Když to nejde...

26.11.2008 13:59 | Olympiáda 2008

I když je statistika známá matematická kamufláž chyby, nějaký obrázek o naší reprezentaci na olympiádě v Drážďanech nám poskytne. Není to nijak pěkné čtení. V soutěži mužů bojuje 146 družstev, z původně přihlášených n...

I když je statistika známá matematická kamufláž chyby, nějaký obrázek o naší reprezentaci na olympiádě v Drážďanech nám poskytne. Není to nijak pěkné čtení.
V soutěži mužů bojuje 146 družstev, z původně přihlášených nedorazilo jen 6, z nich jen 52. Peru a 62 Maroko lehce ve statistice chybí.
Absolutní šlechtu představují 4 týmy s průměrem přes 2700, přes velmistrovský průměr sestavy 2600 se přehouplo 23 týmů včetně našeho. Průměr 2500 a lepší má ještě 48 Kanada. IM normě 2450 vyhovuje ještě 59. Kolumbie, jeden z našich černých stínů.

Na reprezentačního kapitána IM Michala Konopku již chystáme otázky

Naše družstvo bylo nasazeno jako č. 18, během soutěže se utkalo se dvěma (!) družstvy nasazenými výše (5.HUN , 13. IND), a pokud k tomu přidáme ještě sousední 19. nasazené Nory, pak jsme v těchto zápasech odešli vždy poraženi na hlavu s méně než 1 bodem na zápas. Další náš papírově nejsilnější soupeř 35. Lotyšsko nás odremizovalo, zbývající dva zápasy v oboru 2500 jsme těsně vyhráli. Teprve na družstva pod průměrem 2500 jsme měli velmi přísný metr, ovšem s výjimkou zmíněné Kolumbie, se kterou jsme se naopak porazili v onen černý sváteční den.

David Navara (1.šachovnice)

O smůle a zakletí se dá mluvit samozřejmě dlouho, ale některé symptomy se nedají jen tak přejít. Naši reprezentanti se během celého turnaje utkali jen v 9 partiích s hráči ratingově lepšími, můžeme říci naštěstí, protože z těchto 9 partií jsme uhráli jen 3 remízy a 6 proher. A všeobecně respektované Performance rating ukazuje, že jen David Navara dokázal udržet lehké plus, všichni ostatní jsou svým výkonem za očekáváním. A tady si dovolím nabídnout (ovšem z pozice onlinového pozorovatele, za „drzost“ se omlouvám) jednu z příčin nevalného výkonu družstva – neměli jsme žádného tahouna, který by v kritických chvílích dokázal překročit svůj stín. Díky tomu se soutěž proměnila v jedno velké trápení všech zúčastněných, kořeněné vzrůstající nejistotou, nervozitou a depresí.

