Vítězové on-line: Havlík, Černoušek a Neuman

17.07.2012 11:39 | Czech Open 2012

Včerejší den patřil bleskovým turnajů. V 10:30 dopoledne se rozběhlo online MČR v bleskových partiích. Jako první se ke svým tříminutovým partiím posadilo dvanáct finalistů, následovalo finále s vražedným minutovým tempem a v z

Včerejší den patřil bleskovým turnajů. V 10:30 dopoledne se rozběhlo online MČR v bleskových partiích. Jako první se ke svým tříminutovým partiím posadilo dvanáct finalistů, následovalo finále s vražedným minutovým tempem a v závěru dne přišly na řadu pětiminutovky.

IM Petr Pisk

Exkluzivní pohled z hráčské perspektivy nabízí IM Petr Pisk, který se online finále v šachové Online aréně ŠSČR také účastnil. „Většina hráčů jsou skuteční specialisté na online šach. Jsou to navíc mladí lidé, takže jsou na tom technicky trochu lépe. Třeba s myší jsou mnohem šikovnější. Já jsem se účastnil tak trochu pro zábavu, snažím se i v internetových turnajích hrát partie jako za stolem a nejsem z nejrychlejších, takže třeba v minutovce mě prostě shodí na čas. Jsou totiž mnohem zběhlejší v používání předtahů a tak hodně šetří čas. Jinak organizátoři předvedli kvalitní výkon a vše bylo bez technických i jiných problémů. Z herního hlediska byly všechny turnaje kvalitní, což je jen ta nejlepší reklama pro projekt Šachové areny i šachy jako takové. Navíc i cenové fondy nabízejí organizátoři fantastické, takže není o čem přemýšlet.“

Pohled ředitele festivalu na první víkend festivalu CZECH OPEN

První víkend je tradičně nejnáročnější, jak jste ho organizačně zvládli?
"Myslím, že velice dobře, po tolika letech, co festival pořádáme, už víme co a jak, navíc se tu opět sešel perfektní tým hostesek a kluků ve výpočetce, kteří už vše znají. Dohromady se hrálo nějakých 12 možná i víc turnajů, což je docela porce, ale až na detaily, kterým se nedá vyhnout ani při sebe lepší přípravě, se nikde nic nezadrhlo. A na to jsem pyšný."

Jan Mazuch

Našel jste si čas podívat se na plochu odněkud shora, je to celkem zajímavý pohled.
"To je věc, na kterou se vždycky těším celý rok. Pokaždé si najdu alespoň dvě minuty, abych se na ledovou plochu posetou šachovnicemi a deskami jiných her podíval. Je to pohled, který rozhodně stojí za to, i když hokejového fandu asi trochu překvapí."

Máte čas sednout si občas sám k nějaké hře nebo šachovnici?
"To opravdu nemám. Trochu mě to mrzí, ale když vidím, že se baví všichni ti, co na turnaj dorazili jsme spokojený. Letos se mi povedlo najít alespoň čas na to, abych se zastavil u každé hry a popovídal si s organizátory nebo se podíval na zajímavé partie."

Viděl jste něco zajímavého?
"Rozhodně! Tradičně nejzajímavější byla Rubikova kostka, která je nejblíže sportu a je velmi dynamická. Sám jsem měl štěstí naživo vidět jeden světový rekord a i když tu tyhle mladíky máme už několik let, nevěřil jsem vlastním očím."

Tu nejhektičtější část máte tímto víkendem za sebou, co přijde teď?
"Mezi ty náročnější a hektičtější patří ještě bleskový maratón, tam se hraje systémem každý s každým, kde je každá chyba v losování velký problém. Vždycky trochu trnu, jestli se všechno podaří, neztratí se žádná přihláška hráče, ale to už je spíš zvyk. Máme tu odborníka na maraton, který vše kontroluje a řídí. Pak přijdou hlavní turnaj, včetně toho velmistrovského, to už je trochu lehčí na organizaci, ale zas musíme dávat pozor na jiné věci, aby byli hráči spokojeni a měli regulerní podmínky ke hře."

Kompletní tisková zpráva ke stažení.

