Závěr (ne)dělá mistry

06.10.2018 07:55 | Šachová olympiáda 2018

V posledním kole se hraje o všechno. Kdo zvítězí, může slavit, kdo prohraje, propadne se většinou o hodně příček dolů. České ženy bohužel prohrávaly prakticky z výkopu a nepříznivý stav zvrátit nedokázaly. U mužů naopak bylo velké drama!

Českým ženám se zápas posledního kola bohužel příliš nepovedl. A to v první řadě Joanně Worek, která chybovala už v osmém tahu, když zapomněla na chytrý úhybný manévr bílého střelce, což naši reprezentantku stálo čistého pěšce bez jakékoliv náhrady. A poměrně záhy se k ní přidala Olga Sikorová. Ta chybovala sice "až"  v 15. tahu, ale vzetím otráveného pěšce na sebe upletla příliš nepříjemné vazby, kvůli kterým musela odevzdat dvě figury za věž. Což znamenalo v dané pozici spolu s oslabeným černým králem zcela jasnou výhodu pro bílou. Olga už si v partii bohužel ani neškrtla. Stav zápasu sice vylepšila Kristýna Novosadová, která se v závěru olympiády rozehrála k parádnímu výkonu (škoda, že se ještě nehrálo pár kol!), nicméně Karolína Olšarová sehrála zcela vyrovnanou partii, kde šance na výhru opravdu nikde neměla. Za nepříznivého stavu 1:2 sice zkoušela svou soupeřku někde splést, ale to opravdu nebylo možné. Nejtěsnější porážka 1,5:2,5 v posledním kole rozhodně mrzí, z pěkného 15. místa spadly holky na 21. místo, což pořád vůbec není špatné, ale minimálně druhá desítka by holkám určitě slušela.
Z vítězství se nakonec díky lepšímu pomocnému radovaly Číňanky před Ukrajinkami, bronzové medaile vybojovaly k velké radosti domácích fanoušků Gruzinky, pořadatelé si určtě toužebně přáli, aby mohli jeden z cenných kovů pověsit na krk právě svým hráčkám!

Charkhalashvili - Worek, pozice po 8.e3

V této pozici se stalo na první pohled jasné 

8...0-0?

což je ovšem překvapivě vážná chyba, následovalo totiž pěkné a vtipné

9.Sc1!

a najednou má černý střelec na b4 zásadní problém!

Muselo přijít

9...a4

aby mohl střelec utéct, nicméně po

10.a3 Sa5 11.Dxa4

má černá čistého pěšce méně bez jakékoliv kompenzace.

Konečné pořadí po 11. kole - ženy

Poř.St.č.DružstvoDružstvoPartie  +   =   -  PH 1  PH 2  PH 3  PH 4 
13ChinaCHN1174018407,030,5153
22UkraineUKR1174018395,530,0154
34Georgia 1GEO11173117375,028,0153
41RussiaRUS1172216379,530,5146
513HungaryHUN1172216372,029,5141
612ArmeniaARM1172216366,027,0155
710United States of AmericaUSA1172216359,527,5152
85IndiaIND1164116352,529,5142
914Georgia 2GEO21172216351,528,5142
1011AzerbaijanAZE1164116347,528,5145

U mužů dohrál jako první David Navara, který černými zcela korektně remizoval s Ivančukem. Zbývající tři partie se ovšem hrály ještě dlouho po skončení první časové tísně a asi spíše Ukrajinci tahali za delší konec. I když těžko říct, můžeme to brát i naopak. Viktor Láznička stál zhruba okolo rovnováhy, ale měl po časové tísni horší čas. Naštěstí soupeř asi neměl reálné šance získat něco víc, a tak rovněž tento souboj skončil remízou. Do nepříjemné koncovky s různobarevnými střelci za dohledu dam se dostal Jirka Štoček. Zdálo se však, že drží. A v tu chvíli jsme dokonce začali tahat za delší konec. Exmistr světa Ponomarjov totiž s Peťo Michalíkem sehrál zcela remízovou věžovou koncovku natolik laxně, že ztratil pěšce a dostal se do věžovky, která sice snad byla remízová, ale v praktické partii vůbec nebylo snadné ji bránit. Peťo ji hrál velmi trpělivě, Ponovi docházel čas a nakonec náš hráč Ukrajince skutečně udolal!! Užuž jsme se v tu chvíli radovali, že bychom mohli zvítězit, ale Jirka rovněž pod tlakem druhé, a tedy závěrečné časové tísně vyměnil věže, což se zdálo jako správné rozhodnutí, ale právě tím paradoxně přešel do prohrané koncovky různobarevných střelců, kterou bílý učebnicově vyhrál díky zugzwangu...

Konečný výsledek 2:2 tak pro nás může být dokonce spíše zklamáním, ale objektivně bych řekl, že je to zasloužené, to, co Ukrajinci ztratili na čtyřce, nakonec získali zpátky na trojce. Nakonec je z toho 12. místo, což je výborné umístění, sice je to těsně pod první desítkou, kterou jsme si jistě přáli, ale po nezdarech z minulých olympiád snad konečně svítá na lepší časy!


-
. kolo -
U mužů se nakonec z vítězství díky nejlepšímu pomocnému hodnocení radovala z vítězství Čína, takže Číňané získali letos velmi ceněný olympijský double!! Polsko se nakonec muselo spokojit s nepopulární "bramborou", škoda, medaili jsem jim za jejich výkony moc přál! Ale i tak mohou být se svým výsledkem rozhodně spokojeni. 

Konečné pořadí po 11. kole - muži

Poř.St.č. DružstvoDružstvoPartie  +   =   -  PH 1  PH 2  PH 3  PH 4 
13
ChinaCHN1182118372,528,5149
21
United States of AmericaUSA1182118360,529,0147
32
RussiaRUS1182118354,529,0144
411
PolandPOL1173117390,028,0158
59
EnglandENG1181217340,027,5142
65
IndiaIND1172216388,029,0156
727
VietnamVIE1164116379,530,5138
88
ArmeniaARM1172216371,027,5152
97
FranceFRA1172216366,028,5153
106
UkraineUKR1172216337,026,0152
1132
SwedenSWE1180316333,029,0135
1215
Czech RepublicCZE1172216331,527,5143

101x 18883x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (101) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
SchwartzBlack

@ Petan - Cyklisté na TdF jsou s týmovým vedením permanentně spojeni vysílačkami.

+0 /-0 | 12.10.2018 18:18

Petan

S pohotovstí tady žádný rozpor není. Pravidla na to pamatují. Kvůli tomu není nutné plošně povolovat zapnuté mobily a zmírňovat tresty. Fotbalista při fotbalovém zápase nebo cyklista během etapy na |Tour de France také během zápasu nebo závodu vydrží bez telefonování. V čem jsou šachy tak vyjímečný sport, že 3-4 hodiny nelze bez zapnutého mobilu vydržet?

