Abhi Mishra proti českým hráčům, aneb Vezerkepzo GM May 2021

21.05.2021 20:56 | Zahraniční zprávy

Konečné pořadí: Gabor Nagy na prvním místě, Vojtěch Plát na druhém a na třetím Abhi Mishra. Oceňuji Abhiho, že hrál turnaj na maximum a bojoval v každé partii. I když věděl, že poslední normu GM nezíská. Na jeho věk skvělé!

* aktualizováno 20.5.2021 v 21:08

Konečné pořadí po 9 kolech

Poř.St.č. JménopohlavíFEDRtgBody PH 1  PH 2 nw-weKrtg+/-
11
GMNagy GaborHUN25187,50,029,5080,98109,8
210
GMPlat VojtechCZE25566,00,522,257-0,2410-2,4
32
IMMishra AbhimanyuUSA24246,00,521,7590,87108,7
45
GMVarga ZoltanHUN24415,50,022,758-0,4710-4,7
56
FMBodi TiborHUN23744,51,514,5090,02200,4
64
IMSong JulienFRA23214,51,019,5090,67106,7
73
FMManish Anto Cristiano FIND23404,50,517,5090,45209,0
88
FMKusa JakubCZE23363,00,09,759-1,0120-20,2
99
Souhardo BasakIND23592,00,08,757-1,7620-35,2
107
Brhel JanSVK20311,50,04,2590,49209,8


V IM turnaji Jáchym Němec nakonec si uhrál svoje. Performance 2205 k jeho ELU 2193 je solidní výkon. Zkušenosti z tohoto turnaje se mu určitě bohatě bzry vrátí!


Konečné pořadí po 9 kolech

Poř.St.č. JménopohlavíFEDRtgBody PH 1  PH 2 nw-weKrtg+/-
15
IMBokros AlbertHUN24587,00,029,259-0,0910-0,9
22
CMPein JonathanENG21856,50,026,0092,702054,0
37
FMLouis ThibaultFRA22386,01,021,0091,542030,8
41
GMPacher MilanSVK24376,00,021,259-0,8710-8,7
58
FMOngut Tamas GunesHUN23035,00,019,259-0,3220-6,4
64
Nemec JachymCZE21934,00,018,5090,10404,0
76
IMKahn Evarth Dr.HUN21723,50,010,759-0,1310-1,3
83
Konyves AlmosHUN21222,51,08,259-0,5040-20,0
910
WFMTerbe ZsuzsannawHUN21862,50,09,509-1,3120-26,2
109
Tancsa TamasHUN21322,00,08,259-1,1240-44,8


Tanto článek budeme denně aktualizovat a proto se pojďte podívat s námi na cestu možná nejmladšího velmistra v šachových dejinách! Zajímavé bude sledovat i odvetu Vojtěcha Pláta s Abhim. FM Jakub Kůsa jako nasazená osmička a jako desátý nasazený Jan Brhel dostanou příležitost si zahrát s dvanáctiletým Abhim! 

Startovní listina hráčů


Čís. JménoFideIDFEDRtg
10
GMPlat Vojtech325740CZE2556
1
GMNagy Gabor737119HUN2518
5
GMVarga Zoltan700509HUN2441
2
IMMishra Abhimanyu30920019USA2424
6
FMBodi Tibor701084HUN2374
9
Souhardo Basak35092910IND2359
3
FMManish Anto Cristiano F25095927IND2340
8
FMKusa Jakub395595CZE2336
4
IMSong Julien659487FRA2321
7
Brhel Jan14913070SVK2031


Podle losu hned sobota a Abhi - Vojtěch Plát! 20.5. Abhi a Jan Brhel a 21.5. Jakub Kůsa a Abhi. 


A přidávám i soutěžní otázku: Abhi bude hrát hned tři partie proti českým a nebo slovenským hráčům! Jaké bude mít s nimi skóre a splní v tomto turnaji svojí poslední normu velmistra? 



výsledky: https://chess-results.com/tnr560007.aspx?lan=5&art=1&turdet=YES&flag=30

* zajímavé partie a pozice budu vkládat do tohoto článku po každém kole


V IM turnaji startuje talentovaný Jáchym Němec ( ročník 2008 ) a i jeho cestu budeme sledovat. 


Startovní listina IM turnaje

Poř.St.č. JménopohlavíFEDRtgBody PH 1  PH 2 nw-weKrtg+/-
11
GMPacher MilanSVK24370,00,00,0000,00100,0
2
CMPein JonathanENG21850,00,00,0000,00200,0
3
Konyves AlmosHUN21220,00,00,0000,00400,0
4
Nemec JachymCZE21930,00,00,0000,00400,0
5
IMBokros AlbertHUN24580,00,00,0000,00100,0
6
IMKahn Evarth Dr.HUN21720,00,00,0000,00100,0
7
FMLouis ThibaultFRA22380,00,00,0000,00200,0
8
FMOngut Tamas GunesHUN23030,00,00,0000,00200,0
9
Tancsa TamasHUN21320,00,00,0000,00400,0
10
WFMTerbe ZsuzsannawHUN21860,00,00,0000,00200,0

* článek doplněn o IM turnaj * 


Petr Koutný

128x 19173x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (128) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Jirikovka@post.cz
Jinak VP nemá nic proti tomu,pokud hodnotím jeho šachové výkony! Pouze nemá zájem abych se zajímal o jeho osobní život!
+0 /-0 | 22.05.2021 23:01

Jirikovka@post.cz
Pane Kodl! Já se nestrefuji,pouze objektivně hodnotím výkony VP! VP jako mediálně známa osoba na NSS je v zájmu reportérů!
+0 /-0 | 22.05.2021 22:57

Kodl

Vážený pane Jirikovka. Fan klub CM Pavla Chrze se ptá,proč stále šijete do GM Vojty Pláta? Sám jste slaboučky šachista,který o šachu nic neví,ale s oblibou se strefujete do GM Pláta? Můžete nám to vysvětlit?Martin,Franta,KodlIM ICCF:-)

+0 /-0 | 22.05.2021 14:18

Jirikovka@post.cz
Když je Evropský hybridní turnaj hrán KO systémem tak to bude velmi husté! A tady bude právě hrát VP!
+0 /-0 | 22.05.2021 13:51

Homunkulus

Playboy: Ne, jak tu sám předem psal, odjel hrát tu kvalifikaci na FIDE World Cup.

