Šachovým vlakem do Vídně, Budapešti, Bratislavy, Krakova a zpět do Prahy

14.07.2011 05:43 | Turnaj v rapid šachu

Pojeďte na výlet do pěti krásných středoevropských měst a zahrajte si při tom cestou ve vlaku 15-ti kolový turnaj v rapid šachu. Speciálně vypravený vlak pouze pro šachisty vyjede z Prahy 14. října 2011 v 10:00 dopoledne a cestou do V...

Pojeďte na výlet do pěti krásných středoevropských měst a zahrajte si při tom cestou ve vlaku 15-ti kolový turnaj v rapid šachu. Speciálně vypravený vlak pouze pro šachisty vyjede z Prahy 14. října 2011 v 10:00 dopoledne a cestou do Vídně odehrajete tři kola turnaje. Odpoledne a večer budete mít příležitost poznat rakouskou metropoli, zajít nejen na sachr a vídeňskou kávu, ale také třeba do opery, přespíte v hezkém hotelu a 15. října v 10:00 pojedete do Budapešti. Ve vlaku odehrajete druhé kolo turnaje, odpoledne vyzkoušíte proslulé lázně Szechenyi a večer ochutnáte čabajku nebo nejlepší tokajská vína. 16. října na vás bude čekat Bratislava a její šachový automat barona Kempelena, 17. října Krakov s nadživotními šachovými věžemi a 18. října se vrátíte do Prahy.

Turnaj nabízí atraktivní cenový fond - minimálně 50.000 Kč plus věcné ceny a služby v hodnotě minimálně 100.000 Kč. Mezi cenami jsou například: poukázky na pohonné hmoty v síti čerpacích stanic Benzina, šachové hodiny Aradora a DGT Easy, víkendový pobyt pro 2 osoby v lázeňském čtyřhvězdičkovém hotelu v Mariánských lázních, kilometrová banka Českých drah na 2.000 km zadarmo, místa v simultánce s velmistrem Davidem Navarou, poukázky na knihy v knihkupectví Kanzelsberger, náramkové hodinky Casio, panáková šachová souprava atd. – seznam cen je zde.

„Pojedeme konferenčními a salónními vagony, které dříve sloužily třeba pro výjezdní jednání české vlády. U jednoho dlouhého stolu v konferenčních vozech může pohodlně sedět až 26 šachistů. Turnaj bude probíhat pouze ve vlaku při cestě mezi jednotlivými etapovými městy, účastníci si mohou sebou vzít i své nehrající partnerky či kamarády. Odpoledne a večer budou mít všichni volno na prohlídku Vídně, Budapešti, Bratislavy a Krakova,“ říká Pavel Matocha, předseda Pražské šachové společnosti, která akci společně s Českými drahami pořádá.

Zkušená hotelová a cateringová společnost EuroAgentur Hotels & Travel bude zajišťovat občerstvení ve vlaku a také pro účastníky vybrala kvalitní hotely. Každý může využít možnosti ubytování ve vybraných hotelech, anebo si zajistit nocleh sám.

Počet hrajících i nehrajících účastníků zájezdu je omezen kapacitou vlaku, a proto neváhejte s registrací. Více informací najdete na oficiální stránce akce.

Odkazy

oficiální stránce akce
Propozice
60x 1016x
Fotogalerie
Komentáře (60) Aktualizovat
02.08.2011 04:33 | Autor neznámý

 video : šach vo vlaku

25.07.2011 23:24 | Autor neznámý

to B(J) - Reason, Truth and History

25.07.2011 14:09 | Autor neznámý

 seru :) muj mas ;)

25.07.2011 13:19 | Autor neznámý

Dávám ti 24 hodin na zjištění meho emailu, Sherloku  

(P.S. Hledej na netu )

25.07.2011 12:28 | Autor neznámý

 ok, jeste ten mail ;) jinak vem sachy a dame blicky treba u toho :) mail na me kdyz tak xxdavxx@seznam.cz, upresnime.

25.07.2011 08:22 | Autor neznámý

No znáš mě, já jsem v podstatě abstinent, takže maximálně na jedno v rámci šachového tréninku .

Spíš někdy v sobotu nebo v neděli, můžeš mi mejlnout.