+0 /-0 | 12.10.2018 14:52

igors
Ospravedlňujem sa, zjavne som hovoril zo svojej slonovinovej veže šachistu profíka :) Ale presne ako píše DP - ľudia s pohotovosťou nie sú problémom, tí podvádzať nechcú...
+0 /-0 | 12.10.2018 14:31

Ota Válek

I já mám zkušenost s pohotovostí. Soupeř před zahájením partie požádal, zda může mít kvůli pohotovosti (tuším, že je energetik) zapnutý mobil. V průběhu partie byl skutečně odvolán na řešení havárie. Na šachovnici stála jasně remízová pozice s již poměrně redukovaným materiálem, tudíž jsem nabídl remis. Ostatní partie se ještě hrály, takže to mí spoluhráči včetně kapitána akceptovali s pochopením. Jsem rád, že tato situace nenastala za stavu 3 : 4.

+0 /-0 | 12.10.2018 13:46

Druid.Panoramix

Stálé zdraví vespolek.

To igors - já jsem takové případy zažil dva, jeden byl vedoucí oddělení prodejen Jednoty a vykradli mu prodejnu na jedné vesnici, byla u toho Policie a chtěli u toho někoho z centrály Jednoty.... takže kamarád se zvedl, nabídl soupeři v lepší pozici remis, ten byl slušný a přijal ji. A já jsem byl druhý příklad, měl jsem pohotovost ve skupině velení a byla aktivizace zásahového praporu. Naštěstí jsem měl dohráno a tak jsem se jen rozloučil a šel jsem. Takže chápu lidi, kteří dopředu nahlásí rozhodčímu, že "musí" být na telefonu a s jeho souhlasem vypnou zvuk a dají ho na vibrace. Ale o tyto lidi nejde, ti podvádět určitě nebudou. Jde o lidi, kteří ukládají spuštěný telefon někde mimo hrací místnost či hrací prostor, u těchto lidí neví, co se od nich dá očekávat a chovají se nevypočitatelně ( např. nekuřák chodí s kuřáky kouřit). Bohužel. :o(( Jinak jsem v tomhle roce zachytil příklad, kdy kamarád zachytil věkově mladšího soupeře s mobilem na záchodě, mladík opakovaně odbíhal od partie...... zavolal rozhodčího, mobil vypnuli, uložili u rozhodčího a náhle se lepší hra mladíka zhoršila až k hořkému konci prohry.... no, nechtěl bych být v jeho kůži do konce turnaje zbývalo 5 kol a všichni soupeři v dalších kolech si na něho dávali pozor. Myslím, že příští rok ho na tomto turnaji neuvidíme. :o))

 

+0 /-0 | 12.10.2018 11:22

igors
ZMB asi má ešte traumu z olympiády - český team ho zrejme sklamal tým, že nesklamal :) Preto aj (ako píše nižšie Martin Petr) skúša novú parketu "všetcia podvádzajú". Je to kardinálny obrat od nedávnej línie "máme jedného oveľa lepšieho, ako Hráček, Štoček etc.", ale to si možno ani neuvedomuje. Ano, cheating je vážny problém, až natoľko, že žiadna diskusia na nss ho nevyrieši/nevykorení. To väčšina chápe, preto sa bavia o praktických veciach (skrinky na mobily). Inak udivuje ma, koľko ľudí údajne musí byť "na telefóne". Pritom som zatiaľ nepočul, že by niekto odišiel od partie napr. operovať, alebo hasiť požiar apod.
+0 /-0 | 12.10.2018 09:21

Zdeněk Janda

~~Nejsem spasitel, a řešení nemám - ostatně, ani jej nehledám, tohle není můj džob - tato věta zombíka zcela charakterizuje. Hlavně žádné řešení , to si hledejte sami. Mluví o podvádění na Openech , jako o běžné věci. Já jsem např. na Openu Teplic nikdy žádný pokus nezaznamenal.

Já v 2.lize používám jinou metodu . A již v 9.roce žádný problém s mobilem nebyl. Je to umanutost vidět v každém šachistovi podvodníka. Ještě že se za šachovnicemi setkávám s přáteli a ne se zombíkem cheeky

+0 /-0 | 12.10.2018 09:01

pawel

ZMB vidí ty podvodníky i pod postelí, z toho ani nespí.

+0 /-0 | 12.10.2018 07:02

...
ZMB - na pitomce nereaguji
+0 /-0 | 12.10.2018 07:02

Zmestabileho

Ad...: Nepříjemné zprávy je možné řešit jejich cenzurou, že ano? :-).

 

Šachy jako sportovní disciplína - ve které je standardem podvádění - může také přijít o financování od státu, případně o dotace od obcí. Tohle téma v této souvislosti tady asi ještě nezaznělo. Ale jen to dokládá vážnost situace, která je stále bagatelizována a řešena úvahami o skříňkách na mobily.

 

+0 /-0 | 12.10.2018 06:43

...
Chtěl bych se zeptat pana Boleslava jak dlouho trvá stálý ban. Neptám se poprvé, tak prosím o odpověď.
+0 /-0 | 12.10.2018 05:27

Zmestabileho

Ad Martin Petr: Problém podvádění bagatelizujete, typickými argumenty. Nevidíte, nebo raději nechcete vidět současnou realitu?

 

Na šachových openech dnes hraje spousta podvodníků všech výkonností od slabých amatérů až po GM. Tento způsob podvádění je relativně snadno dostupný, takže pokušení to zkusit je velké a děje se to běžně.

 

Že šachy "jdou takto do kytek" není nijak přehnané tvrzení. Téma podvádění je aktuální i mezi top hráči ze světové špičky - viz. např. zápas o titul MS mezi Kramnikem a Topalovem. Ostatně uspořádat v současnosti zápas o titul MS má dva hlavní problémy - 1.) zajistit cenový fond a 2.) zajistit, aby to bylo férové bez podvodů.

+0 /-0 | 12.10.2018 04:00

Oma z DC

Výsledek žen je podle mě skvělý, výsledek mužů je také pěkný, nicméně pomyslný chlup, který chyběl k 6. místu mrzí (určitě nejvíc samotného Jirku Štočka). Nic to nemění na skvělém výkonu, který podal Zbyněk, Jirka i Peter. Několikrát nás podržel i Viktor, byť mu to také vždycky nevyšlo podle představ. Davidovi se dařilo méně než bychom si přáli, ale kdyby se mu dařilo více, tak třeba zase skončíme někde 25.-30., je to zkrátka osud.

Nominační turnaj se v tomto případě vyplatil. Když se vrátím k hodnocení Jirky Štočka této akce, tak bych určitě zvážil přidělení pořádání turnaje. Pokud se nebude svazu žádná nabídka líbit, tak k vlastnímu pořádání lze sáhnout kdykoliv. Silný uzavřený turnaj může být pro sponzory lákavý. Podmínky pro hru prý nebyly ideální a tímto by se mohly zlepšit, ale určitě bych nenazval akci pro 6 hráčů s cenovým fondem 115.000,- Kč jako "zoufale podhodnocenou".frown

+0 /-0 | 12.10.2018 01:58

Oma z DC

Co se týče případu Vichnara, když pominu pravidla a presumpci viny, tak když najdu mobil na záchodě a prokážu koho je (resp. se o něj někdo přihlásí), určitě to stačí na odůvodněnou pochybnost a hlavně je to nehorázná blbost (v rámci diskuze nepoužiju ostřejší slova) toho hráče. Koho může vůbec napadnout nechat telefon na záchodě? Pak se tu divte, páni diskutéři, že mě nezajímá jestli mu hoří barák nebo zapomněl vytáhnout vysavač ze zásuvky. V souladu s DŘ nebyla možnost trestu, nicméně ztráta důvěry a cejch, kterého se nezbaví, je také "slušná odměna".

