Padly dvě velmistrovské a jedna mistrovská norma

28.01.2013 06:43 | XII. ročník OPEN MARIÁNSKÉ LÁZNĚ

V sobotu 26.1. skončil v hotelu Polonia XII. ročník mezinárodního šachového festivalu OPEN MARIÁNSKÉ LÁZNĚ 2013. Festival se konal pod záštitou starosty města pana Zdeňka Krále a byl součástí seriálu Czech Tour. Ve velmistrovském...

V sobotu 26.1. skončil v hotelu Polonia XII. ročník mezinárodního šachového festivalu OPEN MARIÁNSKÉ LÁZNĚ 2013. Festival se konal pod záštitou starosty města pana Zdeňka Krále a byl součástí seriálu Czech Tour. Ve velmistrovském turnaji A zvítězila ruská dvojice Kargin a Matsenko. Oba získali 7 bodů a splnili tak velmistrovskou normu. Normu mezinárodního mistra splnil Zwardoň, který skončil třetí.

V mistrovském turnaji B zvítězil zcela suverénně s tříbodovým náskokem Pácher ze Slovenska, který za celý turnaj ztratil pouze jedinou remízu. Druhou příčku obsadila osmnáctiletá Polka Iwanow, kterou připravila o splnění velmistrovské ženské normy porážka v posledním kole. Třetí v pořadí Ruska Chernyshova splnila normu mezinárodní mistryně.

V otevřeném turnaji C exceloval dvanáctiletý Ind Puranik, který suverénně zvítězil a svým soupeřům povolil pouze dvě remízy. Tento talentovaný hráč vloni zazářil na openu v Praze, ale od té doby svůj výkon nezopakoval. Druhé místo obsadil favorizovaný mezinárodní mistr Aguetta z Francie před mez. mistrem Plischkim z Německa. Dalším překvapením byl 6. místo třináctiletého Inda Vijaye. Nejlepším českým hráčem byl Kozák, který obsadil 7. příčku.

V seniorském turnaji zvítězil suverénně Golcman (Rus), který svým soupeřům povolil jedinou remízu. Druhou příčku rovněž s velkým náskokem obsadil Vorobyov z Ukrajiny. Nejlepší z našich, Pokora, skončil třetí.

Odkazy

Czech tour 2012/2013
Kompletní výsledky
54x 1386x
Fotogalerie
Komentáře (54) Aktualizovat
11.02.2013 17:56 | Autor neznámý

Re raflar a strelec:

zpráva: Licencování hráčů bylo zrušeno.

zpráva: Poplatky zaplatí i nelicencovaní.

11.02.2013 17:16 | Autor neznámý

otázkou je - dobrá či špatná zpráva?  

11.02.2013 17:13 | Autor neznámý

From: Directory Elista FIDE Office [mailto:directory@fide.com] 

Sent: Monday, February 11, 2013 3:49 PM

To: Slovakia Chess Federation

Subject: Announcement"

 

Dear friends,

 

The licensing of the players has been cancelled. The new documents about registration will be presented in due course.

 

zdroj 

01.02.2013 17:59 | Autor neznámý

na stránkách ŠSČR je text protestu proti registracím

01.02.2013 09:39 | Autor neznámý

 Já jen doufám, že vedení Královehradeckého šachového svazu nepřijde s nápadem krajský přebor družstev na elo fide neposlat. To by byl další důvod, proč tu jejich zdegenerovanou rychlosoutěž nehrát.

01.02.2013 09:33 | Autor neznámý

 Tak já si pořídím pas, abych si mohl zahrát pralesní ligu a místní open 5km od baráku .

Zajímavý nápad, brutálně zpoplatnit hráče, kteří chtějí získat elo fide. Do 1.7. zdarma, snad se ta informace k neelistům dostane.

31.01.2013 11:03 | Autor neznámý

re Tadeusz: pretoze zijeme v nepriamej "demokracii". A s Kongresom FIDE, kde ma kazda krajina rovnaky hlas (dokonca aj ta, kde je dokopy 10 sachistov a vsetko im financuje FIDE alebo jej veduci predstavitelia cez svoje vlastne federacie- vratani ucasti na kongresoch) sa naozaj mozeme dat vypchat.

