Tak trochu smutný pohled na MČR v on-line bleskovém šachu

14.04.2021 12:11 | Domácí zprávy

Prvně jsem si říkal, že budu mlčet. Proč brát lidem iluze. Pak jsem si říkal, že takový tunel na lidi nebudu propagovat a ať si každý zahraje. Ale jakmile se do toho v diskuzi veřejně pustil předseda šachového svazu ČR, pak jsem si řekl a dost!

Jak to bylo minulý rok? 

Sponzoři pokryli ceny, startovné 150Kč a hrálo cca 400 hráčů. Zamyslel se někdo z vás kam šly peníze ze startovného? Myslíte si, že šly do cenového fondu? Omyl - ten pokryli sponzoři. Myslíte si, že šel do věcného fondu - omyl ten byl taky pokryt sponzory. Myslíte si, že šel do svazového rozpočtu, kde by tyto peníze byly použity třeba na děti a nebo pro oddíly? Omyl.

Přes 30 000 Kč dostal za organizaci Vojta Plát. Polovinu peněz poslal ŠSČR Vojtovi přímo ( 20 000Kč), druhou polovinu skrz náš účet ( 10 000Kč). Tak nějak připomínám, že Vojta byl v trestu a byl podmíněčně vyloučen z reprezentace. Tak nějak podotýkám, že během tohoto roku dostal Vojta stopku na Slovensku a že je až podezřelé někoho trestat a pak mu posílat takové peníze. Vše můžu doložit výpisem z účtu a komunikaci s předsedou šachového svazu. Dokonce i s Vojtou. 

Tento rok se koná opět MČR a opět je to stejné. Sponzoři zaplatili ceny, svaz pošle zisk Vojtovi Plátovi. Odhad 30-40 000 Kč. Takže každý z vás, kdo bude tento turnaj hrát posíláte 100Kč Vojtovi Plátovi. 


Možná si to zaslouží, proč ne. Ale pak mi neříkejte, že nejsou peníze pro oddíly. Že nejsou peníze pro šachisty. Že nejsou peníze na podporu organizátorům. A když vám svaz vyměří pokutu za cokoliv, pak se ptejte proč jí musíte platit, když svaz dělá takové věci!


Proč toto vedení svazu lidem neřekne? Proč neřekne kam šly minulé peníze? Odpovím já, protože toto je ostuda a další ukázka klientelismu. Kdyby svaz chtěl, můžu zveřejnit i bankovní výpis, kde se ty peníze posílají, klidně i komunikaci kde se vše domlouvalo. Ale tuším, že to nebude potřeba. Není to etické, stejně jak není etické chování vedení našeho svazu.

Ptejte se pokaždé, když budete posílat svazu peníze. Proč tyto peníze nepoužil pro oddíly! Proč tyto peníze nepoužil na podporu těm, kterým tato pandemie nejvíc ublížila. Když budete počítat, pak za necelých dvanáct měsíců je to přes 60 000 Kč - 70 000 Kč které mohli pomoct šachům unás! 

Proč máme placené lidi na svazu, kteří neumí takový turnaj zorganizovat a případný zisk použít pro šachisty? 

Morálka lidí, kteří si vezmou peníze od rodičů, aby jejich dítě si zahrálo takový turnaj a ty stejné peníze pošlou člověku, který je snad ještě v těchto dnech v jejich trestu je k smíchu.

Za poslední rok, kdy vinou pandemie Coronavirusu trpí oddíly  a reprezentanti. Tak svaz poslal a pošle takové peníze člověku, kterého trestá! Kterého vylučuje z reprezentace a pak vám klidně řekne, že má jiné priority. Neptejte se co pro vás udělá svaz! Ptejte se co udělá svaz pro své kamarády! Protože na oddíly a na normální šachisty svaz dávno zapomněl. 

Až budete hrát tento turnaj, užijte si ho. Protože předseda šachového svazu se bude na Vás usmívat jak nejlépe umí a někdo si na tom pěkně zahojí kapsičku. Při představě, že toto je jen pár drobných mě běhá mráz po zádech, co vše se musí dělat na Strahově. 

A až budete žádat o podporu vašeho turnaje. A až budete žádat o odpuštění pokut. A až budete žádat o příspěvek na činnost a dostanete odpověď- ne. Pak si na tento článek vzpomeňte. Bude vám z toho smutno. Bude vám z toho smutno stejně jak je mi z toho smutno mě. 

Nechtěl jsem brát lidem iluze. Ale začal si to náš předseda. Člověk, který dávno zapomněl že je tady pro šachisty a ne šachisti pro něj.  


Obdivuji lidi, co se snaží měnit šachy u nás k lepšímu. Je mi smutno z těch, kteří na to zapomněli a myslí jen na sebe. 


To jsou důvody proč tento turnaj nebudu hrát a proč nebude mít reklamu na těchto stránkách. Celou akci považuji za ostudu a výsměch normálním lidem. Pod takovou akci se nemůžu podepsat. 


Petr Koutný

článek doplněn o tento odstavec: 

Ta hlavní myšlenka tohoto článku je v tomto pohledu. Kdyby svaz tento turnaj organizoval sám, protože na to má lidi a jsou za to i placeni ( stejně jak pořádá MČR v bleskovém šachu)  a vydělal peníze a veřejně řekl, že vydělal peníze a díky tomu rozšiřuje listinu talentů o jedno až dvě jména pak řeknu - děkuji.

Kdyby svaz tento turnaj organizoval sám a nepotřeboval na takové akci vydělat, pak by mohl udělat tento turnaj bez startovného. Něco jako vzkaz všem šachistům, že i v takové době máme lidi, kteří dělají šachy pro šachisty. Pak řeknu - díky.

Kdyby se svaz dohodl s Vojtou na přiměřené fixní odměně a zisk věnoval třeba na přednášky s reprezentanty, kteří motivují obyčejné hráče. Pak řeknu - děkuji.

Jde o princip. Jde o zahozenou příležitost, která mohla dát šachistům víc, než jeden turnaj. I pocit že máme šachový svaz, který myslí na šachisty je vzácný. Takto jak je to udělané, je to dle mně špatně. 

Toto je kritika. Toto je článek o tom, co mi vadí. Kritika není nic jiného, než můj pohled na jeden turnaj a třeba s tím nesouhlasíte a třeba to vidíte jinak. V tom je kritika správná. Neříká , že mám pravdu. Říká co si myslím a jsem zvědavý na vaše reakce. Každá reakce, i ta která se mnou nesouhlasí je mnohem víc, než mlčet. Možná jak bude podobná příležitost příště, možná se podobná věc udělá jinak a možná lépe a možná stejně. Možná toto mělo smysl a možná ne. Je to vždy na nás.

Jen ten kdo mlčí, nic nezmění. 

Vážený předsedo ŠSČR. Veřejně říkám, že bych tento turnaj zorganizoval bez nároků na odměnu a ušetřil svazu 30-40 000 Kč. ( v součtu i prvního ročníku je to škoda přes 60-70 tis Kč).Tím že jste se ani nepokusili vyhlásit konkurz na pořadatele a nesnažili jste se ušetřit tyto peníze, jste podle mne porušil princip řádného hospodáře a tímto omylem jste způsobil škodu ŠSČR přesahující 30-40 tis v tomto roce. Tedy startovné, které se vybere a které by mohly pomoct šachistům v ČR. Jako předseda ŠSČR za toto nesete osobní odpovědnost

171x 12004x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (171) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Petr Koutný

re Ochvatil  - všechno se vyvýjí a nic není stejné na věky. Znám Vojtu možná 15 let a proto dokžážu víc věcí pochopit a tolerovate něž někdo jiný. Tak nějak minulý rok jsem si říkal, že není takový, jak ho vidí velká část lidí. Začal jsem s ním spolupracovat a závěr znáte. 

+0 /-0 | 12.04.2021 06:48

Petr Koutný

Doležal - děkuji za radu, budu na to myslet. 

+0 /-0 | 09.04.2021 19:33

Petr Koutný

Vojto promazal jsem tě, protože tě nechci žalovat za poškození dobrého jména firmy. Toto je už tenká hranice a nechci po tobě zaplatit škodu. Tady obíráš lidi jen o pár tisíc, já bych po tobě chtěl statisíce. Tak aby se to nestalo, mysli než píšeš věci, které by tě mohli hodně mrzet. 

 

Podotýkám, že mám stále tvé vyhrožování zabití mých dcer, vyvraždění rodiny a že to není promlčené. tak jestli chceš ještě někdy reprezentovat a nechceš sedět ve vězení, ber toto jako poslední varování. To že se s tebou pachtí svaz je jeho věc a doplatí na to. Zkus ale se vyhnout vězení, dokud ještě je čas. Díky, Petr 

+0 /-0 | 09.04.2021 19:13

dolezal

09.04.2021 15:39 | Petr Koutný

Až to napíšete, nechte si nejdřív zkontrolovat pravopis od dětí, aby se vám adresáti nevysmáli.

+0 /-0 | 09.04.2021 17:32

Petr Koutný

Dave -  Napíši žádost na prověření nevyhlášení konkurzu na VV a počkám jak to dopadne. Půjde to emailem a veřejně čánkem a snad se dozvím, jestli se pletu já a nebo náš předseda. 

+0 /-0 | 09.04.2021 15:39

dave

Petře, mám pochopení pro to, co ti vadí, ale ne pro formu, kterou to prezentuješ. Argumentovat sporem mezi Vojtou Plátem a svazem v minulosti nepřispívá k meritu věci. Myslím si, že kdybys napsal otevřenou výzvu, aby se příště na on-line MČR vyhlášil konkurz a tím se zajistila transparentnost, padlo by to na úrodnější půdu než tato forma kritiky.

+0 /-0 | 09.04.2021 14:58

paulz

To Petr Martin: já Tě slušně poprosil, Ty jsi aspoň z mého hlediska odpověděl arogantně, takže si  prosím v klidu užívej pracovní doby a klidně Ti slíbím, že už nikdy po Tobě nebudu nic chtít. Nemám rád arogantní lidi. 

+0 /-0 | 09.04.2021 14:46

Martin Petr
@paulz - problém to není, já jen vysvětlil, proč jsme to neudělali. Prdel si nedělám, ta poznámka se statutárem byla logická...
+0 /-0 | 09.04.2021 14:28

Petr Koutný

Dave - je mi jasné, že tento rok se nic nestane. Mě jde hlavně o princip. Kdyby třeba řekl Martin Petr něco jako...s námitkou osobně nesouhlasím, ale pro klid duše uděláme příští rok konkurz..řeknu ok, jedeme dál. Ale on si nepřipouští ani nznak pochybení. Mě vždy lidi bezchybní nějak neoslovují...Mě šíleně nebaví se tady hádat a k tomu ještě s našim předsedou. každou jeho reakcí si naběhne víc a víc a mě stačí jen reagovat, ale o to mi ani nejde. Chci lepší šachy, opravdu stačilo říct: ok, toto je nová věc, kde získáváme zkušenosti a příště to uděláme trochu jinak. Ale pořád dokola o tom jak je vše super, krásné a úžasné...toto mě vždy vytáčí. Psal jsem že si Vojta jakoukoliv odměnu zaslouží, protože to odmaká. Ale psal jsem, že to prostě mohlo být vyhlášeno jinak a lépe. Je to opravdu tak moc co jsem chtěl? 

+0 /-0 | 09.04.2021 14:28

paulz

To Martin Petr: tak hele, já s Tebou mluvil vždy slušně a se svazem jsem do této doby žádný problém neměl. Tak si prosím nedělej prdel. Dík

A pokud i pouhé info je takový problém dát na web, tak se prosím nad sebou jako placeným funcionářem svazu trochu popřemýšlej.

+0 /-1 | 09.04.2021 14:27

Martin Petr
@paulz - Tak jestli to někde funguje tak, že statutár oddílu rozhodne blbě a bez konzultace s hráči (třeba přeposláním emailu), věřím, že příště už bude dělat statutára někdo jiný :-) To je spekulace, my se musíme řídit tím, co nám ty oddíly napíšou.
+0 /-0 | 09.04.2021 14:13

paulz

To Petr Martin: a proč nemají vědět i hráči klubů, že nějaká taková anketa existuje? Některý by se mohl fukcionářů zeptat proč rozhodli tak nebo onak a přivodit jim morální újmu? Koneckonců i svaz díky obyčejným hráčům bere třeba dotace od státu. 