Navara David GM 2633 CZE Rp:2665
č.k. st.č. Jméno ELO FED Rp Body Výsl. Šach.
1 148 GM Zhao Zong-Yuan 2567 AUS 2541 4,5 s ½ 1
2 183 GM Kveinys Aloyzas 2533 LTU 2477 3,5 w 1 1
3 8 GM Leko Peter 2747 HUN 2796 5,5 s 0 1
5 233 IM Cuartas Jaime Alexander 2489 COL 2663 5,5 w ½ 1
6 423 FM Velasco Santiago 2287 PUR 2363 3 s 1 1
7 168 GM Hernandez Guerrero Gilberto 2549 MEX 2468 3,5 w 1 1
8 3 GM Carlsen Magnus 2786 NOR 2711 5,5 s 0 1
9 255 GM Villamayor Buenaventura 2468 PHI 2335 1,5 s 1 1
10 31 GM Sasikiran Krishnan 2694 IND 2724 5,5 w ½ 1
11 295 IM Gonzalez Bernal 2432 CRC 2506 5,5 s 1 1
Hráček Zbyněk GM 2613 CZE Rp:2562
č.k. st.č. Jméno ELO FED Rp Body Výsl. Šach.
1 251 IM Smerdon David 2470 AUS 2416 3 w 1 2
2 133 GM Rozentalis Eduardas 2577 LTU 2705 5 s 0 2
4 646 GM Buhmann Rainer 2541 GER 2560 4,5 w ½ 1
5 241 IM Escobar Forero Alder 2482 COL 2601 6 s ½ 2
6 472 IM Montalvo Alejandro 2223 PUR 2337 4,5 w 1 2
8 110 GM Agdestein Simen 2588 NOR 2459 2 w ½ 2
9 86 GM So Wesley 2610 PHI 2699 5,5 w ½ 2
10 47 GM Harikrishna P 2659 IND 2644 5 s ½ 2
Láznička Viktor GM 2591 CZE Rp:2556
č.k. st.č. Jméno ELO FED Rp Body Výsl. Šach.
1 252 IM Solomon Stephen J 2470 AUS 2418 4 s 1 3
2 140 GM Sulskis Sarunas 2572 LTU 2546 4,5 w ½ 3
3 24 GM Polgar Judit 2711 HUN 2480 2,5 w ½ 2
4 648 GM Prusikin Michael 2538 GER 2449 4,5 s ½ 2
5 271 IM Barrientos Sergio 2450 COL 2573 6 w 0 3
7 339 IM Ibarra Chami Luis Fernando 2389 MEX 2267 3 s 1 2
8 172 GM Johannessen Leif Erlend 2545 NOR 2511 2,5 s ½ 3
9 201 IM Gomez John Paul 2519 PHI 2606 6 s ½ 3
10 94 GM Ganguly Surya Shekhar 2603 IND 2641 5 w 0 3
11 328 IM Valdes Leonardo 2401 CRC 2375 6 w 1 2
Babula Vlastimil GM 2608 CZE Rp:2449
č.k. st.č. Jméno ELO FED Rp Body Výsl. Šach.
1 325 IM Xie George Wendi 2403 AUS 2184 3 w 1 4
2 217 IM Zagorskis Darius 2509 LTU 2556 5 s ½ 4
3 45 GM Almasi Zoltan 2663 HUN 2782 6 s 0 3
4 647 GM Naumann Alexander 2518 GER 2447 4,5 w ½ 3
5 315 FM Uribe Mauricio 2414 COL 2187 2 s ½ 4
6 560 Raul Vazquez-Reyes 2099 PUR 2168 2,5 s 1 3
7 426 IM Gongora Montes Benjamin 2281 MEX 2189 1,5 w 1 3
8 198 IM Hammer Jon Ludvig 2522 NOR 2617 5 w 0 4
11 453 IM Hernandez Basante Francisco 2247 CRC 2349 5,5 s ½ 3
Štoček Jiří GM 2578 CZE Rp:2469
č.k. st.č. Jméno ELO FED Rp Body Výsl. Šach.
3 53 GM Berkes Ferenc 2645 HUN 2762 5,5 w 0 4
4 650 FM Jorczik Julian 2382 GER 2469 5 s 1 4
6 518 Bermudez Adams William 2169 PUR 2117 2,5 w 1 4
7 376 IM Capo Vidal Uriel 2340 MEX 2261 4,5 s 1 4
9 218 GM Laylo Darwin 2507 PHI 2421 3 w ½ 4
10 169 GM Geetha Narayanan Gopal 2548 IND 2545 5 s 0 4
11 741 Vargas Serano Pablo 1978 CRC 1747 0 w 1 4
38. Czech Republic (CZE / RtgAvg:2611, Captain: Konopka, Michal / TB1: 13 / TB2: 270,5)
Šach. Jméno ELO 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 B Par. Rp w we rtg+/-
1 GM Navara David 2633 ½ 1 0 ½ 1 1 0 1 ½ 1 6,5 10 2665 6,5 5,97 5,3
2 GM Hracek Zbynek 2613 1 0 ½ ½ 1 ½ ½ ½ 4,5 8 2562 4,5 4,88 -3,8
3 GM Laznicka Viktor 2591 1 ½ ½ ½ 0 1 ½ ½ 0 1 5,5 10 2556 5,5 5,94 -4,4
4 GM Babula Vlastimil 2608 1 ½ 0 ½ ½ 1 1 0 ½ 5 9 2449 5 6,46 -14,6
5 GM Stocek Jiri 2578 0 1 1 1 ½ 0 1 4,5 7 2469 4,5 4,88 -3,8

Partie

Odkazy

Oficiální stránky Olympiáda 2008 Drážďany
Výsledky muži
Olympiáda live na chessdom.com - partie, interviews a novinky
40x 2511x Marek Vokáč
Fotogalerie
Komentáře (40) Aktualizovat
29.11.2008 20:02 | Autor neznámý

Bejvávalo, dneska už to hraje (a komentuje) kdejaký chuligán...

29.11.2008 19:01 | Autor neznámý

Proč ty emoce? Vždyť je to jenom hra, i když královská.

