Je spuštěna nová online herna šachy.cz

07.06.2016 06:00 | ostatní-články

Vypadá to, že se ve stojatých vodách českého online šachu blýská na lepší časy. Dlouhou dobu neměli místní hráči možnost zahrát si jednoduše a v češtině partii online.

To by nyní měla změnit zbrusu nová herna, která byla na konci května spuštěna na adrese www.sachy.cz

Zajímavostí je fakt, že jde o český projekt a možnost ovlivnění dalšího směru vývoje českou a slovenskou komunitou je veliká.


Podle tvůrců systému herna vyniká jednoduchým ovládáním s možností hrát přímo v prohlížeči bez nutnosti instalování dalšího software. I přes důraz na jednoduchost, server nabízí také pokročilejší volby jako je hraní Fischerových šachů nebo hra proti počítači.

Úvodní obrazovka je rozdělena na následující části:

  1. šachovnice - na té běží náhodně vybraná partie
  2. seznam nabídek partií - hráči mohou přisednout k partii podle parametrů nebo mohou zveřejnit vlastní nabídku přes tlačítko „Vytvořit hru“
  3. pruh s tlačítky
    • HRÁT HNED– náhodně vybere partii ze seznamu nabídek partií
    • Vyzvat kamaráda– slouží pro oslovení kamaráda přes e-mail či sociální sítě
    • Vytvořit hru– po zvolení parametrů (např. tempo hry) přidá výzvu do seznamu nabídek partií
    • Hrát proti počítači– je předdefinováno 8 úrovní síly enginu
  4. oznamovací oblast – slouží k zobrazení informací uživateli, např. o výzvách jiných uživatelů


Obrazovka, kde probíhá samotná partie, je rozdělena podobně:

  1. šachovnice se hrou
  2. blok s informacemi k partii (hodiny, partiář, chat atd.)
  3. pruh s tlačítky herních příkazů
    • Vzdát
    • Remíza
    • Zrušit– partii lze zrušit, pokud oba hráči ještě neprovedli tah
    • Vrátit tah– zde můžete požádat o vrácení tahu
    • Přidat čas– soupeři přidá 10 sekund
    • Rada– při hře proti počítači lze požádat o radu
  4. oznamovací oblast – slouží k zobrazení informací uživateli, např. o nabídce remízy od soupeře


Všechny důležité funkce jsou dostupné i bez registrace, která je zdarma. Ta přináší výhody jako možnost hraní ratingových partií, ukládání odehraných her nebo rozšířené volby nastavení vzhledu.

Myslíme si, že tato nová aréna rozhodně stojí za vyzkoušení. O dojmech z ní můžete s autory diskutovat v komentářích pod článkem.


www.sachy.cz

72x 13886x
Fotogalerie
Komentáře (72) Aktualizovat
22.06.2016 18:43 | claymes

22.06.2016 17:50 | pawel Já to pochopil, vím, že jste o stránce psal pěkně.Díky moc. 22.06.2016 17:58 | Tomáš80 Díky za podporu. Snažíme se, aby se tam hezky hrálo. Dotaz do pléna, všimli jste si například, že velikost šachovnice se docela pěkně mění podle velikosti okna? Ostatní weby to moc neřeší - věřím, že například toto uživatelé ocení. Další funkce přidáváme, doufám, že se v brzké době podaří přidat např. analýza partie enginem. Dotaz na místního admina, jak náročné by bylo přidat editaci příspěvku? Myslím, že tato funkce zde citelně chybí. Díky.

22.06.2016 17:58 | Tomáš80

Arénu jsem také vyzkoušel a musím říci, že jsem docela spokojený. Pěkně si zahraju, pokud mám náladu, tak využiju chat :). Mně se tento projekt líbí a rozhodně tam budu hrát.

