Velký boj v předposledním kole, šance pro obě naše družstva

30.10.2009 11:15 | XVII. Mistrovství Evropy družstev

V předposledním kole naši muži sehráli vyrovnaný zápas s Francouzi, který po zásluze skončil čtyřmi remízami, a tedy i remízou celkovou. Před posledním kolem díky tomu zaujali 17. příčku a dnes se utkají o šanci postoupit do prvn...

V předposledním kole naši muži sehráli vyrovnaný zápas s Francouzi, který po zásluze skončil čtyřmi remízami, a tedy i remízou celkovou. Před posledním kolem díky tomu zaujali 17. příčku a dnes se utkají o šanci postoupit do první desítky (nebo alespoň přiblížení se k ní) se sousedními Poláky. Ženy v osmém kole předvedly nádherný souboj s favorizovanými Ruskami, když se velmi dlouhou dobu držely a jednu chvíli to dokonce skoro vypadalo na vítězství našeho týmu. Po výhře Pertlové (viz foto), která vyhrála již potřetí za sebou (!), jsme po časových tísních vedly 1:0, ovšem ostatní partie se postupně otočily a náš tým podlehl 1:3. I přesto klesl pouze na 7. příčku, dnes je ovšem čeká těžká Ukrajina. Online přenos mužů sledujte zde, dnes se začíná již 13:00.

VIII. kolo

Muži

Láznička bílými dostal po 15 tazích naprosto vyrovnanou a tak trochu "tupou" pozici, kterou se rozhodl nelámat a raději šetřil síly na důležité poslední kolo. Hráček rozehrál černými dračí sicilskou, ve které ztratil poměrně dost času a jednu chvíli to vypadalo, že bude tahat za kratší konec. Díky silnému 25...e5! však situaci uklidnil a soupeř o pár tahů později sám nabídl smír. Babula na čtyřce se svým soupeřem strávili v zahájení také dost času, následující průběh se mi zdál lepší spíše za černého, ale i tato partie skončila nerozhodně. Stejně jako velmi zajímavý souboj na první šachovnici, kde Navara udržel černými Bacrota naprosto ale naprosto bez problémů.

Výsledky - 8. kolo

Muži

Francie 2-2 Česká republika
GM Etienne Bacrot (2709) 0,5-0,5 GM David Navara (2692)
GM Laurent Fressinet (2658) 0,5-0,5 GM Viktor Láznička (2634)
GM Matthieu Cornette (2577) 0,5-0,5 GM Zbyněk Hráček (2606)
GM Sebastien Feller (2570) 0,5-0,5 GM Vlastimil Babula(2569)

Ženy

Rusko 3-1 Česká republika
GM Alexandra Kosteniuk (2516) 1-0 IM Jana Jacková (2393)
GM Tatiana Kosintseva (2536) 1-0 WGM Kateřina Němcová (2258)
IM Nadezhda Kosintseva (2493) 1-0 WGM Eva Kulovaná (2287)
IM Marina Romanko (2453) 0-1 WIM Soňa Pertlová (2226)

Komentované partie

Bacrot,Etienne (2709) - Navara,David (2692)
17th European Team Championship - Novi Sad/Serbia (8), 29.10.2009
1.e4 c5 2.Jf3 e6 3.d4 cxd4 4.Jxd4 Jc6 5.Jc3 d6 6.g4 a6 7.Se3 Jge7 8.f4 b5 9.Dd2 Sb7 10.0-0-0 Jxd4 11.Sxd4 Jc6 12.Se3 Se7 13.Kb1 Vc8 14.g5 Ja5 15.a3 Jc4 16.Sxc4 Vxc4 17.Vhg1

17...Sxe4!? Velmi nadějná oběť kvality, za kterou černý získá velmi silného černopolného střelce, pěšce a aktivní hru na dámském křídle. 18.b3 Po 18.Sd4 Sf5 19.Sxg7 Vg8 20.Sd4 d5 by stál černý naprosto v pohodě. 18...Vxc3 19.Dxc3 0-0 20.Sc1 Chytrý převod střelce na b2, kde bude stát jednak v obraně a zároveň vytvářet spolu s bílou dámou hrozby na diagonále a1-h8. 20...Ve8 Aby mohl pole g7 pokrýt střelcem z f8. 21.Sb2 Sf8 22.Vd2

22...Da8 Poměrně jasný, ale přesto opticky velice hezký tah: černá dáma vytváří spolupráci se střelcem a zároveň uvolňuje místo pro věž. 23.h4 Vc8 24.Dh3 Vyloženě rybím tahem je 24.Da5, aby černý nemohl a-pěšcem dopředu. 24...Sf5 24...d5 25.Dg3 a5 26.h5 Obě strany logicky zahajují akci na "svém" křídle. 26...a4 27.h6 Zajímavé bylo 27.b4!?, aby dámské křídlo zůstalo zavřené, ale mělo by to i svoje mínusy (např. pole c4). 27...axb3 28.Dxb3 d5 29.hxg7

29...Sxg7 Snad se dalo hrát i 29...Sd6, David se rozhodl raději bílého pěšce okamzžitě zkonzumovat. 30.Sxg7 Kxg7 31.Db2+ Kg8 32.Vc1 Vc4 33.Vd4 Bílý správně obětuje pěšce na a3 za aktivizaci figur, jinak by už mohl pomalu ale jistě hrát na výhru černý. 33...Vxd4 34.Dxd4 Dxa3 35.Df6 Dd6 36.Dd4 36.Kb2 36...Se4 37.Kb2 Bílý obětuje ještě i dalšího pěšce, věž je potřeba co nejrychleji rozehrát. 37...Dxf4 38.Va1

Materiálně je na tom černý sice už lépe, ale bílý má prakticky ve všech variantách remízu věčným šachem. 38...Db8 Po 38...e5 by se stalo 39.Db6 Sg6 (39...d4 po 40.Ve1 d3 (jedinou možností jak hrát dál by asi bylo 40...h5, ale po 41.gxh6 Kh7 42.Dxb5 jsou těžké figury bílého příliš silné.) 41.Dd8+ Kg7 by bílý určitě našel 42.Vxe4 (ale ne 42.Df6+? Dxf6 43.gxf6+ Kxf6 44.Vxe4 d2-+ a černého pěšce by neměl kdo zastavit) 42...Dxe4 43.Df6+ Kg8 44.Dd8+=) 40.Va8+ Kg7 41.Dd8 a remizovat musí černý: 41...Db4+ 42.Kc1 De1+ 43.Kb2 Db4+= 39.Df6 b4 40.Va7 Dxa7
1/2-1/2

Ze soutěže žen (Komentuje GM Marek Vokáč)

Kosteniuk,Alexandra (2516) - Jackova,Jana (2393)
17.EWTCC 2009 Novi Sad (8.1), 29.10.2009

po 21.a4

Volba Marshallova útoku byla myslím správná. Obě strany se sice počastovaly výběrem vedlejších teoretických variant, ale černá dostala obvyklou aktivní hru. 21...Vb8 Mozná skromné, mozná agresivní. Přímočaré 21...f3?! se moc nehodí, po 22.Jg5 h6 23.Jxf3!? Dxf3 24.Dxf3 Vxf3 25.axb5 Jf6 26.bxc6 Vxd3 27.Ve7 má bílá velmi zajímavou kompenzaci za figuru. Ideu jde ale obrátit 21...Dh3!? a bílá musí hrozbu f3 respektovat 22.Df3 (Pokud ovšem neakceptuje opakování tahů 22.Jg5 Df5 23.Je4=) 22...Sg4 23.Dg2 Dh5 24.axb5 axb5 25.Vxa8 Vxa8 26.d4 Sf3 27.Df1 Ve8 s kompenzací černé. 22.axb5 axb5 23.Sc2 h6 24.d4 Dh3 25.Sd3 Převod střelce na f1 není myslím optimální plán, bílé bude chybět aktivní hra. 25.Dd3 Sf5= se ale bílé nezdálo dostatečné. 25...Sg4 26.Sf1 Dh5 27.Se2 f3 28.Sf1 Vbe8= Černá maximálně aktivizovala své figury, bílá má problém nalézt uzitečný tah. 29.b3?!

