Opatrnost šla stranou

07.09.2011 09:30 | Světový Pohár 2011

Velmi nekompromisní boje zažil Světový pohár na úvod svého čtvrtého dějství. Remízou skončily pouze dva z osmi duelů, kde si ratingoví favorité Ivančuk a Ponomarjov černými nechtěli přidělávat vrásky a vsadili na break v dnešn...

Velmi nekompromisní boje zažil Světový pohár na úvod svého čtvrtého dějství. Remízou skončily pouze dva z osmi duelů, kde si ratingoví favorité Ivančuk a Ponomarjov černými nechtěli přidělávat vrásky a vsadili na break v dnešní partii bílými. Ještě lepší pozici budou mít Dominguez, který neušetřil Juditu Polgárovou a k naší radosti David Navara, který využil neslané nemastné hry Jaroslava Zherebukha a hned na úvod prolomil, doufejme v duelu jeho jediné, podání.

Radjabov - Jakovenko Po 47...Kf8

Dále již úřadovali velitelé bílých armád. Předvídatelně Vugar Gašimov pozvolna přetlačil Nielsena a Tejmour Radjabov si poradil s Jakovenkem. V pozici na diagramu vedou k výhře snad všechny možné cesty. Rozpohybovat "e" pěšce nebo si dát ještě nějaký ten šach na sedmé řadě. Radjabov si vybral esteticky jemné a materiálně nenáročné 48.Vd7, po kterém se Jakovenko vzdal. Po 48..Vxd7 přijde 49.Vh8+ Ke7 50.Vxc8 a poslední naděje černého na útěk padne.

Méně očekávaná je výhra Petera Svidlera nad Gatou Kamským a zdolávat další mety si vzal na starost Vladimír Potkin, který s Griščukem stanovil skóre na 1:0.

Ceny předány

Za partii třetího kola byla oběma protagonistům předána cena fair play z rukou Jevgenyje Redkina, olympijského šampióna v biatlonu z roku 1992. "Jsem velmi vděčný, ale nemyslím si, že je nějaká odměna nutná. Nabídkou remízy jsem jen udělal správnou věc," řekl David Navara. Jeho soupeř Alexander Moiseenko uznal kvality protihráče: "Vyřazení vždy přináší negativní pocity. Nicméně, toto není ten případ. Rozhodnutí Davida Navary, nabídnout mi remízu, je unikátní v šachovém světě, nikdo jiný by to za takových okolností neudělal. Byl jsem nabídkou prostě šokován. Obdivuji jeho rozhodnutí a přeji mu hodně štěstí v dalších kolech turnaje."

4. kolo

Komentuje GM Petr Hába

Zherebukh,Yaroslav (2590) - Navara,David (2722) [B85]
FIDE World Cup 2011 Khanty-Mansiysk RUS (4.1), 06.09.2011
[GM Petr Hába]

1.e4 c5 2.Jf3 e6 3.d4 cxd4 4.Jxd4 Jc6 5.Jc3 a6 6.Se2 d6 7.0-0 Jf6 8.Se3 Se7 9.f4 0-0 10.De1 Jxd4 11.Sxd4 b5 12.a3 Sb7 13.Dg3 g6 14.Sf3 a5 15.Jxb5 Jxe4 16.De1 f5 17.Jc3 d5 18.De3 Sf6!?N [Okamžitá výměna černopolného střelce, který znepokojoval černého krále, je novým, ambiciózním plánem. Dříve se hrálo 18...Vc8 v partii Mokrý,K (2310)-Morovic Fernandez,I (2200) Mistrovství světa juniorů Graz 1978. Tam vyšel černý ze zahájení také velmi dobře.] 19.Se2 Bílý nezamýšlí měnit svého střelce za hrozného centralizovaného jezdce, a proto ho přesouvá na jinou diagonálu. 19...Sa6 Diagram

Bělopolný střelec černého již splnil své úkoly na nejdelší diagonále a po posunutí černých pěšců na bílá pole je žádoucí jeho výměna. 20.Sd3? Diagram

Tento na první pohled přirozený tah je vlastně prohrávající. Žerebuch nevěnoval pravděpodobně dostatečnou pozornost možnostem soupeře a ztrácí po sérii výměn kvalitu. Za ni bude mít jakési hrozby proti soupeřovu králi, ale při přesné obraně rozhodne materiální výhoda soupeře. [Ještě se nic hrozného nedělo a po výměně 20.Sxa6 stojí černý malinko příjemněji vzhledem ke svému krasavci na e4, ale možnosti bílého nejsou o mnoho horší.] 20...Sxd4! Akurátní výměna, která nutí bílou dámu zaujmout nevýhodné postavení na d4, kde bude osudným terčem jezdce "vidličkáře". 21.Dxd4 Sxd3 Zde asi bílý s hrůzou zjistil, že nemá čím dobrat černého střelce. 22.cxd3 [Vůbec nelze 22.Dxd3? pro smrtelný šach 22...Db6+ 23.Kh1 a nyní buď 23...Jf2+ (nebo čistý pěšec navíc a spousta slabin v soupeřově táboře 23...Dxb2! také s vyhranou pozicí.) 24.Vxf2 Dxf2 Také zde nemá bílý za kvalitu žádnou kompenzaci.] 22...Jd2 Napadá věž na f1 a po jejím ústupu zamýšlí Jb3. Bílý ztrácí kvalitu. 23.Vae1 Jxf1 Diagram

24.Vxe6!? Mladý ukrajinský talent se rozhodl raději padnout v boji a obětuje celou věž. [Po dobrání jezdce 24.Kxf1 Df6 25.Ve5 Vfc8 se žádný útok konat nebude a kvalita by rozhodla partii ve prospěch našeho borce.] 24...Jd2 25.Jxd5 Hrozby bílého není radno podceňovat (Ne7+). Navíc bude nějakou dobu trvat, než se zatoulaný jezdec černého zapojí do hry. 25...Jb3 Diagram

David se rozhoduje s tempem zapřáhnout svého jezdce do hry napadením na bílou dámu. [Po nejpřesnějším tahu 25...Vf7! by byly eliminovány oba nebezpečné skoky bílého jezdce a černý by snadno vyhrál po 26.Je7+ (26.Jf6+ Vxf6) 26...Vxe7 27.Dxd8+ Vxd8 28.Vxe7 Vxd3 .] 26.De5! Centralizovaná dáma obnovuje nejen hrozbu Ne7+, ale možná někdy může jít i Rd6. Černý musí co nejrychleji zapojit do obrany všechny své rezervy! 26...Va7 Diagram

[Opět byl přesnější tah věží 26...Vf7! 27.Kh1 (Oba odskoky jezdce totiž váznou na pozdější výměnu dam: 27.Jf6+ Vxf6 28.Vxf6 Dd4+; nebo 27.Je7+ Vxe7 28.Vxe7 Dd4+ To byla jistě hlavní Davidova myšlenka tahu Jb3.; 27.h4 Vc8 je moc pomalé.) 27...Db8 28.Jf6+ Vxf6 29.Dxf6 Dxf4 černý hrozí matem jako první a vyhraje.] 27.Kf1?! Nyní se černé vojsko zcela konsoliduje a šance bílého na nějaké hrozby budou již nulové. [Ještě malinké naděje zachovával šach 27.Jf6+, po kterém by černý musel ještě hrát přesně: 27...Kf7 (27...Vxf6? 28.Ve8+) 28.Jxh7 Dd4+! 29.Dxd4 Jxd4 30.Vf6+ Kg7 31.Vxf8 Kxh7 V koncovce má sice bílý za jezdce tři pěšce, ale spoustu slabin. Kromě získávání materiálu šachem Je2+ hrozí i poziční a4! s nehodnocením dámského křídla bílého. Černý by měl postupně vyhrát.; Zajímavý byl pokus 27.Vd6!?, (diagram)

