Návrhy STK

17.05.2011 09:17 | ŠSČR

Sportovně technická komise našeho svazu připravuje každý rok před další sezonou družstev několik zásadních materiálů. Největší pozornosti se pravidelně těší rozdělení 72 druholigových družstev do 6 skupin a termínový kalend...

Sportovně technická komise našeho svazu připravuje každý rok před další sezonou družstev několik zásadních materiálů. Největší pozornosti se pravidelně těší rozdělení 72 druholigových družstev do 6 skupin a termínový kalendář. Ten je tradičně nacpán tolika šachovými událostmi, že najít nějaký s ničím nekolidující termín je nad lidské síly. Aktuálně si např. reprezentační trenér oprávněně stěžuje na kolizi Mitropy s extraligou, otázkou ovšem je, co se s tím dá rozumného udělat.

O materiálech rozhoduje tuto neděli v Havlíčkově Brodu rozšířená schůze STK, na kterou se krom samotné komise sjíždějí i vedoucí soutěží a zástupci všech 14 krajských STK. Termínový kalendář by následně měl do 31. 5. posvětit VV ŠSČR.

Přehled ligových družstev a návrh jejich rozdělení:







Návrh termínového kalendáře ŠSČR:

Datum Událost Exl. 1.liga (KP) 2.liga
3.9.2011 MČR mládeže v rapidu, World Cup
4.9.2011 MČR mládeže v rapidu, World Cup
10.9.2011 ME mládeže, World Cup
11.9.2011 ME mládeže, World Cup
17.9.2011 ME mládeže, World Cup
18.9.2011 ME mládeže, World Cup
24.9.2011 EP klubů
25.9.2011 EP klubů
1.10.2011 EP klubů
2.10.2011 1. liga – 1.
8.10.2011 Mitropa Extra - 1.
9.10.2011 Mitropa Extra - 2. 2. liga – 1.
15.10.2011 Mládežnické ligy, Bundesliga, Mitropa
16.10.2011 Mládežnické ligy, Bundesliga, Mitropa
22.10.2011 Mistrovství Čech mládež
23.10.2011 Mistrovství Čech mládež 1. liga V -2.
29.10.2011 Mistrovství Moravy mládež, Mistrovství Čech mládež
30.10.2011 Mistrovství Moravy mládež 1. liga Z – 2.
5.11.2011 ME družstev, Mistrovství Čech mládeže do 8 a 10 let
6.11.2011 ME družstev, Mistrovství Čech mládeže do 8 a 10 let 2. liga – 2.
12.11.2011 ME družstev, Polofinále MČR junioři
13.11.2011 Polofinále MČR junioři 1. liga – 3.
19.11.2011 Bundesliga, MS mládeže a seniorů, Polofinále MČR junioři
20.11.2011 Bundesliga, MS mládeže a seniorů 2. liga – 3.
26.11.2011 Mládežnické ligy, MS mládeže a seniorů
27.11.2011 MS mládeže a seniorů 1. liga – 4.
3.12.2011 Extra - 3.
4.12.2011 Extra - 4. 2. liga – 4.
10.12.2011 Bundesliga
11.12.2011 Bundesliga 1. liga – 5.
17.12.2011 MČR Blesk
18.12.2011 Zlatá neděle
7.1.2012 Extra - 5.
8.1.2012 Extra - 6. 2. liga – 5.
14.1.2012
15.1.2012 1. liga – 6.
21.1.2012 Mládežnické ligy
22.1.2012 2. liga – 6.
28.1.2012
29.1.2012 1. liga – 7.
4.2.2012 Bundesliga
5.2.2012 Bundesliga 2. liga – 7.
11.2.2012
12.2.2012 1. liga – 8.
18.2.2012
19.2.2012 2. liga – 8.
25.2.2012 Bundesliga
26.2.2012 Bundesliga 1. liga – 9.
3.3.2012 Extra - 7.
4.3.2012 Extra - 8. 2. liga – 9.
10.3.2012 MČR mládež
11.3.2012 MČR mládež
17.3.2012 MČR mládež, Bundesliga
18.3.2012 Bundesliga 1. liga – 10.
24.3.2012 ME jednotlivci
25.3.2012 ME jednotlivci 2. liga – 10.
31.3.2012 ME jednotlivci
1.4.2012 ME jednotlivci 1. liga – 11.
7.4.2012 Velikonoce
8.4.2012 Velikonoce
14.4.2012 Mládežnické ligy, Bundesliga
15.4.2012 Mládežnické ligy, Bundesliga
21.4.2012 Extra – 10.
22.4.2012 Extra – 11. 2. liga – 11.
28.4.2012
29.4.2012
5.5.2012 Mistrovství ČR mládeže do 8 let
6.5.2012 Mistrovství ČR mládeže do 8 let
12.5.2012
13.5.2012
19.5.2012
20.5.2012
26.5.2012
27.5.2012
2.6.2012 Mistrovství ČR družstev starších žáků
3.6.2012 Mistrovství ČR družstev starších žáků
9.6.2012
10.6.2012
16.6.2012 Mistrovství ČR družstev mladších žáků
17.6.2012 Mistrovství ČR družstev mladších žáků
23.6.2012
24.6.2012

Máte-li ke schůzi STK nějaké nápady či náměty, je nejvyšší čas je vytáhnout na světlo. Krom mailů příslušných funkcionářů k tomu můžete využít i diskuzi k tomuto článku.

