Gentleman Topalov

23.09.2013 06:31 | Novoborská šachová Corrida 2013

V doprovodném dni proběhla simultánka sehraná Topalovem proti jednadvaceti soupeřům, kteří se snažili získat skalp exmistra světa. Dovoleno jim však bylo pouze pět remíz. Úspěšné byly čtyři reprezentantky, přebornice republiky, a novoborský Ota Válek.

Po třetím kole Novoborské šachové Corridy nastal odpočinkový den a poblíž Nového Boru, ve Sklářské krčmě v areálu sklárny Ajeto Lindava, proběhla simultánka Veselina Topalova proti jednadvaceti hráčům. Účast si příznivci královské hry  mohli vybojovat ve Fejfarově memoriálu a v  soutěžích z loňské Corridy. Příležitost zahrát si dostali i nejvěrnější fanoušci. Mezi hráči bylo i několik přeborníků republiky v mládežnických kategoriích. Přesto velmistr neprohrál ani jednu partii a rozdal pouze pět půlbodů. Nejvzdálenější účastníci přijeli až z Frýdku Místku.  Jako první uhrály půl bodu Martina Fusková (titulní foto V. Jagr), Natálie Kaňáková a Kristýna Laurincová. Dále se podařilo remízu uhájit i Otakaru Válkovi a Janě Maříkové.
Simultánku sledovali i další zajímaví hosté. Mimo jiné i reprezentační trenér mládeže IM David Kaňovský, který přijel podpořit komentátorský tým a povzbudit nejlepšího českého juniora FM Tadeáše Kriebla v zápase proti ostřílenému velmistru Olegu Romanišinovi. Získané zkušenosti se budou Tadeášovi hodit v nadcházejících ME a MS do 18 let.


(zleva): Hlavní rozhodčí Pavel Votruba, Petr Boleslav, velmistr Veselin Topalov, předseda ŠSČR Viktor Novotný
(foto Vladimír Jagr)


V akci Michael Kubík
(foto Vladimír Jagr)


Sklářská krčma v Lindavě
(foto Vladimír Jagr)


Výsledky simultánky
Štefan Semerdžiev 0
Pavel Janyška 0
David Del Favero 0
Václav Lexa 0
Vladislav Mareček 0
Jana Maříková 1/2
Ota Válek
1/2
Jiří Majstr 0
Milan Boháček 0
Pavel Oulovský 0
Kristýna Laurincová
1/2
Ondřej Daněk 0
Jakub Ševčík 0
Lasvit 0
Lasvit 0
Michael Kubík 0
Martina Fusková 1/2
Natálie Kaňáková 1/2
Gustav Brejník 0
Václav Soukup 0
Jiří Liška 0



Odkazy:

Novoborská šachová Corrida 2013

Přenos online (16:00)


autor: Jana Maříková

fotogalerie: Vladimír Jagr

93x 12357x Marek Vokáč
Fotogalerie
Komentáře (93) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
capjar

Zajímavá debata. Myslím, že Vojta Plát svůj tvůrčí potenciál určitě má a jistě ho ještě ukáže. Věřím tomu, že hranici ela 2600 bude časem atakovat a přál bych mu, aby šel ještě výš. smiley Samozřejmě záleží, jak se k takové výzvě postaví on sám a bude mít dostatek sil a taky, jestli někdo kompetentní (např. GM Vokáč) mu pomůže radou a další spoluprací (treninkový plán, finanční možnosti). Je to ale samozřejmě jeho věc a jeho život. Vojto, držím palce! 

+0 /-0 | 24.09.2013 19:09

JHK

re: noELO: Já myslím, že jim chybí kvalitní vedení. Myšleno tým kolem nich, ne svaz.

+0 /-0 | 24.09.2013 18:58

noELO

Jako zcela nezávislý příznivec šachu, kterého není možno podezřívat ze zaujatosti, bych si dovolil shrnout - po svém - tuhle diskusi a jiné jí podobné. Je příznačné, že se tu vášnivě mluví(vá) o pánech Navarovi a Plátovi, nikoli třeba o pánech Lázničkovi a Kriebelovi. První dva mají jedno společné, je to dle mého názoru mimořádný talent, který je podmínkou nutnou, ne však postačující ke vstupu na vyšší příčky. Tudíž oni nás fanoušky dráždí tím, že pan GM nehraje o titul mistra světa a pan IM není ani velmistrem. Co je podmínkou postačující, vědí (nevědí?) oni sami. Jsou to peníze?

+0 /-0 | 24.09.2013 15:16

strelec

Myslím, že s tím sponzoringem to nemají lehké ani těžší váhy než je V.P., přeci jen v těch šachách je těžké nabídnout něco pro zviditelnění. Zdá se mi, že je to více pro "donátorství", než-li klasické reklamní partnerství.