24.07.2011 21:26 | Autor neznámý

nevim, neznam ho. co znam je vetsinou nactene od Davida Weisse nebo Waisse ted nevim, jsou to super knizky... v kazdem pripade je to celkem zajimavy odklon od tematu. btw pivo? pres prazdniny celkem nuda ted, takze by jsme dali nekde,od vysky jsme se poradne neslezli...

24.07.2011 20:22 | Autor neznámý

Jo, mě ten obraz taky nijak netankuje, jenom jsem tam fláknul co mě zrovna napadlo. Pokud by to mělo být podle mého gusta, tak snad Vermeer má dobré obrazy, takové realistické, nepompézní a přitom propracované a vypointované

24.07.2011 20:00 | Autor neznámý

to BJ - jasne. Stejne nechapu co lidi na Mone Lise pritahuje. Neni pekna, ani nicim zvlastni, za jejim usmevem nevidim vubec nic. Proporcionalne je to spatne (podle kritiku), a i kdyby to byl autoportret daVinciho, nebo jeho milenka tak co je v tom za tajemno. Je to bublina...

24.07.2011 17:23 | Autor neznámý

@ DB: Ještě bych ten svůj "dotazník" dovysvětlil - ty první 2 otázky se týkají realizace něčeho - tedy se dotýkají problému, který tu diskutujeme. Prostě můj názor je, že dějiny jsou tvořeny okolnostmi a nikoliv osobnostmi. Takže nebýt Hitlera a Stalina, dějiny by šly zhruba stejným směrem. Třetí a čtvrtá otázka se týká autorství. Einstein definoval něco, co bylo jeho originální myšlenkou, ale bylo to logicky odvoditelné, tedy je více než pravděpodobné, že by na to někdo jiný dříve či později přišel. Jediným "unikátem" tedy zůstává Mona Lisa, ta je opravdu jedinečným a neopakovatelným (tedy tvůrčím způsobem, nemyslím plagiátorství) dílem, nebo chceme-li myšlenkou.

24.07.2011 16:41 | Autor neznámý

 to pavel hase: vas primer trosku kulha, ale zrejme chapu co tim chcete rict, ze samotna realizace je dulezitejsi nez napad.muze byt. ale tak by se k tomu tenhle clanek mel postavit. ale je to jen muj nazor. aby nedoslo k mylce,matochovi potlesk za realizaci, prezentace je ale ponekud nestastna.

taky si dovolim odpovedet na james bonduv dotaznik :)

Fasismus existoval pred hittlerem, hittler z nej udelal nacismum, ktery prisel vicemene z ruska, otazka nema smysl.

Bolsevicke rusko existovalo uz za lenina,viz boje mensevici vs bolsevici, otazka taktez nema smysl, on by se nejaky diktator objevil tak jako tak.

Einstein svym zpusobem teorii relativity neobjevil, ale popsal, to je celkem rozdil. S pojmem diskretizace prostoru prisel prvni Max Planck. Nicmene Einstein popsal a matematicky zduvodnil takze je jasne ze mu nalezi hlavni dil. Nicmene nebyt Einsteina, velice blizko byl zejmena Fridmen, takze by urcite nekdo na to prisel taky.

Co se tyce Mony Lisy, stoprocentne souhlas s PH,v Louvre by bylo neco jineho, stejne tak slavneho, treba nejaka socha od rodina nebo obraz od tiziana, nebo by se takto zkoumala botichelliho venuse :)

A malou poznamku k Edisonovi, to byl zmrd... Uz jen tim jak se zachoval k Teslovi... Pritom si myslim ze Tesla byl mnohem kreativnejsi, bohuzel skoncil uplne blbe. Takze se ukazuje ze napad neni vse pokud neni podlozen agresivni politikou :) (teslovi byli priznany patenty na alternatory az v rok jeho smrti tusim, ironii je ze edison proti stridavemu proudu bojoval jak mohl, aby mu ve finale mu ten patent ukradl...)

24.07.2011 16:02 | Autor neznámý

 to bolek. to nerikej ani ze srandy :) tyhle pivo sachovo pivove turnaje jsou best. sice jsem zadnej nehral, ale cim jsem starsi tim vice uvazuju ze by to mohla byt fakt zabava, ale musim potrenovat :) sachy samozrejme :P

24.07.2011 16:00 | Autor neznámý

 to rest: co se tyce svesnikova, ten mel proste kliku ze to zahral ve velmistrovske partii a tu partii vyhral. myslim ze pak s tim co s tim prisel vydali spolecne knihu, to ze se to oznacuje jako svesnikov je ta sama vec ze se e5 hned oznacuje jako kalasnikov a tez to nikdo neresi ;)

To Vojta Plat, asi tak...

