Tygří dráp sekl do prázdna

09.05.2011 12:03 | Zápasy kandidátů 2011

S konečnou platností se nám do dnešních tie-breaků posunuly dva duely - Kramnik - Radjabov a Aronian - Griščuk (13.00 hodin on-line přenos). Ve čtyřech rapid partiích se může stát opravdu všechno, rozhodně však "outsideři" duelů Gr...

S konečnou platností se nám do dnešních tie-breaků posunuly dva duely - Kramnik - Radjabov a Aronian - Griščuk (13.00 hodin on-line přenos). Ve čtyřech rapid partiích se může stát opravdu všechno, rozhodně však "outsideři" duelů Griščuk a Radjabov vstupují do této části s mírnou psychickou výhodou. Po Mamedyarovi opouští kandidátské boje i Veselin Topalov. Na rozdíl od prvně jmenované však v partii s Gatou Kamskym dosáhl vyhrané pozice, ale....závěrečný úder nezasadil a nesrovnal tak stav zápasu.

Topalov,Veselin (2775) - Kamsky,Gata (2732) [A16]
Zápasy kandidátů Kazaň (1.4), 08.05.2011
[GM Robert Cvek]

1.Jf3 Jf6 2.c4 g6 3.Jc3 d5 4.cxd5 Jxd5 5.Dc2!? Je toto novinka? Zdá se, že tomu tak je. V pátém tahu...drsné 5...Sg7 6.e4 Jb6?! Kamsky ustupuje (zbytečně) z hlavního bojiště. [6...Jb4!<=>] 7.d4 0-0 8.Se3 Sg4 Tímto tahem si moc jistý nejsem, nedoporučil bych ho. 9.Je5! Sxe5 [9...Se6 10.0-0-0!|^ je poněkud jiná velká rošáda než ve druhé partii (s dámou na a3)] 10.dxe5 Jc6 11.h3 Se6 12.Vd1 Dc8 13.f4|^ Diagram

Po 13.f4

Topalov získal přesně tu pozici jakou by chtěl získat každý, kdo musí bílými vyhrát. Má dvojku střelců, mohutný střed, možnost útoku po f5 a soupeř nemá žádné aktivní vyhlídky do budoucna 13...Vd8 14.b3!? Namířeno proti JčiSc4 14...Jb4?! To se Kamskému nepovedlo, jak uvidíme, dostane se černý do větších problémů, než by tomu bylo po 14...Vxd1+ [14...Vxd1+ 15.Dxd1 De8! 16.Se2 Vd8 17.Dc1 Jd4] 15.Vxd8+! Dxd8 16.Db1! Topalov jako pravý tygr vystihl nesoulad v řadách protivníka a získal slušnou výhodu. Vidíme, že Jb4 je blbá figura a lépe bylo mít ...Vd8 s ...Jd4 16...f5!? Tak trochu zoufalý tah mocného draka, ale co jiného? [16...De8 17.Se2+/-] 17.exf6 exf6 18.Se2 De7 19.0-0 [19.Kf2!? stálo také za úvahu] 19...Sf7 20.Sf2 Vd8 21.Vd1! Vxd1+ 22.Dxd1+/- Diagram

Po 22.Dxd1+/-

Bílý má slušnou výhodu. Dvojici střelců, silný pěšcový střed a možnost svoji pozici zesilovat22...c5!? Kamsky se snaží o možnou protihru v zajištění pole d4 a taky někdy prorazit tahem ...c4 a hrát na dámském křídle 23.Sf1?! Topalov usíťuje trochu krkolomně svoje figurky. Jde cítit obrovská nervozita, s jakou oba borci hrají. [23.g3! Jc6 24.Kg2 Kg7 25.Dd2+/-] 23...Jc6 24.g3 Kg7 25.Sg2 h5?! poněkud oslabuje svoje královské křídlo [25...Jb4! s myšlenkou...c4 a po: 26.a3?! Jc6 má bílý slabého pěšce b3] 26.Jb5!? Jc8 27.Dd2 [27.Sf3!? ala Karpov s Kg2,g4 a hrou tam kde je bílý silnější - královské křídlo] 27...c4!? Kamsky zoufale hledá protihru 28.bxc4 Sxc4 29.Jd4! Db4 [29...Jxd4 30.Sxd4+/- jsou bílé figurky strašně silné] 30.Dc1 J8e7 31.a3! zahání dámu na méně aktivní pozici 31...Da4 32.Db2 b6 33.Kh2! zde je král OK 33...Kf7 34.Dc3 Sa2 Asi správná vyčkávací taktika [34...Jxd4 35.Sxd4 Jg8+/- má bílý velmi silné figury] 35.f5!? Partii jsem bohužel neviděl online (hrál jsem) a Topalov asi ucítil pach krve (asi měl soupeř časovku) a zahajuje velký nápor [35.g4!? nebylo tak akční, ale za to logičtější] 35...Dc4 [35...Je5!?] 36.Db2! Diagram

Po 36.Db2!

