David Navara stále ve hře o postup!

17.03.2009 13:59 | 10. Mistrovství Evropy

V desátém kole sehrál David Navara vyrovnanou partii s GM Malakhovem, která logicky po 34 tazích vyústila v remízu. David tak stále zůstává ve hře o postup na Světový pohár. Před posledním kolem mu patří 14. příčka, los mu na zá...

V desátém kole sehrál David Navara vyrovnanou partii s GM Malakhovem, která logicky po 34 tazích vyústila v remízu. David tak stále zůstává ve hře o postup na Světový pohár. Před posledním kolem mu patří 14. příčka, los mu na závěr přidělil bílými GM Cheparinova. Postupuje 22 hráčů. Spokojí se David s taktickou hrou na remízu či bude hrát na výhru? To záleží pouze a jenom na Davidovi, každopádně Bulhar je ve své podstatě příjemným soupeřem, snad si ještě většina z Vás pamatuje na skvostnou partii Cheparinov-Navara z posledního Mistrovství Evropy družstev mužů (2007), která byla později vyhlášena nejlepší českou partií roku! Věřím, že většina z Vás bude partii naší jedničky sledovat živě.

Desáté kolo

Bez zajímavosti jistě není také fakt, že David dnes bude mít již po sedmé v turnaji bílé! Jak je to možné? To nám objasnil v příspěvku k předchozímu článku předseda STK Pavel Chrz: "V posledním kole je dle pravidel opravdu výjimka (pro první polovinu hráčů v tabulce) a může toto v barvách nastat. Mohl by mít i 3x stejné barvy za sebou. Černé má Cheparinov, protože se jde postupně do historie (barev Davida a Čeparinova) a střídá se proti 10., 9., 8., atd kolu. Až když by byla historie barev úplně totožná, střídá hráč s vyšším počtem bodů a při rovnosti bodů výše nasazený." Ještě pro úplnost dodejme, že celková bilance těchto dvou hráčů je 2,5:2,5, ačkoliv jejich vzájemný souboj z Mistrovství Evropy do 10 let z roku 1995 by se do tohoto součtu asi nemusel počítat...:)
Zbývá nám ještě v krátkosti pohovořit o ostatních našich borcích (Davidova partie byla stručně popsána výše). Vláďa Talla sehrál černými vyrovnaný souboj s GM Gagunashvili, přesto však je v databázi po 49...Kg7 výsledek 1:0. Jediným mým vysvětlením bylo, že Vláďa prohrál na čas, protože černý v žádném případě nestojí na prohru, avšak Šimi mi dopoledne během naší krátké konverzace sdělil, že prý normálně prohrál, čili partie asi není v bulletinu zapsána kompletní. Taktéž Pavel Šimáček sehrál s FM Kreislem partii, která v podstatě nevybočila z mezí rovnováhy, tudíž zaslouženě skončila dělbou bodu. Jediný bod tak na své konto připsal slovenský kolega Peťo Vavrák, který ve velmi divoké partii (až jsem sám koukal, co se dá stvořit v asi nejzablokovanější variantě francouzské!:-)) nakonec porazil IM Reutského, se kterým se mimochodem v posledním kole utká právě Pavel Šimáček.

Fotogalerie

Voda byla vynikající!

Davidova originální příprava se svým vlastním stínem...

Výsledky českých a slovenských reprezentantů

GM David Navara

Kolo Soupeř ELO Národnost Výsledek Počet bodů celkem
1 IM Vlado Jakovljevic 2420 BIH 1 1
2 GM Markus Ragger 2540 AUT 0 1
3 IM Artur Chibukhchian 2444 ARM 1 2
4 GM Ognjen Jovanic 2527 CRO 1 3
5 GM Sergey Grigoriants 2565 RUS 1 4
6 IM Nanu Ciprian-Costica 2506 ROU 1 5
7 GM Georg Meier 2608 GER 0,5 5,5
8 GM Ivan Sokolov 2657 NED 0,5 6
9 GM Boris Grachev 2655 RUS 0,5 6,5
10 GM Vladimir Malakhov 2692 RUS 0,5 7
11 GM Ivan Cheparinov 2679 BUL

IM Pavel Šimáček

Kolo Soupeř ELO Národnost Výsledek Počet bodů celkem
1 Mitar Ljubisa 1976 MNE 1K 1
2 GM Nikola Sedlak 2592 SRB 0,5 1,5
3 GM Sergej Azarov 2599 BLR 0 1,5
4 FM Bosko Tomic 2384 BIH 1 2,5
5 GM Emanuel Berg 2606 SWE 0 2,5
6 FM Zdenko Plenkovic 2354 CRO 1 3,5
7 GM Vladimir Potkin 2613 RUS 0 3,5
8 Eduard-Andrei Valeanu 2432 ROU 0,5 4
9 IM Vitaly Pesotsky 2342 UKR 0 4
10 FM Robert Kreisl 2394 AUT 0,5 4,5
11 IM Sergei Reutsky 2381 RUS

IM Vladimír Talla

Kolo Soupeř ELO Národnost Výsledek Počet bodů celkem
1 GM Loek Van Wely 2625 NED 0 0
2 Miroslav Filipovic 2121 CRO 1 1
3 GM Jan Timman 2582 NED 1 2
4 GM Tigran Kotanjian 2586 ARM 0 2
5 GM Ognjen Cvitan 2542 CRO 0,5 2,5
6 GM Markus Ragger 2540 AUT 0,5 3
7 GM Valeriy Neverov 2560 UKR 1 4
8 GM Zoran Jovanovic 2558 CRO 0,5 4,5
9 GM Fabiano Caruana 2646 ITA 1 5,5
10 GM Merab Gagunashvili 2585 GEO 0 5,5
11 GM Ivan Saric 2566 CRO

IM Peter Vavrák

Kolo Soupeř ELO Národnost Výsledek Počet bodů celkem
1 Milos Pecurica 1934 MNE 1 1
2 GM Tiger Hillarp Persson 2586 SWE 0 1
3 IM Vitaly Pesotsky 2342 UKR 1 2
4 GM Alexander Huzman 2602 ISR 0,5 2,5
5 GM Nikola Sedlak 2592 SRB 0,5 3
6 GM Valerij Popov 2561 RUS 0 3
7 Stefan Mijovic 2300 MNE 0,5 3,5
8 IM Vlado Jakovljevic 2300 BIH 0 3,5
9 IM Nikola Nestorovic 2415 SRB 1 4,5
10 IM Sergei Reutsky 2381 RUS 1 5,5
11 GM Mikheil Mchedlishvili 2619 GEO