24.07.2011 14:29 | Autor neznámý

Jando ty jseš vůůůůůl...pan Matocha toho dělá hodně, ale kolik z toho má on už nikdo neví. Davídek ze sebe dělá akorát otroka a hlupáka, 20% odevzdávat Matochovi, to radši dám svýmu tátovi...at žije 3-metrovej kohout a hlupák Janda...

24.07.2011 11:20 | Autor neznámý

 no ještě to s právníkem zvážíme
 

24.07.2011 03:18 | Autor neznámý

to MaX: ... neboj,nebudou protože na rozdíl od vás pořádají v Boru šachovo-pivní turnaj

23.07.2011 20:29 | Autor neznámý

Dobrý den, já bych chtěl jen dodat (pro jistotu) mě takovou akci nikdy nenapadlo pořádat.... Nedávno jsme u nás pořádali pivo-šachový turnaj. Snad se na nas v Novém Boru nebudou zlobit

23.07.2011 15:42 | Autor neznámý

Jenom aby nedošlo k nějakému omylu - já jsem matrixista, nikoliv marxista

23.07.2011 15:15 | Autor neznámý

No právě, když takových, jako Vy bude víc, přijde opět čas na "poptávku doby" ... Už jsem to tu jednou popisoval na příkladu anglického trávníku. Ten je celá desetiletí až staletí udržován a vypadá nádherně. Na plochu v městském parku kdekdo chodí, "kálí" tam psi i lidé, radní na údržbu kašlou, občas tam uspořádají farmářské trhy (nebo podobnou, pro městskou kasu výhodnou akci) - výsledkem je zdupaná plocha, kde roste především plevel, pokud vůbec něco. No o tam, kde funguje nějaký státní systém bez toho, že by politici kradli, přiváděli stát i lidi na mizinu, nebo třeba byli "jen" naprosto neschopní, tam se příliš neuchytí ani extrémistické názory ... A třeba zrovna komunismus tohle vůbec nezaručuje - tutlané průšvihy typu "semínkového generála", figurky jako "kůl v plotě" a další - pořád je nás naživu dost, co si to buď pamatují přímo, nebo o tom alespoň četli ...

23.07.2011 15:02 | Autor neznámý

@ PH: Kupodivu v tomhle ohledu se nacházíme na stejné filozofické vlně (i když politicky jsme úplně někde jinde)

23.07.2011 14:41 | Autor neznámý

1 a 2 - existovaly, jen se mohly lišit "detaily".  Taková byla "poptávka doby".  V Rusku ty detaily mohly být podstatné, komunismus pod Trockým by vykrvácel rychleji, protože s jeho prosazováním permanentní revoluce/expanze by zřejmě nedošlo k ukončení intervence, patrně by byl brzy odstraněn nějakým vnitrostranickým pučem.

3 - určitě a nemyslím, že o moc později.

4 - ne, ale v Louvre by měli nějaký jiný, stejně slavný ...

I kdyby to pan Matocha někde převzal a pak tvrdil, že je to jeho nápad, těžko mu někdo dokáže, že o takové akci nemluvil už někdy na základní škole .... Jen samotné plácnutí kdesi se podle mého názoru za duševní vlastnictví pokládat nedá. Když se to s "duševním vlastnictvím" bude přehánět, může to docela brzdit vývoj -> Co kdyby třeba někdy v dávném pravěku ten, co se mu povedlo jako prvnímu rozdělat oheň, dokázal prosadit, že tento způsob může používat jen on? Ti ostatní by museli čekat, až někde v blízkém okolí bude nějaký lesní požár, nebo co? Podle mě je Šulc úplně mimo, v tomto případě. Takový Svěšnikov by měl být jen rád, že ta "jeho" varianta má takový úspěch. A pokud v SSSR dostávali velmistři za úkol vypracovávat herní profily jednotlivých cizích hráčů, ani bych se nedivil, pokud nějací dostali za úkol proanalyzovat nějaká zahájení - např. Svěšnikov, Lepeškin, Gufeld atd. Drobný náznak obsahuje Jansova kniha, kde uvádí, jak Svěšnikov pro sovětské velmistry dělal nějakou přednášku o "své" variantě. Pokud by B33 zahrál třeba Korčnoj v Baguiu, Svěšnikov by asi "musel" poskytnout týmu Karpova nějaké analýzy ...

