Zápisky nejenom o turnaji kandidátů den třetí

21.04.2021 06:42 | Zahraniční zprávy

Anish Giri ukázkově přehrál Wang Haa. Podobně hrával Ulf Andersson. Symetrie. Pole e5 pro jezdce a postupné mačkání soupeře jako když mačkáte citrón do čaje. Navíc černý ztrácel mnoho času. A právě čas mu chyběl k přesné obraně.


Foto Lennart Ootes - www.fide.com

Anish se výhrou dotáhl do skupiny "smečky psů", kteří pronásledují "jelena" Nepa. Když jsem se díval (ačkoliv jsem neměl včera moc času) na živý přenos, tak mne zaujalo, jak se Nepo někdy šklebí u partie. Jsou to grimasy překvapení a jistého jakoby údivu, co mu ten soupeř hraje. Možná mu ty škleby pomáhají minimalizovat stres. 

Gríša si připravil méně hranou variantu. A Nepo se šklebil. Zřejmě přehlédl oběť kvality na f7, protože tam "usnul" na docela dlouho a raději zvolil pokračování jdoucí do jasné remízy. 
Jsou šachy hlavně hluboká teoretická příprava? Jsou šachy hlavně o paměti? Nemyslím si. Nikdo nikoho nenutí hrát pořád to samé zahájení. Jak Nepo tak i Maxime hrají to samé, ale měli spoustu času se naučit i jiné zahájení. 


Foto Lennart Ootes - www.fide.com


Ding Liren... Všiml jsem si, jak zoufale toužil po výhře. Jak stále manévroval a manévroval svou dámou a věží a partii prodlužoval do nekonečna. A když už nešlo manévrovat dámou a věží, tak si střihl taneček i král. Ale bylo pozdě. Maxime byl pozorný. Je k neuvěření, že Ding tak vyhranou pozici nevyhrál, což se na takové úrovni stává velmi zřídka. Zatímco měl Ding Liren vzít pěšce ve 36. tahu, měl to Fabi udělat ve 26. tahu. Takto oba jen remizovali.


V šachu to často bývá tak, že co je neštěstí pro jednoho, je štěstím pro druhého. To platí samozřejmě obecně pro sport. Ding Liren si zavřel postupová vrátka. V případě výhry by ještě šanci měl, nyní se šance postupu scvrkává do singularity.  


A Maxime? Stále má šanci a ne špatnou. Bude mít z pěti partií 3x bílé. Uvidíme.

Včera měl mistr světa už slušivé rifle :-) Možná jste si toho všimli. Znovu a znovu předváděl veletoč variant a myšlenek. Dobře mu opět (jak jinak) sekundoval David Howell. A náladu zlepšuje usměvavá Tania. Když sledujete analýzu mistra světa, pak vidíte jak rychle mu to pálí. Magnus je i vtipálek, často hledá neobvyklé taktické nápady. Jeden moment jsem viděl analýzu partie Giri - Wang a žasl jsem co všechno ten Nor vidí a hlavně jak rychle. No, ať už bude tím "jelenem" kdokoliv, nebude ho čekat žádné ořezávátko :-)


Pořadí:

1 Ian Nepomniachtchi (2774)
2 Fabiano Caruana (2842)5
3 Maxime Vachier-Lagrave (2767)5
4 Anish Giri (2763)5
5 Hao Wang (2762)4
6 Kirill Alekseenko (2698)4
7Alexander Grischuk (2777)4
8Ding Liren (2805)

Los na 10. kolo 

Fabiano Caruana - Ding Liren
Maxime Vachier-Lagrave - Anish Giri
Wang Hao - Alexander Grischuk
Ian Nepomniachtchi - Kirill Alekseenko


Robert Cvek

Dnes doporučím tento rozbor. Je to pro náš anglický projekt Royal Chess a Miki Maník rozebírá nejlepší partii včerejšího dne. Zkoušíme uspět tam, kde to nikdo od nás nezkusil. 1800 fanoušků je pěkné číslo, ale možná s vaším odběrem a nebo i s vaším lajkem to bude brzy mnohem lepší. Líbí se mi i spolupráce s Mikim Maníkem. Komentář má energii a video má tempo. Samozřejmě ta partie je parádní a může zaujmout i v tomto podání. 
82x 4022x Robert Cvek
Fotogalerie
Komentáře (82) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
paulz

V případě domluvy by  určitě nebylo nutné aby tuto partii hrál Alekseenko jak blbec.....A Nepo by určitě měl míň času než přes zbývající hodinu.

