Špička se zachvěla

04.09.2011 09:25 | Světový Pohár 2011

První dva nasazení neustáli souboj se svými soupeři v úvodní partii třetího kola a dnes je čeká reparát. Řeč je o Sergeji Karjakinovi (viz foto), který výběrem berlínské špatně vsadil na "koncovkářskou nemotornost" Judity Polgá...

První dva nasazení neustáli souboj se svými soupeři v úvodní partii třetího kola a dnes je čeká reparát. Řeč je o Sergeji Karjakinovi (viz foto), který výběrem berlínské špatně vsadil na "koncovkářskou nemotornost" Judity Polgárové. Na druhé šachovnici vytvářel jezdecká eskapády z říže fantazie Vasilij Ivančuk, ale Emil Sutovsky si černými zkušeně počkal a postupně převzal kouzlo bílých figur. Den před Sutovsky v tiskovém centru vtipkoval: "Doufám, že už budu mít jednou štěstí. Zatím je naše bilance 6-6. Šestkrát vítězství pro Vasilije a šestkrát remíza."

diagram č.1

K výčtu rezultátů, kterých bylo celkem šest, přidejme výhru Alexandera Griščuka nad Morozevičem nebo výhru Gaty Kamského nad Ianem Nepomniachtchim. Nejdelší partii kola měla na svědomí dvojice David Navara a Alexander Moiseenko. K výhře našeho reprezentanta byl patrně jen krůček, ale nutno dodat, že velmi těžký. "Vzrušující partie, ve které se nakonec podařilo černému tak-tak udržet remízu," vyhodnotil průběh prvního souboje v závěru svého komentáře IM Pavel Šimáček. Než nahlédnete do zákoutí zmiňované bitvy, shlédněte jednu lahůdku v podání Gaty Kamského.

(diagram č.1) Bílý získal v předchozím průběhu pěšce, ovšem černý má aktivní svoje figury a zdá se, že tento handicap tím kompenzuje. 29.Vxd2 Dxd2 30.De6 Dd6 31.Dxd6! Odvážné rozhodnutí! Ne všechny věžovky musí být remis. 31...Vxd6 32.h4 [Po 32.Kg1? Vd2 33.Vf2 Vd1+ 34.Vf1 Vd2 by oba hráči mohli podepsat smír. Otázkou ovšem je, jestli nebude lepší zahrát nejdříve 32.Vc1 Vd2 33.Vc7+] 32...Vd2 33.Vc1! V tom je ta finta! 33...Vxa2 34.Vc7+ (Diagram č.2)

diagram č.1

Černý nyní doplácí na příliš mnoho pěšcových ostrůvků. Kdyby byl černý pěšec e5 řekněme na f6, pozice by byla jasná remíza. (Alespoň na velmistrovské úrovni.) Nyní je před černým strašně obtížná volba. 34...Kf6? Drze si dovolím dát otazník k tahu, který doporučují motory a který "vypadá" nejpřirozeněji. Pravdou ale je, že v dalším průběhu prostě bílý uplatní pěšce navíc a nevidím nikde žádné vylepšení. [Mám dojem, že prohraná je pozice i po 34...Kg8 35.Vc5! (35.Ve7 Va5 36.Kh2 h6 je nejspíš remíza) 35...Kf7 36.Vxe5; Hodně zajímavé je však paradoxní 34...Kh6! a (jasnou) cestu k výhře v omezeném čase nenalézám: 35.Vc5 (35.Ve7 Va5 36.g4 (36.Kh2 Vb5 37.Kh3 a5 38.Va7 Vc5 39.g4 g5 40.Va6+ Kg7 41.hxg5 Vc3 42.Kg3 Vc5 43.Kh4 Vc3 44.Vxa5 Vxf3 45.Vxe5 Ve3! 46.Ve7+ Kg6) 36...g5 37.Ve6+ Kg7 38.hxg5 Kf7 39.Vf6+ Kg7 40.Kg2 Va2+ 41.Kg3 Va1) 35...Kh5!! 36.g3 a5 37.Vxe5+ Kh6 a cestu k výhře zatím nenalézám.] 35.Vxh7 a5 36.Va7 a4 37.Kh2 a3 38.Kh3 Ke6 39.Va6+ Kf7 40.Kg3 A černý je v nevýhodě tahu. 40...Kg7 41.Ve6 Ve2 42.Vxe5 a2 43.Va5 Kf6 44.f4 Vxe4 45.Vxa2 Kg7 46.Kg4 Vb4 47.Va5 Možná se pletu, každopádně se jedná o pěkně zapeklitou koncovku. Ideální do budoucí knížky o věžovkách od Davida Navary. :-) 1-0

Navara,David (2722) - Moiseenko,Alexander (2715) [A20]
FIDE World Cup 2011 (3.1), 03.09.2011
[IM Pavel Šimáček]

1.c4 e5 2.g3 c6 3.d4 Sb4+ 4.Sd2 Sxd2+ 5.Dxd2 d6 Diagram

Již po úvodních pěti tazích máme na šachovnici celkem málo obehranou pozici, která sice může připomínat některá zahájení, avšak absencí černopolných střelců dostává svoje "grády". 6.Jc3 Jf6 7.Sg2 0-0 8.e3 Ve8 [Nejčastěji v této pozici chodí černí 8...Se6 ; mně osobně se nejvíc líbí 8...De7 ] 9.Jge2 Jbd7 10.h3!? Trochu mysteriózní tah, rošádu bílý stejně udělat musí. 10...Jf8 [Jediný důvod, který mě napadá, proč hrál David nejdříve h3, je idea 10...e4 11.g4!?, ale po 11...Jb6 12.b3 d5 13.cxd5 Jbxd5 se mi to moc nezdá.] 11.0-0 e4 12.f4 exf3 13.Vxf3 h6 Není lehké určit, kam s černými jezdci. [Po "obyčejném" 13...Jg6 14.Vaf1 De7 15.e4! se musí mít černý také na pozoru. Podle všeho nejde 15...Jxe4?! 16.Jxe4 Dxe4 17.Jc3 De6 18.Vxf7 Dxf7 19.Vxf7 Kxf7 pro 20.Je4 a černá disharmonie figur rozhoduje. Například 20...Vd8 21.d5 c5 22.Dg5+-; A pokud černý po 13...Jg6 14.Vaf1 De7 15.e4! zahraje 15...Se6 16.b3 Vad8 , tak bílý přitlačí na královském křídle a ve vhodný moment obětuje kvalitu na f6 s velmi silným útokem, například 17.g4 Jh4 18.Vxf6] 14.Vaf1 J8h7 15.e4! Se6 16.b3 Diagram

Bílý si vybudoval pěkný pěšcový střed a jeho pozice je v praktické partii příjemnější. Není sice na první pohled jasné, jak má svou pozici vylepšovat, avšak černý zápasí s hledáním protihry mnohem více. 16...a6 17.V3f2 De7 18.g4 Vad8 19.Jg3 b5 To se mi nelíbí. [ Spíše bych černému doporučil "nedělat nic" a zahrát nějaký profylaktický tah typu 19...Dc7 . Pak by partie mohla připomínat Podivnou válku.] 20.cxb5 axb5 21.Jd1 c5 22.Je3 Diagram

22...cxd4? To je určitě chyba, k uvolnění napětí nebyl důvod. [Lepší bylo 22...Da7 s možným vyvrcholením partie věčným šachem po 23.Jd5 Sxd5 (23...cxd4? 24.Jxf6+ Jxf6 25.Vxf6 gxf6 26.Jh5+/-) 24.exd5 cxd4 25.Jf5 Je4 26.Sxe4 Vxe4 27.Jxg7 Kxg7 28.Vxf7+ Dxf7 29.Vxf7+ Kxf7 30.Dxh6 Jf8 31.Dh5+ Ke7 32.Dg5+ Ke8 33.Dh5+ Ke7 34.Dg5+=] 23.Dxd4 Sd7 24.Vd1 Sc6 [Myslím si, že černý původně zamýšlel hrát 24...Jg5, ale až nyní zjistil, že po 25.Dxd6 Dxd6 26.Vxd6 Jfxe4 (26...Vxe4 27.Jxe4 Jfxe4 28.Sxe4 Jxe4 29.Vd4 Jxf2 30.Kxf2 je podobné) 27.Jxe4 Jxe4 28.Sxe4 Vxe4 29.Jf5 má velký problém s "věčnou" vazbou po d-sloupci. 29...Ve1+ 30.Kh2 Ve6 31.Vd4 h5 32.Vfd2] 25.Jef5 De5 26.Dxe5 Vxe5 [26...dxe5 27.Vxd8 Vxd8 28.Je7++-] 27.Vxd6 Vxd6 28.Jxd6 Diagram

David ukořistil pěšce, ovšem vyhráno zdaleka nemá. 28...Vc5 [Černému kvůli vazbě opět nevychází 28...Jg5 29.Vc2 Sxe4 30.Jgxe4 Jgxe4 31.Jxe4 Jxe4 32.Ve2+-; Potvory motory však nacházejí pokračování 28...Ve6 29.Jdf5 Sd7 (29...Jg5? 30.Jd4) 30.Vd2 g6 a hlásí, že bitva o pěšce e4 ještě neskončila.] 29.Jgf5 Sd7 30.Je7+ [Ještě lepší bylo teď anebo v předchozím tahu zahrát 30.b4, čímž bílý vytlačí černou věž z dobrého pole c5 a ještě zablokuje slabinu na b5. Navíc po případném 30...Vc1+ jednoduše představí 31.Vf1 a jedinou aktivní figuru černého vymění.] 30...Kf8 31.Jd5 Se6 32.b4 Vc1+ 33.Kh2 Ve1 34.a3 Sd7 35.Vf1 Ve2 36.Jc3 Vc2 37.Jcxb5 Diagram

Tak. A David má druhého pěšce, jenže černá věž se rozehrála. 37...h5? [Výrazně silnější bylo 37...Jg5 38.Kh1 (38.Kg1 Jfxe4!) 38...Sxb5 39.Jxb5 Jgxe4 a černá protihra nesmí být podceňována.] 38.e5! hxg4 39.Jd4? [Správné bylo 39.exf6 gxh3 40.fxg7+ Kg8 41.Vg1 Jg5 42.Kg3 hxg2 43.Vxg2 s podobnou koncovkou jako vznikla posléze v partii.] 39...Vd2 40.exf6 gxh3? A černý také oplácí chybu. [K dispozici měl hezký tah 40...Jxf6! a bílé figurky nevyčarují nic lepšího než 41.hxg4 Vxd4 42.Jxf7 Jxg4+ s pravděpodobnou remízou.] 41.fxg7+ Kg8 42.Vxf7 Vxg2+ 43.Kh1 Vxg7 To černý musí, [neboť 43...Sg4 44.Jc6; nebo 43...Sa4 44.J4f5 hrát nejde.] 44.Vxg7+ Kxg7 45.b5 Diagram

Nyní partie vrcholí. Černý bude muset dát v brzké době svého střelce za b-pěšce a pak bude záležet na tom, jak daleko bude mít bílý král k svému pěšci. Pokud se k němu dostane včas, vyhraje. 45...Jf6 46.b6 Sa4 [46...Sg4? 47.Je8+! Jxe8 48.b7+-] 47.Je6+ Kg6 48.Jf8+ Kg7 49.Je6+ Kg6 50.Jf8+ [Na hrátky není čas: 50.Kh2 Jd7 51.b7 Jb8 52.Jc5 Sc6 53.a4 Kf6 54.a5 Ke7 55.a6 Jxa6 56.Jxa6 Sxb7 57.Jxb7=] 50...Kg7 51.b7 Sc6+ 52.Kh2 Sxb7 53.Je6+ Kg6 54.Jxb7 Kf5 [Po okamžitém 54...Kf7 55.Jec5 černý balrog nemůže projít.] 55.Jc7 Jg4+ [Ve variantě 55...Kg4 56.a4 Kh4 57.Jc5 Jg4+ 58.Kg1 Kg3 59.Jd3 přispěchá bílý jezdec právě včas a a-pěšec následně rozhodne: 59...Jf6 60.a5 h2+ 61.Kh1 Je4 62.Jd5 Jd6 63.a6 Jb5 64.Je5 Ja7 65.Je7 Kf4 66.J5c6 Jb5 67.Jd4 Ja7 68.Jec6 Jc8 69.Jb5 Ke4 70.Je7+-] 56.Kxh3 Je3 57.a4 Jc4 Diagram

58.Kh4? Vypouští výhru. [Cesta k vítězství byla nelehká a na konci by David musel ještě objevit krásný studiový kolotoč: 58.Kg3 Ke5 59.Kg4 Kf6 (Přímý útok na pěšce nevychází, protože po 59...Kd4 60.Kf5 Kc3 61.Jd5+ Kb3 62.Jc5+ Ka3 63.Ke6! Ja5 64.Jf4 Kb4 65.Jfd3+ Kc4 66.Kd6 černý král již bílého pěšce nemůže nikdy chytit a bílý vyhraje přiblížením vlastního monarchy.) 60.Kf4 Ke7 61.Ke4 Kd7

62.Jd5! Kc6 63.Jd8+! Kc5 64.Je6+! Kc6 65.Jd4+ Kc5 66.Jb3+ Kc6 67.Kd4 a výhra bílého už není složitá.] 58...Kf6 59.Jc5 Ke5 [59...Ke7? 60.Jb5+-] 60.Jb3 Kd6 61.Jb5+ Kc6 62.J5d4+ Kb6 Nyní je bílý král příliš vzdálen a proto se černému vzdycky nějak podaří zlikvidovat posledního bílého pěšce. 63.Je6 Jb2 64.a5+ Kb5 65.Jed4+ Ka6 66.Je6 Jc4 67.Jec5+ Ka7 68.a6 Kb6 69.Kg5 Je5 70.Ja5 Jd7 71.Jc4+ Ka7 72.Jxd7 Vzrušující partie, ve které se nakonec podařilo černému tak-tak udržet remízu. 1/2-1/2

Partie:

Odkazy:

Stránky turnaje
On-line přenos (11.00 hodin)
Průběžné výsledky
Postupový pavouk
Program
Živé vysílání
Video archiv
497x 40452x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (497) Aktualizovat
11.10.2019 17:39 | Achjo

Mohli by jsme tu dát 500, než se to zablokuje i tu :)

05.09.2011 11:33 | Autor neznámý

  Pravda podle meho uhlu pohledu:

1. Moisenko mel kolem 20-25 tahu jasnou prevahu, kterou se mu nepodarilo vyuzit a tak v momente kdy probihal 35. tah byl vnitrne nastvany, ze se mu nepodarilo z perspektivni pozice prejit do vyhrane pozice nebo aspon do pozice lepsi.

2. Prisel 35.tah. Navara zavadil pri tahu strelcem o krale a a Moisenko se reflexivne stebla chyta a upozornuje Davida, ze kralem je potreba hybat, ale vzapeti si uvedomuje, ze dotknuti krale tezko mohlo byt brano jako umysl touto figurou hrat a tezko by mu rozhodci dali za pravdu, jen by se ztrapnil.( tim, ze kdyz nedokaze sam vyuzit chyb soupere, tak se snazi jinymi prostredky), tak mavne rukou na znameni, ze na pozadavku aby hral David kralem netrva. 

3.David si neni jisty jestli se dotkl krale pred tim nez uchopil strelce nebo zaroven, nebo az tesne pote  co drzel figuru a tahl s ni. Tato nejistota mu zatemnila mozek a proto vse popisuje rozhodcim v nadeji, ze rozhodci rozhodnou spravedlive co dal. Souper, ale na posouzeni netrva viz bod 2.   -  David bohuzel neznal presne pravidlo, ktere jasne rika, ze pri tahu musi byt umysl s figurou tahnout jinak by se vnitrne neuziral, protoze by k tomu nemel mit zadny duvod. 