Odkazy

CZECH OPEN - oficiální stránky
On-line přenos
34x 7474x
Fotogalerie
Komentáře (34) Aktualizovat
18.07.2012 20:31 | Autor neznámý

Nouma, PetrT: moc děkujeme, ceníme si Vašich reakcí. Ten problém se zvukem, o kterém mluví PetrT, považuji jako organizátor za závažnější než tu unifikovanou myš. Ve stručnosti: počítačový partner nainstaloval verzi Javy, kterou jsme požadovali. Přesto v úvodním turnaji na 3 minuty zvuk nebyl slyšet. Naštěstí jsme měli připraveny dva záložní počítače "pro případ" - na těch jsme otestovali nový download Javy a světe div se, zvuk poté šel (přitom vše bylo testováno už ve čtvrtek a mělo být v pořádku.) Nevím, čím to, nejsem počítačový technik. Každopádně hráčům jsme se omluvili a technik po turnaji na 3 minuty rychle oběhl všechny počítače a update udělal, v turnaji na jednu minutu už zvuk všem šel. Což si myslím, že bylo právě v ten důležitý okamžik.

18.07.2012 18:42 | Autor neznámý

Podle mě měli hráči problém spíše se zvukem než s myší, ale organizátoři naštěstí rychle vyhověli požadavkům a každý měl možnost používat sluchátka. Což hlavně v turnaji na minutu bylo hodně znát. Jinak si myslím, že vyhráli ti nejlepší a to i v kategorii na minutu a nevím jak ostatní, ale jakmile se turnaj rozběhl tak jsem neměl čas nad tím přemýšlet co držim v ruce.  Ale chtěl bych tímto způsobem poděkovat a pochválit organizátory celé akce. Měli s tím spoustu práce a to se nejedná jen o "živé" finále, ale o čas už dávno před kvalifikací. A proto po přečtení celé téhle diskuze bych jako organizátor byl zklamán co tu ostatní píší. Já jako účastník můžu jedině poděkovat za skvělý zážitek. Celá akce proběhla naprosto bez problémů a s dodržením časového harmonogramu.

18.07.2012 16:03 | Autor neznámý

Vojta Zwardon sice nevyhral ani jeden blicak, ale ve vsech trech se umistil "dost" vysoko ;-)  a opet potvrdil, ze v blicce patri k absolutni spicce. Ukazuje se, ze Open Karvina nebyla nahoda... Vojto, makej, at se ti dari i v hlavnim turnaji ;-)

18.07.2012 14:41 | Autor neznámý

Aha díky, já jsem to nikdy nedočetl do konce.

18.07.2012 14:32 | Autor neznámý

Bond: z fotek z MČR uvidíte, že finalisté si velikost šachovnice základním způsobem přizpůsobit mohli - tak jako kterýkoli jiný hráč v aréně. Detailnější přizpůsobení plánujeme také, ale ne nyní: teď jsou pro nás prioritou hráčské profily, které chceme spustit do začátku září. Kromě toho samozřejmě příští týden plánujeme finále MČR v ratingových kategoriích a v srpnu  překvapení/soutěž týkající se prémiových bodů. Milé překvapení, podotýkám :-) Ale to má čas, vše s předstihem oznámíme. Poslední věc: na konci každého bulletinu, který Vám přišel, najdete tuhle větu: Odběr tohoto bulletinu můžete kdykoli zrušit kliknutím zde:

Magnus: děkujeme :-)

 

18.07.2012 14:06 | Autor neznámý

vzhled sachovnice se upravit da(ja osobne mam mahagonovou sachovnici) a na hodiny sem si cca po 100 partiich zvykl a uz mi vyhovujou.ale me to zase neprekvapuje jsme prece v cechach tady je plno kritiky, kdyz uz nekdo neco pochvali to je vyjimka

18.07.2012 13:50 | Autor neznámý

No pokud to byla nějaká slušná bezdrátová symetrická optika tak bych v tom problém neviděl. Já jsem s tím praštil spíš kvůli tomu, že se nedal upravit vzhled šachovnice (hlavně velikost, to se fakt nedalo utahat a taky umístění hodin). No každopádně mi dodneška chodí spamy typu reklamy na MČR online. Snad je to časem přestane bavit.

