23.11. - On-line diskuze s Eliškou Richtrovou

23.11.2022 06:12 | Domácí zprávy

23.11.2022 od 18:00 do 20:00 bude odpovídat na Vaše dotazy paní Eliška Richtrová, která kandiduje na předsedu Šachového svazu České republiky. Otázky pokládejte jen do tohoto článku, ne na FB, či jiné sociální sítě, kde bude tento článek sdílen.

* komentáře,na které odpoví paní Richtrová budeme kopírovat do tohoto článku

Jirikovka@post.cz

Otázka pro paní Richtrovou! Jste proto,aby MČR se hrálo jako uzavřený turnaj pro 10 GM,nebo aby MČR se hrálo jako Open pro hráče od Ela 2300 a výš!

ER

Dobrý den, za mne se hrálo mistrovství republiky jeden rok jako uzavřený turnaj a další rok s mezinárodní účastí. Bylo to zajímavé a pokaždé jiné. Takže si myslím, že by se to dalo střídat.


Jirikovka@post.cz

Otázka pro paní Richtrovou!Paní Richtrová! Pokud budete zvolena,pozvete trenéra Kazachstánu,aby proskolil naše trenéry,aby naši talentovanou mládež trénovali,tak,aby z nich vyrostli hráči světové úrovně,takové jak má Kazachstán? Uznáte,že tahle to s naší reprezentací už dál nejde,aby na světových kolbištích sklízela neúspěchy,zejm.reprezentace mužská! Nebo máte jiný recept jak z naší talentované mládeže vychovat hráče světové úrovně?

Eliška Richtrová

Spíše než pro trenéry bych zvala zahraniční trenéry na reprezentační srazy reprezentantů, resp. mládeže. Vzpomínám si, před pár lety pozval šachový svaz trenéra Dvoreckého na trénink reprezentantů, kterého jsem se taky zúčastnila, a byl to tenkrát opravdu tvrdý trénink.

Semod

Paní Richtrová, zdravím Vás a ptám se : O Vaši kandidatuře na post předsedy ŠSČR se šachová veřejnost poprvé dozvěděla před dvěma měsíci na těchto stránkách. Pokud byste byla zvolena, plánujete užší spolupráci s pány Koutným a Cvekem? Jak stránky nss.cz hodnotíte? Předem děkuji za odpověď. Jan Domes.

Eliška Richtrová
Současná spolupráce s nss.cz je dána tím, že mi nabídli prostor k prezentaci. Jakákoliv další spolupráce s těmito stránkami nebo jinými by byla na profesionální úrovni. Stránky nss.cz se mi líbí, protože mají široký záběr, informují o šachovém dění doma i ve světě, velmi aktuálně. Ráda sleduji video-prezentace velmistra Cveka z turnajů.

MAX

Otázka: jaká je podle Vás role předsedy svazu, čemu se by se měl podle Vás primárně věnovat.

Eliška Richtrová

To je složitá otázka. Předseda svazu se musí věnovat všem oblastem šachového života. Jako prioritu bych samořejmě vnímala vztah svazu a reprezentace tak, aby byla nastavena určitá rovnováha, vzájemný respekt. Dále bych se zaměřila na rozpočet tak aby byl vyvážený ke všem kategoriím našich šachistů.

Karel Havel

Máte za sebou politickou kariéru v barvách Babišovy strany (v diskusi na tomto serveru zaznělo že jste před listopadem 89 působila i v KSČ, ale jestli je to pravda nevím). Považujete své působení v politice pro Vaši kandidaturu na post předsedy ŠS spíše za přednost nabo handicap?

Eliška Richtrová

Svoje působení v politice tj. čtyřletý mandát v zastupitelstvu města České Budějovice beru jako přednost. Zpětně, když se ohlížím za toutu dobou, musím říct, že to byl mnohdy tvrdý boj, mnohem horší než na šachovnici. V šachu existují pravidla hry. V politice žádná taková pravidla neexistují. Navíc nikdo Vám neřekne do očí, co si myslí, co chystá. V případě mého působení ve svazu předpokládám, že bych si své spolupracovníky víceméně vybrala, takže by práce měla být kvalitní, s pozitivním nábojem posunout vše dopředu. Prostě všichni bychom táhli za jeden provaz!

Blažina

Dobrý den, paní Richtrová. Jakým způsobem máte promyšlenou větu z volebního programu o reprezentaci nejlepších hráčů? GM Žilka se vyjádřil, že jako programátor v Praze chce pět platů (500 000 Kč? víc?). Budete tedy 5x navyšovat peníze i u ostatních reprezentantů? Kde ty peníze chcete vzít?

Eliška Richtrová
To se všechno odvíjí od velikosti rozpočtu. Většina reprezentantů si vydělává na živobytí jinak než, že by očekávala na "almužnu" od svazu. Každopádně pokud by reprezentovali ČR, bylo by třeba se domluvit na důstojných finančních podmínkách. V současné době se hráčům kromě platby za reprezentaci platí dle smlouvy i účast na turnajích (např. startovné a cestovné). To by se dalo eliminovat a shrnout to do jedné položky, aby to bylo transparentní. A opět, jak jsem již psala, překopat rozpočet, aby na to bylo.

Sachysta

Dobrý den, ve svém programu jste zmiňovala přerozdělení u mládeže a její podpory, aby byli podporováni všichni.. Jak je to myšleno, že bude podpora na více dětí? Kde se na to vezmou finanční prostředky. Aktuálně je podporovánoméně, zato kvalitnějších dětí, to je tedy proti vašemu přesvědčení? Často taktéž zmiňujete sponzory, v jakém odvětví chcete hledat, máte něco již rozjednáno, co konkrétně?

Eliška Richtrová

Měla jsem na mysli, že je třeba podchytit všechny děti, které mají o šachy zájem. Setkávám se s tím, že mně nešachisti vypráví, kdy naposled hráli šachy a že je to naučil třeba dědeček, nebo že hráli ve škole. Už tu proběhlo, že by bylo hezké mít velmistra např. ve 12 letech. Ale jako někteří si nemyslím, že je to to nejdůležitější. Takže u toho přerozdělování jsem uvažovala o tom, že bychom se zaměřili jako svaz na podporu co nejširší šachové základny (např. šachy do škol, prezentace šachu při dnech sportu atd. A od rodičů talentovaných dětí požadovat větší podporu, tak jak je to např. v hokeji nebo fotbale. A v případě opravdu talentované mládeže poskytnout maximální podpru. Ale dle mých zkušeností talent se ukáže hodně brzy! Takže pak také kontrolovat a neplýtvat a rozmělňovat fiannční prostředky.

sarmatam

.....jaký máte názor na to aby členský příspěvek byl 5000,- kč na rok za jednoho aktivního hráče v ČR? .....je to částka kterou podle mých ,,výskumů ,, dostávaj velmistři i gdiš prohrajou v EXTRALIZE....jaký na to máte názor ? ...je to velká částka ? ...neubyde hodně šachistů ? ....i ti co jsou v důchodě i ti co jim to musí platit rodiče ? ....a co gdyby ? ...to platil něgdo gdo je ,, finančně hodně na tom dobře ,, anebo by to za některé hráče prostě zaplatil nějakej ,,zdejší ,, velmistr...jinak by prostě nebyl REGISTROVANEJ...a gdyby to náhodou prošlo ? ...tak další rok bych to zvedl na 10 000,- ...ten členský příspěvek ...jaký na to máte názor ? ....bylo by potom dost peněz pro prvního hráče který vyhraje turnaj o nejlepšího hráče čr ?