Samozřejmě pouze jako info, ne anketu. Pokud jsme se blbě pochopili. Zas takový magor aby jsem chtěl anketu pro všechny hráče nejsem.

+0 /-1 | 09.04.2021 14:08

sarmatam
Jen se hádáte, jak detlefové....... Petr prej neumí prohrávat? Co je na tom pravdy? Diiik za odpověď..... Jinak sa mějte
+0 /-0 | 09.04.2021 14:07

Martin Petr
@paulz - mně vážně připadá, že oslovení přímo statutárních zástupců oddílů je správná cesta. Na web to máme dát proč? Musí se k tématu vyjádřit ti, kteří mají rozhodovací pravomoc...
+0 /-0 | 09.04.2021 13:52

Martin Petr
@BezJmena - zajímavý nápad, Vojta Plát i Petr Koutný by měli každý svoje disciplinární řízení :-) Já jsem v tomhle velký demokrat, ať si každý píše, co chce. Ale je pravda, že tyhle poslední články jsou fakt strašné, nesplňují ani základní novinářskou etiku. Je to ale odraz doby mi to připadá...
+0 /-0 | 09.04.2021 13:51

paulz

To Martin Petr: no úplně mimo mísu, nemohl by někdo že se posílala anketa STK pro družstva ŠSČR dát na web a FCB? Nevidím důvod proč to tam nedát. A hrací systém zajímá všechny hráče, ne jen funkcionáře.

+0 /-1 | 09.04.2021 13:49

dave

Petře, jelikož jsem byl členem organizačního týmu turnaje, tak vím o čem píši a nepotřebuji o tom žádný důkaz. Znám tě několik let a vím, že težce snášíš prohry. Nejsi jediný šachista, který to tak má nastavené a nevyčítám ti to. Každý je nějaký, beru člověka takového jaký je, s kladnými vlastnostmi i zápornými.  Co mi ale vadí je, že píšeš o někoho, že lže a ve tvém komentáři hned vedle vidím lež. Dále se v tom už nehodlám pitvat. Neříkám, že dalších 40 let má turnaj organizovat VP, ale tento rok bych to už ex post neřešil, je to plýtvání energií a výsledek bude 0. Spíš bych se zaměřil na budoucnost. Když už, tak bych na tvém místě po svazu v příštích letech požadoval veřejný konkurz.

+0 /-0 | 09.04.2021 13:49

Petr Koutný

já Vás nechápu. Tady se nemá cenu bavit o tom, že jste dvakrát finančně poškodil svaz, protože to je tak jasné až to nejde víc. Jak budete argumentovat na mojí výzvu, když řeknu že bych udělal MČR v on-line šachu bez nároků na odměnu a za stejných podmínek. Že jsem k tomu nedostal příležitost a že nebyl vyhlášen na takovou akci konkurz. Když řeknu že svaz byl v minulém roce poškozen minimálně o 10 000kč ( viz výpis z mého účtu), ale spíš o 30 000 Kč a tento rok se k tomu schyluje znovu. Mám Vojtovu zprávu, kde píše o cca 20 000kč jako odměně na tento rok. Vy jenom sázíte na to, že vás VV podrží a neshodí vás. Morálně jste už dávno odstoupil. Že se budete držet koryta ? Už teď je mě Vás líto, být jako předseda s takovým cejchem....Ale samozřejmě žádost podám, jen si zavolám pár lidem na to jak se to dělá, komu se to podává a kdo o tom má rozhodovat. 

+0 /-0 | 09.04.2021 13:41

BezJmena

@Martin Petr: Bohužel nebudete mít co projednávat. Protože pak Koutný se hlásí k "otevřené" žádosti o přezkum. Což v jeho podání znamená další článek na nss.cz. Na to, aby to podal jako námitku nebo odvolání se správním poplatkem, na to se nikdy neodváží.

Jediné co byste mohli projednat je disciplinární řízení za špinění dobrého jména svazu jeho trvalým uváděním nepravdivých informací. Protože na svaz už nakydal tolik hnoje, ale ještě ani jednou to nepodložil nějakým důkazem.

+0 /-0 | 09.04.2021 13:37

Martin Petr
Jj, jen bych upozornil, že konference žádné členy nemá :-) A ta letošní už hospodaření z loňska schválila a o MČR v online bleskovém šachu byla řeč (ostatně, záznam je veřejně na našem Facebooku). Ale tak to je jedno...
+0 /-0 | 09.04.2021 13:34

Petr Koutný

dohodnuto, jen požádám nejen VV ale i nejvyšší orgán svazu, tedy členy konference ŠSCR. ten Vás smajlík jsem pochopil, když jsem se podíval na jména ve VV. Rozumím tomu smajlíku. Oslovím souběžně toho, komu se odpovídáte. 

+0 /-0 | 09.04.2021 13:33

Martin Petr
Jj, schůzi máme 27. dubna, tak bychom to na ní projednali. :-)
+0 /-0 | 09.04.2021 13:24

Petr Koutný

Ok, přez víkend pošlu otevřenou žádost na prověření na VV. Beru Vás za slovo, že když VV se shodne, že došlo k poškození svazu, že odstoupíte. 

+0 /-0 | 09.04.2021 13:22

Martin Petr
Pokud by VV konstatoval poškození svazu, tak ano. Kostrukt, který tu předkládáte, je ale nesmyslný. Můžeme třeba to samé udělat s pozicí předsedy a členů VV, kteří mají dohromady roční odměny zhruba 1 milion Kč (viz rozpočet). Takže jsme všichni dohromady poškodili svaz a škoda je 1 milion Kč. To už je na pořádný článek!
+0 /-0 | 09.04.2021 13:20

Pedro Morales
Věřím Petru Koutnému, že když odsoupil z turnaje, vždy se domluvil z organizátory - proč by si vymýšlel?! Mi připadá, že se ho opačným tvrzením snažíte pošpinit! Máte důkazy?
+0 /-0 | 09.04.2021 13:19

Petr Koutný

Martine Petře - moje otázka byla přímá. Ptám se, ne jestli Vám vysloví nedůvěru. Ptám se, jestli se prokáže že v tomto případě jste porušil princip řádného hospodáře, přijmete osobní odpovědnost a odstoupíte? Nepíšu o odvolání, o hlasování o odvolání, píšu o tomto případu, kde tvrdím že jste porušil zásadu hospodáře a tím mohla vzniknout ŠSČR škoda ve výši, která bude vyplacena VP a spol. Říkám že minulý rok to bylo +- 30 000Kč a tento rok se to opakuje. Že dvakrát jste díky tomuto poškodil finančně svaz. Jste ochoten na odpovědi VV přijmout osobní odpovědnost? Jednoduchá otázka, děkuji za odpověď ano-ne. 

+0 /-0 | 09.04.2021 13:16

Martin Petr
Ne, to je Vaše typická manipulace. Žádných 30-40 tisíc, o které by svaz přišel, neexistuje. Ale obecně ano, podnět na VV může podat každý a pokud by mi většina členů VV vyjádřila nedůvěru (ať už jakkoli), jistě by nemělo smysl v takovém VV pokračovat a mimořádné konference byste se dočkal oklikou :-) Jestli ale máte představu, že se toto stane, tak to je... Skutečně zvláštní.
+0 /-0 | 09.04.2021 13:15

Petr Koutný

beze jména...počkám co odpoví Petr Martin a když přijme osobní odpovědnost, podám podnět na prošetření na VV. 

+0 /-0 | 09.04.2021 13:13

Petr Koutný

dave....oprav mne, svaz pořádá MČR v bleskovém šachu a organizaci provádějí právě zaměstnqnci svazu. Když to jde v mnohem těžším turnaji, kde musíte sehnat prostory, hrací materiál, pak mi neřékejte že by to nedokázal v mnohem jednodušším on-line turnaji. Ale to nebyla otázka na mne, jen jsem naznačil kde je asi odpověď. O odstupování bez omluvy samozřejmě blafujete. Napište turnaj, kde jsem odstoupil bez omluvy, zajistím odpověď organizátora. Říkáte, že by to byla krádež na VP si organizovat tento turnaj sám, bez něj? Takže dalších 40 let bude tento turnaj organizovat VP? Protože kdyby ne, pak by to byla krádež? Jen jsem chtěl ukázat, že píšete malinko mimo. 

+0 /-0 | 09.04.2021 13:12

BezJmena

@Koutný - Pane Koutný, nikdo Vás po soudech tahat nebude, pokud se Vaše obvinění zakládají na pravdě. Jen v případě pokud ne, tak byste mohl být popotahován za křivé obvinění. Ale to je nejspíš ten strašák, proč do toho nejdete.

Na druhou stranu, pokud páchání trestného činu neoznámíte, tak se dopouštíte trestného činu nepřekažení trestného činu nebo neoznámení trestného činu.

Ale to už se tady jednou řešilo v souvislosti s Vaší jinou "kauzou". Vy máte schopnost akorát jen skrytě špinit a vyzývat ostatní, aby se k problému čelem. Ale když má dojít na Vás, tak se otáčíte zády.

+0 /-0 | 09.04.2021 13:10

Petr Koutný

Martin Petr - chcete říct veřejně, že nesete odpovědnost za to, že svaz vyplatí 30-40 tis Kč bez výběrového řízení a ani si nezjistí, jestli by někdo neudělal takovou akci levněji? Chcete říct, že se veřejně hlásíte k tomu, že jste tomtuto propůjčil své jméno a že za to nesete svojí odpovědnost!? Můžu vás brát za slovo, že když pošlu dotaz na VV jestli se nejedná o porušení principu řádného hospodáře a jestli mi to VV potvrdí že došlo k pochybení pak opravdu přijmete osobní odpovědnost a odstoupíte? Napište ano a jdu psát podnět na VV. děkuji. 

Zopakuji: Tvrdím, že bych udělal MČR v on-line blskovém šachu bez nároku na honorář. Tvrdím, že díky tomu že nebyl vyhlášen konkurz jsem se nemohl přihlásít a nemohl jsem ŠSČR ušetřit peníze, které tento rok bude vyplácet VP a spol. Odhaduji že se jedná o 30 000Kč, o které byl poškozen ŠSČR. 

Jste ochoten za toto, když se to prokáže přijmout osobní odpovědnost? 

 

děkuji za jasnou odpověď.

+0 /-0 | 09.04.2021 13:07

dave

Těžko mohl svaz vyhlásit konkurz, když ten nápad na uspořádání MČR neměl a jak již bylo zmíněno, svaz si nechtěl osvojit Vojtův nápad a to považuji za správné. Jinak by to byla pro mne morálně nepřijatelná krádež myšlenky. Pokud Petře obviňuješ někoho ze lži, měl bys začít sám u sebe a pak až moralizovat. 

07.04.2021 14:56 | Petr Koutný Pedro- zapomněl jsem dodat, že jsem se vždy odhlásil a organizátorům omluvil. Toto není pravda a za tím si pro změnu stojím já a jistě nebudu jediný kdo tě zná.   Věc má ještě jednu rovinu a tou je pracovní smlouva zaměstnanců svazu. Existuje tzv. popis pracovního místa nebo náplň práce zaměstnance. A já se ptám: Mají zaměstnanci svazu v pracovní smlouvě uvedeno pořadatelství on-line turnajů? Pokud ne, tak nemůžeš po nich chtít, aby tuto činnost vykonávali. 
+0 /-0 | 09.04.2021 13:01

Petr Koutný

Vojto...shodneme se, že konkurz mohl být? Rozdíl je v tom, že MČR on-line pořádá oficiálně kdo? ŠSČR. Tedy amatéry nepořádá ŠSCR. Nebo oficiáloně pořádáš ty MČR on-line? Jestli mne neopravíš v tom, že si myslím že on-line pořádá svaz a svaz vyplatí zisk/startovné tobě plus dva lidi asi měl vyhlásit konkurz, protože tady jde o akci a peníze svazu. Akci pořádá svaz a peníze vybírá svaz. Amatéry nepořádá svaz a nevybírá peníze svaz. Jak jsem psal, mohl být konkurz s podmínkami, které umíš splnit jenom ty. Ok...pak řeknu Vojto super!! Ale co kdyby to opravdu někdo udělal pro svaz zadarmo? Pak by svaz nevyplácel tobě odměnu a ty peníze by byly jeho. Rozdíl je v tom, že to ani nezkusil. Rozdíl je v tom, že to měl zkusit a vše by bylo v pořádku. Mimochodem na Slovensku je opravdu konkurz na pořadatele Amatérů. Pozor je tam ale proto, že je tam dotace myslím 1500Eur. Takže rozumím tomu, že když někam dává svaz peníze, vypíše konkurz. Na jak říkáš mé amatéry svaz nedává ani korunu a podle toho asi není potřeba vypisovat konkurz. Na on-line ale platí dejme tomu 30-4 tis Kč a proto měl vypsat konkurz. Je rozdíl v tom, jestli v tom má svaz peníze a nebo nemá. 