18.07.2012 11:16 | Autor neznámý

 Co to proboha organizovalo za amatéry? Při offline turnajích v pc hrách se samozřejmě akceptují vlastní periferie, pouze monitor bývá jednotný. 

 

18.07.2012 09:51 | Autor neznámý

1. Myš je (de iure) součástí počítače. V tomto byly propozice jasné.

2. Bylo přislíbeno, že v budoucnu bude napraveno (nevidím v tom žádný problém). Já to chápu, jako opominutí, které se může stát. Zvlášť uvědomíme-li si, že jde o první ročník. Pokud někteří vlastní myši neměli, nejde to už napravit (snadno) na místě. To by mohly být stížnosti, dle mě oprávněnější, než teď.

P.S.: Mě osobně nevadí jakákoliv "běžná" myš, už jsem jich vystřídal tuny a málokdy si mohl vybrat. Navíc používám jako levák praváckou myš pravou rukou... Stejně nesnáším klikací orgie v bleskovkách. Takže tento problém neberu tak vážně, jak si možná zaslouží.

18.07.2012 09:11 | Autor neznámý

kristova noho co to tady resite za blbosti? v propozicich bylo ze se bude hrat na pocitacich ktere poskyte sscr...svaz pocitace poskytl,cenovy fond byl hodne velkej na blbou bleskovku,takovyhle penize na nejakych tydennich openech vubec nejsou.no jo ale jsme v cechach kde si lidi furt na neco stezujou.

18.07.2012 08:52 | Autor neznámý

"To byste musel zavést zase nějakou pozitivní diskriminaci."

- když jdu do obchodu, mám tam výběr nejméně ze 2-3 různě velkých typů myší z toho v každé kategorii nejméně 2-5 konkrétních myší. Vyberu si z jaké kategorie tu myš chci alepsoň. A opakuji znova nezáleží na absolutní velkikosti myši ale na velikosti ruky, to je jako byste tvrdil, že sprinteři co mají větší nohu než je průměrná velikost boty v obchodě jsou vlatně pozitivně diskriminováni.

"tyto aspekty upozadi a pujde hlavne o sachy"

- vysvětlete mi jak jde o šachy v bullet šachu, když v rovné či dokonce lepší pozici jeden hráč udělá každý druhý tah nejméně premove (předtah, tah napřed) a ten druhý to s myší nezvládá, právě díky tomu, že ani prvních 40-60 tahů nestihne včas zahrát tak o ešachy pak nejde, protože ho soupeř prostě shodí na čas. O šachy by šlo právě až ve chvíli když oba zvládají udělat rozumný počet tahů, tak jako to zvládají běžně v kvalifikaci.

No nic slíbil sem že mizím z diskuse, abych tu "neprudil" tak se mějte hezky :)

18.07.2012 08:44 | Autor neznámý

Všichni co tam byli vědí své a také vědí, že k promyšlení bylo dost času už letos. Protože pravidla to nezakazovaly a každý si mohl vzít vlastní, pouze na místě by mu bylo řečeno, že nemůže. V každém sportu, dokonce i ve hrách to funguje stejně jenom šach je vyjímkou, kde bychom nazouvali fotbalisty s nohou 46 do kopačky 42. Levákovi bychom dali nalevou zahnutou hůl v hokeji atd. Jenom proto, aby měli tzv. "všichni stejné podmínky". 

Nicméně pořadatelům zaslouží chvála, protože se o nás moc pěkně strarali, dokonce nám rozjeli do druhého turnaje sluchátka a parádní ceny a také cestovné nechá po chvilce zapomenout na lapálie s myší, která sice byla příšerná, ale zrovna v mém případě tolik nevadila jako některým jiným udělal jsem asi jen 20 tahů co jsem nechtěl takže paráda 

18.07.2012 08:40 | Autor neznámý

"Velcí hoši s velkýma rukama mají vždy rovnější podmínky" - jak by to jinak mohlo být? To byste musel zavést zase nějakou pozitivní diskriminaci.

