Navara opět králem

08.05.2017 08:55 | Mistrovství České republiky 2017

David Navara i přes prohru ve čtvrtém kole potvrdil svou suverenitu. I v posledním kole vyhrál a se ziskem 7,5/9 jednoznačně zvítězil s náskokem jednoho bodu před všemi svými pronásledovateli.

Karel Malinovský postavil proti Navarovi svou typickou velice solidní pozici, ale proti hráči světové extratřídy často stačí jediná nepřesnost, on se do vás zakousne jako lev do své kořisti a už nepustí. Karlovi se příliš nepovedl výpad dámou na h4, po kterém bílý jezdec ihned skočil na h5 a začalo hrozit velice nepříjemné f4-f5 s obrovským tlakem na černou pozici. Malinovský se to pokusil vyřešit obětí dámy, za kterou však neměl dostatečnou kompenzaci a David brzy rozhodl partii rázným 26.e6! Tím si zajistil další přebornický titul, protože už v tu chvíli bylo jasné, že Jirka Štoček nemá šanci se s Davidem bodově udržet. Partie posledního kola černými se Zbyňkem Hráčkem se mu vůbec nepovedla a mohl se s klidným srdcem vzdát už okolo 13. tahu...

-
. kolo -
Tím se Zbyněk vyšvihl na konečné 2. místo, protože při rovnosti bodů rozhodoval vzájemný zápas. Na Jirku Štočka zbyl bronz, což je také krásný výsledek, ale pravdou je, že po startu 4/4 chtěl skoro určitě cennější kov. Stupně vítězů tak vlastně skončily zcela dle papírových předpokladů, když si medaile rozebrali první tři nasazení hráči! Souboj mezi Veličkou a Nguyenem probíhal v relativně vyrovnaných kolejích, Van měl sice, ač černými, spíše navrch, ale Petr dokázal partii udržet. Pro oba velice pěkná umístění (Van byl blízko další GM normě!), i když Petrovi by myslím za jeho výkony slušela medaile z letošního MČR. Šesté a sedmé místo si výhrami v posledním kole zajistili Šimáček a Babula, více, spokojený určitě může být prvně jmenovaný.

Konečné pořadí po 9. kole (prvních 15)

Poř.St.č.JménoRtgKlub/MístoBody PH 1  PH 2  PH 3 rtg+/-
11GMNavara David27321. Novoborský ŠK7,50,039,049,50,8
22GMHráček Zbyněk26101. Novoborský ŠK6,51,036,546,50,0
33GMŠtoček Jiří2560ŠK JOLY Lysá nad Labem6,50,040,550,512,0
417GMVelička Petr2432ŠK HM Ostrava6,00,040,552,019,1
516IMNguyen Thai Dai Van2441ŠK JOLY Lysá nad Labem6,00,037,549,513,8
69IMŠimáček Pavel2480ŠK ZIKUDA Turnov, z.s.6,00,036,547,59,4
74GMBabula Vlastimil25591. Novoborský ŠK6,00,031,039,0-6,7
85GMKrejčí Jan2520ŠK JOLY Lysá nad Labem5,50,038,549,00,3
919IMKraus Tomáš2418ŠK AD Jičín5,50,037,047,59,7
108GMKislinsky Alexey2481SK Slavia Orlová5,50,036,047,03,2
116GMCvek Robert2518ŠK Slavoj Poruba5,50,035,545,5-3,1
1210IMMalinovský Karel2479ŠK Slavoj Poruba5,50,035,046,02,1
1312IMČernoušek Lukáš2462Unichess5,50,034,045,05,7
147IMPlát Vojtěch2510ŠK JOLY Lysá nad Labem5,50,033,544,0-1,9
1515IMBiolek Richard2445Agentura 64 Grygov5,50,033,042,50,9
Mezi ženami tak trochu dle očekávání muselo i letos rozhodnout vrtkavé pomocné hodnocení. Sikorová totiž prohrála s Kislinskim a Olšarová s Havlíkovou remizovaly, čímž se na ni bodově dotáhly. Díky čemuž Kristýna Havlíková skočila na první místo a získala titul přebornice ČR pro rok 2017. Stříbro vybojovala Karolína Olšarová a s bronzem se musela spokojit Olga Sikorová. Loňské přebornici Joanně Worek se letos moc nedařilo a odváží si až "bramboru". 

Konečné pořadí - MČR žen

Poř.St. č.  Jméno Rtg  KlubBody  PH2PH3 rtg +/- 
28 39 WIM  Havlíková Kristýna2251 Unichess 4,5 33,5 42,5 16,8
30 41WIM Olšarová Karolína2245SK Slavia Orlová  4,5 32 39,5 20
3243 WGM Sikorová Olga2206TŽ Třinec 4,5 29 37 19,4
34 30WGM Worek Joanna2330ŠK Joly Lysá nad Labem 4 32,5 43-6,2 
44 50WFM Kaňáková Natálie2112 Beskydská šachová škola 4  26,5  35,5 24,6
4847  Novosadová  Kristýna2198Beskydská šachová škola 3,5 29 36,5 11,8 

Partie k přehrání


-
. kolo -
94x 15425x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (94) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Lenka

Neni-li hracka profesionalni sachistkou, bude mit velmi limitovane casove moznosti ucastnit se turnaju.

Jeden turnaj rocne jeste celkem projde, dva se ustoji, tri- naslapnuto na problem. Zalezi tedy znacne, jake souteze to jsou. Na olympiadach a ME jednodlivcu i druzstev na silnejsi souperky narazi velice sporadicky.

Zbyva tedy s vypnutim sil jeste prebor republiky. Z teoretickeho hlediska je urcite nejspravedlivejsi uzavreny turnaj. Z hlediska ciste praktickeho se takto zenske jeste vice izoluji a pravdepodobnost jejich zlepseni je mala.

Maji-li se holky zlepsovat, kontakt se silnejsimi hraci je muze radne nakopnout a motivovat k dalsimu studiu. Vetsina OPENU problem nahody neresi, budou-li jednemi z nejsilnejsich nasazenych, turnaj pro ne proste nebude nejakym extra prinosem, spise ztratou casu.  Takto je to sice do poradi ponekud loterie, ale alespon si prebor zahraji v dustojnych a motivujicich podminkach.

+0 /-0 | 22.05.2017 03:19

strelec

re JiříKadlec: to maj určitě proto, že tam zavedli EET dříve než tady a už se maj všichni lípsmiley

Jinak by  pro srovnání bylo potřeba vyčíslit i další náklady (ubytování, startovné hráčkám), v případě našeho MČR jsou vítězce hrazeny náklady na ME žen. 

 

+0 /-0 | 13.05.2017 08:27

Jiří Kadlec

Ještě si dovolím malé srovnání.  Ke svému závěru se právě blíží chorvatský přebor žen, zavřený turnaj devíti hráček, průměrné Elo je 2038... Cenový fond však je 4000 Eur, vítězka bude brát 1200 Eur. U nás cenový fond pouhých 33 000.-, vítězka 10 000.- . 