+0 /-0 | 24.09.2013 09:10

Playboy

to Vojta Plát: Neber to Vojto z mé strany jako nějakou nepřejícnost, spíše naopak. Máš po Davidovi a Viktorovi nejvyšší potenciál být výborným šachistou ze všech mladých v ČR. Překvapuje mě,že ještě neatakuješ 2600, protože herně těmto hráčům stačíš. Dle mého je to tvým laxním přístupem, viz MS.sad Možná,že jsi začal žít profesionální život příliš brzy (slabší turnaje). Chtělo by to častěji silné turnaje minimálně podobné letošnímu MČR... Nezkoušel jsi obejít pár firem s tím, že by tě mohli sponzorovat? Ukaž dosavadní úspěchy, reprezentace v zahraničí a to by bylo, aby se někdo nechytil! smiley

+0 /-0 | 24.09.2013 09:00

ELOminator

Jo, tím druhým opozdilcem jsem byl já, přijeli jsme s Vojtou do Benešova spolu. Tímto se dodatečně všem včas příchozím omlouvám a děkuji pořadatelům za trpělivost (jinak bych byl klidně svolný s tím at mě nalosují a spustí 1.kolo a já to bud stihnu nebo ne). Bohužel jsem si blbec nařídil budíka o hodinu později a došlo mi to až na nádraží. sad

+0 /-0 | 24.09.2013 08:01

xdavx x

JD LOL 

+0 /-0 | 24.09.2013 00:29

JD

david brazina je smyšlená postava ,to je snad jasné každému kdo ho neznají.

re:Kriebel  nechápu kritiku V.Pláta,v době mobilu,gps apod.,kdy se stačí hráče zeptat,kde je.Není důvod na nikoho čekat.

 

+0 /-0 | 24.09.2013 00:17

xdavx x

JHK s prominutim, ale nejsi v te pozici abys mohl...

+0 /-0 | 23.09.2013 23:01

xdavx x

to vojta yes

+0 /-0 | 23.09.2013 22:45

Vojta Plát

Za prvé..osmý neskončil Piorun Kacper, ale Dragun Kamil předpokládám...už si to nepamatuji..další věc-vidíte odkud ti další hráči jsou? Rusko, Polsko, Ázerbajdžán, Ukrajina, akorát Lagarde je z Francie, ale ta je šachově též velmi vyspělá, určitě na úplně jiném levelu v mládeži než ČR. Giri, který teď reprezentuje Nizozemí, tehdy reprezentoval Rusko a bylo mu dopřáváno těch nejlepších trenérů, samozřejmě, teď už trénuje sám, má kolem sebe tým, ale tehdy mu to vše usnadnil jeho otec, který je vyhlášeným doktorem, tudíž nebylo problém platit drahé, ale za to kvalitní trenéry. Swiercz byl odjakživa jeden z největších talentů na světě a také se mu dopřálo úplně jiné pomoci od polského svazu(hlavním strůjcem toho všeho je můj bývalý spoluhráč Piotr Murdzia)než by se mu dopřálo tu, v ČR. A teď, prosím nechci slyšet nějaké hloupé narážky na mého otce, zkrátka se u "korýtka" drželi ti špatní, kteří se starali jen o své ovečky, které zdaleka nedosahovaly takových výsledků(snad jen Katka Němcová, ale jak vidíte, i ona změnila raději federaci), tím pádem je ta cesta nahoru pomalejší a srovnávat mě podle jednoho ME, kde nám všem bylo 12, je velmi, ale velmi zrádné, až na Anishe a Dariusze nejsou ti ostatní moc přede mnou, či za mnou, furt je to vyrovnané a tak to bylo i tehdy na ME...Dobrou noc všem argumentářům

+0 /-0 | 23.09.2013 22:38

Pavel Ch

Já (naopak) přeji Tadeášovi, aby vrcholem nebylo přeskočit jednoho (omlouvám se, matematicky číslovka) Vojtu a Vojtovi utéct jednomu (dtto) Tadeášovi, ale aby oba předstihli tisíce jiných a rvali se s rváči, kteří se rvou o světovou stovku. Někoho předstihnou může znamenat i, že klesnu méně než on.

 Kdo více stagnuje.... neblbněme s tím elem. Ukážu matematicky na příkladu. Oba poskočili a od té doby stagnují (rozuměj elově, což nemusí být přímo úměrně s výkoností) a to od jara 2012. Proč? Vojta dosáhl na jaře 2012 téměř 2500 a Tadeáš téměř 2400, Oba v tu chvíli velmi elově skočili, ovšem po 39 resp. 51(!) partiích. Tudíž se jejich pravděpodobný výsledek vzahoval na jejich předcházející, o dost nižší, elo. V tom malá nepřesnost. Tedy na jaře 2012, tvrdím, že měli větší elo než byla jejich skutečná síla. I proto pak nemusejí jít elově nahoru ačkoliv se zlepšují. Tolik pohled do matematiky a ela, ale jak říkám, nepřeceńujme to. Raději, co hráč navíc za  rok umí, zná, zkušenosti a z toho vyplývající potenciál.  I profesor Elo příkal, že hodnota přibližná/orientační.

PS: Jana je skvělá, nadějná, komentátorka, velmi pěkné články. Již vidí co způsobilo jediné slovíčko "nejlepší". Nahradit skvělý/nadějný/přední (event. dorostenec místo junior), vůbec by se "nenarodila" se tato "vášnivá" diskuse.

+0 /-0 | 23.09.2013 22:26

Morphynista

Kritika, která zde zaznívá, se dá určitě pochopit. Po velkém úspěchu na ME 2006  v kategorii U12 šachová veřejnost doufala, že nám vyroste silný velmistr a posila reprezentace. Pro zajímavost jsem si zjistil, jak jsou na tom v současnosti hráči  tehdejšího ME. Pořadí bylo následující : 1.Bukavšin 2.V.Plát 3. Bajarani 4. A.Giri 5.D.Swiercz 6.D.Danilenko. Pokud se podíváme na současné Elo, vidíme, že Bukavšin má 2539, Bajarani 2436, Giri 2737, Swiercz 2654 a Danilenko 2387. Tehdy osmý K.Piorun má 2564 a desátý Lagarde 2529. Právě proto zde vládne u mnoha diskutujících pocit zklamání, že Vojta Plát nedokázal naplno využít svůj velký talent ve srovnání z hráči jako Swiercz nebo Giri, kteří byli před sedmi lety na tom výkonnostně úplně stejně...