Ale mozeme si za aj my, pozrite sa do historie, ktore staty dovolili, aby sa do cela FIDE po Olafsonovi dostal nevelmajster - Filipinec, ktory nasledne sustredil vo svojich rukach moc a presadil aj sucasneho prezidenta? A tak to uz trva desiatky rokov a nezmeni sa to, pokial nebudeme financovat rozvojove krajiny my!! A pozor: Slovensko podporovalo pri volne terajsieho prezidenta FIDE!   

31.01.2013 11:02 | Autor neznámý

Na organizace je spoleh. Vždycky vymyslí nějakou regulaci a poplatek (ovšemže vždy pro dobrou věc). Aspoň uvidíme, jestli je natolik slušná (demokratická), aby ty nesmysly zase zrušila, když je nikdo nechce. Protože pokud ne, tak je lepší poslat celou FIDE do... Nebo vystoupit. Což na rozdíl od EU jde celkem snadno.

31.01.2013 10:21 | Autor neznámý

 re Tadeusz: 100% souhlasím.

31.01.2013 10:02 | Autor neznámý

 @emils , take  se  obavam  o  Czechopen  , budu  novi  pravidla  hry  , pro  tituly   a  jeste  te  licence  - opravdu  nechapu   proc  take vazne veci   jak  licence  pro  hraci   neschvalil  Kongres FIDE   jen  skupina  lidi  .   

31.01.2013 09:34 | Autor neznámý

Obecně jsem přívržencem evropské integrace, skoro eurofederalista. Některé buzerace evrospké byrokracie se mi ovšem hrubě nelíbí. Není to "prezidium" FIDE vlastně podobné Evrospké komisi? 

31.01.2013 09:29 | Autor neznámý

 re BĚTKA Já osobně pas (cestovní) nemám. Starý mi před 2 lety propadl a když jsem si šel pro nový, chtěli po mně otisky prstů... Takže od té doby jezdím jenom po zemích EU. Pravda, kdybych potřeboval jet mimo unii, odpor k sejmutí otisků bych překonal :-) 

31.01.2013 07:26 | Autor neznámý

 http://ateo.cz/f/images/k/KalousVyberci.jpg

 

31.01.2013 07:04 | Autor neznámý

Zdeněk Janda : To opravdu necháme na sobě od FIDE štípat dříví?

Kdyby jenom od FIDE pane Jando...

31.01.2013 05:33 | Autor neznámý

Větu, kterou bych nikdy, nikdy, nikdy neřekl.

Přicházím do turnajového sálu, soupeř již čeká, podávám ruku, ale co to, soupeř nezná dress code? Jsem jeho odpůrcem, ale on je jen v trenkách?

Naopak v saku, s tužkou, bločkem k nám přichází osoba, vrchní, aha, říkám, „prosím kávu“. „Ne, tu nejste v restauraci, ale na šachách. A platí se před a ne po“. Tak ošklivý vysmátý arogantní obličej jsem ještě neviděl. Něco mezi drákulou, výběrčím daní, politikem, měšťákem na zákazu stání.

Praví „FIDE rating máte?“ „Ano“. „120 Euro“. „Titul?“. „Teď jsem získal MF“. „150 Euro“. „V rapidu elo a titul ?“ „Ano a dokonce IM“. „Blahopřeji, 100 a 150 Euro“. „V bleskovém šachu?“. „První mi teď vyšlo 2200“. „Tak to máme CM“. „Nepotřebuji ho“. „Ale uhrál jste si ho, 100 za elo a 110 za titul. Získejte vyšší, máte na to, jsme se blbě“. „Rozhodčím jste?“. „Na okrese zkoušky, ale nepískám, jen doma, když nedorazí sudí… a zdarma“. „Ale můžete za peníze, tak to bude 120 Euro“. „Trenérem jste?“. „Ne, ne, to ne, vůbec, nikdy ani třída“. „Nikdy jste netrénoval ani mládež?“. „Ne, nikoho“. Tak to máme 200 Euro do fondu na rozvoj mládeže, jiní trénují, zatímco Vy vyděláváte, víte?“. „Počítačovou nápovědu při partii využíváte?“ „Ne, v žádném případě, podepsal jsem i petici“. „Podepsal, výborně, máte smysl pro fair-play. 220 Euro do fondu boje proti nápovědě“. Na otázku, zda mám doma na stěně obrázek prezidenta FIDE jsem raději neodpověděl, bylo mi jasné, že zaplatím v obou případech. „A to budu platit každý rok?“, ptám se raději. „Nejen to“, mohou být vyšší. Ale můžete si zaplatit poplatek nezvýšení“. „Ano“. „Tak to máme celé dvakrát, platí do příštího roku“. „Mám stavět dům, nebudu mít další léta na to“. „Tak si zaplaťte doživotně“. „Dobrá“. „Tak to celé pětkrát a platí do konce životnosti - mandátu, předsednictva FIDE. Po volbách bude nové, asi to samé, ale nové“.