+0 /-1 | 13.05.2017 06:10

jarousek

Nevím, jak hráčkám, to by se musely vyjádřit ony, ale mně by to vadilo především ze dvou důvodů. 1) průměrné ELO je velmi variabilní a to jak v čase ta i regionálně a pořád to měnit asi není dobré. 2) jsem obecně proti hranicím - jako 2.005 ještě ano, ale 1.990 už ne? To už je mi milejší hráčka s nižším ELO, která má chuť hrát, než 2.200, která na nějaké MČR háže bobek.

Vždyť se mohou hrát buď kvalifikační turnaje nebo regionální přebory. Ale pokud není zájem, tak je zbytečné to shora nařizovat...

+0 /-0 | 12.05.2017 18:39

nvmea
no, tak to vidíte. Proč by se měly české hráčky snažit o zlepšení, když by se jim za odměnu dostalo jen útlaku a ponižování?!
+0 /-0 | 12.05.2017 12:00

Morphynista

Ženského šachu, i když na vyšší úrovni, se týká i tahle zpráva. FIDE dnes pozastavila členství íránské federaci. Důvodem je, že stále neobdržela peníze, které ji měli uhradit pořadatelé " hidžábového " mistrovství světa. Cenový fond tak musela účastnicím vyplatit ze svého. Opravdu " důstojné " zakončení šampionátu, který byl od začátku doprovázen protesty, stížnostmi na nevyhovující hrací podmínky a nakonec i velkým zdržením odměn šachistkám, které navíc v Íránu vytrpěly útlak a ponižování...

+0 /-0 | 12.05.2017 11:16

Pavel Ch

jaroušek:

Vždyť já ve svém příspěvku položil ''záludnou'' otázku, zda diskutující se jich ptaliwink

Ženy nebudou nejpíš diskutovat tady, ale oficiálnější cestou osobně či emailem se svazem.  

Na svazu je, aby rozhodl, samozřejmě v ničem nedojde k 100% shodě dotčených šachistů/ek.

Já pouze uvedl výhody/nevýhody jednoho druhého způsobu a uvedl důvody, proč je volen postup k tomuto schematu.

+0 /-0 | 12.05.2017 11:15

jarousek

Tak v této otázce se stavím po bok lykana, proti Pavlovi Ch a ELOminatorovi. Určitě je to ovlivněno i tím, že nejsem šachový profesionál, ale amatér.

Pokud ŠS nastaví nějaká pravidla nominace na MČR žen, tak by se kterákoliv domácí šachistka měla mít možnost zúčastnit kvalifikace (pokud chce) a každá má samozřejmě právo vznášet své připomínky k formátu. To, že tady diskutují k tématu muži je vlastně srandovní.

To, že se názory špičky (prý - neslyšel jsem osobně) liší od základny svědčí o její odtrženosti. A to jako proč? Každá z nich snad byla začínající šachistkou. A MČR se hraje 1x ročně a měla by být čest se zúčastnit (nemluvím o pravidelnosti, alespoň občas - rád bych slyšel názor třeba Elišky Richtrové). To, že přitom bude hrát i se slabší šachistkou, která se regulérně nominovala ji snad nezabije. Koneckonců ona aktuální česká ženská špička není vzhledem ke světové ženské špičce nijak valná. No a nechce-li hrát, tak ať hraje s muži, ale jako kterýkoliv jiný muž - bez nějakých "pochybných" titulů.

Nechci dávat za vzor Davida Navaru, který nemá problém hrát, i když by mohl tvrdit, že je to pod jeho úroveň. Ten je vzhledem ke svému ustrojení až extrémně slušný. Ale dovolím si odcitovat Dědečkův vynikající překlad části textu písně Malý pištec: "...zapřel bych ty, z nichž jsem vzešel, abych mezi šlechtu vešel..."

+0 /-0 | 12.05.2017 11:05

Pavel Ch

Napsal jsem po půlnoci velice vstřícný příspěvek, ze kterého vyplynulo, že nemám problém s jinými názory a včem jsou fakta lykana správná..

Nicméně, třeba nesouhasíte lykane (přísp. 06:08), můj názor, který budu prosazovat, je ten, že u MČR žen je lépe se řídit zájmem, potřebami, názory reprezentantek než široké základny (která až tak široká u žen zase není, povětšinou jí jsou šachistky mladšího věku). Proč? Protože je to MČR! A onen zájem je stejný jako zájem svazu o kvalitní MČR před repre akcemi.  Pro širší základnu žen jsou jiné kapitoly činnosti svazu než MČR. Mohu se samozřejmě mýlit, toto je můj názor.

+0 /-0 | 12.05.2017 10:10

lykan

ELOminator: Prokázat odpovídající výkonnost? Vždyť téměř žádná není. Já o šachovém tréninku toho až zas tak moc nevím, ale podle toho co jsem načetl názory různých kvalitních trenérů, na úrovni 2200+ trénink spíše začíná, než že by na ní končil. Gm Smirnov tomu říká beginner level. Možnosti lidské mysli jsou někde úplně jinde.  Buďto jsou trenéři našich reprezentantek naprosto neschopní, nebo jsou neschopné ony, a nebo prostě nemají motivaci se dál zlepšovat. Prostě pokud chceme lepší výsledky reprezentace, musíme se poohlédnout po jiných. Slabším hráčkám moc nepomáhá, když nemají svou vlastní soutěž.

 

Poutnik: Někdo mrkne na Rašíka a je motivovaný, někdo mrkne na Rašíka a je demotivovaný.

+0 /-0 | 12.05.2017 10:08

ELOminator

A jinak takové ty obecné úvahy typu napřed tam nasypem prachy a ženy se pohrnou - nkoliv, napřed musí prokázat odpovídající výkonnost a  pak se ta teprve můžou hrnout prachy. To je neúprosný zákon trhu.

+0 /-0 | 12.05.2017 08:57

Poutnik

Myslím, že nejlepší a asi jediný způsob motivace je příklad. Když se holky mrknou na Rašíka, který vedle práce dokáže hrát jak z partesu poznají, že člověk nemusí mít bohatého sponzora za zády, aby se dokázal stát výborným hráčem. Kdyby se některá z holek dostala na úroveň Rašíka, byla by TOP mezi ženami světové úrovně...

+0 /-0 | 12.05.2017 08:45

ELOminator

No to jsem se zase nasmál. Takře podle Lykanova názoru budeme ignorovat názor top 10, uspořádáme open lokálního významu pro 90 dalších hráček a budeme tomu říkat mistrovství republiky. Cha, cha, cha!!! laugh

+0 /-0 | 12.05.2017 08:43

lykan

Pavel Ch: Mě to je vcelku jedno, jak se hrají soutěže žen. Jen mi přijde zvláštní, že někdo upřednostňuje zájem pár hráček před zájmem zbytku členské základny. Kdyby za nás Havlíková nehostovala, tak bych ji znal jen z fotek, jako většina lidí (tedy, když sedí za šachovnicí, tak se to od té fotky až zas tolik neliší). Jak už jsem psal, doporučoval bych hledat jiné, přímější cesty, jak finančně podpořit reprezentantky, než to vázat na MČR. Namotivovat lidi z vnějšku, aby se více věnovali(y) šachu, jak si někteří představují, ale stejně nemůžete, ať uděláte cokoliv.  