Mobily v zápasech družstev by se měly řešit v rámci kompromisu s pravidly FIDE. Bavím se o úroveň 2. liga + kraje, kde je 95 % hráčů amatéry, co hrají pro zábavu a není tam delegován nestranný rozhodčí. V současné situaci ať si klidně pořídí každý oddíl nějakou uzamykatelnou bednu, kde se vyberou mobily před zápasem a vrátí se všem po skončení (individuálně řešit případy, kdy ten mobil někdo fakt potřebuje - pokud má někdo za 6 hodin absťák, tak ať si ho nechá v autě - když ho tak nutně potřebuje, tak ať si podstoupí riziko krádeže).

Ideální stav? Školme nové rozhodčí, nejenom kvůli mobilům, ale i kvůli férovosti atd. Máme mistrovské soutěže družstev, stejně jako fotbal a další sporty, kde figuruje rozhodčí, kterému proplácí náklady domácí oddíl. Každý hráč dá do oddílu o 400,- ročně navíc. A máte člověka, kterému můžete svěřit bednu s mobily. Existují oddíly, kde se vybírá sotva na poplatek pro kraj a svaz, ty ale stejně nemají buducnost, takže ať třeba zaniknou, když nechtějí / nejsou schopní vybrat více. hats off

+0 /-0 | 12.10.2018 01:56

Martin Petr
Po dlouhém hledání, co by se dalo napadnout a zkritizovat, rozhodl se ZMB, že zkritizuje samotnou podstatu šachové hry, s tím, že jde do kytek, protože se všude povádí ... TVL! To je úplný nesmysl. Jak česká tak světová špička je naprosto čistá, až na zcela izolované případy, které se pak rok(y) řeší u piva, jako třeba ten nalezený mobil na záchodě. Vysvětlím proč - šachisti se potkávají mezi sebou, analyzují spolu, mluví spolu. Proto jsou případy lidí, kteří systematicky podvádí, jako třeba Morgunov, izolované. Takový člověk je rychle podezřelý a šachová komunita ho vyloučí. Dyť si nemůže zahrát ani pár blicek v čajovně. To už mi přijde téma, kde si nechat mobil při zápase, jako daleko důležitější :-) Ano, problém podvádění existuje, ale nedělejme z toho, že je podvádění běžné. Že by byl někdo demotivovaný, protože jeho soupeři podvádí? Nooo ... Asi bych viděl příčiny jeho proher a demotivace v něčem jiném :-)
+0 /-0 | 11.10.2018 21:44

Zmestabileho

Jak bych tento problém řešil? :-)... 

 

Nejsem spasitel, a řešení nemám - ostatně, ani jej nehledám, tohle není můj džob. Nemůžu ale přehlédnout, že šachy jako sport jdou do kytek. Podvádění demotivuje hráče, kteří ještě hrají poctivě.

 

Také neumím přehlédnout, že alespoň u nás v ČR - jak šachoví funkcionáři, tak i GM profesionálové, přirozeně nechtějí tento problém příliš ventilovat, zpochybnili by smysl své práce, za kterou jsou placeni.

 

Takže se raději donekonečna řeší problém, jestli nechat mobil v autě, nebo u rozhodčího, nebo vypnutý v kapse od kalhot.

+0 /-0 | 11.10.2018 21:26

Morphynista

Tak nám povězte, jak byste tento problém řešil, pokud byste byl neomezeným šachovým diktátorem a mohl o tom rozhodovat. Rád se nechám poučit a ostatní diskutéři také...smiley

+0 /-0 | 11.10.2018 20:27

Pavel Ch

capjar: Jistě, chápu, že se necítíte dobře, jako hrající rozhodčí, i v kraji, podhorské lize...

Co když na začátku utkání řeknete (zažil jsem): "Přátelé, jako rozhodčí mám právo si určit své pomocníky, kterým důvěřuji. A koho si určím, je jen na mém svědomí" (z pravidel). "Tak já vás všechny hrající hosty i domácí pověřuji. A kdyby opravdu jste mi pomoci nemohli, tak teprve potom.... děkuji, jdu také hrát".enlightened 

 

ZMB: Na Vaše úvahy a představy co se děje, hodné GM-arbitra, fakt nemám, to musíte někam výše, neumím poradit kamfrown. Á propos Čapek je někdo jiný než capjarsmiley.

+0 /-0 | 11.10.2018 20:27

Zmestabileho

Pánové Chrz a Čapek: Tak i tento Váš postoj je cestou jak se k tomu postavit - tedy podstatu problému ignorovat, řešit skříňky na mobily a vypořádání se s obtížně řešitelnou problematikou hrajícího rozhodčího :-). 

 

 

+0 /-0 | 11.10.2018 20:15

capjar

Pavel Ch: Díky za odpověď. Hrající rozhodčí je bohužel nevděčný problém, to vím i z vlastní zkušenosti.    

+0 /-0 | 11.10.2018 19:31

Pavel Ch

capjar: Teď vážně. Hrajícího rozhodčího pravidla neznají. Vím, činí se tak. Pak je to především hráč. Být to naopak, by třeba nemohl ve své partii něco reklamovat, co rozhodčí pravidly nesmíenlightened. Další paradox, žewink. Pokud opravdu přesto mu mobily chtějí hráči svěřit a on je přijme. Může, ale před zahájením partie je uschová, jako dle pravidel běžný hráč a nemanipuluje s nimi. Vracet by je měl až po své partii. Nebo při použití "selského rozumu" v "podhorské lize", když sám ještě hraje a Franta spěchá domů, tak aby neporušil hrající rozhodčí pravidla, "tamhle si to Franto otevři a vem si ho".   

+0 /-0 | 11.10.2018 18:20

Zmestabileho

A mimochodem - podvádění a manipulace s výsledky byly vždy doménou sportovního šachu, domluvené výsledky partií i týmových zápasů, desetitahové remízy bez hry které oběma aktérům "vyhovují" - takto si to šachisté zavedli. Není divu, že šachy nejsou a ani nikdy nebudou olympijským sportem.

 

Ovšem to, co se nyní děje s podvody s počítačovou nápovědou, to už je atak na samotnou existenci sportovního šachu.

+0 /-0 | 11.10.2018 18:19

Zmestabileho

Vy tady řešíte úschovy a skříňky na mobily... to je hezké :-).

 

Podstata problému je, že šachy jako sportovní disciplína mají ohromný malér - podvádění s počítačovou nápovědou. Realita současnosti je taková, že na všech turnajích a soutěžích od nejnižších úrovní až po velmistrovské turnaje se podvádí s počítačovou nápovědou. Požadavek na vypnutí mobilu nebo nějaké úschovy u rozhodčího tento problém věru nevyřeší.

+0 /-0 | 11.10.2018 18:10

Pavel Ch

capjar:  Známý příklad paradoxu: "Místní holič holí takové a pouze takové, kteří se neholí sami. Smí oholit sám sebe?"wink

+0 /-0 | 11.10.2018 17:44

capjar

Ještě dotaz od jednoho známého: Může hrající rozhodčí (v krajských soutěžích obvyklý jev) převzít mobily do úschovy? 