+0 /-0 | 09.04.2021 13:00

Martin Petr
Jasný, takže mimořádné konference se nedočkáme. Snad tedy aspoň v tom roce 2023 :-) O funkci jste začal vy, já jen poradil, jak mého odvolání dosáhnout a začít s tou vizí dřív. To, že budu kandidovat, je věc veřejná. Vize máme (dával jsem sem odkazy, vše je na webu). A za poškození svazu akcí, kde hrálo 400 hráčů a v hlavním zpravodajství byl turnaj dvakrát, včetně přímého přenosu na webu ČT, za to rád odpovědnost přijímám. Byl jsem ostatně ředitelem akce. To, že mě nepodporují všichni delegáti ani všechny kraje, se dá vidět třeba z hlasování na volební konferenci v roce 2020. Taky veřejné. Hlasování je jinak tajné, právě proto, aby mohli všichni vyjádřit svobodně svoji vůli. Tak se mějte.
+0 /-0 | 09.04.2021 12:54

Jiří Kadlec

Je dost pravděpodobné, že v roce 2023 už bude Petr Koutný v nápravném zařízení nebo v psychiatrické léčebně... Co myslíte, že je pravděpodobnější? :-)

+0 /-1 | 09.04.2021 12:53

Petr Koutný

Martine Petře - to je opravdu to jediné o co Vám jde? O funkci? O post ? Já chci dát dohromady vizi, směr kde bych jako šachista viděl svaz. Protože to nebude o mne a se mnou, chci se bavit s lidmi, znát jejich názor a pak to chci nechat na nich. Chci dát jen impulz ke změně, nechci vézt tým, nechci jej ovlivňovat, nechci jej ani řídit...Rozdíl mezi námi je v tom, že já netoužím po funkci. Já chci lepší svaz, svaz pro všechny šachisty. Vy co tady píšete, je zatím o Vás, o vaší kandidatůře a osobních ambicích. Já chci říct lidem, kteří nesouhlasí s tíím kam jde svaz, aby do toho šli. Pozor, aby do toho šli beze mne....já chci dát jen impulz. Takže to nebude o mne a proti mne a to ani v zákulisí. Já opravdu netoužím po funkci. A samozřejmě před tím, než půjde někdo do voleb si zjistí podporu v krajích. Možná tomu nevěříte, ale už dnes vaše podpora není taková jaká si myslíte že je. Stále žijete ve snu, že Vás podporuje 20 tis šachistů a všichni delegáti. Ale to už jdeme od tématu tohoto článku. Článku, kde nesete odpovdnost za poškození svazu. 

+0 /-0 | 09.04.2021 12:46

Petr Koutný

Vojto - přihlásil bych sem se do výběrového řízení. Já jsem ani nevěděl, že se taková akce připravuje a až byly venku propozice asi je pozdě se do této akce přihlásit. Já Vojto ani tak nezpochybňuji nějakou tvojí odměnu. Já zpochybňuji, že to mělo být skrz výběrové řízení, transparentně a veřejně. ty to tady hájíš jen protože máš z toho peníze. Jseš v tom finančně motivován a budeš za to kopat do poslední koruny a za každého dalšího hráče, protože to jsou tvoje peníze. Kdyby byl konkurz, kde by se napsalo: MČR, cenový fond podmínka 60 tis, které musí sehnat organizátor..kdo nabídne nejlepší podmínky? přihlásíš se ty a nikdo jiný a nebo ty a tvoje nabídka bude nejlepší. Pak řeknu super, VP umí. Když ale svaz toto udělá tak jak to udělal, tak nějak tajně, tak nějak špatně,  pak nemůžu říct ok, super. Když to ještě veřejně obhajuje PM pak je to ještě horší.  Tady je rozdíl, jestli jej vidíš pak se nemusíme přít. 

+0 /-0 | 09.04.2021 12:38

Martin Petr
Vlastně ještě jedna věc a zároveň tip. Ve Stanovách je přesně popsán způsob svolání mimořádné konference. Pokud tedy máte podporu, svolejte ji. Stačí dokonce jen subjekty s 1/3 delegátů. Sice ve Stanovách není přesně popsán systém, jak by konference VV odvolala, ale myslím, že jako nejvyšší orgán svazu by to prostě udělala a hotovo. Pak může váš tým začít fungovat i dříve než v roce 2023. :-)
+0 /-0 | 09.04.2021 12:34

Petr Koutný

re Martin Petr - nezklamal jste:) 

+0 /-0 | 09.04.2021 12:28

Martin Petr
Myslím, že je všem jasné, že tahle diskuze smysl nemá. Ale přesto bych ji rád zakončil pozitivně - oba se těšíme na příští volby. Na tom se shodneme :-) Já kandidovat budu (pokud se tedy nestane něco nepředvídatelného), vy prý ne, ale třeba se tedy hecne někdo z vašeho týmu a na konferenci opravdu dorazí. Za posledních několik let se to nestalo, ale čas je...
+0 /-0 | 09.04.2021 12:16

Petr Koutný

beze jména: fakta...trvám na tom , že bych tento turnaj rorganizoval bez nároku na odměnu a protože tento turnaj pořádá ŠSČR, pak by tato organizace získala všechny prostředky, které teď bez výběrového řízení vyplácí VP a spol. To jsou fakta. Škoda se bude pohybovat ve výši vybraného startovného, nevím kolik bude hrát lidí a kolik z nich dostane zdarma startovné, ale tipuji že 300 lidí může zaplati startovné a proto bude škoda odhadem 30 000 Kč. Tady se opravdu není potřeba přít. Jestli se ptáte, jestli půjdu na PČR a budu žalovat vedení svazu? Mám tahat ještě větším bahnem šachový svaz? Mám chodit několik let po soudech, řešit odvolání a dovolání? Do dvou let by se to nevyřešilo, do dvou let to vyřeší volby. 

+0 /-0 | 09.04.2021 11:45

BezJmena

@Koutný: Pane Koutný, z vašich úst tady zaznívají obvinění z trestných činů. Jste ochoten dát svou hlavu na špalek a podat trestní oznámení?

+0 /-0 | 09.04.2021 11:39

Petr Koutný

VP  - jsi opravdu úžasný. Díky :) 

+0 /-0 | 09.04.2021 11:33

karel
Ne, že bychom na to neměli pár precedentů.. :D
+0 /-0 | 09.04.2021 11:27

karel
To je zajímavá úvaha, @dolezal. Myslíte si, že kdyby se svěřencům pana Koutného nedařilo, tak by celý turnaj jako organizátor zaskrečoval?
+0 /-0 | 09.04.2021 11:26

Petr Koutný

A teda poslední věcná....Vážený předsedo ŠSČR. Veřejně říkám, že bych tento turnaj zorganizoval bez nároků na odměnu a ušetřil svazu 30-40 000 Kč. ( v součtu i prvního ročníku je to škoda přes 60-70 tis Kč).Tím že jste se ani nepokusili vyhlásit konkurz na pořadatele a nesnažili jste se ušetřit tyto peníze, jste podle mne porušil princip řádného hospodáře a tímto omylem jste způsobil škodu ŠSČR přesahující 30-40 tis. Tedy startovné, které se vybere a které by mohly pomoct šachistům v ČR. Jako předseda ŠSČR za toto nesete osobní odpovědnost. Nečekám že jí přijmete, ale omluvu bych viděl radši, než výmluvy.

+0 /-0 | 09.04.2021 11:26

dolezal

09.04.2021 10:24 | Martin Petr

Vážený pane předsedo, pevně doufám, že akce jako MČR mládeže nebude svěřena nějakému psychicky labilnímu individuu s mentalitou hochů z konce tabulky kategorie H8. Bál bych se, že MČR bude ukončeno v první třetině a co pak... ?

09.04.2021 11:02 | Petr Koutný

Vážený pane Koutný, kde jste byl letošní online konferenci? Čekal jsem na nějaké vaše velkohubé prohlášení, které bude v následné diskuzi nemilosrdně rozcupováno zkorumpovanými delegáty. Pro tento případ jsem koupil i popcorn. Snad nezklamete příští rok, jako vždy.

+0 /-0 | 09.04.2021 11:21

Petr Koutný

re Martin Petr - opravdu se mi nechce veřit, že jste toto napsal. Cokoliv tady píšete, by nikdy nenapsal člověk, který vede šachový svaz a nechtěl zítra odstoupit.

 - Lžete - Vojta Plát dostal minulý rok 30 000Kč, 10 tis šlo přeze mne a spolu v emailech jsme ladili dalších 20 tis. Jen se to bojíte veřejně napsat. Proč tak transparentní svaz nezveřejní tuto odměnu a neřekne veřejně, kolik je slíbená odměna pro tento rok? Je to tak bolestivé říct lidem, že jejich startovné je odměnou VP? Stydíte se za to? Proč se nemůžu ptát jestli nešly peníze ušetřit a udělat to levněji? 

- Kdyby nebyla aféra s panem Lázničkou, nikdy by jste se k tomu nepostavil, nikdy by Vám to nevadilo a ještě dnes by jste to kryl. Alibismus - vyřešil to klub a svazu to je jedno, Že se jedná o svazové peníze Vám asi uteklo. Jestli toto takto veřejně komentujete a jste ve vedení svazu, pak opravdu zírám.

- Veřejně podporujete klientelismus - ani neznáte naší nabídku, nehodnotíte jí tady podle toho jestli je lepší, výhodnější pro lidi a pro šachisty, pro svaz a jen veřejně píšete, že by jste bez vyhodnocení kriteiríí a podmínek vybral vy osobně opět člena VV! Jde Vám vůbec o šachisty? 

- Upřímně jste možná dobrý jako úředník, ale jako manažér, který má být vůdcem, má rozhodovat a udávat směr to v mých očích ne. Toto není rebélie, toto je otevřená kritika na základě i tohoto komentáře. Kdyby jste jako chlap uznal chybu, vy ne. Bezchybný, úžasný, ideální a nejlepší předseda svazu. Ach jo, opravdu se těším na volby. Budu vytahovat vaše aféry, vaše komentáře a budu se lidí ptát, jestli to dno není až příliš hluboké. 

 - mimochodem k Matochovi, další ukázka že jste nic nepochopil. Že to nebylo správné se dá číst třeba v tom, na čem jste se na svazu shodli pro podobné příští nominace tohoto typu. 

 

 

+0 /-0 | 09.04.2021 11:02

Martin Petr
Test přenosu MČR dopadl dobře, měli bychom být na webu ČT naživo přímým přenosem stejně, jako loni :-) Tak ještě stručně odpovím zde: Co se týká MČR, odměna VP nebyla 30 tisíc a její přesná výše veřejná není. Jako svaz jsme zapsaný spolek a mírou transparentnosti dalece překračujeme povinnosti už teď. VV schvaluje věci 50 tisíc plus, menší částky podléhají schválení hospodáře. 2) K těm dalším věcem. Viktor Láznička se tehdy ceny svazové vzdal a potrestal ho oddíl. Tím je to pro mě vyřešené. U návrhu Pavla Matochy do Rady ČT svazové stanovy porušeny nebyly. Na letošní konferenci se to ani neprobíralo - ne všechno, co koluje internetem, je nutně něco, co chce většina lidí řešit. Z nějakých 70 přítomných delegátů a hostů téma ani nikdo neotevřel, přes opakované výzvy k diskuzi. Probíraly se jiné věci. A co se týká akcí Zdeňka Fialy - upřímně, pokud bych měl v Komisi mládeže rozhodovat (jakože to vůbec z pozice předsedy neřeším), tak pokud by k tomu došlo, jestli MČR mládeže 2022 bude dělat Zdeněk Fiala nebo Petr Koutný, volbu bych měl jasnou. Nesvěřil bych tak velkou akci někomu, kdo ještě neudělal ani jeden reálný větší turnaj...
+0 /-0 | 09.04.2021 10:24

Petr Koutný

VP - Vojto jakou jsem dostal odměnu? Lidi se odvrací ode mne? Nebo už je nebaví člověk, který každého urazí, podrazí, okrade, urazí a zradí? Ano, mluvím o tobě. Roky se říkalo, nechte ho, vyroste z toho. Jen jak jde čas, nelepší se to a jediná změna je v tom, že VP už nezajímá nikoho jiného, než ten komu dluží a chce své peníze marně zpět. No nic, Vojto...nechme toho. nechci tě veřejně urážet, je to tak jednoduché že mě to ani nebaví. 

