Muži na kolenou, ženy stoupají na první stůl

29.10.2009 13:54 | XVII. Mistrovství Evropy družstev

V sedmém kole se našim mužům zápas s Ukrajinou vůbec nevydařil: v podstatě na všech čtyřech šachovnicích jsme se celou dobu spíše bránili a v konečném součtu dokázal svou partii udržet pouze Hráček, čímž naštěstí odvrátil...

V sedmém kole se našim mužům zápas s Ukrajinou vůbec nevydařil: v podstatě na všech čtyřech šachovnicích jsme se celou dobu spíše bránili a v konečném součtu dokázal svou partii udržet pouze Hráček, čímž naštěstí odvrátil případný kanár 0:4, který by vskutku nebyl příjemný. Dnes se na osmém stole utkají s Francií, což také nebude vůbec lehký zápas. Online přenos sledujte zde. Naopak naše ženy se vytáhly k výbornému výkonu, když i bez Jackové (ačkoliv i soupeřky vynechaly první šachovnici, tj. GM Sebag) dokázaly díky výhrám Němcové a Pertlové porazit teoreticky o dost silnější Francouzky. Za odměnu si dnes zahrají na prvním stole s prvními nasazenými Ruskami v čele s ruskou šachovou kráskou GM Kostenjuk (viz foto), mimochodem úřadující mistryní světa. Online přenos můžete sledovat zde.

VII. kolo

Muži

Opravdu černý den pro náš mužský výběr. Navara v zahájení obětoval pěšce, kterého ovšem nedokázal získat zpátky a ani oběť kvality již nedokázala zvrátit nepříznivý chod událostí. Láznička v sicilské černými pozičně obětoval kvalitu, za kterou však nedokázal získat dostatečnou kompenzaci a bílý postupným zjednodušováním pozice uplatnil svou materiální převahu k výhře. Cvek více méně dobrovolně přešel do koncovky, která sice vypadala remízově, nicméně jeho soupeř dokázal sílu krytého volného pěšce a donutil našeho hráče kapitulovat. Jako poslední dohrával Hráček, kterému se partie rovněž nepovedla podle představ a po většinu času se spíše bránil. Černý naštěstí nedokázal tuto obranu prorazit a Zbyněk tak zachránil alespoň čestný půlbodík, kanár 0:4 by byl opravdu potupný...

Výsledky - 7. kolo

Muži

Česká republika 0,5-3,5 Ukrajina
GM David Navara (2692) 0-1 GM Pavel Eljanov (2717)
GM Viktor Láznička (2634) 0-1 GM Andrei Volokitin (2681)
GM Zbyněk Hráček (2606) 0,5-0,5 GM Zahar Efimenko (2654)
GM Robert Cvek (2569) 0-1 GM Yuriy Kryvoruchko(2612)

Ženy

Česká republika 2,5-1,5 Francie
WGM Kateřina Němcová (2258) 1-0 IM Sophie Milliet (2407)
WGM Eva Kulovaná (2287) 0,5-0,5 IM Silvia Collas (2319)
WIM Soňa Pertlová (2226) 1-0 WIM Pauline Guichard (2304)
WIM Kateřina Čedíková (2214) 0-1 WGM Maria Leconte (2325)

Komentované partie

Kryvoruchko,Yuriy (2612) - Cvek,Robert (2569)
17th European Team Championship - Novi Sad/Serbia (7), 28.10.2009

po 36.Vf1

Mohlo by se zdát, že černý vybudoval neprostupnou pevnost, ale není tomu tak: 37.e5! Za cenu pěšce bílý otevírá svého střelce, který pomůže volnému c-pěšci v postupu do dámy. 37...fxe5 38.Sb7! f5+ 39.Kh4 e4 40.Kg3! Tahem Sb7 a návratem bílého krále ukrajinský reprezentant nepřipustil jakoukoliv protihru černého, bílého pěšce lze zastavit jen za cenu figury. 40...Sh5 40...e3 41.Kf3 f4 42.Ke2!+- 41.Kf2
1-0










Ze soutěže žen (Komentuje GM Marek Vokáč)

Měl jsem to tentokrát mnohem lehčí než David, naše ženy získaly důležité vítězství v bojovném a velmi napínavém zápase, který rozhodovaly až časové tísně. Proto jsem se tentokrát komentátorsky trochu více rozmáchl.

Nemcova,Katerina (2258) - Milliet,Sophie (2407)
17.EWTCC 2009 Novi Sad (7.5), 28.10.2009

1.e4 d6 2.d4 Jf6 3.Jc3 e5 4.Jf3 Jbd7 5.Sc4 Se7 6.0-0 0-0 7.a4 a5 8.Ve1 c6 9.h3 Jb6 10.Sf1 Jfd7 11.Se3 Ve8 12.b3 h6 13.Dd2 exd4 14.Jxd4 Jc5 15.Vad1

Pohnutý průběh této partie začal nenápadnou, ale závaznou chybou 15...Sf8? Přišlo 16.Jxc6!+/- Df6 Černá ještě chvíli náhodou drzí materiální rovnováhu, vůbec nejde 16...bxc6 17.Sxc5 dxc5? 18.Dxd8+-. 17.Jd4 [17.Jxa5 Vxa5 18.b4 sice asi pěšce bere, ale za cenu slabin na dámském křídle.] 17...Jxe4 18.Jxe4 Vxe4 19.Jb5 d5+/- 20.Jc3 Bílá má různé moznosti jak rozvíjet svou výhodu, rozhoduje se jít tvrdě po pěšci d5.

20...Vxe3!? Černá udatně mlzí pozici, 20...Ve6 21.Sxb6 Vxe1 22.Dxe1 Dxb6 23.Jxd5+/-. 21.Dxe3 Sb4 22.Jxd5 Jxd5 23.De8+ Kh7 24.Vxd5 Sxe1 25.Dxe1 b6 Bílá pěšce získala, ale zápletka vyčistila pozici a černá doufala, ze pěšci na bílých polích realizaci bílé zkomplikují.

26.Sd3+!? Čistě technickým řešením by mělo být 26.Dd1!+/- s dalším Vd6, krytí pěšce b6 podváze aktivitu černých figur. Bílá ale vymyslela další zápletku. 26...g6 27.De3 Sb7 28.Vh5! Dg7 29.Dxb6 f5

Bílá ukořistila druhého pěšce a pokračuje ve svém taktickém rozmachu. 30.Sxf5?! Nápad je to pěkný, hodný mistryně Evropy, má ale drobnou díru. Obyčejné 30.Vh4!+- s návratem věze do hry by asi partii rychle ukončilo. 30...Ve8 (po 30...Da1+ 31.Kh2 De5+ 32.f4 Dg7 uz úder 33.Sxf5!+- černou ničí.) 31.Dxa5!+-. 30...Sf3!! V takové pozici se můzete buď vzdát, nebo to najít. Kombinace bílé byla zalozena na variantě 30...gxf5 31.Vxh6+! Dxh6 32.Dxb7+ Kg6 33.Dc6+ Kh7 34.Dxa8 Dc1+ 35.Kh2 Df4+ 36.g3 Dxf2+ 37.Dg2+- a dámská koncovka je jasná. Černý střelec ale uhnul a napadl současně věz. 31.Sxg6+ Nutnost, po 31.gxf3?? gxf5+ 32.Kf1 (32.Kh2 Vg8-+ s matem.) 32...Da1+ 33.Ke2 Ve8+ 34.Kd3 Dd1+ černé figury matí první, Vh5 jen přihlízí. 35.Kc4 Dxc2+ 36.Kb5 Dxb3+ 37.Ka6 Va8+ 38.Kb7 Vb8+!. 31...Dxg6 32.Dxg6+ Kxg6 33.Vc5 Bílá má za figuru 4 pěšce, výhra této koncovky je ale velmi problematická, pěšci to mají ještě hodně daleko. 33...Sd1+/= 34.g4 Ve8 35.Kg2 Ve2 36.Vxa5 Vxc2 37.Va6+ Kg7 38.a5 Vc3 39.b4 Sf3+ 40.Kh2 Se2 41.Ve6+/- Ve fázi před kontrolou si bílá trochu polepšila, pěšci na černých polích jsou v bezpečí, ale jak dál?

