Zahajují ženy!

14.02.2009 09:34 | Mistrovství České republiky 2009

Pravidlo přežilo i čtvrté kolo! Mezi číslem kola a počtem v něm rezultativně ukončených partií můžeme stále dát rovnítko. Mluvíme tedy o mužské skupině. K Robertu Cvekovi se do vedoucí dvojice přidal Petr Velička, oba si ve vč...

Pravidlo přežilo i čtvrté kolo! Mezi číslem kola a počtem v něm rezultativně ukončených partií můžeme stále dát rovnítko. Mluvíme tedy o mužské skupině. K Robertu Cvekovi se do vedoucí dvojice přidal Petr Velička, oba si ve včerejším kole připsali své druhé vítězství v turnaji. Nedaří se naopak Polákovi, který musel sklonit svého krále již podruhé. Do víru turnaje se přidávají dnes i ženy, rozdělené na skupinu A a skupinu B. Čeká je dopoledne první a odpoledne druhé kolo.

Komentuje GM Marek Vokáč

diagram č.1

Zcela na jednu branku byla partie Cvek - Plát. Po třech dobrých partiích sehrál benjamínek turnaje jednu partii dost otřesně, tuším, že má z tohoto soupeře i nějaký respekt. V každém případě by se měl naučit ve hrané variantě ostřejší verze založené na tahu c7-c5. 5...c6?! a 7...dxc4?! jsou na Gruenfeldovu indickou velmi pasivní tahy, a 9...b5? naprosto zbytečné oslabení. Také sloupec "a" pustil bílému bez odporu, taková strategie je proti kvalitnímu soupeři sebevražedná. Černý se zřejmě domníval, že jeho bariéra je přes defektního střelce neprostupná, svědčí o tom další nezdravý tah 32...f5?!. Bílý ale snadno tématickým průlomem 38.e4! dokázal, co to je koncovka se špatným střelcem. 1.d4 Jf6 2.Jf3 g6 3.c4 Sg7 4.Jc3 d5 5.Sf4 c6?! 6.e3 0-0 7.Vc1 dxc4?! 8.Sxc4 Jbd7 9.h3 (viz. diagram č.1) 9...b5? Zcela zbytečné oslabení.

GM Petr Velička se výhrou nad Tomášem Polákem dostal do vedení v turnaji

Partii Polák - Velička vůbec nerozumím. 6.c5 je menšinová varianta, 6...a5 dobrá novinka černého, ale tím končím. Nechápu, proč bílý tak rychle zablokoval dámské křídlo a deformoval tím svého černopolného střelce. Od té chvíle asi již bílý bojuje spíš o udržení partie, ale manévruje velmi zvláštně - extempore krajního pěšce, komplikované dokončování vývinu a pak ještě rocháda pod volný krajní sloupec. Ani se nedivím, že se bílý ještě ke všemu ocitl velmi rychle v silné časové tísni, spíše mě překvapuje, že černý zinkasoval nabízený bod až v koncovce. Tomáše Poláka v partii vůbec nepoznávám. Nesporně do Děčína přijel s velkými ambicemi, ale asi nepřibalil optimální formu, herně se trápí, a zatím se nedokázal s nežádoucím vývojem turnaje vnitřně vyrovnat. Tome, prober se, ještě je 7 kol!

V partii Rausis - Štoček se hrála poměrně sterilní varianta, bílý zřejmě proti remíze nic nenamítal, delší taktickou šarvátkou vyčistil šachovnici, věžová koncovka je čistá rovina.

Studnička - Konopka 1-0

diagram č.2

(diagram č.2) 29...Dg5+? Dlouhé poklidné manévrování v rovné pozici kulminuje, do boje nastupuje faktor nedostatku času na obou stranách. Pravděpodobně vhodnější zde bylo [29...Vg6+ 30.Jg3 Vf8= Na sloupci "e" momentálně věž není potřeba, zvětší se soustředění sil na královském křídle, a hlavně zůstane kryt pěšec a5.] 30.Jg3 Sg6 Z ničeho nic visí černému několik pěšců. A nedaří se nalézt kloudný tah, prakticky na včechny má bílý jednoduchou repliku Vc1 s dalším f3-f4 a padne buď f5, nebo a5: [30...Vf6 31.Vc1 a nejde 31...f4 32.exf4 Vxf4 33.Vxe8+ Sxe8 34.Se3+-; 30...Vg6 31.Vc1 Vf8 32.f4 Dd8 33.Dc2+/=] 31.f4 Df6 O nic lepší není ani [31...Dd8 32.Jxf5 Df6 33.Jxg7 Kxg7 34.Vg1+/-] 32.Dxa5 Df7 Pod tlakem času se černý nutí k dalším aktivním činům. Možná to bílému usnadnilo práci, ale černému se rozhodně neradí snadno. 33.Dd2 Jf6?! Černý se snazí ovládnout bílá pole a vytvořit nějaké hrozby bílému králi. Druhý obětovaný pěšec "a" ale značnou cenou, protože krále se ohrozit nepodaří. 34.Jxf5 Je4 35.Sxe4 Sxf5 36.Sxf5 Dxf5 37.Dd3 Vg6+ 38.Kh2 Ve4 39.Vg1 Vxg1 40.Sxg1 [40.Vxg1? Vxf4+/=] 40...Sf6 Po skončení časové kontroly má bílý dva zdravé pěšce, realizaci převahy mu trochu komplikuje špatný střelec a blokáda po bílých polích. Bílý ale potvrdil trpělivost, na kterou tuto partii vlastně vyhrál, a postupně připravil otevření dámského křídla.