4. Nemyslim si, ze koncovka Dama Kral proti Vezi a Krali, je trivialni nebo ze snad je ostuda pro slabsi stranu na urovni 2700 elo ji tahat az do konce. Jasne Moisenko prokazal, ze pozici rozumi a vi jak Davidovi zneprijemnit dosazeni cile, ten kdo tapal byl David to je prece z prubehu zrejme, v podstate mel nakonec stesti, ze po 40 presnych tazich udelal moisenko hrubku.

5. Na teto partii jsem pochopil jak silny David je. To ze v zaveru nekolikrat nenasel vyhravajici postup muj dojem moc nesnizuje, nakonec hoprece jen nasel :), ale partii hral nesmirne silne podle me je tam tolik krasnych tahu a myslenek, ze by byla opravdu skoda, kdyby nepostoupil. Drzim pesti!

05.09.2011 09:53 | Autor neznámý

No tak k závěru diskuse před partií hezké příspěvky, jestli si je David ještě  čte, tak mu to jistě pomůže.

Zvlášť se mi líbí na hluboká myšlenka, od Imouseho, že diskuse nevypovídá o Davidovi, ale o nás.

Tak dnes

05.09.2011 09:27 | Autor neznámý

"dona Quichota de la Navary" - hezky řečeno

05.09.2011 09:05 | Autor neznámý

Nemá cenu se v tom dál patlat, tahle diskuse vypovídá o nás  ne o Davidovi. Lidé jsme různí, to co David udělal nekteří považují za zbytečné gesto, někteří za hloupé až pitomé a pár jedinců mu zatleská. My jeho fanoušci si prostě můžem myslet své, ale je to Davidovo rozhodnutí, jeho postup, jeho peníze. Cesta, kterou si David vybral není vůbec snadná, Moiseenkovi se rapid bude hrát dobře, byl už smířený s balením kufrů a dostal druhou šanci - ted nemá co ztratit. Nám fanouškům zbývá držet palce, fandit a  bavit se hrou našeho dona Quichota de la Navary.

05.09.2011 08:54 | Autor neznámý

ještě k tomu, že dal remízu až pár tahů před matem - ono kdyby ji dal hned v pozici D x V+P, nebo v momentě kdy podle TB bylo do matu 22 tahů. což se rovnalo počtu tahů do 50ti tahového limitu, tak by to také nevypadalo dobře... takhle dokázal nejen že je (možná až moc) velmi slušný člověk, ale dokázal i to, že tuto koncovku (která zejména v době s tím pěšcem není triviální) opravdu umí...

ale včera bylo včera, dnes je dnes, takže Davide do toho! 

05.09.2011 08:53 | Autor neznámý

ad Pavel Háse: Souhlasím s Pavlem, že na Boží spravedlnosti je spravedlivé jen to, že funguje úplně jinak, než si myslíme. Takže to může dneska dopadnout všelijak a třeba ani ne podle našich představ. Přesto mnozí z nás budou Davida považovat za vítěze tohoto duelu, ať již to dopadne jakkoliv. Nerozumím vůbec těm přispěvovatelům, kteří tvrdí, že David měl vyhrát bez ohledu na okolnosti, když tak ztrácely nervy nad jeho partií....správný fanoušek bude rád ztrácet nervy i dneska a jsem jen rád, že se to natáhlo a že mohu dneska zase Davidovi fandit (jinak bych měl tupou přestávku a šachově den prázdný) . Pouze s Pavlem Hásem nesouhlasím v tom, že: ...fanoušci pak mohou jen doufat, že příští cyklus si zahraje i pragmatičtější Viktor ... Já naopak budu vždy dávat přednost Davidově rytířkosti před Viktorovou pragmatičností...tím ji nikterak neodsuzuji, svět je takový, aby na něm bylo dost místa pro pluralitu názorů a směrů. Jinak diskuze je místy komicky hysterická, ale i to okořeňuje tento server. Děkuji Aleši Kubeczkovi, že tak briskně zjistil pravý stav věcí, je redaktorem na svém místě. Jinak dnes tedy opět držím palce Davidovi a ať to dopadne jakkoliv, v mých očích bude vítězem. LL

05.09.2011 08:36 | Autor neznámý

No já to vidím asi takto: Kdyby můj soupeř omylem zavadil o jednu figuru a táhl druhou, zmáčkl hodiny a dělal že se nic nestalo, asi by mě to taky rozhodilo a zeptal bych se, co to má znamenat. A až by se mi omluvil, tak bychom pokračovali v partii. Pokud bych byl na straně viníka, tak se soupeři hned omluvím, že to bylo nedopatření a poté provedu tah. Ale je možné, že to David v zápalu boje vůbec nezaregistroval a uvědomil si to až zpětně.

A ta jeho reakce na konci - chtěl se zachovat maximálně férově ale v podstatě tím uvedl soupeře do nezáviděníhodné situace - ať už to dneska dopadne jakkoliv, tak Mojsejenko bude ten špatný. Čili paradoxně Davidova snaha o maximální férovost jeho soupeři moc neprospěla.

05.09.2011 07:48 | Autor neznámý

ad Pavel Háse: Jak "jiné" myšlení mají Rusové (kam asi řadíte všechny píšící azbukou)?

05.09.2011 01:27 | Autor neznámý

Na boží spravedlnosti je spravedlivé jen to, že funguje úplně jinak, než si myslíme. Co se Rusa týká, ti mají úplně jiné myšlení, takže ten si o Davidovi může maximálně myslet: "Ten * mi tu fintu sežral i s navijákem". Rozhodně bych netipoval, že bude v rapidech nějaký rozhozený, spíš naopak. A pokud David vypadne, může si za to sám - třeba pak nebude dělat takové *. Jediné, v čem má Pavel Chrz pravdu je, že je to Davidova věc a jeho peníze. On je prostě strašně nepraktický. Fanoušci pak mohou jen doufat, že příští cyklus si zahraje i pragmatičtější Viktor ...

Připomnělo mi to jeden vtip, když už sem Pawel žádný dlouho nedal:

Sedí babka v baráku a má vody až po kotníky. Přijdou za ní hasiči a povídají, že musí okamžitě pryč. Ale ona jim odpoví, že jí Bůh slíbil, že ji zachrání. Přišli druhý den a vody po kolena. "Ale teď už musíte jít, babi," říkají hasiči. Ale ona zase, že jí Bůh zachrání. Přijdou potřetí a dům je zbořený. Babka mezitím odchází do nebe za Bohem a když se s ním setká, povídá mu: "Vždyť jsi mi slíbil, že mi pomůžeš." Bůh ji odpoví: "Ty huso jedna hloupá, vždyť jsem ti tam poslal dvakrát hasiče!"

Obávám se, že David svou dávku přízně osudu vyčerpal a sázel bych spíš na jeho vyřazení (u bwin to vypsané nemají).

05.09.2011 00:54 | Autor neznámý

Ještě dodatek: Moiseenka konkrétně podezírám z toho, že se Davida svou (neoprávněnou?) reklamací snažil psychicky rozhodit, což se mu ovšem povedlo jen částečně. Pokud si byl svou věcí jist, měl na reklamaci trvat a nebylo by co řešit. To, že tak neudělal, nepovažuji za fair-play, ale naopak za důkaz toho, že z jeho strany šlo o nefér pokus o ovlivnění průběhu partie

05.09.2011 00:45 | Autor neznámý

Taky se vyjádřím. Takže - s někým tu souhlasím, s někým ne. Shrnu to:

1) David se chtěl zachovat maximálně korektně, to lze pochopit

2) způsob, jakým přistoupil k zakončení partie byl ovšem vysloveně nešťastný

3) Moiseenko má podle mě černé svědomí a cenu fair play bych mu nedával

Situace měla být řešena okamžitě ve 35.tahu, kdy nastal sporný moment. Jak David poznamenal, rozhodčí se dostavil ke stolu, dokonce se musely přenastavovat hodiny, takže se situace mohla v klidu vyřešit. Video je k dispozici, pravidla jsou jasná, takže řešení by nemělo trvat dlouho. Pokračovat v partii se mělo až po vyřešení oné sporné situace. Pokud se ovšem pokračovalo dále, není divu, že partie byla dovedena do stavu  ad absurdum. Pokud si David nebyl jist, že všechno kolem té sporné situace bylo OK, měl dát partii za remízu v okamžiku, kdy stál jednoznačně na výhru - tedy nejpozději ve chvíli, kdy si postavil novou dámu. I tehdy by ho asi většina z nás pochopila. Dovést partii do situace, kdy nabídl remízu tři tahy před matem bylo nekorektní přinejmenším vůči jeho fanouškům i všem ostatním pozorovatelům. Moiseenko se taky nezachoval zrovna korektně. Zaprvé měl trvat na své reklamaci (ovšem oprávněně ho podezírám, že dobře věděl, že by s protestem neměl šanci) a za druhé se měl vzdát nejpozději v okamžiku, kdy na desce byla věž proti dámě. Takhle byla zajímavá partie zakončena nedůstojnou fraškou.

Doufám, že se další fraška nebude konat zítra. Nevím jestli budu mít dostatečně pevné nervy, abych se na to podíval naživo

05.09.2011 00:27 | Autor neznámý

Davidova reakce byla dle mého názoru přehnaná, ale chápu ho. Chtěl hlavně obstát sám před sebou, nechtěl ublížit soupeři, když měl dojem, že by to Mojsejenko mohl cítit jako křivdu. Tento přístup je v pravdě renesanční a zaslouží obdiv. Bojím se, že já bych něčeho takového schopen nebyl a před panem Navarou smekám. Pro mě jste již nyní vítěz toho duelu, nehledě na to, co přinese dění na šachovnici v tie-breaku.

04.09.2011 23:51 | Autor neznámý

Omlouvám se za zvýraznění mého posledního příspěvku, neměl jsem v úmyslu ho jakkoliv zvýrazňovat.

04.09.2011 23:46 | Autor neznámý

Když hráč zavadí o figuru neúmyslně ----- nemusí s ní hrát . 

Žádný velký hráč by v té konkrétní pozici nenutil Davida táhnout králem - je jasné, že chtěl hrát střelcem .

Takže Moiseenko je pěkný debil. Mám strach , že zítra vyhraje a navíc celý ten chaos jistš Davidovi nedělá dobře.

04.09.2011 23:45 | Autor neznámý

--> ddf: "04.09.2011 21:52:41 | ddf - Mojsejenko do toho zacina tahat prachy"

Prosím tě, ty už to nepij. Přečti si článek na ofi stránkách a zjistíš, že Moiseenko o žádných penězích nemluví. Po tvém příspěvku to tady už začíná vypadat jako nějaký bulvární plátek..

04.09.2011 23:43 | Autor neznámý

 No Moissenko to proste zkusil a vyslo....

04.09.2011 23:42 | Autor neznámý

 ... : "jestli udělal to, co udělal, tak to nemá  se slušností nic společného. To je porucha osobnosti, slušně řečeno."

 

Otázka je, jestli nějakou poruchou osobnosti spíš netrpí všichni válečníci .

04.09.2011 23:33 | Autor neznámý

pro aldaalfa: zde je odkaz na video: video.ugrasport.com/view/698

04.09.2011 23:25 | Autor neznámý

Nemuzu najit to video...dejte sem prosim nekdo link. Dekuji

 

04.09.2011 23:20 | Autor neznámý

 Jinak Lázňa dneska vyhrál, tak už je i před zmiňovaným Širovem

04.09.2011 23:15 | Autor neznámý

 josef: souhlas..

Ale myslím si že Moiseenko pokud nemá hroší kůži musí mít hodně blbý spaní...

04.09.2011 23:13 | Autor neznámý

to JHK: Kdyby si ostatní mysleli, že jsem podvodník a já měl čisté svědomí, tak mi to může být srdečně jedno. Ti, kdo mě opravdu znají, by asi věděli své nebo by se mě zeptali.

Vy si snad myslíte, že ze zde diskutujících si o Davidovi někdo myslí, že je podvodník?

Jinak na videu je dle mého vidět naprosto plynulý pohyb Davida při jeho tahu. Ostatně pokud tvrdil, že neví, které figury se dotkl první, tak ani nemohl krále uchopit - muselo se jednat maximálně o klasické zavadění o 1 ze 2 u sebe stojících figur.

Níže uvedená story Moiseenka z Velké Británie mi tak trochu zapadá do celkového obrazu. Mimochodem, děkuji diskutujícícm za uvedený článek i nalezení videa s kritickým momentem z Davidovy partie.

A Davidovi i nadále velmi držím palce. Přeju mu, aby na uvedený incident zítra zapomněl a za dosavadní výkony po zásluze postoupil.

04.09.2011 23:00 | Autor neznámý

Podivejme se na to pozitivne: David si cenu fair-play urcite zaslouzi. Moiseenko (at uz se stalo cokoliv) dostal kladny priklad.

04.09.2011 22:55 | Autor neznámý

Bohužel to bylo zbytečně velké gesto, které ocení minimum šachistů, obzvláště, když se tu pitvá už i video. Soupeř to holt zkusil a vyšlo to po několika desítkách minut a proto se tak divil. Rozhodně Davidovi nebude držet palce půlka světa, jak někdo píše, těm je nějaký SP ukradený. Spíše bude dle slov jednoho z dikutujícíh "za vola", když nepostoupí. Měl jako soupeř mávnout nad reklamací rukou a tvrdě si jít za výhrou.
Ale ty dvě partie byly určitě pěkné a D. se šachy holt baví.
Bohužel si myslím, že jej tato situace ovlivní spíše negativně. Diskuze zde tomu taky nepřídá, minimálně do konce turnaje by měl mít D. diskuze o šachu blokované .

04.09.2011 22:49 | Autor neznámý

Navara čistě uchopil střelce a táhl na d6. Je to vidět okamžitě po skončení tiskovky s Polgárovou. Záznam kamery v HD je jasně průkazný a nelze o tom diskutovat. Navíc rozhodčí, který se během dvou sekund dostavil, se díval v inkriminovaný moment na tuto desku.

Takže Moiseenko je podvodník, který dostane cenu fairplay. A náš borec, které jsou nám všem jasné, se opakovaně sám doznal k tomu, že se dotknul krále. A doznal se takovým způsobem, že jediná možná intepretace pro světovou veřejnost je taková, že podvodník je Navara a Moiseenko hrdina.

04.09.2011 22:47 | Autor neznámý

Jsem zvědavej jestli zítra Moiseenko nastoupí(na 99%ano)ale pokud vyhraje, tak se o tom asi bude ještě dlouho mluvit..

04.09.2011 22:45 | Autor neznámý

To jira: Naprostý souhlas s autorem článku.

04.09.2011 22:37 | Autor neznámý

 ale myslím že to všichni viděli...a tím že mu David nabídl remízu tah před matem ho dokonale ztrapnil a ponížil(i když nechtěně)na videu kdy si podaj ruce na remízu je vidět, že by byl Moiseenko radši pod stolem...kam po partii patřil...

PS: Škoda že z toho Moiseenko díky svýmu vyjádření takhle vybruslil.

04.09.2011 22:36 | Autor neznámý

O "incidentu" vysel uz clanek zde: http://www.thechessmind.net/blog/2011/9/4/the-moiseenko-navara-draw-honorable-or-not.html.

 

Autor je z cele zalezitosti stejne "perplex" jako my zde na foru.

 

Taky odkazuje na pravidla, kde su mluvi o "umyslnem" dotknuti figury.Taky rika, ze pokud vedel, ze to je nehoda, tak bylo nesportovni na to upozornovat.

 

Na druhou stanu rozhidnuti D.Navary neschvaluje.