+0 /-0 | 12.05.2017 06:08

Pavel Ch

lykan 22:25 Ok, děkuji, omlouvám se, pokud jsem vyrozuměl od Vás nepřesně, možná jsem se přehnaně vyděsil.

lykan 22:26 Ok první dva Vaše odstavce, toť pravda, toť fakt.

Další z toho plynoucí je již subjektivním hodnocením. Co z toho plyne a jak systém tedy udělat, se může v mínění každého jedince lišit. Souhlas. Přitom nemohu dokázat, že můj úsudek je lepší než Váš, mohu jen obhajovat svůj. Stejně jak Vy.

+0 /-0 | 12.05.2017 00:18

lykan

Tak tedy ještě jednou, pokud to není zřejmé, k názorům hráček na uspořádání přeboru.

 

Marek Vokáč napsal: „A názory žen na formát MČR se pochopitelně hodně liší - ty nejlepší většinou chtějí hrát s muži, u těch dalších spíš převažuje zájem o samostatnou soutěž.“

 

Tím je hlasování v podstatě vyřízeno. Hráčky by raději viděly samostatnou regulérní soutěž žen, jen pár nejlepším se to nelíbí, protože nechtějí hrát se slabšími. To je pochopitelné, většina hráčů by asi nechtěla hrát turnaj, kde by byli první nasazený, pokud by nešlo o něco dalšího, třeba o peníze. Představte si, že by se prosadilo hrát mistrovství světa žen jako součást silného open turnaje mužů, kde by bylo mnoho hráčů 2600 – 2800 a ženy by se krčili někde na zadních šachovnicích a hrály by o remízy proti silným velmistrům, jen proto, že pár nejlepších, typu Polgárová nebo Hou, už se ženami hrát nebaví. Nikdy nezapomenu na to, jak při zápasu o titul mistryně světa Hou se založenýma rukama z povzdálí frustrovaně sledovala šachovnici, kde její slabší soupeřka bílými sušila na remízu. To je pochopitelné, proto ale nebudeme mrvit celou soutěž.

+0 /-0 | 11.05.2017 22:26

lykan

Pavel Ch: Zřejmě jsem se nevyjádřil dostatečně jasně, nechtěl jsem Vám cokoliv podsouvat, jen jsem chtěl na Vaši zmínku o rušení ženského přeboru volně navázat.

+0 /-0 | 11.05.2017 22:25

Rook One

re ciki333: Nějak nechápu, o co Vám jde.

+0 /-0 | 11.05.2017 22:06

ciki333

Rebelka 64 polí, aneb vzpomínka na Janu Jackovou

Jana se narodila 6. srpna 1982. Hru se naučila již v 6. letech a byla tím, čemu se dnes říká zázračné dítě.  Už jako teenager začíná reprezentovat Českou republiku na šachových olympiádách žen. Na těch mezi lety 1998-2008 získá úctyhodných 39,5 bodů ze 63 partií. Její  individuální výsledky rovněž berou dech. Je mistrní  České republiky v šachu z roku 1998 a navíc má stříbrnou medaili z roku 1997 a bronzovou z roku 1999. Je mistrní Česka v rapid šachu z roku 2009 a navíc v této disciplíně má stříbro z roku 2007. Je i mistrní České republiky v bleskovém šachu z roku 2006 a navíc získala dvakrát bronz v letech 2003 a2005. V České šachové extralize má poměrně vyrovnanou bilanci. Jako jediná žena v Česku se pyšní mužským titulem mezinárodního mistra. Hvězdnou chvíli a vrchol kariéry zažívá v prosinci 2008, kdy ve 22. tazích drtivým útokem poráží Anatolije Karpova.Mužům se proti ní hraje obtížně. Jak propočítávat varianty, když proti vám sedí dívka s tváří Bohyně a v mysli se promítají erotické představy? Není divu, že jí padlo za oběť tolik dobrých hráčů. Vyzařuje z ní neuvěřitelná smyslnost a Jana žije na plný plyn. Je královnou večírků, kde alkohol teče proudem a joint koluje z ruky do ruky. Nikdy nebyla puritánkou a její ložnicí prošly zástupy mužů.V prosinci 2009 pro nezasvěcené přichází blesk z čistého nebe. Jacková v 27. letech končí šachovou kariéru.Náboženské sekty útočí nenápadně a rafinovaně. Skrývají se pod různými jmény a využívají naší touhy po úspěchu a lidské potřebě někam patřit. Dokážou vymýt mozek nejen nevědomým jedincům, ale i lidem s nadprůměrnou inteligencí. Někteří se dobrovolně odvrátí od většinové společnosti ze studu vyjádřit svůj vlastní názor či odhalit své zvyky a touhy. Sami pak raději volí vyloučení a izolaci dřive, než je ostatní odsoudí a zavrhnou. Jejich volbu, která by měla být chápána jako vyjádření vlastní svobody, si často vykládáme jako akt agrese a nepřátelství. Jana Jacková se stala obětí náboženské sekty  „Církev Adventistů sedmého dne“.Její nová životní náplň vypadá takto: „Sobota 20. listopadu 2010 Jana Jacková – Velmistryně světa v šachu, která porazila Anatolije Karpova, vypráví o tom jak Bůh přemohl ji.“ Nechci jí nijak křivdit, co když opravdu ve spojení s Kristem našla konečně ten vytoužený klid

+0 /-0 | 11.05.2017 21:46

ELOminator

No tak jistěže by mělo být strategickým cílem zrušit kategorii žen, protože ze sportovního hlediska k tomu není důvod, mají stejné předpoklady a podmínky ke hře. Jde jen o nalákání většího počtu žen k šachu, a bohužel se nám to tále nedaří a nedaří...crying

+0 /-0 | 11.05.2017 21:43

Pavel Ch

Souhlasím s těmi co píší a psal jsem to samé ve svém prvním příspěvku: ''Zeptali jste se žen z repre?wink''

Nemám problém s jiným názorem, jen s tím, když někdo mrví a kroutí moje slova. Lykan(e), já nenaznačoval zrušení přeboru žen. Naopak jsem napsal, že by mne ani nenapadlo o tom uvažovat. A zděsil jsem se, že tady někdo vůbec o tom přemýšlí.

+0 /-0 | 11.05.2017 19:05

SchwartzBlack

Máte pravdu, Viktore, bylo to dokonce 2,5 na 40 a měli jsme strašné nervy, když nám to zrychlili. :-) Kouření celou hrací dobu jsem ale nezažil, začínal jsem o rok později.

+0 /-0 | 11.05.2017 19:03

ELOminator

No právě, česká mistryně se může právem chlubit, kolik chlapů porazila. To by v tenise nešlo cheeky

+0 /-0 | 11.05.2017 18:26

SchwartzBlack

Jinak samo, že je to trošku bizár a dá se o tom polemizovat, ale pozitiva tento systém má a nejsou úplně nezanedbatelná.

Zavzpomínám na své mládí - hrací tempo 2 a 1/2 hodiny na 50 tahů, potom hodina na dalších 20. Poté následovalo přerušení a dohrávalo se druhý den, v soutěži družstev ještě týž(pozdní) večer.  Po třetí hodině hry se rozdaly popelníky a až do konce se u partie hulilo. To byl teprv bizár. :-)

+0 /-0 | 11.05.2017 18:10

SchwartzBlack

...To byla ještě doba Temna a některým zpátečníkům se to nelíbilo. Prý to nebylo žádné mistrovství žen.Nicméně Pokrok nezastavíš. Při zisku svého třetího titulu jsem již potkávala Pepu, Pavla a Michala na společné toaletě. :-)

+0 /-0 | 11.05.2017 18:01

jarousek

Rok 2040 - bývalí mistři republiky vzpomínají...

