ME v šachu jednotlivců 11.kolo aneb konec ME

06.09.2021 08:22 | Zahraniční zprávy

Mistrovství Evropy nám skončilo. Pojďme se podívat jak to dopadlo.

Vítězem se stal překvapivě až 33. nasazený Anton Demčenko. Udělal 8,5/11 bez prohry s perfem skoro 2800. Na druhém místě byl Vincent Keymer, který taktéž udělal 8,5 z 11 s perfem cca 2750. Vincent prohrál jednu partii ve třetím kole. Jde o největšího německého talenta, ročník 2004. Trénoval (a možná stále trénuje) ho Peter Leko. Na třetím místě (8/11) skončil Alexej Sarana (ročník 2000) a stejně bodů a na čtvrtém místě skončil Bogdan-Daniel Deac (ročník 2001). 
 
Hodnocení české repre:


David Navara 9. místo (perfo 2695 + 3,5 elo bodů)
David sehrál vydařený turnaj. Prohrál jedinou partii, pět vyhrál. Jeho hra působila a to si myslím, že je nejdůležitější, velmi dobrým dojmem. Když se zamyslím nad hrou Davida, na ty všechny partie co jsem komentoval, pak mohu napsat, paráda. K dokonalosti ještě něco chybí :-) ale velmi dobré.

Van Nguyen 34.místo (perfo 2547 - 3,7 elo bodů)
Van sehrál turnaj, jako kdyby byl "rozdvojenou" osobností. Sehrál několik skvělých partií, ale také několik "neuvěřitelně" slabých partií. Čím to je? Možná nám napoví slavná písnička No Name. Nicméně já nevím. Hledal bych nešachové příčiny. Výkon je to mírně podprůměrný a hlavně, Van má (daleko) navíc. Jsem moc zvědav na MČR mužů ve Zlíně. Viz níže.

Vojtěch Plát 68.místo (perfo 2430 - 9 elo bodů)
Vojta oslnil partií s velmistrem Dončenkem. Ale to byl asi jediný výraznější moment. Remíza s GM Saričem se počítá. Nicméně co chce Vojta Plát? Myslím si, že se vrátit k metě 2600 elo, patřit do repre, ale taková hra nestačí. Nyní není ani v první české desítce podle ela. Doporučil bych sílu a energii vrhnout na studium šachu, zahájení a fyzickou kondici a nevydávat ji na zcela zbytečné věci. Nejsem soudce a nechci nikoho soudit, ale jak se každý zodpovídá za svá rozhodnutí na šachovnici, tak pak i v životě.
Uvidíme jak Vojta dopadne na MČR mužů ve Zlíně. Ale dobře si pamatuji na tvrdá kritéria v minulosti ohledně repre "A" i "B". Jinak pro zajímavost ve Zlíně budou hrát:

GM Nguyen
GM Štoček
GM Žilka
GM Babula
GM Polák
GM Krejčí
GM Plát
GM Petr
IM Zwardoň
FM Mládek


Hodnocení Slovenské repre:


Juraj Druska 47.místo (perfo 2474 + 5,2 elo bodů)
Juraj sehrál velmi dobrý turnaj. Sice se několik partií nepovedlo, ale daleko více se povedlo. V poslední době hraje s velkou silou a zřejmě (podle mne určitě!) patří do slovenského repre týmu. Měl by si uhrát velmistra. Sílu na to má.


Štefan Mazúr 65.místo (perfo 2381 +9,3 elo bodů)
Štefan srdnatě bojoval. Hlavně bílými je nebezpečný soupeř každému. Vím, že si Štefan chce uhrát GM, což je super. Ale bude muset nabrat šachové svalové hmoty. Hlavně bych doporučil techniku a pak objektivní hodnocení pozic. Nemožný cíl to rozhodně není, je třeba makat. Držím palce!

Lubomír Ftáčnik 72.místo (perfo 2430 -6,2 elo bodů)
Nechce se věřit, že tento slavný velmistr byl členem našeho nejslavnějšího týmu v roce 1982 (!) To už bude 40 let. A přesto se rve dále. To by měla být inspirace všem hráčům, hlavně některým velmistrům, že bojovat se má. A takový turnaj za to stojí. Smekám před panem Ftáčnikem. V tolika letech nejenom hraje stále silně, ale bojuje a rve se.


Tamás Petényi 88.místo (perfo 2375 -2,2 elo bodů)
Tamás je velký bojovník, sám to vím, něco jsme spolu sehráli. Podobně jako Štefan je nebezpečný, když má bílé figury. Dobře si pamatuji, jak jsem se snažil hasit 1.e2-e4 tahem ...e7-e5 a hrr do španělské obrany. Ale na lepší hru, na velmistra je třeba si vylepšit zahájení. V několika partiích stál Tamás dost zle po zahájení. Hlavně pak černé figury.


Takže zazvonil konec a ME je konec. Sláva vítězům, čest poraženým!
116x 10278x Robert Cvek
Fotogalerie
Komentáře (116) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Jirikovka@post.cz
Morální hodnoty GM Pláta jsou přímo katastrofální! Takový člověk jako reprezentant nemůže být vzorem pro šachovou mládež!
+0 /-0 | 09.09.2021 08:44

sarmatam
to z Třince,jsem myslel Bezkydská šachová škola,tak se omlouvám,za nepřesnost......
+0 /-0 | 09.09.2021 08:37

sarmatam
Petr Koutný,Robert Cvek,ten pan Chrz z Ústí na Labem, někdo z Třince,tam to hodně dobře funguje, až se uzdraví pán Stanislav Juříček ze Vsetína,to jsou u mě osobnosti šachu,co by mohly něco změnit, ještě určitě někdo z Brna,a taky ze Starého města ( Uherské Hradiště ),Pepa Bednařík mi připadá, že by taky pomohl šachu,a Štěpán Žilka taky , můj názor,ale je to hodně těžký.......
+0 /-0 | 09.09.2021 08:35

Petan

Re Pedro: Obávám se, že vzhledem k úrovni vašeho písemného projevu by mu váš hlas moc nepomohl laugh. Ale eshop také chválím - už jsem tam něco koupil a absolutní spokojenost.

+0 /-0 | 08.09.2021 22:57

Pedro Morales
Pane Kovko souhlasím mislím že pan Koutný ve vedení by byl velmi dobrá volba! Je to velmi úspěšný člověk (youtub, tyto stránky, eschop) a má rád šachy. Působí dojmem čestnýho člověka a nebojí se nazívat věci pravými jmény. Můj hlas by měl.
+0 /-0 | 08.09.2021 22:30

Jirikovka@post.cz
GM Plát měl být dávno vyloučen z reprezentace! Jak na World Cupu ,tak na ME v Reykjavíku GM Plát prokázal,že patří k těm slabším velmistrům!
+0 /-0 | 08.09.2021 22:24

Jirikovka@post.cz
Navrhovat GM Pláta do VV,jehož morální vlastnosti jsou špatné,může jen nerozumný člověk!
+0 /-0 | 08.09.2021 22:21

Jirikovka@post.cz
Pane paulz! Vybral jsem Vás proto,že se mi jevíte jako seriosní člověk! Sám jste psal,že pravidla pro reprezentaci jsou nejasná! Jsem přesvědčen,že kdyby jste byl ve funkci VV zařídil by jste,aby pravidla byla jasná! A o to mi jde především a jistě ne jenom mě!
+0 /-0 | 08.09.2021 15:40

paulz

No Jirko, Ty mě teda přeješ. Funkce v organizacích kde jsou vysoké státní dotace jsou pro mladé. Víš proč? Když se něco stane tak mladý člověk se ještě dožije svobody. Starší už to může mít na doživotí...smiley

+0 /-0 | 08.09.2021 14:55

Jirikovka@post.cz
Pana Pavla Ch. bych pověřil vedením vodoléčebného kurzu pro současný VV ŠSČR na jezeru Milada! Od tohoto kurzu bych si sliboval,že jeho členové po skončení kurzu by byli najednou obdařeni inspirativní myslí a konečně by stanovili jasná pravidla pro vybírání hráčů do reprezentace aby pak nikdo nemohl říci že pravidla jsou nejasná!
+0 /-0 | 08.09.2021 14:41

Jirikovka@post.cz
Rovněž pan paulz by byl dobrým členem VV!
+0 /-0 | 08.09.2021 14:23