41...Sf1 42.Ve3 Vc2 [42...Vxe3 43.fxe3+- by vyhrané být mělo.] 43.Kg3 Vb2 44.Ve4 Kf6 45.h4 Vb3+ 46.f3 Sb5 47.Vd4 [47.Vf4+! Kg7 (47...Ke6 48.g5!) 48.Kf2 s pochodem na dámské křídlo by nějak jít mělo.] 47...Ke5 48.Vf4 Sd3 49.Vf8!? [49.h5 Vb1] 49...Vxb4 50.f4+ Ke4 51.Ve8+ Kd4 52.f5 Řekl bych, ze jiz začínala další fáze půlminutové blicky. Pěšci vpřed, nějak to dopadne. 52...Vb1 53.f6 Vg1+ 54.Kh2 Vf1! 55.g5 hxg5 56.hxg5 Vf5 57.Kh3 Sb5 Černé moc nepomůze ani 57...Sc4 58.Kg4 Vxa5 59.g6+- černý král je příliš mimo, přes f7 se bílá dostane pomocí Ve7. Problém by ale mohl vzniknout po 57...Vf1!?, bílý král nemá jak projít vpřed. Ale i zde by mělo rozhodnout 58.Vd8+! Ke3 59.Vxd3+! Kxd3 60.a6+- a pěchota triumfuje. 58.Vd8+ Jistější by mělo být 58.Kg4! nebo 58.Vf8. 58...Ke5 59.Kh4 Ke6?! Marný pokus. Spíše hra proti králi má šanci, 59...Kf4 60.Vb8 nebo 59...Ke4 60.Vd6 by ale stejně mělo k výhře stačit. 60.Vb8! Sc4 61.a6+- Va5 62.Vb6+ Kf5 [62...Kf7 63.Vb7+ Kg6 64.Vg7+ Kf5 65.f7+-] 63.f7! Tyhle vězovky umíme. 63...Sxf7 64.Vf6+ Ke5 65.Vxf7 Vxa6+- 66.Kh5 Vb6 67.g6 Vb1 68.Kh6 Ke6 69.Vf2 Vb3 70.g7 Vh3+ 71.Kg6 Vg3+ 72.Kh7 Vh3+ 73.Kg8 Ke7 74.Ve2+ Kd7 75.Ve4! Vh1 76.Kf7 Vf1+ 77.Kg6 Vg1+ 78.Kf6 Vf1+ 79.Kg5 1-0

Collas,Silvia (2319) - Kulovana,Eva (2287)
17.EWTCC 2009 Novi Sad (7.5), 28.10.2009

po 46.h4

V zahájení této partie bílá tak dlouho nedobírala zpět obětovaného pěšce, az to najednou nešlo vůbec. Partie rychle přešla do klasického materiálu dáma a věz s volným pěšcem více. Těsně před časovou kontrolou se ale černá rozhodla přejít do vězové koncovky, ve které uplatňování převahy pěšce představovalo značné technické obtíze. S dámami na šachovnici by měla více šancí vzhledem k typickým doplňkovým moznostem ohrozování bílého krále. Nicméně i vězovka byla zajímavá: 46...Vc3+ Technicky čistší by asi bylo 46...f6, záruka výhry to ale není, po 47.Vb7+ Kg6 48.Vb6 Kf7! se bílému králi ovšem nepodaří proniknout na pole f4. Tomu se černá snazí zabránit i tahem v partii. 47.Kf2 gxh4 Nyní bílá začala vytvářet pozoruhodnou studii. 48.Vxb5!? Nemohu zaručit, ze 48.gxh4 Vb3 49.Ke2!?=/+ také nepovede k remíze, ale bílá se především touzila zbavit vzdáleného volného pěšce. 48...hxg3+ 49.Kg2 Kg6 50.Kh3! V tom je pointa obrany bílé. Černá má velký problém podpořit více svého pěšce g3 a uvolnit si tak věz. 50...Ve3 51.Ve5 f6 52.Va5 h4!? Bílá si ovšem musí být jista, ze umí zachránit tězkou koncovku po 52...Vxe4 53.Kxg3=, podle šestikamenové tablebáze to remíza je, ale to ještě v půlminutovém šachu neznamená jistotu. Černá to ovšem bílé uvěřila a zvolila jinou verzi koncovky. 53.Kxh4 g2 54.Va1 Vxe4+ I tato koncovka je bohuzel podle šestikamenovky remíza. 55.Kg3 Ve2 56.Kf3 Vc2 57.Vb1 Kg5 58.Kg3! Jedině tak, na h4 nesmí krále pustit. 58...Vd2 59.Vc1 f5 60.Vg1 Vd4 Ještě by se mohlo prověřit 60...Va2 61.Vc1! - mezi volnými poli na 1. řadě rozdíl není, jiné tahy bílá ale nemá! (61.Kf3? Kh4-+; 61.Vxg2? Vxg2+ 62.Kxg2 Kg4-+) a nyní 61...f4+ 62.Kf3 Kh4, bílá má poslední obranu 63.Vc7!= (při vězi na sloupci e dokonce jediný tah Ve7, zde stačí i 63...Vc8=) 63...g1J+ 64.Kxf4=, to ale také k výhře nestačí. 60...f4+ 61.Kf3 Vb2 62.Vxg2+= je remíza hned. 61.Kxg2!= [61.Vxg2?? Vg4+ 62.Kf3 Vxg2 63.Kxg2 Kg4-+] 61...Kg4 Po 61...Vg4+ 62.Kf2 Vxg1 63.Kxg1= vzniká známá studie na vzdálenou opozici. Černá ještě chvíli zkoušela, jestli bílá zná metodu obrany 6. (tedy 3.) řady, bílá ovšem ukázala jiz dříve, ze vězové koncovky ovládá výtečným způsobem. 62.Va1= Vd3 63.Va4+ f4 64.Va2 Vg3+ 65.Kf2 Vh3 66.Va4 Vh2+ 67.Kg1 Ve2 68.Kf1 Ve3 69.Kf2 Vh3 70.Vb4 Vc3 71.Vb2 Vf3+ 72.Kg2 Vg3+ 73.Kf2 Vh3 74.Vb4 Vh2+ 75.Kg1 Vc2 76.Vb3!= Ve2 77.Kf1 Ve3 78.Vxe3 fxe3 79.Ke2 Kf4 80.Ke1 Kf3 1/2-1/2

Pertlova,Sona (2226) - Guichard,Pauline (2304)
17.EWTCC 2009 Novi Sad (7.5), 28.10.2009

po 31...Df6

Bílá nerozehrála zahájení ideálně a postupně se dostala do problémů. Na počátku časové tísně za sebou jiz spálila všechny mosty a usilovala o vytvoření útočných hrozeb za kazdou cenu. Černá chladnokrevně sbírala pěšce a vypadalo to uz bledě. Bílá nyní nastavila poslední léčku: 32.Vc1!? Černá se lekla hrozeb na poli c8 a přišla její první, leč osudná chyba 32...Kh8?? [32...Dxh6 33.Dd7 (33.Vc8 Dd6-+) 33...Vf8 34.Vc8 De6-+] Následoval drtivý hák 33.Vc6!! Dxh6 Černá nemá jinou moznost, dáma musí krýt g7, jenze 33...Db2 34.Vc8+- znamená mat z druhé strany. 34.Vxh6 gxh6 35.Dd4++- Černá se ještě pokoušela vybudovat v koncovce pevnost, ale bílá svou šanci nepustila. 1-0