Odkazy:

web ŠSČR
68x 3844x Viktor
Fotogalerie
Komentáře (68) Aktualizovat
20.05.2011 14:23 | Autor neznámý

Bond: Jistě, škodí nám tady - bohužel podle současných zákonů je nelze deportovat do země původu .

20.05.2011 13:48 | Autor neznámý

Já psal nebýt vPrahy (a tam je to beztak samý Moravák )

20.05.2011 13:20 | Autor neznámý

 007: Poměr 3:2 v počtu družstev v druhé lize to možná není, ale z hlediska hodnocení síly doporučuju si proklikat jednotlivé krajské přebory družstev a především přebor Prahy. V Čechách je mnoho družstev, která by mohla hrát 2. ligu, kdyby tu byla konkurence tak slabá, jako na Moravě.

 

Těmy dvoukoly myslím hrát místo dvou nedělí za měsíc jedno dvojkolo za měsíc. Tím by vznikly 4 víkendové termíny dvoukol za měsíc, které by se nekřížily. Jeden pro bundesligu/mládež a 3 pro české soutěže. Lichá jednokola by se dala případně nacpat k nějakému svátku, takže by bylo možno propagátorům volných termínů ve svátek vyjít vstříc.

20.05.2011 13:01 | Autor neznámý

Jinak ten poměr 3:2 ve prospěch Čech je přestřelený - nebýt Prahy a okolí, tak tam prakticky nic nemáte. A s těmi dvoukoly, to jako myslíte zvětšit pauzy mezi koly nebo zkrátit soutěž na polovinu?

20.05.2011 13:00 | Autor neznámý

 Přenocování u dvoukola není vůbec nutné, jde mi jen o organizaci termínů.

 

"pokud by se při dvoukole nepřenocovávalo, tak dvoukola pozbývají jakýkoli smysl"

 

Zkuste si přečíst mé předchozí příspěvky.

20.05.2011 12:49 | Autor neznámý

můj návrh byl především pokusem o vtip... nevýhoda dvoukol je hlavně v nutnosti přenocování týmu někde... a to jsou náklady, které mohou být pro některé druholigové týmy docela vysoké, resp. mohou některým hráčům vadit natolik, že nebudou jezdit ven, ale zahrají si jen dvoukolo doma... pokud by se při dvoukole nepřenocovávalo, tak dvoukola pozbývají jakýkoli smysl, neboť zůstane jen nevýhoda únavy (hlavně u hráčů-řidičů) a žádné ujeté kilometry neřeší...

20.05.2011 12:46 | Autor neznámý

byly...

20.05.2011 12:46 | Autor neznámý

Bond: Mrkněte se na mapu a podívejte se, jak byli rozděleny kraje dříve. Pak Vám to bude třeba štimovat.

20.05.2011 12:43 | Autor neznámý

 HonzaH.: Můj návrh je fantasmagorie? No především je tu rozpor mezi trváním na hraní pouze v neděli a permanentním kritizováním termínových kolizí ligových soutěží. Dvojkola jsou jasné řešení. Kde jsou všichni, kteří tu v minulosti nadávali na termínové kolize? Zatím tu padl pouze jeden smysluplný argument proti, že by někteří nechtěli hrát 2 partie po sobě (dorostence ovšem nutíme hrát 2 partie dokonce za jeden den). Předpokládám, že se to týká spíše menší části poloaktivních hráčů, kterým se 2 partie za sebou nelíbí, natož devět partií v soutěži jednotlivců. Nějaké další argumenty? Tento argument jen stěží může převýšit klady, které jsem tu vyjmenoval.

 

Váš návrh se mi nelíbí už z principu. Věcně řešit problémy s rozdělením týmů do skupin je jedna věc a někoho vylučovat z hráčské komunity je věc druhá. Hráči Sokolova a dalších jsou v komunitě šachistů nepochybně vítáni a byl bych velmi nerad, kdyby si z této debaty odnesly jiný dojem.