Nemusel jsem, jako soupeř, ze saka, kalhot, ale stálo mne to:

-         všechnu hotovost

-         3 kreditky (včetně povoleného debetu, jedna se povedla vyluxovat i nad povolený debet)

-         Zítřejší letenku do Brazílie na finále fotbalového MS ČR-Španělsko.

-         V.I.P. vstupenku do ZOO, pavilonu šelem při dni otevřených mříží; Měl to být dárek pro tchyni…

    Dostávám jakousi plastovou kartičku, padá na zem, ohýbám se, padám ze židle a ……před chvílí se sbírám doma vedle své postele v ložnici. Zpocený, „to byl strašný sen“. Opírám se o stolek, kde leží připravené k odevzdání moje daňové přiznání. Nevím, jak se slzami štěstí, že jsem se vrátil o rok a půl zpět do reality, ze mne při čtení částky na DP vypadne věta, kterou bych nikdy, nikdy, nikdy neřekl: „Kalousku, kamaráde, ne jako ti ve snu, Ty jsi ohromný lidumil“.    

30.01.2013 22:55 | Autor neznámý

 emils: Totožnost hráče lze přece ověřit již nyní. Podle soutěžního řádu se hráč musí na požádání rozhodčího prokázat dokladem totožnosti. Nevidím důvod, proč by na to bylo potřeba kartičky FIDE (většina z nás má v peněžence kartiček s fotkou dost).

Přesné znění nových pravidel k stažení na fide.com Nařízení platí již od 1.7. tohoto roku-dá se to vůbec stihnout zvrátit? V kartičce má navíc být i číslo pasu - jenže pas nemá každý. Ani logisticky si nedokážu představit jak ŠSČR vybere od svých 10 000 členů fotky + informace podléhající zákonu o ochraně osobních údajů.

30.01.2013 22:24 | Autor neznámý

 ha dalsi duvod proc nehrat souteze :) uz aby to tady bylo :)

30.01.2013 22:12 | Autor neznámý

Pravidla o licencování hráčů schválila prezidentská rada FIDE , která zasedala v Arménii ve dnech 19.a 20. ledna. Tam žádné zastoupení nemáme, naopak jejími členy jsou Iljumžinov, Danailov, Makropulos, atd, prostě lidé, kteří ještě nic rozumného nevymysleli. Za pozornost stojí, že se jedná o mírně pozměněnou verzi návrhu , který byl už předložen na kongresu FIDE v roce 2011 - pouze zmizel bod o platbě za licenci. Tehdy se proti těmto pravidlům zvedla vlna nesouhlasu , takže se o nich ani nejednalo. Připadá mi, že se vedení FIDE rozhodlo protlačit licence tímto způsobem, jaksi v tichosti a postavit šachisty před hotovou věc. Myslím, že vedení svazu by mělo - ve spolupráci s ostatními federacemi - jasně vyjádřit svůj nesouhlas a požádat FIDE , aby tato pravidla zrušila a samozřejmě celou záležitost projednat na nejbližším kongresu FIDE...

30.01.2013 21:28 | Autor neznámý

Re VNovotný  - Viktore,pak by stálo za úvahu nějaké odvetné akce vůči FIDE. Např. zůstat u národního ELA,tento krok koordinovat s ostatními federacemi,aby ta jednota měla sílu. A co na to náš delegát při FIDE  Petr Pisk ? Protestoval, křičel apod ? To opravdu necháme na sobě od FIDE štípat dříví?

30.01.2013 20:49 | Autor neznámý

Falko Bindrich už oznámil, že se proti rozhodnutí o zákazu činnosti odvolá, v krajním případě i k soudu. Uvidíme, kdo bude mít lepšího právníka...

30.01.2013 20:37 | Autor neznámý

 To by mne zajímalo jestli ten Bindrich Falco má stějně bílej jazyk jako měl ten létající pes Falco v nekonečném příběhu. 