V partii Šimáček - Talla se hrála mě důvěrně známá variatna, ve které myslím podle posledních zkušeností nemá černý zvláštní problémy. Bílému se nepodařilo ovládnout pole d5, černý dostal dostatečnou protihru na sloupci c, zbavil se i horšího černopolného střelce a remíza na sebe nenechala dlouho čekat. Bílý se přiznal, že v přípravě netrefil vhodnou variantu, v tom má nesporně pravdu.

Mirumian - Meduna [D40]
[GM Marek Vokáč]

1.e4 c6 2.d4 d5 3.exd5 cxd5 4.c4 Jf6 5.Jc3 e6 6.Jf3 Se7 7.Sd3 dxc4 8.Sxc4 a6 9.a3 b5 10.Sa2 Sb7 11.0-0 0-0 12.Sg5 Jc6 13.Dd3

13...e5?! Bězně hrané [13...b4 zní logicky, Medunův tah jsem našel v databázi jen jednou. Nadchází čas pro vlastní tvorbu.] 14.Sxf6!? Sxf6 15.d5 Je7 Očekával bych spíš [15...Jd4 16.Jxd4 exd4 17.Je4= , například 17...Se5 (Nehodí se 17...Sxd5? 18.Jxf6+ gxf6 19.Sb1+/-; mozná jde 17...Vc8 , ale 18.Jxf6+ Dxf6 19.Vad1 Vfe8 20.Sb3!? by si mozná černý mohl odpustit.) 18.f4 Sc7 19.Dxd4 Sb6 20.Jc5 Df6 21.Df2 Vac8 22.b4 Dc3!=] 16.Vad1 Jg6 17.Vfe1 Db6 Dáma by mozná stála lépe na d7. V kazdém případě má bílý prostorovou převahu, silného volného pěšce a černý jezdec obtízně hledá uplatnění. 18.g3! Vad8 19.h4 Vfe8 20.Je4+/=

20...Je7? Na f8 se jezdcem nechce, ale vadí tu taktika, kterou ale přehlédly obě strany. 21.d6?! Počítač nekompromisně nasazuje [21.Jeg5! e4 (po 21...Jg6 22.Jxf7! Kxf7 23.d6+ Kf8 24.Db3+- černý nepokryje mat.; 21...g6 22.d6+-) 22.Vxe4 h6 23.Vxe7 hxg5 24.Jxg5 Sxg5 25.Vxe8+ Vxe8 26.hxg5+-] 21...Sxe4 22.Dxe4 Vxd6 23.Jxe5 Sxe5 24.Dxe5 Vxd1 25.Vxd1 Vd8 Pozice černého ale i tak visí na vlásku, 8. řada, bod f7 a také slabina a6 představují trvalý problém. 26.Ve1 Jg6 27.De4+/= Df6 Dáma by asi stála lépe na d6, o pěšce b2 se bílý strachovat nebude. 28.Ve3!

28...Dd4? Další chybu uz bílý bez trestu nenechá. Nutné bylo [28...Vd7+/= 29.Da8+ Vd8 30.Db7 Vf8 31.Vf3 De7 32.Dxa6+/- Pěšce ještě černý srovná po 32...De2 33.Ve3 Dxb2 34.Sd5 , ale tlak na f7 a b5 zůstává velmi silný.] 29.Sxf7+! Kf8 Nejde [29...Kxf7? 30.De6+ Kf8 31.Vf3++-] 30.Sxg6 hxg6 31.Dxg6+- Dxb2 32.Vf3+ Kg8 33.De6+ Kh8 34.Vf5 Da1+ 35.Kg2 Dd1 36.Df7 1-0