po kterém by musel náš reprezentant ještě nalézt přesné 27...Dc8! Dáma hrozí "vlítnou" do soupeřova tábora přes c1, po odskocích jezdce může hrozit výměna dam Dc5+. 28.Jf6+ Vxf6 29.Dxf6 (29.Vxf6 Dc5+) 29...Dc5+ 30.Kf1 Vf7 31.Vd8+ Vf8 32.De6+ (32.Vxf8+ Dxf8 33.De5 Df7 je beznadějné.) 32...Kg7 33.Vxf8 (Jiná koncovka, vznikající po 33.Vd7+ Kh6 34.De1 Dc1 35.Dxc1 Jxc1 36.Ke1 Vc8 je ještě horší, než ta po 27. Nf6+.) 33...Dc1+ 34.Kf2 Dxf4+ 35.Kg1 Dc1+ 36.Kf2 Dc2+ 37.Kg1 Kxf8 38.Df6+ Ke8 39.De6+ Kd8 40.Dd6+ Kc8 41.De6+ Kc7 42.De7+ Kc6 43.De6+ Kb5 Černý se za pomoci jezdce a dámy zbaví věčného šachování bílé dámy a vyhraje.; Velmi jednoduché by to měl David po 27.Je7+ Vxe7 28.Vxe7 Dd4+ .] 27...Vaf7 Všechny černé figury přispěchaly na pomoc svému králi a partie je rozhodnuta. Již zde se mohl Jaroslav s klidným svědomím vzdát. 28.h4 [I nyní by vedl zisk kvality k výměně dam a prohrané koncovce: 28.Je7+ Vxe7 29.Vxe7 Dxd3+ 30.Ke1 Dd2+ 31.Kf1 Dd1+ 32.Kf2 Dd4+] 28...a4 29.h5 gxh5[] 30.g3 Db8 31.Vd6 Db7 32.Vh6 Vd8 33.Jf6+ Vxf6 34.Vxf6 Jd2+ 35.Kf2 Df3+ 0-1

Partie:

Odkazy:

Stránky turnaje
On-line přenos (11.00 hodin)
Průběžné výsledky
Postupový pavouk
Program
Živé vysílání
Video archiv
301x 2156x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (301) Aktualizovat
08.09.2011 15:52 | Autor neznámý

To byla tedy taktická ostuda za Domingueze...

08.09.2011 15:48 | Autor neznámý

Tak Judit ho má na lopatě!

08.09.2011 15:43 | Autor neznámý

Okolo 13.tahu bych to hrál raději za Judit.

08.09.2011 11:05 | Autor neznámý

Judit bílýmii Grand Prix proti sicilce, Griščuk-Potkin bude vlastní tvorba skoro od začátku

08.09.2011 10:58 | Autor neznámý

No nejlíp to řekl Švidler, že Kamský je takový typ hráče, který ho utahá a po 5-6 hodinách už ani neví jak se táhne figurkama

08.09.2011 09:54 | Autor neznámý

Ahojte, v prvom rade musím povedať, že ste tu výborná partia, klobúk dole.. Keďže žijem na juhu Slovenska a hovorím po maďarsky, sledujem aj maďarské blogy, a žiadnu on-line podporu Judit som neobjavil..aj keď zaslúži si to.  Samozrejme ja fandím jej v prvom rade, a ďakujem aj Vám, že fandíte, ale Davidovi tiež držím moc palce.. Mal som možnosť hrať s ním vlani v Hustopečiach blitz, bol to zážitok, je to Pán Hráč..  Tak tešme sa na dnešné zápasy a dúfajme, že to Judit s lepšou psychikou po včerajšej výhre zvládne..

Ešte k poznámkam o jej neznalosti tejto koncovky: na tlačovke jednoznačne povedala, že túto koncovku bezpečne a dobre pozná, ale po šiestich hodinách sa nemohla sústrediť tak, ako chcela..

08.09.2011 09:42 | Autor neznámý

V ruskem komentari si myslim Shipov vzpomnel (ten druhy je valerij ioshin a rikal, ze tu pozici nikdy nevidel) na to jak se to hraje uz driv, respektive vykrikl, ze kdyby si tam ted sednul tak by vyhral. Vracel pozici o par tahu zpet, myslim do jednoho z tech okamziku, kdy stala ta opakujici se pozice ... Pak tam vysvetlil i o co se vlastne cerny snazi vcetne nakresu na sachovnici.

Polgarove dost fandej, svedci o tom, ze si nakonci vyzadali zaber jak se usmiva, kdyz odesla od sachovnice. Na videu to je nekde ke konci ... ted bohuzel nemam moznost napsat presne.

08.09.2011 09:31 | Autor neznámý

zdar david hraje az zítra,skoda ze ho v 5 kole neuvidim tak se budu tesit na kolo 6(semifinale)doufam.

08.09.2011 09:07 | Autor neznámý

plzenak: Teoreticky by ji samozřejmě znát měl. Ale bylo velmi poučné včera poslouchat komentátory. Projel jsem si od Dominguezova tahu tahu Vh8 celou koncovku na videu nejdřív s anglickým, pak s ruským komentářem.

V angličtině komentuje WGM Anna Šarevič, v ruštině GM Šipov, mají k sobě někoho dalšího, jejich jména neznám. Anglický komentář říkal před pádem pěšce b3, že by mohla vzniknout Philidorova pozice a že to musí být vyhrané za černé, ale po celou dobu nepadl jediný konkrétní návrh, jak přesně se to vyhrává. Až v druhé půlce cosi řekli o tom, že tato koncovka je popsaná ve Dvoreckém. Ruský byl výživnější - Šipov říkal (volně interpretováno): "Já sám jsem se tuto koncovku učil několikrát, ale vždycky jsem přesný postup zapomněl. Kdyby mě teď posadili za šachovnici, abych to hrál místo Judity, tápal bych a asi bych si nevzpomněl. Vím jen, že tam v nějakou chvíli musí přijít nějaký manévr střelcem, ale kam a kdy... Myslím, že je na tom Judita podobně. Judita je jako poutník v temném lese, který zhruba ví směr, ale neví, která cesta je ta správná." Když přišlo poprvé Sf1, zpozorněli, v angličtině mysleli, že to je ono (nebylo). Pak se jako první chytil Šipov, ale až před tahem Sf5. Nicméně jeho "děěěěvuška, vpěrjod!" bylo úžasné

No a připočtěte si únavu (šestá hodina hry) a nervový stav. Šipov řekl zajímavou věc, které jsem si na videu napoprvé nevšiml - Judita vyhrávající Kc1 uviděla příliš pozdě, až po tazích Vxb4 Kc3. A vzpomínejte na správný postup, když vám hlavou víří "mohla jsem to vyhrát hned a teď je možná všechno v háji".

08.09.2011 02:46 | Autor neznámý

Josef - děkuju za odezvu! A odpověď je to velmi vyčerpávající, tedy dík o to víc. Samostatně vygooglit takovouhle informaci se mi moc nepodařilo... Jinak tedy tohle dává už poměrně obraz... Je to tedy dost otevřené a bude záležet i na štěstí, plus jak se kdo vyspí, udělá víc chyb atd.

Nevím, zda budu vzhůru (jako programátor na volné noze pracuju hlavně v noci a dopoledne až do "půlodpoledne" vesměs spím), ale pokud jo, budu ji se zájmem sledovat.

08.09.2011 01:52 | Autor neznámý

to Finest: není. Pouze dotaz nemá úplně jednoduchou odpověď...

Judit nepatří k absolutní blicařské špičce, i když hrává poměrně úspěšně i světové soutěže. Na MS 2008 a 2009 v blickách 2x prohrála právě s Dominguezem (vždy ale černými).

Soutěže v bleskovém šachu: MS 2008 - Judit 16. ze 16 (Dominguez 1.!!!), MS 2009 - Judit 19. z 22 účastníků (Dominguez 13.), ME 2010 - Judit 11. z 349 účastníků.

Osobně si myslím, že Judit je nejsilnější v klasických partiích, ale velmi dobře zvládá i rapidy. U blicek už nemá tolik času velmi kreativně vymýšlet, což je její doména u delších časových limitů.

Proto bych viděl rapidy jako otevřenou záležitost, ale pro blicky bych přeci jen zřetelně favorizoval Domingueze (viz např. jeho vítězství na MS v blickách v r. 2008).

08.09.2011 00:27 | Autor neznámý

Je to tu natolik "ELO snobské", že s pouhým fanouškem závodně nehrajícím se nikdo nebaví?

Nevím, jak si stojí Judit v radipech nebo blitzkách, tak jsem se dovolil hloupě ptát Taky jí fandím...