Jirikovka@post.cz
Pan Humphrey navrhuje do VV GM Pláta já navrhuji pana Koutného!
+0 /-0 | 08.09.2021 14:22

Jirikovka@post.cz
Tady se řeší neustále jen prachy a prachy! Nikdo neřeší kvalitu hráčů pro reprezentaci!
+0 /-0 | 08.09.2021 14:07

Jirikovka@post.cz
Já navrhuji odvolat pana Humphreye z funkce trenéra dětí pro totální zblbnutí!
+0 /-0 | 08.09.2021 14:05

HumphreyvanWeiden
Ve fotbale má Extraliga vlastní organizaci. Proč by ji nemohla mít v šachu? Soustředila by se na shánění sponzorů a Svaz by si v klidu dělal svou práci.
+0 /-0 | 08.09.2021 13:58

Jirikovka@post.cz
Pane Humphrey! To co jste napsal 21:58!To duní skutečně moc! Navrhnu Vás do soutěže provokatér roku 2021!
+0 /-0 | 08.09.2021 13:48

paulz

To Lykan: ono organizátor třeba ME nedostane na tuhle akci od FIDE nic a ještě musí sám zaplatit. Takže samozřejmě musí hledat finance na pokrytí nákladů turnaje. A že při podobných akcích se část peněz na pokrytí nákladů dostane třeba z oficiálních hotelů není žádné tajemství. 

Tak ono je spíš zázrak, že ještě někdo takové akce pořádá.....

+0 /-0 | 08.09.2021 12:17

paulz

To HW 7:20 No ono těch šachových profesionálů už u nás moc není a je docela humorná představa jak se ti zbylí na něčem dohodnou. Navíc v šachu je notně omezené množství peněz. A až příští vláda v rámci úspor sáhne na dotace pro sport, bude ještě míň. Pak se i vedení svazu bude muset snažit najít nějaké sponzory než si spokojeně a v klidu žít z nějakých 16 miliónů dotací ročně. Což teda na nějakých 12 000 aktivních šachistů/ ono dotace jsou i na 8 000 neaktivních/ je docela dost. 

+0 /-0 | 08.09.2021 10:59

lykan

Jinak ohledně ME předpokládám, že si bafuňáři dohodli nějaké provize bokem od leteckých společností a předražených islandských hoteliérů, jinak si financování takového absurdního výletu na ostrov uprostřed Atlantiku nedovedu vysvětlit. Před pár lety jsem tu zažil bizarní debatu, kde mě někteří tady tvrdili, že prý je Island součástí Evropy. smiley Opravdu převratná myšlenka, já jsem si vždycky myslel, že v Evropě jsou jen říční ostrovy. Pokud je argumentem to, že jsou tam kolonisti evropského původu, tak budu jen doufat, že se jednou nedočkáme takového ME třeba v Austrálii, která taky široko daleko nemá s kým hrát. V budoucnu by se mohlo ME hrát třeba na Marsu, protože první kolonisti tam nebudou mít s kým hrát, a tak budou součástí evropské federace.

 

Daleko nejšílenější mi ale připadají ME hraná v Izraeli, kde to vypadá jako ve válečné zóně a kde hráčům může kdykoliv přistát raketa na hlavě.

+0 /-0 | 08.09.2021 10:47

lykan

Tak teď čtu v propozicích MČR:

 

 Dresscode: Hráči jsou povinni se v hrací místnosti a při slavnostním zahájení i vyhlášení pohybovat ustrojeni a upravení řádně, to je způsobem odpovídajícím významu turnaje.

 

To znamená, že je povoleno hrát jen v tričku a kraťasech, aby se podtrhla bezvýznamnost turnaje? Jsou vůbec povoleny boty?

+0 /-0 | 08.09.2021 10:47

HumphreyvanWeiden
Možná by taky pomohlo, kdyby si šachoví profesionálové založili vlastní organizaci v rámci Svazu. Ve fotbale to funguje.
+0 /-0 | 08.09.2021 07:20

xdavx x
Weiden. Tvl.
+0 /-0 | 07.09.2021 23:53

Petan

Re golemcz22:03: Jaké mylšenkové pochody Vás vedou k tomu, že sem kopírujete vyjádření Petra Koutného z jiného vlákna k jinému tématu?

+0 /-0 | 07.09.2021 23:33

paulz

to HW: díky mé aktivitě se bude hrát liga východ dvojkolově. A tahle zkušenost mě docela vyléčila z dalších aktivit v šachovém svazu. Člověk má jen jedny nervy.....

+0 /-0 | 07.09.2021 22:24

golemcz
24.08.2021 15:44 | Petr Koutný Petan - Myslíš si, že mám z tohoto článku radost? Kolik nocí a dní nespím, když spustím flame? Kolikrát si vyčítám, co jsme to zase udělal? Kolikrát přemýšlím, jestli mám pravdu? Jestli jsem nemohl někomu ublížit? jak mě mrzí, když napíšu něco špatně? Jak mě trápí, že to lidi rozděluje? Jsou to strašně pocity. Tady to vypadá, že je vše v pořádku. Já se nebojím soudů, komentářů, ale bojím se sám sebe. Sám sobě si odpovídám, jaké by to bylo, kdyby takto někdo psal o mě? Podívej se na žebříček nejkomentovanějších článků na tomto webu a každý mi způsobil hodně bolesti. Nejde vidět do duše člověka. Ok, tentokrát nám vyhrožovali soudem a budeme se asi soudit, tak si to dokážu omluvit. Ale myslíte si, že si to dokážu omluvit i s tím pohledem, že do toho zatahuji veřejnost? Aféra s Matochou. Zní to jako parádní článek, ale jsem já soudcem? Psal jsem o Ostudě jménem Vojtěch Plát a i když mi vyhrožoval zabitím rodiny a dělal neskutečné prasárny, pak jsem já jeho soudcem? Takže - chybuji, chybuji hodně a i když to nejde vidět, mám svědomí a není to lehké. je to jako v životě, člověk udělá devět správných věcí a desátá s emu nepovede, pak stejně si lidi často pamatují tu desátou.
+0 /-0 | 07.09.2021 22:03

HumphreyvanWeiden

@ paulz: Možná máte pravdu, ale toto jsou věci, které se nedají řešit pouhou kritikou, ale musí se pro to něco udělat. Takže nekritizujte, ale radši kandidujte do VV nebo někoho navrhněte. Já bych navrhoval Vojtu Pláta, protože ten je organizačně zdatný a sponzory sehnat umí.

+0 /-0 | 07.09.2021 21:58

paulz

To HW: sponzoři pro soutěže družstev nebo vrcholné soutěže jednotlivců jsou ve světě naprosto běžné. Zdůvodnění proč zrovna u nás to nejde je zbytečné. Jinak ať se někdo koukne jaký byl rozpočet našeho svazu před třeba deseti lety. A kolik bylo placených lidí na svazu. Teď je víc placených lidí, jsou lépe placení, ale osobně žádný rozdíl nevidím....

+0 /-0 | 07.09.2021 21:42

HumphreyvanWeiden

Co se týče MČR, to bych s vámi souhlasil, ale taky bych chtěl znát názor někoho z VV. To se ovšem nedozvím, protože jste svou aktivistickou nenovinařinou naštval zmíněné funkcionáře. Takže můžu jen spekulovat, jestli máte pravdu nebo ne.

+0 /-0 | 07.09.2021 21:32

Pavel Ch

Na ČT4 sport probíhá odborná diskuse o hokeji.

20:30-22:10, možno i ze záznamu. Teď jsem přijel a pustil.

Přdevším o tréninku mládeže.

Já rád čtu, čerpám, studuji od jiných. V něčem se sporty liší, v mnohém jsou podobné. To jsem rychle pochopil na TŠ FTVS v Praze.

 Problémy, velmi podobné, metodiku, výběry, mají a řeší všade.

+0 /-0 | 07.09.2021 21:27

paulz

Víš proč Petře? Prioritou svazu je přece mládež jak zdůrazňuje Martin Petr. A ztrácet drahocený čas hledáním nějakých sponzorů pro MČR mužů nebo nějaké soutěže družstev a zanedbávat díky tomu mládež, to teda ne.