(892) Leconte,Maria (2325) - Cedikova,Katerina (2214)
17.EWTCC 2009 Novi Sad (7.5), 28.10.2009

po 33.Db3

V zahájení se černá dostala do problémů, udatnou obranou však téměř všechny potíze eliminovala. Kritická fáze ovšem nastala jako obvykle v časové tísni před kontrolou, kdy se bílá vyhnula opakování tahů. 33...Sf6? Černá měla chladnokrevně sebrat 33...Dxf4!, bílé visí věz, a i kdyz se zahojí na e6, černá má přinejmenším protihru přiměřenou pro rovnováhu. 34.Jb5! Bílá znovu vyhrozuje černému králi, vidlička na d6 vadí při obraně sloupce c, navíc je tu motiv Jxa7 a d5. Dosud fungující obrana nyní nestačí: 34...Dd5 35.Dc2 Vg8 36.Jc7! V tom je problém, povoluje obrana pole c7. 36...Jxc7 [36...Dd7 37.De4++-] 37.Dxc7+ Ka6 38.Df7 I dáma umí vidičku. Černá ještě zabrání nejhoršímu. 38...Sxd4 39.Dxg8 Sxf2+ 40.Kh1! [40.Kxf2 Dd2+=] 40...Sc5 [40...Se3? 41.Dc8+ Ka5 42.Dc3++-] 41.Dxg6+- Černá má slabé pěšce i krále, převaha kvality je zde rozhodující. 41...Se3 42.Vf1 Sxf4 43.Dc2! e5 44.Dc8+ Db7 [44...Ka5 45.Vb1! s matem.] 45.Dc4+ b5 46.axb5+ Dxb5 47.Va1+ Kb6 48.Dc2 Dd5 49.Vb1+ Ka5 50.Dc3+ Ka6 51.Da3+ 1-0

Odměnou za vydařený zápas je dnes souboj s favorizovanými Ruskami, tak už to bývá. Ale na prvním stole šampionátu, to už se našim týmům v závěrečných kolech hodně let nepovedlo. Stejně tak letos po dost dlouhé době budou naše ženy bojovat proti oběma nejvýše nasazeným družstvům soutěže. Ještě by to chtělo trochu sebevědomější výkon než v úvodním zápase s Gruzínkami, tak držím palce.

Fotogalerie

Naše mužská reprezentace v sedmém kole nestačila na výběr Ukrajiny,... (zdroj: oficiální stránky).

...zato pohlednější část naší výpravy se vytáhla, když porazila o dost silnější supeřky z Francie (zdroj: oficiální stránky).

Partie k přehrání

Odkazy

XVII. Mistrovství Evropy družstev
Výsledky - MUŽI
Výsledky - ŽENY
232x 1026x
Fotogalerie
Komentáře (232) Aktualizovat
30.10.2009 12:07 | Autor neznámý

Ota Válek: já to tak nemyslel

30.10.2009 11:37 | Autor neznámý

Honzo a RT, teda vy jste mi dali! Pes by ode mne kůrku nevzal. Ještě, že už je nový článek a tato diskuse skončí po zásluze v propadlišti dějin. Nicméně:  a) vycházím z toho, že dosavadní umístění mužů je pod jejich nasazením. b) Na partie nejsympatičtějšího šachisty Davida N. se vždy těším, jak jsem ostatně napsal o něco níže. Považuji jej však za plnohodnotného příslušníka klubu >2700, a tudíž jeho vítězství nad Běljavským, který mu spadnul do varianty, za očekávané. 

30.10.2009 11:22 | Autor neznámý

Ota Válek: Nemyslím si, že by muži působili malátně, rozhodně je jejich vystoupení mnohem lepší než loňská olympiáda. Výborných výkonů bylo víc, namátkou Davidovy výhry nad Smeetsem či Běljavským. Mít jednoho výborného zadního hráče, skončíme s přehledem v první desítce, tady je prostor ke zkoušení nových tváří.

Pro zajímavost - podívejte se, jak jsme hráli předloni.

30.10.2009 11:13 | Autor neznámý

to: Ota Válek. Trochu přísné hodnocení od hráče II.VT  

Doporučoval bych se podívat na Perfo našich, ale hlavně si přehrát jejich partie, rozhodně se tam najde spousta šachové krásy a to je myslím pro diváka tady důležitější než +/- pár míst v celkovém pořadí. Sledovat Davida Navaru a mít k tomu, komentáře od GM Vokáče, IM Kaňovského a dalších, za různé nicky skovaných, mistrů to je pro mne jako šachového fanouška cennější, než jestli budeme desátí nebo třeba až  dvacátí. Muži bojují a za to jim patří dík

30.10.2009 10:20 | Autor neznámý

Ženy nadchly hrdinným odporem proti vysoce favorizovanému Rusku. Na první desce jsme byli blízko vítězství, které by znamenalo senzační remízu týmu. Vystoupení mužů v dosavadním průběhu je naproti tomu poněkud malátné, za zmínku stojí snad jen Viktorův geniální protiúder Sg2, jímž rozhodil Čeparinova. Nemá-li jejich účinkování na ME skončit neúspěchem, musí dnes Poláky porazit. Na první desce máme ratingovou převahu, ostatní ela jsou vyrovnaná.

30.10.2009 09:18 | Autor neznámý

Obávám se, že na online ženy nebudou, ten třetí má pro sebe vždycky Srbsko, i když by dnes mohli udělat výjimku, když se hraje o medaile. Jinak kdybychom hráli s Ukrajinou včera, plichtě bych věřil, možná i výhře, ale dnes budou holky utahané - hrály včera na doraz a dlouho, dnes se začíná o dvě hodiny dřív To neva, i kdyby prohrály, bude to super výsledek a nezapomenutelné.

Bond: Los je los, ale taky mohly dostat Rumunky...

30.10.2009 08:38 | Autor neznámý

U Jany by bylo 29... Sh3 půvabné, zvláště po 30. Sd3? Jxc3! 31. Jxc3 (31. Dd2 Jxe4 32. Sxe4 Sxg3!) 31...Sxg3!!, ale i po 30.Dd3 Sf5 by na tom byla asi o dost lépe než v partii. 

Dneska to dobře dopadne, věřím tomu, tipuju ženy plichta a muži 2,5:1,5 výhra!  

30.10.2009 08:33 | Autor neznámý

Já nechápu, proč si furt někdo stěžuje na los, když hraju šachy, tak chci hrát vždy s těmi nejsilnějšími a ne s nějakými saláty. Včera holky zabraly, jestli jim to vydrží do dneška tak se nemají čeho bát

29.10.2009 23:22 | Autor neznámý

Hlavně že budou ženy zase zítra na on-linu. Zítra už od 13:00.

29.10.2009 22:30 | Autor neznámý

to HH> Jojo, mám problém pochopit psaný text :-) Jinak souhlas - s Polsko stejné jako Gruzie. U holek má tono pravdu - pozice u holek je na boj o bronz a tak si těžko můžeme naříkat nad ukrajinou.