David Navara: V roce 2017 jsem chtěl zase vyhrát. Ale bylo to těžké. Ve čtvrtém kole mě porazil Jirka Štoček. Musel jsem pak nečekanou ztrátu dohánět. Hrál jsem na hranici rizika, občas i za ní. Ale povedlo se. I když to byl již můj osmý titul, byl jsem na sebe hrdý, že se mi ho podařilo vydřít.

Kristýna (za svobodna) Havlíková: Byl to můj první titul. Byla jsem překvapená, ale šťastná, že to vyšlo. Nemohla jsem tomu uvěřit, než jsem dostala tenhle pohár. Porazila jsem Pepu, Pavla a Michala a stal jsem se mistryní ČR v šachu žen.

+0 /-0 | 11.05.2017 16:18

MaX

tak bezbřehé diskuze v diskuzním místě vedené běžnými fanoušky doufám nechávají chladné i mé učitelky češtiny natož šachistkywink

+0 /-0 | 11.05.2017 15:30

Morphynista

Doufejme, že naše nejlepší šachistky tuto diskusi nečtou, úvahy o tom, zda by nebylo lepší jejich přebor zrušit nebo sofistika , snažící se dokázat, že vítězka přeboru vlastně mistryní republiky nemůže být, by jim asi na náladě nepřidala. 

+0 /-0 | 11.05.2017 14:43

MaX

ani obraz ani zvuk :o) to, že jsou kategorie ve sportu snad není jakkoli diskriminační. Co se má zrušit a kam mají přijít? Když by to byl mužský open o mistra ČR, co by na tom bylo diskriminační? Nechytl jsem se :o)

+0 /-0 | 11.05.2017 14:41

ELOminator

Ale o tom ty šachy jsou, že může hrát žena s mužem, hluchý se slepým, vozíčkář se seniorem atd atd. Takže ano, jakákoliv vedlejšíá kategorie je pozitivně diskriminační, ale bohužel ještě nejsme na té úrovni, abychom ji zrušili a ty ženy tam stejně přišly. Mimochodem předpokládám, že ženy mohly hrát vysloveně turnaj mužů o mužské ceny, protože jinak by se možná o diskriminaci jednalo(?)

+0 /-0 | 11.05.2017 14:32

jarousek

to ELOminator: Švýcarský systém (v rámci svých možností) poměrně slušně seřadí řekněme 1. - 10. v pořadí. Pokud si myslíte, že obdobně kvalitní je i určení pořadí 31. - 40., pak nechápete jeho princip a nemá smysl s Vámi diskutovat.

Účastnice mohou být sebekvalitnější, ale pokud nehrají mezi sebou tak nejde o ženský turnaj, ale pouze turnaj s účastí žen.

Nevadí mi vůbec, že máte jiný názor (to je v rámci diskuse vpořádku), ale především to, že Vaše argumenty jsou mimo mísu...

+0 /-0 | 11.05.2017 14:29

strelec

ad ELOmin: souhlas....s tím švýcarem a systémem.

ad JiříKadlec: diskriminační snad není to pravé slovo, ale trochu více dámám přidat do CF by mi též přišlo OK. S tenisem to ale srovnávat nelze. PrizeM se postupně vyrovnávají (či snad již jsou stejné) na GrandSlamech, jinak u chlapů tam teče stále více peněz na běžných turnajích, ale je to věc pořadatelů, to žádné svazy neplatí. 

+0 /-0 | 11.05.2017 14:29

Jiří Kadlec

Nemůžu se zbavit dojmu, že cenový fond pro ženy je hodně diskriminační. Pokud by byl dejme tomu 100 000 .-, což by snad nemusel být nepřekonatelný problém, věřím, že by byl o dost větší zájem a časem by to zvedlo i úroveň hry. V tenisu taky nikdo neočekává od žen stejné výkony jako od mužů a nikoho ani nenapadne, aby ženy hrály společně s muži, ale pokud vím, peníze v turnajích mají prakticky stejné, jako muži!:-) Ale cenový fond 33 000.- pro MČR žen, to mi připadá jako urážka... Tak mizerně na tom snad svaz není!

+0 /-1 | 11.05.2017 14:17

ELOminator

Tak tady jsme narazili na základní filosofický problém, jestli jdou porovnávat výkony 2 hráčů/hráček, kteří se utkali s jinou množinou soupeřů (ať už hráčů nebo hráček). A právě o to se švýcarský systém (byť nedokonale) snaží. Takže jestliže nechceme rozporovat samu podstatu švýcarského systému (který by tím automaticky degradoval i mužský titul), tak ano, žena, která se umístila výše v celkovém pořadí (ať už hrála s kýmkoliv) hrála statisticky lépe cheeky

+0 /-0 | 11.05.2017 14:12

Ignor
Vy si delate srandu Mcr zen v 6 s jednou mladou nadeji....a repre po fiasku loni bude taky bez zmen???...ani ne 60 uc.v Mcr....taky nic moc.....kde je asi chyba...???
+0 /-0 | 11.05.2017 13:55

jarousek

Prosím, navraťme slovům jejich původní význam! Pokud nechtějí české ženy hrát (mezi sebou!)  o titlul mistryně ČR (ať již se kvalifikace i samotný turnaj hraje jakkoliv), tak ať se nekoná! Kristýna Havlíková, byť jí k jejímu výkonu gratuluji, byla de fakto jen nejlepší ženou v Open mistrovství republiky. Titul mistryně republiky žen není korektní označení, byť byly podmínky takto předem nastaveny.

To, že se ženy (a nejen v šachu) vyčleňují do samostatné kategorie je proto, že výkonnost jejich špičky je výrazně nižší než výkonnost špičky mužů. Proto se konají open turnaje, kde (mimo jiné) mohou hrát muži i ženy společně, pokud chtějí. Ale hodnotit pak obě kategorie zvlášť je nesmyslné.

To, že kdysi P. Cramlingová či Z. Polgárová (jako první) odmítaly hrát ženské turnaje a chtěly hrát pouze s muži, bylo jejich svobodné rozhodnutí dané jejich schopnostmi a možnostmi. Nikdo je (pouze!) kvůli tomu nenazýval mistryněmi světa žen!

+0 /-0 | 11.05.2017 13:40

Marek Vokáč

Zkusím teď poznámku k věci. Pokud se vám zdá vhodnější uzavřené MČR žen, pak také současně uvažte způsob, jakým se do něho budou hráčky kvalifikovat. Vybrat jednoduše účastnice podle žebříčku elo mi nepřijde příliš fair. A názory žen na formát MČR se pochopitelně hodně liší - ty nejlepší většinou chtějí hrát s muži, u těch dalších spíš převažuje zájem o samostatnou soutěž. Zkuste se podívat na obsazení MČR žen z několika posledních let, najdete tam dost vypovídající informace.

