Tvrdá kritika k extraligovému přenosu

10.04.2022 18:37 | Zprávy

Koukali jste se na poslední Youtube přenos z posledního trojkola extraligy? Já se na něj kouknul, protože mě začali chodit emaily a ta kritika byla opravdu tvrdá. Zapnu facebook a valí se na mě lavina otázek, jestli jsem to viděl. Nakonec viděl a souhlas.

Jeden z mnoha emailů....

Dobrý den,

 je vidět naprostý amaterismus pořadatele a svazu:

- nekontrolovat přenos a nevědět, že je nějaký problém (stačí si jenom poslechnout youtube přenos, Sikorová se diví, že se stále ještě hraje 6 partií v jednom zápase, i když už ostatní zápasy většinou skončily)

- dát přenos jenom na chess24.com

- přenos byl z dalších serverů pouze na followchess.com, a to pouze se zpožděním, asi hodinu po začátku přenosu na chess24.com

- další servery chybí, např. chess.comlichess.org – stačí se s nimi domluvit, dát jim odkaz a funguje to

- když jim to nefungovalo, měli poskytnout přímý odkaz na livechesscloud od DGT

 A k online přenosu na youtube se radši ani nechci vyjadřovat, z toho se chce zvracet.

Je jedno, kdy si to člověk pustí, pokaždé se od Piska dozví pohádku o tom, jak bylo skvělé získat Gelfanda. Předseda svazu a Movsesjan si rozeberou svou partii.

Je vidět, jak to vypadá, když to dělá někdo zcela bez zájmu, bez jakékoliv struktury, systematicky představit družstva, nejlepší hráče soutěže, sledovat zápasy, které se hrají a rozhodují o sestupu apod.

Předpokládám, že si vše vyúčtují ze svazového rozpočtu, peněz na to mají určitě dost.

 Srdečně zdraví ...........

Můj pohled: 

- Zvuk : je opravdu špatný, praská  a šumí to.  Mikrofón za tři stovky by to dokázal zachránit. 

- Obraz : chtělo by to osvětlení, chtělo by to ostřejší barvy. Někdy je záběr tak detailní, až se leknu kdo to na mne mluví. Pak se uklidním, vylekal mne jen předseda šachového svazu. 

Moje hodnocení: Asi to není tragédie, ale dobré to taky není. Přesto to není přenos hodný finále české extraligy. 

Dnešní přenos byl opravdu špatný a hodně nepovedený. Přidávám moje hodnocení....

- Kamera : To byl pokus o žert, protože je pěkné mít dva komentátory, ale je smutné vidět jen jednoho a půl.

- Obraz - opět problém se světlem, chybí nasvícení a vše vypadá hodně nesehraně. 

Kdyby to byl přenos dvou žáků, kteří se učí dělat přenosy, pak bych řekl snaha byla. Když je toto ale přenos z nejvyšší šachové soutěže, který pořádá organizace s rozpočtem kolem 20 mil Kč/ za rok a extraliga je nejvyšší šachová soutěž, pak řeknu že souhlasím s kritikou. 

Bylo to hodně špatné. Bylo to hodně nepřipravené a lepší by snad bylo, kdyby takový přenos ani nebyl. 

Jestli takový přenos má běhat desítky let na Youtube, pak snad předá jednou jednu velkou zprávu našim dětem. Teda když se na něj někdy podívají. Možná chvíli budou přemýšlet, jestli se nedívají na černobílou komedii z první poloviny dvacátého století a když nakonec pochopí, že to byl opravdu oficiální přenos českého šachového svazu, pak po překonání údivu si řeknou, že je dobře, že tato doba je už dávno pryč. 

Ale to byl jen můj pohled. Co na něj říkáte vy? Líbil se Vám tento přenos? Možná se pletu a vám se bude líbit. Možná jsem viděl něco, co vy jste neviděli? Proto se ptám a váš názor můžete projevit v anketě a nebo v diskuzi. Děkuji za něj. 


Líbil se vám Youtube přenos z posledního trojkola české extraligy?