04.09.2011 22:34 | Autor neznámý

 no koukám na video...i když je to zdálky, tak nevidím důvod k reklamaci...David je opravdu moooc hodný...Moiseenkovi cenu fair play?to snad ne...po tomhle, a po tom jak s ním tahal dáma proti věži ho měl ponížit...nechat ho čekat pět minut a pak zatáhnou Kc6...tak bych to udělal já...ale přesto David Moiseenko

04.09.2011 22:32 | Autor neznámý

no nevím, shlédl jsem to video asi 3x a zdá se mi, že David udělal tah střelcem dostatečně pevnou rukou, skutečně maximálně zavadil... Ale dále vidíme Moiseenka, jak reklamuje dotek krále. David se na chvíli zarazí. Pak ale Moiseenko tak nějak mávne rukou (je právě otázka, zda je to symbolem "Let it be" nebo rezognované frustrace :D)  a zapíše tah. Rozhodčí ale stojí blízko a tak se přijde zeptat, co se stalo. David začíná vysvětlovat... a zde záběr končí.

04.09.2011 22:31 | Autor neznámý

 Také vidím jenom plynulý tah střelcem

04.09.2011 22:28 | Autor neznámý

 Já na videu vidím jednoznačný tah střelcem. Žádné přechytávání, tudíž žádné porušení pravidel.

04.09.2011 22:25 | Autor neznámý

Abych řekl pravdu, tak snad ani případná Davidova zítřejší prohra by mi nevadila tak ,jako že Mojsejenko jeho zásluhou dostane cenu fair play.

Jestli David na toho krále opravdu sáhl, tak to měl M. reklamovat. Jestli o něj jen zavadil (ruka jde na e7, ukazováček sáhne nad f7, a místo obvyklého pěšce je tam král) tak měl držet ústa, a když už je nedržel a chtěl tím Davida vyvést z rytmu, tak dělat z toho po partii zásluhu a ze sebe rytíře ...

04.09.2011 22:17 | Autor neznámý

Možná neexistuje spravedlnost a David zůtane "za branami", ale Davida Navaru (snad) chápu-dobrý hráč nepotřebuje vyhrát sporným způsobem. Ať už postoupí dál nebo ne, je to nejen velký hráč, ale i člověk. Doufejme, že postoupí dál...

04.09.2011 22:16 | Autor neznámý

našel jsem to na videu - okolo 16:02, moc vidět není, ale třeba se z toho bude dát něco usoudit...

04.09.2011 22:14 | Autor neznámý

@ Poutník: To je nesmysl, vyhrát takovou koncovku vůbec není jednoduché (rozhodně těžší než třeba macení střelcem a jezdcem, kde to lze hrát čistě mechanicky).

BTW Samotná podstata pravidla dotknuto-táhnuto vyžaduje fair-play od obou hráčů, protože jinak by to bylo pouze tvrzení proti tvrzení a s tím rozhodčí nic nenadělá.

04.09.2011 22:11 | Autor neznámý

Jakýkoli návrh Mojsejenka na cenu fair play je výsměchem tomu, co se doopravdy stalo. To, že David při provádění tahu nejspíš škrtl o figuru stojící na vedlejším políčku přeci nijak neopravňuje M. po DN vyžadovat zahrání tou figurou. Moc si přeju, aby tie break dopadl dobře pro Davida, jeho gesta si vážím a vysoce ho oceňuji, ale trochu se bojím, že se mu to může vymstít. Spravedlnost totiž neexistuje. Ale moc držím palce, Davide, jste frajer!

04.09.2011 22:10 | Autor neznámý

Myslim, ze ak budu na cenu fair-play navrhnuti obidvaja, pan Navara by tu cenu mal odmietnut. Byt spolulaureat s takym hajzlikom to nevypada dobre.

04.09.2011 22:07 | Autor neznámý

čim dál více se mi to nelíbí... 

04.09.2011 22:04 | Autor neznámý

Předně, korektní hráč by v partii na této úrovni vůbec koncovku dáma proti věži neměl tahat. A čkověk, který se k takovému počínání uchyluje, je přesně z toho těsta "použiju k zvratu pozici jakýkoli prostředek".

Ale myslím, že není mezi námi nikdo kdo by podobné hráče neměl proti sobě. Např. mi to připomnělo obdivuhodný výkon jak Plát schodil velmistra v simultánce na čas v jasně remízové pozici, kdy mu z pozice velmistra remíza byla nabídnuta. A to se v podstatě o nic nehrálo...

04.09.2011 21:49 | Autor neznámý

Ať napíšeme cokoliv, smutek zůstane sakra dlouho.

Dnešní den v této diskusi uvedl do reality závěr té písně, kterou jsme doteď považovali za absurdní.

Jan Werich - Píseň strašlivá o Golémovi

http://www.youtube.com/watch?v=_JpVvqpz13g

 

 

04.09.2011 21:43 | Autor neznámý

David Navara se tou dohodou o remíze přiznal před celým světem, že se dopustil podvodu. Moiseenko pozásluze tedy dostane cenu fair play. My tady na foru sice víme jak to je, protože Davida dobře známe, ale zbytek světa to bude interpretovat takhle.

04.09.2011 21:38 | Autor neznámý

 Spravny privspevek pode mnou.

04.09.2011 21:33 | Autor neznámý

Svojí přehnanou slušností hází David klacky pod nohy sám sobě, navíc úplně zbytečně a nesmyslně. Vzhledem k tomu, že se takto "slušně" nezachoval poprvé tohoto chování začnou někteří soupeři využívat. Nedivil bych se, kdyby této Davidovi vlastnosti chtěl využít už Moiseenko. Reklamovat tah dotknutou figurou tak, jak popisuje Šemík je nesmysl, muselo mu být jasné, že nemůže uspět. Davida to ale rozhodilo a Moiseenkovi přineslo kýžený efekt. Po takové reklamě, jakou si David udělal to na něj bude zkoušet kdekdo, kdo bude v úzkých.

04.09.2011 21:33 | Autor neznámý

 Já myslel že třeba dotknul Krále(který je svým způsobem stejný jak střelec)omylem, a ne že zavadil...kdyby sáhl na střelce a zavadil o krále, tak mi přijde divný že by někdo mohl reklamovat...pokud by skutečně jen zavadil, tak by to bylo od Moiseenka ostudné...

04.09.2011 21:31 | Autor neznámý

JHK: Přesně tak. Pokud jde o Mojsejenkovu reklamaci, už tu samotnou považuji za nefér jednání (viz komentář o několik příspěvků zpět), nikoli na nějakou cenu fair play, jak se kdesi v této diskusi objevilo. To si jako M. myslel, že dělá Davidovi nějakou laskavost? Sáhl jste na krále, ale já vám velkomyslně umožním hrát jinou figurou? Škoda, že to neřešil u rozhodčího, pravděpodobně by se mu všichni vysmáli.

04.09.2011 21:26 | Autor neznámý

Vidim to tak, ze Mojsejenko proste vedel, ze reklamacia je neopravnena a nesportova, preto by si ju trebars na zaciatku partie odpustil, aby si nerobil zbytocne ostudu, ale vzhladom na to, ze bol v casovke, kazda sekunda dobra, tak to na chvilu hodil do placu. Ludsky pochopitelna slabost, ktora sa neuveritelne vyplatila : dostane za to remizu a cenu fair-play navrch :-o

04.09.2011 21:26 | Autor neznámý

@ JHK: No silně pochybuju, že by to David formuloval stylem "zavadil jsem o krále" pokud by ho uchopil (což je něco zcela jiného). A jeho slovo v tomto případě beru jako bernou minci, nepředpokládám, že by mlžil.

04.09.2011 21:17 | Autor neznámý

Bond: Strašně rád bych viděl to video s 35 tahu...pak bysme měli jasno...

04.09.2011 21:15 | Autor neznámý

 Si prectete odkaz, co sem hodil Gambit. Mojsejenko slusnej haha .

04.09.2011 21:13 | Autor neznámý

Bond: Já jsem video neviděl...já vycházím z toho že dotknul...pokud  by byla pravda že zavadil o krále, tak samozřejmě o reklamaci Moiseenka bych to bral jako nesportovní chování,že to vůbec navrhnul...a sedět na místě Davida, tak bych po tomhle, když bych byl ten tah před matem odešel od stolu,vrátil se až by mi zbývalo 20 sekund a zahrál tím králem na na c6 abych ho ještě víc nasra.....

PS: ale ani mě nenapadlo, že by hráč 2700 mohl reklamovat zavadění o krále...Moiseenko říká že se krále dotknul...ale že sportovně ho nechal hrát střelcem...

04.09.2011 21:06 | Autor neznámý

@ JHK: Pokusím se to shrnout ještě jednou, i když to uřejmě bude marný pokus: David se nešťastnou náhodou dotknul krále když chtěl hrát střelcem. Soupeř ho na to upozornil, David nevěděl jistě, které figury se dotkl první. Mojsejenko po partii zdůraznil, že Davida nepodezíral z blunderu tohoto typu a bylo mu hned jasné, že šlo o nešťastnou náhodu. V takovém případě by bylo krajně nefér reklamovat tah králem, který by defakto znamenal okamžitý nezasloužený postup Mojsejenka do dalšího kola. Proto to Alex neugroval u rozhodčího a za to ode mě . Být na Davidově místě, tak se mu za to hned omluvil a po vyjasnění bych hrál dál. Nevidím na tom nic nefér.

04.09.2011 21:06 | Autor neznámý

 Mojsejenko by se mel naucit pravidla a pak neco kecat. 

04.09.2011 21:04 | Autor neznámý

Podíval jsem se, jaká byla pozice v onom kritickém 35. tahu, kdy se měl David omylem dotknout krále místo střelce. Černý měl střelce na e7 (dvakrát napadeného baterií věže a dámy) a krále na sousedním poli f7. Ani začátečník by v této pozici nemohl ani na vteřinu vůbec uvažovat o nesmyslném tahu králem, takže za nefér považuji už Moisejenkovo upozornění. Je nad slunce jasné, že svou výzvu, aby David hrál králem, nemohl myslet vážně, dokonce ho podezírám, že chtěl Davida jenom rozhodit. Neúmyslný dotek figury se běžně řeší mezinárodním "žadúb", a domnívám se, že u hráčů na této úrovni se neřeší vůbec. Bohužel Davidova až přehnaná slušnost je příslovečná, což se i tentokrát potvrdilo. Vsadím se o cokoliv, že  takto by se nezachoval ani jediný z jeho soupeřů ze světové špičky, ba ani hráč okresní či klubové úrovně. Bylo by sice krásné, kdyby všichni lidé (nebo aspoň nezanedbatelná část) byli takto křišťálově čestní, ale svět je, bohužel pro Davida, jiný. Mně osobně je Davidův přístup sympatický, ale v životě i šachové kariéře mu patrně způsobí ještě mnoho problémů. Podle mého názoru je to právě absence dostatečně tvrdých loktů, co mu chybí ke vstupu do absolutní světové top špičky. Nezbývá než popřát hodně štěstí v zítřejším rozstřelu. A ten nebude jednoduchý. Moisejenko se může zdát dnešní (i včerejší) partií psychicky naloemný, ale podle mě obě partie dokáže hodit za hlavu - na rozdíl od Davida. Takže Davide, držte se, fanoušku budete mít tolik, jako snad nikdy před tím!

 

04.09.2011 21:01 | Autor neznámý

 4 JHK

David tam rika, ze zavadil, to je trochu neco jinyho, kdyby toho krale vzal opravdu do ruky, tak by tahnul. V tomhle pripade by to chtelo video, aby se ukazala pravda.

04.09.2011 21:01 | Autor neznámý

Cena fair-play pre Mojsejenka, to je hodne nepodareny vtip. V tom anglickom clanku sa niekolkokrat pise, ze Navara sa dotkol krala accidentally ( v tej pozicii by sa umyselne na krala nesiahlo ani v okresnej sutazi ), cize Mojsejenkova reklamacia bola podla pravidiel neopravnena.

Dajme tomu, ze by vo fotbale bolo video ;-) a rozhodca by nam nezapiskal penaltu. Rezek by ju najprv pozadoval, potom by si uvedomil, co bude vidiet na videu a svoju poziadavku by pred preskumanim stiahol. Mysli si snad niekto, ze by take "gesto" bolo na udelenie ceny fair ?!

04.09.2011 20:42 | Autor neznámý

 Jenom k ceně Fair play...

Moiseenko říkal že David sáhnul na krále, ale vzhledem k tomu že to bylo omylem, tak nepožadoval aby David králem hrál. i když podle pravidel pravděpodobně mohl(jak by to posoudil rozhodčí to je druhá věc)

Na to David reagoval jak reagoval..(tak by se myslím zachovalo 90%šachistů na světovým pohárů)

10% šachistů by se zachovalo stejně tady na fóru(ale to je zas jiná trágedie)

Každopádně reklama pro oba šachisty výborná...a získali určitě zas další fandy ve světě

04.09.2011 20:42 | Autor neznámý

 Radši bych ale řešil jestli postoupil nefér pan Navara, než že teď můžu řešit, že postoupil nefér pan Moiseenko.

Jinak kritika fotbalistů souvisí s tím, že hrajou jak prasata, kdyby hráli celej rok dobře tak nikdo tu penaltu neřeší. A taky tato penalta zachránila Bílka na lavičce, takže nám spíše uškodila.

04.09.2011 20:40 | Autor neznámý

To JHK: Ohledně toho Mojsejenkova incidentu s vrácením tahu jsem něco vygooglil tady: www.bcmchess.co.uk/monarch2004/rd5.html

Psali o tom tehdy i v jednom čísle New in Chess.

04.09.2011 20:37 | Autor neznámý

David   

04.09.2011 20:35 | Autor neznámý

po tomhle asi kapitána NB, berou mrákoty. Ještě, že mají tak silné družstvo, že podobná "ferová" remiza je asi neohrozí v boji o titul
A jak to tak vypadá na Davida se dá připravit nejen výběrem zahájení.
Zítra hlavně vyhrát a bude to drobná plusová historie.
 

04.09.2011 20:32 | Autor neznámý

 Pavel Ch.:Přesně tak...

04.09.2011 20:31 | Autor neznámý

Podtím to "Aleš - šachista" napsal a myslím, že je to vypovídající.

Chtěl jsem to již neřešit, pak Davida bude mrzet, že to příznivce mrzí.

 Podívejte na fotbalové fandy, národ se obrátil zády k fotbalistům, že "uspěli" nefér. A to jsou fotbaloví fandové a jak po "svých" za to jdou. Šachoví jsou snad vyspělejší. Vím, David nic nefér neudělal, ale měl obavu, aby někdo (soupeř, rozhodčí, pořadatelé, diváci v sále, či příznovci doma), nemohli teoreticky nabýt dojmu, že postoupil nefér.  

04.09.2011 20:31 | Autor neznámý

 ladik:Samozřejmě že se o podvod nejednalo...ale byla tam jedna sportná situace, jestli zavadil nebo dotknul to nevíme...David psal obojí..nejdřív že dotkl obou figur, pak zavadil..každopádně mohl přijít protest(jak David psal) a diskutovalo by se o tom jestli vyhrál podvodem nebo ne?takhle potvrdil pověst šachovýho gentlemana a u šachovýho světa získal velký sympatie...

PS: Akorát tady na fóru ne...

04.09.2011 20:30 | Autor neznámý

Komedie,zejtra se budou předhánět ve fairplaysmu???? Prdlajs.

04.09.2011 20:29 | Autor neznámý

Víte, ono by chtělo vidět ten moment ve 35. tahu na videu. Pak teprve můžeme říkat něco o podvodnících.

04.09.2011 20:28 | Autor neznámý

pro Ludo...................no právě,tak nač s remízou čekal až do posledního konce?? Fakt teatrální gesto.Škoda,že mu jej soupeř nepřekazil vzdáním.Rozhodně bych to nepovažoval za skutek hodný chvály.

04.09.2011 20:26 | Autor neznámý

 Tak a je to tady http://chess.ugrasport.com/?p=2326 , takze i Rus dostane cenu fair play. To snad ne .

04.09.2011 20:24 | Autor neznámý

*dotkl figury 

04.09.2011 20:22 | Autor neznámý

Kdyby se David tokl figury, tak by  s ní určitš táhl. Spíše jen zavadil, takže vůbec nechápu proč partii dál za remis.