Harmonogram

Čt 5. 3. 20:00 Zahajovací ceremoniál
Pá 6. 3. 15:00 1. kolo
So 7. 3. 15:00 2. kolo
Ne 8. 3. 15:00 3. kolo
Po 9. 3. 15:00 4. kolo
Út 10. 3. 15:00 5. kolo
St 11. 3. 15:00 6. kolo
Čt 12. 3. 15:00 7. kolo
Pá 13. 3. Volno
So 14. 3. 15:00 8. kolo
Ne 15. 3. 15:00 9. kolo
Po 16. 3. 15:00 10. kolo
Út 17. 3. 15:00 11. kolo
St 18. 3. 10:00
20:00
tiebreaky
Slavnostní zakončení

Partie českých a slovenských reprezentantů

Odkazy

Oficiální stránky turnaje
Výsledky z Chess-results
Místo konání
318x 1928x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (318) Aktualizovat
18.03.2009 06:47 | Autor neznámý

Tak Davide ať se daří. Ono je to těžké po takovém dni se dostat do pořádného spánku - organismus je nabuzen a připraven bojovat. Tak ať to vydrží i na dnešní dopoledne... :-)

18.03.2009 04:44 | Autor neznámý

Na ruské ambasádě člověk snad nemusí být osobně, ale já jsem tam chodil. Když tam přijdu hodinu před otevírací dobou, budu ve frontě druhý až sedmý (podle sezóny), pár lidí mě předběhne a 15 minut po otevření se dostanu na řadu. Někdy jsem ale potom musel čekat ještě zhruba 20 minut, než přišla úřednice vydávající razítka. Teď doufám, že mě v tie-breaku nepodvede životospráva, příliš dlouho jsem nespal.

17.03.2009 23:13 | Autor neznámý

Jojo budem drzet palce zejtra, at je sereze David :) jo jasny Karliku, ze te poznavam uz, ale ten nick byl pro me neprustrelny :)

17.03.2009 22:48 | Autor neznámý

... ale bude. Pokud ta ambasada bude vyzadovat napr. otisky prstu, tak to za nej zadnej urednik nevystoji. Me se to taky nelibi, ale tak to chodi. To ze ve fronte pred ambasadou stoji cele fotbalove druzstvo neni az takova vyjimka. Ale jak sem rek driv, pevne doufam, ze rusove nejsou v tomhle takovy magori jako amici.

17.03.2009 22:41 | Autor neznámý

to David Navara: zítra držíme myslím všichni tady palce!!! Mně ososbně hra na výhru v takové situaci imponuje To Romison: Romčo, to nepoznáš starého kamaráda Karlika Poborského z českého Brodu?:-)

17.03.2009 22:38 | Autor neznámý

Jura - dost dobre si nedokazu predstavit, jak na Ruske ambasade ceka nas fotbalovy narodak na vizum - tedy, kdyz pojede nas nejlepsi hrac na oficialni akci , tak prece nebude stat ve fronte

17.03.2009 22:36 | Autor neznámý

Velký obdiv za bojovnost a blahopřání! Příliš jsem nedoufal, že uvidím víc než nějakých 20 tahů, ale příště už Davida nebudu z taktizování podezírat :) Tiebreaky budou loterie, navíc nemají žádného jasného favorita, kdokoliv z těch 11 může klidně vyhrát.

17.03.2009 22:31 | Autor neznámý

2 ... : No esi je to na ruske ambasade stejna buzerace jako na te americke, tak to svaz vyridit nemuze. Kdyz sem si byl pro US vizum, potkal sem tam ve fronte poslusne stat Jardu Jagra a ten si hokejem vydela myslim vic nez nejlepsi sachista a stejne vizum za nej nikdo nevyridi.

17.03.2009 22:13 | Autor neznámý

D.Navara - s tim cekanim to doufam nemyslite vazne, takove zalezitosti pro nase nejlepsi hrace snad zarizuje svaz, ne?

17.03.2009 21:57 | Autor neznámý

Taky přeji pevné nervy a inspiraci k neobvyklým tahům, které donutí soupeře přemýšlet a netěžit z domácí přípravy. Tvý partie byl opravdu zážitek (a někdy i pěkný nervy). Myslím, že jsi dokázal, že hrát pod tlakem umíš a prodáš to i zítra.

17.03.2009 21:57 | Autor neznámý

Re chess: Dnes jsem si poprvé za celý pobyt koupil sardinky v tomatě (a ještě jsem je nesnědl). Jak jste se to na Novoborském serveru mohli dozvědět? Re ... Já jsem nechtěl riskovat od zahájení, ale řekl jsem si, že jestli prohraji, tak té neúčasti v Chanty-Mansijsku nemusím tolik litovat, alespoň si ušetřím čekání před ruským velvyslanectvím apod. Nechtěl jsem ale hrát ostře od zahájení, protože Ivan Čeparinov je velký taktik. Kdybych zremizoval, určitě bych hrál lámání kravaty (tie-break) o postup a výsledek by rozhodně nebyl jistý. (Jinak Pavel Šimáček mi nabízel, že by zašel na tu dnešní technickou schůzi od 22.30, ale já mám pocit, že to je můj problém a že bych neměl podobnými záležitostmi zbytečně obtěžovat ostatní. Nashledanou zítra!

17.03.2009 21:48 | Autor neznámý

Velka gratulace Davidovi jeste jednou, chci se zeptat - neriskujete prilis mnoho hrou na vyhru, kdyz i remiza staci mozna na postup primo, urcite na tie break a prohra 100% znamena konec postupu na SP, kde se da s takovou formou hrat treba semifinale a zviditelnit se daleko vice, nez pripadnym vitezstvim na ME?

17.03.2009 21:38 | Autor neznámý

Davide, ještě jednou vám gratuluji a zítra držím(e) palce! Asi nás bude hodně, co toho zítra od desíti hodin v práci moc neudělají ;-)

17.03.2009 21:34 | Autor neznámý

Díky za info a hodně štěstí v rapidu!

17.03.2009 21:30 | Autor neznámý

Děkuji za pěkné příspěvky. Zatím jsem partii neanalyzoval, mám jen pár poznámek. Hrál jsem na výhru, ale zpočátku dost klidně, bál jsem se soupeřovy přípravy. Potom jsem to přiostřil a v časové tísni jsem získal vyhranou pozici, ale potom jsem polevil a soupeř se přiblížil k pevnosti. Ten tah Kg1-g2 asi je chyba, viděl jsem ideu b3-b4 s tím, že chci dobrat na c6 a b6, zadržet b-pěšce a utéci a-pěšcem. Měl jsem pocit, že vidím zugzwang, ale někde jsem se přepočítal. Potom ta pozice nebyla jasná - kdybych dobral nejprve na e6, soupeř by vzal na d4 a zahrál Vb4 a možná by postavil pevnost. V partii se také k pevnosti velmi přiblížil. Po b6-b5 přicházelo v úvahu Dc6, abych měl pěšce na a4 a na na b3. Každopádně nevím, jak to bílý bude vyhrávat při věži na 5. řadě - zkusil bych f4,Kf3 a Dc2(+), ale asi to nestačí. Nezkoumal jsem, co o koncovce před výměnou dámského křídla říkají počítače, ale dovedu si to představit. Ideji pevnosti nerozumějí, takže souhlasím s těmi, kteří upozorňovali na reálné nebezpečí remízy. Výměna posledního páru pěšců dámského křídla tedy z pohledu černého asi nebyla dobrá. Jinak z důvěryhodných zdrojů potvrzuji, že čas od času hraji proti počítači s dámou proti věži a obvykle mi to trvá kolem 35 tahů (tady jsem stál aktivněji). Soupeře bych nekritizoval za to, že se nevzdal, protože jsem s ním před třemi roky ve Wijk aan Zee dlouho tahal dokonce s králem proti K+S+J (, ale omluvil jsem se mu za to). Je naprosto přirozené, že soupeř s věží proti dámě hrál, to už zkazili i větší hráči. Na technický meeting půjdu. Jinak se už těším na rapid šach, ale svou formu odhadnout neumím. V rapid šachu mi už tolikrát bílé figury nedají :o)

