončil na 1 místě? Nebo až na 4 místě?Hlavně,že jsou všichni spokojení,ne?.-))))