Eliška Richtrová

Pokud by se měli členské příspěvky zvyšovat, tak bych uvažovala o navýšení o 100 Kč. Vzhledem k inflaci by to bylo přiměřené. Slevy pro studenty, důchodce, držitele průkazu ZTP atd. by samozřejmě zůstali.

xdavx x

Proc si myslite, ze je treba nahradit kliku kolem Martina Petra a Viktora Novotneho?

Eliška Richtrová

Vyměnit současné vedení svazu vyplynulo tak jaksi samozřejmě. Když sledujete dění u reprezenatce, mužské a ženské, tak je mi smutno. Když nereprezentovala Worek, naše hráčka č. 1 ženské reprezentace, ptáte se proč? Když velmistra Pláta nechají samotného a odmítli ho odvézt zpět do ČR, ptáte se, jak je to možné. Když se podléhá hysterii kovidového nebezpečí, řeknete si, vždyť jsou to šachisté, rozumní lidé.. Když .. a těch když bylo na mě trochu moc. Již kdesi v otázkách zmiňavaný Marek Vokáč mi říkal, pojď dělat hosporáře svazu, říkala jsem mu, že bafuňářem být nechci .. Ne že by se můj názor na bafuňáře změnil, ale např. když se podívám na našeho jihočeského hetmana p. Kubu tak si ho všichni chválí. Protože i politika se dá dělat aktivně, kvalitně, pružně, A tak bych si představovala, že by měl fungovat náš šachový svaz.

ciki333

Psal se rok +- 1982...Pamatuji si, Eliško, jak jste vcházela po boku GM Vokáče do KD, dnes již neexistujícího Motorletu Jinonice. Marek ještě před vchodovými dveřmi spěšně odhodil nedopalek cigarety...Konal se tam každoroční turnaj dvojic v bleskovém šachu. Teď dva dotazy...Jak vzpomínáte na ty prachem zaváté časy a nesvazovalo Vás tak trochu dělat parťáka titánovi, jakým bezesporu Marek byl?

Eliška Richtrová

Tak nejdříve si neodpustím poznámku, trochu osobní. Kdyby Marek tolik nekouřil, mohl tady ještě být. Kdyby se nespoléhal na očkování, možná tady mohl také ještě být. Ale nechne kdyby, chyby.. S Markem nás pojilo dlouholeté přátelství, začínali jsme spolu v šachovém oddílu ÚDA pod vedením p. Vorla. Hráli jsme spolu v Zaječicích a je tedy úžasné, že např. dětské turnaje se v Zaječicích hrají dodnes. Marek pro svaz pracoval, kolikrát naznačoval, že to tam není ideální, co se týče financování různých aktivit. Takže i pro něj a za něj se budu snažit o kvalitativní posun v činnosti svazu.

kraken8

Jakou máte představu o tom "důchodu" pro bývalý reprezentanty, co už mají po kariéře (pochopil jsem to správně?)? Podle max. Elo hodnocení v kariéře? Třeba, že kdo měl max. 2650, bude dostávat 2650 euro měsíčně (v českých korunách by mně to přišlo málo)? Platilo by to i pro ženy?

Eliška Richtrová

Inspirovala jsem ve FIDE. FIDE určitou částkou přispívá na velmistry-důchodce. Myslím, že bývalí reprezentanti by měli mít právo se obrátit na svaz a v tíživé finanční situaci požádat svaz o pomoc. Např. paní Eretová také dostávala příspěvek, myslím 5.000 Kč k důchodu - od Paměti národa. V současné době ubývá těch, kteří byli postižení tím, že reprezentovali, měli náhradní volno a nyní se jim důchod vypočítává a je velmi nízký. Když si vzpomenu např. na Štefana Grosse. Museli by se stanovit pravidla, samozřejmě platné pro ženy a muže, a určitou částku v rozpočtu vyčlenit. Pokud by se nečerpala, převedla by se do dalšího roku nebo použila na jiné účely.


PanPohoda

Otázka pro Elišku Richtrovou: Na Konferenci vysílají své delegáty krajské šachové svazy a celostátní spolky. Chystáte se v rámci přípravy na volby navštívit krajské šachové svazy?


Eliška Richtrová

Pracuji v týmu se Zbyňkem Hráčkem, Vlastimilem Babulou a Táňou Šerákovou. Připravujeme spolu program, který bychom kromě šachové věřejnosti rádi představili i členům Krajských šachových svazů. Vytiskla jsem si seznam s jednotlivými předsedy KŠS. V lednu-únoru 2023 je oslovíme, představíme se jim a seznámíme je s našimi představami o budoucím fungování svazu.

kraken8

Patří podle Vás Vojta Plát do reprezentace a to i v současné situaci, kdy je Vojta tak trochu enfant terrible českýho šachu? 


Eliška Richtrová

Nejsem příznivcem trestání "neposlušných" hráčů. Většinou každá situace má více pohledů. Vojta Plát je velmistr a pokud si to vybojuje na Mistrovství republiky, tak do reprezentace patří. Pak samozřejmě záleží, jestli vedoucí a kapitán družstva je schopen družstvo ukočírovat. Každý šachista je samostatná jednotka se svými vnitřními problémy, často velmi složitými, náladami, schopnostmi. Kapitán musí být především psycholog, který musí být schopen tyto samostatné jednotky dát dohromady, alespoň tak, že je postaví vedle sebe za šachovnice, a ti hrající pak za družstvo ze sebe vydají maximum.

Tomáš KlimeckýJak by se měla změnit extraliga , počet týmů , systém soutěže , financování , titulární sponzor extraligy ? děkuji za odpovědi. Tomáš KLIMECKÝ

Eliška Richtrová

K Vašim otázkám zatím hledáme optimální řešení. A pokud dostaneme prostor i v lednu 2023, ráda Vám na ně odpovím.