22.06.2016 17:50 | pawel

PS: Už to vidím: Nebyl vtip pochopen! Moje "asi tak Rubinus"  a ......parafráze výroku o opicích nebyl souhlas s jeho kritikou jazyka Herny - což se asi vrylo do paměti. Patřilo v následné jeho větě (při tragikomickém úsměvu Rubinuse) k předchozímu příspěvku lykana.

22.06.2016 17:40 | claymes

Aha, no, tak jsem si zapamatoval Rubinusovu připomínku těsně pod Vaším příspěvkem :) Za chválu děkuji, snažíme se. Jde to třeba někdy pomaleji, ale vavřínové polštáře rozhodně nemáme ;) Kdybyste chtěl někdy zahrát, tak mi napište na kontakt@sachy.cz , ale moje herní síla je poměrně malá - 1600

22.06.2016 17:38 | pawel

Claymes 22.06.2016 16:41 (Ctrl+C z diskuse u jiného článku) : pawel Omlouvám se, za off-topic, ale myslím, že jste to byl Vy, kdo se podivoval, že je herna sachy.cz v češtině, protože se Vám zobrazovala anglicky - přidali jsme nahoru do lišty přepínač jazyků, tak to můžete vyzkoušet :)

Já?blush Pouze jsem tu napsal parafrázi "lykanova" výroku z příspěvku. Vůbec o jazyku nebyla řeč. Nemusel být vtip každým pochopen, se stává laugh  Viz dole 9.6. 16:38

A předtím pochválil hernu a claymes pochválil můj příspěvek, tak o tom prvním přípěvku asi nebude řeč.

21.06.2016 13:56 | claymes

Přidali jsme do herny slovenštinu a také možnost jazyky přepínat (nahoře v liště)

14.06.2016 14:09 | ELOminator

No tak samozřejmě že z toho nejsem odvařený když hraju s nějakou sedmnáctistovkou. Ale bohužel některé mančafty nejsou tak vyvážené jako my.

14.06.2016 12:49 | claymes

Takže když hrajete týmy, tak kapitánovi řeknete, sorry, proti tomuhle nehraju, to se mi nevyplatí? :)

14.06.2016 10:39 | ELOminator

Tak ono jde i o koeficient rozvoje, je rozdíl, jetli hraju o +/-50 nebo o +/-10.

Ale to jsou samozřejmě technické detaily, podstatné nedostatky budou jinde (např proč nemůžu hrát ratingovou partii proti počítači kdzž ten jediný má relativně stabilní a objektivní ELO?)

13.06.2016 11:16 | claymes

Nevím. Věřím, že i když to zobrazuje třeba jen celá čísla, ve skutečnosti se připíše třeba 0,3 bodu. Řešením je nehrát s o tolik slabším soupeřem ;)

Dotaz na zdejší komunitu: je zde někdo, kdo by byl ochotný zkontrolovat slovenštinu pro ten portál, abychom ji mohli nasadit? Kdyžtak mi prosím napište na kontakt@sachy.cz Díky.

12.06.2016 21:51 | ELOminator

No v některém případě mi to zobrazovalo i +0 a v tom případě to opravdu nemělo smysl hrát (teda mě nějakým perverzním způsobem motivuje hra o elo i když je to sranda elo wink)

12.06.2016 20:58 | claymes

Zobrazování možné změny ratingu před partií by pravděopodobně mělo za následek ovlivnění výběru soupeře tak, že by se různí vykukové zaměřili primárně na nové hráče a získali by tak vyšší rating, než je jejich reálná síla. Navíc, pokud je očekávaná změna ratingu +1/-14, tak pokud je to správně implementováno, značí to i pravděpodobnost (ne)výhry, tzn. nejde o nějaký větší či menší risk.

12.06.2016 19:41 | ELOminator

Tak nevím jestli je to normální, ale na FICSu to normální je (info na příkazovém řádku). Protože když budu hrát o +1/-14 tak to třeba stornuju.

