Hans Niemann podváděl v mnoha případech na chess.comu

05.10.2022 06:08 | Zahraniční zprávy

Včera 4.10. (konečně!) vyšla velmi podrobná zpráva na chess.comu ohledně podvádění Hanse Niemanna na této šachové platformě.

Úvodem na chesscomu vyšlo, cituji:

"Zpráva Hanse Niemanna CHESScom 4. 10. 2022 16:00
 Vážíme si vaší trpělivosti během posledních několika týdnů, kdy pracujeme na komplexní zprávě o Hansi Niemannovi a událostech po Magnusově rezignaci v Sinquefield Cupu 2022. Víme, že mnozí z vás toužili slyšet od Chess.com podrobnosti, a přestože je toho více, co bychom chtěli na toto téma prozkoumat, předkládáme vám tuto zprávu o našich dosavadních zjištěních. Na naši zprávu se poprvé odvolával článek z Wall Street Journal zveřejněný 4. října 2022. Víme, že zatímco zde odpovídáme na některé otázky, objeví se další otázky a těšíme se, že na všechny brzy odpovíme.  Erik a Danny"

Dále na chess.comu je dlouhá 72 stránková (!) zpráva, viz zde: https://www.chess.com/blog/CHESScom/hans-niemann-report

Je to všechno velmi čerstvé a budeme vás nadále informovat, ale vypadá to, že Hans Niemann lhal o tom, že podváděl jen ve dvou případech, jak emotivně říkal zde:

Budu rád, když se sami čtenáři zapojí do diskuze, případně když zjistí další informace.


Robert Cvek
91x 9508x Robert Cvek
Fotogalerie
Komentáře (91) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
HonzaSvatoš
Sam by ho dnes mohl dát. Malá výhoda v koncovce, d5 od Niemanna připouští e5. Pojď, Same!
+0 /-0 | 07.10.2022 22:22

ddf
Komedie :). Po dvou kolech 1,5/2. Tak nevim :). Asi ma Neiman dobrou nervovou soustavu. https://chess24.com/en/read/news/us-chess-champs-1-hans-niemann-defies-his-critics
+0 /-0 | 07.10.2022 11:42

ddf
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 07.10.2022 11:40

sarmatam

....teď sleduju partii na jůhele .....širov vs. NIHAL SARIN . rok 2019  .....šesté kolo....RAPID.... nevím vole .....samozřejmě chessbase India ....super zážitek ......kukněte vi ,, dobytci ! ,, :-) .....

+0 /-1 | 07.10.2022 02:51

sarmatam
......že pane Navaro ? .....ty jsi tady jenom průvan ........ ty gembo ! .....OMLOUVÁM SE .....jak furt říká ....jak kokotinec ..... neříkám radši nic ........dobré ráno bando ! ......
+0 /-1 | 07.10.2022 02:47

sarmatam
.....pavel chrz by vás fšechny skrčíl do kapsy ! ...gdyby chtěl .....vi ,, DOBYTCI ! ,, .... sranda omlouvám se ....jak zahrál ten Bor ? ......normálně to ještě nevím ? ....jsem trochu mimo :-) .....BLONDIE hudba .......
+0 /-1 | 07.10.2022 02:43

Rubinus

Teofil: To je nějaké divné, s tím Sladovníkem. Znával jsem ho, párkrát jsem s ním kdysi i hrál, ale on už dlouho aktivně nehraje. Na chess.com jsem hrál zdarma několik let bez jakýchkoliv problémů. Zaplatil jsem si druhé nejvyšší členství až když mě zaujali ti boti - to bych chtěl mít na vlastním počítači - soupeři na hratelné úrovni, kde se přitom nemusím obávat nějakého podvodu, protože je to jen nějak nastavený program. Zdarma můžete hrát jen s jediným na každé úrovni. Ale zjistil jsem, že na tabletu s nimi mohu hrát, i když nejsem připojený k netu, patrně by se to nastavení z toho dalo nějak vykousnout, kdybych měl čas (a asi i schopnositi) se šťourat v tom nainstalovaném programu. Plus možnost analýzy strojem každé partie, ne pouze jedné denně. Diamant nemám, jejich  videa mě nezajímají, stačí mi tak v průměru 3 bleskovky denně.

+3 /-0 | 06.10.2022 23:33

Pavel Ch

Vojto, píšeš, že jste měli jiné názory, jestli to byl přátelák nebo ne. Pamatuji si a ještě jsem hodil odkaz.

+1 /-0 | 06.10.2022 22:37

Agent Voňavka

Pavle, ale tu nejde o ten fotbalovej zápas...

+1 /-0 | 06.10.2022 21:55

Pavel Ch

Vojto, na ten zápas si pamatuji

i na to, jak jsme se ve třídě na základce druhý den bavili, že to byl šachista. Bylo nás ve třídě asi 8, co někdy v šachovém klubu členy byli a tři to hrajem dodnes, čtvrtý z vedlejší třídy. Tady ten přátelák s gólem šachisty 

+1 /-0 | 06.10.2022 20:55

sarmatam
.......držte zobáčky ! ....uš .....Hans dneska zase vyhraje !.......a stím se smiřte ! .......
+0 /-1 | 06.10.2022 19:40

Teofil Horáček

Na Chess.com jsem před lety zkusil hrát. V mládí jsem vlastnil 1. výkonnostní třídu a rád si online zahraju i nyní. Do 2 000 tisíc bodů, které jsem poměrně rychle anonymně nahrál na lidech, kteří šachy příliš neuměli, nebyl problém, vše bylo zdarma. Pak mi přišlo o organizátorů zpráva, ať si u nich zaplatím placené hraní, tehdy šlo o docela velkou částku. Tak jsem jim odpověděl, že nemám důvod, že šachy hraji jen pro zábavu a kdy chci, limit asi 12 partií týdně mi vyhovuje a streamovat své hraní nemíním. Asi za týden mi přišlo, ať jim pošlu svůj pas, ve kterém prokážu svou totožnost. Napsal jsem jim už poměrně ostře, že se zbláznili, ve svých podmínkách to nemají a že nemíním nikomu posílat své osobní doklady. A asi za týden jsem našel svůj účet zablokovaný, že jsem podvodník, co hraje s programem Z toho plyne, že podvodníci jsou na chess.com.  (Pavel Sladovník v diskusi na Seznamu) 

