Špičkový velmistr v Meteleskum Bleskum

13.03.2021 22:51 | Zprávy

Meteleskum Bleskum vyhrává špičkový velmistr. Třináct partií a třináct výher. Na pár partií se podíváme a nezbývá nic jiného, než gratulovat a blahopřát každému, kdo měl to štěstí si s ním partii zahrát. Mimochodem, příští týden dáme si to ještě jednou?

176 hráčů si přišlo zahrát už pátý Meteleskum Bleskum.  Nešlo si nevšimnout hráče Stupid_but_Lucky, protože nám všem dokázal, že znalost teorie je krásná věc, ale vítězství si za něj nekoupíš. Trošku neohrabaně jsem překroutil jednu slovenskou písničku, ale nic na tom nemění fakt, že jsme dostali pořádnou nakládačku.


Bílými 1. f3 a 2.  Kf2 a 100%...


-
. kolo -

Černými 1..f6 a 2...Kf7  a vidíte, stačí to na nás! Pozor, stačí to na každého, když na to máte. Protože v tomto turnaji hrálo víc GM a IM hráčů a poměrně hodně FM hráčů. 




-
. kolo -
Když to někdo umí, pak umí. Pár hráčů mělo podezření z toho, jestli tento hráč nepoužívá zakázanou podporu. Spojil jsem se s ním a můžu potvrdit, že tento hráč je jeden z nejlepších slovenských hráčů! Každý kdo si s ním zahrál, můžu gratulovat za to, že měl šanci si s takovým hráčem zahrát. Dejme tomu, můžu gratulovat i sám sobě...I když jsem dopadl jako všichni ostatní:)

-
. kolo -
Vítěz věnoval svojí cenu, tedy knihu 13. v pořadí.  další mimořádnou cenu jsme věnovali 64. hráči v pořadí a tedy 6 hráčů vyhrálo pěknou knihu. Psal jsem, že hrálo 176 hráčů a to je zpráva, že si dáme Meteleskum ještě jednou. 

-
. kolo -

Uděláme opět živý komentovaný přenos. Moje nabídka pro každého. Jestli si to chce kdokoliv vyzkoušet a živě komentovat, pak mi napište na koutnyy@gmail.com a pojďte do toho! Pakliže se nenajde žádný odvážlivec, budu další kolo komentovat já. 

Hrát se bude opětna lichess. 13.kol v tempu 3+2. Startovné zadarmo a šance pro každého z nás si zahrát pěknou partii. 

20.3.2021 od 18:00 

https://lichess.org/swiss/2yObS3Gb

Hrajeme o pět knih a chce to poděkovat sponzorovi této akce. Není překvapení, že jím je e-shop rpsachy.cz a tak není klišé říct, že každým nákupem u nás, pomáháte nám pořádat podobné akce. Díky. 


Co říkáte? Zahrajeme si příští sobotu ještě jednou? 

 - pro tipující hráče, můžete si tipnout jméno vítěze turnaje. Jen jsem slíbil, že jej nebudu veřejně jmenovat, ale možná bude zajímavé číst vaše tipy! Tak co říkáte, kdo byl vítěz tohoto turnaje? 

74x 6309x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (74) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Petr Koutný

Davide díky, jen poopravím v tom, že zápas korespondenčních šachistů neorganizuji. Jinak Vojtu Pláta nechávám žít. Vždy mě baví, když on dává morální rady do života. Ale rozumím tomu. Bavím se nad tím a říkám si, že jsem šťastný člověk. Je to jako výhra ve sportce, když vám Vojta nevolá, že potřebuje pomoct. Opravdu je to lepší než spořící účet s nulovým úrokem. 

Jinak ano Davide. Snad chystáme velké věci. Meteleskum Bleskum je pohodová akce. Dnes žijeme akcí, která může oslovit v Evropě tisíce šachistů. Vše co bylo před touto akcí, je proti této jen kafíčko. To se má stát v září, příští rok připravujeme festival v Luhačovicích a malinko budeme dráždit pana Fialu ( možná ho k nám pozveme) a do třetice toho bude víc. Když to vše sečtu, tak to jsou projekty za miliony korun...Metelskum Bleskum je jen první krůček a Vojta? Pro nás nezajímavý  a i zadarmo drahý. 

Určitě to co bude, nepůjde přehlídnout....Petr 

+0 /-0 | 16.03.2021 06:58

xdavx x

VP, ty vole, jasne koutny neni v realite, neni pritomen v realnem svete, jen ted dal do kupy turnaj mezi top korespondencnimi hraci a praktiky a domlouva dalsi velkou akci. jdi se bodnout s tim svym vecnym napadanim i kdyz vis uplny hovno.

+0 /-0 | 15.03.2021 23:06

Marek Vokáč

Tolik povídání o Koloběžkovém gambitu, to je pěkné. Skoro mám strach, jestli jsem k tomu trochu nezadal podnět, když jsem tu a tam na campech vzpomínal na jednoho svého kamaráda, který v našich dorostenckých letech používal 1.f3 /1...f6 poměrně často, a třeba na 1. šachovnici pražského přeboru dospelých s tím dosahoval výborných výsledků. Ale bylo to face to face, to nemám nic proti svéráznému šachovému humoru, v internetové anonymitě už mi to tak sympatické není. V této souvislosti vzpomenuna pana Knotka blahé paměti, který se to po přípravě pokusil vyvrátit postupem 1.e4 f6 2.Sc4!? (a dočkal se pokračování 2...Jh6 3.d4 Jf7 s komentářem "když tam nemůže král, musí tam jezdec").

+0 /-0 | 15.03.2021 23:02

paulz

No zrovna v těch turnajích se to člověku nechce moc věřit, přece jen samotná účast už jsou docela velké prachy. Ale jak říká Andrej...kradnú všeci...