29.10.2009 21:59 | Autor neznámý

No ja neviem,podla mna je los stastny.Ved kto by nebral pred prvym kolom moznost hrat v poslednom kole o brondz.A to pri vyhre je istota stvrteho miesta.Takze los je dobry,len treba hrat ako doteraz.Ak by nemali Ukrajinky tak by nemohli ratat ze ich prednehnu(Ukrajina hrala s celou spickou)a predpokladany boj o prvenstvo by mal odstavit tiez dalsie konkurentky v boji o tretie miesto.Takze v pripade vyhry by mohla byt jedina neznama Slo-Aze.

A ak sa aj nevyhra tak i tak je to celkovo uspech.

29.10.2009 21:43 | Autor neznámý

A ženy mají smůlu. Narazí na Ukrajinky! 

29.10.2009 21:42 | Autor neznámý

Lopezo: Na Gruzii mezi muži, samozřejmě. Polsko teda o moc lepší není. Ženy mají Ukrajinu, los byl krutý :(

29.10.2009 21:39 | Autor neznámý

Mezi 3. Ukrajinou a námi na 17. místě jsou pouhé 2 body, slušně nadupané.Jestli naši chtějí výše, je nutné vyhrát. Ale Poláci jsou vyrovnaní,nebude to jednoduché ...

29.10.2009 21:12 | Autor neznámý

Muže čekají Poláci.

29.10.2009 20:50 | Autor neznámý

Lubino: Na ČT1 běží slečna Marplová

29.10.2009 20:42 | Autor neznámý

fakt skvělý výkony! Je se na co dívat

Samozřejmě naživo by to bylo ještě hezčí (teda hlavně holky)

Bojujte, ať konečně něco uhrajem !!!

29.10.2009 20:35 | Autor neznámý

Nazývat Ordinaci v růžové zahradě detektivkou nevím nevím

29.10.2009 20:27 | Autor neznámý

Tak na Gruzii urřitě ne - to už máme za sebou...

29.10.2009 20:23 | Autor neznámý

Tak vidíte, nakonec to bylo těch 1:3, ale holky si zaslouží obrovskou pochvalu. Doufám, že z toho nebudou špatné, budou teď někde kolem 8. místa a s tímhle výkonem můžou zítra ještě někoho hodně potrápit. Mužům se možní soupeři rýsují přijatelně, snad nebudeme mít smůlu a nepadnem na Gruzii.

29.10.2009 20:23 | Autor neznámý

Děvčata v případě vítězství můžou teoreticky pomýšlet na bronz...reálně tak na 4-5. místo...Bojovat holky!!

29.10.2009 20:17 | Autor neznámý

Byl to dnes velmi náročný den, a to mě ještě večer čeká článek. Na shledanou zítra, odcházím k detektivce.

29.10.2009 20:16 | Autor neznámý

No jo, to už nepůjde, tak 1:3. Ale byl to velký boj, děvčata si skoro zasloužily lepší výsledek, i když na 2:2 to zřejmě bylo jen chvílemi. Kdyby forma vydržela ještě zítra, mohly by z toho děvčata vyjít s velmi dobrým výsledkem. I když nesleduju okolí a netuším, jak s námi naloží los. Muži zřejmě budou muset zítra vyhrát, houština kolem nich je velmi početná.

29.10.2009 20:15 | Autor neznámý

Dámy předvedly skvělý výkon, za který se nemusejí stydět. Jsou to bojovnice k pohledání. Svatý muž je připravil výborně.

29.10.2009 20:14 | Autor neznámý

Nojo, ten čas byl krutej, ale dalo se na to koukat. Bravo holky

29.10.2009 20:12 | Autor neznámý

plzenak: Určitě ne

29.10.2009 20:12 | Autor neznámý

Už vzdala...

29.10.2009 20:10 | Autor neznámý

Jana by to ještě mohla ubránit!

29.10.2009 20:10 | Autor neznámý

Máš halušky:)

29.10.2009 20:07 | Autor neznámý

Nevim jestli nemám zas nějaký optimistický halušky, ale i Jana mě teď příjde udržitelná-..

29.10.2009 20:07 | Autor neznámý

g4 měla zkusit před několika tahy když jeste nemela o 2 piky mene a krále někde na g1

29.10.2009 20:05 | Autor neznámý

Jo g4 je přesně ten tah po kterém by měla Ruska spadnout.

29.10.2009 20:03 | Autor neznámý

Na obou prvních deskách už dlouho taháme za kratší konec, jen se to projevovalo pomalu. Teď už je to téměř jasné.

29.10.2009 20:02 | Autor neznámý

Jojo, teď to vypadá zle.. Ale aspoň jedna by mohla spadnout. Byla by to oplata za to jak jsme nechali vyhrát Morozeviče :-)

29.10.2009 20:01 | Autor neznámý

Kosintseva měla Kačce vzít Vxc2 a bylo hotovo.

29.10.2009 20:01 | Autor neznámý

na 1.  59.....,Vg5  byla asi chyba. Docela by mne zajímal prubeh po Vxh5

29.10.2009 19:59 | Autor neznámý

jj, ted už nás Rusky melou

29.10.2009 19:59 | Autor neznámý

 3:1 pro Rusky. Nakonec se překvapení nebude konat.

29.10.2009 19:59 | Autor neznámý

Tak to je konec obě prohrajou ale výkon to byl statečnej.

29.10.2009 19:58 | Autor neznámý

Teď to vypadá na 1:3. Bohužel.

29.10.2009 19:52 | Autor neznámý

Džekina neprohraje.. Ale Kačka to bude mít docela těžký no..

29.10.2009 19:51 | Autor neznámý

Tak škoda obě stojí hodně špatně ale třeba to časovky změní.

29.10.2009 19:50 | Autor neznámý

Jane kouzlí na půlminutě a zatím úspěšně !

29.10.2009 19:48 | Autor neznámý

Na 2. cerna může snad i 51...Dxf2

29.10.2009 19:48 | Autor neznámý

Už se rozblicali.

29.10.2009 19:47 | Autor neznámý

Já tedy Katce moc nevěřím...její soupeřka to hraje dobře. Ale soupeřka Jany nějak usla....chyba přenosu, nabídka remízy či co? Já teda tipuju to první....

29.10.2009 19:45 | Autor neznámý

...Eva podle očekávání K.O.

29.10.2009 19:42 | Autor neznámý

Katce věřím, že to neprohraje

29.10.2009 19:42 | Autor neznámý

Sxh5 samozrejme slo 

29.10.2009 19:40 | Autor neznámý

Soňa zabodovala!

29.10.2009 19:40 | Autor neznámý

Soňa velmi cenný bod. Co uděláme dál?

29.10.2009 19:40 | Autor neznámý

Ale pravda je, že holky mají výbornou formu, dost štěstíčka, tak snad v blickách uhrajou něco navíc...

29.10.2009 19:40 | Autor neznámý

Vedeme nad Ruskem! Kdo to kdy zažil (kromě hokeje)?

29.10.2009 19:39 | Autor neznámý

asi tam šlo všechno, Soňa už zavěsila!!! 1-0. Gratulace.

29.10.2009 19:38 | Autor neznámý

U Soni nešlo 56.Sxh5?

29.10.2009 19:38 | Autor neznámý

Za 2,5:1,5 ještě budeme rádi...Soňa sice vyhraje, ale Eva podle mého prohraná, Jana taky a Katka s horším časem i pozicí...

29.10.2009 19:38 | Autor neznámý

vëdeme !!!!!

29.10.2009 19:38 | Autor neznámý

Kluci remis, dobrý

29.10.2009 19:37 | Autor neznámý

Janě se pozice vymyká z rukou, tohle asi už nude těžké zremizovat. .Kačka hraje bez střelce b1, zd asi těžko můžeme očekávat víe než remízu. Ale blicka by to mohla změnit.