+0 /-0 | 11.05.2017 13:06

ELOminator

A samozřejmě hlavní je zeptat se samotných žen, jak by si to představovaly. A ne tady bez nich vařit nějakou polívčičku indecision

+0 /-0 | 11.05.2017 12:55

ELOminator

No já jsem měl pocit, že MČR žen je velmi slušně obsazené. Nebo kdo chcete aby tam hrál? Jacková, Krupková...?

+0 /-0 | 11.05.2017 12:52

lykan

Pavel Ch: Jéžiš jestli jde jen o to finančně podpořit reprezentantky při je jich přípravě, tak mnohem lepší je hledat cesty, jak jim ty peníze předat přímo. Nemusíte kvůli tomu mrvit přebor žen. Mimochodem, co se týče potenciálního rušení turnaje, které jste níže naznačoval, stačí, když svaz sníží nároky a 5 stolů pro uzavřený turnaj žen někde v rohu hracího sálu se najde na mnoha openech. Mistrovství republiky v různých kategoriích není jen pro favority, ale i pro ty, pro které je úspěch se tam dostat a ty jste úplně odsunuli na druhou kolej.

+0 /-0 | 11.05.2017 12:35

Pavel Ch

jarousek:

Vážený pane, chápu, nechci aby odpověď vyzněla netaktně vůči Vám, ale považte:

Vy máte problém se specifikací MČR žen v rámci MČR mužů a kvůli tomu nejlepší ženy z repre přijdou o startovné, pobyt, ceny od svazu, podstatně převyšující podmínky pro ženy jejich úrovně v jiných opnech. Optejte se jich, jak to vidí.  

+0 /-0 | 11.05.2017 11:08

jarousek

ad Pavel Ch:

Já nemám problém s tím, aby se nejlepší ženy, pokud mají zájem, účastnily MČR mužů. Že si zahrají kvalitní turnaj je pro ně jistě přínos. Při nejhorším tam existují divoké karty.

Ale opakuji - nenazýval bych to mistrovsví republiky ŽEN! To ať se děje v jiném turnaji.

Open = pro kohokoliv, MČR žen = pouze pro ženy. Toleroval bych to maximálně pokud by bylo alespoň 5 zúčastněných žen na +- úrovni celé české špičky.

+0 /-0 | 11.05.2017 10:17

MaX

nenapadlo mě se na to takto podívat, ale je to pravda. Vítězka "mužského Openu" by asi neměla být mistryně ČR. Mistryně ČR, ten pojem si zaslouží vlastní turnaj, nebo aspoň nějaký jiný formát. Mini souboj 6ti nejlepších? Grad prix? ..., Ten los ač se to nezdá rozhodne o mistryni ČR asi úplně stejně. O to víc, když se do toho míchají nějaké ty remízky. Ten titul pak neznamená nic jiného než štěstí na rozlosování. To si musí říct hlavně ženy. Co se týče toho druhého. Pořád se to tady opakuje dokola. Dle mého je horší sprosté urážení než „hloupé“ argumenty.

+0 /-0 | 11.05.2017 09:42

strelec

ad Poutnik: chápu to tak, že Plzenak reagoval na urážky a faktické blbosti cikiho333......nikoli na "remízovou kauzu MV"

+0 /-0 | 11.05.2017 08:28

Marek Vokáč

Vskutku pozoruhodné, zvláště když k tomu přičtete, že jsem onoho tvora zřejmě nikdy v životě nepotkal, protože něco s tak mimořádným intelektuálním potenciálem bych si snad zapamatoval.Po pečlivé přípravě shromáždil obrovské množství faktů, které zde vyložil s obratností špičkového politika - takhle byste, cici, opravdu lhát neměl. A používání výrazů typu "hochštapler" by mohlo mít negativní dopad na vaše zdraví.

+0 /-0 | 11.05.2017 07:36

Poutnik

Plzenák: překrucuješ stav věcí. Nešlo o nenávist, jen konstatování zjevných faktů ohledně partii pana Vokáče. Včetně faktu, také zjevného, že darovanými remízami ovlivnil výsledky v ženách více, než kdyby je zařízl. Nikdo se na něj nenávistně nezaměřil, ale co to je? Pustím si online přenos a než si stihnu dovařit čaj, tak už vidím 1/2 Vokáč. A když se to z devíti kol opakuje pět krát ....  Reakce je naprosto přirozená a tvrdím, že po právu. Kdyby se podobně chovali ostatní účastníci tak šachy Česku propadanou ještě hlouběji než jsou. I ta hrstka fanoušků by je přestala sledovat. Kdyby si startovné pobyt a ostatní náklady hradil sám, člověk by řekl, že je blbej, zaplatit si turnaj a pak ho hodit za hlavu. Jenže tak tomu není. 

 

+0 /-0 | 11.05.2017 06:56

Pavel Ch

MČR žen.

A kdo jste s nimi mluvil?wink Systém MČR žen se probírá na svazové úrovni desítky let, probírá se samozřejmě i s našimi reprezentantky. Podíváte-li se zpět, systém se měnil. Někdy čistě MČr žen (ať menší švýcar nebo uzavřené). To však pro A-repre, pokud ze špičky hrály, bylo o dvou, třech partiích spoluhráček, jinak šachově nepřínosné. Nebo jako letos B-varianta, s mužskou špičkou, šachový přínos velký, logicky pořadí žen bude zkreslené.

V těchto letech převládá názor, že B-varianta je lepší i přes onu nevýhodu. Až budeme fandit na olympiádě, vzpomeňme co důležitější. Takovýto turnaj nebo, abychom měli mistryni jakoby reguélně, ale moc nebo vůbec se toho nepřiučila.

Problém u žen v našich zeměpisných šířkách je ten, že se šachem neuživí. Resp, asi tak jak na jejich elové úrovni muž (2300). Jasně, ženské ceny zvlášť bývají, ale to asi nebude klíčové, že. V Číně třeba platí ženskou repre (jistě ve více státech), aby se tomu mohly věnovat. To by u nás znamenalo, kdyby alespoň dvacka čistého, to jest třicet osm s odvody krát dvanáct krát pět že, téměř dvaapůl mega.

Je dobře, že alespoň tím, že MČR žen to při MČR mužů je a není zrušeno úplněsurprise, svaz dá pobyt, startovné a ceny. Alespoň to, co v ekonomických silách svazu je. Pro ženy, oproti jiným turnajům, trošku lukrativnější podmínkami a samozřejmě možnost hrát kvalitní turnaj. 

Znovu závěrem, až budeme fandit při repre akci či mnozí zde bědovat při neúspěchu, vzpomeňme jestli důležitější než "spravedlivější" mistryně bylo, že mistryně ze švýcaru s muži, ale tím že si však zahrály těžký turnaj. A svaz jim alespoň něco málo nabídl k účasti v rámci MČR žen, které bych nenavrhovall (ani by mně to nenapadlo, jen jsem níže četl) rušit.  Pavel Ch, člen STK

+0 /-0 | 11.05.2017 06:27

lykan

Když už má být přebor žen přilepený k nějakému openu, měl by to být open slabý, kde hráčky 2200+ budou vyčnívat a budou hrát mezi sebou na předních stolech. Drtivá většina českých openů je vhodnějších pro přebor žen, než hlavní turnaj v Ostravě. Jen je potřeba, aby někde třeba v Krásné Lípě sebrali odvahu a přihlásili se do konkurzu.