To jeho vyjádření nevidím celé, jen ten pozdrav. Kd ejinde ho mohu najít?

 

04.09.2011 20:20 | Autor neznámý

Plně souhlasím s M.K. Také jsem sledoval celou partii, věnoval jsem jí celé nedělní odpoledne. Jistě, je jen a pouze věcí D.Navary, jak se zachová.Ale jestli chce udělat takovou věc, tak ať to "řekne hned" a nedělá ze mě vola. Já raději půjdu na houby, malžeka bude radši.

04.09.2011 20:19 | Autor neznámý

Pro JHK,četl jsi to celé od začátku???Asi ne. Pan Navara má svědomí čisté,(a o tom nepochybuji)o žádný podvod nešlo !!

 

04.09.2011 20:13 | Autor neznámý

Gambit: pokud se tak stalo...tak to je ostuda jak hrom...

Ale co se týká dneška tak bych se zachoval úplně stejně jak David...Někoho by možná těšilo vyhrát podvodem...ale mě ne...Davida určitě taky ne...takže komentáře většiny nechápu a doufám že je ani David nebude číst...Takhle jeho jméno a cena  v šachovým světě zase o nějaký kilometr stoupla...

Josef: Co je špatného na tom když člověku(a ještě známému) záleží co si o něm ostatní myslí...Vám by bylo jedno, kdyby si o vás ostatní mysleli že jste podvodník..?

04.09.2011 20:13 | Autor neznámý

 Po šesti hodinách nervování se u onlinu, kdy jsem často nadával a radoval se mě toto opravdu zklamalo. Vím že pan Navara hraje pro sebe a ne pro mě, ale po této partii už opravdu nebudu fandit tak emočně jako dosud. Přeju po postup, ale když nepostoupí tak mi to bude už jedno. Ještě když i v první partii měl jeho soupeř sakra štěstí tak toto opravdu nemůžu pochopit.

04.09.2011 20:08 | Autor neznámý

Pan ladik, myslim, ze pan Navara by nemohol urobit nic ine, nez podat si so superom ruku a podpisat partiar. V politike je mozne rezignaciu len ponuknut a cakat na reakciu, ale v sachu partia vzdanim konci.

Naopak remiza je dohodou, takze Mojsejenko sa po remizovom navrhu od pana Navaru vzdat mohol. Ale neucil tak ...

 

04.09.2011 20:02 | Autor neznámý

Ačkoliv na Davida normálně nedám dopustit, tak tentokrát považuji jeho rozhodnutí za přinejmenším nešťastné. Pokud měl svědomí čisté a pouze omylem zavadil o figuru, kterou hrát nechtěl, neměl žádný důvod svého soupeře omilostňovat. Tím spíš, že partii až do úplného konce sledovalo a nervovalo se s ním značné množství jeho fanoušků. Nikdo se nemůže divit, že jsou jeho rozhodnutím značně rozčarováni. Pokud měl David v úmyslu na základě daného incidentu věnovat soupeři remízu, nemělo žádný smysl tahat tu partii až do konce a obírat tak diváky o čas i nervy.

Na druhou stranu je jasné, že vrcholový šach je plný stresu a emocí a člověk často pod psychickým tlakem není schopen racionálně uvažovat. Doufám, že David se z celého incidentu rychle oklepe a zítra si zasloužený postup vybojuje v tiebreaku. Budu držet palce.

Na závěr bych se ještě chtěl vyjádřit k Davidovu tvrzení, že Mojsejenko je slušný člověk. Osobně ho samozřejmě neznám, takže nemohu objektivně hodnotit, ale dobře si vzpomínám, že před pár lety na jednom turnaji v Anglii zahrál tah, zmáčkl hodiny, načež po chvíli hodiny přemáčkl zpět a zahrál jiný tah. Bohužel pro něj, vše viděli jak diváci, tak jeho soupeř, takže byl nucen znovu zahrát původní tah, po které musel kapitulovat jelikož se jednalo o hrubou chybu. Myslím, že slušný člověk by se k takovému chování nesnížil.

04.09.2011 19:33 | Autor neznámý

Snad ani nechci odpověď:,ale jak byste se pane Navaro zachoval,kdyby se soupeř místo Vd1+ nebo kdykoli dříve vzdal??????????????

04.09.2011 19:16 | Autor neznámý

To Bond: 1) Zcela souhlasím s tím, že pokud mám svědomí při podobném zahrání tahu čisté (tj. jasný úmysl), pak bych já také podobnou partii bez zaváhání vyhrál.

2) Dbát na to, co si ostatní myslí, není charakterová vada. To je problém výchovy, kterým je zasažena drtivá většina populace. Speciálně v našich končinách střední a východní Evropy, kde si všichni 50 let museli dávat pozor na to, co si ostatní myslí...

04.09.2011 19:14 | Autor neznámý

Jestli existuje něco jako šachová spravedlnost, tak Navara musí zítra postoupit. A jestli existuje něco jako šachové svědomí, tak Mojsejenko zítra vůbec nenastoupí.

04.09.2011 19:13 | Autor neznámý

Na mne bohužel Davidovo vyjádření působí jako neznalost pravidel!

David sděluje: "... přitom jsem zavadil o krále). Soupeř požadoval, abych hrál králem, což by vedlo k mé rezignaci. Já jsem odpověděl, že nevím, které z obou figur jsem se dotkl dříve, ale každopádně bylo zjevné, že se nechystám hrát králem ...

Úryvek z pravidel:

4.3. 

 

 

 

Dotkne-li se hráč, který je na tahu (s výjimkou uvedenou v článku 4.2.), úmyslně na šachovnici: a. jednoho nebo více vlastních kamenů ...

Podmínka je úmyslně, a to zjevně dle Davida nenastalo !!

04.09.2011 19:09 | Autor neznámý

Popravdě řečeno to tak trochu Davidova charakterová vada je - on totiž až příliš dbá na to, co si o něm myslí ostatní. Čili nesnesl pomyšlení, že by si někdo (např. soupeř) mohl myslet, že se v partii zachoval unfair. Ale přitom pokud byl přesvědčený, že se zachoval férově, tak nebyl důvod to takhle brát.

04.09.2011 19:05 | Autor neznámý

Pokud má Mojsejenko kouska cti v těle, tak si zítra nechá dát šustrmat. :-)

04.09.2011 18:58 | Autor neznámý

No kdyby se to stalo mi, tak bych k tomu klidně zalolal rozhodčího, řekl bych mu, že jsem chtěl hrát jednou figurou a omylem jsem zavadil o druhou a nevím o kterou dřív a ať si to rozhodčí rozčísne (však kamer tam mají dost). Prostě pokud jsem úmyslně nechtěl hrát jinou figurou, tak by mé svědomí bylo čisté a po rohodnutí rozhodčího bych partii dohrál bez výčitek. Protože taková reklamace je spíše ostudou soupeře.

04.09.2011 18:46 | Autor neznámý

Ano, David je frajer a jsme všichni rádi, že je jiný, více férový a více slušný a více korektní, než většina ostatních špičkových šachistů. Jsem hrozně rád, že začal dělat šachy naplno a tato epizodka nemůže vůbec nic ovlivnit na jeho cestě do absolutní špičky.

04.09.2011 18:37 | Autor neznámý

to JHK: "..., ale každopádně bylo zjevné, že se nechystám hrát králem a že provádím tah střelcem."

Myslím, že to jako vysvětlení stačí. Já bych tedy na této úrovni a v takovéto situaci na místě Moiseenka po soupeři tah králem nepožadoval.

Tím ovšem netvrdím, že Moiseenko je grázl - pouze ukazuji svůj postoj, pokud bych chtěl být považován za slušného člověka v mém vnímání.

04.09.2011 18:23 | Autor neznámý

Navara je frajer uvidime zitra no a kdyby to nahodou nevyslo tak co svet se nezbori drzime palce hlavne se dobre vyspat a nepretaktizovat .

04.09.2011 18:23 | Autor neznámý

Slušně ztrapnil soupeře.

04.09.2011 18:22 | Autor neznámý

Pan Navara byl vyhranej v obou partiích a postoupit si zasloužil.Ale jak je vidět,nechce se šachu dále věnovat profesionálně.Remízovat mohl v průběhu posledních 40 tahů mnohokrát a nemusel po zbytek partie vymýšlet  ten teatrální závěr.Koukal na něj celý šachový svět.

A nemusel se přitom ještě málem počůrat.

Proto si myslím,že bude platit pravidlo,že každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán.

04.09.2011 18:22 | Autor neznámý

pokud je ten soupeř takový dobrák tak se mu bude zítra hrát blbě. Navíc David ho přehrál jak v partii tak i na hodinách. V rapidu mu věřím. Postoupíme

04.09.2011 18:19 | Autor neznámý

život není spravedlivej,zítra Navara prohraje a bude všem s prominutím za vola

04.09.2011 18:15 | Autor neznámý

Myslím, že ve zveřejněné reakci Davida je vše napsáno jednoznačně a naprosto jasně. Vím, že David je někdy až moc velký gentleman a někdy je mu to i na škodu... V dané situaci byl sporný moment ale už zahraný a byla to spíš otázka svědomí, i když výhrat nebylo nic nefér ani nemorálního. Na místě Davida bych to za remis sice nedal, ale být na místě Moiseenka, po tom co bych si to nechal rozležet v hlavě, 100% bych se tie-breaku vzdal a vůbec by mě nezajímalo, zda to pravidla po losování figur dovolují. Alespoň, že to David udělal úmyslně - nemuselo by ho to ovlivnit tolik, jako kdyby (čistě hypoteticky) skočil na bluf soupeře, který by se snažil reklamovat o 10 tahů dříve pravidlo 50 tahů. V obou partiích David soupeře dokázal přehrát a držel si také výrazně lepší čas, takže doufám, že se mu podaří soupeře vyřadit. Důležitější než příprava bude hlavně usednout k partii pokud možno s čistou hlavou. Ačkoli bych se jako David nezachoval, myslím, že za to, co udělal, by si rozhodně zasloužil nějakou cenu "fair play" (i když někomu se to může jevit třeba jinak...) Myslím, že dokázal, jak je charakterní a že se o tom bude ještě dobu mluvit - možná víc než o vítězi SP. Ideální by samozřejmě bylo, kdyby se jednalo o tu samou Osobu .

04.09.2011 18:14 | Autor neznámý

Ja to vidim tak:

1) Pan Navara je na sampionatu sam za sebe jako soukroma osoba (jestli se nepletu), tak je jeho vec co bude delat a jak bude hrat. Take je jeho vec, jak se temi rozhodnutimi nalozi. :)

2) Zni to sice blbe, ale to rozhodnuti chapu, predpokladam, ze to je otazka svedomi ... koho z nas nekdy nehryzalo ... kazdy ma holt ruzna meritka pro ruzne veci.

3) Po tomto si myslim, ze David Navara pomalu zacina prekonavat chovani gentlemanu a priblizuje se spise samurajske cti :) ... mistre jsem porazen, sice jsem Vas zasahl mecem, ale donutil jste me aby to nebylo podle pravidel :).

4) Drzim palce zitra, s cistym svedomim si to uzijte :).

04.09.2011 18:11 | Autor neznámý

no snad to zítra budou dávat na radiožurnálu. V práci si to pustit nebudu moct

04.09.2011 18:09 | Autor neznámý

 I v sachu jsou rozhodci, pokud by ten protest uznal, tak ok, ale neuznal takze nevim, proc tohle delat. Jak jsem psal nize Topalovovi ani Kramnikovi a dalsim by to nedelalo problemy.  Tak snad postoupi David zitra.

04.09.2011 18:08 | Autor neznámý

Myslím, že David Navara se určitě nevejde do jakékoli smysluplné definice profesionálního sportovce. Je samozřejmě ho naprosté právo jednat a chovat se jak uzná za vhodné. A je také právem fanoušků, sponzorů a svazu, aby toto vzali do úvahy. Proti gustu žádný dišputát.

04.09.2011 18:07 | Autor neznámý

 Pavel Ch: přesně tak

04.09.2011 18:05 | Autor neznámý

 Již to neřešme, je to Davidova hra, komu se nelíbí, tak musí se dívat na někoho slabšího.

Davide, hlavně neztrácej čas a energii nám to zde vysvětlovat, odpočiň si před zítřkem, pochopili jsme vše z Tvé zprávy Alešovi K. , jsi gentelman, fandíme Ti o to více, zítra postoupíš..

04.09.2011 18:05 | Autor neznámý

Tak Moiseenko evidentně hroší kůži má, jinak by remis nevzal a vzdal.

04.09.2011 18:00 | Autor neznámý

 Podle mě to byl pro Moiseenka trochu Danajský dar...Nikdo by asi nechtěl být v jeho kůži...Pravděpodobně to bylo takhle podle mě: David sáhnul zjevně na krále o trochu dřív...Moisenko musel reklamovat, ale bylo mu nesportovní takhle vyhrát...tak se jelo dál..a David byl psychycky dole a doufal, že bude moc v lepší pozici(nejlépe vyhráné)dát soupeřovi remis...remíza takhle asi zasloužená...

04.09.2011 18:00 | Autor neznámý

 Mojsejenkovi to nebude delat zadny potize porazit zitra Navaru, coz se ale doufam nestane. 

04.09.2011 17:56 | Autor neznámý

Naštěstí nejsou on-line sázky jako na fotbale během partie. Tipovat na Davida v kursu 1,05 za obrovský peníz by asi nešlo...

To je jasné, kdyby to dal za remis dříve, nikdo by mu nevěřil, nedokázal by, že DxV+P či DxV umí.  

Psychicky te´d na tom soupeř také není dobře, pokud nemá hroší kůži. Má ho teď porazit? Vžijte se do jeho role.

04.09.2011 17:55 | Autor neznámý

ale asi se podívám ještě večer na video, zda to tam někde neřeší...

04.09.2011 17:55 | Autor neznámý

ty voe, to je fakt remíza?

já z toho nebudu, proč ty šachy david hraje, když je mu každého líto,

to snad není možný. Polijte mě, že se mi to nezdá.

 

04.09.2011 17:55 | Autor neznámý

Souhlas s Josefem, nazor , že je soupeř slušný člověk a nutí k hraní králem, lol.

04.09.2011 17:54 | Autor neznámý

ale samozřejmě v mém případě se jednalo o nějakou krajskou rapid soutěž, ne o Světový pohár...

04.09.2011 17:54 | Autor neznámý

 Josef:Ono je rozdíl mezi zavidit a dotknout...David píše že se dotknul...my nevíme jak to bylo...ale pokud tam byl protest, tak bych většině šachistům bylo nepříjemný bojovat s pocitem nechtěnýho podvodu...

PS: Zítra se máme na co těšit, partie bude asi mírně nervozní...ani nevím kdo na tom bude psychicky hůř...jestli David po tom dnešku, nebo Moiseenko po tom co mu David(ač za dobrým úmyslem)daroval půlku jak školákovi...Na videu je vidět, že Moiseenkovi bylo hodně trapně, a připadal si trochu jak zloděj...bohužel to ale ani dobře dopadnout nemohlo....a)David vyhraje a bude to ,,s podvodem,, b)David mu dá remízu ve vyhraný pozici aby Moiseenko ,,nebrečel,,

Zítra by měl být na tom psychycki líp David..

04.09.2011 17:53 | Autor neznámý

možná se mu to rozleželo v hlavě... Ale mně se kdysi stalo něco podobného, taky jsem náhodou sáhl na špatnou figuru ale soupeř mi to odpustil. A taky jsem mu nabídl remízu až v jasně vyhrané pozici

04.09.2011 17:51 | Autor neznámý

 To at si vyresi David sam se sebou. Skoda, mohl postoupit mezi 16 nejlepsich a mohl mit den pauzu. Dat za remiz se to mohlo driv. 