+2 /-0 | 06.10.2022 19:34

Agent Voňavka
+1 /-0 | 06.10.2022 19:25

Marek007
Šach by sa nemal hrať o peniaze, ale len pre zábavu a bude po probléme. Reálne podvody vždy boli aj budú, keď je také ľahké vyhrať aj nad najsilnejším ľudským hráčom sveta s malou technickou pomocou.
+0 /-0 | 06.10.2022 19:25

Agent Voňavka

V Norsku se dnes přiznal k podvádění předseda norského šachového svazu. Podváděl při PRO Chess League na serveru chess.com Volá se po jeho demisi a jako nástupce by si v Norsku přáli Simena Agdesteina, který mimo jiné odehrál osm zápasů za norskou fotbalovou reprezentaci a svůj jediný gól vsítil v listopadu 1988 v Bratislavě v přátelském zápase proti Československu. I když on mi v únoru tvrdil, že to přátelák nebyl :-)

+1 /-0 | 06.10.2022 19:16

Agent Voňavka

Že tam Martínek nezmiňuje, jak po své prohře se Šormem nehledal chybu u sebe, ale snažil se Danovi znepříjemnit turnaj a ve spolupráci s Bolkem mu dělali v Don Giovanni neskutečné naschvály a snažili se ho rozhodit. Dan tehdy hrál skoro o GM normu, nakonec snad turnaj ani díky těm dvoum nedohrál. Křivák alias předseda svazu a Bolek momentálně v repre úseku. Hádejte proč...Střet zájmů? Ne, to u nás přeci nehrozí, že...Fakt hnus...

+2 /-1 | 06.10.2022 17:28

Pavel Ch
+1 /-2 | 06.10.2022 17:20

Petan

Re xdavx x: No právě - David tam jasně píše, že chess.com používá při odhalování podvodníků  sofistikovanější software než čísilka, která vidíme veřejně. Zatím sice jediné, co je možné považovat za prokázané je to, že Hans opakovaně podváděl při internetových partiích a že o tom veřejně lhal. Za mě je to pro začátek docela dost na to, abych si udělal obrázek o jeho charakterových vlastnostech a jeho důvěryhodnosti. Mám určité pochybnosti o tom, že se v něm může skrývat něco jako Jekyll a Hyde - za počítačem lhář a podvodník a v reálu férový chlapík s vytříbeným smyslem pro fair play.

+2 /-0 | 06.10.2022 13:08

Rubinus

David Navara:

Pane Navaro, na chess.com asi záleží, na čem hrajete. Liší se čísla u analýz, pokud hraji na tabletu a pustím si analýzu a když si to samé pustím druhý den na PC.

+1 /-0 | 06.10.2022 13:08

xdavx x

no vida... a verim tomu ze nazor D. Navary je tady nejpovolanejsi... takze bych s tou inkvizici na Hanse moc nespechal... Magnuse bych povahou neprirovnal ke Spasskemu, ale ke Korcnemu, Takze by podobny ulet nemel prekvapit. 

+1 /-0 | 06.10.2022 11:37

Pavel Ch

Tvrdím, že mohou být názory, jestli podváděl v živém šachu nebo ne, různé, ale co s tím?

Může FIDE ho dištancovat z živého šachu jen na základš tohoto?

a) Potože podváděl v online šachu, ačkoliv sama FIDE nevidí a nemůže ovlivnit systém kontroly? Jasně, přiznal se, kdyby se nepřiznal, je to lepší nebo horší? "Povýšíme" přiznání na pohoršující okolnost?

b) V živém šachu, protože je z výpočtů nepochybné (na kolik pocent nepochybné, na 99,5%?), že podváděl?

  "Náš" IR ani zmiňované ruské běžkařky nebyly dištancované za takové podezření, jen se více zaměřila kontrola. 

  I tady by to tak mělo být.  Kontroly a dodělaná legislativa kontrol. Plus ten zpožděný přenos třeba o 30 minut. Pak čip je na houby a legislativa by mohla mít i prohlídku brýlí, které by mohly přenášet nezpožděný obraz pozice (to jediná povolená pomůckau partie). Zas, certifikovaný komisař v místě, pozná. To je ještě decentnější než osobní prohlídka ala klasický doping. Jen na to musí být legislativa, odmítneš nechat prohlídnout brýle, 2 a více roku dištanc, jakou klasického dopingu,když odmítneš.

+0 /-0 | 06.10.2022 10:14

wlk
https://en.chessbase.com/post/us-championships-2022-live. Cpl 0,09 (flawless).
+0 /-0 | 06.10.2022 09:46

sarmatam
......jakou přesnost měl fčera Hans tu jeho partii ? .....kolik procent to ukazuje ? .....napište to tu potom něgdo , gdo to ví a gdo to najde ? ......dík ......
+0 /-1 | 06.10.2022 07:20

Agent Voňavka

Davide, já už na chess.com nehraji, tak jsem se na tu změnu nedíval. Díky za upozornění. Pokud ale jejich statistiky ohledně Niemanna odpovídají i s tím novým Stockfishem, tak je to snad ještě jasnější. Davide, co se týče tebe, tak u tebe ban nehrozil. Zaručil jsem se svým životem, že i když FormerProdigy bude hrát na 99,9%, tak zcela jistě nepodvádí. To by ti jen zkrátka sedla partie. :-)))