+0 /-0 | 23.09.2013 22:26

rytir

Pořád je to sousední země Sýrie...Navíc Turecko samo o sobě je méně bezpečným místem než u nás a existují tam určitá rizika, která u nás nejsou...

+0 /-0 | 23.09.2013 21:56

JHK

rytir: Neudělal...

+0 /-0 | 23.09.2013 21:52

Vojta Plát

Nakonec nebylo, přesunulo se to poblíž k Istanbulu..na jednu stranu je to škoda, že jsem nejel, na druhou stranu(pro mě osobně)jsem rád, že jsem nakonec neletěl smiley

+0 /-0 | 23.09.2013 21:52

rytir

V. Plát udělal dobře, že do Turecka nejel. Bylo to blízko Sýrie a tam je to stále kritické.

Bobby Fischer nehrál na více turnajích a jaký to byl hráč.

+0 /-0 | 23.09.2013 21:50

JHK

to david brazina :  snad mi netransplantujou tvůj mozeklaugh Ty píšeš, jak kdybych ho soudil jako člověka. Já ho soudím jako sportovce z pozice fanouška(i jeho).

+0 /-0 | 23.09.2013 21:50

JHK

re Vojta: Co se týče Tadéaše, to jsem si chtěl spíš do tebe rýpnout. (jinak ho nesleduju moc, až bude mít elo přes 2550 tak budu), ale ZDRAVÁ rivalita mezi vámi by nebyla špatná, kdyby to mělo výkonnostní efekt Vás obou směrem vzhůru.

+0 /-0 | 23.09.2013 21:46

xdavx x

to Vojta, to ze me nezna mu nezazlivam, spis se me prekvapuji jeho logicke pochody :D JHK zkus si sehnat nekoho na transplantaci mozku... v tvem pripade by ti stacilo i morce, aby sis polepsil... nechapu jakym pravem nekoho chces soudit. kdybyste se vsichni co tu pisete podobne imbecilni prispevky radsi starali o sebe a svuj zivot.

+0 /-0 | 23.09.2013 21:40

Vojta Plát

Já od tebe nečekám placání, ale nechápu, že tedy plácáš Tadeáše..nic proti němu, ale taky se už čekalo víc. Progres je pozvolný, ale vzestupný, trénování ve společnosti reprezentace v Blansku mi teď dalo strašně moc, chystal jsem se to uplatnit na MS v Turecku, díky mé neschopnosti se to nepovedlo, ale i na těch "bezcenných" rapidech či blicácích si to člověk ozkouší a poté použije v praxi, uvidíme, jak to půjde v soutěžích.

+0 /-0 | 23.09.2013 21:39

JHK

to Vojta Plát : Já ti přeju, všichni ti tady přejou, ale když děláš vylomeniny viz pas. či tvůj progres prostě není takovej jaký fanoušci čekají, tak tě po ramenou prostě plácat nebudu. Někdo třeba jo, já ne. 

 

+0 /-0 | 23.09.2013 21:35

JHK

rytir: 2008 oct 2411 aktuální 2013 sep 2481 to mi nepřipadá jako progreslaugh

Zajímalo by mě srovnání s Navarou či Lázničkou v jeho věku :-)

+0 /-0 | 23.09.2013 21:32

Vojta Plát

to JHK..myslel jsem, že jsi někde od Kriebela, ale asi ne, když neznáš Bražika..zaplať Pánbůh, akorát by jsi dělal severu ostudu

+0 /-0 | 23.09.2013 21:32

JHK

david brazina: Vždyť ty si taky anonymní. david brazina je přezdívka nebo tvoje jméno? každopadně pro mě jsi anonym. Co se týče Pláta. Někdy je lepší nenapsat nicwinkA nazvat Vokáče(prasetem) to je celkem vrchol..

+0 /-0 | 23.09.2013 21:29

xdavx x

Ani ne, ten se aspon nemusi schovavat za anonymitu a hrat si tak na hrdinu. Ti kteri zde kritizuji plata jen davaji na odiv svou zapsklost. anonymni diskuze jim dava moznost se projevit. jsou to zbabelci.

+0 /-0 | 23.09.2013 21:11

rytir

@JHK:  koukněte se na jeho profil. Vypadá to na to, že elo za posledních 5 let u Vojtěcha Pláta povyrostlo. Není to strmý růst, ale pozvolný, ovšem jeho růst může i dál pokračovat.

+0 /-0 | 23.09.2013 21:05

rytir

Není spíš hlupák ten, který si myslí, že je něco víc tím, když si dal do diskuse své jméno a když uráží ty, kteří tak neučinili?

+0 /-0 | 23.09.2013 20:57

xdavx x

tady je zase anonymnich kretenu...

+0 /-0 | 23.09.2013 20:50

rytir

Nyní je tedy stav 2,5:1,5 pro Topalova. Ještě může zítra černými Láznička remizovat a posléze na závěr vyhrát. Čímž by zápas dopadl 3:3 Ono by mohl i zítra vyhrát. Topalov příliš riskuje, takže je proti němu šance stále...

+0 /-0 | 23.09.2013 20:46

rytir

@martinn: Nezvládl časovou tíseň. Ono být pod útokem v časové tísni je nepříjemné. Je to škoda, protože minimálně remízu mohl v pohodě uhrát, kdyby trochu myslel i na obranu a nehrál Vd1.