Zdeněk Desná

Dobrý večer paní Richtrová, ministr zdravotnictví Válek doporučuje, aby  lidé v uzavřených prostorách, je-li jich více, nosili respirátory proti covidu. Ještě před 14 dny umíralo s coviem průměrně 10 občanů denně. Některé dny více, jak civilistů ve válce na Ukrajině. V médiích ovšem ani zmínka. Přitom šachisté hrají závodně téměř ze sta procent bez respirátorů a mohou si dýchat viry přímo do obličeje. Koncem října jsem hrál velký bleskový turnaj při MČR mládeže v Harrachově. Hrál jsem s respirátorem (je mi 81 let a mám zdravotní problémy) a požádal jsem soupeře, aby si respirátor při hře také nasadili (nabídl jsem jej zdarma). Asi 30 % z nich vyhovělo. Ostatní odmítli (většinou na doporučení svého trenéra). A to se ještě trenéři tvářili pohoršeně. Podle odborníků hrozí další covidová a chřipková vlna. Některé nemocnice a ordinace lékařů již požadují nošení respirátorů. Hraji šachy závodně 71 let, ale nikdy jsem se s takovou malou ohleduplností, jako v poslední době, ještě nesetkal. Jaký je Váš názor na nošení respirátorů při šachové hře?

 Zdeněk Joukl, KM v šachu

Eliška Richtrová

Šachisté by měli být k sobě ohleduplní. Pokud máte vy nasazený respirátor, tak byste měl být chráněný před nakažením. Předpokládám, že jste i očkovaný. Doporučovala bych, aby se v místnostech. kde se hraje, častěji větralo tak, jak to doporučují pro třídy ve školách. Také je pravda, že v roušce se hůř dýchá (např. hráč s astma) a pokud se neokysličuje mozek, může některý šachista hrát i hůře. Myslím, že bychom neměli mít z covidu strach. Strach je branou nemoci. Ale nejdůležitější je být k sobě ohleduplní a respektovat protihráče.

Tomáš Klimecký

Dobrý den , chtěl jsem se zeptat jsou v plánu nějaké výhody pro členy svazu ( sleva na startovném na turnajích, slevy v šachový eshopech ) atd.... nějaké výhody které bychom mohli jako  členové čerpat?

Eliška Richtrová

To je zajímavá myšlenka. Sleva pro hráče na turnajích pořádaných na území ČR šachovými oddíly ČR by de facto znamenalo podporu pořadatelům turnajů. O tom jsme v našem týmu již také hovořili. Pořadatelé turnajů jsou ti, kteří udržují šachový život na úrovni obcí, městeček, měst a zasloužili by se nějakou podporu ze strany svazu. Sleva na čerpání v šachových e-shopech je také zajímavá možnost. Děkuji za inspiraci.

Martina NSS1. Jakou podobu podle tebe mají mít šachy ve školách? Nemyslím volnočasové aktivity, myslím povinné předměty. 2. Myslíš, že dává projekt Šachy do škol smysl?

Eliška Richtrová

Projekt Šachy do škol je dlouhodobý projekt, který znamená především přípravů pedagogů, kteří budou jako nepovinný předmět učit šachy. Osobně bych dala přednost šachovým kroužkům na školách pod vedením samotných šachistů. Je pravda, že se třeba těžko shání, a podpora kroužkům není taková jako šachovým třídám. Úplně nejsem nadšená z materiálů, které mají školy k dispozici. Vždycky je potřeba individuální přístup k výuce, někdy se sejdou schopnější děti a někdy zase je potřeba s výukou pomaleji. Dále mezi dětmi jsou často děti s autismem a výuka je o to složitější. Jako předseda bych v této oblasti požádala zkušené trenéry o jejich rady.

Tomáš Klimecký

Jak hodnotíte propagaci šachové hry na veřejnosti, včetně svazového webu.Řekl bych ,že kromě pořadu na čt sport je to velmi bídné .Web svazu je také hodně zastaralý , plánujete také změny v této oblasti?

Eliška Richtrová

Ano, máte pravdu. Bude třeba s tím něco udělat!

Blažina

Dovolím si zopakovat dotaz, kterému jste se vyhnula i na konkurenčím webu. Psal vámi podepsaný volební program uvedený na zdejších stránkách Petr Koutný?

Eliška Richtrová

Máte pravdu, otázce jsem se vyhnula. Volební program byl společným dílem mým a p. Koutného. Vrátila jsem z Mistrovství Evropy žen v Praze a p. Koutný spěchal, že je třeba zveřejnit program. Program jsem sepsala v rychlosti. Přiznávám, že jsem se nechala umluvit od p. Koutného, že je třeba některé body přidat a některé upozadit. Už se to nestane. Budu si trvat na svém, resp. názor našeho celého týmu bude rozhodující a směrodatný. Předpokládám, že v lednu 2023 připraví náš tým program směřování svazu, jak se říká,

vize činnosti svazu pro období 2023-2028.

HumphreyvanWeiden

Paní Richtrová, vy byste rozdala všechno všem. Jenomže rozpočet Svazu bude asi nižší než v minulých letech. Zajímalo by mě, jestli dokážete navýšit rozpočet jinak než dotacemi od státu. Pokud ne, tak kde budou Vaše hlavní priority - renta zasloužilým reprezentantům, podpora mládeže, podpora oddílů nebo něco jiného?

Eliška Richtrová

Prirota bude reprezentace dospělých. Pokud mladí uvidí, co je čeká, budou více motivováni. Takhle být mládežníkem v šachu a rozhodovat se dnes o budoucnosti - šachové, byla bych hodně opatrná..

Eliška RichtrováDobrý večer všem! Všem děkuji za zajímavé otázky. Pokud dostanu prostor, ráda budu odpovídat třeba v lednu 2023, kdy bude vše jasnější.Všem přeji dobře strávený čas za šachovnicicí i za čas strávený společně při otázkách a odpovědích. Eliška Richtrová

Eliška Richtrová (*1959) je česká šachová velmistryně a pětinásobná mistryně Československa. Šachy začala hrát s otcem a bratry, později už měla trenéra. Během studia na vysoké škole i později v zaměstnání se šachem zabývala poloprofesionálně.

Reprezentovala čtyřikrát na ženských šachových olympiádách, většinou na první šachovnici. V roce 1990 postoupila do turnaje kandidátek mistrovství světa, kde obsadila osmé místo.

Šachové olympiády žen

RokDružstvoOlym.MístoDeskaELOPočet
bodů
Odehráno
partií
pořadí na
šachovnici
pořadí
družstvo
1988ČSSR28.Soluň1.237061435.23.
1990ČSFR29.Novi Sad1.234081313.19.
1992ČSFR30.Manila1.232081423.10.
2008ČR38.Drážďany4.227051027.36.