+0 /-0 | 15.03.2021 15:43

pawel

giocozo, teď si v diskusi jeden automobilový závodník stěžuje, že tenkrát na závody rychle přijelo navíc x novinářů s kamarema. Jinak na jejich závody se... Projednává se u soudu 2 roký starý případ, kdy se jiný závodník nas... a najel úmyslně na startéra a pak ještě na konkurenta, co bokem močil, oba zranil.    Možná i šachy zase budou chvíli v novinách. Musí však dojít k pořádnému průs...

+0 /-0 | 15.03.2021 15:36

giocozo
VP - Každý se k takovým informacím nedostane a možná ani neví, kde je má hledat. Pokud se prokáže, že to tak bylo, bude to velká rána do on line šachu a potažmo do šachu, jako takového. A vypadá to, že pokud to tvrdí Aronian, hráč s vysokým morálním kreditem, tak to tak asi skutečně bylo a pro mě je to velké zklamání. V tomto světle se jeví sobotní incident na lichessu, jako pouhá klukovina. Šachy budou sice pár týdnů na prvních stránkách všech deníků, ale za jakou cenu ?
+0 /-0 | 15.03.2021 15:22

tupouns

Děkuji za odpověď. Pokud se znáte osobně, tak chápu ještě méně než předtím co k tomu toho GM vedlo. Každý jsme nějaký a možná to nemyslel špatně, ale já to považuji za nepodařenou "klukovinu". Každopádně požadavek na email registraci pod vlastním jménem moc podvodníků odradit nemůže. Založit si email a vytipovat jméno nějakého silnějšího hráče nedá o moc víc práce, než založit účet na lichess. Bylo by potřeba nějak ověřit pravost jména a to už je úplně mimo rámec tohoto turnaje.

+0 /-0 | 15.03.2021 14:27

Petr Koutný

Tupouns - znám se osobně s tímto hráčem, takže mi pár slov a chat stačil. 

+0 /-0 | 15.03.2021 14:04

tupouns

Pane Koutný jakým způsobem jste ověřoval, že vítězem je opravdu slovenský velmistr? Měl jste s dotyčným velmistrem např. videohovor, kde vám to potvrdil? Co když je vítězem podvodník, který tvrdí že je ten a ten velmistr, ale nepřeje si zveřejnit jméno? Knihy se vzdal, protože by mu stejně nedošla, a teď se všem směje jěště víc než předchozí turnaj. Email ani obyčejný telefonický hovor bych nepovažoval za dostatečné potvrzení, pokud tedy nemáte už z dřívějších dob email/telefoní číslo ověřené.

+0 /-0 | 15.03.2021 13:55

paulz

Jak jsem psal, stačilo napsat do komentářů jsem GM nebo hodně silný hráč. Každý by si s ním rád zahrál a vůbec by mu nevadilo, že mu takový hráč dává v podstatě šanci špatným zahájením. Založit si kdovíkolikátý účet 3 dni před turnajem a navíc začít hrát turnaj na něho ze směšným elem a docela hloupým zahájením. Prostě čekal na nasrané reakce a smál se. Nejspíš reakce na týden starou atrakci se skutečným podvodníkem. Jestli je tohle chování kterého si někdo může vážit, nic proti gustu. Jinak VP by měl vymazat toho Jerguše, něco mě docela říká, že on to nebyl. No a pokud dotyčný GM není sráč, tak nevidím důvod proč své jméno nezveřejnit. Navíc pokud jeho účel nebyl někomu znechutit tento turnaj, už nevidím vůbec žádný důvod. Zas tak obrovská tragédie se nestala a každý občas udělá nějakou hloupost. Samozřejmě chápu, že Petr Koutný to bez jeho souhlasu nezveřejní.

+0 /-0 | 15.03.2021 11:46

Pavel Ch

Jen aby nebylo skloňováno či vryto do paměti jméno, které zde tipoval VP. Co mám důvěrné info od dvou přátel ze Slovenska, jednalo se o někoho jiného a respektuji jejich přání, abych ho nejmenoval.

 

  Napsal jsem, co jsem cítil. Že prostě slušní hráči a velmistři zvlášť by měli pomáhat (především ve vlastním zájmu) v boji před podvodníky a ne je stylem napodobovat (nota bene 7 dní poté v témže seriálu turnajů). To přece vede ke znesnadnění rozlišení (i pro příště) kdo podvodník je a není, pořadateli a hráči turnaje.

 

  Zdar dalšímu turnaji, rád si v sobotu zahraji, cením si pořadetele hats off

+0 /-0 | 15.03.2021 10:35

Milan64

Jsem rád, že kromě kritických názorů, zazněly i ty opačné. Vidím to podobně. A poznámka k požadavku na registraci emailem - myslím si, že to k takovému turnaji hranému pro zábavu nepatří. Jednak to množství práce - cca 150 až 200 přihlášek, každou nějak zaevidovat, případně ověřit identitu hráče (otázka je jak) a pak je povolovat na lichessu v turnaji. Co uděláme s neregistrovanými hráči? Co cizinci? Jak se ověří? Zaznamenal jsem několik názorů, že v tom případě to hrát nebudou. Takže by se mohlo lehce stát, že počet hráčů padne pod 100 a turnaj skončí. To bych opravdu nechtěl. Jen ať chvíli ještě vydrží.

+0 /-0 | 15.03.2021 10:13

Petr Koutný

Morphynisto - nevím kdo to byl s našich GM a možná mě někdo doplní, ale bylo to v Praze a tento hráč se oblékl , tak jak to říct a neurazit bezdomovce a protože znal místa, kde se hrají v hospodách šachy o peníze tak si často přišel na pěkný peníz. V začátku nechával soupeře vyhrávat a pak si jen počkal až soupeř navýší sázky....