 

http://chess-results.com/tnr177473.aspx?lan=5

+0 /-0 | 11.05.2017 06:06

SchwartzBlack

Ad ciki333 - Šmarjá, ta skleróza. Vy jste onen Zdeněk Čekal, co tady minule psal o těch šachových exotech a který hrával ty dynamické šachy. Omlouvám se Vám, kdybych si vzpomněl, ře jste to Vy, tak na Vás vůbec nereaguji, já myslel, že jste nějaký nový neexot. :-)

+0 /-0 | 11.05.2017 00:49

plzenak

Co se týče "mistrovství ČR žen", souhlasím s většinou níže napsaného. Výběr "mistryně ČR" způsobem, jak to proběhlo letos, je krajně nevhodný. Než to pojmout takto, to raději "mistrovství ČR žen" (alespoň dočasně) úplně zrušit, než se najde vůle (jak ze strany ŠSČR, tak ze strany hráček) a podaří se vymyslet vhodnější formát. Nic proti účasti žen v "open" mistrovství, ale vyhlašovat na základě výsledků takového openu "mistryni ČR" je opravdu nesmysl. Jak již bylo zmíněno níže, kdyby se jméno mistryně losovalo v loterii, vyšlo by to víceméně nastejno.

+0 /-0 | 10.05.2017 22:44

plzenak

Tato diskuse by se snad měla věnovat právě proběhlému MČR? Jakou s tím mají souvislost ME žen před 20 lety? Nenávistné napadání GM Vokáče, na základě povětšinou zástupných a polosmyšlených důvodů, sem opravdu nepatří. no

 

+0 /-0 | 10.05.2017 22:33

ciki333

Morphynista-Kdyby česká fotbalová reprezentace obsadila na MS (pokud by se tam probojovala) 24. resp. 22. místo, tak by jste hovořil o průměrném výkonu, či propadáku? Já o tom druhém. Vím, že na šachových olympiádách hraje podstatně víc mužstev, než 32. Výkonnost mnoha týmů, jako Burkina Faso a jim podobných, však nedosahuje ani úrovně Pražského přeboru. Je vidět, že používáte stejnou rétoriku jako pan Vokáč.

 

+0 /-0 | 10.05.2017 22:24

Morphynista

Gratuluji ( byť trochu opožděně ) Davidu Navarovi a Kristýně Havlíkové k přebornickému titulu. Je škoda, že diskuse je dost znehodnocena výpady trollů, kteří se zaměřili na velmistra Vokáče. Jistě, můžeme se tady bavit, jaký vliv mají krátké remízy s jeho soupeřkami vliv na celkové pořadí žen, znovu se pouštět do nekonečné polemiky o potřebě zavedení sofijských pravidel, ale urážky, doprovázené do očí bijícím lhaním, nemají s kritikou nic společného a jedná se zřejmě o vyřizování nějakých osobních sporů z minulosti. Slušný anonym už na jednu lež upozornil, já dodám, že na zmíněných šachových olympiádách, kde byl pan Vokáč kapitánem družstva žen, obsadil náš tým 12., 24. a 22.místo ( snadno dohledatelné na svazovém webu ) . O nějakém propadáku se tedy dá hovořit těžko. Takže cikimu333 celkem oprávněně nevěřím jediné slovo...

+0 /-0 | 10.05.2017 21:33

kksffn

ciki333, 17:21...A promluvil Bůh...

+0 /-0 | 10.05.2017 20:07

Slušný anonym
ciki333: Vyjádřím se jen k jedné větě. To, že slečna Němcová šla výkonnostně dolů po příchodu k velmistru Vokáčovi, je nesmysl. Je to úplně naopak, stagnovat začala po odchodu od něj, pamatuju si to líp než vy. Nepíšu to kvůli vám, ale aby si ostatní mohli udělat obrázek.
+0 /-0 | 10.05.2017 20:02

Marhula

Měl vyhrát gm štoček- bohužel mu v posledním kole dali gm hráčka kterého měl dostat gm navara jemu dali im malinovský a bylo vymalováno. Má se hrát uzavřený turnaj open je vždycky loterie.

+0 /-0 | 10.05.2017 19:10

takychcineconapsat

ciki333 uvedl rozumné argumenty a na tom není nic ubohého. Ostatně na svaze se zašívalo víc lidí, kteří opakovaně selhali (IM Kaňovský). Remízy GM Vokáče reprezentují lhostejnost svazu.

+0 /-0 | 10.05.2017 18:59

ciki333

david brazina Moji identitu Vokáč i čtenáři znají z minulých příspěvků. Tak ještě jednou, jmenuji se Zdeněk Čekal. Stačí Davide?

 

+0 /-0 | 10.05.2017 18:19

lykan

Výhody současného systému přeboru žen jsou zřejmé, amatérské hráčky, které toho za rok moc neodehrají, mají šanci si zahrát kvalitní turnaj a přebor žen dohromady.  O objektivitě pořadí ale nemůže být řeč. S touto logikou bychom mohli i přebory jiných specifických kategorií zahrnovat do kategorií obecnějších. Turnaj v Ostravě by mohl být zároveň krajským přeborem všech jednotlivých krajů, nebo zrušíme dorostenecké soutěže družstev a týmy mládežníků budou hrát mistrovské soutěže dospělých. Kdo v nich doleze nejvýš, bude přeborník republiky. Nebo se bude mistr republiky vyhlašovat na evropském šampionátu. 

+0 /-0 | 10.05.2017 18:12

xdavx x
Ciki333, nemůžu si pomoct, ale anonymne někoho urážet a verejne zostouzet je ubohé. To co predvadis jsou jen nenavistne výpady a k tomu většinou nebývá důvod, pokud to neni osobní. Pokud mas nějaký problem, doporucuji si to vyříkat primo s dotyčným, nebo se verejne nevyjadřovat. Tohle je zbaběle.
+0 /-0 | 10.05.2017 17:53

ciki333

Marek Vokáč=hrobař českých nadějí

 

Tento všeuměl vystřídal snad všechny posty a funkce v Šachovém svazu České republiky. Obecně nic proti tomu, ale jako kapitán družstva žen na olympiádách v Jerevanu 1996, Elistě 1998 a Istanbulu 2000 naprosto selhal. Mistrovství Evropy v Pule, Batumi a Leónu snad ani nemá cenu zmiňovat. Jeden debakl za druhým. Když už se zdálo, že děvčata dosáhla dna, další soutěž nás přesvědčila o opaku. V čem byl Marek naopak vždy dobrý? V následném okecání neúspěchů v médiích, tady se honosí titulem GM (lépe great mouth) oprávněně. A kdyby z funkce kapitána ženské reprezentace nebyl vyhozen, dřepí tam dodnes.

Kateřina Němcová, největší šachový talent  na české scéně, podlehla vábení  hochštaplera Vokáče a ten se stal jejím „trenérem“. Následky byly strašlivé. Nejenže se nikam výkonnostně neposouvala, ale Elo jí naopak klesalo. Rozchod byl nevyhnutelný a v současnosti Katka raději žije v USA. Svou novou vlast také úspěšně reprezentuje.