po 29.b3

29...Vxe4?! Právě tak si bílá zápletku představovala. Mnohem nebezpečnější ale bylo vcelku logické 29...Sh3!, bílá má prakticky jedinou obranu 30.Dd3 (Po 30.Sd3 mi totiz počítač ukázal zničující kombinaci 30...Jxc3! 31.Jxc3 Sxg3!!-+ a na bílého krále spadl kostel. Nedá se dělat vůbec nic, bude mat. Hrozí Sxh2+, a 32.hxg3 Sg2 nikdo nekryje h1. Je pravda, ze to není zrovna lidská kombinace, na druhé straně to ale není zcela nezvyklý Marshallovský motiv, jen ho černý v pozici musí hledat.) 30...Sf5!-/+ a bílé figury uvízly ve velmi nebezpečných vazbách. 30.Vxe4 Jxc3 31.Dd3 Jxe4 32.Dxe4 Černá sice dobrala pěšce zpět, ale bílá se zbavila velmi nepříjemného jezdce d5 a konečně můze začít také hrát aktivně. 32...Sd7 Opět bych favorizoval spíše 32...Sh3!, bílá se zřejmě musí krotit a drzet remízu, např. 33.Sa3 (33.De7 Vc8 34.Sb2!? Sxf1 35.d5! Vg8 36.Va7 Dh3 37.Sxg7+ Vxg7 38.Va8+ Kh7 39.De4+ Vg6 40.De7+=) 33...Vf4!= 34.gxf4 Dg4+ 35.Kh1 Sg2+ (35...Sxf1 36.De8+ Kh7 37.De4+) 36.Kg1 Sxf1+ 37.Kxf1 Dg2+ 38.Ke1 Dg1+ 39.Kd2 Sa5+ 40.b4 Dxa1 41.De8+ Kh7 42.De4+=. 33.Se3 Ve8 34.Dc2= Pozice je rovná, ale hraje se, a i černá má problémy s hledním správných tahů, coz je ve fázi před časovou kontrolou velmi nebezpečné. 34...Sb8 35.Dc5 Df7 36.b4 De6 37.Dh5

po 37.Dh5

37...Df5?! Před chvílí černá dámy neměnila v příznívější situaci, zde je to přímo chyba, která bude černou stát partii. I kdyz se bílá dáma rozehrála, stále je ta černá větší hrozbou pro bílého krále a to omezuje moznosti bílé. 37...Vf8=. 38.Dxf5 Sxf5 39.d5! To černá pod tlakem času nedocenila. 39...cxd5?! A nestihla ani objevit správnou reakci 39...Se5! 40.Va6 cxd5 41.Sxb5 Vb8, ve které slabost první řady bílou stále drzí na uzdě: 42.Vb6 Va8 43.Va6 Vb8=. 40.Sxb5 Vd8+/= 41.Sb6 Vc8 42.Sc5 Nyní je vzdálený volný pěšec bílé mocnou zbraní. Černá mu s vypětím sil chvíli v postupu bránila, ale její pozice se postupně stále zhoršovala. Technickou fázi mistryně světa bezpečně zvládla. 1-0



Nemcova,Katerina (2258) - Kosintseva,Tatiana (2536)
17.EWTCC 2009 Novi Sad (8.1), 29.10.2009

po 43...Sxf5

Bílá musela po nepřesnosti v zahájení soupeřce přenechat volný sloupec, vykryla však důlezité body dámského křídla a na blokované šachovnici plné figur to nebylo příliš cítit. Ozivení hry před časovou kontrolou příliš rovnováhu nerozvířilo, rozhodnutí padlo az v další fázi. 44.Vxf5?! V této chvíli měla bílá poslední šanci uvést do hry svého střelce tahem 44.exf5! Černá musí jít do forsírované varianty 44...Dxf6 45.Dxf6 Jxf6 46.fxg6 Jxd5 (Rozumnější je 46...Kg7 47.gxh7 Jxh7= 48.Vf2 pravděpodobně s remízou, pokud si tedy černá netroufne pokračovat 48...V8a3 49.Vcf1 Vxb1!? 50.Vxb1 Vxc3=, to by ještě mohl být boj.) 47.gxh7+ Kg7 48.Se4+/= Vxc1 49.Vxc1 Jf4 50.Sxa8 Je2+ 51.Kf2 Jxc1 52.Sc6 Ja2 53.Sxb5 d5 54.Sc6 Jxc3 55.b5+/- Dopočítat a správně ocenit takovou koncovku je ale dosti obtízné, spíš by se měla bílá řídit racionální úvahou o budoucnosti svého střelce, který si v partii jiz nezahrál. 44...V8a3=/+ 45.Vff1 Vb3 46.Kh1 Vb2 Postavení mozná ještě není přímo prohrané, ale je velmi obtízné ho hrát, bílá nemá nic aktivního a černé věze na dámském křídle pěkně otravují. Později se k tomu samozřejmě přidal nedostatek času a bílá svou pozici neudrzela. 0-1

Pertlova,Sona (2226) - Romanko,Marina (2453)
17.EWTCC 2009 Novi Sad (8.1), 29.10.2009

1.d4 Jf6 2.c4 g6 3.g3 c6 4.Jf3 Sg7 5.Sg2 d5 6.cxd5 cxd5 7.Jc3 Je4 8.Db3 Jxc3 9.Dxc3 Takhle ještě nikdo nebral. Ale bílá zřejmě neměla zvláštní ambice a povazovala to z pohledu remízy za bezpečné. 9...Jc6 10.Je5 Jxe5 11.dxe5 0-0 12.0-0 e6 13.Vd1 Db6 14.Se3 Dc6 15.Dxc6 bxc6 16.Sc5 Ve8 17.f4 f6 18.Sd6 Lepší nez výměna na f6. Nyní bude důlezité, kdo dříve rozehraje věze na svém volném sloupci. 18...fxe5 19.fxe5 Sf8 Po 19...Sh6= černý střelec projevuje více zivota, pole c1 má svůj význam. Ale Sd6 by mohl být nepříjemnou vší v kozichu. 20.Vac1

20...Sd7 20...Sb7 by mohlo být trochu lepší. Oba střelce černá postavila trochu pasivně a nechala bílé prostor pro aktivní hru. Navíc výměna na d6 přestává být aktuální hrozbou. 21.e4 a5 22.b3 Va7 23.Vc3+/= Va6 24.Sh3 Vb6 25.exd5 cxd5 26.Sxf8 Vxf8 [26...Kxf8 27.Vc7 Ke7 je určitě obranyschopnější.] 27.Vc7 Vf7 28.Vf1 Vxf1+ 29.Kxf1 Se8 30.Ke2 Sf7?! Černá nemá odvahu na významný tah 30...a4!? 31.bxa4! (31.b4 Vxb4 32.Sxe6+ Kf8 33.Kd3) 31...Sxa4 32.Va7 Se8 33.a4+/= a záhy pocítí význam slabiny a5. 31.Va7! Vb4 32.Sg2 Vb5 33.Kd3 Vc5 34.Sf3 Bílá i na půlminutě vylepšuje své figury a zvyšuje tlak. Černá se snazí rozehrát svého střelce. 34...g5 35.h4 gxh4 36.gxh4 h5 Nechtělo by se mi stavět dalšího pěšce na bílé pole. Ale pustit bílého pěšce na h6 také není dobrý nápad. 37.Kd4 Vb5