ANO: 8     NE: 10

A jestli tento článek budete číst jako mojí kritiku. Pak to taky můžete číst, i jako moje velké přání, aby extraliga měla krásné Youtube přenosy. Ta soutěž je krásná a zaslouží si to. Osobně bych jí to přál. 

Třeba aspoň z poloviny tak krásné, jak to umí chesscom. To je pohádka! 

32x 6496x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (32) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Šach

Také mě se komentování GM Martina Petra líbí. Je to na úrovni.

+0 /-0 | 12.04.2022 23:12

EmilV

Včera jsem si jen tak na zkoušku pustil první přenos a zůstal u toho sedět až do konce.

Zvuk ze začátku dost nepříjemně praskal, ale Martin několikrát nabízel, ať se napíše do chatu, že mikrofon vymění. Nevím, proč to teda někdo neudělal.

Že se jim málo lesklo čelo a občas někdo částečně zmizel ze záběru, je docela prkotina pro člověka, kterého zajímají šachy a dění kolem nich.  Důležitý je obsah a ten byl perfektní. Předseda se nedopustil časté chyby onlinů, že se pozice střídají příliš rychle a diváci nestačí sledovat jeho komentáře. Naopak, bylo to v pohodě a pěkně mícháno s pozvanými hosty.

V poslední době jsem sledoval Poglárovou, Léka, Svidlera a ani z jednoho jsem neměl extra dobrý pocit.  Dost často si tam honí ego a tvrdohlavě analyzují pozice, které už v partii nevznikly. Úplně nejlepší, co jsem viděl byl Šipov, i když v dnešní době není moc populární :--(. Takže to určitě žádná tragédie není, já to vidím hodně nad průměrem. Ty ženy byly asi horší, na to jsem už náladu neměl :--)).

+4 /-1 | 12.04.2022 12:08

Agent Voňavka

Nemame s nim nic, jen ma rusky znejici jmeno. Jedeme podle logiky predsedy svazu, ktery takto mluvil v televizi o chlapci s rusky znejicim jmenem.

 

+1 /-1 | 11.04.2022 15:32

Paul

Co máte s tím Širovem, šachová federace Španělsko, narozen Riga - Lotyšsko ?

 

 

+0 /-0 | 11.04.2022 14:55

Agent Voňavka

Víš, Milane, on je Sergei určitě fajn, ale nejednoho překvapilo, že když je kapitánem Slováků, tak proč potom rozhoduje i o kapitánovi ČR? Proč nebyl nijak potrestán, ačkoliv si veřejně psali na fb o tom, jak se pokoušeli domluvit si zápas? Jasně, tobě do toho nic není, takže se omlouvám za to, že jsem celých 100K dával Sergimu. To je popravdě to nejmenší, co mě zajímá. Bohužel na výše uvedené věci se adekvátní a přijatelné odpovědi nedočkám. Už i vzhledem k tomu, jak jsem byl za něco podobného potrestán já(předtím jsem byl stejně jako Sergei zcela bez úhony). Já několik měsíců nemohl do repre, tady kauza s extraligou zametená pod koberec. Opravdu tleskám. Myslím, že někteří právně vzdělaní z disciplinárky se mnou (Ivan Syrový, Jaroslav Benák) by mi dali za pravdu v tom, že tady opravdu něco není v pořádku a neměří se všem stejně...

+3 /-0 | 11.04.2022 14:21

MilanN
Vojto, neni treba se ptat jinych reprezentantu, IS smlouvu jsem jako zakonny zastupce podepsal a mam dokonaly prehled o vynalozenych prostredcich a muzu Te ujistit, ze Sergei z Jachymovy IS nema 100K. Tedy znovu opakuji, ze to cos napsal, neni pravda. Mozna by bylo zahodno zmenit obchod a nakupovat u duveryhodnejsich ;-)
+3 /-0 | 11.04.2022 14:13

Agent Voňavka

Milane, tu informaci o Movsíkovi mám jinak od jiných reprezetantů ČR a ti určitě ví, jak to vlastně je. A pokud má v tomto duchu řeči i samotný předseda svazu, tak si to vyřiď s ním. Já jen nakupuji a prodávám dál :-)

+1 /-1 | 11.04.2022 12:50

Agent Voňavka

Ahoj Milane, vidím toto:

Individuální smlouvy (IS) IS pro rok 2022 podepsat s těmito hráči: Václav Finěk, nar. 2010 (roční podpora ve výši 200.000 Kč) Jáchym Němec, nar. 2008 (roční podpora ve výši 100.000 Kč) Richard Stalmach, nar. 2006 (roční podpora ve výši 50.000 Kč) Pozn.: Cílem IS je více podpořit vyčnívající jednotlivce a současně motivovat další mládežníky k ambici získání vlastní Individuální smlouvy.