17.03.2009 21:29 | Autor neznámý

Team4win: diky diky a kdo pak me to tak zdravi ;) match s holandakama byl vybornej, nejlepsi fotbalovej match, co jsem videl ;)

17.03.2009 21:05 | Autor neznámý

Pokud to bude jako loni, tak po předkole 6. versus 11., 7 versus 10. a 8. versus 9., bude pan Navara(jako 5.) hrat s mojim jmenovcem Tomashevskym(ten je 4.) a pak už logicky(protože vyhraje ) půjde na Sokolova...

17.03.2009 20:57 | Autor neznámý

Dnes ve 22:30 technická porada (třeba tam půjde Šimi za Davida a poví nám výsledek:-), zítra od 10 se hraje. 5. místo není definitivní, rozhodnou tie-breaky osmibodových. To je rozdíl oproti další skupině, která hraje tie-breaky o postupy na SP, ti už mají umístění a prize-money jisté.

17.03.2009 20:54 | Autor neznámý

300

17.03.2009 20:51 | Autor neznámý

2 Carlos, myslim, ze krome Van Wellyho vsichni, ktere jste vyjmenoval maji postup zajisteny pres elo

17.03.2009 20:48 | Autor neznámý

Zklamaných bude víc. Např. Loek Van Wely, Francisco Vallejo Pons, Viktor Bologan, Sergei Tiviakov, Cheparinov Ivan, atd. Ti chtěli postoupit na SP a nic.

17.03.2009 20:41 | Autor neznámý

Zklamany bude urcite Volokitin, ktery se po 7.kole po vyhre nad Inarkievem dostal do samostatneho vedeni, ovsem nakonec skoncil az 50!

17.03.2009 20:40 | Autor neznámý

Ahoj všem, Romisonovi zvláště:-) Tak tohle byla naprostá sportovní paráda, pro mě osobně srovnatelná jen se zápasem s Nizozemci na fotbalovém EURO 2004. David hrál naprosto fantasticky - tolik tahů měl jen několik málo minut, pohupoval se nad propastí mezi obrovským úspěchem a možnou porážkou a zvládl ty nervy skvěle! Já měl nervy za něj. Dotaz - od kolika mám být online na tiebreak a jakým tempem se bude hrát? Díky za info. Hergot, to byla paráda!!!

17.03.2009 20:37 | Autor neznámý

romison: Caruanu definitivně dodělal Vláďa ;-)

17.03.2009 20:37 | Autor neznámý

Ptr: Kde? No prece zase tady :-)

17.03.2009 20:36 | Autor neznámý

Blahopřeji Davidovi za jeho výkon a předvedenou hru... Musím i poblahopřát Láďovi - odvedl dobrý výkon.

17.03.2009 20:35 | Autor neznámý

caruana se taky nepredvedl

17.03.2009 20:34 | Autor neznámý

valecho pons až 82

17.03.2009 20:33 | Autor neznámý

Strhující, nervy drásající partie a geniální Davidův výkon!!

17.03.2009 20:32 | Autor neznámý

Cheparinový vrah opět řádil :-) Bulhar má zaděláno na pěknej komplex

17.03.2009 20:32 | Autor neznámý

A Davidovi vychází i hezký Rp 2747 !

17.03.2009 20:31 | Autor neznámý

Jura: no jo, ale kde se budeme vykecávat příště?

17.03.2009 20:30 | Autor neznámý

je na svetovým poharu a zitra v tajbrejku by mohl jit primo do ctvrtfinale z patyho mista

17.03.2009 20:29 | Autor neznámý

Pekne david. Koukam, ze Jobava se taky dotahl a ma za turnaj jen dve plichty, taky bojovnej vykon, kor po prohre v minulym kole

17.03.2009 20:29 | Autor neznámý

Tak to bylo super! Těším se na tie-breaky!

17.03.2009 20:29 | Autor neznámý

*žhavou

17.03.2009 20:29 | Autor neznámý

David je pátý

17.03.2009 20:29 | Autor neznámý

já tady nepamatuji tak řhavou diskuzi :-D

17.03.2009 20:29 | Autor neznámý

tak a teď si jdu konečně dát to pivo. ("Na pokraji smrti mrazem, na pokraji smrti hladem, na pokraji smrti vysílením, ale stálo to za TO!")

17.03.2009 20:28 | Autor neznámý

Apropo tady na diskusnim foru, kdyz se hraje takova dramaticka partie, je to lepsi jak ve spartanskym kotli pri zapase se slavii :-D

17.03.2009 20:28 | Autor neznámý

sqěle - šachy jsou to pravé

17.03.2009 20:28 | Autor neznámý

277 prispevku!!!

17.03.2009 20:27 | Autor neznámý

Supr, VELKÁ GRATULACE DAVIDOVI a omlouvám se za svoji nedůvěru při tom dlouhém rozmýšlení.

17.03.2009 20:27 | Autor neznámý

Supr prostě David je hvězdá :-D... bude 5.?

17.03.2009 20:26 | Autor neznámý

Tak konecne muzu do pracky pro to pradlo :-D

17.03.2009 20:26 | Autor neznámý

a posledni vysledek nasich: Talla remiz gratuluji oběma k výborné reprezentaci!

17.03.2009 20:25 | Autor neznámý

David je skvělý.Velká gratulace!!!

17.03.2009 20:25 | Autor neznámý

Z důvěryhodných zdrojů:-) mám, že David tyhle koncovky dost trénuje, i proti počítači, takže vyhrát to pro něj nebyl zas až takový problém.

17.03.2009 20:25 | Autor neznámý

GRATULUJU, je to zasloužený a vydřený úspěch a snad to na Svazu i ocení !

17.03.2009 20:25 | Autor neznámý

Gratulace panu Velmistru a díky za super diskuzi. Příště "nahádanou":-).

17.03.2009 20:25 | Autor neznámý

Díky Davide!