+0 /-0 | 11.10.2018 17:38

Pavel Ch

Zatím platí pravidla jaká jsou a ty potřeba dodržovat. Přitom i selský rozum, to má Zdeněk Janda pravdu. Když dávám rozhodčímu mobil a on odmítne, zachovám se dle pravidel. Když přijme, poděkuji a nebudu hledat, zda při vrácení mám šrám na mobilu navíc, bylo to moje riziko.

--

S těmi ČEZ skříňkami, kde by měl každý přihrádku na mobil  a svůj klíček ( a ještě by se mu nabíjel) to samozřejmě bylo v nadsázce, napadlo mne v obchodním centru, že by to řešilo situaci. Ale asi do každé klubovny by ČEZ neinstalovalwink

+0 /-0 | 11.10.2018 17:15

capjar

ad mobily: Myšlenka, že rozhodčí zápasu převezme mobily do nějaké skříňky či trezoru, může být někdy bohužel zneužita. Může nastat situace, že po vrácení zpět může být onen rozhodčí obviněn nějakým hráčem, že mu ten vrácený mobil nějakým způsobem poškodil. A problém je na světě. Proto co rozhodčí zápasu odmítám přebírat mobily (či jiná elektronická zařízení) hráčů.  

+0 /-0 | 11.10.2018 16:57

HonzaSvatoš

Jěště poznámka k MT (nebo obecně elektronickým komunikačním zařízením) u partií a k podezřením k podvádění:

V soutěžích družstev není s MT co řešit. Klub zakoupí za pár drobných skříňku/trezůrek, kapitán domácích či rozhodčích upozorní, že vypnuté MT možno dát do trezoru, který je po celou dobu zápasu na stolku rozhodčího a průběžně jej vidí hned několik párů očí. Utkání skončí, hráči si vezmou své MT. Pseudoproblém vyřešen (a se zanedbatelnými náklady).

Openy jsou jiný případ (a souhlasím, že v takovém dobře honorovaném openu může mít větší pokušení podvádět i GM, jak tu zmínili Zdeněk Janda a Morphynista), tam nelze po rozhodčím a pořadatelích spravedlivě požadovat, aby hlídali třeba i stovky MT, proto musí platit princip "presumpce viny" - máš zapnutý MT u sebe nebo se našel na toaletě = jsi cheater, tečka. V opačném případě můžeme openy rovnou zrušit, když se budou hledat kličky a výmluvy, že zrovna hráče s MT na toaletě nechytli přímo s pozicí z partie na obrazovce (že přítelkyni bolel zub, hráče pronásledoval démon, telefon hráči někdo ukradl a na toaletu schoval apod.).

Za zazvonění MT, který nemá hráč u sebe či schovaný na toaletě, by měl být trest jako dnes - prohra partie se zápočtem na ELO bez dalšího řízení. Jsme snad svéprávní, tak si takovou věc ohlídáme. A pokud se to přesto stane, tak si takový hráč příště ohlídá vypnutí MT nebo zapnutí na tichý režim už stoprocentně.

+0 /-0 | 11.10.2018 16:38

Pavel Ch

morboj:

Chtělo by to, ale na zápas (jasně, také jsem žil v době, kdy mobily nebyly, a také jsme žili, ale dnes...) prostě s mobilem jedeš a auto není trezor. Vyřešit uschování během zápasu, turnaje. Já dával rozhodčím na MČr rapid mobil, do Pardubek bez něj nepojedu. Ale kdyby dali všichni, co by s nimi asi na stolku dělali.  

Do každé klubovny, že by chtěl ČEZ, za své, nainstalovat skříňky s klíčky a nabíječkami, jak dělá v rámci propagace třeba v obchodních centrech.

+0 /-0 | 11.10.2018 11:11

Pavel Ch

V nižších nevíme, neb se nekontroluje, můžeme jen věřit v naprosté výjimky, které jsme snad nepotkaly. A kdyby se někdo ozval, že je mu chození soupeře podezřelé, byl by za blbce u soupeřů i svého týmu. Ozval by se někdo proti tomu zmetkovi z Německa, co hrál u nás 2.ligu a pak ho chytli u nich na šampionátu. Kde si nejbezpečněji mohl vyzkoušet? Za řízení domácího kapitána, chlebodárce, v cizí zemi. (Jméno klubu, kapitána nezmiňuj, za to nemohli, nevěděli). Ale hrálo se o záchranu a jiný tým na to mohl doplatit.  Někdo si honí elo, někdo ego, někdo si vyzkouší, někdo se chce zavděčit týmu. Nevíš.

--

V Itálii v amaterským turanaji prohraješ v prvním, druhém kole s 1800 elo, už se nedostaneš na silné, zkazí ti turnaj, a oni ho vyloučí v 8.kole, co si na něm vezmeš?

--

Ne ne, kontroly nevezmou chuť poctivým, jen nepoctivým. Když spadneš z ligy kvůli podvodníkovi nebo v Itálii se popsané Ti stane, budeš chodit raději další rok do přírody nebo si koupíš zájezd k moři bez otravováním turnajem.

+0 /-0 | 11.10.2018 11:06

Morphynista

@ Honza Svatoš - máte pravdu v tom, že velmistr při odhalení podvodu ztratí mnohem víc než šachista - amatér, ale neberete v úvahu, že na druhé straně může zase daleko víc získat. Ano, tam kde šlo o velké peníze, to někteří už zkusili i s tím zde uvedeným rizikem...

+0 /-0 | 11.10.2018 10:46

Zdeněk Janda

No, Honzo. Nesouhlasím. Byť jsme se dostali někam mimo téma, tak ta data. Nevybavuji si jediný případ aktivního mobilu na WC v krajských soutěží. Za to v soutěžích , kde šlo o velké prachy je případů přehršel (Natsidis a další). Dělá se z toho mobilu zbytečné halo- na stránkách JmKr bylo popsáno mraky stránek , až se z toho udělala bramboračka. Stačí jediné - při zápase používat selský rozum.

+0 /-0 | 11.10.2018 09:26

HonzaSvatoš

@Morphynista: Ten názor o větším riziku v nižších soutěžích sice není podložen tvrdými daty (prokázaných případů je dost málo), ale odpovídá teorii rizik a příležitostí (nebo odměny). Pokud uvažujeme jedince bez morálních zábran, tak co je pravděpodobnější: že někdo vyloupí banku, když bude trestem podmínka, nebo doživotí? Hráč okresní úrovně riskuje jen to, že si před ním soupeři odplivnou a že dostane zákaz startu, ani jedno mu nejspíš nevadí. Navíc coby slabý hráč do svých šachových dovedností nejspíš neinvestoval moc času a úsilí, tak to oželí. Velmistr-profesionál riskuje obživu a znehodnocení značného úsilí, které vynaložil, aby své úrovně dosáhl. Takže úvaha, že v nižších soutěžích je riziko podvodu vyšší, je dosti logická. Osobně si myslím, že hráči 2700+ jsou v tomto směru absolutně čistí, byť si jinak o charakteru například Nakamury nedělám iluze.

+0 /-0 | 11.10.2018 08:59

Morphynista

To, že je na krajské a nižší úrovni větší riziko podvádění, je jen názor, nepodložený žádnou statistikou. Velmistrovský titul je doklad o šachové úrovni, stejně jako například vysokoškolský diplom potvrzuje dosažené vzdělání, ale nic víc. I mezi velmistry se našly černé ovce, stejně jako mezi lidmi s tituly JUDr., MUDr, ing. a dalšími.