+0 /-0 | 15.03.2021 10:13

Morphynista

Já podobné vtipkování asi neocením. V jedné knize jsem četl historku z dob SSSR. Jeden silný mistr občas odjel někam, kde ho nikdo neznal, našel si společnost průměrných klubových hráčů a prohlašoval o sobě, že je začátečník, který si chce zahrát o peníze. V prvních partiích hrál skutečně jako nějaký nováček, dělal jednu hrubku za druhou. Soupeři tedy souhlasili a už viděli snadno získané rubly, Jenže " nováček " se najednou začal zlepšovat, všechny porazil a nakonec s penězi odešel on...

+0 /-0 | 15.03.2021 10:10

Petr Koutný

Lykan - napíšu můj názor a bude to názor člověka hráče, který  s ním hrál. Zahraji e4 a soupeř f6 a chci tu partii vyhrát. To že jí prohraji není vina mého soupeře. Můj soupeř si může hrát co chce a je jen na mě jakou mám šachovou sílu a co s tím udělám. Ok, taky hraji na soupeře e4 e5 Jf3 Jc6 Jc3 Jc6 a Jxe5 a mám o figuru méně s pochybnou kompenzací. Je jen na mě a na mém soupeři co s tím uděláme. I v tomto případě mi soupeř nemůže nic vyčítat. Stejně jako já mému soupeři. On zvolil zahájení, kde přeci můžu soupeře porazit. Kdybych ho porazil, třeba by to už nikdy nezahrál. Ale z mého pohldeu jako hráče viním jen sám sebe, že jsme tu partii zahrál tak jak zahrál. Popravdě, bych rád si s ním zahrál ještě jednou a chtěl bych tu partii vyhrát a je mi jedno jak silný je tento hráč! jako organizátor tohoto turnaje jsem taky rád za takového hráče. O turnaji se mluví, lidi josu spokojení a vrací se si jej zahrát. Jedinou myšlenkou tohoto turnaje je si zahrát. není to zápas o Mistra světa a pro mě za mě, ať si soupeř hraje h4 a a4. Jestli jsem hráč, pak jej chci porazit. Až sem vše ok. Jediné co neodpouští je podvod s enginem.  

+0 /-0 | 15.03.2021 10:07

lykan

Pavel Ch: Váš problém spočívá v tom, že celou věc nejste schopen vidět s nadhledem. Celé to byl jen vtip. GM si jen vystřelil z lidí, kteří trpí utkvělými představami o tom, jak takový turnaj má vypadat. 

 

Ovšem chápu, že z pohledu postaršího šachového profesionála to může vypadat takto:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ExpvWvPL7D0&list=RDExpvWvPL7D0&start_radio=1

+0 /-0 | 15.03.2021 10:02

VojtaTelekes
Nazdáár :D Už sem zpátky :D. Hele, taky vám sem hodím názor. Co se týká turnaje Meteleskum, je to naprosto suprová akce od Petra pro nás smrtelníky, kdy si člověk může zahrát defakto mezi svýma. To že jsou velmi silný šachisté namyšlený s tím bych moc nesouhlasil, spíše to platí na ženy, které šachy hrají( mám malé elo a ještě sem žádnou nesbalil ) :-D chlapí jsou v tomhle velmi v pohodě a je jich vážně hodně. Líbí se mi jak tu řešíte postup f3 a Kf2 jak kdyby tu byl každej velmistr. Co se týká GM který hrál ten turnaj, myslím, že si prostě přišel pouze zahrát a to že je silný je evidentní a to že věnoval cenu, je samozřejmě krásné, tak už bych to nehrotil. Podvodů na netu je opravdu hodně, ale neznamená to, že podvádí každej a napadání bez důkazů je víc než špatné, vždy je dobré si počkat na výsledek analýzy vid Ciki :-) Už jsem to psal několikrát :-) Tak přeji hezký den :-)
+0 /-0 | 15.03.2021 09:40

Petr Koutný

Giocozo souhlasím 

+0 /-0 | 15.03.2021 09:28

giocozo
PavelCh - Vím, co máš na mysli a souhlasím z části s tebou z části i s tím, co zde uveřejnil ve svém příspěvku VP. Šlo o frajeřinku, navíc nevhodně načasovanou. Ale nic víc. Využil jen regulérních mantinelů. Samozřejmě, že tento fórek vypovídá, tak trochu i o slovenském nadějném GM, ale opět musím souhlasit ( nereálný ;) ) s VP, že dotyčný by toto za pár let už za takovou prču zřejmě nepovažoval. Já osobně jsem rád, že k této události došlo, než kdyby se to vůbec nestalo. Vede to k debatám, zamyšlením a možná do budoucna i k vylepšení herního prostředí a nastavení registrace hráčů na šachových serverech. Vždyť o to jde, aby jsme si mohli zahrát naší oblíbenou hru v takřka ideálním prostředí.
+0 /-0 | 15.03.2021 09:08

Pavel Ch

giocozo,

já nepsal o zesměšňování soupeřů, to psali jiní.

 

Já psal o úmyslu napodobit na stejném turanaji před týdnem chyceného podvodníka. Místo, aby velmistři pomáhali proti nim bojovat, tak úmyslně (mi připadá), že ho napodobil. Aby příště znesnadnil identifikaci až se bude zase za týden někdo jiný, jak podvodník před týdnem, s počítačem v ruce chovat. Což mi od velmistra připadá podivuhoné. Pokud to byla shoda okolností, která se stane 1-3x za deset let (3 dny před akcí nový nick, hrát 1.f3, Kf2, 7 dní po podvodníkovi), sorry, také někdo vyhraje první cenu ve sportce, pak se mu omlouvám, jsem včera ráno psal. 