Tak kdo si těch 100K rozdělí?

+2 /-1 | 11.04.2022 12:45

MilanN
To Vojta Plát: Ahoj Vojto, chtel jsem Ti napsat pres komunikator, ale nemuzu Te dohledat. Chtel bych dementovat informaci, ze Sergei Movsesian dostal 100000 od svazu za trenovani Jachyma. Jachym se Sergeiem obcas trenuje (z treninku je nadseny) a rozhodne to neni jak pises. Moc me mrzi podobne lzive informace kvuli vsem zucastnenym. Diky Milan
+3 /-1 | 11.04.2022 10:18

Pavel Ch

Díky Vojto, včera jsem aktualizoval, ale asi se nějak neuložilo, již Ela opravena.

+1 /-0 | 11.04.2022 08:41

Agent Voňavka

Pavle pod odkazem na MČR je tato věta:

Účast přislíbil dále: Mistr světa seniorů nad 65 let a několikanásobný mistr řepubliky Vlastmil Jansa. 

A co ty ela u hráčů? Vůbec nesedí s tím, co mají hráči za elo nyní. Dle mě by to mělo být aktuální fide elo. Předem díky za opravu.

+0 /-0 | 11.04.2022 08:17

Pavel Ch

Jistě, přesně 

Petan yes

S kolegou trenérem se věnujeme ukrajinským dětem v hotelu, kde jsou ubytováni. Učím se ukrajinské šachové výrazy, oni naše.

6x přišlo 10-12 dětí, koupíme nějaké čoko, ovoce, uděláme balíčky. Většina začátečníci, 1 věděl, jak hrát na hodiny, jel s naší výpravou GrandPrix do Teplic. Ve čtvrtek dopoledne  si zahrají s našimi v DDM viz na stránkách našich

Přáním všech (jich i nás) je, aby se mohli brzy vrátit do své země zpět. A tady si šachami zpříjemnili nelehký pobyt.

-----------

 Když už vám píšu, startovka (zatím) MČR mužů v Ústí, hlaste se, přátelé, kdo splňujete Elo.

+2 /-0 | 11.04.2022 07:53

chess64geek

V článku je psáno, že když byly výpadky, měli poskytnout přímý odkaz na DGT livechesscloud. To není pravda, to udělat nemohli, protože podle anticheatingových pravidel je přenos na chess24 zpožděn o 15 minut (což je také důvodem toho, proč to není tak jednoduché, jak se v článku píše - dát lichess odkaz a bude hotovo), zpoždění je nutno domluvit s daným serverem a některé tuto službu ani neposkytují. Tak to pro pořádek. Navíc za výpadky na chess24 svaz nemůže.

+4 /-1 | 11.04.2022 07:51

Petan

Re OldřichKuželka: Já jsem také marně pátral po tom, jak se Sikorová s MP rozplývají nad tím, jak ukrajinské děti pozvednou naše šachy na další level. Takhle vznikají články a titulky na protiproudu - vytrhne se z dlouhého souvětí několik slov a znich se vytvoří virtuální realita. Jinak David Brazina to napsal správně, na ukrajince  u nás se nemá nahlížet ne jako na ty kteří nám tady zůstanou navždy dělat špatně placenou práci a jejich děti nám budou dělat body v šachových soutěžích . Jsou tady proto, že buď jim už baráky rozbombardovali, nebo se bojí že by mohli. A mělo by se jim tady pomoc, aby to tady v bezpečí přečkali než skončí válka a pomoc s obnovou poválečné ukrajiny aby se mohli vrátit domů.