+0 /-0 | 22.05.2021 13:33

Playboy

Proč měl Vojta v posledním kole kontumaci? Že by něco provedl nebo se nedostavil na partii? surprise

+0 /-0 | 22.05.2021 12:12

Jirikovka@post.cz
Jak se bude VP dařit se uvidí! Na posledních 2 turnajích stagnoval! Zahrál pouze na to svoje Elo 2500!(zaokrouhleno)!
+0 /-0 | 22.05.2021 08:23

sarmatam
Playboy: můj názor je že se zlepšujeme si myslím furt,a do budoucna nikdo nevidí, takže pokud řekl že chce být dobrej,tak možná bude dobrej, já mu to přeju.... Takže klid a nožky f teple a teď Vojta vyhraje tu svoji skupinu,vyrovnanou a potom budeme mluvit okej ? Takže čůs :-)
+0 /-0 | 22.05.2021 06:02

Jirikovka@post.cz
Že by VP chtěl žít jen z podstaty co už umí a že by se už nechtěl dál zlepšovat? To by předčsně vzdal svoji šachovou kariéru! Fakt je ten,že šachy jdou neustále dopředu a nastupují mladí! Takže,aby se VP prosadil v takové konkurenci to nebude mít lehké! No a pokud už to zabalil a bude objíždět B čkové turnaje tak tam bude hvězdou! Jako např v Bludově,Mohelnici,Stavenici,Prostějově atd! V B čkových turnajích jako byl Budapešť už se neprosazuje!
+0 /-0 | 21.05.2021 10:39

Playboy

Útoky na Vojtu Pláta ohledně výkonnosti jsou zcela zbytečné. Dle jeho přístupu a již celou řadu let objíždění Béčkových turnajů a to se nebavím teďkon o covidové situaci, dává jasně najevo, že Nemá zájem se zlepšovat, natož překonat 2600 elo. Je ukázkou běžného tuctového velmistra, který se nějakou dobu bude pohybovat kolem 2500 a bude za velkou hvězdu na turnajích s výrazně slabšími hráči. Na rohlíky mít bude, asi i na tu plzničku, na nějaké lepší živobytí asi těžko a je otázkou času, kdy se začne rapidně propadat. 

+0 /-0 | 21.05.2021 10:14

Jirikovka@post.cz
VP píše,že po víně si dal Plzničku! Po víně se nemá pít pivo! Na základě tohoto prohlášení: Bier nach wein das macht schwein! Wein nach Bier das rate ich dir! Překlad: Pivo na víno,to dělá prase,víno na pivo ti doporučuji!
+0 /-0 | 21.05.2021 08:51

Jirikovka@post.cz
Napsalo se tady hodně zajímavého! VP opětně vulgární! VP si zajel do Budepešti,shlédl Budapešť ,zahrál si šachy a zabavil se! Pokud chce uhrát Elo 2600 musí si vybírat jiné turnaje! V takových turnajích jako byl Budapešť to Elo 2600 neuhraje a do 100 nejlepších hráčů světa se nedostane! VP zatím se svojí výkonností stagnuje,což potvrdil tento turnaj!
+0 /-0 | 21.05.2021 08:44

tsonga6
najlepší klimatologovia, epidemiologovia ci ekonomovia su na diskusnych forach idnes, topky, cas.sk ci blesku, a samozrejme socialnych sietach preto nemoze byt prekvapenim, ze najlepší sachisti s najlepsim chapanim pozicie a turnajoch taktiky, sú na nss.cz , obdobne v komentaroch
+0 /-0 | 20.05.2021 09:16

sarmatam
Nó a Abhi ? ten ho rozcupoval v tom sedmém kole na maďěru toho Maďara, zvlášť při konci partie tah F5 se mi líbil,ale to uš je srdeční záležitost... Takže se mějte ..čůs :-)
+0 /-0 | 20.05.2021 05:12

sarmatam
Vojta holandská obrana, díky Jdu se na ni kouknout, protože ji hraji celý život.... Estě jednou díky :-)
+0 /-0 | 20.05.2021 04:36

Poutnik

Přechod do zdi u Pláta postupem d6-d5 není ztrátou tempa, protože ten Jc3 to tempo vyváží. Ovšem koncepčně je zed problematická, pokud černý chce hrát na výhru. Ten bělopolný střelec je často dost tragická postavička. 

+0 /-0 | 19.05.2021 18:30

ciki333

https://chess24.com/en/watch/live-tournaments/vezerkepzo-gm-may-2021/7/1/1

GM Plát mě zklamal. Takto se nebojuje o prvenství v turnaji. Proč stavěl proti francouzskému čučkaři stonewall, neví ani sám Vojta. Legrační bylo, jak pěšák "d7" (do)putoval na pole "d5" s mezipřistáním na "d6." Takto by nehrál ani nositel III. výkonostní třídy, který již cosi zaslechl o ztrátách tempa. Celé maďarské turné je spíše parodií na šachy. GM Plát po odeznění koronavirové krize začne, jak doufám, měřit síly se sobě rovnými. Tyto "sranda mače" jsou cestou do pekel. Nikam dobrého hráče kariérně neposouvají. Tak snad se Vojtovi rozsvítí v kebuli a příště bude hrát něco jako Gibraltar open.