36...Je5? Není se čemu divit, že v této velmi důležité a velmi komplikované pozici dělá Kamsky chybu. Zatím svoji horší pozici bránil s velkou zatvrzelostí [36...Jxd4! jedině tak 37.fxg6+! (37.Sxd4 gxf5 38.Sxf6 fxe4 není tak jasné) 37...Jxg6 38.Sxd4 drží bílý výhodu, ale černý po: 38...De6! má pevnou pozici a není vidět nic konkrétního za bílého, například: 39.Sxf6?! (39.h4|^) 39...Dxf6 40.Dxa2+ Kg7 41.Dd5 (41.h4 Je5= dáma s jezdcem je nebezpečná kombinace, zde díky poli g4 zaručuje remízu) 41...h4! 42.Dd7+ Kh6 by měl černý v pohodě remízovat] 37.Dd2!? Vůbec se nedivím, že se následující varianta Topalovovi nezdála: [37.Jb5 strojům se to líbí, ale...pojďme trošku dále 37...Kg7 38.Jxa7 Jd3 39.Dxb6 Jxf2 40.Dxf2 h4! 41.gxh4 Dc7+ 42.Kh1 Dc1+ 43.Dg1 Dxa3 mi přijde jako neuplatnitelná výhoda] 37...g5!? ještě není vůbec špatné [37...Sb1 38.Dh6 Da2! 39.Kg1 Dxa3 s velmi drsnou pozicí, ale bílý by měl mít lepší šance] 38.Je6?! [38.Dd1 g4 39.Dd2 gxh3 40.Kxh3 Jg4 41.Sg1 opět taková drsná pozice, ale bílý má lepší šance; 38.Kg1!+/- s Db2 či Sf1] 38...J7c6?? Diagram

Po 38...J7c6??

Tak to je hrubice jako vrata!!! Drak neustál prudký nápor tygra a hroutí se... [38...Sb3! by se nic strašného nedělo a bílý má jen malou výhodu] 39.Dd6+- Ke8 [39...Je7 40.Jxg5+ fxg5 41.Dxe5+-] 40.Jc7+ nic nekazí [40.Sd4 bylo asi nejsilnější, například: 40...Dd3 41.Df8+ Kd7 42.Dxf6 Jxd4 43.Dd8+ Kc6 44.Dc7+ Kb5 45.Dxe5+ Kc4 46.Dd5+ Kc3 47.Dxa2+-] 40...Kf7 41.Jd5 Skončila časová tíseň a dokážu si představit ty pocity... Kamsky asi hleděl na pozici a nemohl uvěřit, že udělal takovou hrubku, když už byl tak blízko vyrovnání (po pěkné obraně) a naopak emoce a radost na straně Topalova, stojím na výhru! Už jenom soupeře dorazit...ale něco se muselo "pokazit", protože tuto zcela vyhranou pozici Topalov dovedl jen do remízy... 41...De2 42.Dxf6+ Ke8 Bílý stojí stále jasně na výhru 43.De6+ Kf8 Diagram

Po 43...Kf8

44.Kg1?? Vraťte mu ten tah!! To je hrubice jako vrata. Co se stalo s Topalovem? Taková škoda... [44.Dh6+! Ke8 (44...Kf7 45.Sg1 Sxd5 46.exd5 a černému nevychází 46...Jd4 a stojí úplně na prohru: 46...Jd4 47.Dh7+ (47.Sxd4?? Jf3+ 48.Kh1 De1+ 49.Sg1 Dxg1#) 47...Ke8 48.f6! Kd8 49.d6+-) 45.Jf6+ Ke7 (45...Kf7 46.Jd7 (46.Jh7!?+-) 46...Jxd7 47.Dxc6+-) 46.Dxg5+-; 44.Dd6++- Kf7 45.Sg1 Sxd5 46.Dxd5+ Kf8 47.Dd6+ Ke8 48.Kh1 g4 49.De6+ Kd8 50.Dg8+ Kc7 51.Dh7+ Jd7 52.Dxh5+-] 44...Dd1+ 45.Sf1 Diagram

Po 45.Sf1

45...Sxd5! Toto Topalov přehlédl? 46.exd5 Jd4! 47.Df6+ Kg8 48.Dxg5+?! Tento tah vlastně ani chybou není, ale poslední šance byla, ale stejně by nevyšla, v 48.Sxd4 [48.Sxd4 jediná šance jak pokračovat v boji, ale pozice je i tak remízová. Všechny naděje uhasil příšerný 44tý tah bílého 48...Dxd4+ 49.Kh1 Dxd5+ 50.Sg2 Dd1+! (50...Jf3?! by celou věc jenom komplikovalo 51.Dxg5+ Kf8! (51...Jxg5 52.Sxd5++-) 52.Df6+ Kg8 53.Da1 Dxf5 54.Dd1 Je5 55.Dd8+ Kg7 56.De7+ Kh6 57.Dxa7 Df2! 58.Dc7 Dxg3 59.Dxb6+ Jg6) 51.Kh2 Jf3+ 52.Sxf3 Dxf3 53.Dxg5+ Kf7= bílý král je v pasti věčného šachu] 48...Kf7 49.Dd8 Zde už nic není. Bílý si může jen vybrat jestli dá či dostane vččný šach anebo taky jestli si nechá dát mat. Poněkud blbá volba, když musíte vyhrát. Je mi Topalova opravdu líto, takhle podrbat vyhranou partii... [49.Dh6 Je2+ 50.Kg2 (50.Kh2 Dxf1=) 50...Dxd5+ 51.Kh2 Jf3+ 52.Kh1 (52.Kg2 Jd2+ 53.Kh2 Jxf1#) 52...Je1+ 53.Kh2 Jf3+=] 49...Dc2! Diagram