+2 /-0 | 11.04.2022 07:22

JD

Vysvěluj, že už se na tebe nevztahuje zákaz používání mobilu při partii, která běží stále na chess24, i když u jsi dohrál před 4-mi hodinami a sedíš s kámoši na pivu v jiném městě. Svaz si vůbec neuvědomuje do jakých problémů se hráč může dostat.smiley (Mimochodem dopátrat se jak vypadá tabulka v pátek večer byl nadlidský výkon.)

+1 /-0 | 11.04.2022 06:43

OldřichKuželka

Podíval jsem se na tu část přenosu, kde se mluví o uprchlících z Ukrajiny a asi nepřekvapí, že jsem tam nenašel nic, co si vyfantazírovali ciki333 a david brazina. Paní Sikorová mluví o tom, že někteří z nich se nemají kam vrátit, jejich domy byly zničeny. Mnozí by tu chtěli zůstat delší dobu. Martin Petr pak řekl, sám to označil jako klišé : "Každá krize znamená příležitost". Mluvil o tom, jak příchod mnoha talentovaných dětí z Ukrajiny může ovlivnit například mistrovství mladších žáků v Zaječicích, někteří trenéři už jej oslovili z dotazem, zda mohou nově zaregistrované hráče na tuto soutěž postavit, jeho slova jsem pochopil tak, že konkurence silných hráčů z Ukrajiny může být k prospěchu také našim šachistům, pochopitelně bude nutné řešit mnoho dalších otázek - třeba to, jestli budou Ukrajinci členy naší šachové federace nebo zůstanou pod svou vlajkou. Takže těmto věcem se svaz nemůže vyhnout a zůstat apolitický, že by ze současné situace z toho chtěli předseda svazu nebo paní Sikorová získat nějaký osobní prospěch, je pochopitelně hloupost. 

+3 /-2 | 11.04.2022 04:05

Tomáš Klimecký

Jedním slovem katastrofa.......a velká

Včera jsem to raději nesledoval a dnes po  své nepovedené partii v přeboru jsem si myslel že jsi spravím chut přenosem.Ale po deseti minutách jsemn šel raději na procházku do přírody.Absoluně neprofesionálně udělanej přenos jak komentárosky tak vizuálně.....To moje dcera dělá amatérsky  lepší přenosy na  youtube,twitsch .Ostuda svazu a přihřívání si vlastních polívčiček.

+3 /-1 | 10.04.2022 21:39

Agent Voňavka

Jedna věc je těm lidem pomoci, ale druhá, aby z toho měl někdo prospěch nebo se to snažil využít ke svému prospěchu. Primárně jde o pomoc a tím by to mělo končit.

+3 /-0 | 10.04.2022 21:21

OldřichKuželka

Mně je zase zle, když čtu nenávistné příspěvky těch, kterým vadí, že Ukrajinci mohou jezdit zdarma MHD. K tomu, abych posoudil, zda ve slovech Martina Petra a Olgy Sikorové lze vidět cynismus, bych si je nejdřív musel poslechnout. K bražinovskému hodnocení totiž důvěru nemám... 

+3 /-3 | 10.04.2022 21:20

xdavx x

Kuzelko, pokud nekdo pocita s tim, jak se neco zlepsi, diky tem kteri utekli pred valkou, a tudiz to bere tak, ze se tito nevrati domu, ackoli kazdej normalni clovek svou vlast miluje a chce zit v ni, pak je to hnus a neprekvapuje me, ze zrovna ty tenhle cynismus podporujes... stejne jako ti, kteri tvrdi, ze zde ti bezenci alespon budou delat prace, ktere bezny cech delat jinak nechce, a za mene penez.... z takovych lidi je mi zle. 

+3 /-3 | 10.04.2022 21:13

Petr Koutný

Asi souhlasím, šachový svaz by měl být v co největší možné míře apolitický a neutrální a i když to zní divně, měly by ho zajímat jen šachy. 

+2 /-0 | 10.04.2022 21:11

Agent Voňavka

Hele, ať se klidně zapojí, ale považovat to za prospěšné jen díky tomu, že někde jinde zuří válka? Sorry, ale to se teda moc nepovedlo...Oficiálně zatím nikdo odsouzen nebyl a proto by bylo lepší se tomuto tématu raději vyhnout.