07.09.2011 23:02 | Autor neznámý

Judito, držím pěsti, čokolom késit, nočágoš öseň

07.09.2011 22:27 | Autor neznámý

Honza Hučín: To jsem netvrdil.  Ale GM by to znát měl Je to podle mě rozhodně jednodušší (tedy pokud máme před sebou vyhrané postavení - ne když se teprve snažíme přinutit soupeře k chybě), než ta koncovka dámy proti věži, jak se s ní potýkal David, neřku-li věžovka s pěšci f+h (a+c), kterou si David proti Moiseenkovi taky vyzkoušel

07.09.2011 22:13 | Autor neznámý

A ještě do třetice - ruští komentátoři si pro změnu myslí, že ta pozice V+S:V je možná remis. Pak něco říkejte, že to musí znát každý KM ;)

07.09.2011 22:08 | Autor neznámý

Ruský komentář je ještě lepší :D

07.09.2011 21:31 | Autor neznámý

Jak je na tom Judita v Blitzkách?

07.09.2011 21:30 | Autor neznámý

plzenak: Schválně se podívejte na video, je to kolem času 18:06. Vh8 Juditu evidentně zaskočilo, skoro minutu jenom zírala do toho rohu. Vxh8 zdaleka nezahrála hned. Pak po Vxb4 Kb3 je vidět, jak složila hlavu do dlaní a vypadala docela zdrceně. Komentátoři v akngličtině jí fandili, ale taky sami úplně přesně nevěděli, jen opakovali, že je to Philidorova pozice a že je pořád vyhraná.

07.09.2011 20:51 | Autor neznámý

Že Judit nehrála Vb8 (místo Vh2+) se nedivím, a nevyčítal bych jí to. Ale to Kc1 podle mě vidět měla. Pokud si vybavuji, na hodinách měla v té době ještě kolem dvou minut, to není zas tak málo na to, objevit takový "evidentní" tah - to Vxh8 zahrála až moc rychle. Že tápala v koncovce V+S vs. V je jiná věc. Nakonec správný postup našla. Akorát si myslím, že ten vyhrávající manévr mohla objevit /si vybavit o něco dřív a vyhnout se tak riziku trojího opakování pozice (což skutečně Dominguez mohl reklamovat ve 107.tahu)

07.09.2011 20:22 | Autor neznámý

Honza Hučín:  kdyby to takhle nebylo tak sem ani nechodím. Si představte jaká by to byla nuda, kdybychom všichni jen tleskali a nevedli trenérské české pivní řeči :)

07.09.2011 19:57 | Autor neznámý

 Naštěstí to našla. Podle mého názoru by ten manévr znát měla a ne ho hledat až při partii. Pak je jasné, že po průběhu této partie jí dělá problém najít správný postup. Ale nakonec ho našla. Naopak jí vůbec nemá cenu vyčítat, že neviděla Kc1. Ten tah Vh8 byl z psychologického hlediska na dva vykřičníky. Každopádně bude zítra zajímavé sledovat, jak se bude vyvíjet tie-break.

07.09.2011 19:50 | Autor neznámý

Bohužel 

dnes .....  poté

07.09.2011 19:15 | Autor neznámý

Heleďte, počítačoví chytrolíni, uvědomujete si, co se u Judity na té šachovnici stalo? Dlouhé desítky tahů trpělivě zlepšuje pozici, v koncovce jí zbývá poslední pěšec, aby si vynutila prodloužení, a když to vypadá, že se jí sen splní a konečně prorazí, zahraje Domiguez naprosto šokující 74. Vh8!? Že v tom šoku neviděla Kc1, se dá zcela dobře vysvětlit. Že na půlminutě nehrála Vb8 místo Vh2+, tomu se diví jen ten, kdo čučí do tabulek. A že V+S:V vyhrávala s obtížemi? Jak hladce hrál David D:V?

07.09.2011 17:42 | Autor neznámý

Moji favoriti všichni tři postoupili, ti zbylí jdou bohužel do tiebreaku (až na Juditu která jde naštěstí do tiebreaku). Šance, že bych měl správně i zbylých 5 je malá :-)

07.09.2011 17:25 | Autor neznámý

Ad koncovka ... snad to neni proti pravidlum, davat odkaz sem ... jiz jsem si to nekolikrat prehraval, ale stejne si to nepamatuju:

http://www.nss.cz/trenink/Vokac/koncovky/01/koncovky01.htm

Teda je to o trochu stranou a otocene o 90 stupnu, ale snad budou pravidla podobna :)

07.09.2011 17:20 | Autor neznámý

Tak dneska mě postupem potěšil kromě Davida Radjabov, a radost mám i z toho, že Judit se udržela ve hře. Naopak mě mrzí, že skončil Kamsky. Překvapil mě Nielsen, nečekal jsem, že se ještě takhle zvedne - ale dneska tedy klobouk dolů, výborný výkon 

07.09.2011 17:17 | Autor neznámý

 stres ti pomůže když budeš zdrhat medvědovi, v šachách je většinou na škodu

07.09.2011 17:11 | Autor neznámý

Tak bez stresu by byli lidé pouze průměrní, stres spíše pomáhá. 

07.09.2011 17:10 | Autor neznámý

aha, takže vídet by to mělo jít, ale stres děla svoje. To je jasné. díky

07.09.2011 17:06 | Autor neznámý

pro Maxe: Může Beckham při penaltě netrefit bránu? Ano, může.

Chci tím říct, že únava a stres jsou v těchto partiích pro nás všechny diskutující naprosto nepředstavitelné.

07.09.2011 17:06 | Autor neznámý

Imouse: Proto byl potřeba ten střelcovej manévr Sd3-f1-c4-d3, aby se věž zavlekla ne nevýhodný pole (na linii f). Tohle Judit tak dlouho nemohla najít

07.09.2011 17:04 | Autor neznámý

 Akorat jsem to chtel napsat, ze mohl reklamovat remis... :D

 

07.09.2011 17:04 | Autor neznámý

U Judit mi comp po 107.Vh2 hází trojí opakování pozice (95+105+107). Taky klika. Ale nedivím se , že to Kubánec s minimem času na hodinách nereklamoval  

07.09.2011 17:02 | Autor neznámý

HonzaH. : Znala to z dřívějška, ale nemá nacvičenou pořádně techniku a tak se trápila. Kdyby to hrála ve volné partii, bez únavy, tak jí to bude dělat stejný problémy. Prostě pokud něoc člověk zná pořádně, tak mu je jedno v jakém stavu je a odvede výkon na 100% 

07.09.2011 16:59 | Autor neznámý

 lmouse - kdyby šel 111.Ka4 tak by přišlo Vb6 a Va6 mat, to je ten rozdíl, že věž je na trojce (pardon na "f" sloupci) a tudíž nemůže krýt mat tahem Vf5

07.09.2011 16:58 | Autor neznámý

ze 3 postupů jsem trefil jedinýho - zaplaťpámbu ale toho nejdůležitějšího!!

07.09.2011 16:58 | Autor neznámý

 RM - myslíš, že je pravděpodobnější, že to hráčka 2700 neznala, ale po 100 tahovém maratonu, 6 hodinách hry a pod silným psychickým tlakem to vymyslela, nebo že to znala, ale pod tím tlakem a vlivem únavy a psychiky jí chvilku trvalo než si vzpomněla?

 

07.09.2011 16:56 | Autor neznámý

Kubánec dostal Vb3+ minimálně 3× a vždycky šel Ka4 - Judy se nikam neposunula a nevěděla si rady a on pak ve 112. zaleze Ka2? Capablanka se obrací hrobě...

07.09.2011 16:56 | Autor neznámý

a pokud podpultově vyšla, tak v ní evidentně chybí varianta Db6, neboť ani Kamský ani dnes Dominguez v této variantě nedokázali ani odremizovat proti Gelfandovi, resp. Polgarové.

07.09.2011 16:55 | Autor neznámý

Apač: prdlajs, prostě nevěděla. neznalost nemá s psychikou, co dělat... 

07.09.2011 16:54 | Autor neznámý

Dominguez je další hráč, kterého může mrzet, že v USA z politických důvodů nevydali knihu "White is OK".

07.09.2011 16:52 | Autor neznámý

tohle je o psychice, ne o technice, jako kopat penaltu v poslední minutě

07.09.2011 16:52 | Autor neznámý

 slusne bojovny partie dneska, uplny drama, jeste, ze bez Davida

07.09.2011 16:51 | Autor neznámý

Tak Judit sice s obrovskou klikou, ale nakonec přece vyhrála!