04.09.2011 17:51 | Autor neznámý

Bond - Já bych tipoval, že David byl z toho všeho tak nějak nešťastný, ale nebyl si jistý, jestli to chce dát za remiz, tak to tahal s tím, že to třeba remíza bude i bez jeho přičinění...no a postupně ho svědomí hryzalo víc a víc, až se nakonec rozhodl, že nabídne remízu...ale nevím, jenom tipuju...

04.09.2011 17:48 | Autor neznámý

No jediné co nechápu je, proč to teda tahal dále, když to stejně chtěl dát za remis. Anebo mu chtěl ukázat - a stejně bych tě porazil!?

04.09.2011 17:47 | Autor neznámý

Bohužel to dneska nevyšlo, snad zítra 3.mečbol vyjde.

I tak David hraje šachy nad 2800, bohužel ten poslední krůček je težké udělat.

Dnes možná někdo bude nadávat, nebo Davida hanět, ale  myslím, že i David si oddechl, že je dnešní partie už za ním. Psychicky i Fyzicky je to velmi náročné čekat na chybu u člověka, který jde po ostří.

04.09.2011 17:45 | Autor neznámý

Kdyby mel Moiseenko smysl pro fair-play, tak se po Kc6 vzda

04.09.2011 17:45 | Autor neznámý

A to jsem ještě vyčetl z Davidova pozdravu, že si včas neodskočil v soupeřově kisně. Zase by každý jiný udělal tah, a odběhl by než soupeř táhne. David měl jistě obavu, že by se snad mohl soupeř domnívat, že si jde koncovku někam zanalyzovat.

04.09.2011 17:44 | Autor neznámý

možná Moro taky šáhl na 2 figurky 

04.09.2011 17:43 | Autor neznámý

třeba mu to zítra zase vrátí Ukrajinec :D 

04.09.2011 17:42 | Autor neznámý

no je pravda, že půlit se to dalo hned po dobrání pěcha a ne 4tahy před matem

04.09.2011 17:42 | Autor neznámý

Opravdu k neuvěření...

Všemu z Davidivi strany rozumím a chápu celou situaci, i když žádný šachový mistr světa by tohle neudělal.

Jediné s čím tak úplně nesouhlasím, je Davidivo tvrzení, že soupeř je slušný člověk. Každý šachový profesionál pozná, kdy soupeř omylem zavadí o jinou figuru a slušný člověk nebude v takové pozici vyžadovat výhru!

Doufám, že David všechno před zítřejším tie breakem pustí z hlavy a v klidu se připraví. Se svým soupeřem hrál 3 vážné partie a 3x ho jasně přehrál. Jsem přesvědčený, že o zasloužený postup ho může připravit jen nešachové rozptylování.

04.09.2011 17:41 | Autor neznámý

To máte jistě pravdu, slušnosti není nikdy dost, ale tohle, nezbte se na mě, to není normální

04.09.2011 17:41 | Autor neznámý

 Nechapu od ceho jsou rozhodci. To by chtel videt Topolava nebo Kramnika, jak to davaj za remizu. Tak snad David bude mit zitra stesti.

04.09.2011 17:40 | Autor neznámý

... >> Někdo tomu říká porucha osobnosti, někdo naprosto neuvěřitelná slušnost a láska ke hře, nikoli k výsledku...klobouk dolů!

04.09.2011 17:39 | Autor neznámý

držím palec. Snad se mu to oplatí. Obě partie měl vyhrát a v rapidu mu bude držet palec, půlka světa

04.09.2011 17:39 | Autor neznámý

...: no nevidím tam žádnou poruchu osobnosti...pokud tam byl protest, a měl černý svědomí, tak bych udělal to samý..

04.09.2011 17:39 | Autor neznámý

Re:....   Já znám mnoho takových, jak nazýváš, "poruch osobnosti" spíše opačným kalibrem, samozřejmě i mimo šachisty. Komu fandíš víc?

04.09.2011 17:38 | Autor neznámý

jo jo, je to klasický David. (já to nebudu komentovat, já bych toho v takovém turnaji nebyl schopen)

04.09.2011 17:38 | Autor neznámý

exot: To mi je jasný, proto nechápu, co nám ten pozdrav měl objasnit. :-D 

04.09.2011 17:37 | Autor neznámý

Rodney: To je pozdrav. :-)

04.09.2011 17:35 | Autor neznámý

Pavel Ch - jestli udělal to, co udělal, tak to nemá  se slušností nic společného. To je porucha osobnosti, slušně řečeno.

04.09.2011 17:33 | Autor neznámý

 David je někdy k neuvěření.
Ten dopis je autentický,

v pozici, o níž vědel, že je výhraná, nabídl remizu.

04.09.2011 17:33 | Autor neznámý

 Aleš Kubeczka: Dobrý večer všem znamená co? 

04.09.2011 17:33 | Autor neznámý

Já tomu věřím,

byl jsem chvíli mimo a říkal jsem si:

David nás baví, hraje skvělé šachy,

ale někdy i přivádí.......

- prohraje na čas vyhranou pozici

- udělá hrubku ve vyhrané pozici (kterou 2700 nedělá)

Tak teď si nespočítal tahy a věřil soupeři jsem si říkal.

A pak mne napadla remíza z Pardubic ve vyhrané pozici a pak dokonce někde to samé z týmů. Vždy soupeře nějak rušil.

Snad se to nestalo nyní.

A jak čtu, tak stalo.

David je gentelman, jakého mezi špičkovými sportovci není. Asi jako kdyby dal včera Kadlec úmyslně penaltu mimo. No to by se tedy nestalo.....

04.09.2011 17:32 | Autor neznámý

Jojo, místo té pitomé hudby tam měli dát co si říkaj...

04.09.2011 17:31 | Autor neznámý

 Asi to tak skutečně bude...když se podíváte na video dobře...je vidět Moiseenko že je překvapený....a ukazuje na Davida co to udělal...takže to bude jak bylo napsáno..

04.09.2011 17:31 | Autor neznámý

Davide, věřím, že zítra postoupíte. Držím palce!

04.09.2011 17:29 | Autor neznámý

Redaktor NSS by si asi jen tak nevymýšlel.

04.09.2011 17:28 | Autor neznámý

tak, možné je všechno 

04.09.2011 17:28 | Autor neznámý

Dobře Aleši začínám věřit

04.09.2011 17:27 | Autor neznámý

David po tak náročné partii určitě nemá co dělat a tak honem rychle píše zprávu s vysvětlením. Tomu fakt nevěřím

04.09.2011 17:27 | Autor neznámý

Odsud, podepíšu se radši plným jménem.

[17:16:31] aleskubeczka: Dobrý den, promiňte, že hned otravuju, ale jsem napjatý jak struna: jak ta partie dopadla? Na webu naskočila remis, ale všichni doufáme, že to je chyba a můžeme gratulovat k zaslouženému postupu...
[17:19:21] Navara David:  Dobrý večer všem,

04.09.2011 17:27 | Autor neznámý

Bolku, zavolejte |Davidovi, at vime, co se stalo

04.09.2011 17:26 | Autor neznámý

Ten Titanic je hezkej, Davide viděl jsi plán s Dh5, Dg4 a Da4? až tu budeš, odepiš, snad postoupíš. :)

04.09.2011 17:26 | Autor neznámý

sachistaAles - odkud si to zkopiroval?

04.09.2011 17:26 | Autor neznámý

 akorát tomu nevěřím

04.09.2011 17:25 | Autor neznámý

Tak fakt vyhrál? Jsem tady nebyl a jsem z toho úplně blbý. 

04.09.2011 17:25 | Autor neznámý

Tak v tom případě musím před Davidem

a jesli existuje šachový bůh, tak musí stát zítra při něm!

David do toho!!!

04.09.2011 17:25 | Autor neznámý

 

04.09.2011 17:25 | Autor neznámý

To snad není pravda.

04.09.2011 17:24 | Autor neznámý

 4 sachistaAles

Bez do haje a nemel nesmysly.

04.09.2011 17:24 | Autor neznámý

Teda "výše", jsem z toho pěkně nervózní... David mi dal souhlas, abych sem toto jeho vysvětlení překopíroval.

04.09.2011 17:23 | Autor neznámý

http://chess.ugrasport.com/houdini.html čas 18:52 a podle komentatoru to David vyhral.
obsluhu online bych poslal do NB na zkušenou :)

 

04.09.2011 17:23 | Autor neznámý

 Fakt je, ze Twicu je 0-1, jak pise nvmea.

04.09.2011 17:23 | Autor neznámý

 Ten Titanic jak tam Davidovi hrajou je fakt brutální

04.09.2011 17:23 | Autor neznámý

Ale pravidlo 50 tahů musí reklamovat u rozhodčího, ne u protihráče. A rozhodčí by snad takovou hrubku neudělal.

04.09.2011 17:22 | Autor neznámý

 Dobrý večer všem,
 asi se divíte, proč jsem to dal za remízu. Důvod byl ten, že v soupeřově
časové tísni jsem se při provádění tahu omylem dotkl dvou figur přibližně
současně (hrál jsem střelcem a přitom jsem zavadil o krále). Soupeř
požadoval,
abych hrál králem, což by vedlo k mé rezignaci. Já jsem odpověděl, že
nevím,
které z obou figur jsem se dotkl dříve, ale každopádně bylo zjevné, že se
nechystám hrát králem a že provádím tah střelcem. Po provedení tahu jsem
nestihl zmáčknout kvůli soupeřovu protestu hodiny, tak jsem je po
soupeřově
protestu zastavil, ovšem tak nešťastně, že je potom rozhodčí museli
nařídit
znovu. Pak jsme pokračovali dále, ale už jsem byl dost nervózní. Před
soupeřovou druhou časovou tísní jsem si nestihl dojít na záchod, takže
jsem se
nedokázal soustředit na hru a také proto jsem hrál koncovku D x V tak
špatně.
(Nejen proto, uznávám.) Nakonec jsem na prahu výhry nabídl soupeři remízu,
protože jsem nechtěl, aby o výsledku zápasu rozhodla taková šílená partie
nebo protest bez důkazního materiálu.
 Tím pádem musím hrát zítra play-off, v první partii budu mít bílé.
Nezlobte se
na mě prosím, ale vážně nevím, co jsem měl udělat. Soupeř je slušný
člověk,
ale prostě tady došlo k takovéhle neshodě a já ani nevím, kdo měl z
formálního
hlediska pravdu. Nechtěl jsem, aby se říkalo, že jsem postoupil nečestně.
Děkuji za pochopení.

04.09.2011 17:22 | Autor neznámý

Je tu nekdo, kdo se muze s Davidem spojit?

04.09.2011 17:22 | Autor neznámý

Bohužel musím potvrdit, že je to fakt remíza :-( I když David svým způsobem dneska opravdu vyhrál. Davidovo vysvětlení překopíruji níže.

04.09.2011 17:21 | Autor neznámý

 David si to pohlidal. On matematik vi, ze 73 + 50 je 123, takze v klidu. Mojsejenko vzdal.

04.09.2011 17:20 | Autor neznámý

na twicu píšou 0-1, že jinde píšou remis je kvůli tomu co psal bolek 

04.09.2011 17:19 | Autor neznámý

No jak píši níže, předpokládám že Moiseenko záludně po 41 tazích reklamoval remis na Davidu Navarovi s poukazem na pravidlo 50-ti tahů, a ten, jsa slučňákem, to akceptoval.

04.09.2011 17:19 | Autor neznámý

Bond(James) - a proc tedy losovali barvy? To je na konci videa uplne jasne videt

04.09.2011 17:19 | Autor neznámý

 Bond(James): Snad máš pravdu, ale VŠUDE píšou remis...a kdyby si na videu koukal o tři minuty dál, tak tam losujou barvy do Tie-breaku...

04.09.2011 17:18 | Autor neznámý

Neuveritelne, ted na ofic strankach ve videu byla remiza. Jedine vysvetleni je, ze David po tahu Kc6 nabidl remizu, protoze si myslel, ze je to 50. tah bez brani, jinak si to neumim vysvetlit

04.09.2011 17:18 | Autor neznámý

18:46:10 TITANIC :D:D

04.09.2011 17:18 | Autor neznámý

Kurvahoši neblbněte, ještě mě zblbnete. Na ofiko stránkách sice svítí remis ale to je kapitální békovina. Jsem osobně viděl, jak se mu Mojsejenko vzdal a komentátoři to okomentovali 0-1.

04.09.2011 17:17 | Autor neznámý

Jo na tom videu je videt, ze David vyhral. 

04.09.2011 17:17 | Autor neznámý

 Ostuda jaký maj v tom Rusové zmatky...

04.09.2011 17:15 | Autor neznámý

Přesně jak píše JHK, po tahu Kc6 nejdřív Moiseenko podal Davidovi ruku, ten zastavil hodiny a podal mu tu svoji..

04.09.2011 17:15 | Autor neznámý

David vyhrál , Moiseenko se vzdal a David zastavil hodiny , až když mu Moiseenko podal ruku . Proč by je neměl zastavit . Měl tam už málo času a podvědomně chtěl ať nemá spadnutý prapor při nějaké reklamaci atd.

04.09.2011 17:14 | Autor neznámý

 Pert Sadílek..:proč podvodníka...??

04.09.2011 17:14 | Autor neznámý

 David zastavil hodiny po té co se soupeř vzdal a podal mu ruku...ale na oficiální stránkách je remíza...tak uvidíme..

04.09.2011 17:13 | Autor neznámý

To je neskutečné, že nevím jak to dopadlo.

04.09.2011 17:12 | Autor neznámý

Proč se nemůžu dívat? je to nějaký bloklý

04.09.2011 17:12 | Autor neznámý

 níže citovaný odkaz na video, čas 18:52:36 

04.09.2011 17:12 | Autor neznámý

Moiseenko zachoval dekorum podvodníka až dokonce. Prostě šikula. Za tohoto psychického rozložení je favoritem do tiebraku.

04.09.2011 17:12 | Autor neznámý

Komentátoři gratulovali Davidovi, takže...

04.09.2011 17:12 | Autor neznámý

S kým hraje David ve 4. kole ?

Ví to někdo ?

 

 

04.09.2011 17:11 | Autor neznámý

 Pisete, ze DAVID ZASTAVIL HODINY. To by pri vyhre neudelal. Zamyslete se nad arguemnty. (Ani ja nevim, jak to dopadlo.)

04.09.2011 17:11 | Autor neznámý

To jsou tedy nervy! Když se mi na obrazovce místo elementárního Kc6 objevilo Ke5, byl jsem na infarkt. Kdyby soupeř reklamoval 50 tahů, tak by snad David nesouhlasil okamžitě, ale nechal by si to spočítat.

04.09.2011 17:10 | Autor neznámý

No ale David se na tom videu moc neraduje a králové stojí na e4 a e5

04.09.2011 17:09 | Autor neznámý

Moiseenkův výraz nenapovídal tomu, že by právě neskutečným štěstím udržel jasně prohranou partii

04.09.2011 17:09 | Autor neznámý

 Na videu je vidět že se soupeř vzdává ne..?ale zase tam losuje pěšce...tak asi remiz...

04.09.2011 17:08 | Autor neznámý

Ale to s tím rozhodčím jsem nepochopil.

04.09.2011 17:07 | Autor neznámý

Pravidla se nezměnily, to bychom o tom asi věděli. Jedině, že by to Moiseenko zkusil a vyšlo to, ale tomu se mi nechce věřit!

04.09.2011 17:07 | Autor neznámý

I komentátoři mluvili o tom, že David vyhrál a to losování nemusí mít nic společného s tie-breakem, ale s tím, jakou barvu bude mít David v první partii 4. kola (?)

04.09.2011 17:07 | Autor neznámý

 73 + 50 je 123, takze nevim. To by si mel David pohlidat.

04.09.2011 17:06 | Autor neznámý

omg, však chybělo 10 tahů ještě, že by se změnily opravdu pravidla?