20.05.2011 10:54 | Autor neznámý

diskuze se už stejně posunula do oblasti sci-fi/fantasy/fantazmagórie návrhů, takže přijdu také s jedním revolučním... vytvoříme 5 "normálních" lig, kde budou všechny týmy spokojené a pak šestou speciální ligu, kde by byly všechny "vzdálené" týmy, a ta by se hrála formou jedenáctikola

20.05.2011 10:47 | Autor neznámý

Udělat z 6ti lig 5 a tím zlepšit dopravní dosažitelnost? To mi nějak matematicky neštimuje...

20.05.2011 10:37 | Autor neznámý

Když se tak dívám na zeměpisné rozvrstvení prvních a druhých lig, kde se táhne velmi široké území "nikoho" od Jeseníků přes Vysočinu až po českou Kanadu, tak si říkám, jestli by nebylo od věci opět rozdělit 1. ligy na českou a moravskou a podle toho samozřejmě upravit i 2. ligy. V Čechách bych ponechal tři 2. ligy a na Moravě by stačily 2. ligy dvě (třeba dle bývalých krajů Jihomoravského a Severomoravského). Už je velkým úletem pro Brňany jezdit do Hradce Králové, Rychnova či Pardubic (naopak to platí samozřejmě také). Velmi špatná dopravní dostupnost (autem) tímto směrem a velká vzdálenost činí dopravu časově náročnější, než je tomu třeba při cestě z Brna do Ostravy...!! Proč třeba nepřidat do skupiny D Vlašim, která je Moravany časově i kavlitativně dostupnější, než Hradec Králové či Pardubice?

20.05.2011 08:07 | Autor neznámý

Koukám, k návrhům STK již nic konstruktivního, diskuze sklouzává někam jinam. Takže k poslednímu tématu-přípravě na partii. Re - Háse. Pavle, ruku na srdce , kdo se OPRAVDU na partii "připravuje" (třeba ve vašem družstvu) ? Ta druhá liga - předpokládám, že přípravě věnují pozornost hlavně  mladíci. Kolik je jich v jednotlivých družstev ? Já to mohu posoudit, měli jsme věkově nejstarší družstvo . Podle toho vypadala ta (ne) příprava  . Mnoho z nás bude již žít jen z podstaty. A vůbec mi mi nevadilo,kdyby se přestaly posílat eletron.partie  na Svaz , potažmo do databází. Nevím,proč je nutné vědět,co kdo hraje, já (a možná i další) bych bez toho dokázal žít....

19.05.2011 23:41 | Autor neznámý

Pavel Háse: V jedné zemi hrají ligu opravdu jako několikadenní turnaj družstev, jen si nemůžu vzpomenout, ve které - v Polsku? Takže to jedenáctikolo není až taková pitomost. Ale není to pak dlouhodobá soutěž, což má liga být.

A k debatě o přípravě na neděli - jednak je na tom váš soupeř stejně, jednak přípravu na nedělního soupeře trochu usnadňuje informace ze soboty (v jaké sestavě hráli první kolo ze dvou).

19.05.2011 23:23 | Autor neznámý

Je to málo, pokud bych tu sobotní partii prohrál - pak bych se asi k přípravě na nedělní musel dost přemlouvat.

19.05.2011 22:53 | Autor neznámý

 Pokud nejste na soupisce někde vepředu, tak stejně nevíte, s kým hrajete, musíte se připravit nejméně na 3 lidi, aby to mělo smysl. Takže se připravujete na více lidí, nevidím žádný rozdíl jestli se připravujete na Pepu, se kterým možná budete hrát v sobotu, nebo na Honzu, se kterým možná budete hrát v neděli.

V sobotu po zápase máte čas na přípravu od 17h do noci, to je Vám málo?

19.05.2011 17:56 | Autor neznámý

Času na přípravu určitě není stejně - přeci je hloupost se někdy ve čtvrtek zabývat nedělním soupeřem, když mi čeká ještě partie v sobotu. Alespoň já bych se nikdy nepřipravil o soupeře napřed. A když by se v sobotu hrálo, potom mám čas tak od 17h do usnutí a možná ještě trochu ráno na proklikání knihovny.

19.05.2011 16:13 | Autor neznámý

 007: "chci se na partii připravit, a jediný den kdy to stíhám je sobota před zápasem."

 

Tomu nikdo tady neuvěří .

19.05.2011 15:34 | Autor neznámý

lykan :tak to jsme na tom podobně,já si zahraju vždycky i nějakej open

19.05.2011 15:30 | Autor neznámý

jozokoumes: Já osobně mám na jaře větší chuť hrát a vůbec do života, než v zimě.

19.05.2011 15:23 | Autor neznámý

 Pavel Háse: "ne každému se chce hrát dvě partie po sobě"

 

Ne každému se chce čekat na další partii 2 týdny.

 

Času na přípravu je úplně stejně.

 

 

19.05.2011 15:18 | Autor neznámý

Já jsem jednoznačně proti dvoukolům, chci se na partii připravit, a jediný den kdy to stíhám je sobota před zápasem. A že se někdo nepřipravuje to je jeho problém.