30.01.2013 19:48 | Autor neznámý

Tak zítra po probuzení budete mít ode mne jednu aktuální pro

Ale nedoporučuji všem, bude strašidelnější

30.01.2013 19:18 | Autor neznámý

Pokud se požár s kartičkami rozhoří k 1/7, pak lituji pořadatele pardubického Czech Openu. Co se stane, až tam přijedou stovky hráčů bez licence? Zvýší jim o 50 eur vklad? 

30.01.2013 16:58 | Autor neznámý

 Za každého šachistu bez licence na turnaji započítávaném na FRL je pokuta 50 EUR - u soutěží družstev by se to tak mohlo hóódně prodražit... Vymýšlíme, co s tím, jak vnitro-, tak především mezinárodněpoliticky.

 

30.01.2013 14:05 | Autor neznámý

re Morphynista : věta " Když se vedoucí soutěže rozhodne, že se výsledky budou počítat na FIDE Elo, znamenalo by to, že šachisté bez licence by nemohli hrát... "  je holý nesmysl. Jak takovou ptákovinu  můžete napsat ?

30.01.2013 11:14 | Autor neznámý

 Souhlas  s  Pavlem  Ch. -  v  zivotu  nic  neni   zdarma . FIDE  jeste  premysluje  nad  titulami  v rapidu  a  blicu  . W Polsku  rikame   "Jak  nie  wiesz  o  co  chodzi,  to  chodzi  o  pieniądze"-myslim  co  prekladat  do  cestiny  nemusim   

30.01.2013 10:46 | Autor neznámý

Nemůže být motivem návrhu zavést identifikační kartičky to, aby se šachisté nevydávali jeden za druhého? Podobné případy se zřejmě stávaly, stávají a stávat budou! Např. vím, že si jeden hráč najal silnějšího, a ten mu pod jeho jménem uhrál kdesi v cizině vysoké Elo... 

30.01.2013 10:10 | Autor neznámý

Pravděpodobně ano, pokud si to FIDE nerozmyslí. Záleží na tom, jaké stanovisko zaujmou členské federace. Ale možná ani to nebude rozhodující. Náš šachový svaz je totiž členem skupiny G-15 , která zahrnuje rovněž federace Ruska, Holandska, Francie,  Dánska, Chorvatska, Slovenska, Německa atd. Když se schvalovaly placené licence pro rozhodčí, byly tyto svazy jednoznačně proti. A myslíte, že to vedení FIDE nějak zajímalo ? Samozřejmě, že ne. Pokud se Iljumžinov rozhodne, že něco prosadí, tak se vždycky nějaký způsob najde, i kdyby s tím nesouhlasilo 99 procent hráčů. Naštěstí máme pořád ještě " naše " Elo , takže kdo nebude chtít licenci, si bude moci vybrat turnaj, který se započítává jen na národní Elo. Problém může nastat v soutěžích družstev. Když se vedoucí soutěže rozhodne, že se výsledky budou počítat na FIDE Elo, znamenalo by to, že šachisté bez licence by nemohli hrát. Ale to jsou zatím jen teoretické úvahy, počkejme, až svaz uveřejní, jak to bude vypadat v praxi. Šedá je teorie...

30.01.2013 09:29 | Autor neznámý

takze jestli to chapu spravne tak kdyz se budu od 1.7 chtit zucastnit fide openu budu muset predlozit nejakou karticku s licenci?

30.01.2013 09:19 | Autor neznámý

První dávku dává zdarma i drogový dealer ( ví, že se mu to v budoucnu bohatě vyplatí ) ...

30.01.2013 06:26 | Autor neznámý

Zdarma, zdarma..... Hm, jistě, první rok, pak za všimné a pak vystupňovat. A nebo druhý rok poplatek 100 Euro "celoživotní". Celoživotní, dokud FIDE neurčí jinak. Ostatně, Češi také znají z nějaké společnosti co zajišťovala snad TV či co s tím (ne)celoživotním poplatkem.

Jo a ještě, první rok to máte zdarma, ale to víte, ta výroba, práce a distribuce kartiček také něco stojí, tak si tu blbou dvacku v Eurech také připravte.

Že by FIDE něco dělala zdarma a přidělala si akorát práci a vyráběla ze svého rozpočtu miliony kartiček  (kolik že milionů šachistů/kartiček nás je?), tak tomu snad již nikdo nevěří.