Je zajímavé, že třeba na Slovensku Extraliga družstev svého sponzora má. A určitou částkou profitují všechny kluby. Ale to je Slovensko, to nemůže být příklad pro správného českého funkcionáře....

 

+0 /-0 | 07.09.2021 21:23

HumphreyvanWeiden

Pane Koutný, sám jsem trenér. To není práce zdarma, ale práce, do které dáváte vlastní peníze, čas a námahu. To mi Svaz nikdy nemůže úplně zaplatit a ani to po něm nechci, protože mě ta práce hodně baví. Co po Svazu požaduji, to jsou právě ty organizačně zvládnuté turnaje, což není samozřejmost, on se dá spálit i ten chleba, když se to neumí.

Repre smlouvy nejsou jasně napsané a reprezentanti neznají svá práva a povinnosti ? Tak to je mi novinka, snad by nám o tom mohl něco říct pan Chrz. 

Jestli vám dobře rozumím, chcete ZAKÁZAT pořádání Přeborů funkcionářům z VV. S tím by se dalo souhlasit. Ale co bude, když se nikdo nepřihlásí? Zrušíte pro daný rok Přebor ? A nerozumím vašemu návrhu "více motivovat organizátory". Pokud je někdo schopen tyto Přebory zorganizovat za určenou částku, tak proč ji chcete navyšovat ? Stejně tak nerozumím vašemu dříve řečenému návrhu rozkouskovat Přebory mládeže do několika termínů a několika míst. To je trenérské peklo a ne vylepšení nabídky. 

A konečně účast na Mistrovství Evropy nepovažuji za placenou turistiku. S dotacemi na Mistrovství EU se dá polemizovat, tady s vámi souhlasím.

+0 /-0 | 07.09.2021 21:17

Petr Koutný

MČR 260 000Kč. První cena 55 000 Kč, poslední cena 10 000 Kč, hráči mají hrazené veškeré náklady. Každý hráč má jistých 1 100 Kč/den ( poslední hráč) a první má přes 4 000 Kč za den. Průměrné páté místo je odměna 22 500Kč, tadey přes 2 000Kč/den. Z výhry nad 10 000Kč se odečítá daň, myslím si, že jestli je hráč profík, podává sám daňové přiznání a může si to danit sám. Tedy být pátým hráčem v republice a mít 22 500Kč mi nepřijde málo a nepřijde hodně. Jsou to borci, co makají celý život a za to dostanou podprůměrnou mzdu CNC obráběče. Kdyby svaz uměl sehnat generálního sponzora, proč by tady ty peníze nemohly být vyšší? Sehnat dnes peníze na extraligu je pro oddíl makačka s cílem sehnat odhadem  půl mega a to sežene plus mínus každý v extralize. Někdo víc a někdo méně, ale tak nějak to může být. Svaz nesežene na svůj nejvýznamnější turnaj ani 100 000 Kč sponzoring? Tak od čeho tam pak ty lidi jsou? Když neumí sehnat sponzory pro extraligu, když neumí profesionalizovat reprezentanty a když umí jen utrácet státní peníze? 

+0 /-0 | 07.09.2021 20:46

Petr Koutný

Humphe - ten problém je větší, než dokážu napsat v jednom komentáři a chce to určitě diskuzi s lidmi. VV určitě neovlivňuje denní práci neplacených trenérů v místních oddílech. Možná tito chlapi dostanou pár korun na knížky, ale když není žák na listině talentů, pak je to jen na jeho vúli pracovat zadarmo pro šachy. Vedení krajských organizací jsou myslím taky dobrovolníci pracující zadarmo, protože u nás je placený snad jen předseda a pár lidí kolem něj. Přes dotace nejde dát energii, vůli pracovat a sílu to nevzdávat. Říkat, že turnaje jsou organizačně zvládnuté, je stejné jako říkat, že pekař nespálí chleba. Turnaje často pořádají nadšenci a šachoví v dobrém slova slovu maniaci a dávají do toho srdce. Jen málokdo, to dělá na zisk a ten kdo to dělá jako business  je opravdu dnes ve VV. Repre smlouvy my měly mít jasně napsáno jaká je podpora a co za tu podporu svaz dostane. Účast na MČR by měla být jednou z podmínek. Jak bych chtěl přilíkat organizátory na pořádání peborů?: Za prvé férovost, prostě když se do toho hlásí členové VV je to předem ztracený čas a boj s větrnými mlýny. Psal mě jeden pán email, že on neposílá přihlášku na pořádání turnajů, protože to je předem zbytečné. A v turnajích,které nechce dlouhodobě nikdo pořádat, bych se zamyslel nad podporou. Buď ten turnaj má pořádat sám svaz a nebo má dát takové podmínky, aby to chtěl někdo pořádat. Ono, když máme na placené výlety na Island a nebo na dotace na Mistrovství Evropské Unie, tedy turnaje bez historie a prestiže, pak by se mohlo zapřemýšlet, jestli nejde tady víc motivovat organizátory. Ale jak říkám, je to na diskuzi a hlavně se musí chtít něco měnit. Tak jak to je dnes, je to špatně. 

+0 /-0 | 07.09.2021 20:35

HumphreyvanWeiden

Ještě jeden dotaz na vás mám, pane Koutný. Cenový fond Mistrovství republiky je minimálně 260 000 korun. Připadá vám nízký? Pokud ano, na kolik byste ho navýšil ?

+0 /-0 | 07.09.2021 20:24

HumphreyvanWeiden

Pane Koutný, já do toho zas tak nevidím, co kdo organizačně zařizuje.Ale předpokládám, že VV nějakým způsobem ovlivňuje výši dotací a taky jste sám říkal, že zajišťuje Přebory. A ty probíhají bez závad, jsou organizačně zvládnuté. Nebo se mýlím? V době poCovidové to není zrovna málo.

Vy jste se zmínil o Reprezentačních smlouvách, jak by měly, podle vás, vypadat? A jak byste chtěl přilákat organizátory na pořádání Přeborů. Zvýšením dotací nebo nějakým jiným způsobem?

 

+0 /-0 | 07.09.2021 20:14

Jirikovka@post.cz

A tomu chci zabránit jasnými pravidly pro vybírání hráčů do reprezentace! Mlžit se tady nebude! 

+0 /-0 | 07.09.2021 20:11

Jirikovka@post.cz

Pokud kapitán bude mít k dispozici známého vyhořelého GM a ne známého nevyhořelého GM,tak do reprezentace půjde známý kapitána ikdyby byl vyhořelý GM!

+0 /-0 | 07.09.2021 20:08

Jirikovka@post.cz
Pane Pavle Ch! Pokud si do reprezentace budou hráče vybírat kapitáni,tak známosti jenom pokvetou! Známosti jsou někdy víc než tučná obálka!
+0 /-0 | 07.09.2021 20:04

Petr Koutný

Davide - naprostý souhlas. Co mají normální šachisté z toho, že má svaz víc peněz? Bafuňáři mají na mzdy cca 4,5 mil(od posledního navýšení státních peněz si přidali). Rozmáhá se cestovní ruch našich vyhořelých GM a trénuje se nový Mistr světa. Ale šachisti z toho nemají opravdu nic víc, než mělipřed tím. Ze státních peněz to nikoho nebolí. Tak k tomu ještě si naložit MČR bez české šachové špičky ať si zahraje konečně i předseda svazu. Mohl by být v nominaci na Olympiádě a pak to tady může být jak na televizi Barandov. Soukup a nebo Petr to je jedno. 

+0 /-0 | 07.09.2021 20:00

Pavel Ch

@jirikovka

Pane Fialo,

s těmi Vašimi "jasnými pravidly" reprezentace je to pro Vás mnohokrát složitější pochopit než proč Vaše věta, cituji:

"Já nemám kaps lock já mám tablet!" 

je úplným nesmyslem. Tak nejdříve si vygooglete toto.

 --

Přesto to zkusím. Ať hraje czech flag fotbalové mezistáťáky, hokejová mistrovství nebo Euro-hc, tenisový Davis cup, šachové ME týmů neb olypiádu, vodní polo a další, vždy určuje výběr a sestavu trenér nebo (např. tenis, šachy) nehrající kapitán.

 Stejně tak předtím širší repre.

 Vše jiné by byla bramboračka, což pochopí každý, kdo trošku sportu rozumí.