+0 /-0 | 15.03.2021 08:49

giocozo
Vím, že podvodníků není na šachových serverech zrovna málo, ale dejme šanci nevinným a neházejme všechny do jednoho pytle. Já při hraní na lichess.org už podvodníky při hře neřeším, protože vím, že za pár okamžiků dostane dotyčný ban a lichess.org mně dokonce poté napíše omluvný dopis s tím, že se mně vrací elobody, které jsem s podvodníkem ztratil.
+0 /-0 | 15.03.2021 08:15

giocozo
PavelCh - Carlsen se v jednom bulletovém turnaji na lichess.org snažil permanentně, nejdříve přehodit si postavení dámy s králem a to postupem c3 - f3 - Da4 - Dh4 - Kd1 - De1. Až poté začal hrát naplno. Hrál také pod nickem, o kterém také mnoho těch, co na lichess.org nehrají pravidelně nemuselo vědět, komu patří. Navíc Carlsen jednu dobu nicky dost měnil. Šlo tehdy také o pokus o zesměšňování soupeřů ? Nemyslím si a nikdo si na nic nestěžoval. Chtěl se jen bavit. A nemálo hráčů se ještě dlouho po tomto turnaji nechávalo tímto fórem inspirovat a zahajovali podobně. Pokud má někdo problém se vyrovnat s tím, že se soupeřem prohraje i tehdy, když ten zahraje 1.f3 (f6)a 2.Kf2 (Kf7), tak to bude snad jeho problém ne ? Znám spoustu lidí, kteří když jim někdo zahraje on line v prvním tahu například 1.a4 či 1.h4, tak výzvu ani nepřijmou. Jak už jsem se někde zmínil, status slovenského GM nebyl zabanován, kdežto status jeho předchůdce, který hrál 1.e4 a 2.Ke2 a 1. - h5 byl zabanován okamžitě po turnaji. Lichess.org má jedny z nejlepších anticheatingových programů na světě, proto již hraji jen tam.
+0 /-0 | 15.03.2021 08:04

Pavel Ch

giocozo - návod? a co je an tom špatně?

 

  Příště si někdo zaregistruje zase 3 dny před nick, dá si třeba polskou vlaječku, napíše k nicku písmena GM s tím, že budou všichni opatrní a podaří se mu pokazit turnaj jako "kolegovi" před týdnem

 

Zatím co tu po podvodníkovi Per Koutný napsal článek a všichni tu měli jasno, že takového chytnou, tak je prostě naprosto totožné chování GM ze Sloveska zprávou "chachá teď jsem zvědav jestli poznáte podvodníka od velmistra". A to je samo že špatně. To se mu vymstí až bude psát na sloveský svaz, že ho 3 kola před konce skutečný podvodník v turanji o ceny ošidil a řešte to.

 

  A jak píše, myslím, že Marek, přestala ho partie po druhém tahu bavit, se mu nedivím, protože si myslel, že hraje proti podvodníkovi s počítačem. Když zahájí stejně jak podvodník před týdnem, stejnými tahy f3 a Kf2. Takže někteří hráli na půl plynu, že je to jedno, stejně musej prohrát s počítačem. A pak třeba otráveně dohráli zbytek turnaje. To je na tom to špatně. Okopírování předchozího týdne podvodníka velmistrem.

+0 /-0 | 15.03.2021 07:21

Petr Koutný

Vojta Plát když rozdává rady a píše o morálních zásadách. To mě vždy pobaví. To nám tento týden pěkně začíná. 

+0 /-0 | 15.03.2021 06:41

giocozo
PavelCh - Návod na podvádění ? :) Nezbývá než s tebou souhlasit v jedné věci a to, že to byl velmi pěkný turnaj.
+0 /-0 | 15.03.2021 03:36

giocozo
marek - Nejsi náhodou ten, komu jsem v té hospodě nabízel dámu fóra ? :)
+0 /-0 | 15.03.2021 03:34

giocozo
Petr Koutný - Nejsem si úplně jist, jestli si vyhlásil to, že pokud někdo prohraje s podvodníkem, tak dostane od tebe také knihu, nebo ne. Pokud ano, tak palec nahoru, protože by potom odpadlo to, že by se někdo cítil při hře špatně, ba naopak, všichni by si najednou přáli na takovéhoto podvodníka narazit ! :)
+0 /-0 | 15.03.2021 03:32

giocozo
paulz - A proč by měl GM, který se přijde pobavit, stejně jako všichni ostatní, povinnost sdělovat, že je GM, jenom proto , že je GM ? Trochu mně to připomíná hlavu 22.
+0 /-0 | 15.03.2021 03:27

giocozo
Playboy - Nefér jednání ? To mně připomíná jednu hospodskou historku, kdy jsem jednomu zájemci o hru šachy se mnou rovnou oznámil, že si o pivo klidně s ním zahraji, ale dám mu dámu fóra. Místo aby byl dotyčný potěšen, že pravděpodobnost výhry piva bude na jeho straně, tak se na mě obořil s tím, co si to dovoluji, když ho vůbec neznám ! A já tehdy z mladické nerozvážnosti odpověděl tak trochu, jako slovenský GM na chatu. Oznámil jsem mu, že si to mohu dovolit právě proto, že ho vůbec neznám. :)
+0 /-0 | 15.03.2021 03:23

giocozo
MartinH - Ve většině věcí s tebou souhlasím. Ale pokud pořadatel to s těmi vlastními jmény takto nastavené nemá, těžko můžeme někoho obviňovat, či mu mít něco za zlé.
+0 /-0 | 15.03.2021 03:13