+0 /-0 | 21.04.2021 17:51

paulz

Moc to někteří prožíváte. Nepo je o hodně silnější hráč než Alekseenko a měl bílé. Samozřejmě mohlo to být cinklé, ale to může být i kterákoliv jiná partie. Prostě kde se hraje o velké prachy a důležité postupy je možné všechno. Jenomže kdyby na to měl člověk myslet, tak se v klidu nemůže dívat na žádný sport. 

+0 /-0 | 21.04.2021 17:30

Pavel Capek

@ 16:54 | kraken8 : Krádež pytlíku bonbónů je bagatelní krádež, ale krádež to je. Na tom se ( možná ) shodneme ?

+0 /-0 | 21.04.2021 16:59

Pavel Capek

@ 16:51 | kraken8 : To v tom filmu říká starý zkušený advokát.

A jinak jsi tro překroutil docela zručně ! :-D Já jsem přece nepsal, že by za všechno měly být stejné tresty !

+0 /-0 | 21.04.2021 16:56

kraken8

a capku: kdyz ukradne decko pytlik bonbonu v obchode a druhej ukradne - co javim co ... urcite chapes. taky je to kradez jako kradez? stejnej trest?

+0 /-0 | 21.04.2021 16:54

kraken8

ano capku, proste doping je doping! ty bys byl asi dobrej ministr spravedlnosti, i tu reformu soudnictvi bys zvladnul. proste vrazda je vrazda: x let (nebo smrt?), kradez je prece kradez: x let, znasilneni je znasilneni: vsichni odsouzeni stejnych x let. a studenti prav by te milovali.

+0 /-0 | 21.04.2021 16:51

Pavel Capek

Vypůjčím si text z filmu Causa králík :

NEEXISTUJE TOTIŽ ŽÁDNÁ MALÁ NEBO VELKÁ NESPRAVEDLNOST. NENÍ NESPRAVEDLNOST ZA SEDM A PŮL TISÍCE, ZA SEDM A PŮL MILIONU NEBO ZA SEDM A PŮL KORUNY! VŠECHNY JSOU STEJNÉ! PROTOŽE V PODSTATĚ EXISTUJE POUZE JEDNA JEDINÁ NESPRAVEDLOST. A NÁM NEDAL NIKDO PRÁVO SOUDIT, ZDA JE MALÁ NEBO VELKÁ. TO BY BYL ZAČÁTEK NAŠEHO KONCE. A ZAČÁTEK KONCE KAŽDÉ SPRAVEDLOSTI.

Prostě doping je doping...

+0 /-0 | 21.04.2021 16:48

kraken8

ano capku, psycholog amater. vsichni jsme tady takovi mali psychologove. ja uz svou diagnozu znam - blb. a dostal jsem ji tady uplne zdarma. znam asi i pripadnou lecbu: nechyt si vymlatit zuby

+0 /-0 | 21.04.2021 16:47

Pavel Capek

@ 16:42 | kraken8  : " takze sice to podprahove jakoze podsouvas " Psycholog amatér ? :-D  

+0 /-0 | 21.04.2021 16:45

kraken8

ano capku, statem ne. takze sice to podprahove jakoze podsouvas, ale opravdu, ne, statem ne

+0 /-0 | 21.04.2021 16:42

xdavx x
Kraken, to je tvůj názor. Bohužel máš na něj právo i když jsi blb.
+0 /-0 | 21.04.2021 16:40

Pavel Capek

Najděte si na netu jméno Eufemiano Fuentes. Tam to bylo taky slušně organizováno. Ale státem ne, to je pravda.

+0 /-0 | 21.04.2021 16:39

kraken8

brazino, argumentacni faul je oboji. ty i prazak. nic to ovsem nemeni na tom, ze to proste argumentacni faul to je.