+0 /-0 | 19.05.2021 17:52

sarmatam
ZMB:dej si lžičku medu,a běš si pospinkat ju ? hi hi , předem děkujeme :-)
+0 /-0 | 19.05.2021 11:34

Pražák z Podolí
Nechapu proc se tady otirate o pana Brhela. Jeho elo neni velke ale uz ma 1,5 bodu. Na jeho elo je to vyborny vykon. Puvodne jsem myslel ze je mlady talent ale neni tomu tak. Proste si udelal dovolenou zaplatil silny turnaj a dostane tam vybornou skolu kterou pak zuroci v partiich s normalnimi hraci 2000.
+0 /-0 | 19.05.2021 08:57

Zmestabileho

VP: Plácáš hlouposti - hlavně o tom "celoživotním podvodníkovi".

Ale jinak jsme oba šachisti, a mě to zajímá jak a kde hraješ, pane velmistře. A vidím že hraješ sračka turnaj za startovné proti slabčákům, kteří si Tě zaplatili. Podvodník tedy nejsi - jsi jen... jak se tomu říká? žena, co má co nabídnout za peníze? 

+0 /-0 | 18.05.2021 23:27

Zmestabileho

Sakra, tohle tady Pláte obhajuješ??

+0 /-0 | 18.05.2021 23:15

Zmestabileho

VP: Vždyť Mishra hraje turnaj za turnajem... kolik těchto "turnajů" má v řadě? Pět? Nebo ještě víc? Normu je třeba splnit opakovaným hraním stejného turnaje.

+0 /-0 | 18.05.2021 23:15

Zmestabileho

Je to přece jen o penězích...

+0 /-0 | 18.05.2021 22:56

Zmestabileho

VP: OK, ale nechápu proč zrovna mě bys ten titul GM neudělal. Koupil bych to jako všichni ostatní.

+0 /-0 | 18.05.2021 22:53

Zmestabileho

S Plátem se dají šachy takto prodávat - i téměř on-line. Tohle je opravdu příležitost.

+0 /-0 | 18.05.2021 22:38

Zmestabileho

VP: Jistě, král na f1 jde do centra :-).

+0 /-0 | 18.05.2021 22:35

Zmestabileho

Talent Pláta je promrhán - nejen jím samým (to je jasné) ale i těmi, co by mu mohli nabídnout šanci. Ale taková nabídka nemůže být poslání peněz (jak někteří pánové se právě tímto tady prezentovali). Pláta je třeba uchopit do turnaje - typově jako je ta sranda v Budapešti - a tam jej nechat hrát. Plát je takto velká příležitost, která u nás nemá obdoby.

+0 /-0 | 18.05.2021 22:34

Zmestabileho

Ony ty tahy nejdřív věží na f1 a potom králem na f1 potvrzují, že tohle hrál velký hráč! Já bych to nenašel.

 

+0 /-0 | 18.05.2021 22:23

Zmestabileho

To VP: No a jinak něco šachového taky - ústup věží na Vf1 (29. tah?)  je předehra k dalšímu mysterióznímu tahu na stejné pole- Kf1! (o pár tahů dál - takže tak tipuju 34. tah?). Takové hraní šachu by se mělo prodávat - a nikomu nebude vadit že to je exhibice proti amatérskému čučkaři.

+0 /-0 | 18.05.2021 22:08

Zmestabileho

Jinak pane Pláte - turnaje tohoto typu máte ve svých rukou. Výmluvy že je třeba mít známého co dá ubytování v hotelu "výhodně"? To je o ničem.

+0 /-0 | 18.05.2021 22:00

Zmestabileho

Brhel a Kusa by to mohli ještě i teď zafinancovat? Tohle už není cesta. Je třeba to domluvit seriózně!

+0 /-0 | 18.05.2021 21:55

Zmestabileho

.:-)... Sehnat první hráče do nového turnaje je obtížné... - psal to myslím někde zde i pan Pavel Ch! :-). A tak mě napadá hned - když pan Čekal to hrát nemůže, mohl by namísto něj hrát pan Pavel Ch! Není boha, abychom ten GM turnaj u nás nedali dohromady! Sakra, chlapi... no taaak!

+0 /-0 | 18.05.2021 20:32

ciki333

18.05.2021 19:59 | david brazina

Je to věčný kverulant.smiley

+0 /-0 | 18.05.2021 20:05

xdavx x

ciki, to je sasek ten aichmaierek co? :D

+0 /-0 | 18.05.2021 19:59

Zmestabileho

Tak pana Čekala do turnaje nebrat. Nemá pochopení pro zamýšlený turnajový formát...:-). Tak máme zatím jen Pláta a Bražinu - ale i tito dva hráči - nebo právě tito dva hráči - mohou vytvořit stabilní základ GM turnaje. Turnaje, který vejde do dějin šachu nejen u nás. Ano, plníme si své sny. Posouváme hranice možného, ba snad  i nemožného. S panem Koutným. Plníme si své sny. A jaké máte sny vy?

+0 /-0 | 18.05.2021 19:58

ciki333

18.05.2021 19:21 | Zmestabileho

Neuhýbejte od tématu! Zaplatíme mi kompletně Gibraltar? Ano, nebo ne? A žádná economy class, jsem zvyklý létat v business (minulý a poslední zaměstnavatel v mém životě si mě vážil).

Asi nemá cenu se zmiňovat, že požaduji ****, případně*****hotel.

+0 /-0 | 18.05.2021 19:34

ciki333

18.05.2021 19:22 | VP

Off topic

Blahopřeji ti k dnešní výhře. Přejel jsi Kubu jako tank.

https://chess24.com/en/watch/live-tournaments/vezerkepzo-gm-may-2021/6/1/1

+0 /-0 | 18.05.2021 19:27

Zmestabileho

Hrát se bude v Praze, Gibraltar neřešte.

+0 /-0 | 18.05.2021 19:25

Zmestabileho

Pane Koutný - pokud by se mělo hrát v Praze, tak máte už tři hráče: Plát, Čekal, Bražina. To je solidní základ pro turnaje tohoto zaměření - Čekal i Bražina sice nevypadají jako účastníci velmistrovského turnaje, ale oba umí zahrát (hlavně Čekal!), a samozřejmě o hru jako takovou tady nejde. Ale další takové borce jako ty dva už do GM turnaje pozvat nelze, to je jasné. 