12.06.2016 18:29 | BM

Možná žádná - konečně by to bylo něco navíc. Pokud jste schopni vypočítat podle výsledku partie změnu ratingu, tak jste určitě schopni vypočítat všechny možné změny ratingu (jsou 3 možnosti) ještě před partií. Prostě najedu nad jméno soupeře v lobby (nebo jak tomu říkáte) a uvidím, jak se můj rating změní v případě jednotlivých výsledků partie.

12.06.2016 18:22 | claymes

12.06.2016 17:24 | ELOminator

Jak to myslíte? Jaká konkurence to tak má, abych se mohl podívat.

12.06.2016 17:24 | ELOminator

Tak hlavně abych viděl o kolik elo bodů zrovna hraju.

12.06.2016 08:20 | claymes

Rozdělení temp je stejné jako na Freechessu

11.06.2016 22:02 | BM

a ty 2/3 vycházej z čeho?

11.06.2016 21:05 | claymes

Pokud by hráče zajímalo rozdělení temp:

Bullet - čas hráče je 3 minuty a méně (6 celkem)

Blitz - čas hráče je 10 minut a méně (20 celkem)

Standard - čas hráče je 10 minut a víc (20+ celkem)

Vzoreček pro výpočet času jednoho hráče je (Start + bonusy*2/3)

Vzoreček bere do úvahy počáteční čas a bonusy za tah, přičemž se předpokládá 40 tahů na partii. Například 2 minuty + 2 sek/tah = 120 + (40*2)*2/3 = 173 sekund - to je méně než 3 min a tedy se jedná o Bullet.

11.06.2016 19:02 | Rubinus

clymes: Přesně opačně, jak JD. 5+0 je moje disciplína. Jen zcela výjimečně 3+0, bonusy mi nebaví, tam se musí hrát víc na pozici a méně na čas. Na Areně to mají každou sudou hodinu od 12 do 16, jen pátek z nějakého záhadného důvodu vynechávají 14h. A jejich server zřejmě nemění čas, protože když u nás platí zimní, je to v liché hodiny.

11.06.2016 16:39 | claymes

ELOminator - pokud překliknete na jinou stránku, výzva se smaže - dá se předpokládat, že jste prostě odešel. Pokud chcete brouzdat po netu, jednoduché řešení je mít šachy otevřené v jiné záložce (tabu). Vícečetné výzvy jsme zvažovali, ale pak by se stávalo, že by jistí jedinci tapetovali přes všechna místa a na nabídky ostatních by nevyšlo místo...  proto to omezení. Budu rád, když mi připomínky napíšete klidně na mail: kontakt@sachy.cz

11.06.2016 13:57 | JD

turnaje tempo 3m nebo 3+2 .5m bych nezapl.smiley

11.06.2016 09:34 | ELOminator

A taky bych měl mít možnost zadat těch výzev víc v různých tempech, ať se někdo chytne nějičku wink

11.06.2016 09:31 | ELOminator

Co se týče té arény, tak mi přijde nelogické, že zadám výzvu, překliknu se na jinou stránku a když se vrátím zpátky tak výzva zmizí.

10.06.2016 15:24 | claymes

10.06.2016 08:26 | Vojta Plát

už se těšímesmiley

10.06.2016 08:26 | Vojta Plát

https://chess24.com/en/play/leaderboard Zatím 14. v pořadí "Blitz" (včera 13.) na chess24. Hraju tam asi 10 dní, celkem nuda... Až budu první, přejdu na šachy.cz sadwink

09.06.2016 21:18 | claymes

09.06.2016 16:26 | Rubinus

přepínač nastavení jazyků je ve výrobě a měl by být k dispozici během několika dnů (umístěn bude pravděpodobně nahoře v menu, vedle ikonek pro přepínání zvuku a světlého a tmavého prostředí.

Turnaje jsou taktéž v plánu. Zajímalo by mě, jaký formát by vám vyhovoval? Každou hodinu např. 5+0, každý s každým, nebo švýcar?

