Nová doba, nové možnosti, nová spolupráce
10.10.2019 19:57 | TurnajeAsi neodhalíme nic překvapivého, pokud otevřeně napíšeme, že Novoborský šachový server stagnuje, především z pohledu aktuálnosti a obsahu. Je zapotřebí změnit tento nepříznivý trend.
1) Více článků
2) Více se zaměříme na domácí scénu
3) Pestřejší obsah článků, vždyť šachy jsou jako život
Od chvíle, kdy se na Novoborském šachovém serveru začaly články objevovat pravidelně každý den, uběhlo 14 let. Během nich prošel šachový server několika zásadními etapami vývoje v oblasti technické nebo z pohledu „personálního obsazení“ redakce, kdy byla navázána spolupráce s řadou českých velmistrů, autorů textů, historiků a šachových nadšenců.
Vývojem prošel i styl komunikace na internetu, tehdejší miminka „sociální média“ již přerostla webové platformy a zcela změnila nátury čtenářů nebo uživatelů na internetu. Doby nadšení, že jako čtenář můžete napsat pár vlastních slov pod autorův článek, a že jako autor to lidem rádi umožníte, jsou nenávratně pryč. Tedy pokud jde o nadšení v tom pozitivním smyslu slova. „Vždy jsem sázel na otevřenost našeho serveru, kde je normální nechat zaznít zcela protichůdné názory, a to i třeba anonymně. Věřil jsem, že občasné vulgární autory sama komunita vyřadí ze svých řad nebo je naučí komunikovat přijatelně. Nestalo se a mě pomalu začala docházet energie posouvat věci dál,“ shrnuje Petr Boleslav a dodává: „Hlasy z řad vděčných čtenářů a stálých návštěvníků našeho serveru mě ale stále podporovaly v pokusech o nastolení nutných změn a startu další etapy. Jsem velmi rád, že je u toho právě Robert Cvek.“
Velké věci někdy začínají malými kroky. Snad lépe napsat, každý příběh psaný rukou, začíná myšlenkou. A pak slovem. Cesta začíná. A jedna zásadní změna nás čeká. Protože diskuse k článkům bývá za hranou, rozhodl se Petr Boleslav přesunout diskuzi ke článkům na Facebook. Toto opatření není na věčné časy. Vyzkouší se to a uvidí se. (odpoledne pátek 11. října)
A čím se naše spolupráce rozjede? Je to právě tento článek, co čtete, a pak mistrovství Evropy mužů. Tímto se naše spolupráce rozjede naplno.
redakce nss.cz
Díky Bolku a redakce za dosavadní NSS. Také si myslím, že FB není řešení a souhlasím s důvody, jak je popsal Poutník.
Škoda. Díky za dosavadní. Fb se mi taky nelíbí.
Fandím novému stylu.
Petře, Roberte: Velký tým je hezký.
Jistě více lidí se s prvotním nadšením přihlásí a poprvé, podruhé a pak občas/někdy něco napíše, co se jim bude líbit.
Jen potřebujete, i menší tým spolehlivých, na pravidelnou systematickou činnost.
Prostě, mají-li být články ze všeho důležitého, musíte mít lidi, kteří neřeknou, "teď nemohu", tato akce mne neba.
Obdobou jako systematická práce s mládeží, trénink také nejde dělat jen, když se trenérovi chce, plus celá organizační činnost, včetně turnajů, akcí, kempů, kolem toho. Ale ti už nemají čas (jsou-li to obyčejní lidé s vlastní civilní prací) na něco dalšího. Tak tam asi nelovit.
Co se vlastně stane diskusí pod hlavičkou FB?
a) odpadnou ti, kteří FB nepoužívají. Bez ohledu, zda se vyjadřují korektně a věcně, nebo jen škodí
b) tzv. trolly to "samo" nevyfiltruje, protože ačkoli se zde propagátoři ohání vulgarismy, těch tu je opravdu minimum. Matematik by řekl, limituje k nule.
c) pokud ktedy budou chtít autoři vyřadit ze hry kritiku, která se jim z nějakého důvodu nezdá, nebo je pohoršuje, budou to muset udělat formou zablokování. To je ovšem již věc jednak snadno zneužitelná a současně arci subjektivní. Prostě řečeno:"kdo se nám nelíbí ten dostane padáka". Osobně předpokládám, že až příště někdo napíše, že Láznička je prostý podvodník, bezcharakterní, který chtěl nekalým způsobem získat peníze a dodnes nikdo tyto partie nevyjmuj ze zápočtu na ELO, ačkoli průběh partie neodpovídal pravidlům, bude to jeho poslední příspěvek. A když ještě přidá, že svaz to ví, a přesto nic nepodnikl k narovnání stavu, tedy zrušení zápočtu partií, nahlásí jeho post Fb a vyžádají si zlokaci účtu.