+2 /-5 | 06.10.2022 07:13

David Navara
Přesnost hry na serveru chess.com je dost záhadné číslo. Nejméně dvakrát se mi stalo, že jsem tam měl 99 procent v partiích, kde jsem udělal hrubku a ani jinak jsem nehrál nic mimořádného. Nevím, zda Nemiroff je Vojta Plát, ale je dobré vědět, že program, který hodnotí teď, je podstatně přísnější než ten, který hodnotil před rokem. Pokud na chess.com máte účet a kliknete na čísla u této partie https://www.chess.com/analysis/game/live/4770577845?tab=review , objeví se Vám 93,3 ku 93,1, nikoliv 97,8 ku 98.6. A u této partie https://www.chess.com/analysis/game/live/12421636725?tab=review to bude 92,0 ku 85,6 místo uváděných čísel 96,2 ku 94,7. U některých mých partií se "přesnost" změnila z 98 procent na 89, což je docela rozdíl. (Zejména pokud počítáme od stovky.) Zjistil jsem to, když jsem se divil, proč mám tak vysokou průměrnou přesnost. Do značné míry to je tím, že jsem nejvíce partií odehrál v době, kdy tahle čísla byla obecně vyšší. Hádám, že důvod bude v tom, že nový Stockfish, se kterým partie nejspíše rozebírají nyní, hodnotí výhody ve stejné pozici daleko většími čísly než předchozí verze, třeba 4 místo dřívějších 2. A odchylky od nejlepších tahů tím pádem jsou daleko výraznější. Také je možné, že při výpočtu těchto čísel nezohledňují teoretické tahy. Netuším. Na loňském mistrovství republiky v bleskovkách jsem hrál velmi dobře, to se mi čas od času podaří. V předchozím bleskovém přeboru naživo jsem hrál ještě lépe a získal 14/15. Za šachovnicí i na internetu ale mívám i dny, kdy se mi výrazně nedaří. Server chess.com při odhalování podvodů zjevně používá daleko sofistikovanější nástroje než "game accuracy", tedy ta čísla, která vidíme u dohraných partií. Kdyby jejich systém byl založen na tak nepřesných údajích, možná bych už byl neprávem zablokován. (Naštěstí naživo i na internetu hraji podobně dobře, s podobně velkými výkyvy formy.)
+9 /-1 | 06.10.2022 06:39

kraken8

Niemann dnes potvrdil, že proti němu nejde hrát. Proti křemíku to prostě nejde. smiley

+3 /-1 | 06.10.2022 00:31

patmat
Martin Šellong: Ktoré z analýz v uvedenej správe "ukazujú" na to, že Niemann (s dostatočnou pravdepodopnosťou) podvádzal v "živom" šachu?

Samotné chess.com píše, že taká analýza v správe nie je.

+2 /-1 | 06.10.2022 00:19

Sel Mar

Pane Lubomíre, asi jsme oba z jiného vesmíru, protože já nikoho nenapadl, ani neurážel. Jestliže je pro Vás urážka a napadání, když někomu řeknu, že je únavný, tak Vám udělám radost a konečně Vám dám munici. 
Vy jste dle mého názoru učebnicový příklad demagoga, který to, co nechápe, fanaticky odmítá, aby podpořil svůj názor. A k Vaší smůle toho nechápete opravdu hodně. To už je vražedná kombinace. Píšete "Obskurní matematicko statistické studie neprokazují nic" -  k Vaší smůle, pravý opak je pravda. Nadto, z čeho usuzujete, že jsou obskurní? Z toho, že jim nerozumíte? Nebo mě nechte hádat, ani jste si je neotevřel a nezamyslel se nad nimi. Místo toho jste v první vteřině měl otevřenou odpověď začínající "Martin Šellong:"  =) 
I kdyby nějaký z mnoha ukazatelů, že je Niemann cheater, nebyl dokonalý, asi by jich nebylo tolik, mhm? A pokud by přeci jen byly nesmyslné, jak se snažíte naznačit, proč jejich výsledky vždy ukazují na Hanse Niemanna? Sakra, to je smolař, je v tom nevinně a nějakou náhodou je v podstatě ve všech dlouhodobých analýzách naprostou anomálií. Chudák jeden. Na závěr mi tam nezapomeňte rychle vlepit mínus s dovětkem, že jsou ty statistiky cinknuté a vy ctíte presumpci neviny. =) 

+4 /-3 | 05.10.2022 23:51

Cnc-profi
A stále sa tu nájdu ľudia, čo budú Niemanna obhajovať. Ach...
+4 /-3 | 05.10.2022 23:11

MaX
+0 /-0 | 05.10.2022 21:32

MaX

Tak všichni víme , že důkaz živého podvádění se bude hledat velmi těžko. A taky to všechny články zmiňují. Je to jen o tom, čemu chceme věřit. Já třeba věřím, že když matematici spočítají, že dráhu planety X ovlivňuje neznámá planety Y tak k existenci planety nepotřebuji fotku. Věřím výsledkům chess.com, byť Hanse doma při podvádění nevyfotili. To, že GM hráč je schopen poznat podvádění také věřím a nevidím tedy důvod, proč by Magnus nemohl odmítnout s někým hrát. Z turnajů se navíc běžně odstupuje, kvůli kde čemu. Že to Hansovi může zničit karieru je smutné, ale jde tomu hodně naproti sám.

+3 /-3 | 05.10.2022 21:30

Josef

Já myslím, že je čím dále jasnější, že Niemann podváděl. Na online platformě prokazatelně a masivně větším rozsahu, než přiznával předtím. Už to z něho dělá jasného lháře a podvodníka. Co se týče praktického šachu, existují dvě velmi praktické pomůcky pro odhalení podvodu:

Zaprvé, matematika. O podvádění Rausise mezi šachisty mluvilo řadu let, než byl jeho velmi primitivní způsob podvádění vůbec odhalen. Ale jeho konzistentní růst ELO bodů, který ho ve své věkové kategorii dovedl na druhé místo za Kasparova byl prostě do očí bijící každému trochu rozumně uvažujícímu šachistovi. V jeho věku měl graf ELO bodů nabírat přesně opačný směr na takto vysoké úrovni. A podívejte se na Niemannův graf ELO. To našel loni svatý šachový grál, že se ponusunul za rok v nejtěžší části žebříčku (2500+) víc než za předchozích 5 let dohromady?

