Na plný plyn

02.12.2011 16:28 | Extraliga 2011/2012

Po vlažném říjnovém rozjezdu, kdy úvodní dvoukolo extraligového ročníku 2011/2012 absolvovala pouze čtveřice týmů, přichází kompletní zápasový víkend. Zrekapitulujme si ale nejdříve situaci po říjnovém víkendu. Výhrou nad B...

Po vlažném říjnovém rozjezdu, kdy úvodní dvoukolo extraligového ročníku 2011/2012 absolvovala pouze čtveřice týmů, přichází kompletní zápasový víkend. Zrekapitulujme si ale nejdříve situaci po říjnovém víkendu. Výhrou nad Bohemians Praha a Výstavištěm Lysá nad Labem získala BŠŠ Frýdek-Místek do tabulky všech šest zápasových bodů a je jasné, že i po tomto víkendu zůstane na čele. Naopak bez bodu z úvodních dvou kol vyšla Bohemka, kterou může mrzet především prohra s nováčkem soutěže Slavojem Ostrava-Poruba. Doplněny partie Lysá n. L. - 1. Novoborský ŠK.

Šlágrem sobotního třetího kola bude souboj Lysé nad Labem, která doma přivítá obhájce titulu 1. Novoborský. Soupisky obou týmů slibují možný nástup zvučných jmen (na jedničce domácího celku figuruje GM Ruslan Ponomarjov), ale konkrétní podobu sestav odhalí až dopolední desátá hodina.

On-line vysílání poběží z Frýdku-Místku a tak zájemcům neunikne lahůdka v podobě duelu ŠK Rapid Pardubice - BŠŠ Frýdek-Místek.

3.kolo - 03.12.2011
Výstaviště Lysá nad Labem-1. Novoborský ŠK
TJ Bohemians Praha-ŠK Zikuda Turnov
BŠŠ Frýdek-Místekonline2222 ŠK Polabiny
Slavoj Ostrava - Poruba-ŠK Rapid Pardubice
ŠK Zlín-Tatran Litovel
ŠK Labortech Ostrava-A64 VALOZ Grygov
4.kolo - 04.12.2011
ŠK Zikuda Turnov-Výstaviště Lysá nad Labem
1. Novoborský ŠK-TJ Bohemians Praha
ŠK Rapid PardubiceonlineBŠŠ Frýdek-Místek
2222 ŠK Polabiny-Slavoj Ostrava - Poruba
A64 VALOZ Grygov-ŠK Zlín
Tatran Litovel-ŠK Labortech Ostrava

Partie Lysá n.L. - 1. Novoborský ŠK

Odkazy

Tabulka a výsledky
55x 1931x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (55) Aktualizovat
04.12.2011 22:37 | Autor neznámý

s Viktorem Novotným 03.12.2011 23:55:25

1. odstavec: Naprostý souhlas

Až bude mít extraliga partnera, který do toho peníze dá, tak pak můžeme uvažovat "něco za něco". Až bude mít 100milionů, tak pak se může hrát v sobotu a neděli navečer pro diváky, jako fotbal. Protože řekněte, kdo sleduje v neděli. Buď hraji za 2 týmy nebo za 1 tým, abych druhou neděli dělal něco jiného. A pak místo možnosti hraní nebudu sledovat. Sobotní by byly asi sledovanější, ale nelze vynucovat po týmech. V tom má Viktor pravdu.

2. Odstavec. Souhlas s popisem od Viktora, ale co  to přeci znamená?

Ano ze zápasu Topalov-Anand. Ale chtěli, abychom my platili? Pořádám akci a jen já budu vysílat nebo prodám práva dannému. Nikdo jiný nebude vysílat, to je přeci legitimní požadavek. Samozřejmě, mohu pak chtít poplatky od koncových diváků. Ale nejsem na hlavu padlý. Někdo mi dal miliony, chce sledovanost, dát tam loga. A po prvním kole mi řekne, že mi škrtá 75% (pokud ne 100%), protože jsem nesplnil bod sledovanost. Stejně tak kdo koupí, chce propagovat sponzory s reklamami na stránkách ne drobné od diváků. Stejně jako u jiných sportů.