Je pětinásobnou mistryní Československa (1979, 1980, 1981, 1982 a 1988) (druhá byla v letech 1977 a 1978).Je dvojnásobnou mistryní České republiky v rapid šachu z let 2006 a 2011 a navíc v této disciplíně má bronzovou medaili z roku 2013. Na mistrovství České republiky v bleskovém šachu získala jednu stříbrnou medaili (2013) a dvě bronzové (2003 a 2006).

Zvítězila v Evropském poháru juniorek v roce 1978. Zúčastnila se tří mezipásmových turnajů Mistrovství světa žen v šachu v letech 1982, 1987 a 1990, z posledního v Azovu, kde obsadila třetí místo, postoupila do turnaje kandidátek mistrovství světa v Boržomi. Vyhrála řadu mezinárodních turnajů (například v Novém Sadu (1981), v Halle (1983), v Bydhošti (1985) a v Praze (1986).

V roce 2023 bude kandidovat na předsedu ŠSČR.  -

  Paní Richtrová bude odpovídat na otázky 23.11.2022 od 18:00 - 20:00. Otázky můžete pokládat od zveřejnění článku. Můžete i 23.11.2022 reagovat na odpovědi paní Richtrové.

Tomáš KlimeckýJak by se měla změnit extraliga , počet týmů , systém soutěže , financování , titulární sponzor extraligy ? děkuji za odpovědi. Tomáš KLIMECKÝ

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Profesní životopis paní Richtrové.

Narodila jsem se v roce 1959 v Praze  jako to starší z dvojčat. Otec mne doprovázel na šachové turnaje, matka i dva bratři mi fandili. Studovala jsem 1974-1979 na Gymnáziu Jana Nerudy  na Praze 1, zakončeno maturitou. Bez přijímacích zkoušek jsem byla přijata na VŠE, fakulta řízení, obor ekonomicko-matematické výpočty, zakončeno titulem Ing. (1979-1984). Po skončení studia jsem  se přestěhovala z Prahy do Českých Budějovic a pracovala jako programátora u SPT Telecom, pracoviště České Budějovice (1984-1993). Dálkově jsem absolvovala tříleté studium na FTVS UK Praha – trenér 1. třídy, obor šachy a získala titul trenér 1. třídy. Po sametové revoluci jsem se začala se věnovat účetnictví a daním, v roce 1994 jsem absolvovala zkoušky a stala se daňovým poradcem č. 1048. Od té doby mám účetní firmu s 5 zaměstnanci, která poskytuje služby pro malé a střední firmy v oblasti daní, účetnictví a mezd.

V roce 2014 jsem se rozhodla věnovat také politice, protože jsem uvěřila, že ANO chce do politiky přinést více zdravého rozumu a propojit ji se základními ekonomickými principy. Když sliby ANO nebyly dodržovány a naopak se podstatnějším stalo handrkování o funkce, politické rozhodování a dosazování neschopných lidí do dozorčích rad, hlasitě jsem na to upozorňovala, a nakonec jsem byla z ANO vyloučena. Za ANO jsem se stala členkou zastupitelstva města České Budějovice, později jako nezařazená. Také jsem byla členkou Finančního výboru města České Budějovice a členkou dozorčí rady Dopravního podniku města České Budějovice. (Pozn. Členem KSČ jsem nebyla.)

ER

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pravidla diskuze:

1. Do diskuze smí přispívat každý registrovaný čtenář serveru nss.cz, který neporušil pravidla diskuze.

2. Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat.

3. Diskutující nesmí propagovat rasovou, národnostní, náboženskou ani jinou nesnášenlivost či diskriminaci či jinak porušovat platné právní předpisy.

4. Nepřípustné jsou urážky, pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování jednotlivce nebo skupin osob. Nepřijatelná je neúcta vůči zemřelým a jejich rodinám.

5. Diskutující nesmí vyhrožovat násilím jednotlivci ani skupinám lidí.

6. Diskutující nesmí propagovat nezákonné činnosti či jinak společnosti škodlivé aktivity.

7. Neplacená reklama není povolena. Diskutující nesmí propagovat komerční aktivity a výrobky.

8. Je možné uvádět pouze odkazy na internetové stránky, které souvisejí s danou diskuzí.

9. Šíření spamu v diskuzích není povoleno.

10. Diskutující musí respektovat soukromí jiných osob, nesmí zveřejňovat jejich telefonní čísla, adresy či soukromé informace o nich.

11. Diskutující nesmějí zveřejňovat identifikační údaje obětí trestných činů.

12. Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, zejména ty, které nesouvisejí s tématem diskuze a které porušují pravidla diskuze.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


147x 9941x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (147) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Karel Havel
Máte za sebou politickou kariéru v barvách Babišovy strany (v diskusi na tomto serveru zaznělo že jste před listopadem 89 působila i v KSČ, ale jestli je to pravda nevím). Považujete své působení v politice pro Vaši kandidaturu na post předsedy ŠS spíše za přednost nabo handicap?
+2 /-5 | 18.11.2022 16:16

Eliška Richtrová
Vložte obsah
+0 /-0 | 23.11.2022 18:05

Eliška Richtrová
Svoje působení v politice tj. čtyřletý mandát v zastupitelstvu města České Budějovice beru jako přednost. Zpětně, když se ohlížím za toutu dobou, musím říct, že to byl mnohdy tvrdý boj, mnohem horší než na šachovnici. V šachu existují pravidla hry. V politice žádná taková pravidla neexistují. Navíc nikdo Vám neřekne do očí, co si myslí, co chystá. V případě mého působení ve svazu předpokládám, že bych si své spolupracovníky víceméně vybrala, takže by práce měla být kvalitní, s pozitivním nábojem posunout vše dopředu. Prostě všichni bychom táhli za jeden provaz!
+2 /-0 | 23.11.2022 18:12

Eliška Richtrová
Vložte obsah
+0 /-0 | 23.11.2022 18:05

golemcz
Dobrý den, velký respekt, že jste otevřeně odpověděla i na nepříjemné otázky (pro mne hlavně v otázce o autorství úvodního "manifestu" ze kterého rukopis pana Koutného přímo křičel....). Do volby Vám držím palce a přeji úspěch!!! Doufám jen, že v případě Vašeho úspěchu s Vámi bude ze své pozice spolupracovat i Viktor Novotný (který vlastně na své místo posadil pana M. Petra), ale jehož vazby do nejvyšších pater "sportovní politiky" jsou asi bohužel nenahraditelné. Jan Vaníček
+1 /-0 | 24.11.2022 07:53

sarmatam

....šk Řetůvka ....Pardubický kraj ....zajímavý oddíl .....

+3 /-0 | 24.11.2022 09:41

golemcz
Valašská Bystřice - srdeční turnaj...
+1 /-0 | 24.11.2022 18:01

sarmatam

....znám ...v kulturáku....vedle je nějakej sál...a asi i hospůdka ....Hanka Obšívačová....