+0 /-0 | 23.09.2013 20:44

martinn

Láznička dnes zklamal. Ne za celou partii, to tahal dobře. Ale ten závěr! Jakoby se rozklepal či co. 

+0 /-0 | 23.09.2013 20:39

rytir

H. Hučíne, nesleduji Chessbomb. Při svém spontálním online komentování počítač používám, ale to i velmistr Vokáč, který to pak komentuje ze záznamu s pomocí počítače. Samozřejmě nepopírám, že jeho  komentáře jsou díky tomu, že tomu věnuje více času a že je výborným hráčem, kvalitnější.

+0 /-0 | 23.09.2013 20:37

Honza Hučín

Kolega rytir jen replikuje, co chrlí Houdini na Chessbomb. Děkuju komentátorům, že rozebírají partii bez počítače, pro praktického kráče je to mnohem poučnější. A zítra bych prosil opět pana Vokáčesmiley

+0 /-0 | 23.09.2013 20:27

Vojta Plát

A rytir je typický příklad šachisty-magora...chrlí to tu jak Houdini, ale v tom aby se prase(Vokáč)vyznalo...

+0 /-0 | 23.09.2013 20:23

Vojta Plát

Nejzákladnější gramatiku? Myslím, že čárky jsou základ. A pět let teda stejný elo nemám, ale budiž, za to Kriebel už asi tři nebo čtyři roky není schopen uhrát 2400, přitom normy už má dlouho. Jde vidět, že se vyznáš, už se nemůžu dočkat, až mě Tadeáš přeskočí :-))

+0 /-0 | 23.09.2013 20:21

rytir

4. partie Láznička-Topalov 1. d4 Jf6 2. c4 e6 3. Jc3 Sb4 4. Jf3 b6 5. Db3 c5 6. Sg5 h6 7. Sh4 d5 8. e3 Jc6 9. cxd5 Dxd5 10. Sc4 Df5 11. dxc5 Je4 12. cxb6 0-0 13. Sd3 Sxc3 14. bxc3 Je5 15. Sxe4 Dxe4 16. Jxe5 Dxe5 17. Sg3 De4 18. 0-0 Sb7 19. Sxe4 Dxe4 20. f3 Dxe3 21. Sf2 Dg5 21. c4 axb6 22. Sxb6 Vfc8 23. a4 e5 24. c5 Ve8 25. a5 Dg6 26. Vad1 e4  27. Vd6 Ve6 28. Vxe6 fxe6 29. Dc2 Sc6 30. Vd1 Vf8 31. Vd6 Dg5 32. Vxc6 exf3 33. g3 De5 34. Df2 Da1 35. Df1 Dd4 0-1

+0 /-0 | 23.09.2013 19:35

rytir

A Topalov útok dovedl rychle do vítězného konce. Dnes mu riskování vyšlo, ikdyž se zpočátku V. Láznička bránil dobře a měl převahu, pak ale v časové tísni chyboval a Topalov se chytil šance, kterou nepustil. Přeci je pozice s dámama a nestejnými střelci bývají při útočení nebezpečné a na to dnes Topalov vsadil.

+0 /-0 | 23.09.2013 19:33

rytir

po 32. Vxc6? exf3 33. g3 De5 je pozice Topalova vyhraná. Ještě drtivější ale bylo 33... Df6!

Časová tíseň si dnes u bílého vybírá svoji daň.

+0 /-0 | 23.09.2013 19:30

rytir

Mohl zahrát 32. h4! a tímto tahem by měl šanci udržet alespoň rovnováhu

+0 /-0 | 23.09.2013 19:27

rytir

Topalov zahrál jiný jedovatý tah a to 31... Dg5!? ovšem 31.... Df6 byl objektivně lepší, jenže velkou roli tu hraje časová tíseň bílého a V. Láznička se riskantně rozhodl vzít ve velké časové tísni hozenou rukavici 32. Vxc6? a to bylo rizikem přílišným

 

 

+0 /-0 | 23.09.2013 19:24

rytir

Místo 31. Vd6? mohl bílý zahrát 31. fxe4 Sxe4 32. Db2 a i po 32... Vf5! by bojoval o vyrovnání stále černý.

+0 /-0 | 23.09.2013 19:21

rytir

a bílýchyboval opět na 30... Vf8 31. Vd6? nyní má Topalov velmi nepříjemný tah 31... Df6!! a již by to byl bílý, kdo by se mohl dostat do úzkých, protože nemůže vzít střelce 32. Vxc6? pro exf3 a útok černého by již byl drtivý a vychýlil by převahu zcela na stranu černého a tak místo 32. Vxc6? by musel zahrát nějaký obranný tah a již by musel bojovat o vyrovnání, ale stále by ho mohl dosáhnout. Není ale jasné, zda Topalov tah Df6 uvidí. Nicméně se zamyslel, takže je možné, že ho napadne.