23.07.2011 14:15 | Autor neznámý

Podstatná je jediná věc - jestli p.Matocha tu myšlenku od někoho převzal a jestli potom tvrdil, že je to jeho nápad. To, že nezávisle na sobě přijde více lidí na to samé, na tom není nic divného natož nemorálního.

A na závěr jeden test pro zjištění, na které straně filozofického spektra stojíte:

Neexistovalo by fašistické Německo nebýt Hitlera?

Neexistovalo by bolševické Rusko nebýt Stalina?

Neexistovala by teorie relativity nebýt Einsteina?

Neexistoval by obraz Mony Lisy nebýt da Vinciho?

23.07.2011 12:10 | Autor neznámý

výraz "je jedno, kdo s tim prisel prvni" bylo v mém příspěvku zasazeno do kontextu a to ve smyslu, že je důležitější (pro lidi, kteří akci rádi prožijí) aby vlak vyjel a né se řešit, kdo měl myšlenku jako první.

23.07.2011 10:53 | Autor neznámý

To je jak s tím Edisonem. Ten také byl první jen proto, že byl první napatentovém úřadě. Patent dostal a s ním i bohatství a místo v knihách dějepisu. Svěšnikov si našel místo v knihách o šachu ačkoli také nebyl první, kdo kdy ten tah zahrál a stejně jako Edison z toho chce i to bohatství :)

Nechci zde ale zabíhat do diskuze, co lze považovat za prvenství a co nikoli, protože se nutně dostaneme k tomu, co je a co není veřejný statek a nakonec to ukončíme diskuzí o filozofii. Neresim tu formu reciprocity ci zisku osoby, ktera s tim z jistych uhlu pohledu na vec prisla jako prvni.

Vas priklad se sporem Danilov x Chessbase je velmi dobrym prikladem a podle mne je podstata tohoto problemu stejna jako podstata problemu tohoto "prvnenstvi". Take se nekdo snazi vydelat na necem, co nevymyslel. V tomto pripade alepson kazdy vi, kdo je autorem partie, ale prokazovani prvenstvi myslenky je trochu slozitejsi ...

Nerisme "co za to" ze byl nekdo nejakym zpusobem prvni. Nejde mi o nic jineho, nez o to, ze tu byly lide, kteri pouzivali vetu "je jedno, kdo s tim prisel prvni". Neni to jedno.

A nejsou to lide, kteri v tomto clanku byli chvaleni za uzasny napad.

PS: nejsem Pardubičák :)

23.07.2011 06:29 | Autor neznámý

Pokud jde o Svěšnikova, tak se mi nezdá, že to je vhodný příklad. Má zcela jistě velkou zásluhu na rozvoji teorie a popularitě varianty - však také o ní napsal celou knihu - ale nebyl první, kdo ji pravidelně hrával. Pokud necháme stranou partie Tarrasch - Janowski a Schlechter - Lasker, tak tuto variantu dávno před ním používali argentinští hráči Pilnik, Rossetto a "Jorge" - Jiří Pelikán. Z tohoto hlediska můžeme vést filozofické diskuse o tom, kdo s ní první přišel, kdo je otcem myšlenky a kdo má mít na variantu "patent", ale myslím si, že je to - lidově řečeno - mlácení prázdné slámy. Už proto, že v dnešní době jsou aktuálnější jiná témata (např. placení za online přenos partií na internetu). Příkladem je spor Danailov x ChessBase, ale to už se probíralo v jiném článku...

23.07.2011 04:19 | Autor neznámý

to bolek, nene,to nebylo na turnaj co se tyce toho vlaku, bral jsem pardubice obecne, na to jak je to premrstene financne narocne... ale lidi plati tak to funguje, no prob.

co se tyce autorstvi napadu vlaku, ja prave ten napad slysel jednak ze to prislo od sulce (to jsem se dovedel pozdeji) a jednak od nas (myslim ostravu) , proto jsem to neupresnoval... dost pochybuju ze by se bez toho, ze se o tom zacalo mluvit v ostrave pred hortem, neco realizovalo v pardubicich. rad bych se mylil... uz to neresim. srali me ty prehnane chvalozpevy.