+2 /-0 | 10.04.2022 21:09

OldřichKuželka

Já přenosy nesleduji, jen partie na chess24 a tak nebudu hodnotit, dovolím si jen poznamenat, že pokud se pár minut věnovalo i tomu, jak může současný stav, kdy tu máme statisíce uprchlíků před putinovskými vrahy, ovlivnit náš šachový život, považuji za zcela normální. Nikdo neví, kdy válka skončí a jak dlouho u nás budou muset Ukrajinci (tedy spíše Ukrajinky s dětmi) zůstat. Takže je celkem přirozené, že se mohou zapojit také do soutěží a turnajů... 

+2 /-3 | 10.04.2022 21:04

Petr Koutný

Nám to zní rusky, ale jak znám našeho předsedu, on to četl Žirou (Širov)  a myslel si, že je to američan s židovskými předky. Ani ve snu ho nenapadlo, že to je trošku směrem na Východ. Ale možná se dozvíme víc v dalším sitkomu " V šachu " . Lépe by se to mohlo jmenovat " S Martínkem bez šachů " . Vyšlo by to na stejno crying

+3 /-2 | 10.04.2022 20:50

Agent Voňavka

To se divim, ze tedy predseda svazu dnes neodmitl hrat proti Sirovovi. Mne jmeno Shirov zni rusky, co vam?

+4 /-0 | 10.04.2022 20:42

Petr Koutný

To je ten stejný předseda, který mluvil tento víkend o ukrajinských šachistech a v minulém pořadu V šachu zase básnil bajky o tom, jak děti odmítají hrát proti hráčům, jejichž příjmení připomíná ruské jména? Ne, tomu opravdu nemůžu věřit shaking hands

+4 /-1 | 10.04.2022 20:38

xdavx x

dulezite je platit hypoteky, zvlast v dnesni dobe... j

vsem ukrajincum co utekli pred valkou bych moc pral, aby se vratili v poradku do svych domovu, to si koneckoncu preji i nasi politici... kecy Sikorove a Petra, jak tito zde zustanou a necim nam pomuzou mi prijdou naprosty hyenismus a cynismus z jejich strany. Drtiva vetsina z nas prispiva a bude pomahat s obnovou jejich domoviny. Cynikove a Hyeny naopak pocitaji, jaky z toho budou mit prospech, pokud se nekdo nevrati domu... grcal bych.

+4 /-3 | 10.04.2022 20:37

Agent Voňavka

Davide, vse se ututlalo a zametlo pod koberec. Popravde, cekal jsi neco jineho? Ja jsem aspon nikde verejne Biolkovi nic nenabizel, takze se musel jako praskac projevit on sam. Tady se kluci z Pardubic a Unichessu ztrapnili verejne pred celym ceskym sachovym narodem a lidi se museli hodne divit. Jsem si skoro na 100% jisty, ze kdyby v tom mela prsty Lysa, tak nehrajem ani druhou ligu. Ale jak to jsou kamaradi svazu(Movsesianovi napriklad bydleli u Sikoru ted na zaverecnem trojkole a pravidelne jezdi do Trince nekolikrat do roka). Plus Movsesian dostal jen tak nahodou 100000 na trenovani Jachyma Nemce a jeste byl jen tak nahodou zvolen do zcela nezaujate komise, ktera rozhodovala o novem kapitanovi CR. Aneb jak se predseda svazu u nekolika lidi prokecl, ze je vlastne jedno, kdo bude kapitanem, ale ze je jasne, kdo nesmi byt kapitanem(mysleno Zbynek). I proto ta "komise" posluhovacu, ktere je tak nenasilne narizeno, koho ze to maji volit. V utajeni se zvolila nova komise KRU. Misto Vlasty Jansy, ktery byl na moji strane je tam Bolek a Pisk a misto Zbynka je tam Simacek. Polak a Sikorova zustali. Vlastu v tichosti vyhodili, protoze do tohoto rodinneho podniku nezapadal. 