  Takže bych řekl, že ne, že bychom platili (nss) za přenosy ČR. Ale přenášet budou na svých stránkách kolik stolů budou chtít (jistě počet bude růst) budou nám tam blikat loga sponzorů pořadatelů. A na playchess, chessdom, nss, když si to tyto servry uhradí. A udělají to, když pro jejich reklamy a příjmy to bude výhodné. Tak se jen smíříme s tím, že třeba na chessdom neuvidíme (ikdyž by bylo přehlednější) a budeme "chytat" na ofiko stránkách či jejich partnerském webu. To samé co s přenosem TV,  která si to zaplatí, tam chytáme.

Takže strach, že diváci budou platit šachy, když fotbal zdarma, je nesmyslný, to by byl konec významných akcí. Sponzoři nejsou hloupí, aby do toho peníze dávali (již teď je těžké je o tom přesvědčovat), když by sledovanost klesla na 10-25%.

04.12.2011 19:37 | Autor neznámý

@Lubino: Dobrý koment

@Viktor: Samozřejmě nečekám, že příští sezónu budou všechny partie online, ale není to škoda, nevysílat zápas s 5ti 2700+ hráči, který se tu léta nehrál a možná léta hrát nebude?

@DD: Svaz by měl zavádět standardy - čili otázka zní, je česká extraliga na dostatečné úrovni, aby stálo za to ji plošně přenášet online?

04.12.2011 18:01 | Autor neznámý

4 lubino: Náš Jarda je holt tvrdý voříšek a zkušeně odvrátil debakl. Svazem nařízený online pro extraligové kluby by byl jen dalším problémem pro kluby, které rok co rok bojují s rozpočtem a už takhle mají svých starostí dost. Nejsem si jistý jestli je tu svaz od toho, aby pro kluby vymýšlel a následně zaváděl další a další povinnosti.

04.12.2011 15:38 | Autor neznámý

Ve vice jak stotahove partii nakonec Zvara udrzel remizu (Radek nakonec ztratil kone,ale remis tam jeste mel),zapas koci 2,5-5,5.

04.12.2011 14:09 | Autor neznámý

 Zbyněk Hráček věžovku nevyhrál, remis. Nebylo to tak jednoduché, jak to na první pohled vypadalo.

04.12.2011 13:52 | Autor neznámý

Voříšku co to je ? Voříšku .... tak 8 let jste vyrušoval a teď  tohle ...

04.12.2011 13:47 | Autor neznámý

 Wojtaszek má pěšce více, ale realizace není jistá, Hráček má vyhranou věžovku. Vyhráli Láznička, Markoš a Hába, rozhodující půlbod k vítězství zajistil Kalod. Za hosty korigoval Voříšek, který porazil Vránu. Vypadá to na 2:6.

04.12.2011 13:16 | Autor neznámý

 Zápas se už jednoznačně vyjasňuje v náš prospěch....

04.12.2011 12:45 | Autor neznámý

 Komentovat dorazil GMVoko: Robert Cvek jprávě vyhrál, Wojtaszek stojí hodně dobře, Láznička obětoval figuru a tlačí spojené a+b pěšce, to je na hlubší počítání, nevypadá to ale špatně. Ostatní partie jsou celkem v rovnováze.  

04.12.2011 12:21 | Autor neznámý

 Časový náskok stále držíme:-). U Roberta to vypadá na vzdáleného volného pěšce při nestejných střelcích a věžce, to by mohl být bod. Iniciativu převzal též Viktor Láznička proti Studničkovi. 

04.12.2011 12:04 | Autor neznámý

Bohemka do toho !! Ať to favorit nemá jednoduchý.

04.12.2011 11:56 | Autor neznámý

 Na 7 šachovnicích má Bohemka méně než 30 minut, zatímco Nový Bor přes hodinu (jedna z mála věcí, kde by se mé hodnocení nemělo příliš lišit od toho velmistrovského). Jedinou výjimkou je 8. deska, kde stojí domácí Voříšek bílými aktivněji s Vránou a čas je vyrovnaný. Z pozičního hlediska se ale zatím nic moc neděje, snad jen Wojtaszek stojí bílími lépe se Zvárou a Markoš obětoval Tričkovovi pěšce, přičemž vznikla taková dost nestandardní pozice. Jinak jsme asi všude blízko rovnováhy, některé pozice již vypadají i dost ploše.