04.09.2011 17:06 | Autor neznámý

zavolejte tam někdo někomu, to se nedá vydržet :)

 

04.09.2011 17:06 | Autor neznámý

No prostě se náš borec nechal od Moiseenka napálit. Moiseenko je filuta. Snad se David psychicky nezhroutí.

04.09.2011 17:06 | Autor neznámý

Potvrzeno 100%. David zahrál Kc6 a Mojsejenko mu podal ruku.

04.09.2011 17:04 | Autor neznámý

 Pesec byl vzit v 73 tahu. Si tu partii prehrajte.

04.09.2011 17:04 | Autor neznámý

Tak já se taky díval na video a viděl zahrát Kc6 a pak podání rukou. Ale pak jsem též viděl jak rozhodčí přišel v pěšci v rukách a David Navara "losoval" a vybral si bílého pika. Což nahrává plichtě a zítra tie-break. Jediné co mě napadá (asi blbost), že si špatně spočetli 73+50=113 a tak to v 114.tahu jako dali za remízu...   

04.09.2011 17:04 | Autor neznámý

Zároveň opravdu bylo vidět losování barev...

04.09.2011 17:03 | Autor neznámý

Gratulace Davidovi. Málem mě to zabilo.

04.09.2011 17:03 | Autor neznámý

přestávám tomu věřit, už to zapsali i do tabulky. 114. tah je přesne 40 tahů od braní pěšce, nezměnil někdo zase pravidla?

04.09.2011 17:02 | Autor neznámý

 Hosi nemelte nesmysly. David regulerne vyhral po Kc6, ze na on-line jsou diletanti za to nikdo nemuze. Ale kdo videl live prenos, ten mi musi dat za pravdu.

04.09.2011 17:02 | Autor neznámý

To určitě remíza není .

04.09.2011 17:02 | Autor neznámý

Je možné, že Moiseenko chytře nabídl remis z poukazem na 50-ti tahové pravidlo, i když ještě chybělo 10 tahů a slušňák David Navara na to skočil.

04.09.2011 17:01 | Autor neznámý

Na playchessu uz je napsano, ze to je spis 0-1

04.09.2011 17:01 | Autor neznámý

Obsluha onlajnu jsou naprostí diletanti.

04.09.2011 17:00 | Autor neznámý

Zkontrolovat si to muzete na http://chess.ugrasport.com/houdini.html, dole je zaznam live myslim kolem 16:52.

04.09.2011 17:00 | Autor neznámý

Já už musím odejít - doufám, že na on-linu ten výsledek brzy opraví. Budu věřit zprávám od těch, co se dívali na video. Dneska to bylo v každým případě o nervy! Asi si dám nnějakou skllenku na uklednění. Nashle a hodně zdaru Davidovi do Ddalších bojů!  

04.09.2011 17:00 | Autor neznámý

No zdálo se mi, že králi stáli e4,e5 a losovaly se barvy do tiebraku. Takže zřejmě opravdu remis.

04.09.2011 17:00 | Autor neznámý

playchess a všichni ostatní to tahaj přímo ze zdroje, tak jestli to je tam blbě, tak to mají i oni. Video nelže, doufám, že jste to opravdu viděli

04.09.2011 16:59 | Autor neznámý

Na oficialnich stranka sviti remiza, ale podle videa se Mojseenko vzdal, tak nevim.

04.09.2011 16:58 | Autor neznámý

David nás nervuje i po partii, haha

04.09.2011 16:58 | Autor neznámý

Nás jenom chtěli trošku naštvat

04.09.2011 16:57 | Autor neznámý

ufff, pěkné nervy. Hrát bych to teda nechtěl...

04.09.2011 16:57 | Autor neznámý

 ddf: dik za vysvetlenou, to by me nasralo jinak :)

04.09.2011 16:57 | Autor neznámý

Na playchessu 1/2

04.09.2011 16:57 | Autor neznámý

ddf: No, doufejme!

04.09.2011 16:57 | Autor neznámý

 V klidu David zvitezil. Na live prenosu to bylo videt.

04.09.2011 16:56 | Autor neznámý

já tomu nevěřím, pokud viděl Da3 tak pak musel vidět ten 3tahový mat. Tam bude nějaká chyba přenosu

04.09.2011 16:56 | Autor neznámý

0:1

04.09.2011 16:56 | Autor neznámý

Na oficiálním webu taky stojí 1/2 to snad ne

04.09.2011 16:56 | Autor neznámý

Nemějte strach! Davídek vyhrál, díval jsem se live na cameru a jsou jen špatně data, dali asi blbě krále doprostřed, po Kc6 se Moiseenko vzdal!

04.09.2011 16:56 | Autor neznámý

To nebude remis, bylo vidět, jak David potáhl Kc6 a pak rychle zastavil hodiny, takže to vypadá, že Moiseenko a tempo vzdal :-)

04.09.2011 16:56 | Autor neznámý

Hazí to z neznámých důvodů remízu. 50TP platit nemůže, je tam furt 10 tahů rezerva. Tak co to má bejt???

04.09.2011 16:56 | Autor neznámý

podle me vyhral, zahral Kc6

04.09.2011 16:55 | Autor neznámý

Hmm tak asi remíza, jestli ano tak se na mě nezlobte ale nezaslouží si jít dál.

 

04.09.2011 16:55 | Autor neznámý

 david se zbláznil...neviděl jednotahový mat

04.09.2011 16:55 | Autor neznámý

 Ja se dival na video. David zahral Kc6 a Mojsejenko se vzdal. 

04.09.2011 16:55 | Autor neznámý

Snad stojí K na e5 jako symbol výhry černého, ne?

 

04.09.2011 16:55 | Autor neznámý

na chessbomb svítí 1/2 

04.09.2011 16:55 | Autor neznámý

Co to zas je ???

04.09.2011 16:54 | Autor neznámý

 David zahral Kc6 a bily je pred matem .

04.09.2011 16:54 | Autor neznámý

Od 11ti to sledujem, ale za tohle to stálo


04.09.2011 16:54 | Autor neznámý

 coze?

04.09.2011 16:54 | Autor neznámý

vyšlo to nebo ne? na chessbombě to hází nějakou neplechu, že je remíza či co..

04.09.2011 16:54 | Autor neznámý

 

04.09.2011 16:54 | Autor neznámý

 David vyhral zadna remiza. 

04.09.2011 16:54 | Autor neznámý

Tak mat 4.tahem s pěti minutama na hodinách snad David najde!

04.09.2011 16:53 | Autor neznámý

?

04.09.2011 16:53 | Autor neznámý

04.09.2011 16:53 | Autor neznámý

 Je to doma 

04.09.2011 16:53 | Autor neznámý

remiz?

04.09.2011 16:53 | Autor neznámý

 remíza:(

 

04.09.2011 16:53 | Autor neznámý

Uffff

04.09.2011 16:53 | Autor neznámý

 ted by to melo vyjit uz ne?

04.09.2011 16:53 | Autor neznámý

Teď už jo!

04.09.2011 16:53 | Autor neznámý

 tak přece....výhra..

04.09.2011 16:53 | Autor neznámý

No, 114...Kc6 a je to!

04.09.2011 16:53 | Autor neznámý

joooooo, bomba, už to má!!!!!!!!!!!!!

04.09.2011 16:52 | Autor neznámý

 5 :-) David to dá.

04.09.2011 16:52 | Autor neznámý

 Uf, tak snad to vyjde .

04.09.2011 16:51 | Autor neznámý

7!

04.09.2011 16:51 | Autor neznámý

 TAK SNAD TEĎ!

04.09.2011 16:51 | Autor neznámý

Uf, jsme zas v limitu!

04.09.2011 16:51 | Autor neznámý

 Je tam hrubka. Davide posledni sance 

04.09.2011 16:50 | Autor neznámý

Je to těsný. Roli bude hrát každej tah!

04.09.2011 16:50 | Autor neznámý

fakt docela škoda, že nemá černý ještě třeba volného h-pika, mohl by bětnout dámu za věž..

04.09.2011 16:49 | Autor neznámý

2 chess.Naposledy Laznicka  Shirova porazil

04.09.2011 16:46 | Autor neznámý

bílý by taky mohl vyrobit nějakou hrubici,ne?

04.09.2011 16:46 | Autor neznámý

Tady už to bude remíza...bohužel..

 chess: si asi tak 3 roky zpátky...je rok 2011 ne 2008...

04.09.2011 16:45 | Autor neznámý

 A sme v pééérdeli pane hráábě...

04.09.2011 16:44 | Autor neznámý

nebo může hrát david rychleji, nikdo nehraje přesně jako kniha

04.09.2011 16:44 | Autor neznámý

Kromě počtu tahů taky hraje roli, zda bílý uhájí věž!

04.09.2011 16:43 | Autor neznámý

 Do haje 

04.09.2011 16:43 | Autor neznámý

Tak to je zatím ta nejhorší koncovka, jakou jsem od Davida viděl, ale zase když si vezmu, jak je postup blízko, tak není divu.

04.09.2011 16:43 | Autor neznámý

Chce tu snad někdo srovnávat Širova s Lázničkou ?? Nechápu.

04.09.2011 16:43 | Autor neznámý

Snad se soupeř splete :-/

04.09.2011 16:43 | Autor neznámý

Nervy.

04.09.2011 16:43 | Autor neznámý

david vezme věžku  a bude vymalováno, davide, do tohooo, do tohooo

04.09.2011 16:42 | Autor neznámý

Moiseenko teď přemýšlí na Davidův čas

04.09.2011 16:42 | Autor neznámý

Ted uz pri presne obrane David do limitu vyhrat nemuze

04.09.2011 16:42 | Autor neznámý

22 :-(

04.09.2011 16:41 | Autor neznámý

Hmmm, tak to může být velký problém - David je podle Tablebase mimo 50 tahů!

04.09.2011 16:41 | Autor neznámý

Ach jo! Rezerva se pomalu snižuje k nule!

04.09.2011 16:40 | Autor neznámý

 sakra David to nenachází a hraje špatně..

04.09.2011 16:40 | Autor neznámý

 no snad to da, to by jeste schazelo, aby to nedal, uz mel takovejch smutnejch excesu dost, byla by to skoda zase

04.09.2011 16:40 | Autor neznámý

 Do haje ted Vc6+ a pat. Davide prober se 

04.09.2011 16:40 | Autor neznámý

já myslím, že spousta z nás by se na jeho místě vyklepala stresem

04.09.2011 16:40 | Autor neznámý

Zbývá 23 tahů a jen tak rychlý to nebude sakra :(

04.09.2011 16:39 | Autor neznámý

Trpím za Davida! :( nevidět Dh5+ Kd7(jediné) Dg4+ Ke8 Da4+ je špatný...asi toho má dost

04.09.2011 16:39 | Autor neznámý

stejně je to divné, když se bílý král producíruje po osmé řadě, že?

04.09.2011 16:38 | Autor neznámý

Mojsejenko se šklebí. Asi to taky zná. :-)

04.09.2011 16:38 | Autor neznámý

No, teď  Da5+ a pak králem na e-sloupec!

04.09.2011 16:38 | Autor neznámý

Našel. :-)

04.09.2011 16:38 | Autor neznámý

chess - ano , ma o 3 body vetsi ELO

04.09.2011 16:37 | Autor neznámý

 Po Db5+ me to kompl hlasi ve 112 tahu vezme vez a je hotovo.

04.09.2011 16:37 | Autor neznámý

chess:Širov má Elo 2702, Láznička 2702...navíc Širov jde s Elem sestupně dolů, Láznička nahoru...jsi bohužel úplně vedle..

04.09.2011 16:37 | Autor neznámý

dneska jsem tu koncovku měla s chessgeniem na mobilu ! :)

04.09.2011 16:36 | Autor neznámý

Davide, mysli!

04.09.2011 16:36 | Autor neznámý

obrana soupere s 1 minutou na hodinach je vice nez jen dobra, tohle David asi fakt neda :(

04.09.2011 16:35 | Autor neznámý

 když kouknete na živý vysílání, tak David vypadá hodně neštastně..snad si vzpomene..

04.09.2011 16:35 | Autor neznámý

Chce to 100...Db5+ 101.Kd8 Da5+ a nyní buď 102.Kc8 Ke7 nebo 102.Ke8 Ke5

04.09.2011 16:35 | Autor neznámý

JHK : není na stejné úrovni a navíc aby se člověk zlepšoval a aby se dalo říct, že má dobrého manažéra , tak by mu měl zařídit třeba např.  Širova na vážné partie ne na rapidy.

04.09.2011 16:35 | Autor neznámý

Nervy. Jde o hodně.

04.09.2011 16:34 | Autor neznámý

 To by snad mohl David spocitat do 11 tahu vzit vezku s takovym casem.

04.09.2011 16:34 | Autor neznámý

Když vezme věž, začíná dalších 50 tahů, ne?

04.09.2011 16:34 | Autor neznámý

tak ono není už moc kde zakopávat, buď si David vzpomene, že má zabránit věži v šachu zezadu nebo ne 

04.09.2011 16:34 | Autor neznámý

Db5+ je jasny, to uz musi videt

04.09.2011 16:34 | Autor neznámý

A jste si jistí, že to fakt David trénoval?

04.09.2011 16:32 | Autor neznámý

Rezerva (na 50TP) se snížila na 9 tahů 

04.09.2011 16:30 | Autor neznámý

Tak znovu.

04.09.2011 16:30 | Autor neznámý

 Kdyby zahral David Dh5+, tak jsme mohli slavit. Vez by nemohla dat sach na d1.

04.09.2011 16:29 | Autor neznámý

97...Kd6? 17. :-(

04.09.2011 16:29 | Autor neznámý

Kurnik, David si to komplikuje! Aby to stihnul do toho 50-tahového limitu!

04.09.2011 16:28 | Autor neznámý

 Ja z toho dostanu mlady  .

04.09.2011 16:28 | Autor neznámý

 David to nesehrál jako stroj, ale jako člověk... nalezl a přešel do známého motivu "kyvadla" (jak se objevilo v diskuzi)... pozice B:Kc7, Vb7 vs Kc5, De8 BNT je druhá typická výherní pozice... bílý se tomu "vyhnul" tahem Vc1, ale nyní již nebude problém věž vyšachovat...

04.09.2011 16:26 | Autor neznámý

10 :-)

04.09.2011 16:26 | Autor neznámý

Á, věž jde od krále. 14.

04.09.2011 16:25 | Autor neznámý

chess: nejsem jeho manažer, ale sobně bych si dal s tebou na toto téma diskuzi

04.09.2011 16:25 | Autor neznámý

@Chess: Co to meleš, to byla pro Davida důležitá šachová lekce, že by měl na sobě zamakat (hlavně co se týče zahájení). A body aspoň zůstaly doma.

04.09.2011 16:25 | Autor neznámý

Tak Df5+

04.09.2011 16:24 | Autor neznámý

 chess: nerozumím tomu proč by mu to nemělo nic..dát...kdyby vyhrál 5:1 tak pak by mu to nic asi nedalo...ale Laznička je výkonostně na stejný úrovni...

04.09.2011 16:24 | Autor neznámý

chess - nevíte, o čem mluvíte

04.09.2011 16:24 | Autor neznámý

to nestihne stakovou :(

04.09.2011 16:23 | Autor neznámý

Tak teď to vypadá už na známý mechanismus

04.09.2011 16:23 | Autor neznámý

 Ted uz to snad David vidi to kyvadlo.

04.09.2011 16:23 | Autor neznámý

Teď mu vytlačí věžku ze šachovnice a bude!

04.09.2011 16:22 | Autor neznámý

David to hraje skvěle , neznám lepšího šachistu , jen by mu neměl škodit manažér s nesmyslnýma zápasama s Lázničkou , které mu nemůžou nic dát a může jen stratit.

04.09.2011 16:22 | Autor neznámý

15

04.09.2011 16:21 | Autor neznámý

Ale jo. Snad to stihne. 16.

04.09.2011 16:20 | Autor neznámý

David tápe.