29.10.2009 19:35 | Autor neznámý

tedy spatne, prohrajeme 2,5- 1,5

29.10.2009 19:34 | Autor neznámý

zapas dopadne tak, jak dopadne partie Jany Jackove

29.10.2009 19:34 | Autor neznámý

Tak Soňa má k výhře malinký kousek. A u ostatních se ještě hraje. 3:1 by v této situaci už bylo zklamání.. Holky makejte :-)

29.10.2009 19:29 | Autor neznámý

Holky bojujou, paráda!

29.10.2009 19:28 | Autor neznámý

Ty naše holky jsou ale bojovnice! Na onlajnech se hraje ještě 10 partií, z toho 4 jsou ty naše.

29.10.2009 19:26 | Autor neznámý

U Evy už to vypadá hodně špatně, věž na d6 černým pěšcům pochud neusnadní, a bílý král má volnou cestu.

29.10.2009 19:22 | Autor neznámý

Buďme při zemi, sice to vypadá, že by ženy mohly senzačně remizovat, ale i kdyby to dopadlo 1:3, nezbývá než smeknout. To je něco úplně jiného než proti Gruzii. Hlavně pro nás porážka není tragédie, ale pro Rusky by remíza asi byla, Gruzínky minimálně 3:1 dají.

29.10.2009 19:21 | Autor neznámý

Soňa už opravdu vypadá velice slibně, ale proč si Kaška nechala takového střelce tedy nevím. exf5 vyvolá zajívavé výměny, nespíš stále rovné, ale byl bych asi klidnější.

29.10.2009 19:17 | Autor neznámý

Moro zajistil Rusko dost důležité vítězství...navíc v docela hezké partii.

29.10.2009 19:15 | Autor neznámý

Asi je škoda, že Evička nenašla sílu někdy prosunout f5, to by mohlo vadit.

29.10.2009 19:13 | Autor neznámý

Soňa má slušné šance, ta koncovka je pro černou dost protivná, i kdž možná stále remízová. Naopak Jana má něco podobného za obranu a musí být zatraceně opatrná. Evička to asi moc ovlivnit nemůže, buď to je, nebo není, to se uvidí. Myslet musí bílá. Kačenka má pozici zatím otevřenou, rovná, ale tady bude ještě jedna blicka, rozhodnou asi lepší nervy, to by mohlo Kačce vyhovovat. Dlouhé blicky mívá dost úspěšné, navíc černá může více potřebovat bod - i to se uvidí.

29.10.2009 19:12 | Autor neznámý

Pane doktore, konečně je čas reagovat na krční páteř. Laickým pohledem mám za to, že jako zubař se k pacientovi skláníte, takže páteř relaxuje. Já sedím v práci celý den u PC, doma to mám dnes stejné. Když už se dokopu k pohybové aktivitě, tak jedu na kole či plavu (umím, bohužel, pouze prsa), což prý krční páteři též příliš neprospívá.

29.10.2009 19:12 | Autor neznámý

Sona už stojí na výhru to by bylo skvělý.

29.10.2009 19:08 | Autor neznámý

Jsu fakt trouba slepý. Jdu raději spát:))

29.10.2009 19:08 | Autor neznámý

Zajímavě to teď stojí v partii Morozevič - Akopian

29.10.2009 19:06 | Autor neznámý

Soňa asi mohla lépe 43. Va8 místo Va7.

29.10.2009 19:05 | Autor neznámý

Chlapci samé remízky, to bych také bral. Ale asi nás u děvčat čeká ještě spousta dalších blicek.

29.10.2009 19:05 | Autor neznámý

když mám pěšce na e4 tak to fakt nepujde

29.10.2009 19:05 | Autor neznámý

U Katky 42...Sd7. Jsem zvědav jestli se spokojí s remízou

29.10.2009 19:05 | Autor neznámý

Ženy hrajou naprosto fantasticky. Všechny nad své možnosti. Věřím že vyhrají.

29.10.2009 19:03 | Autor neznámý

Muži 2:2...fajn. Vzhledem k průběhu partií docela úspěch (i vzhledem k síle soupeřů).

Otázka jak teďkom naše ženské. Katka by mohla po nějakém neutrálním tahu černé zahrát 43. S*g6 s věčným šachem, jestli se nepletu...otázka jestli hraje na výhru...

29.10.2009 19:02 | Autor neznámý

2:2 s francouzema není špatný

29.10.2009 19:01 | Autor neznámý

To je dobré, muži už dohráli a u holek se ještě všude hraje...:)

29.10.2009 19:00 | Autor neznámý

tak muži 2:2

29.10.2009 18:59 | Autor neznámý

Doufejme, že naše děvčata koncovky ovládají.

29.10.2009 18:58 | Autor neznámý

Děvčata se opravdu nemusí stydět za výkony

29.10.2009 18:58 | Autor neznámý

Ja myslím, že u žen máme dokonce šanci vyhrát! První tři šachovnice mohou být remis (otazník je hlavně Eva) a Soňa by rozhodla!

29.10.2009 18:55 | Autor neznámý

Chlapi vypadaj na 2:2 a Děvčata bojujou vše je jěště ve hvězdách.

29.10.2009 18:54 | Autor neznámý

No,řekl bych,že se Rusky dnes seznámily s opravdu nepříjemnými soupeřkami, to byla dnes jiná,jak včera třeba sestry Mamedjarovy. Budou zprávy,držím našim palce

29.10.2009 18:47 | Autor neznámý

Soňa by mohla vyhrát,Eva jakž takž remis, Katka - nejasné, Jana hůře. Tak bych zhodnotil u zkoušky u Marka

29.10.2009 18:46 | Autor neznámý

Děvčata mají po kontrolách, můžeme bilancovat.  Jana to se svou snahou o výměnu dam trochu pokazila, pohotový průlom d5 vytvořil bílé dost protivného vzdáleného volného pěšce. Hlavně si teď musí zachovat věžky, aby měla matové hrozby na 1. řadě. Kačka se pohnula vpřed pěšcem f, ale pozice zůstává v rovnováze. Šance Evičky na remízu se určitě zvětšily, ale bílá správně nechává pěšce na b6 a to představuje vážnou hrozbu. Jde o to, jakou protihru připraaví černá na královském křídle ve chvíli, kdy bílý král vyrazí na b7. Soňa svou pozici trochu vylepšila, i když 39.Ke3!? by se mi asi líbilo více. Potenciál bílých pěšců na dámském křídle je velký, ale ještě je musí uvést do pohybu. Černá nějakou protihru má.

29.10.2009 18:46 | Autor neznámý

Dámy předvádějí vesměs úžasné výkony!

 

29.10.2009 18:44 | Autor neznámý

Vlasta jakž takž přestál časovku, teď to vypadá na remízu.

29.10.2009 18:42 | Autor neznámý

 Po 38...e5 jsou v Davidově partii samozřejmě varianty, kdy bílý útočí po 8. řadě. No, ale vždyť tehdy černý král utíká na h5, kde je v relativním bezpečí, mnohem větším, než bílý král na b2! A k tomu materiální převaha, nevím, jak by to Bacrot bránil.

29.10.2009 18:41 | Autor neznámý

to GM Vokáč:

Jak to vidíte po časovkách u žen?

29.10.2009 18:40 | Autor neznámý

Pozice Jany se mi již nelíbí...

29.10.2009 18:37 | Autor neznámý

David remis se střelcem a třema flokama navíc :-))))))))))

29.10.2009 18:37 | Autor neznámý

 38. e5 v Davidově partii bylo lepší. Bílý okamžitý věčný šach nemá. Dalo se to ještě hrát.