18.07.2012 08:39 | Autor neznámý

Podle me bylo spravne, ze vsichni meli stejne podminky. Sice chapu, ze kazdy je zvykly na svou mys, ale stejne tak by mohl padnout pozadavek na monitor, zidli a treba i na osvetleni. Hlavne si myslim, ze v minutovkach obecne nevyhrava nejlepsi hrac, ale ten, kdo to umi s pocitacem (spravna mys, spravne pripojeni, optimalni nastaveni, leta treninku s online hrama :-) ), ale poradatel se rozhodl jit cestou toho, ze tyto aspekty upozadi a pujde hlavne o sachy - a to je podle me spravne. Hraci kteri si tu stezuji by si meli uvedomit, ze neni pravda (a kdyz to tvrdi, tak podle me vypadaji uplne hloupe), ze podminky nebyly rovne, ale ze prisli o svou domaci vyhodu spocivajici napr. v kvalitnejsi mysi. Takze nebylo to finale, ktere bylo nefer, ale naopak kvalifikace - na to si samozrejme nikdo nestezuje, protoze to holt patri k veci, ale stejne tak patri k logice veci, ze finale tyto ruzne startovaci podminky srovna.

to HonzaH: neni pravda, ze vsichni hraci se shodli na tom, ze mysi nejsou to prave orechove. Uz pred turnajem jsem rikal, ze jsem rad za uplne rovne podminky, ikdyz jsou jine, nez pouzivam doma.

18.07.2012 08:38 | Autor neznámý

Já jsem především rád, že MČR proběhlo tak, jak proběhlo, tj. bez větších problémů a vcelku svižně. Dorazili všichni hráči, každý se dokázal zalogovat, připojení k internetu nikomu nespadlo. Takže se po tomhle povedeném prvním ročníku nechci nechat zatáhnout do "žabomyší" diskuse. Jen tedy stručně doplnění k tomu, co jsem napsal níže, pokusím se k tomu v budoucnu už dále nevyjadřovat. Myši byly standardní, jejich rychlost si mohl každý zvolit sám: hráčům jsme umožnili cca půl hodiny před začátkem každého turnaje si vše osahat a nastavit.

18.07.2012 08:16 | Autor neznámý

Naposledy pro SKA:

Již včera 22:18:  pan Aleš - k promyšlení na příště dojde. Tečka.

18.07.2012 08:16 | Autor neznámý

Mi vypadlo

To nebylo myšleno konkrétně, ale s nadsázkou

No nic jdu něco dělat jiného, něco kde můžu rýt a diskutovat tvrdě věcně, detailně :)

18.07.2012 08:13 | Autor neznámý

Re Honza H: To nebylo myšleno s nadsázkou, ale jsem rád že jsi potvrdil, že všichni byli pomalejší a s myší neohrabaní. Takže ikdyž vyhrál řekněme ten nejlepší, vidět jak to umí s myší nešlo, protože byli všichni lepší v kvalifikaci.

PS. o mně vůbec nešlo, já jsem ten rating nahrál proti nějakým hráčům převážně do 2000 a navíc v dvouminutovce a podle mně byl každý druhý počítač nejspíše, protože dopoledne tolik lidí online nebývá, když jsem byl nemocný doma, a rozhodně s myší nejsem moc dobrý, určitě né v 1minutovce takže já pochybuju že bych se mohl měřit s nejlepšími.

Mně fakt prostě iritují některé vyjádření a to jak se vše lajnuje na dokonalo a píše jinak než to je :)  Možn je to už tou dobou, a mám plné zuby klamavých reklam, vyjádření politiků co pak dělají něco jiného a myslel sem že šachisti budou věcní, a konkrétní, ale začínám zjišťovat, že to co se říká v diskusi osobně se nepíše sem, takže holt diskutovat tu nemá cenu, to je prudění, takže si to příště řekneme "někde až se potkáme a bude přemýšlet co se dá udělat lépe" Zdar :)

18.07.2012 08:02 | Autor neznámý

A jestli se hrocením myslí to, že už jsem na některé hlášky politiků a dalších kteří říkají jdu na jednu stranu a pak kráčí na druhou, místo aby rovnou řekli jdu na druhou (ale pak by museli říct proč, což v prvním případě nemusí) alergický a tudíž tak reaguji tak se omlouvám, ale když budou všichni zticha tak ten kocourkov kolem nás s takovým přístupem bude ještě větší. Takže ano omlouvám se že tu ryju a sem alergick na to když se tu někdo ohání tím, že přece safra dostali dost peněz za to tak ať jsou zticha a rádi ...