29.11.2008 18:10 | Autor neznámý

to Janda: Mě nezajímá, co bylo někdy před 30lety. Žijeme v současnoti ne? Směšní jsou spíše ti, kteří místo, aby řešili důležité problémy, tak začnou strašit s KSČM :-))

29.11.2008 16:50 | Autor neznámý

Bezplatná péče samozřejmě neznamená, že je to zadarmo, ale že se dostane i tomu, kdo na ní nemá (a komu ji ostatní zaplatí z daní).

29.11.2008 14:09 | Autor neznámý

re Mravecuk-nikdy jsem nepátral, jaké jméno se skrývá pod jakými kterými anonymy,ani mě to nezajímá,mně nedělá problém se podepisovat pod pravým jménem.Měli jsme včera klubové posezení, a s Papayem jsme probírali níže uvedená témata.Dost nás to pobavilo.1)Ono radilů a kritiků je nepřehledné množství,ale těch,co jsou ochotni něco udělat,velmi málo.Vaše hlášky tytu-když on nesežene sponzora,tak "tam" nemá co dělat,je zábavné,ONI to dělají za peníze,za které já bych tu svazovou práci vůbec nedělal.A že je zástupů na jejich místa při Konferenci,že? 2) všimněte si,že jste mi nikdo nedokázal odpovědět,co potencionálnímu sponzorovi nabízíte.Pokud jsem nedostal žádnou odpovědět,dá se logicky usuzovat,že nic.Já jsem sehnal sponzora,ale peníze jsem věnoval oddílu,a klidně jsem oželel těch 30%,co mi nabízel Papay,když bych to věnoval Svazu.Myslím,že obdobně postupuje p.Matocha.3) re názor- ti,co se ohánějí Listinou práva svobod-už jsou směšní,my se z té Listiny jednou po...(A doplatíme na to,začíná se nám to vracet,viz Litvínov).A udivuje mě,jak lidé mají velice krátkou paměť.Dovoluji si ji vám osvěžit: i za nejhlubší totality nebyla zdravotní péče úplně bezplatná,u zubaře se normálně platilo,za pryskyřičnou korunku 44 Kč,za stříbrnou s bílou fazetou ve předu 52 Kč,a člen,který nahrazoval chybějící zub stál 28 Kč.Za recept se platilo 1 Kč,za něj na LSPP 5 Kč.Takže když mi někdo předhazuje bezplatnou péči(zvláště když je nám strhávána zdravotní daň),vyluzuje u mně akorát úsměv.

28.11.2008 17:24 | Autor neznámý

to názor: V článku 41 odst. 1 je uvedeno: "Práv uvedených v (...) čl. 31 (...) Listiny je možno se domáhat pouze v mezích zákonů, které tato ustanovení provádějí." Touto problematikou se zabýval i ÚS.

28.11.2008 14:28 | Autor neznámý

to názor: Příště si tam sedni za tu partii ty. Pro jistotu ti naordinuji antidopingovky.

28.11.2008 13:58 | Autor neznámý

Podle mého názoru hodně záleží na tom, jakou prioritou jsou šachy pro tu kterou zemi a jakou prioritou byla olympiáda pro reprezentanty. Arménie určitě není superbohatá země, že by jen tak vzala dost peněz na veškerý servis poskytovaný hráčům a na jejich finanční motivaci. Buď se tedy musel sehnat majetný sponzor, nebo to hráči a členové realizačního týmu vzali jako otázku cti. Rozhodně se to vyplatilo, dvě vítězství v řadě, přičemž ani jednou nebyli hlavním favoritem, to něco naznačuje.

27.11.2008 19:26 | Autor neznámý

to Janda: Znáte Listinu základních práv a svobod? Občané mají právo na bezplatné vzdělání v základních a středních školách, podle schopností občana a možností společnosti též na vysokých školách. A také: Každý má právo na ochranu zdraví. Občané mají na základě veřejného pojištění právo na bezplatnou zdravotní péči a na zdravotní pomůcky za podmínek, které stanoví zákon. - Holt ale v dnešní společnosti se už porušují základní práva všude.