Šance ale je, dokud se týkalo jen trenérů a rozhodčích, tak to 99% lidí bylo šuma fuk. Jen ať si to ti rozhodčí, darmožrouti, zaplatí. Nic nedělají a když ano, tak udělaj chybu, že.

  Teď se to bude týkat všech, tak se třeba něco stane.

30.01.2013 03:35 | Autor neznámý

Chtěl bych navázat na příspěvek pana předsedy V.Novotného, který oznámil nová pravidla pro licencování hráčů. Diskuse už probíhá na německých a anglických stránkách , ohlasy jsou převážně skeptické až vysloveně odmítavé. Nejdůležitější je asi toto :  1) Každou soutěž, jejíž výsledky se budou posílat na Elo FIDE, budou moci hrát jen hráči s licencí.  Nebudou se zřejmě moci účastnit šachisté bez licence - i když jsou registrovaní ve svazu - a neregistrovaní hráči. FIDE dokonce stanoví pokutu 50E pro organizátora, který by do turnaje, počítaného na Elo FIDE, přijal hráče bez licence. 2) Jak licenci získat ?  O tom se hovoří v bodu 2 : The NCF ( národní federace ) or FIDE shall issue the FIDE ID number if the player does not have one at the time of registration. NCF will register the player with FIDE by providing information containing the players name, gender, place + year of birth, photo, passport number, FIDE ID number ( if any ) . Zatím je to na diskusi chápáno tak, že každý , kdo bude chtít licenci ( doufejme, že zdarma, ne jako u rozhodčích, poněvadž poplatky nejsou nikde uvedeny a na kongresu v roce 2011 byly zamítnuty ) , bude muset poskytnout svazu a FIDE výše uvedené osobní údaje i fotky a číslo pasu, pak dostane nějakou identifikační kartu, se kterou se bude prokazovat na turnajích. Je to samozřejmě jen diskusní internetový výklad toho, jak to může od 1.7. vypadat, oficiální překlad a vyjádření svazu bude určitě brzy následovat. Kdybych měl uvést svůj osobní názor - který drtivě převažuje i na internetu - tak bych označil tato nová pravidla za další z nesmyslných nápadů Iljumžinova a členů prezidentské rady FIDE...

29.01.2013 07:35 | Autor neznámý

Samozřejmě jsem se nechtěl dotknout ani jiných Bulharů, vyjádřil jsem se trochu neobratně.

29.01.2013 07:34 | Autor neznámý

Re Morphynista: Pro neznalé bych jen upřesnil, že podezřelý je jakýsi Bulhar Ivanov. V Čechách totiž hraje turnaje řada slušných Ivanovů, takže by to někdo mohl pochopit špatně.

29.01.2013 07:09 | Autor neznámý

Re Morphynista:

Jsem sám zvědav a spíše bych tipnul, že může zvrátit rozhodnutí.

Proč? Opakuji se, vždyť to stále říkám, chybí legislativa jako je u dopingu. Dokud FIDE jasně neuvede, že odmítnutí kontroly je to samé jako "elektron-doping pozitivní" s tresty zast. záv. činn. třeba 2-5 let, těžké právoplatně potrestat.  Sice s tom SRN, nejvyšší soutěži, měli v rozpise, že musí se podvolit kontrole, ale mám obavu, že trošku na vodě a že případné odmítnutí není možné dát na roveň, jako by byl přistižen a nejspíš tam ani nebyli uvedené možné tresty za odmítnutí (krom třeba ztráty partie). Trest pak vyšší než pro partie v  danném turnaji je pak možná napadnutelný.  To prostě musí být napsáno natvrdo v legislativě a lépe pravidel FIDE, co musí hráč, co hrozí odmítnutím a ne jako rozpis soutěže.

Kdyby si někdo z cyklistů stěžoval u soudu, že omezeli jeho práva a chtěli po něm vzorek a on odmítl, jak by to dopadlo? Pro něj špatně, protože je členem federace, která to má v legislativě, odmítneš, jako bys byl pozitivní a uvedená tabulka výše trestů zast. činn..

FIDE prý konečně něco připravuje, aby bylo zapracováno do legislativy, jsem zvědav s čím přijde, pokud opíše de facto pravidla dopingu pro ele-doping (a tedy moje z diskuse nss), tak ok. Do té doby vše hodně na vodě.