+0 /-0 | 23.09.2013 19:19

rytir

Bílý V. Láznička má silnou časovou tíseň a Topalov opět hraje rychle, aby nemohl přemýšlet na jeho čas. A místo  30... De8! zahrál aktivnější 30... Vf8, ale přeci jen tu určitou protihru již získává, opravdu velká škoda, že se nehrálo 30. Ve1 místo 30. Vd1

+0 /-0 | 23.09.2013 19:14

rytir

1. d4 Jf6 2. c4 e6 3. Jc3 Sb4 4. Jf3 b6 5. Db3 c5 6. Sg5 h6 7. Sh4 d5 8. e3 Jc6 9. cxd5 Dxd5 10. Sc4 Df5 11. dxc5 Je4 12. cxb6 0-0 13. Sd3 Sxc3 14. bxc3 Je5 15. Sxe4 Dxe4 16. Jxe5 Dxe5 17. Sg3 De4 18. 0-0 Sb7 19. Sxe4 Dxe4 20. f3 Dxe3 21. Sf2 Dg5 21. c4 axb6 22. Sxb6 Vfc8 23. a4 e5 24. c5 Ve8 25. a5 Dg6 26. Vad1 e4  27. Vd6 Ve6 28. Vxe6 fxe6 29. Dc2 Sc6 30. Vd1 a nyní tahem 30. Vd1? se ale dopustil chyby i bílý. Po 30. Ve1 by měl jasnou výhodu, ale na 30. Vd1? nyní může černý odpovědět 30... De8! a hrozí jak 31.... Sa4 tak i 31... exf3 a již by byla za černého mnohem mnohem lepší a s dobrými protišancemi, než před chvílí, ikdyž by to byl zatím stále černý, kdo by tahal za kratší konec.

+0 /-0 | 23.09.2013 19:10

rytir

Lze říci, že V. Láznička hraje velmi dobře poslední tahy a Topalov, který zaváhal má vážné potíže. Vedle pěšce méně má nyní i slabého pěšce na e6. Ikdyž střelec bílého Sb6 vypadá neaktivně, tak plní úlohu, že brání černé věži jít na d8 a černý nemůže zabránit, aby se tento střelec v budoucnu uvolnil, když bude potřeba.

+0 /-0 | 23.09.2013 19:04

rytir

Topalov hrál opět rychle a nyní se do toho velmi zamotal. A po dalších nepřesnostích má již bílý V. Láznička znatelnou výhodu.

+0 /-0 | 23.09.2013 18:57

JHK

noELO: Souhlasyes (Měl jsem na mysli tu nejzákladnější gramatiku)

+0 /-0 | 23.09.2013 18:53

rytir

A zdá se, že černému se může špatně rozvíjet protiútok a pěšec bílého navíc přeci jen může roli začít hrát. Pravděpodobně černý chyboval tahem 22... Vfc8? místo toho mohl zahrát 22... Sc6 a tím by hrozil zahrát 23... Va4 s protihrou a když by bílý odpověděl 23. a4 tak po 23... Vfb8 není vidět, jak má bílý dál pokračovat, aby měl výhodu a na  24. c5 může černý zahrát 24... Dxc5 25. Sxc5 Vxb3 s vyrovnanou hrou.

+0 /-0 | 23.09.2013 18:48

noELO

JHK: pokud začínáte příspěvek jazykovým koutkem, měl byste si dát pozor sám na svou gramatikucheeky

+0 /-0 | 23.09.2013 18:42

rytir

prozatímní průběh je: 1. d4 Jf6 2. c4 e6 3. Jc3 Sb4 4. Jf3 b6 5. Db3 c5 6. Sg5 h6 7. Sh4 d5 8. e3 Jc6 9. cxd5 Dxd5 10. Sc4 Df5 11. dxc5 Je4 12. cxb6 0-0 13. Sd3 Sxc3 14. bxc3 Je5 15. Sxe4 Dxe4 16. Jxe5 Dxe5 17. Sg3 De4 18. 0-0 Sb7 19. Sxe4 Dxe4 20. f3 Dxe3 21. Sf2 Dg5 21. c4 axb6 22. Sxb6 Vfc8 23. a4 e5 24. c5

+0 /-0 | 23.09.2013 18:40

rytir

Jedna z klíčových pozic vznikla po 10... Df5 zde mohl bílý místo 11. dxc5?! zkusit využít rozmístění černých figur 11. Da4 Sd7 12. Sb5 a jeho pozice by byla jasně lepší. A Topalov se opět pustil do obětí, kdy obětoval dva pěšce. Ale tento jeho postup v jeho pozici za úvahu určitě stál a má za obětovaný materiál určitý tlak.

po 14. bxc3 Je5 se Láznička rozhodl pro zjednodušení pozice. 15. Sxe4 Dxe4 16. Jxe5 Dxe5 17. Sg3 De4 a nyní se bílý zamyslel. Místo 15. Sxe4 ale mohl zkusit i 15. Jxe5 a po 15... Dxe5 nemusel jezdce brát a jeho pozice se jeví jako lepší. Ale i po 15. Sxe4 je to spíše černý, kdo musí bojovat o vyrovnání.

Hrálo se18. 0-0 (nechat si vzít na g2 a rochovat na dlouho by bylo pro bílého velice hazard) a po 18...Sb7 19. f3 Dxe3 20. Sf2 Dg5 získal černý protišance, ovšem místo ambiciózního 21. h4 zvolil Láznička mírnější 21. c4 a po 21.... axb6 22. Sxb6 má sice pěšce navíc, ale černý stojí aktivně a jeho kompenzace za pěšce se jeví jako plně dostatečná.

 

+0 /-0 | 23.09.2013 18:33

rytir

4. partie Láznička-Topalov má zatím tento průběh: 1. d4 Jf6 2. c4 e6 3. Jc3 Sb4 4. Jf3 b6 5. Db3 c5 6. Sg5 h6 7. Sh4 d5 8. e3 Jc6 9. cxd5 Dxd5 10. Sc4 Df5 11. dxc5 Je4 12. cxb6 0-0 13. Sd3 Sxc3 14. bxc3 Je5

Co k tomu říci? Nejčastější je tu 6... Sb7. Především Topalovův tah 7... d5?! je tu ale velmi neobvyklý, protože tím dáma na b3 na tohoto pěšce útočí, je to tudíž jako naběhnutí si na zteč. Hrát místo toho mohl dle teorie 7... Sb7 nebo  7... Jc6 nebo či 7... g5 8. Sg3 Je4 a ve všech těchto možnostech by měl černý dobré protišance. Topalov tudíž nerozehrál zahájení nejlépe.