+0 /-0 | 21.04.2021 16:38

kraken8

https://www.irozhlas.cz/sport/olympijske-hry/doping-olympiske-hry-rekordy-historie-rakovina-nasledky-neucast-rusu_1802160915_jab

+0 /-0 | 21.04.2021 16:37

xdavx x

raken, aha, takze kdyz nekdo napise, ze rusove jen podvadeji a dopuji , tak je to OK, ale vyvraceni tohoto vyroku je argumentacni faul :D

21.04.2021 16:12 | Pražák z Podolí

Sere me to, nepomjasi dostal prihranej bod od dalsiho rusaka. Vypada to tutove podplaceny a dohodnuty. Umej jenom svindlovat a podvadet, dopovat a lhat.

+0 /-0 | 21.04.2021 16:37

Petr Koutný

Osobne tipuji hozenou partii. jestli to je pravda, pak hodně smutné pro ostatní hráče. 

+0 /-0 | 21.04.2021 16:35

xdavx x

pawm to ale byla reakce na to, ze dopuji pouze rusove. coz jak je videt asi neni uplne pravda. tak se sam sobe zasmej jeste jednou.

+0 /-0 | 21.04.2021 16:34

kraken8

brazino, hezka snaha, ale tam opravdu neslo o to, jestli stat kryl nebo nekryl doping. tam slo o princip dvojiho trestu. vis, jak se tomuhle rika? argumentacni faul.

+0 /-0 | 21.04.2021 16:34

xdavx x

Verim tomu, ze to kryl stat, o tom asi neni pochyb. Pak je ale treba byt spravedlivy a zjistit si kdo vymyslel EPO a kdo jej jako prvni doporucil svym sportovcum.... 

+0 /-0 | 21.04.2021 16:34

xdavx x
kraken, a proto rusko vyhralo arbitraz u CAS?
+0 /-0 | 21.04.2021 16:31

Pražák z Podolí
Nejhorsi bude poslouchat mektani a vymluvy toho prohranyho Ivana. Partie mi nevysla. Dnes jsem nemel svuj den. Jan je sice kamarad ale chtel sem bojovat naplno nevyslo to. Ja bejt na tiskovce tak mu vymlatim zuby.
+0 /-0 | 21.04.2021 16:31

Pražák z Podolí
Davide pawn ma pravdu. U nas odhalila doping ceska dopingova agentura a sportovci budou po pravu potrestany. V rusku to kgb zkusila zatajit a vymenila vzorky aby mohli nafetovany sportovci nosit dalsi zlato.
+0 /-0 | 21.04.2021 16:28

kraken8

no, ono je trochu rozdil, pokud nekdo dopuje individualne a nebo pokud dopuje pod dozorem (krytim) statu ... kdo tohle nepochopi nebo nechce chapat, tak je jakakoliv diskuze na tohle tema naprosto zbytecna

+0 /-0 | 21.04.2021 16:27

Pavel Capek
+0 /-0 | 21.04.2021 16:27

pawn

DB: Haha, Je legrační dávat na roveň odhalené dopingové případy u nás se státem regulovaným dopingem. Je naopak smutné, pokud někdo ten rozdíl nevnímá....

+0 /-0 | 21.04.2021 16:27

Pražák z Podolí
Pavle nestras. Stat se to muze ale nasr.lo by me to maximalne. Mistr sveta ma bejt kral ne podvodnickej smejd jak z openu pardubice posledni kolo.
+0 /-0 | 21.04.2021 16:26

Pavel Capek

A největší sranda by byla, kdyby Nepo Magnuse sejmul !  :-D

+0 /-0 | 21.04.2021 16:24

Pražák z Podolí
Caruana nevyhraje, stoji hur. Dopr dopr dopii dopii dopii. Dneska prohrala Caissa vyhrala matka Rus.
+0 /-0 | 21.04.2021 16:23

xdavx x
Kraken, partií jsem neviděl takže narodil od zdejších odborníků nemám jasně ještě před tím, než se na to podívám. To že mi vyrvavani o Ruskem dopingu a podobně přijde trapné je ale založeno na faktech. www.antidoping.cz/cs/pozitivni-dopingove-pripady-v-cr
+0 /-0 | 21.04.2021 16:23

Pražák z Podolí
O mistra sveta bude hrat trapnej podvodnik. Hajzlik nejvetsiho kalibru. Spickovy velmistri se mezi sebou znaj. To neni jako kdyz Lokomotiva domluvi 4-4 protoze se stejne nikomu nechce hrat. Nepomjasi by mel dostat totalni ban na velky turnaje. Bohuzel neni jisty ze ho Magnus porazi. Motivace jde dolu takze korunovanej smejd muze bejt mistr sveta. Fuj takovej sport.
+0 /-0 | 21.04.2021 16:21

pawn

DB: Partie se domlouvají od všech. Rozdíl mezi úrovněmi, kde se tak může dít a tím i stupněm znechucení se však samozřejmě může lišit.