Zadruhé, stanovisko silnějších hráčů. O zmiňovaném Rausisově podvádění se právě mezi silnějšími šachovými hráči mluvilo nejdříve. Ono totiž třeba ve společných analýzách po partii poznáte šachovou sílu hráče často mnohem lépe než během jedné, povedené či nepovedené, partie. Hráč na úrovni 2600 pozná, jestli analyzuje s hráčem na stejné úrovni nebo s hráčem 2400 (Rausis). Hráči na úrovni 2700+ (Nakamura, Caruana, Carlsen). dříve či později poznají, jestli hrají s hráčem na stejné úrovni nebo s hráčem 2500+.  Slabší hráči to hned tak nepoznají - a s rostoucí základní šachovou výkonností je to samozřejmě složitější. Silnější hráči tu ale nejsou od toho, aby podvodníka chytli. 

Někomu se to bude zdát mimo mísu, ale třeba (nejen) naše běžkyně na lyžích také poznaly dopující Rusky řadu let před tím, než jim to dokázaly dokonalejší antidopingové analýzy...

Spousta lidí tu křičí - tak to dokažte! Věřím, že se to dokáže. Ale bude to asi nějakou dobu trvat. Jako u Rausise nebo těch ruských běžkyň...

 

+6 /-3 | 05.10.2022 21:24

kraken8

Pavel Ch: Jako že když někdo porazí Carlsena, tak půjde povinně na kolonoskopii? smiley

+4 /-0 | 05.10.2022 21:11

patmat
Možno by stálo za to, spraviť kvalitný preklad dôležitejších častí správy od chess.com ako ďalší článok na nss.cz.

Čo som to zbežne pozrel, tak chess.com trvá na tom, že online na chess.com podvádzal častejšie, než verejne tvrdil.

No tvrdia, že z ich analýz nevyplýva, že by musel nutne podvádzať aj v šachu "naživo", grafy rôznych ich interných veličín, rátané pre "živý šach", nie sú pre neho "nenormálne".

Ako zaujímavosť je tam graf pre nejakú internú hodnotu chess.com aj pre Igora Rausisa - značne odlišný od ostatných.

+0 /-0 | 05.10.2022 20:53

Pavel Ch

Rio: jj,  a navíc jak již jsem psal, vše to mohou být jen a jen indicie k příští hloubkové kontole hráče v sále. Jak když někdo získá v atletice medaili, neřkuli světový rekord, jde na doping kontrolu, plus další losovaní. Za výkon 9,5s/100m bez větru by nebyla stopka, že "to není možné". Nebo za 9.99, když předtím dal max. 10,6.

 Také už jsem psal, že FIDE musí upravit jasně legislativu. Navrhoval jsem, že tu máme právnicky ověřené kontroly dopingu, tak to stačí právníky s šachovým rozhledem skoro opsat. (Někdo mi tu psal komicky, že tam i v mezidobí soutěží testují. Ano promiňte, že jsem tehdy nezdůraznil, že tohle zrovna by se neopisovalo). Píšu právníci s šachovým rozhledem. 

 

 Co se týká turnajů na dálku on-line, to zkoumat je jiný level, navíc platformy nedají FIDE přístup kvůli konkurenci, tak FIDE nemůže trestat. FIDE ať se stará teď především o živé turnaje a na platformách ať dá od toho za této situace ruce pryč. Já bych doporučil hrát na platformách pro trénink, jinak bude jen  a pouze "zlá krev", jak třeba i na online ME či MS mládeže, jak se vylučovalo a někteří poškození a přitom čistí nepostoupili.

+0 /-0 | 05.10.2022 20:50

xdavx x

to je jak zpravy z ukrajiny... zrejme, asi, informaci nejde overit, mozna, zda se...

+1 /-1 | 05.10.2022 20:46

Playboy
Další článek, který poukazuje na Niemann a jeho podvody, včetně lži o četnosti podvodů. Článek je zde: https://sport.aktualne.cz/ostatni-sporty/chesscom-kontroverzni-sachista-niemann-zrejme-podvadel-vice/r~96c411e644b511ed82b7ac1f6b220ee8/
+0 /-0 | 05.10.2022 20:31

VojtaTelekes

Prostě je to jasné... Hans Nieman je Reptilián :-D 

+0 /-0 | 05.10.2022 20:21

kraken8

Rio: Takže Keymer je taky v podezření? Nebo jak by se ta čísla měla číst?

+1 /-0 | 05.10.2022 19:30

Rio
@ddf: Asi ste si neprečítali ten report dôkladne. Už od strany 11 (report má 72 strán) sa venujú iba OTB šachu. V princípe konštatujú, že Hans zaznamenal medzi rokmi 2014 a 2022 najlepšenie zlepšenie kvality partií. Zo 68 na 91. Druhý najrýchlejší bol Vincent Keymar, ktorý mal zlepšenie zo 72 na 92 (tie čísla sú viac menej percentuálna kvalita ťahov oproti najlepším ťahom ak sa nepočíta otvorenie a koncovka v partiách). Čo sa týka podvádzania na chess.com tak tam uvádzajú tabuľku 25 veľmajstrov ktorých obvinili z podvádzania a ktorí to priznali (to znamená, že zrejme existujú aj podvodníci, ktorí to nepriznali). V správe upozornili na veľmi nezvyčajný tvar ratingu, ktorý je od roku 2016 veľmi stabilný - to je vidno aj https://ratings.fide.com/profile/2093596/chart - a na veľmi stabilný rast kvality šachových partií už od Hansových 11 rokov. Mimochodom je v tom reporte na strane 50 nárast kvality partií (po mesiacoch) Igorsa Rausisa - on sa dokázal v kvalite partií zlepšiť za 4 mesiace na úroveň Magnusa a za ďalšie dva sa dostal na 100% úspešnosť.
+1 /-0 | 05.10.2022 19:20

Wir
Po tomto se zda jasne, ze Hans sice podvadel opakovane a ve vetsim rozsahu na chess.com, ale nikdy OTB (ostatne jak vlastne?), a dokonce ani online od r.2020. Analyza od Yoshi byla zcela evidentne neprofesionalni, zrejme ucelova, Komu se nechce cist vsech 72 stranek: https://www.youtube.com/watch?v=7gOFKPpMDHU
+1 /-1 | 05.10.2022 19:18

ddf

Clanek o nicem. Zatim nic o zivem hrani. Za chvili startuje mistrovsti USA. Uvidime, jak si po ty medialni masazi povede Nieman. Jsem zvedav, jestli ho nekdo chyti :).