09.06.2016 17:54 | JD

Pouze dočasně :)

09.06.2016 17:54 | JD

šachy.cz jsou bez turnajů?

09.06.2016 16:38 | pawel

Rubinus, asi taklaugh, ještě přidám:

Říká opice opici: "Nikdy jsme se nedozvěděli, proč z některých našich příbuzných, vznikli ti pitomci".

09.06.2016 16:26 | Rubinus

Ono je to česky? Fakt? Já vidím jen angličtinu a žádnou vlaječku, kde bych to přepnul. Asi zatím zůstanu na Aréně. Tam jsou alespoň odpoledne každou druhou hodinu turnaje na 5 min. Sice již bez cen, ale funguje to.

".... ~~jen akce několika amatérů, kteří mají jako hobby zaplevelování internetu vcelku zbytečnými stránkami .... " :) Na to musí být člověk od Hradce ...

08.06.2016 19:59 | claymes

Důvod vzniku herny, její sociální rozměr a další informace jsou v rozhovoru pro ŠSČR - http://www.chess.cz/www/aktuality/aktuality-ze-sezony-2015-2016/aktuality-z-domova/novy-cesky-herni-portal-sachy-cz.html

08.06.2016 15:57 | lykan

Z článku jsem se nedozvěděl, proč nová herna vlastně vzniká? Pro většinového uživatele nejsou rozdíly mezi jednotlivými hernami z hlediska kvality zpracování příliš velké, důležité jsou ale počty přihlášených hráčů, aby člověk nemusel dlouho hledat soupeře, je tedy výhodné hrát tam, kde už hraje hodně hráčů. Co je tak zásadní výhodou této herny oproti těm zavedeným, proč by jí hráči měli dát přednost? Bude to alespoň někomu generovat peníze, nebo je to jen akce několika amatérů, kteří mají jako hobby zaplevelování internetu vcelku zbytečnými stránkami a zde na nss teď chytají kapry do svého rybníčku?

 

Nějaké recenze na tu novou fide arénu? Nechce někdo gm titul? smiley

08.06.2016 14:21 | Pavel Ch

Mne by zajímalo, když se na renomovaných servrech hraje o finanční ceny, tak zda jde při času delším jak minuta na partii, ohlídat. Kdyby fakt šlo o větší peníz, tak pomocník(ci) na extrením compu háže tahy z více programů, 1.-4. line, občas nějakou neprohrávající hrubčičku, a pokud soupeř nemá "zabezpečeno" stejně, tak musí prohrát. Jediný základ na podezření je pak skutečné elo hráče a výkon zde. "Máte moc dobrý výsledek na vaši praktickou sílu, vylučujeme". (???) Nebo je to jináč?

Pouze turnaje s vědomí enginové možné podpory nebo do minuty na parti, kdy by asi stačilo ohlídat počítač, na kterém hráč hraje, to se samozřejmě dá.

08.06.2016 14:07 | Poutnik

Ale to právě může být výhoda tohoto serveru "zadarmo". Proč by někdo hrál s PC a podváděl? Na serverech, kde lze něco vyhrát ... to je jiná věc. Čím hodnotnější výhry, tím větší pravděpodobnost podvodu.

08.06.2016 10:43 | Drahil

Vyvinout anti-cheatingový program bude obtížné :-) No to si pište, ale můžete zkusit největší kapacitu v tomto oboru, profesora Computer Science Kennetha Regana na univerzitě v Buffalu, který se výzkumem a vývojem šachových anticheatingových programů zabývá řadu let a sám je IM, jestli by třeba neměl nějaký nápad ;-) Překvapivě jsou jeho metody, algoritmy a programy neveřejné :-)

08.06.2016 10:04 | claymes

08.06.2016 00:46 | Playboy

Jak to myslíte s tím zvětšením obrazovky?