A co současnost? O té Marek píše:“ V Ostravě jsem byl hlavně proto, abych dohlédl na svého svěřence, a abych mu pomohl s přípravou na partie. Ke spokojenosti chybělo půl bodu, ale hodně partií zahrál velmi dobře.“  Bůh ochraňuj tohoto bezejmenného svěřence, jehož identitu se už nikdy nedozvíme.

Co říci na závěr, jak zhodnotit pana Vokáče?  Asi stručně :“ Na co sáhnul, to posral“.

+0 /-0 | 10.05.2017 17:21

jarousek

Už jsem to psal na našem webu, tady jen opakuji. Z jazykového hlediska toto není mistryně republiky žen, ale nejlepší žena Open přeboru ČR! Mistryně ČR by měla být nejlepší v souboji MEZI ženami.

To, že se nastavená pravidla nesetkávají s ochotou žen se MČR zúčastnit, je jiná věc. Určovat pořadí z Open-turnaje u osob z poloviny (či dokonce za polovinou) celkového pořadí, je směšné.

Pokud Šachový svaz mermomocí chce mistryni ČR z pár účastnic, tak by vyšlo levněji to náhodně vylosovat... sad

+0 /-0 | 10.05.2017 17:05

xdavx x
Takže by se mel udělat přebor zen o pěti účastnicích? Nejedna se o silovou disciplínu, byt johanna ve forme tak by vyhrála tak jako tak. Pokud by hrala jana jackova, pak by narky nad tim, kolik chytla velmistru nebraly konce. A nebyla by to jana, ktera by si stěžovala. Nemáme silne hračky, san marino nemá silne fotbalisty, a slovaci neumí hrát hokej. Uspořádejme tedy mistrovství sveta ve fotbale pro zeme pod milionem obyvatel. To bude spravedlivé stejne tak jako když se udělá prebor zen. Pak se nemůžeme divit, ze holky s elem 2200 bude porážet chlap s elem 2100. Tyhle smisene turnaje jsou jediným způsobem jak ukázat svou silu, hračky ze svetove top 100 by se na našem MCR urcite neztratily.
+0 /-0 | 10.05.2017 15:35

Ota Válek

Partie na prvních deskách byly většinou natolik zajímavé, že mi nezbyl čas na sledování středu, natož závěru startovního pole. Žádné rychlé remízy jsem si nestačil všimnout. Nechápu, jak může někomu v turnaji, jenž v každém kole nabízí mnoho partií, vadit, že sem tam někdo rychle remízuje. Pan Vokáč je výrazně pozitivní osobnost českého šachu. Velmi si jej vážím.

+0 /-0 | 10.05.2017 14:09

pawel

Sch-Black: Snad ten Váš včerejší odkaz na cikiho, je z divadla, z představení, z parodiecool. Podobně jako ''hraje''cool tady. Jinak nemá cenu reagovat. Vlastně ani tak....

+0 /-0 | 10.05.2017 10:38

SchwartzBlack

Ad ciki333 - Vy o vředu, který je nutno vyřezat, já o troubovi, s kterým nijak nakládat nehodlám. A já jsem nepřítelem svobody slova a uvízl jsem v normalizačních sedmdesátkách. :-) 

Čí slovník připomíná ten totalitní?

+0 /-0 | 10.05.2017 10:21

Michal Matoušek

Svoboda, tedy i svoboda slova, je krom ostatního i určitá zodpovědnost. To si lidé, kteří se svobodou rádi ohánějí, málokdy uvědomují.

Cením si toho, že nás ciki lituje a nezlobí se. Já si o něm myslím, že je trouba.

+0 /-0 | 10.05.2017 09:56

Petr Boleslav

Pražský kavárník: Myslel jsem, že jste pozorný čtenář a nic vám neunikne. Musíte tedy zapátrat tedy trochu dozadu.

+0 /-0 | 10.05.2017 08:52

Rudolf Kriebel

Zaskočilo mne, že předávání cen pro nejlepší v MČR neprováděl nikdo ze svazu. Mám jedinné vysvětlení: buď je Ostrava od Prahy moc daleko, nebo jsou tábory rozhádané..... Jak by asi vypadalo předávání cen ma MS v hokeji někým z pruhovaných rozhodčích?  Z jiného soudku: turnaj byl docela bojovný, to ano, ale... Projel jsem si partnery akce a být jedním z nich, asi bych při pohledu na některé bezkrevné remízky váhal, zda-li dotyčným příště platit hotel, startovné a nevím co ještě. To je jako v práci: odvedu poloviční výkon, přiznám se k tomu, ale výhody požaduji jako bych měl výkon na 100% a ani se nenamáhám předložit potvrzení od lékaře. To není fér hra! Zřejmě asi smlouvy mezi stranami nebyly žádné......Na druhou stranu, když dám sankce do smlouvy, bude vůbec ochota hrát?

+0 /-0 | 10.05.2017 08:23

Poutnik

Naopak, tím, že slečnám dával půlky se pan Vokáč turnaje žen zúčastnil. Ostatní dámy, které měly smůlu, že nepotkaly pana Vokáče musely o body tvrdě bojovat. Stálo je to síly a pokud narazily na GM, nečekalo je žádné snadné remizování (spíš nula). A naopak, mít v losu Vokáče znamenalo, že se nemusí připravovat na další kolo. Mohou relaxovat a odpočinout si. Dámy to samozřejmě výužívaly a nabídku přijaly. Pochopitelně. Je to dar a výhoda oproti soupeřkám. Ještě se vám zdá toto šlechetné gesto hodné úcty? Spíš se to jeví jako výmluva, už vzhledem k tomu, že do deseti tahů dal i další partie... Doležal např. (nikdy na mě nepůsobil, jako něžná slečna :-)

+0 /-0 | 10.05.2017 06:53

Vojta Plát

Žádná druhá část není a nebude, mám svých problémů dost...

+0 /-0 | 09.05.2017 23:56

Pražský kavárník

Nenechejme se odlákat od podstatných věcí. Křečovité výpady proti panu Vokáčovi nejsou zajímavé. A navíc se jim pan Vokáč s nadhledem vysmívá. Soustřeďme se však na slíbenou druhou část rozhovoru s panem Plátem. To je mnohem zajímavější.

+0 /-0 | 09.05.2017 23:46

MaX

tak to as ani neuvidíme některé příspěvky mají tendeci se ztrácet

+0 /-0 | 09.05.2017 22:14

ciki333

SchwartzBlack-souhlasím s tím, že ne každému mohou být mé příspěvky po chuti. Žijeme však v době, kdy svoboda slova, by měla být samozřejmostí. Toto ale osoby jako Vy nikdy nepochopí. Mentálně jste uvízli v 70-tých letech v období tzv. "normalizace". Proto ty nadávky, proto ta neschopnost věcně argumentovat. Nezlobím se, pouze vás lituji.

K panu Vokáčovi se vyjádřím později a zdůvodním, proč si ho nevážím.

 

+0 /-0 | 09.05.2017 21:25

SchwartzBlack

ciki333 je náš Léčitel : https://www.youtube.com/watch?v=F6vB1YXKDQY

Až na tom budete šachově i lidsky tak jako Marek Vokáč, tak si taky remizujte jak chcete a přesto budete mít moji úctu. Momentálně jste ale jen ubohý trouba.