17.03.2009 20:25 | Autor neznámý

David Bulharobijec :D bravo

17.03.2009 20:25 | Autor neznámý

Teď ještě aby se David dobře vyspal na tiebreaky...:)

17.03.2009 20:25 | Autor neznámý

Úžasný zážitek! Bravo!

17.03.2009 20:24 | Autor neznámý

A je to tam, nádhera!! Tak dneska se mi bude psát článek s ještě větší chutí než obvykle...:)

17.03.2009 20:24 | Autor neznámý

Bouchněte šampus!!!

17.03.2009 20:24 | Autor neznámý

1-0 !!! Congratulations!!!

17.03.2009 20:24 | Autor neznámý

Pekne ho David v koncovce povodil, nadherna partie. Gratulace k vitezstvi!

17.03.2009 20:24 | Autor neznámý

Nadhera a obrovska gratulace!

17.03.2009 20:24 | Autor neznámý

velká GRATULACE Davidovi!

17.03.2009 20:24 | Autor neznámý

Tak konečně!!! Obrovský úspěch a velká gratulace Davidovi! I když tím dlouhým přemýšlením po 40. tahu si to trošku zkomplikoval.

17.03.2009 20:24 | Autor neznámý

JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ten kluk je dobrej velká gratulace ...je kurevsky dobrej

17.03.2009 20:24 | Autor neznámý

a je to tam :-)

17.03.2009 20:24 | Autor neznámý

volejte slava a tri dny se radujte... je to tam!

17.03.2009 20:24 | Autor neznámý

Oh yeah...:-)

17.03.2009 20:24 | Autor neznámý

tahat tohle proti hraci, ktery mel elo nad 2700 mi prijde jako neslusnost

17.03.2009 20:23 | Autor neznámý

Hotovoooooooooooooooo

17.03.2009 20:22 | Autor neznámý

Slavné Philidorovo postavení :-)

17.03.2009 20:22 | Autor neznámý

hotovo! :)

17.03.2009 20:22 | Autor neznámý

jj už to bude :-)

17.03.2009 20:22 | Autor neznámý

84 tahu. Tak schvalne, kolik jeste.

17.03.2009 20:21 | Autor neznámý

Už ho má. :-)

17.03.2009 20:21 | Autor neznámý

Když to někdo umí bránit, tak je to nepříjemný.

17.03.2009 20:21 | Autor neznámý

To Honza H. Já vidím takk jenom 1-2 tahy víc nic. Rozdíl mezi průměrným (Čepa) a špičkovým (David)velmistrem je znalost koncovek. Podle mě, Čepa mohl udržet tu koncovku, měl lepší čas...David bojoval jako vždy a zaslouženě vyhraje.

17.03.2009 20:20 | Autor neznámý

fiha, Davidek nezahral nejpresneji (s tim casem na to ma samozrejme narok), pri presne obrane koncime na 94

17.03.2009 20:20 | Autor neznámý

Beru zpět , já nic nevidím !

17.03.2009 20:19 | Autor neznámý

Koukam ze vsichni mame s touhle koncovkou jen spatne zkusenosti :-D

17.03.2009 20:19 | Autor neznámý

d1 c2 b1 A2 David taky nevidí vše

17.03.2009 20:18 | Autor neznámý

Lehce vyšachovaná věž

17.03.2009 20:17 | Autor neznámý

No já jsem to jednou nevyhrál, soupeř mi pořád dával věžku na braní :-)

17.03.2009 20:17 | Autor neznámý

Jura: jsem to hral jednou za slabsi stranu a uz jsem tam mel plichtu, asi jen sedm tahu do 50 zbejvalo, kdyz jsem to zkazil a prohral

17.03.2009 20:16 | Autor neznámý

Pavle, proti Davídkovi nemá šanci ani počítač :-)

17.03.2009 20:15 | Autor neznámý

2 Daganvidor - nevim jak ty, ale prijde mi, ze vetsi uspesnost mam i ve Sportce... technika je moje velka slabina a David je v ni proste extratrida

17.03.2009 20:15 | Autor neznámý

kalich hořkosti až do dna aneb co si takhle nechat spadnou fangli?

17.03.2009 20:14 | Autor neznámý

A my jsme si zahráli výbornou soutěž v "hádání tahů" :-)

17.03.2009 20:13 | Autor neznámý

to by byla uplna bomba, ale za predvedenou hru, ktera musela tesit vsechny divaky (ceske obzvlast) by si to David zaslousil...

17.03.2009 20:13 | Autor neznámý

Tez sem to mel kdysi na stole s 5 minutama do konce partie a zavisel na tom vysledek zapasu. Nevyhral sem to a domu sem musel skoro pesky :-D

17.03.2009 20:12 | Autor neznámý

Musíte uznat , že Čepa si dnes dobře zahrál :-)

17.03.2009 20:12 | Autor neznámý

sláva sláva sláva ...

17.03.2009 20:12 | Autor neznámý

zitra vyhraje tajbrejk

17.03.2009 20:11 | Autor neznámý

Podle mě nemá šanci se bránit. Musel by to dělat "počítačovým" stylem a držet věž co nejdál od svého krále tak, aby se nedala vyšachovat, pro člověka je to ale hodně složité...

17.03.2009 20:10 | Autor neznámý

Sakra, FICS zase kvoká :-(

17.03.2009 20:10 | Autor neznámý

proc by to vzdaval cepa, bych to hral proti kazdymu tohle proste

17.03.2009 20:10 | Autor neznámý

Ja myslim, ze neni ostuda to tahat dal. Ta koncovka vazne neni tak jednoducha a spousta velmistru ji nedokazala vyhrat i vetsim casem na rozmyslenkou nez 30s na tah.

17.03.2009 20:09 | Autor neznámý

100 mit nebude, podle TB vyhra v 15, takze pokud to Cepa nezkazi driv, tak koncime v 90... David ma tu techniku skutecne fantastickou

17.03.2009 20:09 | Autor neznámý

90 tahů :-)

17.03.2009 20:09 | Autor neznámý

A ten zbytek už je opravdu, ale opravdu pouze věcí techniky - píšu mu 1:0

17.03.2009 20:09 | Autor neznámý

UBoot :-)

17.03.2009 20:08 | Autor neznámý

Aspoň se to naučíme toto

17.03.2009 20:08 | Autor neznámý

Tak co, bude ta partie mit 100 tahu, ja doufam, ze ne:-)

17.03.2009 20:08 | Autor neznámý

tempora mutant

17.03.2009 20:08 | Autor neznámý

Už by to mělo být doma !

17.03.2009 20:08 | Autor neznámý

Myslím, že proti Davidovi by tady už neměl šanci ani Nalimov.

17.03.2009 20:07 | Autor neznámý

To je ostuda Čeparinova , sice to není lehké ale kdyby to vzdal už ted ukazal by ze si Davida váží , ale asi mu to nestačí.

17.03.2009 20:07 | Autor neznámý

To už je od BUL ostuda, umění vzdát včas partii patří ke cti každhé hráče.