27.11.2008 19:15 | Autor neznámý

to Janda: "Každému(kdo normálně uvažuje) je jasné,že ,co má člověk zadarmo,toho si neváží (příkladů je mnoho,zvláště v zdravotnictví." Máte patent na normalitu? Co je normální ve Vašem okolí, nemusí být normální jinde. Lepší je pojem funkčně normální :-)) Opravdu se mi nezdá, že děti, které hrají hokej nebo fotbal si toho koníčku více váží - přece jen se většinou chovají trochu drze a arogantně. Tenhle trend zatím u mladých šachistů i šachistek není a velký podíl na tom má fakt, že mají levnější koníček. :-))

27.11.2008 18:51 | Autor neznámý

Pane Jando, můj nick je Mravecuk a ti, co sem pravidelně chodí, mne znají i pod mým jménem. Nechci nikoho hanět ani urážet, jen jsem sdělil svůj názor. K příspěvkům: většinou příspěvky mládežníků platí klub nebo trenéři. Tedy Ti, co si zaslouží za práci s dětmi, co největší podporu ze strany svazu. To, co by ušetřili na příspěvcích, mohou dát např. do dalšího rozvoje svých mládežníků. Proto tedy snížení, či zrušení chápu a podporuji. Jen škoda, že to někteří nechápou. A dokonce někteří tvrdí, že by to bylo to nejhorší, co můžou udělat. - - - - K nevážení si: trénujete-li nějaký "talent", školné nesmí být symbolické, aby opravdu nedošlo k "nevážení si". Tohle ovšem nemusíme zdůrazňovat. To víme. Školné obsahuje např. trenéry, turnaje i např. zmiňovaný příspěvek atd. tedy nemalou částku.- - - - - Ano, opravdu si myslím, že na svazu musí být člověk, který přinese nějaké peníze (od sponzorů), aby např. nedošlo ke škrtům, nebo mohl svaz více podporovat mládež nebo si naši reprezentanti mohli např. před olympiádou dovolit více např. trénink, příprava atd. Vše je o penězích. A podle mého názoru, ten kdo sedí na židli a jen přerozděluje a neshání prostředky, není osoba na svém místě. ---- Opakuji, že nechci nikoho urážet, jen jsem byl vyprovokován Vaším příspěvkem. Děkuji za pochopení.

27.11.2008 18:11 | Autor neznámý

Normálně s anonymy nediskutuji,ale příspěvky Mravenečuka mě fascinují,hlavně nic neplatit,skoro zrušit.Mám pocit,že Mravenečuk žije v době totality,kdy se KSČ nestyděla přesvědčovat lidi,co je vše zadarmo,tu školství,tu zdravotnictví.Takže Mravečuku,to nejhorší,co můžeš udělat,je,že mládežníkům zrušíš příspěvky,pokud to nechápeš,je mi líto.To nech praktikám Jihomoravského kraje,s tímto já nechci nic mít nic společného.Každému(kdo normálně uvažuje) je jasné,že ,co má člověk zadarmo,toho si neváží (příkladů je mnoho,zvláště v zdravotnictví.Copak si vážíte zdraví,kreré máte zadarmo? Neznám pacienta,který si ho váží,to mi věřte).Dále mě fascinují věty typu: "Svaz je tam od toho,aby sháněl sponzory.Dělá to proto,abych platil co nejmenší příspěvky,i ideálním případě vůbec žádné".Funkce Svazu je úplně jinde.Opakuji Mravenečuku,co myslíš,že by si pomysleli rodičové dětí (nad tvým příspěvkem),kteří hrají hokej,a za výzbroj platí 70 tis.Kč ročně(moje zkušenost)?

27.11.2008 17:24 | Autor neznámý

k příspěvkům: pro zvýšení příspěvků dětem, bych byl jedině v momentu, kdy bych viděl, že se snaží také svaz nějaké finance získat odjinud a ne jen vybírat příspěvky.-- Kdyby svaz peníze získal odjinud, tak bych prvně chtěl ulevit mládeži. A teď jsem se konečně dostal k tomu, že bych příspěvky mládeži snížil (nebo zrušil úplně).

27.11.2008 17:17 | Autor neznámý

to Janda: Ano zvyště příspěvky dětem a šachy půjdou úplně do kytek! Skvělé řešení! Těším se až budete předseda.

27.11.2008 17:00 | Autor neznámý

to Z.Janda: "sežeň od sponzora 1 milion a Papay ti dá 300tis." To máte pravdu, proto tam ti činovníci svazu jsou, aby sehnali sponzora. A potom si těch víc peněz (jako mzdu) zaslouží. Neseženou-li nic, nic si nezaslouží. Jestliže to sehnat neumí, tak tam nemají, co dělat. Vemte si příklad z "rugby". Předsedou rugbyové unie udělali Pavla Teličku, který přišel, udělal pořádek a hlavně přivedl sponzory! Výňatek z voleb: "Pavel Telička krátce pohovořil o modelu práce nového vedení, o hlavních problémech českého ragby, a o jednáních s hlavním sponzorem, Komerční bankou." Když jsem se podíval na stránky rugbyové unie, hned jsem uviděl: Sponzor - Komerční banka. Hádanka. Jakého sponzora uvidíte, když kliknete na www.chess.cz? Můžete hádat...