+3 /-0 | 24.11.2022 19:30

Tomáš Klimecký

Dobrý den , chtěl jsem se zeptat jsou v plánu nějaké výhody pro členy svazu ( sleva na startovném na turnajích, slevy v šachový eshopech ) atd.... nějaké výhody které bychom mohli jako  členové čerpat?

+2 /-0 | 23.11.2022 18:53

Eliška Richtrová
To je zajímavá myšlenka. Sleva pro hráče na turnajích pořádaných na území ČR šachovými oddíly ČR by de facto znamenalo podporu pořadatelům turnajů. O tom jsme v našem týmu již také hovořili. Pořadatelé turnajů jsou ti, kteří udržují šachový život na úrovni obcí, městeček, měst a zasloužili by se nějakou podporu ze strany svazu. Sleva na čerpání v šachových e-shopech je také zajímavá možnost. Děkuji za inspiraci.
+4 /-0 | 23.11.2022 19:30

hejdic

Super nápad! Ale ty slevy by měly být jen v prověřených eshopech. Já mám jasno kam bych si zašel pro knihu.

+0 /-0 | 24.11.2022 11:22

giocozo
Paní Eliško Richtrová, působíte na mě jako seriózní dáma, které mimo jiné rozhodně nechybí sociální inteligence a charakter. Jaká to příjemná změna! Pro mě jste jasná volba. Držím palce a pevně doufám, že se stanete novou předsedkyní Šachového svazu.
+3 /-0 | 24.11.2022 02:55

sarmatam

.....SOUHLAS.....

 

+2 /-0 | 24.11.2022 09:42

istr

Budete to brát jako práci na plný úvazek?

+2 /-0 | 19.11.2022 17:40

istr

Žádná odpověď, taky odpověď.

+1 /-0 | 24.11.2022 09:11

istr
Vložte obsah
+0 /-0 | 23.11.2022 18:46

caissa646464

táboře

+0 /-0 | 23.11.2022 21:43

caissa646464

Dobrý večer všem.Copak se to děje v Osvětimanech?Dokud Vlasta Babula nepomáhal Elišce!Tak byl zvaný na soustředění talentované mládeže!a ted jim nemá co říct?Něco shnilého je v tábře Krále Martinka!!!

+3 /-0 | 23.11.2022 21:41

Eliška Richtrová
Dobrý večer všem! Všem děkuji za zajímavé otázky. Pokud dostanu prostor, ráda budu odpovídat třeba v lednu 2023, kdy bude vše jasnější.Všem přeji dobře strávený čas za šachovnicicí i za čas strávený společně při otázkách a odpovědích. Eliška Richtrová
+11 /-0 | 23.11.2022 20:07

Petr Koutný

Děkuji za čtenáře a šachisty za rozhovor. 

+8 /-0 | 23.11.2022 20:09

HumphreyvanWeiden

Paní Richtrová, vy byste rozdala všechno všem. Jenomže rozpočet Svazu bude asi nižší než v minulých letech. Zajímalo by mě, jestli dokážete navýšit rozpočet jinak než dotacemi od státu. Pokud ne, tak kde budou Vaše hlavní priority - renta zasloužilým reprezentantům, podpora mládeže, podpora oddílů nebo něco jiného?

+3 /-1 | 23.11.2022 19:45

Eliška Richtrová
Prirota bude reprezentace dospělých.Pokud mladí uvidí, co je čeká, budou více motiváni. Takhle být mládežníkem v šachu a rozhodovat se dnes o budoucnosti - šachové, byla bych hodně opatrná..
+3 /-0 | 23.11.2022 20:01

Tomáš Klimecký
Jak hodnotíte propagaci šachové hry na veřejnosti, včetně svazového webu.Řekl bych ,že kromě pořadu na čt sport je to velmi bídné .Web svazu je také hodně zastaralý , plánujete také změny v této oblasti?
+3 /-0 | 23.11.2022 19:49

Eliška Richtrová
Ano, máte pravdu. Bude třeba s tím něco udělat!
+4 /-0 | 23.11.2022 20:00

Kořenka
1. Jakou podobu podle tebe mají mít šachy ve školách? Nemyslím volnočasové aktivity, myslím povinné předměty. 2. Myslíš, že dává projekt Šachy do škol smysl?
+2 /-0 | 23.11.2022 18:28

Eliška Richtrová
Projekt Šachy do škol je dlouhodobý projekt, který znamená především přípravů pedagogů, kteří budou jako nepovinný předmět učit šachy. Osobně bych dala přednost šachovým kroužkům na školách pod vedením samotných šachistů. Je pravda, že se třeba těžko shání, a podpora kroužkům není taková jako šachovým třídám. Úplně nejsem nadšená z materiálů, které mají školy k dispozici. Vždycky je potřeba individuální přístup k výuce, někdy se sejdou schopnější děti a někdy zase je potřeba s výukou pomaleji. Dále mezi dětmi jsou často děti s autismem a výuka je o to složitější. Jako předseda bych v této oblasti požádala zkušené trenéry o jejich rady.
+3 /-0 | 23.11.2022 19:44

Jirikovka@post.cz

S odpověďmi paní Richtrové na moje otázky jsem spokojen!

+4 /-1 | 23.11.2022 19:33

Tomáš Klimecký
Jak by se měla změnit extraliga , počet týmů , systém soutěže , financování , titulární sponzor extraligy ? děkuji za odpovědi. Tomáš KLIMECKÝ
+2 /-0 | 23.11.2022 19:00

Eliška Richtrová
K Vašim otázkám zatím hledáme optimální řešení. A pokud dostaneme prostor i v lednu 2023, ráda Vám na ně odpovím.
+3 /-0 | 23.11.2022 19:28

Zdeněk Desná

Dobrý večer paní Richtrová, ministr zdravotnictví Válek doporučuje, aby  lidé v uzavřených prostorách, je-li jich více, nosili respirátory proti covidu. Ještě před 14 dny umíralo s coviem průměrně 10 občanů denně. Některé dny více, jak civilistů ve válce na Ukrajině. V médiích ovšem ani zmínka. Přitom šachisté hrají závodně téměř ze sta procent bez respirátorů a mohou si dýchat viry přímo do obličeje. Koncem října jsem hrál velký bleskový turnaj při MČR mládeže v Harrachově. Hrál jsem s respirátorem (je mi 81 let a mám zdravotní problémy) a požádal jsem soupeře, aby si respirátor při hře také nasadili (nabídl jsem jej zdarma). Asi 30 % z nich vyhovělo. Ostatní odmítli (většinou na doporučení svého trenéra). A to se ještě trenéři tvářili pohoršeně. Podle odborníků hrozí další covidová a chřipková vlna. Některé nemocnice a ordinace lékařů již požadují nošení respirátorů. Hraji šachy závodně 71 let, ale nikdy jsem se s takovou malou ohleduplností, jako v poslední době, ještě nesetkal. Jaký je Váš názor na nošení respirátorů při šachové hře?