29.10.2009 18:35 | Autor neznámý

oprava - motiv Dc3+

29.10.2009 18:35 | Autor neznámý

David 1/2

29.10.2009 18:34 | Autor neznámý

David zkusí Db8-Dc8 a Db3+ a pokusí se vyhrát koncovku, koneckonců bez dam absolutně nic neriskuje

29.10.2009 18:33 | Autor neznámý

zkouší g6

29.10.2009 18:32 | Autor neznámý

na první to bude půlka, nakonec jeden z nich dá věčňák... rozhoduje se na čtvrtý, radši koukejme tam

29.10.2009 18:32 | Autor neznámý

Vlasta v časovce dělá problémy Fellerovi.

29.10.2009 18:31 | Autor neznámý

Hmm, chce to nějakou jógu nebo strečink a ne se zase hrbit u šachů. Jsme holt případi :-)

29.10.2009 18:30 | Autor neznámý

po 38...e5 nemá bílý žádné problémy partii zremizovat

29.10.2009 18:29 | Autor neznámý

Má Eva v téhle koncovce reálné remízové šance?

29.10.2009 18:29 | Autor neznámý

 Po 38... e5 by měl bílý velké problémy partii zachránit.Takto má protihru.

29.10.2009 18:29 | Autor neznámý

Oto,nic si z toho nedělejte,mně v práci trpí 35 let páteř,přijdudomů  k netu , a zase páteř

29.10.2009 18:28 | Autor neznámý

40.Dd8+ a remis

29.10.2009 18:28 | Autor neznámý

Romaněnko je totálně v pytli jediná šance je čas

29.10.2009 18:27 | Autor neznámý

 38. e5 39.Db6 Sg6! 

29.10.2009 18:25 | Autor neznámý

To Apač: Máte pravdu, je to krční páteř, co trpí.

Proč David nezahrál přirozené e5?

 

29.10.2009 18:25 | Autor neznámý

ano,já bych blicnul Db8

29.10.2009 18:25 | Autor neznámý

 Db8 je pasivita vedoucí k prohře.

29.10.2009 18:25 | Autor neznámý

Čistě hypoteticky, kdyby teď David vzal Dxg5 Vg1 Dxg1+ Sg6. mohl by to bílý s tou dámou a nic neřešícím pěšcem proti dobrému střelci vyhrát?

29.10.2009 18:25 | Autor neznámý

38..e5 39.Db6 0.00

29.10.2009 18:24 | Autor neznámý

e5 je dost hazard, rozumně vypadá Db8, na osmou bych Etienna věžkou nepouštěl

29.10.2009 18:24 | Autor neznámý

David musí propočítat e5 Db6. Není to tak jednoduché.

29.10.2009 18:23 | Autor neznámý

Dc5

29.10.2009 18:23 | Autor neznámý

Avruch-Sanikidze: nádherná oběť věže

29.10.2009 18:22 | Autor neznámý

 e5 a protiútok končí.

29.10.2009 18:20 | Autor neznámý

David už má třetího pěšce, bílý hrozí protiútokem.

29.10.2009 18:19 | Autor neznámý

Tak Vlasta asi stojí ledhce hůře. Jestli to chce David již ted případně zkusit kompenzovat, tak je to odvaha. Bude se ještě na co koukat. Po 37.Kb2 nechává Bacrot dalšího pěšce na f4, no musí tu věžku trochu uvést do hry.

29.10.2009 18:19 | Autor neznámý

Ota Válek: Poslední výzkumy ukazují, že sledováním LCD monitoru se oči moc nekazí, trpí spíš krční páteř

29.10.2009 18:17 | Autor neznámý

Musím se přiznat, že kvůli Davidovi jsem ochoten kazit si oči při on-line kdykoliv, když hraje. Právě proto, že jako jediný vždy dovede překvapit něčím neobvyklým.

29.10.2009 18:17 | Autor neznámý

Na hodinách začíná přituhovat a jako obvykle se zvolna hroutí přenos.

29.10.2009 18:15 | Autor neznámý

Evišce výměny trochu ulehčily obranu, hlavně čas už není takovou hrozbou, a e6 by mohl být k sebrání, ještě s to bránit dá,

29.10.2009 18:14 | Autor neznámý

Na první desce si těžko dokážu představit jiný výsledek než remis. Asi bohužel za Francouze zase rozhodne zabiják Feller, zřejmě slušnej oddíl.

29.10.2009 18:14 | Autor neznámý

To co predvadi Navara je neuveritelne.Navrhuji uz ted zacit vybirat penize na pomnik.Jak ho znam, tak vyhraje...

29.10.2009 18:13 | Autor neznámý

Za bílého vidím Kb2 a Va1

29.10.2009 18:12 | Autor neznámý

Etienne Bancrot už žebrá o remízu. David mu zatím věčný šach překazil, může to ještě zkoušet. 

29.10.2009 18:12 | Autor neznámý

David hraje na výhru .... to snad není možný

29.10.2009 18:12 | Autor neznámý

Vlasta má příšerný čas a nelehkou pozici.

29.10.2009 18:11 | Autor neznámý

ale kudy?

29.10.2009 18:09 | Autor neznámý

David odvrhnul remi a hraje na výhru (?).

29.10.2009 18:08 | Autor neznámý

David hraje na výhru! Mein Gott, to bude nervák!

29.10.2009 18:08 | Autor neznámý

U Kateřiny záeží na tom, komu dříve povolí nervy a otevře hru. Do té doby se tá přešlapovat na místě v rovině. Ale Evička už stojí hodně špatně.

29.10.2009 18:08 | Autor neznámý

Že by se Bacrot drápal dámou po věčném šach? asi to bude rychle remis.

29.10.2009 18:06 | Autor neznámý

Zbyněk remis.

29.10.2009 18:05 | Autor neznámý

David má druhého pěšce za kvalitu.

29.10.2009 18:03 | Autor neznámý

PC má pravdu, Sh3 bylo lepší.

29.10.2009 18:02 | Autor neznámý

Jana se s tím nepárá a ropvná materiál, to je ale mozná škoda, protoze to se bude bílé hrát lépe než hlídání matů.

29.10.2009 18:02 | Autor neznámý

Na okraj - mě pobavila královská procházka z g1 na b1,kterou Viktor "Hrozný" partii prohrál..

29.10.2009 18:00 | Autor neznámý

Kosteniuk zahrála velmi podezřelé b3. To vytváří na c3 vídličkovou zónu. Počítač mi tu dokonce ukázal jakousi matovou akci po 29...Sh3, když uhne chybně střelcem, ale to asi není pro lidi.

29.10.2009 18:00 | Autor neznámý

Ano, zdá se že 29...Sh3 by vyhrávalo.

29.10.2009 17:59 | Autor neznámý

U Jany mi počítač tvrdí, že 29...Sh3 skoro vyhrává (zatím bez záruky). 29...Vxe4 vede k vyrovnané pozici.

29.10.2009 17:58 | Autor neznámý

Nejde teď na první dámské desce V x e4?

29.10.2009 17:56 | Autor neznámý

Jde u Jany 29. ...Vxe4?

29.10.2009 17:54 | Autor neznámý

Pozor! U Davida oprava!

29.10.2009 17:54 | Autor neznámý

Já bych po Sxg5 silně uvazoval i o Dxb4, střelec na h6 by byl hodně ze hry. Ale Evča zahrála De8...

29.10.2009 17:53 | Autor neznámý

Se7 se Evičce nepovedlo, teď má vážný problém. Sxg5 Jxg5 Ja6 e6 vypadá dost nepříjemně.