+3 /-0 | 05.10.2022 17:19

ThePot
Vždyť to říkám, tohle to je logika fotbalového fanouška. Když jsem průměrný fanda Bohémky, tak půjdu v sobotu z holandský dolů fandit a i když dostane "náš" hráč zaslouženě červenou, budu řvát plnými doušky, že to není pravdu. I když jsem třeba z 10 metru viděl jak šel narovnanou nohou vědomě do kosti slavistovi :) Stejné to je bohužel u války Ruska a Ukrajiny, logika, fakta, ověření, a vůbec jakékoliv analytické uvažování prostě žádné..Přemyšlení bolí no...
+4 /-0 | 05.10.2022 15:07

Agent Voňavka

Pavlíku Chrzi, mám na tebe dotaz v článku u Riabova. Budu rád, když bez vykrucování odpovíš zcela jasně a pravdivě. 

+1 /-0 | 05.10.2022 15:05

Agent Voňavka

Tak oni se dotyční docela snažili a porovnali ho s nejlepšími hráči světa, udělali jasné statistiky, které sedí a stejně se vám to nezdá. Proč takové podezření nepanuje tedy u Keymera, Firouzji a dalších? Proč jen u Niemanna? :-)

+6 /-0 | 05.10.2022 14:58

ThePot
No jasně, a skutečnost, že praobyčejný kluk s velmi průměrným šachovým talentem najednou byl asi políben Ježíšem, a začal prudce stoupat až k 2700, tu smete velmistra s přesností 100% a útokem ve stylu Garryho-1999, tu na anonymním účtu utrápí Nepa, to je jen náhoda. Přece presumpce neviny platí! Dobrý den, pane, máte nějak pošpiněné kalhoty, nahnědlé, a jde z toho nepříjemný zápach...a nějak se Vám všichni vyhýbají obloukem...ale nic netvrdím, přece platí presumpce neviny a nic Vám nebylo prokázáno!
+5 /-4 | 05.10.2022 14:36

Agent Voňavka

Mě, případně Davida Navaru to nikdy za podvodníka neodhalilo. A to jsme v partii s Davidem měli úspěšnost on přes 98% a já nějak 97%. I tak jsem si v té partii nepinknul :-)))

+2 /-0 | 05.10.2022 14:23

patmat
Tak ak to je na úrovni toho, že to je len obvinenie chess.com, kde je spoluvlastníkom Carlsen, na základe nejakých tajných vzorcov, bez konkrétnejších technickejších dôkazov, tak to veľmi dôveryhodne nepôsobí.

Ak sa jedná o online hry bez zápočtu do FIDE ratingu, prečo by sa do toho mala FIDE "montovať"?

Možno v tých tajných vzorcoch žiadne "velké peníze" nie sú a ide o niečo jednoduché a lacné a tajné sú len preto, aby sa im podvodníci neprispôsobili.

Ak aj ide ide o hocijako "vymakaný" automatický systém na odhaľovanie podvodníkov, musí logicky za podvodníkov označiť aj spústu nepodvádzajúcich hráčov - tých bude asi oveľa viac, než skutočne odhalených podvodníkov.

+4 /-1 | 05.10.2022 14:14

Agent Voňavka

Tak takhle blbej jak ti rybáři Niemann není. Mimochodem mám kamaráda, co perfektně muškaří, byl jsem s ním i na Otavě u Sušice a je to hodně zajímavej sport. Ne jako rybaření někde na rybníce, to je nuda, o ničem. Tohle mu ukážu, třeba to už taky někdy zažil :-)

+2 /-0 | 05.10.2022 14:02

kraken8
Vložte obsah
+0 /-0 | 05.10.2022 13:52

lubomir1959

Pane GM Pláte, už si konečně uvědomte, že já nerozhoduji o tom, kdo bude potrestán a za co, od toho je snad ustanovena komise FIDE, která by měla vydat nějaké rozhodnutí o případné vině a trestu. Jinak s tím, že Krejčí lhal, naprosto souhlasím. Jenže opět nemohu ho já trestat, od toho je příslušná komise. A pokud toto nechá bez trestu, já na tom nic nemohu změnit. S tím, že by potrestán být měl, souhlasím.

+3 /-0 | 05.10.2022 13:38

xdavx x

ctyri sachisti na svete? Karjakin, Brazina, Anand a kdo jeste?

+4 /-0 | 05.10.2022 13:38

kraken8

Robert Cvek: To Carlsenovo načasování je příšerný. Přijít s tímhle po prohře ve vzájemné partii ... Já mám prostě jinou povahu, právě po té prohře bych s tím já nikdy nevylezl, na druhou stranu je fakt, že já těžko můžu mít ego mistra světa (nemyšleno zle), tohle všechno chápu. Ale co se chcu zeptat - třeba se pletu, ale mám pocit, že Carlsen někde napsal, řekl, že ho Niemann v té partii přehrál tak, jak to může dokázat jen čtyři šachisti na světě. A to je v podstatě jediná informace, kterou Carlsen k tomu podvádění (bavíme se o "živým" šachu) poskytl. No a já se ptám - opravdu to hrál Niemann tak famózně? Jasně že musel hrát sakra dobře, ale hrál fakt tak famózně, jak se vyjádřil Carlsen? 

+4 /-0 | 05.10.2022 13:29

Agent Voňavka

Jako hrubé nesportovní chování mi spíše přijde vyjádření Krejčího mladšího ze Sparty, který vědomě lhal o tom, že míč netečoval, ačkoliv ho záběry usvědčily. A bude nějak potrestán? Nebude. Takže si ty žvásty o potrestání Magnuse nechte pro svojí manželku doma, pane Řičico.