18.07.2012 08:02 | Autor neznámý

na tom, že dodané myši rozhodně nebyly to pravé ořechové, se shodli všichni hráči - o tom žádná, ale dělá ti radost ve třech příspěvcích "prudit", že vyhrál ten kdo se nejrychleji naučil s myší? Kdo chtěl tak si citlivost doupravil, aby mu lépe vyhovovala (já to ani neudělal, docela to šlo, i když mi to několikrát "cinklo", když jsem šel šejdrem)... Když se podíváš na pořadí a na rating v bulletu, tak první dvě místa jsem obsadil já a Vojta a vedeme i rating (když vynechám tebe, protože ses nemohl zúčastnit, jelikož se proti tobě všichni spikli a stanovili termín tak, abys nemohl hrát případné finále...), takže poznámka, že nás v aréně ti nejlepší smahnou se až tak nepovedla... 

18.07.2012 07:58 | Autor neznámý

No "každý měl rovné podmínky." s tím prostě nesouhlasím, byl jsem tam a viděl, ikdyž jen krátce, jelikož se "podařilo vyhovět všem" a tak sem mohl hrát bughouse i sledovat bullet šach" :) Prostě komedie některá vyjádření s prominutím. Já též běžně používám mnohem menší myš, z téhle "standartní" mne začne brzy bolet ruka o nemotornosti nemluvě. Ale chápu že "velcí hoši s velkýma rukama mají vždy rovnější podmínky", jen by se to mělo asi napsat do slovníku i do propozic sem http://www.sscr.premiumchess.net/hran%C3%AD/mistrovstv%C3%AD-%C4%8Dr.aspx

18.07.2012 07:52 | Autor neznámý

SKA,

netřeba hrotit.

Na meze velikosti šachovnice jsou pravidla. Tvary nebude nikdo dávat obludné. Jako zde nedali pořadatelé myši velké jak králíky. Každý měl rovné podmínky.

Chápu, že u minutovky je myš asi skoro jako pálka v pinčesu (také by na turnajích mohla být jednotná, ale každý má svoji). Tak proto můj příspěvek o zamyšlení pro příště (pokud ano, jasně uvést v propozicích, pro všechny stejně, ano svoji, ne erár).

A pan Aleš napsal, souhlas, k promyšlení dojde. Tak netřeba zde rozebírat dále.

18.07.2012 07:42 | Autor neznámý

Řeknu to ještě jinak: pokud sponzor trval na tom hrát s jeho myší, pak by bylo logické aby každý hráč měl k dispozici alespoň 3 myši různé velikosti, anebo aby dopředu zaslal jaký typ používá doma a stejně tak jako si lze běžně koupit v obchodě myš dnes, může ji dodat sponzor. Částka za myš není tak velká (když zvážíme jak velký cenový fond byl) a navíc použitou myš si může hráč odnést jako dárek, takže cena se mu nesníží, ale hlavně takto bude zajištěna regulérnost soutěže tak, že skutečně uvidíme kdo je v minutovém šachu nejrychlejší. Tak třeba příští rok se to konečně dozvíme. Pro letošek tedy to byl vítěz s myší o velikosti a tyou .... (doplňte) se schopností se rychle naučit náhodně dodanou myš. No však ono až se potkají zase online tak ho ten lepší smahne, a né jako na MČR  :)