04.09.2011 16:19 | Autor neznámý

 Proc Db8 +, kdyz Kf6 vyhralo v pohode. David uz je s nervama taky na stiru. Chapu to.

04.09.2011 16:14 | Autor neznámý

on ten Moiseenko taky neni úplně blbej :) 

04.09.2011 16:14 | Autor neznámý

 Ted Dc8 +  

04.09.2011 16:13 | Autor neznámý

no musim rict ze se brani jako by mel tablesy pod stolem.

04.09.2011 16:12 | Autor neznámý

Šimi: A co Čuky? Ten v článku bude taky :-)

04.09.2011 16:08 | Autor neznámý

Krásné exot:

Nestejnopoláci s dámama to je svinstvo, nejprv chtěl dát mat černý, pak ho dostal, pěšci navíc jsou k ničemu.

04.09.2011 16:08 | Autor neznámý

19

04.09.2011 16:07 | Autor neznámý

Toto už David hrál myslím na Bledu a suveréně to vyhrál, navíc jsem někde četl že to trénoval takže DAVIDE SUPERRRRRRR !!!!!!!

04.09.2011 16:07 | Autor neznámý

Gupta a jeho sebevražda, ale klobouk dolu pred Bu - to g3 byl trikovej tah jak poleno

 

04.09.2011 16:04 | Autor neznámý

Proti tablebaskám je to šíleně těžký vyhrát, skoro nemožný. Ale v partii se to za věž nedá bránit.

Jinak Gupta bude zítra v článku. 

04.09.2011 16:04 | Autor neznámý

20

04.09.2011 16:03 | Autor neznámý

21

04.09.2011 16:03 | Autor neznámý

Zdá se mi, že na téma koncovky D proti V psal nedávno David něco i do časopisu, na téma nejlepší lidská a počítačová obrana...

04.09.2011 16:02 | Autor neznámý

Gupta si pěkně vlezl do matu (jestli to někoho zajímá).

04.09.2011 16:01 | Autor neznámý

Ano, teď už je to naprostá pohodička, koncovku V:D člověk prakticky nedokáže bránit, kor s pár minutami na hodinách. Vzpomínám si, že jednou zkoušeli David se Šimim hrát tuto koncovku tak, že David měl dámu a Šimi věž a tablebasky... David se s výhrou poměrně trápil, ale jak říkám: tuhle koncovku dokáže bránit jenom stroj...:)

04.09.2011 16:00 | Autor neznámý

Máte krátkou paměť:-). David takových koncovek už vyhrál několik, naposled tuším s Cherapinovem na ME.  Navíc údajně tuto koncovku trénuje (trénoval) zhruba jednou měsičně proti Fritzovi.

04.09.2011 16:00 | Autor neznámý

 Tak s 21 minutama je to pro Davida hracka. V klidu si vsechno spocita, takze Mojsejenko nemuze doufat v pat.

04.09.2011 15:58 | Autor neznámý

No jó, tak tohle již prý David trénuje s compem na minutu.

04.09.2011 15:58 | Autor neznámý

22 :-)

04.09.2011 15:57 | Autor neznámý

D:V :-)

04.09.2011 15:57 | Autor neznámý

no komentátor Davidovi veří, říkal že je to pro něj sandny plan a vyhraje :-)

04.09.2011 15:56 | Autor neznámý

No vida, můj požadavek byl vyřízen vteřinu předtím, než jsem ho odeslal .

Tak teď už jsem klidnější.

04.09.2011 15:56 | Autor neznámý

Tak, pěšec je fuč a už je to elementární koncovka dámy proti věži

04.09.2011 15:56 | Autor neznámý

 Pesec padl, ted je to jednoduchy .

04.09.2011 15:55 | Autor neznámý

http://www.k4it.de/index.php?topic=egtb&lang=en

04.09.2011 15:55 | Autor neznámý

Tak teď , co na to Dejf, Vojta, comp?

04.09.2011 15:53 | Autor neznámý

Má tu někdo odkaz na online tablebáze?

04.09.2011 15:53 | Autor neznámý

http://www.shredderchess.com/online-chess/online-databases/endgame-database.htm

04.09.2011 15:49 | Autor neznámý

 David zatim v klidu .

04.09.2011 15:49 | Autor neznámý

No já abych pravdu řekl tam proražení pevnosti nevidím, ale rád se nechám GM Navarou poučit

04.09.2011 15:49 | Autor neznámý

David zdá se "chytil nit" a má to pod kontrolou

04.09.2011 15:40 | Autor neznámý

Jedinou komplikací by mohlo být pravidlo 50 tahů. Ale cestou k výhře musí padnout i pěšec, takže je opravdu jen nutné znát - nebo vymyslet princip postupu.

04.09.2011 15:36 | Autor neznámý

Jinak předpokládám, že tuhle koncovku by David měl znát (i když si jí asi nepřehrává každý den), takže princip výhry by měl ovládat

04.09.2011 15:36 | Autor neznámý

Když Houdini hlásí mat nejpozději 38. tahem, tak David to zvládne určitě dřív. :-)

04.09.2011 15:34 | Autor neznámý

Času ušetřil David tentokrát dost (narozdíl od soupeře), takže triumfální cestě za postupem by snad už nic nemělo překážet

04.09.2011 15:34 | Autor neznámý

 To by mel David zvladnout. Snad se to podari .

04.09.2011 15:31 | Autor neznámý

s pěšcem na e3 je to vyhrané, GMko a David zvlast by to mel umet vyhrat

04.09.2011 15:30 | Autor neznámý

Tak teď  už je to otázka nechniky. Pevnost se naštěstí nekoná

04.09.2011 15:30 | Autor neznámý

Na to, že v průběhu střední hry to vypadalo všelijak, je teď tahkle koncovka to nejlepší co Davida mohlo potkat. David nemůže prohrát a soupeř by mohl trpět na nedostatek času...


04.09.2011 15:29 | Autor neznámý

Se3?? přesně jsem ten tah čekal a David nádherně využil nevhodného krále na e4 :)

04.09.2011 15:29 | Autor neznámý

... přeci ještě 1 zápletka - David bude muset ukázat, že umí dobýt nepříjemnou pevnost.

04.09.2011 15:28 | Autor neznámý

A vypadá to na koncovku D:V+pe3, která by měla být vyhraná... A už je tam!:)

04.09.2011 15:28 | Autor neznámý

teď teprv začíná sranda 

04.09.2011 15:27 | Autor neznámý

Tak přeci jen 48...Vh2 

04.09.2011 15:26 | Autor neznámý

Tak tady už není myslím co řešit...

04.09.2011 15:26 | Autor neznámý

6ti kamenace pry uz  umi, ale osmi kamenace  se ted zrovna uci tak uidime :D

04.09.2011 15:26 | Autor neznámý

 David je vyhranej..

04.09.2011 15:25 | Autor neznámý

Comp teď sice radí 48...Vh2, ovšem po 49.Vxa7 zůstane černý král odříznutý na 8.řadě a bez něj to obávám se nepůjde. Takže spíš 48...Kd7

04.09.2011 15:23 | Autor neznámý

Na přechod do věžovky ze strany Davida se lze vždy jen těšit - člověk se vždycky něco přiučí!

04.09.2011 15:23 | Autor neznámý

A máme tu onu věžovku. Předvede David svou kvalitu v tomto oboru?

04.09.2011 15:22 | Autor neznámý

Tak teď má černý jedinou šanci - přejít do věžovky. Počítač jí vidí velmi optimisticky, ovšem realita, jak víme, může být v těchto případech značně odlišná

04.09.2011 15:19 | Autor neznámý

zatím se průběh turnaje vyvýjí zajímavě, chtělo by to, aby zítra vyřadil Zherebukh Mamedyarova. Ve spodní části pavouka, kde hraje David už vypadl Shirov a tak by Davidovi stačilo k postupu do semifinále vyřadit už jen vítěze zápasu Grischuk - Vitiugov  

04.09.2011 15:19 | Autor neznámý

David hospodaří s časem dobře. V této koncovce jde o správný plán realizace převahy, včera šlo spíš o permanentní počítání jezdcových skoků a marný pokus najít prakticky studiovou výhru.

04.09.2011 15:19 | Autor neznámý

Tak zatím jdeme po první linii. Co teď  - 47.Sg7 nebo 47.Se3? Šance na chybu ze strany bílého stoupá!

04.09.2011 15:15 | Autor neznámý

dame mezisach na h3?

04.09.2011 15:13 | Autor neznámý

Teď má bílý podle všeho jen dvě hratelné možnosti - 46.Kd3 Vh1 47.Sg7 Vd1+ 48.Kc2 Vd7, kdy černý zachrání svého pěšce a, ovšem jeho spojení pěšci jsou (aspoň) dočasně zablokováni nebo 46.Se3 Sxe3 47.fxe3 Vh1 s přechodem do připrohrané věžovky 

04.09.2011 15:08 | Autor neznámý

 Jen doufam, ze se z toho Mojsejenko nevylize jak vcera.

04.09.2011 15:06 | Autor neznámý

Teď comp radí 45...c3 - zahráno. Výsledek si zatím stále netroufnu předjímat

04.09.2011 14:59 | Autor neznámý

 Hlavne neztracet zbytecne cas. Ted rozhodne technika.

04.09.2011 14:58 | Autor neznámý

 Asi 44 - Sf4, ale oba dva jsou v pohode.

04.09.2011 14:57 | Autor neznámý

Ať tak nebo tak, zdá se, že a-pěšce černý neuhájí

04.09.2011 14:55 | Autor neznámý

Takže 44.Ke2, co teď? Snad 44...Sb8 nebo 44...Sf4 

04.09.2011 14:45 | Autor neznámý

Vxa7 c3 Sc1 Sd6 a co ted? snad Vg7, ale to vypadá nadějně. Možná ne Sd6 ale Se5, těžko říct.

04.09.2011 14:45 | Autor neznámý

Plzenak: Taky mě to napadlo. Věřím však, že si David čas rozvrhne správně, přece jenom ho má zatím dostatek :)

04.09.2011 14:43 | Autor neznámý

Jen doufám, že když teď David tolik přemýšlí, v dalších tazích bude hrát o něco rychleji. Včera taky postupoval hodně obezřetně a nakonec mu v klíčových chvílích čas chyběl

04.09.2011 14:40 | Autor neznámý

Zatím stále jen 2 jistí postupující - Grischuk a J.Polgar. A už 7 jistých tie-breaků!

04.09.2011 14:38 | Autor neznámý

Kamikadze Sutovsky sestřelen ukrajinskou protileteckou obranou!

04.09.2011 14:36 | Autor neznámý

Tak mu to nakonec Čuky, byť s jezdcem proti 2 věžím, vyvrátil. Rozstřel.

04.09.2011 14:32 | Autor neznámý

Zajímavé. Comp teď radí 43...c4 a následně pokrýt a-pěšce tahem 44...Sb8. Jiná možnost je věžový manévr 43...Vh7 a 44...Vd7, aby odřízl bílého krále od dámského křídla

04.09.2011 14:30 | Autor neznámý

Můj cit  hlásí V+S x V v 63. tahu. Co na to mašina?

Toereticky remi, v praxi to lze vyhrát, tedy prohrát.

04.09.2011 14:29 | Autor neznámý

nvmea: Tak Gata ještě bude mít šanci v rapidu. Nemusí balit kufry jako třeba Karjakin. U něj je vše otevřené

04.09.2011 14:27 | Autor neznámý

 4 Josef

Mas pravdu, tak to i David zahral, holt nejsem hrac 2700 .

04.09.2011 14:26 | Autor neznámý

Teď je otázka, kam s králem - jasně, že na e-sloupec, ale na e7 nebo e8? Oba tahy mají své plusy i mínusy

04.09.2011 14:22 | Autor neznámý

Tak David zvládl i časovku a má všechny předpoklady k výhře, skvělé! Samozřejmě to ještě nebude jednoduché, ale už jenom to, že Moiseenko musí podruhé bránit připrohranou koncovku mu na psychice moc nepřidá...

04.09.2011 14:21 | Autor neznámý

to ddf: Možná spíše 42.- Ke8 kvůli krytí a pěšce....

04.09.2011 14:21 | Autor neznámý

kurňa, Gata to projel :( 

04.09.2011 14:21 | Autor neznámý

 Kral bude pekne podporovat dva spojeny pesce a vez plus strelec se taky zapoji. Snad to David dotahne.

04.09.2011 14:21 | Autor neznámý

David má před sebou přivyhranou koncovku s pěšcem navíc. Dneska to snad nebude vyžadovat takové studiové obraty jako včera. Navíc má dobrý čas, doufám, že to tentokrát vyjde! 

04.09.2011 14:18 | Autor neznámý

 Tak 41 - Vxh4 42. Vxf6+ Ke7 a David stoji vyborne .

04.09.2011 14:16 | Autor neznámý

 Super .

04.09.2011 14:16 | Autor neznámý

Tak Moiseenko teď  v časovce "bezpečné" 39.De6 - David bleskově 39...Sxh2+! Tomu se říká šok!

04.09.2011 14:16 | Autor neznámý

Sxh2+ pěkně :)) David neměl po Jxf5 hrát Vxd7 ale vzít na f5 a podle mě byl konec.

04.09.2011 14:16 | Autor neznámý

 Je to tam .

04.09.2011 14:15 | Autor neznámý

 Davide najdi Sxh2 a zaves .

04.09.2011 14:14 | Autor neznámý

 Skoda 34 - Dd5, kdyby zahral David Vd5, mohlo to byt zajimavy a plno problemu pred Mojsejenkem. Ted me to pripada, ze to bude remiza, ale necham se prekvapit. 

04.09.2011 14:08 | Autor neznámý

No každopádně i kdyby David i druhou partii zremizoval z pozice síly, tak by to asi Mojsenkovi moc optimismu do žil před rapidy nevlilo.

04.09.2011 14:07 | Autor neznámý

Ake u Čukyho se asi bude bojovat do poslední chvíle, jestli to teď vypustí, tak ho klepne pepka myokardu

04.09.2011 14:04 | Autor neznámý

Co že to teď skočilo zpátky? Bylo tam 35...Sd6 a najednou nic?

04.09.2011 14:01 | Autor neznámý

Tak Mamedyarov se Zherebukhem si zahrajou rapid. Případný další soupeř pro (doufejme) Davida tedy zatím není znám

04.09.2011 14:00 | Autor neznámý

No fakt je, že Stockfish na Chessbomb tam hází úplné nesmysly, Rybka to viděla poněkud méně rozevlátě, ale asi i tak tam stál Mojsenko někde na výhru. Teď už stojí lépe David, výhru ještě zakřikovat nebudu, ale s tím časem jsem optimista.

04.09.2011 13:59 | Autor neznámý

 Judita

04.09.2011 13:54 | Autor neznámý

A Judit to zvládla! Postupuje dál!

04.09.2011 13:52 | Autor neznámý

Judit remíza, gratulace! 

04.09.2011 13:42 | Autor neznámý

David mu dává pěkný rébusy na ten čas :-) 

04.09.2011 13:40 | Autor neznámý

A David veli k protiútoku

04.09.2011 13:39 | Autor neznámý

To Bolek : možná že máš pravdu s tou opatrnou hrou, ale přece jen bětnul dva piky za iniciativu........ takhle třeba já hrát opatrně neumím  :-)

04.09.2011 13:38 | Autor neznámý

Tak. David definitivně odrazil všechny hrozby bílého a zbyl mu pěšec navíc. Půjde ale uplatnit k výhře? Toť otázka

04.09.2011 13:38 | Autor neznámý

David na d7 menit nemel, ale i tak stoji dobre.

 

04.09.2011 13:37 | Autor neznámý

 Vypadalo lip exf5 nez Vxd7, aspon by neprisel o pesce.