38.Kc3 Líbilo by se mi 38.Ke3!?, černá pak stejně musí hrát jako v partii 38...Vb4, protoze pouštět bílého krále na královské křídlo 38...Vc5 39.Kf4+/- je hodně nebezpečné. 38...Vb4 39.Vxa5 Vxh4 40.Kd2 Vh3?! V této fázi měla černá manévrovat účelněji, záhy její protihra ztratí sílu. 40...Vf4! 41.Ke3 Vf5 je určitě nadějnější. 41.Ke3 Sg6 42.Kf4 Kg7 43.Va7+ Kh6 44.Va6! d4?! Nevím, jestli černá jiným tahem můze ještě pozici udrzet, ale touto cestou to nebude. Nejde samozřejmě 44...Sf5 45.Sxd5. 45.Vxe6 d3 46.Vd6+- Vh4+ 47.Ke3 Kg5 48.e6 Vf4 49.e7 [49.Vd5+] 49...Vf6 50.Vd5+ [50.Vxf6! Kxf6 51.a4 Kxe7 52.a5+- a pěšec utíká.] 50...Kh4 51.Ve5+- d2 52.Sd1 Se8 53.Kxd2 Vf2+ 54.Se2 Kg3 55.Ke3 Vf6 56.Kd4 Vh6 57.Sb5 1-0

Fotogalerie

Vyrovnaný souboj mezi Francií a Českou republikou skončil zřejmě spravedlivou remízou (zdroj: oficiální stránky).

Naše ženy si v předposledním kole zahrály na prvním stole s prvními nasazenými Ruskami a rozhodně zanechaly velmi pozitivní dojem (zdroj: oficiální stránky).

Jednička naší výpravy IM Jana Jacková bojovala jako lvice,... (zdroj: oficiální stránky).

...ale ruská jednička GM Alexandra Kosteniuk naši hráčku nakonec udolala (zdroj: oficiální stránky).

Partie k přehrání

Odkazy

XVII. Mistrovství Evropy družstev
Výsledky - MUŽI
Výsledky - ŽENY
188x 1197x
Fotogalerie
Komentáře (188) Aktualizovat
01.11.2009 19:28 | Autor neznámý

Pan anonym, je mi luto, ak mate pocit, ze Vas kazim, ja som myslel, ze pre mladez by naopak mohlo byt poucne pripomenut, ze anonymita internetu je zradna, niekto sa prihlasi nejakym priblblym nickom a moze sa vydavat za kohokolvek. Mam za to, ze slusny clovek by mal vystupovat pod svojim menom, cim dava partnerom relativne najvacsiu sancu pripadne preverit ze nepodvadza.

Inak samozrejme suhlasim, aby nase nepatricne prispevky boli vymazane.

01.11.2009 11:49 | Autor neznámý

*pozaduji, aby vas bezpredmetny ...

01.11.2009 11:49 | Autor neznámý

Vazeny pane Balazec, Vas smysl pro humor je opravdu zvraceny a pozaduji, aby pro vas v Openech zridili zvlastni kategorii. Krom toho take povazuji, aby vas bezpredmetny a mladez kazici prispevek byl smazan.

01.11.2009 10:10 | Autor neznámý

2 red devil: Podla mena sa da poznat, ze v sachu musim hrat v kategorii open. Vo Vasom pripade to poznat nejde, devil asi nema rod.

Ale na internete sa clovek moze radit kam chce (bohuzial).

Minule ked som chcel na nejakom chate obtazovat nejaku slecnu (?), odbila ma, ze sa jej zda, ze nemam zmysel pre humor. Namietol som, ze ten kto cez internet vypada ako muz bez zmyslu pre humor, moze byt v skutocnosti aj vtipna lesba. Nato sa mi z druhej strany ozval uz len zdeseny vykrik "coze ???". Holt, asi nemala zmysel pre humor.

31.10.2009 14:37 | Autor neznámý

2 Ludo:

A kam se radite vy?

31.10.2009 12:52 | Autor neznámý

to noELO: V atletike su muzska a zenska kategoria a su s tym trable, pretoze napr. Semenya(ova?) asi nepatri nikde. V sachu k rozliseniu nie je duolezite, ci je hrac muz, staci ci je alebo nie je zena, open moze hrat kazdy clovek, takze zaradenie je exaktnejsie ;-)

31.10.2009 02:45 | Autor neznámý

JEŠTĚ JEDNOU DĚKUJI REPREZENTACI MUŽŮ ZA JEJICH VÝKONY, PROTOŽE CELÝ ŠACHOVÝ NÁROD SLEDOVAL A UŽÍVAL SI JEJICH ON-LINE PŘENOSŮ Z PŘEDNÍCH STOLŮ . JÁ JSEM OPRAVDU SPOKOJENĚJŠÍ S TAKOVÝMTO PRŮBĚHEM, NEŽ S PORÁŽKAMI NA ZAČÁTKU A DVĚMA VÝHRAMI NA KONCI S ANDOROU A VATIKÁNEM.

31.10.2009 02:39 | Autor neznámý

Samozřejmě gratuluji našim ženám k suprvýsledku (všem bez rozdílu). Také děkuji mužům za SUPER TURNAJ, který odehráli na hranici svých možností. Konečný výsledek pro mě letos není důležitý, protože hráli skvělé zápasy s velmi silnými protivníky. Jak jinak nemusím šachy pana GM Hráčka tak za tento turnaj ho chválím. Dokázal realisticky zhodnotit svůj stav a možnosti a turnaj odehrál na jistotu a velmi zkušeně. Velmi lituji neúčasti pana GM Štočka, protože i přes jeho skromnost věřím tomu, že by na 4té šachovnici uhrál celkem o 1 bod(nebo dvě 1/2) více a tím bychom se zařadili na místa na výsluní. PŘESTO

30.10.2009 21:29 | Autor neznámý

Ad Team4win - myslím, že těch krátkých remíz bylo poměrně málo, psal jsem to pár vteřin před Vámi, a před Davidem Navarou smekám.

30.10.2009 21:25 | Autor neznámý

Myslím, že vše podstatné v hodnoceních jednotlivých výkonů již bylo řečeno. Malinko se ale pozapomnělo vyzdvihnout jednu věc - sledovali jsme mistrovství Evropy, kde hrálo spousta výborných hráčů a hráček, a ti nejlepší jsou jak známo na první desce:-)

A teď si vezměme, jakým způsobem se profilovali David s Janou. Podle mě zahráli oba naprosto úžasně, David patří do elitního klubu 2700+ a až se bude plně věnovat pouze šachu, nemyslím, že by to byla jeho konečná hranice. Jana vzhledem k výkonu má na to dopracovat se možná až k hranici 2500. 

Nelze než pogratulovat a přát si, aby se v budoucnu přidal někdo další.

Jedinou výtku bych měl k remízám bílými před dvacátým tahem, např. David odmítl opakování pozice se samotným Topalovem!!!