27.11.2008 16:37 | Autor neznámý

to Belbo: "případná aktivita šachového svazu ... by se mohla zkusit..." Co je to za větu? Ona se ještě žádná aktivita šachového svazu se sháněním peněz nekonala? Pro laika to skoro to vypadá, že nekonala. Podle mne mají činovníci šachového svazu shánět peníze především. Nebo se mýlím. Rád bych viděl seznam, kolik peněz šachový svaz přivedl a ne jenom koli vybral na příspěvcích.

27.11.2008 16:36 | Autor neznámý

teda pane Janda, podle vašeho příspěvku mám holej zadek a naši prohráli s reprezentaci Kokainbie protože jsme si na konferenci neodhlasovali vyšší příspěvky. To tedy navrhuju zvýšit příspěvky aspoň o 500% - myslíte že to bude na Rusy příště stačit? (u holčin aspoň na Mongolsko?)

27.11.2008 16:00 | Autor neznámý

Dotaz na p. Konopku: Proběhla příprava a zajištění akce podle Vašich představ? Splnil Svaz Vaše požadavky?

27.11.2008 14:30 | Autor neznámý

Je to jen nesmělý podnět. Věřím, že případná aktivita šachového svazu na tomto poli na jednotlivé akce (olympiáda, mistrovství ČR jednotlivců, sponzorství jednotlivců) by se mohla zkusit a padla by při troše trpělivosti na úrodnou půdu. Nenamlouvám si, že takový Besell Kok (nezkomolil jsem ho) má ze své pozice lepší předpoklady pro shánění sponzorů, nicméně nikde není psáno, že předseda šachového svazu právě takové lidi nemůže poprosit alespon o zprostředkování apod. K "ideální" představě" patří i člověk, kterej by (i na půlúvazek) dělal pro šachový svaz marketing/PR a byl k ruce. Tak si to maluji, situaci na šachovém svazu ovšem neznám a třeba už také nabíhají na tento aktivnější režim.

27.11.2008 14:20 | Autor neznámý

Belbo: myslím, že KB kdysi používala nějaký šachový motiv v reklamě. Dokážu si představit, že u toho bude vyfocená Kateřina Němcová s titulkem "juniorská mistryně Evropy". Šachy pro image firmy - to není špatný nápad. Nějaká ta simultánka na firemní akci... ale buďme spravedliví, umět šéfovat svaz a umět dělat fundraising, to jsou dost odlišné požadavky.

27.11.2008 14:15 | Autor neznámý

Taky technická na webmastera: když už se do tho bude sahat, bylo by možné, aby se zalomení řádku projevilo při výpisu? V PHP je na to funkce nl2br, ale nevím, co se tu používá za skriptovací jazyk.

27.11.2008 14:14 | Autor neznámý

Speciální sponzor pro český olympijský tým je logická myšlenka. Šachový svaz nemá příliš mnoho dalších produktů, které by mohl takto "prodat". S ekonomikou šachového svazu to zas mnoho nemá co do činění. Funguje to takto: Představ si, že jsi šéf šachového svazu. Vytipuješ deset movitých firem, o kterých si myslíš, že by šach mohl být inspirativní pro jejich image. Domluvíš si deset zdvořilostních schůzek. Ještě předtím si seženeš informace o všech šachistech a sympatizantech šachu ve vrcholných funkcích - mohli by se ti při tvé snaze hodit. V den D si vemeš tvůj nejlepší oblek, šachovou kravatu, nějaký prezentační materiál, nabídku medializace sponzora (co z toho bude mít, např. reprezentanty může nějak využít apod.), drobný dárek, obrníš se šarmem a trpělivostí a jdeš na to. Takhle se to dělá. Platit náklady na olympiádu z rozpočtu svazu (a tedy z příspěvků) je to horší řešení..

27.11.2008 14:14 | Autor neznámý

Nechci vstupovat do diskuse, dokud jsme neslyšeli vyjádření Michala Konopky, takže mé dva dotazy na něho: Na začátku turnaje se mluvilo o zdravotních potížích dvou členů, o co konkrétně šlo a jak to ovlivnilo výkon? Jak probíhala příprava na zápasy s Maďarskem, norskem a Indií a měla v praxi nějaký přínos?