MČR muži- tabulka po 4. kole

Por. Jméno Rtg 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Body SB.Son
1 Velicka Petr 2464 *   ½ ½         1   1   3 4,50
2 Cvek Robert 2531   *     ½     1 ½     1 3 4,25
3 Rausis Igors 2501 ½   *     ½ ½     1     4,50
4 Mirumian Viguen 2508 ½     *   ½       ½   1 4,00
5 Simacek Pavel 2493   ½     *   ½   ½   1   4,00
6 Stocek Jiri 2586     ½ ½   *   ½       ½ 2 3,75
7 Talla Vladimir 2407     ½   ½   *   1   0   2 3,50
8 Plat Vojtech 2410   0       ½   *   ½   ½ 2,00
9 Polak Tomas 2553 0 ½     ½   0   *       1 2,75
10 Konopka Michal 2445     0 ½       ½   *     1 2,00
11 Studnicka Tomas 2317 0       0   1       *   1 2,00
12 Meduna Eduard 2461   0   0   ½   ½       * 1 1,75

MČR muži- rozpis kol

kolo č. 4 - 2009/02/13 v 15:00 hodin
Bo.No.JménovýsledekJménoNo.
112GMCvek Robert1-0FMPlát Vojtěch8
29GMMirumian Viguen1-0GMMeduna Eduard7
310GMRausis Igors1/2GMŠtoček Jiří6
411FMStudnička Tomáš1-0IMKonopka Michal5
51GMPolák Tomáš0-1GMVelička Petr4
62IMŠimáček Pavel1/2IMTalla Vladimir3
kolo č. 5 - 2009/02/14 v 15:00 hodin
Bo.No.JménovýsledekJménoNo.
13IMTalla VladimirGMCvek Robert12
24GMVelička PetrIMŠimáček Pavel2
35IMKonopka MichalGMPolák Tomáš1
46GMŠtoček JiříFMStudnička Tomáš11
57GMMeduna EduardGMRausis Igors10
68FMPlát VojtěchGMMirumian Viguen9

MČR junioři- tabulka po 2. kole

Por. Jméno Rtg 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Body SB.Son
1 Ponizil Cyril 2245 *           1     1     2 1,50
2 Krejci Jan 2426   *                 1 1 2 0,50
3 Mrazek Lumir 2036     * ½ 1               1,50
4 Vlasak Lukas 2163     ½ *   ½             1 1,25
5 Klement Lukas 2061     0   *     1         1 1,00
6 Svoboda Vaclav 2288       ½   *     ½       1 0,75
7 Havlikova Kristyna 2172 0           *   1       1 0,50
8 Rojicek Vojtech 2375         0     *       1 1 0,00
9 Cuhra Martin 2230           ½ 0   *       ½ 0,50
10 Oresky Jan 2110 0                 * ½   ½ 0,25
11 Bures Jaroslav 2264   0               ½ *   ½ 0,25
12 Zwardon Vojtech 2210   0           0       * 0 0,00

MČR junioři - rozpis kol

2. Kolo Datum kola 2009/02/13 Hodina 15.00
Šach.Cís.JménoVýsledekJménoCís.
112Zwardoň Vojtěch 0-1FMRojíček Vojtěch7
28Mrázek Lumír1-0Klement Lukáš6
39Svoboda Václav1/2Vlasák Lukáš5
410WFMHavlíková Kristýna1-0Cuhra Martin4
511Oreský Jan0-1FMPonížil Cyril3
61FMKrejčí Jan1-0Bureš Jaroslav2
3. Kolo Datum kola 2009/02/14 Hodina 09.00
Šach.Cís.JménoVýsledekJménoCís.
12Bureš JaroslavZwardoň Vojtěch 12
23FMPonížil CyrilFMKrejčí Jan1
34Cuhra MartinOreský Jan11
45Vlasák LukášWFMHavlíková Kristýna10
56Klement LukášSvoboda Václav9
67FMRojíček VojtěchMrázek Lumír8
4. Kolo Datum kola 2009/02/14 Hodina 15.00
Šach.Cís.JménoVýsledekJménoCís.
112Zwardoň Vojtěch Mrázek Lumír8
29Svoboda VáclavFMRojíček Vojtěch7
310WFMHavlíková KristýnaKlement Lukáš6
411Oreský JanVlasák Lukáš5
51FMKrejčí JanCuhra Martin4
62Bureš JaroslavFMPonížil Cyril3

Partie a komentované partie

Odkazy

Mistrovské soutěže ŠSČR
MČR muži - tabulka a výsledky
MČR junioři - tabulka a výsledky
MČR ženy skupina A - tabulka a výsledky
MČR ženy skupina B - tabulka a výsledky
On-line přenos
97x 2826x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (97) Aktualizovat
15.02.2009 12:49 | Autor neznámý

for Homunkulus: stopercetný suhlas! :) Tak jak si dnes Vojta poradí s Igorsem Rausisem? Na 63+1 napsal, že si věří, těšíte se? Já jo, často si říkám, třeba, když Jaromír Bosák komentuje různé sportovní přenosy a přitom musí zůstat nestranný, zda jen v koutku, skrytu, duše, někomu nefandí více, a tak se to podvědomě neprojeví na jeho komentování, ale je to profík, a tak i když je to MČR a je čest na něm hrát, vždyť je jen jedno mistrovství republiky přeci, fandím Vojtovi Plátovi, protože je plný ideálů,a má bojovného ducha! S pozdravem všem fandům šedesátičtyř polí plukovník.