+0 /-0 | 09.05.2017 15:44

Marek Vokáč

smiley Na to vám, cici, mohu odpovědět. V Ostravě jsem byl hlavně proto, abych dohlédl na svého svěřence, a abych mu pomohl s přípravou na partie. Ke spokojenosti chybělo půl bodu, ale hodně partií zahrál velmi dobře.

Myslím, že už před dvěma roky jsme si tu dostatečně vyjasnili, že v této soutěži se přeboru žen neúčastním, a nabídl bych remízu všem dámám, které by mi los přidělil. Nu a na mou partii s Vološinem jste se tu těšili snad od samého začátku, tak když si to los nakonec přál, nešlo odolat touze vám udělat radost. 

Bill stín. hats off

+0 /-0 | 09.05.2017 12:49

MaX

ciki: myslete trochu na pořadatele uzavřených IM turnajů. PK: mě schází článek o zhodnocení ženské repre, vy se určitě dočkáte

+0 /-0 | 09.05.2017 10:28

Slušný anonym
ciki333: Jestli se nepletu, o vyříznutí vředu mluvil tuším Hitler. Jsou to dost hnusná slova. (A to nejsem přívržencem rychlých remíz.)
+0 /-0 | 09.05.2017 10:20

Honza Hučín

Na remízu musejí být dva. Je to klasická otázka nabídky a poptávky.

+0 /-0 | 09.05.2017 09:47

Pražský kavárník

Nebuďme na pana Vokáče agresivní. Kroťme emoce. Třeba bojovná partie Vokáč-Plát jasně ukázala, že pan Vokáč umí zabojovat i ve vysokém šachovém věku. Kdo si chtěl s panem Vokáčem zahrát, tak si zahrál. Důležitější je, že tady chybí druhá část rozhovoru s panem Plátem, která nám byla přislíbena.

+0 /-0 | 08.05.2017 22:23

ciki333

Partie Vološin-Vokáč byla urážkou jinak pěkného turnaje. Marek je už jen svým stínem. Pokud ho šachy nebaví, nabízí se legitimní otázka, proč do Ostravy vůbec jezdil. Snad se pořadatelé poučí a v příštím roce si nezahraje. Marek Vokáč je vřed na české šachové scéně a jako takový, by měl být nemilosrdně vyříznut.

+0 /-0 | 08.05.2017 22:10

Pavel Ch

Blahopřeji Davidovi k titulu, navíc mi připadá, že hrál ''pro diváky'', byl několikrát ohrožen, nehrál sušánu. Což u něj ani není obvyklé. Holt, co je dovoleni bohovi.....  Zbyněk a Jirka stále umí. Blahopřál jsem Petru Veličkovi.

Jsem zvědav na nominaci na MEczech flag

+0 /-0 | 08.05.2017 21:16

Pražský kavárník

Turnaj byl podle mě pěkný. I hráči se činili a předváděli zajímavé partie. Mně se turnaj líbil. Upozorňuji však, že pan Boleslav sliboval čtenářům druhou část rozhovoru s panem Plátem. Konkrétně pan Boleslav napsal: "Otázky typu "Vojto a co hrajete na 1.e4? a na 1.d4? a třeba na 1.b4?" vyjdou až v druhém dílu." Zatím zde ovšem druhý díl interview s panem Plátem nebyl zveřejněn.

+0 /-0 | 08.05.2017 16:09

plzenak

Gratulace všem medailistům. Extra poděkování pak Davidu Navarovi a Jirkovi Štočkovi za výkony předváděné během turnaje hats off

Ještě k partii Navara - Malinovský: 22...Dxd4 je v podstatě ekvivalent kapitulace, černému ovšem byla dobrá rada drahá. Například po 22...De7 bílý kromě přirozeného zesílení 23.f4 může dokonce ihned obětovat jezdce 23.Jxg7!? Kxg7 24.f4 s výbornou pozicí, např. 24...c4 25.f5 Kh8 26.Sb1 c3 27.fxe6 fxe6 28.b3 atd. Oběť jezdce na g7 vychází i ve variantě 22...Jg6 23.Jxg7! Kxg7 24.Sxg6 Kxg6 (24...fxg6 25.Jf5+ se ziskem dámy) 25.Dc2+ Kg7 26.Dxa4 a bílý vyhraje.

 

+0 /-0 | 08.05.2017 12:27

Playboy

Velká gratulace všem medailistům! shaking hands Nejspíše je pro ženy jistě lepší otevřený turnaj, protože jim umožní větší potenciál k růstu. Přeci jen mít 2200+, když se nějaké hodně zadaří, tak na chvíli přeleze 2300, ale přesto je to velká slabota! 

+0 /-0 | 08.05.2017 11:56

ELOminator

Ad šemík: ty uzavřené turnaje se hrály už dřív a byl problém dostatek hráček do utavřeného turnaje sehnat. Takže já jsem pro tento formát, ať si zahrají ssilný open a holt ať vyhraje ta šťastnější, však ten titul nemá takovou prestiž jako u chlapů.

A co se týče Vojty, z jedné strany jsem byl rád, že jsem si s ním mohl zahrát simultánku (i když to sociální cítění nemá takové jako Lukáš, jak správně poznamenal Marek wink), ale fakt jsem se bál už před turnajem o jeho výkonnost a přípravu.

Ale i tak pěkný turnaj pro mě se šťastným závěrem a organizátorům velký yes

+0 /-0 | 08.05.2017 11:04

capjar
Taky si myslím, že by ženy měly hrát samostatný turnaj. Jinak souhlas s předchozím komentářem.
+0 /-0 | 08.05.2017 11:00

Šemík

1/ Velká gratulace vítězům a medailistům, pro Davida je letošní titul o to cennější, že se mu nedařilo vždy podle jeho představ a že si ho musel tvrdě vybojovat. Líbilo se mi, že turnaj byl bojovný, velmistrovské remízy se týkaly jen několika jednotlivců.

2/ Zatímco MČR mužů hrané švýcarem je naprosto OK, pro MČR žen by to asi chtělo vymyslet jiný formát. Šestice účastnic se vešla do jediného bodu a pokud jsem si dobře všiml, sehrála během 9 kol jedinou vzájemnou partii (ve 2.kole Worek-Sikorová) a o titulu a medailích rozhodovalo, jak silné mužské soupeře jim přidělí počítač. Jistě by se našly další 2 nebo 4 účastnice a ženy by mohly sehrát daleko spravedlivější uzavřený turnaj.

+0 /-0 | 08.05.2017 10:37

Poutnik

Srovnejte komentáře u mužů a žen. U žen poslední věta píše, že se nedařilo loňské vítězce a skončila "až" bramborová. Nicméně zhodnocení loňského vítěze mužů nebylo zmíněno vůbec. Jinak fandil jsem Veličkovi, to byla skvělá jízda, škoda, že v posledním kole nevyhrál. A samozřejmě úvaha na závěr, kdyby všichni předváděli hru jako Vokáč, tak bych si po třetím kole už stránky turnaje ani neotevřel.

+0 /-0 | 08.05.2017 10:32

ELOminator

No vida, David získal i osm desetinek bodu do ela cheeky

+0 /-0 | 08.05.2017 09:44