+0 /-0 | 18.05.2021 19:21

ciki333

18.05.2021 19:06 | Zmestabileho

Pokud mi, doktore, uhradíte startovné, náklady na ubytování, stravu a dopravu, jdu do toho.

Navrhuji zahájit mé šachové turné po Evropě na Gibraltaru viz. https://www.gibchess.com/

Pošlete email, případně č. mob., abychom dojednali podrobnosti.

+0 /-0 | 18.05.2021 19:17

xdavx x

ciki, tak on aichmaier ma hodne smutny zivot, ani se nedivim, ze je tak kysely.

+0 /-0 | 18.05.2021 19:11

Zmestabileho

Napadlo mě ještě další jméno - pan Čekal! Sečtělý pán, s rozhledem, a fundovaný šachista patřičné úrovně! Také on by mohl pravidelně se účastnit uzavřených IM a GM turnajů (čemuž nahrává i zřejmý fakt, že stejně nemá co dělat a nudí se).

+0 /-0 | 18.05.2021 19:06

ciki333

Úsměvné...Mgr.David Aichmaier vulgo ZMB opět ve formě. Hrobař obchodního Družstva Tempo moralizuje na téma "čistota v prostředí profesionálního šachu."smiley"Postřehy" pana ZMB mají asi tak stejnou validitu, jako kdyby Kim Čong-un hovořil o výhodách parlamentní demokracie.

+0 /-0 | 18.05.2021 18:55

Zmestabileho

jo...  správně gramaticky bylo: byste se hodil

+0 /-0 | 18.05.2021 18:40

Zmestabileho

Ad Honza Svatoš: vnímám, že Vy asi nebudete zrovna nakloněný hrát tenhle šachový byznys. Ale přesto - zrovna Vy by jste se typologicky hodil do takových uzavřených turnajů - o IM a GM (silný amatér, bez šachových ambicí). Nezkusil jste to už někdy? 

+0 /-0 | 18.05.2021 18:38

jozokoumes

Mám takovej, že i náš GM Van taky uhrál jednu normu na těchto turnajích v Maďarsku. A zase tak špatný šachy nehraje! GM Plát zase je teď jedinej náš profík, kterej něco hraje! A máme aspoň co sledovat!

+0 /-0 | 18.05.2021 18:31

HonzaSvatoš

Závěr partie Konyves - Němec (IM skupina, 6. kolo) byl drsný. Černý přehlédl vtipný trik, když už hrál bílý na posledních pár vteřinách.  

+0 /-0 | 18.05.2021 18:05

Zmestabileho

Organizovat takový kolotoč ze kterého bude vysedat jeden GM za druhým - to je jistě obtížný úkol. Tou pořád základní otázkou ale je - proč to dělat? Odpověď: potřebujeme armádu velmistrů! A dovětek pro šachisty: Takto zrození GM nebudou nikdy hrát na 2500, a nikdy se také nebudou šachem živit. Ale to je snad jasné - takto tito hráči GM v našem prostředí nikdy nepůsobili.

 

Je to příležitost se téhle výzvy chopit! Plát je GM, který to zajistí jako hráč, a má kontakty, - no a šachy hraje pro peníze - s čučkaři. Ale kdo bude ten manager? Pan Koutný! Tohle téma mu šrotuje v hlavě, a dokázal nastartovat tento umřelý web nss - důkaz podnikatelského ducha! A je možné využít zkušeností jiných u nás - takže pana Pavel Ch bych k tomu určitě přizval jako konzultanta.

+0 /-0 | 18.05.2021 18:04

Pavel Ch

Vojto,

řekl bych, že s jednáním s hotely a ohledně sálů mám "o trošku" více zkušeností. Tak neuč orla lítat.

 To jako bych Ti vysvětloval, co nevíš o Svešnikovi.

 

 Já si z toho IGM dělal tak trošku legraci, ale jen asertivně. Mně to hned z hlavy nevycházelo, proto jsem vzal tužku a papír. Ale zase mu nechal prostor, ať říká odměny, vklady hráčů. Za kolik je koho schopen sehnat a kolik kdo zaplatí. Pečlivě jsem zapisoval dle něj červená a černá čísla. 

Pak jsem doplnil, co on neznal, ale co je potřeba. A nakonec velmistr uznal, že to žádná sranda není.

 

S někým se musí polopatisticky. Jako, když Vojto bys někoho učil Svešnikova a on by byl na něj natvrdlý. Tak zase někteří (píšu někteří) mistři, velmistři, mohou být natvrdlí na něco jiného.

+0 /-0 | 18.05.2021 13:45

sarmatam
jen koukám.....Vy mi tady teda naháníte hrůzu.....jen se potvrzuje že nic není ZADARMO,a mladej Abhi ? Ten to teď stvrdil,po pátém kole má 2 body tuším, zatím čůs.....:-)
+0 /-0 | 18.05.2021 09:00

Zmestabileho
Je jasné, že titul GM není nic extra, průměrný GM se uživí hůř než ta pokladní v obchodě. Ale to teď neřešíme. Jde o to zpřístupnit titul masám :-). A proč? Protože šachy se budou mnohem lépe nabízet, když bude mít ČR nejvyšší počet GM na počet obyvatel. K ekonomickým propočtům: je třeba mít sehraný tým hráčů, co točí turnaj za turnajem. Třeba Plát coby GM 2550 může hrát 100 partií za rok (stejně nemá co by jiného dělal). A je třeba mít sponzora - kterému se nabídne tento produkt a přesvědčí se ho.
+0 /-0 | 18.05.2021 08:59

MaX

Za partii zápas v extralize 3500 - 5 000Kč, víkendy od rodiny, cestování skrz republiku. Učíte děcka matit věží za 200Kč/h. Do toho se k nám hrnou silnější PL hráči. GM to nemají u nás veselé, to rozhodně.