giocozo
VP - Zase možná budeš psát, že mám potřebu se o tebe otírat, ale...Že má slovenský GM potřebu hrát takovýto turnaj o ničem ? Z naší špičky by s tímto turnajem nikdo neztrácel čas ? Považuješ se za naší špičku a nebo ne ? Takhle si hrát na frajírka v jeho věku ? Zrovna z tvých úst, respektive z tvého psaného slova, toto zní více, než zajímavě.;)
+0 /-0 | 15.03.2021 03:10

giocozo
Morphynista - Povolit účast ? By mě opravdu zajímalo, co by si jako důvod toho zákazu uvedl...Zesměšňovaní soupeřů ? Ale jdi !
+0 /-0 | 15.03.2021 03:02

giocozo
david brazina - Většinou s tebou souhlasím, ale tentokrát si podle mě moc přísný. Každý si sáhněme do svědomí a na 100 % jsme všichni zažili několikrát v životě situaci, že jsme sami sobě zkrátka něco dokázat chtěli ! ;)
+0 /-0 | 15.03.2021 02:58

giocozo
lykan - Souhlas. GM ze Slovenska neporušil ale žádná pravidla turnaje ani lichess.org. Chtěl se pobavit a nastavit to tak, aby byl po zahájení znevýhodněn a síly se trochu srovnaly. Někdo zde do příspěvku dokonce psal, že motory hlásí po zahájení nevýhodu 2.7 a to už je skoro figura fóra ! Myslím, že za standardních podmínek by turnaj určitě nehrál. Nebylo by to pro něho zajímavé. Koneckonců, ani sám to nehrál kvůli ceně, jen si chtěl něco dokázat, co to vlastně všechno bylo, ví jen on sám. Otázka zní, bylo by lepší aby dotyčný GM raději turnaj vůbec nehrál a nebo to bylo naopak zajímavé zpestření turnaje ? Chápu i ty, co se po partii s ním necítili zrovna nejlépe. Mladý nadějný GM však dle své reakce na obvinění z podvádění také nezareagoval na chatu úplně nejlépe. Ukázal tím, že je také jenom člověk s emocemi.
+0 /-0 | 15.03.2021 02:54

lykan

Zajímavé, kolik jste tady o tom za včerejšek nakecali. Prostě se smiřte s tím, že jiní lidé se mohou bavit šachem jinak, než vy.

 

+0 /-0 | 15.03.2021 01:30

lykan

Znám hráče úrovně 1900+, který hrával 1. ... f6, 2. ... Kf7 pravidelně ve vážných. Proti běžným klubovým hráčům to je hratelné. Ten GM vám nastavil zrcadlo, jak na tom jste.

+0 /-0 | 15.03.2021 01:30

Pavel Ch

Kdo to nezná vyzkouší si se zamyslet, je to ale těžké.

1. f3, 2. Kf2, 3. Kg3, 4. Kh4.

Doplňte tahy černého, aby to byla možná partie a ve 4. tahu dal černý mat.

Tedy:

1. f3   ....

2. Kf2  .....

3. Kg3  .....

4. Kh4  .......mat.

 Pokud to znáte nekažte radost v řešení jiným.

Napište jen, vyřešil jsem to.

----

Ohledně velmistra nešlo tolik o to, že by zahájením zesměšňoval, ale o to, že dělal přesně ty kroky od registrace počínaje, přes začátek hry, co minulý podvodník minulý týden. A to je prostě špatně. Nota bene od velmistra, pro kterého by měl být zvlášť důležitý boj proti podvodníkům.  Viz moje příspěvky v neděli ráno. 

+0 /-0 | 15.03.2021 00:27

giocozo
Tom Rösner - Unikátní remízovou variantu použili dva mladí recesisté na jakémsi juniorském šampionátu, který se přenášel on line. 1. f3 f6 2. Kf2 Kf7 3. Ke3 Ke6 4. Ke4 Ke5 kdy takovéto postavení králů se považuje za zaknihování remízového výsledku. Originální ! Avšak rozhodčí pro to tenkrát neměli pochopení a oběma novátorům hrozilo vyloučení z turnaje.
+0 /-0 | 15.03.2021 00:04

Tom Rösner

Bucefalos - vyvrácení je prosté, 1. f3? f6! 2. Kf2?? 2.Kf7!! a bílý je v koncích. Jediná šance jak bojovat o čest je 3. Kg3!?!?, ale pak je otázkou, jestli černý nemůže kontrovat supersilným 3. Kg6!!! ;-)

+0 /-0 | 14.03.2021 23:33

hans
Bucefalos: Jestliže počítač ukazuje po 1.e4 f6 2. d4 Kf7 výhodu pro bílého 2,7 , pak je to zahájení vyvrácené. Jiná věc je jestli to ten který hráč dokáže.
+0 /-0 | 14.03.2021 18:51

Bucefalos
A co kdyby nám tu někdo vysvětlil jak se takové zahájení vyvrací? Jen si to zkuste pánové.. Přímo to vyvrátit nelze a kdo ví, jestli nepřímo také..
+0 /-0 | 14.03.2021 15:09

Petr Koutný

Tomu říkám emoce. kde jsou emoce je život a tam to žije. Jestli tento turnaj budí emoce pak tento turnaj žije. 

+0 /-0 | 14.03.2021 15:00

istr

Tomu říkám regulérní turnaje.

+0 /-0 | 14.03.2021 14:54

Petr Koutný

Pavle souhlas a přitom jsou šachy ve svém důsledku jen jendou z mnoha deskových her. Takže jen zábava a hra. 