17.03.2009 20:07 | Autor neznámý

kdo to vyhraje, dostane od "chessa" pivo :)

17.03.2009 20:07 | Autor neznámý

no tohle neni jednoduchy jeste, ale s mensim casem to je horsi pro branici stranu rozhodne

17.03.2009 20:06 | Autor neznámý

Tohle může zkoušet se mnou a ne s Davidem :-)

17.03.2009 20:06 | Autor neznámý

už jen krůček !!!

17.03.2009 20:06 | Autor neznámý

Tak je vymalováno toto David už jednou vyhrál bez problémů !

17.03.2009 20:05 | Autor neznámý

Dama proti vezi, to uz snad David da, i ikdyz ani to neni uplna p...l

17.03.2009 20:05 | Autor neznámý

David ještě stíhá takticky sbírat sekundy navíc.

17.03.2009 20:05 | Autor neznámý

Tak už to snad vzdal...

17.03.2009 20:05 | Autor neznámý

situace na šachovnici se (z)mění každým okamžikem :)

17.03.2009 20:05 | Autor neznámý

konec... 1:0 :-D

17.03.2009 20:05 | Autor neznámý

no to bude jeste boj dama proti vezi

17.03.2009 20:05 | Autor neznámý

Toto už jednou D x V vyhrál na olympiadě , myslím že v Bledu !

17.03.2009 20:04 | Autor neznámý

to je neskutecne presny

17.03.2009 20:04 | Autor neznámý

Bude Čepa zkoušet Davida z koncovky DxV :-)?

17.03.2009 20:03 | Autor neznámý

67 Dg2+ ?

17.03.2009 20:03 | Autor neznámý

Nezměnili se znovu tahy?

17.03.2009 20:02 | Autor neznámý

To nešlo Dg3+?

17.03.2009 20:01 | Autor neznámý

To by byla pěkná hrubka :-D

17.03.2009 20:01 | Autor neznámý

No neni tohle 1000x vetsi vzruso nez fotbal?

17.03.2009 20:00 | Autor neznámý

Jf6 tam fakt bolo :O

17.03.2009 19:59 | Autor neznámý

Mně se na onlinu objevilo na chvíli Jf6:..

17.03.2009 19:59 | Autor neznámý

já jen "sírám"

17.03.2009 19:59 | Autor neznámý

Uff, chyba šachovnice :-(

17.03.2009 19:59 | Autor neznámý

Čepu to už evidentn nebavilo :)

17.03.2009 19:59 | Autor neznámý

Jf6 je picovina jde brat vez

17.03.2009 19:58 | Autor neznámý

tak jestli spravne vidim Jf6, tak je vymalovano

17.03.2009 19:58 | Autor neznámý

Jf6 už to bude rychlý :-D

17.03.2009 19:58 | Autor neznámý

Dxf4 1 0

17.03.2009 19:58 | Autor neznámý

David to hraje přesně jako TB, fantazie, klobouk dolů!!

17.03.2009 19:58 | Autor neznámý

Přijeď na koníka , platím Ti pivo .

17.03.2009 19:58 | Autor neznámý

A hrubka!!!

17.03.2009 19:58 | Autor neznámý

UFF, to jsou nervy ...

17.03.2009 19:57 | Autor neznámý

Dh1 jediný tah na výhru...

17.03.2009 19:57 | Autor neznámý

Kdykoliv mi nakdo rekne UBOOT hned zaplatím pivo !

17.03.2009 19:56 | Autor neznámý

Prohrál jsem pivo ! ale tak nějak jsem si to představoval.

17.03.2009 19:56 | Autor neznámý

david jenom hraje ivanovi na nervy

17.03.2009 19:56 | Autor neznámý

David volí své řešení, nemá rybku :-)

17.03.2009 19:56 | Autor neznámý

teď se láme pivo :)

17.03.2009 19:55 | Autor neznámý

Teď je čas, aby se ukopnul Čepa.

17.03.2009 19:55 | Autor neznámý

Tak výhra se nám vzdálila...

17.03.2009 19:54 | Autor neznámý

Pochybuju, že tohle by ryba zvládla, při její úrovni hry to není vůbec zapotřebí :-)

17.03.2009 19:54 | Autor neznámý

Db7 prodluzuje o sedm tahu

17.03.2009 19:54 | Autor neznámý

to spíše šestikameňáče :-D

17.03.2009 19:54 | Autor neznámý

to jsou nervy (moje)!

17.03.2009 19:54 | Autor neznámý

chepa rovnez presne Va6

17.03.2009 19:53 | Autor neznámý

jen ať se to Davidovi podaří, není to žádná sranda neudělat v časovce chybu.

17.03.2009 19:53 | Autor neznámý

sardinku a v konzervě

17.03.2009 19:52 | Autor neznámý

David podle mne podvádí, má rybu v kapse ! :-)

17.03.2009 19:51 | Autor neznámý

Db2 !!!! David je Hráč !

17.03.2009 19:51 | Autor neznámý

partie měsíce (ne-li víc)?

17.03.2009 19:51 | Autor neznámý

i s minimem casu to hraje David jako TB... nezbyva nez smeknout

17.03.2009 19:51 | Autor neznámý

Wittus jo Kf4 je pěkných, ale Db2 je rychlejší...

17.03.2009 19:50 | Autor neznámý

Db2 presne podle nalimova

17.03.2009 19:50 | Autor neznámý

Db2 správně :-)

17.03.2009 19:50 | Autor neznámý

teď se mi líbí Kf4

17.03.2009 19:49 | Autor neznámý

Bonde, Db2 je o 8 tahů rychlejší...

17.03.2009 19:48 | Autor neznámý

-> chess: kdy a kde?

17.03.2009 19:48 | Autor neznámý

Va7 nejlepší obrana a mat 30. tahem..

17.03.2009 19:48 | Autor neznámý

57.Kf4

17.03.2009 19:48 | Autor neznámý

Čeparinov je asi Navarův spoluhráč než protivník :-)

17.03.2009 19:47 | Autor neznámý

Po Va7 bílý vynuceně matuje ve 30-ti tazích :-)

17.03.2009 19:47 | Autor neznámý

UBoot : Díky za pivo !

17.03.2009 19:47 | Autor neznámý

TB hlasi vyhru ve 30 tazich :-D

17.03.2009 19:47 | Autor neznámý

56. Db3 a ryba hlasi +6

17.03.2009 19:46 | Autor neznámý

Famozni David!Uz po a5 jiste videl 53.f5 a pak 56.Db3!!

17.03.2009 19:46 | Autor neznámý

Tak teď to David rozpohyboval!