27.11.2008 13:49 | Autor neznámý

re belbo-jeho příspěvek je evergreenem zdejších diskuzí,který se čas od času stále opakuje.Já osobně nechápu víru v jakéhosi sponzora.Pánové,přiznejte si konečně už jednu věc - co máte a můžete jako šachisti nabídnout bohatému sponzorovi? Pokud budete trochu sebekritičtí-tak skoro nic.Přiznejte si (a přiznejme si),že jako šachisté máme ne holé ruce,ale holé "zadky".A když už náhodou někdo sežene alespoň zdarma partiáře,setká se spíse s posměšky,než s poděkováním.Belbo-sežen od sponzora 1 milion Kč,a Papay Ti zaplatí 300 tis.Kč.Bereš? Ustecký kraj několik let volá,abychom měli odvahu být ekonomicky samostatní,ale jsme pravidelně na Konferenci přehlásovávání proti navýšení příspěvků(mnohdy s úsměvem,a ještě si to zamítající pochvalují,jak udělali dobře).Nikdo jste nebral v úvahu a potaz vystoupení Pavla Chrze,který vás varoval,jaký ekonomický paskvil delegáti (zavázáni krajskými konferencemi) schválili a k čemu to povede.Se zmenšenými příjmy delegáti zavázali Svaz mít vyrovnaný rozpočet.Pokud Svaz chtěl dodržet tento závazek,musel škrtat výdaje,tj.omezovat příspěvek na soutěže apod.Pokud jsem dobře informován,tak ekonomická situace nikdy nebyla kolem ČSTV a Sazky tak špatná,jako letos.Delegáti příští Konference by tato fakta měli vzít konečně v potaz a podle toho se zachovat.Stále se nebojím doporučovat tomu,kdo nechce věnovat peníze na svůj koníček(šachy),ať si jde třeba cvrkat kuličky-ty jsou ekonomicky velmi levné.Rodiče mladých,kteří hrají např.hokej ,by se šachistům jenom vysmály.Davidovi a ostatním chlapcům(i děvčatům) já děkuji za snahu,bylo se na co dívat.Tomu,kdo tam nebyl,se lehce kritizuje,to je normální.

27.11.2008 11:17 | Autor neznámý

K olympijské sestavě nemám žádných výhrad - jde skutečně o to nejlepší, co máme. Nicméně - když Němci měli tři mančafty - proč jsme nepostavili juniorku (Plát, Krejčí, ale i Martin Petr apod)? Asi to směli pouze Němci jako pořadatelský mančaft... Českémi týmu by bezesporu olympijský sponzor slušel. S tím ovšem souvisí marketingové/PR aktivity svazu, kde je podle mého soudu stále co zlepšovat. Se sponzorem souvisí medializace olympiády (nedá takovou námahu napsat zprávu ČTK nebo na protext.cz s fotkami, popř. i vstupy na televizních stanicích), aby bylo sponzorovi co nabídnout. A se sponzorem by přišla jistě i větší motivace hráčů prostřednictvím navýšení prémie za umístění na úkor paušálu. A všichni by byli tak nějak spokojenější: hráči, sponzor, svaz a fanoušci.

27.11.2008 09:01 | Autor neznámý

David Navara hrál velmi dobře a jeho výkon byl velkým přínosem pro družstvo. Neměli jsme "tahouna", jak by mohlo z výsledků vyplynout, ale David k tomu neměl daleko. Dvě porážky černými proti TOP hráčům, přičemž partie proti Carlsenovi byla také ozdobou naší hry. David jako jediný neměl problém s pravidelným přehráním hráčů s o 100-200 ELO bodů méně (až na nešťastný zápas s Kolumbií). V nepodařeném zápase s Litvou také vyhrál, bohužel více udělat nemohl. Partie se Sakiranem samozřejmě nedopadla podle představ, ale stav byl již stejně rozhodnutý. To, jak partie dlouho stála, mohlo povzbudit ostatní, ale ti spíše potřebovali zřejmě toho psychologa nebo nějakého zaříkavače. Mám tedy ten názor, že kdyby ostatní měli lepší výsledky, hovořilo by se klidně o otm, že David byl tahoun, takto se hodnotí skroměji, že držel dobře 1. desku. Každopádně David palec nahoru za hru na Olympiádě. PS: nevidím do zákulisí našeho družstva, takže si nedovolím hodnotit motivaci jednotlivých hráčů a prioritu Olympiády v naší reprezentaci. Pokud si však člověk prohlédne soupisky ostatních mužstev, uvědomí si ohlas této akce (včetně cesty mnoha fanoušků) a to, že se koná jen jednou za dva roky, měla by být na naprostém vrcholu zájmu. Pokud hráči nejsou schopni kvůli dalším akcím se na ni dobře (i jako tým) připravit (netroufám si tvrdit, že to tak bylo v tomto případě), měli by dostat šanci další v řadě, i když jsou třeba herně slabší, ale přípravě by dali všechno. Hráč, který je nominován na Olympiádu by prostě podle mě měl tu akci brát jako číslo 1 v daném roce.