+0 /-0 | 07.09.2021 19:47

Jirikovka@post.cz
Pane Hamphrey! Já jsem dal jasná pravidla pro vybírání hráčů do reprezentace,tedy umístění hráče na 1-3místě MČR,pak 2hráči s nejvyšším Elem a na ME jednotlivců mezi jinými hráči 1 supertalent na zkušenou! Jenže známostnostnï lobby se přijetí jasných pravidel brání! Nejasnost,to je jejich cílem!
+0 /-0 | 07.09.2021 19:40

Jirikovka@post.cz
Pane Pavle Ch! Já nemám kaps lock já má tablet! Jak je vidět vy by jste nejraděj byl pro vybíránï hráčů do reprezentace dle známostí a strejčkován í! Počítám,že na ŠSČR nebudete sám! Proto jasná pravidla pro vybírání hráčů do reprezenzace Vám nevoní!
+0 /-0 | 07.09.2021 19:34

Petr Koutný

Hump - ok ale co popisuješ je nejvíc práce místních trenérů,místních organizátorů a krajských funkcionářů. Nic o čem tady píšeš nemá na svědomí vedení ŠSČR. Ti mají na svědomí výlety jak se tady pěkně říká uschlých GM po Evropě, ti mají na svědomí repre smlouvy a to přesně takové, že česká špička nehraje MČR. Ti mají na svědomí absenci silného sponzora na extralize. Už se mi nechce opakovat kolik turnajů organizují za dotace členové VV a kolik dobrého za poslední rok a půl udělali pro šachy. Je na to jedno české slovíčko a má jen tři písmenka.

+0 /-0 | 07.09.2021 19:22

HumphreyvanWeiden

Jinak, mladí dnes radši hrají turnaje, nejlépe rapidy, a těch je v našem kraji taky mnohem víc než dřive. Vysedávat o nedělích v soutěžích družstev je asi neláká, to je fakt. ale proč nad tím naříkat? Doba se mění.

+0 /-0 | 07.09.2021 18:53

HumphreyvanWeiden

paulz: Přechod mládeže k dospělým byl vždycky spojen s nešachovými věcmi, dospívající nelze držet u šachu násilím. Odpadají především dívky. Nejvíc dětí hraje v kategorii do 12 let a ve vyšších kategoriích pak "mizí". 

Co můžeme ovlivnit je mít co nejpočetnější základ. Není to tak dávno, co byl u nás jediný oddíl, a to Grygov, který vychovával šachisty ve velkém, dobře na tom byl Prostějov, a pak už nic. Další oddíly vychovávaly šachisty jen po jednotlivcích. Dnes tady máme 5-6 oddílů, které jsou líhní talentů a další se je snaží napodobit. Ten nárůst je obrovský.

+0 /-0 | 07.09.2021 18:35

paulz

To HW: no když se situace s mládeží pronikavě v Olomouckém kraji zlepšila kolik pak dorostenců za poslední léta přešlo plynule do soutěží dospělých? Což by taky měl být jeden z výsledků práce s mládeží. Je to pěkné když je spousta žáků, ale pokud z nich nakonec aspoň maličká část nepřejde do soutěží dospělých a šachy zabalí, tak výsledek není pro šachy vůbec dobrý. Já třeba ve Zlínském kraji moc mládeže v soutěžích dospělých nevidím, čest  výjimkám. 

 

+0 /-0 | 07.09.2021 17:56

HumphreyvanWeiden

Davide, a víš, že jo? Navzdory Covidu se začínají hrát soutěže, situace v mládeži se v posledních letech pronikavě zlepšila - aspoň u nás v Olomouckém kraji, nevím jak u vás, a do vrcholové šachu nevidím, to si pořešte "tam nahoře". 

Jasně, že mám nějaký názor např. na reprezentaci na ME, ale zatím jsem nečetl od kritiků jedinou konstruktivní myšlenku, jak to dělat jinak. Třeba bys mohl začít ty Davide. Jak by podle tebe měla vypadat Reprezentační smlouva ?

+0 /-0 | 07.09.2021 17:33

xdavx x
Viktore, tobě se ten současný stav libi?
+0 /-0 | 07.09.2021 17:19

HumphreyvanWeiden

Takže zatím mnoho povyku pro nic. Nu, co se dá dělat. Dumejte mudrcové, přesvědčujte vyvolené, kujte pikle. A až to budete mít vykoumáno, tak nám dejte vědět.

+0 /-0 | 07.09.2021 16:50

Petr Koutný

Ok, jeden šachista oslovil velkou šachovou osobnost a pak mi zavolal a řekl mi, že to by mohl být on. Je to člověk, který má kredit a silný životní příběh za sebou. Přemýšlí jestli by do toho chtěl jít. Aktuálně spíš říká, že spíš ne, ale nevyloučil to úplně. Takže dáme si kafe a uvidíme co bude dál. Kdyby řekl ano, pak paráda. Kdyby nakonec řekl ne, určitě je tady mezi námi několik dalších tak výrazných osobností, které by dokázaly změnit šachy u nás. Děkuji za pochopení a respekt za to, že nebudu do rozhodnutí jestli ano a nebo ne tyto lidi jmenovat. Pravda je ale ta, že víc a víc lidí si přeje změnu a kostky budou brzy vrženy. A abych předešel spekulacím, není to nikdo z RP a nikdo z RP nechce aktuálně vstoupit do budoucího vedení svazu a ani jakkoliv ho ovlivňovat. Ale přejeme si, aby doba temna brzy skončila. 

+0 /-0 | 07.09.2021 15:21

HumphreyvanWeiden

Pane Koutný, bla-bla-blá. Samé fráze, nic konkrétního. Nebuďte tak hodný a řekněta ta jména !hats off

+0 /-0 | 07.09.2021 15:03

Petr Koutný

Zdravím každého z Belgie. Ten šachový příběh, který prožíváme není veselý. Je smutné, že za rok a půl, kdy měl náš ŠSČR moře času nedokázal odehrát odloženou extraligu toto léto. Je smutné, že za stejný čas nedokáže nabídnout termín a podmínky pro nejlepší hráče tak, aby největší a nejdůležitější šachová akce u nás MČR byla opravdu turnajem nejlepších hráčů. Pak už se člověk jen může smát, že nám za svazové a tedy za naše peníze jezdí po Evropě šachový turista, že usychá jedno GM za druhým a to poslední co nám ještě jde, je vychovávat za svazové - státní - tedy naše peníze dalších dvacet let budoucího Mistra světa. Ještě se podařilo uspořídat několik  soustředění pro talentovanou mládež, kde přiteklo deseti tisíce korun na turnaj, který si rozebrali trenéři dětí. Mezitím podpora oddílu mizivá, sponzoži do extraligy se nehrnou a předseda svazu místo aby řešil problémy šachistů, si jde zahrát o titul Mistra ČR. To je opravdu to poslední co nám chybí, mít Mistra ČR  a předsedu ŠSČR v jedné osobě. To každý ví, ale můžeme to změnit.  Podívejte se kolem sebe a určitě najdete osobnosti, kterým tato komedie na ŠSČR vadí a mají energii zachránit šachy u nás. Podívejte se kolem sebe a přemýšlejte o tom, kdo by to mohl dělat lépe. Protože jediná šance je oslovit opravdové osobnosti a začít dělat šachy pro lidi. Jsou na to dva roky, času dost. Chci říct, že stačí malá změna. Pan Malec a pan Chrz mají u mě respekt, ale je to málo.   Každa ryba smrdí od hlavy a tato ryba už toho má doopravdy hodně za sebou a nic před sebou. Stačí chtít.