07.09.2011 16:51 | Autor neznámý

je dobrá

07.09.2011 16:50 | Autor neznámý

a Gašimov rupnul, to jsou věci...

07.09.2011 16:49 | Autor neznámý

ježkovy brejle

07.09.2011 16:48 | Autor neznámý

btw. nemá to Judit zásnubní prsten?

07.09.2011 16:48 | Autor neznámý

Judy tedy má pořádnou mlhu

07.09.2011 16:47 | Autor neznámý

Judit je na správné cestě! 

07.09.2011 16:47 | Autor neznámý

už to našla 

07.09.2011 16:46 | Autor neznámý

že by to konečně našla?

07.09.2011 16:45 | Autor neznámý

Simi, Roberte..... jak je to s takovou koncovkou, mělo by to jít vídět jak vyhrát na takové úrovni?

07.09.2011 16:45 | Autor neznámý

Pozice po Sd3 tam už byla 3x ne???

07.09.2011 16:44 | Autor neznámý

Aha! Ze by to Judit konečně našla?

07.09.2011 16:44 | Autor neznámý

 tak ted uz snad to da?

07.09.2011 16:42 | Autor neznámý

 To už nenajde...

07.09.2011 16:42 | Autor neznámý

 hmm a Judita nevi jak to vyhrat, ja teda taky ne, ale ja nejsem velmistr :)

07.09.2011 16:40 | Autor neznámý

Čuky remis?! On taky na něco šáhnul?

07.09.2011 16:38 | Autor neznámý

Souhlasím s Verbířem, vyhrát tuhle koncovku (v tomto postavení s odříznutým králem) by pro hráče 2700+ neměl být velký problém. I když chápu, že po 100 tazích je dost unavená a pod tlakem....

07.09.2011 16:38 | Autor neznámý

Ale tuhle koncovku umí i KM, nechápu, jak hráčka s elo 2700 tohle nemůže umět... 

07.09.2011 16:37 | Autor neznámý

Obrovská tragédie, která se určitě promítne i na SP..nemám slov..tragedie..

07.09.2011 16:30 | Autor neznámý

 Ale pro velmistry by to mělo patřit mezi elementární koncovky... Nicméně pamatuji si, jak Roman Chytílek neuměl při nějaké partii v Pardubicích dát mat koněm a střelcem, tak to alespoň efektně zakončil... :-)

 

07.09.2011 16:29 | Autor neznámý

No, teď  Vh2 Sf1 Vg2 Sc4 Vf3+ Sd3 a je konec

07.09.2011 16:27 | Autor neznámý

Problém Judit je, že musí najít střelcový manévr, kterým dostane bílou věž na nevýhodné pole. A v tom omezeném čase to opravdu není jednoduché

07.09.2011 16:27 | Autor neznámý

aha, tak to beru zpět. Ti komentátoři jsou slabučtí a zmátli mě. Motor se tam brání 13tahů, to fakt nemůže vidět.

07.09.2011 16:26 | Autor neznámý

Tragedie, děs přijít takhle o hokejisty kterých zrovna moc nemáme, lépe nelítat a už vůbec né v rusku asi :(

07.09.2011 16:21 | Autor neznámý

supr Navara jede!

PS. teda sleduju ted na notebooku Polgarovou s houdinim 1.5a a plynule se zvyssuje hodnocenni pro cerneho, ale nechapu proc houdini (udajne lepsi verze 2.0) dela takove skoky v hodnoceni jako ze je to necely pesec navic a nahle je to hned uplne prohrane, chapete to někdo ??  Logicky se chova teda starsi verze, tam se meni tak nahle ohodnoceni jen pokud zahraje jedna strana evidentne o dost slabsi tah nez se cekalo  v analyze ...

76. Rxb4 -0.64 Kc3 -9.85

07.09.2011 16:20 | Autor neznámý

ona to snad nevidí, to už není možné

07.09.2011 16:20 | Autor neznámý

Tak už vyhraje 

07.09.2011 16:18 | Autor neznámý

Tak Judita to nakonec přece zlomí do tiebreaku.

Ti hokejisti - hrůza

07.09.2011 16:17 | Autor neznámý

Koukám ale, že Kubánec taky není na výši! To je bordel!

07.09.2011 16:17 | Autor neznámý

 To jsou zvraty... Inu časovka :-)

 

07.09.2011 16:16 | Autor neznámý

nic neni definitivni, tohle clovek bude v rapidu na konci tezko branit

07.09.2011 16:16 | Autor neznámý

to je ale partie

07.09.2011 16:16 | Autor neznámý

 Přesně tak - za závěr obou partií si postup nezasloužila. Hlavně aby postoupil David přes Griščuka či Potkana... 

07.09.2011 16:15 | Autor neznámý

 MaX: však je to remis i podle šestikameňáče a judita to ví, ale bdue zkoušet samozřejmě... 

07.09.2011 16:15 | Autor neznámý

Teď už to je ale definitivně remis - poslední šancí Judit bylo jít tam z druhý strany Vb8 místo Vh2+

07.09.2011 16:12 | Autor neznámý

Ach jo! Takhle to podělat, teď černá přijde o pěšce b4 a výhra je definitivně v háji   No ale kydž nevidí (s dostatkem času) primitivní 74...Kc1, což jsem viděl hned i já, bohužel si postup nezaslouží

07.09.2011 16:12 | Autor neznámý

 judit prehlidla peknou vyhru po 74...kc1 :)

07.09.2011 16:11 | Autor neznámý

a jaj, tak Kc1 bylo dobře vidět. Ale ona tam vidí mat za 24tahů :)

07.09.2011 16:11 | Autor neznámý

 nicméně pozor, pozice po Vxb4 Kc3 je podle TB vyhraná! tak třeba to přeci jen vyjde

07.09.2011 16:10 | Autor neznámý

no ale Judita na videu nevypadá, že je to vyhrané

07.09.2011 16:10 | Autor neznámý

 Judita prošla kolem výhry 74. - Kc1! a hotovo, nyní bude muset zkoušet štěstí ve V+S vs V (+ dočasně P)

07.09.2011 16:09 | Autor neznámý

Ona neviděla Kc1???To bych snad i já našel...

07.09.2011 16:09 | Autor neznámý

Doufám, že teď Judit najde 74...Kc1 - pak není co řešit, kvůli matu bílý musí 75.Vxd4 Vxd4 a pak už je to snadno vyhrané 

07.09.2011 16:04 | Autor neznámý

jj, to letadlo je hrozné.
U Juditi jsem si musel pustit motor, ja to tam prostě nevidím. Snad to promění v bodík.

07.09.2011 16:03 | Autor neznámý

 Zabít se můžeš i pře přecházení ulice - svůj osud nezměníš... 

07.09.2011 16:01 | Autor neznámý

Nějak jsem při zprávě o pádu letadla v Rusku na sledování šachů ztratil chuť.... Chudáci kluci... že se už na ty ruský petrodolary všichni nevybodnou, včetně šachistů, tohle za to nestojí...

07.09.2011 15:57 | Autor neznámý

to jsou nervy ...

07.09.2011 15:54 | Autor neznámý

No uvidíme, možná to přeci jen půjde i takto

07.09.2011 15:48 | Autor neznámý

Takhle ne!

07.09.2011 15:47 | Autor neznámý

Jen najít 66...Vc6! 67.Va2 Kf2! a bílý je vytempován, ztrácí kvalitu - 68.Vd1 Sf3 69.Vc1 Sd2

07.09.2011 15:44 | Autor neznámý

Jestli to Judita teď  zahraje správně, získá kvalitu a bude mít blízko k výhře! 

07.09.2011 15:24 | Autor neznámý

Mám opět radost, díky Davide. Už se mi tak nějak lépe snáší ty 3 prohry s Vámi :) Gratuluji k postupu a držím palce

07.09.2011 15:21 | Autor neznámý

Teď to vypadá, že by překvapivě mohlo padnout i b3.

07.09.2011 15:19 | Autor neznámý

Pane Navaro, blahopřeji Vám k zaslouženému postupu a děkuji za skvělé zážitky, jež jsem prožíval při on-line. S potěšením kvituji, že Jste mi zítra dopřál volný den, v němž se mi, doufejme, podaří dohnat pracovní resty :) Držím palce ve čtvrtfinále a věřím v Váš další postup. 

07.09.2011 15:18 | Autor neznámý

to verbir: král se přes d2 může dostat na c3 a pak padne c2. ale to se tam musí nejdříve dostat.