15.02.2009 12:44 | Autor neznámý

Ahoj všichni, gm Voko při komentování... extratřída (palec nahoru), díky díky díky.. Těším se na další pokračování.

15.02.2009 10:11 | Autor neznámý

Nvm proč se vůbec zaváděl takhle trapnej hrací systém u žen.. Rozhodně to neni objektivní a už vůbec ne atraktivní.

15.02.2009 09:38 | Autor neznámý

Tak to byly hodně rychlé remízy. Martina Folková boj o play-off nejspíš vzdala.

15.02.2009 09:06 | Autor neznámý

Eva Kulovaná hraje na velkou jistotu ;-)

15.02.2009 08:37 | Autor neznámý

Tak věcně: chystá se start 3. kola žen. Ve skupině A stačí Kulované s Jínovou remíza ve vzájemné partii, jsem zvědavý, jak se k tomu obě postaví. Ve skupině B to bude mnohem zajímavější, obě bílé hráčky potřebují vyhrát.

15.02.2009 08:13 | Autor neznámý

Ono se dá psát vyostřeně nebo naopak umírněně. Taky se mi nelíbí výpadky v přenosu a nedostatečná propagace (přitom jistě jinde odvádějí pořadatelé spoustu "neviditelné" práce). Taky se mi nelíbí rychlé remízy (ale není jich tak moc a jsou pro ně jisté důvody). Taky se mi nelíbí absence lepších hráčů (ale ti, kdo se rozhodli hrát, za to přece nemůžou). Pořád jsou však k vidění zajímavé šachy, pořád jsou ke čtení zajímavé komentáře Marka Vokáče a Martina Vacka. Takže aniž bych omlouval negativa, těším se na další kolo!

14.02.2009 23:16 | Autor neznámý

Jestli teda předchozí mistrovství stály za málo, tak tohle stojí za ... nic. A zasluhují se o to nejom hráči obvyklými zbabělými remízami ale především pořadatelé. Tímto jsem skončil se sledováním MČR. Nashle v lepších časech (doufejme).

14.02.2009 22:52 | Autor neznámý

to Honza Hučín: souhlas! Pokud ale přijmeme druhou variantu, proč potom přesvědčovat spoluhráče v oddíle o nutnosti platit vyšší příspěvky svazu ...

14.02.2009 22:37 | Autor neznámý

Já se záplavou hodností a příspěvků s dovolením zkusím vrátit kamsi zpět. Myslím, že účast 8 nejlepších hráčů ani zvýšení cenového fondu by bojovnost nijak neovlivnila a je naivní myslet si, že by předváděná hra byla atraktivnější, spíš naopak. Důkazem jsou souboje juniorů, které tu většina velebí, a přitom tam hrají podstatně slabší hráči než v MČR mužů. Chceme-li zabránit rychlým remízám, pak zaveďme i zde sofijská pravidla, tříbodový systém, počet výher jako první pomocné kritérium, finanční prémii za každou výhru, další prémii za nejlepší partii kola. Anebo přijměme jako fakt, že MČR není pro velmistry zdaleka událostí roku.

14.02.2009 22:34 | Autor neznámý

je ahoj ja chci taky tricko nss kdyz uz se na ty sachy neda koukat predehravka na mcr kdo to kdy videl pristi rok bych mcr uz vubec nedelal zbytecnost a prispevky svazu uz taky neplatim banda jedna

14.02.2009 22:34 | Autor neznámý

já vím. rejpu do plukovníka :)

14.02.2009 22:29 | Autor neznámý

Bolku, díky za nabídku (z 21:29:01), ale já sem přece nepíšu kvůli tričku.

14.02.2009 22:04 | Autor neznámý

Jirka: hodnost nesbíráš, tu máš! Jinak si myslím, že je to od nás jen takový malý bonus. méně by bylo více - to asi občas platí, že bychom zavedli v těch to náročných dnech za každý příspěvek mínus bod :)

14.02.2009 21:58 | Autor neznámý

Nejsem si úplně jistý, jestli sbírání bodů a hodností je až tak šťastný nápad. Při četbě příspěvků posledních dní se vkrádá myšlénka, že spíše méně by bylo více...