19.05.2011 15:07 | Autor neznámý

Je legrace číst tuto diskuzi :-).Je přeci jasné,že nikdy nebudou všichni spokojeni!Je zajímavé že Vám vadí jezdit do Sokolova,Karlových Var či Třebíče,ale co mají dělat tyto kluby,mají se ze soutěží odhlásit aby se většina uspokojila?Nikoho nenapadlo,že tyto kluby jezdí na každý zápas kdovíkam?Ještě k termínům,mládežnické přebory bych také nezohlednoval,ten jeden den,pokud jsou tito hráči tak potřební pro družstvo,si čas na utkání udělají.Před každou sezonou je poprask s termínama,nechme to,prosím,na těch kterým věříme a kterým jsme dali svůj hlas ve volbách (abych se nedostal do řečí - upřesnuji do Šachového svazu).Já hraji za dvě družstva,v jednom samozřejmě hostuju,hraju,protože mě šachy baví.Zdá se mi,že řada z nás (šachistů v diskuzi) vychází hlavně z toho,že se mu asi nechce hrát!!!Nechceš-li,tak asi radši nehraj :-)!!!! A vůbec nechápu,proč by mě nemělo bavit hrát šachy koncem dubna?!

19.05.2011 14:52 | Autor neznámý

Re Lykan: Proti dvoukolům jsou jednak hráči rapidů a také asi ne každému se chce hrát dvě partie po sobě - pro ty, co se snad pokouší připravovat, je to znatelné mínus.

Re Honza Hučín: Vzdálenosti a cestování nejlépe vyřeší "jedenáctikolo". Nějaký fotbalový stadion (na hokejový se během zimního období asi nedostanete a do tělocvičny 11 dní po sobě asi také ne), na něm velký stan, snad alespoň trochu vyhřívaný , 48 šachovnic a celá soutěž se může odehrát za 11 dní, při dvou dvoukolech dokonce i za devět - od soboty do další neděle. Částečně by to řešilo i domlouvání výsledků v posledních kolech, alespoň by se to nemohlo dělat tak okatě. Nemyslím to zase tak vážně.

19.05.2011 14:35 | Autor neznámý

 V neposlední řadě jde taky o lidi, kteří pracují i o některých víkendech a mají možnost si uvolnit celý víkend tím, že si s někým prohodí směnu. Dvojkolo by jim umožnilo odehrát 2 partie místo jedné.

19.05.2011 14:28 | Autor neznámý

 Prostě termínový kalendář plný kolizí mezi extraligou, bundesligou, 1. ligou a 2. ligou není způsoben tím, že by to nešlo udělat jinak, ale tím, že někteří tvrdošíjně trvají na tom, že šachy se mají hrát v neděli. Ach jo. Opravdu jste kvůli této utkvělé představě ochotni obětovat regulérnost bojů v 1. a 2. lize? Tomu nevěřím.

19.05.2011 13:49 | Autor neznámý

Ty rapidy by se přece přesunuly do těch uvolněných nedělí. Já jsem pro zavedení dvojkol ve všech soutěžích. Pro organizaci víkendových aktivit mi přijde mnohem lepší odehrát 4 partie za 2 víkendy a pak mít 2 víkendy volné, než mít zaplácnuté 4 neděle. Je to i lepší z hlediska kolizí se zahraničními soutěžemi. Měli jsme to už dávno zavést, je to jednoznačně výhodnější model, tuhletu konzervativnost šachistů fakt nechápu.

19.05.2011 13:08 | Autor neznámý

Pavel Háse: Hlavně by ten systém neřešil problémy velkých vzdáleností, tak či tak by jeden tým musel cestovat. Odbourat by se to částečně dalo dvojkoly po vzoru extraligy, když už jedu jednou z Prahy do Sokolova, tak ať tam rovnou vyřídím i zápas s KV. Což by ale zase vadilo jinde, zlikvidovala by se tím půlka sobotních rapidů. Všechno má svá úskalí, tak je to asi zbytečná diskuse.

19.05.2011 12:12 | Autor neznámý

Re Bond: Dokázal bych si ten systém představit v soutěži každý s každým, ale po nějakém čase by zásluhou sestupů a postupů vzrostly disproporce doma:venku natolik (třeba 9x venku, 2x doma), že takový systém asi moc zastánců mít nebude. Nehledě k možným problémům při přejmenování a slučování oddílů.

19.05.2011 08:33 | Autor neznámý

Re jh89: To je očividně blbost, to se dá použít pro knock-out, ne pro zápasy každý s každým.

18.05.2011 22:53 | Autor neznámý

 Davis Cup.. První zápas s daným soupeřem se rozlosuje (např. má hrát ČR se SR tak se vylosuje jestli v ČR nebo v SR) a další zápasy se stejným soupeřem se střídají.. Jednou "doma", jednou "venku" (tj. jednou ČR-SR, další vzájemný zápas SR-ČR atd.)