04.09.2011 13:35 | Autor neznámý

Karja 30.e6 - poslední léčka? Brát nejde, ale po 30...Da7+ 31.Kf1 Da1+ 32.Ke2 Dxb2+ je černá zcela OK. Hratelné je i 30...Dd4+, vede ovšem ke komplikovanější pozici

04.09.2011 13:32 | Autor neznámý

Gata má těžkou pozici bez jakékoliv protihry; v bránění něčeho takového je nepřekonatelný. Snad mě ani dneska nezklame...

04.09.2011 13:31 | Autor neznámý

No misto Nh4 kdyby zahral  De2 s dalsi moznou obeti na f6  a Vf4, se zda byt bily zase ve vyhode. Tak jsem rad za Nh4 :)

04.09.2011 13:29 | Autor neznámý

Problém bílého je, že má sice velmi aktivní figury, jenže přeci jen o dva pěšce míň. Pokud černý rozhýbe pěšce svýho dámskýho křídla, je s bílým ámen 

04.09.2011 13:26 | Autor neznámý

Karja se sice snaží, ale tohle už by Judita měla uhájit!

04.09.2011 13:26 | Autor neznámý

skinca: správně, jak jsem psal, Mojsejenko hledá spíše bezpečí. Doufám, že napodruhé se mu to stane osudným.

04.09.2011 13:25 | Autor neznámý

A karta se obrací! Nyní comp už favorizuje černého, přičemž bílý by teď měl hrát ne zrovna triviální 28.De2, po jiných tazích stojí ještě výrazně hůře

04.09.2011 13:23 | Autor neznámý

Tak se omlouvám , David je taky houževnatý zabiják !!!! Kéž by vyhrál , byl by to asi jeho největší úspěch .

04.09.2011 13:23 | Autor neznámý

to ddf: na Vf4 Jf5 Db3 se mis zda ok, Dd1 je jasna ukazka toho, ze uz nehledal moznost pokracovat v utoku, ale remizu popr rovnovahu. A doplati na to., mozna :)

04.09.2011 13:23 | Autor neznámý

 Super Jf5, jen tak dal Davide .

04.09.2011 13:21 | Autor neznámý

 Tak Dd1 zahral a ted David by mel najit Jf5.

04.09.2011 13:20 | Autor neznámý

Tak Moiseenko vymyslel jen nepříliš ideální 27.Dd1 - teď po případném 27...Jf5 už bude výhoda na straně Davida!

04.09.2011 13:18 | Autor neznámý

Tak Moiseenko míří do ostré časovky. Bude to hrát roli?

04.09.2011 13:16 | Autor neznámý

Dalším problémem bílého může být to, že má nyní hned několik lákavých alternativ, z nichž myslím si vůbec není snadné vybrat tu správnou. Asi i proto Moiseenko nyní tak dlouho přemýšlí.

04.09.2011 13:16 | Autor neznámý

 Bylo by dobry, kdyby Mojsejenko zahral Ve4 nebo Vf5, na oba tahy by prislo Jf5.

04.09.2011 13:15 | Autor neznámý

Hlavně Moiseenko přemýšlí na svým 27. tahem už víc jak 10 minut...buď zvažuju nabídku remízy (nemyslím si) nebo je s pozicí nespokojen.

04.09.2011 13:13 | Autor neznámý

Můj tip v této chvíli je že David vyhraje... Má výborný čas, který bude hrát hodně velkou roli.:-)

04.09.2011 13:13 | Autor neznámý

Vf4 samozrejme

04.09.2011 13:12 | Autor neznámý

tipuju 27.Ve4  :)

04.09.2011 13:12 | Autor neznámý

To bolek: já myslím že až tak velký vabank to nebyl, David samozřejmě dost zariskoval, ale na druhou stranu šel přesně do toho typu pozic, které mu nesmírně sedí a v nichž je schopen hrát na úrovni skoro 2800... A bílá pozice možná je momentálně o něco stabilnější, ale černá pozice se mi taky celkem líbí...:) Každopádně velkou výhodou může být čas, který má David opravdu výrazně lepší.

04.09.2011 13:08 | Autor neznámý

Opticky mi tedy připadá, že balancuje spíše černý. Bílého pozice se mi zdá mnohem stabilnější a dle mého je tam remízových vod dostatek. Jak se ukazuje, Mojsejenko neřeší zapeklité situace příliš radikálně a raději volí pevný tah, než nějaký průrazný. To je Davidův plus v tomto zápase. Když se mu bude dařit vytvářet takové pozice, v nichž Mojsejenko spíše ustupuje než tvrdě hraje, je jen otázkou času, kdy prorazí. Dle mého ale dnes to byl až moc velký wabank.

04.09.2011 13:06 | Autor neznámý

 Jinak potencionální soupeř Davida Mameydarov jde překvapivě s mladým ukrajincem do Tie-breaku...

04.09.2011 13:06 | Autor neznámý

To ddf a plzenak: diky. Jako Se5 je hodně hustej hák, to je pěknej příklad na taktiku klidně i pro hráče 2500+...:)

04.09.2011 13:06 | Autor neznámý

safra opatrně pane Navaro, pro divaky už se pár tahu udělalo ...

04.09.2011 13:05 | Autor neznámý

Fritz objevil remízu po 27.Dc2 Ke8 28.Da4 Kf7 s opakováním tahů, ale tak to určitě neskončí...

04.09.2011 13:05 | Autor neznámý

Nejsou tam ještě nějací bubáci jako Dd1,Vh4 atd. ? 

04.09.2011 13:05 | Autor neznámý

Sutovsky ma hodinu casu navrch. Prijde mi, ze sotvaze mu skoncila priprava, tak udelal hrubku

04.09.2011 13:05 | Autor neznámý

 dejf721: jj přesně, tak...teda podle compu..jak jsem psal téměř nelze najít lidsky...

04.09.2011 13:04 | Autor neznámý

dejf721: Ano, místo 24.e5  - bílý by stál téměř na výhru

04.09.2011 13:03 | Autor neznámý

 4 dejf721

Jo misto e5 melo prijit Se5, ale aspon, ze to zahral mojsejenko takhle. Porad je to otevreny.

04.09.2011 13:03 | Autor neznámý

Teď už je černému hej. Bílý má ještě drobnou výhodu, ale na druhou stranu balancuje na ostří nože - po každé nepřesnosti se situace může rychle obrátit

04.09.2011 13:01 | Autor neznámý

Přesně tak, v takovéto pozici se i světoví hráči málokdy orientují zcela přesně... To JHK: to Se5 mělo přijít kdy, místo e5?

04.09.2011 13:01 | Autor neznámý

Tady je vidět, jak mnozí "šachisti" zleniví, když můžou pustit engine...

04.09.2011 13:01 | Autor neznámý

ddf: A co jinýho (kromě Db6) tam David měl? To bylo víceméně vynuceno

04.09.2011 13:00 | Autor neznámý

Moro to vzdal bez boje. Tak to mě zklamal

04.09.2011 13:00 | Autor neznámý

to ddf: "Tak snad David objevi Db6"...lol, trochu méně používat počítač bych doporučoval:-)). Co jiného krom Db6 měl jako David hrát?

Ale nervy tedá má, to se musí uznat, skoro jako Sutovský:-D.

04.09.2011 12:59 | Autor neznámý

Mně se Davidova pozice líbí a k tomu  ještě lepší čas, vyhraje 

04.09.2011 12:59 | Autor neznámý

ddf: "Objeví"? Db6 je jediný logický tah. Koukejte taky chvíli na pozici vlastníma očima

04.09.2011 12:59 | Autor neznámý

To : Honza Hučín   měl si pravdu , jsem rád.

04.09.2011 12:59 | Autor neznámý

vůbec tomu nerozumím :D 

04.09.2011 12:58 | Autor neznámý

Sutovsky chybuje a Ivancuk ma sanci vyhrat

04.09.2011 12:58 | Autor neznámý

 Dneska je to jak na houpačce...lepší Sutovski po hrubici může rovnou položit krále...u David to je taky pěkný kyvadlo...

04.09.2011 12:58 | Autor neznámý

 Tak David Db6 zahral, je to pozice na ostri noze, oba muzou vyhrat i prohrat. Samozrejme fandim Davidovi .

04.09.2011 12:57 | Autor neznámý

Uf, tak Moiseenko se taky špatně zorientoval a David je zpátky ve hře! Je to drama!

04.09.2011 12:57 | Autor neznámý

 faust: Jak si na to přišel...teď je to rovina...a David plus 30 minut...

04.09.2011 12:56 | Autor neznámý

 Tak super, Mojsejenko zachyboval. Tak snad David objevi Db6.

04.09.2011 12:55 | Autor neznámý

 no vida...zahrál e5...Moiseenko což je velká chyba..a najednou stojí líp David..

04.09.2011 12:55 | Autor neznámý

 Teď už to je uplně křáplý...

04.09.2011 12:55 | Autor neznámý

 Neviděl bych to s Davidem tak špatně...ta pozice je hodně zamotaná a nevěřil bych tady tak počítači...ono najít tedka Se5 je teměř nemožný...

04.09.2011 12:53 | Autor neznámý

Myslím, že na názor počítače nemůžeme moc dát, jednak se mění podle toho, jak daleko vidí, jednak rozhodne, kdo udělá poslední chybu. Časová převaha Davida může taky sehrát roli. No, kdo se v tomhle chaosu zorientuje líp, postoupí po zásluze.

04.09.2011 12:51 | Autor neznámý

Škoda, že jsem měl včera pravdu, mělo se to proměnit včera, dnes i pod vlivem včerejšího neproměněného brejku to dopadne špatně. Moiseenko je docela vrahoun, bylo potřeba ho při první příležitosti odstřelit.

04.09.2011 12:51 | Autor neznámý

 Sutovski udělal blunder, takže Ivanchuk na 90% vyrovnává...

04.09.2011 12:50 | Autor neznámý

to plzenak: toho pesce navic v te variante nejak nevidim....:):):) Houdini ať si vidí co chce...:) Každpádně David odvážně sebral na c5, ten má tedy nervy!

04.09.2011 12:49 | Autor neznámý

h5 s Kf7 spatny plan :(  trpelivost v podobe 0-0 bbyo lesii. On ten tah b4! asi David nedocenil. Nevidim zadnou dobrou obranu za cerne natoz protihru. Moisenko to ma v rukou.

04.09.2011 12:46 | Autor neznámý

Ano, David dnešní partii pojal vyloženě na ostří nože, už tah h5 byla dost velká provokace... Uvidíme, jestli se bílý odhodlá k oběti na e5, vypadá to velmi lákavě, na druhou stranu má Moiseenko horší čas a jakmile půjde do oběti figury, už nebude cesty zpět...

04.09.2011 12:45 | Autor neznámý

Po oběti koně na e5 by na tom David byl docela dobře, hlavní varianta navrhovaná Houdinim je 21.Vc4 Jc3 22.Sxc3 bxc3 23.e4 Jh6 24.Vxc3 a bílý má víceméně čistého pěšce navíc

04.09.2011 12:42 | Autor neznámý

 Podle Houdiniho už má Moisee.. převahu 1.04. Zdá se mi, že to David zahrál jak na holuby...nebo na zajíce.

04.09.2011 12:42 | Autor neznámý

Karja ještě vymyslel zajímavou zápletku, jenže materiálu je už málo a za chvíli nebude mít čím vyhrát  

Sutovsky by po tom kolotoči měl být OK, pokud najde a zahraje 15.Jxf7 Kxf7 16.Dxd6

Davidova pozice se compu moc nelíbí, ovšem v takovéto oboustranně ostré pozici se může stát ledacos

04.09.2011 12:38 | Autor neznámý

 David bohužel chybuje...co na to Moiseenko..

04.09.2011 12:35 | Autor neznámý

Je to dost ostrá pozice. Fritz už po ústupu koně propočítává kombinace s obětí na e5, což  příliš optimismu nevzbuzuje.

04.09.2011 12:28 | Autor neznámý

 Bojim se, aby to Davídek neprosral a nemusel balit...

04.09.2011 12:26 | Autor neznámý

no nevim Davidiva slabina na d7 se mi vubec nelibi, snad ji souper nevyuzije

04.09.2011 12:24 | Autor neznámý

 Moro už je asi hodně unavenej...jinak nechápu...nebo něco Grischukovi dluží

04.09.2011 12:22 | Autor neznámý

buď zahrál zahájení jinak než chtěl, nebo zdravotní problémy, jinak si to neumím vysvětlit...

04.09.2011 12:19 | Autor neznámý

Mora fakt nechápu. Toho přestalo bavit? Nebo se bál, že kdyby vyhrál, stejně je Griščuk v rozstřelu neprůstřelný? Co na to jeho příznivci, když to vidím jak se nesnaží. To i ten Baroš se včera tvářil jako, že chce.

04.09.2011 12:13 | Autor neznámý

Říkáte JHK, že mezi bláznem a géniem není až tak velký rozdíl?!

2 volní pěšci Judity jedou, Karji 2 volní pěšci narážejí.

Mc kay prostě úroveň roč. 99,2000, úměrná věku, nepodceňoval bych výsledek.

04.09.2011 12:05 | Autor neznámý

Morozevich bílými rychle půlil a je ze hry venku ...

04.09.2011 12:01 | Autor neznámý

Jinak odbočím znovu k MČR, Marek Sýkora z libereckého kraje měl blízko ke zlatu v H10, s 2 pěšci více udělal hrubku. Má bronz a v kaktegorii ještě rok zůstává, blahopřeji. Takové chyby se dějí i na úrovni, kterou sledujeme.

04.09.2011 11:59 | Autor neznámý

 No nevím jestli génius...spotřeba času malá, ale počítač už hodně fandí Ivanchukovi..

04.09.2011 11:59 | Autor neznámý

Bond(James): Tipl bych, ž plichta nebude. Do remísy ta pozice má daleko a David se v ní bude cítit lépe.

Pavel Ch: Ben 9 z 9. Perfo 2524, to bude zase velká oslava na blogu. I když mezi slepými je i jednooký králem.

 

04.09.2011 11:58 | Autor neznámý

Sutovski buď bude za toho jak píše JHK nebo za génia.

Za vedení 1:0 jde po hlavě proti Ivančukovi, s přípravou, minimum času spotřeboval, bez figury s králem na e2.

Fandím Čukymi a je mi sympatický Sutovského styl, tak budu spokojen v obou případech

04.09.2011 11:56 | Autor neznámý

To jako hraje Sutovský takovým stylem na remízu?! To se asi po.. ne?

04.09.2011 11:52 | Autor neznámý

Na pozici je to plichta, z toho vycházejme. Tipuju tie-break.

04.09.2011 11:46 | Autor neznámý

 Sutovski se asi zbláznil...ale dobře pro diváky...Judit bude mít starosti dneska...David o 40 minut lepší čas, vypadá to nadějně..

04.09.2011 11:42 | Autor neznámý

Judita má životní formu.

04.09.2011 11:40 | Autor neznámý

Tak doufám, že se u Davida dnes nenaplní rčení nedáš-dostaneš.

04.09.2011 11:29 | Autor neznámý

Zpráva z MČR v rapidu žáků H,D 10,12,14 (po intetu jen co na compu vidím).

Ben Hofírek 8 z 8 a je jistým vítězem, blahopřeji.

O první místo bojuje bílými v desítkách Marek Sýkora z Libereckého kraje a to je o rok mladší v kategorii do 10 let.

Právě vrcholí poslední kolo, viz chess-results.com

04.09.2011 11:21 | Autor neznámý

Sutovsky - Ivančuk je pěkná divočina.

04.09.2011 11:20 | Autor neznámý

Judit otevřenou španělku... Bude sranda! 

04.09.2011 11:17 | Autor neznámý

V šachu jsem uplný laik, ale v poslední době mi připadá, že příprava GM Davida Navary občas musí přivádět soupeře k zoufalství. Podle času (o teorii nemám ani tušení ) to opět vypadá, že pan Navara, tady pátračku předpokládal. 11 tah AM: 1:23  DN: 1:34.

04.09.2011 10:51 | Autor neznámý

Davide do toho!