+4 /-3 | 05.10.2022 13:29

Pavel Ch

patmat:

 

Podle dostupných informací (z jara 2022)

Platformy nedávají možnost federacím a FIDE nahlédnout k rozboru podvodů neb se jedná o systém, který vyvinuly za velké peníze a které by konkurence mohla opsat.

 Proto je těžké pro FIDE vymyslet systém trestů.

To plně chápu, když nemáš nad nečím zpětnou kontrolu, že těžko trestat. 

 

 Tak je prostě, že si hraješ na soukromé platformě a když Tě tam nechtěj (jak v soukromém klubu), tak Tě vykmitnou.

 Samozřejmě to tak jednoduché není, neb se tam hrají offiko soutěže pod patronací FIDE a federací.

  Tak se nějak řeší co s tím. Prostě FIDE bere vyloučení hráče za oprávněné, ale další trestání či přenášení do živého šachu je velmi problematické. Tak ho nědělá.

 A to chápu FIDE, stejně tak to obchodní tajemství ¨platforem, že nechtěj zveřejnit, aby jiní opsali.

  Musela by FIDE vlastnit svoji platformu a tam si nastavit pravidla.

Něco se snaží FIDE na platformě "Tornelu", kde naše bývalá předsedkyně kom. rozhodčích má nějakou úlohu, ale o tomvím tak málo....  Píšu jen o tom, co vím.

+3 /-0 | 05.10.2022 13:19

lubomir1959

Martin Šellong: Myslím, že byste mohl zanechat těch osobních výpadů a urážek těch, kdo si dovolili mít jiný názor než Vy. Nikdy jsem neobhajoval jakéhokoliv podvodníka, pokud Niemann podváděl, ať ho FIDE vyřadí, třeba i doživotně, ze všech turnajů. Ale to musí být dokázáno! Obskurní matematicko statistické studie neprokazují nic. Dlouhá léta jsem se pohyboval v prostředí, kde jsem se setkával s výsledky všelijakých studií a analýz, kdy jedna vyvracela druhou. Často byla příslušná studie (resp. její výsledky) poplatné jejímu zadavateli. Dojmy a pocity kohokoliv nestačí - tento názor mj. napsal i GM Navara. A proti MC jako proti osobě nic nemám, ale pokud nějakým způsobotem sabotoval partii s kýmkoliv bez jasného důkazu, je to podle mě hrubé nesportovní chování. Tečka. A je na příslušné komisi, aby případ posoudila a rozhodla. Rozhodně nikoho bezhlavě neadoruji jen proto, že je v současnosti zřejmě nejlepším šachistou planety, tím spíš by měl jít příkladem ve sportovním vystupování.

+6 /-3 | 05.10.2022 13:14

patmat
Je v tej správe spomenuté, technické detaily, akými konkrétnymi spôsobmi mal podvádzať?

Alebo to je len tak, že to nejaký automatický systém tak vyhodnotil?

Ako konkrétne je riešené na chess.com vyhodnotenie podvádzania?

Má tam hráč, ak by bol tak neprávom označený, možnosť sa voči tomu brániť?

+5 /-0 | 05.10.2022 12:59

ThePot
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+1 /-0 | 05.10.2022 12:33

Pavel Ch

Vyčetli jste prosím někde nebo se ví,

že mu k velkému progresu klasického ela pomohly turnaje hrané (opravdu hrané, nemyslím diskuzi o přenášených) on-line formou?

Některé se (zvlášť při covidu) započítavali na FIDEelo. Jen mě to zajímá.  

  ---

 PS: K tomu názvosloví, když vidím v titulku tady na nss "on-line", tak jsem znejistěl, jestli to není "na dálku" hráno. Nepletou se trochu pojmy? Jestli by to nechtělo odlišit.  

+2 /-0 | 05.10.2022 11:59

ThePot
Chess.com hodnotil a vyjadřoval se jen k partiím, sehraným na serveru chess.com....
+4 /-0 | 05.10.2022 11:55

Sel Mar

Kamile, ty seš opravdu únavnej a dalších přívlastků se radši zdržím. Neuvěřitelné. :D 

+4 /-5 | 05.10.2022 11:39

Kamil Mihálik
xdavx x uvidíme, kde bude pravda. Ľudia si vymýšľajú rôzne teórie, ale jedna nepravdepodobnejšia ako druhá. Navyše väčšina tých teórii sa nezakladá ani na pravde. Ja vidím to takto, že v živých šachoch možno podvádzal, možno nie. Len nejde mi do hlavičky, že ako sa dá podvádzať na svetových turnajoch, kde sú prísne kontroly a kontroluje sa úplne všetko. Dokonca skontrolujú aj obsah peňaženky... :)
+1 /-4 | 05.10.2022 11:23

aldaalfa

Tu je jasne napsane ze Niemann nabiral body jen kdyz byl turnaj prenaseny online(ve 100% pripadu)...co vic chcete? https://www.chessdom.com/new-allegations-within-niemann-carlsen-case-hans-niemann-performs-much-better-with-live-dgt-boards/

+2 /-2 | 05.10.2022 10:59

xdavx x

pse, presne tak... ani ten odkaz na wsj nejak jednoznacne nevyzniva.

+3 /-0 | 05.10.2022 10:40

xdavx x

no tak pak nezbyva nez pockat na partie face to face... protoze jestli hans bude i dal tak moc silny, tak se ta obvineni rozsypou... shodli jsme se ze telepat nebude, a k technologiim ktere by umoznovaly podvody v takovych pripadech, asi urcite nema pristup.