Po 49...Dc2!

Víme, že J+D je dost nepříjemné, jak se to začne ochomýtat u našeho krále, ale tady je to JJ+D. Bože, chraň krále!!50.Sg2 [50.d6 Jdf3+ 51.Kg2 Je1+=] 50...Dc1+ 51.Kh2 Dc2! 52.Sg1 Jdf3+ 53.Kh1 Je1 [53...Dd1=] 54.Sf2 Dxf2 55.Dc7+ Kf6 56.Dd6+ Kf7 57.Dc7+ Kf6 58.Dd6+ Kf7 Měli jsme možnost vidět úchvatný boj mezi Tygrem a Drakem. Vítězem se stal nakonec Drak. Budu držet pěsti drakovi, ať se dostane co nejdále a třeba ať vyzve samotného poloboha z Madrasu. A doufám, že se Tygr z této kruté partie, zápasu, oklepe. Inu šachy jsou (občas) velmi krutým sportem. A bude tomu i tak nadále. 1/2-1/2

Výsledky

čtvrtfinále vážné rapid bleskové
Č1 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 А
Aronian ½ ½ ½ ½ 2
Griščuk ½ ½ ½ ½ 2
čtvrtfinále vážné rapid bleskové
Č2 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 А
Radjabov ½ ½ ½ ½ 2
Kramnik ½ ½ ½ ½ 2
čtvrtfinále vážné rapid bleskové
Č3 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 А
Kamsky ½ 1 ½ ½
Topalov ½ 0 ½ ½
čtvrtfinále vážné rapid bleskové
Č4 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 А
Mamedyarov ½ ½ 0 ½
Gelfand ½ ½ 1 ½
polofinále vážné rapid bleskové
P1 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 А
Č1
Č2
polofinále vážné rapid bleskové
P2 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 А
Č3
Č4
finále vážné rapid bleskové
1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 А
P1
P2

Časový rozpis

5 květen - partie č.1, čtvrtfinále
6 květen - partie č.2, čtvrtfinále
7 květen - partie č.3, čtvrtfinále
8 květen - partie č.4, čtvrtfinále
9 květen - tie-break
10 květen - volný den
11 květen - volný den

12 květen - partie č.1, polofinále
13 květen - partie č.2, polofinále
14 květen - partie č.3, polofinále
15 květen - partie č.4, polofinále
16 květen - tie-break
17 květen - volný den
18 květen - volný den

19 květen - partie č.1, finále
20 květen - partie č.2, finále
21 květen - partie č.3, finále
22 květen - volný den
23 květen - partie č.4, finále
24 květen - partie č.5, finále
25 květen - partie č.6, finále

26 květen - tie-break / Zakončení

Partie

Odkazy

Oficiální stránky
On-line přenos (13.00 hodin)
On-line přenos na chessdom.com
Live webkamera
126x 1129x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (126) Aktualizovat
10.05.2011 15:39 | Autor neznámý

A už máme kursy u Bwin:

Gelfand - Kamskij 1,65:2,10 (56:44;-7,60%)
Kramnik - Griščuk 1,45:2,55 (64:36;-7,56%)
Vzhledem ke kursům bych zase považoval za nejlepší dát sólově po nějaké rozumné částce dvě dvojky, jedna by vyjít mohla :). Griščuk by se v tom "rozstřelu" nemusel sesypat jak Radjabov a dokáže ho Kramnik přehrát na dlouhý čas? První zápas je pak loterie, ale není Kamský skoro domácí, když se hraje v Tatarstánu?

10.05.2011 14:10 | Autor neznámý

8 remíz? Nedivil bych se :)

10.05.2011 12:15 | Autor neznámý

Teda se zájmem sem si prohlédl komentované partie a mnoho nečekaného se událo, topalov a Aronian venku sem nečekal, asi ňáká epidemie ?

Jinak teda Kramnik - Griščuk a Kamsky - Gelfand bude zajímavé hlavně na ten druhý zápas sem zvědav, ikdyž třeba Griščuk zase překvapí ...

10.05.2011 11:39 | Autor neznámý

Díky - pokud by kursy byly rovné 1,85:1,85, dal bych Kramnika a Kamského. Jejich soupeře pak tak někdy od 2,3 výše. 