07.09.2011 15:17 | Autor neznámý

Plán pro Juditu: Přiblíží se králem na d2, vymění jeden pár věží, zaútočí střelcem a králem na c2 a zugzwang a bílý může vzdát. Potíž je že bílý se asi bude bránit...

07.09.2011 15:10 | Autor neznámý

 Král nemá pole pro zesílení pozice... 

07.09.2011 15:07 | Autor neznámý

Tak Judit ještě neskládá zbraně! Bílej král je teď jako ve svěráku. Dominguez teď musí bejt hodně opatrnej

07.09.2011 15:03 | Autor neznámý

Za toho Domingueze to už začíná trošku smrdět.

07.09.2011 14:55 | Autor neznámý

 Čuky podle chessbomb mohl hrát ve 24. tahu J1 d2 s hodnocením 3,55 pro něho. Dle chessbomb by měl Dámu, figuru a lepší pozici za dvě věže.

07.09.2011 14:44 | Autor neznámý

Tak řekl bych, že pro Davida je důležité, že musel jen jednou do tie-breaku a má/měl tedy k dispozici dost volných dní. On sice tvrdí, že volné dny nemá rád, jenže pokud hraje několik dní v kuse, začne se na něm hodně projevovat únava. Je to občas vidět na různých delších turnajích. Zatím bych viděl průběh turnaje z jeho pohledu za naprosto ideální 

07.09.2011 14:43 | Autor neznámý

 Judtiu bych ještě domů neposílal, ta bude hodně kousat....Dneska čeká Ivanchuka boj o přežití...

07.09.2011 14:38 | Autor neznámý

 Tak David se může na 90% chystat na Grischuka....dareček v podobě Potkina ho bohužel nečeká..Grischuk bude první opravdový soupeř v Davidový cestě...snad potvrdí formu a vyhraje

07.09.2011 14:37 | Autor neznámý

David první postupující! Ne, druhý...

07.09.2011 14:31 | Autor neznámý

Potkin mě dnes zklamal. Už to vypadalo, že se z toho vykroutil (dva volný spojený pěšci za kvalitu) a pak to zas posral. Gratulace Davidovi!

07.09.2011 14:31 | Autor neznámý

Pane Navaro, díky za skvělou reprezentaci!

07.09.2011 14:31 | Autor neznámý

Další Davidův soupeř = vítěz duelu Grischuk-Potkin

07.09.2011 14:30 | Autor neznámý

Tak Grischuk už to bez problémů dotahal. Takže na dalšího Davidova soupeře si ještě počkáme

07.09.2011 14:29 | Autor neznámý

Ským se potká příště?Nerad bych viděl Radjabova ...

07.09.2011 14:29 | Autor neznámý

s kym bude hrat david ve ctvrtfinale uz zna sveho soupere?

07.09.2011 14:28 | Autor neznámý

 VELKÁ GRATULACE DAVIDE 

07.09.2011 14:27 | Autor neznámý

Tak paráda, zasmáli jsme se, poučili, pobavili.  Zítra konečně také můžem chvíli pracovat.

07.09.2011 14:27 | Autor neznámý

Vida, Grischuk přeci jen našel jeden taktický obrat a míří za vitězstvím. Ale ještě zbývá deset tahů do časové kontroly a na hodinách má dvě minuty - takže ještě je třeba opatrnosti 

07.09.2011 14:27 | Autor neznámý

Teď se snese smršť gratulací Davidovi, i já se připojuji. Nakonec ten Jarda byl docela "hodný" soupeř  a moc nekousal.. A já se mohu konečně jít učit  ....

07.09.2011 14:27 | Autor neznámý

 Tiskovka s Davidem...

07.09.2011 14:25 | Autor neznámý

Violin: Nebo by ukázal jak matí dva koně

07.09.2011 14:25 | Autor neznámý

Velká Gratulace pro Davida Navaru! Mnoho štěstí do dalších partií!

07.09.2011 14:25 | Autor neznámý

Chudák Judit se snaží, ale nic lepšího než remízu asi nevybojuje 

07.09.2011 14:25 | Autor neznámý

A je hotovo! David to zvládl! Velká gratulace!

07.09.2011 14:25 | Autor neznámý

Violin: Mám strach že by David prohrál...Chuck by mu dal pětitahový mat králem..

07.09.2011 14:24 | Autor neznámý

A jsme ve čtvrtfinále!!!

07.09.2011 14:24 | Autor neznámý

Gratuluji, Davide, udělalo mi to velikou radost. Jen tak dále! LL

07.09.2011 14:24 | Autor neznámý

a zase věžovka...

07.09.2011 14:24 | Autor neznámý

Je tam 1-0! Skvěle!

07.09.2011 14:24 | Autor neznámý

Blahopřeji k postupu, Davide!

07.09.2011 14:23 | Autor neznámý

gratulujeme davide!!!!!!!!!!!

07.09.2011 14:23 | Autor neznámý

GRATULACE 

07.09.2011 14:23 | Autor neznámý

a David chce mermomocí přejít do své oblíbené věžovky

07.09.2011 14:22 | Autor neznámý

Plzenak: máš pravdu.Ale znáš, jak se to říká- "když partii vzdám, tak jí nikdy nevyhraju" :-)

07.09.2011 14:22 | Autor neznámý

U Davida pěkná, obsažná partie, teď (po V x e7)je myslím již hotovo, černý se může vzdát.

07.09.2011 14:21 | Autor neznámý

 Ivanchuk se zdá dneska trochu trápí s bílými...žádnou výhodu nezískal..spíš stojí trochu hůř..

07.09.2011 14:21 | Autor neznámý

JHK: A jak by dopadl šachový zápas mezi Davidem Navarou a Chuckem Norrisem?

07.09.2011 14:20 | Autor neznámý

@ JHK: Akorát nemá tak ostrou levačku

07.09.2011 14:20 | Autor neznámý

David převádí partii do dámské koncovky, kde mu kromě věčnýho šachu nebude již nic hrozit

07.09.2011 14:19 | Autor neznámý

Bude to dámská koncovka :-)

07.09.2011 14:19 | Autor neznámý

Chladnokrevnej je Žerebuch proto, že v té pozici už je vlastně mrtvej...

07.09.2011 14:19 | Autor neznámý

 a ze je David obcas sam sobe nejvetsim nepritelem

07.09.2011 14:19 | Autor neznámý

Jira: díky moc

 

07.09.2011 14:19 | Autor neznámý

My češi remýzy něznájem!

07.09.2011 14:17 | Autor neznámý

ondraaaa: cca 15:40

07.09.2011 14:15 | Autor neznámý

Zdeněk Janda: takto francii docela znám, hraji to za bílé podobně, ovšem s jiným výsledkem 

07.09.2011 14:14 | Autor neznámý

 David Navara se stal na světovým poháru miláčkem úplně všech..(přirovnáván k Chuck Norrisovi)

07.09.2011 14:14 | Autor neznámý

Napište sem někdo prosím čas Svidlerovi tiskovky. nemůžu se tam teď dostat a chtěl bych se podívat večer..

07.09.2011 14:13 | Autor neznámý

teď vyměnit věže (třeba Df4 apod) ,a bude hotovo..

07.09.2011 14:13 | Autor neznámý

O.K. : Chladnokrevnej? Že to ještě tahá? Včera měl k dispozici aspoň nějaký taktický šejdy, takže si David musel dávat pozor. Dneska tam nemá ani to 

07.09.2011 14:12 | Autor neznámý

.. a teď nám GM David Navara v praxi ukáže, že dva koně je velmi slabá figura!

07.09.2011 14:12 | Autor neznámý

Teď tam naskočila velmi pěkná čísla ve prospěch Davida, věřme počítači, ten má větší hlavu

07.09.2011 14:09 | Autor neznámý

Knihožrout je hodně chladnokrevný...

07.09.2011 14:08 | Autor neznámý

Grischuk to sehrál jinak. Teď sice taky stojí dobře, ale jistá výhra to ještě není

07.09.2011 14:08 | Autor neznámý

Taky tam zmiňoval Davidovy konstantní obavy stále dělám něco špatně a z toho plynoucí nabídka remízy (volný překlad).