18.05.2011 20:41 | Autor neznámý

Můžete rozvést pro neznalé ten systém Davis Cupu?

18.05.2011 20:31 | Autor neznámý

 Ještě mne napadla jedna myšlenka, asi hodně neprůchodná ale.. A to aby se hrálo jako v Davis Cupu, aby některým pořád nehrozilo, že budou jezdit např. z Brna do Hradce každý rok.. Aby se to pěkně střídalo.. Sice by pak hrozilo, že někdo bude hrát v jedné sezoně 8x doma, ale další rok zase hodně venku... Nově postupivší by některé tyto anomálie mohli vyrovnávat... 

18.05.2011 11:24 | Autor neznámý

Nevidím důvod neodehrát 1.kolo 2.ligy 25.9.2011 a zrušit to 22.4.2012. Chybět budou snad jen ti co se ještě vidí na chalupách a v přírodě. Mimochodem v zimě se vidí hodně lidí na lyžích a sáňkách. :) 25.9. mi příjde jako neškodný termín, který koliduje jen s EP klubů a myslím, že nikdo z extraligových novoboráků 2.ligu hrát nebude.

18.05.2011 08:54 | Autor neznámý

Re Josef: Pojem Zlatá neděle zavedli obchodníci, aby se jim před vánoci zvýšily tržby. To jste nevěděl? Ostatně nejde o to, jaký tomu kdo přikládá význam, ale o to, proč 90% lidí chce mít tuto neděli volnou a důvod je dvojí - nákupy a úklid.

18.05.2011 08:47 | Autor neznámý

Stejně jako loni mě pobavilo, jak je Vlašim na té mapě 2.ligy zanesena  severněji než ve skutečnosti je /stačí si třeba představit, že vzdálenost Vlašim-Kolín je 50 Km a Kolín-Jičín pak rovněž 50 km. Podle té mapy to přitom vypadá, že vzdálenost Kolín-Jičín je pomalu 2x delší ... / Nevím jestli je to schválně /aby se Vlašim lépe hodila do skupiny C/ a nebo omylem. Je to tedy celkem fuk, uvádím to spíš jako zajímavost

18.05.2011 07:42 | Autor neznámý

 to cz593628: Proč zavádět stálý počet družstev z každého kraje? Tak to přece není ani v současném systému.

18.05.2011 07:28 | Autor neznámý

To Lykan: rozdělení do skupin podle krajů je řešením jen pro jednu sezónu. Pokud by měl být zachován stálý počet družstev z každého kraje dlouhodobě, muselo by vždycky sestoupit nejhorší družstvo z daného kraje, i kdyby skončilo třeba na 3. místě v tabulce a nahradil by ho vítěz KP. Jinak se to udělat nedá.

18.05.2011 07:15 | Autor neznámý

 pac: No jo, mě je jasné, že se problém s Vysočinou nebude líbit Plzeňákům. Pokoušel jsem se to navrhnout tak, abych maximálně respektoval počty současných druholigových týmů. Vysočinu by bylo logičtější připojit k Moravě, tam bych se ale dostal na počet týmů 16, což se moravákům nebude líbit. Ještě by to šlo spojit Jihočeský + Středočeský kraj, Plzeňský + Praha. Sokolov je na tom špatně v jakémkoliv systému.

18.05.2011 06:35 | Autor neznámý

Asi bych oddělil u hledání priorit ligy od sebe protože extraliga je záležitost profi, kterou hrají "fanatici" šachu. Tam bych viděl hlavně sledování kolizí zahraničních lig, různých mistrovství apod.

Ovšem třebas druhá liga je v podstatě amatérská soutěž, kde hrají lidé pro zábavu a počet hráčů II. ligy, který zajímá kolize s např. bundesligou limituje k nule. Naopak drtivá většina zde hrajících spíše sleduje nelibě kolize s profánními svátky. Konec dubna už se vidí na chalupách, v přírodě... U II. ligy bych neřešil kolize s šachovými aktivitami, ale rozhodně bych spíše sledoval státní svátky, církevní záležitosti atp.