 

23.07.2011 01:33 | Autor neznámý

Nejde o zisk/ztráta, v jakémkoli oboru jde o samotný obchodní model. A nikdo by to nedělal bylo-li by to ztrátové.

A co se týká patentu tahu e4 ... zeptejte se pana Svěšnikova, zda se mu líbí, že jeho variantu hraje každý pátý hráč sicilské. I on se snaží si svou variantou nějakým způsobem patentovat. A z jistého úhlu pohledu na věc jej chápu ačkoli jsem proti uznání takového patentu, protože se bavíme o strategii vehře. Ačkoli, že jeho argument, že na tom někdo vydělává je jistě oprávněný.

Ať již panu Svěšnikovovi někdo jeho patent uzná či nikoli, tak varianta nese jeho jméno a celý svět ví, že to byl pan svěšnikov, kdo s ní přišel. Kdo z vás si dovolí říci, že JE TO JEDNO, KDO BYL PRVNÍ? Nemluvím zde o tom, že každý autor má za cokoli právo jakéhosi patentu, ale má právo na to říkat si alespoň otcem myšlenky.

Bavím se tu jen o tom, že to jedno není kdo byl první! O ničem jiném tu nemluvím. Realizace či dokázání myšlenky je věc naprosto jiná. Albert Einstein se nedožil důkazu teorie relitivity a upírá mu snad někdo autorství prvního výroku? A dovolí si snad někdo říci, že je to jedno, že byl první? Kdyby to jako první neřekl, tak jsme na to také mohli čekat další stovky let.

22.07.2011 21:48 | Autor neznámý

Tak nevím jestli jsem vás dobře pochopil. Nicméně se mi zdá, že srovnáváte poněkud dva odlišné případy. Krádeží bych opravdu nazval situaci, kdy je někomu proti vůli odebráno nějaké (duševní, materiální) vlastnictví - a to konkrétní. Dle vašeho názoru by na netu musel existovat například jen jeden e-shop a to od člověka, kterého napadlo, že se dají věci prodávat i přes internet. V našem případě mi však připadá, že nemohu ukrást něco o čem nevím, kde se nalézá. Kdybych byl za toto odsouzen, asi bych to se smíchem z recese odseděl.    

22.07.2011 21:40 | Autor neznámý

No podle toho, co říkal p.Matocha se tu nebavíme o žádném ušlém výdělku ale naopak o ušlé ztrátě. Takže tím pro mě veškerá další (akademická) diskuze ztrácí smysl.

22.07.2011 21:38 | Autor neznámý

Myslím, že jste naprosto mimo. Nelze srovnávat ukradení nějakého vašeho programu s pořádáním šachového turnaje za podobných, či stejných podmínek, o jakých jste kdesi mluvil ... To je jako bych si nechal patentovat třeba tah 1.e4 ....

22.07.2011 21:13 | Autor neznámý

Ano, nejsem prvni, kdo kdy v historii s timto prisel, coz jsem zjistil velmi zahy po tom, co jsem to chtel realizovat, protoze takove turnaje se u nas delali jeste za bolsevika v ramci Ceskoslovenska.

Tato myslenka, stejne jako kazda jina, zjevne nema problem s tim, aby vznikala nezavisle na sobe. Vsak i zarovku vynalezl Edison jen proto, ze byl prvni na patentovem urade :)

Tato ma myslenka se datuje k prelomu let 2006 a 2007, probihala i jednani s CD a me na to nasledne dosel cas. Vedeli o teto myslence i v Praze. A je pro mne velmi zarazejici, ze se tato akce kona po naprosto stejne trati, jakou jsem planoval ja ve formatu dvoudenniho turnaje. Moje minus, ze jsem to nedotahl.

Nehodlam tu nikoho obvinovat ani osocovat a byl bych velmi nerad, aby se tato diskuze zvrtavala, kam nema. Napsal jsem sem ten prvni prispevek se svym podpisem, aby se tu konecne objevilo neco s konkretnimi jmeny a daty jako podklad smysluplne diskuze.

Jen bych byl rad, aby se v nasi spolecnosti neobjevovali hlasky typu "je preci jedno, kdo s tim prisel jako prvni". V jinych statech se za takove veci zenou lidi i pred soud. Bohuzel v tomto state stale vetsina lidi neuznava termin "dusevni vlastnictvi", snad za to muze bolsevik, ktery u nas prosazoval, ze i toto vlastnictvi je vsech. Neni! Kolik z vas ma v pocitaci nejakou aplikaci, kterou si nekoupil? Kolik z vas ma v pocitaci hudbu, az kterou nezaplatil? Nepiste sem prosim prispevky typu "zrovna ja ano". A vetsina z vas tim okrada lidi, kteri neco vymyslely - a stvorili i kdyz by slo jen o autorstvi myslenky.