+0 /-0 | 14.03.2021 14:53

Pavel Capek

Podle mě je počet arogantních lidí v šachu a pokeru vysoce nadprůměrný nad běžnou populací...cool

+0 /-0 | 14.03.2021 14:42

xdavx x
Analogicky slovy našeho sifu : uvědomte si, ze mate takové schopnosti ze pokud začnete rvačku, je to jako se jít prát s desetiletém deckem. Každý z vás by si měl uvědomit jestli jste takový ubozaci aby vám rvačka s takovým deckem zvedla sebevědomí.ˇˇˇˇ magorek který úmyslně si něco dokazuje stejným způsobem je ubožák. Klidně bych jeho jméno zveřejnil. Když má potřebu trolit ať každý ví o koho jde. V reálu se mu to bohaté vrátí . Je to jako někomu anonymně nadávat a ještě se dotyčnému vysmíval, ze neví kdo mu nadává. Chcipaček
+0 /-0 | 14.03.2021 13:55

Morphynista

Jak jsem z článku a diskuse vyrozuměl, chování toho hráče bylo dost přezíravé a i kdyby nepodváděl, pokládám to za zesměšňování soupeřů. V šachu velmistr být múže, ale lidsky by určitě potřeboval dospět. Já být pořadatelem, příště bych si pořádně rozmyslel, zda mu mám povolit účast...

+0 /-0 | 14.03.2021 13:29

Playboy

Včerejšího turnaje jsem se účastnil a mrzí mě hned několik věcí.

Pokud výherce byl skutečně GM, tak si zaslouží cenu za nefér jednání a cílené ponížení ostatních. Každopádně byl prakticky v každé partii prohraný, což by mě jako GM zrovna dvakrát netěšilo, že mě drtí kdekdo a pokud bylo jeho krédem všechny utahat na čas, tak se mu to povedlo, ale byl to hnus. Tímto způsobem se dále šachově ani lidsky nedostane. 

Začíná se objevovat stále více těchto podivných hráčů, což je škoda.

 

+0 /-0 | 14.03.2021 13:14

HonzaRusnak

I já jsem se dostal ke hře s GM. Popravdě, když jsem dostal prvním tahem f3 a druhým Kf2, tak jsem ani nechtěl pokračovat v partii, ale pak jsem si řekl i kdyby to byl podvodník, tak aspoň budu mít knížku :-) A pokud pánové, kteří komentovali, měli pravdu se jménem tohoto slovenského hráče, tak klobouk dolů. Příště už tu knížku určitě vyhraju :-)

+0 /-0 | 14.03.2021 12:39

MartinH
Reakcie paulza ,mareka i Petra Koutného sú pochopiteľné. Na jednej strane je fajn využívať možnosti anonymity na nete, na druhej strane v jej dôsledku sa môžu vyskytnúť i podobné prípady ako na poslednom blicáku. Tu sa zišlo viac okolností naraz, na predošlom turnaji si niekto tesne pred ním vytvoril účet, vyhrával jednu partiu za druhou a...podvádzal. Teraz opäť nový anonymný účet, s mierne provokatívnou prezývkou, výrazne provokatívnou hrou v otvorení, vcelku "provokatívne" vyhrá skoro všetky partie... Tentokrát to však nebol cheater ale veľmajster... Môj názor je taký, že sa mnohým kontroverziám a nadávkam dalo vyhnúť tým, že by dotyčný hráč vo svojom profile doplnil (keď sa tam už obťažoval rozpisovať svoje preferované otvorenia) dve jednoduché hlásky - GM. Potom by prehra s ním azda bolela hráčov menej. Ešte väčšiu váhu by samozrejme malo potvrdenie titulu lichessom. Rozumiem tomu, že mnoho silných hráčov chce hrať anonymne, každý má právo na anonymitu na lichess, avšak pokiaľ hrajú na väčšom turnaji, v ktorom hrá 100 hráčov a chcú zostať v anonymite, tak potom si myslím, že by mali hrať na takom anonymnom účte, kde je viditeľný ich (najlepšie lichessom potvrdený) titul. Veď aj taký účet si môžu spraviť a pripadá mi to férovejšie voči ostatným hráčom. A osobne si myslím, že pokiaľ sa hrá turnaj o ceny, akékoľvek ceny, či sú to peniaze alebo vecné ceny, tak na takom turnaji by mali hrať iba hráči pod takým účtom, kde zverejnia svoje meno. Veď aj tak v prípade úspechu a záujmu o cenu svoje meno organizátorom musia nahlásiť. Anonymne si predsa každý môže hrať ratingové i neratingované partie a skúšať si hocijaké otvorenia na lichesse od rána do večera. Na oficiálnom turnaji by podľa mňa malo platiť pravidlo o zverejnení mena, tak ako aj na turnaji alebo v ligách, kde sa stretávame osobne za šachovnicou. Nie je predsa problém mať na lichesse dva účty, jeden pre oficiálne turnaje a jeden anonymný. Na záver by som chcel poďakovať organizátorom turnaja, je skvelé že sa tieto turnaje konajú teraz každý týždeň a že majú takú účasť. Začína mi to pripomínať bývalé prémiové turnaje v Online Aréne ŠSČR, ktoré som si vždy rád zahral... Niektorí hráči majú dokonca aj rovnaké prezývky :) Taktiež ďakujem hráčom za férový prístup. MartinH alias Artemio na ŠSČR alias Flarion na lichess.org
+0 /-0 | 14.03.2021 12:37

paulz

Tak stačilo napsat na začátku chatu, jsem GM jméno neřeknu a budu hrát vše možné...A nikdo by nemohl ani ceknout a taky nikdo by nebyl nasraný po prohře s ním. A pro všechny pohoda, vždyť takový turnaj má jediný účel aby si lidé v pohodě zahráli. Dávat najevo já jsem někdo a vy saláti ani nepoznáte zda podvádím....Což teda v bleskovkách jsem hodně zvědavý jak to pozná on ze 100% účinností....