14.02.2009 21:57 | Autor neznámý

A co takhle límeček bez trička? :-)

14.02.2009 21:50 | Autor neznámý

hodnost je přeci daná, viz. nastavení účtu

14.02.2009 21:31 | Autor neznámý

cože? capjáre? ty budeš mít tričko nss? :) jejda :) límeček oceňuji.

14.02.2009 21:29 | Autor neznámý

for bolek: a ty hodnosti... to bych mohl být pak klidně plukovník Plukovník? to už je jako z "Hlavy 22" :)

14.02.2009 21:29 | Autor neznámý

Tričko bude samozřejmě s límečkem, jelikož jde o nss tričko, tak jsou barvy doufám jasné :) K zaslání je však potřebná pošt. adresa, takže v tvém případě, plukovníku, je to dost problematické. S takový capjarem není problém, bude ho mít co nevidět na poště :)

14.02.2009 21:27 | Autor neznámý

hoj capjár, ale dneska to v časovce Vojta nakláněl, že? Je na desátém místě, mně ho bylo včera líto, jak to tak prohrál, ale gm voko má v komentářích naprostou pravdu, spíš se porazil trochu ledabyle sám... oslabení, volný sloupec a, i potom, že neměl větší aktivitu na královském křídle. Ale to bychom zapomínali na to, že Robert Cvek je silný protivník, který už má nejeden vavřín. Jsem rád za tyto bojovné partie. Hoj Hoj živijóo, mnoga leta, capjááárek.:)

14.02.2009 21:23 | Autor neznámý

to Bolek: ok, jinak souhlas s Tvým hodnocením dnešního kola mužů.

14.02.2009 21:23 | Autor neznámý

hoj plukovníku, díky za podporu!

14.02.2009 21:22 | Autor neznámý

a kolik je na to tričko? a co na něm bude? šachové figurky? případně jaká barva? a bude i s elastanem nebo jen čistá bavlna? :) kdybych mohl poradit, tak, prosím, s límečkem :) s pozdr. plk.

14.02.2009 21:17 | Autor neznámý

na systému, ve kterém budete moci "nss body" využít se pracuje. Nechtěl jsem to zatím troubit do světa, aby mě někdo v pondělí nebombardoval, jestli už to je :) Hodnost - připravuji zapojit k příspěvkům. Samozřejmě kdo jí bude chtít zobrazovat, bude mít tu možnost. Tak zatím pilně sbírejte bodíky!

14.02.2009 21:13 | Autor neznámý

já se chtěl ještě zeptat, mimo MČR, jaké jsou na nss.cz hodnosti, viz v pravo nahoře:) a též ještě, zda je za určité hodnosti třeba tričko nebo žvýkačky nebo i propiska a tak:) zdravím. s pozdr. plk.

14.02.2009 20:50 | Autor neznámý

capjar: vůbec takhle není myšleno. přes tyhle "čaty" se to někdy dost míjí :)

14.02.2009 20:36 | Autor neznámý

plus ještě čtvrtý dodatek: přeci Capjaroslavka určitě nikdo nenavádí, je to totiž ryzí milovník šachových klání, komentovaných partií a příspěvků a fanda českých reprezentantů, ať už se o nich píše kdekoli :)

14.02.2009 20:32 | Autor neznámý

+Zdar lidi, z chyb na onlinech si zas tak nic nedělejte, ještě před pár lety bychom si o přenosu mohli nechat zdát. +Jinak velmi děkuji za super komentáře GM Voka, osobně je považuji za jedny z nejlepších, proč vlastně velmistr Vokáč nehraje na MČR? +souhlasím s "doživotním salátem", že nejlepší příspěvky jsou ty šachové, zdravím Capjárka, hoj hoj, ťuk ťuk skleničkami o sebe, živijó :)

14.02.2009 20:31 | Autor neznámý

Tak proč ten podrážděnej tón ?

14.02.2009 19:57 | Autor neznámý

tak je to dobře, už jsem se začínal bát, že to nechápu

14.02.2009 19:55 | Autor neznámý

Tak vidíš, jsem rád, že to chápeš.

14.02.2009 19:49 | Autor neznámý

nic, v tomhle nejedu. stačí když útočí roboti, ještě zapojovat lidi :)

14.02.2009 19:45 | Autor neznámý

Bolek, jasně, kolik nabízíš ...

14.02.2009 19:44 | Autor neznámý

Jasně, taky sem chodím, myslím, že oba weby jsou dobrý a pro šachy a jeho propagaci dělaj hodně!

14.02.2009 19:32 | Autor neznámý

pro capjar:Díky za odkaz.Na tom webu jsem ještě nikdy nebyl(teď na to samozřejmě mrknu),já rád chodím sem,tj na nss,protože se mě líbí(nejenom) diskusní komentáře.