 

04.12.2011 10:50 | Autor neznámý

 Zdravím z Bohemky. Domácí nastoupili ve stejné sestavě jako včera (Zvára, Studnička, Jirka, Tričkov, Kukel, Znamenáček, Erneker a Voříšek), Nový Bor vynechal Viťugova a Navaru s doplnil je Hábou a Vránou (Wojtaszek, Láznička, Hráček, Markoš, Cvek, Hába, Kalod a Vrána). Jednoznačná časová výhoda je zatím na místě NB, když polovina hráčů má stále více času než na začátku. Bohemáci zaznamenali kuriózní situaci, když na prvních 4 šachovnicích měl z nich nejlepší čas pověstný časovkář JJ.  

03.12.2011 23:55 | Autor neznámý

Souhlas s GMVokem, ten dal odpověď na většinu otázek. Doplnil bych, že posun se očekává především na letošním hromadném trojkole, kde budou všechny týmy a tedy i prostor pro domluvu. Tendr na extraligu naráží na ten problém, že by aktuálně přehazoval nutnost domluvy s 12 týmy na "kupce", svaz to musí lépe připravit, aby to zájemci měli jednoduché  a hned věděli, co za své peníze dostanou. Kdyby se konečně podařilo založit nějakou extraligovou asociaci, aby měl svaz jednoho partnera pro řešení těchto otázek, věci by to určitě prospělo. Zatím je to tak, že má každý klub de facto právo veta (jednalo se vždy až po vydání rozpisu, k jakékoliv změně je pak potřeba souhlasu všech). Iniciativnost vřele doporučuji extraligovým klubům. Z pozice Svazu též nejsem přítelem toho, abychom týmům ukládali další nákladné povinnosti, poskytovaná protihodnota je totiž celkem diskutabilní. Čistě ekonomicky je úplný zázrak, že nám soutěže družstev vůbec někdo hraje, když si všichni platí vše sami a ani na samotném vrcholu v extralize vlastně nemáte vůbec žádný cenový fond např., jen náklady a náklady. Na druhou stranu je pravda, že menší revoluci by to též uneslo, třeba takové povinné onliny by ale znamenaly, že upřednostňujeme diváky a finanční sílu nad sportovní aspekt, k nějakým umělým přesunům mezi extraligou a 1. ligou by určitě došlo. Jsem na ty debaty v Poděbradech zvědav.     

Nejsem fanouškem toho, aby on-line diváci platili za sledování partií. Celé to vychází z problémů kolem zápasu Topalova o MS. Pořadatel zajistil sponzorské miliony na uskutečnění zápasu a nedostal ani ty diváky sledující sponzorská loga, pokud tahy vycucají servery jako playchess, které je nabídnou svým platícím členům zdarma bez těch log. Tam je ochrana investic pořadatele oprávněná, beru, že by se mohl s podobnými hernami bavit o podmínkách přebírání těchto přenosů (např. za poplatek a ještě s povinným uvedením těch okolních log atd.). Může se též rozhodnout být jediným, kdo partie vysílá, zpoplatněním pro diváky jde ale proti svým sponzorům. A je tu i možnost, že významné sponzory nemá a financování založí na příjmech od diváků - při dnešní velké nabídce ale dost pochybuji, že by dosáhl zajímavých příjmů, většina jich takovou akci radši vynechá. Jelikož návrh vzniká na půdě ECU, můžeme se třeba zymýšlet nad tím, že by NSS.CZ mohl být ochotný zaplatit ECU nějaký peníz za to, že bychom měli přenosy naší repre, které nám mnohdy chyběly. Lze celkem předpokládast, že by mohli chtít víc, než pokryjeme z reklam, pak bychom zase my museli přemýšlet, jak pokrýt investici od Vás diváků či zase nějak sponzorsky (Tento přenos Vám přináší...). Herní servery s placeným členstvím jsou na to ale asi lépe připraveny, celkem chápu, že tam ECU cítí nějakou možnost zisků. Co se právní ochrany týče, věc je samozřejmě velmi složitá, každopádně se počítalo s tím, že asi hodinu po partiích veškerá ochrana padá. Další důvod ke skepsi, že by se diváci předháněli v placení on-linů...Věc je ve vývoji, uvidíme, co nám budoucnost přinese. 

JamesBond - jak píšu níže, ani v případě letošního trojkola není zatím zařízen přenos všech partií. Svaz nabídl pořadateli dotaci 15.000 Kč a jedním z důležitých kritérií bylo zajištění on-linů. Pokud ale vím, přihlásil se jediný zájemce. Pokud bychom požadovali striktně vše on-line, nebyl by třeba žádný.   