+0 /-0 | 21.04.2021 16:21

xdavx x
Díky že nejsi. Jen se asi nesnizim k tomu oslovovat tě příjmením. To mi přijde ubohe. Mnohem raději si s tebou pokecáme v reálu. Nějaké turnaje určitě hrát budeme :)
+0 /-0 | 21.04.2021 16:21

kraken8

brazino, takze ty si to uz myslis taky? ze to bylo domluveny? pac z tvyho prispevku v 16:19 z toho ten pocit mam. 

+0 /-0 | 21.04.2021 16:20

pawn

PC: Jde to hodně těžko po tom, co předvedl KA v prvních dvou partiích a zejména po tom, jak vyseděl Griščuka.

+0 /-0 | 21.04.2021 16:20

kraken8

a uz jsem, brazino, opet anonymni!

+0 /-0 | 21.04.2021 16:19

xdavx x
Podolí. A já si vždycky myslel, že partie domlouvali jen Češi. Hraček.Krejci, Laznicka, Cifka... :D jsem zdesen :)
+0 /-0 | 21.04.2021 16:19

Pražák z Podolí
V diskusi na chessbomb jim to lidi prokoukli. so obviously not rigged Russians playing like a team like the good old days
+0 /-0 | 21.04.2021 16:17

xdavx x
Tvou fotku nechci. Budu se moc těšit na naše setkání :) určitě se tě zeptám na tu azbuku.
+0 /-0 | 21.04.2021 16:17

xdavx x
Kraken, trapný je anonymni cucak.co je velky hrdina při skákání do druhých.
+0 /-0 | 21.04.2021 16:16

Pražák z Podolí
Pawne mas pravdu dalsi rusky svindly. V historii to bylo v openech posledni kola. Rusky podvodnici nejsou hodny kralovsky hry.
+0 /-0 | 21.04.2021 16:15

xdavx x
Pawn, asi máš pravdu. Asi jsem už moc alergický na tu zaplavu nenávisti co se válí z každého koutů.
+0 /-0 | 21.04.2021 16:15

Pavel Capek

Ani na okamžik nejste ochotni připustit, že mohl Nepo vyhrát poctivě ??

+0 /-0 | 21.04.2021 16:14

xdavx x
Pražák ve svém spravedlivém hněvu určitě vzpomeneš na Bílého. Brabce. Halikovou... A zhruba dalších 50 jmen za ČR za rok 2019.... Taky se nebudeš určitě upejpat a najdeš si domluvené partie napříč všemi turnaji.
+0 /-0 | 21.04.2021 16:14

pawn

Rusák se ani náhodou nevyrovná negrovi už z toho důvodu, že je to výraz ryze český, zatímco slovu negr rozumí každý napříč světem. Z uvedeného důvodu kulhá i srovnání se slovem Gringo, které nemá s češtinou nic společného. Přirovnání ke slovu Amík oproti tomu dává větší smysl, neboť jde o český výraz odpovídající anglickému Yankee.

Pokud tady někoho použití toho slova urazilo, mrzí mě to. Použil jsem ho ve stavu silného znechucení vyvolaného trapnou partií, která vítěze obrovským způsobem postrčila k celkovému vítězství.  

+0 /-0 | 21.04.2021 16:14

Pražák z Podolí
Trapaci este ten vasil za cerny ani nepredstiral ze neco hraje a prohral jak osmnactistovka. Prasecina.
+0 /-0 | 21.04.2021 16:14

xdavx x
Kraken. No k těm kteří jsou schovani za anonymní Nick, ze kterého si vyskakuj, k těm respekt nechovám. Ale třeba se mýlím a ty mi řekneš své jméno. V reálu bys mi pak mohl vysvětlit jak se to má s tou azbukou
+0 /-0 | 21.04.2021 16:12

Pražák z Podolí
Sere me to, nepomjasi dostal prihranej bod od dalsiho rusaka. Vypada to tutove podplaceny a dohodnuty. Umej jenom svindlovat a podvadet, dopovat a lhat.
+0 /-0 | 21.04.2021 16:12

Pavel Capek

Koukal jsem na Davida a jen zíral ! Ten ty varianty doslova sypal z rukávu. Ani Tadeáš mu příliš nestačil. Respekt !  