17.03.2009 19:46 | Autor neznámý

jedno pivo nebo víc nevadí, hlavně když David zavěsí

17.03.2009 19:46 | Autor neznámý

Koncovka je vyhraná :-)

17.03.2009 19:45 | Autor neznámý

otazka nie je, ako to David vyhra, ale ako to chce Čeparinov branit? biely ho moze otravovat do nekonecna

17.03.2009 19:44 | Autor neznámý

uz nalimov jedem

17.03.2009 19:43 | Autor neznámý

Podle mně to nebude trvat ta partie ani 60. tahů, vsázím se o pivo.

17.03.2009 19:43 | Autor neznámý

Zkuste na tu koncovku fritze, kdo má...rybku radši ne, to je bída v koncovkách...

17.03.2009 19:42 | Autor neznámý

Po Vd5 nebo Vf5 = +1.96 z čehož usuzuju neprorazitelnost pozice, protože kdyby tam něco bylo tak Rybka nabere obrátky

17.03.2009 19:42 | Autor neznámý

Mně také ryba hlásí +2, ale najděte mi, prosím, jasný plán výhry? Pokud černý zabrání postupu f pěšce, tak remízuje.

17.03.2009 19:41 | Autor neznámý

Čepovi se budou hledat tahy hůře v časovce.

17.03.2009 19:40 | Autor neznámý

Šimi jen 0.5, ta poslední 4.kola to je tedy bída. Asi únava.

17.03.2009 19:39 | Autor neznámý

Má někdo na pozici kapříka, aby nám řekl, jak si David stojí a co by měl hrát?

17.03.2009 19:39 | Autor neznámý

Silikonove mozky hlasi vytrvale +1.9 uz asi poslednich 5 tahu.

17.03.2009 19:39 | Autor neznámý

Dobře postaví Vd5 a vynechá tahy ?

17.03.2009 19:38 | Autor neznámý

Hmm.. tak Rybka tam spočítá dřevo a hlásí +2, čili asi se to prorazit nedá

17.03.2009 19:38 | Autor neznámý

A ta série šachů na nahnání času, se bude dělat celkem blbě...ale musí vyhrát.

17.03.2009 19:38 | Autor neznámý

jen jsem chtěl znát ocenění pozice (nemám zde na kompu příslušný sw), na kamenáče možná taky dojde

17.03.2009 19:38 | Autor neznámý

TOPALOV béčko jestli toto prohraje už nebude nikam kde hraje David jezdit.

17.03.2009 19:37 | Autor neznámý

Jak David vyhraje, když mu Čepa postaví Vd5?

17.03.2009 19:35 | Autor neznámý

Radši bych je nezkoušel, koncovky neumí :-)

17.03.2009 19:35 | Autor neznámý

no david uz i nejednou prokazal, ze to dokaze zkazit pekne, kor v casovce, ale budem doufat

17.03.2009 19:34 | Autor neznámý

co říkají pozici přírodní a "silikonové" mozky?

17.03.2009 19:33 | Autor neznámý

David to dá. Čas se dá nahonit sérií šachů.

17.03.2009 19:32 | Autor neznámý

Jsem říkal to a sežere a bude mít dva piky

17.03.2009 19:31 | Autor neznámý

konečně začíná přemýšlet i Čeparinov

17.03.2009 19:30 | Autor neznámý

Ale to je jedno tuto pozici prostě David vyhraje , ne jednou prokázal svojí techniku !

17.03.2009 19:28 | Autor neznámý

No to je za Davida normální kolaps!!! tohle v tísni nevyhraje!!

17.03.2009 19:28 | Autor neznámý

David chce být moc precizní ale to v tom čase nejde .

17.03.2009 19:28 | Autor neznámý

50.Dc6 se mi zdá dobrý, po výměně na a4 dám Dc7 a na a4 nejde dobrat kvůli Dc2+

17.03.2009 19:27 | Autor neznámý

Remis?

17.03.2009 19:26 | Autor neznámý

kruciš kruciš, takhle prohospodařit čas!

17.03.2009 19:26 | Autor neznámý

Já bych zkusil Da6

17.03.2009 19:25 | Autor neznámý

brr, to jsou nervy! (čas)

17.03.2009 19:25 | Autor neznámý

Dc6?

17.03.2009 19:24 | Autor neznámý

Tak se to rozjelo a černýmu bude asi chybět souhra figur

17.03.2009 19:23 | Autor neznámý

máme to tu: teď je otázka, zda bílý toho pika dokáže prosadit

17.03.2009 19:22 | Autor neznámý

asi jde, černý postaví pevnost, ale nejspíš to půjde prolomit.

17.03.2009 19:21 | Autor neznámý

vezme na e6 i b6 casem dobere i a pika zustane mu f + b

17.03.2009 19:21 | Autor neznámý

Chápu, že pozice není lehká, ale takhle ztrácet čas? 48. b3 je asi ok.

17.03.2009 19:21 | Autor neznámý

Spíš dobere na e6

17.03.2009 19:18 | Autor neznámý

Jde teď 48. b3?

17.03.2009 19:16 | Autor neznámý

bolek: nenene, jak si černý nechá vzít c6 a b6, je v prčicích. Musí napřed brát na b2. Honza Hučín: jak začne brát na e5, tak černý může brát napřed na d4 a pak zkusí postavit pevnost a5, b6, Vb4. Krále nepustí přes čtverku a jezdcem a králem to ubrání

17.03.2009 19:14 | Autor neznámý

Co vymejšlí? V časovce to opravdu ještě zkazí:-(

17.03.2009 19:14 | Autor neznámý

co na to ry(b)ka? mlčí?

17.03.2009 19:13 | Autor neznámý

Tak teď by mělo jít vzít po De5+ na e6 a pak na c6, bílému zůstane jeden volný pěšec, že?

17.03.2009 19:12 | Autor neznámý

S Al-em prošli pěšci, tu to snad nehrozí...

17.03.2009 19:11 | Autor neznámý

Nemaluj muslima na zeď.

17.03.2009 19:10 | Autor neznámý

Já bych byl velmi opatrný s prognózami. Pamatujete se na Davidovu partii s Al-Modiakhí, nebo je se ten Katařan jmenoval? Měl dámu proti V+S a po hrubici ještě prohrál.

17.03.2009 19:09 | Autor neznámý

Tak podle mě má černý hlavně na mušce pěšce d4! na b2 ho nechá zatím ležet

17.03.2009 19:08 | Autor neznámý

ad realizace převahy: Dxc6 (po pár šachách) Vxb2 Dxe6 Vb4 d5 Vxa4 Dxb5 a to by mělo být vyhrané...

17.03.2009 19:08 | Autor neznámý

a koukám na ostatní, zatím žádné výsledky. Jen Peťo Vavrák má + , asi jeho soupeř nedorazil

17.03.2009 19:05 | Autor neznámý

11 hráčů s 8mi body, pěkné :-)

17.03.2009 19:05 | Autor neznámý

A tiebrak by pak měla hrát o medaile celá jedenáctka...:)

17.03.2009 19:04 | Autor neznámý

no David to hraje uplne jinak, nez bych to hral ja... radsi si jdu dat veceri...