10.05.2011 11:26 | Autor neznámý

Pavel Háse: dvojice jsou jasné, viz tabulka v článku. Kramnik - Griščuk a Kamsky - Gelfand

10.05.2011 11:03 | Autor neznámý

Re Steve Splasher: Ano, nervy to asi byly. Já když to viděl, tak už jsem několikrát měl zde v okénku napsanou repliku, že takovou pozici bych snad dokázal udržet i já, ovšem vždy jsem to zase smazal s tím, že to je "poněkud odvážné tvrzení". Přeci jen, malý čas, proti mě nesedí nějaký kandidát mistra, ale KRAMNIK, i kdyby to ten kandidát hrál úplně stejně, nebylo se čeho bát, jen jména soupeře, kdy se z malých hrozbiček stávají neodrazitelné a také svazovala ta nečekaná šance.

Proto jsem napsal, že Radžabov nemá zažitou techniku obrany, hráč se musí v takové pozici tak trochu předprogramovat - soupeř může sem a sem, pokud se dostane tam, musím stát tady a tady, pokud to zkusí z jiné strany, potom tady a tady. Přepálit se to dá zde a zde, potom mohu promazat tady, nebo tady. A jakmile si to takhle nadefinuje, nemůže nikdy prohrát trochu horší věžovku, nebo různobarevné střelce ... Alespoň od hráče s takovým ratingem bych to nečekal, ta blicka byla přeci také s bonusem, ne?

10.05.2011 10:52 | Autor neznámý

Jaké jsou vlastně dvojice pro semifinále? Podle nasazení by to mohlo být Kramnik - Kamskij a Gelfand - Griščuk. Na bwin to zatím vypsané není.

10.05.2011 10:48 | Autor neznámý

Já se přikláním k dvojici Kamskij, Griščuk. Kamskij sr. snad už s mladým dávno nejezdí, ne? A s Griščukem dám na Bonda . Nechci zápas Kramnik - Anand, možná by ho dokázal nejlépe prohnat, ale na "beton" se nechci dívat. Kamskij se zdá být docela ve formě, se svou technikou jednoduchých pozic a dobrou přípravou by to mohl být nepříjemný soupeř.

10.05.2011 10:26 | Autor neznámý

Na to komu fandiť je kopec uhlov pohľadu. Zdá sa mi, že po vyradení Aroniana a Topalova asi fakt najskôr Kramnik svojimi zápasovými schopnosťami bude pre Ananda tvrdou konkurenciou. Organizátori podujatí zas okrem "ratingových" majú aj "ľudské" kritériá, tam boli obľúbení gentlemani typu Keres, Spasskij, Hort, Ánand a do tejto kategórie by som podmienečne radil snáď Geľfanda s Kramnikom. K tým obávaným patril napr. Fischer, Reshewski, z dnešných napr. Ponomariov v dobách keď bol majstrom sveta FIDE. BTW nepríjemní nemusia byť sami hráči, ale tiež indukovane - problémoví tatkovia typu Polgár, Kamský sr., aj manageri ako Danailov.  Mám pocit, že čiastočne do tej druhej kategórie patrí (alebo patril?) aj Griščuk.

10.05.2011 10:23 | Autor neznámý

Ta formulace v bleskově ke kávě, kde je Kramnik označen za jednoznačného krále, mi přijde dost zavádějící. Vždyť byl jen několik vteřin od vyřazení. Na druhou stranu to, že porazil Teimoura v KIDu, je opravdu úctyhodný výkon.

Pane Háse, spíše bych to viděl na ty nervy. To, jak se Teimourovi v blickách třásla ruka, už jsem u něj dlouho neviděl. Opravdu nehrál svoje maximum, ale taky neudělal žádnou velkou chybu. Nenašel ty správné remízové tahy a Vladimír toho zkušeně využil.

Aféra hodiny na videu : okolo 19:50:00 (ruského času). Prostě tam z 0:21 skočilo Kramnikovi  0:00.

10.05.2011 08:24 | Autor neznámý

Komu fandit? No přece Griščukovi, to je správný samorost!

10.05.2011 02:14 | Autor neznámý

Kramnik to sice hrál metodicky dobře, ale Radžabov mu dost pomohl. Počítačová generace, avšak techniku obrany nemá zažitou - a nebo mu selhaly nervy. Místy jsem měl pocit, že hraje hluboko pod úrovní 2700 ... Všichni tvrdili, že Kramnik je za zenitem, ale vždyť je mu 35, to se dříve věřilo, že vrcholnou formu má hráč mezi 30. a 40.rokem, takže je předčasné ho odepisovat. A komu teď vlastně fandit, dříve by to byl přebor CCCP? "Izraelec" Gelfand, "Američan" Kamskij a dva Rusové, Kramnik a Griščuk, hm.

09.05.2011 22:12 | Autor neznámý

Žádnému z expertů NŠŠ nevyšel tip na výsledky a to je teprve 1.kolo.

Jinak, jsem přesvědčen, že Carlsen by byl schopen rezultativních výsledků.