Zivym se vyvojem SW a az budu mit pocit, ze nekdo okrada me na zaklade kradeze meho dusevniho vlastnictvi, tak budu velmi tvrdy. Tohle je mi ale docela putna. Stejne jsem nebyl prvni, koho to kdy napadlo. Vy, kteri rikate, ze je preci jedno, kdo to vymyslel jako prvni si uvedomte, ze popirate necu dusevni vlastnictvi. Jsou tu lide, kteri se poradanim takovych akci zivi a kradez takove myslenky je pro ne to same, jako kdyby nekdo ukradl zdrojove kody aplikaci jine spolecnosti. Budete-li schopni nekdy neco vymyslet, tak vam to mozna dojde, ze to jedno neni!

22.07.2011 12:48 | Autor neznámý

Bráža: Jelikož se mě akce taky organizačně týká, chtěl bych zareagovat. 
1) cituji: "spousta sachistu je tak pitomych ze se necha dobrovolne okradat" - tohle mě trochu uráží. přesně jak sám píšeš, "kdyby se jednalo o normální turnaj", tak lze nad cenou možná kroutit hlavou, ale jak je z propozic jistě patrné, jedná se i o výlet spojený s kulturním vyžitím a návštěvou evropských měst. Brážo, zkus si objednat lístek vlakem na této trase, uvidíš, na jakou cenu se dostaneš (určitě za mnohem více než 2990,-).
2) nápad: co já vím, jste přesvědčeni, že tato myšlenka vznikla u vás v Ostravě na Koníku 2010, za přítomnosti Vlastimila Horta. Ovšem ten již tuto ideu vyslechl na Sněženkách a Machrech v roce 2009 (prosinec) z úst Pavla Matochy (byl jsem u toho). Na jaře 2010 již probíhalo vyjednávání s ČD. Vím, že máš informace, ale jak je vidět, tak ne všechny.
Nicméně si myslím, že není moc produktivní řešit, kdo má první nápad, jak dokazuje příspěvek od "sulcjaromir". A to taky nemusí být ten první v historii. Lidem, kteří akci chtějí prožít, samotné nápady moc nepomůžou, je potřeba je realizovat.

21.07.2011 08:14 | Autor neznámý

  Po delší odmlce budu dnes stručný:

Kdo má hůl, psa si vždy najde.

21.07.2011 01:40 | Autor neznámý

Některé akce Pražské šachové jsou sice možná trochu předváděčka "vipáků", ale určitě je lepší dělat NĚCO, nežli NIC - není to politika, tam by druhá varianta byla leckdy žádoucí.

20.07.2011 22:15 | Autor neznámý

re Pavel Matocha - že bychom se od "borce" typu Braziny něco pozitivního  dozvěděli, to opravdu nehrozí . Je to další z mnoha zdejších "vypatlanců" (redakce promine, ale jinak se tito lidé nazvat nedají ). A troufám si tvrdit, že mám víc přátel jak vypatlanec Brazina. Jen nevím, jak to objektivně poměřit  . Je to opravdu hrůza, co sem za paskvily tito  lidi přispívají , a vůbec to nejsou schopni obhájit.

re Jára - Járo, znám mnoho dobrých myšlenek,ale jsou nulové bez konkrétní realizace. Pavlovi Matochovi za to,co dělá pro propagaci našeho šachu, velké díky a   ...

20.07.2011 21:58 | Autor neznámý

Byl jsem na tento článek upozorněn jedním svým známým a ač jsem původně nechtěl nikterak reagovat, tak reakce na příspěvky uživatele davida brazina mne k tomuto donutili.

Tedy k jeho větám o tom, kdo je či není autor nápadu ...