30.10.2009 21:25 | Autor neznámý

Souhlasím s tím, že to není propadák, díky průběžným výsledkům si pánové na prvních dvou deskách zahráli turnaje X-té kategorie. Ad Apač: ta poznámka k panu Hráčkovi je asi spravedlivá, protože nejkrásnější na téhle akci bylo, že se hrály šachy! Námatkou koncovky Naiditsche V+J : V, i když legrační, nebo dneska Postny-Jefimenko, kdy P. hrál tu beznadějnou koncovku i za rozhodnutého stavu. Ostatně kdyby Gašimov netahal remízovou věžovku do zblbnutí soupeře, celkově by nevyhráli (ačkoli asi zeměpisně v Evropě neleží, stejně jako Arménie, Gruzie a Izrael, byla by to bez nich otrava). Prostě když individualisti hrajou za reprezentaci, je to nádhera. Ženám gratulace, ale dělení na "open" a "women" je trochu urážlivé (něco jako "můžete si zahrát s vyšší rasou") - škoda, že dnes nevyhrála slečna (paní) Cmilyte, která v dresu Litvy tvořila "open". A doufám, že propagace ženského šachu pomocí fakt krásné mistryně světa (11.hráčky světového pořadí žen, někde v osmé stovce celkově) neskončí reklamou na spodní prádlo. (Mám s krásnými ženami problémy i v pokročilém věku a jsem něco jako feminista, neskutečně jsem přál paní Juditě zápas o MS - to na vysvětlenou).

30.10.2009 21:11 | Autor neznámý

 Holkám gratulace a u chlapů...no mohli jsme mít štěstí na los, ale to je asi tak vše. A lepší to nebude. 4 šachovnici máme čím dál tím slabší a ještě chvíli to tak bude. Asi bych tedy doporučil prohodit 2. a 3. šachovnici. Zbyněk je úžasný držák, ale moc už nevyhrává. Viktor by to na té 3. mohl čistit lépe. Jinak mne nic nenapadá - leda koupit nějakého exsověta :-)

30.10.2009 20:47 | Autor neznámý

Tyhle turnaje jsou o posledním kole - vyhrajete a budou vás chválit a poplácávat po ramenou, prohrajete a je to v pytli... Dokonce i remíza by nás ještě posunula na kýžené šestnácté místo. Takhle se bude mluvit o neúspěchu.

Ženám se turnaj povedl, opět poslední kolo rozhodovalo - remíza nás udržela v zóně úspěchu, výhra by nás katapultovala málem na stupně vítězů...

Výborné výkony podali, tahouny byli a pochválit si zaslouží Jana Jacková, Soňa Pertlová a David Navara; kdyby dneska neprohrál, připsal bych sem i Viktora Lázničku.

Za nervydrásající zážitky u onlajnu bych chtěl poděkovat ale všem. :-)

30.10.2009 20:36 | Autor neznámý

 Já myslím, že o propadák se nejedná. Rozhodně to bylo daleko lepší než v Drážďanech, protože jsme hráli se silnými soupeři a bylo na co koukat. Pořád jsem radši,když jsme nakonec 23., ale po utkáních se silnými soupeři, než abychom celý turnaj hráli vzadu mimo online a pak v posledních dvou kolech vyhráli a ve švýcaru se vyhoupli třeba na 12. místo.  Jinak co říct k těm slabším individuálním výsledkům - Vlasta Babula byl tentokrát evidentně totálně z formy, Cvek to měl těžké hrát hlavně černými, ale nejvíc mě zklamal Zbyněk. Ne, že by uhrál málo bodů, to zase ne - ale žádná výhra a prakticky ani žádná snaha o výhru, to mě moc nebavilo. Tak to příště snad bude lepší. 

30.10.2009 20:22 | Autor neznámý

Nazvěme 23. místo taky za nešťastné. Jak už tady někdo napsal, mohli jsme chytnout Řeky a to by už byla jiná kávička...

30.10.2009 20:14 | Autor neznámý

Muži - 23.místo je určitě zklamáním, zvláště když v polovině turnaje to vypadalo, že umístění na hraně první desítky není nereálné.    Faktem je, že utkání s Ukrajinou a Polskem se povedlo mimořádně zpackat.    Důvody si musí rozebrat hráči s kapitánem. Vyzvedl bych výkon Davida Navary, kterému se vyloženě nepovedla pouze partie s Almasim, jinak podával velmi dobré výkony (partii s Eljanovem bych označil spíše za nešťastnou než nevydařenou).  Viktor předvedl své nahoru - dolů. Od kontumace v utkání se Širovem přes sérii výher uprostřed turnaje po závěrečný debakl s Wojtaszkem. Podle mě má už ze závěrečných kol komplex a dokud se ho nezbaví, měl by to kapitán zohlednit a raději ho v posledním kole příště vynechat. Jeho hospodaření s časem je zvláštní, ale těžko to hodnotit. Na jednu stranu tak často dokáže najít slibný postup, na druhou stranu mu stejně často chybí čas před kontrolou. Měl by zapracovat na určitém vyvážení těchto dvou faktorů.    Viděl jsem tu kritiky Zbyňka Hráčka, podle mého názoru hrál vcelku solidně, co mu ale mám za zlé je remíza v posledním kole. V dané pozici rozhodně mohl hrát dále i když měl horší čas. Ten předtím zbytečně vyplýtval v analyticky nepříliš složité pozici.    Pod své možnosti zahrál Vlasta Babula. Turnaj ho zjevně nezastihl v nejlepší formě, nedařilo se mu ani předtím v německé lize.   Rober Cvek neměl moc příležitostí prokázat své kvality, řekl bych že nepotěšil, ale ani nijak výrazně nezklamal.

 

30.10.2009 19:49 | Autor neznámý

Právě se o holkách zmínili na CT1. Tak to už je něco.

30.10.2009 19:34 | Autor neznámý

znamena u mna nevypijem (ved v praci sa nepije...niekedy)

30.10.2009 19:32 | Autor neznámý

Ked si  ani pisat neviem - opravy :

my / snad / hrac ako Stellwagen(2630) / Jana / 

 

Spat do skoly alebo na stromy

30.10.2009 19:29 | Autor neznámý

Také se přidám s gratulací našim dámám. Výborný výkon celého týmu (snad až na Katku Čedíkovou). Sedmé místo je v dané konkurenci skvělý výsledek. Potěšily i velmi dobré výkony proti mimořádně silným týmům Ruska a Ukrajiny.

30.10.2009 19:18 | Autor neznámý

No, s tym Gashimovom som to nechcel zacinat ja, aby sa nepovedalo ze mi co sme trochu vychodniejsie mame stale take skazene myslienky, ale to sa sn ad neda ospravedlnit ani unavou, bo taky hrac to musi ixit aj o polnoci zobudeny.

Kocky skvele, v kazdom zapase 3 2200vkarky a hraju s nad 2400 uplne vyrovnane partie a hlavne s nimi boduju!

O tom ze Jany bije 2500vky uz nehovoriac!

30.10.2009 19:18 | Autor neznámý

Proč tu nebyli Slováci?

30.10.2009 19:13 | Autor neznámý

Přidávám se ke gratulantům ženského týmu!

Výsledek vynikající a to kolektivně, postupně obehrály všechny medailistky a jejich "nejhorší" soupeř byly 19. Chorvatky.

PARÁDA!

A jen doplním Voka, že Soňa tu normu WGM splnila, ne, že ne.

P.S. Gratulace i kapitánovi Lukášovi a přípravnému trenérovi Vokovi! 

30.10.2009 19:07 | Autor neznámý

Akopjan byl prohraný a Petrosjan vyhraný, takže podle mě je jediný otazník Sargisjan. Když jsem to viděl naposled, byla to zhruba rovná koncovka, ale známe ho, jaký je na koncovky machr, takže bych věřil, že to vyhrál - no, je to nakonec jedno.