27.11.2008 08:20 | Autor neznámý

Partie p. Navary s Indem byla nejsvětlejším okamžikem našeho vystoupení v soutěži (alespoň z toho, co jsem viděl). Je škoda, že se mu nepodařilo ji dotáhnout do vítězného konce. Nikdo soudný však jistě Davidovi nemůže vyčítat nepřesnosti v časové tísni.

27.11.2008 07:00 | Autor neznámý

Dobve rano, mam pocit, ze na nektere prispevky bych mel reagovat. Nemyslim si, ze by se nase druzstvo nesnazilo a atmosfera byla celkem dobra. Osobne nemam pocit, ze bych se pripravoval mene peclive nez na olympiadu pred dvema roky, ale uz rok se mi nedari a zatim se mi to nepodarilo vyrazne zmenit. Pokud jde o partii Navara - Sasikiran, samozrejme jsem tam v zaveru nehral dobre, ale hrat neco takoveho ve dvojite casove tisni je neco jineho, nez sedet pred monitorem a sledovat analyzu Rybky. O tom svedci i souperuv zbytecny sach damou na c5 pred vymenou vezi. Ostatni se take snazili, ale uroven sachu v ruznych zemich se postupne vyrovnava - Kolumbijci samozrejme jsou slabsi nez my, ale to, ze tri jejich hraci dosahnou performance pres 2600, o necem svedci - tady v Evrope asi budou ratingy v porovnani se zbytkem sveta mirne nadhodnocene. Kdyz mluvim o cislech, je treba mit na zreteli, ze performance Jirky Stocka a nekolika ceskych sachistek zkazily vyhry se souperi ci souperkami s ratingy pod 2000. Samozrejme souhlasim, ze nas vysledek je neuspechem, ale myslim si, ze kapitani vysledek prilis ovlivnit nemohli a hraci take vynalozili dost usili. Snaha neco zmenit je za danych okolnosti pochopitelna, ale vystridani celeho druzstva vcetne kapitanu neni tim nejlepsim resenim. Myslim, ze jsem napsal dost, na dalsi prispevky pravdepodobne nebudu reagovat.

27.11.2008 00:14 | Autor neznámý

tucnak: pokusím se splnit! chvilku strpení, jsem ted týden mimo.

27.11.2008 00:01 | Autor neznámý

Zdravím. Měl bych technickou pro webmastera... Nebylo by možné na domovské stránce udělat hyperlink, aby se dalo kliknout na slovíčko "příspevky" a člověk by se dostal rovnou na diskuzi? Ta syntaxe je docela jednoduchá a nemusel bych se vždy prokousávat znovu celým (i když hezky napsaným) článkem. Stejně tak, když se klikne v pravém sloupci v sekci Poslední příspěvky, tak bych taky očekával, že to zaroluje rovnou na ten příspěvek. A pak ještě tedy rovnou opravit to slovíčko "příspevky" (pod článkama) na "příspěvky". Jinak super, dík.

26.11.2008 23:50 | Autor neznámý

případné Vaše konkrétní dotazy na Michala Konopku uveďte do příspěvků. Předáme, určitě rád odpoví.

26.11.2008 20:03 | Autor neznámý

Není pochyb o tom, že byla promarněna velká šance úspěšným vystoupením na pro širší veřejnost viditelné akci získat pro šachové hnutí další sponzory, případně udržet ty stávající. Kdy příště bude olympiáda tak blízko?

26.11.2008 19:16 | Autor neznámý

Psycholog se už chystá! Stačí si jenom přečíst zápis ze schůze (tuším někdy uprostřed října), kde se o psychologovi zmiňují. Prostě se nedařilo, před nějakou dobou nás táhl dost Hráček, ale ty nejlepší časy už jsou pryč. Davídek studuje a zbylí dva... nevím. Nejen fotbal, ale i šachy jdou v tomto roce do kytek.

26.11.2008 18:54 | Autor neznámý

Z níže jmenovaných by kterýkoliv hráč udělal takový výsledek na poslední šachovnici a získal by zkušenosti, což se do budoucna hodí! Naše týmy by potřebovali dobrého psychologa a ne trenéra...