18.07.2012 07:28 | Autor neznámý

Jinak to rozhodování, zda povolit někomu kdo si přivezl vlastní myš tedy probíhalo ve stylu "zeptejte se ostatních a pokud těm ostatním co jsou stejně rychlí i s myší co sponzor dodal, nebude vadit, že budete stejně rychlý jako při kvalifikaci, tak Vám to povolíme, resp. pokud oni Vás nebudou chtít nechat hrát s vlastní myší a budou chtít abyste byl pomalejší a Vy podáte protest i v průběhu turnaje, tak si u nás příští rok nezahrajete žádný turnaj (přecijenom jde o peníze a nikoliv o to kdo je nejlepší), takže si to dobře rozmyslete !"  Tak se nedivím, že byli všichni radši v průběhu spokojení. To je úroveň organizace jako na jednom lokálním turnaji kde řekli hráči, že pokud se mu nelíbí jak rozhodčí rozhoduje, že pravidla platí pro každého jinak, protože je to turnaj jen pro zábavu, tak ho přístě hrát nenechají (pořadatel může vždy říct, že se jedná o "problémového hráče"). No nevím, zda toto je vhodné pro MČR, čím víc o tom přemýšlím na základě dostupných informací tím víc docházím k závěru že ne a že sponzor má být od toho aby zajistil infrastrukturu a ne aby měnil hru. Nedokážu si představit, že by třeba Anand s Gelfandem hráli na šachovnici, kde by místo běžných figurek na které jsou zvyklí a šachovnice bylo něco úplně jiného. Ikdyž tyto argumenty tu padají jako stěžejní. Vždycky si vzpomenu na toho pána z ČSTV co dostal dobře placené funkce někde v představenstvech a tak nějak se ukázalo, že pak neměl čas a asi ani důvod kontrolovat hospodaření Sazky ... Přece nešlo o sport ale o peníze že ?

18.07.2012 07:02 | Autor neznámý

Jinak ještě argument k "Jistě pravidla rovná pro každého" a "nyní povolit  na místě by nebylo fér, protože to mnozí nevěděli/nečekali a nepřivezli si svoji".  Ten kdo má menší ruku například, nemá s větší šanci. To je stejné asi jako kdyby pořadatelé pořádali mistrovství v 2 minutovce za skutečnou šachovnicí a nařídili každému ať hraje na stole který je široký řekněme o metr dva více než běžný. Pak samozřejmě ten kdo má 2metry a dlouhé ruce mít problém nebude, pro toho budou podmínky dost "rovné" ale ten kdo má metr padesát má smůlu. A argumentace stylem, že nejde přece o to aby všichni hráli rychle jako doma při kvalifikaci, ale že finále v minutovce  je defakto v jiné disciplíně (jak ovládat nějakou sponzorem dodanou myš) a jde hlavně o to nějak si rozdělit peníze od sponzorů, mi přijde dost smutné, protože zase nevíme kdo je nejrychlejší s myší :(. Já jsem neměl čas sledovat více jak jednu dvě partie, ale musím říct, že jsme se divil jak pomalý hráč se mohl dostat do finále v minutovce (způsob jakým ho soupeř vypremovoval snad o 20s byl neuvěřitelný), odpovědí na to mi bylo vysvětlení s myší ...

17.07.2012 23:19 | Autor neznámý

No díval jsem se do propozic a (možná tam je ještě jiný článek, ale poté co sem to rychle proběhl jsem našel jen) "Znamená to, že se všichni hráči utkají na jednom místě a budou hrát na počítačích, které poskytne ŠSČR."  O myši tam nic není ani o monitoru, takže pokud by si někdo přivezl vlastní monitor a myš zdá se že by to bylo v souladu s propozicemi. Navíc tam je že "Každý hráč zodpovídá za stabilitu svého připojení k internetu a za stav počítače, který užívá během turnaje. Hráč nemá nárok na opakování partie a udělení turnajových či prémiových bodů kvůli jakýmkoli potížím, včetně technických problémů."  takže pokud si to zneprovozní je to jeho riziko.

PS. no nejméně jeden hráč z těch se kterými  jsem se bavil já (nebudu jmenovat) na záchodě pěkně zuřil a na myš nadával, že doma je výrazně rychlejší :)

Re "Naopak byli hráči rádi nejen za cenový fond"  - no to je otázka míry vždy, zda má přednost mít tam hráče spokojené kvůli možnosti být rychlí jako doma, anebo kvůli tomu že dostanou bohatou cenu. To už je na každém, lidé udělají za peníze ledacos ...

17.07.2012 22:18 | Autor neznámý

Pavel Ch: Ano, souhlasím. + Pokud se nemýlím, myši byly symetrické.