+0 /-0 | 09.04.2021 09:56

Pedro Morales
@Petr Koutný - zajímavá diskuse díky! Přišlo mě zajímavé jak píše VP, že za minulé MČR online jste dostali s Robertem 10 000 Kč (i když jste to potom poslali panu Plátovi). Je to pravda? A jak vlastně celou problematiku vnímá pan Robert Cvek? Makejte dál!
+0 /-0 | 09.04.2021 09:49

Petr Koutný

Pavle, díky budu věcně reagovat

 

1) je ta smlouva někde k nahlednutí. Obě dvě? jedna za rok 2020 a jedna za rok 2021?

2) je  někde zápis z jednání VV, kde se o tom dočtu? 

3) ano, co kdyby to udělal někdo levněji? Minulý rok to bylo 30 000Kč. Co by se stalo, kdyby to někdo nabídl za 5 000Kč? Svaz by mohl ušetřit 25 000Kč. Je to málo?

4) souhlas, 

5) není to morální. Když VP nazve každého z VV veřejně tak vulgárně, že za to může být žaloba a trestní stíhání, pak si držím směr. Ale jestli se nechám brutálně věřejně urazit a pak tajně dávám stejnému člověku takové peníze, pak promiň ale nepřijde mi to jako morální.

Rozdíl mezi Amatéry a MČR v on line je v tom, že Amatéři stojí svaz jedno hlasování, on -line mohl svaz ušetřit peníze, které mohl věnovat třeba na mládež. On-line pořádá oficiálně ŠSCR a hodně netransparentně vyplácí odměnu VP. Kolik je dohodnuta odměna VP? Může to někdo říct veřejně? Může to někdo doložit? Minulý rok dostal VP od ŠSČR 30 000Kč. Je to v porovnání za jednodenní akci férová odměna? Rozdíl je v tom, opakuji že tuto odměnu vyplácí ŠSCR a na Amatéry nám svaz nevyplací ani petikorunu. 

+0 /-0 | 09.04.2021 09:42

Pavel Ch

Petře

ad 1, Jsem si jist že ano, to by jim revizní komise dala, kdyby to nebylo.

ad 2, Co vím, projednával VV

ad 3, Odměna za práci na DPP přes 20tis a výběrové řízení? To snad ne. 

ad 4, Až se budeš hlásit Ty do akcí, nejen, že z toho svaz nic nebude mít, ale ještě Tě podpoří (nebo vítěze)

ad 5, Ano a nejen že je to morální, aby něčím přispěl, když něco provedl. Často je a je to dáváno na titulky médií. Třeba TOP fotbalista v trestu hraní a trénuje mládež. Prostě, aby se polepšil, tak dělá něco přínosného pro klub. Běží mu plat. 

 

  ... a teď mi napiš Ty Petře, jestli opravdu má svaz dělat akce přes zaměstnance a nedávat (třeba i Tobě, jiným ) možnost pořádání MČR, do kterých se chceš 2022 hlásit. Se jen ptám, budu v komisi pak v diskuzi řešit Tvůj návrh. Slibuji, že nezapadne.

+0 /-0 | 09.04.2021 09:38

Petr Koutný

Martin Petr - když dochází argumenty, pak přichází na řadu vtipy. Díky...Tak nějak jsem čekal, že na toto nebudete umět odpovědět. A děkuji za to. Další výmluvy by už byly k pláči a dneska je pátek. Dnešní den si chci užít. A propo, kdyby jste aspoň jednou uznal chybu, jako chlap. No nic, je pátek, užijte si ho. 

+0 /-0 | 09.04.2021 09:14

Petr Koutný

Pavle - fakta a zkus mi je vyvrátit, děkuji

1) Počítám že MČR v on-line šachu pořádá ŠSČR. Je podepsaná smlouva o odměně s VP, je tam částka specifikována

2) Protože bude odměna vyšší než 10 000Kč, byla tato odměna odsouhlasena VV? 

3) Protože bude odměna za pořádání tohoto turnaje vyšší než 20 000Kč, bylo vyhlášeno nějaké výběrové řízení a jsou známé jiné nabídky? Možná by tento turnaj udělal někdo levněji a svaz by mohl ušetřit? 

4) Jestli není z toho nic, není to porušení povinmnosti řádného hospodáře? 

5) Morální otázka. Je morálně správné spolupracovat na takovém turnaji s člověkem, který je v trestu? ( Minulý rok byl v trestu a získal odměnu 30 000 Kč) 

 

Díky Pavle za jasné odpovědi na tyto body

+0 /-0 | 09.04.2021 09:12

Martin Petr
@Petr Koutný - další a další lži. Problém s tím je, že jejich vyvracení stojí strašně moc času, a myslím, že oba máme užitečnější věci na práci.
+0 /-0 | 09.04.2021 09:10

Petr Koutný

Martin Petr - jednou jste psal, že děláte funkci jak nejlépe umíte. Tuto větu radši nebudu komentovat  anebo budu, ale ne dnes. Jestli je podle Vás 30 000 Kč odměna, která byla vyplacena minulý rok jako chování řádného hospodáře( bez smlouvy a Výběrového řízení) pak bych Vás nechtěl mít za účetního. Ale budu reagovat.....1) Svaz vybírá startovné, aby většinu poslal VP ( jste už spokojený? tento rok to bude pro asi menší počet hráčů jen cca 30 000Kč), jiný důvod opravdu na vybírání startovného nemá a ani koruna z tohoto turnaje nejde do rozpočtu. 2) právě že toto jde komentovat. Proběhlo nějaké výběrové řízení? Proč tento turnaj neorganizuje svaz? Je podepsaná nějaká smlouva s VP? 3) To že neshledáte na tom nic špatného mě nepřekvapuje, sám jste podepsaný pod podvodem se zápasem s Lázničkou a morálně mě to nepřekvapuje. 4) Kdo pořádá MČR v bleskovém šachu? je to ŠSČR a nebo Vojta Plát? vypadá to tak, že jej pořádá ŠSČR a ne VP, pak odměna dejme tomu 30 000 Kč za jednodenní turnaj v porovnání tomu, kolik podporujete organizátory týdenních akcí by měla být 300 000Kč.  MČR Amatérů je jiné v tom, že jej nepořádá ŠSČR. Kdyby jej ale svaz pořádal, počítám že odměna VP by byla 300 000Kč ( když za jednodenní turnaj má 30 tis, tak za mnohem větší turnaj by měl i desetkrát víc)

Jestli jako předseda ŠSČR veřejně schavujete podobné akce jako podvodný zápas s Lázničkou, jako porušení stanov v nominací Pavla Matochy, jestli Vám nevadí klientelismus ( viz pan Fiala a jeho turnaje a vaše dotace) a nakonec jestli veřejně obhahujete turnaj, který oficiálně pořádá svaz a ( aby jste byl spokojený) většinu peněz jde na odměnu VP...který....minulý rok byl v distancu a měl od Vás 30 000Kč za tento turnaj, který má zákaz hraní na Slovensku, který byl vyloučen z reprezentace a vy nemáte ani dost odvahy toto říct lidem, pak se nezlobte ale co mám na to říct? 

Já jsem otevřeně nespokojený s výkonem vaší funkce. Možná jste už moc dlouho na svazu a realita normálního světa Vám uniká. Místo omluvy máte omluvy. Doporučil bych Vám se usmívat, pít kafíčko a věřte mi, že další Váš komentář neublíží mě, ale jenom Vám. I když popravdě, v mých očích už snad níž nemůžete klesnout. 

+0 /-0 | 09.04.2021 09:02

Pavel Ch

Petře, obhajuješ v článku už neobhajitelné, přiznej, že si článkem šlápl vedle. Už Ti to na facebooku píšou zkušení matadoři, např. mecenáš pan Chládek, právník pan Navrátil i mladí trenéři třeba Kilián.  A řada dalších.

 K věci (řekni):

A nebo si fakt máme vzít na svazu ponaučení, dle Tvých rad, a místo schvalování dalšího odložení MČR amaterů (které sis také vymyslel sám a nebyl konkurz na MČR amaterů - stejně jako u MČR online), neschválit a udělat to sami jako svaz? Veřejně prezentuješ, do čeho se chceš hlásit 2022. Tak si máme vzít Tvé rady k srdci? A žádný konkurz na největší 3 mládežnické akci i další akce nebude, udělá prostě předseda KM se zaměstnanci? Tak Tobě a dalším snaživcům vypálí svaz rybník.  Tam opravdu  Tvé rady směřují? 

 

  Myslím si, že kvůli Tvému sporu s Vojtou (na kterém není nic divného, nejlepší obchodní přátelé ve všech oborech se nezřídka rozejdou a často ne v dobrém), nám dáváš takové rady, abychom změnili zažité v neprostěch ochotných pořadatelů mistrovských akcí?

   Děláš skvěle tento web i další akce, buď klidně opozicí svazu. Ale tento článek byl napsán jen v řádu desítek minut potom, co píšeš, že Tě vytočil příspěvek předsedy jinde. A k tomu ještě je pro Tebe červený hadr slovo Vojta. V takovém rozpoložení nemohl dopadnou článek dobře. 

 Kritické články jsou fajn, ale kritika je dost odborné slovo, viz wiki.

Ať se Petře daří ve všem co pro šachy obětavě dělášhats off

+0 /-0 | 09.04.2021 09:00

Martin Petr
@Petr Koutný - myslím, že věta "tady vůbec nešlo o to, kdo má pravdu" velmi přesně vystihuje váš způsob vedení nss a psaní článků a komentářů. Stále dokola opakujete ty samé lži. Takže znovu: 1) Veškeré startovné nejde VP. Mezi ziskem a startovným je zásadní rozdíl, na odměny šel zisk a odměnu nedostal jen VP. 2) Svaz vybírá peníze, aby je poslal VP - to snad ani komentovat nejde. Hospodaření loňského blicáku bylo řádně schváleno podle nastavených svazových procesů a všechno je v účetnictví. Letošní model blicáku bude velmi podobný, protože v něm neshledávám nic špatného. Modely, které jsou navrženy dole v článku (který se po publikaci vícekrát změnil podle toho, kam v komentářích vane vítr), pomíjí ten základní stav. VP sám s organizací turnaje loni přišel. Rozhodně není fér, abych mu řekl, že dobrý, děkujeme za nápad, uděláme si to sami. Postupovali jsme podobně i u MČR amatérů, které má pořádat Petr Koutný. Takže se těším se všemi na viděnou na letošním MČR v online bleskovém šachu.
+0 /-0 | 09.04.2021 08:46

Petr Koutný

Jakube - Však tady vůbec nešlo o to kdo má pravdu a nebo víc lajků. Já napsal můj názor, kde říkám, že považuji za tragikomedii  a špatný vtip to, že tento turnaj pořádá šachový svaz, vybírá startovné a bez jakéhokoliv výběrového řízení z titulu řádnho hospodáře všechny peníze ze startovného dává jednomu člověku. Když na to má placené lidi. A teď je na lidech, jestli jim to nevadí pak jsem se mýlil. Nebo jim to vadí. Minimálně co se stalo je diskuze a hlavně se to už netají. Takto to bylo jako dva rošťáci rozbili sousedovi okno a tvářili se, že si to rozbil sám soused. Ok, víme jak to je. Svaz pořádá turnaj, vybírá peníze aby je poslal VP a tváří se, že je vše v pořádku. Tady to někde skončilo. Možná je to tak v pořádku a možná není. To už není na mě, ale na čtenářích.  