+3 /-0 | 05.10.2022 10:40

pse
No já si tu zprávu i přečetl. A z toho, co se v ní píše, je téměř jisté, že Niemann podváděl při online partiích (do roku 2020). Nicméně ten článek (dle mého chápání) vyvrací tvrzení blogerky Yoshy Iglesias o téměř perfektní hře v živých (OTB) turnajích - viz. APPENDIX X.2. Stejně, jak tvrdí zpráva, nebyl nalezen žádný statisticky podložený důvod se domnívat, že Niemann podváděl v OTB.
+6 /-0 | 05.10.2022 10:39

Sel Mar

Nene Dejve, jak píše Petan, Magnus chtěl z turnaje odstoupit, když se dozvěděl, že Rapport bude nahrazen Niemannem. O podivném růstu během pandemie z 2480 na 2700 mluvil údajně téměř každý v kruhu těch lepších šachistů. Chess.com také řekl, že není sám, že v tichosti potrestali za podvádění další 4 ze světové 100 - docela děsivé. Niemannův progress je ale ze všech šachistů nejokatější, nesoucí nejvíce podivných anomálií ze všech - i proto se teď stal hlavním terčem. Není jediný a není to kvůli výhře s Magnusem, to byl jen spouštěč, který, zaplaťpánbůh, Carlsen odstartoval. 

+2 /-4 | 05.10.2022 10:29

Petan

xdavx x: V podstatě máš pravdu, že načasování mohl Magnus zvolit lépe. Tady ale nejde o něčí ego ale o to, že elitní GM lže jako když tiskne a pravděpodobně i podvádí. To máš jako s Rauzisem. Buď se soustředíme na to, jak velkou prasárnu udělat ten, kdo ho vyfotil na WC, anebo se zaměříme na to, jak velká prasárna je dostat se skoro až na 2700 díky mobilu,  

+1 /-4 | 05.10.2022 10:26

Sel Mar

Dobrý článek - zopakuji, co jsem napsal u evropského klubového poháru.  Niemann je podvodník a lhář. Carlsen není žádná ukřivděná primadona, která nezkousla porážku. Fanatičtí uctívači presumpce neviny by se měli místo litování tohoto slizkého hada ve věci dovzdělat a pak zde vynášet moudra. Přidám zde jen nové poznatky
1. https://www.youtube.com/watch?v=VihNMR9_Uw8 - Tzv. centipawn systém. Velice účinný, u všech velmistrů koreluje na víc, než 99%. Koreluje i s šachovými zázraky, koreluje s hráči 2500 - 2600 naprosto fantasticky a pak..přichází Hans Niemann s korelací 0.06%, s nulovou!! konzistentnosti tahů, či celkové hry, s úrovní hry stále 2500 obohacenou o 3500 elo tahy enginů. =) Navíc, ve videu jest graf, který ukazuje, že H. Niemann měl nejrychlejší nárůst elo v historii šachu, lepší než druhý Bobby, lepší, než Carlsen, Erigaisi, Gukesh, všici. =) Na to se hodí říct, TAK URČITĚ. 
2. Někteří stále nepochopili, jak daleko je v současné době technologie a že nejen ve filmech, ale i ve skutečnosti je zločin minimálně o krok před spravedlností.  Zde, pro Mihálíky, Lubomíry a další video od borce, který za 5 hodin vyrobil už druhé, nezjistitelné zařízení, tentokrát do nohy, které může libovolným způsobem, či můžeme říct řečí, přenášet podvodníkovi tahy. Asi se i s místními skeptiky shodneme, že to asi nebude jediný způsob a že asi pokud by si někdo dal opravdu záležet, vyrobí i něco lepšího.  https://www.youtube.com/watch?v=SUQLIm7SqUM
Nevím, co chcete víc. 

+5 /-5 | 05.10.2022 10:23

lubomir1959

Počkejme, co vyšetří a s jakými závěry přijde komise FIDE. Já jen doufám, že to nebude jak v našem parlamentu, že komise nic nevyšetří a trpělivě počká, až se na případ zapomene nebo až se objeví něco jiného nebo nějaký jiný případ. Každý z nás má právo se dopustit nějakého názoru, leč ten není směrodatný. Může být jak správný, tak mylný, proto to nechme profesionálům z FIDE.

+1 /-4 | 05.10.2022 10:21

xdavx x

Petan - aha... tak pokud nekdo na to upozornoval uz pred tim tak asi v poradku. a presne jak pises, tohle totiz na prvni pohled vypada, ze si magnus myslel, ze si muze hrat cokoli, dostal pecku, a tak zacal zhrzene vriskat... 

+3 /-1 | 05.10.2022 10:20

Petan

Re xdavx x: Ono to přeci nebylo o 1 partii s Magnusem na Sinqfield cupu. Ta zase až tak podezřelá nebyla. Magnus vážně zvažoval zrušení svoji účasti na turnaji už ve chvíli, kdy se dozvěděl, že tam byl donominován Nieman. Asi to udělat měl, protože takhle ho fanoušci  Niemana obviňují, že důvodem celého povyku je 1 Magnusova prohraná partie.  To podezření tam  bylo dávno před turnajem. Zatím není jediný jednoznačný důkaz že Hans podváděl a s tím, jak jde technika umožňující podvádění dopředu, bude čím dál tím těžší lapat podvodníky přímo při činu. Fotka Rauzise s mobilem na WC je z dnešního pohledu už skoro retro.U Hanse je to spíše o tom, že podezřelých indicích je až příliš mnoho, aby to byla jen náhoda. A to, že evidentně lže ve věci počtu partií na chess com ve kterých podváděl je jen jedna z nich. Myslím, že taky tvrdil že nepodváděl při partiích o prize money, což mu chess.com vyvrátil. Spolupráce s podvodníkem Dlugym je další. Podezřelé vystupování při pozápasových analýzách je další. A to je jen to, na co jsem si ted zrovna vzpomněl.

+5 /-2 | 05.10.2022 10:17

kraken8

A já hlupák jsem si myslel, že se něco dozvím o "živým" šachu a ono ne, zase jen online platforma. Takže vlastně nic. Čekáme dál. No, ono to začíná opravdu vypadat tak, že Carlsen neunesl tu prohru a tak se konečně rozhodl vytáhnout tuhle kauzu. No, nevím, ale budu rád, pokud se pletu a já jsem si vědomej, že tomuhle nemůžu rozumět, jsem jen úplnej amatér.