14.02.2009 19:32 | Autor neznámý

capjar, ty jsi snad placenej, ne? :)) Jinak dnes bych chválil Vojtu za bojovnost! Jirka Štoček ještě zkouší, ale fakt nevidím, co by se s tím dalo dělat.

14.02.2009 19:28 | Autor neznámý

pro doživotního saláta (promiň, ale možná až moc zbytečně hanlivá přezdívka, neb kdo z nás ty šachy vůbec umí, já třeba ne ...) : mrkni se prosím na stránky webu 63+1, viz http://www.63plus1.cz/?num=972 třeba na nich najdeš, co hledáš.

14.02.2009 19:13 | Autor neznámý

doživotní salát :-): souhlas, zítra ale bude plno hráčů na soutěžích, tak uvidíme

14.02.2009 19:09 | Autor neznámý

Jsem trochu zklamaný dnešními příspěvky v diskusi.Těším se vždycky na komentování partií(moje ELO je 1600),ale dnes jenom kritizujete(svaz,pořadatele,i když zřejmě oprávněně)ale pro nás,slabší borce jsou zde většinou příspěvky poučné.Zkuste se borci k tomu od zítřka zase vrátit.Díky :-)

14.02.2009 18:33 | Autor neznámý

to Marcel Bednář: Vidět sedm bojovných partií našich špičkových hráčů by bylo jistě bezva, ale měli by naši top borci vůbec zájem ? Jinak souhlas, lepší by bylo sledovat bojovné partie našich juniorů.

14.02.2009 18:28 | Autor neznámý

re: Mirek :Lepší to nebude. Pořadatelé si myslí, že je všechno OK, viz.reakce pana Jandy

14.02.2009 18:23 | Autor neznámý

Co byste dělali vy, kdybyste pořádali takovéto MČR a všichni vás kritizovali za chybějící a špatné online přenosy? Já myslím, že naprostá většina pořadatelů by se to snažila napravit, vypůjčit si někde chybějící soupravy a pokud možno i s někým, kdo je fakt umí ovládat. Ale co udělali pořadatelé? Pokud vím, tak vůbec nic. A to nechápu.

14.02.2009 17:51 | Autor neznámý

Musím souhlasit s Apačem. Tyto domluvené předehrávky zesměšňují turnaj a žasnu, že se to hráčům povolilo. Zajímalo by mě, jaké sankce vyvodí Svaz z tohoto zpackaného mistrovství, kdy pořadatelé si dělají, co chtějí - nesplnili podmínky dané Svazem. Jenže Svaz asi nic neudělá, když je funkcionářsky propojen s pořadateli. Pokud nebude pořadatel nějakým způsobem potrestán, měl by si Sejkora odejmout 180.000,-- (jeho roční výnos z činnosti předsedy, odměna byla schválena potichu a bez vědomí Konference a navýšil se tím schodek rozpočtu, který máme zaplatit my všichni ze zvýšených poplatků).

14.02.2009 17:49 | Autor neznámý

Tak junioři prý bojují ještě všichni. Jinak máme možnost ještě koukat na bojovníky Jirku Štočka a Vojtu Pláta, což potěší. Vojta prý odmítl remis, v kterém tahu se mě neptejte :)

14.02.2009 17:45 | Autor neznámý

to Honza Hučín: K tomu výběru partií: O tom, že pořadatelé vybrali špatně svědčí už jenom to, že jsme viděli pět poměrně rychlých remíz z 10 přenášených partií. To, že v tomto kole nám nedali pořadatelé možnost sledovat ani jednu jedinou juniorskou šachovnici, je tristní. Musím se vrátit k úvahám o změně systému soutěže: Je lepší sledovat 7 bojovných partií našich nejlepších hráčů, nebo 11 partií hráčů středních příček žebříčku, kteří rychle odremizují?

14.02.2009 17:39 | Autor neznámý

Martin: Jo, to mě taky trochu štve, chtěl jsem se juknout a nic. To jsem nepředpokládal :(

14.02.2009 17:38 | Autor neznámý

Mě spíše zaráží, že nejsou k přehrání dopolední partie...

14.02.2009 17:35 | Autor neznámý

Neví náhodou nekdo jak si vedou juniori?

14.02.2009 17:30 | Autor neznámý

Hm, u Lucky asi bude chybiška. Nicméně si myslím, že to s tou kritikou trochu přeháníte, jak tak pozoruju, vám by se člověk asi nezavděčil s ničím.

14.02.2009 17:28 | Autor neznámý

Dneska ještě není 1.duben ...

14.02.2009 17:24 | Autor neznámý

Jínová - Eretová ...pro mě nemnoho pochopitelném 19.Ke1 !? Následovalo 19. - Je4 ??? S remízou ??? Já mám přátelé malé znalosti, ale ten kůň mi nepřipadá jako trojský...