08.06.2016 08:41 | JD

Boj proti používání elektronické nápovědy vnímám jako jeden z největších úkolů dnešní doby obecně. Z principu, jak řešit to, že se někdo u počítače radí např. s mobilem (tzn. nepřeblikává ani okno atd.). Navrhnout dobrý anti-cheatingový systém bude obtížné, ale třeba právě v tomto směru věřím, že šachová komunita pomůže tím, že spolu dáme dohromady nějaký návrh a ten pak realizujeme. Máte nějaký nápad? Pokud bude dobrý rádi jej zapracujeme... Ty peníze hráčům za všechno možné momentálně není v našich silách.

08.06.2016 08:41 | JD

Jak dalece máte podchycené zneužívání šachových motorů?

08.06.2016 08:40 | JD

 Online-arena měla docela dobrý věrnostní systém,až na to, že ceny byly věcné a né cash.Ale tímto se dají hráči oslovit.Otázka je jaký mají autoři šachy.cz cíl,jestli chtějí být web pro zábavu,kde bude chodit 50 lidí nebo se poprat o lidi?Dělejte turnaje o reálné money,serie o reálné money,money za počet odehraných partii např.1000/10kčsmileya máte šanci.

08.06.2016 08:10 | Poutnik

Co furt máte? Já být autorem, tak dva enginy nazvu Navara a Hráček, aby měli lidi pocit, že hrajou a celebritama :-) 

08.06.2016 00:46 | Playboy

Ten server má tolik nedostatků, že se nabízí otázka, jestli jej mělo smysl takto nedodělaný vůbec smysl spouštět? Zvětšení obrazovky též není možné ...no

07.06.2016 22:11 | chess123

1

07.06.2016 21:26 | claymes

07.06.2016 21:12 | Vojta Plát - díky za povzbudivá slovasmiley

07.06.2016 21:19 | claymes

Díky za pochvalná slova. Nehci moc rozebírat jiné weby, ale jak už jsem říkal, je jasné, že jsou (alespoň zatím) napřed. Lichess je určitě kvalitní server a jeho provozovatel je výborný programátor - dokonce jsem byl u zrodu tohoto serveru, pomáhal s překladem a doporučil některé funkce (např. "přidat čas"), protože on sám neměl s online šachem velké zkušenosti (mluvíme o roku 2010). Já se cítím být daleko víc šachistou než programátorem a věřím, že to projektu dobře poslouží.

07.06.2016 20:50 | Lookass U Fischerových šachů rošádu uděláte tak, že kliknete na krále a potom na věž - i po konzultaci s panem GM Martinem Petrem jsme dospěli k závěru, že takovýto způsob je jediný možný.

07.06.2016 21:12 | Vojta Plát

Myslím, že se můžu vyjádřit jakožto uživatel mnoha serverů či aplikací na blicky. Svého času byl suverénně nejlepší playchess. Možnost vyhrát dukáty, či prodloužení účtu(to jde i nyní, já ho mám teda natrvalo), to bylo něco. Za dukáty se dala koupit nová databáze, případně jiné užitečné produkty od chessbase. I nyní mám za hraní dukáty jen tak, využívám je na analýzy s cloudem(hloubka 30 mi najede do dvou minut, takže to nestojí skoro nic). V tom je výhoda playchessu(aspoň pro mě). Lichess je super, člověk může ihned po partii zapnout analýzu, navíc jsou tam turnaje o peníze(v bulletu, možná i ve žravých šachách). Patrik Milat je poměrně znalec na lichess, já si netroufám říct, jak moc super to tam je. Nyní blicám na chess24, problém je ale ve tři ráno najít soupeře na stejném elu. To i playchess byl v tomto lepší :-) Na chess.com jsem hrával rapidy s počítačem - Mission Impossible, poměrně slušná úroveň, na trénink dobrý. Jinak hráčské pole dost slabé, i Martina Marečková tam měla elo okolo 2500, přitom v reálu je o 400 bodů slabší. Aréna krachla nevídaným způsobem, mně naštěstí vše vyplatili, ale čekal jsem od nich víc. Až bude na šachy.cz něco zajímavého, nebo mě někdo ukecá k nějaké zajímavé challenge či simultánce, určitě se tam podívám, jinak zůstanu u playchessu a chess24. Nicméně přeju těm, co šachy.cz provozují, ať se jim daří a neztrácejí víru! Určitě si své hráče najdete.

