Kanárka jsme rychle zaplašili, hraje se dál

08.10.2007 08:00 | Evropský klubový pohár 2007

sobota 20:32 Při večeři po sobotním vypjatém pátém kole s Utrechtem jsme si opět radostně zatipovali, zda bude v pátém kole on-line, jaký tým nám tentokrát přichystá. Šlo o jakási zbožná přání. Radek Kalod měl jasno: "URAL, to sú borci". Zajímavý souboj by mohl být i s Bosnou. Petr Hába jako jedinný jmenoval TOMSK-400, samozřejmě vzhledem k první desce. Výzvu Morozeviče v partii by rád přijal.
sobota 21:18 Vydatná večeře samozřejmě slouží k doplnění sil zanechaných na 64 polích. Kdo již předem ví, že těžko bude stíhat snídani, musí obejít stoly s lahůdkama alespoň jednoukrát více. Návrat na prohřáté balkónky bývá dosti těžkopádný.
Večerní moře se pomalu stalo nedílnou součástí popartiové úlevy. Necháte se v klidu omílat vlnami, jako tisíce oblázků na lehce osvícené pláži. Kdyby nějakým šťouralům vrtalo hlavou, proč chodím do moře já, rád prozradím: "Supluji palvčíka, je nás přeci jenom šest".

Lebung na pláži

pláž u hotelu Limra

sobota 21:38 Dorážíme zpátky na pokoje. Bohyně Caissa tentokrát vyslyšela Petra Hábu. Pavel Šimáček spokojeně hlásí, že budeme v pátém kole na on-line. TOMSK-400, obhájce loňského titulu se nám staví do cesty. Marek Vokáč má jako kapitán cestu z večeře vždy o něco delší. Pádí to oklikou přes recepci, kde kolem deváté vyvěšují los na příští kolo. Jó, co je na papíře to platí. Hned je jasné, že příprava tentokrát nebude tak "lehká" jako s Utrechtem. Potencionálních soupeřů je osm, takže si budeme muset počkat na 11.00hodinu dopolední druhého dne.

neděle 7:50 Budíček. Bych si nejraději nafackoval. Jak mě mohlo večer napadnout něco tak nepřirozeného. Spolubydlícího Lukyho o tom raději neinformuji, to by se mnou mohlo dopadnout špatně. Po cestičce na snídani doháním Marka. Společně usedáme na terásce obklopeni vším možným a naše debata se ubírá přes téma strategie na dnešní zápas po téma svět tištěných spojů.

10.34 někde v moři Ve vlnách nám Radek sděluje, že potkal u snídaně Kasimdžanova. "Kasim na mě ukazoval šest prstů". Chvíli mu na jeho fórek skáčeme jak místní ryby na udici. Pak se provalí, že se asi moc neznají. Kasim patrně potřeboval stůl pro šest lidí.

11.30 příprava Na přípravu opravdu není moc času, ještě když k tomu přičtete čas na oběd. Od 15.00hod s vteřinovou pravidelností hlásí pořadatelé do mikrofonu oznámení o podmínkách fotografování a povel rozhodčím ke spuštění hodin.

14.56 přichází mistr světa Sál utichá, Viši Anand vchází se svou manželkou. Jeho překvapení je očividné. Na chvíli se zastavil a tiše si vychutnával svůj mexický triumf. Bezpovšimnutí nemůžu nechat, že potleskem ocenil Ananda i Ivančuk.

mistr světa Viši Anand

vpravo žena Ananda

15.01 zahájeno 5.kolo Začínáme provádět první tahy proti obhájci loňského vítězství v ECC. Jelikož jste mohli sledovat on-line bitvu sami, nemusím se o průběhu našeho zápasu rozepisovat. Může jistě mrzet pěkně rozehraná partie Petra Háby. Že by přeci jenom Kasimdzhanov znal Radka Kaloda?

zápas s TOMSK-400

Radek Kalod při analýze s Dmitry Jakovenkem

V pátém kole na sebe nenarazili ty nejsilnější týmy, tak se čekalo jak se hráči popasují s rolí favoritů. V tomto kole šlo především o skóre. Alkaloid, tým který po čtvrtém kole bodobě vedl, se utkal s Linex Magic - Merida. Pro vedoucí tým dopadlo utkání dosti tragicky. Po šachu dámou na h7 a h8 se šel na situaci podívat Mamedyarov. Po neblahém zjištění zasedl zpět za šachovnici a Gata Kamsky to odnesl s plnou parádou.
Další duely podstatné pro boje o přední příčky dopadly shodně 4.5:1.5 z pohledu favoritů. Rychlá remíza Ananda a Svidlera znamenala pro zadní šachovnice OSC Baden-Baden povinnost vyhrát. 3:0 hovoří za vše. Ve skvělé formě se zde ukazuje především Nisipeanu (4.5/5). Po své dnešní remíze se s úsměvem procházel po hale Sergej Movsesian. Měl proč. Jeho tým Bosna Sarajevo se blížil k další výhře, celým bodem se o to zasloužili na první desce Ivančuk, na druhé Almasi a probudil se také Sokolov.

Průběžné výsledky ECC muži
Průběžné výsledky ECC ženy

Na závěr plním přání jednoho našeho čitatele. Obrátil se na mě s prosbou, abych vyfotil onen "turecký popelník", o kterém jsem se rozepsal v předešlém článku. Při cestě na oběd jsem požádal Lukáše zda by nezašel zhotovit fotografii se mnou, aby patřičně vynikl poměr. Za jeho ochotu mu děkuji.