29.10.2009 17:52 | Autor neznámý

Jana utahuje šrouby, něco by mohlo vyjít na h2...

29.10.2009 17:51 | Autor neznámý

Sg5 u Evy je dost nepříjemné, to mozná Evča nedocenila...

29.10.2009 17:50 | Autor neznámý

Snad to e5 Zbyněk spočítal a soupeř ho nerozhodí v nějaké zápletce. David neprohraje, jen ten Vlasta stojí pasivně, ach jo.

29.10.2009 17:49 | Autor neznámý

Eva se pokládá.

29.10.2009 17:48 | Autor neznámý

Zbyňkovo e5 by mohlo být dobré, ale proč na to zase musí mít černý 3minuty? Holka zatím stále kolem = všechny, ale pomalu začne přituhovat.

29.10.2009 17:46 | Autor neznámý

Já s tím citátem souhlasím, jen si myslím, že dnešní tempo (oproti tomu před sto lety) vychovává k jisté racionalitě

29.10.2009 17:46 | Autor neznámý

Vida, 23...e5 zřejmě Cornette nedocenil.

29.10.2009 17:46 | Autor neznámý

Marku,ano,ale u Soni, ta černá,co udělala se svými střelci

29.10.2009 17:45 | Autor neznámý

A hleďme, všechno je jinak, v přenosu byla chyba.

29.10.2009 17:43 | Autor neznámý

Zatím naštěstí ne úplně. Po 28.b4 by měl větší problémy.

29.10.2009 17:43 | Autor neznámý

Tak bych to nenazval, možná se mu v propočtu něco nelíbilo. Člověk není Rybka. I když to teď Bacrot zablokuje, nikam se nedostane, David bude hrát po bílých polích a neprohraje.

29.10.2009 17:42 | Autor neznámý

Soňa stojí docela dobře, možná i trošinku lépe, její střelci jsou kpánek aktivnější (potenciálně Sh3), na d6 asi černá moc rychle měnit nemůže. Spíše Evička by potřebovala nějak lépe seskupit figury, tam by mohly vzniknout nějaké problémy. Ale nervy by mohla mít lepší.

29.10.2009 17:41 | Autor neznámý

David to sere.

29.10.2009 17:39 | Autor neznámý

Hráčka čeká těžká práce.

29.10.2009 17:35 | Autor neznámý

Pro PetrŠ. Vypůjčín si odpověď Ernesta Gruenfelda, proslaveného "spáče" - "Když velmistr přemýšlí, buďte si jisti, že má o čem přemýšlet." Těch pár rozhodnutí hlavně bílého kolem 10. tahu je dost  zásadních.

29.10.2009 17:34 | Autor neznámý

po b4 bude stat David lepe

29.10.2009 17:33 | Autor neznámý

Nebo půjde b4? Oboje je dobré.

29.10.2009 17:33 | Autor neznámý

Jo za Bacrota se mi to už hodně nelíbí, tam snad černý musí být dřív i kdyby nechtěl. Go David :-)

29.10.2009 17:31 | Autor neznámý

Dobere David chladnokrevně na b3?

29.10.2009 17:30 | Autor neznámý

Bílý u Zbyňka může zahrát Va4 (hrozba zdvojení) a kombinovat s Dh6. A čas má Zbyňek špatný,to se potom dá lehce něco přehlédnout v tísni..

29.10.2009 17:29 | Autor neznámý

Hele David jede, to je nádhera, po a4 bi do toho mohl vrazit i b4 a nechat na Bílým, kterýho pika si sebere :-). Jediná bílá protihra je už zmíněné h5-h6. Hodně mu věřím

29.10.2009 17:27 | Autor neznámý

Ono v takovýchto pozicích s pohyblivým centrem je potřeba řešit celkem dost věcí: jaký zvolit plán, kam rozestavit figurky, jak na to a na to bude reagovat soupeř...

29.10.2009 17:25 | Autor neznámý

Tam by snad vždycky měla být nějaká protihra, mnohem víc bych se u Zbyňka bál o čas, než o pěšce...

29.10.2009 17:25 | Autor neznámý

Tak Jana si to vokno asi musela udělat, že. U Soňáka je moc zajímavá pozice, ale spíše bych preferoval černou. Nepříjemné mohou být agresivní střelci Sa6, Sh6 apod.

29.10.2009 17:24 | Autor neznámý

Můžete mi prosím někdo vysvětlit jak mohou velmistři (Babula a Feller) spotřebovat přes hodinu času na prvních deset tahů? Mohu asi předpokládat, že prvních 7 tahů mohli "odblicat". Já rozumím tomu, že oba chtějí hrát dobré tahy, ale myslím si, že ten čas bude oběma chybět později.

29.10.2009 17:24 | Autor neznámý

I když ono by pak Je5 mohlo být docela nepříjemné, tak snad Vlasta ví, co dělá...:)

29.10.2009 17:23 | Autor neznámý

Obávám se,že Zbyněk bude mít brzy pěšce méně...

29.10.2009 17:23 | Autor neznámý

No rozhodně to je zvláštní, Se2 bych asi ve své partii nezahrál...

29.10.2009 17:21 | Autor neznámý

Koukám tam jen letmo, ale poslechnětě, nehraje to ten Vlasta nějak divně (blbě?)?

29.10.2009 17:20 | Autor neznámý

Hlavně se mě zamlouvají obě první desky. Velice aktivní hra černými. To by nám v zápasech mohlo dost pomoct..

29.10.2009 17:19 | Autor neznámý

Nezanedbal p. Babula poněkud vývin?

29.10.2009 17:17 | Autor neznámý

V čem vypadá Sonina pozice podezřele? Já bych řekl, že zatím svádíme s Ruskami velmi vyrovnaný souboj!

29.10.2009 17:16 | Autor neznámý

Co je na ní podezřelé? Mně přijde zcela v pohodě.

29.10.2009 17:14 | Autor neznámý

Tak máme dvě hodiny pryč, a vypadá to pořád celkem dobře! Jedině pozice Soni vypadá podezřele, ale jinak se zatím držíme!

29.10.2009 17:11 | Autor neznámý

to...: to je samozřejmě věc vkusu, já mám v českém týmu také svou "reprezentantku", ale samozřejmě nebudu říkat kterou...:):):) 

29.10.2009 17:10 | Autor neznámý

to: ...  sice jsem ještě mladej, ale řekl bych, že hezký jsou obě dvěa co se týče partie, tak věřím naši hráčce

29.10.2009 17:09 | Autor neznámý

...: To je snad jasné. Ty jsi o tom pochyboval??

29.10.2009 17:08 | Autor neznámý

hm,koukám,že Bacrotovi by nepomohlo ani ev. h6 xg7, David zahraje Se7,a zesílení momentálně nevidím... No,oba hoši,zdá se , jsou bojovně naladěni , a to je dobře pro nás..

29.10.2009 17:03 | Autor neznámý

Rusky nejsou o moc rychlejší hrářky než naše, to mě rozhodně těší. Zase to budou rozhodovat blicky. Jana asi mohla soupeřku prověřit tahem 21...Dh3!?, jak moc si bílá v pozici věří.

29.10.2009 17:02 | Autor neznámý

Dovolím si tvrdit, ze slecna Jackova je hezci, nez zminovana kraska na fotce

29.10.2009 17:01 | Autor neznámý

U Davida to skoro vypadá, že si celou variantu připravil už doma.

29.10.2009 17:00 | Autor neznámý

zahraje Jg5 a pak obětuje na f3 jezdce a dobere na b5...ale možná je tam něco lepšího ještě...