+0 /-0 | 10.10.2018 21:48

Pedro
Tleskám Jmšs. Závan zdravého rozumu. Když někomu zazvoní mobil, tak s ním fakt těžko chtěl podvádět. Myslím, že nejlepší by bylo, kdyby mobil každý před partií vypnul a nechal ležet pěkně vedle hodin všem na očích (což je momentálně 0-1).
+0 /-0 | 10.10.2018 21:45

Petan

Morphynista - pravidla soutěže opravdou mohou postih za mobil zmírnit, ale nemyslím si, že zrovna na krajské a nižší úrovni by se to mělo aplikovat. Na této úrovni je totiž riziko, že někdo bude s mobilem podvádět ,  vyšší než u velmistrů. Kontumace není za zvonění nýbrž za zapnutý mobil. A představa, že hráč, který během partie třeba 20x opustí hrací místnost má v kapse mobil není moc lákavá.

+0 /-0 | 10.10.2018 17:35

Ota Válek

Úschova mobilu na WC je krajně podezřelá. Co kdyby mu ten mobil na záchodě ukradli? Ohlásil by to, čímž by se přiznal, nebo by raději mlčel a smířil se se ztrátou?

+0 /-0 | 10.10.2018 14:20

Ignor
Je to borec skoro 200 bodu za nacele dva roky ve 30 ..to je obdivuhodne...
+0 /-0 | 10.10.2018 12:49

Ignor
Vložte obsah
+0 /-0 | 10.10.2018 12:46

Morphynista

Já bych upozornil, že pro tuto sezónu Jmšs zmírnil postihy za zazvonění mobilu. Pokud se to hráči stane během zápasu poprvé, dostane napomenutí. Teprve za opětovné porušení těchto pravidel následuje prohra. Myslím, že je to rozumné řešení, které by mělo být - přinejmenším na krajské a nižší úrovni - zavedeno všude. http://jmss.chess.cz/view_artefact.php?type=jmss_document&id=4282

+0 /-0 | 10.10.2018 10:46

Druid.Panoramix

Vojto - neupadnou v zapomnění, jen si lidé uvědomí, že je potřeba se nějak chovat. Řekl, abych, že upadne v zapomnění určitá skupina lidí, kteří mají potřebu porušovat Pravidla. Anebo, jak by se Vám líbilo, kdyby se Vám u partie soupeř 10 - 20x za sebou zvedl od partie, že se potřebuje na záchodě podívat, jak se to má správně proti Vám hrát - líbilo by se Vám to, kdyby Vám začali nakládat hráči ELO 1900 a nižší a takové potkáte v turnajích běžně dva až tři. Bylo by Vám to jedno, kdyby se to týkalo přímo Vás? Myslím, že ne.

+0 /-0 | 10.10.2018 10:22

HonzaH.
v Německu s tím problém není - hraje se venku, všichni nechají mobil v autě, domácí si ho nevezmou, nebo také nechají v autě (těch pár co chodí pěšky a musí mít mobil s sebou, tak ho nechají vypnutý někde mimo - nejlépe mimo hrací místnost) - a jde to... jinak problémy v rodině a růst ELA taky spolu moc nejde, na druhou stranu jsem s Davidem v lize vyhrál, takže to může svědčit v jeho prospěch... každopádně spíš jde o to, že jsou informace o této kauze mizivé a tak je prostor pro spekulace
+0 /-0 | 10.10.2018 10:21

Druid.Panoramix

Vojta Plát - ano, mohu mít problémy a potřebuji být na spojení, tak o tom informuji rozhodčího a určitě mám možnost si mobil uložit u něho - zapnutý a na vibracích. A když zazvoní, tak požádám ho, aby mě doprovázel při telefonování - oznámil jsem a tudíž se nemám za to stydět a nemusím se skrývat na záchodě. Uznejte, že už tento fakt, je poněkud zvláštní. Člověk by se měl chovat předvidatelně a tak, aby a priori nevzbuzoval podezření. Nemyslíte? Taky často mívám v době partií pohotovost a mám mobil u rozhodčího a nikdy jsem s tím neměl žádný problém. 

+0 /-0 | 10.10.2018 10:17

HonzaSvatoš

@Vojta Plát:

Ahoj Vojto, o co tedy mělo v kauze Davida Vichnara jít? Nejde mi prostě do hlavy, jak mohou souviset problémy v rodině s tím, že hráč nechá na WC telefon.

+0 /-0 | 10.10.2018 10:15

Vojta Plát
Druide...tímhle přístupem ty šachy nikdo hrát nebude a upadnou v zapomnění, nemyslíš?
+0 /-0 | 10.10.2018 10:13

Druid.Panoramix

A proč jenom v Extralize a 1.lize? Myslím, že ve všech soutěžích a turnajích by bylo záhodno, aby hráči dodržovali Pravidla a když už si mobil donesou, tak aby ho se vstupem do herní místnosti vypnuli a když už ho potřebují mít zapnutý ( pohotovost, důležité informace, důležitá sdělení), tak aby byl u rozhodčího. A prostě spuštěný mobil u hráče je presumpcí viny a okamžitá kontumace partie, bez debat a diskuzí..... a až by družstva tímto způsobem prohrála pár důležitých zápasů, tak by se těchto lidí raději zbavila a to samé na turnajích - máš zapnutý mobil - kontumace a vyloučení z turnaje, při druhém takovém přestupku - zákaz účasti na turnajích u svého  lokálního šachové svazu, při třetím přestupku - zákaz účasti na turnajích v rámci ŠS ČR + zveřejnění na stránkách svazu. Není třeba se s tím mazat - kdo je odpovědný za svůj mobil - no, sám hráč, přeci.Tak ho postihněme.... bez výjimek.

+0 /-0 | 10.10.2018 10:11

Vojta Plát
Se tady navážíte do Davida a nemáte k tomu žádný důkaz. Já se jednou zmínil o Rausisovi a už lítaly dopisy na svaz v ruštině. To je alibismus. David měl nějaké problémy v rodině, proto ten telefon, ale žádné podvádění. Už toho nechte, je to nechutný. Já bych za Vyšehrad nehrál, kdyby tam hrál podvodník.
+0 /-0 | 10.10.2018 10:04

morboj
No, ono by možná stačilo, kdyby hráči Extraligy a 1.ligy konečně začali dodržovat pravidla a mobily na zápasy prostě nenosili. A rozhodčí to důsledně kontrolovali.
+0 /-0 | 10.10.2018 07:55

MMM

Martin Petr: Děkujeme za osvětlení. Takže kapitáni soupeřů Vyšehradu v letošní lize budou mít za úkol sehnat kromě 8 hráčů ještě člověka do funkce "hajzlbába", který bude mít na starosti hlídat hráče Vichnara mimo hrací místnost. To bude veselo...

+0 /-0 | 10.10.2018 06:51

Zmestabileho

Já jsem tady otevřeně tipoval, že naši borci skončí na olympiádě kolem 35. místa. 

 

Neuhádl jsem ani týmový výsledek, ani výsledky jednotlivých hráčů -  kromě Navary - jeho "unavený výkon" se skutečně dostavil. Všichni ostatní mě překvapili top hrou až na úrovni světové špičky. 