 

Zdeněk Joukl, KM v šachu

+2 /-1 | 23.11.2022 18:59

Eliška Richtrová
Šachisté by měli být k sobě ohleduplní. Pokud máte vy nasazený respirátor, tak byste měl být chráněný před nakažením. Předpokládám, že jste i očkovaný. Dopručovala bych, aby se v místnostech. kde se hraje, častěji větralo tak, jak to doporučují pro třídy ve školách. Také je pravda, že v roušce se hůř dýchá (např. hráč s astma) a pokud se neokysličuje mozek, může některý šachista hrát i hůře. Myslím, že bychom neměli mít z covidu strach. Strach je branou nemoci. Ale nejdůležitější je být k sobě ohleduplní a respektovat protihráče.
+2 /-0 | 23.11.2022 19:19

PanPohoda

Otázka pro Elišku Richtrovou: Na Konferenci vysílají své delegáty krajské šachové svazy a celostátní spolky. Chystáte se v rámci přípravy na volby navštívit krajské šachové svazy?

+2 /-0 | 17.11.2022 11:29

Eliška Richtrová
Pracuji v týmu se Zbyňkem Hráčkem, Vlastimilem Babulou a Táňou Šerákovou. Připravujeme spolu program, který bychom kromě šachové věřejnosti rádi představili i členům Krajských šachových svazů. Vytiskla jsem si seznam s jednotlivými předsedy KŠS. V lednu-únoru 2023 je oslovíme, představíme se jim a seznámíme je s našimi představami o budoucím fungování svazu.
+2 /-0 | 23.11.2022 19:07

kraken8

Patří podle Vás Vojta Plát do reprezentace a to i v současné situaci, kdy je Vojta tak trochu enfant terrible českýho šachu? 

+4 /-0 | 17.11.2022 01:33

Eliška Richtrová
Nejsem příznivcem trestání "neposlušných" hráčů. Většinou každá situace má více pohledů. Vojta Plát je velmistr a pokud si to vybojuje na Mistrovství republiky, tak do reprezentace patří. Pak samozřejmě záleží, jestli vedoucí a kapitán družstva je schopen družstvo ukočírovat. Každý šachista je samostaná jednotka se svými vnitřními problémy, často velmi složitými, náladami, schopnostmi. Kapitán musí být především psycholog, který musí být schopen tyto samostané jednotky dát dohromady, alespoň tak, že je postaví vedle sebe za šachovnice, a ti hrající pak za družstvo ze sebe vydají maximum.
+3 /-1 | 23.11.2022 18:58

sarmatam

......co gdiš bude VP za deset let třeba ? ...mistr světa v šachu ? ....co na to potom budete říkat ? .....budete ho taky vyřazovat z reprezentace ? ....DALŠÍ VĚC ? .....proč není v čr republičce , jednou za měsíc , jeden turnaj pro všechny co si chcou zahrát ...něgde gde je hodně místa ...třeba i pro ,,deset tisíc hráčů max. ....a cena jen pro PRVNÍHO .... no nebylo by to supéééér ? ......byl by to unikát ! .....možná? ......

+2 /-2 | 17.11.2022 06:12

ciki333

Psal se rok +- 1982...Pamatuji si, Eliško, jak jste vcházela po boku GM Vokáče do KD, dnes již neexistujícího Motorletu Jinonice. Marek ještě před vchodovými dveřmi spěšně odhodil nedopalek cigarety...Konal se tam každoroční turnaj dvojic v bleskovém šachu. Teď dva dotazy...Jak vzpomínáte na ty prachem zaváté časy a nesvazovalo Vás tak trochu dělat parťáka titánovi, jakým bezesporu Marek byl?

+1 /-0 | 18.11.2022 22:05

Eliška Richtrová
Tak nejdříve si neodpustím poznámku, trochu osobní. Kdyby Marek tolik nekouřil, mohl tady ještě být. Kdyby se nespoléhal na očkování, možná tady mohl také ještě být. Ale nechne kdyby, chyby.. S Markem nás pojilo dlouholeté přátelství, začínali jsme spolu v šachovém oddílu ÚDA pod vedením p. Vorla. Hráli jsme spolu v Zaječicích a je tedy úžasné, že např. dětské turnaje se v Zaječicích hrají dodnes. Marek pro svaz pracoval, kolikrát naznačoval, že to tam není ideální, co se týče financování různých aktivit. Takže i pro něj a za něj se budu snažit o kvalitativní posun v činnosti svazu.
+3 /-0 | 23.11.2022 18:43

Kořenka
Pro něj a za něj ti pomůžu.
+4 /-0 | 23.11.2022 18:51

sarmatam

.....supééééér ......

+2 /-0 | 23.11.2022 18:58

kraken8

Jakou máte představu o tom "důchodu" pro bývalý reprezentanty, co už mají po kariéře (pochopil jsem to správně?)? Podle max. Elo hodnocení v kariéře? Třeba, že kdo měl max. 2650, bude dostávat 2650 euro měsíčně (v čekých korunách by mně to přišlo málo)? Platilo by to i pro ženy?

+3 /-2 | 17.11.2022 01:27

Eliška Richtrová
Inspirovala jsem ve FIDE. FIDE určitou částkou přispívá na velmistry-důchodce. Myslím, že bývalí reprezentanti by měli mít právo se obrátit na svaz a v tíživé finanční situaci požádat svaz o pomoc. Např. paní Eretová také dostávala příspěvek, myslím 5.000 Kč k důchodu - od Paměti národa. V současné době ubývá těch, kteří byli postižení tím, že reprezentovali, měli náhradní volno a nyní se jim důchod vypočítává a je velmi nízký. Když si vzpomenu např. na Štefana Grosse. Museli by se stanovit pravidla, samozřejmě platné pro ženy a muže, a určitou částku v rozpočtu vyčlenit. Pokud by se nečerpala, převedla by se do dalšího roku nebo použila na jiné účely.
+2 /-0 | 23.11.2022 18:50

sarmatam

...hééééj borec ? ...to je brutální ....tenhle nápad ...TO JE zvaší hlavinky? ...pane ? ...uš jsem zapoměl to vaše méno co máte na tipáči ....ale jinak ? ...dobrej pokus ...to čumím teda ....gdo by platil ? ...z čeho by to platili ? ....jaký na to máte názor paní Eliško ? ....já bych to zaokrouhlil , jednou ročně nějakou sumičku , pro bývalé reprezentanty ! ....renta nějaká ....něco podobného jako mají ti ,, co bojovali vjetnamu s těma borcama co vyskakovali ze země ,, ...a trhali jim nohy i ruce ......