09.05.2011 20:30 | Autor neznámý

Aronian hrál dobře, ale nedotáhl to do konce. V delším zápase by zřejmě prorazil. Dle rapidů soudit nechci. Zas tolik mě ale jeho vypadnutí nepřekvapuje, ten systém 4 partií to připouští se silnou pravděpodobností.

09.05.2011 19:54 | Autor neznámý

 aron na videu casto  pokaslaval, myslim, ze nebyl zdravotne v poradku uplne, nebyl to on vubec ani herne

09.05.2011 19:53 | Autor neznámý

A jak vlastně dopadl pan Gelfand?

09.05.2011 19:13 | Autor neznámý

3/4 tipu je ale nula. To je právě ta zrádnost sázek o které jsme předtím diskutovali. To je jako 3/4 dobrých tahů během partie.

09.05.2011 19:09 | Autor neznámý

No že mi zustane v tipu 3/4 jsem docela rád, ale že vypadne Aronjan to je šok. Myslím , že se asi špatně připravil, prakicky nic nevymyslel, a když mel možnost uderit, tak to podelal

09.05.2011 19:07 | Autor neznámý

Ne, Teimour měl ještě 17 sekund, ale z frustrace se vzdal v jasné remíze.

09.05.2011 19:06 | Autor neznámý

 

Kramnikovi nefandím, ale mám obavu, že je to nyní jediný možný soupeř pro zápas s  Anandem, kdy by mohl být zápas zajímavý.
 Musím uznat jeho kvality, ta koncovka, kdy hrál o vše, byla fakt metodická, stála by za rozbor, byť to byla blicka. 

Topa, Aron vypadli, tak fandím "vrstevníkovi" Gelfandovi.

09.05.2011 19:02 | Autor neznámý

A ještě tam v remízové pozici naskočilo nakonec 0:1 .... Možná čas.

09.05.2011 19:01 | Autor neznámý

Ta radost !!

09.05.2011 18:57 | Autor neznámý

Po 37.Kxg3 už to takový rutiner prohrát nemůže, posledním semifinalistou je (bohužel) Kramnik.

09.05.2011 18:55 | Autor neznámý

Přenos na chessoke je teď nějak úplně mimo (mají blbě pozici!), naštěstí mám teď puštěný i ten oficiální byz motoru.

09.05.2011 18:54 | Autor neznámý

Nápady má, ale technicky to je slabota.

09.05.2011 18:50 | Autor neznámý

Podle mě je bohužel rozhodnuto, muset vyhrát s Kramnikem, byť s bílými,  bude asi nad síly toho kluka.

09.05.2011 18:48 | Autor neznámý

Není, z rapidu tam mají čtyři remízy, tahle má navíc jiné zahájení. Možná to tedy je analýza nějaké jejich staré partie, co já vím.

09.05.2011 18:42 | Autor neznámý

A mečbol pro Kramnika, Radžabov je technicky nějak slabý, tuhle koncovku ....

09.05.2011 18:41 | Autor neznámý

Je to tak, Kramnik vyhrál a Radža teď musí vyhrát (již tam svítí zákl. pozice), jinak se dostane do "společnosti" s Topu a Aronjanem.

09.05.2011 18:37 | Autor neznámý

Podle mých počtů se teď hraje třetí. 2x bílí vyhráli. Není tamta ještě z rapidu.

V každém případě krásně metodicky vyhrál Kramnik nestejnopoláky. Nejen ve střední hře či v koncovce dámské, ale stačí i jedna věž, aby se soupeřův král dostal do zuzwangu.

Kramnik za to obětoval ještě pěšce a tak se hrálo 3 na 3 V+nestejní střelci.

09.05.2011 18:33 | Autor neznámý

Ne, jinak, jestli dobře chápu, pak

1.Kramnik - Radžabov asi 1/2 (končí tam 25.-f5 a bez udání výsledku, pak začala jiná partie, předpokládal jsem tedy remis)

2.R- K 1:0

3.K-R 1:0

a teď 4.K-R, takže ta první partie, co tam mají, je nějaká divná.

09.05.2011 18:30 | Autor neznámý

To já chápu, ale chessok nyní mají tři partie Kramnika bílými za sebou ....

09.05.2011 18:29 | Autor neznámý

5 minizápasů se střídáním barev.

09.05.2011 18:28 | Autor neznámý

Se to střídá, 2 partie jako jeden zápas a pak začíná opačnými barvaami.

09.05.2011 18:26 | Autor neznámý

Protože je to Kramnik!

09.05.2011 18:24 | Autor neznámý

Jak to, že má Kramnik zase bílé?

09.05.2011 18:24 | Autor neznámý

Oficiální nechtějí registraci, stačí kliknout na Live Games nalevo.

09.05.2011 18:23 | Autor neznámý

Kdybych vsadil, už bych měl 2850 za 2000+poplatek (4 dvojky po 500) a čekal bych, zda se urodí ještě Radžabov (1600 navíc, pokud postoupí).