+5 /-1 | 05.10.2022 10:15

xdavx x

to jsem nemyslel, chapej, Magnus hral jak prase - prohral... kdyby se to nestalo, nic se nedeje? takze co je ten spoustes tehle stvanice, Carlsenovo ego ne?

+5 /-1 | 05.10.2022 10:12

Agent Voňavka

Mysleli si to všichni již delší dobu, Magnus si ho testoval již nějaký ten pátek. To nebylo na základě jedné prohry, ale díky mnoha aspektům okolo. 

+2 /-1 | 05.10.2022 10:07

xdavx x

nerozumim dvema vecem - co ma s tím pribehem spolecny wallstreet journal... nevi nekdo? 

pokud jsem si jen tak letmo projel partie magnuse, pres 90 procent jeho tahu je shodnych s prvni linii tresky - a prece ho nikdo neusvedcuje z podvodu, ale ta analyza byla velmi povrchni, treba ta shoda je nizsi, nebo vyssi, nevim... problem je ze se hans priznal ze nekdy podvadel, a je jedno kolikrat - ja jsem sachova lama, ale nikdy jsem si stroj jen tak nepustil, takze i kdyby to udelal jen jednou je to uplne jedno, to se proste nedela...prekvapuje me ale jina vec - pokud by magnus nehral jak prase (a hral skutecne spatne) a tu partii by s hansem neprohral, strhla by se podobna stvanice? a pokud ne, to jako magnus byl jediny kdo si to myslel? a ted se vsichni pridali?

+4 /-0 | 05.10.2022 09:46

Kamil Mihálik
Robert Cvek: Ja som len tvrdil, že na internete je podvádzať ľahké a zvládne to kadekto. Aj úplne jednoduchý anonymný hrdina zvládne to bez problémov. Zvládne to aj niekto kľudne s 1000 ELO. Podvádzať v živom šachu je niečo iné sotisfikovanejšie a pomerne sila bez toho, aby ho nechytili. Ku tomu na takých turnajoch, akých hral. Verím, že dozvieme sa pravdu aj na živých šachoch, že ako bolo to a že ako to robí, ak to robí vôbec... Čítal som aj viacero upravených vecí, že na živých partiách prenášaných online hraje oveľa lepšie, čo nebola pravda...
+2 /-3 | 05.10.2022 09:26

istr
Tak jestliže byl spouštěč to, že na desce porazil Magnuse, trošku důležitý to je. Že podváděl na internetu je evidentní dávno.
+2 /-0 | 05.10.2022 09:19

Rio
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 05.10.2022 09:07

Robert Cvek
KM: "Lenže podvody v živom šachu neboli dokázané ešte, či boli a v akom rozsahu. Ku internetovým sa priznal sám. " Pokud podváděl v desítkách případů na chess.com, pak to pro mě je podvodník nehledě zda v šachu naživo podvádí. Navíc, když to bylo úplně jinak než jak tvrdil, tedy 100 a 2 je trochu rozdíl. Že není důvěryhodný, je řečeno velmi slabě.
+4 /-2 | 05.10.2022 09:06

Kamil Mihálik
Ku tomu chess.com som zdržanlivý. Tam zabanujú a obvinia z podvodov často každého hráča, čo hráva to aspoň trochu nadpriemerne a nie je to šalát. Svoje by vedel o tom rozprávať aj napr. veľmajster Ján Markoš. Keď majú takú techniku ako majú, tak ako je možné, že dokážu zablokovať aj nevinného... Markoš písal už viackrát o tom, že ako ho vyhodili neprávom z internetovej herne...
+4 /-2 | 05.10.2022 07:51

Kamil Mihálik
Lenže podvody v živom šachu neboli dokázané ešte, či boli a v akom rozsahu. Ku internetovým sa priznal sám. Mne neberie hlava to, že ako sa dá na takých veľkých turnajoch podvádzať, kde sú samé opatrenia. Sila neklesala mu ani po zavedení najprísnejších cheatingových pravidiel, aké sa dajú urobiť. Nezistili nič na nich zatiaľ. Tiež má tam aj po tom tlaku, čo predviedol Magnus na neho aj tak skvelé šachové kúsky... Navyše podľa všetkého si užil ho Magnus v kľúčových momentoch partie len za šachovnicou a mohol ho dobre pozorovať, že akú ma koncentráciu a či sa ho bojí.. Magnusa rozčúlilo hlavne to, že nebál sa majstra sveta a dal ho tvrdo dole. To musí byť veru geniálny podvodník, ktorého len tak ľahko nechytia... Bez dôkazov nedá sa to hodnotiť, že konkrétne ako to bolo.... Je to len podozrenie, ktoré môže byť pravdivé ale ani nemusí. Podľa mňa na takých turnajoch sa nedá podvádzať...
+5 /-4 | 05.10.2022 07:45

Cnc-profi
Od úplného začiatku som tu písal, že Niemann je podvodník. Carlsen je šachovo a analyticky na míle vzdialený komukoľvek na svete. Okamžite rozpoznal podvodníka - bežný šachista také niečo nikdy neuvidí. A spravil správnu vec - odstúpil a nechal pracovať odborníkov, nech sa dokáže podvod. A dokázal sa. Mne sa od začiatku nepáčilo, ako sa tu do majstra sveta navážali všelijakí lúzri, čo sú tak o 100 levelov rozumovo nižšie ako MC. Magnus spravil pre šachy viac ako ktokoľvek iný na svete a jeho prvého najviac štve, ak sa dejú podvody v hre, ktorá je celým jeho životom.
+7 /-2 | 05.10.2022 07:25

Robert Cvek
Děkuji čtenářům za odkazy, bez vás by tento - podle mne důležitý - článek nebyl. Ještě zde odkaz na twitter: https://mobile.twitter.com/WSJ/status/1577381020722204682
+2 /-0 | 05.10.2022 06:17