Rodney McKey - před povinnými on-liny to tak fungovalo v Bundeslize. Ale odpovězmě si upřímně - brání něco tomu, aby bylo referováno třeba v tomto článku, jak jsem to dnes dělal já? Akorát Šimi napsal alespoň výsledek...

03.12.2011 22:16 | Autor neznámý

 Honza Hučín: To je dobrej nápad a daleko meně nákladný než onlajny přenosy. Snad se ho někdo ujme a bude realizován. 

03.12.2011 22:02 | Autor neznámý

IMHO online přenos by rozhodně neměl být povinností.

Asi před rokem jsem sondoval, zda by bylo možné zařadit textové přenosy na onlajny.cz. Provozovatel měl vstřícný přístup - pokud bychom zajistili komentátora, který by ten online psal, poskytl by prostor. Myslím, že tudy může vést také cesta k propagaci, onlajny mají hodně velkou návštěvnost.

03.12.2011 20:29 | Autor neznámý

Myslím, že před několika lety se tu diskutovala jako jedna z možností ke zvýšení atraktivity play off mezi nejlepší čtyřkou po základní části, ale většina klubů byla proti. Možná by stálo za to udělat anketu, zda svůj názor nezměnily. Takový finálový zápas " o všechno " Lysá nad Labem - Nový Bor by měl určitě velkou sledovanost...

03.12.2011 20:16 | Autor neznámý

gmvoko: ????. jinak ohledně on-line z extraligy jsem určitě stejný revolucionář jako v případě dvoukola.

03.12.2011 20:10 | Autor neznámý

Faktem je, že 90% těchto problémů by zmizelo, pokud by se extraliga hrála v jednom čase na jednom místě - zajištěný online ze všech zápasů, důstojné hrací a ubytovací prostory, atd... ale to bychom se dostali do modelu, kam já osobně nechci, abychom se dostali.

03.12.2011 20:00 | Autor neznámý

U toho zpoplatnění online přenosů asi skutečně půjde jenom o přenášení videa, protože zamezit přenášení tahů po internetu kde je můžou zveřejňovat miliony lidí na svých stránkách je v praxi neproveditelné.

Když jsme u těch financí - kolik tedy stojí 1 zápas průměrné extraligové družstvo a kolik procent z toho je cena online přenosu (alá F-M)?

03.12.2011 19:49 | Autor neznámý

Bolku Bolku. Takový revolucionář, když jde o termín prvního dvoukola, a teď  takový obrat. Nicméně je to zajímavá myšlenka. Mr. Psojič a následující - opravdu si myslíte, že má svaz nařídit povinný online všem extraligovým klubům? Eventuálně navrhněte, co by měl klubům nařídit ještě. Důstojné hrací místnosti pro extraligové zápasy? Zajištění internetového příjmu z blízkosti hrací místnosti? Dvojzápasy u jednoho pořadatele? Celou soutěž hrát turnajově na jednom místě v jednom termínu?

Prosím trochu soudnosti. Extraligu, a nejen tu, hrají nejen kluby "bohaté", ale také kluby "chudé". Dobře víte, kolik klubů má na internetových divácích zájem a organizuje online na svých domácích šachovnicích. Chcete hnát Svaz do boje, kde je zatím šance 2:10, a kde nemá svaz zatím co nabídnout jako protihodnotu? Nezapomínejte, že při onlinu je na zápas dost vidět, ani to se nemusí někomu líbit  Doporučuji vám vaši diváckou nevůli zaměřovat na kluby, třeba to bude mít na jejich sponzory pozitivní vliv. Ale nepředhazujte to svazu. Svaz tu není proto, aby klubům nařizoval něco, co by mělo být k jejich prospěchu

Svaz se snaží nalézt pro extraligu generálního sponzora, teprve pak, pokud bude mít onen sponzor zájem, bude mít svaz oporu pro "nařizování", jakkoliv jsem zásadně proti tomu, aby svaz cokoliv nařizoval, mám raději, když se spolu rozumně dohodnou ti, kterých se problém přímo dotýká. Je to předmětem jednoho ze tří marketingových tendrů, které VV ŠSČR už půl roku připravuje, bohužel je to obsahově citlivá a právně náročná problematika, tak se to vleče trochu déle, než bychom si mnozí přáli.