17.03.2009 19:04 | Autor neznámý

Už teď má 8 bodů 10 lidí, pokud David vyhraje, bude jedenáctý. Víc jich nebude, Mamedov-Bologan je půlka.

17.03.2009 19:03 | Autor neznámý

Ta pozice je samozřejmě vyhraná , správně by na konci redukce měly Davidovi zůstat 2 pěšci proti 0 , vzhledem ke stálé hrozbě vyšachování figury , pak je výhra na dosah.

17.03.2009 19:02 | Autor neznámý

jo nechat si vzit na f2 a pak vidle na e4, aspon takhle to hrajeme unas v hospe :-)

17.03.2009 19:02 | Autor neznámý

začal bych brát na c6. Dxc6 Vxd4 Dxb6 a co černý?

17.03.2009 19:02 | Autor neznámý

Xavier - 8 bodu bude mit minimalne 8 lidi

17.03.2009 19:01 | Autor neznámý

Ta pozice bílého je jistě sympatičtější, ale výhra na první pohled není vidět :-(, máte někdo nějaký nápad??

17.03.2009 18:55 | Autor neznámý

Tak jsem zase doma a David naplnil má očekávání, šikovnej kluk!:) Ale ještě to nebude úplně easy, jsou tam za černého různé pevnosti apod., jezdec s věží můžou dělat neplechu...:)

17.03.2009 18:54 | Autor neznámý

Tak dokud bod není zaknihovaný... myslím, že všichni vedoucí budou hrát rapid tiebreak o první místo, nebo aspoň část z nich...

17.03.2009 18:53 | Autor neznámý

Vyhrát tu Davidovu pozici podle mě ještě není tak úplně jednoduché.

17.03.2009 18:52 | Autor neznámý

Pokud to David vyhraje a Mamedov remizuje tak se bude hrát tie-break mezi Davidem a Malakhovem, nebo ne??

17.03.2009 18:52 | Autor neznámý

Nevím jestli počítám správně, ale pomocné hodnocení by mohlo davida vynést úplně na první místo.

17.03.2009 18:50 | Autor neznámý

aha tak nic, on mel vlastne stejne bodu jak David

17.03.2009 18:49 | Autor neznámý

a malakov to vyhraje celkove to vypada

17.03.2009 18:49 | Autor neznámý

A jak se píše v knihách: zbytek je věcí techniky. Neboli šach radosti...

17.03.2009 18:48 | Autor neznámý

Tedy Davidovo nervy bych k šachům docela bral :-)

17.03.2009 18:45 | Autor neznámý

-> James: jasan, jen si dam par paru piv (na Davida :))

17.03.2009 18:45 | Autor neznámý

Dd6 a konec.

17.03.2009 18:44 | Autor neznámý

ptr: ten přenos není synchronní každou vteřinu.

17.03.2009 18:44 | Autor neznámý

To teda jsou, uf.

17.03.2009 18:44 | Autor neznámý

Ivan mel 30. Udelal ten 40. tah s padacim praporkem a na chvilku mu naskocilo 30 minut.

17.03.2009 18:43 | Autor neznámý

sry, je na tahu a běží mu čas - jak prosté...

17.03.2009 18:43 | Autor neznámý

Tak Fedorcuk prohrál, takže výhrou dělí David první místo.

17.03.2009 18:43 | Autor neznámý

teď to Čepa v klidu obrečí a za pár tahů položí :)

17.03.2009 18:43 | Autor neznámý

UBoot: Zabugujeme dneska?

17.03.2009 18:42 | Autor neznámý

Kurna to sou nervy, ze ani nemuzu odejit pro pradlo do pracky:-D

17.03.2009 18:42 | Autor neznámý

ale hlava mi nebere jak to, že má černý 29 minut??? Měl by mít minimálně 30, ne?

17.03.2009 18:42 | Autor neznámý

Podle výsledků nebude mít nikdo víc než 8 bodů

17.03.2009 18:41 | Autor neznámý

oh Jamesi :)

17.03.2009 18:41 | Autor neznámý

a je to, teď mu David vysbírá pěšce po braní koně a Dd6

17.03.2009 18:40 | Autor neznámý

Člověk si na chvilku odskočí a už se dějou takovéhle věci!

17.03.2009 18:40 | Autor neznámý

40. Jf6 neni tak silne, ale taky staci :-)

17.03.2009 18:38 | Autor neznámý

h4 sem chtel napsat

17.03.2009 18:36 | Autor neznámý

37. Vxg7 Dxg7 38.Vxg7 Kxg7 39.Dg4+ a v dalsim tahu h5

17.03.2009 18:36 | Autor neznámý

Je to tam!

17.03.2009 18:36 | Autor neznámý

David nás pěkně dlouho napíná...

17.03.2009 18:35 | Autor neznámý

jj Vxg7 by to melo ukoncit :-)

17.03.2009 18:34 | Autor neznámý

Držím palce, ať to Davidovi vyjde. To by byl úspěch jako hrom !

17.03.2009 18:32 | Autor neznámý

David teď určitě počítá braní na g7

17.03.2009 18:30 | Autor neznámý

37. Vxg7! +-

17.03.2009 18:30 | Autor neznámý

Lubino: výměna na g7 a pak Jg3 - D proti V+J vyhraje

17.03.2009 18:29 | Autor neznámý

To kypne na čas....

17.03.2009 18:29 | Autor neznámý

To je jak závěrečná powerplay v hokeji ...

17.03.2009 18:28 | Autor neznámý

proč nešlo 35....Je2 s dalším Jdf4 ?

17.03.2009 18:27 | Autor neznámý

podle počítače se vše kromě g6 jeví horší. A na g6 asi Čepa nebude mít kou.e

17.03.2009 18:25 | Autor neznámý

Já myslím, že tohle už David ustojí. Za Chepu tam nic není a po časovce se může Ivánek klidně vzdát.

17.03.2009 18:24 | Autor neznámý

brr, to jsou nervy!

17.03.2009 18:24 | Autor neznámý

na David to hraje do časovky krásně: škoda, že tam není kamera. Docela bych řekl, že se Čeparinov trochu potí.

17.03.2009 18:23 | Autor neznámý

Chepa ztrácí čas a Davídek blicá... To musí být hodně stresující.

17.03.2009 18:21 | Autor neznámý

souhlas, klobouk dolů. A jde do něj a nenechá ho vydychnout!

17.03.2009 18:21 | Autor neznámý

ale do toho ho navezl Čeparinov - on sám by to myslím až takhle nehrotil

17.03.2009 18:20 | Autor neznámý

Už to asi Chepa vzdal...

17.03.2009 18:19 | Autor neznámý

Takhle to hrát za daného turnajového stavu v posledním kole, pánové, to tedy klobouk dolů!

17.03.2009 18:18 | Autor neznámý

a hodinky pěkně tikají, držím palce!