+0 /-0 | 21.04.2021 16:11

xdavx x
Petan. Ve svém spravedlivém úsudku jsi ale zapomněl na fakt.ze ona peprná mluve je následek neurvalych urážek, které sice neobsahují peprná slova, na druhé straně jsou plné nenávisti. Pokud tě označm za českého smradlaveho švába, určitě toto označení přijmes jako slušné,. Já ale dávám přednost ti říct že jsi debil.
+0 /-0 | 21.04.2021 16:10

kraken8

brazino, ty se k nekomu chovas s respektem? i ty brepto

+0 /-0 | 21.04.2021 16:08

xdavx x
pawn. Věř mi že slovo Rusak je asi tak slušně jako slovo negr. To bys asi taky nepoužil ne? Ono úplně stačí když nenávist stříká s tzv médií. To přece nemusí být tady ne?
+0 /-0 | 21.04.2021 16:08

Petan

Vzhledem k tomu, že výzva chovat se k sobě s respektem přichází od diskutérů, kteří peprnými výrazy nešetří, vyznívá taková výzva poněkud absurdně.

+0 /-0 | 21.04.2021 16:07

xdavx x
Kraken. Hele moje identita i identita cikiho je znama. Myslis si že jsi s tím anonymním vyskakovanim borec?
+0 /-0 | 21.04.2021 16:06

pawn

kiklos: Bohužel, ten dnešní bod má pro JN obrovskou váhu s ohledem na to, jak to stojí na dalších šachovnicích.

+0 /-0 | 21.04.2021 16:06

Pavel Capek

@ 16:00 | kraken8 : Tato provokace už ale byla zbytečná...

+0 /-0 | 21.04.2021 16:05

xdavx x
Pavel Čapek. Ne, je to jako bys v Americe Američana nazval Gringo. Zkus si to až tam budes.
+0 /-0 | 21.04.2021 16:04

xdavx x
pawn ani žádný cechacek ani Rusak ani psonk a podobně nejsou výrazy které by se měli používat. Pokud vadí slovo negr toto označení je na tom podobně. Buď se dohodneme že se k sobě navzájem budeme chovat s respektem, nebo vylezeme na stromy a těm a vetsim klackem vyhraje.
+0 /-0 | 21.04.2021 16:04

Pavel Capek

Souhlasím, že Rusák není hanlivá nadávka. Je to podobné, jako kdybych napsal Amík - taky tím nic zlého nemyslím. Současná atmosféra kolem Ruska je ale hodně nervózní...

+0 /-0 | 21.04.2021 16:03

kraken8

ciki, tady mas kdyztak pomucku malou. ta azbuka se k tobe hodi vic nez cestina

https://mykeyboard.org/cs/ruska/

+0 /-0 | 21.04.2021 16:00

kiklos

pawn velice hezky vyjádřeno

 

i s krakenovým honocením by se dalo souhlasit - v zájmu uklidnění situace by bylo dobré, aby NEPOstoupil

 

pěkně to rozehrál Maxim, ale mám pocit, že to moc hluboce připravené neměl, takže tam nějaké šance promáchl

+0 /-0 | 21.04.2021 16:00

pawn

Já jsem tedy často nechodím, ale jsem v šoku, jak je tady rudo.

Slovo Rusák sice může znamenat hanlivé označení Rusa, nicméně zejména ve spojení s hokejem bývá často používáno i citově nezabarveně. Např. hokejista řekne "zítra hrajeme s Rusákama", aniž by tím vyjadřoval, postoj k nim apod.  

Označení Rusák je spolehlivě doloženo už v období před rokem 1968, do češtiny se tedy nedostalo až s událostmi uvedeného roku, V lexikálním archivu ÚStavu pro jazyk český je doloženo např. v F.L. Věkovi či Čapkově Továrně na absolutno a v dalších literárních dílech.