 

12. místo po takovém průběhu je excelentní výsledek, a nemá smysl tady brečet nad tím, že jsme mohli být i šestí.

 

No a já co by sportovní komentátor se raději na delší dobu odmlčím, neboť mé prognózy výsledku našich olympioniků byly poněkud...ehm... nepřesné a bez znalosti. 

+0 /-0 | 09.10.2018 19:50

Martin Petr
Ahoj, tak já to stručně shrnu. Předem se omlouvám členům disciplinární komise, kteří nad tím trávili bezesné noci, že nebudu úplně přesný :-) Věci shodné s případem Morgunova: 1) Během hry byl nalezen mobilní telefon na záchodě. 2) Telefon byl hráče (Davida Vichnara) a ten byl na základě toho vyloučen z turnaje. Věci neshodné: 1) neexistuje fotka typu, že by na mobilu byla pozice z partie ve chvíli jeho nalezení 2) neexistuje shoda průběhu partií s variantami počítače ani podezřelé perfo. Co zjistila disciplinární komise: 1) Že na základě současných řádů nemůžeme hráče potrestat, protože to nebyla svazová soutěž a potrestat ho může jen klub 2) Že nevíme, jestli David Vichnar podváděl nebo ne. Test šachové výkonnosti byl neprůkazný (prostě společně se srovnatelně šachově silným hráčem řešili test). Co udělal svaz: 1) Změnil řády, abychom mohli hráče potrestat, pokud by nedejbože nějaké další příště bylo 2) Pořídil anti-cheatingové skenery 3) Chystá manuál pro pořadatele turnajů, jak podvádění předcházet. A to je celé, přátelé. Řekl bych, že pro Davida Vichnara bude největším trestem něco, co bych nazval "Ztráta důvěry", ale to už je jen můj soukromý názor. Není ostatně sám, ani když vezmu v úvahu jen účastníky téhle diskuze :-)
+0 /-0 | 09.10.2018 18:25

romison
a co s tim Vichnarem, spousta kecu a naznaku, ale nikdo nedokaze vecne vysvetlit, co se delo?
+0 /-0 | 09.10.2018 16:31

Viktor

Myslím, že letošní Olympiáda dopadla obzvlášť u mužů dobře, s čímž korespondují i svazem vypsané prémie. K off topic tématům, která tu nadnáší nick Vojta Plát, který nedávno tvrdil, že ale není Vojta Plát, nutno říct, že obsahují řadu nepřesností. Každopádně svaz podepisuje s reprezentanty smlouvu, která jim přináší statut reprezentanta, určité finanční výhody, ale i povinnosti. Pozorný čtenář NSS či svazových zápisů jistě sám dokáže uhádnout, s kolika reprezentanty z cca 18 se muselo v posledních letech již několikrát řešit porušování této smlouvy a kde tedy vězí problém. Naštěstí ani svaz se nemusí nechat tlačit do podepisování smluv s kýmkoliv. Budeme si držet palce, aby v budoucnu mohly obě strany změnit svůj postoj, až dozrají.      

+0 /-0 | 09.10.2018 15:16

Tom

Vojta Plát: A jaké jsou vedlejší okolnosti u podezření z podvádění u Davida Vichnara? Hrál proti nám zápas v posledních letech 3x a vždy nám jeho chování přišlo velmi zvláštní (dokonce jsem na to jednou upozorňoval i rozhodčího). Docela by mě to zajímalo, už jen proto, že proti nám bude bohužel opět letos hrát …

+0 /-0 | 09.10.2018 14:25

MMM

Pokud o "podezření z podvádění na Praha Openu 2018" opravdu není dohledatelného nic, kromě strohé formulace v níže odkazovaném zápise, soupeři Vyšehradu v letošní první lize se asi nebudou cítit úplně komfortně.

+0 /-0 | 09.10.2018 10:39

lukulus

Desná je taky obec v Jizerských horách a řeka Bilá a Černá Desná, když jsme už u toho zeměpisného zpřesňování:)

+0 /-0 | 09.10.2018 10:07

mircea

Když odmyslím od toho, že by mě zajímalo z jakého podvádění byl David Vichnar obviněn (nikde na netu jsem nic konkrétního nenašel, jen že byl v 5. kole Prague openu zkontumován a turnaj nedohrál), tak minimálně by mě zajímalo, jak probíhá: test šachové výkonnosti podezřelého z podvádění (cit. Zapis_VV125.pdf)

+0 /-0 | 09.10.2018 10:03

mircea

Autorům Zapis_VV125.pdf: Kouty jsou nad Desnou a ne pod Desnou. Desná je řeka, přítok Moravy.

+0 /-0 | 09.10.2018 09:57

pawel

Jen občas tady někdo, jak Playboy včera 19:44, odskočí od témat diskuse.

+0 /-0 | 09.10.2018 09:45

deVillante
Přejmenuje se někdy nss.cz na novinky? Třebas novinkyss.cz? Nebo by bylo fajn sdílet diskuse s náhodnými články z novinek.
+0 /-0 | 09.10.2018 09:22

Zmestabileho

Píšete tady o turnaji v Kavale… ale ani ta řecká Kavala není úplně bezpečná destinace – mám známé, kteří byli kousek dál na Chaldidiki, a jeden z nich měl celé dva dny řídkou stolici, a jejich čtyřleté dítě zase celý jeden den blinkalo.

Přijde mi proto až skandální, že pan Plát je tlačen k účasti na turnajích v takto zdravotně rizikových destinacích.

A apeluji tímto na vedení ŠSČR, aby vyvinulo maximální úsilí, aby se v blízké budoucnosti hrála šachová olympiáda v Koutech nad Desnou. Takto by se mohla účastnit celá naše šachová špička, včetně pana Pláta.  

+0 /-0 | 09.10.2018 09:12

Vojta Plát
Výsledek je obecně znám. Svaz tuto věc odmítl řešit, předalo se to mateřskému klubu D.Vichnara - Sokolo Vyšehrad. Ten měl hráče potrestat sám. Myslím, že z toho bylo napomenutí, nebo tak něco. To je celé. Já za Vyšehrad letos hraji první ligu.
+0 /-0 | 09.10.2018 08:50

kiklos

http://eurochess2018.com/

http://eurochess2018.com/participants/

+0 /-0 | 09.10.2018 08:41

Petan

To máš Vojto asi pravdu, že jsem je s Morgunovem tak trochu hodil do jednoho pytle. Přeci jen Morgunov je novější případ a podrobnosti mám v čerstvější paměti. Každopádně když už se případ Vichnar projednával na svazu, taky bych se rád seznámil s výsledkem. Ale doklikat se k čemukoliv na krásném novém webu je nelehký úkol.

+0 /-0 | 08.10.2018 23:56

Vojta Plát
Petane, to si pleteš s Morgunovem. Vichnar nic takového na mobilu neměl.
+0 /-0 | 08.10.2018 22:31

Playboy

Výborný výkon a výsledek zejména repre mužů, ale i ženy hrály velmi dobře, jsem rád, že jsem se s tipováním výsledků mýlil. smiley

+0 /-0 | 08.10.2018 19:44

Petan

Vichnar prý nepodváděl. Jen  byl na záchodě schovaný jeho mobil s nainstalovaným šachovým programem a pozicí z právě hrané partie.