30.10.2009 18:56 | Autor neznámý

...to okno on-linu se Švýcary a Armény nejde, jsem taky zvědav, jak je to doopravdy.

30.10.2009 18:55 | Autor neznámý

Teda v našich krajích by jeden Gašimova podezříval, že v té koncovce strčil Stellwagenovi pár kapříků

30.10.2009 18:50 | Autor neznámý

gmvoko: To je vidět holt to soustředění před turnajem! Beze srandy - kdyby měli muži čas si takové soustředění dát (jako loni před olympiádou Arméni), možná by to taky pomohlo. Ale jsou to profíci živící se hraním, je mi to jasné.

Až z partií uvidíme, jak daleko byly holky od té půlky, která znamenala bronz...

Jo a Arméni nad Švýcary vyhráli, aspoň podle chess-results. Jestli jo, tak je Sargisjan čaroděj, ale stejně je to jen na bramboru.

30.10.2009 18:47 | Autor neznámý

Tak na tohle se děvenky moc pěkně kouká. +70 bodíků ELO na celý mančaft, bez ztráty kytičky. Jana 13. podle perfa, to je velmi pěkný výsledek, Sonik má asi málo partií, ale jinak norma WGM - a dost překročená, to by se dalo usmlouvat - otravujte sudího. A 24. místo podle perfo je asi kouzelný výsledek. Evička 37. podle perfo, to je také velmi pěkné. Kačka N. 47. - i když mínus 1, tak plusová - to by mohlo znamenat nový obrat vzhůru. A druhá Kačka 82. podle perfa a  také drobná malá domů. 

30.10.2009 18:33 | Autor neznámý

Holky jsou krom skvělého sedmého místa i stříbrné v EU.

30.10.2009 18:28 | Autor neznámý

Skvělé 7 místo pro děvčata ,odměna za pěkný kolektivní výkon a chlapi chtělo by to víc invence mě se líbila jen 1 a snad i 2 deska.

30.10.2009 18:23 | Autor neznámý

to tono: remíza to byla až do 70tého tahu, černý to prohrál tahem Vf4, ale v blicce se to špatně počítá a nemůžeš si to dát do tablebase jako já :).

30.10.2009 18:23 | Autor neznámý

Gratulujem dievcatam k peknemu vysledku ale ten jeden polbodik by spravil vela :)

30.10.2009 18:21 | Autor neznámý

3výcaři fikli Arménce

30.10.2009 18:19 | Autor neznámý

Skoda, Katka nemala prehrat.Ale i tak

Vcera i dnes skvele vykony!

30.10.2009 18:17 | Autor neznámý

Gratulace ke skvělému 7.místu!!!

30.10.2009 18:17 | Autor neznámý

Dík, to bylo rychlejší, než jsem si myslel:-)

30.10.2009 18:17 | Autor neznámý

Ja nemam program a sam som dost slaby hrac, tak sa ospravedlnujem.No ale keby v 69t nebral h4 a hral Vb4 tak by to hadam remizoval, ci nie?

30.10.2009 18:16 | Autor neznámý

ve výsledcích mají děvčata 2:2

30.10.2009 18:16 | Autor neznámý

tak remíza a sedmé místo

30.10.2009 18:16 | Autor neznámý

Tak Jana půlila!

30.10.2009 18:16 | Autor neznámý

Jackina půl

30.10.2009 18:15 | Autor neznámý

Co bych dal za to, vědět, jak si stojí Jacková

30.10.2009 18:14 | Autor neznámý

jasnej a rychle!!ty tono jeden

30.10.2009 18:14 | Autor neznámý

Tak hej, vobec by ma nenapadlo ze ked V+f+h proti V byva remi tak moze vyhrat ked ma cierny este pesiaka.Zrejme ani jeho supera

30.10.2009 18:10 | Autor neznámý

gashimov je snad jasnej né??

30.10.2009 18:06 | Autor neznámý

Koukněte na ženskou partii Chelushkina - Vasiliev, to je jak pochod na Řím :-)

30.10.2009 18:05 | Autor neznámý

Tak to uz nevyhra urcite (Gashimov)

30.10.2009 18:00 | Autor neznámý

to Hanka: podle mne si pomotali kabely

30.10.2009 18:00 | Autor neznámý

Ono to Gashimov asi ani nevyhra a Rusi budu mat double.

30.10.2009 17:57 | Autor neznámý

Rusky už vyhrály,pokud tedy ten online nelže. Proč jsou zrovna v posledním kole přeházené šachovnice?

30.10.2009 17:55 | Autor neznámý

Uz vidim, poplietlo ma ze dnesok maju v kolonke prehier,ale to maju aj Ukrajinky.

Takze pri vyhre Jany by boli treti s lepsim TB3.

30.10.2009 17:51 | Autor neznámý

tono: to je jen neoficiální průběžná tabulka

30.10.2009 17:50 | Autor neznámý

Azerbajdžán vyhrál, ale podle průběžné tabulky jestli Jana  a Rusko vyhraje tak jsme třetí.

30.10.2009 17:48 | Autor neznámý

http://www.chess-results.com/tnr24910.aspx?art=0&lan=1&fed=CZE&turdet=YES&flag=30&m=-1&wi=1000

To je nejaky paskvil nie?Ved sa este hra!Minimalne Kosteniuk hra!

30.10.2009 17:46 | Autor neznámý

30.10.2009 17:44 | Autor neznámý

No a je to na Jane!

30.10.2009 17:41 | Autor neznámý

To Milhaus: Nemám rád hrabání v archivech, ale budiž:

Olympiády - Bled 2002: 1.deska 6,6/11 (bez prohry), Calvia 2004: 2.deska 6/11 (1 prohra), Turín 2006: 5,5/10 (1 prohra, 2.nejlepší perfo z družstva), Drážďany 2008: 2.deska 4,5/8 (1 prohra, 2.nejlepší perfo z družstva)

ME družstev - Plovdiv 2003: 1.deska 3,5/7 (1 prohra), Gothenburg 2005: 2.deska 3/8 (3 prohry, asi jediný propadák), Heraklion 2007: 3.deska 5,5/8 (perfo 2737, 2.nejlepší z družstva). A samozřejmě letos to k chlubení asi nebude - podle mě z důvodů, které jsem uvedl.

Zbyněk samozřejmě nepředvádí oslnivé šachy jako David (to ostatně jen pár lidí na světě), možná není ochoten podstupovat takové riziko jako Viktor, ale je nesmírně spolehlivý a udrží na uzdě kdekoho.

Tím nepopírám, že družstvo bude třeba omlazovat. Ale dnes ještě nevidím silnější hráče ("jen" talenty) .

 

 

30.10.2009 17:40 | Autor neznámý

Nadezda pobeda!

30.10.2009 17:39 | Autor neznámý

Jako včera buďme při zemi, taky to může být nakonec 1:3...

30.10.2009 17:39 | Autor neznámý

Naiditsch včera tahal věž proti věži a koni a dneska pro změnu věž proti koni :-)

30.10.2009 17:36 | Autor neznámý

na bronz musime vyhrát a SLO-AZE musí remizovat, což podle průběžného stavu není vůbec vyloučeno.

30.10.2009 17:35 | Autor neznámý

Kosteniuk pol hodiny proti minute.

30.10.2009 17:33 | Autor neznámý

Este puntik a pol a je iste stvrte miesto a ktovie ci nie medaila!

30.10.2009 17:33 | Autor neznámý

No to je úžasná zpráva!