+0 /-0 | 09.04.2021 06:41

Jakub
Petře, argumentace lajky se ti moc nepovedla - na fb má článek 14 reakcí (z toho 4 lajky) - ale je těžko říci, zda ty ostatní reakce nesouhlasí s článkem nebo s popsaným jednáním. Proto se radši budu zabývat komentáři. Nejlajkovanější souhlasný komentář má 1 like, nejlajkovanější nesouhlasný má 28 liků. Tak asi tak. Osobně bych tímto nic nedokládal, tvůj názor ti neberu. Ale když už ses pustil do komentování počtu liků, tak je to takto.
+0 /-0 | 08.04.2021 23:12

Petr Koutný

Doležal - tento článek nebyl o tom kdo vyhraje a kdo prohraje. Prohráli jsme všichni. Toto nebylo o něčem radostném, ale o něčem, co u mě vyvolává smutek a ještě větší smutek. Nechci se teď navážet do nikoho, ale stále si myslím, že prohráváme všichni a svaz je v tom s námi. Není přeci možné, aby toto vše procházelo a aby toto vše bylo bráno jako něco , co je v pořádku. Váš názor beru, můj je stále stejný a to je neuvěřitelný přešlap vedení našeho svazu a náhoda to není. 

+0 /-0 | 08.04.2021 21:49

dolezal
161 lajků nevyjadřuje vůbec nic. Dejte sem anketu, kdo s vámi souhlasí a kdo ne. Kdo dá lajk, ještě nemusí souhlasit. Na FB nejsou dislajky. Tedy kromě těch faktických, ve kterých vám pod zmíněným článkem na FB lidé píší, jak moc jste tímto článkem ustřelil a to lidé lajkují. Tenhle článek je vaše velká prohra, ať už si nalháváte cokoliv.
+0 /-0 | 08.04.2021 21:15

Petr Koutný

Myslím si, že každý si názor udělal. 161 lajků pod tímto článkem je asi odpověď. Vojto mě přišla taková vlna emailů, zpráv a sms, že kdybych je tady citoval, bylo by to na dva články. Stále si myslím, že toto je ukázka jak funguje a neb nefunguje náš šachový svaz. Ono, pak se člověk nemůže divit. 

Vojto - přál jsi tady smrt panu Fialovi, ua to jsem tě blokl. Možná na svazu jsou splachovací, ale co je moc, to je moc. 

+0 /-0 | 08.04.2021 20:31

MaX

Problém diskuze na NSS je pořád stejný místo rozebírání merita věci se používají osobní urážky, odkazy na nějaké morální pochybení, které je mimochodem věc názorů a když nepomůže ani to tak se začne napadat gramatika, nebo nejlépe celý text článku.

Můj názor k jednomu z problému v článku. Za pořádání MR jsou pouze svazy. To, že dostanu nápad pořádat MR v kuželkách neznamená, že tomu tak bude. Naopak za vrcholnou akcí jako je MR musí stát svaz. V případě, že to z objektivního důvodu není možné. Což se stává. Tak se vypíše vhodná soutěž a MR uspořádá výherce soutěže. Pak by svaz jednal s péči řádného hospodáře.  

Ps. Za mě článek ok, já totiž nehodnotím formu, ale myšlenku. Ps.2. Svaz by měl pochopit, že „rebelie“ bude vždy. Bojovat s tím může jedině fakty, ne osobní rovinou.

+0 /-0 | 07.04.2021 22:06

jozokoumes
Tak Rausis má dnes narozeniny - šedesáté. A stále hraje za Českou republiku - teda uvádí se to dole ve výročích :-(
+0 /-0 | 07.04.2021 19:43

Petr Koutný
Pedro- zapomněl jsem dodat, že jsem se vždy odhlásil a organizátorům omluvil.
+0 /-0 | 07.04.2021 14:56

Pedro Morales
Petře Koutný, jak vás mám rád a fandím vám, tak přirovnání kina a turnaje se vůbec nepovedlo. Když odejdete z turnaje a neřeknete to, komplikujete život organizátorům. Když odejdete z kina, je to fakt asi vaše věc.
+0 /-0 | 07.04.2021 14:48

Zdeněk Janda

Petře, z té 100vky příspěvků jsem napočítal 27 tvých reakcí (mnohdy se opakuješ – Svaz nedělá pro šachisty nic. To si myslím o Krajích také , možná nemám pravdu, ale snažil jsem se to změnit) . Kdysi jsem kritizoval Pavla Chrze , jak vedl naší soutěž družstev. smiley Na to mi tehdejší předseda Svazu řekl : „ Zdeňku, nejlepší kritika je ta, že to budeš dělat lépe , jak kritizovaný“ . Trochu mi vadí , že tvoje debata sklouzla do osobní roviny. Možná na Svazu pijí jen kafíčko, možná ne, věřím Martinovi, že práce mají dost. Vojta odvedl dobrou práci, za kterou (což je normální) dostal zaplaceno. A připomínat mu minulost bylo zbytečné. Není důležité, kdo jsi byl, ale jaký jsi teď. Budu se těšit na dobré články o šachu a tvé komentáře na fb k partiím, které si vždy s chutí přehraji.

+0 /-0 | 07.04.2021 13:49

frenik_

Nechápu autora proč by měl peníze dávat na nějaké děti. Stejně děti se na šachy později vykašlou a peníze jsou pryč. Opravdu hloupá myšlenka. Do tohle spolku bych nedal ani korunu, kteří chtějí sponzorovat nějaké děti.  Děti až vyrostou tak je bude  zajímat jen alkohol, cigarety a drogy a budou volit Piráty. Zdegenerovaná mládež. Vypěstovat opravdu výborného šachisty řekl bych 1 z 10000. Proč tak rozhazovat penězmi na nějaké děti. Ať se podporuje kontaktní sport fotbal, hokej lidé fyzicky sportují a nesedí nad figurkami . Lidé jsou naštvaní, že nemohou chodit na ligové zápasy ať už jde o hokej a fotbal. SPARTA v hokeji  teď prohrává škoda myslel jsem, že vyhrají titul, když ne tak ať vyhraje ten LIBEREC. Jenom ne Třinec.

+0 /-0 | 07.04.2021 13:01

Pavel Ch

aha, Petře, doteď jsem nevěděl, že jde lajkovat tady. OK sorry, poprvé vidím.

 

Vím jen o fcb, lajk i různé další "ne-lajkování", z čeho není patrné, zda lajkujícího štve/mrzí atp. článek, nebo v něm popsaná situace. Nicméně tam j součet všeho 9.

 

  Přeci jen k tomu Vojtovi: Byl to jeho nápad. Chtěl jít do toho nejprv sám. S možnou ztrátou i ziskem.  Přes svaz to bylo po vzájemné dohodě lepší, zisk šel jemu.  

 

Nechtěl bys, Petře, aby si přivlastnil/ukradl svaz Tvůj nápad, se kterým si přišel na MČRdo2300. A prezentoval to, že udělají zaměstnanci a zisk věnují do komise mládeže na talenty.

 

 Tak nechme Vojtovi tu aktivitu a přejme mu tu stovku za každou starost. Myslím, že sponzoři nepokryjí všechny ceny a další náklady. A fakt se tomu věnoval na maximu, jako pořadatel turnajů a zde účastník vím. Kromě popsaného v komentářích na fcb (píší tam pánové Chládek, Navrátil) ještě dlouhá náročná jedníní v AJ s chess.com, aby vše bylo v cajku a omezili se podvodníci.

+0 /-0 | 07.04.2021 12:56

Petr Koutný

pavle - 96 lajku v tomto článku. Koukni tak 5cm výš a nemusíš sčítat:) 

dave - díky, přemýšlím o tom. Můžu jak říkáš nedělat nic, nebo začít od kraje a nebo jít do voleb za dva roky s týmem lidí. Něco z toho se určitě stane a protože revoluce požírá své děti a je to ověřený fakt, pak si dám velký pozor:)

+0 /-0 | 07.04.2021 12:43

Pavel Ch

96 lajků? Kde?  Na fcb?

Já vidím 9.  2 lajky s palcem nahoru, plus 3 "to mne mrzí", plus 4 "to mně štve".

Jsem ochoten to sečíst, že teda neštve článek, ale popsaná situace. Ale stále 9 a ne 100.

+0 /-0 | 07.04.2021 12:41

dave

Petře, začni sám u sebe. Přejdi od slov k činům, ale nezapomeň, že revoluce požírá své děti. Pokud chceš něco změnit, tak se musíš trochu angažovat. Začni pracovat v ŠSZK a tím můřeš ovlivnit i to, co se děje v ŠSČR a třeba se ti nějaké změny podaří prosadit. „Kdo nic nedělá, nic nezkazí“ - neznámý autor

+0 /-0 | 07.04.2021 12:41

Frank
Dislike 1 (tlačítko chybí)
+0 /-0 | 07.04.2021 12:35

Petr Koutný

96 lajků s článkem. Tedy 96 lidí s ním souhlasí. Nejde jenom o komentáře a slova, kde se pálí emoce. Jde i o toto číslo a skoro 100 lidi to vidí podobně. 

+0 /-0 | 07.04.2021 12:29

Pavel Ch

Ad, 10:58 Petr

jj je i můj yesPetrovi.

+0 /-0 | 07.04.2021 11:59

Petr Koutný

dave - za prvé - ano odstupoval jsem z turnajů a nejsem jediný hráč na světě, který to kdy udělal. Tak nějak když si zaplatím lístek v kině, můžu odejít i v polovině filmu, když mě film nebaví. Stejně tak, když si zaplatím startovné jsem jenom já pánem svého života a nejsem otrok turnaje. Vojta si bezpochyby šanci zaslouží. ta myšlenka toho článku možná nebyla na první pohled jasná, proto jsem dnes ráno dopsal vysvětlení. prosím přečti si jej a jestli chceš, reaguj na něj. Možná to pak bude dávat smysl. Díky, petr 

+0 /-0 | 07.04.2021 11:57

dave

K pořádání MČR: Připojuji se k názoru, že svaz není od toho, aby pořádal MČR. Souhlasím s názorem pana Petra, že by bylo nekorektní od svazu vzít Vojtův nápad na MČR On-line a vydávat ho za svůj. Vojta turnaj vymyslel, zorganizoval a za to shrábnul odměnu a tak je to v pořádku. Za každou práci člověku náleží odměna.

+0 /-0 | 07.04.2021 11:37

dave

Petře, ty jsi byl pověstný utíkáním z turnajů. Někteří hráči se dokonce sázeli v kterém kole turnaj opustíš. (mimochodem rekord máš po 1. kole) Z tvé strany mi přijde pokrytecké kázat o morálce, když sám jsi několikrát opustil turnaj bez řádného oznámení o odstoupení z turnaje. Díky tomu  tě pořadatel nasazoval do dalšího kola (popř. více kol než pochopil, že už tě neuvidí) a soupeři, kteří si zaplatili startovné a chtěli hrát čekali marně. Přes tvojí pověst tě vždy do turnaje pořadatel vzal i s vědomím, že jim to můžeš pěkně komplikovat. Nikdo tě nepsal na nějaký blacklist. Tak proč by Vojta Plát nemohl dostat druhou šanci? To se budeme k sobě chovat stylem jednou nepřítel, navždy nepřítel? Osobně oceňuji, že svaz si své spory s Vojtou v minulosti vyřešil a jede se dál, bez nějaké mstivosti. 

+0 /-0 | 07.04.2021 11:22

Petr Koutný

Pavle, v tom stejném článku je i moje odpověď:) 

+0 /-0 | 07.04.2021 10:58

Pavel Ch

Musel jsem popsat, jak se vyvracejí Petrovi nepřesné údaje,

v tom případě to nebyly nepřesné, ale asi schválně opačné,

bere to dost času. Raději bych, aby autor si nejprve zjistil.

A Petr místo omluvy skočí zas na rozdoutnání jiného tématu,

třeba V.Plát+svazangry

nebudu sem kopírovat,

kdyžtak PavelCh 10:46 http://www.nss.cz/1.-liga-dvojkolove#comments

+0 /-0 | 07.04.2021 10:50

Rubinus

Pokud si vzpomínám, tak naposledy byl v TOP 10 Vlastimil Hort a stačillo na to tehdy něco málo přes 2600. Dnes je hranicí 2765 a než se tam nějaký český hráč dostane, bude to možná 2800.

+0 /-0 | 07.04.2021 09:22

Petr Koutný

Jen detail. Každá reakce se počítá. Třeba aktuálně 72 lajků pod tímto článkem. Je taky reakce. 

+0 /-0 | 07.04.2021 09:21

Rubinus

Listina talentů? To je jen o tom, kdo se někam prolobuje. Desetkrát víc? Já to myslel tak, že kdyby se připojilo třeba tisíc podobných fanoušků, už by to byla dohromady zajímavá částka.