Pořádání turnajů mne vždy dost bavilo a když jsem v Pardubicích dal svůj druhý maraton a veškeré akce mne už poněkud nudily (ano jsem docela extrémista, že i maraton mne nudí), tak jsem se rozhodl tuto akci nějakým způsobem okořenit. Začal jsem plánovat maraton ve vlaku dokonce po stejné trase, na jaké se bude hrát tnto rapid turnaj. Byl jsem opravdu nadšen myšlenkou, že reportáže z akce budou vypadat způsobem: "v Žilině jsem nastavil věž, ale v Tepličkách mi ji naštěstí vrátil". To jsem ještě studoval, na šachy měl čas a dostatek elánu. Krátce na to jsem ale dostudoval a ztrati onu spoustu času a i elánu mi ubylo po některých eskapádách v mládežnickém šachu, ale to by bylo zase něco úplně jiného. Tehdál jsem ale o vlaku mluvil velmi nahlas a se spoustou lidí a protože jsem neměl kapaity na celé uspořádání, tak jsem oslovil i několik lidí, zda by mi nepomohli. Ve hře byly i varianty týdenního turnaje s tím, že každý hrací den bude volný půlden na prohlídku destinace atd. Ale nikdy se nic nedotáhlo do konce a akci jsem tak uložil do šuplíku, ačkoli se na mne dodnes někteří obrací s tím, zda to vážně už nechci dotáhnout.

Nevím, zda pan Matocha přišel k této akci zcela nezávisle na mne nebo mu totu myšlenku například vnukl někdo, komu už došla trplivost s tou mou "laksností".

Uživatel david brazina pravděpodobně myslel mne, Jaromíra Šulce.

20.07.2011 20:52 | Autor neznámý

Jsem opravdu potěšen, že až na pár výjimek je šachový vlak hodnocen tak pozitivně. Věřil jsem, že o něj bude zájem, ale že po týdnu od zveřejnění zůstane posledních 6 neobsazených míst, to jsem nečekal ani já. A že jsem velký optimista.

to Bond (James): Většinu nákladů hradí sponzoři a partneři akce. Peníze vybrané od 50 účastníků turnaje tvoří minoritní část rozpočtu.

to D.Brazina: kdo a kdy to podle Vás vymyslel?

20.07.2011 18:32 | Autor neznámý

@D.Brazina: No já tedy nevím, nápadů může mít každý spousty, někdy i dobrých - ale sehnat peníze na realizaci mi připadá přeci jen důležitější ....

20.07.2011 15:09 | Autor neznámý

No předpokládám, že všechny náklady hradí účastníci, nebo je to dotovaná akce (dotaz na p.Matochu)?

20.07.2011 14:43 | Autor neznámý

 to zdenek janda: vy asi nemate moc pratel vidte?  

to james bond: uz jsem na to ale jakube reagoval, a ano klidne zasmradim, nevim taky jak jinak se ohradit proti temhle chvalozpevum, ktere mi osobne hodne moc vadi, kdyz znam pozadi... a s tim ze nekdo sezene na neco penize to s tim prece nema co delat ne?  

20.07.2011 12:42 | Autor neznámý

Re Brazina - hm, kdo sem píše takové žvásty (ohledně nápadu p.Matochy) jako vy ,a není schopen je doložit, ten by měl vyhledat lékařské zařízení. Pane Brazina, jedno přísloví na vás se hodí - "Když čert někam nemůže,alespoň zasmradí "....

Ad pan Hájek - mnohá extraligová družstva mají problém s on-line přenosem ze své hrací místnosti , neumím si představit, jak by se to dařilo z vlaku .

K nápadu PM - je výborný  , jednou si udělám čas..

20.07.2011 08:36 | Autor neznámý

@DB: No ty jsi právě neřekl, kdo ten nápad měl, ve které hospodě ho vyslovil.. to máš takové bobky, že tě bude Matocha žalovat?

P.S. Nikdo jiný než Matocha by tomu stejně neudělal takovou reklamu, aby se našlo tolik dobrovolných dárců peněz, aby se to celé rentovalo.

20.07.2011 07:25 | Autor neznámý

 To Zdenek Janda : Vy se muzete smat tak akorat vlastni blbosti...

To James Bond: No A cemu by to pomohlo? Proste se mi to nelibi tak jsem rekl jak to je. nic vic nic min. Kdyby na to reagoval prave ten ktereho se tyka, no prosim...

To lykan: Vazne nechapu ze spousta sachistu je tak pitomych ze se necha dobrovolne okradat. Je to takova dovolena, ale pokud bych to mel brat turnaj jako kazdej jinej tak je to predrazena akce. T

o jaroslav hajek: LOL :)

19.07.2011 09:57 | Autor neznámý

Uvítal bych on-line přímo z vlaku, bez 15 minutového spoždění. Zkrátka konstruktivní nápady místo pátrání, jestli bylo dříve vejce, nebo slepice.