30.10.2009 17:32 | Autor neznámý

Holky vedou 1-0. Vyhrála Kulovaná

30.10.2009 17:31 | Autor neznámý

Holky vedou 1:0

30.10.2009 17:29 | Autor neznámý

Téměř 2715 :-)

30.10.2009 17:28 | Autor neznámý

navara ma jen tak pro zajimavost uhrano uz 2714

30.10.2009 17:21 | Autor neznámý

plusovej zisk na ELU má jen Navara,tím je řečeno vše,a to kdyby jej trenér nechal v 7.kole,kde jsme dopadli tak jak jsme čekali,odpočívat,tak těch 2700 přeskočil,

30.10.2009 17:20 | Autor neznámý

Zaujimave je ze gruzinska dvojka Kukacka nereklamovala remi opakovanim tahov v 45,47 a 49tahu,sice to po 50tahu skoncilo remizou,ale aj tak sa mi to zdal risk ked im to stacilo k vyhre.

30.10.2009 17:20 | Autor neznámý

Poslední kolo je pohromou favoritů, Arméni jsou zralí na prohru se Švýcary.

30.10.2009 17:15 | Autor neznámý

čo bolo to bolo,ale keď to nejdě,tak to nejdě

30.10.2009 17:12 | Autor neznámý

Podla mna su uz vyhry Rusiek a Gruziniek(1,1/2,0,1) bez debaty.Aspon jedna z Rusiek na 1,3 ci 4 to snad dotlaci (odhadujem ze na trojke). Aze asi vyhra ale i tak je to boj o brondz!

30.10.2009 17:10 | Autor neznámý

chess: Koukl jsem se schválně na perfo v Drážďanech a tady. Hráček a Babula ho mají stejné, Láznička a zejména Navara výrazně vyšší. Fakt myslím, že to nebylo tak zlé, jak se možná zdá. Taky jsme jako předloni mohli dostat do posledního kola někoho slabšího (např. Řecko), dát mu 3:1 jako tehdy Švédům, skončili bychom do 13. místa a všichni by se plácali po ramenou, jak se úžasně zadařilo.

gmvoko: Naprostý souhlas, ale asi není nikdo lepší, než dozraje generace Honzů Krejčích, Vojtů Plátů a spol.

30.10.2009 17:09 | Autor neznámý

Josef --- to mě teda ty pilíře ukaž

30.10.2009 17:07 | Autor neznámý

Jo odsuzovat Zbyňka za -1 je úplňe padlé na hlavu. Říkat tomuhle propadák no nevim. David a Viktor byly tahouny. Na čtyřce chyběl Štoček. Nic víc, nic míň..

30.10.2009 17:03 | Autor neznámý

to Bond (James): Já bych u Zbyňka nezevšeobecňoval. Tento turnaj mu prostě nevyšel, ale v posledních letech patří zcela bez diskuze k pilířům našeho družstva. K diskuzi je, jestli měl být nominován na ME při jeho programu v posledních týdnech. IMHO musí mít silně vyčerpanou přípravu zahájení a k tomu bude i zákonitě přehraný. Na druhou stranu, být kapitánem a nepostavit Zbyňka se dá svést jen na omlazování družstva :-)

30.10.2009 17:00 | Autor neznámý

Navara potvrdil svou pozici extra hráče. Z jeho partií by se daly dělat metodické materiály pro trenéry.

30.10.2009 17:00 | Autor neznámý

Ale vezmu si nick hundebraten (de) misto (cs)

30.10.2009 16:55 | Autor neznámý

gm voko to vystihl úplně přesně ... 3 a 4 deska úplný propadák...

30.10.2009 16:55 | Autor neznámý

S Hráčkovým přístupem za bílé se opravdu nějaké převratné výsledky od tohohle mančaftu čekat nedají...

30.10.2009 16:53 | Autor neznámý

nevíte někdo něco o dámách?

30.10.2009 16:51 | Autor neznámý

A je to. Ačkoliv naši muži nesehráli špatný turnaj, udělali i pár cenných výsledků, tak nakonec skončí někde daleko za 20. místem. Jenže se asi nemůžeme divit, když na 3. a 4. šachovnici jsme vyhráli jen jedinou partii a prohráli čtyři. Ve dvou hráčích se v současné Evropě asi lépe skončit nedá. Raději vám popřeji příjemný večer a půjdu si připravovat poslední zpravodajství.

30.10.2009 16:49 | Autor neznámý

V Drážďanech hrál dobře je David na tom se celkem nic nezměnilo.

30.10.2009 16:48 | Autor neznámý

Tak jdu na kurnik (playok) cvičit poláky

30.10.2009 16:47 | Autor neznámý

Ve 2 časovkách jsme zazdili velmi slibně rozehraný zápas (před časovkama byly všechny naše partie v plusu nebo nejhůř rovné...

30.10.2009 16:47 | Autor neznámý

Škoda toho posledního kola. Je zajímavé, jak se hned vyrojí spousta lidí, kteří doma v klidu u kafe a Rybky vědí nejlíp, kdo má jakou formu, co se mělo udělat atakdále. To se nedá nic dělat, muži zahráli, jak to zrovna šlo, určitě líp než v Drážďanech.

30.10.2009 16:46 | Autor neznámý

to Hanka - F5 jo, ale pravou mysi + aktualizovat ne.

 

30.10.2009 16:45 | Autor neznámý

Jediný NAVARA David  !!!!!

30.10.2009 16:45 | Autor neznámý

škoda...

30.10.2009 16:45 | Autor neznámý

Viktora nestavět na poslední kolo! Vypěstoval si komplex!!!

30.10.2009 16:44 | Autor neznámý

Dobre je ze Rusky aj Gruzinky vyhraju, takze tretie ci stvrte miesto je vo vlastnych rukach.Len vediet ako to vyzera.

30.10.2009 16:44 | Autor neznámý

Nijak: 1-0

30.10.2009 16:44 | Autor neznámý

Rusky to s Arménií nemají vůbec jednoduché, na jejich výhru si ještě chvíli nevsadím. Gruzínky to s Rumunkami také mají těžké, ale k výhře jsou asi bíž, i když prohávají 1-0.

30.10.2009 16:44 | Autor neznámý

David je neuvěřitelnej !!! skvěle

30.10.2009 16:44 | Autor neznámý

David vyhrál, Viktor je v několika tazích mat.

30.10.2009 16:43 | Autor neznámý

Nevím,jak ten mat pokryje

30.10.2009 16:43 | Autor neznámý

A je vymalováno - Viktor prohrál.

 

30.10.2009 16:43 | Autor neznámý

U Viktora je už 43tahů,chce to vypnout a znovu zapnout (F5 se seká)

30.10.2009 16:42 | Autor neznámý

Náš výsledek je jasný - 1,5-2,5.

30.10.2009 16:40 | Autor neznámý

Vlasta už vzdal. Formu tady tedy rozhodně neměl žádnou.

30.10.2009 16:40 | Autor neznámý

Azerbajdžán

30.10.2009 16:39 | Autor neznámý

Vlasta podle mne už prohrál, u Vikiho se to asi kouslo, nebo se bílý mazlí s posledním tahem kontroly.

30.10.2009 16:38 | Autor neznámý

A leží vůbec v Evropě?

30.10.2009 16:37 | Autor neznámý

Ukrajina nemůže vyhrát, Rusové jsou nejhůř stříbrní, pokud Gashimov tu věžovku vyhraje, to se ještě neví.

30.10.2009 16:37 | Autor neznámý

Gašimov IMHO vyhraje a Azerbajdžán tak bude mistrem Evropy.

30.10.2009 16:35 | Autor neznámý

Jo, 36.... Jb7?

30.10.2009 16:35 | Autor neznámý

Člověk se chvilku nedívá, a takhle to pohnojí. Fuj!