+0 /-0 | 23.09.2013 18:17

JHK

Páni to je teda debata :))

Vojta se rozjel, to že neumí gramatiku (schladit) to nevadí(sám napsal, že šachisti nejsou moc inteligentní) , Zatím podle ela skutečně je nejlepší v ČR, ale Kriebel se přes něj za rok,či dva dostane.

Nemyslím si, že by Plát nechtěl být lepší a potvrdit svůj talent(který byl silně přeceněný), ale on na to prostě nemá. Už má 5 let stejný elo a nevypadá to, že by měl jít nahoru. 

A poslouchat pořád o tom jaký je talent, a že by to mohla být budoucnost našeho šachu ho musí deptat a nudit. Navíc čas ukázal, že na to nemá.

+0 /-0 | 23.09.2013 18:07

Kefalin

Jasně chápu, jak to myslíš, nicméně pro "reklamu a marketing" to byl mistr světa wink

+0 /-0 | 23.09.2013 16:45

Vojta Plát

To jo, ale já myslel klasickýho mistra světa a tím není, mistr světa fide dnes nikoho nezajímá

+0 /-0 | 23.09.2013 16:43

Kefalin

Technicky vzato, odchýlila se spíše PCA, než FIDE.... Každopádně, mistrem světa byl bez ohledu na to, jestli ho ty uznáváš :-)

+0 /-0 | 23.09.2013 16:40

Vojta Plát

Mistr světa fide je titul, kterej vymyslel tam někdo nahoře, já uznávám jen ty velký mistry světa a tím Topa nebyl( a taky asi už nebude)

+0 /-0 | 23.09.2013 16:30

Kefalin

Tím marketingem a reklamou určitě nebylo myšleno, že každý čech bude vědět, kdo je Veselin Topalov a bude vědět, že je v České republice....

Mimochodem minTopalov nejen, že bojoval o titul mistra světa, ale on byl mistrem světa :)

+0 /-0 | 23.09.2013 16:26

breughel

Reakce na předchozí příspěvek

Jen pro osvěžení, GM Topalov byl mistrem světa. A je úplně jedno jestli Fide nebo čehokoli jiného, o titul přišel ve sjednocovacím zápase. Wiki říká:

Turnaj o titul mistra světa FIDE se konal roku 2005 od 27. září do 16. října v Potrero de los Funes v provincii San Luisv Argentině. Po kritice vyřazovacího systému předchozích mistrovství se o titulu rozhodovalo v turnaji osmi špičkových hráčů. Kromě Topalova zde hráli Viswanathan AnandPéter LékóAlexandr MorozevičPetr SvidlerJudit Polgárová,Rustam Kasimdžanov a Michael Adams. Hrálo se systémem každý s každým bílými i černými kameny, celkem tedy 14 partií. Topalov v první polovině získal vynikajících 6,5 bodu ze sedmi partií. Ve zbylých sedmi partiích hrál na jistotu a remizoval. S celkovým výsledkem 10 bodů ze 14 partií se stal s náskokem 1,5 bodu vítězem turnaje a mistrem světa FIDE.

+0 /-0 | 23.09.2013 16:22

Vojta Plát

šachy vs. reklama a marketing? to fakt nee :-) tahle akce je super pro šachisty a možná pro Nový Bor, ale jinak je to akce o ničem, zkuste se zeptat na ulici lidí, jestli ví, že v ČR je zrovna hráč, který bojoval o titul mistra světa v šachu :-) v ČR jsou šachy zkrátka v háji, já tuhle akci na jednu stranu obdivuju, na druhou stranu si myslím, že je prakticky o ničem

+0 /-0 | 23.09.2013 15:33

sniper

Mezi obsahem článku a komentáři v diskuzi určitá spojitost je. Některé z nich jasně ukazují, proč na Krieblově židli nesedí IM Plát. Mně osobně to určitě přijde škoda. Je poměrně dost dobrých šachistů, které z hlediska reklamy a marketingu prostě nelze použít, což si někteří organizátoři dost dobře uvědomují a platí, že výkonnost není vždy vše. 

+0 /-0 | 23.09.2013 15:12

Honza Hučín

Na mě to zdálky působí, že to celé, tedy i partie zápasu, Veselin pojal hodně exhibičně a na pohodu.

+0 /-0 | 23.09.2013 14:52

kyssling

Klobouk dolu pro "Vesu" za ty remízy pro holky.

+0 /-0 | 23.09.2013 14:45

Zmestabileho

Novoborská corrida je super akce, a já ji nechci kazit negativními příspěvky. Tohle opravdu mým cílem není. Ale je tu pár věcí kontroverzních,... až negativních, v našem šachu... a je lepší o nich nemlčet, než se tvářit jako že "život je bájo, máme super turnaj, a vše je krásné". Vojta Plát se projevil dnes asi nejvíc ze svých projevů tady... a projevil se jako hulvát, který neumí komunikovat s lidmi, a který se bije v prsa, že jako šachista je přece logicky alkoholik, hov..., atd... Ať si klidně Plát je tím hovadem... ale ať to nevnucuje ostatním šachistům, že jsou rovněž takoví. Mě nemrzí Plát jako takový, neznám jej, ... ale fakt škoda pro český šach, že on je z těch do daceti let jednozančně nejlepší, a jinak že už tam není dlouho za ním nikdo další.