Koukám, že pro některé zde je vymlácení zubů menší problém než expresivní výraz.

Já obecně proti obyčejným Rusákům nic nemám, bohužel ale žijí pod vládou zločinného režimu. Některým ale obzvlášť fandím: Např. Pan Panarin je pro mě osobností.

+0 /-0 | 21.04.2021 15:49

kraken8

brazino, ja nekde pisu, ze je to spatne? jen jsem si dovolil poznamku, ze pokud se na tomhle svinstvu domluvili a ja bych si na to i vsadil, tak trochu min okate to udelat by neskodilo. ostatne jsem zvedavej na komentare od povolanejsich. jako nezahrat snad jedinej spravnej tah, nechat si u toho utect skoro vsechen cas a byt prohranej v 15ti tazich, pricemz do zadne domaci pripravy nespadl, zadna novinka, nic ... 2700 elo ... napisu to jinak: pokud se nedomluvili, tak jich je mne lito. pac tohle se s nema potahne dlouho ...

+0 /-0 | 21.04.2021 15:44

Petan

Na zdejším webu Svazu přátel československo-sovětského přátelství by se slovo "rusáci" používat nemělo smiley.

+0 /-0 | 21.04.2021 15:39

xdavx x
Kraken, takže si Češi partie na turnajích nepousteji nebo nedomlouvaji?
+0 /-0 | 21.04.2021 15:38

kraken8

Za provokace Bobby nicméně platil a hlavně taky za to, že na čas přesmoc uvěřil kultu vlastní osobnosti stvořenému hlavně médii. „Já, bohem vyvolený,“ řekl třeba, nicméně v Curacau zjara 1962 zkrachoval.

Anebo ne? V článku Rusové okupovali světové šachy (Sports Illustrated) každopádně odhalil, že Petrosjan, Keres a Geller mezi sebou uzavřeli dohodu o remízách a soustředění se proti Bobbymu, což byla i nepochybná realita (a nikoli tedy jen Fischerova paranoia). Sověti měli totiž „týmového ducha“ a Bobby je díky tomu vnímal jako „největší podvodníky světa a ve všem“. A měl pravdu a těžko popřít, že Bobbyho partii s Botvinnikem ve Varně analyzovalo po jejím přerušení šest ruských velmistrů celou noc.

https://www.sachyvlcnov.cz/2020/02/26/fanaticky-schizofrenik-s-extremne-tunelovym-vnimanim-neboli-prevazne-pozitivne-o-vystrednim-bobby-fischerovi/

+0 /-0 | 21.04.2021 15:38

ciki333

21.04.2021 15:20 | pawn

Kodex diskutujících:

3. Diskutující nesmí propagovat rasovou, NÁRODNOSTNÍ, náboženskou ani jinou nesnášenlivost či diskriminaci či jinak porušovat platné právní předpisy.

+0 /-0 | 21.04.2021 15:34

Pavel Capek

Nejen o Vrběticích jsou konspirační teorie ? laugh Už i o pouštění partií ?

+0 /-0 | 21.04.2021 15:31

kraken8

brazino proc? na to se zeptej fishera, myslim, ze ten se ted tam nahore smeje ...

+0 /-0 | 21.04.2021 15:26

xdavx x
kraken proč?
+0 /-0 | 21.04.2021 15:23

kraken8

myslim, ze po dnesku koncime s timhle systemem o MS, ja osobne tipuju, ze tohle je posledni kandidatskej turnaj

+0 /-0 | 21.04.2021 15:22

xdavx x
Řekl bys přede mnou slovo Rusak a vymlatil bych ti zuby.
+0 /-0 | 21.04.2021 15:21

pawn

haha, Rusáci. Povedená partie.......

+0 /-0 | 21.04.2021 15:20

kraken8

nepo vs aleks   haha no nejsou hosi moc chytri (nebo si jsou tak jisti sami sebou?), pac takhle okate to udelat? 

+0 /-0 | 21.04.2021 15:12

Pavel Ch

Včera vyhlásil Petr Koutný tipovačku, ale k mému tipu nikdo další svůj nepřidal. 

Spetl jsem se ve výhře bílého, ne na 4., ale na 3. stole. Ne, prostě dva tipy jsem měl špatně.

I když nechápu, jak to Lieren nemohl vyhrát. Tolik jsem mu věřil.