+0 /-0 | 18.05.2021 08:48

Pavel Ch

Asi takto:

Pořadatelé dělaj Open, na něj (100 a více účastníků) sháněj dotace či i sponzory a pak někam "zavřou" uzavřený. Jak bunus, jako charitu, možná pro 2 své hráče. Bez uzavřeného by jim ekonomicky vyšlo lépe a dotací/sponzorů by kvůli tomu nesehnali méně.

 Ale v součtu s opnem to ekonomicky vychází.

Samostatné obtížně, ikdyž možná reálné to je. Když se jede na full-time celý rok, turnaj za turnajem, turnaje jsou známé, tak to v Maďarsku jinde může fungovat.

--

ZMB: Vy jste asi dost zkažen (promiňte) vyškolen jsem chtěl říci, z podnikatelského prostředí divoké střední Evropy. Míříte tam, že uchazeči o tituly si připlatí za remízky s titulovanými u pořadatele, pořadatel si z toho odkrojí a přilepší titulovaným za to že nebudou uchazeče zlobit. To nevím, to se říká, nebyl jsem u toho. Nikdo mi nic nenabízel, ani po mně nechtěl, bych ho vyhodil, krom vkladu pořadatel a v turnajích se ani normy moc neuhrávaly (snad 1-2 za 4 ročníky). Hrál jsem snad 4 turnaje. Nejblíže jsem byl normě v IM uzavřeném bod a půl a to je furt dost hodně daleko.

+0 /-0 | 18.05.2021 08:37

Petr Koutný

Zmestabileho....zkusím to takto...10 lidí do GM turnaje  - 3GM, 2 IM - GM zaplatíš startovné a ubytování, jeden GM tě může ve slěvě vyjít na +- 7000Kč včetně ubytování. IM s ubytováním tak na 2000Kč...dejme tomu 25 000Kč. Rozhodčí na týden cca 10 000Kč. Poplatky ( elo, normy ) cca 5000Kč. Finanční ceny 10 000Kč. Náklady bez místnosti cca +- 50 000Kč. 5 hráčů si jde zahrát o normy...startovné 5000Kč ( většinou je to podle ELA a reálně je poloviční, ale pro dobré počty) -  25 000Kč. Bez sponzorů je to na papíře mínus 25 000Kč. Pak je potřeba mít prostory, možná reklamu a pravděpodobně takový turnaj nezorganizuje člověk sám....I kdyby náklady byly menší o 30%  stále to není ani nula. Dává to smysl pořádat když má člověk sponzory, nebo podporu města. Celá tato akce je podlě me ekonomicky špatně. Velmistr za týden práce získá pár korun ( něco pod průměrem české mzdy u nás a musí v době mimosezónní hrát aspoň 3 uzavřené turnaje v měsíci), organizátor se bude nervovat a bude rád za nulu, hráči co si jdou uhrát normy - to se podaří tak jednomu z nich a stejně až si ty normy uhrají...pak  když  nebudou špičkovými velmistry, pak budou objídět Openy aby získaly aspoň ubytko zadarmo a hráli o odměny do 10 tis/týden. Většinou je v takových turnajích víc myslivců, než zajíců a tak si tito hráči vyhrají na pár piv a jedno knedlo-zelo-vepřo. Je to jako finanční letadlo....snažit se o normy, být pak průměrným GM hráčem a vydělávat si méně než prodavačka v obchodě.... 

+0 /-0 | 18.05.2021 08:24

Zmestabileho
Tohle by pane Koutný posunulo šachy u nás... Vaše ekonomické propočty mají někde díru.
+0 /-0 | 18.05.2021 07:43

Zmestabileho
U nás - v ČR - by se dalo využít zkušeností z minulých turnajů. Cíl by mohl být formulován nějak takto: poskytujeme IM, GM, spolehlivě, full service. Ale chce to už skutečně profesionální přístup a schopného manažera. Duo Plát Koutný - proč se do toho nepustí?
+0 /-0 | 18.05.2021 07:41

Petr Koutný

Pavle souhlas. Když jsem počítal ekonomiku uzavřeného turnaje, tak mi to nevycházelo dobře. Přesně jak píšeš, jedna věc jsou startovné..ale pak kde jsou prostory, energie, čas, rozhodčí, poplatky, starosti. Ale na druhou stranu - kdo umí - ten umí a nic není nemožné. Jen souhlasím, že to není hitparáda. 

+0 /-0 | 18.05.2021 07:32

Pavel Ch

Ono to s tím byznysem není tak horké.

Onehdy mi jeden pořadatel ze střediska, kde mají talenty aspirující na normy, říkal, že když sečte finance a čas do pořádání turnaje vložený, tak by bylo daleko levnější 2 děcka poslat jinam na uzavřený jinam a "vysoký" vklad jim uhradit.

--

  Kdysi v Plzni na pol. MČR mi jeden velmistr, co do  Ústí jezdil, vysvětloval, že bych mohl udělat uzavřený, že sežene lidi. A jak se to vyplatí. A ještě třeba finty ať si netitulovaný přiveze z klubu titulovaného a vyrovnaj se spolu.

  Ok, vzal jsem tužku a papír, bez rezervy podle jeho parametrů to ta-nějak co se týče hráčů vycházelo, když se nic nepo.... . Ale říkám mu "a kde máš místnost, nájem, lidi krom rozhodčích, kteří kolem toho budou kmitat, to jako vše jako myslíšzdrama?". - "No to já nevím, já jen vím, kolik kdo zaplatí a je ochoten zaplatit...a to vychází".

 

  Takže, fandím a budu fandit všem, co se do toho vrhnou a finančně jim vyjde. Vojta psal, supr nebo kdokoliv jiný, těším se. Spíše je to o tom přifařit k opnu.   Bacha, nesmíš mít otráveného 11. náhradníka a nesmíš mít devět lidí. Pak se shání náhradník za nadstandartních podmínek, co jde samozřejmě k finanční tíži turnaje.

--

 On ten byznys (jako ve všem), může fungovat, když je do toho člověk-pořadatel ponořen 24 hodin denně a jede celý rok turnaj za turnajem, jako jinde v Maďarsku. Jako ve všech oborech. 