18.05.2011 06:21 | Autor neznámý

lykan: to rozdeleni podle kraju vypada pekne ... az na to, ze tymy z plzenskeho kraje (line, domazlice ... ) to maji na vysocinu slabych 250 km, takze na utkani odjezd priblizne v sest rano, v zime preventivne ve ctyri ... ona i ta cesta do hradce bude stat za to :) na druhou stranu priznam, ze takovy sokolov je na tom mozna jeste hur, a o kvalite silnic v zimnim obdobi si nedelam zadne zvlastni iluze. holt musime z kraje posilat do ligy tymy, ktere nespadnou hned prvni sezonu, a pak si muzem hrat pekne v sousedni vesnici :)

18.05.2011 06:20 | Autor neznámý

 K mému návrhu bych dodal, že narovnává disproporce mezi některými kraji způsobené rozdílnou úrovní jednotlivých skupin 2. lig. Královehradecký kraj má méně druholigových družstev, než by měl mít, protože místní krajští přeborníci byli často v minulosti nasazováni do brutální skupiny C.  Oproti tomu skupina E je slabá a systém ji v tom podporuje. Tak třeba Lípa, která v sezóně 2009/10 uhrála ve skupině C 5 bodů, by ve skupině E skončila minimálně v prostřed tabulky. Takže vyřazení dvou slabých moravských družstev a jejich nahrazení lepšími východočeskými by bylo spravedlivé.

17.05.2011 22:17 | Autor neznámý

to cz593628: Myslím, že Vám není přesně známý význam Zlaté neděle - ten nespočívá ani v nákupní horečce, ani zrovna v šachových turnajích.

Jinak sestavit kalendář bez termínových kolizí a nejrůznějších připomínek je pochopitelně zhola nemožné. Stejně tak je asi nemožné "optimální" rozdělení družstev do skupin, i když některé připomínky na toto téma jsou tu poměrně věcné.

Internetovou diskuzí se k závěru prostě nedojde.Jen je nutné vyslechnout smysluplné názory, a pak musí někdo vstát a bouchnout do stolu.

17.05.2011 19:44 | Autor neznámý

 vic:

ad1) Ano. Stejně jako jsou v každém kraji trochu jiné podmínky, platilo by to i zde. Problém se týká pouze dvou nesmyslných krajů, Karlovarského a Vysočiny.

ad2) Jestli Vám připadá jako lepší řešení přesunout celý olomoucký kraj do skupiny E jen proto, že to vy máte blíže, tak klidně, já jsem se to neodvažoval navrhnout. S Brnem je to problém, protože týmů, které by zde hrály raději, je celkem 17.  Mám příbuzné na Vysočině a tak vím, že k Brnu má lepší dopravní spojení i podstatná část kraje Vysočina, i když je to vzdušnou čarou dál. Na jakousi vzdálenou Jihlavu tu není žádná logická návaznost. Nicméně by asi neprošel návrh, aby 5 místních týmů spadlo, i když soutěži by to prospělo. Ještě je možnost hrát s 18ti týmy. 3 základní 6tičlenné skupiny s postupem do finálových skupin A,B,C. Anebo můžeme zůstat u stávajícího modelu a každý rok přemýšlet, kterých 5 týmů nacpat pryč. 

17.05.2011 19:11 | Autor neznámý

 Hlavně extraligová mapa vypadá v tomto směru dost výmluvně. Nejvzdálenější týmy od poláků jsou Praha a Zlín.

17.05.2011 19:08 | Autor neznámý

 007: Jistou roli taky bude hrát fakt, že jižní polovina republiky má horší přístup k polským posilám. Němci a Rakušáci se českou měnou uplácejí hůře.

17.05.2011 19:02 | Autor neznámý

1) Pokud nastavíte učasti podle krajů, bude z každé skupiny potom sestupovat jiný počet družstev do KP.

2) Proč by Olomouc musela jezdit po dálnici na Ostravsko  (není to jen o Třinci), když má blíže po dálnici do Brna!

3) V anketě kapitánů si družstva sama zvolila hrát raději déle v dubnu, než na Zlatou neděli! A mj. také z důvodů sjízdnosti silnic! Proč třeba nehrát 1.kolo už 1.10. ??

17.05.2011 18:55 | Autor neznámý

Hlavně když se podívám na tu mapu, tak to vypadá, že na jihu Čech se žádné šachy nehrajou. Asi si tam jenom lebedí u rybníčka

17.05.2011 18:48 | Autor neznámý

 Je to územně poměrně celistvé, až na Karlovy Vary, Sokolov a Třebíč, které ale mají špatnou polohu v jakémkoliv systému.

17.05.2011 18:43 | Autor neznámý

 gmvoko: "Funkcionáři jsou hloupí, vždycly navrhnou něco, co se několika družstvům nelíbí, a je to zamítnuto. Ty soutěže hrajete vy, tak se mezi  sebou domluvte, jak byste je chtěli hrát."

 

Taková shoda je nemožná, protože družstva na okraji skupiny najezdí minimálně 2x víc kilometrů, než mužstva uprostřed. Takže když navrhnete jakýkoliv posun hranic, ty na okraji tím nepotěšíte. Nebylo by prostě jednoušší to nastavit fixně podle krajů? Ušetřili byste si každoroční debaty na toto téma. Při současném rozložení druholigových týmů lze takové rozdělení provést poměrně dobře. 