07.09.2011 14:07 | Autor neznámý

 plzenak - Ok, Jd5 je asi silnější, než jsem odhadl 

07.09.2011 14:07 | Autor neznámý

ted vyhrává vše

07.09.2011 14:06 | Autor neznámý

Teď  David sebere na e6 a není co řešit

07.09.2011 14:05 | Autor neznámý

Lama: Comp by se chladnokrevně ubránil - 30...Jd5 31.Vh3 Jf5 a problémy má bílý

07.09.2011 14:05 | Autor neznámý

Velmi pěkně to teď popsal Švidler

07.09.2011 14:04 | Autor neznámý

JHK: Mluvil dost zdlouha, ale v zasade rekl, co jsem tu uz rikali na foru.

Poukd se figury dotkl neumyslne a rozhodci to tak posoudil, tak bylo vse v poradku a rozhodne nemel tu remizu nabizet.

Rekl v zasade, ze David je az moc dobry clovek.

07.09.2011 14:03 | Autor neznámý

Bolku zdravím .Kdo by to řekl, co se vyvrbí z Francie ..

07.09.2011 14:03 | Autor neznámý

Tak David už stojí na výhru! 28...Vf6 byla hrubice!

07.09.2011 14:02 | Autor neznámý

 plzenak - 28. Sxh7+ Vxh7 29. Dg6+ Kh8 30. Ve3 a černý je cokoliv, jen ne OK :P

07.09.2011 14:01 | Autor neznámý

Po Vf6 to je už doma?

07.09.2011 14:01 | Autor neznámý

 Jira: A co tam říkal o tom..?

07.09.2011 14:01 | Autor neznámý

Dh6?

07.09.2011 14:00 | Autor neznámý

Vf6 je hrozný tah

07.09.2011 14:00 | Autor neznámý

Tak a Jarda zase začal kombinovat. On prostě ty věže moc nemusí

07.09.2011 14:00 | Autor neznámý

tak to si žrout naběhl..

07.09.2011 14:00 | Autor neznámý

Lama: Po okamžitém 27.Jh5 by přišla vložka 27...Jxc3 a černý je více než OK 

07.09.2011 13:58 | Autor neznámý

Grischuk teď může Potkina potopit po 22.Sxe6+ Vxe6 23.Vxc8+ Kf7 24.0-0! s rozhodující výhodou

07.09.2011 13:57 | Autor neznámý

re plzenak - je zajímave,že u Davida i Judit je přibliženě stejný materiál : V+2 pici: 2 figurám.Ale pozice jsou velmi rozdílné

07.09.2011 13:56 | Autor neznámý

Podivejte na tiskovku se Svidlerem. mluvi tam o Davidove incidentu s Mojsejenkem.

07.09.2011 13:55 | Autor neznámý

Bloddy: je to podle parametrů soutěže.Bílejma vyhrát a černý udržet a tím, poslat soupeře domů.Myslím si, že se nikomu nechce do vyřazování ve zrychleném tempu :-)

I u velmistrů hrajících rapid, je totiž možný všechno.Přehrávám si všechny partie a silný hráč zrovna nejsem.Ale při těch nervech a tempu, se na šachovnici dějí opravdu velké evoluce :D

07.09.2011 13:55 | Autor neznámý

Dominguez se byl asi na záchodě podívat, jak se to hraje. Neboť drží první variantu Stockfishe

07.09.2011 13:54 | Autor neznámý

Zherebukh má teď před sebou nepříliš vábné možnosti: comp radí 27...hxg6, jenže po 28.Jxg6 Vh7 29.Jxf8 je před černým velký problém - jak hrát s tak holým králem. Po 27...Sxa4 zase přijde 28.Jh5 Se8 29.Sxe8 Jxe8 30.Dg5+ a černý král je opět v pořádném průvanu. A po 27...Jf4 stačí 28.Sc2 a není dobré Jxe2 29.Vxe2 s rozhodujícím nastupem bílého

07.09.2011 13:52 | Autor neznámý

 Dc1 je na jistotu, ale teda nevidím, co by černý dělal po Jh5...bílý by měl sice figuru míň, nicméně takový útok podle mě nemůže černý ustát...

07.09.2011 13:51 | Autor neznámý

BloodyXmas: Protože tady jsou větší rozdíly mezi jednotlivými hráči?

07.09.2011 13:50 | Autor neznámý

David do toho jde jako do vdovy :D

07.09.2011 13:50 | Autor neznámý

další otázka: proč se na světovém poháru narozdíl od zápasu kandidátů hrajou útočné šachy s tak málo remízama? 

07.09.2011 13:46 | Autor neznámý

Nejsem schopny sachista, takze tam je nejspis chyba, ale kamsky: 27. Qxe2 Qg3 a mat po Qxg2.

Qe8+ je kryte, vsechno co lze strcit na a8-h1 muze strelec sezrat.

07.09.2011 13:44 | Autor neznámý

Zherebukh dnes lepší než včera. To bude bitva u Kurska!

07.09.2011 13:44 | Autor neznámý

Jiří Majer: Jo, Dc1 by byl dobrej tah

07.09.2011 13:42 | Autor neznámý

Myslím, že Dg3 nešlo hned, protože by Kamsky měl Nc6. Takhle je dáma odlákána a krýt se to nedá.

07.09.2011 13:41 | Autor neznámý

 kamsky dostal slusne po cuni :) prehlidl Ve2 s matem

07.09.2011 13:41 | Autor neznámý

Jh5 mě nevychází, co tak Dc1?

07.09.2011 13:39 | Autor neznámý

ano,Peres nejvhodnější okamžik propásl , teď bude mít problémy (i s časem) - ale komu z nás se to nestalo . David by měl mít v proti 2 figurám a dost pěšců, Sd7 bude mít problém se rozehrát,takže kompenzace slušná..

07.09.2011 13:37 | Autor neznámý

 U Davida teď Jh5 a pozice černého se dost sype, ne?

07.09.2011 13:37 | Autor neznámý

Judita myslím může být spokojená, hraje se a pozice je hodně nejasná.

07.09.2011 13:36 | Autor neznámý

Tak Dominguez: tam budou nervy...po 17. tahu a jen 9 minut zbývá. Judita je na tom líp...časově

07.09.2011 13:34 | Autor neznámý

jo Jc6, aha

07.09.2011 13:34 | Autor neznámý

takhle jednoduchy a ja to nevidim no hold slaboucka 1600-ti stovka

07.09.2011 13:33 | Autor neznámý

To tam nemá David po Sxg6 nějaké věčňáky?

07.09.2011 13:33 | Autor neznámý

a proč nešlo Dg3 hned?

07.09.2011 13:33 | Autor neznámý

protože mat na h2

07.09.2011 13:32 | Autor neznámý

U Judity se Jd5 nekonalo, nyní se nabízí jiná oběť - Sxf5

07.09.2011 13:32 | Autor neznámý

proc ta vez nejde brat ?

07.09.2011 13:31 | Autor neznámý

magnus - Dg3

07.09.2011 13:31 | Autor neznámý

Na druhou stranu nic lepšího asi nemá, takže je to dost pravděpodobné...:)

07.09.2011 13:31 | Autor neznámý

Co nyní Sxg6 a vynutit remízu? Není tam výmluva?

07.09.2011 13:31 | Autor neznámý

proc nemuze kmsky vez vzit?

07.09.2011 13:31 | Autor neznámý

Teď může David obětovat střelce 26.Sxg6, jenže černý by asi sebral 26...Sxa4 a i když po 27.Sxe8 Jxc3 28.Db2 Jxe2+ 29.Dxe2 Sxe8 30.Jg4 mírně favorizuje bílého, černí pěšci dámského křídla mohou být velmi nepříjemní

07.09.2011 13:30 | Autor neznámý

Tak a můžeme vsázet: vezme či nevezme David na g6?:)

07.09.2011 13:29 | Autor neznámý

Tak Gata šel pod kytky  ale výživná partie

07.09.2011 13:28 | Autor neznámý

ano,Svidler hezký zvedák,chvilku mi trvalo,než mi to došlo

07.09.2011 13:26 | Autor neznámý

Už jsem kouk na rozbor a c4 byla chyba. David to ale moc na pozici nehraje a jak mu napověděl ZJ, pouští se do útoku.