09.05.2011 18:22 | Autor neznámý

 

Konec velkého favorita na důstojného vyzývatele.

09.05.2011 18:20 | Autor neznámý

A Aronian je kde? - Aronian je v prdeli!

09.05.2011 18:20 | Autor neznámý

A je asi hotovo, +11 by měl zvládnout i opatrný Griščuk, smrtelná vazba na f7.

09.05.2011 18:18 | Autor neznámý

¨Na vteřině (Jh7) zahrál Aron.

09.05.2011 18:18 | Autor neznámý

Na chessok už ano. Já jsem se přepnul tam, protože chessbomb mi padal a oficiální chtějí registraci.

09.05.2011 18:15 | Autor neznámý

Re Pavel Háse: Já mám jen obyč on-line, tak mám od motorů klid, požitek z partie bez nich, jsme přeci lidé....

 Ale teď cítím, že ta osmička jec špatná, ani dlouhé okno nepomůže, ale fakt nevím, kdo co ještě (ne)vymyslí.

  kde je ta koncovka Radži?

09.05.2011 18:12 | Autor neznámý

Já již raději netipuji... Těžká obrana s málo časem.

09.05.2011 18:12 | Autor neznámý

Levon je kousek od vyrazeni

09.05.2011 18:11 | Autor neznámý

Počítač by to s dámou rozebral, oni to nejspíš remizují. Alespoň já bych se černými asi moc nepohodlně necítil.

09.05.2011 18:08 | Autor neznámý

Na tu partii Griščuka s Aronjanem se teď nedá koukat, respektive by tam neměl být ten výpis motoru - to už teď jen kazí náladu.

09.05.2011 18:07 | Autor neznámý

re Pavel Háse: Jasně, ale kdyby spolu hráli korespondenčně....

Za této situace, kdy jde o vše, rapid k tomu, jsou tahy g5 (vždy kryje nepříjemnosti 8.řady, dává úkryt králi a třeba někdy g4 také půjde a bílého otřese) a Va5 - velmi silné.  Čas již také skoro stejný díky tomu. 

09.05.2011 18:07 | Autor neznámý

Takze spatny hodiny a Radja pozici v casovce uplne zprasil

09.05.2011 18:06 | Autor neznámý

Radja to nezvládl?

09.05.2011 18:06 | Autor neznámý

Tak Vlad to ještě zachránil! Vida a to už někdo na anglické wiki napsal, že postupuje Radja :)

09.05.2011 18:06 | Autor neznámý

Ježkovy zraky!!! On to Kramnik ještě vyhrál!!!

09.05.2011 18:02 | Autor neznámý

Asi opravdu spatne hodiny, pozice je stale na sachovnici a jasna remiza

09.05.2011 18:01 | Autor neznámý

Tak Kramnik možná vzteky rozmlátil šachovnici...

09.05.2011 17:58 | Autor neznámý

A zase se to točí kolem 22.Jb4! Najde bílý odvahu, nebo ne?

09.05.2011 17:56 | Autor neznámý

Aron nachází poslední zbytky sil, odvahy a protiútoku ...g5!!

Těšme se.

09.05.2011 17:55 | Autor neznámý

Ale černý hned kontruje další nepřesností, respektive tahem, který by si proti počítači nemohl dovolit. Proti člověku to úspěch mít může, zvlášť, když to bílý nechce komplikovat ...

09.05.2011 17:53 | Autor neznámý

Griščuk by musel najít odvahu k počítačovému 20.Jb4 - po tom, co jsem zatím dnes viděl, nevím, nevím ... A nenašel ....

09.05.2011 17:53 | Autor neznámý

ad ...

Jo, prý měl pod stolem letenku

09.05.2011 17:53 | Autor neznámý

Spadly hodiny

09.05.2011 17:52 | Autor neznámý

Ze by ted Kramnik spadnul?

09.05.2011 17:50 | Autor neznámý

Tak 15 minut z 25 spotřeboval Aron na Se7. Zoufalství či s tím spojena psychologie? Muselo to být krušných 15 minut, další ho čekají. 

09.05.2011 17:48 | Autor neznámý

Že by se schylovalo k pohromě 3  ze 4 favoritů ? Postup Gelfanda by tak byl nejméně překvapivý.

Ovšem nepředbíhat.

09.05.2011 17:48 | Autor neznámý

Bude, ale černými se to prohrát asi nedá. Drží ho teď za f2, měnit věž nelze, tak co má vlastně bílý hrát?

09.05.2011 17:45 | Autor neznámý

Radža dal pěšce, aby raději pěšce a bude věřit, že to zremízuje, to bude dlouhá partie.

Aron již 13 minut na tah, asi rekord této úrovně v rapidu.

09.05.2011 17:45 | Autor neznámý

Mslím, že by mu černý mohl i toho pěšce f dát a neprohraje.

09.05.2011 17:42 | Autor neznámý

Tak jsem zvědav na Kramnika , hraje to tak zkušeně, že ty věže s nestejnými střelci a 7.řadou vyhraje ?