17.07.2012 22:08 | Autor neznámý

A to si představte, že třeba v moderním pětiboji se pro jezdectví koně losují. A ne každý je "ideální". To je jako byste chytali v minutovce po stole neposlušnou živou myš.

Jistě pravidla rovná pro každého, v tom má Aleš pravdu.  Turnaj jistě nádherný.
Nevím jen, zda myši symetrické nebo v pravoboku tvarované; Pak by byli leváci v nevýhodě.

Možná, zamyslet se po zkušenostech pro příště, zda vlastní myš nepovolit. Zvlášť  v minutovce je to něco jako sportovní osobní nástroj, který velmi ovlivňuje výkon a podobně jako v jiných sportech, má každý osobní vlastní. U těch koní a pětiboji by při vlastních šlo o neakceptovatelné finanč. náklady s dopravou, proto jsou "místní". 

Píši jen, opakuji, jen zamyslet se pro další turnaje, nic nevnucuji. A také, že by musela být tato možnost v propozicích. Zde nyní povolit  na místě by nebylo fér, protože to mnozí nevěděli/nečekali a nepřivezli si svoji.

17.07.2012 21:27 | Autor neznámý

Ano, hráči museli respektovat počítačové vybavení, které jsme měli pro finále připraveno. Je pravda, že jeden hráč s tím před turnajem nesouhlasil, během samotného finále jsem ale žádné stížnosti ani připomínky nezaznamenal. Naopak byli hráči rádi nejen za cenový fond, ale i za pěkně připravené herní prostředí a za překvapení v podobě dárku od ČSOB (šachová kniha + láhev vína). Hráči, se kterými jsem po turnaji hovořil, byli spokojeni. A ještě poznámku: když si stanoví své podmínky organizátor FIDE turnaje, také je hráči musí přijmout, chtějí-li se zúčastnit. Tak to stejné právo neupírejte pořadateli online turnajů.

17.07.2012 20:54 | Autor neznámý

Slyšel jsem nadávat hráče, že si nešlo přinést vlastní myš a podložku a všichni museli hrát na stejné, takže kdo třeba má menší ruku či speciálně tvarovanou myš doma, měl pecha a byl pomalý jak lemra a v minutovkách bez šance. Je to pravda ?

17.07.2012 14:28 | Autor neznámý

"Predtahum" se normalne rika premove. Nekteri klienti jich umi dokonce vic, takze si jde naklikat tahy dopredu, coz muze byt vyhoda pokud souper ma jen jeden premove. Nicmene jeden premove je vetsinou dostacujici. Krome tohoto existuje jeste tzv. smartmove (nevim jak cesky, asi "chytrotah"). Smartmove je dvou druhu, source a destination. Vtip je v tom, ze pri zapnutem smartmove se tah provede na jedine kliknuti mysi, pokud je jediny tah pripustny. Pri source smatmove klikam na figurku, kterou chci hrat, pri destination smartmove klikam na pole kam chci tahnout. Funkce se aktivuje automaticky pokud existuje jediny mozny tah danou figurou nebo na dane pole. Sam pouzivam krome premovu taky source smartmove, protoze je prirozenejsi a aktivuje se automaticky aniz by o tom bylo nutne premyslet, jako u destination smartmove. Zvlast vyhodne napriklad pokud me souper matuje ve slozite pozici ani nevim rychle kam muzu kralem ustoupit, tak nez to zjistovat jen kliknu na krale a on jde sam na jedine volne pole.

Sachistum co zacinaji s hranim na internetu a potykaji se s anglictinou doporucuji test:

http://testy.nanic.cz/testy/anglictina/anglictina-sachy/

Kdo chce muze sem pak postnout vysledek :)

17.07.2012 13:57 | Autor neznámý

Mě včera potěšil soupeř, když v Grunfeldovi po 5. Ja4 zahrál připravený předtah 5. ... Jc3 .

17.07.2012 12:09 | Autor neznámý

tak ze naklikas tah z jednoho pole na druhe a tah je ti provede ihned po tom az zahraje souper,samozrejme musi byt ten tah proveditelny. je to dobry hlavne v tom ze ten tah se ti provede za 0.1 sekundy.takze se neztraci sac

17.07.2012 11:54 | Autor neznámý

Jak se dělá předtah?