07.09.2011 13:26 | Autor neznámý

David provokuje   Po 25...Jxc3 přijde 26.Sxh7+ Kh8 27.Jg6+ Kxh7 28.Jxf8+ Kg8 29.Dh7+ Kf8 30.Ve3 Jd5 31.Vf3+ Ke7 32.Dh4+ Jf6  33.Jh5 Vf8 34.Jxg7 s velmi ostrou pozicí, podle všeho stojí bílý o něco lépe

07.09.2011 13:23 | Autor neznámý

 Tak to Ve2 za Svidlera je hodně přísný....

07.09.2011 13:23 | Autor neznámý

 pěknou taktiku našel Svidler a Gata se loučí

07.09.2011 13:23 | Autor neznámý

koukněte na Kamsky Svidler a Ve2!! 

07.09.2011 13:23 | Autor neznámý

Svidler velmi hezky zavěsil.

07.09.2011 13:23 | Autor neznámý

ale jestli to bylo dobry to Db1 kral pod maty nebude a stale hraozi Jc3

07.09.2011 13:21 | Autor neznámý

tak David taktika nezapře,Db1

07.09.2011 13:18 | Autor neznámý

I po 16...Je8 je oběť jezdce na d5 velmi dobrou možností 

07.09.2011 13:17 | Autor neznámý

U Judit ted za bílého Jd5.To vždy pro černé nevěští nic dobrého..

07.09.2011 13:17 | Autor neznámý

co je to s tím hodnocení na ofic. stránkách? pro variantu je dejme tomu +0,5, pak se ten tah zahraje a najednou je tam třeba 0,0.. 

07.09.2011 13:16 | Autor neznámý

Judita měla spíš sebrat na e4: 15...Jxe4 16.Sg5 Sxg5 17.fxg5 Jxc3+ 18.bxc3 g6 s perspektivní pozicí černého. Nyní je bílý útok velmi nebezpečný a Dominguezovi by měl jistit minimálně remízu: např. 16...b4 17.Jd5! exd5 18.Dg5+ Kf8 19.Dh6+ Ke8 20.Dh8+ Sf8 21.Dxf6 s rovnou pozicí - bílý má za figuru dostatečnou kompenzaci

07.09.2011 13:15 | Autor neznámý

 Teď to tam vypadá na to, že bílý může vynutit remízu.

07.09.2011 13:14 | Autor neznámý

 Judit dle rybky vypustila 15... Jxe4 s dalším Jxc3 - prý s výhodou.

07.09.2011 13:13 | Autor neznámý

I já na chvilku zdravím přítomné  . Uvidíme,zda-li David teď Db1 s utokem na h7.

U Judit to bude "řežba" ...

07.09.2011 13:08 | Autor neznámý

Plzeňák: A jak c4 hodnotí?

07.09.2011 13:07 | Autor neznámý

a co pozice Gaty?

07.09.2011 13:06 | Autor neznámý

Jiří Majer: Bílý musí vyměnit střelce (na d6), potom múže měnit na c4, nebo může sebrat na d7 nebo i ustoupit střelcem, spíše na b1 než na c2  

07.09.2011 13:05 | Autor neznámý

Judit Polgárová zjevně provokuje Domingueze k oběti střelce, uvidíme, co z toho bude..

07.09.2011 13:05 | Autor neznámý

U Judit se začínají dít věci - první začal útočit její soupeř, teď obětoval figuru

07.09.2011 13:04 | Autor neznámý

No hrát c4 by mě nenapadlo ani ve snu. Co na to říkají stroje?

07.09.2011 12:59 | Autor neznámý

Jsem chtěl ucpat e5 pěšcem no, ale to je pitomost z několika důvodů. David teď už stojí fakt dobře!

07.09.2011 12:59 | Autor neznámý

po Je4 je to myslím minimálně ztráta pěšce 

07.09.2011 12:57 | Autor neznámý

Asi by pak kůň f6 neměl žádná dobrá políčka...

07.09.2011 12:55 | Autor neznámý

Ví někdo, proč teď není dobré na e5 ťafnout střelcem?

07.09.2011 12:54 | Autor neznámý

Tak jsem se konečně dostal ke compu. David zatím v pohodě, jeho pozice nemá žádné slabiny. Judit získala v sicilské zajímavou pozici, která asi sedí jejímu útočnému stylu. Ovšem jak známo, v těchto pozicích typu "kdo dřív, kdo rychleji", může hodnocení skákat z jedné strany na druhou velmi rychle

07.09.2011 12:54 | Autor neznámý

Vašku ? Máš křídla ? Tak co machruješ !!

07.09.2011 12:52 | Autor neznámý

to Vasek: nemachruj :-P ;) 

07.09.2011 12:52 | Autor neznámý

Zahráno Sd3, to jsem zrovna chtěl navrhnout a líbí se mi to. Jen nevim, proč to nedoporučil počítač.

07.09.2011 12:51 | Autor neznámý

A video mi ted nejde ...

07.09.2011 12:50 | Autor neznámý

Komentatorem Konstantin Landa - rusky velmistr.

07.09.2011 12:49 | Autor neznámý

Jde vám někomu video? Mimochodem jaká jsou jména komentátorů? Hlavně u anglické verze, jméno ženy zde proběhlo, ale už nevím a ten komentátor? Kdo je to? Díky.

07.09.2011 12:44 | Autor neznámý

Pardon, zapomněl jsem, že tady se mluví česky. :-)

07.09.2011 12:44 | Autor neznámý

Bu is probably already lost.

07.09.2011 12:37 | Autor neznámý

figurky jsou skoro na svých místech,brzo začne pořádná přestřelka:) 

07.09.2011 12:34 | Autor neznámý

Velmi nestandardně a řek bych i dobře za bílého sehraná francie. Zatím hraje David klíčovou partii na jedničku!

07.09.2011 12:32 | Autor neznámý

To co jsem včera ještě nevěděl je, že Judith ještě Domingueze nikdy neporazila (0:4)!

07.09.2011 12:29 | Autor neznámý

to ddf: díky

07.09.2011 12:27 | Autor neznámý

Pokud mohu posoudit, tak musim pochvalit rusky komentar (Shipov + toho druheho jsem zatim nepochytil) clovek se nenudi i kdyz tomu tak nerozumi.

07.09.2011 12:21 | Autor neznámý

Myslim, ze david mel radeji dat dxc5. To b3 se mi moc nelibi.

07.09.2011 12:21 | Autor neznámý

4 Bobby1

 Je to tady v case 16:02:05 http://video.ugrasport.com/view/698 . Dej si HD.

07.09.2011 12:20 | Autor neznámý

Potkin usnul?

07.09.2011 12:18 | Autor neznámý

No pro mě byl absolutně nejlepší přenos z minulého turnaje kandidátů - střih na oba aktéry z nejrůznějších úhlů pohledu, nájezdy, detaily (jak třeba Gelfand rotuje pod stolem figurkama ), prostě režie se vším všudy. Ale je fakt, že tam bylo pouze 8 lidí, čili 4 partie. Tady je to našlapanější.

07.09.2011 12:16 | Autor neznámý

a braní na d4 figurou v tomhle případě nebezpečně rozpohybovává černé středové pěšce. Ve skutečnosti se mi to za Davida vůbec nelíbí.

07.09.2011 12:15 | Autor neznámý

Můj názor na Francii je, že černý drží napětí proto, že bílý musí většinou podporovat d4 pěšcem z c3, takže na c3 nemůže jít figura. To teď moc nehrozí a navíc výměna oslabuje pole b4, takže já bych se jako černý tah cxd4 vůbec nebál zahrát.

07.09.2011 12:14 | Autor neznámý

nevíte někdo odkaz na ten moment s Moiseenkem, jak je na kameře vidět, jak david provádí ten tah Sd6 při němž měl zavadit o toho krále? nemůžu to nikde najít, rád bych se na to mrkl. 

07.09.2011 12:11 | Autor neznámý

Toho Potkina s Grischukem už koukám opravili. Teď maj barvy správně.

07.09.2011 12:11 | Autor neznámý

Kefalin - vítěz Grischuk - Potkin

07.09.2011 12:11 | Autor neznámý

musím říct, že tohle je zatím nejlepší přenos co jsem kdy viděl. Kam se na to hrabou jiný turnaje. doufám, že ostatní akce budou světový pohár následovat 

07.09.2011 12:10 | Autor neznámý

Bond - Hučín je v pravdě odborník, ale u francie válí

07.09.2011 12:09 | Autor neznámý

Jak to, že má Potkin s Gruschukem znovu bílé, když je měl včera?Včera přece bílými vyhrál!