Aron již 9 minut na jeden tah...

09.05.2011 17:39 | Autor neznámý

Již 7 minut myslí Aronjan po 18.b5 bc 19.dc. Mám obavu, že se mu to hroutí a po Topovi pojede domů další, kterému jsem fandil.

09.05.2011 17:32 | Autor neznámý

Tak Teimour čekal s tim koněm na h6 až do 0:00:01, ale nakonec tam skočil a už to dohrál.

09.05.2011 17:29 | Autor neznámý

Bravo Radja!

09.05.2011 17:28 | Autor neznámý

Radžabov Kramnika spletl, druhá dvojka je zdá se na cestě - škoda, že jsem nevsadil ... :).

09.05.2011 17:27 | Autor neznámý

Opatrnost především. Podle počítače by tam šance byly, ale ti hráči se prostě k těm agresivním tahům neodhodlají. Tyhle ultrakrátké zápasy jsou na nic.

09.05.2011 17:22 | Autor neznámý

Griščuk teď bílými nemá vůbec nic, symetrie. Kramnik podle počítače cosi má, ale musel by do toho trochu šlápnout.

 

09.05.2011 17:09 | Autor neznámý

Určitě ne.

09.05.2011 17:00 | Autor neznámý

Nejsem si úplně jistý, ale možná byl Griščuk i vyhraný než potáhl a6-a5. Bílí pěšci f a h vypadali hodně slabě.

09.05.2011 17:00 | Autor neznámý

Radža s Kramnikem si nervy odpustili a jdou vesele blicat.

09.05.2011 16:56 | Autor neznámý

Jasna remiza, dost nedustojne zkouset tohle i v blicce

09.05.2011 16:53 | Autor neznámý

Takhle nervózního Lva už jsem dlouho neviděl. Jestli se mu pořád nehoní hlavou ta první partie.

09.05.2011 16:53 | Autor neznámý

Tak takto zpackat pozici jako hráč s +2800 (byť v rapidu), tak to se moc často nevidí. Levon nemůže být snad ani zdaleka zdravotně v pořádku...

09.05.2011 16:52 | Autor neznámý

Ona to rovina je, ale s tím časem?  Bílý si nemůže nějaké nepřesnosti dovolit.

09.05.2011 16:51 | Autor neznámý

Co to proboha ten Levon vyvádí? Teď ještě hraje Gríša na výhru, to jsou věci...

09.05.2011 16:51 | Autor neznámý

A vyhrát může (teoreticky) už jen černý. Bude ho Griščuk trápit, nebo ne?

09.05.2011 16:49 | Autor neznámý

Nas chessok teď už hlásí ryba rovinu.

09.05.2011 16:48 | Autor neznámý

Cítím v kostech, že tohle Levon nakonec prohraje.

09.05.2011 16:48 | Autor neznámý

Bonus mají myslím 10 sekund za tah.

09.05.2011 16:45 | Autor neznámý

32.cd6 - zdá se, že bílý promarnil šanci, teď už se to asi udržet dá.

09.05.2011 16:44 | Autor neznámý

Oni mají nějaký bonus? Ty oficiální stránky jsou idiotské, pravidla tam nelze najít ...

09.05.2011 16:36 | Autor neznámý

Ale ten čas - s tím časem to černý prostě neudrží!

09.05.2011 16:33 | Autor neznámý

Možná se bál té koncovky, ale s tím centralizovaným koněm by to podle mě bylo +-. Protože bílý nebral na b5, po 26.Jg6 to vypadá jen na +/=.

09.05.2011 16:33 | Autor neznámý

Zdá se mi, že v tomto zápase ukázal Aron svůj styl jen v 1. a v 6. partii.

09.05.2011 16:31 | Autor neznámý

Jxd6 získávalo pěšce, ale kdoví, co tam Aroňan viděl a neviděl. Mám pocit, že se to snaží hrát na minimální riziko, otázka je, zda chce Griščuka vydusit, nebo se bojí, aby něco nepřehlédl.

09.05.2011 16:31 | Autor neznámý

Zahrál, ale o tah později, už to zase vypadá na zřetelnou výhodu bílého, možná i rozhodující.

09.05.2011 16:29 | Autor neznámý

23.Vb2?! místo 23.Jxd6 ... Tak nevím, ty počítače už jsou opravdu úplně jinde. Stejně tak mohu vsadit, že ani černý nezahraje to počítačové 23.-b5.

 

09.05.2011 16:23 | Autor neznámý

A on to černý hraje divně dále, mám takový pocit, že pozice už je +-.

09.05.2011 16:21 | Autor neznámý

Griščukovo zahájení ze 7.partie se mi vůbec nelíbí, i když bílý podle Stockfishe už kousek "upustil". Naštěstí jsem ty čtyři dvojky nevsadil, může mi to být jedno, ale z prestižních důvodů bych stejně rád, aby ke Kamskému vyšla ještě jedna (Griščuk, nebo Radžabov).