 

 

 

 

 

+3 /-1 | 10.04.2022 20:29

xdavx x

Volba sponzoringu se mi v souvislosti s PR souteze svazu, jevi docela zvlastni i z jineho pohledu... kdyz ma svaz tolik penez, aby ze svazovych penez, cili i z penez prispevku radovych sachistu, byl schopen pujcovat milionove castky neexistujicim firmam...

O tom jak se potrestalo chovani obcanu prvni kategorie k neockovanym kamaradum a domluvenym zapasum v extrelize, se budou jednou psat knihy, ale na svazu to ukazkove zametli pod tlusty koberec :D

 

+2 /-1 | 10.04.2022 20:28

Petr Koutný

Omlouvám se, ale o kom se to bavíte? Nějakého Jílka a nebo Zimnioka neznám, ale co tady čtu můžu být jen rád. Zato dnešní přenos byl opravdu špatný. Finále extraligy a přenos jak z doby začátku extraligy. Připadalo mi to nahráváno na web kameru a snad na mikrofon, který je uvnitř notebuku. Šlo si přeci nahrát na místě několik pěkných záběrů na kameru, natočit nějaké rozhovory a to vše pouštět do přenosu. Zapnout světlo by taky pomohlo, sice externí světlo je lepší, ale když už na to není, stačí rozsvítit. Důležité je, aby se na to někdo i díval. Protože kdyby se díval, viděl by, že nic nevidí...:) A třeba by s tím něco udělal. Ten přenos byl nedůstojný možnostem, jaké má náš šachový svaz. Ale proč tomu tak je? Myslím si, že to tak nějak vypovídá o úrovni tak všeho kolem nás. Ještě dodám, protože velký bratr se dívá, že je to jen můj soukromý názor a není to názor RP šachy. Nikdy dnes nevíte, za co Vás budou pánové z VV žalovat...hats off

+2 /-2 | 10.04.2022 20:27

ciki333

Hovořím pouze za sebe...Přenos na škále 0-100 hodnotím 75body. Za výpadky několika partií během přenosu nese vinu chess24. Co mě ale rozčílilo do běla. Šachové vysílání musí být z principu apolitické, viz. povyk kolem GM Pláta a jeho poznámek o Indech. Bohužel Olga Sikorová a debatě s předsedou ŠSČR Petrem (závěr videa) se nevyvarovala komentářů ohledně ukrajinských uprchlíků a přihřála si polívčičku chvástáním, jak ona sama na Úřadu práce z pozice své funkce vydatně pomáhá. Dále se předseda a Olga rozplývali, jak ukrajenské děti výrazně pozvednou úroveň šachových kroužků a rozšíří členskou základnu. Tento kýč (jiné vhodné slovo mě nenapadá) jsem byl nucen poslouchat 15 min. Komentátorům bych touto cestou rád vzkázal, aby si prorežimní polívčíčku ohřívali v soukromí a s podobnými úvahami táhli příště do řitě...

+6 /-2 | 10.04.2022 20:22

Agent Voňavka

Naštěstí jsem nesledoval :-D Mě si v Brně na chvíli pozval do studia Pepa Bednařík a když jsem slušně a bez vulgarit řekl pár slov na adresu předsedy svazu a "sponzora" extraligy, tak se mi dostalo emailem od sponzora extraligy(J.Jílka)několika mailů, že co jsem si to dovolil tam někoho kritizovat. Petr Koutný má kdyžtak vše na mailu uschované. Takže rodinný podnik je bohužel i to komentování. Kdyby to aspoň ale mělo kvalitu...Ale nemá. Slyšel jsem, že předseda včera několikrát se škodolibou radostí opakoval, jak Lysá prohrála a ono to nakonec skončilo 4-4. Plus několikanásobné ukazování prohry Vlasty Jansy mělo taky svůj důvod. Zainteresovaní moc dobře vědí o čem mluvím. Totální ostuda a propadák ty přenosy od Jílka. 90% hostů naprostá nuda, zívání a ještě když se snáší kritika i na kvalitu obrazu apod. To fakt bylo rozumnější se čumět na porno.

+2 /-2 | 10.04.2022 19:55