+0 /-0 | 07.09.2021 14:42

ciki333

07.09.2021 12:58 | Kodl

yes

+0 /-0 | 07.09.2021 13:06

Kodl

Vážení.....to ,co píše pan CM P. Chrz je dost pravda. Chtěl by s tím nepořádkem na svazu několik let něco udělat,Ideální by bylo,kdyby celý svaz vedl on. Proto fan klub P. Chrze to navrhoval už několik krát.Píše a vysvětluje trpělivě a hlavně slušně....To např. GM Vokáč mi řekl ,že mi pošle provaz a větev si mám vyhledat sám!! Takoví lidé jsou na šachovém svazu a hlavně drží se tam věčně ,jak hooo ..košile. Proč asi?Před léty jsem se zabýval korespondečním šachem,,,,1995 až 97 jsem se umístil na 1 až 4 místě. Pak vyhrál několik Master klas turnajů...021 MN,56 MN atd,získal titul IM ICCF....okolo roku 2000 ELO asi 2547 no a do reprezentace jsem se nikdy nedostal,kvůli funkcionáři,kterému jsem napsal,že jeho nikdo za šachistu nepovažuje. Otec mi tenkrát řekl....studuj a dělej něco ,co tě uživí. Stál se ze mně houslový virtuoz a koncertoval jsem v 27 zemích světa. Otec měl tehdy pravdu!! Hrát šachy můžete  ,jen tak,pro zábavu.Doporučuji GM Nguenovi,pokud chodí na fakultu mat. fyz. aby raděj studoval a šachy dělal okrajově.Pěkný den Martin,Franta, Prof. Mgr. Kodl DiS(IM ICCF)Fan klub CM P. Chrze

+0 /-0 | 07.09.2021 12:58

HumphreyvanWeiden

Jsem jenom řadový šachista, ale tuto "diskuzi" čtu se smutným pobavením. Jediný, kdo tady řekl něco konkrétního, je pan Chrz. Jinak ostatní inovátoři jen mlátí prázdnou slámu, coby, jakby bylo lepší, kdyby někdo. Včetně pana Cveka. 

Má někdo z kritizujících nějaký KONKRÉTNÍ návrh jak dělat šachy lépe ? Stačí cokoliv, návrh na Pravidla pro reprezentaci, radu, jak lépe motivovat a trénovat mládež, cokoliv...

+0 /-0 | 07.09.2021 12:57

xdavx x

bohuzel nazor prumerneho sachisty je, ze on chce hrat sachy, mit moznost hrat turnaje, a neresit to co se deje na svazu... pak takovy sachista se jen zucastni valne hromady sveho klubu, zvedne ruku kde je treba, da si chlebicky a jde blicat... dokud sami lide v klubech nebudou chtit zmenu, a to zejmena tim, ze navrhnou delegaty, kteri zmenu vyvolaji, tak se nic nezmeni. 

+0 /-0 | 07.09.2021 11:59

Zmestabileho
Ad Pavel Ch: Píšete za mě - co já bych údajně řekl. A peskujete pana Fialu ať se odebere pryč. Když takto nálepkujete ostatní v diskuzi, tak s Vámi dost dobře diskutovat nelze. Ad Robert Cvek: Ten současný stav se nezmění s lidmi ve vedení kteří jej vytvořili, nebo alespoň připustili aby vznikl a ani dnes nemají sebereflexi a vůli ke změně. Je to už dlouho...x-let...co ta viditelná a prestižní část šachu - velmistři a repre - padá dolů a spousta věcí kolem ní působí jako ze špatného filmu nebo jako parodie. Jediná možnost jak to změnit je příchod nových lidí do vedení svazu - a i potom by to byla dlouhá cesta ke změně.
+0 /-0 | 07.09.2021 11:41

Pavel Ch

Paulz, nejsem přímo u toho, jen vím, že se začalo asi před 3 lety dělat trošku nově. S nejmladšími dělá kempy Lukáš Vlasák a Michal Novotný, plus dva trenéři pro východ republiky.

 

Se staršími a dorostem Petr Pisk, který získal Sergeje Movsesjana a další trenéry.

 

U repre dospělých jsou opravdu "práva a povinnosti". Jak však říkám, třeba Zbyněk Hráček má smlouvu nehrajícího kapitána. Ano na MČR dle smlouvy má být a bude. Ale jinak, než si někteří myslí. Prostě tak, jak se po něm chce.

 

PS: Pane Fialo, Vaše pískoviště máte vedle, tam ani nevadí, když neumíte vypnout CapsLok.

+0 /-0 | 07.09.2021 10:50

Jirikovka@post.cz
TRANSPARENTNOST PRAVIDEL PRO REPREZENTACI ZNAMENÁ ELIMINOVAT ZNÁMOSTI A STREJČKOVÁNÍ !
+0 /-0 | 07.09.2021 10:44

paulz

Tobě Pavle věřím, že se stímto stavem snažíš něco udělat, jsi šachový nadšenec. Bohužel mám takový dojem, že současný stav hodně lidem vyhovuje a ve skutečnosti je jim ukradené kolik je mládeže a jaké má ta mládež taky výsledky...A řečem o prioritě mládeže pro šachový svaz nevěřím. Na to už jsem v šachu docela dlouho. 

+0 /-0 | 07.09.2021 10:43

Pavel Ch

paulz: "Jenomže který trenér řekne nahlas tohohle je naprosto zbytečné trénovat když mimo trénink se mnou nic v šachu nedělá..."

 

I na to byl recept v mém materiálu, který jsem sestavil před 10 lety. Teď z toho mého materiálu se něco postupně pomalu uvádí v život. 

Bylo více věcí, co jsem napsal a pak po létech na to někdo přišel.

 

V životě holt často platí, pokud ultlumíš své ego, musíš vnutit, že Tvůj nápad, chceš-li aby spatřil světlo světa, byl nápadem Tvého šéfa.

+0 /-0 | 07.09.2021 10:31

Pavel Ch

Davide, já chápu, že byste rádi psali společně se ZMB při MČR o vyhořelých a uschlých velmistrech co tam raději nepustěj mladší, a že se vám nelíbí, když vám někdo připomíná vaše slova před rokem dvěma, třema.... Chápuwink

+0 /-0 | 07.09.2021 10:27

Jirikovka@post.cz
Především ŠSČR by měl nastavit jasná pravidla pro reprezentaci!( kdo má nárok reprezentovat!) Otázka jednè plodnè schůze! Pan paulz zde psal,že pravidla jsou nejasná!
+0 /-0 | 07.09.2021 10:27

paulz

No já bych teda Roberta 09:49 doplnil, taky je důležité aby dotyčný měl výsledky....Jinak platit hodiny trenerům za zbytečné trénování mládežníků kteří na to s odpuštěním s.... a jediné co dokážou v některé z početných kategorií skončí někde vpředu je naprosto zbytečné. Jenomže který trenér řekne nahlas tohohle je naprosto zbytečné trénovat když mimo trénink se mnou nic v šachu nedělá...Takže se trénuje a trénuje, všichni trenéři jsou ohromní a pak přijde třeba Open Staré Město a první jsem já v důchodovém věku, třetí Marek Vokáč stejného věku a béčko vyhraje pan Ludvíček který má docela dost přes osumdesát. To ještě nekomentuji kolik mládeže tam celkem hrálo....

+0 /-0 | 07.09.2021 10:25

xdavx x
PavrlCh. Jen to řeší asi deset let. Asi se nic nezměnilo. Ale pravidelně zasedame a diskutujeme. :D a buď tak hodný nemluv za ostatní. Zvlášť nesmysly
+0 /-0 | 07.09.2021 10:12

Pavel Ch

Roberte, k Tvé první větě, s tím samozřejmě souhlas. A řekl bych, že svaz to tak řeší či se o to snaží.

Ostatně, psal jsem to již opakovaně na svaz před více než 10 lety, jak by měla vypadat a jaká kritéria by měla mít podpora HD 16, 18, 20. "Jakési práva a povinnosti". Aby vyrostli silní hráči.

+0 /-0 | 07.09.2021 10:02

Robert Cvek
07.09.2021 09:44 | Zmestabileho: přesně tak, já to napsal jen trochu jinak.
+0 /-0 | 07.09.2021 09:50

Robert Cvek
Mělo by platit, že kdo skutečně trénuje a pracuje na sobě (ať už jde o mládežníka či dospělou osobu), dostane podporu (ať je jakákoliv). Systém je ale nastaven jinak. Je s tím dlouhodobě problém. Myslím si, že není vůle to nějak (více) měnit nebo to prostě už nejde, protože... . Důsledek je ten, že mizíme a mizíme až zmizíme v dáli elového žebříčku. Staří tygři nás nebudou věčně držet.
+0 /-0 | 07.09.2021 09:49

Pavel Ch

ZMB:

Protože tady píšete skoro 20 let a Vaše názory na MČR a repre jsou všeobecně známéenlightened.