+0 /-0 | 07.04.2021 09:18

Petr Koutný

Ciki - pár podobných maléru a možná brzy..:) 

+0 /-0 | 07.04.2021 09:08

ciki333

07.04.2021 08:57 | Petr Koutný

Kdy budou?

+0 /-0 | 07.04.2021 09:01

Petr Koutný

Ciki - na volby se opravdu těším. 

+0 /-0 | 07.04.2021 08:57

ciki333

U mne si pan Martin Petr výrazně zlepšil kádrový profil, když doporučil do Rady Česká televize Pavla Matochu. Proto se už nikterak veřejně nebudu vyjadřovat k fungování ŠSČR. Jeho práci koneckonců zhodnotí delegáti Konference. Volby jsou jediným legitimním prostředkem, jak změnit složení VV ŠSČR. A přes to nejede vlak.

+0 /-0 | 07.04.2021 08:54

Petr Koutný

Rubinsus - já bych poslal taky a desetkrát víc. Tomu se říká motivace. Z druhého pohledu. Představ si, že je nějaký rozpočet na talentovanou mládež a jasně že se díky omezenému rozpočtu nějaké dítě škrtne. Ano - to je život. Ale dělat věci lépe, pak by se nemuselo škrtat a mohlo se připisovat pár jmen na listinu talentů. Ale to jsme potom v kruhu. jak je toto nastevné, je to nastavené špatně. Absurdní případ, nebude hrát tento turnaj 400 lidí ale 10 000 lidí a odměna nebude 30-40 tis, ale 1 mil kč...Budeme si zase říkat, že je vše v pořádku? Ale jak říkám, za prvé toto se nestane, za druhé jsme stále v kruhu. Nemyslím si, že tento článek něco hned změní, ale možná zasadil stromek, který poroste a něvo změní příště. Jak říkám, všechno má v životě svůj význam. Možná měl i tento článek.  

+0 /-0 | 07.04.2021 08:07

Rubinus

Petr Koutný. No jo, co třeba něco pozitivnějšího? Myslím to bylo kniha Chci hrát šachy od Ladislava Alstera, kde byla informace o prémii vypsané pro prvního anglického (či britského) velmistra, získal ji Tony Miles. Když se nyní mrknu na rating FIDE, máme 15 hráčů s ELO přes 2500, ale nikdo z nich není přes 2700. Panu Navarovi nyní chybí tři body. Co třeba soukromá prémie pro někoho z našich hráčů, který bude mít přes 2750 třikrát po sobě, přičemž se budou počítat jen období, kdy měl započteno nejméně 9 partií? Takovému klidně pošlu po stovkách do roka pětset. Přidal by se někdo?

+0 /-0 | 07.04.2021 07:57

Petr Koutný

Rubinus - ok to je Váš názor. Můj je opačný a tak to má být. Děkuji za komentář. Petr 

+0 /-0 | 07.04.2021 07:03

Rubinus

Gens una sumus - nejsem rád, že to heslo může být nyní devalvováno tím, že na sebe budeme štěkat jak nějací příbuzní. S kritikou svazu také nesouhlasím. Možná se něco dalo udělat lépe, budiž, nevidím do toho. Nicméně pane Koutný, zmiňujete slovenský svaz. Jak je to dlouho, co jste právě ten kritizoval kvůli nějakému online přenosu? Máte dobrý server, tak si ho proboha nekažte takovými články, máte-li pocit, že by se něco mohlo dělat lépe, vyjasněte si to přímo se svazem a ne tímto, tak trochu pavlačovým způsobem. Koncekonců pan Plát nikoho nezabil, jen se párkrát zřejmě "ožral jako prase" a ve vězení byl kvůli porušení nějaké podmínky, nic, proč by se nad někým měla lámat h§l doživotně. Jak vlastně začíná ta Sosonkova kapitola o Talovi? Ono ani u nás není pan Plát jediný hráč, kterého nějaké výstřelky stály reprezentaci v době, kdy by tam patřil, ne?

+0 /-0 | 07.04.2021 06:48

Rubinus

No sorry jako, mě tedy zase nevadí, že ty prachy ze startovného jdou pořadateli, tedy Plátovi. Nejde ani tak o to, že by to nikdo jiný pořádat nemohl, to  jistě mohl. Může to být svým způsobem podpora, když mu jinak nic vyplatit nemohli. Není to tak zhruba rok, co naznačoval, že by případně změnil federaci? Takhle se to dá prezentovat i tak, že ho takovým závazkem do jisté míry učí odpovědnosti, ne? Vždy je lepší, když se potenciální reprezentant, což on určitě je, nějak zapojí, než když se na něj jen cosi nakydá a on pak buď přestane hrát úplně, protože jinde vydělá víc, nebo změní stát. No a kdyby to pořádal někdo jiný, odměna by mohla být klidně stejná a tipoval bych, že někteří známí pořadatelé by za takovou částku ani nic nedělali.

+0 /-0 | 07.04.2021 06:06

Messer56
Petře & Vojta, vážím si práce všech, co pro šachový život něco dělají. Jsem průměrný šachista, ale šachy mám rád a hlavně kolektiv šachistů. Více mě vadí pasivita některých. Osobní averze neznamená, že daný člověk je můj nepřítel.To, že Petr něco kritizuje, je správné. Diskuse musí být, avšak bez osobních urážek. Teď mám ve svém věku dilemu, jak si vyložit slovenské rčení:" starý baran, tvrdý roh". Dobrou noc.
+0 /-0 | 07.04.2021 00:28

honzales77

Já nechápu víc věcí.Proč je tolika politických stran a hnutí?Jděte spát.Dobrou noc!

+0 /-0 | 06.04.2021 23:53

DanielKucera

Re: Jakub Souhlasim, skutecne podivny clanek... jak autor vydedukoval, ze mych konkretnich 150 Kc za startovne na prestizni akci MČR slo do kapsy Vojtecha Plata a ne treba na vyhry vitezum apod., to by me fakt zajimalo. Pan Koutny zrejme pracuje s omaslickovanymi penezi, jinak si to neumim vysvetlit. Turnaj byl skvely, bezvadne a hlavne velice rychle organizovany, poradatelem byl SSCR, nikoliv Vojtech Plat, pokud si vzpominam. Ja jako hrac jsem si skvele zahral a jsem velice rad, ze podobna akce byla v teto divnodobe vubec zorganizovana. Detaily v zakulisi me opravdu nezajimaji. Co je zcela evidentni, tak ze samotna organizace a realizace turnaje musela zabrat hromadu prace. A za praci se obvykle plati, predpokladam, ze i p.Koutny nepracuje zadarmo. Nebo snad ano ? Na rozdil od autora povazuji za ostudu zejmena tento jeho clanek, nikoliv Mistrovstvi CR v online bleskovem sachu.

+0 /-0 | 06.04.2021 23:47

Remcik z Banika
Podvádění vkladem nezaručíš. Tím, že každý hraje pod svým jménem, už jo. Samozřejmě to není na 100 pro. Ale osobně věřím, že podvádět nikdo v tomto turnaji nebude.
+0 /-0 | 06.04.2021 23:47

Jakub
Já ti rozumím, že ti něco vadí a musí to ven, a kromě toho, můžeš psát co chceš. Vyčítat nic nechci.. a chápu tě (a v něčem i závidím - já jsem spíš váhavý a nosím věci v sobě, a to taky není často dobře). A vážím si toho, že si tu píšeme. Přesto, já to vidím tak, že tento (názorový a osobně laděný) článek, na první straně, .úrovni neprospívá, ale není to výtka, jen názor..,,a samozřejmě dělej to jak ty cítíš, jinak to ani nejde. K šachovým článkům - děkuju za ně. (A teď je mi hloupé, že komentuji tak zřídka, protože jsem rád, co pro šachy a šachisty děláte - takže bych rád zdůraznil, že ta spousta jiných článků u mě vede.)
+0 /-0 | 06.04.2021 23:47

Petr Koutný

Vojto. Jak i zaručíš, že při placeném turnaji nebude nikdo podvádět. Nebudeme se bavit o tom, že podvádět se nemusí celou partii a stačí jen v některých důležitých okamžicích a že to je pak nezjistitelné. Nezaručíš to vkladem. Myslím že to v minulých den natáčel nějaký youtuber a ukázal jak to jde. Nebudu mít problém svaz za cokoliv dobrého co udělají pro šachisty pochválit, stejně tak nebudu mít problém napsat o čemkoliv, co se mi nelíbí. 

+0 /-0 | 06.04.2021 23:37

Jakub
Díky Petře, že můj pohled bereš. No, podle mě svaz není od toho, aby pořádal turnaje. A pokud pracovníci nemají na něco, co není v jejich běžné agendě čas, je to vlastně dobrá zpráva, ne? Teď si představ, že se na turnaje najme jeden pracovník a ten bude brát na HPP celoročně třeha průměrnou pražskou mzdu... no, už vidím, jak by mzdové náklady třeba 600k/rok svazu vrátil. Nevychází to. Outsourcování je zpravidla poměrně levná cesta, jak něco řešit. Za mě OK.
+0 /-0 | 06.04.2021 23:37

Petr Koutný

jakube - jo a kolik takových článků tady je tento rok? 1! Vadí ti 1 článek ze 100? Píšeme každý den  a jeden den, jednou za tři měsíce napíši co mi vadí a ty mi to vyčteš? další tři měsíce tady nebude nic na svaz a pak něco napíši a zase mi to vyčteš? Jeden ze sta je moc? 

+0 /-0 | 06.04.2021 23:34

Petr Koutný

jojo...snaha točit a točit aby se zapomnělo na tom, o čem to bylo. Do Grantu jsem se nehlásil, protože mi to přislo morálně sprváně nechtít peníze po lidech, se kterými nesouhlasím. Já umím pochválit i vás za každou dobrou věc, kterou pro šachy uděláte. Tady mi ale nevyvrátíte, že jste pálili hodně vedle. I když samozřejmě to tak nevidíte. Na druhé straně, je demokracie a každý si může říct co chce. Já si myslím, že tady jste šlápli vedle. Ale radši dobrou. 

+0 /-0 | 06.04.2021 23:32

Jakub
A ještě jedna organizační, Petře, nechceš si radši psát blog? Ten bych nikdy nečetl a bylo by mi dobře. Sem jsem zavítal, abych si přečetl nebo se podíval na něco o šachách.. místo toho zírám s otevřenou pusou. Takových jako já, troufám si říci, je hodně, a celé to nesmírně sráží úroveň nss. Ach jo.
+0 /-0 | 06.04.2021 23:32

Petr Koutný

Jakube  - neberu ti tvůj pohled. Vlastně jsem za něj rád.Dává to smysl, i když s ním nemusím souhlasit. Nerozumím tomu, proč by lidi placeni svazem nechtěli udělat dobrý turnaj. Však jsou na svaztu proto, aby dělali akce pro lidi? To by potom nic v životě nedávalo smysl. Můžeme říct, že to něuděláme dobře, protože se nám nebude chtít. Ale jak říkám, názor beru, díky za něj. 

+0 /-0 | 06.04.2021 23:30

Martin Petr
Aha, takže to Petr Koutný zase zkouší stočit. Napíše článek v bulvárním stylu o odměně Vojty Pláta. To nevyšlo, takže to zkouší otočit, že turnaj měli udělat zaměstnanci svazu. Na to už jsem odpovídal... Jdu na kutě, dobrou!
+0 /-0 | 06.04.2021 23:29

Petr Koutný

Stando....teď tady dochází k nedorozumění. Nezpochybňuji odměni pro Vojtu Pláta a nezpochybňuji jeho práci. Co ale zpochybňuji je morálka lidí ze svazu. Mají placené lidi, kteří neumí takový turnaj zorganizovat. Protože kdyby jej uměli a chtěli zorganizovat, pak by tato odměna mohla zůstat ve svazové pokladnici a mohla být využitá třeba na podporu dětí. To že to odmaká Vojta - ani slovo. To že to nedělá svaz - to je to co vyčítám. K tomu přidám morálku lidí. Přeci, když někoho trestám nemůžu ho platit. Já jsem chtěl mlčet, ale pak tady čtu slova našeho předsedy, jak tutlá anketu o hraní o víkendech, jak tafy mystyfikuje a pouští polopravdy a nakonec napíši takový článek. Přeci, kdyby takový turnaj organizoval svaz, pak by třeba nemusel vybírat peníze od rodičů? Nemusel by vybírat peníze od důchodců? Proč svaz neudělá takový turnaj bez startovného? Něco jako podpora každému šachistovi za tak těžký rok, který společně prožíváme? Stejně ty peníze nepotřebuje a stejně je nebude mít? Safra, mohl něco konečně udělat pro lidi. Neudělal to, opět nic neudělal. Toto jsem chtěl říct. 