30.10.2009 16:35 | Autor neznámý

David Navara je king a vyhraje, ale přenosy u Viktora a Vlasty se nějak kously?

30.10.2009 16:35 | Autor neznámý

Aha, tak Ukrajina vyhrát nemůže. Před dneškem měli o dva body méně než Rusko. Takže Rusy může ohrozit jen Ázerbajdžán. Ten teď spoléhá na Gashimova.

30.10.2009 16:32 | Autor neznámý

David stojí skoro na výhru. Jen ještě dva tahy přes časovku.

30.10.2009 16:32 | Autor neznámý

odhad 1-3

30.10.2009 16:30 | Autor neznámý

Tak Rusové 2:2. Co Ázerbajdžán a Ukrajina?

30.10.2009 16:30 | Autor neznámý

Aspoň že ta Davidova pozice se mi stále víc líbí.

30.10.2009 16:30 | Autor neznámý

Ach jo, naši už to opět hrají na praporku, jen na půl minutě. To je vždycky koleda o průser.

David by Socka dát mohl, Vlasta vypadá zdechle, u Viktora Lázničky si netroufám tipovat.

30.10.2009 16:29 | Autor neznámý

V případě remízy Ruska i Azerbajdžánu by mohla nakonec vyhrát Ukrajina ne?

30.10.2009 16:28 | Autor neznámý

A Vlasta potratil kvalitu. To by ještě tak nevadilo, ale pěšec a4 se bude těžko zastavovat. Nějak nás ty časovky potírají.

30.10.2009 16:27 | Autor neznámý

2. a 4.šachovnice jsou na odpis.   Pro kapitána - naučte je hospodařit časem! Ad Láznička: nestavět na poslední kolo, vypěstoval si komplex!

30.10.2009 16:26 | Autor neznámý

Aha, koukal jsem jen na g5. Tak to si Viktor dost nadrobil. Jestli ho nezachání různobarevní střelci.

30.10.2009 16:25 | Autor neznámý

Výsledky a předvedená hra pánů Hráčka a Babuly, jsou obrovským zklamáním...

30.10.2009 16:24 | Autor neznámý

ty pozice se sypou

30.10.2009 16:22 | Autor neznámý

babula asi kule hned

30.10.2009 16:22 | Autor neznámý

nemohl by někdo znalý se podívat jak jsou na tom naše dámy s plněním norem ? (třeba Sonička hraje bravurně) po včerejšku perfo 2448 (úroveň IM)

30.10.2009 16:21 | Autor neznámý

Wojtaszek to hraje trochu jako poker. Dušák na f7 si Viktor dát nenechá, ale bílá jízda krále určitě otravovat bude.

30.10.2009 16:19 | Autor neznámý

Už jsem to 4...Sd6 někde viděl, divné to je, ale co je dneska vlastně divné? Mé trenérské srdce nad současným pojetím šachu dost krvácí.

30.10.2009 16:19 | Autor neznámý

 David už nemá čas

30.10.2009 16:18 | Autor neznámý

Ze by prave "prazvlastny" postup Salgada vzal rusom titul?

30.10.2009 16:18 | Autor neznámý

vypadá to špatně co?

30.10.2009 16:17 | Autor neznámý

David by asi měl nasadit 32.h5 a trochu zmáčknout královské křídlo černého. On asi jednou na b2 bude muset brát, tak aby přes f7 dostal bílý maximum hry.

30.10.2009 16:17 | Autor neznámý

Tak to Rusáci projedou

30.10.2009 16:17 | Autor neznámý

 Morozevič vyhrál

30.10.2009 16:14 | Autor neznámý

Rusové vypadají jen na remízu! Morozevich sice sundá Valleja, ale Alexejev je zdechlej.

30.10.2009 16:14 | Autor neznámý

Zdá se, že Španělé povedou s Rusy, Morozevič je zdechlý

30.10.2009 16:14 | Autor neznámý

Nominační tah s Cvekysem (pevné pozice a snaha neprohrát) se bohužel nepovedl

30.10.2009 16:12 | Autor neznámý

Prosím vás, to 4. ... Sd6 z partie Sutovsky - Eljanov je normální tah?:)

30.10.2009 16:11 | Autor neznámý

Viktor má docela čich na souhru figur v podobných rozháraných pozicích. Sloupe c by mohla vzužít jeho věž k nepříjemné protihře. Koník na a2 má různé návratové cesty a vždycky se přitom docela dobře zapojuje do boje.

30.10.2009 16:11 | Autor neznámý

To : plzenak    asi mas pravdu je to OK

30.10.2009 16:08 | Autor neznámý

Proč by byl Viktor zdechlý? Je zcela OK.

30.10.2009 16:07 | Autor neznámý

Myslím , že Zbyněk by měl hrát před Viktorem .

30.10.2009 16:06 | Autor neznámý

Není náhodou Viktor zdechlý ?? Co COMP ?

30.10.2009 16:06 | Autor neznámý

A Zbyněk ukončil své působení na ME celkově -1. O nebezpečí jeho určité únavy tu již myslím hovořil kapitán týmu, jiskry fakt moc nepředvedl.  

30.10.2009 16:05 | Autor neznámý

Hráček 1/2. Ach jo. Zbytečně dlouho přemýšlí a pak v lepší pozici souhlasí s remízou, protože se bojí časovky.

30.10.2009 16:04 | Autor neznámý

Zbynek už remis 

30.10.2009 16:02 | Autor neznámý

A David pěkně! Pěšec počká, nikam neuteče, hlavně černého chytit za f7.

30.10.2009 16:00 | Autor neznámý

Viktor statečně pozřel pěšce, teď to dostane šmrnc. Jak to bílý myslí jsem ještě nezjistil, ale Viki to asi má spočítané z dřívějška.

30.10.2009 16:00 | Autor neznámý

Předhodil jsem Babulu rybce, hodnocení -1,09 a za bílého nenachází počítač žadné konkrétní hrozby a tak tvrdošíjně ustupuje Vb7

30.10.2009 15:59 | Autor neznámý

to gmvoko: míst Vc7 může Vc8, ale popadají přitom asi pěšci f3 i h3 - takže taky ano

30.10.2009 15:57 | Autor neznámý

David a Viktor mají zajímavá plus, Vlasta po Vb7 pěšce více (i když s částečnou kompenzací), Zbyněk má rovinu.

30.10.2009 15:55 | Autor neznámý

Falknov nad Ohří.

30.10.2009 15:55 | Autor neznámý

Co třeba Vxa3 Sxd7 Vd8 Vc7 Vd3 - nebyla by to výmluva?

30.10.2009 15:55 | Autor neznámý

Tak jsem se zaregistroval až u posledního kola.

 

30.10.2009 15:54 | Autor neznámý

Nevím, proč by měl být Babula řachlej. I kdyby ztrácel kvalitu nebo i figuru, pak tam jsou pěšcové kompenzace a rozbité královské křídlo bílého.

30.10.2009 15:52 | Autor neznámý

Naši myslím stojí všude dobře, jen ten čas nevypadá nikde ideálně. Možná to tak musí  být - vybudovat dobrou pozici holt chvíli trvá. Socko Davida škádlí nabídkou čtyřvěžovky s pěšcem více. Je to lákavé, i když by to nemuselo stačit. Ale nasadil bych metodu negativního výběru - jestli není něco lepšího (Ve2 se mi nějak nezdá), pak do toho jít.

30.10.2009 15:46 | Autor neznámý

Naši už s výraznými časovými manky.No,snad vědí,co dělají.Optimismem mě ty pozice kromě Davida nenaplňují ..