29.10.2009 16:59 | Autor neznámý

Bacri postavil baterii. To sem zvědavej jestli David pude to Da8 (kam jinam?) a Vc8. Podle mne černý stojí líp, má sposutu dobrých tahů a plánů (d5 v centru otevírá černopoláka), a5-b4 ..). Takhle se na to francouzský teoretický zvíře musí jít!

29.10.2009 16:58 | Autor neznámý

Pravděpodobně Jd2.

29.10.2009 16:55 | Autor neznámý

Jak se GM Saša hodlápo f3 ubránit útoku sl. Jackové?

29.10.2009 16:54 | Autor neznámý

Už vidím i pány. David nakrmil soupeřovy útočné choutky kvalitou, pokud něco není Sd4, tak bych to celkem bral. Viktor už to zapíchl, z takové varianty se ani nedivím, černý se jistě nezlobí, Viki se asi dost dlouho kroutil. Zbyněk mě trochu rozčiluje svou časovou spotřebou, variantu by snad měl znát, podobně to hraje i bílými. Třeba je to další nabídka půlky, mladý Francouz by nějaký respekt mít mohl. Vlasta je zase ve své oblíbené variantě, ale teorii myslím také už zahodili - pojetí černého mi nic nepřipomíná, ale Feller je jeden z francouzských tahounů. Vlasta by ho mohl udělat, aby si spravil chuť.

29.10.2009 16:45 | Autor neznámý

a na Vc8 dám Db2

29.10.2009 16:45 | Autor neznámý

Belbo,vim, dám přípravné Vd2

29.10.2009 16:44 | Autor neznámý

ad Z.Janda: napadá mne něco jako Da8 a Vc8, střelec na e4 panuje

29.10.2009 16:43 | Autor neznámý

David krásně a silně zároveň

29.10.2009 16:42 | Autor neznámý

Moc mi není jasné,co má Davídek připravené na Sd4..

29.10.2009 16:42 | Autor neznámý

Samostatná tvorba je i u Jany, 18.Jf3 je nové, ale šlo tudy málo partii, více hráli 16...Sb7.

29.10.2009 16:38 | Autor neznámý

Sl. Jacková mne nadchla Marschallem, její pozice mi připadá slibná, byť si to v této učené společnosti netroufám říkat příliš nahlas.

29.10.2009 16:38 | Autor neznámý

Ha, c4 asi Katka nečekala a je to pěkně nepříjemné. Soňa asi zatáhla napřesně, teď získá soupeřka c-sloupec.

29.10.2009 16:36 | Autor neznámý

Se6 u Kačky vidím hrát prvně, nějakou teorii o le má, v posledním roce to začal pravidelně hrát GM Yuldashev. Ale Jg3 mu ještě nikdo nešel, i zde je samostatná tvorba.

29.10.2009 16:35 | Autor neznámý

David do soupeře opět strčil kvalitu, tentokrát je to asi nejnadějnější pokus. c2 se bude bez bělopoláka blbě krýt. Zatím si mi zápas zdá vyrovnaný a ani s časem to není tak špatné.

29.10.2009 16:34 | Autor neznámý

to Ota: Včera to byla spíš oběť ze zoufalství, dnes je to něco úplně jiného, naštěstí...:)

29.10.2009 16:33 | Autor neznámý

A David pozičně obětoval kvalitu, střelec na e4 je docela king!:)

29.10.2009 16:33 | Autor neznámý

David stejně jako včera obětoval kvalitu, tentokrát má k tomu ještě pěšce.

29.10.2009 16:31 | Autor neznámý

Tak Viki remíza, odpočinek před posledním kolem se hodí, na druhou stranu jedny bílé figury jsou "fuč"...

29.10.2009 16:31 | Autor neznámý

U Davida je to ještě pořád teorie? Počítači se varianta (za černého) celkem líbí.

29.10.2009 16:28 | Autor neznámý

No, u Viktora tam šlo těžko něco vymýšlet.

29.10.2009 16:28 | Autor neznámý

Pozici Evičky už také v databázi nemám, Sg4 se moc nehraje a Sf4 je nové ouplně.

29.10.2009 16:27 | Autor neznámý

gmvoko: Dxc3 je podle mě typický tah na jistotu.

29.10.2009 16:27 | Autor neznámý

David si odvážně sebral pěšce.

29.10.2009 16:27 | Autor neznámý

Lazna remizoval.

29.10.2009 16:26 | Autor neznámý

Tak Soňa musí dobře rozestavět figurky a mohla by se za odměnu dočkat remízy. Možná by se Rusky spokojily s nějakým 3:1, Gruzínky těžko dají Bulharkám kanára.

29.10.2009 16:24 | Autor neznámý

ad dejf - také bych to tak hrál,ten dvojpik u Soni se mi moc nelíbí,rovněž pěšec na e5,bude se o něj starat..

29.10.2009 16:23 | Autor neznámý

Zdravíčko, už jsem zase tu. Jc3 se moc nehrává, ale řekl bych hlavně z důvodu nadměrné tuposti pozice. Dámou ale zatím na c3 nikdy nikdo nedobíral, to vypadá na původní tvorbu.

29.10.2009 16:06 | Autor neznámý

U Soni nevím, tohle nehrávám...:) Ale myslím, že se na c3 spíš bere pěšcem, ačkoliv nevím jakou to má statistiku. Je5 se tam určitě hrává, ale Jc3 snad nemůže být špatné.

29.10.2009 16:02 | Autor neznámý

Za první hodinu se zatím nic nepokazilo, ale doteď se to hrálo většinou z přípravy a knížek. U Soni si nejsem jistý osudem pěšce e5, Katka by minimálně půlku vyválčit měla a Marshall snad bude taky remízový jako vždy

David se pochlapil a šel do sicilky, sice oba přemýšlejí, ale ještě asi budou v teorii.

29.10.2009 15:58 | Autor neznámý

Ze zahájení u holek má dobrý pocit, jen u Sonidla ne (místo Jc3, nehraje se tam brzké Je5? - otázka na někoho hodně dobrýho). Kluci normálka zatím.

29.10.2009 15:57 | Autor neznámý

to Ota Valek: zahrát za černé e5 byla sice možnost, ale ani to by partii nezachránilo, průnik bílého střelce by byl jen otázkou času.

29.10.2009 15:55 | Autor neznámý

martin: podle mě jako obvykle 30 sekund

29.10.2009 15:21 | Autor neznámý

To Ota Válek: nejsem žádný silný hráč, ale tipuju, že by se tím oslabilo pole d5 a bílý střelec by se dostal manévrem d1,b3,d5, na pole b7 a prosazoval by postup pěšce jako v partii.

29.10.2009 15:13 | Autor neznámý

 Jaký je increement na ME družstev?

29.10.2009 15:11 | Autor neznámý

Vida, u jany moje oblíbená varianta Marshalla s Ve4.

29.10.2009 15:11 | Autor neznámý

Kryvoručko-Cvek: Tah e5 jsem viděl, není mi však jasné, proč  černý sám nezahrál e5 před tím. Přijde mi, že není zase tak snadné dostat střelce na d5, když musí bránit e4 a tahu f5.

29.10.2009 15:00 | Autor neznámý

K tipu pana Jandy 2:2 na muže a 0,5:3,5 na ženy bych se celkem přidal. Přiznám se ovšem, že stejně pečlivě budu sledovat i Rusy s Armény, tam tipuju výhru Arménie 2,5:1,5.

29.10.2009 14:58 | Autor neznámý

je to tady, fandim taky!

29.10.2009 14:08 | Autor neznámý

 Že by šachisté po vítězství nad Bulharskem protáhli večírek v hotelu Praha?