+0 /-0 | 06.04.2021 23:25

Martin Petr
Ano, jasně, jsou lidi, kteří třeba nedávají ani druhou šanci, natož 150. - každého věc :-)
+0 /-0 | 06.04.2021 23:25

Jakub
Děkuji za odpověď. 1. Ad morálka svazu. Ano přijde mi to zcela OK. Když se ke mně někdo chová zle, budu se chovat zle já k němu, když mi ten samý člověk poté udělá dobrou práci, rád mu ji dobře zaplatím. Jinými slovy, historie s tím nemá co dělat. (To bys rovnou mohl někoho ocejchovat a odepsat jej - a takový svět já nepodporuji.) 2.Ad lidé na svazu. V první řadě je tu argument Martina, že byli na pořádání takového turnaje zaneprázdnění. Ale zejména ve druhé řadě. Jsem přesvědčen, že by nebyli schopní uspořádat turnaj v takové kvalitě, jako Vojta Plát. A co víc, jimi uspořádaný turnaj by nikdy nevygeneroval takový zisk, dokonce myslím, že by byl ve ztrátě. Proč? Protože u Vojty to bylo z jeho hlavy, byla to jeho motivace (a věřím, že finance nehrály hlavní roli), zatímco pracovník svazu by to dostal befelem a dělal "tak nějak". Vím ze všech tří stan barikády (majitel, zaměstnanec, zákazník) o čem mluvím, není to kritika svazu a je to přirozené - do zaměstnání většina lidí nedává tolik energie, jako do svého koníčku, své rodiny, svého byznysu. Takže argument, že kdyby za to nedostal Vojta peníze a kdyby to uspořádal někdo jiný, uspořily by se peníze, které by tu byly na něco jiného, je z mého pohledu zcela lichý. (Vlastně mě překvapuje, že teď vidím, že jsi jej myslel vážně - a pokud ano, omlouvám se za docela útočný tón mého předchozího příspěvku.. vážně jsem v tom viděl spíš účelový líbivý "bulvární" argument.)
+0 /-0 | 06.04.2021 23:25

Martin Petr
Takže si budeme povídat o morálce, tak jo, to bude zábava :-) Mně přijde morální odpykat si trest a pak přijít s dobrým nápadem a dostat šanci. Třeba kdyby se RP šachy přihlásily do grantového řízení, budeme k nim přistupovat stejně, jako k ostatním. Nevím, jestli je to fér, vzhledem k těm blábolům, které vycházejí na nss, ale připadá mi, že jo. Když je dobrý projekt, měli bychom podpořit i ty, které třeba nemáme rádi...
+0 /-0 | 06.04.2021 23:23

Petr Koutný

VP - nebudu kandidovat na předsedu svazu - nikdy v životě. Ale podpořím kohokoliv, kdo se rozhodne dělat šachy pro lidi. Ano - chtěl bych vidět jiný svaz a opravdu jiné lidi v něm. Já osobně netoužím po funkci na svazu. Pak s tebou souhlasím, že nikdy nebudu předsedou svazu. Chtěl bych vidět lidi férové, čestné a lidi, kteří myslí na šachisty, na oddíly a splní základní poslání šachového svazu - být tady pro všechny šachisty. Né, já tě můžu Vojto ujistit, že nikdy v životě nebudu mít ve svazu žádnou funkci. 

+0 /-0 | 06.04.2021 23:20

Messer56
Petře, patříme mezi sponzory turnaje, to že Vojta dostane odměnu ze zisku turnaje je normální. Sám jistě víš jak je těžké sehnat sponzory. Myslím, že je potřeba odhodit osobní zášť a pracovat pro dobro věci a ne agitovat pro neúčast. V Ořechově organizujeme turnaj bez odměn pro organizátory, všechno dáme do cen. " Kdo je bez viny, ať hodí kamenem." Standa Mess.
+0 /-0 | 06.04.2021 23:18

Petr Koutný

jakube....budu to psát ještě jednou. Odměna VP je mi opravdu šumák. Mě jde o morálku svazu. přijde ti morální člověka vyloučit z reprezentace, potrestat jej a veřejně jej potrestat a přitom za zády veřejnosti mu posílat peníze? ( viz minulý rok) . Dále...máš placené lidi na svazu. Platíš je za práci. Někdy je práce méně a někdy je víc. V době kdy se nehrají soutěže je práce méně. A v této době, nevyužiješ tyto lidi k pořádání takové akce. Mohl by jsi tyto peníze ušetřit a pomoct šachům u nás. Mohl by jsi třeba zaplatit dětem víc tréninků. Morálně je hrana si na toto najmout člověka, který veřejně urazil každého ze svazu. Pak se tváříš, že je vše v pořádku. něco na tom není v pořádku. Oprav mě, jestli se mýlím. 

+0 /-0 | 06.04.2021 23:14

xdavx x
Martine, držím palce.
+0 /-0 | 06.04.2021 23:11

Remcik z Banika
:-) v tom má David pravdu, správný auditor najde vždy něco, dobrá výmluva je na takzvanou provozní slepotu :-) Detaily práce svazu ůplně nesleduji, např. osobně znám jen Rosťu Svobodu a to je poctivý chlap.
+0 /-0 | 06.04.2021 23:10

Jakub
Nepíšu sem často, ale teď musím. Pane Koutný, fandil jsem Vám, pana Cveka mám rád, ale tento článek je hodně velký úlet. Pan Plát uspořádal turnaj, tj. udělal něco pro šachisty. Turnaj se povedl a každý za své (de facto symbolické) startovné dostal odpovídající zážitek. Kdo jiný by měl dostat odměnu, která za takovou práci rozhodně není vysoká, než ten, kdo turnaj zorganizoval? Co je na tom proboha špatného a proč by neměl dostat za dobrý nápad a poctivou práci peníze? Nebo si takto jen vyřizujete účty s pány Petrem a Plátem a rád zahrajete na strunu české závisti? Je mi z toho a z Vás smutno. Kdo nic nedělá, nic nepokazí.
+0 /-0 | 06.04.2021 23:08

Petr Koutný

Davide....dlouho jsem si říkal, že nebudu svaz komentovat. Jen když už svaz se začne vychloubat a vychvalovat za to co dělá, vlastně nedělá, neudržím se. Mimochodem nic špatného se nestalo. Vše je ok. Říct jak to je s turnajem, jsem nikomu neublížil a že s tím nesouhlasím, to můžu říct. To že si to svaz vychvaluje a je s tím spokojený je jeho věc. Vše je ok a vše je jak má být. 

+0 /-0 | 06.04.2021 23:05

Martin Petr
@david brazina - Tak já jsem předtím, než mě zvolili předsedou, pracoval v jedné menší české firmě. Tam když dělali audit, tak vyšlo, že šéf je přetížen a měl by mít pod sebou tak 2x méně lidí :-) U nás to nebylo bez chyby, to neříkám, ale personálně to nebylo o rezervách. Jinak covidová doba je po všech stránkách divná. A zajímavá nabídka, díky. Pořád se těším, až budu nastavovat normální procesy (ne že bych to uměl), nechce se mi tenhle stav vzít jako normu...
+0 /-0 | 06.04.2021 23:05

xdavx x
Petře, Martin není hloupy, myslím že mu došlo co na tom všem nebylo z pohledu běžných členů v pořádku. Ale pokud můžeme něco udělat, nemůžeme se neustále napadat a někde musi obě strany ustoupit aby se našla společná řeč a způsob dělat věci líp. Držím vám oboum palce, oba máte šachy rádi a bylo lepší se vrátit k normalnimu způsobu diskuze.. Tvůj poslední komentář bych viděl podobné.
+0 /-0 | 06.04.2021 23:03

Petr Koutný

Vojto dávám tomu rok, než budeš zase špinit svaz a budou pro tebe největší tupouni, jak tomu bylo minule. Ono jakmile tě přestanou platit, zase otočíš. Teď se bavím a těším se na to, jak zase otočíš. Rok maximálně, možná dřív. Pamatuj na tento komentář, připomenu ti ho:) 

+0 /-0 | 06.04.2021 23:02

xdavx x
Martine, já tomu i věřím. Ale to s tím auditem sis naběhl. :D jen velmi výjimečně se stane že audit nic nenajde, pokud je ten audit udělám dobře. A teď neřeším finanční audit ale procesní. Budeš li někdy opravdu uvažovat o nějakém dalším auditu, nabízim pomoc... A ne jako v tom vtipů, dobrý den my jsme audit a přišli jsme vám pomoct,.. Děkujeme rádi vás vidíme :P :)
+0 /-0 | 06.04.2021 22:56

Petr Koutný

Krásně se to čte. Já až zatlačil slzu. Tak ideálně funguje náš šachový svaz! Paráda....opravdu jsem moc šťastný, že máme to co si zasloužíme. Samozřejmě teď bez ironie, je to bída. Každým rokem si člověk říka, že to nemůže klesnout níž a on je každým rokem člověk víc a víc překvapen, že to dno je stále ještě daleko. Lidi na svazu mají méně práce než v době, kdy se hrají soutěže! Svaz nemá peníze na to aby podpořil oddíly! Svaz nemá na to aby podpořil organizátory akcí! Ale má na to, aby vyplácel 30-40 000Kč člověku, kterého trestá a vylučuje z reprezentace. Morálka asi nebude silná stránka lidí, kteří se pod to podepíšou. 

+0 /-0 | 06.04.2021 22:55

Martin Petr
@david brazina - vím, že zápisy z jednání VV jsou nudné čtení, ale zpráva sekretariátu bývá docela rozsáhlá. Navíc je to jen špička ledovce. Ostatně i s tím MČR kolegové pomohli, účtováním a rozesíláním cen (jasně, to je detail, ale není to tak, že by se na to vykašlali, čas zabrala i úspěšná propagace). Ono z pohledu běžného člena to vypadá, že nejsou soutěže družstev, tak se nic neděje. Ale přitom soutěže družstev jsou vlastně pro svaz pracovně "zadarmo", běží skoro samy, starají se o ně vedoucí jednotlivých skupin a Martin Šmajzr počítá elo. Viktor kdysi organizoval i audit na sekretariátu, aby se ukázalo, kdo nepracuje naplno, bohužel vyšlo, že rezervy nejsou. :-)
+0 /-0 | 06.04.2021 22:48

náhodný anonym

Pane Koutný omlouvám se, ale jak může někdo brát naprosto vážně člověka, který (i přes kvantum článků, které už napsal) by z diktátu páťáka opravdu jedničku nedostal, mi rozum nebere. 