07.06.2016 20:50 | Lookass

mně u Fischerovych sachu nesla udelat rosada, po kliknuti na krale mi to ani v oznacenych polickach neukazalo ze bych ji mohl delat...

07.06.2016 19:03 | Michal M.

Na "lichessu.org" hraje celý svět a kvalitatině na úrovni IM a GM, na "šachy.cz" o tom silně pochybuji, možná se občas někdo splete...  

07.06.2016 18:55 | pribi78

lichess.org ma vsetko a zadarmo. Jednoznacne TOP Web

07.06.2016 18:46 | BM

Vypadá to pěkně a autorům přeji spoustu návštěvníků. Nicméně pro mě (zatím) nemá smysl přecházet z lichess.org (mimochodem z velké části s českou lokalizací). Dokonce bych řekl (pokud tomu tak není, omlouvám se), že se právě lichess.org autoři v mnohém inspirovali - což ale není na škodu. Otázkou je, co mohou (krom kompletní češtiny) sachy.cz nabídnout, aby jim dali hráči přednost před konkurencí i z jiného důvodu než je jenom podpora domácího projektu.

07.06.2016 15:53 | Drahil

re:Kharty, máte pravdu, na chess24 jde stahovat partie v .pgn, ale pouze pokud máte koupený účet prémium, který stojí 100$ na rok.

07.06.2016 15:13 | claymes

07.06.2016 14:32 | Playboy

Enormním výkyvem ratingu myslíte změnu po odehrané partii klidně +- 200 bodů? Pokud ano, je to tím, že pro počítání ratingu se používá moderní systém Glicko-2 (z r. 2013), který má tu vlastnost, že zohledňuje přesnost výpočtu ratingu počtem odehraných partií a předpokládá, že se přesnost zvyšuje s počtem odehraných partií - tj. výkyvy jsou čím dál nižší.

07.06.2016 15:10 | Kharty

@Drahil: Na chess24 se partie ukládají automaticky, můžete si je pak stáhnout, analyzovat, nasdílet...

07.06.2016 14:32 | Playboy

Zarážející jsou enormní výkyvy "ela" . +- 200 bodů žádný problém laugh ... Takto to bude vypadat jako současné fide koeficienty pro hráče do 18 s elem pod 2300 laugh

07.06.2016 14:06 | Drahil

Zásadní je funkce ukládání partií, která na chess24.com chybí (nebo jsem ji aspoň nenašel), tak už tam nehraju. Bývalá aréna, teď se jmenuje tuším chessfriends.com, taky nic moc, nejdál jsou podle mě na playchess.com, kde hrají velmistři a dá se je i sledovat při blickách.

07.06.2016 13:53 | wecker

Dobrá herna. Zatím jsem skoro všechno prohrál, stejně jako jinde... :-) /prostředí působí přátelsky, velice uživatelsky přítulné, okamžitě si lze zvyknout/

07.06.2016 13:46 | claymes

07.06.2016 13:37 | pawel yes díky

07.06.2016 13:37 | pawel

Jistě myšleno, že připomínky budou zapracovávat. A kdo je první na herně, nebude psát, že tam nikdo ke hraní není. Pochopitelné, každá herna jednou začínala.

Představení tvůrců a majitelů se také najde :VIZ

U tej zkracovalej byla "prý silná" zahraniční společnost, Čechy si najali jen jako brigádníky a zatáhli do toho ještě svaz. Zůstali v roli dlužníků. U nich by (po případném obnovení) těžko získávali důvěru.