+0 /-0 | 18.05.2021 07:25

Petr Koutný

Zmestabileho - je to stále stejné a nelepší se to. V současnosti se toho moc nehraje. Když je turnaj, kde hrají čeští hráči a k tomu je tam talent, který může být nejmladším velmistrem historie! Pak co je špatného na tom, psát o tomto turnaji? 

Přesně jak jste psal, diváky to zajímá. Jak odpověděl David, souhlasím. Takové jsou skoro všechny uzavřené turnaje o normy! Olomouc, Mariánské Lázně, First Satturday...

+0 /-0 | 18.05.2021 07:12

Zmestabileho

:-))...dívám se sem po ránu a vidím že nevidím :-)... p. Koutný tady včera napsal, že ten sranda turnaj v Budapešti velmi moc zajímá šachisty, o čemž svědčí 9000 shlédnutí článku, akorát pana ZMB to prý nebaví :-), ale už tento svůj zde vyjevený bystrý názor p. Koutný smazal...:-).

 

Škoda! Vrcholná šachová událost v Budapešti si jistě zaslouží zvýšenou pozornost, a šachoví fanoušci zprávy z tohoto turnaje skutečně hltají. Teď snad je správná příležitost napsat samostatný článek na tohle téma - tedy kolik je třeba zaplatit peněz za normu IM a GM na uzavřeném turnaji k tomuto bohulibému účelu hraném. Před pár dny jste tady pane Koutný napsal článek "Peníze a šachy". A tohle by mohl být druhý díl, jinak se stejným nadpisem!

+0 /-0 | 18.05.2021 07:06

xdavx x

jako by to u jakehokoli uzavreneho turnaje o normy bylo jinak ty genie.

+0 /-0 | 18.05.2021 01:20

Zmestabileho

Byznys šachy v Maďarsku, by si zasloužily jiný pohled, než tuto prezentaci zde. Pan Koutný tady píše, že tohle hraní šachů je fér, že každý si musí své uhrát... - přitom je naprosto jasné, že hráči usilující o šachovou normu nebo rating platí starovné těm hráčům, kteří jim svou účastí ( a i vzájemnou partií) umožní normu získat. 

 

 

+0 /-0 | 17.05.2021 23:37

Zmestabileho

Ano, je to tzv. "normální šachový business"... :-)... To jste napsal trefně paně Koutný - na adresu tohoto spektáklu, jež zově se "velmistrovským turnajem".

 

 

+0 /-0 | 17.05.2021 22:18

Petr Koutný

Petan - zas tak nesouhlasím. Uzavřený turnaj je turnaj o normy. Ti titulovaní mají jisté startovné a jsou na příjmové stránce turnaje. Ti co chtějí titul jsou na výdajové stránce a svým startovným plní rozpočet takových turnajů. Čím menší rating, tím vyšší startovné. Pamatuji si, že když jsem snil hrát uzavřený turnaj o IM normu ( ale i díky startovnému se to nikdy nestalo), pak by mě vyšlo startovné na 5000Kč. ( +-) . Takže...kdo na to má výkonnost a peníze si může tyto turnaje hrát. Normu nikdo nedostane zadarmo a musí si jí sám uhrát. Čím víc slabších hráčů v turnaji, tím je potřeba na normu víc bodů. Vše je fér, vše je dáno dopředu a každý ví o co a za co a za kolik hraje. Kdo chce hrát o normy a nebo kdo chce platit startovné a nebo kdo si chce nechat zaplatit startovné, pak pro ně jsou tyto turnaje. Je to normální šachový business a není to charita. 

+0 /-0 | 17.05.2021 22:10

Petan

Re ZMB: Vyjímečně máte pravdu. Startovní listina, ve které figuruje v uzavřeném turnaji na jedné straně hráč s elem 2556 a na druhé straně hráč s Elem 2031 působí lehce bizarně.

+0 /-0 | 17.05.2021 22:03

Zmestabileho

Budoucí mistr světa Abhi dnes byl opět neúspěšný, asi už je kluk unavený z té série turnajů co mu táta zaplatil, aby synek byl dále lépe marketingově použitelný jako co nejmladší GM. 

 

Zajímavou bitvu dnes v partii předvedl ratingový lídr a ozdoba turnaje - GM Plát. Snad svou partii bude opět komentovat v telefonickém hovoru s panem Koutným! Fanoušci by neměli být o tohle ochuzeni.

 

Větší šáškárnu než sérii těchto turnajů v Maďarsku jsem dost dlouho neviděl. Kdo to financuje? - otec od toho nebohého chlapce Abhiho? Nebo snad Jan Brhel, borec s ratingem 2030 hrající v uzavřeném GM turnaji? :-)).

+0 /-0 | 17.05.2021 21:51

Jirikovka@post.cz
Pane sarmatam! Zapoměl jste na remízy! VP s Indem remisoval!
+0 /-0 | 17.05.2021 19:14

HonzaSvatoš

Tak můj tip na to, že talentovaný Ind uhraje GM normu, zjevně padá, a to překvapivě brzy, už po pěti kolech.

+0 /-0 | 17.05.2021 18:58

tsonga6
páčia sa mi komentare, kde ludia s enginom kritizuju hru veľmajstrov :) nech radsej komentuju hru korešpodenčných sachistov, ale v praktickom sachu je to smiesne
+0 /-0 | 17.05.2021 14:45

sarmatam
Ind prohraje,bo Vojta uš neprohraje ani jednu partii.... můj názor :-)
+0 /-0 | 17.05.2021 11:39

Jirikovka@post.cz
VP má dneska nebezpečného soupeře Inda Manische! Ten má 16 let,tomu už to bude dobře myslet! VP má černé kameny!
+0 /-0 | 17.05.2021 07:35

HonzaSvatoš

Dnes vypadá partie Nagy - Song (GM skupina) na slušnou exekuci po tahu bílého d5! Nagy to hraje drsně.