14.02.2009 17:22 | Autor neznámý

Určitě je správně označená partie Meduna-Rausis?

14.02.2009 17:08 | Autor neznámý

Není těch krátkých remíz dnes nějak už moc - viz Pirklová - Kulovaná ... ?

14.02.2009 16:50 | Autor neznámý

to exot: jak jednoduché :-) díky !

14.02.2009 16:47 | Autor neznámý

Re Holy: pěkné video :))

14.02.2009 16:46 | Autor neznámý

Vlevo nahoře v kolonce Sledujte.

14.02.2009 16:42 | Autor neznámý

Kucí, kde sledujete ten online !? Teda vím, že lépe napsat nesledujete, ale přesto...dá někdo link prosím ?

14.02.2009 16:42 | Autor neznámý

http://www.acapela.tv/good-old-times-bc63923d63490.html

14.02.2009 16:27 | Autor neznámý

Ať si zítra hraje Cvek první ligu, ale bez nároku na honorář (startovné) z MČR ... !

14.02.2009 16:22 | Autor neznámý

No myslím, že ten zmíněný zápas NHL Toronto - Pittsburg bude jistě zajimavější.

14.02.2009 16:15 | Autor neznámý

předpokládám , že GM Cvek bude zítra hrát první ligu :)

14.02.2009 16:11 | Autor neznámý

oprava Poruba - Karviná

14.02.2009 16:11 | Autor neznámý

a ješte se zítra hraje Toronto Maple Leafs-Pittsburgh Penguins v čele s Malkinem a Crosbym.

14.02.2009 16:06 | Autor neznámý

zítra se hraje první liga: SK Slavia Orlová-TJ Mittal Ostrava :)

14.02.2009 16:00 | Autor neznámý

Robertovi se o víkendu moc hrát nechce, což? Spěchá někam?

14.02.2009 15:58 | Autor neznámý

Nevidíte, že si chce Rausis dát ještě jeden šach?

14.02.2009 15:51 | Autor neznámý

všiml si Rausis vůbec, že nemá dámu? Proč to nevzdá?

14.02.2009 15:49 | Autor neznámý

To jsi nevěděl že 2500 běžně ztrácí dámy?

14.02.2009 15:37 | Autor neznámý

To ho musel snad dostat Meduna na nějakou teoretickou léčku.

14.02.2009 15:36 | Autor neznámý

Požadavky svazu v konkurzu na pořádání přeboru: Pořadatel mimo jiné zajistí: On-line přenos na internet všech turnajů a partií (16), promítání v sále kategorie mužů a play-off žen. ŠSČR zdarma zapůjčí 9 digitálních šachovnic s licencí. Asi si pořadatelé dělají co chtějí.

14.02.2009 15:30 | Autor neznámý

Tak Rausis už to má za sebou..

14.02.2009 15:16 | Autor neznámý

Mimo tento turnaj a šachy vůbec: Pokud vás to potěší, tak si naše Šárka Záhrobská asi před půlhodinou vyjela stříbro na MS lyžování ve slalomu. (Bohužel tu chybí smajlík - česká vlaječka.)

14.02.2009 15:03 | Autor neznámý

Pokud jde o výběr partií, tady bych asi pořadatelům nic nevyčítal. U žen asi taktické remízy nebudou a mužů možná jo, ale nedá se odhadnout, kde - stejně jako se nedá odhadnout u juniorů, co bude stát za koukání.

14.02.2009 14:59 | Autor neznámý

ja bych se i vsadil ze zabezpecovaci a organizacni tym turnaje vzal vic penez nez dal do startovneho a cen. tesim se na vyuctovani :)) i kdyz si myslim ze pod poklicku toho kam sli penize se my asi nepodivame, ale bylo by to zajimave :)

14.02.2009 14:57 | Autor neznámý

kritizovat umi kazdy to je jasne. ale v tomto pripade je kritika zcela na miste :)))) ja se fakt docela nestacim divit co ze se to deje :) jen houst jen houst :))) svaz rulez!!! jedeeeem :)

14.02.2009 14:55 | Autor neznámý

Já si stejně myslim, že je jedno jaký jména budou u partie, protože stejně nebudou odpovídat reálu.....takže se tam třeba i vmýsí pár partií juniorů, ale třeba pod ženskejma jménama......nebylo by to poprvé ani naposled

14.02.2009 14:49 | Autor neznámý

Přesně jako na MČR v bleskovém šachu.To bylo jako by hráli ženy a muži a mládež by byla nějáká verbeš,,,velmi dobré zacházení no...

14.02.2009 14:45 | Autor neznámý

To si děláte srandu ne?...junioři mají nejzajímavější partie...a vy je vyškrtnete...to snad už fakt ne...Doufam že uvdíme pár hezkých remísek aby to bylo hned zábavnější pro oko diváka...moc fakt...