Giocozo a další: Toto je úplně jiná firma z jiné země czech flag.

07.06.2016 13:11 | claymes

07.06.2016 12:58 | giocozo

Souhlasím. Na rozdíl od Premium Chess neslibujeme hory doly, výhodou je, že bychom vše chtěli nabídnout zdarma - tímto odpovídám i Poutníkovi z času 11:22 :) Ještě někomu blbne volba varianty Fischerky x Standard? Mě se to replikovat nepodařilo, ale zaujalo mě to :) Je jasné, že weby, které jedou déle jsou zaběhlé a mají více funkcí. Nedá se udělat všechno najednou a roky vývoje jsou znát - taky neříkáme, že vývoj sachy.cz je u konce.

07.06.2016 13:01 | Michal M.

Zítra vyřídím v kotelně pozdravy. :-)

07.06.2016 12:58 | giocozo

Michal M. - Každý nemusí dělat v kotelně, jako ty.:-) Pracuje se i u počítače. Po online aréně bude těžký znova vzbudit důvěru.

07.06.2016 12:47 | Alfil

@martinn: taky hraju na lichess. Je tam všechno, co potřebuju.

07.06.2016 12:44 | Michal M.

Fascinující debata. Chodí taky někteří Češi pracovat?

Jinak lichess.org je nejlepší.

07.06.2016 12:35 | Vojta.T

to Tobi: Ano takto to funguje, děkuji za radu :-). Ale stejně, to co sem k tomu napsal, za tím si stojím :-)

07.06.2016 12:31 | claymes

07.06.2016 12:22 | Playboy

Myslíte nastavení síly protihráče při vytváření partií? Tento filtr prozatím na webu není - při malém počtu registrovaných hráčů nedává příliš smysl. Až bude hráčů více, určitě přibude možnost filtrovat podle ratingu, je to jedna z priorit :)

07.06.2016 12:22 | Playboy

Nevíte někdo, jak lze na sachy.cz nastavit sílu protihráče? Děkuju smiley

 

07.06.2016 12:03 | martinn

Pokud zde lidé uvádějí Chess.com, zajímalo by mne jak vysoko si cení lichess.org?

07.06.2016 11:58 | claymes

Zdravím, za tvůrce webu, můžu se zeptat, v jaké chvíli vám to prohazuje standard a Fischerky? Mě se to nějak nepovedlo. Díky!

07.06.2016 11:41 | Tobi

to Vojta: Jo no, je to nějaké obrácené. Taky nám to spustilo Fišerky. Tak klikni na Fišerky a spustí se ti standart. Aspoň u nás to tak bylo.

07.06.2016 11:26 | Vojta.T

Ahoj, no řekl bych, že chess.com a chess24.com jsou nejlepší online stránky co se šachu týče...to je pravda. Zkusil sem se na tu stránku podívat a dycky mě to hodilo na Fischerovi šachy, když sem chtěl standart a dá se říct ani sem nikde nepostřehl " registraci" ? Nevím, možná sem se přehlédl :-) Je to dobrý začátek,ale bylo by dobré udělat jen českou verzy ale na způsob chess24.com aspon trošku a klidně bych tam přidal nějakou týdenní ligu mimo, to mají lidi rádi :-) :)

07.06.2016 11:22 | Poutnik

Vypadá to dobře. Vyzkoušel jsem si tedy jen jednu partičku proti počítači. Klíčové bude co vše bude běhat zdarma a za co se bude platit. 

07.06.2016 09:37 | jaroslavsysel

večer vyzkouším..pamatuje někdo na konci 90. let na kasparov.com?

07.06.2016 08:26 | xmajl

na chess.com nedam dopustit :)

07.06.2016 08:20 | giocozo

Ne, díky. Zůstávám nadále na chess24.com.