17.03.2009 18:18 | Autor neznámý

Hlavně žádnej blunder jako se Shortem ve Wijku ale chepa mu sedí

17.03.2009 18:17 | Autor neznámý

Už + 1.23 Navara počítá jako stroj, tomu pasivita sedět nebude ;-)

17.03.2009 18:13 | Autor neznámý

teď by to chtělo nějakou aktivitu po g-sloupci, ne se jen pasivně bránit

17.03.2009 18:13 | Autor neznámý

32. Vg1 +0.98 :-) Věřím, že to Navara dokáže spočítat a přežít časovku.

17.03.2009 18:09 | Autor neznámý

tolik práce to dalo a nakonec se o postupu rozhodne v poslední půlhodině. Čeparinovi se určitě nelíbila pasivní obrana pika e6, otázka je, jak si vypracuje útočné šance v časové tísni.

17.03.2009 18:06 | Autor neznámý

tak a jde se do toho!

17.03.2009 17:58 | Autor neznámý

To je takova prasarna na ty sachovnici, ze sem na to pustil rybu a tak rika sebrat vez s hodnocenim +0.5 pro bileho.

17.03.2009 17:57 | Autor neznámý

A než jsem to dopsal, taktika je tu! Nebo je to oběť strategická?

17.03.2009 17:56 | Autor neznámý

Čepa teď obětoval kvalitu uvidíme jestli si ji David vezme. A jestli to jde.

17.03.2009 17:55 | Autor neznámý

Ještě že tomu nerozumím :-) Všichni pěšci slabí, nějaká ta skrytá taktika ... do posledního kola docela na nervy!

17.03.2009 17:50 | Autor neznámý

Sf3 je pěkné. Překryje g sloupec a na mušku si veme zmiňovaného pěcha e6.

17.03.2009 17:47 | Autor neznámý

Davidova pozice se mi začíná velmi líbit. Pěšec na e6 bude mít trochu problém.

17.03.2009 17:35 | Autor neznámý

tak po 23...e4 má Chepa o čem přemýšlet. Ta jeho dáme je trochu přetížená a jezdci na dámském na docela dlouho ustájil.

17.03.2009 17:34 | Autor neznámý

Zatím všichni kolem remizujou, výhrou by se mohl dělit o první místo.

17.03.2009 16:49 | Autor neznámý

Tak se mi to za Davida líbí čím dál tím víc, jsem na to zvědavý...

17.03.2009 16:32 | Autor neznámý

Dal bych to za remis a šel si sednout k baru...

17.03.2009 16:25 | Autor neznámý

Hlavně aby Davídek nepřehnal aktivitu na kr. křídle a neodkryl si zbytečně krále.

17.03.2009 16:24 | Autor neznámý

Po výměně na koně za střelce g6 a 18.d4 by měl mít David drobnou výhodu.

17.03.2009 16:21 | Autor neznámý

tak jestli to je celé o honu na dvojici střelců, tak je to za bílé dobré. po e4 by možná trochu zbytečně d3 zaostávalo.

17.03.2009 16:17 | Autor neznámý

Asi zabírá. Aspoň v roce 2007 byla nasazena nejdříve mistrovství (světa, žen, juniorů, kontinentální a zonová) a až potom na doplnění hráči podle průměrného ratingu(tehdy 20+5 za neúčast hráčů z MS 2007) a divoké karty "vůdce" Ilyumzhinova (5x !!!) a organizátorů SP (4x),ale FIDE všechno pořád mění, takže těžko říct...

17.03.2009 16:14 | Autor neznámý

David zahrál rovnou g4 a myslím, že Čepa mu vklouzne na d5, což by při e4 nebylo možný.

17.03.2009 16:12 | Autor neznámý

Teď už bych to asi ostřil 16.e4 a pak 17.g4.

17.03.2009 16:12 | Autor neznámý

chess - bohužel, to nevím - ostatně vrchní velitel FIDE si stejně dělá dost často co chce...

17.03.2009 16:10 | Autor neznámý

Mně připadá, že se David nechce spokojit s taktickou hrou na remízu, protože pak bylo jednoznačně lepší po 11.- Jd7b6 ho střelcem vyměnit a měl lepší pozici. Teď je to dost nepřehledný.

17.03.2009 16:06 | Autor neznámý

To: Jirka Kadlec : jak to tedy je s tím postupem trochu přesněji ???? Zabírá tedy čepa místo těm 22 nebo ne ?

17.03.2009 16:05 | Autor neznámý

Jestli David prohraje, tak téměř jistě nepostoupí.

17.03.2009 16:04 | Autor neznámý

David má chuť a už brousí nože...

17.03.2009 16:01 | Autor neznámý

Cheparinov může klidně hrát, na Světový pohár se dostane i přes rating...

17.03.2009 15:50 | Autor neznámý

Do remízy je ještě asi dosti dlouhá cesta, nevím jak jsou naladěni ???? TOPALOV "B" má možná chuť hrát....

17.03.2009 15:47 | Autor neznámý

V té variantě se někdy hrává h6 asi kvůli dvojce střelců. David se rozhodl pro ni dojít.

17.03.2009 15:46 | Autor neznámý

A teď by mu měl jít po tom bělopolném střelci. V globálu asi stejně remis.

17.03.2009 15:45 | Autor neznámý

David zahájení zvládl jako bílý, vše OK.

17.03.2009 15:31 | Autor neznámý

Já vím, ta novo škola v čele s Rétim. Bohužel v mém podání to dopadá tragicky, takže bych spíše této prověřené stratedii dělal ostudu. Mojí krevní skupinou je spíše to obsazení středu přímo "materiálně" :)

17.03.2009 15:26 | Autor neznámý

David to hraje celkem chytře, v tomhle zahájení nic moc neriskuje a sám to může ještě zkoušet. Tahem 7.Se3 chystá vývin dámy na b3 s tím, že zároveň zabraňuje černé dámě skočit na přirozené pole b6. Nejlepší je teď asi přechod do koncovky po výměně na c4 a d1, jak hrával kdysi Karpov proti Korčnýmu.

17.03.2009 15:24 | Autor neznámý

No pokud je dobrá královská indická za černé (říkám pokud...) tak proč ne za bílé?

17.03.2009 15:21 | Autor neznámý

bolek: Kdyby Tě tak slyšel chudák Réti ;-)

17.03.2009 15:14 | Autor neznámý

tak musím přiznat, že když tohle proti mě někdo hraje, tak si říkám, proč má bílé figury :)

17.03.2009 15:06 | Autor neznámý

Tak David na to jde čistě strategicky. To mu chválím!

17.03.2009 15:06 | Autor neznámý

1.g3 s plánem Sg2 a Sxa8, zatím má bílý příjemnou pozici a černý si s ní neví rady :-)

17.03.2009 15:06 | Autor neznámý

A David 1.g3!

17.03.2009 15:06 | Autor neznámý

Začal překvapivě...