V závorce uvádím počty druholigových týmů v současnosti

 

A Jihočeský + Plzeňský kraj + Vysočina (12)

B Karlovarský + Ustecký + Liberecký (10)

C Středočeský + Praha (14)

D Královehradecký + Pardubický (10)

E Jihomoravský + Zlínský (14)

F Olomoucký + Moravskoslezský (12)

 

Znamenalo by to nastavit pro příští sezónu sestupy podle regionálního klíče.

 

 

17.05.2011 16:37 | Autor neznámý

Protože se Mittal Ostrava zavázal, že své druhé družstvo mající právo hrát 2. ligu přihlásí do KP a tímto v této soutěži nevznikne "přetlak". Zachránil se v 2. lize Český Krumlov jako sestupující družstvo s "nejlepším výsledkem" z ročníku 2010/1011.

17.05.2011 16:16 | Autor neznámý

jenom kratky dotaz: krumlov ve skupine a druhe ligy ? on krumlov letos nesestoupil ?

17.05.2011 16:07 | Autor neznámý

V Královéhradeckém kraji hrajeme na Zlatou neděli pravidelně už mnoho let a nemyslím si, že by to mělo vliv na atmosféru vánoc, zvlášť, když letos vychází už na 18. prosince. Dříve byly připomínky k tomu, že by se nemělo hrát na státní svátky, na Dušičky, že by se nemělo začínat hned po Novém roce atd., to bychom pak mohli radši udělat soustředění a sehrát i okresní přebor během jednoho týdne, když to nějaký sponzor zaštítí.

17.05.2011 15:50 | Autor neznámý

v jižních Čechách je to takto co já pamatuji (ale až tak starý nejsem )... 28.9 a 28.10 jsou dva rapidy a 17.11 je krajský přebor v blesku... a proč by se měl měnit termín?? leda že bychom si dali 17.11 ligu a 18.12 blicák 

17.05.2011 15:40 | Autor neznámý

Mi přijde, že někdy ani nejde o kilometry ale o dopravu. Například Olomouc by mohla být místo Hošťálkové ve skupině F. Z hošťálků to mají dál snad jen do Znojma jinak všude blíž. A z Olomouce jste i v Třinci za hodinku po dálnici, hlavně v zimě to určitě potěší. Nevím jak je to zaběhnuté se žlutým Brnem, ale myslím si že i tam by se dalo měnit za Olomouc a ušetřilo by se. V Čechách se tolik nevyznám ale vypadá to divně. Nejlepší by bylo mít 8x druhou ligu po 10 týmech. To by vyšlo krásně všude bohužel to se asi nestane.

K těm termínům... Podle mě pokud se někomu nelíbí termín tak si to může předehrát někdy jindy. A řešit každé datum asi není snadné, někdo zase bude nadávat na kolizi se Slovenskem, mnohem méně lídí ztratí možnost kvůli Mitropě a ještě méně kvuli Moravě a Slezsku.

PS: pobavil mě HonzaH. Vy už víte kdy máte KP v blesku a v MS kraji se ani nevypisuje a pokud se zrovna hraje, tak se o tom nikdo nedoví a nebo to udělají zpětně. Když termín máte můžete ho změnit 

17.05.2011 13:24 | Autor neznámý

Co Čech,to muzikant,ale i názor :

1) Souhlas s Markem Vokáčem, řada lidí si se svými návrhy nedělá starosti, kolik by se najelo kilometrů. A pokud si pamatuji,tak ten prográmek (optimalizace kilometrů) byl Svazu před lety nabídnut (nebyl to p.Navrátil?) . Nebyl by ten prográmek užitečný,Viktore?

2) Nezapomínáme na výsledek minulé ankety? Nestálo by za úvahu třeba znovu provést nový "průzkum trhu"?

3) Termín na zlatou neděli je opravdu zvrácenost (byl jsem rád,když se ho podařilo odstranit)  - pravda, to navrhují lidé,co jim rodina , blízcí příbuzní a blížící se vánoční svátky nic neříkají.

4) I já patřím mezi příznivce soboty jako hracího dne a dřívějšího konce sezony....

5) Já bych se (jako hráč dospělých soutěží)  na nějaké mládežnické termíny neohlížel. Ve fotbale to také nedělají....

17.05.2011 13:19 | Autor neznámý

2Trevize  - vždy se může stát (s výjimkou hromadného dvoj/trojkola), že některá družstva poslední kola vypustí, protože jim už o nic nepůjde... to je jako za C. a K. když zjistili, že při nehodě dvou vlaků dopadne nejhůř ten poslední a proto ho radili nepřipojovat... zkrátka když někomu v posledním kole už o nic nepůjde, tak na něj nemusí přijet v základu a je úplně jedno jestli to bude v dubnu, březnu nebo červenci...