A jestli umím dobře číst, tak Viktor psal, že na zpoplatnění online přenosů pracuje ECU. ŠSČR ten návrh rozhodně nepodporuje, ale rozhodování v orgánech FIDE a ECU se řídí trochu jinými pravidly, než by nezasvěcený čekal.

.

03.12.2011 18:56 | Autor neznámý

Divím se i těm sponzorům extraligových klubů, že jsou schopni nacpat své peníze do silných hráčů, ale aby se postarali o to, aby byl výsledek vidět co nejdříve (a nejen výsledek, ale i logo sponzora), a ne bůh ví kdy, tak to je asi nes.... Stačí si vzít jen v úvahu, kolik může stát zhruba jedno odehrané kolo na odměnách (především profesionálních) hráčů a kolik stojí  on-line šachovnice (i kdyby to mělo být v rámci nějaké domluvy mezi kluby). Opravdu těm spozorům v tomto vůbec nerozumím... (a to ještě nemluvíme o tom, jak jsou kluby financovány a jak jsou vyúčtovávány odměny hráčům hlavně  v nižších soutěžích).

Nechápu ani svaz, že takovou podmínku nepožadoval (a nepožaduje) - je to prostě podivné, že nejvyšší soutěž není povinně přenášena on-line nebo se o tom aspoň nikde v zásadě vážně nemluvilo. A chtít nějaké poplatky za on-line? To je úplně směšná myšlenka...

Je fajn, že si sice večer můžeme přehrát partie z dnešního prestižního utkání, příště by to však opravdu chtělo on-line přenos.

03.12.2011 18:24 | Autor neznámý

sisoj: naprostý souhlas!

03.12.2011 17:38 | Autor neznámý

TO VIKTOR NOVOTNÝ A PAVEL CH:

Je zajímavé koho má svaz za přesedu...

1.V době, kdy extraligové tmy jsou schopny angažovat hráče typu Navara, Ponomarjov,Movsesjan , ty samé kluby údajně nejsou schopny sehnat peníze na 8 dgt šachovnic, když i některé kluby u nás, a ne ty nejmajetnější toho jsou schopny...

2. Liga jako taková není schopna zajistit on-liny, a předat možnost vysílat např. zmíněnému Chessbomb. Místo toho vyhrožuje předseda svazu zpoplatněním on-linů, které u nás nefungují, a které tak nemohou oslovit i to málo diváků, kteří jsou ochotni sedět pár hodin u počítače nad partiemi našich nejlepších. Jaký nepoměr s turnaji v zahraničí nebo olympiádou. Mimochodem se jedná o 6x8 šachovnic, takže by neměl být problém ani v našich poměrech o zapůjčení apod...

3. No a asi je lehčí se opravdu dívat na Bundesligu, Premier League či NHL v TV, než na on-liny v šachu z české extraligy. Koupíš si satelit a máš o zábavu pstarnou, apokud chceš hrát šachy běž do klubu nebo si kup Československý šach či Šachinfo... Taky řešení.

No suma sumárum, nevím co dělá svaz proto, aby se vůbec někdo zajímal o naši extraligu... O diváky a fanoušky šachu určitě svazu nejde. A pak proč se vlastně hrají tyto zápasy? Jako kvalifikace na Evropský pohár? No nevím. Ale z dnešního amatérského matče Lysá-Nový Bor je mi docela špatně, hlavně když se podívám na to, kdo všechno zased za desky...

03.12.2011 16:58 | Autor neznámý

Kompletní výsledky jsou na chess-results a za moment budou i na svazovém webu.

03.12.2011 16:58 | Autor neznámý

03.12.2011 11:30:38 | Viktor Novotný...., koneckonců ECU pracuje na zpoplacení přenosů pro diváky, což?

Spíše se na ECU jedná o "vysílací" práva, s čímž souhlasím. Jen pořadatel by měl právo přenášet on-line nebo tato  práva prodat. Jde spíše o technický problém, že je prý snadné kdekoliv to přenést na vlastní stránky. Stejné je to v TV i u fotbalu a hokeje, proto se tu někdo minule divil jak NHL snadno chytá na inetu. Slušná televize to neudělá (nesmí), stejně tak chessbase či chessdom, kdyby to bylo uzákoněno, by si to nemohla dovolit. Pirácké vysílání třeba z Horní-Dolní hold asi být může.