Dnešní tip je o mnoho těžší včerejšího.

Tak zkusím, že odolají černé proti Fabianovi, Nepovi a u Gríši zkusí oba vyhrát, ale nepovede se. A tak budou v plusu černí, Giri vyhraje.

Tip (dle stolů na chess24.com) :  x0xx

+0 /-0 | 21.04.2021 11:36

paulz

No co se týče Caruany tak zatím teda nepřesvědčil. Ta první partie byla spíš příprava, pak v docela vyhrané pozici zahrál hloupost a nakonec se mu spíš podařilo oblbnout soupeře než vyhrát nějakou myšlenkou. A včera teda nevidět 26....Jxa4 u hráče takové třídy je hodně divné. 

Ale dnes má teda hodně dobrou šanci s Dingem, ten po včerejší partii kterou nevyhrál musí být docela špatný.

Hodně zajímavé bude dnes MVL vers. Giri. MVL poslední dobou i tady hraje hodně divně a Giri naopak výborně. Ale zase má Giri černé a vyhrát budou chtít nejspíš oba...

+0 /-0 | 21.04.2021 11:11

kiklos

Po dvou kolech máme ze šestice potenciálních uchazečů 4.

V prvním (osmém) kole předvedl Fabi, proč se mu tolik věří. Včera to předvedl Anish. Naopak Maxim ukázal, proč se mu nevěří. Jan zatím neukázal nic, zatím je nečitelný.

 

Zbývá pět kol, to je tak akorát. Dnes je kolo pravdy.

Jana čeká partie na tři výsledky: bílými by se měl snažit vyhrát, vyzrát na mladou pušku, zároveň je tu velké nebezpečí, že se mu něco nepovede, a stále je tu možnost nečitelně držet remízu a čekat na další kola.

Fabi bude bílými zkoušet Lirena a můžeme čekat dlouhou bitvu na dva výsledky, která nám napoví, jak že je to s tou formou a nervy obou soupeřů.

Maxim s Anišem to by za jiných okolností byla partie s velkou pravděpodobností aspirující na remízu. Ale nyní tu bude velký faktor aktuální nervové situace. Maxim se včera oklepal a zjistil, že i s blbou formou umí počítat a hrát dlouhé pasáže přesně. A případná výhra by se mu velmi hodila. Aniš hraje mimořádně dobře a ví, že musí vyhrávat, aby stačil Fabimu a Janovi. Myslím, že budou oba v očekávání nějakého překvapení.

Partie Hao - Saša bude asi o ničem. Oba si půjdou odpočinout. Ale, kdo ví. Třeba zkusí Hao překvapit.

+0 /-0 | 21.04.2021 10:52

Petr Koutný

Bude to zajímavý až do konce. MVL ma 3x bílé, Nepo má půl bodu náskok a to není málo! Koukal jsem na tabulku a výher tam moc nebylo a nemusí být. Takže možná stačí pro Nepo + 1 a může vyhrát. Caruana hraje snad nejlépe ze všech a cítí šanci. Nestudoval jsem los a asi to je jedno, není tam slab hráč a každá partie je partie proti světové extra třídě. Dnes Fabi proti Dingovi to by mohlo vyjít. Ding co včera nevyhrál! Nemusí být v nejlepší formě. Nepo a Kirill to byl taky mohl Nepo zkusit. No jak říkám, bude to zajímavé až do konce. 

+0 /-0 | 21.04.2021 09:36

sarmatam
jinak gdo vede ve šklebech? U mě Nakamura a občas Magnus, můj názor....
+0 /-0 | 21.04.2021 09:35

sarmatam
Taaaaaak a dnes uš Kyrill vyhraje a zdramatizovatizuje to, jasná páka, zbytek budou remízy.... Můj názor
+0 /-0 | 21.04.2021 09:33

Robert Cvek
Ano Milane, ale řek bych, že se to zintenzivňuje, respektive ty škleby co ukazuješ jsou ještě také "jemné" :-) Jinak Nepo je v mém klubu, pěkně nám zmohutněl :-)
+0 /-0 | 21.04.2021 09:11

sarmatam
Aha?
+0 /-0 | 21.04.2021 09:00

MaX

Nepo se na onlinech šklebí pořád.

+0 /-0 | 21.04.2021 08:55