28.01.2013 19:35 | Autor neznámý

Když už se tu objevila zmínka o Ivanovovi, doplním, že dnes vydalo prezidium německého svazu rozhodnutí, týkající se Falko Bindricha. Podle funkcionářů " se F.Bindrich dopustil hrubého prohřešku proti základním principům šachového svazu a těžce poškodil jeho dobré jméno tím, že šel na toaletu s mobilem a následně ho odmítl poskytnout ke kontrole rozhodčímu. Za to mu byl vyměřen trest zákazu činnosti ve výši dvou let ". Rozhodnutí není ale ještě pravomocné, Falko Bindrich se může odvolat ke svazovému rozhodčímu soudu, případně i k obyčejnému soudu, poněvadž - i podle diskuse na německém fóru - je celé odůvodnění zákazu činnosti z právního hlediska napadnutelné a ne tak docela bez chyby...

28.01.2013 19:07 | Autor neznámý

 Podle  mne   Puranik  ziskal    63   body   na  ELO  

28.01.2013 18:19 | Autor neznámý

Kolko ELO bodov ratingu vlastne ziskal za tento turnaj ?

28.01.2013 16:02 | Autor neznámý

Dik  moc   moc  Lado  za   vysvetleni  - pred  minutku   zjistil  sem    taky  sam   chybu   w  SM  Norma  IM  neplati  .

 

 

28.01.2013 15:46 | Autor neznámý

SM povyšuje dva hráče na 2050 (tedy průměr 2232), ale podle platné legislativy můžete povýšit jen jednoho (tedy průměr vychází na 2202). Normu tedy Puranik nesplnil.

Je to chyba v SM, ale vím, že ji kdysi Herzog opravoval - obecně platí, že to co vyplivne SM není 100% jistota (ono je tam i uveden, že jsou to "neoficiální" výstupy), proto je to nutné vždy přepočítat a zkontrolovat ručně.

28.01.2013 15:20 | Autor neznámý

 přesně tak 2202,44

28.01.2013 15:10 | Autor neznámý

 ...furt nevím, kde se bere těch 2232 jako průměr, i s tím povýšením toho Inda z 1.kola na 2050 to dává jen 2202..

28.01.2013 15:05 | Autor neznámý

 Uz  Vam  to  ukazu   , neni  to  zadne  tajemnstvi - IM  norma   Puranika  :

                                rat. acc.        
Rd Opponents           ID Fed rating  1.46c / e title score
                                         
1 Kuvelkar Rajaryan       5096235 IND 1776 2050   1
2 Samarin Leonid       2812487 ISR 1787     1
3 Volodin Viktor         4108701 RUS 2200   IM 1
4 Dzupin Dmitry         14110687 UKR 2211     1
5 Novosadova Kristyna     328065 CZE 2158     1
6 Mazja Aleksandr G.       4121040 RUS 2296   IM =
7 Nguyen Chi Minh       608661 FRA 2401   IM 1
8 Kolbus Dietmar       4610628 GER 2302   IM 1
9 Aguettaz Maxime       617636 FRA 2417   IM =
10                            
11                            
12                            
13                            
14                            
                                           
  R(a) = 2232       Rp = 2583         Total score: 8,0     d(p) 351
              acc.1.46c / 1.46e                      

28.01.2013 14:50 | Autor neznámý

 mravecuk: Zdar a sílu, Majkle:-)! No jo, ja vim:-)..A neslo by to ani kdyby jednu z tech sedmnáctistovek  "povysil" na 2200, teda pokud to jde (psal to kdosi nize do diskuse, ale nevim, jaka jsou presne pravidla) - pak by mel furt prumer cca 2219..P.S. V patek jsem byl "Stařík", papírově silnější mladíci furt vedli o 2-3 fíky, ale v poslední čtvrtce jsme jim to tam pěkně nasypali a vyhráli 12-11:-)..

28.01.2013 14:46 | Autor neznámý

 Mimochodem, nevydaly agentury taky nějakou informaci o tom, jestli ho třeba po 8.kole někdo nešacoval jako přes časem toho Bulhara kdesi v Chorvatsku? Má snad ještě vyšší rozdíl performance oproti aktuálnímu elu než měl on..