+0 /-0 | 14.03.2021 12:34

marek
Jo tak to je jeste vetsi magor nez jsem si myslel.
+0 /-0 | 14.03.2021 12:31

Petr Koutný

Paulz...je to nakloněná rovina a i když chápu GM, že chce zůstat v anonymitě, pak on musí chápat nás, že takové výstřelky můžeme vidět jinak než on. Mohl to být zážitek si zahrát s GM a zahrát si pěkné šachy. Pravděpodobně vy vyhrál i tak. On se asi nemůže divit, že může být označován na vodníka. I když vodníkem není. Tím jak hrál, co hrál si o to i může říkat. Konec konců je to už asi jedno. Jedeme dál a příští týden je další kolo. 

+0 /-0 | 14.03.2021 12:24

paulz

No když jsem si přečetl tuhle odpověď na chatu turnaje od GM, začíná mě nějak připadat jak arogantní....... 

Stupid_but_Luc  Ako komunita hráčov tu ma sklamala, iba sa tvária, že rozumejú cheatingu, ale dobrého hráča od podvodníka rozlíšiť nevedia...

+0 /-0 | 14.03.2021 12:16

Magiland

Anonymitu vítěze bych respektoval .. je to jeho volba a rozhodně z nikoho jeho jméno nepáčím .. samozřejmě je dobře, že to je reálná osoba a nikoliv plechová krabice. Jen mohl udělat turnaji reklamu, normální hráče by to určitě potěšilo - že takový hráč si zvolil na sobotní podvečer stejný turnaj jako oni. Když na podobném blicáku hrál nedávno Jobava (na chess.com, ale také pořádané RP šachy) tak to byl zážitek ...  

+0 /-0 | 14.03.2021 11:50

marek
Za mne nepochopitelne zesmesneni lidi co maji chut hrat ciste.
+0 /-0 | 14.03.2021 10:32

Pavel Ch

Supryes, právě o to jde, aby se lidi pobavili. Škoda pak článků o tom, že jednou podvodník byl (jak minule článek) a nyní diskuze, že podvodník nebyl. Aby to prostě nepokračovalo.

 

 Jestli opravdu velmistr nevěděl nic o minulém podvodníkovi, že si také zaregistroval účet tři dny před, že hrál také 1. f3 2. Kf2, že se to tu řešilo, že vyšel článek Petra Koutného, aby nás to neodradilo, že jedem dál, diskuze byla, jak tomu příště předejít, tak se za tu jeho nechtěnou shodu okolností, které se stane jednou, dvakrát, třikrát za deset let, má kurz 1:200, spíše víc, omlouvám. Snad to nebude pro nikoho návod pro příště, že se ostatní budou bát zasáhnout.

---

 Předcházejme podezřením, říkám už dětem a rodičům při živých turnajích. I u slabších turnajů než MČech nekoukejte schválně dlouho do brašničky a nevybírejte, jestli si vytáhnete bílý kapesník nebo proužkovaný kapesník, abyste soupeře znervozněli, že koukáte na dispej. A pak dělali chytré, že mobil máte na pokoji, co si to dovolil soupeř. Nemluvte s maminkou během partie (nejen na MČech i na pouťáku-rapidu), soupeř opravdu neví, že maminka neumí táhnout koněm a rybku zná jen z přírody nebo akvária. Neví soupeř, jestli maminka nepochází z Ruska, s M-třídou, nebo že má puštěný motor, kterému rozumí o trošku víc než tomu u autablush.

  Rodičům, když vidí trápící se dítě u partie, jak mu teče z nosu, zapomnělo si kapesník, tak je dát přes rozhodčího, to samé s klíči od pokoje když odcházej. atd, atd. V krajním případě požádat rozhodčího, jestli mohou mu v jeho přítomnosti něco předat. Není nic horšího, když vidí soupeř podezřelé chování. 

 

  OK, vemte si z toho každý co uznáte za vhodné nebo nevemte,  turnaj pěkný, příště se moc těšímhats off 

+0 /-0 | 14.03.2021 10:20

paulz

Petře určitě je to mnohem lepší pro turnaj než aby to byl podvodník.

Ale pokud to dotyčný GM tady čte ať se nad sebou zamyslí....prosím. 

A radši ani nechci vědět kdo to byl, protože se určitě docela známe.

+0 /-0 | 14.03.2021 10:13

Petr Koutný

Ano souhlas. Taky jsem měl podezření,hlavně na základě zkušeností z minulého turnaje. Nakonec jsem byl moc rád, že jsem se mýlil. Jakmile už to nebude zábava, pak to lidi nebude bavit a další turnaj Meteleskum Bleskum nebude. Včera hrálo 176 lidí a to je jediný důvod, proč to udělat ještě jednou. Původně jsem si říkal, že tento turnaj dáme jen jednou. Pak dvakrát a bude to už šestý týden v řadě, kdy nás to stále baví. Určitě se to omrzí a dáme si přestávku. Včera jsem psal do komentářů, že asi až spadne počet hráčů pod 100 tak to balíme. Zase by byla škoda to balit při účasti 199 hráčů minule a 176 hráčů tuto sobotu. 

+0 /-0 | 14.03.2021 10:05

paulz

Petře to taky není v žádném případě proti Tobě. Turnaj je výborná myšlenka a hraje spoustu lidí. A baví se při tom. Ovšem si vzpoměň co jsi v první chvíli po partii s dotyčným buď řekl nebo Tě napadlo. Podvodník a určitě jsi byl naštvaný, stejně jako většina co s ním hrála. Až dodatečně kdy jsi ho zkontaktoval a zjistil kdo je, tak jsi to začal brát jinak.

A lidi co se s takovým skrytým GM někde potkají, jsou už přesvědčení pořád, že hráli s nějakým podvodnickým šmejdem, a to má docela daleko do zábavy.