+0 /-0 | 07.09.2021 09:47

Zmestabileho
Pavel Ch: Nevím proč tady píšete za mě a co já bych řekl kdyby to či ono se stalo. Ten problém - neschopnost řídit naši repre a její stagnace až rozklad je samozřejmě letitý a začal už před řadou let. Nyní postupně sklízíme plody tohoto systému/nesystému. Znovu ale píšu - bohužel není vidět ani na obzoru žádná změna.
+0 /-0 | 07.09.2021 09:44

Pavel Ch

.. k tomu je mi jasné, že by ZMB a spol. kritizovali stejně, možná více, co tam na MČR ještě dělaj, když na sobě nepracujou, proč nepustěj novou generaci.

Že, ZMB? (Zbyněk, Viktor, Peter).

+0 /-0 | 07.09.2021 09:34

Pavel Ch

Takže se shodneme,

Davide a ZMB, konečeně, že se tu často diskutéry píše o uschlých či vyhořelých velmistrech.

A teď mi připadá, že některé diskutéry strašně mrzí, když vidí sestavu, která třeba hned do roka nezazáří na olympiádě/ME, ale je to svěží blízká budoucnost, že diskutéři nebudou moci při MČR psát o uschlých vyhořelých velmistrech. To maj blbésurprise

--

O těch smlouvách si něco zjistěte, než píšete, Zbyněk Hráček má smlouvu nehrajícího kapitána a další o kterých si myslíte, že mají, tak jí nemaj. 

---

Co se týče tradičního účastníka a vítěze MČR David Navara hraje Evropský pohár, po covidovém roku se některé mez. i naše soutěže odsouvaly, podzim je šílený, skoro nebylo místo na extraligu na MČR v blesku. Teď o víkendu bylo kromě MČR dr. rapid/blesk i finále extraligy mládeže i ME seniorských družstev. Kolize tolik nevadila, jen trochu, horší kolize holt budou, za to nikdo nemůže.

+0 /-0 | 07.09.2021 09:32

xdavx x

Taky se mi libi ze se pokazde strasne divime jak jsme spatne dopadli na repre akcich druzstev, ale nic se nemeni. ale tak zase super ze se viktor novotny prsil, ze zaridil vice penez, akorat ze skoda, ze uz nedodava, ze se zmenil celkovy objem dotovanych financi statu, takze mi neni jasne, co vlastne viktor pro to udelal... ale penez je zjevne dost a tak svaz muze platit pobytove zajezdy v atraktivnich destinacich bez jakehokoli nominacniho klice...

+0 /-0 | 07.09.2021 09:31

Zmestabileho
Finanční podpora svazu našich uschlých GM má zřejmě převážně charakter jakési výsluhové renty, výsluhověho příspěvku. Skvělý motivační systém pro naše talenty...
+0 /-0 | 07.09.2021 09:20

xdavx x

tak ja uplne nechapu proc me nekdo cituje uplne jinak, nez jsem neco napsal. to mi prijde hodne velky ulet, zvlast kdyz ten prispevek je hned pod tou reakci.

Uschle sportovce snad mame vsechny, jen si vetsina z nich nema potrebu hrat na hvezdy (teda az na obyvakoveho mistra organizacniho selhani), teda az na nase plavce :)

+0 /-0 | 07.09.2021 09:05

Zmestabileho
Proč se tady pánové hádáte kdo psal nebo nepsal o vyhořelých našich velmistrech? Vždyť prakticky celá naše špička a tedy i repre hráči jsou ukázkami uschlých GM. Ten přívlastek uschlý mi přijde přiléhavější než "vyhořelý" - protože žádný oheň jsem u našich GM neviděl. Možná proto že naši top velmistři hrají šachy u sebe doma v obýváku, takže na tyhle šachové mušketýry není jaksi vidět...
+0 /-0 | 07.09.2021 08:52

xdavx x

PavelCh - hele zkus navstivit psychiatra, mozna by ti pomohl. vzdyt ty jsi uz uplne mimo...

06.09.2021 21:21 | Pavel Ch

David B.:

"O vyhořelých našich velmistrem psal tady jediný Vojta Plát".

06.09.2021 21:12 | david brazina

pavelCh, o vyhorelych velmistrech psal neco Plat, pokud si dobre pamatuju, 

 

 

+0 /-0 | 07.09.2021 08:32

xdavx x
tchen jasan. Ale problém vidím, že šachy nemají žádný takový limit nebo seznam turnajů. Stocek nebude hrát rok a stejně bude zván navhrazene akce na místo někoho kdo odehraje deset turnajů jen proto že má vyšší elo. Že pak na tom turnaji bude šetřit elo je takový smutný kolotoč. Imho by kvalifikační turnaje měli existovat. Pokud je někdo hrát nebude, neměl by mu svaz nic hradit. Jedním z těch turnajů má být MCR.
+0 /-0 | 07.09.2021 08:09

Pavel Ch

Davide B., já se zasmál jen Tvému výroku: 

 

DB: "O vyhořelých našich velmistrem psal něco Vojta Plát". Jako jediný snad tady?

Opravdu od mnohých jiných diskutérů si napamatuješ, že by si četl??? Já na diskusi nss často a od mnohých. Ale vše se svede na Vojtuwink 

 

Tvá reakce v 23:10 je tak úplně mimo, je úplně o něčem jiném. A jaké má, Davide, kdo s kým vztahy, je mi jedno, to si drbej s jinými, já jim k tomu nesvítím.

+0 /-0 | 07.09.2021 07:57

Jirikovka@post.cz
Pane tchen! Dež ste tak chetré,tak jak chcete posoudit kvalitu hráče,když ne splněním limitu a když ani ne podle Ela!
+0 /-0 | 07.09.2021 07:51

tchen

david brazina, Druid.Panoramix: Ano, na MČR se samozřejmě dá limit splnit, ale myslel jsem to tak, že pokud někdo splní limit na mítinku mimo ČR, nemusí se pro účast na mezinárodní akci účastnit MČR. Např. USA to má - nebo minimálně měla - natvrdo: účast na MS pouze podle výsledku na národním šampionátu.

Samozřejmě souhlasím, že v nejlepším zájmu každého svazu by mělo být vytvoření podmínek na MČR tak, aby byly atraktivní pro nejlepší hráče. Atletice se to daří, šachu už méně. Záleží, co by s tím udělal právě americký atletický model, kdy na ME družstev nebo šachovou olympiádu by mohlo jet jenom prvních 5 z MČR. Právě proto, že výkonnost nelze ověřit splněním limitu a v podstatě ani ela.

+0 /-0 | 07.09.2021 07:45

Zmestabileho
Současný stav naší repre je už tolik let tristní, že není možné ze dne na den to zásadně změnit, a šachový velmistr roste roky. Přesto ale proběhlé ME na Islandu s účastí nebo spíše s neúčastí našich GM, okořeněné trapným vystoupením Pláta které si opravdu zaslouží až přívlastek šachová turistika... a k tomu smutný pohled na startovní listinu MČR ve Zlíně... to vše bohužel ukazuje, že se v šachové repre vůbec neblýská na lepší časy.
+0 /-0 | 07.09.2021 07:11

xdavx x
Pavle, ono záleží jaký vztah má zrovna autor se svazem. Zatímco teď svazovi Melody Boys tanci s Platem, a je vše v cajku, ještě nedávno by ho za ty kecy o jeho kolezich exemplárne trestali.
+0 /-0 | 06.09.2021 23:10

Pavel Capek

Jaký je rozdíl mezi článkem o vyhořelém velmistrovi a o velmistrovi za zenitem ? :-D

+0 /-0 | 06.09.2021 21:30

kyssling
Velká škoda, že není video do série ... Bylo by to komplet....
+0 /-0 | 06.09.2021 21:23

Pavel Ch

David B.:

"O vyhořelých našich velmistrem psal tady jediný Vojta Plát".

To je snad vtip, jako by jsi byl léta na Měsíci bez netu a nss, ale Ty tu čteš, přispíváš.

Ještě, že je to dohledatelné.

+0 /-0 | 06.09.2021 21:21

xdavx x

pavelCh, o vyhorelych velmistrech psal neco Plat, pokud si dobre pamatuju, ale ty opet projevujes vzacny dar selektivni pameti, ze? a jeste si to tucne zvyrazni. Ze je Navara za zenitem je jasne mozna i jemu (a jinak se tomu rika zivot), ale nikde jsem neslysel o tom, ze by existoval nejaky zakon, ktery by zakazoval tyto skutecnosti zminovat. Za to ze existuje par hlupacku, kteri maji svet natreny na ruzovo a spinkaji na oblaccich nikdo nemuze, akorat by nemuseli otravovat kazdeho, kdo nesdili jejich plyšové videní sveta...