Když toto pomineme, tak  pak je již na pořadateli (resp. majiteli práv), zda to nechá zdarma, s tím že s miliony v rozpočtu sponzorovanou akci propaguje do světa, blikají u toho loga sponzorů a věří a chce  co největší sledovanost. A nebo, že bude chtít vybrat další peníze od diváků a zpoplatní s nejistým výsledkem uzavření pod pokličku za pár dukátů. S rizikem, že divák bude uvažovat nejen nad částkou, ale opět je někam povinnost registrovat, 159. heslo mám již, složitosti s posláním peněz a raději si řekne, alespoň neztratím čas a jdu dělat něco užitěčnějšího, event,. "přepne" na fotbal, hokej zdarma.

03.12.2011 16:51 | Autor neznámý

 Jak se pozná, kdo hraje kdy doma? Jestli to chápu správně, tak zápas ŠK Rapid Pardubice - BŠŠ Frýdek-Místek se hraje ve F-M a Lysá také hraje 4. kolo doma ...

03.12.2011 16:47 | Autor neznámý

Ostrava-Grygov 5:3

Lysá s Borem husté sestavy!  

03.12.2011 15:10 | Autor neznámý

david vyhral; 4:4.

03.12.2011 14:51 | Autor neznámý

Děkujeme Frýdku za hezký a bezproblémový přenos !

03.12.2011 13:49 | Autor neznámý

 David manévruje, aby prošel svým králem k černým pěšcům, já se pro tuto chvíli loučím...

03.12.2011 13:40 | Autor neznámý

 Zbyněk prohrál, Lysá vede 4:3 a záleží na tom, zda dokáže David Navara vyhrát. Už druhý 2700+ tipuje, že ne. 

03.12.2011 13:38 | Autor neznámý

Viktor prohrál,  Markoš-Jansa remíza, stav 3:3. 

03.12.2011 13:33 | Autor neznámý

 Navara-Najer: B: Kc4, Ve7, Sg4, h3 Č: Kh8, Va6, h7, g6. Podle Nikity vypadá remízově, stejně jako pěšec navíc u Markoše. Naopak Viktor Láznička je prohraný a Zbyněk je ohrožený, Lysá může i vyhrát.

03.12.2011 13:29 | Autor neznámý

 Oral má dámu proti 2 věžím, černý má trochu otevřeného krále, bílý volného c-pěšce. Markoš má 4 pěšce na 3 a S proti J. Lázničkova nabídka remízy (ještě než spadl Štoček) byla odmítnuta, tam se schyluje k zuřivé blicce. 

03.12.2011 13:21 | Autor neznámý

 Priehoda - Cvek remis. 1,5 - 2,5. 

03.12.2011 13:17 | Autor neznámý

Jirka Štoček spadl na čas, Nový Bor se ujímá vedení 1 - 2. 

03.12.2011 12:58 | Autor neznámý

 David vyměnil dámy a je v bezpečí, nicméně má už jen 2 pěšce, takže jeho výhra není jistá. U Radka je to teď ostré, musím počkat na vyjasnění.  Viktor stojí hůř a má pod 10 minut. U Markyho také musíme počkat, jak dopadnou výměnné operace. Oral stojí stále lépe. Robertův soupeř začal podle Nikity hrát příliš opatrně, pozice je blízko rovnováhy.   

03.12.2011 12:48 | Autor neznámý

 Viťugov: Přestává se mi líbit Lázničkova pozice, naopak Radek Wojtaszek stojí lépe. David Navara může mít ještě problémy s realizací figury. Markoš - Jansa je nejasné, Robert Cvek a Zbyněk Hráček stojí černými spíše trochu hůře. Zápas tedy stále není jasný. Blíží se časové tísně. 

03.12.2011 12:47 | Autor neznámý

Mimo téma: přenos z Londýna ve 13:30? Podle oficiálních stránek se hraje od 15:00 našeho času - nebo něco nevím?

03.12.2011 12:37 | Autor neznámý

 Najer obětoval figuru, zbývají mu ale už jen těžké figury a na první pohled tam téměř nic nemá (Viťugov), Hába je naopak rezervovanější. 

03.12.2011 12:00 | Autor neznámý

 Vitjugov: Ruslan hrál starou variantu, já jsem se snažil hrát pevné šachy. Objevila se vyrovnané pozice a dohodli jsme se na remíze. V zápase máme pěknou časovou výhodu na 3. a 4. výhodě. Na 4. šachovnici stojí dobře Viktor a na 5. má Jan pěšce více, černý nemá dostatečnou kompenzaci. David má asi drobnou iniciativu, ale pozice je dost nejasná. Radek má příjemnou pozici. Zápas vypadá okey.