+2 /-3 | 17.11.2022 06:17

kraken8

Pane Sarmatame, to je nadsázka xd   Mně totiž ten její nápad přijde naprosto absurdní. 

+2 /-0 | 17.11.2022 11:08

Tomáš Klimecký
Dobrý den , je nějaká vize podpory malých klubů v regionu?
+1 /-0 | 23.11.2022 18:48

sarmatam
.....jaký máte názor na to aby členský příspěvek byl 5000,- kč na rok za jednoho aktivního hráče v ČR? .....je to částka kterou podle mých ,,výskumů ,, dostávaj velmistři i gdiš prohrajou v EXTRALIZE....jaký na to máte názor ? ...je to velká částka ? ...neubyde hodně šachistů ? ....i ti co jsou v důchodě i ti co jim to musí platit rodiče ? ....a co gdyby ? ...to platil něgdo gdo je ,, finančně hodně na tom dobře ,, anebo by to za některé hráče prostě zaplatil nějakej ,,zdejší ,, velmistr...jinak by prostě nebyl REGISTROVANEJ...a gdyby to náhodou prošlo ? ...tak další rok bych to zvedl na 10 000,- ...ten členský příspěvek ...jaký na to máte názor ? ....bylo by potom dost peněz pro prvního hráče který vyhraje turnaj o nejlepšího hráče čr ? .....
+3 /-3 | 17.11.2022 06:05

Eliška Richtrová
Pokud by se měli členské příspěvky zvyšovat, tak bych uvažovala o navýšení o 100 Kč. Vzhledem k inflaci by to bylo přiměřené. Slevy pro studenty, důchodce, držitele průkazu ZTP atd. by samozřejmě zůstali.
+1 /-0 | 23.11.2022 18:29

sarmatam

....děkuju za odpověď .....paní Richtrová .....SOUHLAS! ......

+3 /-0 | 23.11.2022 18:37

Jirikovka@post.cz

Pane sarmatam! Aby byl členský příspěvek 10 000 Kč,to je nesmysl nad který není! Co pořád strkate  GM prachy! Ti si nahrabou na turnajích a českých a zahraničních ligách! Ti prachy ještě dodávat z členských příspěvků nepotřebují! To by pak mohli tisícovkáma dláždit Václavák!

+3 /-2 | 17.11.2022 13:07

xdavx x

Proc si myslite, ze je treba nahradit kliku kolem Martina Petra a Viktora Novotneho?

+5 /-1 | 16.11.2022 17:16

Eliška Richtrová
Vyměnit současné vedení svazu vyplynulo tak jaksi samozřejmě. Když sledujete dění u reprezenatce, mužské a ženské, tak je mi smutno. Když nereprezentovala Worek, naše hráčka č. 1 ženské reprezentace, ptáte se proč? Když velmistra Pláta nechají samotného a odmítli ho odvézt zpět do ČR, ptáte se, jak je to možné. Když se podléhá hysterii kovidového nebezpečí, řeknete si, vždyť jsou to šachisté, rozumní lidé.. Když .. a těch když bylo na mě trochu moc. Již kdesi v otázkách zmiňavaný Marek Vokáč mi říkal, pojď dělat hosporáře svazu, říkala jsem mu, že bafuňářem být nechci .. Ne že by se můj názor na bafuňáře změnil, ale např. když se podívám na našeho jihočeského hetmana p. Kubu tak si ho všichni chválí. Protože i politika se dá dělat aktivně, kvalitně, pružně, A tak bych si představovala, že by měl fungovat náš šachový svaz.
+3 /-0 | 23.11.2022 18:32

lubomir1959

Podle mých informací od různých hráčů, od různých dalších lidí, které mám, je hned několik hráčů, kteří z různých důvodů nechtějí reprezentovat. V životě nic není jen černé nebo bílé, pravda bývá zpravidla někde uprostřed. Nejde některým přitom jen o finance, ale i o jednání funkcionářů s jednotlivými hráči. Je to složité pro člověka mimo svaz a mimo reprezentaci, aby posoudil, jak se věci mají. Ale faktem je, že na svazu musí být něco nezdravého. A pokud reprezentace nemá výsledky a podle mého názoru je nemá, tak musí dojít ke změnám. Ve fotbale dojde k výměně trenéra a realizačního týmu a většinou je to změna k lepšímu. Vůbec netvrdím, že je to díky změnám, ale pořád je líp něco zkusit, než nedělat nic. Já to vidím tak, že změny jsou třeba.

+6 /-2 | 16.11.2022 20:07

N. Očník

Vida, mě třeba výsledky reprezentace v podstatě nezajímají. Jestli budeme 3. v Evropě nebo 15. v Evropě je mi zcela jedno. Takže měnit vedení svazu podle výsledků reprezentace je zcela absurdní. Ani ve fotbale se nemění vedení svazu při neúspěchu reprezentace. Motáte páté přes deváté (trenéra a realizační tým ve fotbale a vedení svazu v šachu).

Klidně ať je jiné vedení svazu, jen by to mělo být ze smysluplných důvodů.

+3 /-2 | 18.11.2022 11:38

Sachysta

Dobrý den, ve svém programu jste zmiňovala přerozdělení u mládeže a její podpory, aby byli podporováni všichni.. Jak je to myšleno, že bude podpora na více dětí? Kde se na to vezmou finanční prostředky. Aktuálně je podporovánoméně, zato kvalitnějších dětí, to je tedy proti vašemu přesvědčení? Často taktéž zmiňujete sponzory, v jakém odvětví chcete hledat, máte něco již rozjednáno, co konkrétně?

+1 /-0 | 23.11.2022 18:10

Eliška Richtrová
Měla jsem na mysli, že je třeba podchytit všechny děti, které mají o šachy zájem. Setkávám se s tím, že mně nešachisti vypráví, kdy naposled hráli šachy a že je to naučil třeba dědeček, nebo že hráli ve škole. Už tu proběhlo, že by bylo hezké mít velmistra např. ve 12 letech. Ale jako někteří si nemyslím, že je to to nejdůležitější. Takže u toho přerozdělování jsem uvažovala o tom, že bychom se zaměřili jako svaz na podporu co nejširší šachové základny (např. šachy do škol, prezentace šachu při dnech sportu atd. A od rodičů talentovaných dětí požadovat větší podporu, tak jak je to např. v hokeji nebo fotbale. A v případě opravdu talentované mládeže poskytnout maximální podpru. Ale dle mých zkušeností talent se ukáže hodně brzy! Takže pak také kontrolovat a neplýtvat a rozmělňovat fiannční prostředky.
+2 /-0 | 23.11.2022 18:19

Sachysta

Jak byl myšlen šachový důchod? Jaká kritéria by hrála roli? Na úkor čeho se na to vezmou peníze? O jakých sumách se bavíme v měsíčních nákladech? Takto to působí, že chcete zajistit finančně svůj tým, na úkor budoucnosti ŠSČR.