07.09.2011 12:02 | Autor neznámý

S kým bude hrát David v dalším kole? (Pokud teda potvrdí postup)

07.09.2011 11:57 | Autor neznámý

haha, hraje tu vůbec někdo francouzskou?! Vskutku zajímavé názory 

07.09.2011 11:57 | Autor neznámý

Tak David miri s jezdcem na g3.

07.09.2011 11:56 | Autor neznámý

To je zajímavý názor, že fixace pěšcové struktury přibližuje remízu. Na to jsi přišel jak?

07.09.2011 11:55 | Autor neznámý

Tak ted asi 14.Je5 a konik stoji dobre.

07.09.2011 11:51 | Autor neznámý

Výměna na d4 za daného stavu zápasu nemůže být v tuto chvíli dobrá. Černý potřebuje udržet co nejvíc napětí, výměna fixuje strukturu a k remíze je zas o krok blíž.

07.09.2011 11:49 | Autor neznámý

No ale to cxd4 mi taky přišlo jako nejlogičtější tah, protože vytváří symetrické slabiny a ten pěšec na d4 rozhodně není bílého chloubou (o tom je ostatně celá strategie francouzské - přejít do koncovky ideálně s J x černopolný střelec a udolat bílého).

Bez výměny zbývají slabiny pouze černému.

07.09.2011 11:49 | Autor neznámý

Tak Zerebuch zahral f6, ted ma podle me David dve moznosti exf6 a nebo zapojit jeste damu tahem De2.

07.09.2011 11:48 | Autor neznámý

Vasek: To je sice hezký bonmot, ale praktickou hodnotu podle mě nemá. Viz Markošův článek, něco podobného jsem četl ve Dvoreckého knížce "Útok a obrana". I Capablanca říkal: "Vidíte-li, že tah, který chcete udělat, je dobrý, proboha udělejte ho!" Imho Žerebuch nad rošádou ztratil zbytečně minimálně pět minut.

07.09.2011 11:45 | Autor neznámý

Já si myslím, že ve variantě s pěšcovým klínem Žerebuch Davida Navaru ani objektivně přehrát nemůže vzhledem k lepší technice našeho hráče..

07.09.2011 11:44 | Autor neznámý

v klidu zadny nervy,nebo nevydrzite

07.09.2011 11:43 | Autor neznámý

4magnus: A na to jsi přišel jak? (kromě toho, že máš na plný obrátky puštěný motor). Pustit si program dokáže každý a taky to každý kdo chce udělá. Nemyslím, že je potřeba tu pokaždý oznamovat co si o tom myslí Rybka/Houdini. A ani motory nejsou neporazitelné.

07.09.2011 11:43 | Autor neznámý

Že bychom i dnes sledovali Žerebucha dumajícího a Navaru poletujícího?

07.09.2011 11:41 | Autor neznámý

Bronštejn kdysi ztratil asi hodinu nad prvním tahem partie. Když se ho po partii ptali proč, odpověděl: "Když velmistr přemýšlí, věřte, že má o čem přemýšlet." (nebo něco takového)

07.09.2011 11:39 | Autor neznámý

se pletes nejlepsi tah je c bere d4

07.09.2011 11:36 | Autor neznámý

Nad čím přemýšlí Žerebuch, když je rošáda nejlogičtější tah?

07.09.2011 11:34 | Autor neznámý

David staví to, v čem se cítí dobře, soupeř byl na výměnnou určitě připraven. Předloni porazil v extralize Vitiugova ve francouzské s Jc3, myslím, že se v těchto strukturách vyzná.

07.09.2011 11:31 | Autor neznámý

David hraje určitě i dneska na výhru, však každý bodík do ELA se hodí

07.09.2011 11:30 | Autor neznámý

to Vasek: Nemyslím, že jezdec půjde nutně na f1. Bílý může - v závislosti na plánu černého - pracovat i s motivy Jb3 nebo c3-c4.

07.09.2011 11:29 | Autor neznámý

4 magnuscarlsen

Neboj, je to v klidu casova spotreba. Sice nehraje tak rychle, jak vcera, ale na 11 tahu 13 minut je v pohode.

07.09.2011 11:25 | Autor neznámý

Takže jezdec půjde na f1.

07.09.2011 11:20 | Autor neznámý

na cem ten david tak dlouho v zahajeni premysli?bude mu pak chybet cas v pripadny koncovce

07.09.2011 11:18 | Autor neznámý

Po 9.-a5 vidím v databázi 10 partií, z nichž černý vyhrál 1... Zdá se mi celkem logické 10.Ve1 (s očekáváním dříve či později plánovaného postupu f7-f6) i poměrně radikální 10.a4.

07.09.2011 11:17 | Autor neznámý

Lubino. No jo, měl. Hráči by si toho určitě všimli, takže pořadatelé museli v přenosu otočit jména.

07.09.2011 11:15 | Autor neznámý

Zajímalo by mě, kam půjde ten d2 jezdec...Tohle bych bílými hrát nechtěl, ale to je otázka vkusu.

07.09.2011 11:15 | Autor neznámý

Kluci neměl by hrát Potkin s černejma, když včera s bílejma vyhrál ?

07.09.2011 11:14 | Autor neznámý

tak já nevím, ve výměnný Francii dělá černý často velkou rošádu, to se na výhru dá normálně krásně hrát

07.09.2011 11:14 | Autor neznámý

... tak takových úvah mě zbavil Topalov, když proti Annodovi hrál 3x stejnou remizovou variantu a nakonec ji vyhrál.
Dneska by se hodila rychla půlka a to nejen, že nemám moc času to sledovat :)

07.09.2011 11:12 | Autor neznámý

Jak získává výhodu? Tuhle variantu neznám, ale nic zvláštního mi tam nepřijde, takže v klidu. Bílý má výhodu už od začátku.

07.09.2011 11:11 | Autor neznámý

Davida prostě baví hrát šachy, takže dnes to bude asi opět dramatické. Ostatně zdalipak Moiseenkovi nenabídl tu remis jen proto, aby si mohl zahrát i o volném dnu?

07.09.2011 11:11 | Autor neznámý

taky pravda

07.09.2011 11:11 | Autor neznámý

a uz david ziskava postupne vyhodu

07.09.2011 11:10 | Autor neznámý

Výměnná francouzská neznamená okamžité podepsání remízy. Pokud ji bílý vůbec nikdy nehraje, je celkem málo pravděpodobné, že ji zvolí v takto důležité partii a bude vymýšlet přímo u šachovnice.

07.09.2011 11:09 | Autor neznámý

Potkin - Grischuk taky Francie a taky mohla přijít výměnná. Asi jim připadá trapný hrát bílými na remis. nebo nevim.

07.09.2011 11:07 | Autor neznámý

No jenomže to by nebyl David. Ten se ke zplošťování hry nikdy nesníží

07.09.2011 11:05 | Autor neznámý

 Francie když člověk musí černýma vyhrát má opravdu smysl.... Bych mu dal 3.exd5 s přáním šťastné cesty domů... 

07.09.2011 11:05 | Autor neznámý

Tak Knihožrout zvolil dost okrajovou variantu.

07.09.2011 11:04 | Autor neznámý

Jo, já dám znamení panu Košťálovi, pan Košťál dá znamení muzice, muzika začne hrát a ty půšťáš

07.09.2011 11:03 | Autor neznámý

 soupeř překvapil (teda mě určitě) - hrát francii, když potřebuje černými vyhrát - já bych se bál výměnné

07.09.2011 10:59 | Autor neznámý

Tak jsem tady, muzeme zacit.

07.09.2011 10:57 | Autor neznámý

Lady and gentlemen... ale však už to znáte!

07.09.2011 10:40 | Autor neznámý

Tak v téhle se černý moc nenadřel se zdá, což je důležité, hrát bílými bez nutnosti se snažit za každou cenu vyhrát bude jistě  příjemné. Držím pěsti. Jen tak dál a doufám, že se uvidíme v 5.tém kole mezi top 8 !

07.09.2011 10:39 | Autor neznámý

tak davide drzime ti pesti!!!

07.09.2011 10:12 | Autor neznámý

Zherebukh,Yaroslav (2590) - Navara,David (2722 - tuto partii je třeba dát ve formátu PGN do přílohy, Moiseenko-Navara již byla zveřejněna. Děkuji

07.09.2011 09:49 | Autor neznámý

Davide, do toho!