+0 /-0 | 16.05.2021 16:44

istr
Vojtu to dneska nebavilo.
+0 /-0 | 15.05.2021 21:49

sarmatam
ciki333: Aš tak ? Tak to se jdu na to hned mrknout,na ten 26.tah myslím,hmmm ? :-(
+0 /-0 | 15.05.2021 21:06

ciki333

https://chess24.com/en/watch/live-tournaments/vezerkepzo-gm-may-2021/3/1/1

Je dobojováno. Ostře sledovaná partie mezi GM Plátem a indickou nadějí Mishra, skončila po oboustranných nepřesnostech nerozhodně. Vojta tentokráte uložil k ledu pasivní 1...d6 a zvolil Grünfeldovu indickou obranu. Abhimanyu tahem 5.Db3 vstoupil do temných ruských vod. Český velmistr nepokračoval přesně, tah 7...Jf-d7 je v odborných kruzích považován za méněcený. Principiální bylo 7...a6. Nicméně oba hráči kráčeli dále ve šlépějích svých předchůdců, když kopírovali partii Lodhy vs. Kudrin z roku 1987. Prvý odbočil indický mládenec 15.Kg2. Po sérii vzájemných nepřesností vznikla po 24.Jxc7 komplikovaná pozice, ve které Vojtu zradil cit pro bezpečí, když zahrál neopatrné 24...Se5?. K remíze vedlo 24...Vc8!

Po víceméně vynuceném průběhu 25. Je6 Vc8 26. indické prodigy propáslo jedinečnou šanci skórovat potřetí v řadě...Stačilo zahrát 26. Vf3!! and the Game is over. Místo toho se stalo 26.Db4? a po 26...Jc4 boj skončil smírem. Co říci závěrem? Snad jen: "Partie skončila, zapomeňte."

+0 /-0 | 15.05.2021 17:47

sarmatam
Vojta remis s Abhim jdu se mrknout,jestli to mohlo estě nějak pokračovat.... :-( jinak za necelou hodinku,meteleskum bleskům, ať je nás tam aspoň tisíc,ju ? :-)
+0 /-0 | 15.05.2021 17:08

Harry Nelson Pillsbury

David Navara po slibném začátku, kdy vedl nad Baadurem Jobavou 3,5 : 1,5 , následujících pět partií prohrál a postupuje soupeř. Vše ještě mohlo být jinak, kdyby v 9.partii se dvěma dámami navíc stihl dát jednotahový mat, jenže mu došel čas. V semifinále si zahrají Giri - Dubov a Jobava - Vidit. 

+0 /-0 | 15.05.2021 13:53

Pavel Ch

V klidu Vojto, připravuj se na důležitý boj, fandímeczech flag. Víš, my si jen tak tady nezávazně pokecámewink, třeba s gramatickými chybami, třeba počítáme od druhého turnaje, dle sledování na nss, jasně, 4. turnaj už mladík hraje a třeba hrál i nějaké přípravnéenlightened.

+0 /-0 | 15.05.2021 09:43

sarmatam
Abhi u 30 . tahu měl brát 30.--- b *C5,a bylo by to estě cajk.... :-)
+0 /-0 | 15.05.2021 00:36

Pavel Ch

Mladí skvěle, Jáchym, Kuba.

Vojta supr, bude mít sebevědomí v klíčovém duelu.

Nicméně mladý talent prohrál s druhým nasazeným 2500plus černými, může se stát.

Fyzicky náročný 3. turnaj pro něj, to je.

+0 /-0 | 14.05.2021 23:58

sarmatam
Taaaak a uš sem na to došel,Vojta neprohraje ani jednu partii,a vyhraje to s mladej abhi bude druhej, můj názor... : )
+0 /-0 | 14.05.2021 22:38

sarmatam
super..... :-)
+0 /-0 | 14.05.2021 21:59

Petr Koutný

Partii mezi Vojtou Plátem a Abhim Mishrou rozebere na YTB Robert Cvek a nebo Petr Koutný. Tak v sobotu večer a nebo v neděli ráno tady i s rozborem tohoto ostře sledovaného duelu! 

+0 /-0 | 14.05.2021 21:18

sarmatam
super....... Abhi prohraje i s Vojtou, můj názor.....v koncovce...jj.... :-)
+0 /-0 | 14.05.2021 20:48

Petr Koutný

V sobotu Vojta a Abhi a Abhi bude pěkně nažhavený a jejich vzájemné skóre je 2,5-0,5 pro Abhiho...čekejme boj..:) 

 

+0 /-0 | 14.05.2021 19:11

giocozo
ciki333 - Klídek. ;) Žádná bublina tu nebyla. On to obrovský talent je a je jedno, jestli mu budeš fandit a nebo čekat na každé jeho zaváhání. :) Ty sis vážně myslel, že ty zkušené GM bude dvanáctiletý klučina mydlit celou dobu ? Únava tam jistě je, ale zkrátka pořád jsou na světě hráči lepší než on a není jich málo. Vojta se svou méněceňkou nebyl měřítko.
+0 /-0 | 14.05.2021 18:25

ciki333

Bublina splaskla. Průměrný maďarský velmistr Nagy roznesl zázračné dítě - Mishra - na kopytech...

https://chess24.com/en/watch/live-tournaments/vezerkepzo-gm-may-2021/2/1/5

Dvanáctiletý kluk fyzicky odpadl. Tři turnaje v řadě to je nápor i na šachového koryfeje Pláta...

Jenom nekritiční snílcí mohli doufat, že mladičký Ind bude i nadále pokračovat v krasojízdě.

Můj tip, s výpětím posledních zbytků sil uhraje prodigy 50%.