Ten poslední příspěvek od Pláta je konečně rozumný... až si říkám, kdo jej mu napsal? :-).

 

+0 /-0 | 23.09.2013 14:35

Vojta Plát

Někdy lituju toho, že nemám auto, pro mě je cesta do Dolního Benešova vždycky strastiplná a velmi náročná smiley Playboyi, vůbec jsi mě nepochopil..a objížděním turnajů, kde můžu pouze vyhrát či se umístnit myslíš co? To mám jako sedět doma na zadku? Když už jsem nestihl to Turecko, tak si o víkendu přece někam jedu zahrát, byly dva turnaje v Brně, turnaj v Benešově a ještě jich určitě bylo víc..rád vídám staré známé a o falešnou slávu vážně nestojím...

+0 /-0 | 23.09.2013 14:00

Kefalin

Je škoda, že pod článkem o tak parádní akci (kterých u nás přiliš nebývá), se rozjela tak "nevraživá diskuse.

Organizátorům děkuji za skvělý víkend strávený na Fejfarovi, při zápase Top.-Laz. i při simultánce. Doufám, že příští rok najdu v kalendáři čas opět se této akce zůčastnit (i když to mám dost z ruky) :)

+0 /-0 | 23.09.2013 13:59

Pavel Ch

Taková krásná akce a řeší se v diskusi úplně něco jiného. Byl jsem tam víkend, slyšel mnoho slov, ale takováto opravdu ne. Žádné urážky, nic, ani na blicáku. Nechcete si jít pokecat někam k jinému článku nebo webu nebo prostě někam?

+0 /-0 | 23.09.2013 13:57

Rudolf Kriebel

Netušil jsem, že Veselin má papíry na auto zn. Jaguár..... Pan Charouz byl o jízdě jistě zpraven...wink?  A jedna víkendová zkušenost, kdy číše trpělivosti málem, ale málem přetekla: v  Dolním Benešově se tuto sobotu konal první rapid letošního seriálu GP ČR (článek bude). Jednostosedmdesát pět lidí dorazilo včas. Dva, z nichž jeden byl Vojta Plát, se presentovali s třicetipětiminutovým zpožděním, když vzkázali, že dorazí (dorazili a zaplatili). Dávali jsme opozdilcům poslední dvě minuty čekačky, jinak jedeme bez nich. Stihli. Akce samozřejmě nabrala skluz , na což doplatili ti poctiví. Když jsme si jako pořadatelé večer klepali v hospě po ramenou jak jsme dobří, došli jsme již u druhého piva k jednohlasnému závěru; příště tak velkorysí na úkor poctivců nebudeme......angry

+0 /-0 | 23.09.2013 13:49

Playboy

Jsme tím, kým chceme být! wink Pokud někdo chce být za  arogantního SPROSŤÁKA, který objíždí pouze turnaje kde může vyhrát či se umístnit, aby měl nějakou kačku na pivko a stojí o FALEŠNOU slávu, nelze mu bránit, bez ohledu na věk, či zda nosí nebo nenosí brýle smiley

+0 /-0 | 23.09.2013 13:35

sisoj

Kdo četl knihu Láska Carla Haffnera k remízám od Glavinice, ten asi ví jak tam popisuje šachisty. Dalo by se říci, že vše co napsal VP před i po závorkách souhlasí.

Nedávno tady někdo citoval Paula Kerese: Šachy jsou hra rozumu, ale ti co ji hrají, moc rozumu nemají!

 

+0 /-0 | 23.09.2013 12:28

MaX

no já zrovna ty brýle mám wink

+0 /-0 | 23.09.2013 12:27

strelec

re Vojta Plát: to je samozřejmě ptákovina, i "inteligentní lidé s obroučkama" patří do té závorky, je jen otázkou, jaký je poměr různých "druhů šachistů".

+0 /-0 | 23.09.2013 12:17

Vojta Plát

Magnusovi to asi ještě nikdo nenapsal, tak jsem byl první. Jsme šachisti(blázni, alkoholici, hova...)tudíž mi přijde to vyjadřování úplně v pořádku..nebo jsme snad inteligentní lidé s obroučkami?

+0 /-0 | 23.09.2013 12:08

draghard

U první fotografie vypadl z popisků pan Novotný.

+0 /-0 | 23.09.2013 12:07

MaX

já myslím, že je to v pohodě na juniora

+0 /-0 | 23.09.2013 12:02

Playboy

to Vojta Plát: Vojto, takové vyjadřování se? frown  Měl by jsi se smířit s tím,že jsi aktuálním nejlepším juniorem, jak jsi opravil a diváci od tebe čekají výsledky! winkProfesionál, nejen šachový, by se s letmou kritikou měl dokázat vypořádat a ne hned posílat někoho někam a používat výrazy vhodné možná tak do hospody!no

+0 /-0 | 23.09.2013 11:54

Vojta Plát

Pavle, ještě poslední věc.. když jsi tak aktivně zapojený do téhle diskuze, mohl by jsi mi, prosím, odpovědět na můj mail?

+0 /-0 | 23.09.2013 11:32

Pavel Ch

Zmestabileho tam tradičně nechává moc bílého místa pod článkem (již Tobi tuhle psala, že mu to smázla a omylem i celý jeho příspěvek), tak jsem přehlédl, že vše reakce na Vojtův startovací příspěvek úplně dole.