14.02.2009 14:42 | Autor neznámý

Překvapení už je na světě, pořadatelé se dnes rozhodli ignorovat juniory. Nechcete kandidovat na nejhorší mistrovství posledních padesáti let? Úspěch by byl zaručený.

14.02.2009 14:23 | Autor neznámý

Blíží se odpolední kolo, jsem zvědavý, jakým překvapením budeme vystaveni. Jestli budou hrát všichni najednou, doufám, že se výběr partií k přenosu trefí do těch zajímavějších.

14.02.2009 13:15 | Autor neznámý

to Apač: viz web 63+1 a reakce tamních návštěvníků na aktuální dnešní kolo: www.63plus1.cz/?num=970 .... Tyhle krátké remízy velmi kritizovali delegáti na konferenci v r. 2005 v Pardubicích , když právě skončilo MČR mužů, které se ten rok hrálo v Karlových Varech (a jehož rozpočet byl ještě vyšší) ... Jak už tady někdo pod jiným (asi úvodním) článkem psal, vynechat startovné a příp. navýšit cenový fond ...

14.02.2009 13:11 | Autor neznámý

obsluha opravila partii Klement- Svoboda... Re: Marcel Bednář, pozor na aortu! Je to vražedný přenos! :)

14.02.2009 13:07 | Autor neznámý

A to dnes byl de facto online jen na 7 deskách, když přišly 3 rychlé remízy. Nevím, jak moc je to obtížné, ale srovnám-li kvalitu přenosu s jinými a mnohem většími turnaji, připadá mi ten MČR velmi diletantský. Rád bych slyšel vysvětlení někoho povolaného.

14.02.2009 13:02 | Autor neznámý

Těžko říct, jestli se pomátli v partii Klement-Svoboda její aktéři, nebo obsluha on-linu. Tu fantastickou oběť v na f5 jsem nepochopil já, ani má Rybka Žofinka. Proto prosím, aby mi někdo vysvětlil, jestli je ta oběť tak geniální, že nevím proč jí Lukáš zahrál, nebo jestli jde opět o fantazírování obsluhy on-linu. Pro zachování funkčnosti mé aorty předem děkuji.

14.02.2009 12:56 | Autor neznámý

připadá mi to, že prostě obsluha on-line nesedí u počítače... někde vykecává a pak zmatkuje. Asi je marné požadovat po čtyřech dnech nápravu. Svazovým funkcionářům to evidentně nevadí :((

14.02.2009 12:52 | Autor neznámý

Havliková se 30 min vzdává nebo se tam sekli? :D:D:D

14.02.2009 12:49 | Autor neznámý

Rojíček opraveno na 1:0... :))

14.02.2009 12:44 | Autor neznámý

ale jsem opravdu rád že jde všechno tak jak má.je to radost se koukat na on line přenos z děčínského zámku.

14.02.2009 12:43 | Autor neznámý

:D:D

14.02.2009 12:41 | Autor neznámý

Jediné, co lze sledovat na "on-line" partii Svoboda-Klement je čas. Děkujeme za opět bezchybně zvládnutý přenos.

14.02.2009 12:37 | Autor neznámý

tvl...to už je moc,,,koukáte někdo na partii klement-svoboda vxf5,,kvalitka no,pěkný přenosy fakt kvalitka...:(

14.02.2009 12:08 | Autor neznámý

Rojíček remis? :D to si zase v děčíně hrajou z nudy asi ne? :D

14.02.2009 10:36 | Autor neznámý

Ponížil s Krejčím to dali hodně rychle za remis. Začal jsm sledovat partii Klement-Svoboda. Doufám, že to opět nezakřiknu a po zajímavém 13...Jxe5 začně nějaká pěkná zápletka. Vidím to na 14.dxe5 Db6

14.02.2009 10:02 | Autor neznámý

Upřímně řečeno se mi takovéhle předehrávky na mistrovství mužů dost nelíbí. Hráči tím dávají najevo, jaký mají k tomuto turnaji vztah... Velmi se mi nelíbí, že pořadatel umožňuje vytváření takovýchhle pseudopartií, de facto se tím narušuje regulérnost přeboru. Ale jak hráči říkali sami, tohle žádný přebor není, jen uzavřený turnaj, kde se dají plnit GM normy bez účasti cizinců. Takovéhle předehrávky jsou pro takovýto typ turnajů běžné.

14.02.2009 09:43 | Autor neznámý

HH: Ponížil-Krejší už začalo jiskřit. 15.Jd5 je pěkný úder. To se asi musí vzít.

14.02.2009 09:42 | Autor neznámý

Cvek-Mirumian a Talla-Velička si předehráli zítřejší kolo. remis.