18.07.2011 18:25 | Autor neznámý

 Jo, jasně, ten Matochův nápad je opravdu geniální  . To, co se v těchto dnech děje v Pardubicích, jsem vždycky přirovnával mj. k sardinkám nacpaným v konzervě, ale Matochovi se podařilo dodat tomuto přirovnání zcela nový rozměr . Už jen chybí to celé zalít olejem a kanibalistická šachová pochoutka je na světě.

18.07.2011 14:02 | Autor neznámý

ad David Brazina - tak to jsem se dnes zasmál tomuto zásadnímu sdělení. Mělo to asi stejnou vypovídající hodnotu , jako hláška : " Vím, že jeden člověk   krade ". Když se dotyčného zeptám, co konkrétně ten člověk  ukradl a komu , a jestli už na něj podal trestní oznámení, tak mi dotyčný s uvedenou hláškou udiveně odpoví: " Proč bych to měl někomu říkat ? " . Stalo se mi toto v pátek...

18.07.2011 12:33 | Autor neznámý

Zajímavá je i situace v zápase USA - Arménie. Zatím jedna remíza, Aronjan stojí s Kamským skoro na prohru, takže musí zabojovat Movsesjan, který dusí Oniščuka.

18.07.2011 12:18 | Autor neznámý

Tím spíš, že už je to teď jedno bys to měl říct na rovinu a nekalit vodu

18.07.2011 12:16 | Autor neznámý

proc bych to mel rikat? nic se tim nezmeni... jen me tohle vadi, tak jsem to chtel malicko uvest na pravou miru...

18.07.2011 11:49 | Autor neznámý

a čí to tedy je nápad? to by mě fakt zajímalo

18.07.2011 08:22 | Autor neznámý

@DB: Tell me more...

18.07.2011 00:53 | Autor neznámý

 akorat ze tento napad neni matochy... a hort mluvi i kdyz se mu naznaci ze o jistych napadech ma mlcet...

15.07.2011 20:15 | Autor neznámý

Díky všem za milé a pozitivní komentáře.    Po třech dnech od zveřejnění zbývá z původních 50 už jen 17 míst! Než to stihnu zveřejnit v domluvených zahraničních časopisech pro šachisty z Německa, Švýcarska a Ruska, bude turnaj obsazen

15.07.2011 17:43 | Autor neznámý

Jel bych také. Již jsem se však přihlásil na jinou šachovu akci (kongres ICCF ve Finsku) a proto mám již pro tento rok vybráno.

Ale určitě je to skvělá akce. Přeju panu Matochovi a všem zúčasněným, aby se akce vydařila.

 

15.07.2011 17:40 | Autor neznámý

Pan Matocha má velmi dobré nápady a pro progaci šachů udělal mnoho. Myslím, že by si z něho měli vzít příklad i ostatní šachisté. Potom by měly šachy jistě větší kredit a byl by o ně větší zájem.

Pan Iljumžinov by se měl poradit s panem Matochou. Akce pana Matochy jsou určitě pro šach přínosnější, než šílenosti, které navrhuje pan Iljumžinov.

 

14.07.2011 10:31 | Autor neznámý

Taky si myslím, že spíš než pro vyvolené je to o tom kdo se bude schopen rychle rozhodnout. A to si myslím, že je zcela OKi (taky jsem to zkusil...). Jinak nápad to je velmi pěkný a pan Matocha jen potvrdil, že má nos na dobré nápady. To co pro šachy dělá on a jeho společnost Pražská šachová je opravdu obdivuhodné. Jen tak dál...

14.07.2011 10:26 | Autor neznámý

Tak vyvolené ani ne právě tentokrát - spíš pro nejrychlejší, jak jsem pochopila ne?  Kdo dřív přijde, ten dřív mele. To mi přijde docela fér. I proto je nejspíš čas publikování na stránkách PŠS 00:00:00

14.07.2011 10:22 | Autor neznámý

SUPER NÁPAD!

škoda že je to pouze pro vyvolené...

14.07.2011 10:09 | Autor neznámý

ten má hlavně originální účes

14.07.2011 09:46 | Autor neznámý

Pavel Matocha má rozhodně originální nápady, to se musí nechat.