+0 /-0 | 08.10.2018 19:32

Vojta Plát
Mám prý hrát silnější turnaje, nebo nic. Příště to nechám propadnout a nic platit nebudu, odkážu se na předsedu svazu, turnaj je slabý a nemá ho smysl hrát. To jsem potom zvědav, jak by to bylo s pokutou. K tomu podvádění...šlo o Davida Vichnara, ale nešlo o podvádění. Ale vysvětlujte to někomu, kdo je posedlý pravidly a nezajímají ho vedlejší okolnosti.
+0 /-0 | 08.10.2018 17:18

kyssling

V zápisu VV125 se uvádí : ..." a dne 16.4. test šachové výkonnosti podezřelého z podvádění na Praha Openu 2018" o koho šlo a jak test dopadl ? nebo se jedná o neveřejnou informaci ?

+0 /-0 | 08.10.2018 15:57

pawel

Vaše první místo, mladý pane Vojto Pláte, pátého nasazeného v Řecku, byl Váš velký úspěch. 11 hráčů přes 2500, ještě více velmistrů.

Nazývám rád věci pravými jmény. Napsal jsem před 2 hodinami, že měl k Batumi pravdu svaz. Teď se Vás ptám po nezkreslené gratulaci od předsedy svazu. To srovnání s dorostencem je mi fakticky divné. K tomu Vás tam svaz za svazové peníze vyslal, psal jste.

+0 /-0 | 08.10.2018 15:41

Vojta Plát
Já nejsem zaměstnancem svazu, takže to srovnání s neschopenkou není na místě. Pokuta byla uhrazena, nebudu se s nikým hádat, příště se ale nenechám do ničeho tlačit. Na druhou stranu mi Michal Konopka vyjednal za druhé místo na MČR proplacení turnajů v létě ( Cardiff a Kavala ), takže je to něco za něco, aspoň tak. Akorát mě mrzelo, že mi předseda svazu napsal, že první místo v Kavale bylo na úrovni vítězství Haaseho v Las Vegas či Gibraltaru. Že jsem ten turnaj raději neměl hrát. Tak když bylo na předběžné startovce několik hráčů 2600 , svaz mi zaplatil letenku a já po příjezdu do Kavaly zjistil, že nikdo z 2600 hrát nebude, tak jsem se měl otočit a letět domů? Taky trošku na hlavu, nemyslíte?
+0 /-0 | 08.10.2018 15:21

pawel

Jednoduché: Píšou "marně vynaložené náklady" 12 tisíc. 

Když si něco objednám a nevyužiju, vznikne mi ztráta, i když za to nemohu. Nemoc, vážný problém v práci, rodině atakdál.  Jsem holt vyhodil peníze, stává se slušným lidem, zdraví, rodina je přednější, oželím a  jedu dál...

Kdo to má Vojtovi zaplatit? Z MŠMT - to je podvod, hrozící prů...

Daňoví poplatníci? Rozuměj členové z příspěvků? Proč?

 

 Vojto Pláte, fandím Vám v šachu i životě. Za Batumi nic nedlužíte, nikdo Vám nic nemůže vyčíst. 

+0 /-0 | 08.10.2018 13:31

Morphynista

Například zde v bodu 12 - Zpráva úseku reprezentace https://www.chess.cz/wp-content/uploads/2018/05/Zapis_VV125.pdf

+0 /-0 | 08.10.2018 13:19

Ota Válek

Muži i ženy skončili nad nasazením; jejich umístění je úspěchem.

Lze někde dohledat vyjádření svazu k případu pana Pláta? Rád bych si utvořil názor na základě vyjádření obou stran.

+0 /-0 | 08.10.2018 12:53

Druid.Panoramix

Vojta Plát, možná neplatil právě proto, že se omluvil ty dva dny předem. Tak do válečných zón Vás ještě neposílají ( protože tam to smrdí nejenom průserem, ale i něčím horším) a věřím, že i v té Gruzii se nechá slušně přespat i najíst, když člověk ví kde a zorientuje se.

Ano, asi tak. Nejdříve si to nechat projít hlavou, nechat si nějaký čas na rozmyšlenou a pak se prostě rozhodnout..... já vím, někdy je to těžké, ale na druhou stranu, Vojto, jste dospělý, před zákonem právně odpovědný. Příště se rozhodnete včas a správně. No a pak hlavně nedělat ptákoviny..... když si nechám dát neschopenku a nechám si napsat vycházky, které jsou v místě bydliště, tak nejet do Koutů nad Desnou.... zbytečně hnát vodu na mlýn těm, kteří Vás zrovna nemusí. Stalo se, příště lépe....

+0 /-0 | 08.10.2018 12:18

Karel Havel

Re Vojta Plát: Vážený pane Pláte, na základě toho, co o Vaší pokutě vím já jako zcela nezainteresovaná osoba, která o ní má jen zprostředkované informace,   si myslím, že byla udělena správně.  Měl byste si přiznat, že do těch Koutů jste prostě jezdit neměl. Je to stejné, jako kdybyste byl na neschopence a Váš zaměstnavatel by pak zjistil, že v té době jste někde hrál šachový turnaj. Myslíte, že by pro to měl pochopení? A jestli jste v té době bral nějaké prášky by mu bylo úplně jedno.

K té destinaci, kde to "smrdí" průserem - je fakt, že Gruzie je v porovnání třeba s ČR asi trochu exotika, ale když si na ni troufli Caruana, Ding Liren, Anand, Kramnik..., kteří jsou (věřím, že jen zatím) šachově úplně jinde než Vy, tak bych se být Vámi svým bolestínstvím neztrapňoval...  

Jste výborný šachista a věřím, že Váš čas ještě přijde. Jsem si ale jist, že byste udělal lépe, kdybyste se soustředil jen na šachy a ne na boj s bafuňáři ze Šachového svazu. Já o nich mám trochu lepší mínění než Vy, ale Váš názor na ně Vám neberu. Nemyslím si ale, že tento  boj "s větrnými mlýny" máte šanci vyhrát. Je fakt, že u nich zrovna oblíbený nejste(a můžete si za to sán), ale jsem si jist, že pokud budete mít šachové výsledky, reprezentovat Vás nechají. V repre právě probíhá minimálně částečná generační výměna a zas takový zástup Vašich protikandidátů nikde nevidím...

+0 /-0 | 08.10.2018 12:11

Vojta Plát
Proč Krejčí neplatil nic? Omluvil se dva dny předem a svaz nedostal nazpět takřka nic. Jde mi jen o to, že nás posílají do destinací, kde to "smrdí" průserem, když se Vám nechce, tak vás skoro donutí tam jet, jinak se do repre nepodíváte ( to myslím naprosto vážně ). Nechal jsem se na tu blbou akci ukecat, měl jsem říct hned ne. Moje chyba. Máte pravdu.
+0 /-0 | 08.10.2018 09:54

Morphynista

Vojto, svaz v téhle věci postupoval zcela správně. Zbytečně kopeš a urážíš ty, kteří ti podali pomocnou ruku...

+0 /-0 | 08.10.2018 09:06

Poutnik

Operovat se smrtí je už za čarou řekl bych. Nebo snad někdo na ŠO zemřel v důsledku jakési virózy?