+0 /-0 | 06.09.2021 21:12

ciki333

06.09.2021 17:53 | Zmestabileho

yes

+0 /-0 | 06.09.2021 20:47

xdavx x

tchen, jenze pro splneni limitu existuje limitovany seznam zavodu, kterych se MUSI atlet zucastnit, resp. jen ze KTERYCH se mu prekonani limitu uznava. A jeden z techto zavodu je MCR... 

+0 /-0 | 06.09.2021 20:44

Druid.Panoramix

tchen - stanovit limit, třeba v atletice, je poměrně snadné, pak už jen záleží na každém atletovi, zda spln či nesplní, ale u šachů je stanovení limitu poměrně komplikované. Tam by se asi mělo jít cestou kvalifikačních turnajů, třeba jako je tomu u Velké pardubické, kdo se umístí do třeba 5. místa ma splněno a v dalších turnajích už se nemusí snažit. Nebo máte jiný nápad?

+0 /-0 | 06.09.2021 20:01

tchen
david brazina 15:30. Atletika. Na MS / ME / OH po splnění limitu kdekoli, bez ohledu na účasti na MČR.
+0 /-0 | 06.09.2021 19:20

Zmestabileho

Někde na netu jsem četl reklamu na Šachový svaz ČR, ale už to neumím najít...Ale myslím, že bylo tam asi toto: Šachový svaz ČR nabízí a podporuje tyto volnočasové aktivity s doprovodným programem zaměřeným na šachovou hru:

 

1. Nabízíme obývákové zápasy v šachu (podmínkou je vlastní obývací pokoj a účast rozhodčího - osobu rozhodčího můžeme zajistit). Kontaktní osoba - GM Zbyněk Hráček.

 

2. Nabízíme pobytové i poznávací zájezdy na Island (12 dní, turistika, letenky a hotel hradíme). Podmínka účasti - účastník musí každý den odehrát jednu šachovou partii.

 

3. Nabízíme pořádání národního šampionátu ČR v šachové hře (požadujeme reference, pokud nebudou doloženy, tak nevadí, hlavně ať turnaj proběhne a ČR má zase na rok mistra republiky v šachu).

 

4. Nabízíme právní podporu na ochranu dobrého jména (pokud se rozhodnete využít spolupráci s námi, může se tato právní podpora hodit).

 

+0 /-0 | 06.09.2021 17:53

paulz

Jak jsem se dozvěděl, Václav Finěk nabídku na uzavřený MČR ve Zlíně měl dostat a David má hrát za Nový Bor Evropský pohár.

+0 /-0 | 06.09.2021 17:03

Pavel Ch

...dokončení

Zbyněk Hráček má repre smlouvu jako kapitán s popisem práce. Odehrál hodně MČR od roku 1994 - co vyhrál u nás v Ústí n.L., které jsem pořádal (předtím přebory ČS(F)R). Hrál na všech olympiádách, v tomto století vždy s perfo 2600+. Tak dává přednost tomu, co obsahem smlouvy (z daní zdejších diskutujíchsad) jest. Nemá již snahu se dostat jako hráč na olympiádu, kde hrál 20x ani na své maximum (17. na světě). To je vše přeci normální, bylo mu už padesát.

 

 Petr Michalík přišel jako oživení ze SR. Rychle však změnil životní priority a snaha hrát olympiádu či být vysoko elem u něj není. Je to jeho život, jeho priority, do kterých nám nic není. Myslím, že ani nemá trvalou podporu od svazu.

 Viktor Láznička, u něj nám fandům, co ho sledujeme od Turína 2006, kde v 18l. zazářil (já ho sleduji od jeho 12let, kdy se mnou remízoval v polofinále ČR v Plzni) chybí nejvíce, že šachy dal na jinou kolej. Byl chvíli lepší jak David, porazil ho 3:1 v zápase a na olympiádách měl supr výsledky. A i u něj je to jeho život, jeho živ. styl, do kterého kecat nám nic není.

---

  V jiných sportech končí sportovci v 30-35 (v některých dříve v některých později), šachy se dají hrát dlouho, ale nemůžeme k vcholovému šachu někoho nutit, aby nepřestal.

 - Nevolali někteří po generační výměně??

 - Možná někteří diskutéři litují, že nemohou při MČR psát příspěvky o vyhořelých našich velmistrech.

  Za mne tipuji, že bude MČR bojovné a že Zbyněk Hráček i podle MČR někoho, dva, tři,  vtáhne do užší repre.

  Byť bychom si přáli některá další jména na MČR, stále platí postupový klíč (urč. počet dle ela kam až řada dojde), hlasování diskutérů na nss zatím není v souť. řádu jako postupové kritérium, třeba bude příštěsmiley.

+0 /-0 | 06.09.2021 16:41

Jirikovka@post.cz
GM David Navara má tak vysoké Elo,že jeho účast v reprezentaci je zajištěna,aniž by musel hrát MČR!
+0 /-0 | 06.09.2021 16:29

Pavel Ch

Ahoj Petře K. Roberte a někteří rozumní diskutující...k MČR

 

 Davida Navary je škoda že nehraje. Ale zase odehrál a vyhrál nejvíce přeborů ČR. Může si dát time-out. Třeba má po covid-pauze nastavený plán hrát postupně se silnějšími a silnějšími, aby se vrátil na 2700, což mu někteřé přejí a někteří nevěří. Pak jsou ještě ti, co mu to přejí, ale nevěří. A prostě porážet slabší hráče na MČR mu do plánu nepasuje. Stejně by se stal zde terčem posměchu některých, že to jediné, co umí, porážet o parník českou repre.

 pokrač ....

+0 /-0 | 06.09.2021 16:27

xdavx x

Horník, chápu že pro člověka jehož rozhled začíná a konči s použitím Google je těžké se smířit s myšlenkou, že ne každý má nulový rozhled a znalosti. Rok 1988 byl určitě vybrán zcela náhodou nehledě na specifickou situaci :D proti argument ovšem nebyl uveden žádný, Bude mi potěšením, když si rozšířím obzory a doctu se v duchu předcházejícího příspěvku, ve kterém sportu u nás, není MCR vázaná na účast na akcích s mezinárodním přesahem, na ktery prispiva prislusny sportovni svaz.

 

A taky moc děkuji za celkový tón reakce nize. Mám bohaté zkušenosti s tím, že mi nadává člověk, ktery toho sám moc nedokázal a moc toho nezná. Zvlast kdyz se prispivatel pode mnou uz nekolikrat ukazal jako hlupak, napriklad predstavou jak funguji a k cemu jsou kvantove pocitace, pricemz nemohl zkousnout, ze mu bylo dokazano, ze placa nesmysly.

+0 /-0 | 06.09.2021 15:30

Horník z hnědouhelný pánve

Myslel sem, že sem již nikdy nebudu přispívat, ale hloupost pana Bražiny, který si myslí, že rozumí každému lidskému oboru mě donutila k opaku. Pane Bražino, když už sem něco píšete, nepleťe si fakta a dojmy a nevydávejte své názory za pravdu.

Takže, když vezmeme např. Mistrovství ČSSR 1988 (v souvislosti se jmény uvedenými panem Bražinou). Chyběli následující hráči, kteří z různých důvodů odmítli účast: Ftáčnik, Jansa, Mokrý, Meduna (poslední 3 hráli týden před přeborem v Gausdalu!), Smejkal. Takže složení přeboru bylo nakonec následující a hodně skromné (ono zorganizovat prestižní přebor je opravdu nelehké, jak vidno i před 40-ti lety): Blatný, Pekárek, Plachetka, Tibenský, Hába, Štohl, Gross, Vokáč, Nun, Dobrovolský a Juřek! Obsáhlou stať o těchto problémech a výšezmíněných chybějících napsal GM Vokáč v ČS Šachu 11/1988. A to je samozřejmě jen jeden z příkladů. To jsou fakta, pane Bražino, ne dojmy! I když je mi jasné, že budu označen minimálně za idiota, nebo rovnou smazán.