28.01.2013 14:43 | Autor neznámý

 zdar štětináči :) máš pravdu, překlep na kalkulačce. 2172 stejně nesplňuje onu podmínku :(

28.01.2013 14:39 | Autor neznámý

 mravecuk: Kde jsi vzal těch 1938,66 ?? Kdyz si vyjedeš ty jeho soupeře na chess-results, tak to dává průměr přesně 2172, měl akorát dvě 1700-ky v prvních dvou kolech, od té doby měl jeho nejslabší soupeř (resp. soupeřka:-)) 2158...Jsi tu výslednou cifru vydělil 10 místo 9, ne:-)?! I když ani tak by to na těch 1938,66 nevycházelo...

28.01.2013 13:29 | Autor neznámý

Podíval jsem se na pravidla pro udělování titulů: zde http://www.chess.cz/www/assets/files/informace/legislativa/PravidlaProMezinarodniTituly.pdf 

Výňatek:

Tabulka 1.49a 

Tyto tabulky byly připraveny tak, že minimální průměr ratingů soupeřů je 2380 pro GM 

normu, 2230 pro IM normu, 2180 pro WGM normu a 2030 pro WIM normu, jak vyžadují 
příslušné tituly.  
..... a jestli jsem to dobře spočítal Puranikův průměr hráčů je 1938,66. Což na 2230 zdaleka nestačí.

28.01.2013 11:51 | Autor neznámý

Díky všem za informace a názory!

Já osobně jsem s Puranikem hanebně prohrál na Openu Praha, proto mě také zajímaly jeho výkony v Mariánkách  - mladý Ind tahal s takovou sebejistotou, že v kritickém místě partie jsem se mu bál obětovat figuru s velmi nadějným útokem (i později podle počítače) a smířil jsem se s naprosto méněcennou pozicí, takže partie měla rychlý konec :-) . Na mě prostě Puranik působil dost hypnoticky... Zdůrazňuji, že se u partii choval zcela korektně a "normálně", žádné triky z oblasti východní mystiky jsem nezaregistroval :-) .

 

28.01.2013 10:54 | Autor neznámý

 @emils

Mas  pravdu  , neveril  jsem  v  to   , ale  je  norma   IM  pro  Puranika  . Ukazuje  to  Swiss-Manager   -  jsou  splneni   vsechni  podminki   pro  normu  -  zjistil  sem  to  pred   vyjezdem  z  Ceska   a  vi  uz  tom  poradatel  turnaje . 

28.01.2013 10:48 | Autor neznámý

 Mrknul jsem na Puranika, na první pohled se zdá vše splněno, normu pravděpodobně má, jen není zahrnuta do nadpisu. Krom perfa je tam potřeba dostatek titulovaných (nadpoloviční většina), dostatek IM (3 IM či 2 GM), mezinárodní prvek (nezkoumá se u švýcaru, kde hraje aspoň 20 či 25 cizinců), to je snad z podstatných náležitostí vše. FIDE teď zveřejnila nová pravidla platící od 1.7.2013. To jsem zatím nezkoumal, jsou tam totiž mnohem zásadnější novinky jako je licencování hráčů, kteří chtějí hrát o FIDE ELO, o tom v nadcházejících týdnech jistě ještě mnoho uslyšíme, je to hodně zásadní změna, která se málokomu bude líbit...

28.01.2013 10:39 | Autor neznámý

 těch podmínek je více: určitý počet hráčů z různých federací, perfo min. 2451 (jeden hráč se může povýšit na 2200), min. počet IM (GM), tuším dle nějaké tabulky minimální počet bodů. A tuším platí i podmínka hracího tempa (je jich asi 5). Např. 90+30 to myslím nesplnuje.

Je to nekolika strankach, studovat to ted nebudu, jen co jsem kdysi cetl.

 

28.01.2013 10:22 | Autor neznámý

emils: (neaspiruji..)

Poradím, zahrajte si s hráči 1900, udělejte 100% a získáte perfo cca 2600 a chtějte IM nebo IGM. Opravdu???

Takže žádné perfo, jen průměr a body. Nebudu teď hledat, jak to (ne)vychází, pak ještě se dá nějak navýšit jeden nebo dva soupeři s nízkým elem. 

 

28.01.2013 09:57 | Autor neznámý

Indický talent Puranik tedy IM normu v openu nesplnil? Měl perfo 2523 a hrál s 5 IM. Nevyznám se v pravidlech pro udělování mezinárodních turnajů nebo norem - sám na ně neaspiruji :-) - ale je mi to divné. Puranikův výkon byl přece na úrovni silného mezinárodního mistra! Pokud o tom někdo něco víte, díky za info.