Dobré ráno. Děkuji každému za komentáře, jen spoustu lidí opravím. Toto není vůbec o mě, můj jediný úkol bude domlouvat autory článků, tak aby tady bylo vždy něco aktuálního a čteného, tím to u mě končí . Toto je společná akce spoustu lidí a cíl už znáte. Aktuálnost, čtenost, pestrost, rychlost a to vše pro fanouška těchto stránek. Co takhle spojit energii a psát články? Co takhle spojit energii a jít do toho společně? Každý je vítán, každý se může přidat. Je tady spoustu komentátorů, spoustu lidí co jim na těchto stránkách záleží, tak pojdďe do toho společně! Opakuji, toto je společná akce spoustu lidí! Jestli se Vám něco nelíbí, máte jiný názor, máte nápad, máte energii a máte tyto stránky rádi....tak pojďte je měnit k lepšímu! Je to na Vás. Petr Koutný.
Pravopis pana Koutného je mizerný a jeho slovní zásoba chabá. Stále ty samé budovatelské fráze, pomalu jak v padesátých letech, fuj... Likvidace komentářů pod články a jejich přesměrování na fb je nesmyslné a diskriminační, fb z dobrých důvodů ignoruji a jistě nejsem sám.
11.10.2019 00:17 | pawel
Technický dotaz, pawle...prosím, jak vkládáte vlastní text článku, poté co napíšete perex?...jsem poněkud tupý (asi únava z dnešního náročného turnaje) a nedaří se mi tuto "záhadu" rozlousknout.
Ještě odkaz na rozlučovací dárek - písničku.
I nss diskuse skloňována
23:43 ciki, to jste se inspiroval v mé parodii, že
... 23:26, opakovaná chyba, ten se ted stará o účastníky jiného zájezdu.
Ciky333: Jo jo, v hostinci u Bobyho chcípnul pes. Nikdo tam nikoho neuráží. Žádný Ciki tam nepíše svoje rádobyvtipné poznámky. Žádný ZMB tam postopadesáte neopakuje, že Hráček je podvodník. Prostě nuda. Btw nepřipadají vám tady ty články vlastně zbytečné? Co kdyby se články zrušily a místo nich byla jen diskuse? Stejně většinou téma diskuse s článkem moc nesouvisí takže na co vlastně článek..
Článek bez diskuse je něco jako pohlavní akt nezavršený orgasmem.
10.10.2019 23:16 | Pražský kavárník
V hostinci U Bobbyho (www.sachycvek.cz) chcípnul pes...Pravda, občas tam exhibuje Pavel Chrz...To je asi tak všechno.
10.10.2019 23:06 | pawel
Pane Matocho, po Vašich infantilnostech se mi bude obzvlášť stýskat...Jsme zvláštní komunita, my šachisté.
Přesuňme se diskutovat na stránky vlcnov.cz a cvek.cz. Tam nemají debatu přesunutou na facebook. A navíc tam mají na 5 stran A4 objasněno, jak to tam mají booombastické a booombovní.
Už je v uživatelských zprávách slíbená parodie písničky.
Nick z diskuse pawel děkuje, přeje nový začátek nss, a písničkou se
Co je to Facebook?
chess: Samozřejmě se nemusejí pět samé pozitivní ódy. Ale to, co se tady poslední dobou v diskuzích děje, opravdu většině normálních lidí po chuti být nemůže. Pokud Vy o takovouto "diskuzi" stojíte a pokládáte ji za zábavnou, nikdo Vám nebrání zapojit se do ní na facebooku či jinde.