A dovětek na závěr - je naprosto úsměvné, že pár týdnů zpět tady označujete pana Navaru div ne za šachého zombie a dnes vám tak strašně chybí na přeboru ČR.

Ignorace nejhrubšího zrna... Přeji pěkný den

+0 /-0 | 06.09.2021 14:39

xdavx x

Skutecne me prekvapuje jak uvazuji nekteri dnesni uvedomeli obcane - MCR, neni treba aby hrali nasi nejlepsi, protoze to je furt dokola... tak pojdme zrusit vsechny individualni MCR ne? Nebo co to je za idiotsky argument? Mimochodem - Pachman Vitez 1946, 1953, 1957, 1959, 1961, 1963 a 1966 - hral kazdy rok. Jansa, Smejkal, Filip, Hort.... Ale chapu ze ty nase gumove hvezdicky je treba neustale omlouvat, misto toho aby to museli hrat, protoze koneckoncu je svaz plati z dani ostatnich, a kdyby odmitli tak vylouceni z repre. Zajimave ze v jinych sportech si na to ani nedovoli pomyslet. Neskutecne kam se sachy u nas dostaly. Odmitas hrat? Tak si vse plat sam. Ty nase trapne pseudo hvezdy, z nichz ani jedna neni schopna hrat s hracem svetovych kvalit by se meli zkusit zivit rukama, ono by stacilo aby se plebs domluvil, ze nebude turnaje s temito chudinkami hrat, a chtel bych videt, kdo by se jim skladal na startovne a na ceny.

+0 /-0 | 06.09.2021 14:07

Pavel Capek

Už to psal pan Válek, tak se připojím. Díky Robertovi za jeho videorozbory, které jsou moc fajn. :-)

+0 /-0 | 06.09.2021 13:59

Zmestabileho
ddf: Šachová repre by si zasloužila úplně jiný profesionálnější styl řízení. Zavedená praxe je naprosto neuspokojivá - na akci jako ME hraje ten velmistr který zrovna chce, a protože nikdo nechce, tak hraje ten co zbyl a o kterém se ví jak ke hře přistupuje.
+0 /-0 | 06.09.2021 12:56

ddf

David postup. Snad jeho hra pujde nahoru. Jinak Zmestabileho a Koutny jsou dva tragedi. Oni vzydcky vi dopredu, jak to dopadne. Nechapu, ze nesazeji sportu, uz bych z nich byli miliardari. Napr. Jones nasazena 1 mam pocit az 88. Doufam, ze oni dva uz pisou na anglickej svaz, ze to byly vyhozeny penize. Psali jste vy dva po Olympiade na Cesky olympijsky vybor, ze nekteri olympionici nesplnili ocekavani a zadani? Fakt tragedi. 

+0 /-0 | 06.09.2021 12:32

Zmestabileho
... a ta účast jednoho hráče stojí 50 000 Kč. Takto se pracuje a hospodaří s penězi na hráče repre.
+0 /-0 | 06.09.2021 11:15

Zmestabileho
"Na Pláta to tak nějak zbylo..." - Trefné vyjádření, jak se obsazuje účast našich reprezentantů na ME jednotlivců.
+0 /-0 | 06.09.2021 11:11

paulz

To Petan: dík za info.

+0 /-0 | 06.09.2021 11:00

Petan

Re Paulz: ME odmítnul Štoček, Hráček nemohl jet poněvadž není očkovaný a musel by tam být 14 dní v karanténě a Žilka prý také neměl zájem. Takže na Pláta to tak nějak zbylo.

+0 /-0 | 06.09.2021 10:50

Zmestabileho
MČR ve Zlíně ukazuje jako každý rok neschopnost uspořádat důstojný a prestižní národní přebor. Proč hraje předseda svazu Petr? To už zase nikdo nechtěl hrát, tak se musel svou účastí obětovat aby bylo deset hráčů??
+0 /-0 | 06.09.2021 10:42

paulz

Co se týče mistrovství ČR ve Zlíně, doufám že bylo taky nabídnuto Václavu Fiňkovi a účast odmítl třeba kvůli škole. Ale pravdu řečeno už se nějak přestávám divit co se v našem šachu děje. Taky by bylo docela zajímavé komu z našich reprezentů bylo nabídnuto hraní ME v Islandu a případné důvodu odmítnutí. No a že nehraje David Navara MČR se nedivím, přece jen toho má docela dost a je pořád jinde než zbytek, ale pro zbytek repre samozřejmě kromě závažných důvodů odmítnutí by MČR mělo být povinné. 

No a že Vojta Plát s jeho obrovským talentem se plácá nyní kolem 2520 je hodně smutné, ale nad tím by měl hlavně přemýšlet on sám.

+0 /-0 | 06.09.2021 10:40

Zmestabileho
Navara stále ještě umí porážet hráče 2500 , více ale už nikoliv. Van bojoval a z těch 11 partií měl myslím 9 rezultátů, je to pořád náš jediný velmistr v posledních více než deseti letech (bohužel jediný...!!), který usiluje o metu 2600 a víc. Přístup Pláta ke hře působí spíše jako špatný vtip než jako jakékoliv úsilí něčeho více dosáhnout.
+0 /-0 | 06.09.2021 10:33

Ota Válek

Těžký turnaj se spoustou mladých ambiciózních GM s pravděpodobně podhodnoceným Elem. Kritici Vojty Pláta by se měli uvědomit, že nejvýše nasazený GM Jones Gawain skončil až za ním. Jsem rád, že Davidova hra po covidové pauze opět vykazuje pro něho typickou nápaditost a originaligu. Užíval jsem si Robertova videayes  

+0 /-0 | 06.09.2021 10:08

Jirikovka@post.cz
Mistrovství ČR mužů by měl být svátkem pro nejsilnější šachisty ČR! Mělo by být přímo povinností a zájmem nejsilnějších hráčů se tohoto turnaje každoročně zůčastňovat! Kdysi se psalo,že boj o titul MS v šachu se začíná v klubovním přeboru! A dříve to tak bylo,že se postupovalo z klubovního přeboru až do turnaje kandidádů MS! Takže základem pro nejsilnější šachisty by měl být MČR a až potom se vydávat do světa! Neůčastí Navary a dalších nejlepších hráčů bude kvalita MČR snížena!
+0 /-0 | 06.09.2021 09:28

kiklos
Neúčast Davida chápu. Viktor zřejmě dlouhodobě upřednostňuje jiné aktivity. Zbyněk z pozice kapitána chtěl zřejmě spíše koukat, jak hrají ostatní. Spíš mi chybí Honza Vykouk a další možní adepti repre.
+0 /-0 | 06.09.2021 09:22

PanPohoda

Nejlepší z českých hráčů je ten, který má nejvyšší FIDE ELO rating. Nedivím se, že Mistrovství České republiky v šachu nechtějí špičkoví hráči hrát pořád dokola. V malém českém rybníku se šachově neposunou. Smekám před Navarou, že to hrál tolikrát.

+0 /-0 | 06.09.2021 09:15

MaX

David Navara: potvrzuje se to co tady říkal před lety amater, hráči 2600+ mu svědčí, tady si bude uhrávat bodíky, které bude ztrácet s hráči 2700+

Van Nguyen: na daleko navíc bohužel nemá, asi to pramení z nějaké bližší zkušenosti, protože podle výsledků to na daleko víc nevypadá

Vojta Plat: stejně jak Navara -200 ELO, Vojta se asi na 2600 nedostane.

MČR: budu fandit Žilkovi

+0 /-0 | 06.09.2021 09:08

Petr Koutný

MČR ve Zlíně, bez Navary, Michalíka, Lázničky, Hráčka bude opravdu o tom, kde je u nás nejlepším hráčem? Když už reprezentanti nechtějí hrát na Islandu, pak tento nejdůležitější domácí turnaj by si mohli zahrát a nebo by měli mít takové podmínky, aby si jej chtěli zahrát. Možná repre smlouva by si to mohla pohlídat a nebo když se rok nehrají soutěže a času vše připravit a dohodnout je více než obvykle, nešlo opravdu udělat takový turnaj tak trochu důstojnějším turnajem. Aby opravdu řekl, kdo je u nás nejlepším hráčem? Tak nic, snad příští rok.  

+0 /-0 | 06.09.2021 08:29