Další remízu podepsali Kalod se Špačkem, ve zjednodušené pozici nebyla šance na jiný výsledek. 

03.12.2011 11:55 | Autor neznámý

 Jirka Štoček už tam dal h4 a chystá se bez skrupulí útočit na černého krále, černý má trochu problém s protihrou, jeho obranné valy jsou ale zatím pevné (dnešní kapitán Nového Boru GM Hába říká, že je černý v pohodě). Na první se zatím nic extra neděje (právě podepsána remíza), na druhé je to zamotané, u Viktara se vyměnily dámy, černý má pěšce více, ale je úplně bez vývinu s králem na f8, Viktor se zamýšlí, zda tam něco hmatatelného má. Na pětce má Tomáš Oral aktivnější sicilku s malými rošádami. I na šestce se vyměnily dámy a Marky natáhl svého volného pěšce navíc na d5, nemám ale jasno, zda z toho něco bude. Na sedmičce se v dám. indické bílému podařilo umístit jezdce na c6 (černý má ještě pc7), zdá se ale, že tam nevydrží věčně, na osmičce je to též bez dam a nic extra se neděje.

03.12.2011 11:30 | Autor neznámý

 V Poděbradech je zajištěna polovina on-linů, druhá se dá sehnat za 20.000 Kč, můžeme se optat extraligových klubů, zda by se na takovou prezentaci nesložily, iniciativě fanoušků by se určitě též nikdo nebránil, koneckonců ECU pracuje na zpoplacení přenosů pro diváky, což?

03.12.2011 11:25 | Autor neznámý

 Blbne mi připojení.  

Po hodině hry se ukazuje povedenost domácí přípravy. I zde je situace přibližně vyrovnaná, na předních deskách byli úspěšnější spíš Novoboráci (Láznička měl 1:19 proti 0:35), na zadních zase Lysáci (Kalod měl méně než hodinu proti 1:28, ale stojí trošinku lépe). Jako jasně lepší bych hodnotil pozici Jirky Štočka proti Wojtaszkovi, různé rošády mají Navara-Najer, Jansa v Grunfeldovi obětoval pěšce, kompenzace ve dvojce střelců a ve vývinu tam je.  

Mimochodem Lysá nad Labem bude pořadatelem závěrečného trojkola extraligy, které proběhne v Poděbradech. 

03.12.2011 11:24 | Autor neznámý

Ona ta "základní" věc je dost drahá.

03.12.2011 11:12 | Autor neznámý

Divím se, že pro účast v Extralize není on-line povinný, je poněkud trapné poslouchat řeči, jak je třeba shánět sponzory a taková základní věc není zajištěna...

03.12.2011 11:12 | Autor neznámý

Viktore, jak probíhá zápas v Lysé?

03.12.2011 10:22 | Autor neznámý

Janda - Nepodsouvate mi neco, co jsem nikdy nenapsal?

03.12.2011 10:19 | Autor neznámý

Zdravim z mestskeho uradu v Lyse n. Labem!Domaci nastoupili v nejsilnejsi mozne sestave,tj.Ponomarjov,Najer,Stocek,Jemelin,Oral,Jansa,PRIEHODA sPACEK.Obhajce titulu z Noveho Boru hraje v sestave Vitugov,Navara,Wojtaszek,Laznicka,Hracek,Markos,Cvek a Kalod.Uz jsou zde divaci i kamera CT, zapas s 5 hraci 2700 nase extraliga jeste nepamatuje.

03.12.2011 07:42 | Autor neznámý

Jo,Viktore,že jsem rád,že jste to po cca 3 letech napsal.Není nad vlastni zkušenost,že? .....

03.12.2011 02:12 | Autor neznámý

 Tak jednoduché to s obsluhou není a Bolka máme v Mariánkách.

03.12.2011 02:03 | Autor neznámý

Alespon ze tak btw to Lysa nemela zajem o onlajn? Sachovnice by urcite sli sehnat a obsluhovat to zvladnej kazdej...

03.12.2011 01:14 | Autor neznámý

 Bohužel. Budu alespoň pravidelně referovat slovně. 

03.12.2011 01:07 | Autor neznámý

ale no taaaak lysa vs novy bor bez onlajnu?