Konečně, na čistku byl nejvyšší čas už dávno. Tzv. diskuze se tu zvrhly jen v nekonečné nadávání, urážení a zesměšňování všeho a všech, kterého se skuteční normální šachoví nadšenci už nemají chuť účastnit. Už je úplně jedno, jestli jsou některé stížnosti oprávněné, skutečné šachisty jen znechucují. Normální lidi si vždycky způsob normální komunikace najdou, anonymní i neanonymní trotlové ať se chodí předvádět a léčit si mindráky jinam, o ně nikdo nestojí a nikomu chybět nebudou, a to je asi bude štvát úplně nejvíc.
Playboy: to jsou takové typické polopravdy až lži. Případů, kdy tu byl někdo napadán jen za to, že nesouhlasí a má odlišný názor, bylo minimum. Pakliže je ale nesouhlas formulován jako "ten a ten má co říkat, vždyť je to lump, loser", tak to dřív bylo zvykem, že to to vadilo všem slušným lidem, i těm, kteří daného neměli přímo v oblibě. Bohužel společnost zhrubla a na internetu se lidé nestydí psát opravdu odporně a úmyslně konfliktně, pod dojmem naprosté nepostižitelnosti.
Ani jsem tu nikdy nepozoroval, že by tu kdokoli vyžadoval, aby se komunkoli pochlebovalo. Věcné nesouhlasné a kritické příspěvky tu byly vždy a nebyl s tím problém.
Pakliže není diskuse moderovaná, je přesun diskuse na FB asi rozumná volba. A jestli se počet zobrazení sníží, protože někdo nebude 100x koukat, jak kdo zareagoval na jeho trollící komentář, tak to šachově žádná škoda není
Vyzývám diskutéry, aby se přesunuli k diskuzi na páně Koutného stránky vlcnov.cz a sachycvek.cz. Zdejší diskuze pana Koutného nejsou přesunuty na facebook. Pan Koutný káže vodu a pije víno.
PK: až jim tam začnou psát místní psychopati tak ji na facebook určitě přestěhují (nebo ji uplně zruší)
NSS je bezpochyby nejlepším šachovým serverem v ČR, za což patří VELKÉ DÍKY za nespočet zajímavých článků, rozborů, přehledů! . Snaha omezit nevhodné chování a sprosťárny je vítaná, jenže ... Na tomto serveru nabralo výraz nevhodné chování naprosto jiný význam. NEVHODNÉ CHOVÁNÍ = jakýkoli jiný příspěvek, než ten, kde se NSS a šachovým hvězdám tleská a klaní se jim, byť to byl sebemenší náznak odlišného názoru, pokud nebudu počítat vyloženě sprosťárny, kterých zde bylo málo. Proto místní pochlebovači přetrvají a NSS se zúží fanouškovská základna, jelikož, kdo by chtěl být napadán veřejně skalními fanoušky a pochlebovači jenom za to, že s něčím nesouhlasí.
petr koutny: klidně jděte příkladem a usmiřte se s Jílkem a jeho partou, online přenosy z akcí jsou to nejlepší, co můžete nabídnout
Diskuze přesměrovaná na facebook není žádné řešení. Diskuze na páně Koutného vlčnovských stránkách taktéž není přesměrována na facebook. Ani diskuze na páně Cvekových stránkách není přesměrována na facebook.
to Morphynista: Já si tedy nemyslím, že ubude čtenářů, pokud nebudou mít možnost následně exhibovat v diskusi pod článkem. Ti, kteří si chtějí číst zajímavé články, je budou číst tak jako tak. No a psychopati, kteří vlastně ani nepotřebují článek, ale potřebují jen dostatečně populární prostor, kam mohou instalovat svoje výlevy si holt budou muset najít jiné místo. Naštěstí pro ně internet skýtá dostatečný prostor, jak se realizovat.
Něco končí, něco nového začíná.
Nick "pawel" se rozloučí s nss šachovou písničkou, parodií na jinou známou.
Oproti té, kterou jsem hodil do uživatelských v srpnu, bude tahle, doufám, úplně bezkonfliktní.
Najdete jí také tam.
Pokud vám zpříjemní ráno u kávy, hozena dříve než vstanete, bude mým potěšením.
Ať se daří nss i vám, úplně všem
Přesunutí diskuse na facebook rozhodně není dobrý nápad. Navíc si myslím, že pokud nebude možnost napsat svůj názor přímo pod článek, negativně to ovlivní i návštěvnost...