26.11.2008 18:50 | Autor neznámý

Je pravda že olympijský výsledek je mimořádně špatný (což možná představuje určitý problém v souvislosti s nesamozřejmým faktem že hráči jsou za reprezentaci placeni); zmíním jen výsledek zadní čtyřky - bez DN - proti velmistrům +0-5=10. Přesto je třeba říci na jejich obranu že systém soutěže opravdu nepůsobí dobrým dojmem, pokud je cílem seřadit družstva co nejblíže podanému výkonu. Před českým týmem (přes jeho výhru v posledním kole švýcaru!) skončila družstva která by I PŘI AKTUÁLNÍ FORMĚ měla ve vzájemném zápase jen malé šance; například 28. Kanada s průměrným performance pěti hráčů 2421 (38. Češi 2540)

26.11.2008 18:50 | Autor neznámý

Jasně nominace byla ideální, doba Plátů, Krejčích určitě přijde but not yet, not yet ......

26.11.2008 18:09 | Autor neznámý

co se tyce treneru to s tebou absolutne nesouhlasim. co zmuze trener kdyz napriklad davidek ma pred sebou dg6 a nezahraje to. nebo co zmuze trener kdyz se sona dostane ze zahajeni s vyhodou a udela hrubku. to s tim trener fakt zas az tak moc nezmuze. naopak mi prislo ze az na katerinu to zahajeni holky zvladaly v pohode. to same muzi. proste se nedarilo a tecka. jasne ze ted se bude hledat vinik a shazovat vinu zejmena na oba kapitany, ale pokud na to svaz sere, jako ze se sere tak co se je divit. je jasne ze tam byla nase spicka jak u holek tak kluku, nema smysl tam posilat plata a podobne kdyz se vsi uctou rozdil mezi platem a kdokoli jinym z nasich top je stale minimalne trida. tu se furt neco hleda, pritom se zapomina ze treba jana jackova sesrotovala svou 2500+ souperku celkem s prehledem. ale souhlasim ze nasi udelali neskutecne mnozstvi hrubic. buh vi co se jim honilo hlavou.

26.11.2008 16:18 | Autor neznámý

Na téhle olympiádě hráli za nás ti nejlepší - muži i ženy, ale nepodávali prostě nejlepší výkony. Mohlo to být špatnou formou, malou motivací (resp. přesyceností šachem) a můj subjektivní názor je i špatným koučingem při zápasech respektive v přípravě na jednotlivé soupeře (ale možná kapitánovi křivdím a zklamali prostě hráči). V každém případě svět se nezbořil a může to reprezentanty vyburcovat k lepším výkonům.

26.11.2008 16:00 | Autor neznámý

Když jsem před olympiádou říkal, že se má dát šance mladým jako jsou Honza Krejčí, Vojta Plát, Jirka Kočiščák, tak jste se vysmáli. Ale je to tak, už chce vystřídat reprezanty. Mládí vpřed!

26.11.2008 15:46 | Autor neznámý

Přiznejme si to - tahle olympiáda byl naprostý debakl, aby takhle špatně skončili muži i ženy, to nemá v historii šachu u nás obdoby. Ano, naše družstva neměla tahouny a naši hráči dělali příliš hrubek. Ale proč? Dovolím si trochu kacířskou myšlenku - výsledek odpovídá vynaloženému úsilí. Je zcela evidentní, že olympiáda pro naše týmy nebyla prioritou, týmovou přípravu podle mne Svaz evidentně zanedbal, a to ať už 1) teoretickou (zcela evidentně se nám nedařila zahájení - Zb.Hráček (ale i jiní) pravidelně zahazoval bílé figury, Vl.Babula mi zase přijde, že černými jde se silnými hráči v sicilce do méněcenných pozic - nebylo lepší známému bijci Almasimu dát něco jiného než sicilku?, o některých zahájeních našich děvčat se radši ani nezmiňuji 2) psychologickou (jak jinak si vysvětlit porážku s Kolumbií?) 3) možná i fyzickou (může za velké množství hrubek i špatná fyzická kondice? Olympiáda je náročný turnaj a teď byl jen jeden náhradník). Taky si myslím, že by tým měl mít sebou kvalitního sekundanta(y), kapitáni jim v tohle asi moc nepomohli. Podtrženo, sečteno, výsledky odpovídají vynaloženému úsilí. Pokud nemá olympiáda pro Svaz hlavním cílem, pak se nic neděje. Pokud ano, zkusme tomu příště dát víc.