30.10.2009 15:45 | Autor neznámý

masabob: http://malvig.ic.cz/1111.jpg
jen si nejsem jistý, jestli tato možnost není jen důsledkem nějakých pluginů/rozšíření. Nejspíš "tab mix plus".

30.10.2009 15:39 | Autor neznámý

ad Petr S

po kliknuti pravim tlacitkem je tam jenom obnovit,ale na vyber to nedava nic tak nevim diky

30.10.2009 15:32 | Autor neznámý

Bohužel Babula je už řachlej

30.10.2009 15:30 | Autor neznámý

David bude hrát zodpovědně na výhru a asi vyhraje, Zbyněk by ho mohl propálit, ale bude to s rizikem, takže bych viděl celý mač optimisticky, ale musím varovat, včera jsem si taky dlouho myslel, že by děvčata mohla Rusky porazit

30.10.2009 15:24 | Autor neznámý

Zdravím všechny příznivce kvalitního českého šachu .Tak David má sloupec,s tím se dá pracovat..Zbyněk si zadělává tradičně na časovku..

30.10.2009 15:15 | Autor neznámý

David s mikroskopickou výhodou, Viktor nadějnou pozici za černé, Zbyněk určitě nestojí hůře a 4.deska - uvidíme...

P.S. A jak holky?

30.10.2009 15:09 | Autor neznámý

ve firefoxu lze kliknout pravým tlačítkem myši a zvolit obnovit každých (5s-30m)

30.10.2009 15:07 | Autor neznámý

dekuji ja ani nevedel to F5 to je mnohem lepsi

 

30.10.2009 15:03 | Autor neznámý

Maciea už ztratil 40ti minutový náskok na Hráčka.

30.10.2009 14:57 | Autor neznámý

Online aktualizaci komentářů máme bohužel nastavenou jen u přenosů, které zajišťujeme naším software a šachovnicemi. Ono to chce nějké úpravy, které umí vysvětlit jen Bolek. Já také furt musím klepat na klávesu F5.

30.10.2009 14:56 | Autor neznámý

 pardon: zobrazily

30.10.2009 14:55 | Autor neznámý

Ano, připojuji se k žádosti. Musím i já stále refreshovat s f5 aby se zobrazili nové příspěvky

30.10.2009 14:55 | Autor neznámý

...nic lepšího než "aktualizovat" (F5) jsem taky nenašel

30.10.2009 14:54 | Autor neznámý

Viktor i Vlasta už mají pozice, které působí sympaticky, malé plus bych v nich viděl. Že bychom znovu uplatnili taktiku černými bod, bílými udržet?

30.10.2009 14:53 | Autor neznámý

mam dotaz kdyz mam otevrene prispevky tak dalsi nove se mi zobrazi az znova najedu na cely clanek a zase prispevky nejde to nejak lepe??

30.10.2009 14:45 | Autor neznámý

Toho snad popravili na Staromáku. Co by dělal v Budapešti? Promiňte. to se nepatří.

30.10.2009 14:44 | Autor neznámý

Nejzajímavější je v našem zápase zatím Viktorova partie. Trochu neobvyklé obrazce, i když zřejmě v rovnováze. Bohužel té pozici moc nerozumím ani za jednu stranu, a taky bych ji za žádnou stranu nechtěl hrát.

30.10.2009 14:43 | Autor neznámý

 Chudáky čeká 14 hodin jízdy vlakem. Za předpokladu, že v Budapešti v pět ráno stihnou EC Jan Jesenius. 

30.10.2009 14:30 | Autor neznámý

Připadá mi to dnes jako ticho před bouří. Ale možná zívám z jiných důvodů.

30.10.2009 14:18 | Autor neznámý

Španělé se na Rusy pěkně vyřítili! Bude triumfovat španělská horkokrevnost nebo ruská chladnokrevnost? 

30.10.2009 13:57 | Autor neznámý

Zaujimavy variant vo francii si zvolil Salgado.Od 13t masiroval h4,h5,h6,h7. Predpokladam ze to nie je novinka ale posobi to prazvlastne

30.10.2009 13:50 | Autor neznámý

No vida, pozici po 15...Df6 v databázi nemám ani jednou. Sice mi to na první pohled nepřipadá jako nějaká významná a dobrá novinka, ale černý to jistě zkoumal déle a uznal to za hodné prověření bojem. A protože Zbyňka dobře zná, možná i počítá s tím, že novinkou získá nějakou časovou výhodu. Zbyněk se určitě opět déle zamyslí.

30.10.2009 13:46 | Autor neznámý

Pokud vím, vracet se zase budou vlakem. O remíze se asi nehovořilo. Problém je v tom, že toto zahájení ani jeden nich nemá ve svém běžném repertoáru. Zato právě spolu již tuto variantu hráli ve španělské lize 2006, Macieja ovšem pokračoval 11...b6 12.0-0 Sb7 a následovalo 13.d5 exd5 14.Sxd5 Jc6 15.Vac1 Vas8 a remíza. Velmi podobnou krátkou remízu pak o rok později Macieja sehrál i proti Sockovi v polském přeboru. Mohla by to být jeho "přátelákov"á varianta. V každém případě vybočení tahem Jd7 nutí zbystřit pozornost - co tentokrát černý zamášlí, čím se budou jeho plány lišit proti dřívějšku. Znamená to projít své znalosti o celé variantě, připomenout si, co kdo sehrál s tímto tahem v poslední době a co posloužilo soupeřově inspiraci. A teprve pak si bílý musí vybrat, jak bude pozici dál hrát - to prostě chvíli trvá. Zvláště u hráče, který nevystupuje jako chodící encyklopedie všech variant, a není ochoten s vámi blicat jakoukoliv sebezávaznější variantu.

30.10.2009 13:45 | Autor neznámý

no jsem na to dneska velmi zvedavej doufam ze to dopadne dobre drzim palce ale chce to aby makali vsichni zadne rychle remizy!!!

30.10.2009 13:31 | Autor neznámý

gmvoko: Že by Macieja Hráčkovi nabídl remízu?

30.10.2009 13:31 | Autor neznámý

gmvoko: jestli si v letadle zpátky vezme sedačku v uličce nebo u okýnka?

30.10.2009 13:29 | Autor neznámý

Zdravíčko. Ve 3 v noci vám je ch nebo h docela jedno. Jsem docela rád, že jedeme poslední den, byla to docela šichta. U Zbyňka jste před chvilkou mohli vidět zamyšlení, které by někomu mohlo připadat jako zbytečné - ve 13. tahu, v celkem obehrané variantě. O čem bylo jeho zamyšlení, co myslíte?

30.10.2009 13:19 | Autor neznámý

Tak dneska rozmanitý výběr zahájení - španělská (David), katalánská (Viktor), dámský gambit (Zbyněk) a Nimcovičova indická (Vlasta).

30.10.2009 13:19 | Autor neznámý

V každém případě, pokud chceme Poláky porazit, tak by měl David vyhrát.

30.10.2009 13:12 | Autor neznámý

dneska se mi volba zahájení našich celkem líbí, David proti španělce se Sg4, to by pro něj měly být strategické lázně

30.10.2009 13:11 | Autor neznámý

to : bolek

Opravte prosím ještě toho Marschalla v odstavci za 29...Vxe4. Bolí z toho oči.

30.10.2009 12:54 | Autor neznámý

Tak naše ženy bohužel online nebudou. Přednost má zápas o 15. místo mezi domácími a Izraelem.

30.10.2009 12:34 | Autor neznámý

díky, opraveno

30.10.2009 12:17 | Autor neznámý

Frank James Marshall nebyl Němec, jak by se mohlo z článku zdát.