Ano, v tom má Vojta pravdu, junior H20 (93 a ml.) a dorost H18 (95 a ml.). Přesto nejlepší celou diskusi zakončit, že se oba jistě budou snažit, aby v horizontu tří let (přesdalší olymp) byli co nejvýš na žebříčku ČR, resp. světa, kat. mužů.

A opravdu případné další příspěvky by lepší byly ke článku.

+0 /-0 | 23.09.2013 11:03

Vojta Plát

'Taky si myslím, už pan Vokáč se do mě obul bezpředmětně a teď i ty

+0 /-0 | 23.09.2013 10:52

magnuscarlsen

to bude nejlepsi,tohle nema cenu resit,stejne to k nicemu nevede

+0 /-0 | 23.09.2013 10:45

Pavel Ch

Já bych  přehodil v diskusi výhybku a raději bych se vrátil k  článku.

Byl jsem se jen podívat, krásná akce. Stejně jako Feifar a večer u partií při analýzách v Ajetu. Moc díky pořadatelůmyes. Kdo přijel, či přijedete, určitě nezaváhá(l).

+0 /-0 | 23.09.2013 10:39

Vojta Plát

Magnusi, běž si sednout k pivu a schlaď se, nikdo se do tebe neopírá, tak zavři klapačku a nech mě na pokoji. Nebo si tě za ty tvoje kecy najdu..už mě začínáš pěkně s...t

+0 /-0 | 23.09.2013 10:28

MaX

12.09.2013 10:44 | Vojta Plát

Ne, 20.8. mi vypršel pas a já si nebyl schopen zajistit nový, ve středu už se to jaksi nedalo stihnout...Já se tímto všem omlouvám, hlavně panu Štrossovi, který vše zařizoval, ještě týden před odletem mě upozornil na změnu místa konání a já to všechno takto zazdil..šachovému svazu budu ještě nucen zaplatit veškeré náklady, tudíž mě neudělání pasu vyšlo poměrně draho...

+0 /-0 | 23.09.2013 10:27

magnuscarlsen

kauza cestovni pas nema cenu resit.slovek ktery ma v planu nekam vycestovat tak je pro nej zarizeni cestovniho pasu malickost,ja si myslim ze to je jen vymluva.treba se bal ze dostane debakl...

+0 /-0 | 23.09.2013 10:18

Zmestabileho

Nevím, se obnáší kauza cestovní pas...:-)... Příčinou myslím to, že nemáme silné nové mládežníky, kteří by byli schopni nastoupit třebas na 4. šachovnici v naší repre (nebo i na 3. desce). Nemají na to výkonnost ani ve dvaceti, ba ani ve dvaceti pěti - když vezmu současný stav.

+0 /-0 | 23.09.2013 10:05

strelec

Talent je, zájem (zřejmě) není. Toť věc každého, v jakémkoli oboru, jak se svým talentem naloží.

+0 /-0 | 23.09.2013 10:03

magnuscarlsen

ja musim z mestabileho souhlasit,kdyby se vojta plat vykaslal na nejaky regionalni rapidy(kde vetsinou konci na stupnich vitezu),sebral se a vyrazil na evropsky tydenni turnaj kde by mohl uhrat GM normu,zacal drit tak si myslim ze by se v blizke budoucnosti mohl dostat do prvni petistovky na svete (ted je na 1152 miste) uz v dobe kdyz sem ho videl u krause tak sem si myslel ze mame po navarovi dalsi velkej talent,ale bohuzel sem se mylil.co by vetsina sachistu dala za jeho talent...to co sem napsal je pouze muj nazor

+0 /-0 | 23.09.2013 09:54

Šemík

Sympatický přístup GM Topalova, těch několik remíz nesníží jeho výsledek ani umění (Kasparov by to dívkám za remízy určitě nedal). Panu Válkovi gratuluji, jistě se mu o to lépe bude psát jeho blog na stránkách PŠS.

+0 /-0 | 23.09.2013 09:53

Lubino

příčina je jasná, to je jeden obyčejný cestovní pas, ale k tomu bych se nevracel. 

+0 /-0 | 23.09.2013 09:43

strelec

re Zmestabileho: ... já hledám co myslíte tou příčinou...? Postavení hráčů ("mládežníků") na světových či evropských žebříčcích? 

+0 /-0 | 23.09.2013 09:42

Zmestabileho

Ať už junior nebo dorostenec... já ani nevím, kde je věková hranice pro tyto kategorie. Ale řekněme, že mládežnící jsou do 20 let, tj. datum narození 1993 a mladší. Když se kouknu do naší ELO listiny, tak v tomto věku je suverénně první Plát (2480).... a pak už nad 2400 pouze Kočíščák (nějakých 2420), který nemá ani IM titul... a pak už nikdo nad 2400. Je fakt, že za téhle situace může Vojta Plát machrovat.

 

Jinak právě v tomhle zaostáváme za okolními zeměmi - kde rostou jako houby po dešti talentovaní velmistři - někde už ve čtrnácti, někde v těch osmnácti až dvaceti. V tomhle srovnání ani ten Vojta machrovat už nemůže - zatímco u nás je hvězda, už v evropském měřítku je úplně mimo špičku. On se chová, že je mu to šumafuk - taky docela příznačné pro budoucnost našeho šachu.

 

Tady bych taky hledal i příčinu, proč jsou šachy u nás na ústupu ve výsledcích reprezentace, ať už na ME družstev nebo olympiády. A bude v následujících letech ještě hůř.

 

 

+0 /-0 | 23.09.2013 08:52

Vojta Plát

Nejlepší junior? Já bych řekl, že jen dorostenec wink

+0 /-0 | 23.09.2013 06:54