09.05.2011 16:13 | Autor neznámý

Ota V.: Ano, je to tak. To je to samé, jako kdyby góly padaly jenom z brejků. Zvláštní.

Kramnik si asi chce zahrát armagedon

09.05.2011 16:04 | Autor neznámý

Je pravda, že dosud všechny čtyři rezultativní partie vyhrál černý? Nebo mi nějaký výsledek unikl? Pokud to tak je, tak je to věru podivuhodný turnaj.

09.05.2011 15:55 | Autor neznámý

Nejpřehlednější co do výsledků je teď chessok.

09.05.2011 15:53 | Autor neznámý

Lze někde zjistit kolik je stav? Na oficiálních stránkách jsem to "překvapivě nezjistil". A video je sice pěkné, ale taky nic.

09.05.2011 15:51 | Autor neznámý

 vsechno plichta, radja se moc nesnazi o nejakou aktivitu, stejnej prubeh jako ve vaznejch, prvni vyhral grischuk, druhou aronian, takze remiza vsude :)

09.05.2011 15:49 | Autor neznámý

 Dík za vysvětlení, již je na ofic. on-linu pěšec zpět na a2. Kolik je stav u Kramnika, mrknul jsem na to před 10 min na pár minut. Nemám čas sledovat a průběžně kde je celkvý stav vidět? Na ofic, str. nenašel. 

09.05.2011 15:45 | Autor neznámý

 hraje se vzdy po 15 minutovym oddychu pokud uz druzi souperi skoncili, ted treba cekali az dohrajou a nastoupil kramnik s radjou, za 15 min zacne i aron s gri, takze na a3 na chessbombu nehledte, jeste nezacali

09.05.2011 15:41 | Autor neznámý

a3 jde vidět, že je v pohodě

09.05.2011 15:39 | Autor neznámý

To také je s 15 min zpožděním ? Viděl jsem koncovku, ještě snad nedohráli a hrají další.

Aronian ve 3.partii mu dal 1.a3 a Griščuk nebo přenos se zasekl.

09.05.2011 15:34 | Autor neznámý

Wow, tak to Levon konečně zlomil a psychická výhoda je zase na jeho straně.

09.05.2011 15:31 | Autor neznámý

Zdalipak si Aron vzpomene, jak se staví most?

09.05.2011 15:27 | Autor neznámý

Tak bílý to ještě zkouší na pat...

09.05.2011 15:25 | Autor neznámý

Ale brání se srdnatě

09.05.2011 15:23 | Autor neznámý

A teď ho černý zabije králem

09.05.2011 15:20 | Autor neznámý

Griščuk to zkouší ale asi neuspěje.

09.05.2011 15:20 | Autor neznámý

Zkus si tohle tahat proti Levonovi na 10 sec

09.05.2011 15:15 | Autor neznámý

V rapidu je přídavek 10s, ne?

09.05.2011 15:14 | Autor neznámý

Tak jestli je ten čas správný, tak už to Gríša neublicá ani kdyby se po...

09.05.2011 15:10 | Autor neznámý

A Levon teď h3, Vg1 a Vg2 s výměnou věží? Pěšcovka by na vzdáleného volného pěšce měla být za něho vyhraná.

09.05.2011 15:07 | Autor neznámý

Levon sahá potřetí po výhře, to už teď musí vyjít.

09.05.2011 14:26 | Autor neznámý

Tak Griščuk x Aronian, tam se nám to bude pěkně jiskřit...

09.05.2011 14:26 | Autor neznámý

 ja jsem zvedavej, jak se oklepe Aron spis, vypada nejakej nachcipanej na tom videu

09.05.2011 14:18 | Autor neznámý

Kramnik si nechal nasadit Jg6, kdy musel přejít do nestojnopolných střelců, těžko říct, zda by to byl býval jinak vyhrál. Každopádně se z toho bude muset především rychle oklepat, neboť za chvíli jsou odvety...

09.05.2011 14:14 | Autor neznámý

Radja na to šel černými "po Kramnikovsku", zdá se, že už tam má remis

09.05.2011 14:11 | Autor neznámý

Se Soňou to je moc smutná záležitost, bojovala statečně a dlouho.

Griščuk porazil v úvodní partii Aronjana, Kramnik také tlačí...

09.05.2011 14:10 | Autor neznámý

Wow! Tak Aronian dostal pěkně po čuni!

09.05.2011 14:07 | Autor neznámý

Rapid partie se rozjely. Griščuk černými porazil na úvod Aroniana.

09.05.2011 13:31 | Autor neznámý

Na strankach SSCR pisou o dlouhe tezke nemoci...

P.

09.05.2011 13:29 | Autor neznámý

Možná by bylo dobré vytvořit diskusi k zprávám ke kávě, což mne přivádí i k poslední zprávě. Zajimalo by mne, co se stalo!? Sona byla dost mladá, teprve ročník 1988, takže se muselo něco stát.

09.05.2011 12:34 | Autor neznámý

zatím asi nejhezčí partie, dramatická, se silnou časovkou Kamského a paradoxním závěrem