+0 /-0 | 06.04.2021 22:43

xdavx x
Remciku, já to chápu. Problém je ale v tom, že si stále myslím že to měli dělat lidi ze svazu, v rámci své pracovní agendy. Zvlášť v této kovidive době. Martin říká, že ti lidi nemeli čas, to nezpochybnuji, může být. Nicméně není vidět co tedy dělají, že se tomu nemohli věnovat a jak píšu níže, důsledkem jsou potom takovéto diskuze s pachuťi.
+0 /-0 | 06.04.2021 22:43

xdavx x
Martine, ono se to dost těžko chápe, cemu se v současné době na svazu věnujete. Třeba máš pravdu a já to nepopírám. Není to ale moc vidět a to je taky důsledek - zřejmě - těchto diskuzi.
+0 /-0 | 06.04.2021 22:40

Remcik z Banika
Davide, tys to MČR myslím nehrál, že. Co vím já, tak to bylo několik mailů s každým z účastníků, kontrola startovného a průběžná aktualizace startovní listiny, domluva turnaje s adminem na platformě, převedení výsledků a převedení nicků na skutečná jména do výsledků, možná telefonáty nebo maily lidí, co se nemohli v okamžiku turnaje přihlásit a určitě spustu dalších věcí. To už bude nějaká porce pracovních hodin. A shánění sponzorů další.
+0 /-0 | 06.04.2021 22:37

xdavx x
Problém je, že mcr tohoto typu, by měl v prvé řadě zajistit svaz ze svých lidských zdrojů, zvlášť v současné době. Vybrané prostředky pak může upotrebit třeba na přednášky Navary pro kolegy i kolegyně z repre. Bylo by to win win pro všechny.
+0 /-0 | 06.04.2021 22:34

Martin Petr
@david brazina - Ano, argument s tím, že MČR můžou udělat placení zaměstnanci, je oprávněný. Ti ale mají práce dost (což je na jiné povídání) a s nápadem organizace přišel sám Vojta. Nepřišlo by mi fér mu to brát.
+0 /-0 | 06.04.2021 22:32

Martin Petr
@Petr Koutný - poprosil bych vás přestat zveřejňovat soukromou konverzaci, nedělá se to. To, co píšete, není pravda. Jako příklad může posloužit fungování extraligy za jejího minulého sponzora, kterému jsme vycházeli vstříc. @david brazina - ano, to chápu. Opravdu se racionálnímu ednání nebráním a vím, že by extraliga vypadala lépe, kdyby sponzora měla. Ona ostatně ta konverzace Petra Koutného s Pepou Bednaříkem (jehož úsek to má na svazu na starosti) končila tím, že si ještě napíšou...
+0 /-0 | 06.04.2021 22:30

xdavx x
VP nicméně argument Petra Koutneho o tom, že svaz zaměstnává lidi, kteří by ten turnaj zorganizovali v rámci svých pracovních povinností, a tím by se peníze na startovném upotrebily jinak, tak tento argument mi přijde naprosto oprávněný.
+0 /-0 | 06.04.2021 22:27

Petr Koutný

VP - já jsem pro aby si lidi zahráli tento turnaj. Aspoň si ale nemusíme nalhávat a nemusíme si říkat, mak jdou tyto peníze. Od teď to každý ví a bude s tím dopředu počítat. Nevidím nad tím nic špatného. Prostě zaplacením startovného platíte VP a tak to je. Pak je asi otázka, k čemu máme placené lidi na svazu, ale to je jiný příběh. Já nezpochybňuji odměnu za organizaci, zpochybňuji neschopnost svazu toto udělat sám v době, kdy nemá co na práci.

+0 /-0 | 06.04.2021 22:27

xdavx x
Remciku, víš ono je možná otázka jak náročné je zorganizovat online turnaj na existující platformě. Když se domluvíme kliknu na lichess a něco uděláme do hodiny. Primárně si nemyslím že jde o tu odměnu jako spíš o princip.
+0 /-0 | 06.04.2021 22:24

Petr Koutný

Remčík...problém je jinde. Problém je v tom, že máme placené funkcionáře, kteří v této době nemají moc práce. Kteří mohli být zaměstnání organizováním tohoto turnaje a díky tomu mohl svaz mít navíc nepotřebných cca 40 000Kč. Tyto peníze mohl svaz použít na trenéry pro další děti, nebo mohl dětem přispět na tábory. Radši vše předá člověku, který každého ze svaz označil stokrát horším slovem než ..... a to veřejně a oni mu za to ještě platí. 

Davide  - cena za sponzorování extraligy je 150 000 Kč a podmínka je, že nemůžeš mluvit do toho, kam jdou peníze. Protože to svazu nedává smysl. Kdybych byl jako oni, zveřejním tuto komunikaci, kterou mám osobně s našim předsedou. Divné je to, že Slovenský svaz je proto, aby tyto peníze šli oddílům. Náš svaz je proto aby to šlo jenom mu. Nediv se, že nejsou sponzoři extraligy. 

+0 /-0 | 06.04.2021 22:24

xdavx x
Martine. Chápu, ale i tak by jakýkoli sponzoring alespoň nějak začal a ladit by se to mohlo v prubehu. Přece jsou vždy na obou stranách konkrétní lidi. Takto si na jedné straně sponzora všichni přeji a na druhé straně se to zamira, protože nejsou nastavené procesy. Chápu že existují mezi svazem a lidmi mimo něj anymozity, které to zatěžují, ale ani Řím se nepostavil přes noc.
+0 /-0 | 06.04.2021 22:22

Zmestabileho

Že vedení svazu podporuje touto formou nadějného velmistra pana Pláta, mě nepřekvapuje. Pan Plát je velmi schopný organizátor a respektovaný člověk se skvělou pověstí nejen jako šachista. Všude si ho považují a jestli je ochotný takto pracovat za celkem směšnou částku cca 30 000, tak toho bychom si měli všichni vážit.

 

S povděkem sleduji, že vedení svazu je kreativní a vynalézavé při podpoře našich velmistrů. Není to tak dávno, co se vyplácely tzv. motivační prémie 90 000 Kč našim velmistrům, za tzv. tréningové zápasy... Tato forma podpory se tedy již asi přežila, a je nahrazena progresivnějším způsobem motivace.  

+0 /-0 | 06.04.2021 22:21

Martin Petr
@david brazina. Konkrétní nabídka neexistovala. Ostatně Petr Koutný tady dřív sám tu konverzaci zveřejnil (což mi připadá dost přes čáru, ale budiž). Sponzoring obecně musí dávat smysl oběma stranám, jak sponzorovi, tak svazu. My se určitě nebráníme tomu, aby šly peníze sponzora z větší části do cenového fondu. Ale sponzoring extraligy dává smysl až od určité cenové hladiny, protože je s tím spousta práce. Přejmenování soutěže v mediálních výstupech a databázích, výroba propagačních věcí a jejich distribuce například.
+0 /-0 | 06.04.2021 22:18

Remcik z Banika
Vojta odvedl práci s organizací turnaje a se sháněním sponzorů a za to dostal zaplaceno. Dostal zaplaceno ze zisku turnaje, takže z kladných čísel. Nevidím v tom žádný problém.
+0 /-0 | 06.04.2021 22:17

Petr Koutný

Davide..kdo se moc ptá moc se dozví..:) lepší je nevědět....pak ti zbydou ještě nějaké ideály. 

+0 /-0 | 06.04.2021 22:15

xdavx x
Mě by zajímalo, proč svaz odmítal popřípadě odmítá přímý sponzoring klubu v některé ze soutezi, ale chtěl/chce peníze sám prerozdelovat. Není věci samotného sponzora jak chce peníze prerozdelit? Existovala nabídka na generální sponzoring vyšších soutěži? Nebylo by to třeba ku prospěchu věci?
+0 /-0 | 06.04.2021 22:14

Martin Petr
Tak jo :-)
+0 /-0 | 06.04.2021 22:07

Petr Koutný

re Martin Petr - myslíte si, že toto nezabralo? Ale zabralo a ještě zabere:) Ten klientelismus přijde na řadu za měsíc, až si budete schvalovat kompenzaci za neuspořádané MČR juniorů v Koutech nad Desnou. Už se na to těším....určitě si zase popovídáme...

+0 /-0 | 06.04.2021 22:06

Martin Petr
Bylo to méně než 20 tisíc. Položka rozpočtu je to přímo samostatná, MČR online :-) Ale myslím, že sponzorské příspěvky jsou zaúčtované právě v příjmech od sponzorů. Cenový fond jsme v průběhu přípravy turnaje navyšovali o 15 tisíc podle počtu přihlášek. Ale můžete to zkusit s jiným tématem, třeba tím klientelismem, když tohle nezabralo...
+0 /-0 | 06.04.2021 22:03

Petr Koutný

 a svaz myslím opravdu neposlal 20 tis ale 30 tis.Díky za opravu. Mimochodem, kde to v rozpočtu najdeme? Nákup propisek? A nebo nákup diplomů? A nebo podpora oddílů? 

+0 /-0 | 06.04.2021 21:59

Petr Koutný

Martin Petr - opravil jsem částky, je to tak ještě horší. A vaše komentáře mazat nebudu, sáms e tak dokonale zhazujete, že nemusím víc dělat. Obázek si děláte sám. veřejně to ještě obhajujete! Paráda! Gratuluji....chtělo by to ještě kameru abych viděl váš úsměv...

+0 /-0 | 06.04.2021 21:58

Pavel Ch

Petře, 21:36, nezlob se, zopakuj si to sám nahlas ještě jednou a pak se prosím Tě oprav.

 

"Pak udělá anketu Pavel Zpěvák a vy trpíte tím, že Vás to za dvacet let nenapadlo".

To nemyslíš vážně!

 

Velice podrobná anketa byla před 10 lety a zde byla během minulého roku skloňována, včetně výsledků.  Trávil jsem nad tím spousty hodin. Dopadlo to holt od týmů "konzervativně", že družstva v pořádku.

 Předtím, počátkem století jsem zkoušel dvojkola, to jsem také psal. Odehrály se dvě sezóny a vždy jedno jediné dvojkolo v 1. a 2. lize. Bylo podstoupeno velké kritice. Netvrdím, že teď nemůže být jinak, ale ani před 10 lety se nechtělo. Zavádět nové věci umíme, ale vždy není pravda, že změna je ku prospěchu.

+0 /-0 | 06.04.2021 21:57

Martin Petr
Že Petr Koutný narychlo po mém příspěvku článek opravil, to je nádhera. Ještě chybí jen smazat můj komentář :-) Částka 20 tisíc ze svazového rozpočtu taky nesouhlasí, ale tu konkretizovat nebudu, nepřijde mi to vůči Vojtovi fér (ani vůči komukoli jinému).
+0 /-0 | 06.04.2021 21:56

Petr Koutný

Byli jsme jen pračkou peněz mezi svazem a Vojtou. Dnes už pro svaz nepereme:) 

+0 /-0 | 06.04.2021 21:47

Pedro Morales
Petr Koutný - kde se do čeho ve veřejné diskuzi pustil přeseda Martin Petr? Jestli sem to dobře pochopil, tak minulé MČR on-line bylo stejné, ne? Nebyly RP šachy jedním z tehdejších partnerů? Díky za zajímavý článek!
+0 /-0 | 06.04.2021 21:39

Martin Petr
Ne, všechno startovné nejde Vojtovi. Startovné a zisk je něco úplně jiného... Ono, spíš bych se zamyslel, kdybyste mě chválil :-)
+0 /-0 | 06.04.2021 21:38

Petr Koutný

Jo a podotýkám, že my jsme poslali 10 000Kč skrz svaz a svaz poslal dalších 20 000 Kč. Peníze se museli půlit aby byli tak nějak méně viditelné. Super.....jestli chcete můj hlas v příštích volbách, napište mi....:) to je zpráva pro předsedu našeho svazu. Věřím, že toto jednou skončí. 

+0 /-0 | 06.04.2021 21:38

Petr Koutný

Martin Petr - opravím - všechno startovné jde Vojtovi. Ptám se, je potřeba vybírat potom startovné? Je potřeba vybírat peníze od rodičů dětí a posílat je Vojtovi? Jak se podíváte do očí rodičům, od kterých si vezmete peníze a ty pošlete člověku, který Vám dělal tolik ostudy? Jak se můžete podívat do tváře lidem a říct jim, že jste jejich předseda? Jak Vám můžou lidi věřit? Pak udělá anketu Pavel Zpěvák a vy trpíte tím, že Vás to za dvacet let nenapadlo? Nemluvím o pokutách! Nemluvím o krádeži s jménem LOK! Nemluvím o poplatcích v době, kdy se šachy nehrají. Mluvím o tom, že jste jeden z nejhorších předsedů tohoto svazu za desítky let. Říkám to otevřeně. 

+0 /-0 | 06.04.2021 21:36

Martin Petr
Ahoj, Petr Koutný má bohužel s fakty zásadní problém. Nejdřív mu trochu pomůžu - startovné bylo loni dokonce 150 Kč! To je hnedka vyšší odměna pro Vojtu! Bohužel, faktura, kterou evidujeme pro RP šachy ohledně MČR, je 10 tisíc Kč. To měla být odměna, kterou prý Vojtovi předali (do tehdejších vztahů Vojty Pláta a Petra Koutného jsem neviděl a vidět ani nechci, s tímto způsobem fakturace tehdy souhlasili oba). Pevně věřím, že se Vojtovi organizace letošního MČR povede stejně jako loni, třeba i včetně 2 reportáží v Brankách, bodech, vteřinách. Vyplatit mu zisk z turnaje považuju za správné, stejně bychom postupovali u jakéhokoli jiného organizátora. A děkuju Vojtovi, že se toho aktivně chopil, sehnat sponzory (kteří sice nepokryli celý cenový fond, ale bylo jich dost) je super.
+0 /-0 | 06.04.2021 21:30