+0 /-0 | 14.05.2021 18:12

giocozo
JiH - Děkuji. Jediný jste pochopil, že nejde o žádné pošklebování, ale jen zvědavost. Jsem nyní v jednom kole a nemám čas to někde dohledávat. Klidně mohl být napsán článek o celém zápase.
+0 /-0 | 14.05.2021 17:13

sarmatam
Abhi vyhraje všechny partie..... můj názor :-)
+0 /-0 | 14.05.2021 17:02

Petr Koutný

On line funguje a tak můj dnešní tip. Vojta má pěšce víc a tipuji výhru a Abhi to bude chaos, ale věřím v další bod. 

+0 /-0 | 14.05.2021 16:08

xdavx x

jih, jirka kadlec posila tu samou pozici po dxd5 co hral david cernymi s raportem. takze moc to ted nechapu. byt to nekdo jiny nez david, rekl bych ze to prodal :D

+0 /-0 | 14.05.2021 15:29

xdavx x

jiri kadlec, no ty kraso. takze david to znal. a ta konecna pozice remiz je proc?

+0 /-0 | 14.05.2021 15:28

Jiří Kadlec

Mrkněte se na zahájení této partie:

https://www.chessgames.com/perl/chessgame?gid=1947034

+0 /-0 | 14.05.2021 15:26

JiH
+0 /-0 | 14.05.2021 14:56

xdavx x

Pavle, nemyslim si ze se david preklikl, misto jxd5 mel hrat Dxd5, to neni preklik- proste prehlidl ze Dg4 nepokryje mat. ale jak jsi psal, to se proste stane, taky nevidim zadny duvod se tomu posklebovat.

+0 /-0 | 14.05.2021 13:08

Terezie z Avily
Po shlednuti blic matche Navara-Abdihan (6 1/2:4 1/2) mame Daviduv navod, jak hrat proti systemu 1.b3, ktery Abdihan hral stale. Bude zajimave pozorovat dalsi Daviduv blic match s kdysi hvezdnym Jobavou,ktery je expert na 1.b3, pokud to zahraje. Jinak tipuju, ze Vojta v sobotu prohraje znovu, jeho zahajeni s cernymi na te urovni neobstoji. Ale drzim mu ( Vojtovi) palce- snaz se!
+0 /-0 | 14.05.2021 11:52

giocozo
Pavel Ch - A proč ne ? Byly tu občas články o větších kravinách.;)
+0 /-0 | 14.05.2021 07:04

Pavel Ch

Vážná partie v IGM turnaji (kde se dá učit z postupu malého kluka, velkého talentu)

  vers.

 překlik v jedné z 11 partií vítězného zápasu - on-line blicce v 10.tahu? O tom článek, faktblush PS: Tu byl v diskuzi pár dní zpět byl, ok, odjíždím, odpoledne najdu.

+0 /-0 | 14.05.2021 07:00

giocozo
Pavle můžeš napsat modré odkaz ?
+0 /-0 | 14.05.2021 06:57

giocozo
Když už zde byla zveřejněna poučná prohra Vojty, tak nevidím problém v tom zde uveřejnit rychlou prohru naší šachové jedničky.
+0 /-0 | 14.05.2021 06:56

Pavel Ch

Tak jukni a bude Ti jasné, že mohlo jít o překlik v jedné z 11 partií, tak o překliku v blicce článek? Jsem se divil požadavku.

+0 /-0 | 14.05.2021 06:56

giocozo
Pavle, právě že neviděl a na posměšné poznámky kašlu. Vždy si vytvořím vlastní názor.
+0 /-0 | 14.05.2021 06:54

Pavel Ch

Včera jediných dvou hráčů 2500plus Vojta remis,  Kuba prohra, v IM Jáchym remis.

+0 /-0 | 14.05.2021 06:52

Pavel Ch

Sorry, abychom nebláznili, nebyl to překlik myší?

S ohledem, že visí Jxg7, Sxg7 rovnou, byť Dg4 je nejsilnější tah.

Chtěl to brát David na d5 něčím jiným?

 Blicka s myší, vyhrál 6,5:4,5 a budeme rozebírat, jestli se nepřekliknul v první partii a kochat se tím, jak naše jednička hraje špatně. blush

 giocozo, viděl jsi to nebo jen četl posměšné poznámky?

+0 /-0 | 14.05.2021 06:50

giocozo
Petr Koutný - Nemohl by si a nebo Robert napsat kratičký článek o té rychlé Navarově prohře po 1.b3 ? ;) Díky
+0 /-0 | 14.05.2021 06:42

giocozo
Vojta má šanci jedině tehdy, když nebude hrát paskvili typu Holandské, 1. - d6 a 2. - Sg4 a na Čigorina ať raději zapomene úplně. Nimcovič by byl asi ideální. Grünfed je náročný na přípravu. ;)
+0 /-0 | 14.05.2021 06:25

Zaplji

Prazaku asi ses nedival minuly tyden, jak ten Mishra hraje!!

+0 /-0 | 13.05.2021 22:49

Pražák z Podolí
Já tipuju že tentokrát to vyhraje Vojta Plát. Jen proto aby naštval nás diskutéry a oplatil nám ty naše kecy.
+0 /-0 | 13.05.2021 22:38

pawel

Někdo ten turnaj musí zaplatitwink

+0 /-0 | 13.05.2021 17:27

HonzaSvatoš

Můj tip: Skóre bude mít 2,5:0,5 (remíza bude s VP), normu splní.

Tvl, co to je za ELOvraha, Brhel 2031 v GM turnaji???

+0 /-0 | 13.05.2021 16:53

Petr Koutný

Jasný Pavle, doplním do článku a budeme souběžně sledovat, díky

+0 /-0 | 13.05.2021 16:48

Pavel Ch

Petře fajn dík za zpravodajstvíyes

Ale šlo by se alespoň 1 větou a odkazem zmínit o souběžném IM turnaji ve stejném místě, kde startuje mladý talent (r.2008) Jáchym Němec? Jedničkou je tam slovenský M.Pacher.... viz IM-t.

+0 /-0 | 13.05.2021 16:13

Zaplji

Tipovat nebudu, sanci na uspech muze mit jedine Vojta. Jan a Jakub nemaji narok

+0 /-0 | 13.05.2021 15:53