17.05.2011 13:07 | Autor neznámý

Nejlepší asi bude najít ještě jeden termín na podzim i za cenu kolize s jinou soutěží. 22.4. je opravdu pozdě, spousta družstev tento termín již "vypustí" a můžou tím ovlivnit výsledky. Navíc je to měsíc po 10.kole.

Nelobuji za zlatou neděli, ale hrál jsem tak každý rok až do minulé sezóny a nesetkal jsem s nějakou zvláštní nevolí u soupeřů. Ani jejich sestavy nebyly prořídlé.

Hrát na státní svátek v týdnu není šťastné, hodně hráčů na zápas dojiždí z velkých měst domů (práce, VŠ apod.).

17.05.2011 12:59 | Autor neznámý

17.11 je např v jižních Čechách KP v blesku... a hrát ligovou soutěž ve čtvrtek mi přijde jako větší úchylka než hrát o zlaté neděli... nejméně úchylné mi teda přijde hrát koncem dubna

17.05.2011 12:58 | Autor neznámý

1) musí být hrací den neděle? není lepší sobota?

2) je nutné, aby Extraliga a 1.liga, (i 2liga): "uhýbala" soutěžím mládeže? 

3) 2.liga: 9.říjen - 22.duben  to je trochu moc... nejsou 4.kola do vánoc velmi málo??

17.05.2011 12:57 | Autor neznámý

Souhlas s Mirou - hrát šachy o zlaté neděli zavání lehkou úchylkou...

17.05.2011 12:28 | Autor neznámý

Souhlas s Trevizem, hrát 2. ligu na konci dubna je trochu ujeté, proč kolo ale přesouvat na zlatou neděli? Proč kolo neposunout na čtvrtek 17.11.? V Jihomoravském kraji už jsme místo neděle před vánoci KP2 na státní svátek hráli.

17.05.2011 11:53 | Autor neznámý

1) počítá se se závěrečným trojkolem

2) krom dětí jde i o dooprovody a trenéry, tedy dopad je významnější. Je to jedna z variant řešení Mitropy, teď ale kde je menší zlo, že...

17.05.2011 11:29 | Autor neznámý

1)Nechybí tam 9.kolo Extraligy?Nebo se již bere automaticky, že bude někdy trojkolo, podle toho, jak se týmy dohodnou?Nevím, nemám info, tak se ptám.

2)Proč je vždy rozdvojené 1 kolo 1.ligy V a Z? Kvůli Mistrovství Čech či Moravy mládeže? Pokud by tomu tak bylo, týká se to skutečně někoho? Mistrovství jsou do 16 let a nemají případní účastníci 1.lig v této věkové kategorii přímý postup již na MČR? Pokud ano, pak by se scuknutím 2.kola 1.ligy V a Z získal víkend pro první dvojkolo Extraligy a nebyla by kolize s Mitropou. Nevím, nemám info, tak se ptám.

3)to bartosjan: Nikoli jedná se pouze o kolize s 1.bundesligou, která se hraje dvoukoly a její termíny neodpovídají všem termínům nižších bundeslig, které se hrají 1 kolově a tyto nižší soutěže nebývají prioritou pro sestavování kalendáře českých soutěží.

17.05.2011 10:50 | Autor neznámý

Nechtěl by někdo, kdo zrovna nemá co na práci, spočítat, kolik se v těhle soutěžích za sezónu projezdí kilometrů? Přičtěte ještě v jakém počasí a po jakých cestách, a uvažujte spolu s kolegou V.Z, co by se s tím mělo dělat. A pak o tom zkuste přesvědčit těch 108 týmů, které ty soutěže hrají. Funkcionáři jsou hloupí, vždycly navrhnou něco, co se několika družstvům nelíbí, a je to zamítnuto. Ty soutěže hrajete vy, tak se mezi  sebou domluvte, jak byste je chtěli hrát.

17.05.2011 10:38 | Autor neznámý

Pro 2.ligu navrhuji hrát páté kolo 18.12. Konec soutěže až 22.4. je velice pozdě.

Rozdělení 2.ligy je samozřejmě dost složité. Jinou variantou může být např. ke skupině  "A" přidat Třebíč, Vlašim, Říčany . Družstva Plzeňského kraje dát naopak do skupiny "B". Severočeská družstva jako Ústí nad Labem, Děčín a pod přesunout do skupiny "C".  Prostě celé to trochu pootočit.

17.05.2011 10:21 | Autor neznámý

Termíny jsou pěkné, možná by bylo dobré porovnávat i se slovenskou Extraligou (nevím kdy vydávají termíny Slováci). Co je ale příšerné je to rozdělení lig, už by se s tím mělo něco dělat. To rozdělení druhých lig mi přijde pěkně chaotické.

17.05.2011 10:07 | Autor neznámý

Rozumím tomu dobře, že se podařilo sestavit pro 1. ligu kalendář, který má jen 3 kolize s bundesligou - 5,.9. a 10.kolo ?