+3 /-0 | 23.11.2022 18:13

Rubinus

Zdá se, že máte potíže s vkládáním příspěvků.

+2 /-1 | 23.11.2022 18:08

MaX

Otázka: jaká je podle Vás role předsedy svazu, čemu se by se měl podle Vás primárně věnovat.

+1 /-0 | 21.11.2022 12:53

Eliška Richtrová
Vložte obsah
+0 /-0 | 23.11.2022 17:59

Eliška Richtrová
To je složitá otázka. Předseda svazu se musí věnovat všem oblastem šachového života. Jako prioritu bych samořejmě vnímala vztah svazu a reprezentace tak, aby byla nastavena určitá rovnováha, vzájemný respekt. Dále bych se zaměřila na rozpočet tak aby byl vyvážený ke všem kategoriím našich šachistů.
+2 /-0 | 23.11.2022 18:04

Jirikovka@post.cz

Otázka pro paní Richtrovou!Paní Richtrová! Pokud budete zvolena,pozvete trenéra Kazachstánu,aby proskolil naše trenéry,aby naši talentovanou mládež trénovali,tak,aby z nich vyrostli hráči světové úrovně,takové jak má Kazachstán? Uznáte,že tahle to s naší reprezentací už dál nejde,aby na světových kolbištích sklízela neúspěchy,zejm.reprezentace mužská! Nebo máte jiný recept jak z naší talentované mládeže vychovat hráče světové úrovně?

+2 /-1 | 23.11.2022 09:13

Eliška Richtrová
Vložte obsah
+0 /-0 | 23.11.2022 17:45

Eliška Richtrová
Spíše než pro trenéry bych zvala zahraniční trenéry na reprezentační srazy reprezentantů, resp. mládeže. Vzpomínám si, před pár lety pozval šachový svaz trenéra Dvoreckého na trénink reprezentantů, kterého jsem se taky zúčastnila, a byl to tenkrát opravdu tvrdý trénink.
+2 /-0 | 23.11.2022 17:52

Eliška Richtrová
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 23.11.2022 17:49

tchen
V posledních letech, zvlášť po covidu, lze pozorovat jistý úpadek soutěží družstev, počínaje poklesem účastníků v nižších soutěžích, snižování počtu šachovnic na 5 atd. Jaká by byla vaše vize na zatraktivnění soutěží družstev, tak aby tyto soutěže opět "táhly"? S tím souvisí i otázka jak byste řídila propagaci šachu u širší veřejnosti, aby narůstala a byla aktivní členská základna.
+2 /-0 | 23.11.2022 16:06

tchen
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-1 | 23.11.2022 15:55

tchen
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-1 | 23.11.2022 15:55

Poutnik

Mohl by prosím někdo, kdo má práva, do článku přidat profesní CV. Šachovou kariéru všichni známe, ale profesní nikoli. Pro funkci je důležitější znát, na jakých pracovních pozicích se kandidátka pohybovala, než jak umí tahat figurkama. Zejména řízení lidských zdrojů, znalosti legislativy, dotační programy a samozřejmě vzdělání. Děkuji.

+3 /-3 | 19.11.2022 12:15

Petr Koutný

stalo se právě teď. 

+5 /-0 | 19.11.2022 22:37

Poutnik

Děkuji. Super.

+1 /-0 | 19.11.2022 22:56

xdavx x

jako ze to neni dohledatelne na internetu?

BTW - na jakych pracovnich pozicich se potacel soucasny psychopaticky predseda svazu, to bylo take pred volbami, kdy byl kandidatem, zverejnovano? Vcetne jak pises jeho zkusenosti s řízením lidských zdrojů, znalosti legislativy, dotačních programu ? Nebo tady opet exhibujes jako ostatni panaci ze svazu? Poprosim o odkaz, ve kterem soucasny psychopat ve vedeni svazu tyto sve zkusenosti mel pred volbou predsedy prezentovat... moc dekuju.

+4 /-5 | 19.11.2022 12:54

HumphreyvanWeiden

Otázka: Paní Richtrová, Vy jste se ve svém programu zmínila, že chcete finančně podporovat zasloužilé reprezentanty. Odkud ty peníze chcete brát? Z rozpočtu Šachového svazu? A v jaké výši?

+2 /-0 | 18.11.2022 13:41

Jirikovka@post.cz

Jaképak vysluhove trafiky pro reprezentanty! Peníze dejte na rozvoj mládežnického šachu!

+4 /-1 | 18.11.2022 19:25

Jirikovka@post.cz
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+2 /-1 | 18.11.2022 19:22

Teofil Horáček

Nehledě na zjevný trolling s 5000 kč, týkající se svazových příspěvků, je to důležitá věc, pro mnoho šachistů dokonce nejdůležitější. Rád bych proto věděl, jakou má tento kandidující tým představu o jejich výši, tedy kolik by měl být ten základní pro dospělé, jestli by měly být snížené příspěvky např. pro důchodce, nezaměstnané, případně sociálně slabší, nebo jestli by nemělo dojít k jejich úpravě u dětí a mládeže... Také otázka týkající se Vojty Pláta a dalších předních velmistrů, kteří nemohou nebo nechtějí reprezentovat, hraje roli v mém rozhodování, pokud se jako delegát zúčastním konference, předpokládám, že krajský svaz - v případě více kandidátů na předsedu - rozhodnutí ponechá na těch, které vyšle a nebude dávat žádné doporučení nebo pokyn. 

+3 /-4 | 17.11.2022 13:22

sarmatam

....teofil opět uzazil hlavičku na hřebíčku ....dííííky .....

+3 /-0 | 17.11.2022 15:09

Zmestabileho
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 16.11.2022 21:08

sarmatam

...proč si mazat něco kolem pusy...gdiš se to nelepí ? ....co takhle zrušit celý svaz ? ....a začít podporovat RP šachy ? ...to vás nenapadlo ? ....viz příklad Tomáš Klimecký ...vemte si zněho příklad .....

+2 /-3 | 17.11.2022 06:24

Zmestabileho
Jakou máte zásadní motivaci, proč kandidujete na pozici předsedy ŠSČR?
+5 /-0 | 16.11.2022 21:11

sarmatam

.....gdo vám bude pomáhat ? ...aš vám fšichni kolem potom začnou nadávat ? .....paní Eliško ? ...co gdyby jste měla kolem sebe jenom samé ženy ? ...bylo by to unikátní .....napovím ..paní Kůsovou ....paní NSS.Martina ......nějaká Kamča S,,,,,,........nějaká paví Vávrová nebo Vránová nevím uš ...prostě by to tady vedli ženy ...taky by to byl unikát ...a aspoň by jste dokázali že jste ženy ! .....

+3 /-3 | 17.11.2022 06:22