+0 /-0 | 08.10.2018 08:01

Vojta Plát
Oni na svazu nechápou, že s nachlazením a zvýšenou teplotou se dá dojet do Koutů přímým vlakem na blicák(ačkoliv jsem byl pod neustálým vlivem Ibalginu). Ale riskovat, že se to zhorší a umřu v Gruzii? Když jsem četl, kolik lidí mělo problémy, tak mě ta destinace nijak neláká. Díky za oprávněné zastání mé osoby.
+0 /-0 | 07.10.2018 23:24

naska

GM Vojta Plát ma naprostou pravdu,když říká,že...demence lidi na svazu nemá obdoby.Nechápu,proč mu peníze za neúčast,kterou zdůvodnil,nevrátí? Je to mladý člověk,vynikající šachista a je hrozné,když se mladým lidem hází klacky pod nohy!Osobně mi je šachový svaz ČR k ničemu,nepotřebuji ho v žádném případě. Nedávno po mé kritice vybouchnul Ing. Marek Vokáč GM(který už ke konci roku odstupuje)a doporučil mi,že mi pošle konopný provaz a větev si mohu najít sám.Co k tomu dodat? Jen..Njn..Pěkný večer všem:-))Prof.Mgr.Naska DiS.

+0 /-0 | 07.10.2018 21:25

capjar

Ty videa na youtube jsou boží.

+0 /-0 | 07.10.2018 18:43

Zelené jablko

Jen tak se těším na případný blog...

+0 /-0 | 07.10.2018 17:38

Achjo

pushtaq : to upozornění myslíš vážně?  jde o to informovat další :)

+0 /-0 | 07.10.2018 01:00

pushtaq
Obávám se, Vojto, že se žádný bafuňář nevyjádří, protože pláčeš na špatném hrobě. Tohle není ani svazový web, ani diskuze k ME. Takhle jsi jen snadný terč.
+0 /-0 | 06.10.2018 17:14

Vojta Plát
Vrátí mi svaz peníze za neúčast na ME v březnu? Podívejte se, kolik lidí mělo problémy... Edouard, Tiviakov, Pavlidis, to jako máme jezdit reprezentovat do takových destinací, když nejsme 100% fit? Riskovat, že chytneme nějaký virus, případně tam bude špatné jídlo? Proto jsem nejel, když člověk není 100% fit, tak neriskuje a jak vidíte, tihle lidi 100% fit byli a stejně jim to nepomohlo. Nikdo se tady k tomu nevyjádří radši, tak jako vždycky.
+0 /-0 | 06.10.2018 16:52

Bucefalos

Pimlouvám se za to, aby zde byla diskuse uplně zrušena. To nejsou názory to jsou většinou jen kýble hnoje. Kdo to má pořád číst... To není jen zombík. 

+0 /-0 | 06.10.2018 16:28

pushtaq

2sks 12:26 - pozor na ty závěry, aneb kde mají Poláci a Francouzi ty tři borce nad 2700?

+0 /-0 | 06.10.2018 14:17

Pavel.P
to 2sks: Souhlasím, měl jsem na mysli pohled fanouška, z perspektivy profesionálního hráče bude výsledek jediným relevantním kritériem úspěchu/neúspěchu; i když vyjádření trenéra Trpišovského tomu příliš nenasvědčují:)
+0 /-0 | 06.10.2018 13:38

2sks
Re Pavel.P: máte pravdu. Je to o tom, či fanúšik uprednostňuje priebeh hry alebo výsledok. To je filozofická otázka fanúšikov, ale hráči dlhodobo uprednostňujú výsledky. Predpokladám, že Gelfand alebo Karjakin nie sú nadšení ako pekne si zahrali v zápase o titul majstra sveta, a ani Poliaci neodchádzali včera nadšení krásnym 4.miestom, hoci bezpochyby zahrali turnaj na hranici ich schopností.
+0 /-0 | 06.10.2018 13:02

Pavel.P
Podle mého velmi dobrý výsledek, kořeněný skalpem pozdějších vítězů. Trochu mě diskuse nad úspěchem či neúspěchem připomíná komentáře k výsledku Slavie v Petrohradě. Pro mě osobně je mnohem důležitější předvedená hra se snahou dostat ze sebe to nejlepší a nadchnout tím fanoušky než konečné pořadí. Což naši reprezentanti (podobně jako Slavia) určitě v mnoha partiích předvedli. Leč chápu, že pro jiné je důležitý jen a jen výsledek bez ohledu na průběh.....
+0 /-0 | 06.10.2018 12:49

2sks
Umiestnenie okolo nasadenia je dobrý výsledok. Rozdiel medzi šachovou špičkou je bohužiaľ veľký, takže o nejakých medailách na olympiáde už je možné len snívať a tešiť sa, keď sa podarí výhra nad lepším družstvom. Rovnako to je vo futbale a pomaly už aj v hokeji... Naozaj veľká škoda včerajšej partie p. Štočeka, výhra nad Ukajinou by potešila každého a 6.miesto by pri súčasnej sile hráčov bola naozaj asi ich kariérnym maximom - na boj o medaile je potrebné mať min. troch hráčov 2700 . Nešachová verejnosť si výsledok v druhej desiatke vôbec nevšimne.
+0 /-0 | 06.10.2018 12:26

ELOminator

Jo, můžu říct, že většina hráčů kromě Navary mě příjemně překvapila (od něho jsem dobrý výkon čekal wink).

Takže jednoznačně yesczech flag

A porážka mistrů světa se počítá hats off

+0 /-0 | 06.10.2018 11:36

HonzaH.
exote, dovolím si nesouhlasit, že umístění nikoho nenadchne... myslím, že nadšených je i tady v diskuzích docela dost :-) a nějak jste vynechal hodnocení Zbyňka Hráčka ;-) plivat síru před olympiádu šlo mnohým, ale zhodnotit (nebo snad dokonce přímo pochválit) jeho výkon už se moc nechce...
+0 /-0 | 06.10.2018 11:31

exot

12 místo není ani výborné umístění a už vůbec ne parádní. Je to takové umístění, které ani nikoho moc neurazí, ani nenadchne. Parádní výsledek by to byl, kdybychom v posledním kole vyhráli, chyběl kousek. Naši zahráli mírně nad své možnosti, tak na tom ve světě momentálně jsme. Navara hrál hodně nevyrovnaně a nebyl takovým tahounem, jakého bychom si asi všichni přáli. Lázňa za mě dobrý, stejně tak Štoček. Michalíkovi se premiéra v našich barvách povedla, to je bez debat, před olympiádou jsem měl nějaké pochybnosti, v posledním kole bojoval ale jako dˇábel, takže tímto si sypu popel na hlavu. Olympijské vítěze jsme porazili, takže nakonec asi spokojenost.

+0 /-0 | 06.10.2018 10:59

ELOminator

No opět jako v každém hodnocení po turnaji musela zaznít klasika "kéž by se hrálo ještě pár kol" cheeky

+0 /-0 | 06.10.2018 10:24

Petr Boleslav

opraveno.

+0 /-0 | 06.10.2018 09:55

pushtaq
Dejve, díky za rychlý víkendový komentář. Oprav si pár drobností (a pak tohle smaž): hned 2 u "pořadatelé si určtě přály"; úvodní komentář ke Štokově koncovce patří až za tah; a když David dohrál, tak už pravděpodobně nezbývaly čtyři partie ;-)
+0 /-0 | 06.10.2018 09:12