+0 /-0 | 14.03.2021 09:58

Petr Koutný

Paulz - je to na každém z nás. Co já můžu udělat je jen to, že založím turnaj a dám do toho pár knih. To jaké to bude nezáleží na nikom jiném než na nás. Zatím mám z toho turnaje radost. Má to rychlost, spád a utíká to. Občas se podaří každému partie že porazí silnějšího hráče a občas nás porazí zase ten, komu to udělá velkou radost. Přímý přenos si zkouší víc a víc lidí a celé dohromady to je o pohodě. Od partií po komentář v tom nejsou jiné ambice, než jeden pohodový večer na internetu. A to se mi na tom líbí. 

+0 /-0 | 14.03.2021 09:52

paulz

Petře jenomže tohle netestuje, prostě si dělá srandu. Pokud by to bylo přímo pod jeho jménem nemám námitek.  A co tam docela divné 4 dny staré založení účtu. Takže buď náš velmistr nikdy na lichessu nehrál nebo má kdoví kolikátý účet...

+0 /-0 | 14.03.2021 09:48

Petr Koutný

Paulz - každému se líbí něco jiného. Hodně hráčů může testovat nové zahájení na internetu, nové varianty a nemusí chtít aby to jejich soupeři věděli dříve, než to budou doopravdy umět. Mě se líbí anonymita na internetu. V tomto turnji stejně prvních pět hráčů musí poslat jméno-adresu a mobil abych jim mohl poslat knihu, takže pokaždé vím jména nejlepších hráčů a respektuji jejich přání zůstat v anonymitě. 

+0 /-0 | 14.03.2021 09:36

paulz

Přesto tohle se mě na lichessu nelíbí, v absolutní většině partií se vůbec člověk nemá šanci i při velké představitosti dozvědět s kým vlastně hraje. Na chess.com pokud se člověk podívá do profilu hráče tak z velké části aspoň u silnějších tam jména jsou. Jinak samozřejmě pokud člověk hraje pod svým jménem i takové trochu divné zahájení lidé neberou jako podvod.  Samozřejmě většina lidí neznámého hráče který hraje hodně divné zahájení a pak velice dobře, bere za podvodníka. A docela s tím lidí sere včetně mě. A taky bych si připadal jako blbec, založit nějaký účet z kterého nepůjdu poznat, hrát pitomosti v zahájení a pak se smát, že jsou lidi naštvaní....A je mě úplně jedno kdo to byl, klidně do dotyčnému řeknu přímo.

+0 /-0 | 14.03.2021 09:32

Pavel Ch

ok, jj, souhlas Petře, jen, aby si z toho nevzal někdo návod, že to radši nebudem pitvat, a nepřišlo zas to horší za týden, jak minule.

+0 /-0 | 14.03.2021 07:36

Petr Koutný

Stačí jen za vším vidět to lepší a ne to horší. Prostě přišel lepší hráč a vyhrál. 

+0 /-0 | 14.03.2021 07:25

Pavel Ch

Přátelé,

především velmistři a mistři by měli bojovat proti podvodům. Co my, když mne neporazí nick niemand2400, ale počítač, tak co, no.

 Klidně se omluvím, když budu vědět offiko, o koho se jedná. Zatím vím neofico od dvou přátel ze Slovenska, který minulý turnaj také sledovali či hráli a také se pozastavují na naprosto okopírovaným začátkem od velmistra, jako minule od podvodníka. 

  Prostě se nám jeví, jako, že "chytili jste podvodníka, tak ukážu, že jste se mohli mýlit a že to tak jde vyhrávat, tak hodím 1.f3, 2.Kf2, jak podvodník. A také, jako podvodník si zaregistruji nick 3 dny před, a protože mám sílu 2600, tak vás porazím". Napsal, "zdejší komunita se mi nelíbí, nepoznaj podvodníka od velmistra" Jestli to je všechno naprostá shoda okolností, a velmistr vůbec nic nevěděl o podvodníkovi z minula, naprostá náhoda, že se trefil i do začátku zahájení,  v kurzu 1:200, tak sorry. 

  Horší je, že se může přihlásit příště někdo třeba s polskou vlaječkou (náš občan s elem 1800) a udělat zase to samé. S vědomím, že budou lidi opatrní, "nojo, co když je to fakt velmistr z Polska, abychom ho omylem neosočili". 

  Tak bych raději, spec. u IM a IGM nezavdával přičinu, aby se muselo tipovat, jestli je to velmistr nebo podvodník. Stačí se představit. Díky.      Blahopřeji vítězi, díky pořadateli, těším se příštěhats off

+0 /-0 | 14.03.2021 07:25

giocozo
Myslím, že to gesto od vítěze, že se vzdal ceny ve prospěch 13. v pořadí bylo hodně hezké a bylo vidět, že si s chutí zahrál. To zahájení 1.f3 a 2.Kf2 a 2.- f6 a 2.- Kf7 si dal jako handicap. ;) Těm osočením se nedivím. Byla tam špatná zkušenost z minula. Pár se mu poté po turnaji i omluvilo.
+0 /-0 | 14.03.2021 06:58

kyssling

Já bych jen dodal, že byste měli dělat nějakou prezentaci emailem před započetím turnaje... Pak se vyhnete tomu, že bude vítězovi v chatu nadáváno do podvodníků ... Být já velmistr, tak bych to tedy neměl zapotřebí, číst cosi o podvodnících apod.  Taky naprosto nechápu proč řekněme IF FM a veřejně šachově známé osoby musí používat nějaký pitomý přezdívky a nemůžou hrát pod svým jménem ... Přezdívky nechte nám "sprostému lidu ku*va" jak říká klasik Jára.

+0 /-0 | 14.03.2021 05:34